Modernizační plány ruského letectva

Foto: Suchoj T-50 je klíčovým modernizačním programem ruského letectva. / Suchoj
T-50 / Suchoj

Ruské letectvo plánuje v příštích letech v souladu se Státním programem pro vyzbrojování 2020 výrazně investovat do obměny a modernizace svého parku. Počítá se s nákupem bojových, transportních i tankovacích letounů. Letectvo projevuje zájem také o bezpilotní stroje.

Modernizační vize

Ruské letectvo je s 2500 letouny druhé největší na světě. Podle stránky Russian Military Reform je okolo 75 až 80 % strojů operačně nasaditelných.

Do konce roku 2020 plánuje ruské letectvo investovat do nové výzbroje 130 miliardy dolarů. Peníze půjdou především na nákup 600 nových letadel všech kategorií, včetně letadel 5. generace Suchoj T-50. Počítá se také s pořízením 1000 nových vrtulníků a širokého spektra protivzdušných systémů. Polovina současných letadel projde modernizací.

V roce 2020 bude ruské letectvo, pokud se naplní současné plány, disponovat 50 víceúčelovými stroji T-50, 60 stroji pro vybojování vzdušné nadvlády Su-30, 120 útočnými letouny Su-34 a 90 víceúčelovými stíhačkami Su-35. Z výzbroje přitom odejdou stroje Su-24 a Su-27.

Otázkou je nahrazení stíhaček MiG-29. Ruské letectvo uvažuje o nakoupení 50 až 55 letounů MiG-35. Vývoj stroje je však již několik let pozadu.

Foto: Su-35S / Aleksander Markin, CC BY-SA 2.0
Su-35S / Aleksander Markin, CC BY-SA 2.0

Bojová letadla

V ruském letectvu najdeme šest základních typů bojových letadel. Pro útoky na pozemní cíle mohou Rusové nasadit sto strojů Su-24. Letadla jsou však pomalu vyřazována a na jejich místo přichází výkonnější typ Su-34.

Mezi další typy patří letoun pro blízkou pozemní podporu Su-25 (150 ks), stroje pro vybojování vzdušné nadvlády Su-27 (350 ks) a Su-30 (45 ks), víceúčelový MiG-29 (250 ks) a záchytný stíhač MiG-31 (130 ks).

V nejbližších letech se počítá s velkým nákupem víceúčelových letounů Su-35 a útočných letadel Su-34. Oba letouny v následující dekádě vytvoří páteř bojového letectva Ruské federace. Su-35 přitom převezme úkoly po vyřazovaných Su-27.

Foto: Tu-22M3 / Max071086, CC BY-SA 3.0
Tu-22M3 / Max071086, CC BY-SA 3.0

Bombardéry

Ruské letectvo se opírá o tři základní typy bombardérů. Nejvýkonnějšími stroji je 16 nadzvukových bombardérů Tu-160 z 80. let minulého století. Maximální rychlost při překonávání protivzdušné obrany protivníka je Mach 2 a dolet 16 000 km. Stroj dokáže zasazovat konvenční i jaderné údery.

Dalším typem je 32 bombardérů Tu-95MS jejichž konstrukční historie spadá do 50. let minulého století. Současná provozovaná letadla však byly postaveny v 80. letech. Maximální rychlost je 920 km/h a dolet 12 000 km. Bombardéry jsou určeny ke konvenčním útokům.

Rodinu ruských bombardérů uzavírá lehčí nadzvukový typ Tu-22M3. Maximální rychlost je 2000 km/h a dolet 6800 km.

Ruské bombardéry byly až do roku 2007 minimálně aktivní. Od té doby však začaly intenzivněji podnikat tréninkové mise, jak nad územím Ruska, tak kolem hranic zejména členských států NATO.

Cílem misí je mimo jiné testování reakční doby jednotlivých letectev NATO a také radarové, elektronické a zpravodajské kapacity daných zemí – tedy např., které území je pokryto radary a za jak dlouho se zde dostanou záchytné stíhačky.

