Litva čelí nepřátelským vojenským operacím Běloruska

Litva čelí nepřátelským vojenským operacím Běloruska
Lotyšský voják střežící hranici Evropské unie / Foto: Official Facebook page of Defence Ministry of Republic of Latvia. (Zvětšit)

Na bělorusko-litevské hranici v posledních týdnech uměle rozdmýchává běloruský režim prezidenta Alexandra Lukašenka uprchlickou vlnu pomocí „dovozu“ lidí ze zemí Středního východu a jejich následnému posílání přes hranici do Litvy a dále do EU. Situace může vést, kromě krátkodobého přílivu migrantů a v souvislosti s připravovaným rozsáhlým bělorusko-ruským cvičením Zapad-2021 k výraznému zhoršení bezpečnostní situace v Pobaltí.

Uprchlíci jako zbraň

Uprchlickou vlnu odstartoval Lukašenkův režim v reakci na litevskou podporu běloruské opozice a na protest proti vynucenému přistání civilního letounu společnosti Ryanair a následnému zatčení běloruského aktivisty Romana Prataseviče. Lukašenko se netajil možností zaplavení Evropy drogami a migranty.

Litva v reakci na neustále se zvyšující počet nelegálních migrantů na jejích hranicích požádala o pomoc EU, jelikož migranti využívají k překročení hranic nehlídané a hustě zalesněné oblasti. Přílet a cesta migrantů na bělorusko-litevskou nebo bělorusko-polskou hranici jsou jednoduché. Běloruská vláda organizuje lety z Bagdádu nebo Istanbulu a následně za vysoký úplatek migrantům pomáhá s dopravou na hranice EU. „Je jasné, že proti Litvě je vedena hybridní válka a tyto nelegální toky migrantů jsou jedním z prostředků,“ uvedla například litevská ministryně vnitra Agne Bilotaite.

Z celkového počtu 1676 lidí, kteří zatím v roce 2021 překročili bělorusko-litevskou hranici jich přišlo do Litvy přibližně 1000 jenom v červenci. Vzhledem k narůstajícímu počtu migrantů došlo k otevření nového uprchlického tábora až pro 500 osob. Zároveň litevské ministerstvo vnitra zahájilo stavbu přes 500 km dlouhého žiletkového drátu na hranicích s Běloruskem. Ten bude doplněn o plot vysoký přibližně dva metry.

Do „pomoci“ Litvě v boji s nelegální migrací se zapojila i Česká republika. Podle oficiálního vyjádření uvolnilo Ministerstvo vnitra materiální dar v hodnotě 3,2 milionu korun. Jedná se o dar 20 stanů, 100 skládacích lůžek s matrací, 500 dek, 20 topidel a 500 spacích pytlů. Zároveň ČR poskytne své experty z agentur Frontex a EASO.

Kromě pomoci na místě se evropské státy snaží tlačit na irácké aerolinky, aby ukončily lety do Minsku. Podle informací ze začátku srpna vydal irácký úřad pro civilní letectví zákaz letů do Minsku pro národní aerolinky. Objevily se však informace o možnostech organizovat lety z Kábulu.

Kromě Litvy zažívá nápor migrantů také sousední Lotyšsko. Na rozdíl od Litvy však do Lotyšska začali migranti proudit až na začátku srpna. Minulý víkend lotyšsko-běloruskou hranici překročilo přes 70 lidí a jen v pondělí 86. Ve stejný den navrhla lotyšská ministryně vnitra Maria Golubeva vyhlášení nouzového stavu, což okamžitě podpořil lotyšský premiér Krisjanis Kranis. Včera v odpoledních hodinách došlo k vyhlášení nouzového stavu i na lotyšských hranicích.

V reakci na chování běloruského režimu se EU již na konci června tohoto roku uchýlila k sankcím namířeným na vývoz technologií pro sledování a odposlechy do Běloruska. Sankce se týkají také vývozu zboží a technologií dvojího užití, ropných produktů, chloridu draselného a zboží využívaného v tabákovém průmyslu. Kromě těchto konkrétních sankcí chce EU omezit běloruský přístup na evropské kapitálové trhy a činnost mezinárodních rozvojových bank v Bělorusku.

Postup EU v oblasti sankcí následovala i Velká Británie, která uvalila sankce na běloruský ropný průmysl a výrobu hnojiv (zmíněný chlorid draselný). Zároveň se Británie snaží omezit možnost přeletů a přistání běloruských aerolinek nad nebo na svém území. Podobné kroky lze v nejbližších dnech očekávat od Spojených států.

Litevský ministr zahraničí Edgars Rinkevičs varoval před možným střetem jednotek NATO a společných rusko-běloruských oddílů spolupracujících v rámci rozsáhlého cvičení Zapad-2021. Podle Rinkevičse lze očekávat vznik neúmyslných incidentů a pravděpodobnost střetu je, vzhledem ke krizi na hranicích s Běloruskem, cvičení Zapad-2021 a zvýšené přítomnosti aliančních sil v Pobaltí a Polsku, vysoká. Zároveň ministr zahraničí upozornil, že Litva nebude v případě okolností váhat a využije článek 4 Washingtonské smlouvy týkající se možnosti konzultací s ostatními členy Aliance, pokud je ohrožena politická nezávislost, územní celistvost nebo bezpečnost kteréhokoliv člena Aliance.

Chce NATO a EU Litvě vůbec pomoc?

Zajímavý a do značné míry velmi skeptický pohled na celou situaci nabízí polský web wPolityce.pl citující politology Valerije Karbaleviče z Běloruska a Fjodora Lukjanova z Ruska. Podle obou expertů migrační krize na litevských hranicích a vypjatá situace kolem cvičení Zapad-2021 otestuje soudržnost NATO a EU a podle Karbaleviče může dojít k otevřenému ozbrojenému konfliktu. Přítomnost migrantů na litevském území také představuje ideální nástroj k rozdmýchávání vnitřní nestability.

Karbalevič dále argumentuje vyostřenou rétorikou prezidenta Lukašenka, jenž od loňských prezidentských voleb často používá slova o agresi Západu vůči Bělorusku a o přípravě na ozbrojený konflikt. Tato rétorika podle Karbaleviče vylepšuje Lukašenkovu pozici vůči Rusku, jelikož Rusko tlačí do bezpodmínečné podpory Běloruska.

Podle Fjodora Lukjanova je reakce EU na migrační krizi v Litvě mnohem slabší než v případě Řecka nebo Itálie. Dle názoru Lukjanova velmi slabá reakce z Paříže nebo Berlína znamená začátek nové éry, v níž větší a mocnější země nebudou brát ohled na zájmy „hraničních“ menších zemí.

Lukjanov také kritizuje postoj Západu k politickým změnám v Bělorusku. Litva, Polsko a další sousední státy pozorují geopolitický obrat Spojených států a velkých evropských zemí, pro něž již není změna režimu v Bělorusku a expanze ve střední a východní Evropě prioritou a nechtějí tímto směrem vyvíjet velké úsilí a vynakládat větší prostředky.

Situaci bedlivě sleduje Moskva a jakékoliv zaváhání a náznak krize evropské solidarity využije i v souvislosti s blížícím se cvičením Zapad-2021, které se v mnoha ohledech liší od posledního cvičení konaného v roce 2017. Na rozdíl od roku 2017, kdy Lukašenko ujišťoval, že nedovolí využít běloruské území k útoku na Pobaltí nebo Polsko, je Lukašenko nyní ve složité pozici. V tomto roce se koná rekordní počet společných cvičení ruských a běloruských jednotek, což ve své podstatě znamená stálou přítomnost ruských sil na běloruském území.

Existují také plány na vytvoření společných výcvikových středisek v Nižném Novgorodu, Kaliningradské oblasti a v okolí běloruského města Grodno na západě země. Lukašenko mimo jiné změnil i názor ve věci vytvoření ruské letecké základny v Bělorusku, resp. umístění ruských leteckých jednotek. Je tedy otázkou, kolik ruských jednotek se po ukončení cvičení Zapad-2021 vrátí na své domovské ruské základny. Při posledním větším cvičení na ukrajinských hranicích na jaře tohoto roku to bylo pouze 20 %.

Zdroje: Atlantic Council, EU, FT, FT, Jamestown, MV ČR, OWP, Svoboda, wpolityce.pl

Nahlásit chybu v článku


Související články

Nebezpečný bratr: Současná krize v bělorusko-ruských vztazích

Bělorusko je v západních médiích často charakterizováno jako „poslední diktatura Evropy" a jako ...

Ruské cvičení Západ 2017: Ruskou válku řídí železnice

V záři se v Bělorusku uskuteční velké ruské cvičení Západ 2017. Během cvičení se do Běloruska ...

Polský pohled na krizi v Bělorusku

Dne 9. sprna Bělorusové již pošesté vybrali prezidenta své země. Podle oficiálních výsledků vyhrál ...

PREMIUM Polský pohled na Vrbětice: Důležitější je Bělorusko a konec českého pacifismu

Mezi Českou republikou a Ruskou federací vzniklo silné diplomatické napětí ‒ objev ruské stopy ve ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • PavolR
    20:44 08.11.2021

    Aktuálne k Poľsku - nadhodenie aktivácie článku 4 zmluvy NATO : https://www.teraz.sk/najnovsie...

    Aktuálne k Poľsku - nadhodenie aktivácie článku 4 zmluvy NATO : https://www.teraz.sk/najnovsie...

