Ministryně obrany Peake – člověk bez zkušeností a znalostí armádní problematiky

Karolína Peake
Foto: Pravděpodobná budoucí ministryně obrany Karolína Peake / psp.cz

Z informací, které v poslední době pronikly na veřejnost, vyplývá, že premiér české vlády Petr Nečas plánuje, že ODS převezme ministerstvo dopravy a výměnou za něj přenechá straně LIDEM ministerstvo obrany. Novou ministryní obrany by se přitom měla stát předsedkyně této strany Karolína Peake. Pokud k tomu opravdu dojde, bude stát poprvé od vzniku České republiky v čele armády člověk, který s oblastí vojenství nemá sebemenší zkušenosti a během svého působení v politice se o ni nikdy ani nezajímal.

Dokládá to detailní pohled na působení Karolíny Peake jak v Poslanecké sněmovně parlamentu České republiky, tak v politice obecně. Armádní noviny důkladně prostudovaly stenografické záznamy všech jednání tohoto zákonodárného sboru za dobu, po kterou je Karolína Peake jejím členem a zjistily, že se tato političky ve svých vystoupeních před poslanci ani jednou nedotkla otázek, souvisejících s armádní, bezpečnostní nebo zahraniční problematikou.

Poslanecká sněmovna přitom během této doby projednávala hned několik zákonů, souvisejících s těmito oblastmi. Mimo jiné zákony o vojácích z povolání, o ozbrojených silách České republiky či například o zahraničním obchodu s vojenským materiálem. V případě prvních dvou zákonů se pravděpodobná budoucí ministryně obrany dokonce nezúčastnila ani procesu jejich schvalování.

Stejně tak Peake ani jednou nevystoupila během červencového projednávání otázky, zda má Poslanecká sněmovna v souvislosti s možným předraženým nákupem španělských vojenských dopravních letadel Casa vydat k trestnímu stíhání bývalou ministryni obrany Vlastu Parkanovou.

S podobně malým zájmem z její strany se zpravidla setkalo také parlamentní, mnohdy bouřlivé, projednávání jiných armádních otázek, souvisejících například s působením české armády v zahraničních misích. Stejně jako jednání sněmovního Výboru pro obranu a jeho podvýborů, zaměřených na kontrolu akvizic Ministerstva obrany či reformu české armády.

O nulových zkušenostech z bezpečnostní problematiky ostatně vypovídá i její oficiální životopis, umístěných na oficiálním serveru Úřadu vlády. Z něj vyplývá, že se do politiky se dostala přes budování dětských hřišť a ani později se na otázky, související s armádou, neorientovala. Samotná Peake 7. listopadu v rozhovoru pro MF Dnes, řekla, že svou případnou nominaci považuje za politický krok a v absenci zkušeností s armádní problematikou nevidí žádný handicap.

Ostatně svou nechuť k armádní problematice ještě před několika týdny veřejně ventilovala, když 18. listopadu v rozhovoru pro zpravodajský server Aktuálně.cz v souvislosti se spekulacemi o změnách ve vládě prohlásila „můžu říct skoro s jistotou, že zrovna ministerstvo obrany bych asi odmítla.“ A dodala, že nepovažuje za nutné vzdát se své současné práce ve vládě, deklarované jako „boj s korupcí.“

Nyní se tedy zdá, že Peake svůj pohled na celou otázku částečně přehodnotila. Zpravodajskému serveru Novinky.cz totiž řekla, že pokud dojde mezi ODS a stranou LIDEM k výměně resortů, bude ona ministryní obrany. Ze stejného vyjádření vyplývá, že chce i nadále současně stát v čele vládního výboru pro boj s korupcí. To pro armádu není dobrá zpráva. Je pravděpodobné, že v takovém případě vojáci zůstanou na zcela vedlejší koleji její pozornosti a otázkou tak je, kdo bude z pozadí armádu ve skutečnosti řídit. Nová ministryně obrany to skoro jistě nebude…

Zdroj: karolinapeake.cz , psp.cz, vláda.cz

Nahlásit chybu v článku

Doporučte článek svým přátelům na sociálních sítích

Související články

Kauza letadel CASA C-295 a role Vlasty Parkanové

Policie v minulých dnech požádala parlament České republiky, aby vydal k trestnímu stíhání ...

Causa CASA: Čí zájmy hájilo ministerstvo obrany?

Lidé, zodpovídající za uzavírání zakázek na ministerstvu obrany, nakoupili letadla CASA C-295M, ...

Modernizace tanku T-72: Kalouskovy miliardy

Ministerstvo obrany (MO) se rozhodlo projekt modernizace tanků T-72 poslat definitivně k ledu. Jak ...

České letouny L-159 jako hrozba pro kurdský region?

Vysocí představitele kurdského regionu v severním Iráku vyjádřili vážné obavy nad dodávkou ruských a ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

UPOZORNĚNÍ: Zeleně budou vždy označeny nejnovější příspěvky za 24 hodin. Podobu diskuze stále ladíme a snažíme se vyjít vstříc všem konstruktivním připomínkám.

Stránka 1 z 2
  • pavel
    21:19 09.03.2013

    člověk bez zkušeností a znalostí armádní problematiky, jako byl p. Ondra - nevoják a těch tam bylo od devadesátéhodruhého daleko více tak nekomentujte p Pík. Byl to výplod Havla a jeho spolku.

