Lobbování za stíhačku Su-57 v ruských médiích

Prototyp T-50 s dvojicí střel vzduch-vzduch středního doletu R-77; ilustrační fotovětší foto / Public Domain

Ruské ministerstvo obrany pořídí prozatím jen jednu letku nových ruských stíhaček páté generace Su-57. V ruských médiích ale firma Suchoj pokračuje v lobbování za svůj stroj. Nejnověji Michail Strelec, hlavní konstruktér konstrukční kanceláře Suchoj, Su-57 označil za pokročilejší a univerzálnější letadlo než americké typy F-22A Raptor a F-35 Lightning II.

„F-22 byla původně navržena jako letadlo pro vybojování vzdušné nadvlády. Teprve později si Američané uvědomili, že bylo v podstatě chybou navrhnout letadlo pouze pro nesení střel vzduch-vzduch a pokusili se vložit zbraně vzduch-země do existující konfigurace [zbraňových] šachet. Nicméně konfigurace šachet neumožnila pojmout větší náklad,“ uvedl v rozhovoru pro ruskou vojenskou televizi TV Zvezda Strelec.

Podle Strelce je naopak Su-57 již od počátku navržen jako víceúčelový letoun. „Pokud jde o náklad, který letadlo může přepravovat k poměru ke své vlastní hmotnosti, čím vyšší je tento poměr, tím vyšší je kvalita letadla z pohledu nosiče [zbraní]. To se týká objemu a hmotnosti arzenálu zbraní umístěných v jeho vnitřních šachtách. Lze říci, že Su-57 nemá v tomto ukazateli žádného soupeře mezi letadly páté generace,“ říká Strelec.

Obecně tedy hlavní výhodou Su-57 má být univerzálnost v boji proti vzdušným i pozemním cílům. Naopak americké stroje jsou určeny ke specifickým úkolům. F-22A především řeší boj vzduch-vzduch a F-35 údery vzduch-země, ať už formou blízké pozemní podpory (Close Air Support), vzdušného potlačování (Air Interdiction) nebo umlčování protivzdušné obrany protivníka (Suppression of Enemy Air Defenses). F-35 dále nese jaderné pumy B61-12, zajišťuje průzkumné, sledovací a zpravodajské ISR (Intelligence, Surveillance and Reconnaissance) operace nebo radioelektronický boj.

Dvoumotorová stíhačka Su-57 je nepochybně výkonnější než F-35, unese více zbraní, má větší dolet, výškový dostup a rychlost. V blízkém souboji na krátkou vzdálenost jeden na jednoho se dá očekávat větší poměr vítězství Su-57 nad F-35.

Zároveň je Su-57 papírově univerzálnější než F-22A, protože americká stíhačka má jen omezené schopnosti k vedení boje vzduch-země. F-22A ve zbraňových šachtách pojme jen dvě satelitem naváděné pumy GBU-32 JDAM (Joint Direct Attack Munitions) nebo osm malých pum GBU-53/B Small Diameter Bomb II. Letouny F-22A své schopnosti boje vzduch-země otestovaly v Sýrii v roce 2014.

Su-57 naopak ve vnitřních zbraňových šachtách pojme širokou škálu výzbroje, např. střely vzduch-země Ch-38 (dolet 40 km) nebo Ch-58 (250 km), protilodní Ch-35 nebo naváděné pumy KAB-250 a KAB-500. Na závěsnících pod křídly pak lze umístit velké pumy KAB-1500 nebo střely s plochou dráhou letu Brahmos.

Z pohledu nesení zbraní je Su-57 univerzálnější než F-22A a zároveň výkonnější než F-35 Lightning II. Je zde však jeden problém ‒  tento poznatek nám absolutně nic neřekne o bojové hodnotě Su-57 nebo o výsledku případné mnohatýdenní nebo mnohaměsíční letecké války mezi ruským a americkým letectvem.


Nejnovější záběry ruské víceúčelové stíhačky Su-57 nad Astrachaňskou oblastí.

V prvé řadě americké letectvo (US Air Force) provozuje papírově 187 stíhaček F-22A Raptor a 119 stíhaček F-35A Lightning II, i když podle poslední hodnotící zprávy je bojová nasaditelnost obou typů pouze 50 % (!).