  • jozo
    22:36 12.08.2021

    A ešte som chcel povedať, že my východné krajiny EU sme oveľa lepšie vybavené riešiť migrantskú krízu v rámci EU ak by sme chceli, pretože naši voliči radi podporia aktívne ...Zobrazit celý příspěvek

    A ešte som chcel povedať, že my východné krajiny EU sme oveľa lepšie vybavené riešiť migrantskú krízu v rámci EU ak by sme chceli, pretože naši voliči radi podporia aktívne opatrenia ako je stavanie plotov, zakladanie migrantských táborov v tretích krajinách napr. v Afrike a vyvážanie migrantov do týchto táborov, alebo ničenie nafukovacích plavidiel na pobreží Afriky ešte pred ich vyplávaním, respektíve zbieranie migrantov na mori a ich vykladanie v mimo EU krajinach tretieho sveta s ktorými by sme mali dohodu. Všetky tieto a iné podobné páky sú vysoko účinné, ale na západe EU nepriechodné kdežto my východné štáty EU ak by sme na to uvolnili zdroje a vykonávali to vo vlastnej réžii tak by to mohlo krásne fungovať. Nikto by nám potom už nemohol vyčítať že len sedíme a nič nerobíme. Koľkí sa tu pozerajú na západ so škodoradosťou, že ho migranti zničia, ale veď to poškodí významne aj nás. Už nie sme tak chudobní aby sme nedali dokopy nejaké zdroje a začali konať.Skrýt celý příspěvek

  • jozo
    22:23 12.08.2021

    Akože trochu sebareflexie by neškodilo. Ako my východ EU pristupujeme k migrantskej kríze na západe EU už dlhé roky? Popísané dvoma slovami - vztýčený prostredník, tak potom sa ...Zobrazit celý příspěvek

    Akože trochu sebareflexie by neškodilo. Ako my východ EU pristupujeme k migrantskej kríze na západe EU už dlhé roky? Popísané dvoma slovami - vztýčený prostredník, tak potom sa nečudujte keď sa západné krajiny EU nehrnú riešiť práve tento problém. Práveže sú radi, že nám konečne dotečie, že je to problém a nemali by sme ho ignorovať. To akože oni na západe majú katastrofálnu migrantskú krízu a ešte majú riešiť našu maličkú??? To Vám naozaj nie je hanba, alebo si sedíte na kábli. Za tento problém by jasne mala prebrať zodpovednosť V4 a konať, konať, konať. Veď my sme EU alebo sme EU len keď sa naťahujú ruky??? Ukrajinci posielajú Litve ostnatý drôt lebo inak nemá kto, som sa dnes dočítal a bola mi hanba. Ak nechápete prečo som sa ako občan EU hanbil tak sa zamyslite dokedy Vás budú druhí zadarmo voziť na vlastnom chrbte. A tí ktorí si myslia, že som za to aby sme prijimali ekonomických migrantov z kulturne nekompatibilných krajín tak sa hlboko mýli. Je predsa kopa iných riešení, ale zdá sa že pre nás je jediné riešenie sedieť a tváriť sa ako mŕtvy chrobák.Skrýt celý příspěvek

    • krllo
      12:48 13.08.2021

      Západ je kolonialni a neokolonialni a na tom postavil svůj blahobyt. Těm zemim tedy dluží. A když se rozhodl zaútočit na Afghánistán,Irak, Libyi, Sýrii, tak se nás na nic neptal, ...Zobrazit celý příspěvek

      Západ je kolonialni a neokolonialni a na tom postavil svůj blahobyt. Těm zemim tedy dluží. A když se rozhodl zaútočit na Afghánistán,Irak, Libyi, Sýrii, tak se nás na nic neptal, jen v případě Iráku se ptal Havla.Skrýt celý příspěvek

      • Radovan
        14:26 13.08.2021

        Demagogické kydy.. By mě zajímalo jestli nám teda dluží i Mongolsko a Turecko za vpády před staletími.. A tahle ubrečenost u vojenských akcí je snad ještě horší. Ano Západ ...Zobrazit celý příspěvek

        Demagogické kydy.. By mě zajímalo jestli nám teda dluží i Mongolsko a Turecko za vpády před staletími..
        A tahle ubrečenost u vojenských akcí je snad ještě horší. Ano Západ zaútočil na Afganistán, na Irák, na Lybii. A co jako?? Svět se točí dál a bude točit i nadále a pořád bude někdo na někoho útočit. Že je kvůli tomu více uprchlíků? Možná ano, ale ty by stejně jednou přišli a takhle se s tím aspoň můžeme popasovat dřív a více lidí dřív prohlídne.
        Na Sýrii Západ, krom pár omezených úderů po několika letech nezaútočil a je to tam lepší? Není.
        Za mě by byla Evropa daleko lepší, když by byla více ozbrojená a hlavně daleko agresivnější než dnes. Aby si svoje okolí hlídala dlouhým klackem a měla respekt, jako má Izrael..Skrýt celý příspěvek

        • krllo
          12:04 15.08.2021

          Misto řeči se přihlašte do aktivnivh záloh ČA. Nikdy jsme byli kolonii Mongolska a Turecka, jen tak na okraj ,znalče.

          Misto řeči se přihlašte do aktivnivh záloh ČA. Nikdy jsme byli kolonii Mongolska a Turecka, jen tak na okraj ,znalče.

          • Jan Padesátýpátý
            17:18 15.08.2021

            Jakou to má souvislost? Ani vy ani Radovan jste až dosud v diskuzi nezmínili ˇˇČesko, a mluvilo se o kolonialismu a vojenských vpádech obecně.

            Jakou to má souvislost? Ani vy ani Radovan jste až dosud v diskuzi nezmínili ˇˇČesko, a mluvilo se o kolonialismu a vojenských vpádech obecně.

      • stepan
        22:46 13.08.2021

        Tady to západní pseudomoderní sebemrskačství nám akorát škodí a může nám to způsobit problémy, ze kterých se nevzpamatujeme. Z BLM a podobných sr**ek se stalo spíš politické téma, ...Zobrazit celý příspěvek

        Tady to západní pseudomoderní sebemrskačství nám akorát škodí a může nám to způsobit problémy, ze kterých se nevzpamatujeme. Z BLM a podobných sr**ek se stalo spíš politické téma, než aby to řešilo nějaký reálný pálivý problém.

        Číňané, Japonci, Rusové, Peršané, Arabové a další národy taky dělali ve světě "bordel".
        Narozdíl od západních zemí netrpí sebemrskačskou úchylkou. Jedou dál, historie je už historie. Důležité je poučit se a neopakovat fatální chyby. Proč si nesypou popel na hlavu i oni?Skrýt celý příspěvek

        • Badysak
          16:50 14.08.2021

          Jedinný kdo se poučil z historie jsou Japonci všichni ostatní jsou pořád stejné hovada.

          Jedinný kdo se poučil z historie jsou Japonci všichni ostatní jsou pořád stejné hovada.

  • HEKTOR
    19:40 12.08.2021

    inak osobne dúfam,že za sumu 3,2 milióna korún bolo v tom balíčku toho viac ako len stany,deky,matrace a spacáky v spomínaných počtoch...

    inak osobne dúfam,že za sumu 3,2 milióna korún bolo v tom balíčku toho viac ako len stany,deky,matrace a spacáky v spomínaných počtoch...

  • Tesil
    18:57 11.08.2021

    Předpokládám, že stále platí pravidlo,podle kterého jsou migranti vraceni pouze do bezpečných zemí.
    Takže Bělorusko je bezpečná země?
    Pak nechápu sankce.

    Předpokládám, že stále platí pravidlo,podle kterého jsou migranti vraceni pouze do bezpečných zemí.
    Takže Bělorusko je bezpečná země?
    Pak nechápu sankce.

    • Pavel1
      20:20 11.08.2021

      Hlavně žádná "bezpečná země" neexistuje. Když tak existuje něco jako bezpečná země PŮVODU. A Bělorusko se u Iráčana na bělorusko-litevské hranici za zemi původu opravdu ale opravdu ...Zobrazit celý příspěvek

      Hlavně žádná "bezpečná země" neexistuje. Když tak existuje něco jako bezpečná země PŮVODU. A Bělorusko se u Iráčana na bělorusko-litevské hranici za zemi původu opravdu ale opravdu považovat nedá. Za to se dá předpokládat, že pořád existuje trestný čin pašování lidí, zvlášť pokud se tak děje v organizované zločinecké skupině. Takže je na čase vydat na lukašenka mezinárodní zatykač.Skrýt celý příspěvek

      • Tesil
        23:59 11.08.2021

        Takže kam vrátíme migranta,který k nám dorazil třeba že Slovenska?

        Takže kam vrátíme migranta,který k nám dorazil třeba že Slovenska?

        • Pavel1
          10:32 12.08.2021

          Jinými slovy jsi nepochopil, co je to země původu. A právě extrémní obtížnost a nákladnost těchto vracecích procedur je jedním z důvodů proč toto lukašenkovo svinstvo je nutné ...Zobrazit celý příspěvek

          Jinými slovy jsi nepochopil, co je to země původu. A právě extrémní obtížnost a nákladnost těchto vracecích procedur je jedním z důvodů proč toto lukašenkovo svinstvo je nutné zastavit v zárodku a na hranicích.Skrýt celý příspěvek

          • Tesil
            18:45 12.08.2021

            No já bych řekl, že termín bezpečná země původu jsi si vycucal z prstu.
            Například EU označila Turecko jako bezpečnou zemi pro migranty z řeckého území.

            No já bych řekl, že termín bezpečná země původu jsi si vycucal z prstu.
            Například EU označila Turecko jako bezpečnou zemi pro migranty z řeckého území.