  • VEterán státem odrbán
    07:05 14.12.2012

    Ministryně obrany Karolína PEAKE hostem dnes večer v pořadu: Události komentáře doufejme že se diváci konečně dovědí Kolik má hen ten Jas-39 Gripen vrtulí ? Aneb Karolínka VRTULKA bude nástupkyní PhDr. Kateřina Jacques a jejího neznalost pojmu BIOMASA?
    Není to celé volaké absurdné? https://www.facebook.com/udalostikomentare?ref=stream PS.Zná nový ministr vůbec základy? Pořad na Č 24 události uváděla tam neskutečné píkoviny například počty pracovníků na MO 30 000 ))))). Vysvětlí jí někdo rozdíl mezi MO a AČR ? Nejdřív si podřízené na MO alespoň spočítám ,než začnu propuštět a pak se může stát ,že se dostanu s počtem do záporných čísel ? http://www.novinky.cz/domaci/287766-byl-mirne-receno-rozzloben-popsala-necasovu-reakci-peake.html

  • Ultramarinus
    11:15 13.12.2012

    Pardon, tohle jsem chtěl do předchozího přihodit jako přílohu:
    http://www.novinky.cz/domaci/287671-peake-odvolala-sveho-prvniho-namestka-generala-picka.html

  • Ultramarinus
    11:12 13.12.2012

    Za dva roky se toho dá zvorat, nebo komplet zničit....

    Obzvlášť, když naprosto "zcivilní" svoje poradní kruhy a dosadí si lidi, kteří jí budou pomáhat tunelovat, ale o armádě nevědí téměř nic, místo generálů, kteří v AČR pracují už desítky let.

  • jim.smith
    22:57 11.12.2012

    Konečně, myslím že to bude jen dobrá změna pro armádu. Ty 2 roky se zatnou zuby, voják na to ten je zvyklý.

  • Ctirad Sviták
    12:48 11.12.2012

    A je "vymalováno"...máme novou ministryni...

    jinak k odbornosti Kalouska - skutečně je to původně chemik z jedné firmy, vyrábějící pneumatiky...ale bohužel, nejednou jsem byl na jednání hospodářského výboru a z asi 20 poslanců jen on a 4-5 dalších měli jasnou představu o tom, co právě projednávají...jinak děs a hrůza...

  • CS92
    16:05 10.12.2012

    Trautenberg to výjimečně vystihl docela trefně:

    „Peake ministryní obrany? To bych se divil stejně, jako kdybych byl já ustanoven šéfem baletu ND," prohlásil doslova ministr zahraničních věcí.

  • Kubec
    11:04 10.12.2012

    Upřímnou soustrast všem vojákům. Jestli tahle kráva bude dělat ministrini tak do tejdne dostanou vojáci růžový samopaly a do měsíce maskáčový tanga.

  • Macek
    22:04 09.12.2012

    Když mohl být Caliguluv kun senátorem,proč by nemohla být koza zahradníkem...

  • Márty
    21:48 09.12.2012

    jirka : No naprostý souhlas a dobře řečeno ( jen bych vyměnil hos za prd......)

  • Dip
    21:47 09.12.2012

    Že se nad tím vůbec pozastavujete. Na ministerstvu financí taky moc ekonomů nebylo. Kalousek je tuším nějakej chemik. Ono je to způsobeno taky tím, že strany nemají kvalitní lidi, co by to chtěli dělat. Největší odborníci si v civilu vydělaj víc a hlavně se je nikdo nebude snažit každou chvíli kompromitovat, což je v naší politice oblíbená disciplína. Nedivte se, že se pak do vlády žene jen ten odpad.

    Co se týká Vondry, tak to byl podle mého jeden z nejlepších ministrů obrany, Sice to nebyl voják, ale dlouho dělal zahraniční politiku, byl aktivní. Peak se podle mě bude chtít předvést jak zatočí s korupcí a z toho může vzejít hodně škody.

  • Jirka
    19:24 09.12.2012

    Pokud se na celou věc podíváte z nadhledem posledních dvaceti let, tak zjistíte, že právě paní Peake se dokonale hodí do panoptika lidí co si tu hrálo na "ministra obrany." Navíc taková volba by vyhovovala i ODS - čím slabší ministr tím větší bordel by tam tropili náměstci (stačí se podívat jak to chodilo za pana Kalouska), poslední co si dnešní politici přejí je to, aby tam přišel někdo na koho nemaj žádné kompro a celé o celé problematice měl přehled.
    ...ministerstvo už pamatuje hodně, lobbistu zbrojních firem (mimo jiné General Dynamics - vlastníka výrobce Pandurů), korupcí poznamenaného lékaře zajímajícího se jen o osobní prospěch, zpěvačku rozhodující o nákupu letounů, rakouského vojáka podepisující nákup rakouských transportérů, vysloužilého vojáka v úřednické vládě bez větších možností něco udělat, rádoby ekonoma starajícího se hlavně o to, aby se z armády stalo dojné zvíře pro účelově založené parazitující firmy poskytující outsourcing, učitele matematiky majícího společného s armádou hlavně to, že pracoval na vojenské akademii, zbývá už jen období let 1993 - 1998 kdy ministry zastínilo působení pana Kalouska a rarita s panem astrologem co dokázal "sestřelit" letadlo zevnitř.
    pro paní Paškovou, nedělejte si vůbec iluze o tom jaké kvality skýtá jméno pana Paggia, je to jen další bílý kůň v řadě, jen možná z jíného klanu.
    ...nezbývá než doufat, že se lidé ve vládě proberou a chytnou se za nos, protože si tu z nás dělají srandu a jen zkouší co ještě sneseme