V současné době ruské letectvo testuje deset letuschopných prototypů Su-57. První dva sériové Su-57 mají být dodány v roce 2019 a další dva v roce 2020. Dalších 11 Su-57 prvního stupně, tedy s motory AL-41F1 (převzaté ze stíhaček Su-35), získá ruské letectvo do roku 2022. Celkově 15 letounů Su-57 vytvoří jednu bojovou letku.

Podle blogu BMPD se ale nedá očekávat další nákup Su-57 před koncem Státního vyzbrojovacího programu 2018-2027, tedy ne dříve, než letech 2028 až 2030. Je to dáno i (nebo především) nedostupností nových motorů Izdělije 30, které mají být připraveny pro sériovou výrobu až v roce 2025.

Dá se tedy poměrně s velkou jistotou říci, že Su-57 v leteckých operacích ruské armády zastanou podstatnější roli až po roce 2030, spíše po roce 2035. Ostatně stačí se podívat na obtíže se zaváděním F-35 do výzbroje a pokud nevěříme v „nadpřirozené schopnosti“, tak Rusko se při provozu takto pokročilých letounů střetne se stejnými problémy v oblasti výcviku, testování, údržby nebo nedostatku leteckého a pozemního personálu. V současné době není 50 % F-35 bojově nasaditelných, kolik letounů to bude v případě Su-57?

Dále je zde otázka návaznosti a symbiózy letounů na další zbraňové a podpůrné systémy ozbrojených sil. Letoun nikdy nebude fungovat jako samostatný „objekt“ v prostoru, ale bude vždy součástí širší taktiky a doktríny nasazení ozbrojených sil a bude životně závislý na činnosti ostatních zbraňových, senzorových a podpůrných systémů a schopností ozbrojených sil.    

Takže v případě porovnání letadel se naskýtá otázka:„Zajímá nás rychlost a dolet, nebo skutečná bojová hodnota a přínos daného letadla pro obranu země?” Tato otázka přitom není aktuální jen v případě Ruska a Su-57.

 

Zdroj: TASS

Nahlásit chybu v článku


Související články

Su-57 v Sýrii: Marketing nebo další fáze testování?

Minulý týden se k ruským leteckým silám v Sýrii přidalo několik stíhacích letounů páté generace ...

Ruský tisk: Stíhačka Su-57 je drahá a zbytečná hračka

Člen expertní rady Státní dumy pro letecký průmysl a vedoucí komise Státní dumy pro právní ...

Armija 2018: Dodávky ruských tanků Armata a stíhaček Su-57

Nedaleko Moskvy v těchto dnech probíhá tradiční mezinárodní vojensko-technické fórum Armija 2018. Na ...

Belgie jako nový uživatel stíhaček F-35A Lightning II

Po zdlouhavém výběrovém řízení oznámila minulý týden Belgie vítěze tendru na náhradu letounů F-16. ...

Čínská stíhačka J-20 ukázala manévrovací schopnosti

Čínské letectvo na letecké výstavě ve městě Ču-chaj (Zhuhai Air Show 2018) v letových ukázkách po ...

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • cernakus
    12:37 21.11.2018

    czertik: Rusové už asi tak 20 let mají motor, který překonává jak F-119 tak F-135 ve všech myslitelných parametrech až na ...chvilka napětí .... životnost. Tak nějak byl ...Zobrazit celý příspěvek

    czertik:

    Rusové už asi tak 20 let mají motor, který překonává jak F-119 tak F-135 ve všech myslitelných parametrech až na ...chvilka napětí .... životnost. Tak nějak byl konstruován v duchu resursu do tisíce hodin, běžné pro motory SSSR konce 80tých let.

    To s čím, nyní Rusové zápolí tedy není motor, který rozemele americké na prach, ale který vydrží s patřičnou údržbou deset tisíc hodin.

    V překladu pro mudly, Rusko se rozhodlo, stejně jako USA před 40ti lety, začít letecké motory konstruovat pro dobu míru a ne války. Protože ve válce, tě parametr životnosti příliš nezajímá, když letadlo ve VELKÉ válce přežije dost dlouho na to, aby dostalo nové motory, znamená to mimořádné štěstí a/nebo um na straně pilota. V době míru, a do té patří i "války" proti mončičákům, je samozřejmě nežádoucí, aby jsi musel měnit drahou součást co měsíc. Už stačí, že chytrá bomba tě vyjde x-krát dráž, než nepřítele těch 30 mončičáků, co zabije.Skrýt celý příspěvek

