LTS: Ruská jednomotorová stíhačka páté generace

-
20. 7. 2021
-
178 komentářů
-
Jan Grohmann
Na moskevské výstavě MAKS 2021 státní koncern Rostec dnes představí model jednomotorového lehkého taktického letadla LTS (Legkij taktičeskij samolet). Jde o první projekt jednomotorové nadzvukové ruské stíhačky za posledních 50 let. Podle všeho ale LTS není součástí Státního vyzbrojovacího programu pro roky 2018 až 2027.
Poslední ruské (resp. sovětské) jednomotorové nadzvukové stíhačky byly MiG-21 a Mig-23. Poté v 80. letech nastala 50 let trvající éra dvoumotorových strojů MiG-29 a rodiny Su-27.
Také nejnovější ruská víceúčelová taktická nadzvuková stíhačka páté generace Su-57 má dvoumotorové uspořádaní, zejména s ohledem na velký dolet, což je v ruských podmínkách naprosto klíčové (viz dále).
Projekt letounu Su-57, tehdy PAK-FA, odstartoval oficiálně v roce 2001. První demonstrátor Su-57 provedl svůj první let v roce 2010. V současné době jediná Su-57 slouží ve výcvikovém centru, další dva letouny mají být dodány letos. V roce 2022 Komsomolský letecký závod (KnAAZ, výrobní pobočka firmy Suchoj) vyrobí čtyři stroje a v roce 2023 sedm letadel.
Kompletní letku vzdušně-kosmické síly (VKS) tedy zprovozní v průběhu roku 2024 a skutečných bojových operací se letka může zúčastnit nejdříve v roce 2025. Celkově VKS do konce roku 2027 získají 76 Su-57. Hlavní výzvou projektu Su-57 je zvládnutí sériové výroby letadel v požadované ceně, kvalitě a rychlosti.
V každém případě si Rusko hodlá zachovat strategickou autonomii, což vyžaduje vyvíjet a vyrábět klíčové zbrojní systémy vlastními silami. V opačném případě Rusko mimo jiné přijde o svůj politický vliv v zahraničí – prodej špičkových zbraní je totiž klíčovým vlivovým nástrojem zahraniční politiky mocností.
Propagační video LTS
O vývoji nových taktických nadzvukových letounů ruská média informují pravidelně. Například koncem roku 2019 měla konstrukční kancelář Mikojan získat zakázku na „aerodynamický výpočet lehkého multifunkčního dvoumotorového frontového letounu, srovnatelného se zahraničními protějšky.“
V prosinci 2020 koncern Rostec, podle jeho šéfa Sergeje Chemezova, oznámil začátek prací na slibném jednomotorovém letadle. Podle Chemezova je ale tento vývoj soukromou aktivitou koncernu a není tedy součástí ruského Státního vyzbrojovacího programu pro roky 2018 až 2027.
Přímo o projektu LTS se zřejmě jako první zmiňuje RIA Novosti v květnu letošního roku. Podle této zprávy společnost Suchoj vyvíjí jednomotorové lehké taktické letadlo s maximální vzletovou hmotností 18 tun, což odpovídá letounu MiG-29. Například americká F-16 má vzletovou hmotnost 17 tun, F-35A 32 tun.
LTS má vyvinout maximální rychlost Mach 2 a má mít vektorovatelný tah motoru, což letounu poskytne skvělé manévrovací schopnosti.
Otázkou je, kdo o LTS projeví zájem? VKS potřebuje taktická letadla s velkým doletem. Důvodem je řídká síť ruských leteckých základen (to platí i pro západní část Ruska) a současně nutnost chránit rozlehlá území. Právě omezený dolet byl důvodem, proč Rusko (a předtím Sovětský svaz) žádné lehké jednomotorové letouny posledních 50 let nevyvíjelo.
Ostatně i lehký frontový stíhač MiG-29 byl především určen pro potřeby evropských zemí Varšavské smlouvy. Původní model MiG-29 měl akční rádius pouze 700 km (podle VHÚ) s plnou výzbrojí, což v dnešní době sotva stačí k překonání běloruského území. Proto Rusové také usilují o udržení svých vojenských základen v Bělorusku – kvůli nutnosti nasadit své bojové letouny blíže k zemím NATO. Naopak bojový dolet mnohem větší a výkonnější Su-35 je dvojnásobně větší než u MiGu-29.
Rusku se za posledních 20 let podařilo exportovat impozantní množství bojových letadel. Přesto řada zákazníků požaduje lehčí a levnější jednomotorové stroje – tito zákazníci jednoduše nepotřebují drahá dvoumotorová letadla původně určená pro překonávání nekonečných ruských stepí.
Projekt LTS je tedy očividně navržen především pro vývoz a jako politická protiváha americké F-35A Lightning II, čínské FC-31 nebo jihokorejské KF-21. Ostatně hmotnost 18 tun jasně naznačuje omezený dolet LTS na úrovni MiGu-29 nebo F-16 a tedy taktickou nevhodnost pro nasazení v rámci VKS.
Představený model LTS na MAKS 2021 je tedy propracovanou reklamní kampaní mající za cíl nalákat potenciální zákazníky a potenciální investory, ať už z Ruska nebo ze zahraničí, například bohaté investory ze Středního východu nebo z Indie.
Pro samotné VKS není projekt jednomotorové stíhačky nejspíš prioritou a pokud VKS tento stroj nakoupí, bude to, podobně jako u MiGu-35, pouze kvůli podpoře exportu.
Ruské letectvo patří mezi nejsilnější a nejschopnější na světě. S největší pravděpodobností ale LTS nikdy nebude mít na sílu a schopnosti VKS žádný vliv. Ale pochopitelně, pořád může jít o exportní bestseller… tedy někdy po roce 2035, až bude k dispozici sériové letadlo. Přesto ale dolary (možná miliardy dolarů) od zahraničích investorů mohou do firmy Rostec začít proudit mnohem dříve.
Na LTS se ale nedá rozhodně dívat jen jako na zdroj financí pro ruský letecký průmysl, ale především jako na vlivový politický nástroj Ruska. Pokud Rusko svým spojencům nebude schopno v budoucnu dodávat konkurenceschopné špičkové zbraně, ruští spojenci se jednoduše podívají po jiné mocnosti.
Zdroj: BMPD
Související články
Ruské stíhačky Su-57 s nejnovějšími motory Izdělije 30
Minulý týden ruský výrobce Suchoj, člen Sjednocené letecké korporace (OAK), začal s leteckými testy ...
-
15.12.2017
-
115 komentářů
-
Jan Grohmann
Super-Suchoj: Ruskou stíhačku Su-57 čeká modernizace
Ruské letectvo zatím neprovozuje žádnou operačně použitelnou víceúčelovou stíhačku Suchoj Su-57. Již ...
-
02.07.2020
-
270 komentářů
-
Jan Grohmann
Plán výroby ruských letadel Su-30SM2, Su-35S, Su-57 a Jak-130
Moskva připravuje nákup dalších letadel Su-30SM2, Su-35S a Jak-130 pro své vzdušně-kosmické síly ...
-
14.08.2020
-
227 komentářů
-
Jan Grohmann
Ruské letectvo získalo první víceúčelovou stealth stíhačku Su-57
Dne 25. prosince na ruském letišti Tolmačevo v Novosibirsku přistálo druhé vyrobené sériové ...
-
29.12.2020
-
109 komentářů
-
Jan Grohmann
Komentáře
Že bylo načase. Spíše bych se klonil k osvědčenější aerodynamické koncepci. Soustředit se na nízkou čelní RCS a dobrou schopnost získávat a přenášet informace. Něco, co bude ...Zobrazit celý příspěvek
Že bylo načase. Spíše bych se klonil k osvědčenější aerodynamické koncepci. Soustředit se na nízkou čelní RCS a dobrou schopnost získávat a přenášet informace. Něco, co bude schopno "sundávat" F-35, bude levnější na produkci a provoz. Ještě jednu výhodu by měla takováto koncepce, v případě většího konfliktu se "zásoby" Su-30, Su-35 a Su-57 a dalších superstrojů určitě rychle ztenčí a nebude je možno nahradit. V tomto případě bude třeba stroj, který půjde levně a masivně produkovat.Skrýt celý příspěvek
Je škoda, že to nebude Mig. Myslím, že i marketingove by to pomohlo. Taková jedvadvacitka budoucnosti...
Je škoda, že to nebude Mig. Myslím, že i marketingove by to pomohlo. Taková jedvadvacitka budoucnosti...
Migu by nejvíce pomohlo, kdyby hned po zavedení Su-27 do VVS byl koncept Mig-29 sověty zaříznut, nejpozději pak k tomu mělo dojít hned rozpadu varšavské smlouvy. A měli se do ...Zobrazit celý příspěvek
Migu by nejvíce pomohlo, kdyby hned po zavedení Su-27 do VVS byl koncept Mig-29 sověty zaříznut, nejpozději pak k tomu mělo dojít hned rozpadu varšavské smlouvy. A měli se do konceptu LTS pustit již v té době. Vývoj Mig-35 byl pak od počátku naprosté neštěstí a mrhání prostředky. No na druhou stranu nejsou jediní, komu se to stalo, pro podobné tragédie v této branži nemusíme chodit vůbec daleko...Skrýt celý příspěvek
Co říkáte té koncepci?
Tj. samokřídlo bez canardů, lerxů apod., zato s dvojitou plovoucí směrovkou, významně rozevřenou do V? Ale podlě mě ne dost, aby plně suplovala výškovku.Co říkáte té koncepci?
Tj. samokřídlo bez canardů, lerxů apod., zato s dvojitou plovoucí směrovkou, významně rozevřenou do V? Ale podlě mě ne dost, aby plně suplovala výškovku....a na čem/v čem jste modeloval a simuloval vztlak celého tělesa, že vám vyšlo malé vzepětí ocasních ploch?
...a na čem/v čem jste modeloval a simuloval vztlak celého tělesa, že vám vyšlo malé vzepětí ocasních ploch?
Většina letounů má V-ocas obvykle úhel 110-120° (případně více). U ruské stíhačky je o dost menší než 90°. Při použití plovoucích ocasních ploch jako výškovky by došlo i k poměrně ...Zobrazit celý příspěvek
Většina letounů má V-ocas obvykle úhel 110-120° (případně více).
U ruské stíhačky je o dost menší než 90°. Při použití plovoucích ocasních ploch jako výškovky by došlo i k poměrně velkému brzdnému efektu. (V případě potlačení by dokonce brzdný efekt vyvolal mírný opačný klopivý moment, kterým by snižoval účinnost výškovky.) A to asi není úplně chtěná funkce pro stíhací letoun.
Z toho si dovoluji usoudit, že hlavní klopivý moment bude vytvářen elevony na odtokové hraně křídel a ne plovoucími směrovkami. Od nich očekávám spíš drobné, rychlé korekce a malou výpomoc.