Foto: A-50 / Ruské letectvo A-50 / Ruské letectvo

Transportní letadla

Transportní letectvo zajišťuje jak přepravu materiálu, tak i výsadkových jednotek ruské armády. Stejně tak je v jeho kompetenci provozování letounu včasné výstrahy typu AWACS.

Letectvo se opírá především o stovku transportních letadel Il-76. Většina strojů projde modernizací – získá nové motory a elektroniku. Ruské letectvo také počítá s nákupem nových dopravních letadel Il-76MD.

V transportním letectvu najdeme rovněž ukrajinské dopravní stroje Antonov. Jejich modernizace však vzala za své po ruské anexi Krymu a následným vyhroceným ukrajinsko-ruským vztahům.

Úkoly vzdušné výstrahy a navedení zajišťuje 18 strojů A-50 AWACS. V následujících letech jejich roli převezme nový letoun A-100 postavený na základě transportního letadla Il-76MD.

Foto:Il-78 / Alex Beltyukov, CC BY-SA 3.0
Il-78 / Alex Beltyukov, CC BY-SA 3.0

Tankovací stroje

Na tomto poli ruské letectvu bez nadsázky hluboce zaostává. Tankování zajišťuje pouze 20 až 25 letadel Il-78. Stroje jsou vyhrazený pouze pro úkoly tankování bombardérů při dalekonosných misích.

Zanedbává se tak výcvik v doplňování paliva stíhacím nebo transportním letounům. Nově objednaných 40 tankovacích letadel pomůže tento hendikep poněkud snížit.

Zdroj: Russian Military Reform

Nahlásit chybu v článku


Související články

Berjev A-100 Premier: Nový ruský AWACS na obzoru

V letošním roce ruské letectvo, resp. Státní letecké testovací centrum v Achtubinsku, začne s ...

Ruské zbrojení se potýká s vážnými problémy

Až desetina dílů, ze kterých se skládají různé vojenské systémy dodávané ruskými zbrojovkami, je ...

Letecké cvičení Red Flag 15-1 ve Spojených státech

Před dvěma dny (26. ledna) začalo ve Spojených státech jedno z každoročních cvičení Red Flag. ...

Rusko bez satelitů včasné výstrahy

Rusko v současnosti nemůže zachytit starty balistických raket pomocí satelitní senzorové sítě Oko-1. ...

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • pjek
    12:02 10.03.2015

    Je pozoruhodné, jaký mají třicet i více let staré ruské (sovětské) letecké konstrukce modernizační potenciál. To je mnohem méně nákladná cesta postupného vývoje při povýšení bojové ...Zobrazit celý příspěvek

    Je pozoruhodné, jaký mají třicet i více let staré ruské (sovětské) letecké konstrukce modernizační potenciál. To je mnohem méně nákladná cesta postupného vývoje při povýšení bojové účinnosti na aktuální úroveň. Proto jsou ruské veřejné finance v mnohem lepším stavu než ty v USA, nehledě na oblibu US statistiků okrášlovat reálná ekonomická data. T-50 je opět příklad geniální jednoduchosti, po řádném zalétání a vychytání elektroniky půjde o skvěle účinný letoun. A co teprve s chimalajem...Skrýt celý příspěvek

  • J.D.
    16:51 25.02.2015

    podle mě tu hodně lidí přehlíží důležitý detail, i kdyby T-50 nebyl schopen letu, tak si myslím že takové Su- 30 a 35 jim bohatě stačí,,, a hlavně oni nezavadí 3 různé tipy, ...Zobrazit celý příspěvek

    podle mě tu hodně lidí přehlíží důležitý detail, i kdyby T-50 nebyl schopen letu, tak si myslím že takové Su- 30 a 35 jim bohatě stačí,,, a hlavně oni nezavadí 3 různé tipy, zapomínáte že všechny 3 jsou z Su-27... což jim sníží plno práce s náhradními díly, a hlavně školením pilotů a vím že to nepatří k letectvu ale nevíte jestli už se vyrábí ty nové Migy pro Admirala Kuzněcova???Skrýt celý příspěvek

  • Firefighter
    09:40 19.02.2015

    Dělal jsem v cementárně a pomáhali jsme rusákům stavět cementku. No... Technologie měli asi tak o 50-100 (to myslím vážně) let pozadu a absolutně neměli tucha o materiálovém ...Zobrazit celý příspěvek