  • Czertik
    12:26 21.11.2018

    givitz No, mozna ze pro su-57 budou mit (konecne) motor 5. generace, ale i tak to neni zadna slava. Ten "prototypovy" co maji ted, neni zadna slava - jak v pomeru tah/hmotnost, ...Zobrazit celý příspěvek

    givitz
    No, mozna ze pro su-57 budou mit (konecne) motor 5. generace, ale i tak to neni zadna slava.
    Ten "prototypovy" co maji ted, neni zadna slava - jak v pomeru tah/hmotnost, tak i v suchem/afterburneru tahu je horsi nez motory f-22, kterym uz tahne pres 25 let, a ta vylepsena"seriova" verze (izdeje 30) co se teprve vyvyji je co se tyka afterburneru lepsi nez motory f-22, ale v suchem tahu stale horsi.
    A i v afterburneru stale ztraci na motor f-35.
    Cili i kdyby rusove chteli, zadny zazrak to neni.Skrýt celý příspěvek

  • Olivav
    09:03 20.11.2018

    Stejně to T-50 či SU-57 má pro rusy jak jednou na Zvezdě přiznali hlavní hodnotu v tom, že jim neujel vlak. Bez toho letadla a zkušeností s integrací avioniky, AESA radarem apod by ...Zobrazit celý příspěvek

    Stejně to T-50 či SU-57 má pro rusy jak jednou na Zvezdě přiznali hlavní hodnotu v tom, že jim neujel vlak. Bez toho letadla a zkušeností s integrací avioniky, AESA radarem apod by byli totálně v háji a o nějaké konkurenci s vyspělými výrobci letadel by si mohli už nechat jen zdát.Skrýt celý příspěvek

  • Olivav
    08:59 20.11.2018

    Rase, jo F-19 na poličce někde má můj otec a já měl ten Mig-37. Teď díky tobě už vím, co je i předlohou. No a s tou YF-23 se shodneme. Tu jsem si taky postavil a abych se vrátil ...Zobrazit celý příspěvek

    Rase,

    jo F-19 na poličce někde má můj otec a já měl ten Mig-37. Teď díky tobě už vím, co je i předlohou. No a s tou YF-23 se shodneme. Tu jsem si taky postavil a abych se vrátil k tématu, tak mi prostě ten SU-57 v některých rysech tu YF-23 připomíná spíše než F-22.

    I když jsem četl, že to je mylná představa, že ta dvě letadla nemají společného vůbec nic.Skrýt celý příspěvek

  • raziel87
    21:11 19.11.2018

    tak už jsme se pochopili :-)

    tak už jsme se pochopili :-)

  • Rase
    21:01 19.11.2018

    raziel87: tak to sme si jen nerozuměli. Samozřejmě že název je zcela fiktivní. Lidi od Italeri někde sehnali plány letounu ASTRA od Suchoje a ukuchtili z toho tohle, s pracovním ...Zobrazit celý příspěvek

    raziel87:
    tak to sme si jen nerozuměli. Samozřejmě že název je zcela fiktivní. Lidi od Italeri někde sehnali plány letounu ASTRA od Suchoje a ukuchtili z toho tohle, s pracovním názvem "MiG-37 atd."
    Jen jsem chtěl říct, že až nějaký novinář vyfotí modýlek F-19 a bude o tom mluvit jako o americkém letounu 6. generace, tak si budu ťukat na čelo úplně stejně jako teď.
    ps. F-19 byl můj nejoblíbenější model co jsem měl jako malý (spolu s YF-23)Skrýt celý příspěvek

  • raziel87
    20:47 19.11.2018

    2 Rase jakože vůbec nechápu tvoje myšlenkové pochody. Pouze jsem zmínil, že označení " Mig-37 Ferret" je asi 30 let starej HOAX - asi jako ta F-19, která se po revoluci ...Zobrazit celý příspěvek

    2 Rase

    jakože vůbec nechápu tvoje myšlenkové pochody. Pouze jsem zmínil, že označení " Mig-37 Ferret" je asi 30 let starej HOAX - asi jako ta F-19, která se po revoluci prodávala jako skládačka. Pokud ti to stále nedochází, tak rozporuji samotný název "Mig-37" - od dob SSSR nebylo toto označení pro vývojové "blue printy" použito.