Mimochodem u kolika letadel, co jsi ty poslal do vzduchu, jsi dělal 3D modelovaní a simulaci vztlaku celého letounu, dokonce v různých provozních režimech? ;-)
Někdy prostě stačí kvalifikovaný odhad (nebo kapka štěstí).Skrýt celý příspěvekJj. Kvalifikovaný odhad. Nejvíc špičkových "kvalifikovaných odhadců" člověk najde v pátek okolo 21 hodiny v kterékoli hospodě. A stejně hodnotný je I tento tvůj "kvalifikovsný ...Zobrazit celý příspěvek
Jj. Kvalifikovaný odhad. Nejvíc špičkových "kvalifikovaných odhadců" člověk najde v pátek okolo 21 hodiny v kterékoli hospodě. A stejně hodnotný je I tento tvůj "kvalifikovsný odhad"Skrýt celý příspěvek
1) I úplný debil dokáže kvalifikovaně odhadnout, že svislá plovoucí směrovka není vhodná pro funkci výškovky. Čím je dané kormidlo svislejší, tím je vhodnější pro zatáčení. Čím je ...Zobrazit celý příspěvek
1) I úplný debil dokáže kvalifikovaně odhadnout, že svislá plovoucí směrovka není vhodná pro funkci výškovky.
Čím je dané kormidlo svislejší, tím je vhodnější pro zatáčení.
Čím je vodorovnější, tím je vhodnější pro klopení.
Čím je vzdálenější od asi trupu, tím je vhodnější pro klonění.
2) Odhady na základě porovnání s ověřenými příklady z praxe (3D modelovanými a fyzikálně simulovanými) s optimálním nastavením V ocasu nejsou na úrovni hospodských keců.
3) Pokud máš nějaké věcné argumenty, sem s nimi.
Pokud jen hospodsky "kecáš blbosti", tak si to nech do hospody a okamžiku, kdy to budeš moci svádět na pokročilý stupeň opilosti.Skrýt celý příspěvekVíš tovaryšč Grugh... Kvalifikovaný odhad na toto téma vezmu od lidí, jako je Balm, nebo Starlight. Tvůj názor je opravdu na úrovni hospodských keců po pátém pivu. Posledně pokud ...Zobrazit celý příspěvek
Víš tovaryšč Grugh... Kvalifikovaný odhad na toto téma vezmu od lidí, jako je Balm, nebo Starlight. Tvůj názor je opravdu na úrovni hospodských keců po pátém pivu. Posledně pokud vím jsi tvrdil, že jsi absolvent FELT. Najednou jsi absolvent FAST? Jeden takový "špičkový odborník na všechno" už tady byl. Jistý fenri. Dokonce vymyslel systém rušení střel s plochou dráhou letu Tomahawk pomocí buldozeru. Jsi mu velmi podobný...Skrýt celý příspěvek
Torong Nezáleží, jestli Grugh je nějaký absolvent či ne. Záleží jen na věcných argumentech - je úplně jedno, kdo je říká. Předvádíš jen argumentační klam ad hominem ("vyvracení" ...Zobrazit celý příspěvek
Torong
Nezáleží, jestli Grugh je nějaký absolvent či ne. Záleží jen na věcných argumentech - je úplně jedno, kdo je říká. Předvádíš jen argumentační klam ad hominem ("vyvracení" argumentů kritikou osoby místo těch argumentů).Skrýt celý příspěvekto Lamp Jak prosím chcete argumentovat na tvrzení ,že v konstrukci letadel (i modelů)někdy stačí jen kvalifikovaný odhad nebo jen troška štěstí..? Ano ,pokud se jedná o papírovou ...Zobrazit celý příspěvek
to Lamp Jak prosím chcete argumentovat na tvrzení ,že v konstrukci letadel (i modelů)někdy stačí jen kvalifikovaný odhad nebo jen troška štěstí..? Ano ,pokud se jedná o papírovou vlaštovku vyhozenou z okna blázince(prosím aby si to nikdo nebral osobně),pak je tato metoda plně použitelná…Skrýt celý příspěvek
@Torong 1) Jsem absolvent ČVUT FEL, tehdejší obor Výpočetní technika. Co je FELT nebo FAST ani netuším. 2) V práci se okrajově zabývám fyzikou. Ve volném čase zase RC modely. 3) ...Zobrazit celý příspěvek
@Torong
1) Jsem absolvent ČVUT FEL, tehdejší obor Výpočetní technika. Co je FELT nebo FAST ani netuším.
2) V práci se okrajově zabývám fyzikou. Ve volném čase zase RC modely.
3) Proč nevěnuješ pozornost mým argumentům ohledně efektivity kormidla v závislosti na úhlu a vzdálenosti od osy rotace?
Místo toho řešíš mě pomocí svých nepodložených hypotéz (viz tovaryšč, hospoda, FELT a FAST). Asi tuším, že tvůj obor není fyzika, ale spíš pomluvy.
@padre
Sám sis o to řekl: Potřebuje chovanec blázince ke konstrukci letu schopné vlaštovky mnohaleté studium aerodynamiky, strojírenství, elektroniky a matfyzu? Já myslím, že ne.
Jednoduché modely jsou schopné stavět i malé děti. Stačí dodržet několik několik základních pravidel, jako poloha těžiště vůči aerodynamickému středu, mocnost ocasních ploch nebo rozumný úhel seřízení a nakonec nějak letí skoro cokoliv.Skrýt celý příspěvek
Ono bude spíš nesazané jen tak na efekt, je to maketa, nic bych z ní nededukoval.
Ono bude spíš nesazané jen tak na efekt, je to maketa, nic bych z ní nededukoval.
Ta volba koncepce může být také čistě ovlivněna "politikou". Tato koncepce není novinka, počítám že přináší jisté principiální výhody, ale za ty se určitě platí. Je možné, že stav ...Zobrazit celý příspěvek
Ta volba koncepce může být také čistě ovlivněna "politikou". Tato koncepce není novinka, počítám že přináší jisté principiální výhody, ale za ty se určitě platí. Je možné, že stav poznání technologií se posunul tak, že ta cena je dnes již akceptovatelná. Tou politikou myslím to, že druhou cestou byla konvenční koncepce, která by se s vysokou pravděpodobností příliš podobala F-35. Z mého pohledu by potenciální zahraniční zákazník Ruských strojů "s levnější kopií" neměl problém, dokonce si dovolím tvrdit, že přesně to se po nich chtělo. Nicméně jak už bylo v článku řečeno, už bylo rozhodnuto, že se to udělá po Suchojovsku ať to stojí co to stojí.Skrýt celý příspěvek
Ad PetrTechnik- dajte si tu námahu a nájdite si v dokumentoch, kto roztáčal v r. 1917 a neskôr kolotoč násilia voči ruskej pravoslávnej cirkvi, kto dával príkazy na demolovanie ...Zobrazit celý příspěvek
Ad PetrTechnik- dajte si tu námahu a nájdite si v dokumentoch,
kto roztáčal v r. 1917 a neskôr kolotoč násilia voči ruskej pravoslávnej cirkvi, kto dával príkazy na demolovanie pravoslávnych kostolov /napodiv synagógy sa nebúrali/, dával popravovať ruskú inteligenciu a podnikateľov, bohatých roľníkov,
kto bol na čele NKVD a GULAG-ov. Boli to dedovia ľudí, čo dnes
rozvracajú USA. Dedovia rozvrátili Ruskú ríšu, vnuci rozvrátia USA. A určite sa im to podarí, lebo tam nemajú žiadného Stalina,
ktorý by im v tom dokázal zabrániť.Skrýt celý příspěvek"kto dával príkazy na demolovanie pravoslávnych kostolov"? No stalin, ty synagogo. ...Zobrazit celý příspěvek
"kto dával príkazy na demolovanie pravoslávnych kostolov"? No stalin, ty synagogo. https://www.stoplusjednicka.cz... Skrýt celý příspěvek
To není stigma 2.svetove, ale realita. Rusko je obrovska zeme, s malym poctem obyvatel a velkym bohatstvim, mezi ktere bude brzy patrit i napr. pitna voda (Bajkal 1/5 svetove ...Zobrazit celý příspěvek
To není stigma 2.svetove, ale realita. Rusko je obrovska zeme, s malym poctem obyvatel a velkym bohatstvim, mezi ktere bude brzy patrit i napr. pitna voda (Bajkal 1/5 svetove zasoby). Takova Cina by to uzemi vyuzila lepe a Nemci si zase mysli ze by s tim nerostnym bohatstvim dokazali lepe hospodarit. Budme radi ze jsou atomove zbrane, ktere odstrasuji kohokoli od dalsich svetovych valek. S tim Stalinem vsak souhlasim. Pobil vice vlastnich obcanu, nez Hitler zidu.Skrýt celý příspěvek
Pokud Čína začne používat vodu z Bajkalu, tak to jezero dopadne podobně jako Mrvté moře, Aralské jezero nebo Galilejské jezero. Stačí se podívat jak celosvětový "hlad" po dřevěných ...Zobrazit celý příspěvek
Pokud Čína začne používat vodu z Bajkalu, tak to jezero dopadne podobně jako Mrvté moře, Aralské jezero nebo Galilejské jezero. Stačí se podívat jak celosvětový "hlad" po dřevěných výrobcích sytí Čína díky tomu, že se mýtí lesy na Sibiři, protože v Číně je už stihnul zlikvidovat Mao. (čína dřevo sama nespotřebuje, většina se promítá ve výrobcích a briketách, které najdete v evropských hobby marketech) Hospodaření Číny dospělo tak daleko, že i nenažraní rusové museli schválit nové zákony upravující těžbu dřeva, protože dodnes nemají funkční lesní hospodařství.
Krásným příkladem je vytápění v Kodani, dřevem z Amazonie.
https://ekolist.cz/cz/zpravoda...
Za poslední století se ukazuje, že "člověka" dokáží v plundrování planety zastavit pouze zákazy, aby zde ještě něco z přírody vůbec zbylo. Právě proto vznikly národní parky a chráněné krajinné oblasti a další chránené lokality.Skrýt celý příspěvekBajkal: průměrná hloubka 744m Aralské jezero: průměrná hloubka 8,7m Mrtvé moře: vysoká salinita (9.4x větší než oceány) je přírodního charakteru. Vysychání je způsobené nízkými ...Zobrazit celý příspěvek
Bajkal: průměrná hloubka 744m
Aralské jezero: průměrná hloubka 8,7m
Mrtvé moře: vysoká salinita (9.4x větší než oceány) je přírodního charakteru. Vysychání je způsobené nízkými srážkami, vysokým vypařováním a hlavně zadržováním vody z Jordánu v Galilejském jezeře.Skrýt celý příspěvekBajkal je bohužel již dnes znečisťován z továren okolo něj, dědictví komunismu. Čínu bych k němu nepouštĕl.