  • Ctirad Sviták
    16:55 09.12.2012

    k tomu, co napsal bark: ZVS za minulého režimu byla řekněme z 80% zhovadilá šílenost (někde to jistě bylo lepší, záleželo na důstojnících). Na druhou stranu si myslím, že každý chlap by měl projít něčím, kde ho nechají vyčistit samopal a vyzkoušet, tak se s ním střílí, trocha plížení, maskování se a hodit si ostrým granátem taky není na škodu...prostě kdyby k něčemu došlo, i když to teď nehrozí, měla by mít mužská část populace schopnost tuto zemi bránit...
    PS: má osobní vojenská kariéra během ZVS před listopadem 1989: špagát-absolvent - špagát-četař - kvůli jistým politickým důvodům degradace na prostého desátníka - střelce-operátora v BVP

  • bark
    16:12 09.12.2012

    Zbytečná diskuze. Pokud zákon neumožňuje, aby byl ministrem profesionální voják, tak to prostě musí být člověk, který o obor má alespoň dlouhodobý zájem a obecné znalosti. Nebo alespoň všeobecný rozhled třeba v bezpečnostní politice.
    Pokud je to člověk chtějící ministerstvo jen z prestižních důvodů a z kvůli politikaření - to se rozumem obhájit nedá. Prostě to vypovídá o situaci v této zemi a není to výpověď lichotivá.

    Co se týká ZVS - není nutná dlouhá služba a ani bojová. Jde jen o to, aby se adoslescent stal mužem. A to se může stát nejen u armády, ale i u hasičú, policistů, záchranářů nebo jako pomocný medik na psychiatrii či traumatologii.
    Důležité je prostě to, aby musel se dokázal postarat sám o sebe a o jiné. K tomu může stačit i třeba pouhý měsíc nebo pár víkendů. Prostě pryč z vatičky a chvilu dělat i to, co mne nebaví.
    Protože - dnešní mladí neznají hranice svých možností a myslí si, že jednotné číslo od mladé generace je - mladý generál.

  • ADM
    14:35 09.12.2012

    Díky za odpovědi. Ale z logického/selského rozumu mi to nejde do hlavy. Je nesmysl, aby seděl člověk, který armádně vůbec nerozumí a nic s ní nikdy neměl. Jak může vědět, co je dobré? Je to jako s chemikem v ministerstvu financí. Má to takhle většina západních zemí?

  • Ctirad Sviták
    13:52 09.12.2012

    to Demon: oceňuji sebereflexi, myslím, že na většině věcí bychom se shodli .-)

  • Ultramarinus
    13:40 09.12.2012

    demon:
    souhlas, určitě bychom našli hodně styčných bodů.
    Armáda byla tehdy i teď tak dobrá, jak jenom mohla.
    Ztráta vlivu její "výchovy" na populaci mě mrzí, na druhou stranu je dneska takových radikálů v Českých luzích a hájích, že výcvik s ostrými přeju skutečně jen profesionálům a těm, kdo té práci a myšlence jsou ochotni obětovat život, ať ve zlomku sekundy na bojišti, nebo po minutách a dnech v kanceláři štábu, nebo při cvičení na věci o kterých doufáme, že nenastanou.

    Zároveň jsou ty dva produktivní roky poloviny celkové české populace, po které někde pracují (pravda, KDYŽ pracují- dnes je hledání práce těžké a ne každý ji CHCE hledat) docela příjemným přilepšením ekonomice a výrobě.

    Kdyby si však stát ponechal, či dokonce ZALOŽIL nějáký "státní podnik" (co-já-vím třeba "Oprava, čištění a údržba silnic a dálnic za míň než milion na cenťák S.R.O.") a větší část Základky by nechal brance (pokud by si to vybrali jako "civilku") pracovat pro stát za stravu, ubytování, ošacení, zdravotní péči a minimální mzdu, mohlo by to být ještě přínosnější. Mladí by se tam alespoň naučili MAKAT a mohli by se dostat na pozice, které by jim mohly v životopise přinést v budoucnu kladné body. A co se té "výchovy" týká, nikdo přece netvrdí, že by jejich nadřízený nemohl dělat inspekce komínků, nebo s nimi každé ráno dělat rozcvičky....

    p. Ctirad Sviták:
    Děkuji, váš článek, spolu s některými reakcemi na něj zde v komentářích byl pro mě příjemným náhledem do (pravděpodobně) nepříjemných věcí budoucích, rezortu obrany se dotýkajících...

    Osobně velmi (mimo jiné) doufám, že se paní Peake nebude ztrapňovat zpěvem pro alianční partnery, jako paní Parkanová, nebo jiným způsobem znevažovat pozici Ministryně Obrany. (tedy pokud / až? ji dostane).