    Toť celé, co v tom hledáš dalšího je jen tvůj boj...Skrýt celý příspěvek

  • Sokrates
    20:41 19.11.2018

    Predpokladám, že bombastických správ o vývoji 6. generácie bude čoraz viac. Ako pred pár dňami povedal Mikhail Strelec, hlavný konštruktér Suchoja, na Su-57 je potrebné vytvoriť ...Zobrazit celý příspěvek

    Predpokladám, že bombastických správ o vývoji 6. generácie bude čoraz viac. Ako pred pár dňami povedal Mikhail Strelec, hlavný konštruktér Suchoja, na Su-57 je potrebné vytvoriť novú platformu úplne od nuly.
    To lietadlo zjavne nespĺňa požiadavky ruského letectva, čo dokazuje aj tohoročná objednávka iba dvoch kusov. Pre Rusov je to však dôležitý projekt, preto sa najbližšie roky budú reálne informácie o Su-57 miešať s polopravdami a propagandou utrhnutou od reality.
    Podobne ako v prípade februárového bojového nasadenia v Sýrii. Jediným dôkazom je slovo Sergeja Š. a video zachytávajúce pokojný let dvojice Su-57 :-)
    https://youtu.be/IJTCewLTCLE...
    Ale inak, krásny stroj. Hoci viem, že krása vojnu nerozhoduje, aj tak musím povedať, že tá americká jaternica sa na Su-57 dizajnom vôbec nechytá.Skrýt celý příspěvek

  • givicz
    20:36 19.11.2018

    Právě dnes Ruské ministerstvo obrany zveřejnilo záběry z nasazení SU 57 ze Sýrie .. Телеканал Звезда Publikováno 19. 11. ...Zobrazit celý příspěvek

    Právě dnes Ruské ministerstvo obrany zveřejnilo záběry z nasazení SU 57 ze Sýrie ..
    Телеканал Звезда
    Publikováno 19. 11. 2018

    https://www.youtube.com/watch?...

    Rusko zveřejnilo záběry nejmodernějších stíhaček Su-57 ze Sýrie
    https://www.novinky.cz/zahrani...

    "Ruské ministerstvo obrany v pondělí potvrdilo, že v Sýrii zkoušelo své bojové letouny páté generace Suchoj Su-57. Na sociální síti VKontaktě zveřejnilo záběry dvojice strojů nasazených v této blízkovýchodní zemi."Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    20:07 19.11.2018

    raziel87: pak teda nevím, proč ten modýlek na skříni, vypadá úplně stejně jako MiG-37 co zmiňoval Pauli (viz obrázek). Někdo si slepil tohle letadýlko a vystavil vedle ostatních. ...Zobrazit celý příspěvek

    raziel87:
    pak teda nevím, proč ten modýlek na skříni, vypadá úplně stejně jako MiG-37 co zmiňoval Pauli (viz obrázek). Někdo si slepil tohle letadýlko a vystavil vedle ostatních. Nějaký aktivní člověk si myslel že je to nějaký tajný projekt... není to ale chyba člověk co si to vystavil. Ty si snad myslíš, že model letounu 6. generace, předpokládám že tajný, bude jen tak na nějaké skříni? jako fakt? :-D

    http://2.bp.blogspot.com/-ozjt... Skrýt celý příspěvek

  • raziel87
    19:53 19.11.2018

    ale dětské hračky to byly pěkné, jen co je pravda.... i ta F-19 )))

    ale dětské hračky to byly pěkné, jen co je pravda.... i ta F-19 )))

  • raziel87
    19:51 19.11.2018

    nesmysl....Sci-fi Ferret vypadal úplně jinak. A celkově, všechny tyhle skicy z 80. let vypadaly úplně jinak - jedno jestli se bavíme o "Migu-2000", Izdeliye 33. a následné ...Zobrazit celý příspěvek

    nesmysl....Sci-fi Ferret vypadal úplně jinak. A celkově, všechny tyhle skicy z 80. let vypadaly úplně jinak - jedno jestli se bavíme o "Migu-2000", Izdeliye 33. a následné 1.44/1.42, Su-47.