Mrtvé moře vysychá, protože se z Jordánu odebírá moc vody.Bajkal je bohužel již dnes znečisťován z továren okolo něj, dědictví komunismu. Čínu bych k němu nepouštĕl.
Mrtvé moře vysychá, protože se z Jordánu odebírá moc vody.
V Rusku je třeba rozlišovat dva propagandistické směry. První je domácí politická scéna, pro ní je určena většina i nereálných plánů a různých prohlášení, zejména co se týká ...Zobrazit celý příspěvek
V Rusku je třeba rozlišovat dva propagandistické směry.
První je domácí politická scéna, pro ní je určena většina i nereálných plánů a různých prohlášení, zejména co se týká zbrojního průmyslu. LTS není nic jiného,ale běžný Rus potřebuje vědět ,že vlast má dostatečně silné zbraně a vyvíjí nové , ještě lepší, že každého odradí znovu Rusko napadnout. Stigma druhé světové války v Rusku stále žije a je stále předáváno z generace na generaci, i když mladí obdivují západní spotřební společnost. Kupodivu lidé jako Stalin nebo Berija jsou vnímáni celkem pozitivně, byli to masoví vrazi,ale byli vlastní.
Druhý směr je zahraniční politika, z našeho pohledu bych ji označil jako "škodit,ale nepřehnat to", prostě aby se vědělo,že Rusko je tady a je s ním třeba počítat. Nehledě na to , že obraz nebezpečné mocnosti , se hodí i západním politikům.Skrýt celý příspěvek"Obraz nebezpečné mocnosti" bych nadšeně uvítal i já. Bohužel, nejde o obraz ale o realitu, viz Gruzie, Ukrajina nebo Vrbětice
"Obraz nebezpečné mocnosti" bych nadšeně uvítal i já. Bohužel, nejde o obraz ale o realitu, viz Gruzie, Ukrajina nebo Vrbětice
Protože Rusko až zase tak nebezpečná mocnost, jak se u nás podává, není, pokud se tedy nepropadne do chaosu. Osobně bych se obával Číny a v budoucnu Indie a Pakistánu.
Protože Rusko až zase tak nebezpečná mocnost, jak se u nás podává, není, pokud se tedy nepropadne do chaosu. Osobně bych se obával Číny a v budoucnu Indie a Pakistánu.
Co není dneska, může být zítra. Nacistické Německo se v roce 1938 chovalo mírumilovněji než dnes Rusko, a jak to skončilo. Ale co se týká současnosti a srovnání s Čínou, tak ta ...Zobrazit celý příspěvek
Co není dneska, může být zítra.
Nacistické Německo se v roce 1938 chovalo mírumilovněji než dnes Rusko, a jak to skončilo.
Ale co se týká současnosti a srovnání s Čínou, tak ta zatím na Tajwan nezaútočila, zatímci Rusko se už zabydlelo v Gruzii i na Ukrajině.Skrýt celý příspěvekRusko je bývalá velmoc a Čína je rostoucí velmoc. Kdy Čína obsadí Čínskou republiku je jen otázkou času a určitě to nebude čistě vojenská akce. Prostě na Taiwanu převáží pročínský ...Zobrazit celý příspěvek
Rusko je bývalá velmoc a Čína je rostoucí velmoc. Kdy Čína obsadí Čínskou republiku je jen otázkou času a určitě to nebude čistě vojenská akce. Prostě na Taiwanu převáží pročínský vliv.Skrýt celý příspěvek
Pročínské nálady na Tajwanu jsou někde na 30% a slábnou. A Kuomintang, který byl nakloněn spojení s Čínou, ztrácí voliče a v důsledku toho se odklání i od vazeb na Čínu. Zatím to ...Zobrazit celý příspěvek
Pročínské nálady na Tajwanu jsou někde na 30% a slábnou. A Kuomintang, který byl nakloněn spojení s Čínou, ztrácí voliče a v důsledku toho se odklání i od vazeb na Čínu.
Zatím to vypadá tak, že Taiwan se mnohem raději připojí k USA než k Číně :)Skrýt celý příspěvek
Jak v Evropě? U Číny obchodně a na moři, ale možná by se dala přidusit nějakou novou studenou válkou. Nějaká synergie s Ruskem by byla nebezpečná. Indie? Pakistán, podpora ...Zobrazit celý příspěvek
Jak v Evropě? U Číny obchodně a na moři, ale možná by se dala přidusit nějakou novou studenou válkou. Nějaká synergie s Ruskem by byla nebezpečná. Indie? Pakistán, podpora terorismu?Skrýt celý příspěvek
Indie už jen svou velikostí a lidnatostí, Pákistán vlastnictvím JZ. U těchto dvou je nebezpečnost podstatně nižší než u Číny. Evropa je už dnes zcela závislá v mnoham oblastech ...Zobrazit celý příspěvek
Indie už jen svou velikostí a lidnatostí, Pákistán vlastnictvím JZ. U těchto dvou je nebezpečnost podstatně nižší než u Číny. Evropa je už dnes zcela závislá v mnoham oblastech průmyslové výroby. Stačí jen když EU uskuteční zvrácenost zvanou "Green deal". Tady je závislost na fotovoltaice a komponentech pro větrné elektrárny prakticky 100%.Skrýt celý příspěvek
Co se týče LTS, ať už je to cokoliv, je to nepochybně skvělá reklama pro ruský letecký průmysl. Určitě to lze využít marketingově a jde o skvělou motivaci pro mladé Rusy, aby ...Zobrazit celý příspěvek
Co se týče LTS, ať už je to cokoliv, je to nepochybně skvělá reklama pro ruský letecký průmysl. Určitě to lze využít marketingově a jde o skvělou motivaci pro mladé Rusy, aby studovali a zajímali se o letecký průmysl. Určitě to pomůže zvednout i prestiž ruského průmyslu v očích světové veřejnosti.
Z toho pohledu lze LTS vnímat jako modlu, objekt uctívání a obdivu, ideál, ke kterému se má směřovat. A to neříkám s despektem - Rusům tenhle přístup očividně funguje, minimálně v rámci Ruska nebo post-sovětského prostoru.Skrýt celý příspěvekVidím to podobně. Ať je za konceptem cokoli, podařilo se jim kromě domácího publika obsadit přední stránky světového tisku. Na youtube mají videa týkající se LTS cca 3 mio ...Zobrazit celý příspěvek
Vidím to podobně. Ať je za konceptem cokoli, podařilo se jim kromě domácího publika obsadit přední stránky světového tisku. Na youtube mají videa týkající se LTS cca 3 mio shlédnutí a většina z nich evidentně nemíří na evropské publikum. Kdo ví, možná je cílem prodat víc Mig-35 nebo nějaká Sučka. Protože když už se zvědavý potenciální zákazník zeptá na detaily, proč ho nenalakovat zářnou budoucností a zároveň mu nepřibalit prospekty na něco, co může mít hned?
Nemusí se nám to líbit. Ale většina z nás by z obchodního jednání v Asii nebo v Izraeli odešla s brekem. Sledovat Bollywoodskou produkci je taky na hraně fyzického utrpení. Ale dá se předpokládat, že by diváci bombajského artového kina pro milovníky světového bizáru na tvorbu Hřebejka a Trošky taky koukali dost rozpačitě. Ne všude na světě funguje komunikace a marketing tak, jako v nám známé německé sféře vlivu.Skrýt celý příspěvekA opravdu "Rusům tenhle přístup (v rámci ruska) funguje"? Jednou z podobných model byl donedávna Sputnik V. Ten na rozdíl od výše uvedené stíhačky skutečně existuje, a bezesporu ...Zobrazit celý příspěvek
A opravdu "Rusům tenhle přístup (v rámci ruska) funguje"? Jednou z podobných model byl donedávna Sputnik V. Ten na rozdíl od výše uvedené stíhačky skutečně existuje, a bezesporu měl masívní mediální kampaň. A výsledek? Rusové režimu v této oblasti prudce nedůvěřují a očkovat se nechtějí o čemž jasně svědčí míra jejich proočkovanosti. Nadšené mediální komentáře nepomohly. Efekt to celé zřejmě mělo jen na puťkovy noshledy důchodového věku původem ze střední Evropy a na pár středoevropských politických nýmandů z téže oblasti. Mediální obraz rusů nadšených výsledky ruské vědy, techniky a průmyslu je jen možná jen další propagandistická opona a dojem a realita průměrného rusa je jiná.Skrýt celý příspěvek
Funguje, Nord Stream 2 je realita a Rusové mohou využít další německé peníze na další posilování své armády. Západ má z Ruska strach i kvůli ruské propagandě. Armata je sice mrtvý ...Zobrazit celý příspěvek
Funguje, Nord Stream 2 je realita a Rusové mohou využít další německé peníze na další posilování své armády. Západ má z Ruska strach i kvůli ruské propagandě. Armata je sice mrtvý projekt, ale Rusko má pořád 2200 tanků a po mobilizaci do několika týdnů může mít dalších 6000 ze skladů. Evropa se nemá jak bránit a ani nechce.Skrýt celý příspěvek
Diskutovanou otázkou bylo to, zda různé bombasticky propagované (nebo polomrtvé a vyfantazírované) projekty mají ideologický vliv na rusy a ne to, zda některé z těch projektů ...Zobrazit celý příspěvek
Diskutovanou otázkou bylo to, zda různé bombasticky propagované (nebo polomrtvé a vyfantazírované) projekty mají ideologický vliv na rusy a ne to, zda některé z těch projektů fungují či nefungují, kolik má Rusko tanků nebo zda má Evropa strach. Alespoˇn tak jsem to pochopil. Ostatně Kdyby jim nefungovalo vůbec nic, tak ten režim dávno neexistuje. A já se domnívám, že fiasko Sputniku V v samotném Rusku jasně ukazuje, že ani ta "slavná a účinná" ruská propaganda a masy rusů nadšeně podporující režim je vlastně taky jen propaganda ... nepodložená propaganda.Skrýt celý příspěvek
Nejlépe vystihl ruskou rozpolcenost J.Jevtušenko , Rus miluje svoji vlast ,ale nenávidí stát. Nevím o žádném větším národu, kde by tohle platilo víc.
Nejlépe vystihl ruskou rozpolcenost J.Jevtušenko , Rus miluje svoji vlast ,ale nenávidí stát. Nevím o žádném větším národu, kde by tohle platilo víc.
Petr Technik
Zajímavá myšlenka, při pohledu na současnou politickou vrchnost v Česku, která reprezentuje stát, si říkám, že takové individua si naše vlast nezaslouží.Petr Technik
Zajímavá myšlenka, při pohledu na současnou politickou vrchnost v Česku, která reprezentuje stát, si říkám, že takové individua si naše vlast nezaslouží.