    Dělal jsem v cementárně a pomáhali jsme rusákům stavět cementku. No... Technologie měli asi tak o 50-100 (to myslím vážně) let pozadu a absolutně neměli tucha o materiálovém inženýrství. Technologie se dodávali prakticky jen ze západu. Oni nemají prostě, jak píše shal, kapacity (ani výrobní, ani infrastrukturní, ani myšlenkové) na high-tech materiály, natož technologie. Rusko se od dob sovětské éry absolutně nepohlo vpřed. Ale to se, z mého pohledu, týká soukromého sektoru. Jenže když se podívám na ten vojenský, tak tam to vypadá dle filosofie prvního dojmu úplně stejně. A kosmické programy jakbysmet. Nejmodernějí je tam raketoplán Buran, který je z 80.-90. let 20. století a stojí v muzeu. Rozdíl mezi Amerikou a Ruskem je jasný, otěže pokroku drží v americe soukromá firma, v rusku nikdo, tam se praktikuje heslo krok vpřed, dva vzad. Jenže dle mého je svým způsobem rusko bito za divoký přechod na kapitalismus po rozpadu SSSR, kde se nažrali velký hráči a od té doby jen dojili a žádná modernizase se nekonala...Skrýt celý příspěvek

  • shal
    22:38 18.02.2015

    Problém s ruskou těžbou není jenom v tom, že je nákladná a nedá se uzavřít kohoutek, když se Putinovi zlíbí (to by vrt zničilo, včetně zařízení), ale hlavní problém je v tom, že ...Zobrazit celý příspěvek

    Problém s ruskou těžbou není jenom v tom, že je nákladná a nedá se uzavřít kohoutek, když se Putinovi zlíbí (to by vrt zničilo, včetně zařízení), ale hlavní problém je v tom, že Rusové nemají technologie k těžbě v obtížných podmínkách Sibiře a za polárním kruhem. Ruské firmy totiž používají americké technologie, které se nedají koupit v nejbližší sámošce, ale jsou to složité technologie na zakázku v ceně miliard dolarů, na které se nyní vztahují sankce a Rusové je nemají čím nahradit. Pokud by sankce trvaly 3 roky, tak Rusové přijdou o 25 procent těžebních kapacit na dlouhá léta, protože nebudou moci nahradit docházející zdroje novými.Skrýt celý příspěvek

  • shal
    22:32 18.02.2015

    Muž, co zírá na kozy: Náklady na těžbu z břidlic nejsou fixní. Když se v roce 2008 začínala tato technologie prosazovat, tak byly náklady hluboko přes 80 dolarů za barel, ale to se ...Zobrazit celý příspěvek

    Muž, co zírá na kozy: Náklady na těžbu z břidlic nejsou fixní. Když se v roce 2008 začínala tato technologie prosazovat, tak byly náklady hluboko přes 80 dolarů za barel, ale to se za ta léta snížilo. Těžaři dokázali těžit efektivněji a dokázali z vrtu dostat více. Což celkově vedlo k výraznému snížení nákladů na barel. Podle EIA je 80 procent amerických břidličných vrtů profitabilní už za 42 dolarů za barel.Skrýt celý příspěvek

  • Deortc
    18:32 18.02.2015

    to "Muž, co zírá na kozy 18.02.2015 17:25": Ono je to s tou cenou za těžbu ropy dost komplikované. Hodně záleží na tom jaké všechny náklady jsou započítávané, jaká ložiska jsou ...Zobrazit celý příspěvek

    to "Muž, co zírá na kozy 18.02.2015 17:25": Ono je to s tou cenou za těžbu ropy dost komplikované. Hodně záleží na tom jaké všechny náklady jsou započítávané, jaká ložiska jsou zahrnutá do statistiky, jakou ta ložiska mají ještě před sebou životnost, atd.... Myslím, že se s těmito údaji dá kouzlit tak moc, že nakonec každý si vyrobí statistiku jaká vyhovuje právě jemu.