    Něco o F-19 bys tam neměl? :twisted:Skrýt celý příspěvek

  • Pauli
    18:52 19.11.2018

    Defenceblog jen plaší... Je to model vymyšleného migu37 od firmy italery v měřítku 1/72 ;)

    Defenceblog jen plaší... Je to model vymyšleného migu37 od firmy italery v měřítku 1/72 ;)

  • givicz
    18:10 19.11.2018

    ve videu u nového motoru mě zaujala nová elektronika řízení motoru, která je v kondole se samotným motorem, kde je teplota při vysokých rychlostech 180 °C proto musí být tento ...Zobrazit celý příspěvek

    ve videu u nového motoru mě zaujala nová elektronika řízení motoru, která je v kondole se samotným motorem, kde je teplota při vysokých rychlostech 180 °C proto musí být tento mozek motoru chlazen kerosinem... cca 10 minuta videa (vzduchem neefektivní, voda na letadle není)

    motor druhé etapy umožňuje let SU 57 v nadzvukové rychlosti bez forsáže... ve videu je část, která ukazuje jak se rodil tento motor, který byl sestaven speciálně pro letadlo SU 57 . Charakteristiky tohoto nového motoru ukazují, že je to motor generace 5+ ...

    Další zajímavý údaj je, že na SU 57 není ani jedna dovozová součástka... dále zde rozebírají palivový systém nového letadla... ukazují zde speciální stend na testování palivového systému... na závěr se představuje palubní RLS SU 57...umožňuje v jeden čas sledovat 30 cilů .. různé antény AFAR jsou po celém letadle ( na SU 35 je radiolokátor pouze jeden, kdy se nachází nosové části) na žádném jiném Ruském letadle se nenachází tolik různých antén (na F22 a F35 je také pouze jedna anténa)Skrýt celý příspěvek

  • givicz
    17:23 19.11.2018

    druhá část Военная приемка. От Т-50 к Су-57. Часть 2 (vojenské přijetí od T50 k SU 57 část 2) https://www.youtube.com/watch?... hned na začátku videa hlavní testovací ...Zobrazit celý příspěvek

    druhá část Военная приемка. От Т-50 к Су-57. Часть 2 (vojenské přijetí od T50 k SU 57 část 2)
    https://www.youtube.com/watch?...
    hned na začátku videa hlavní testovací pilot programu SU57 Sergej Bogdan (mimochodem hrdina Ruska a první pilot, který vůbec vzlétl s T50 ) vletí s touto stíhačkou prakticky do nákladového prostoru letadla Antonov .... úchvatné záběry :) dále ve videu řeší technologie neviditelnosti SU 57, nanášení speciální stels barvy, zavedou diváky do míst kde se testují nové motory Iždelie 30 pro SU57, kde vyrábějí nové radiolokátory pro SU 57, nové helmy pilota SU 57 ... prostě do míst narození T50 a jeho přerod v SU 57...

    V tomto videu také TV Zvezda ,,nedopatřením" ukázala zatím utajený model ruského stíhače 6. generace v přímém přenosu.... je to cca 20 minuta záznamu :)

    https://www.securitymagazin.cz... Skrýt celý příspěvek

  • logik
    16:49 18.11.2018

    omacka: "Proč prekrucujes má slova? Mluvil jsem jasně a konkrétně o tom,že .... a že těch 8G, ani 7G na vysoké nadzvukové rychlosti nedáš, " Právě. PRÁVĚ O TOMTO Tvém tvrzení ...Zobrazit celý příspěvek

    omacka:
    "Proč prekrucujes má slova? Mluvil jsem jasně a konkrétně o tom,že .... a že těch 8G, ani 7G na vysoké nadzvukové rychlosti nedáš, "

    Právě.
    PRÁVĚ O TOMTO Tvém tvrzení prohlašuju, že je to pitomost.

    Moderní stíhače umí točit 9G ve vysokých nadzvukových rychlostech. Viz linkovaný graf letové obálky F-16, či jakýkoli diagram letové obálky či V-G diagram libovolného stíhače. Pokud takovou pitomost tvrdíš, tak si buďto žádný takový diagram neviděl, nebo jim nerozumíš.

    Evidentně také vůbec nechápeš, jaká je podstata G-limitu a proč se limit na zatížitelnost konstrukce letadla udává právě touto veličinou. Kupodivu se používá proto, že je to limitace NEZÁVISLÁ jak na hmotnosti tak i RYCHLOSTI letadla.Skrýt celý příspěvek

  • omacka
    23:06 17.11.2018

    logik Datum: 14.11.2018 Čas: 12:37 gagnut: Samozřejmě, že jsem trochu zjednodušoval - protože co má člověk dělat, když druhej tvrdí takovou "základní pitomost", jako že stíhač ...Zobrazit celý příspěvek

    logik
    Datum: 14.11.2018
    Čas: 12:37
    gagnut: Samozřejmě, že jsem trochu zjednodušoval - protože co má člověk dělat, když druhej tvrdí takovou "základní pitomost", jako že stíhač nemůže točit v supersonické rychlosti géčka....