Tak Evropa (Francie a Německo) se nepotřebuje Rusku bránit. V nejhorším prostě s Rusy sepíšou Jaltu 2.0 (Místo konání už Putin zajistil...) a budou v klidu. Ostatně i proto je v EU ...Zobrazit celý příspěvek
Tak Evropa (Francie a Německo) se nepotřebuje Rusku bránit. V nejhorším prostě s Rusy sepíšou Jaltu 2.0 (Místo konání už Putin zajistil...) a budou v klidu. Ostatně i proto je v EU tolik vzteku kvůli Polsku, Maďarsku a Trojmoří.Skrýt celý příspěvek
Pavel1: Ale Sputnik V je přesně ukázkou toho, že to funguje. Sputnik nebyl zamířen na domácí publikum. Rusa z venkova k návštěvě lékaře nedonutí žádná propaganda, žádné riziko, ten ...Zobrazit celý příspěvek
Pavel1: Ale Sputnik V je přesně ukázkou toho, že to funguje. Sputnik nebyl zamířen na domácí publikum. Rusa z venkova k návštěvě lékaře nedonutí žádná propaganda, žádné riziko, ten k němu půjde, až nebude moct dýchat. Navíc v mnoha oblastech je dostupnost lékařské péče spíše iluze. Vždycky se léčil vodkou a saunou, tak proč by na tom měl něco měnit? V Rusku také doposud neplatila prakticky žádná omezení, žádný lockdown, otevřené restaurace atd... Společnost tak prakticky nepocítila žádnou "motivaci", aby se očkovat nechali. Bude zajímavé sledovat, jak se čísla ignorujících nebo přímo odmítajících pohnou teď, když se najednou objevují opatření, se kterými my žijeme už pěkně dlouho.
Ta show kolem něj byla zamířena ven. Jako vedlejší efekt se o něj stihla pohádat Evropa vnitřně a USA s některými zeměmi Latinské Ameriky. Ale mimo pozornost médií se rozjíždí licenční výroba v Indii (tři největší producenti vakcín na světě), Argentině, Srbsku, Íránu, Mexiku, dva koncerny v Jižní Koreji. Je povolena k užití ve více než 60ti zemích. Zatím mají objednávky na více než miliardu dávek. Je to po hrozně dlouhé době, kdy se Rusům daří vyvážet nějakou soft power a to dokonce tak úspěšně, že narušují světovou hegemonii největších pharma korporací. Já nevím, ale debakl si přece jen představuju trošku jinak.Skrýt celý příspěvekZa prvé, tvrzení, že ta a ta propaganda je zaměřena jen na domácí nebo naopak jen na zahraniční publikum je nesmysl. Exaktně to rozlišit nelze. A každopádně platí, že pokud se ve ...Zobrazit celý příspěvek
Za prvé, tvrzení, že ta a ta propaganda je zaměřena jen na domácí nebo naopak jen na zahraniční publikum je nesmysl. Exaktně to rozlišit nelze. A každopádně platí, že pokud se ve všech médiích RUsko ukazuje jako země s extrémním rizikem nákazy, a režim přesto není schopen motivovat rusy, aby se nechali očkovat, tak je to propagandistické selhání jak dovnitř tak navenek. A pokud se vezme v úvahu jak intenzivní byly propagandistické tanečky kolem Sputniku V tak je to selhání totální. Jinými slovy, exportní úspěch (jako u mnoho jiných produktů) je zaručen jen v případě úspěchu na domácí půdě, a ten se nedostavil. Za druhé, bez ohledu na nekvalitu ruské lékařské péče typu zubaři, gynekologové apod. tak v rusku se normálně očkuje jako v kdekoliv v Evropě. Masové akce zde nikdy nebyly problém. Děcka mají očkovací průkaz na tetanus, meningoka, apod. Většina rusů opravdu nežije v zemljance uprostřed pusté Sibiře, odkud se musí k doktorovi létat vrtulníkem. Ergo toto není důvod pro nízkou proočkovanost. Tím důvodem je dle mého názoru sílící nedůvěra rusů v režim.
Jak konkrétně se Evropa nebo USA s latinskou Amerikou pohádaly? Konaly se nějaké n´´óty a předvolávání velvyslanců? Nikoliv. Jediné co se konalo, byly debaty o tom jakým způsobem schvalovat Sputnik uvnitř EU, a to, že si někteří populisti chtěli nahnat u rusomilů politické body nakupováním neschváleného sputnika nebo se ukázala to, že rusové nejsou sto dodávat v dostatečné kvalitě nebo vůbec. Mimo pozornost médií se hlavně odehrávalo to, že právě ti licenční výrobci nebyli sto dodržet minimální kvalitu své produkce, nebo to, že k sputnik v dané zemi nebyl registrován kvůli tomu, že ruský výrobce nebyl sto dodat potřebnou dokumentaci, apod.
Tak, tak, třeba taková Palestina si objednala 100 000 000 dávek, které sice nepotřebuje a není sto je zaplatit a rusové nebyli a nejsou sto je vyrobit (momentálně nejsou sto vyrobit ani dostatek dávek pro druhé dávky pro vlastní obyvatele) ale důležité je to tahání trika. Problém je poněkud v tom, že všichni na kterých záleží vědí, že je to jen tahání trika a jak se věc ve skutečnosti má.Skrýt celý příspěvek
Prezentování nehotových konceptů dělá nejenom Rusko. Ale také třeba Írán, Polsko nebo třeba Velká ...Zobrazit celý příspěvek
Prezentování nehotových konceptů dělá nejenom Rusko.
Ale také třeba Írán, Polsko nebo třeba Velká Británie.
https://www.youtube.com/watch?...
https://www.armadninoviny.cz/p...
https://en.wikipedia.org/wiki/... Skrýt celý příspěvek
Před uvedením na MAKS, se z Ruska šířily neoficiální zprávy, že už se má jednat dokonce o funkční prototyp. Dost jsem se divil, jak by to těch x let od demonstrátoru až po prototyp ...Zobrazit celý příspěvek
Před uvedením na MAKS, se z Ruska šířily neoficiální zprávy, že už se má jednat dokonce o funkční prototyp. Dost jsem se divil, jak by to těch x let od demonstrátoru až po prototyp dokázali utajit a měl jsem pravdu. Je to opět jen bublina a pokud to opravdu bude jednou létat, tak nejdříve za 10 let se můžeme dočkat operační způsobilosti a to je ještě velice optimistický odhad. Jestli budou stavět haly a výrobní linku stejně jako pro Armatu, tak že se vše dříve rozkrade, do vzduchu se to éro operačně nikdy nepodívá. Dalším problémem jsou kapacity, i kdyby měli vyřešeny všechny komponenty, kde to hodlají stavět, respektive kdo to bude stavět? V současné době jim nestačí lidská kapacita ani na pokrytí výroby současných typů v potřebném množství.Skrýt celý příspěvek
Asi si dám práci a vytáhnu zpod prvních článků pod Raptorným a Armatou ty natěšené oslavné ódy, oči navrch hlavy místních rusomilů atd. A můžeme porovnat s realitou dnes. S ...Zobrazit celý příspěvek
Asi si dám práci a vytáhnu zpod prvních článků pod Raptorným a Armatou ty natěšené oslavné ódy, oči navrch hlavy místních rusomilů atd.
A můžeme porovnat s realitou dnes.
S tímto papundeklem to nebude jiné, maximálně horší.
Ten koncept může být i nadějný, ale když i takové vyspělé země jako J. Korea nebo Japonsko tak dlouho vyvíjejí své ekvivalenty (a to nejsou omezovány technologickými embargy za své buranské mezinárodní jednání jako Rusko), tak tak technologicky zaostalá země jako je Rusko prostě nemá šanci dostat to dál než Su57 a to i v tom nejlepším případě. Nebo to dotáhnou max. do úrovně 4+ a to kdoví jestli. A až to prodají arabášům, Iránu, Sýrii atd a Izraelci si z nich na F-35 ale i na F-16 zase udělají trhací kalendář, tak se to svede na špatnou vycvičenost Abduláhů.
Dědictví po sojuzu už je jednak vybrané a druhak pro tyto hightech hračičky není až tak využitelné.
Moderní motory a radary si dopingem nevyšidíte...Skrýt celý příspěvekBrzký prototyp by byl velmi milé překvapení. Ona i ta maketa je fajn a není za co se stydět. Je zvláštní jak harmonogram odpovídá jihokorejskému programu KF-21. Po pravdě tomuto ...Zobrazit celý příspěvek
Brzký prototyp by byl velmi milé překvapení. Ona i ta maketa je fajn a není za co se stydět. Je zvláštní jak harmonogram odpovídá jihokorejskému programu KF-21.
Po pravdě tomuto projektu věřím více, než Su-57. Proč? Protože peníze. Nakonec budou jeho největší odběratel VVS RF. Zatím je to jediné letectvo světa, které vše staví na těžkých stíhacích letounech. To si nedovolí ani bohatší letectva, které má USA a Čína.
Pokud se potvrdí harmonogram a cena, tak je to definitivní konec "29".Skrýt celý příspěvekJe zvlastni, ze jakmile nekdo napise “je zvlastni”, tak je pravdepodobne dobry napad zbystret. Podobne jako kdyz nejaky Rusky predstavitel rekne “reknu vam to naprosto uprimne” ...Zobrazit celý příspěvek
Je zvlastni, ze jakmile nekdo napise “je zvlastni”, tak je pravdepodobne dobry napad zbystret. Podobne jako kdyz nejaky Rusky predstavitel rekne “reknu vam to naprosto uprimne” :)
Jinak ze nazor ze maketa je skvela a neni zaco se stydet posilam uprimny palec nahoru :))
Jo a ze harmonogram az podobne pripomina KF-21 je taky super konstrukt - mame si jako zacit myslet, jestlipak za tim nahodou neco nebude..?
Iran posila vrele uvitani ve spolku vyrobcu novych stealth letounu :)Skrýt celý příspěvekVzhledem k tomu, že ten harmonogram je prakticky totožný, tak mi to přijde zvláštní. Kdo ví .. asi cílí na stejné zákazníky :)
Vzhledem k tomu, že ten harmonogram je prakticky totožný, tak mi to přijde zvláštní. Kdo ví .. asi cílí na stejné zákazníky :)
Spis pokud se prezentujes s papundeklovym modelem tak je jednodussi obslehnout uz i nejaky existujici harmonogram.. takze mi to vubec zvlastni neprijde.
