Mobilita a palebná síla: Rheinmetall představil mechanizované vozidlo palebné podpory Lynx 120

-
18. 2. 2022
-
171 komentářů
-
Tisková zpráva
Společnost Rheinmetall právě představila nejnovější přírůstek do rodiny bojových vozidel nové generace Lynx. Technologická skupina se sídlem v Düsseldorfu vyvinula variantu mechanizované palebné podpory obrněného vozidla Lynx KF 41. Jedinečná platforma – nazvaná Lynx 120 – v sobě na podvozku Lynx KF 41 spojuje osvědčenou koncepci věže s 120mm kanonem s hladkou hlavní. Tato nová varianta nabízí uživatelům vynikající palebnou podporu a protitankovou ochranu.
Díky vyvážené kombinaci vysoké bojové účinnosti, ochrany posádky, mobility a schopnosti přežití je Lynx 120 dokonalým doplňkovým bojovým prostředkem pro uživatele platformy Lynx. Pečlivá konstrukce snižuje hmotnost vozidla, kterou vhodně doplňují přizpůsobitelné ochranné balíčky. Celková otevřená architektura vozidla je výrazně zjednodušená a pro budoucí modernizaci poskytuje možnost "plug-and-play", přičemž splňuje standardy NATO a plně se jim přizpůsobuje.
S ohledem na skutečnost, že v době, kdy konvenční řešení a koncepce dosáhly hranic svých možností, se ozbrojené síly musí umět vypořádat s budoucími výzvami, je Lynx 120 navržen tak, aby poskytoval maximální bojovou účinnost a palebnou sílu ve spojení s nejnovějšími obrannými technologiemi.
S využitím modulárního podvozku Lynx KF 41 a škálovatelné koncepce velkorážové věže je Lynx 120 vysoce výkonným řešením, které v sobě skrývá obrovský potenciál růstu a zaručenou bojovou výhodu. Nedávno představila společnost Rheinmetall Defence Australia variantu vozidla bojové podpory (CSV) Lynx, nyní je k dispozici i verze pro palebnou podporu.
Základní nosnou myšlenkou konstrukční koncepce Lynx 120 je poskytnout bojový systém, který nabízí maximální operační výkon v kombinaci s logistickými výhodami v rozumném časovém horizontu a za realistickou cenu.
Hlavní výzbrojí vozidla je 120 mm kanon Rheinmetall s hladkou hlavní, který je odvozený z hlavní výzbroje tanku Leopard 2. Umí střílet i nejmodernější programovatelnou vysoce explozivní (HE) municí DM11. Jeho sekundární výzbroj zahrnuje koaxiální kulomet. Samostatná zbraňová stanice velitele bude navíc vybavena dalším kulometem ráže 12,7 mm.
Kamerový systém s úhlem záběru 360° a automatickou detekcí a sledováním cíle snižuje pracovní zátěž posádky ve všech operačních scénářích.
Speciální ochranné moduly umožňují specifickou reakci na balistické hrozby, improvizovaná výbušná zařízení, výbušně tvarované penetrátory a dělostřeleckou palbu. Ty lze rychle namontovat pomocí omezeného množství nářadí. Kromě toho je možné Lynx 120 snadno vybavit osvědčeným systémem aktivní obrany Rheinmetall Active Defence System (ADS), který slouží ke zneškodnění raketometných granátů a protitankových střel. Na vyžádání lze dodat další pancéřové balíčky a systémy aktivní ochrany.
Zájem o vozidlo nové generace Lynx jako náhradu za své stárnoucí bojové vybavení projevily nejrůznější státy světa. Platforma je v současné době předním uchazečem v projektech modernizace
bojových vozidel australských a slovenských ozbrojených sil a uchází se o americký program Volitelně řiditelných bojových vozidel OMFV (Optionally Manned Fighting Vehicle). V roce 2021 se vůbec prvním zákazníkem Lynxe stalo Maďarsko. Kromě čistě vojenských aspektů jako je zvýšení interoperability a modernizace tvoří nedílnou součást plánů na nákupy i průmyslová spolupráce, jejímž cílem je podpořit místní průmysl a vytvořit nová pracovní místa.