          • Pavel1
            18:08 13.08.2021

            Mimochodem vycucaný tesile, když si zadáš do googlu heslo "bezpečná země", tak první co ti vyskočí je odkaz právě na bezpečné země PŮVODU. ...Zobrazit celý příspěvek

            Mimochodem vycucaný tesile, když si zadáš do googlu heslo "bezpečná země", tak první co ti vyskočí je odkaz právě na bezpečné země PŮVODU. https://ec.europa.eu/home-affa... Skrýt celý příspěvek

        • HEKTOR
          19:31 12.08.2021

          Tesil - to je niečo iné...lebo to je dar...a dar sa nevracia :)

          Tesil - to je niečo iné...lebo to je dar...a dar sa nevracia :)

          • Ján Paliga
            23:03 12.08.2021

            Slováci by ale radi počúvali "Bude líp".... ;-)

            Slováci by ale radi počúvali "Bude líp".... ;-)

        • Pavel1
          10:33 13.08.2021

          Na cucání z prstu budeš ty jistě odborník, tesile. Jinými slovy realita, která ti uniká, je taková, že pokud chceš vracet migranty jinam než do země původu, tak se na tom s tou ...Zobrazit celý příspěvek

          Na cucání z prstu budeš ty jistě odborník, tesile. Jinými slovy realita, která ti uniká, je taková, že pokud chceš vracet migranty jinam než do země původu, tak se na tom s tou cílovou zemí musíš (pravděpodobně za prachy nebo jiné prebendy) musíš dohodnout. A přesně to se stalo ve vztahu eu - turecko, uzavřeli dohodu o uprchlících. Což je všeobecně známá věc a eu to každoročně stojí x miliard eur. Což je další z mnoha důvodů proč svini lukašenka sebrat a nasadit mu klepeta jakmile vystrčí nos za hranice.Skrýt celý příspěvek

          • Tesil
            15:01 13.08.2021

            Je rozdíl mezi tím, když se nějaká země vyhlásí bezpečnou pro uprchlíky a tím, že toho využije k vydírání. Turecko se chová obdobně jako Bělorusko. A vůbec, proč se Pobaltí brání ...Zobrazit celý příspěvek

            Je rozdíl mezi tím, když se nějaká země vyhlásí bezpečnou pro uprchlíky a tím, že toho využije k vydírání.
            Turecko se chová obdobně jako Bělorusko.
            A vůbec, proč se Pobaltí brání přílivu Mudr,JUDr,Ing?Skrýt celý příspěvek

          • Pavel1
            18:19 13.08.2021

            Jinými slovy, argumenty ti došly tesile, tak se snažíš změnit téma k migrujícím doktorům. Taky ti evidentně nedochází jeden detail, a to konkrétně ten, že erdogan je sice ...Zobrazit celý příspěvek

            Jinými slovy, argumenty ti došly tesile, tak se snažíš změnit téma k migrujícím doktorům. Taky ti evidentně nedochází jeden detail, a to konkrétně ten, že erdogan je sice sprostý vyděrač ale na rozdíl od svině lukašenka syřanům a iráčanům letenky nekupuje. Ergo jestli se tady někdo dopouští pašování lidí, a to ve zločinném spolčení, tak právě lukašenko. Mimochodem, když ti nevadí lukašenkovo chování, tak evidentně budeš i příznivcem erdogana a migrantů. Že ty seš neomarxista nebo dokonce pirát??Skrýt celý příspěvek

          • Tesil
            21:49 13.08.2021

            Na Piráta bych tipoval spíše tebe,já jsem ruskej troll. Jenom je zajímavé, že organizovaný přísun migrantů nikoho zas tak moc nepohoršoval.Stačilo aby někde u afrických břehů ...Zobrazit celý příspěvek

            Na Piráta bych tipoval spíše tebe,já jsem ruskej troll.
            Jenom je zajímavé, že organizovaný přísun migrantů nikoho zas tak moc nepohoršoval.Stačilo aby někde u afrických břehů vyslali tísňové volání a už se plnou parou řítily lodě z EU a migrantům se dostalo veškeré péče.
            Až teď někteří náhle prozřeli.Skrýt celý příspěvek

          • Pavel1
            00:51 14.08.2021

            Miluješ migranty, ergo jsi pirát, tesile. Možná kdyby jsi víc četl, tak by ses dozvěděl, že ty "lodě z EU" jsou nelegální a Itálie je stíhá. Samozřejmě komouši z těch "eu lodí" to ...Zobrazit celý příspěvek

            Miluješ migranty, ergo jsi pirát, tesile. Možná kdyby jsi víc četl, tak by ses dozvěděl, že ty "lodě z EU" jsou nelegální a Itálie je stíhá. Samozřejmě komouši z těch "eu lodí" to dělají chytře - předem si s pašeráky dohodnou místo vyzvednutí ztroskotaných "uprchlíků" a nikdo jim nic nedokáže. Svině lukašenko jim kupuje letenky - a taková cesta se pak dá velmi snadno zdokumentovat i před soudem.Skrýt celý příspěvek

          • Tesil
            20:31 14.08.2021

            Asi ti začíná z toho horka hrabat. Migranty sem tahají lodě Frontexu a italské pobřežní stráže. Možná jsou to komouši,to já nevím. Jinak samozřejmě nikdo ti nebrání abys podal ...Zobrazit celý příspěvek

            Asi ti začíná z toho horka hrabat.
            Migranty sem tahají lodě Frontexu a italské pobřežní stráže.
            Možná jsou to komouši,to já nevím.
            Jinak samozřejmě nikdo ti nebrání abys podal trestní oznámení na Lukašenka.A všechny ty neziskovky,které se podílejí na přílivu migrantů.Skrýt celý příspěvek

          • Torong
            14:03 15.08.2021

            Lodě FRONTEXu? Ano? A to tvrdil kdo? Trollové na Sputniku?

            Lodě FRONTEXu? Ano? A to tvrdil kdo? Trollové na Sputniku?

          • Tesil
            14:23 15.08.2021

            A kdo tahá z vody ty migranty, kteří se plácající ve vodě.

            A kdo tahá z vody ty migranty, kteří se plácající ve vodě.

          • Badysak
            17:09 15.08.2021

            Lol srovnávat trosečníky plácající se ve vodě s lidmi co neziskovky přeloží z lodi do lodi ach.

            Lol srovnávat trosečníky plácající se ve vodě s lidmi co neziskovky přeloží z lodi do lodi ach.

          • Tesil
            18:20 15.08.2021

            Trosečníci?
            Vrchol naivity.

            Trosečníci?
            Vrchol naivity.

          • Pavel1
            12:44 21.08.2021

            Takovou míru sebekritiky, bych od tebe pohrabaný tesile nečekal. Migranty do itálie tahají komoušští extrémisté typu rocketeová, kterou ovšem za pašování lidí stíhala italská ...Zobrazit celý příspěvek

            Takovou míru sebekritiky, bych od tebe pohrabaný tesile nečekal. Migranty do itálie tahají komoušští extrémisté typu rocketeová, kterou ovšem za pašování lidí stíhala italská justice. Jinými slovy, stejný metr by měl být uplatněn na svini lukašenka.Skrýt celý příspěvek

    • toustr
      05:33 12.08.2021

      Vzhledem k tomu, odkud ti migranti kolikrát přicházejí tak ano, Bělorusko je pro ně bezpečnou zemí...

      Vzhledem k tomu, odkud ti migranti kolikrát přicházejí tak ano, Bělorusko je pro ně bezpečnou zemí...

  • HonzaK
    14:08 11.08.2021

    Dobrý den pánové, zdravím ze slunného Maďarska. Dnešní situace a život celkově vypadá poklidně, všeho máme dost a jen shromažďujeme. Nic nám nechybí. Stále si myslíme, že je vše v ...Zobrazit celý příspěvek

    Dobrý den pánové, zdravím ze slunného Maďarska. Dnešní situace a život celkově vypadá poklidně, všeho máme dost a jen shromažďujeme. Nic nám nechybí. Stále si myslíme, že je vše v pořádku a bezpečné. Bohužel žijeme v malých zemích, které jsou soukolími těch větších, které řídí Evropu ekonomický a vojensky. Máme na výběr? Buď být pány nebo sluhy. Zbrojit a v případě ozbrojeného konfliktu se postavit a bojovat či se nechat jak v letech 1938 a 1968 srazit na kolena a být sluhy. Já půjdu bojovat. Vy si odpovězte samiSkrýt celý příspěvek

    • Upgrade
      19:51 11.08.2021

      Ludia, co maju najhustejsie reci, vraj zdrhnu ako prvi a naozaj bojovat ostanu ludia, do ktorych by to nik nepovedal.

      Ludia, co maju najhustejsie reci, vraj zdrhnu ako prvi a naozaj bojovat ostanu ludia, do ktorych by to nik nepovedal.

  • cejkis
    12:43 11.08.2021

    Některé země EU financují opozici ve snaze vyvolat převrat v zemi. Dokonce mám pocit, že pro ČR to byla priorita zahraniční diplomacie. On se ten diktátorský Lukašenko nevzdal, ...Zobrazit celý příspěvek

    Některé země EU financují opozici ve snaze vyvolat převrat v zemi. Dokonce mám pocit, že pro ČR to byla priorita zahraniční diplomacie.
    On se ten diktátorský Lukašenko nevzdal, snahu podporovanou ze zahraniční potlačil silou a ještě odpovídá svými akcemi. Evropa sklopila ocas, protože silnější podpora opozice znamená další krvavý Majdan a další střet s Ruskem. Německo s Ruskem bojovat nebude, naopak, chtějí spolupracovat.Skrýt celý příspěvek

    • Torong
      13:29 11.08.2021

      Ach bože. Blahoslavení chudí duchem...