Spis pokud se prezentujes s papundeklovym modelem tak je jednodussi obslehnout uz i nejaky existujici harmonogram.. takze mi to vubec zvlastni neprijde.
to že se někdo prezentuje papundeklovým modelem mě nevzrušuje, dělá to tak v podstatě kde kdo. Nevzrušuje mě ani ten harmonogram (tedy pokud už mají rozpracovaný prototyp). Nicméně ...Zobrazit celý příspěvek
to že se někdo prezentuje papundeklovým modelem mě nevzrušuje, dělá to tak v podstatě kde kdo. Nevzrušuje mě ani ten harmonogram (tedy pokud už mají rozpracovaný prototyp). Nicméně cena i ten harmonogram tak nějak vylučují, aby to bylo letadlo páté generace. Ani ten KF-21 si na to nehraje. Letadlo 4,5 generace by v tom harmonogramu měli stihnout, ale jen s odzkoušenými technologiemi, které vezmou z rodiny "29" a "27".Skrýt celý příspěvek
Jenze s papundeklovou maketou a papundeklovym harmonogramem se divim, ze mas tu odvahu predpokladat, ze by to mohlo byt neco vic nez Potemkinova vesnice.
Jenze s papundeklovou maketou a papundeklovym harmonogramem se divim, ze mas tu odvahu predpokladat, ze by to mohlo byt neco vic nez Potemkinova vesnice.
jim ani moc nezbude, než to udělat co nejrychleji. Export letadel vázne, Číně už exportní J-31 lítá, J.Korea příští rok dostane do vzduchu KF-21. Takže pokud si nepohnou a co ...Zobrazit celý příspěvek
jim ani moc nezbude, než to udělat co nejrychleji. Export letadel vázne, Číně už exportní J-31 lítá, J.Korea příští rok dostane do vzduchu KF-21. Takže pokud si nepohnou a co nejrychleji to nenapraví, tak ztratí poslední zbytky trhu s bojovými letadly.Skrýt celý příspěvek
Rád bych se zeptal zdejší bubliny, proč si myslí, že Rusko má jen nějakou maketu a klame s tím, že T-75 je ve fázi nelétavého prototypu určený k statickým zkouškám (nejde o to, co ...Zobrazit celý příspěvek
Rád bych se zeptal zdejší bubliny, proč si myslí, že Rusko má jen nějakou maketu a klame s tím, že T-75 je ve fázi nelétavého prototypu určený k statickým zkouškám (nejde o to, co stálo na výstavě!!!)
Chápu, že sem mnozí chodí aby bojovali proti Rusku a na něho nadávali, ale někdy se mi zdá, že je to přitažené za vlasy.Skrýt celý příspěvekMožná chtějí zažít chvíle hrdnství a odvahy. Leč vezmu-li v úvahu tradiční ruské přehánění , je velmi málo pravděpodobné,že kdesi širé Rusy už nějaký T-75 vzlétl. I Bulatov o T-75 ...Zobrazit celý příspěvek
Možná chtějí zažít chvíle hrdnství a odvahy.
Leč vezmu-li v úvahu tradiční ruské přehánění , je velmi málo pravděpodobné,že kdesi širé Rusy už nějaký T-75 vzlétl. I Bulatov o T-75 mluví spíše jako o představě nového letounu. Věřím,že Rusové dokáží vyvinout malou a levnou jednomotorovou stíhačku. Pokud by se letoun povedl asi by i měl exportní šance. Otázkou je ovšem i seriová výroba za konkurence-schopnou cenu a kvalitu. Rok 2023 je velmi blízko, tak uvidíme.Osobně si myslím,že reálný termín vzletu prototypu je tak 2026.Skrýt celý příspěvekProč? Protože to takhle je u nich vždycky? Velkolepé představení a pak rok co rok sliby, že ten další už bude sériová výroba. Armata, SU-57, výroba MiG-35 (, mám pocit, že i ...Zobrazit celý příspěvek
Proč? Protože to takhle je u nich vždycky? Velkolepé představení a pak rok co rok sliby, že ten další už bude sériová výroba. Armata, SU-57, výroba MiG-35 (, mám pocit, že i Bumerang na tom není nějak slavně, kdyžtak mě ale opravte). Těch jejich nedokončených projektů je spousta, od pozemních sil začínaje, přes letectvo a námořnictvem konče (krom jaderných ponorek).Skrýt celý příspěvek
Je to furt dokola, nyní nás bude čekat klasické lhaní - první prototyp vzletné již příští rok. A bude se to říkat rok co rok - a miliony lidí tomu budou věřit a věřit. Ostatně i ...Zobrazit celý příspěvek
Je to furt dokola, nyní nás bude čekat klasické lhaní - první prototyp vzletné již příští rok. A bude se to říkat rok co rok - a miliony lidí tomu budou věřit a věřit. Ostatně i ten Elon Musk to nakonec možná od Rusů odkoukal. :D
Samozřejmě malý červík někde vzadu říká... "co když", ale pak se podívá na Armatu, Su-57, Bumerang, Kurganěc-25, Il-112, Il-76MD, PAK DA ... tak se červík vypaří.Skrýt celý příspěvekNa Sputniku už je "odborný článek" a už lákají na nízkou pořizovací cenu i nízké provozní náklady. K tomu bych dodal jedině: ano, překližková maketa je opravdu levná a ještě ...Zobrazit celý příspěvek
Na Sputniku už je "odborný článek" a už lákají na nízkou pořizovací cenu i nízké provozní náklady. K tomu bych dodal jedině: ano, překližková maketa je opravdu levná a ještě levnější na údržbu... jen ji natírat proti houbám a plísním :D .
https://cz.sputniknews.com/202... Skrýt celý příspěvekJa o leteckem prumyslu nejak moc nevim, ale jestli jsem ty informace dobre pochopil, tak novy na tom letadle bude akorat drak, vsechno ostatni prevezmou od jinud. Takze s brzo ...Zobrazit celý příspěvek
Ja o leteckem prumyslu nejak moc nevim, ale jestli jsem ty informace dobre pochopil, tak novy na tom letadle bude akorat drak, vsechno ostatni prevezmou od jinud. Takze s brzo vzletajicim prototypem bych tak skepticky nebyl. Seriova vyroba je jina pisnicka.Skrýt celý příspěvek
Před prototypem musí být demonstrátor. To není jen o technice, ale také v jaké fázi ten vývoj je. A že by přeskočili demonstrátor, aby si vyzkoušeli aerodynamickou koncepci (a pak ...Zobrazit celý příspěvek
Před prototypem musí být demonstrátor. To není jen o technice, ale také v jaké fázi ten vývoj je. A že by přeskočili demonstrátor, aby si vyzkoušeli aerodynamickou koncepci (a pak ji upravili) a systém řízení letu, se mi nezdá. Stejně to probíhalo a probíhá u čínské FC-31. Což mimochodem, LTS bude spíše protiváhou FC-31 a ne F-35.
Pokud tedy to celé nějak nenasimulovali ve virtuálním programu a skočili rovnou k prototypu. Pokud ano, tak klobouček.Skrýt celý příspěvek"Jenom" drak ... drak je jenom základem celého letounu a základní stavební prvek. Totiž ten stroj tak jak ho představili, se propagovaným parametrům ani nepřiblíží. Není ani ...Zobrazit celý příspěvek
"Jenom" drak ... drak je jenom základem celého letounu a základní stavební prvek. Totiž ten stroj tak jak ho představili, se propagovaným parametrům ani nepřiblíží.
Není ani potřeba převádět a sestavovat z uveřejněných fotografií 3D model, se kterém můžete začít simulace ... už jen objem toho draku vyvrací již zmíněné propagované schopnosti.
Ale možná mají v plánu vyhlásit "všechno zmenšit, ztenčit, zlehčit a vyrábět motor, který bude sotva dosáhne desetiny spotřeby současných motorů". Jen schopnosti realizace ... mluví zcela opačně.Skrýt celý příspěvekJan Grohmann: Mozna si nerozumime - ja nerikam, ze vystavovali prototyp. Rikam, ze to prototypovani nemusi byt nutne o moc pomalejsi, nez tvrdi - konkretne proto, ze vsechny ...Zobrazit celý příspěvek
Jan Grohmann: Mozna si nerozumime - ja nerikam, ze vystavovali prototyp. Rikam, ze to prototypovani nemusi byt nutne o moc pomalejsi, nez tvrdi - konkretne proto, ze vsechny subsystemy zrejme prevezmou z jinych letadel. Takze jim bude zbyvat prave ta aerodynamika. Jestli je to pro rusky vyvoj lehci nebo tezsi cast, to samozrejme netusim.Skrýt celý příspěvek
Balm: Doufal jsem, ze se ukazete a nabidnete zasvecenejsi pohled :) Ja nedokazu posoudit, jak ten design (ne)odpovida vyhlasenym parametrum, ani si nejsem moc jisty, jestli nejake ...Zobrazit celý příspěvek
Balm: Doufal jsem, ze se ukazete a nabidnete zasvecenejsi pohled :)
Ja nedokazu posoudit, jak ten design (ne)odpovida vyhlasenym parametrum, ani si nejsem moc jisty, jestli nejake parametry skutecne avizovali. Samozrejme, ze drak je zaklad letadla, ale nepochybne bude zdlouhavejsi (berme v potaz ruske podminky, kdy vsechny komponenty maji byt domaci) vyvinout letadlo v zasade od 0 (jako T-50), nez nove navrzeny drak naplnit existujicimi komponenty. To myslim pripomina prave projekt KFX. I kdyz ten nepochybne pobezi podstatne lepe. Nejen kvuli firemni kulture v JK, ale i diky zapojeni obrovskych nadnarodnich firem s mimoradnym know-how.Skrýt celý příspěvek
Řekli, že LTS má vzlétnout v roce 2023. Nyní máme rok 2021. Tedy za dva roky, nikoliv za rok. Vzlet prototypu SU-57 byl oznámen v letech 2008/9 a v roce 2010 šel do vzduchu. Že ...Zobrazit celý příspěvek
Řekli, že LTS má vzlétnout v roce 2023. Nyní máme rok 2021. Tedy za dva roky, nikoliv za rok.
Vzlet prototypu SU-57 byl oznámen v letech 2008/9 a v roce 2010 šel do vzduchu.
Že se u vojenských (i nevojenských) projektů nedokáží splnit termíny nebo dokonce rozsah prací či zavedení, je celosvětovým zvykem, ale v rámci Ruska se jedná o lhaní u ostatních je to normální.Skrýt celý příspěvek2010 šel do vzduchu a 2019 k zemi. Od té doby ani "ň" . Po devíti letech bádání musela nehoda odhalit, že řízení stojí za starou bačkoru a začíná se prakticky znovu. Motor nemají a ...Zobrazit celý příspěvek
2010 šel do vzduchu a 2019 k zemi. Od té doby ani "ň" . Po devíti letech bádání musela nehoda odhalit, že řízení stojí za starou bačkoru a začíná se prakticky znovu. Motor nemají a dlouho mít nebudou. Zato keců a PR videí mají víc, než ostatní výrobci dohromady.Skrýt celý příspěvek
Pokiaľ viem tak su-57 ako projekt pak-fa predstavený - teda začal v roku 2001.. Stavba prvého letu schopného lietadlá začala v roku 2007, aspoň to ruská armáda vyhlásila.. Pričom ...Zobrazit celý příspěvek
Pokiaľ viem tak su-57 ako projekt pak-fa predstavený - teda začal v roku 2001..