    Co se týče Ruska, tak bych viděl jako fakta dvě záležitosti:
    1. Ruská ekonomika je na prodeji ropy existenčeně závislá, zatímco americká není.
    2. Nová naleziště umístěná v silně nehostinných podmínkách na severu Ruska vyžadují dražší metody dobývání než jaké jsou potřebné pro využívání břidlicových ložisek v USA. Jde o to, kolik a jak vydatných má Rusko ještě starých levných nalezišť a jak je pro Ruskou ekonomiku kritické zahájit těžbu z nových drahých ložisek.

    Takže věci asi nejsou nijak přímočaré a nepochybné je pouze to, že nízké ceny ropy se nelíbí ani USA ani Rusku.Skrýt celý příspěvek

  • Deortc
    18:12 18.02.2015

    Sorry za překlepy a ohyzdnou hrubku, bohužel odeslané příspěvky už není možné editovat, přinejmenším já jsem nepřišel na to jak, pokud to možné přece jen je. :)

    Sorry za překlepy a ohyzdnou hrubku, bohužel odeslané příspěvky už není možné editovat, přinejmenším já jsem nepřišel na to jak, pokud to možné přece jen je. :)

  • Deortc
    18:08 18.02.2015

    to "Muž, co zírá na kozy": Vytlačování břidlicového plynu je sice pěkný nápad, ale vzhledem k tomu, že Rusko na Sibiři těží s vyššími náklady než Američani pomocí svých vrtů do ...Zobrazit celý příspěvek

    to "Muž, co zírá na kozy": Vytlačování břidlicového plynu je sice pěkný nápad, ale vzhledem k tomu, že Rusko na Sibiři těží s vyššími náklady než Američani pomocí svých vrtů do břidličného podloží, tak to napovídá, kdo asi bude nízkou cenou ropy asi zasažen víc a dříve. Navíc, zatímco Rusko je na vývozu ropy existenčně závislé, v případě USA tomu tak není.

    to "otecko 17.02.2015 19:50" V Německu mám část rodiny (můj otec se narodil v DDR) a tak tamní poměry trochu znám a bohužel, co tam mám možnost kolem sebe vidět v souvislosti se zbrojením, armádou, zbraněma a pohledem lidí na vojenství obecně, osobně z toho mám silně smíšené pocity. S trochou nadsázky bych ty svoje pocity parafrázoval nějak takto --- nechceme zbrojit, nebudeme zbrojit, všichni se budeme milovat, budeme na sebe všichni hodní, kdyby nás někdo chtěl napadnout, tak jej udoláme svojí láskou, přesvědčíme jej, že všichni lidé jsou si vlastně bratry.... s sestramy, pochopitelně (musíme být genderově vyrovnáni). Peníze místo na zbrojení raději nalejeme do sociálních podpor nepřizpůsobivých přistěhovalců, apod...když je dostatečně "zalejeme" svou láskou a taky penězma, tak oni nás budou mít rádi.

    Samozřejmě se jedná o pořádný kus nadsázky, ale bohužel obávám se, že ta nadsázka není zase až tak velká jak by se člověk neznalý tamního prostředí mohl domnívat.
    Touto optikou je bohužel také posuzováno kolik procent HDP půjde na Bundeswehr. Můj názor je, že Německo je silně zasaženo pacifismem a obávám se, že podobně jsou na tom také i všechny ostatní evropské členské země NATO.
    V této souvislosti mě, přiznám se, docela děsí současné ruské prudké navyšování výdajů na zbrojení. Jsem přesvědčen o tom, že Putin nepochybně moc dobře ví, že minimálně evropské státy NATO jsou zasaženy pacifismem, každoročně se předhánějí kdo z nich přiškrtí výdaje na svou obranu víc a celkově představují spíš jen papírové tygry a tedy pro Rusko nepředstavují naprosto žádnou hrozbu. Pokud Putin i za těchto okolností zbrojí jako o život, tak se sám sebe ptám - pročpak to asi dělá a co má skutečně za lubem?Skrýt celý příspěvek

  • Muž, co zírá na kozy
    17:25 18.02.2015

    Shal: No nevím, tenhle graf ohledně nákladů na těžbu různými technologiemi mluví jinak: http://www.colosseum.cz/images... Navíc pomíjíte fakt, že ...Zobrazit celý příspěvek

    Shal: No nevím, tenhle graf ohledně nákladů na těžbu různými technologiemi mluví jinak:
    http://www.colosseum.cz/images...