  • demon
    13:07 09.12.2012

    to : Ultramarinus a Ctirad Sviták

    Pánové,
    Vaše komentáře k příspěvku jsem si přečetl a uznávám, že ten můj vyznívá poněkud nevhodně. Uznávám. Vůbec jsem nechtěl nějak snížit paní Paškovou. Mě poněkud rozhodila ta příkrost hodnocení bývalé armády- připadalo mi to nepsravedlivé. Ten púříspěvek není v mé moci opravit a ani vymazat. Proto se všem jmenovaným omlouvám, za jistou ne vhodnou rétoriku.
    Navíc si myslím, že pokud bychom vedli diskuzi, na řadě věcí by jsme se shodli. A v tom si myslím, že je přínos.

  • Ctirad Sviták
    12:56 09.12.2012

    Dobré poledne všem
    1/ myslím si, že útoky na p. Paškovou nejsou na místě, mě naopak její příslěvek připadl jako relevantní pohled "zevnitř". Pravda, s jedinou vyjímkou a to, že lidé "nemarnili" roky na ZVS za komunistů dobrovolně a vzhledem k jejímu věku nemá asi úplnou představu, co a jak se tam občas dělo (to ale v jiných pasážích nediskriminuje její příspěvek)

    2/ Od roku 1992 jsem nějakým způsobem jako novinář v kontaktu s děním, souvisejícím s výborem Poslanecké sněmovny, který se zabývá armádou (na názvu, který se během let několikrát změnil, nezáleží). I vzhledem k této zkušenosti si dovolím vyslovit názor, že řadu let volebních období v základních otázkách pokud jde o armádní politiku a potřebu profesionality v řízení resortu, přes dílčí politické přestřelky, existovala shoda mezi vládou a opozicí, bez ohledu na to, zda první housle zrovna hrála ODS nebo ČSSD.

    3/ Pamatuji si Petra Nečase, ať už jako náměstka ministra obrany nebo jako předsedu výše uvedeného výboro, jako člověka, pro kterého bylo profesionální řízení armády důležité. O to víc mě šokuje možnost, že je, jak to v tuto chvíli vypadá, připraven předat tento resort někomu absolutně nekompetentnímu....

  • Ultramarinus
    12:47 09.12.2012

    demon

    1. Pak se shodnem, že to není třeba dělat.

    2+3 Osobnostně může být pro mladíka Základní služba užitečná. Z mnoha JINÝCH hledisek, to ale JE "promrhaný čas". Kdyby si 2 roky někde vydělával, měl by plat za 24 měsíců, slušnou praxi v té práci a stát by mu nemusel 24 měsíců platit ubytování, ošacení a stravu (profesní a ekonomické hledisko).
    Kdyby se rozhodl svůj život postavit na rodině, 2 roky "pryč" znamenají v drtivé většině případů ztrátu vztahu se ženou/dívkou, která mohla být součástí té "jeho rodiny".
    Kdyby se rozhodl skutečně VĚNOVAT vojenské službě, mohl ihned zkusit nasoupit do AČR.
    .... U všech tří bodů mi to přijde jako neefektivní využití času, i když označení "promarnit (2) roky života" je trochu přehlíživé.

    4. Mám pocit, že spíš než že "by jí byl věnován" zní jeho tón spíš jako obvinění a odůvodnění, proč by bylo lepší, aby ministrování Obraně dali raději někomu kdo o tom ví alespoň něco.

    5. Ano, časy se v ničem nemění. No a? Jednoznačné společensko-ekonomicko-morální poučení z toho zní - utrhněte si co můžete dokud je z čeho, protože až se to začne sypat, velké ryby co si "utrhly dost do zásoby" odplují do bezpečí a normální lidé napadají do mlýnku na maso. Netuším, v čem je tak zásadní rozdíl. Tak to bylo, je a bude vždycky. Jsou ti co nemají a ti co mají.... Majetek, právo, pravomoce, přízeň žen, moc, ... Dodejte cokoliv. Pro jednotlivce je mnohem užitečnější než stát vedle se zdviženým prstem a klást nemorální spodině ve vrchních patrech politiky varování, prostě jít a získat trochu moci i pro SEBE. Teprve POTOM ho ta "nemorální spodina" bude mít tendenci alespoň minimálně poslouchat. Tedy pokud za ním nejde další milion lidí a nezvolí ho do té vrchní části politiky. Až TAM pak může s něčím skutečně HNOUT, pokud mu vydrží kuráž a morálka.

    6. Těmi slovy jsem komentoval spíše emotivní stylistiku vašeho psaní a příkrost reakce na příspěvek p. Paškové. Co se dojmu z vlády a státu týká, rozhodně ve svých názorech nejste osamocen a TATO NÁZORY za zábavné ani hloupé nepovažuji. Věřím, že kdybyste je podpořil spíš věcným a neemotivním komentářem CO a PROČ je špatně, JAKÉ to bude mít dopady a jak si myslíte že by se to dalo zlepšit, dokázal byste mnohem víc, než když (sebeoprávněněji) kladete před publikum morální argumenty. Je vždycky výhodnější realpolitik (přímo říct o kolik bude míň jídla na talíři v každé rodině, když se to bde dál bez zásahu demokratické veřejnosti sypat), než očekávat, že je posluchačstvo/čtenářstvo dostatečně morálně citlivé, aby si z vašich argumentů vzalo něco rozumného.

