Letoun L-39NG míří na americký trh: společnost Aero Vodochody podepsala Memorandum o spolupráci s Patriots Global Training

Letoun L-39NG míří na americký trh: společnost Aero Vodochody podepsala Memorandum o spolupráci s Patriots Global Training
L-39NG / Aero Vodochody (Zvětšit)

Největší český letecký výrobce Aero Vodochody a přední poskytovatel řešení pro letecký výcvik Patriots Global Training (PGT) z USA podepsali Memorandum o spolupráci zaměřené na rozšíření nabídky služeb Aera a uvedení letounu L-39NG na americký trh. Oficiální oznámení o spolupráci proběhlo během mezinárodního leteckého veletrhu Farnborough International Airshow (FIA) ve Velké Británii.

Podepsáním Memoranda obě společnosti oznamují začátek dlouhodobé spolupráce se zaměřením na rozšíření služeb leteckého výcviku a na možnosti licenční výroby cvičných proudových letounů L-39NG ve Spojených státech. Součástí dohody je navíc průběžná podpora pro letouny L-39 zejména v oblastech dodávek náhradních dílů, logistiky, testování letadel a podpory výcvikových zařízení. Společným úsilím obou společností je vytvoření nového regionálního centra pro údržbu a modernizaci letadel L-39 v USA, stejně jako zavedení licenční výroby letounů L-39NG pro potřeby vlády Spojených států.

„Skvělé zkušenosti a pozitivní zpětná vazba od zákazníků jsou vždy tou nejlepší referencí pro každého výrobce na celém světě. Jsme rádi, že Patriots Jet Team je se svými současnými letouny L-39 velmi spokojen a těšíme se na rozšíření naší spolupráce v blízké budoucnosti. Prostřednictvím spolupráce s Patriots máme jedinečnou příležitost prosadit společnost Aero na americkém trhu,“ řekl Viktor Sotona, prezident a generální ředitel společnosti Aero Vodochody.

„L-39NG nabízí neuvěřitelné řešení leteckého výcviku, takže jsme nadšeni, že můžeme rozšířit naše vztahy se společností Aero Vodochody. Dnešní den upevňuje a rozšiřuje naši schopnost poskytovat nákladově efektivní, pokročilý výcvik pilotů ve Spojených státech našim současným i budoucím americkým zákazníkům a našim partnerským zemím,” řekl David Patrick, generální ředitel společnosti Patriots Global Training.

Aero a PGT vidí velký potenciál v rozšíření výcvikových služeb pro zákazníky PGT a logistické a provozní podpoře nového letounu L-39NG. Společnost PGT, která sídlí na letišti Byron v Kalifornii, provozuje osm letadel L-39 a poskytuje široké spektrum řešení pro letecký výcvik vojenských pilotů.

Nahlásit chybu v článku


Související články

Aero nabízí L-159 a L-39NG americkému letectvu

Největší český letecký výrobce s dlouholetými mezinárodními zkušenostmi v dodávkách vojenských ...

Aero ukázalo nový český proudový letoun L-39NG představující budoucnost vojenského leteckého výcviku

V pátek 12. října přesně v 11:50 AERO Vodochody AEROSPACE představilo světu první letoun L-39NG. ...

L-39NG prošel aerodynamickými testy pro verzi Light Attack

Krátce po certifikaci cvičné verze letounu L-39NG byl dokončen také důležitý úvodní krok ...

Aero chce podpořit slovenský průmysl. Nabízí spolupráci při výrobě letounu L-39NG

Společnost Aero Vodochody AEROSPACE (Aero) se v uplynulých dnech, jako dlouholetý partner ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • J4KU8
    12:53 20.07.2022

    Tak je prý vybraný BVP a to CVéčko. Jsem lehce zklamaný, že to není Lynx, ale pořád lepší něco než ty staré ludry.

    Tak je prý vybraný BVP a to CVéčko. Jsem lehce zklamaný, že to není Lynx, ale pořád lepší něco než ty staré ludry.

    • Jirosi
      18:37 20.07.2022

      Dít zrovna CV90 bylo jedno z nejstarších ve výběru.

      Dít zrovna CV90 bylo jedno z nejstarších ve výběru.