Související články
Maďarská armáda kupuje německá bojová vozidla pěchoty Lynx
Maďarské ministerstvo obrany pokračuje v působivé akviziční jízdě ‒ od německé společnosti ...
-
18.08.2020
-
185 komentářů
-
Jan Grohmann
Brave Warrior 2020: Maďarsko představuje bojové vozidlo pěchoty Lynx
Během mezinárodního vojenského cvičení Brave Warrior 2020 v regionu Bakony maďarská armáda předvedla ...
-
25.09.2020
-
77 komentářů
-
Jan Grohmann
Bojové vozidlo pěchoty KF41 Lynx pro Austrálii
Düsseldorfská společnost Rheinmetall představila první tři prototypy bojového vozidla pěchoty (BVP) ...
-
10.11.2020
-
52 komentářů
-
Jan Grohmann
Německé bojové vozidlo Lynx pro americkou armádu
Společnost American Rheinmetall Vehicles (ARV) zveřejnila počítačovou vizualizaci bojového vozidla ...
-
08.09.2021
-
38 komentářů
-
Jan Grohmann
Komentáře
Stále mi vrtá v hlave, prečo tieto megamonštrá vysoké ako eifelovka nepoužíva bundeswehr........prečo majú radšej "malú" mrštnú pohyblivú Pumu. Asi vedia prečo......
Stále mi vrtá v hlave, prečo tieto megamonštrá vysoké ako eifelovka nepoužíva bundeswehr........prečo majú radšej "malú" mrštnú pohyblivú Pumu. Asi vedia prečo......
AČR by si měla zodpovědět jednu otázku. Chce budoucí tanky používat k ničení jiných tanku? Pokud ano, tak nemá smysl vymýšlet cokoli jiného, než Leo 2. Pokud ne, tak je možnosti ...Zobrazit celý příspěvek
AČR by si měla zodpovědět jednu otázku. Chce budoucí tanky používat k ničení jiných tanku? Pokud ano, tak nemá smysl vymýšlet cokoli jiného, než Leo 2. Pokud ne, tak je možnosti vícero... Od modernizace T-72 přes vozidla palebné podpory a klidně i na kolech...Skrýt celý příspěvek
Nezapomeň i na Abrams, který nakoupilo sousední Polsko.
Nezapomeň i na Abrams, který nakoupilo sousední Polsko.
Teoreticky taky, ale tady v Evropě je Leo2 nejrozšířenější tank, soustavně probíhá vylepšování (munice, sřp, APS...) a z hlediska pálené síly a ochrany (protože americká exportní ...Zobrazit celý příspěvek
Teoreticky taky, ale tady v Evropě je Leo2 nejrozšířenější tank, soustavně probíhá vylepšování (munice, sřp, APS...) a z hlediska pálené síly a ochrany (protože americká exportní politika) je Leo 2 lepší. Nakonec sehnat tady v Evropě náhradní díly na Leopardy si myslím, že nebude žádný problém. Poláci koupili Abramsy čistě z politických důvodů.Skrýt celý příspěvek
Abrams se neustále vylepšuje také, palebné síly a ochrany bych se také nebál (Poláci dostávají SEPv3 a ne jako Saudové svoji dedikovanou S verzi). Politický aspekt tam zcela jistě ...Zobrazit celý příspěvek
Abrams se neustále vylepšuje také, palebné síly a ochrany bych se také nebál (Poláci dostávají SEPv3 a ne jako Saudové svoji dedikovanou S verzi). Politický aspekt tam zcela jistě je, ovšem vojensko-technologický a ekonomický aspekt je velmi dobrý (dostanou úctyhodný počet kvalitních tanků i se zázemím a to vše za nijak katastrofální cenu).Skrýt celý příspěvek
Vie niekto aku zasobu municie nesie CV90 120?. Rad by som ich porovnal , no tohto udaju som sa nedopatral.
Vie niekto aku zasobu municie nesie CV90 120?. Rad by som ich porovnal , no tohto udaju som sa nedopatral.