    7. Ano, ale reagoval jste na paní Paškovou (respektive její KOMENTÁŘ k článku), nikoliv na článek sám. Je značný rozdíl kritizovat způsobilost političky vládnout ať tak nebo tak, nebo názorově smést ženskou, která chodí denně do práce stejně jako my a ještě maká na Obraně, takže o tom může vědě víc, něž někteří z nás (- třeba já, - jsem civil a k Obraně jsem se nejvíc přiblížil, když jsem jel kolem tramvají :D ).

  • demon
    11:53 09.12.2012

    to : Ultramarinus

    1. nejde mi o to urážet paní Paškovou
    2. moje reakce byla na slova typu : kdo promarnil dva roky života před třiceti lety
    3. možná můj názor je zábavný a hloupý, ale mnohem hloupější je reakce jakéhosi srovnávání, které potažmo první vyřkla p. Pašková
    4. souhlasím s tím, že tento článek je věnován předsedkyni strany , kterou v řádných demokratických volbách jednotně zvolilo 15 milionů obyvatel ČR . Pro nechápavé - je to psáno s nadsázkou
    5. otázku pravice zde nehodlám nijak komentovat, u mě jako u voliče spojení ODS s dábly ztratila jakoukoliv pravicovou hodnotu. Co se týče komoušů- byla to jen narážka na hysterii, po krajských volbách, ze které nevzniklo ponaučení. Od komediální revoluce v roce 1989 se k moci dostali vexláci a podvodníci, kteří tuto zem likvidují již 23 let. A je úplně jedno jestli je to ODS, TOP 09, KDUČSL, ČSSD a podobně. Americké patolízaství je prováděno stejnou razancí, jako v rámci Varšavské smlouvy.
    6. můj příspěvek může být na rozdíl od Vašeho příspěvku zábavný a hloupý, nicméně nadarmo se neříká : vše souvisí se vším.
    7. Reagoval jsem stejně nespravedlivě jako Madam Pašková

  • Jan
    11:49 09.12.2012

    Ježíš marja další kr... která se se.. kam nemá a ničemu neruzumí

  • Ultramarinus
    10:56 09.12.2012

    demon: Zábavné ač hloupé.

    1) urážet paní Paškovou je zbytečné a v kontextu diskuze značně neurvalé. Fakt, že si vážila předchozího šéfa přece ještě neznamená, že "plácá a předvádí nechutné", nebo že by jí někdo někde "musel tlouct do hlavy"

    2) Srovnávat AČ(S)R z doby před 30 lety a nyní JE zbytečné. Početně, organizačně v mnoha případech výbavou, a hlavně úkoly pro které byla/je připravována (okamžitá obrana hranic před šturmem zlých zápaďáků, nebo podpora na misích v rámci NATO někde po světě) JSOU odlišné.

    Fakt, že povinná služba "vychovává mužskou veřejnost" je nepopiratelný, ač si nejsem jistý, jestli by v blátě cvičáku, při skládání komínků,nebo při cvičných střelbách z VZ 58mičky Peake (nebo kdokoliv jinej) získala tak nezbytné vlastnosti pro řízení celého resortu. Jistě mizivá znalost techniky, kterou by tím získala, znalost hodností a chování důstojníků může být nápomocné, ale není naprosto zásadní. Kdyby se Peake zajímala o problémy v rezortu probírané v parlamentu aktivně alespoň půl roku předem, měl bych z ní teď mnohem lepší pocit, než kdyby přišla JENOM s "odchozenou základkou". Zároveň naopak - kolik z mladých mužů (procentem), co odchodili základku se díky tomu stalo automaticky za 30 let ministry?

    3) Co se "komunistické minulosti spolustraníků v politice" týká, kdyby platilo kdo je bez viny ať hodí kamenem, tak by tohle sousloví už nikdo nikdy nepoužil. Chápu, že (nejen) vás to štve, ale to je vhodnější probírat v JINÝCH fórech (čistě politických třeba).

    4) Váš příspěvek se mi zdá i trochu politicky rozkolísaný. ODS (v podstatě hlavní pravice ČR) je zjevně odpovědna za všechno zlo popřevratového období, ale komunisty (levější už v ČR snad nikdo není) taky pohrdlivě označujete za "komouše"? A kdo jsou "ti jediní hodní, dobří a spravedliví" podle vašeho pohledu? Protože jestli někdo takto morálně čistý v české politice kdy byl, tak v životě NEVLÁDL.

  • demon
    10:14 09.12.2012

    Paní Pašková píše v jednom z příspěvku níže : Opravdu si nemyslím, že by občanům mělo být kdy útěchou, že do křesla na Valech usedne někdo, kdo promarnil dva roky života před třiceti lety na socialistické ZVS - Vondra se tomu částečně vyhnul a opravdu to na jeho výkon nemělo sebemenší negativní dopad, ba naopak :-)

    Paní Pašková, sice chápou že z Vás srší naprostá oddanost ODS, ale to plácání co tady předvádíte je přímo nechutné. Myslíte si, že po té co jste na MO 2 roky pochopila jste dostatečně funkčnost armády? Vážená dámo, o jakých promarněných 2 letech to plácáte? Podívejte se na dnešní generaci metrosexuálů, sedících u počítačů , her. Podívejte se na generaci dnešních mladých můžů, opravdu si myslíte, že většina by vojnu nepotřebovala? V čem myslíte že byla armáda jiná dříve než je nyní? V tom, že hájíme zájmy USA, zatímco před tím jsme lezli do zadku Rusákům? Dneska by si lampasáci ani nebyli schopni v poli uvařit, protože na všem vydělávají civilní formy. Vaše oblíbená strana společně s ostatními zlikvidovali prvky domácí obrany, zmizela braná výchova ze škol, kterou ted zázrakem objevujete. Paní Pašková, když už musíte něco komentovat, komentujte současnost a ne to co Vám na PŠM v ODS natloukli do hlavy. Nebo se zeptejte těch zarytejch komošů, který mezi spolustraníky máte.