      Ach bože. Blahoslavení chudí duchem...

    • Jan Grohmann
      13:38 11.08.2021

      Už spolupracují, Nord Stream 2 znamená jediné, že německé peníze budou využity na zbrojení ruské armády. Rusko pak bude více tlačit na země střední a východní Evropy, aby využilo ...Zobrazit celý příspěvek

      Už spolupracují, Nord Stream 2 znamená jediné, že německé peníze budou využity na zbrojení ruské armády. Rusko pak bude více tlačit na země střední a východní Evropy, aby využilo její zdroje ke svému dalšímu růstu.

      Až si střední a východní Evropa uvědomí (někteří si tu ale iluzi budou živit dlouho, ale bude to čím dál více energeticky náročnější), že pro mocenský trojúhelník Berlín-Paříž-Brusel jsou vztahy s Ruskem mnohem důležitější, než se zeměmi střední a východní Evropy, bude to celkem bolestivá katarze.Skrýt celý příspěvek

      • Jan Grohmann
        13:42 11.08.2021

        A mimochodem, bude kouzelné sledovat, jak některé nejvíce protiruské a proněmecké české politické strany budou muset provést ideologický obrat - od bojovníků proti Rusku na ...Zobrazit celý příspěvek

        A mimochodem, bude kouzelné sledovat, jak některé nejvíce protiruské a proněmecké české politické strany budou muset provést ideologický obrat - od bojovníků proti Rusku na bojovníky proti Pobaltí a Polsku.Skrýt celý příspěvek

        • cejkis
          16:32 11.08.2021

          Nejen strany, ale i třeba zdejší přispěvatelé :-)

          Nejen strany, ale i třeba zdejší přispěvatelé :-)

        • Radovan
          18:27 11.08.2021

          Můžeme se na to ale i podívat z jiného úhlu. Nord Stream 2 a jeho dodávky plynu do Evropy budou Rusko i nadále udržovat v módu čerpací stanice. Čili zase z peněz za plyn to ...Zobrazit celý příspěvek

          Můžeme se na to ale i podívat z jiného úhlu. Nord Stream 2 a jeho dodávky plynu do Evropy budou Rusko i nadále udržovat v módu čerpací stanice. Čili zase z peněz za plyn to ekonomicky nějak uplychtí a zplácaj a budou pokračovat v tom jejich zkostnatělém ekonomicko-politickém modelu v kterém ale vytrvale ztrácí na konkurenci okolo.
          Kdyby Evropa plyn přestala od nich odebírat, donutilo by je to nejspíš k potřebných změnám a reformám. Takhle pojedou dál a jednou dojedou a narazí jako v r. 1991.
          Mimochodem nechápu proč by nejvíce protiruské strany u nás museli být najednou nepřátelské vůči Polsku a Pobaltí..Skrýt celý příspěvek

          • rabo123
            23:23 12.08.2021

            Už dávnejšie som si povedal, že nebudem reagovať na tieto "odborné" príspevky, ale pán Radovan pozrite sa na medzinárodné výsledky hodnotenia školstva a...to je relevantné. Tam ...Zobrazit celý příspěvek

            Už dávnejšie som si povedal, že nebudem reagovať na tieto "odborné" príspevky, ale pán Radovan pozrite sa na medzinárodné výsledky hodnotenia školstva a...to je relevantné. Tam rastie kvalita a my tu upadáme. Rusko už nie je dávno "pumpa" aj pod tým tlakom je tam stále rast. Rast reálny a bez Eurofondov.Skrýt celý příspěvek

          • krllo
            13:08 13.08.2021

            Hochu je kapitalismus a dodávky z Ruska jsou pro Němce a ostatni výhodné. Navic Němci se nestraší, že Putinovy tanky budou za 14 dni v Berlíně. Proč bychom mělili být nepřátelští ...Zobrazit celý příspěvek

            Hochu je kapitalismus a dodávky z Ruska jsou pro Němce a ostatni výhodné. Navic Němci se nestraší, že Putinovy tanky budou za 14 dni v Berlíně.
            Proč bychom mělili být nepřátelští vůči Polsku ? Ale stačí nezapominat na rok 1919,1938,1939 i v roce 1945 se chtěli prát o naše území. Poláci se vůči nam považují za regionalni velmoc a podle toho jednají. Viz důl Turrow..Skrýt celý příspěvek

          • Badysak
            15:22 13.08.2021

            Turow je čistě o prachách to zaprvé, za druhé pokud bych měl soudit poláky podle těchto let tak na německo dívám skrz ostnatý drát.

            Turow je čistě o prachách to zaprvé, za druhé pokud bych měl soudit poláky podle těchto let tak na německo dívám skrz ostnatý drát.

        • Scotty
          21:38 11.08.2021

          Jan Grohmann A s tím že se kupoval ruský plyn doteď jste OK? NS2 na tom nic nezmění. Mohl by mi někdo už konečně srozumitelně vysvětlit jak jedna trubka pod mořem konkrétně ohrozí ...Zobrazit celý příspěvek

          Jan Grohmann
          A s tím že se kupoval ruský plyn doteď jste OK? NS2 na tom nic nezmění. Mohl by mi někdo už konečně srozumitelně vysvětlit jak jedna trubka pod mořem konkrétně ohrozí Polsko nebo Pobaltí?Skrýt celý příspěvek

          • Krabat
            22:27 11.08.2021

            Scotty " Mohl by mi někdo už konečně srozumitelně vysvětlit jak jedna trubka pod mořem konkrétně ohrozí Polsko nebo Pobaltí?" Odpověď je velmi jednoduchá, nijak. Jen se sníží ...Zobrazit celý příspěvek

            Scotty
            " Mohl by mi někdo už konečně srozumitelně vysvětlit jak jedna trubka pod mořem konkrétně ohrozí Polsko nebo Pobaltí?"

            Odpověď je velmi jednoduchá, nijak. Jen se sníží jejich význam v roli tranzitních zemí (ale nezanikne).
            Tady nejde o nějakou energetickou bezpečnost, ale o peníze, velké peníze. NS2 má výhodu v tom, že na plyn se nevztahují nemalé tranzitní poplatky a je proto více konkurenceschopnější.
            Což je velké ohrožení pro zkapalněný plyn z USA. Německo dokonce rozšiřuje terminály na LNG, což lze chápat nejen jako snahu o diverzifikaci, ale taky jako úlitbu pro USA, aby NS2 posvětila...

            Ohledně Ruska, Evropa již není dávno závislá na ruském plynu či ropě a Gazprom je si toho moc dobře vědom a proto se snaží být spolehlivým dodavatelem za příznivou cenu. Tak nějaké vytváření eskalace a deeskalace v Evropě ve spojitosti s NS2 jsou velmi omezené. Naopak NS2 je jistou pojistkou stability dodávek z Ruska.

            A z pohledu zájmů ČR je NS2 jedině výhodný, protože ČR bude mít ekonomický benefit z tranzitu plynu z NS2 a zároveň to má i pro nás bezpečností benefit.

            To je v kostce celé jádro pudla.Skrýt celý příspěvek

          • krllo
            13:11 13.08.2021

            Prijdou o tranzitní poplatky a sníží se jejich vyděračský potenciál na nulu. To same plati pro Ukrajinu.

            Prijdou o tranzitní poplatky a sníží se jejich vyděračský potenciál na nulu. To same plati pro Ukrajinu.

          • Scotty
            13:17 13.08.2021

            krllo
            Jediný kdo tu má vydírací potencál je Rusko, ale to ho mělo už před NS2. Ukrajina na to může škaredě doplatit, ale to se pobaltí a Polska příliš netýká.

            krllo
            Jediný kdo tu má vydírací potencál je Rusko, ale to ho mělo už před NS2. Ukrajina na to může škaredě doplatit, ale to se pobaltí a Polska příliš netýká.

      • flanker.jirka
        14:09 11.08.2021

        ... jako by před NS 2 ty peníze za plyn a ropu tekly v Rusku někam jinam. Podobně je to s tím jak si "vykrmujeme" Čínu. Nenajde se nikdo, kdo by tomu zatnul tipec, protože by se ...Zobrazit celý příspěvek

        ... jako by před NS 2 ty peníze za plyn a ropu tekly v Rusku někam jinam. Podobně je to s tím jak si "vykrmujeme" Čínu. Nenajde se nikdo, kdo by tomu zatnul tipec, protože by se tu na chvíli hroutily zaběhnuté ekonomiky.Skrýt celý příspěvek

        • Jura99
          14:37 11.08.2021

          tak problém NS2 chápu tak, že se vyřadí tranzitní státy z potravního řetězce a víc zbyde Rusům. Tranzit není levná záležitost a např. na Slovensku je druhým největším plátcem daní ...Zobrazit celý příspěvek

          tak problém NS2 chápu tak, že se vyřadí tranzitní státy z potravního řetězce a víc zbyde Rusům. Tranzit není levná záležitost a např. na Slovensku je druhým největším plátcem daní Eustream, tedy tranzit plynu, který kdyby vypadnul, třeba z části, zasekl by sekeru do rozpočtu.Skrýt celý příspěvek

          • HEKTOR
            19:36 12.08.2021

            Jura99 - to je jedno...doplatia to slovenský maloodberatelia plynu...

            Jura99 - to je jedno...doplatia to slovenský maloodberatelia plynu...

          • krllo
            13:13 13.08.2021

            Tranzitni země nebudou moci vydírat nebo krást plyn.

            Tranzitni země nebudou moci vydírat nebo krást plyn.

          • Badysak
            15:25 13.08.2021

            Tranzitní země nebudou vydíratelné skrz zastavení dodávek.