    Proč prekrucujes má slova? Mluvil jsem jasně a konkrétně o tom, že G limit cíle pro R-37M je 8G, a že těch 8G, ani 7G na vysoké nadzvukové rychlosti nedáš, to je celé. Nic o tom, že točit Géčka nemůže na nadzvuku, jen, že letoun na SC bude mít vážný problém takové dalekodosahové PLŘS a podobným uniknout při skrytých přepadech, které podstatně takticky usnadní výhoda aktivního radaru v PLŘS. Skrytý přepad vzdušného cíle je základní taktika vedení vzdušného boje mimo vizuál, další argument je, že takhle výkonné PLŘS, násobně zvednou šance i při obraně letounů, které jimi budou disponovat, jelikož pro PLŘS středního dosahu bude nemožné "dohnat" ze zadní polosféry unikající letoun protivníka na nadzvuku (což je další hlavní defenzivní taktika vedení vzdušného boje mimo vizual) , co následně logicky přejde na SC a dosahy PLŘS středního dosahu na takový cíl budou maximálně do 20km, i jako stíhači s SC vám ten cíl jednoduše lehce unikne. Kdo to chce vidět, ten tu jasnou velkou taktickou výhodu vidí s možnostmi těchto PLŘS dalekého dosahu. Toť celé.Skrýt celý příspěvek

  • Pauli
    15:08 17.11.2018

    givicz

    Ta druhá část má premiéru za 17 hodin a už má na youtube 150 lajků :D :D :D

    givicz

    Ta druhá část má premiéru za 17 hodin a už má na youtube 150 lajků :D :D :D

  • Czertik
    23:35 16.11.2018

    damik vybiras si co se ti hodi :), z toho sameho clanku "Unlike older planes immortalized in films, the F-35 doesn't need to face its adversary to destroy it. The F-35 can fire ...Zobrazit celý příspěvek

    damik
    vybiras si co se ti hodi :), z toho sameho clanku

    "Unlike older planes immortalized in films, the F-35 doesn't need to face its adversary to destroy it. The F-35 can fire "off boresight," virtually eliminating the need to jockey for position behind an enemy.

    The F-35 can take out a plane miles beyond visual range. It can pass targeting information to another platform, like a drone or a US Navy destroyer, and down a target without even firing a shot.

    While US Air Force pilots do train for classic, World War II-era dogfights, and while the F-35 holds its own and can maneuver just as well as fourth-generation planes, dogfights just aren't that important anymore.

    Berke said dogfighting would teach pilots "great skill sets" but conflict within visual range "doesn't always mean a turning fight within 100 feet of the other guy maneuvering for each other's 6 o'clock." Berke also made an important distinction that conflicts within visual range do not always become dogfights."

    Prelozeno
    Klasicke dogfighty trenuji, ale nejsou priorita, stejne jako boje ve vizualu, priorita je boj mimo vizual (kde muze f-35 nejvic vyuzit svuj stealth, ve vizualu je mu na nic).Skrýt celý příspěvek

  • givicz
    23:30 16.11.2018

    takže po první části Военная приемка. «От Т-50 к Су-57» Часть 1 (vojenské přijetí od T50 k Su57 část 1) https://www.youtube.com/watch?... se můžeme těšit na druhou ...Zobrazit celý příspěvek

    takže po první části Военная приемка. «От Т-50 к Су-57» Часть 1 (vojenské přijetí od T50 k Su57 část 1)
    https://www.youtube.com/watch?...

    se můžeme těšit na druhou část, kde se bude řešit radarová neviditelnost nové motory, nové radiolokátory.... už na Hvězdě vypustili upoutávku mělo by to vyjít 18.11.2018 v 09:55 hod...

    Военная приемка. Эфир 18 ноября в 09:55
    https://www.youtube.com/watch?...

    už vypustili i malé ochutnávky ... testy na radarovou neviditelnost ( v tomto případě kabiny)
    Кадры испытаний Су-57 на малозаметность
    https://www.youtube.com/watch?...

    co se týče optické neviditelnosti :
    Стал известен облик серийного истребителя Су-57
    https://www.youtube.com/watch?...

    tankování SU 57 ve vzduchu:
    «Дозаправка» Су-57 в небе: кадры с воздуха
    https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 1 z 5