  • Deadog
    09:56 09.12.2012

    M.Pašková : Nesouhlasim . Přesne jak pisete , zda dokáže rozlišit, kdo se jí snaží ošálit a získat pro svůj účel, a kdo jí naopak nabízí "doučování" nezištně. Podle me na to inteligence nestaci ,ale mela byste mit i odborne znalosti ,minimalne poznat rozdil mezi letadlem a vrtulnikem (s nadsazkou) ,to nemluvim o ruznych lobistech a zajmovych skupinach ,ktere pod vidinou veseni buliku na nos nekomu kdo bude jak Alenka v risi divu jen zari. Sem ale moc rad ze tam sedite ,a az bude pani Peak v koncich prijde si pro radu k vam do kanclu.
    Souhlasim s panem Svitakem ,pani Peak vubec o o obranu nejde , vyhandlovala si ho jako nekde na trzisti ,aby ji pomohlo se vydrapat zase o neco vyse. Nejsem zaden sovinista ,nezalezi mi jestli bude ministrem chlap ,babochlap ,nebo zenska ,ale urcite by to mel byt nekdo kdo se uz nebude muset ucit vse od upneho zacatku. Vy byste takoveho ministra nechtela ? A jeste jedna vec ,sem moc zvedavy az Nečas rekne Peak ,hele potrebujeme usetrit nejakou tu miliardicku v obrane ,co myslite ze Peak udela ? Rekne Peťovi hele to nejde sme tak akorat ? Nemyslim. Mozna to byl i pravy duvod odchodu Vondry ,ze nechtel vojakum brat dalsi prachy...

  • Ultramarinus
    09:32 09.12.2012

    Mirka Pašková: Souhlas, jenom ještě záleží na tom, jestli bude CHTÍT být dobrou ministryní obrany, nebo jestli jí bude stačit, když tak bude vypadat před kamerama a voličema. A dodatek p. Svitáka má taky svojí váhu - existují lidé, kteří sedí jedním zadkem na 40 židlích, to jsou ale většinou nějáká představenstva, kde se oběví 2x do roka. Nemůže si hrát na bílou političku v nějákém permanentním výboru (nebo co vlastně TEĎ dělaá), předsedat LIDEM a ještě dělat DOBŘE šéfku obraně...

    Jestli zvládne dobře a úspěšně VŠECHNO tohle, bude mít můj nehynoucí obdiv.

    ADM: ústavní pojistka, aby se armáda nemíchala do politiky. Vedení rezortu je taky politika. Nejvýš, co se generál může ve "vládnutí" armádě dostat, je tedy buď obdoba "sira Humpreyho" z komediálního seriálu Jistě pane ministře, nebo až po jeho odchodu do důchodu (pokud by se stal úspěšným kandidátem na prezidenta). Tedy alespoň myslím, kdyžtak mě opravte.

  • Ctirad Sviták
    08:12 09.12.2012

    to Mirka Pašková - problém není v tom, že paní Peak nebyla na vojně. Opravdu podrobně jsem si prošel všech 48 schůzí, které zatím od počátku tohoto volebního období proběhly, programy sněmovního výboru zaměřeného na obranu a všechna vystoupení Peak v Poslanecké sněmovně. Problém s paní Peak je jinde, než v tom, že nebyla na vojně. A to hned ve dvou věcech, či spíše třech věcech. Za prvé - jak píši v článku - v jejím dosavadním nezájmu o obrannou politiku. Zajímavé je ale přečíst si i jiná její vystoupení. Většina je čistě formálních, buď procedurální, nebo když jménem výboru oznamuje zajhájení projednávání nějakého zákona, případně jde o politická vystoupení v souvislosti s jednáními o vyslovení nedůvěry vládě. Ostatní, týkající se zákonů, jsou z mého pohledu, snad až na dvě tři, velmi povrchní. Osobně jsem z toho dospěl k závěru, že celé její image bojovnice proti korupci je "velká mýdlová bublina". píšete, že inteligentní člověk se za sto dní do problematiky dostane. Z prohlášení Peak lze ale vyvozovat, že se chce i nadále spíše věnovat budování této "bubliny" a ne se seznamovat s armádní prblematikou. Já osobně si tedy nemyslím, že se lze intensivně věnovat boji proti korupci a současně řídit tak složitý resort, jako je obrana, zvláště, když o něm pro začátek nic nevím...

  • Left
    00:08 09.12.2012

    To Mirka Pašková: Pod váš komentář bych se podepsal. Naprostý souhlas. Teď ještě někde sehnat ten článek od Bohouše Pečinky :)

    To ADM: Podle zákona nesmí být ministrem obrany nikdo, kdo je nebo byl nějak přímo vázán s armádou. Nevím, jak je to přesně formulované, ale prostě to podle zákona nejde.