            Tranzitní země nebudou vydíratelné skrz zastavení dodávek.

        • Jan Grohmann
          14:54 11.08.2021

          Je to tak, Trump nechápal, proč Evropa nekupuje americký plyn, když je Rusko protivník. Stejně jako ruská podpora ekologických neziskovek proti těžbě břidlicového plynu v Evropě. ...Zobrazit celý příspěvek

          Je to tak, Trump nechápal, proč Evropa nekupuje americký plyn, když je Rusko protivník. Stejně jako ruská podpora ekologických neziskovek proti těžbě břidlicového plynu v Evropě. Někdo se hodně snaží, aby z Evropy tekly peníze do Ruska. A ten někdo není jen v Rusku.
          BTW: Viděl někdo ruskou ambasádu v Berlíně a kde se nachází? To taky řekne hodně. Tyhle dvě země jsou si souzeny a prostor uprostřed je jen předmětem dohod mezi Německem a Ruskem. Samozřejmě ze strategického hlediska, na nižší úrovní vztahy Německo / SV Evropa mohou být opravdu prospěšné a vřelé. Ale strategie je ta, co vše určuje.

          Ano, může to být strategie "vyjednávej a bojuj" - tak se to vlastně má dělat. Tak to velmi úspěšně dělají Turci - zároveň jednají a bojují s Rusy. Problém Evropy je ale takový, že žádnou armádu nemá a nemá vůli bojovat. Může jen vyjednávat, ale nemá čím bojovat.Skrýt celý příspěvek

          • Dunnk
            16:57 11.08.2021

            Německo zavedlo od ledna uhlíkovou daň na topení zemním plynem. Nechci řešit ekologickou otázku. Jenom bych se Vás chtěl zeptat jestli se domníváte, že to povede ke snížení ...Zobrazit celý příspěvek

            Německo zavedlo od ledna uhlíkovou daň na topení zemním plynem.
            Nechci řešit ekologickou otázku. Jenom bych se Vás chtěl zeptat jestli se domníváte, že to povede ke snížení spotřeby zemního plynu v Německu a tím i závislosti na Rusku.
            Ano vím, že budou letos budou vypínat tři ze šesti fungujících jaderných elektráren a budou to muset něčím v zimě nahradit.Skrýt celý příspěvek

          • Torong
            17:26 11.08.2021

            Stačí ti tohle jako odpověď?
            https://energozrouti.cz/z/kone...

            Stačí ti tohle jako odpověď?
            https://energozrouti.cz/z/kone...

          • Radovan
            18:36 11.08.2021

            Ano Turci to dělají velmi chytře, ale je otázkou jak to dlouho ještě ekonomicky vydrží. Erdogan má zahraniční úspěchy, ale ekonomiku vede ke dnu. V roce 2013 byl 1 USD za 1,7 ...Zobrazit celý příspěvek

            Ano Turci to dělají velmi chytře, ale je otázkou jak to dlouho ještě ekonomicky vydrží. Erdogan má zahraniční úspěchy, ale ekonomiku vede ke dnu. V roce 2013 byl 1 USD za 1,7 turecké liry, nyní je kurz 1 USD = 8,7 liry. Turci mohutně chudnou a můžou to Erdoganovi brzo spočítat.
            Zase bych netvrdil, že Evropa nemá s čím bojovat. Takové Polsko je a hlavně bude už solidní sok, budou vojensky brzy silnější než Němci. Jen si přát aby se jim ekonomicky dařilo a ohlášené akvizice dotáhly do konce.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            21:52 11.08.2021

            Torong
            Tomu nepochybně nevěří ani sami Rusové.

            Torong
            Tomu nepochybně nevěří ani sami Rusové.

          • flanker.jirka
            23:30 11.08.2021

            Jan Grohmann
            NS2 ukazuje, že Rusko je "protivníkem" pouze pro někoho a za určitých okolností. Němce evidentně vyšší závislost na zdrojích energie netrápí.

            Jan Grohmann
            NS2 ukazuje, že Rusko je "protivníkem" pouze pro někoho a za určitých okolností. Němce evidentně vyšší závislost na zdrojích energie netrápí.

          • PavolR
            07:52 12.08.2021

            JG: Je potrebné myslieť aj na obdobie po nevyhnutnom páde Putinovho režimu a prípadnom rozpade RF. Vtedy si budeme musieť nejakú časť Ruska získať na svoju stranu a postaviť na ...Zobrazit celý příspěvek

            JG: Je potrebné myslieť aj na obdobie po nevyhnutnom páde Putinovho režimu a prípadnom rozpade RF. Vtedy si budeme musieť nejakú časť Ruska získať na svoju stranu a postaviť na nohy tak, ako bolo na nohy po vojne postavená NSR. Nech si Rusi pekne teraz postavia infraštruktúru, lebo potom na to už nebudú mať peniaze.

            Mimochodom, ani za Studenej vojny nevadilo, že tiekli peniaze za energetické nosiče do rúk Sovietov, podstatné bolo, aby im rýchlo pretiekli cez prsty. A v konečnom dôsledku máme my neporovnateľné väčšie zisky z koncových produktov, vytvorených pomocou toho plynu ako Rusi, čiže v podstate skôr oni poskytujú nám prostriedky na ich porážku, než naopak. ;-pSkrýt celý příspěvek

          • Trener
            08:44 12.08.2021

            To Torong, obávám se, že to Polsko bude v jistých ekonomických oblastech vždy slabší, byť bude mít do jisté míry akceschopnou armádu. A i z velikostí ekonomiky je za Francií a ...Zobrazit celý příspěvek

            To Torong, obávám se, že to Polsko bude v jistých ekonomických oblastech vždy slabší, byť bude mít do jisté míry akceschopnou armádu. A i z velikostí ekonomiky je za Francií a Německem.Skrýt celý příspěvek

          • rabo123
            23:49 12.08.2021

            Pán Grohmann, skúste byť troška objektívny ! Viem, že ste platený ,ale takto ? Keď Rusko malo ročný rast 8% tak nakupovali zo západu a všetci boli spokojní . Potom boli sankcie a ...Zobrazit celý příspěvek

            Pán Grohmann, skúste byť troška objektívny ! Viem, že ste platený ,ale takto ? Keď Rusko malo ročný rast 8% tak nakupovali zo západu a všetci boli spokojní . Potom boli sankcie a Rusko začalo riešiť všetko vlastné a zase sú v ekonomickom raste, ale budujúSkrýt celý příspěvek

          • krllo
            13:15 13.08.2021

            On ten americký zkapalněný plyn je také pěkně drahý.

            On ten americký zkapalněný plyn je také pěkně drahý.

      • cejkis
        16:39 11.08.2021

        Úplně upřímně dnes po přečtení mnoha knih a mnoha rozhovorech nevím, zda je lepší patřit na osu Berlín, Moskva a nebo do Washingtonu. Úplně nejlepší a nejdražší je dle mého soudu ...Zobrazit celý příspěvek

        Úplně upřímně dnes po přečtení mnoha knih a mnoha rozhovorech nevím, zda je lepší patřit na osu Berlín, Moskva a nebo do Washingtonu. Úplně nejlepší a nejdražší je dle mého soudu vlastnit atomovou bombu a vyhlásit nezávislost. Stát se osinou v zadku pro všechny strany do té míry, že raději při svých geopolitických ambicích tuto zemi obejdou. Spoléhat se na zbraně ze zemí Švédsko, Izrael.

        Ovšem tahle země je tak vláčená ambasádami hlavních aktérů, že žádný český zájem není možný. Jediné, co lze je najít si nemovitost mimo předpokládané hlavní dějství.Skrýt celý příspěvek

        • Scotty
          21:49 11.08.2021

          Vlastnictví atomové/biologické/chemické zbraně je naprostý nesmysl. To by nám ostatní blízké i vzdálené země spočítaly tak že si to ani neumíte představit.

          Vlastnictví atomové/biologické/chemické zbraně je naprostý nesmysl. To by nám ostatní blízké i vzdálené země spočítaly tak že si to ani neumíte představit.

        • Miroslav
          22:56 11.08.2021

          Ako si predstavuješ tu nezávislosť? Lebo v dnešnom svete to znamená len úpadok. Najlepším príkladom je KĽDR ktorá sa časom premenila na bizarný skanzen ktorý prakticky s nikým ...Zobrazit celý příspěvek

          Ako si predstavuješ tu nezávislosť? Lebo v dnešnom svete to znamená len úpadok. Najlepším príkladom je KĽDR ktorá sa časom premenila na bizarný skanzen ktorý prakticky s nikým nespolupracuje. Áno, KĽDR si síce môže povedať, že sú nezávislí, lenže za akú cenu? Ak by ČR získala jadrovú zbraň, automaticky by ju chcelo mať aj Poľsko. Ak Poľsko, tak aj Nemecko... A toto je hlavnou myšlienkou obmedzenia jadrového zbrojenia. Ono v každom regióne sú vždy minimálne dvaja silní hráči a minimálne jeden sa nebude len tak prizerať ako sa ten druhý vyzbrojuje ultimátívnou zbraňou. Okrem toho, odkiaľ by ČR chcela získať nosič?Skrýt celý příspěvek

        • krllo
          13:21 13.08.2021

          Jedna atomovka je na nic, máme osud malých zemí a diky nasi diplomacii i bezvýznamných. Každý si s nami vytře zadek a my mu poděkujeme. Staci se podivat na Thajwance, Kulhánka, ...Zobrazit celý příspěvek

          Jedna atomovka je na nic, máme osud malých zemí a diky nasi diplomacii i bezvýznamných.
          Každý si s nami vytře zadek a my mu poděkujeme.
          Staci se podivat na Thajwance, Kulhánka, Pekarovou...Skrýt celý příspěvek

      • cejkis
        17:01 11.08.2021

        Problém střední Evropy je cenová politika. Trojmoří je hezký projekt a jeho promítnutí do rozvodů zemního plynu přináší nezávislost na Rusku. Ovšem LNG je stále dražší, problémy s ...Zobrazit celý příspěvek

        Problém střední Evropy je cenová politika. Trojmoří je hezký projekt a jeho promítnutí do rozvodů zemního plynu přináší nezávislost na Rusku. Ovšem LNG je stále dražší, problémy s parametry plynu také nejsou vyřešeny a už jen disponibilita odpařovacích stanic a lodních terminálů jsou investice, které je nutné promítnout do distribuce. Ještě jsem neslyšel politika, který lidem řekne nebudeme odebírat ruský plyn a zvedneme vám cenu o 30%.