Mělo by jích mít 45. 12 připravených ve věži ke střelbě a 33 uložených v trupu.
Mělo by jích mít 45. 12 připravených ve věži ke střelbě a 33 uložených v trupu.
Nebo tady: http://fighting-vehicles.com/c...
Nebo tady: http://fighting-vehicles.com/c...
Už nějakou dobu si lamu hlavu, proč zanikla kategorie stíhač tanků? Proč cpát na 3m vysoké vozidlo další 1,20m vysokou věž? To raději instalovat dělo rovnou do korby. Stejně ...Zobrazit celý příspěvek
Už nějakou dobu si lamu hlavu, proč zanikla kategorie stíhač tanků?
Proč cpát na 3m vysoké vozidlo další 1,20m vysokou věž? To raději instalovat dělo rovnou do korby.
Stejně víme jak skončí budoucí tanky. Pancéřováni bude odolné do 12,7 (nebo 30mm) a vše větší se bude řešit aktivně.Skrýt celý příspěvekA načo je niekomu vozidlo s limitovaným námerom/odmerom, prislabým pancierom a vysokou logistickou záťažou? Aj Švédsko opustilo svoj koncept Strv 103 v prospech nemeckých ...Zobrazit celý příspěvek
A načo je niekomu vozidlo s limitovaným námerom/odmerom, prislabým pancierom a vysokou logistickou záťažou?
Aj Švédsko opustilo svoj koncept Strv 103 v prospech nemeckých leopardov.
Všetky úlohy plnené klasickými stíhačmi tankov (z WW2) sú dnes lepšie plnené inými prostriedkami. Menovite lacný boj proti tankom a obrneným vozidlám (plejáda PTRS s rôznym dostrelom a spôsobmi navádzania, a hlavne nižšou logistickou záťažou) a podpora pechoty (vozidlá palebnej podpory).Skrýt celý příspěvekStrv 103 byl nesmysl. Náměr je konstrukčně úplně stejný mechanismus ať je dělo ve věži nebo korbě. Odměr by byl řešitelný desítky stupňů. Teď mě napadá že kolová platforma se ...Zobrazit celý příspěvek
Strv 103 byl nesmysl.
Náměr je konstrukčně úplně stejný mechanismus ať je dělo ve věži nebo korbě.
Odměr by byl řešitelný desítky stupňů. Teď mě napadá že kolová platforma se všemi ředitelnými nápravami by mohla i jezdit mírně jiným směrem Skrýt celý příspěvekTak jestli považuješ Strv za nesmysl, tak sis vlastně i odpověděl. Bezvěžové tanky dnes nedávají smysl. Munice má dnes velkou průbojnost a technika se musí hýbat. Když bude sedět ...Zobrazit celý příspěvek
Tak jestli považuješ Strv za nesmysl, tak sis vlastně i odpověděl. Bezvěžové tanky dnes nedávají smysl. Munice má dnes velkou průbojnost a technika se musí hýbat. Když bude sedět na místě tak ji brzy na střechu zaťuká Javelin. Potažmo stále existuje jeden stíhač tanků - Sprut SD. Indie je sice chce nakupovat jako (levnou) protiváhu čínským lehkým tankům Type 15, ale ten jí technologicky daleko převyšuje.Skrýt celý příspěvek
Odpověď je jednoduchá. Cena. To je také stále problém "vozidel palebné podpory" na pásech nebo na platformách pásových BVP. Pokud cena takových vozidel palebné podpory, či stíhačů ...Zobrazit celý příspěvek
Odpověď je jednoduchá. Cena.
To je také stále problém "vozidel palebné podpory" na pásech nebo na platformách pásových BVP.
Pokud cena takových vozidel palebné podpory, či stíhačů tanků bude plus mínus stejná nebo podobná cenám MBT, tak se do výzbroje moc zavádět nebudou, protože každý dá přednost MBT. Je to výhodnější. Výjimku tvoří krajiny, které potřebují něco lehkého z geografických důvodů, jako třeba Japonsko, ostrovní státy a státy, státy s vysokým pohořím atd. atd. Prostě tam, kde MBT díky terénu nedokáží využít své přednosti.