Stavba prvého letu schopného lietadlá začala v roku 2007, aspoň to ruská armáda vyhlásila..
Pričom ti blázni vyhlásili, že prvý let bude v tom istom roku..
Skutočne v roku 2010 asi jediný údaj ktorý ti tu sedí lietadlo vzlietlo..
Teda po 9 rokoch vývoja..Skrýt celý příspěvek
Veď sami prezentovali, že ide o PR na získanie investora. Na čo potrebujú investora? Na petrolej? Samozrejme, že na vývoj. Teda z toho logicky usúdiť, že asi vývoj neprebehol a v ...Zobrazit celý příspěvek
Veď sami prezentovali, že ide o PR na získanie investora. Na čo potrebujú investora? Na petrolej? Samozrejme, že na vývoj. Teda z toho logicky usúdiť, že asi vývoj neprebehol a v podstate majú len tvar. To nie je nič nenormálne. Bežne také prezentácie makiet robia aj iní výrobcoviaSkrýt celý příspěvek
Pretoze ked tahali Ochotnika po letisku ako kacicku na spagatku, tak o tom mesiace pisali a robili z toho videa ako ked sa prvorodicom decko prvy raz postavi na zadne!
Pretoze ked tahali Ochotnika po letisku ako kacicku na spagatku, tak o tom mesiace pisali a robili z toho videa ako ked sa prvorodicom decko prvy raz postavi na zadne!
Bulatov: "porovnání s F-35, porovnat ho lze leda co se týče rozměrů, nejde o analog, jde o úplně jiné letadlo s principiálně jinými možnostmi, vyšší rychlostí, vyšším doletem, ...Zobrazit celý příspěvek
Bulatov:
"porovnání s F-35, porovnat ho lze leda co se týče rozměrů, nejde o analog, jde o úplně jiné letadlo s principiálně jinými možnostmi, vyšší rychlostí, vyšším doletem, vyšší nosností zbraní, tedy je to nová kvalita, je zde realizovaná mnohem menší radarová viditelnost. Je to naše vidění, Ruské, Suchojovské, letadla lehké kategorie, tak jak by měl opravdu vypadat plnohodnotný stíhač, který může doletět daleko a s velkým množstvím zbraní uvnitř trupu a provádět operace hodně daleko, dlouho a operativně."
...je prostě úplně nejlepčí...
Ta ruská nevymáchaná nabubřelá velkohubost by byla komická, kdyby nebyla už tak únavná... Armata, Raptorný... jediní v čem jsou jedničky je doping... mají kulové, ale furt budou vykřikovat do světa jak jsou tecnologicky nadřazení...Skrýt celý příspěvekTa nabubřelost jim ale funguje. Kolik lidí na celém světě zná rozdíl mezi demonstrátorem a prototypem a ví, jak nesmírně složitý je vývoj nového letadla? Vždyť po dvaceti letech ...Zobrazit celý příspěvek
Ta nabubřelost jim ale funguje. Kolik lidí na celém světě zná rozdíl mezi demonstrátorem a prototypem a ví, jak nesmírně složitý je vývoj nového letadla?
Vždyť po dvaceti letech vývoje Rusové jsou schopni vyrábět jen několik kusů Su-57 ročně.
Přesto jsou nyní milionů lidí po celém světě fascinováni LTS a myslí si, že ruské letectvo bude mít za pár let desítky nebo stovky těchto super strojů. Stejný modus operandi jako s Armatou. Ale všechna čest, funguje jim to .... a nedá se upřít, že za posledních 20 let vyvezli bojové letouny (A vše okolo) za 60 miliard dolarů. Jsou pořád dobří.
Ale otázkou je, jak dlouho dokáže Rusko parazitovat na vojenské technice Sovětského svazu.Skrýt celý příspěvek
Je to maketa. I kdyby měli objednávky na vyšší desítky kusů, tak RF nemá a nebude mít v nejbližších letech kapacitu pro sériovou výrobu v zajímavém počtu. S těmi motory je to ...Zobrazit celý příspěvek
Je to maketa. I kdyby měli objednávky na vyšší desítky kusů, tak RF nemá a nebude mít v nejbližších letech kapacitu pro sériovou výrobu v zajímavém počtu.
S těmi motory je to složitější, ono i Čína, která peníze neřeší, kopírovala AL-31 ze SUček několik desítek let. Tedy dá se hodně obecně říct, že ta jejich 5.gen lítá na okopírovaném motoru z 80.let s nejistou spolehlivostí. Ale kdo ví jak to je.
Pokud vznikne v nejbližších letech prototyp LTS, nepřekvapilo by mne, kdyby měl ještě AL41...Jinak stroj určitě zajímavý, který tu měl dávno být.Skrýt celý příspěvekDobrý článek. Díky. Pro mě je největší překvapení, že nějaký vývoj probíhá. Čekal bych roky diskusí, jestli ano, nebo ne, představování nákresů, modýlků atd... Tato forma ...Zobrazit celý příspěvek
Dobrý článek. Díky. Pro mě je největší překvapení, že nějaký vývoj probíhá. Čekal bych roky diskusí, jestli ano, nebo ne, představování nákresů, modýlků atd... Tato forma představení mě překvapila.Skrýt celý příspěvek
Vývoj neprebieha lebo mašina je určená na export a teraz v podstate hľadajú investora
Vývoj neprebieha lebo mašina je určená na export a teraz v podstate hľadajú investora
A možná ho už dávno mají, šušká se o SAE.
A možná ho už dávno mají, šušká se o SAE.
Zdroj? Jedinou spojitost, kde by mohli být zákazníci, je kratičké video, kde je noname ohromený ručníkář z Emirátů. Jsou tam k vidění ale i udivení Indové, Argentinci nebo ...Zobrazit celý příspěvek
Zdroj? Jedinou spojitost, kde by mohli být zákazníci, je kratičké video, kde je noname ohromený ručníkář z Emirátů. Jsou tam k vidění ale i udivení Indové, Argentinci nebo Vietnamci.
Jenže to nemá žádnou výpovědní hodnotu. Asi jako když se HE3DA ukazovala s NASA...Skrýt celý příspěvekhttp://m.militarybox.cz/news/s...
Nene, SAE s Ruskem nějakou formou spolupracuje v rámci LTShttp://m.militarybox.cz/news/s...
Nene, SAE s Ruskem nějakou formou spolupracuje v rámci LTSKrabat Čtyři roky stará dost nekonkrétní informace je v zásadě o ničem. Pokud s Emiráty spolupracují proč není jejich vlajka u projektu? Že by prvního zahraničního zákazníka ...Zobrazit celý příspěvek
Krabat
Čtyři roky stará dost nekonkrétní informace je v zásadě o ničem. Pokud s Emiráty spolupracují proč není jejich vlajka u projektu? Že by prvního zahraničního zákazníka tajili s přirozené ruské skromnosti? Asi ne.
Možná vám ušlo že SAE směřuje k nákupu F-35. Protože je patrně unavilo čekat na Godota, tedy pardon na Šach mat.Skrýt celý příspěvek
Máme tady nový jednomotorový stíhací letoun (LTS), moc informací o něm zatím není, tak se pokusím shrnout dostupná data a uvidíme, co za pár let bude pravda: Rychlost M = 1,8-2, ...Zobrazit celý příspěvek
Máme tady nový jednomotorový stíhací letoun (LTS), moc informací o něm zatím není, tak se pokusím shrnout dostupná data a uvidíme, co za pár let bude pravda:
Rychlost M = 1,8-2, letový dosah 3000 km, dostup 16,5 km, povolené přetížení 8g (nelze najít zda jde o hodnoty + nebo -) a maximální užitečné zatížení 7400 kg.
Současně nejsou známy váhové charakteristiky letadla a jeho motoru. Letadlo by mělo mít vzletovou hmotnost nejvýše 18 tun. Motor podle vyjádření prezentujícího bude mít tah 14,5–16 t, používat vektorovatelný tah, v plánu je varianta se svislým nebo se zkráceným vzletem a přistáním, i když není jasné, jak to lze provést (vektorovatelný tah hlavního motoru a/nebo instalace přídavných zvedacích motorů, dmýchadel?).
Avionika LTS je zjevně založena na avionice Su-57 a radar s AFAR (ruský ekvivalent AESA) bude pravděpodobně redukovanou verzí radaru N036 pro Su-57. U radaru LTS je deklarována možnost simultánního sledování 30 vzdušných cílů a vystřelení na šest z nich.
Letoun je navržen s otevřenou architekturou, proto je na přání zákazníka možné na LTS instalovat další vybavení ruské nebo zahraniční produkce. Pod trupem má být instalována nová optická lokalizační stanice (širokoúhlý systém pozorování všech úhlů). Letoun bude dodáván s automatizovaným logistickým podpůrným systémem Matreshka. Pomocí nejnovějších metod prediktivní analýzy bude systém sledovat technický stav letadla v reálném čase po celou dobu jeho životnosti, schopnost plánovat preventivní a opravárenské práce, výrazně snížit náklady a zvýšit efektivitu poprodejního servisu, soudě podle popisu to vypadá to jako analogie amerických síťových systémů technické podpory ALIS a ODIN na F-35.
Letoun LTS zjevně postrádá vestavěnou kanónovou výzbroj, hlavní konstruktér LTS Михал Стрелец zmínil dělovou výzbroj pouze v kontextu „zavěšených dělových kontejnerů“. Zajímavé řešení pro obratný lehký frontový stíhač.
Hlavní výzbroj LTS je umístěna ve vnitřních oddílech. K dispozici je jedna velká centrální šachta (pro tři rakety vzduch-vzduch nebo dvě rakety vzduch-země) a dvě malé šachty po stranách (každá pro jednu raketu vzduch-vzduch). LTS je tedy schopen nést ve svých vnitřních oddílech maximálně pět raket vzduch-vzduch. Kromě toho budou zřejmě k dispozici čtyři externí závěsné body. Ve vnitřních šachtách je možné instalovat další palivové nádrže.
U sériového letadla LTS jsou deklarovány velmi nízké náklady na stroj ve výši 25–30 milionů USD, a údajně „stroj bude mít sedmkrát nižší náklady na letovou hodinu“, bohužel nelze zjistit v porovnání s čím.