      • J4KU8
        18:56 20.07.2022

        Ale BVPčka jsou ještě starší....jak píšu, já bych byl nejvíce spokojený s Lynxem, ale já o tom nerozhoduji.

        Ale BVPčka jsou ještě starší....jak píšu, já bych byl nejvíce spokojený s Lynxem, ale já o tom nerozhoduji.

      • flanker.jirka
        20:14 20.07.2022

        CV 90 MK IV je na tom generačně stejně jako ASCOD II, ten také vychází ze starého Ascodu.
        Novou konstrukcí ve výběru byl pouze Lynx, ale kolik kusů je jich doposud vyrobilo?

        CV 90 MK IV je na tom generačně stejně jako ASCOD II, ten také vychází ze starého Ascodu.
        Novou konstrukcí ve výběru byl pouze Lynx, ale kolik kusů je jich doposud vyrobilo?

      • Kanaďan
        20:15 20.07.2022

        CV90 pro AČR je 4. generace CV90ky, takže to je sice názvem staré BVP, ale přirovnal bych to třeba k F16-A a dnešním F16. Stejné jméno, jiné schopnosti.

        CV90 pro AČR je 4. generace CV90ky, takže to je sice názvem staré BVP, ale přirovnal bych to třeba k F16-A a dnešním F16. Stejné jméno, jiné schopnosti.

        • Jirosi
          06:55 21.07.2022

          Az tak to neplatí, v F-16 ani nejnovější verze výpadek nesvezete. Prostě tam od verze A. není žádné místo. To stejne platí pro CV90, MK.4 se zásadně neliší do původní Mk1. Můžete ...Zobrazit celý příspěvek

          Az tak to neplatí, v F-16 ani nejnovější verze výpadek nesvezete. Prostě tam od verze A. není žádné místo. To stejne platí pro CV90, MK.4 se zásadně neliší do původní Mk1. Můžete na ni navýšit lepší senzory, pancir, vyměnit pružení. Ale stále to budete montovat na tu samou korbu, která je souputnikem L2. L2 je v tomhle také dědeček, ale tomu dědečkovi zatím nikdo nepředstavil důstojného nástupce, na poli IFV nástupci jsou. Třeba Lynx co byl i v tendru.Skrýt celý příspěvek

    • Danik
      21:15 20.07.2022

      CV Mk.IV je skvělé ověřené vozidlo, jež ve své současné a připravované iteraci pro Nizozemce, zřejmě i Vás a nás je stále naprosto konkurenceschopným strojem. Výhodou je jeho ...Zobrazit celý příspěvek

      CV Mk.IV je skvělé ověřené vozidlo, jež ve své současné a připravované iteraci pro Nizozemce, zřejmě i Vás a nás je stále naprosto konkurenceschopným strojem. Výhodou je jeho rozšířenost v Evropě a společný nákup na úrovni CZ/SK může přinést výhody jak během akvizice, tak během provozu.Skrýt celý příspěvek

  • s2pi
    10:19 20.07.2022

    Tož, aka je cena pre sukromnika :D. Starsie L39 stoja po bazaroch 400 - 700k $. Ak uz sa mieri na sukromnikov, bolo by fasa vediet cenu :)

    Tož, aka je cena pre sukromnika :D. Starsie L39 stoja po bazaroch 400 - 700k $. Ak uz sa mieri na sukromnikov, bolo by fasa vediet cenu :)

    • liberal shark
      10:33 20.07.2022

      Holt ten emerický soukromník může být o dost bohatší než ten náš :-). To jen u nás se nakupuje pracovní síla vzdělaných profesionálů za pytlík buráků :-(.

      Holt ten emerický soukromník může být o dost bohatší než ten náš :-). To jen u nás se nakupuje pracovní síla vzdělaných profesionálů za pytlík buráků :-(.

  • liberal shark
    09:56 20.07.2022

    Wow ! To by byl docela úspěch. L-39 jsou prý mezi soukromníky v USA velmi oblíbené. Servisní centrum by určitě pomohlo jejich dalšímu rozšíření.

    Wow ! To by byl docela úspěch. L-39 jsou prý mezi soukromníky v USA velmi oblíbené. Servisní centrum by určitě pomohlo jejich dalšímu rozšíření.

Načítám diskuzi...