        Ovšem ruské investice do distribuce hrají střední Evropě do karet. I Rusko musí promítnout odpisy do ceny. V případě starých odepsaných rozvodů mohlo Rusko podhodit cenu LNG kdykoliv, dnes už hledání cenového dna ruského plynu stojí za podrobnou analýzu.Skrýt celý příspěvek

      • Badysak
        18:43 11.08.2021

        Až budou mít obyčejní rusové dost peněz utrácet za západní vyrobky jako tzv. východoevropané(na tenhle výraz jsem alergický) tak možná bude mít lepší vztah EU s Ruskem nějaký ...Zobrazit celý příspěvek

        Až budou mít obyčejní rusové dost peněz utrácet za západní vyrobky jako tzv. východoevropané(na tenhle výraz jsem alergický) tak možná bude mít lepší vztah EU s Ruskem nějaký význam. Ale co má Rusko to májí i jiní a kupní sílu obyvatelstva úspěšně sráží politicko/ekonomické myšlení Ruských vládců takže. Lidi jsou sice blbý, ale okamurovců je vážně jen 5 procent.Skrýt celý příspěvek

        • Torong
          17:42 12.08.2021

          Jenže my jsme východoevropané. V o čích západoevropanů určitě.

          Jenže my jsme východoevropané. V o čích západoevropanů určitě.

        • krllo
          13:23 13.08.2021

          Vy hledáte nového Jelcina. Tak se zeptejte Rusů.Putin vás štve, protože Rusko postavil na nohy.

          Vy hledáte nového Jelcina. Tak se zeptejte Rusů.Putin vás štve, protože Rusko postavil na nohy.

          • Badysak
            16:18 13.08.2021

            Lol Rusko postavila na nohy cena plynu a ropy navzdory Putinovy. Když se kouknu jak si žijeme bez ropy a plnu my tak stím by jsme byly na úrovni Arabských šejku žádne daně a ještě ...Zobrazit celý příspěvek

            Lol Rusko postavila na nohy cena plynu a ropy navzdory Putinovy.
            Když se kouknu jak si žijeme bez ropy a plnu my tak stím by jsme byly na úrovni Arabských šejku žádne daně a ještě dividendy pro každého občana.Skrýt celý příspěvek

      • Sidon
        20:52 11.08.2021

        Ikdyby to tak nakrasne bylo - a ja bych to nevidel zase tak jednoznacne, jak to zde popisujete - nemuzeme si za to taky trochu sami? My, Cesko, my stredni, ci vychodni Evropa? Od ...Zobrazit celý příspěvek

        Ikdyby to tak nakrasne bylo - a ja bych to nevidel zase tak jednoznacne, jak to zde popisujete - nemuzeme si za to taky trochu sami? My, Cesko, my stredni, ci vychodni Evropa? Od Zapadu resp. EU hlavne porad neco chceme, ale co jsme pro vetsi prosperitu udelali sami? Jak aktivne jsme se zapojili do politiky EU? Zatim od nasich politiku slysim v souvislosti s EU hlavne o dotacich, s nimi spojenych levarnach a pak je take EU ucinny fackovaci panak, co se hodi, kdyz je potreba zakryt vlastni vinu.
        Takze fajn, dokud budeme volit politiky, co v EU vidi hlavne dojnou kravu pro vlastni byznys nebo strasidlo na male deti s pravem volit, nedivme se, ze se zeme puvodni patnactky budou poohlizet i jinde. A to rikam jako clovek, kteremu je z duse odporny soucasny rezim v Rusku.Skrýt celý příspěvek

      • padre
        22:31 11.08.2021

        No jo ,proč tedy vlastně máme samostatný stát ,když je to stejně všechno ztraceno? Tak vzkážeme mladému Habsburkovi(myslím ,že teď jezdi automobilové závody),že jsme to vlastně s ...Zobrazit celý příspěvek

        No jo ,proč tedy vlastně máme samostatný stát ,když je to stejně všechno ztraceno? Tak vzkážeme mladému Habsburkovi(myslím ,že teď jezdi automobilové závody),že jsme to vlastně s tou samostatností tak nemysleli a že po více než století bloumání od průseru k průseru je zase nejvyšší čas vrátit se do lůna fungujícîho habsburského soustatí.Maďaři,Chorvati,Slovinci,Poláci ani Ukrajinci snad s výjimkou Rakušanů jistě nebudou proti.Skrýt celý příspěvek

        • Torong
          05:14 12.08.2021

          Ale samozřejmě. Rozdrobení oblasti mezi Německem a Ruskem na malé státečky byl nesmysl a "mít vlastní stát" přineslo těmto zemím akorát hromadu problémů. Stačí se střízlivě podívat ...Zobrazit celý příspěvek

          Ale samozřejmě. Rozdrobení oblasti mezi Německem a Ruskem na malé státečky byl nesmysl a "mít vlastní stát" přineslo těmto zemím akorát hromadu problémů. Stačí se střízlivě podívat na vývoj po roce 1918...Skrýt celý příspěvek

          • Trener
            08:40 12.08.2021

            To jsem zase u úvaze něčeho nového, co by zaplnilo prostor po R-U, třeba jen nějakým svazem. Na I-dnesu nedávno byl článek od Friedmana, že EU se rozpadne, Rusko bude mít do ...Zobrazit celý příspěvek

            To jsem zase u úvaze něčeho nového, co by zaplnilo prostor po R-U, třeba jen nějakým svazem. Na I-dnesu nedávno byl článek od Friedmana, že EU se rozpadne, Rusko bude mít do budoucna problémy a střední Evropa a Polsko bude hrát větší prim. Ale mně to naopak připadá, že tím bude mít zas větší vliv Německo.Skrýt celý příspěvek

          • Torong
            09:28 12.08.2021

            Samozřejmě RU je dávno pasé, ale je tady Trojmoří. EU nemůže fungovat tak jak je nastavena teď. Buď se v EU vytvoří oblasti záp. Evropy, střední Evropy, jižní Evropy a Severní ...Zobrazit celý příspěvek

            Samozřejmě RU je dávno pasé, ale je tady Trojmoří. EU nemůže fungovat tak jak je nastavena teď. Buď se v EU vytvoří oblasti záp. Evropy, střední Evropy, jižní Evropy a Severní Evropy, nebo se časem na tyto oblasti rozpadne.
            Ten Friedman bude mít dost možná pravdu. Pokud by vzniklo něco na způsob toho trojmoří, pak by bylo možné uvažovat o "mostu" mezi Německem a Ruskem. Proto se Polsko v Trojmoří tolik angažuje a proto se Trojmoří snaží bojkotovat jak Rusko tak Německo.Skrýt celý příspěvek

          • Klimesov
            11:59 12.08.2021

            Torong Obávám se, že něco jako Trojmoří je utopie stejně jako V4. Bohužel naše společnosti jsou více založené na tom vnímat jednotlivé drobné rozdíly, které jednotlivé země ...Zobrazit celý příspěvek

            Torong
            Obávám se, že něco jako Trojmoří je utopie stejně jako V4.
            Bohužel naše společnosti jsou více založené na tom vnímat jednotlivé drobné rozdíly, které jednotlivé země odlišují a na tom stavět své vnímání okolí, 100 let jsme byly k tomuto myšlení učeni, místo toho aby se snažili hledat ty věci které je spojují.
            Viz. příklad V4 ta není schopna domluvit nic mezi sebou, jo krom společné snahy o vstup do EU a do NATO.Skrýt celý příspěvek

          • Torong
            12:21 12.08.2021

            Klimesov Trojmoří je realita. Otázkou je pouze počet členů. Polsko a Pobaltí velmi dobře ví o co se hraje. Rumunsko a Bulharsko taky, stejně jako Maďarsko a Chorvatsko. Ukrajina ...Zobrazit celý příspěvek

            Klimesov
            Trojmoří je realita. Otázkou je pouze počet členů. Polsko a Pobaltí velmi dobře ví o co se hraje. Rumunsko a Bulharsko taky, stejně jako Maďarsko a Chorvatsko. Ukrajina jinou možnost ani mít nebude. U Maďarska je těžko říct kam bude směřovat a zbývá naše zemička kde si polovina lidí hýčká svůj panslovanský mýtus a nejraději by se přivinuli k matce rusi a polovina lidí je až po paty v Německé prdeli.Skrýt celý příspěvek

          • Klimesov
            13:12 12.08.2021

            Torong V4 je také realita. A funguje? EU je také realita. A funguje bezchybně? OSN je také realita a má své problémy. NATO, BRICS a podobně, a podobně. Takových sdružení, které na ...Zobrazit celý příspěvek