Nový stíhač v souladu s přáním zákazníka může být ve dvoumístném, volitelně pilotovaném a bezpilotním provedení, což má umožnit jeho modulární modifikace. Ještě jedná zajímavost, Rusko má již mít zahraničního zákazníka pro nový lehký stíhač.
Prosím, berte tyto informace s rezervou, není možné v současnosti najít další zdroje, které by je potvrdily, či vyvrátily, o vše ukáže čas…Skrýt celý příspěvekOsobně si myslím, že všechny prezentované schopnosti, včetně toho, že bude dvoumístná i nepilotovaná verze bude vznikat u LTS postupně. Primární je jak chápu cena provozu a ...Zobrazit celý příspěvek
Osobně si myslím, že všechny prezentované schopnosti, včetně toho, že bude dvoumístná i nepilotovaná verze bude vznikat u LTS postupně. Primární je jak chápu cena provozu a variabilita. Na čem se u LTS nyní pracuje je to, aby se ukončila práce na draku letadla (koncept je jasný), vybavil se příslušným technickým vybavením a šel do vzduchu. To je jednoduše celé. Vlastní radar, motor, avioniku, atd. mít LTS nebude (min. v nejbližší době) vše převezme již existující nebo existující upravené.Skrýt celý příspěvek
Zástupcem hlavního konstruktéra LTS Alexej Bulatov https://youtu.be/Vy4Q-NoQyoo?t... Uvedl, že vystavený stroj není žádná maketa, ani jen demonstrátor, ale jde o prototyp který ...Zobrazit celý příspěvek
Zástupcem hlavního konstruktéra LTS Alexej Bulatov
https://youtu.be/Vy4Q-NoQyoo?t...
Uvedl, že vystavený stroj není žádná maketa, ani jen demonstrátor, ale jde o prototyp který uskuteční první let, kteréhož let se plánuje připravit a uskutečnit do r. 2023, do roka mají skončit statické testy (lámaní konstrukce).
Když se podíváte (třeba na wiki) na pořadí prototypů a jejich určení při vývoji Su-57, tak u vývoje Su-75 to bude s vysokou pravděpodobností identické.
První jsou při vývoji dva neletové prototypy
T-75-0 (statické testy1)
T-75-KNS (integrovaný zkušební stend pro pozemní testování)
Třetí v řadě prototypů je už první letový
T-75-1 .. a o tomto hovoří zástupce hlavního šéfkonstruktéra, že byl vystaven při prezentaci, ale samozřejmě ještě neletěl.
Zde přidávám informace, které také zazněly z úst Bulatova a nejsou tu uvedeny.
Odpověď na dotazy od novinářů: dotaz ohledně délky zkráceného startu a přistání, tyto charakteristiky odpovídají dosaženým u Su-57 - 400 až 500m.
Jak by jste letoun porovnal s americkým F-35?: Je to principiálně jiný letoun pokud hovoříme o porovnání s F-35, porovnat ho lze leda co se týče rozměrů, nejde o analog, jde o úplně jiné letadlo s principiálně jinými možnostmi, vyšší rychlostí, vyšším doletem, vyšší nosností zbraní, tedy je to nová kvalita, je zde realizovaná mnohem menší radarová viditelnost. Je to naše vidění, Ruské, Suchojovské, letadla lehké kategorie, tak jak by měl opravdu vypadat plnohodnotný stíhač, který může doletět daleko a s velkým množstvím zbraní uvnitř trupu a provádět operace hodně daleko, dlouho a operativně.
Uvedl bych, že zde není korektní srovnávat s jakýmkoliv jiným letadlem, uvedl bych jedno - je unikátní, má unikátní aerodynamické schéma, i další unikátní řešení, každé řešení použité na tomto letounu vedlo k růstu jeho charakteristik.
Letoun může používat veškerou nomenklaturu výzbroje Su-57
Co se týče zástavby nové generace motoru (Izd. 30) a dokončení jeho vývoje, je to pro tento letoun absolutně nekritické, počítáme s tím, máme dočasné řešení, co se týče palubní bezpilotní a dvoumístné verze, ty vyžadují nový podvozek, letoun je postaven po modulárním schématu a všechny tyto možnosti jsou už implementovány a počítá se s nimi. Adaptace letounu na další verze bude prováděna s minimem změn, vždy to bude modifikace, modulovost platformy, jak v části konstrukční kanceláře tak při výrobě.Skrýt celý příspěvekTřeba bude někoho zajímat i číslo 75 a co k tomu řekl zástupce šéfkonstruktéra LTS.. Číslo 75. Jistě jste si všimli, že naše eso je Su-57 a toto je jeho doplnění, čísla 7 a 5 jsou ...Zobrazit celý příspěvek
Třeba bude někoho zajímat i číslo 75 a co k tomu řekl zástupce šéfkonstruktéra LTS..
Číslo 75. Jistě jste si všimli, že naše eso je Su-57 a toto je jeho doplnění, čísla 7 a 5 jsou pro společnost Suchoj šťastná čísla z historického hlediska.
Letadla Su-35, Su-27, Su-17, všechny jsou to čísla 7 a 5, respektive má ho naše hlavní eso Su-57, zde je to opět 7 a 5.
Věříme, že letoun bude doplňovat Su-57, respektive toto doplnění vidíme v jeho odlišnosti, v odlišných zadáních úderných a vzdušných misí a proto jsme prohodili čísla.Skrýt celý příspěvek
Stačí letmý pohled na drak letounu, propagované hodnoty nekorespondují se současnou realitou a nelze se ani upínat k myšlence, že v Rusku zredukovali objem, hmotnost a spotřebu ...Zobrazit celý příspěvek
Stačí letmý pohled na drak letounu, propagované hodnoty nekorespondují se současnou realitou a nelze se ani upínat k myšlence, že v Rusku zredukovali objem, hmotnost a spotřebu minimálně o 40 - 50%. Drak je velice limitující.
U přetížení se musí rozlišovat vektory čas a intenzitu. Ve všeobecné terminologii mluvíme o intenzitě, času působení a směru působení na živého pilota. Zda jde o hlava - nohy (Gz), hrudník - záda (Gx) ... nebo push-pull efekt, tedy střídavé přetížení. Dále se rozlišuje pozitivní a negativní přetížení. Účinky pozitivního přetížení můžete technickými prostředky snížit, proti negativnímu přetížení nezmůžete nic, přičemž negativní přetížení působí drasticky na organizmus. V dobré kondici, tréninky, vybavení můžete létat krátkodobé manévry s přetížením 2 - 3s +12Gz, aniž by došlo trvalému poškození. Bude-li pilot vystaven 10 - 12s +6Gx, dochází k poškození plic. Kompenzace tělního oběhu u dobře vycvičeného a vybaveného pilota může dosáhnout 8 - 12 vteřin, u mozkové činnosti 4 - 10 maximálně. Naprosto zdrcující je pro organizmus push - pull efekt, tedy náhlé střídání vektorů např.: při velice intenzivních bojových rotacích ve vysoké rychlosti a po delší časový úsek. Přímo destruktivně vražedné je negativní přetížení, proti kterému nelze nijak bojovat. Při -6Gz nastává okamžité bezvědomí, po 2 - 3 vteřinách se zastaví srdce. Již od hranice -4Gz mluvíme o dlouhodobých až trvalých následcích organizmu. Poškození míchy, krevního řečiště v mozku, očích, ...
Tak jako každý pilotovaný stroj +9G/-3G, při vypnutí nouzových omezovačů maximálně +13G/-3G, v opačném případě potřebujete nového pilota. Z technického hlediska dokážeme postavit stroje, které vydrží +/-25G, i když jde velice náročnou a nákladnou (zbytečnou) srandu, ale dokud se nezmění fyziologie člověka, limitem bude vždy +9G/-3G.
Problémy s přetížením představují komplexní obor a snažil jsem se vysvětlit podstatu stručně a velice zjednodušeně. Nejen pro člověka, ale i pro konstrukci. Nemá smysl navrhovat letoun pro extrémní hodnoty. K ničemu a neskutečně drahé.Skrýt celý příspěvekJen bych doplnil, že vyšší limit přetížení by měl smysl v případě, pokud (o čemž oni mluví jako variantě) by plánovali nepilotovanou verzi, čímž by pro tento případ odpadal limit ...Zobrazit celý příspěvek
Jen bych doplnil, že vyšší limit přetížení by měl smysl v případě, pokud (o čemž oni mluví jako variantě) by plánovali nepilotovanou verzi, čímž by pro tento případ odpadal limit představovaný pilotem.Skrýt celý příspěvek
Celé mi to připadá jako velmi podobný návrh tomu, co se už roky potuluje po internetu jako MIG-41 - ten měl pravda klasickou výškovku.
https://images.app.goo.gl/tJbq...Celé mi to připadá jako velmi podobný návrh tomu, co se už roky potuluje po internetu jako MIG-41 - ten měl pravda klasickou výškovku.
https://images.app.goo.gl/tJbq...MiG-41 má být letadlo naprosto jiné kategorie a rozměrů. A obrázky, o kterých se tu bavíme, jsou zcela neoficiální a ničím nepodložené fantazie nadšenců. Takových najdete plný ...Zobrazit celý příspěvek
MiG-41 má být letadlo naprosto jiné kategorie a rozměrů. A obrázky, o kterých se tu bavíme, jsou zcela neoficiální a ničím nepodložené fantazie nadšenců. Takových najdete plný internet, nejen naruské stroje.Skrýt celý příspěvek
V návrhu je hrubá chyba. Stealth stíhačka nemôže mať inlety dole, ale bokom.
V návrhu je hrubá chyba. Stealth stíhačka nemôže mať inlety dole, ale bokom.
Nebyla zavedená kvůli letovým vlastnostem. Aby se tyto zlepšily, tak by se X-32 musela předělat na letoun s VOP. To už zadavatel odmítl.
Nebyla zavedená kvůli letovým vlastnostem. Aby se tyto zlepšily, tak by se X-32 musela předělat na letoun s VOP. To už zadavatel odmítl.
Slyšel jsem i takové názory, že X-32 nebyla přijata kvůli vzhledu. Osobně se myslím, že to mohlo mít dost psychologický efekt. Přece jen X-32 není na první pohled úplně "cool" ...Zobrazit celý příspěvek
Slyšel jsem i takové názory, že X-32 nebyla přijata kvůli vzhledu. Osobně se myslím, že to mohlo mít dost psychologický efekt. Přece jen X-32 není na první pohled úplně "cool" letadlo.Skrýt celý příspěvek
... podle této zprávy společnost Suchoj vyvíjí jednomotorové lehké taktické letadlo s maximální vzletovou hmotností 18 tun, což odpovídá letounu MiG-29. Například americká F-16 má ...Zobrazit celý příspěvek
... podle této zprávy společnost Suchoj vyvíjí jednomotorové lehké taktické letadlo s maximální vzletovou hmotností 18 tun, což odpovídá letounu MiG-29. Například americká F-16 má vzletovou hmotnost 17 tun, F-35A 32 tun...