  • ADM
    23:45 08.12.2012

    Měl bych menší dotaz. Proč nemůže být ministr obrany nějaký Generál? V čem je vlastně problém?

  • Mirka Pašková
    22:45 08.12.2012

    OPRAVA - Pečinkův komentář odkazovaný níže je samozřejmě v Reflexu (nikoli v Respektu).

  • Mirka Pašková
    22:43 08.12.2012

    Možná by bylo lepší to nekomentovat, ale nedá mi to. Řekněme, že do bezpečnostní politiky a naší armády jistý vhled snad mám za dva roky poměrně specifické práce pro resort obrany (a předtím volitelné zaměření studia). A samozřejmě první, co jsem cítila, když byla oznámena rezignace Saši Vondry a možný nástup Karolíny Peake, byla směs lidské zlosti, lítosti i totálního občanského rozčarování. Mísí se v tom celá řada faktorů - počínaje tím, že dosavadní ministr odvedl na MO velký kus práce a jeho odchod je na dlouho definitivní tečkou za šancí na obrození tuzemské politiky (obé vystihuje dobře Pečinkův komentář v aktuálním Respektu odhalující mezi řádky leccos) - konče obavami, zda jako Karolína Peake (ale i jiní méně probírání "kandidáti") udrží směr a dotáhnout pro obranu klíčové koncepce se stejnou vůlí obětovat i sama sebe pro udržení schopností AČR (zabezpečení vojáků nevyjímaje). V první chvíli mě pravda napadaly spíše kanadské žertíky, jak to nějaké Peake pořádně osolit, ale to musí jít stranou. Zaprvé jsme profesionálové, zadruhé pořád tam jsme a budeme lidé, kterým nám jde o armádu na prvním místě, kteří zuby nehty budeme bojovat o dotažení toho dobrého, co se vymyslelo-připravilo-začalo. A v tom případě ať bude novým ministrem obrany kdokoli, musí být naším spojencem, dostat veškeré informace, veškerou podporu. Karolína Peake může být cokoli, ale stoprocentně ne hloupá. Každý v nové funkci dostává sto dní hájení a věřte, tohle inteligentnímu člověku ochotnému učit se a naslouchat bohatě stačí ke zvládnutí nezbytného penza informací, aby i tak specifický resort správně řídil (samozřejmě za předpokladu, že již disponuje manažerskými a diplomatickými schopnostmi). Tak o čem tu chcete spekulovat? Teprve se ukáže a pokud opravdu nastoupí paní Peake, tak rozhodující bude na počátku jen jedna věc - zda dokáže rozlišit, kdo se jí snaží ošálit a získat pro svůj účel, a kdo jí naopak nabízí "doučování" nezištně. A samozřejmě kromě intuice ještě záleží na její morálce a síle vnitřní motivace. Naopak to, o čem pojednává článek, je poněkud povrchní. Vždycky se bavím, když se někde objeví hláška: "Jak může řídit obranu, když nebyl na vojně?" Opravdu si nemyslím, že by občanům mělo být kdy útěchou, že do křesla na Valech usedne někdo, kdo promarnil dva roky života před třiceti lety na socialistické ZVS - Vondra se tomu částečně vyhnul a opravdu to na jeho výkon nemělo sebemenší negativní dopad, ba naopak :-)

  • Ultramarinus
    20:12 08.12.2012

    wladis: Tam se právě projevila ta jeho praxe z menežování v Kauflandu - ví, že když chce prodat, je dobré prodávat v akci.... :D Kéž by to jenom teď nečekalo i nás.

    Na druhou stranu, sice by bylo vhodné, kdyby resortu šéfoval někdo, kdo o problematice něco ví, ale nikdy jsem si nemyslel, že by političtí představení ministerstva obrany byli něják hluboce předem připravováni. A je otázka, jestl je na pozici "šéfa" lepší jenom poloviční amatér s vlastní hlavou, nebo naprostý amatér, který se podle toho chová a nechá si od armádních představitelů PORADIT. POKUD si nechá poradit samozřejmě....

    "Kvalitu" ministra stejně většinou určuje výkonnost jeho poradního sboru a lidí, co kývají jeho hlavou "ano", nebo "ne", podle toho, co považují za výhodnější. Pokud "výhodnější pro AČR", měl by rezort vyhráno. Pokud "výhodnější pro mě osobně, nebo pro politickou pozici ministrině", bylo by to až do konce jejího funkčního období skutečně v pytli.

  • Márty
    19:48 08.12.2012

    Všechny vás musím uklidnit, na žádném ministerstvu nesedí snad člověk s praxí a vzděláním na to určeným ( snad jen Hegr) a proto se nám všem tak neskutečně daří . Hadejte co udělá až tam příjde ,,veme nám zase peníze aby se zavděčila protože mi tu práci děláme s láskou a mužem i zadarmo,,,,
    Těším se na dobu kdy tyhle zasr........ lidi vykopem a dosadíme vzdělaný pokud možno bez praxe v udržování koryt. Poslední hřebýk do rakve AČR , a hlavně ministr bez respektu vojáků.........

    Jdu si dát rači panáka ,nebo se pose........