            Torong
            V4 je také realita. A funguje?
            EU je také realita. A funguje bezchybně?
            OSN je také realita a má své problémy.
            NATO, BRICS a podobně, a podobně.
            Takových sdružení, které na samém začátku vypadli vždy hezky a jevili se jako řešení problémů už se v historii vyrojilo hodně, ale nakonec se to vždy na něčem zadrhlo.
            Popravdě v našem prostoru je jen otázka času, kdy se objeví někdo kdo bude hlásat, že ČR je ve vleku Polska, a že jsme zase vazalským státem atd. atd. A zase bude obrovské množství lidí, které tomu uvěří.
            Naše společnosti jsou totiž na takovém vnímání založené a nepodceňoval bych to.
            Netvrdím, že nějaký spolek Trojmoří nemůže vzniknout nebo spíše on už se pomalu zakládá co jsem tak pochopil, ale nemyslím si, že bude mít velkou budoucnost před sebou. Nakonec narazí na stejné limity jako narážíme nyní v rámci EU nebo V4 nebo NATO.Skrýt celý příspěvek

          • Badysak
            15:03 12.08.2021

            Vy děláte jako by se státy USA (americká unie) navzájem milovali a platili tam všude stejná pravidla. EU je sice mladší a tedy "hloupější", ale v jádru to je smysluplný spolek ...Zobrazit celý příspěvek

            Vy děláte jako by se státy USA (americká unie) navzájem milovali a platili tam všude stejná pravidla.
            EU je sice mladší a tedy "hloupější", ale v jádru to je smysluplný spolek různorodých lidí, kteří se nemusí držet za ručičky a tancovat v kroužku na paloučku, aby se jim žilo/dařilo dobře.Skrýt celý příspěvek

          • Torong
            16:12 12.08.2021

            Klimesov: "Popravdě v našem prostoru je jen otázka času, kdy se objeví někdo kdo bude hlásat, že ČR je ve vleku Polska, a že jsme zase vazalským státem atd. atd. A zase bude ...Zobrazit celý příspěvek

            Klimesov:
            "Popravdě v našem prostoru je jen otázka času, kdy se objeví někdo kdo bude hlásat, že ČR je ve vleku Polska, a že jsme zase vazalským státem atd. atd. A zase bude obrovské množství lidí, které tomu uvěří."
            Souhlasím, proto jsem psal, že otázkou je počet členů. Česko s vysokou pravděpodobností členem nebude. Jak jsem psal, jedni by nejradši z Česka udělali součást Ruska a druzí se opájejí představou, že když jsme v EU a když budeme Němcům na všechno poslušně kývat tak nás budou brát jako sobě rovné a bude jim na srdci ležet naše blaho. Z čehoš vyplývá, že budoucnost ČR bude záviset na tom jak si to mezi sebou dohodnou Putin s nástupcem Merklové.
            Co se týká funkčnosti Trojmoří, tak samozřejmě jde o svazek z rozumu, ne z lásky. Takže třenice rozhodně budou. Ale narozdíl od EU nebo OSN jde o státy, které mají za sebou podobný vývoj, nějakou společnou historii a hlavně velmi podobné zájmy - přežít na území mezi Ruskem a Německem.Skrýt celý příspěvek

          • Torong
            16:59 12.08.2021

            Badysak: USA vznikaly úplně jinak. V prázdném prostoru a v krátké době. Státy, které tvořily USA spolu neměly žádnou historii, žádný ze států nebyl světová nebo regionální mocnost ...Zobrazit celý příspěvek

            Badysak:
            USA vznikaly úplně jinak. V prázdném prostoru a v krátké době. Státy, které tvořily USA spolu neměly žádnou historii, žádný ze států nebyl světová nebo regionální mocnost a tedy nebyly žádné "velké" a "malé" státy.Skrýt celý příspěvek

          • Badysak
            00:54 13.08.2021

            Torong

            Chcete říct, že USA založili američané a né evropští kolonisté?

            Torong

            Chcete říct, že USA založili američané a né evropští kolonisté?

          • Torong
            07:06 13.08.2021

            Batysak:
            Škoda, že vůbec nečteš co píšu...

            Batysak:
            Škoda, že vůbec nečteš co píšu...

          • Klimesov
            07:42 13.08.2021

            Torong. V podstatě máte pravdu. Naše naivní vnímání západu a východu z nás defakto děla "vazalský stát" pokud to slovo můžu použít. I když lepší popis by byl ne zrovna sebevědomý ...Zobrazit celý příspěvek

            Torong.
            V podstatě máte pravdu. Naše naivní vnímání západu a východu z nás defakto děla "vazalský stát" pokud to slovo můžu použít. I když lepší popis by byl ne zrovna sebevědomý stát. Ale tohle je náš problém. To není problém EU. Je to náš problém ve vnímaní pojmu spolupráce. Ale tenhle problém má více zemí.
            Jo jako ono i země V4 mají spolu hodně společného a nejsou to zrovna podřadné státy. Naopak je v nich velký potenciál. Přesto to tam nějak nefunguje. Ten potenciál ty země nejsou schopny zužitkovat.
            Proto jsem k takovým spolkům skeptický. Připouštím, že to má potenciál a ta vidina je hezká, ale aby státy Střední Evropy byly "sebevědomé" je potřeba aby na sebe brali rizika a to i rizika těžkých a špatných rozhodnutí, a tady nejsem přesvědčen, že to ty země budou chtít udělat.Skrýt celý příspěvek

          • Badysak
            16:34 13.08.2021

            Torong Ti zakladatelé nebyly nějací američtí starousedlíci co neměli žádný vztah/zkušenosti/vzpomínky k Evropě. V drtivé většině to byly lidé z různých evropských států, kteří se ...Zobrazit celý příspěvek

            Torong

            Ti zakladatelé nebyly nějací američtí starousedlíci co neměli žádný vztah/zkušenosti/vzpomínky k Evropě. V drtivé většině to byly lidé z různých evropských států, kteří se museli domluvit. USA taky nevznikly za pár let navzdory "žádné historii".
            Proto píšu o mladé a hloupé EUSkrýt celý příspěvek

      • HEKTOR
        19:35 12.08.2021

        Jan Grohmann - osobne súhlasím...ale podobné to je aj vo vzťahu usa/čína...a čína/svet...tým že si tam nechávame všetko vyrábať,tiež prispievame na čínsku ľudovo oslobodeneckú ...Zobrazit celý příspěvek

        Jan Grohmann - osobne súhlasím...ale podobné to je aj vo vzťahu usa/čína...a čína/svet...tým že si tam nechávame všetko vyrábať,tiež prispievame na čínsku ľudovo oslobodeneckú armádu...Skrýt celý příspěvek

      • rabo123
        23:37 12.08.2021

        A všetko bude ešte horšie, lebo green. Rusko nebude výrazne viac zbrojiť. Načo. Proti komu ? Toto čo už teraz majú stačí na zastavenie hrozieb z východu a aj zo západu. A Európa ? ...Zobrazit celý příspěvek

        A všetko bude ešte horšie, lebo green. Rusko nebude výrazne viac zbrojiť. Načo. Proti komu ? Toto čo už teraz majú stačí na zastavenie hrozieb z východu a aj zo západu. A Európa ? Rusko nie je hlavná hrozba, ale len výhovorka. Viete čo chce Rusko ? Prístup na trhy.Skrýt celý příspěvek

        • Ján Paliga
          22:29 13.08.2021

          " Rusko nie je hlavná hrozba, ale len výhovorka. " Skutočne? Na Ukrajine by vedeli rozprávať.... "Viete čo chce Rusko ? Prístup na trhy." Skutočne? Okupáciou susednej krajiny ...Zobrazit celý příspěvek

          " Rusko nie je hlavná hrozba, ale len výhovorka. "

          Skutočne? Na Ukrajine by vedeli rozprávať....

          "Viete čo chce Rusko ? Prístup na trhy."

          Skutočne? Okupáciou susednej krajiny si tie trhy nevybudujú.... Dokonca nemajú ani nič na predaj. Energetické suroviny tam nerátam, ale tovar s pridanou hodnotou....Skrýt celý příspěvek

      • krllo
        12:59 13.08.2021

        Západ si z nás po roce 1990 udělal svou kolonii, tak čemu se pořád divime. Že jim budeme do něčeho kecat ? A diky naší "inteligentni" zahranični politice nemáme žádného silného ...Zobrazit celý příspěvek

        Západ si z nás po roce 1990 udělal svou kolonii, tak čemu se pořád divime. Že jim budeme do něčeho kecat ? A diky naší "inteligentni" zahranični politice nemáme žádného silného spojence. Tedy kromě Posselta :-):-)Skrýt celý příspěvek

        • Badysak
          16:36 13.08.2021

          Díky za tu západní kolonii.
          No vzhledem k tomu, že nedokážou udržet v chodu jednu malou letadlovku dost pochybuji, že dokážou udržet v bojeschopném stavu 5 tisíc tanku.

          Díky za tu západní kolonii.
          No vzhledem k tomu, že nedokážou udržet v chodu jednu malou letadlovku dost pochybuji, že dokážou udržet v bojeschopném stavu 5 tisíc tanku.