Jinak ony do jisté míry stíhače tanků stále existují, jen se z nich stávají více méně vozidla na podvozcích 6x6 popřípadě 8x8 a nebo se jedná o mobilní odpalovače PTŘS, na podvozcích 4x4, 6x6, 8x8, nebo dokonce i na pásech Ruská 9K123 Chrizantema.Skrýt celý příspěvekJá s teda myslím, že výrobci BVP chtějí z koncepce vytřískat co to dá. Hornaté krajiny mají k dispozici něco jako TAM, Type 15, případně i ten Kaplan. Je to lehčí, menší a hlavně ...Zobrazit celý příspěvek
Já s teda myslím, že výrobci BVP chtějí z koncepce vytřískat co to dá. Hornaté krajiny mají k dispozici něco jako TAM, Type 15, případně i ten Kaplan. Je to lehčí, menší a hlavně nižší.
Lynx patří mezi levnější BVP a doplnění varianty s plnotučným kanónem dává smysl z ekonomické stránky. Shodný motor, shodný podvozek,... kdyby dotyční chtěli ještě lehký tank, tak potřebují zase další zázemí pro další techniku.
A může sloužit jako expediční vozidlo. Logisticky je to pak výhodné.Skrýt celý příspěvekTak samozřejmě, že výrobce chce vydělat. Problém je, že do nynějších armádních struktur to prostě nenarvete. Zařadit to do těžkých brigád je nesmysl, protože to není náhrada MBT, a ...Zobrazit celý příspěvek
Tak samozřejmě, že výrobce chce vydělat.
Problém je, že do nynějších armádních struktur to prostě nenarvete.
Zařadit to do těžkých brigád je nesmysl, protože to není náhrada MBT, a za ti cenu co to stojí by se vyplatilo pořídit více MBT, zas tolik na společné logistice neušetříte.
A lehké a střední brigády jsou na kolech. Takže krom nějakých těch "horských" jednotek a podobně, mně napadá že by se to hodilo pro potřeby těch "nových" brigád o kterých se nedávno v USA docela mluvilo, nevzpomenu si na zkratku, ale měli to být lehké brigády s velkou palebnou silou. Ale tohle je vše teprve ve stavu teorie a kdo ví jestli se to bude realizovat.Skrýt celý příspěvek
Má to více důvodů, ale definitivně je pohřbil gyroskopický zaměřovač. Jakmile tank získal schopnost přesné palby za jízdy, nemohl mu stíhač tanků s velmi-velmi omezeným náměrem a z ...Zobrazit celý příspěvek
Má to více důvodů, ale definitivně je pohřbil gyroskopický zaměřovač. Jakmile tank získal schopnost přesné palby za jízdy, nemohl mu stíhač tanků s velmi-velmi omezeným náměrem a z definice neschopen palby za jízdy čelit.
Stíhače tanků byly dvou základních koncepcí. Britsko/americká, lehké vozidlo střílící ze zálohy. Tato kategorie nezmizela, jen se s rozvojem PT raket smíchala s bojovými vozidly pěchoty případně terénními auty (RPG uveze kdejaká Toyota).
A německo/ruská, těžce pancéřované vozidlo, které vydrží více, než tank a působí přímo na bojišti. Ale takový prostředek je jednoúčelový, má nevýhodu v manévrovém boji a už vlastně nevydrží víc, než tank.Skrýt celý příspěvek
Jak psal níže Rase, potenciál to bude mít až se promění v plnohodnotný střední tank. Podvozek je třeba přepracovat do tankové architektury. Tj. motor vzadu, nižší silueta a vpředu ...Zobrazit celý příspěvek
Jak psal níže Rase, potenciál to bude mít až se promění v plnohodnotný střední tank. Podvozek je třeba přepracovat do tankové architektury. Tj. motor vzadu, nižší silueta a vpředu plnohodnotný pancíř.