Ak platia tieto údaje tak akú výzbroj má LTS v režime stealth vo svojich šachtách? Štyri Sidewindery resp. dva AMRAAMy resp. dve bomby 500kg a toto všetko pri akom dolete bez prídavných nádržiach? V takom prípade je LTS z môjho pohľadu nezmysel.Skrýt celý příspěvekPri predpokladom dolete cca 700km ako Gripen ak to celé naložia ako opisuješ.. Tak pre Rusko to dáva zmysel tak v Kaliningrade, Sanktpeterburgu, Kaspické more ak tam majú základňu ...Zobrazit celý příspěvek
Pri predpokladom dolete cca 700km ako Gripen ak to celé naložia ako opisuješ..
Tak pre Rusko to dáva zmysel tak v Kaliningrade, Sanktpeterburgu, Kaspické more ak tam majú základňu poblízku, dajme tomu v Sýrií či na Kryme alebo v tom Bielorusku..
Ako nájdeš do 10 umiestnení v Rusku a v okolí kam by sa to dalo dať, čo je tak cca 100-150 stíhačiek pre nich ak by tam nechceli mať nič iné.. reálne 50-75 ks popri iných modeloch..
Len to by moc potom na tých základniach nemohli ceriť zuby ako oni radi..Skrýt celý příspěvekPro Rusko to bude spíše z důvodu marketingu. Když by LTS nezavedli sami, tak těžko něco prodají. Budou potřebovat moderní náhradu kategorie Su-27 a tou LTS není.
Pro Rusko to bude spíše z důvodu marketingu. Když by LTS nezavedli sami, tak těžko něco prodají. Budou potřebovat moderní náhradu kategorie Su-27 a tou LTS není.
V sachtach nesie 5 rakiet. Pre porovnanie F-35 ich nosi 4.
V sachtach nesie 5 rakiet. Pre porovnanie F-35 ich nosi 4.
Jak jsem psal OT u jiného článku, nevidím v tom problém, proč by neměla být úspěšná. Sériová výroba Su-57 běží zcela hladce, objednávky se jen hrnou a získané "přebytečné" ...Zobrazit celý příspěvek
Jak jsem psal OT u jiného článku, nevidím v tom problém, proč by neměla být úspěšná. Sériová výroba Su-57 běží zcela hladce, objednávky se jen hrnou a získané "přebytečné" prostředky a volné špičkové kapacity ve vývoji které už dokočily vývoj Su-57, PakDa i souvisejících subsystémů (motory, zbraně, informační systémy) je dobré hned převést k vývoji nového a dalšího z řady špičkových a nejmodernějších letounů, které v západním světě nemají analogů!
A přidám, po blamážích s Raptorným a Armatou mám chuť říct "do třetice všeho srandovního je tu LTS", ale ono to není do třetice, rusové blamují a velkohubě po iránském způsobu skoro ve všem.
Možná bude LTS i v palubní verzi a bude moci být provozována i na letadlovém prámu Kuzněcov?Skrýt celý příspěvekJa niekoľko problémov vidím... (napriek tomu, že v tvojom komente cítiť dávku sarkazmu) 1/ Kto to zafinancuje? a či vôbec niekto... 2/ Kto bude budúci zákazník? Majú chudobné a ...Zobrazit celý příspěvek
Ja niekoľko problémov vidím... (napriek tomu, že v tvojom komente cítiť dávku sarkazmu)
1/ Kto to zafinancuje? a či vôbec niekto...
2/ Kto bude budúci zákazník? Majú chudobné a politicky izolované krajiny na to aby si kúpili taký stroj (aj keď len s jedným motorom) ?
3/ Nie je tento stroj nádejným hrobárom MiG-u, a teda nechceným dieťaťom v samotnom Rusku?Skrýt celý příspěvekS letadlovými loděmi nemá Rusko nejlepší zkušenosti, ale ponorky, to je jiná káva. proto budou tyto neviditelné letouny 6. generace nasazeny na ponorkách. Tím se rapidně zvýší ...Zobrazit celý příspěvek
S letadlovými loděmi nemá Rusko nejlepší zkušenosti, ale ponorky, to je jiná káva. proto budou tyto neviditelné letouny 6. generace nasazeny na ponorkách. Tím se rapidně zvýší jejich operační dolet, protože budou moci startovat přímo u nepřátelského území, kam je nepozorovaně dopraví Kňaz Vladimir.
Startovat budou samozřejmě z raketových šachet. Kvůli absenci přistávací dráhy budou do těchto šachet i přistávat.
Zájem již projevila Severní Osetie, Togo a Miloš Zeman.Skrýt celý příspěvekMyslím, že to myslel ako iróniu. Napriek tomu to až taká blbosť nie je. Japonci mali už za II. svetovej ponorky ktoré prevážali lietadlá a plánovali tak priamo bombardovať územie ...Zobrazit celý příspěvek
Myslím, že to myslel ako iróniu. Napriek tomu to až taká blbosť nie je. Japonci mali už za II. svetovej ponorky ktoré prevážali lietadlá a plánovali tak priamo bombardovať územie USA.
Šlo o ponorky triedy I-15, niekde označované aj ako B1Skrýt celý příspěvek
"letadlový prám Kuznecov" - to je dobré!!! ;) Ale presne tam by to davalo najvacsi zmysel! Ked ta "vlajkova lod" konecne vzda niekde na otvorenom mori (ak ju tam este vobec druhy ...Zobrazit celý příspěvek
"letadlový prám Kuznecov" - to je dobré!!! ;)
Ale presne tam by to davalo najvacsi zmysel! Ked ta "vlajkova lod" konecne vzda niekde na otvorenom mori (ak ju tam este vobec druhy raz pustia) a konecne sa bude porucat na zasluzeny odpocinok ku dnu, tak zvysok tohto "utocneho zvazu" - a teda flotily remorkerov toho molotca nad vodou iste nijako neudrzi. I keby ju zrovna znasobili. Tie ktore nestihnu odspidlat lana, pojdu s nim ako stuple od flase.
Presne by sa hodila aj tato bakelitova verzia stihacky 5.generacie (alebo preglejka? Bez motora vsak najlepsie.). Bola by aka taka sanca, ze to vypluve nad hladinu. Zaroven by to plnilo funkciu zachrannych clnov aj pre zvysok posadky. Ako v Rusku znamo, jeden nikdy nevie, co si kto odtial "pozical"...Skrýt celý příspěvek
Jen detail, pro tenhle letoun žádný motor ještě neexistuje. Naprosto jistě získá úplně stejný nebo upravený motor Izdělije 30 ze Su-57. Tenhle motor má být ale podle ruských zdrojů ...Zobrazit celý příspěvek
Jen detail, pro tenhle letoun žádný motor ještě neexistuje. Naprosto jistě získá úplně stejný nebo upravený motor Izdělije 30 ze Su-57. Tenhle motor má být ale podle ruských zdrojů připraven v letech 2023 až 2025.Skrýt celý příspěvek
Toľko rokov im trvá urobiť nový motor ktorý sa približuje západným štandardom pre SU-57, bol by som veľmi prekvapený ak by začali s úplne novým vývojom odznova pre tento typ.
Toľko rokov im trvá urobiť nový motor ktorý sa približuje západným štandardom pre SU-57, bol by som veľmi prekvapený ak by začali s úplne novým vývojom odznova pre tento typ.
presne tak, 35 rokov po F-22 nedokazu vyrobit motor 5.generacie a SU-57 maju v prevadzke 1 (slovom: jeden) kus. Pochybujem, ze motor bude k dispozici v planovanom termine ...Zobrazit celý příspěvek
presne tak, 35 rokov po F-22 nedokazu vyrobit motor 5.generacie a SU-57 maju v prevadzke 1 (slovom: jeden) kus. Pochybujem, ze motor bude k dispozici v planovanom termine 2023-2025.Skrýt celý příspěvek
Jen si uvědomte, že v devadesátkách v Rusku nic jako vývoj vlastně ani neprobíhal. Motor jinak už je, jen probíhá fáze zkušební a certifikační. Na letadle je už někde od konce roku ...Zobrazit celý příspěvek
Jen si uvědomte, že v devadesátkách v Rusku nic jako vývoj vlastně ani neprobíhal. Motor jinak už je, jen probíhá fáze zkušební a certifikační. Na letadle je už někde od konce roku 2018 tuším. První zkušební let měl na palubě T50 modrá 052Skrýt celý příspěvek
Oni ten motor spravia nakoniec, v tejto fáze vývoja im ani nič iné neostáva len myslím, že ak to s LTS myslia vážne, tak nič iné ako použiť rovnaký motor im ani neostáva
Oni ten motor spravia nakoniec, v tejto fáze vývoja im ani nič iné neostáva len myslím, že ak to s LTS myslia vážne, tak nič iné ako použiť rovnaký motor im ani neostáva
Áno vývoj dokončí. Na ruských webech se píše o roce 2028. Otázkou zůstává rychlost výroby. Rusko potřebuje kapacity na výrobu motorů, ale nemají možnosti koupit západní ...Zobrazit celý příspěvek
Áno vývoj dokončí. Na ruských webech se píše o roce 2028. Otázkou zůstává rychlost výroby. Rusko potřebuje kapacity na výrobu motorů, ale nemají možnosti koupit západní technologie. Například do dnešní doby nebyli schopni nahradit import ukrajinských motorů pro své vrtulníky. Důvod? Neumí zvýšit výrobu. Problém jsou jak technologie, tak nedostatek kvalifikovaných pracovníků. Nemluvě o tom, že kvůli starším výrobním technologií jsou často krát ruské produkty dražší. Uvidíme, ale myslím že Indové můžou dále kupovat Rafaela. LTS bude k prodeji po roce 2030.Skrýt celý příspěvek
Máš pravdu, že nemají 35 let po F-22 stále motor pro 5.gen, ale i když ho zavedou po 35-40ti letech, budou nejspíše druhou zemí světa, co bude mít skutečné 5.gen motory vyráběné ...Zobrazit celý příspěvek
Máš pravdu, že nemají 35 let po F-22 stále motor pro 5.gen, ale i když ho zavedou po 35-40ti letech, budou nejspíše druhou zemí světa, co bude mít skutečné 5.gen motory vyráběné sériově a hlavně vyvinuté vlastními silami. Nebo znáš někoho jiného? Prostě USA má v tomhle obrovský náskok před celým světem. Koukni na Cinu, ti nemaji zadnou vlastni konstrukci/vyvoj a jen litaji na upravenych kopiich "zaostaleho" Ruska...Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...