    Navíc pomíjíte fakt, že těžba břidlicových plynů nedecimuje jen zahraniční dovozce, ale i místní těžaře.
    Jen doplním a opravím předchozí čísla. V USA se za poslední tři měsíce snížil počet vrtných zařízení (jedno vrtné zařízení zpravidla zahrnuje desítky vrtů) ze 1609 na 1421 a počet vydaných povolení na ropné vrty se z října na listopad 2014 snížil ze 7227 na 4520 což je pokles o 40%.
    Paradoxně dnes přebytky a tudíž levnou ropu produkují ty neefektivní vrty, které by bylo velmi drahé uzavírat a znovuobnovení by vůbec nepřicházelo v úvahu, takže jedou v těžkém mínusu a balancují na hraně přežití.

    Jakmile se přestanou proudit investice do nových nalezišť a ta neefektivní zkrachují, je jen otázkou času (dlouhé roky to určitě nebudou, maximálně desítky měsíců), kdy se vyčerpají přebytky a ropa bude stoupat zpátky přes 80 USD.Skrýt celý příspěvek

  • Kozlus
    16:34 18.02.2015

    RiMr71:
    Mluvim samozrejme o osidlovani z Evropy po Kolumbovi:)

    RiMr71:
    Mluvim samozrejme o osidlovani z Evropy po Kolumbovi:)

  • David
    14:22 18.02.2015

    Pro Charlie - nemyslím si, že by Rusku stačily Su-30 a Su-35. Pravda, nyní stačí. Ale Čína - kterou i přes společné členství v BRIC nelze považovat za spojence, ale spíše ...Zobrazit celý příspěvek

    Pro Charlie - nemyslím si, že by Rusku stačily Su-30 a Su-35. Pravda, nyní stačí. Ale Čína - kterou i přes společné členství v BRIC nelze považovat za spojence, ale spíše protivníka Ruska - již brzy zavede letouny 5té generace - určitě J-20, patrně i FC-31. A USA, vůči nimž se Rusko čím dál více vymezuje - již disponují F-22 a rozebíhají se dodávky F-35. Takže Rusko letoun 5té generace potřebuje. Je třeba si uvědomit, že Su-35 a Su-30 budou ještě hodně dlouho sloužit spolu s T-50, resp. budou jej doplňovat.
    Samozřejmě, je otázkou, co je lepší, jestli soustředit se na T-50 či na Su-30/35. Ale já bych řekl, že ruské letectvo šlo cestou poměrně rozumného kompromisuSkrýt celý příspěvek

  • shal
    12:48 18.02.2015

    Muž, co zírá na kozy: Vyšachovat břidlicové těžaře nebude zdaleka tak jednoduché, jak si Saudové mysleli. Díky technologiím je těžba z břidlic výhodná už od 50 dolarů za barel. ...Zobrazit celý příspěvek

    Muž, co zírá na kozy: Vyšachovat břidlicové těžaře nebude zdaleka tak jednoduché, jak si Saudové mysleli. Díky technologiím je těžba z břidlic výhodná už od 50 dolarů za barel. Tedy není zapotřebí žádných 70. Samozřejmě s tím jak cena klesala, tak se snižoval i objem investic, ale na druhou stranu se i zefektivňovala samotná těžba. Saudové nemají šanci americké těžaře zničit. Jenom můžou zpomalit rychlost jejich růstu. Zatím zkrachovala pouze jediná australská firma, která operovala v USA a zkrachovala především díky velkému zadlužení. Velkým americkým těžařům podobné problémy nehrozí. Cena kolem 60 dolarů za barel je dostatečná k tomu, aby nejenom přežili, ale i dále rostli.

    To nic nemění na tom, že američtí těžaři prakticky vyšachovali všechny dovozce z amerického trhu, kde kromě tradiční Kanady a Mexika prakticky utichl veškerý další dovoz. Saudové se drží na americkém trhu jenom za cenu prodeje hluboko pod tržní cenou. V Asii by mohli prodávat za mnohem vyšší ceny, ale oni se zatím nechtějí amerického trhu vzdát.