MBT jsou a budou drahé na pořízení i provoz. Střední tank, který by měl podvozek vycházející z BVP se v budoucnu nemusí stydět žádná armáda a vše k tomu nasvědčuje, že tato kategorie tanků má svůj potenciál.Skrýt celý příspěvekMá to vůbec nějaký vývozní potenciál? Představuju si, že když to někdo koupí a pak ho začne ohrožovat silnější soupeř, Německo v rámci deeskalace napětí přestane dodávat náhradní ...Zobrazit celý příspěvek
Má to vůbec nějaký vývozní potenciál? Představuju si, že když to někdo koupí a pak ho začne ohrožovat silnější soupeř, Německo v rámci deeskalace napětí přestane dodávat náhradní díly a servis.Skrýt celý příspěvek
Dnes je drtivá většina techniky tímhle ohrožená. U nás na to dojela Alca, stejně jako by na to dojela naše modernizace 72. Argentina si nedávno chtěla pořídit Korejské lehké ...Zobrazit celý příspěvek
Dnes je drtivá většina techniky tímhle ohrožená. U nás na to dojela Alca, stejně jako by na to dojela naše modernizace 72. Argentina si nedávno chtěla pořídit Korejské lehké stíhací letouny T-50, ale zablokovala to GB. Izreal chtěl prodat Chorvatsku nadbytečné F-16, ale zablokovali to Amíci. Němci blokují Estonsku vývoz děl na Ukrajinu, které přitom pořídili z Finska. Atd, atdSkrýt celý příspěvek
Předpokládám že v dalším kroku tuhle věž osadí na snížený podvozek s motorem vzadu. Ostatně něco podobného již v minulosti Rheinmetall ...Zobrazit celý příspěvek
Předpokládám že v dalším kroku tuhle věž osadí na snížený podvozek s motorem vzadu. Ostatně něco podobného již v minulosti Rheinmetall navrhoval:
http://btvt.info/7english/mgcs...
Tohle vozidlo co aktuálně představili, chápu jen jako takové sondování terénu. Na druhou strnu právě Rheinmetall je více než schopný představit funkční maketu futuristicky vypadajícího tanku dříve než se někam posune onen evropský projekt tanku MGCS. ten sice bude patrně mnohem futurističtější, ale dost států hledá moderní tank právě teď a Rheinmetall cítí šanci si kousek trhu ukousnout pro sebe.Skrýt celý příspěvekPrečo by krajina hľadajúca práve teraz moderný tank brala niečo, čo je ťažšie ako T-72, horšie chránené ako T-55 a s cenou pravdepodobne blížiacou sa Leo 2? Možno užívateľ LYNXu.
Prečo by krajina hľadajúca práve teraz moderný tank brala niečo, čo je ťažšie ako T-72, horšie chránené ako T-55 a s cenou pravdepodobne blížiacou sa Leo 2? Možno užívateľ LYNXu.
Jen pro upřesnění, mluvím o podvozku "Lynxu" se sníženou korbou a motorem vzadu - teď prakticky nový podvozek ve stylu klasických MBT. Pod slupku té věže nevidím a netroufám si ...Zobrazit celý příspěvek
Jen pro upřesnění, mluvím o podvozku "Lynxu" se sníženou korbou a motorem vzadu - teď prakticky nový podvozek ve stylu klasických MBT. Pod slupku té věže nevidím a netroufám si tedy odhadovat jakou má balistickou ochranu.Skrýt celý příspěvek
Zacznijmy od tego że w większości "futurystycznych" koncepcji czołgu nikt nie zakłada super ochrony pojazdu - tylko super ochronę załogi... Czyli niewielka przestrzeń jest "dobrze ...Zobrazit celý příspěvek
Zacznijmy od tego że w większości "futurystycznych" koncepcji czołgu nikt nie zakłada super ochrony pojazdu - tylko super ochronę załogi...
Czyli niewielka przestrzeń jest "dobrze osłonięta". Reszta może być uszkodzona...