  • Right
    18:20 08.12.2012

    Všichni tu znají její životopis, jaká je špatná atd., ale překvapuje mě, že ani autor článku neví jak se píše její jméno. Karolína Peake. Takže to by chtělo opravit :D

    A Ontos ty bys byl radši kdyby ministr obrany byl John, který se nám už tak osvědčil na vnitru, že tam dával někomu půlmilionové odměny po prvním měsíci práce, zatímco snižoval platy policistům...,ale místo boje s korupcí by stíhal psát články do novin....protože VV lidi zvolili?....asi ne

  • epOs
    18:07 08.12.2012

    Když jsem si přečetl: "Z informací, které v poslední době pronikly na veřejnost, vyplývá, že premiér české vlády Petr Nečas plánuje, že ODS převezme ministerstvo dopravy a výměnou za něj přenechá straně LIDEM ministerstvo obrany. " Tak jsem se musel začít smát .... Říkal jsem si, tak asi přišli na to, že armádu máme jenom kvůli NATO a aby si z nás Slováci nedělali legraci a proto je její úroveň vybavenost atd. podružnou záležitostí.... ale tomu už jsem se nesmál...

  • Petice
    15:41 08.12.2012

    Zde internetová petice, proti tomuhle zvěrstvu: http://jednej.cz/petition.php?id=99

  • ArmyFan
    15:17 08.12.2012

    Konečně by dostala armáda pořádnou zbraň...už jen její fotkou by se dalo zabíjet. To je HNUS velebnosti...

  • asdf
    14:59 08.12.2012

    at nas radsi obsadi zase nemci aspon tu bude normalni zdralo a naky prachy... protoze tohle je moc proste...

  • wladis
    14:36 08.12.2012

    to jak na Slovensku, 2 roky dozadu bol ministrom obrany Galko za stranu SaS .... tiez nemal s vojnou nic spolocne, ani dokonca na vojne nebol. Jeho prax a predchadzajuce zamestnanie bol nejaky obchodny manazer s KAUFLANDU! ... a aj to tak dopadlo, predali sa uskladnene zasoby vz.58 pre zalohy, za 12€ kus!!!! .... modernizovane T-72 za nejakych 28,000€ kus ...

  • Voodoo
    14:24 08.12.2012

    Tak pokud by se stal ministrem obrana Viktor Paggio, tak by to nemusela být taková tragédie. Pokud se nepletu, tak byl mimo jiné i místopředsedou Výboru pro obranu a bezpečnost.

  • Michal Voska
    14:01 08.12.2012

    ..co dodat ? Nešlo by dodat nic slušného, tak raději mlčím.

  • Ontos
    13:40 08.12.2012

    Především Píková a strana LIDEM nemají ve vládě co pohledávat nikdo je tam nevolil !!!

  • Roman Čejka
    13:15 08.12.2012

    Byť s kroky strany LIDEM v řadě případů nesouhlasím. Rád bych autorovi oponoval neb ve straně LIDEM je i Viktor Paggio, který otázky rozpočtu, akvizic, energetické bezpečnosti, IT bezpečnosti řeší celou dobu. Pokud bude ministerm tento člověk, budu naprosto spokojen.

    RC

  • oxmyx
    13:09 08.12.2012

    Já vůbec nechápu, proč je autor článku tak vystrašený z nástupu Kateřiny Peak na post ministrině obrany.
    1) Vždyť je to židovka a ty máme rádi, nejsme Rusové, to už nám vysvětlil
    2) Její manžel je také žid a pracoval pro Golden - Sachs což jsou světově známí dobrodějové
    3) Oba již vyjednávali s Omnipolem což jsou také dobrodějové a české armádě pomáhají jak mohou
    4) Je téměř jisté, že se nakoupí MRAPy, o kterých se tu psalo, jak je naše armáda strašně ale strašně potřebuje. A možná nezůstane jen u nich.
    5) Navíc je to dokonalá politická osobnost. Jednak jako židovka navazuje na řadu úspěšných židovských ministrů obrany - výborná Parkanová, skvělý Vondra. Zároveň díky svým kontaktům s Omnipolem bude mít velkou podporu nejlepšího ministra financí na světě Kalouska, který je kamarádem pana Hávy. A ještě je proti korupci. Co víc si přát.
    Takže já pochmurnému tónu článku Ctirada Svitáka moc nerozumím. Vždyť je to dobrá zpáva. Vlastně.
    :-)

  • j. fišer, třebíč
    12:59 08.12.2012

    tady se čílíte, že píka nemá žádné zkušenosti
    a to jako chcete závidět ostatním ministerstvům, že kvalifikované ministry?
    pavda, tam neministrují šlapky :)

  • Michal
    11:31 08.12.2012

    Nepracuju sice v armádě, ale u PČR, ale můžu říct, že toto je fakt už moc co se tady děje. Vážně naši armádu lituju!!!!!

  • Radek
    11:03 08.12.2012

    to je fakt moc tohleto..nevim jestli se smát nebo brečet..ale asi půjdu blejt..

  • Jan
    10:38 08.12.2012

    Ale daří se jí, korytářce :-))

  • Radek Zelenka
    09:29 08.12.2012

    Snad nás nenapadnou Wraiti nebo Goualdi. Májové měli pravdu.

Stránka 1 z 2