    • Miroslav
      17:38 11.08.2021

      Ďakujeme za názor a posielame kľúčenku

      Ďakujeme za názor a posielame kľúčenku

  • theo
    09:27 11.08.2021

    Už pár týždňov funguje báťuškov letecký expres Irak , Bielorusko . Zaujímavý je fakt dvojtvárnosti EU . Maďarský plot proti migrantom je najhorší orbánov výmysel (proti ľudským ...Zobrazit celý příspěvek

    Už pár týždňov funguje báťuškov letecký expres Irak , Bielorusko .
    Zaujímavý je fakt dvojtvárnosti EU . Maďarský plot proti migrantom je najhorší orbánov výmysel (proti ľudským právam atd.) a Litovský je obrana proti hybridnej vojne . Migranti z Bieloruska sú zlí , ale tých čo si vozíme loďami do talianska sú tí dobrí , ktorí nebudú zneužívať sociálny systém EU a zvyšovať riminalitu . No ako to v tom Iraku delia na tych dobrých cez Taliansko a tých zlých cez Bielorusko.
    Bieloruský báťuška cár si týmto strelil do vlastnej nohy , keď si myslí že mu to vydieranie pomôže , lebo pohlavári EU tu tých bubušov chcú a jedine Litve tým narobil problémy . Oficiálne to EU politbyro odsúdi , ale v skutočnosti im to vyhovuje.Skrýt celý příspěvek

    • Torong
      09:47 11.08.2021

      Ona se od doby Maďarského plotu dost změnila situace a pohled EU na migraci. Némeckoba Francie už to považují za problém. Situace na jihu Evrooy je problematická, protože na moři ...Zobrazit celý příspěvek

      Ona se od doby Maďarského plotu dost změnila situace a pohled EU na migraci. Némeckoba Francie už to považují za problém. Situace na jihu Evrooy je problematická, protože na moři se dost blbě staví plot a situaci zneužívají různí aktivisté, kteří si léčí svůj mesiášský komplex záchranou migrantů.Skrýt celý příspěvek

      • stepan
        11:32 11.08.2021

        EU je pokrytecká, až to bolí. Theo má pravdu. Netvařte se jinak. Je potřeba kopnout EU a zelenobolševické aktivisty do zadnice. Jediná ochrana proti mořským převaděčům a ...Zobrazit celý příspěvek

        EU je pokrytecká, až to bolí. Theo má pravdu. Netvařte se jinak. Je potřeba kopnout EU a zelenobolševické aktivisty do zadnice.

        Jediná ochrana proti mořským převaděčům a aktivistům je potopení jejich lodí a zavření posádky do vězení.

        V Litvě i v Polsku by mělo zasáhnout NATO a pomoci s obranou hranic. Tito uprchlíci jsou jenom další formou hybridní nepřímé války proti svrchovanému státu. Forma války se mění každý dnem - nemůže se čekat, až padne první bomba, protože tohle se nikdy nestane. Pokud to není v jurisdikci NATO, je potřeba se začít bavit o aktualizaci článků a pravidel kolektivní obrany proti novým formám hybridních "nevojenských" válek. Jedině tak se dokáže Evropa ubránit proti uprchlické invazi, která probíhá a bude s postupem času dále gradovat.Skrýt celý příspěvek

        • Torong
          11:49 11.08.2021

          Ale no tak... Tohle není pokrytectví, ale vývoj situace. Pokud trochu sleduješ názory jednotlivých států EU na migraci, pak víš, že růžové brýle spadly, Němci už zjistili, že z ...Zobrazit celý příspěvek

          Ale no tak... Tohle není pokrytectví, ale vývoj situace. Pokud trochu sleduješ názory jednotlivých států EU na migraci, pak víš, že růžové brýle spadly, Němci už zjistili, že z Afričanů žádní gastarbeitři nebudou jako kdysi Turci. Proto jiný přístup k Pobaltí než dříve k Maďarsku. Ostatně ani tomu Maďarsku to dnes nikdo nevyčítá a osobně si myslím, že probíhá normální spolupráce na úrovni FRONTEX. Mořská hranice prostě problém je a bude. Dost těžko můžete potápět lodě a zabíjet lidi. To neprojde a jsou pro to dost dobré důvody. Na likvidaci převaděčů předpokládám pracují tajné služby, ale vzhledem k tomu o jak výnosný byznys jde, to nikdy nepůjde vyřešit úplně. Jednoho pašeráka zlikvidujete, další tři se objeví... Stejně jako s drogami.Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            11:54 11.08.2021

            jo tak on to Maďarsku dokonce nikdo nevyčítá :-D, panečku to je pokrok, ale k pochvale a díkům to má ještě daleko. Otázka zni, jestli jsou holky a chlapci v Bruselu dostatečně v ...Zobrazit celý příspěvek

            jo tak on to Maďarsku dokonce nikdo nevyčítá :-D, panečku to je pokrok, ale k pochvale a díkům to má ještě daleko. Otázka zni, jestli jsou holky a chlapci v Bruselu dostatečně v obraze, když si nedokázali spočítat 1+1, ačkoliv přinejmenším východní EU to dokázala a i přes odpor od počátku tvrdila.Skrýt celý příspěvek

          • stepan
            13:45 11.08.2021

            Je to pokrytectví. Povíme si za pár let. Němci nic nezjistili. Merklová se nedávno nechala slyšet, že její reakce "wir schaffen das" na migrační vlnu v roce 2015 byla správná a ...Zobrazit celý příspěvek

            Je to pokrytectví. Povíme si za pár let.

            Němci nic nezjistili. Merklová se nedávno nechala slyšet, že její reakce "wir schaffen das" na migrační vlnu v roce 2015 byla správná a udělala by tak znovu.
            Zelení, kterým neustále stoupají volební preference a je zde vysoká pravděpodobnost, že usednou v další německé vládě, už chystají "ministerstvo pro imigraci", které bude řešit "malou rozmanitost" Německa.

            Francie otočila rétoriku, reálné kroky jsou ale zatím v nedohlednu. Nevidím, že by se pašeráci zavírali. Nevidím, že by se nelegální migranti posílali zpátky. Macron se bojí, že další prezidentkou se stane Le Penová, proto se před volbami chová jinak. Lidi mu to samozřejmě zbaští a při další migrační vlně aktivisti vytáhnou hlavu z písku a jede se nanovo.

            Snad jediná západní vláda, která dělá reálne kroky, tj. vracení uprchlíků, je Dánsko.

            > Dost těžko můžete potápět lodě a zabíjet lidi

            Potápět lodi pašeráků v přístavu je velmi snadné. O zabíjení jsem neříkal.Skrýt celý příspěvek

        • Klimesov
          14:04 11.08.2021

          Vítězství je jistý, vzhůru na imperialisty :D :D :D

          Vítězství je jistý, vzhůru na imperialisty :D :D :D

          • Ján Paliga
            23:18 12.08.2021

            ... plány revanšistů zhatí naši vepři boubelatí.... ;-)

            ... plány revanšistů zhatí naši vepři boubelatí.... ;-)

      • Jura99
        11:42 11.08.2021

        A když se tedy situace změnila, resp. v EU procitli, byl by hodně velký problém, aby Orbánovi poslali zprávu, že sorry, měl jsi pravdu a my se spletli, tvůj plot byl tenkrát dobrý ...Zobrazit celý příspěvek

        A když se tedy situace změnila, resp. v EU procitli, byl by hodně velký problém, aby Orbánovi poslali zprávu, že sorry, měl jsi pravdu a my se spletli, tvůj plot byl tenkrát dobrý nápad ?Skrýt celý příspěvek

        • Torong
          11:56 11.08.2021

          Snad nečekáš, že Némecko nebo Francie se bude omlouvat oficiálně Maďarsku. Zvlášť, když řečené Maďarsko "zlobí"... No a neoficiálně je docela možné, že spolupráce už funguje...

          Snad nečekáš, že Némecko nebo Francie se bude omlouvat oficiálně Maďarsku. Zvlášť, když řečené Maďarsko "zlobí"... No a neoficiálně je docela možné, že spolupráce už funguje...

          • Jura99
            15:12 11.08.2021

            jsem idealista, takže ano, čekám, že když udělali chybu, měli by se omluvit.

            jsem idealista, takže ano, čekám, že když udělali chybu, měli by se omluvit.

        • Sidon
          20:58 11.08.2021

          Ono i Madarsko znacne "zcivilizovalo" svuj pristup. Ochrana hranic je dulezita, stejne jako cas od casu humanitarni gesta, navic po valce se generaluje nejlip.

          Ono i Madarsko znacne "zcivilizovalo" svuj pristup. Ochrana hranic je dulezita, stejne jako cas od casu humanitarni gesta, navic po valce se generaluje nejlip.

    • Pavel1
      20:06 11.08.2021

      A tu "dvojtvárnost" sis vycucal z kterého prstu? Za nejhorší výmysl to považovala leda chorvatská vláda, protože se obávala toho, že migranti začnou proudit přes chorvatské území a ...Zobrazit celý příspěvek

      A tu "dvojtvárnost" sis vycucal z kterého prstu? Za nejhorší výmysl to považovala leda chorvatská vláda, protože se obávala toho, že migranti začnou proudit přes chorvatské území a EU se na nějakou kritiku zmohla až v okamžiku, kdy orbán začal stavět plot i na chorvatské hranici, tedy uvnitř EU. Každopádně platí, že maďarské chování se dá přirovnat spíše tomu běloruskému a nikoliv litevskému. Kolikpak z těch migrantů, kteří se do Maďarska dostali, tam požádalo o azyl a pak tam zůstalo? Realitou je, že většina se jakýmsi záhadným způsobem teleportovala do Rakouska a Německa.
      Možná je to pro tebe novinka, ale Itálie je součástí EU a jako součást EU stíhá pašeráky lidí ... i těch z Libye. A ano, lukašenko se střelil do nohy. Ono je totiž dost obtížné u soudu prokázat to, když si nějaká komouška sežene loď a pak se s pašeráky domlouvá, kde má tzv. migranty "zachránit". Ovšem když lukašenkův režim kupuje migrantům letenky, tak to už je trošku jiná káva. Následovat by měl mezinárodní zatykač.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...