Inna sprawa to pytanie - czy lepiej iść w kierunku "nie daj się zniszczyć" czy jednak "nie daj się wykryć"....Skrýt celý příspěvekZrovna v únorovém ATM je PR článku Rhenmetallu zmíněno, že Lynx byl navrhovaný s dvěma tunami rezervní nosnosti, takže by při GVW 44 tun KF41 měl být limit pro podvozek 46 tun, ...Zobrazit celý příspěvek
Zrovna v únorovém ATM je PR článku Rhenmetallu zmíněno, že Lynx byl navrhovaný s dvěma tunami rezervní nosnosti, takže by při GVW 44 tun KF41 měl být limit pro podvozek 46 tun, minimálně další tuna se pak ušetří na osekání roje.Skrýt celý příspěvek
V takom prípade však môže byť vypustenie tohoto modelu dosť kontraproduktívne, lebo jeho objavenie sa v portfóliu znižuje motiváciu vedenia pustiť peniaze do ďalšieho vývoja ...
V takom prípade však môže byť vypustenie tohoto modelu dosť kontraproduktívne, lebo jeho objavenie sa v portfóliu znižuje motiváciu vedenia pustiť peniaze do ďalšieho vývoja ...
Souhlasím, zveřejněný obrázek (fotka nebo jen vizualizace, či co to je) je dost nešťastný. Nevím zda to navrhli jelikož spěchali, nebo z jiného důvodu, ale za mě velké zklamání. ...Zobrazit celý příspěvek
Souhlasím, zveřejněný obrázek (fotka nebo jen vizualizace, či co to je) je dost nešťastný. Nevím zda to navrhli jelikož spěchali, nebo z jiného důvodu, ale za mě velké zklamání. Když si představím, jak gigantický je samotný Lynx, tak stavět tank s tak vysokým těžištěm mi přijde značně problematické. Přijde mi, že i ten Abrams by mu sahal jen ke stropu korby...Skrýt celý příspěvek
Osobne prisudzujem vznik tohto variantu faktu, že konkurencia v CZ i SK tendri takýmito disponuje a mohli sa tým cítiť znevýhodnení, hoci túto verziu nikto nežiada - PR je PR.
Osobne prisudzujem vznik tohto variantu faktu, že konkurencia v CZ i SK tendri takýmito disponuje a mohli sa tým cítiť znevýhodnení, hoci túto verziu nikto nežiada - PR je PR.
Jenže tam je docela háček v tom, že věž potřebuje kolem dokola dost místa aby měla nějakou elevaci. Dozadu se tak rozhodně nevleze stávající motor a bude třeba opravdu military ...Zobrazit celý příspěvek
Jenže tam je docela háček v tom, že věž potřebuje kolem dokola dost místa aby měla nějakou elevaci. Dozadu se tak rozhodně nevleze stávající motor a bude třeba opravdu military grade motor. Takže zabrousit do drahého MTU a vybírat tam a samozřejmě k tomu novou převodovku. Vozidlo by čekaly zásadní strukturální změny a všechno stojí prachy. Museli by najít dostatek hodně majetných zákazníků, kteří by měli o tak specifické vozidlo zájem.
Kdyby to bylo tak jednoduché, tak tu jezdí takových projektů kopec. Hloubkově upravený Ascod, CV90, Puma, ... Buď se nahodila věž s kanónem a nebo komplet s protitankovými střelami.Skrýt celý příspěvekRheinmetall pravidelně ukazuje, že dovede sekat makety různé techniky jak Baťa cvičky. Vypadají skvěle, ale dost by mě zajímala jejich kvalita - nejspíš ale bude v pohodě, když se ...Zobrazit celý příspěvek
Rheinmetall pravidelně ukazuje, že dovede sekat makety různé techniky jak Baťa cvičky. Vypadají skvěle, ale dost by mě zajímala jejich kvalita - nejspíš ale bude v pohodě, když se s Lynxem dostali tak daleko v Australském tendru. Uvidíme mno.
Pokud jde o výšku korby kvůli motoru, tak vždycky do korby můžou osadit ukrajinský KMDB 6TD-2E (má T-84 Oplot-M). Berte to s rezervou, jen jsem chtěl říct, že možností je víc. :-)Skrýt celý příspěvekMožností moc není. Všechny podobné motory budou plus minus stejně drahé. A s tím, že Rheimetall snad ani nespolupracuje s nikým jiným než s evropskými výrobci a u těžké techniky s ...Zobrazit celý příspěvek
Možností moc není. Všechny podobné motory budou plus minus stejně drahé. A s tím, že Rheimetall snad ani nespolupracuje s nikým jiným než s evropskými výrobci a u těžké techniky s MTU, nevidím důvod proč by najednou udělal něco jiného. A i kdyby a nechal by si vyvinout něco u Cummins, Detroit diesel, Perkins,... tak to bude drahý jak šlak. Ta 890ka existuje a používá se, ostatní by museli udělat něco na míru.Skrýt celý příspěvek
Zní to hezky, ale oni vědí proč nezveřejnily hmotnost. Ona se totiž od toho L2 při stejné odolnosti lišit nebude.
Zní to hezky, ale oni vědí proč nezveřejnily hmotnost. Ona se totiž od toho L2 při stejné odolnosti lišit nebude.
To je hlavní problém všech těch tanků na bázi BVP. Přeci jen moderní BVP stojí v podstatě stejně co moderní tank, tedy úspora se tady nikdy konat nebude. Snad jen v případě ...Zobrazit celý příspěvek
To je hlavní problém všech těch tanků na bázi BVP. Přeci jen moderní BVP stojí v podstatě stejně co moderní tank, tedy úspora se tady nikdy konat nebude. Snad jen v případě shodných dílů pro oba typy vozidel, ale i to je nutno brát s rezervou.Skrýt celý příspěvek
Wszystko pięknie - ale zawsze najciekawsza jest... cena Ciekawe ile kosztowałby taki "moduł batalionowy" z 35 BWP 11 wozami wsparcia ogniowego 6 moździerzami (np. a'la ...Zobrazit celý příspěvek
Wszystko pięknie - ale zawsze najciekawsza jest... cena
Ciekawe ile kosztowałby taki "moduł batalionowy" z
35 BWP
11 wozami wsparcia ogniowego
6 moździerzami (np. a'la Mjolner) + 4 wozy dowodzenia i 3 "niszczyciele czołgów" (transportery z obsługami ATGM)
3 medevac, 4 ARV, 4 wozy inżynieryjneSkrýt celý příspěvekMěl jsem jednou možnost potkat Lynx na odpočívadle, když jel nejspíš z nějaké výstavy. Dokonce jsem potkal při obhlížení i pana řidiče kamionu, ale prý u sebe klíčky neměl. :D ...Zobrazit celý příspěvek
Měl jsem jednou možnost potkat Lynx na odpočívadle, když jel nejspíš z nějaké výstavy. Dokonce jsem potkal při obhlížení i pana řidiče kamionu, ale prý u sebe klíčky neměl. :D Každopádně už tehdy to byl impozantní kousek a hlavně ta jeho výška byla enormní. Nechci ani pomyslet, jak velký stroj to bude s touto věží. To bude rozhodně jeho limitujícím faktorem nebo přinejmenším přítěží pro provozovatele.Skrýt celý příspěvek
Sice jsou to jen doplňky IFV platforem, ale v přímém srovnání s CV90120 tahá Lynx podle mě na kratší provaz. CV je nižší, vývoj probíhá déle, takže je větší šance na vyřešení ...Zobrazit celý příspěvek
Sice jsou to jen doplňky IFV platforem, ale v přímém srovnání s CV90120 tahá Lynx podle mě na kratší provaz. CV je nižší, vývoj probíhá déle, takže je větší šance na vyřešení strukturálních problémů spojených s dělem. Plus mají i verzi přídavné ochrany snižující IR vyřazování, takže zvyšující šanci na to dostat se na účinný dostřel konvenčních MBT.Skrýt celý příspěvek
Ja som si myslel, že CV90-120 Ghost je len prototyp. Mimochodom, ten inovovaný podvozok s novou grafikou svetiel je dostupný pre všetky verzie, alebo bol použitý len u toho Ghosta? Zobrazit celý příspěvek
Ja som si myslel, že CV90-120 Ghost je len prototyp. Mimochodom, ten inovovaný podvozok s novou grafikou svetiel je dostupný pre všetky verzie, alebo bol použitý len u toho Ghosta?Skrýt celý příspěvek
Tak oni to ještě nikomu neprodali. Normální armáda si na to na co by šlo použít tohle pořídí MBT nebo IFV s kanonem větší ráže popř minometem. A to je problém i tohoto ...Zobrazit celý příspěvek
Tak oni to ještě nikomu neprodali. Normální armáda si na to na co by šlo použít tohle pořídí MBT nebo IFV s kanonem větší ráže popř minometem. A to je problém i tohoto zázraku.
Každopádně tím jak si s tím CV pořád hrají a pořád se to snaží nějak prodat je šance, že to bude alespoň trochu odladěné.Skrýt celý příspěvek
V 2018 na EURASATORY , sa uz Lynx predstavil zo 120mm kanonom L44/L55. Vyhladovalo slubovali 130mm. Moznost volby bezosadkovej veze z 12ks municie alebo osadkovou zo 6ks. Uz si ...Zobrazit celý příspěvek
V 2018 na EURASATORY , sa uz Lynx predstavil zo 120mm kanonom L44/L55. Vyhladovalo slubovali 130mm. Moznost volby bezosadkovej veze z 12ks municie alebo osadkovou zo 6ks.
Uz si mohli odpustit vysadok 2 vojakov a navysit tak zasobu municie. Myslim ze takto by uz bol pre kupcov ovela zaujimavejsi.Skrýt celý příspěveks tou výškou a stabilitou máte zřejmě pravdu, aby to byl plnohodnotný lehký tank museli by vyřešit odpružení (změna charakteristiky tlumičú po výstřelu) a upravit korbu ...Zobrazit celý příspěvek
s tou výškou a stabilitou máte zřejmě pravdu, aby to byl plnohodnotný lehký tank museli by vyřešit odpružení (změna charakteristiky tlumičú po výstřelu) a upravit korbu (nepotřebuje výsadek ale nižší výšku)Skrýt celý příspěvek
Premier" články si strčte do (_!_) !!! Jako občasný čtenář nebudu platit za nesmysly, které jsou dostupné kdekoliv jinde. P.S. Na reklamy vám se.. Goro bílý pes, všechny mám ...Zobrazit celý příspěvek
Premier" články si strčte do (_!_) !!! Jako občasný čtenář nebudu platit za nesmysly, které jsou dostupné kdekoliv jinde.
P.S. Na reklamy vám se.. Goro bílý pes, všechny mám blokované ;-)Skrýt celý příspěvekCóż wcale mnie nie dziwą takie propozycje "rozszerzenia oferty" na BWP... Szkoda, że tak mało informacji. Armata 120mm ale jaka L/55 ? Nie wygląda Więc pewnie LLR/47. ...Zobrazit celý příspěvek
Cóż wcale mnie nie dziwą takie propozycje "rozszerzenia oferty" na BWP...
Szkoda, że tak mało informacji.
Armata 120mm ale jaka L/55 ? Nie wygląda
Więc pewnie LLR/47.
Ciekawe czemu nie prezentują od razu z armatą 130mm - jako "perspektywiczny" pojazd.
Pewnie temat brzmi - amunicja.. Gdzie ją przechowywać i ile...
Lynx jest dostatecznie ciężki by móc "wytrzymać" odrzut - który zapewne (nie widziałem danych) wynosi około 30 ton...Skrýt celý příspěvekDobře vědí, z které perspektivy to vozidlo fotit. Lynx s věží pro BVP má na výšku 3,3 metru, tohle už bude nejspíše kráva přes 3,5 metrů výšky. Profil jako nákladní vozidlo.
Dobře vědí, z které perspektivy to vozidlo fotit. Lynx s věží pro BVP má na výšku 3,3 metru, tohle už bude nejspíše kráva přes 3,5 metrů výšky. Profil jako nákladní vozidlo.
Načítám diskuzi...