    To všechno způsobilo, že je na světovém trhu aktuálně velký přebytek ropy, který udrží cenu pod 80 dolary za barel po celé léta. Zatímco americký a čínský trh díky tomu prospěruje, především Rusko a Venezuela se potýkají s obrovskými problémy kvůli velké závislosti a propadu přijmů. A jenom tak se to nezmění. Ropy je na trhu přiliš moc.Skrýt celý příspěvek

  • RiMr71
    11:06 18.02.2015

    "po zacatku frakcni tezby jsou zemetreseni i tam, kde zadny nebylo od osidleni Ameriky."

    ...indiáni si vedli seizmologické záznamy, jo? :)

    "po zacatku frakcni tezby jsou zemetreseni i tam, kde zadny nebylo od osidleni Ameriky."

    ...indiáni si vedli seizmologické záznamy, jo? :)

  • Jorlas
    08:22 18.02.2015

    Muž, co zírá na kozy - pokud by intervence Ruska neměla u OPEC šanci na úspěch, tak ji logicky nepodá. Jenom by se tím Putin poškodil. Co se týče vytlačování břidlicového plynu, ...Zobrazit celý příspěvek

    Muž, co zírá na kozy - pokud by intervence Ruska neměla u OPEC šanci na úspěch, tak ji logicky nepodá. Jenom by se tím Putin poškodil.
    Co se týče vytlačování břidlicového plynu, tak s tím souhlasím. Důležité ovšem je, že ta možnost těžby je. Arabští šejkové a Rusko si nemůže diktovat ceny jaké chce. +/- 70USD za barel je nový strop =super zpráva pro "západ". Ta technologie navíc určitě zlevní a každej potencionální dolar na barelu zlevní arabskou ropu a navíc to celé působí jako hrozba. Uzavřete kohoutky = OK bude to dražší, ale nepadneme na hubu. Co se týče ekologie, tak souhlasím. Raději to těžit v Rusku a na blízkém východě. Tu svoji břidlicovou si nechat jen jako pojistku a možnost tlačení na ceny.Skrýt celý příspěvek

  • Kozlus
    23:43 17.02.2015

    Jen bych dodal, ze pocty vrtu na bridlicovy plyn a ropu v USA jdou do desitek tisic, takze nejakych 200 je bezvyznamny cislo. Navic, vrty se prubezne zavyraji, jak se nektere ...Zobrazit celý příspěvek

    Jen bych dodal, ze pocty vrtu na bridlicovy plyn a ropu v USA jdou do desitek tisic, takze nejakych 200 je bezvyznamny cislo. Navic, vrty se prubezne zavyraji, jak se nektere vytezi. Ano, psalo se, ze uz jedna firma zbankrotovala, ale cert vi z jakeho duvodu. a ano je fakt, ze ted se tezi naleziste s nejvetsi ziskovosti. A taky je fakt, ze se pomalu mluvi o tom, ze jejich ziskovost byla silne nadhodnocena - dilem z neznalosti technologie a dilem schvalne. Takze tezba je drazsi a vrt driv vyschne. Ale soudit neco o budoucnosti tohoto odvetvi je predcasne. Dalsi faktory jsou treba to, ze nektere staty USA zakazali tuto tezbu a dalsi o tom uvazuji. Zaroven to ale prineslo obrovske oziveni ekonomiky USA.

    Ja osobne bych to zavrel vsechno a dal peknych par dolaru na studii dopadu na zivotni prostredi. Uz jen to, ze po zacatku frakcni tezby jsou zemetreseni i tam, kde zadny nebylo od osidleni Ameriky.Skrýt celý příspěvek

  • Muž, co zírá na kozy
    22:10 17.02.2015

    shal: Přijatelnější a logičtější vysvětlení pro pád cen ropy je to o čem si už dlouho cvrlikají vrabci na střeše, totiž, že se OPEC v čele se Saudskou Arábií snaží vyšachovat ze ...Zobrazit celý příspěvek

    shal: Přijatelnější a logičtější vysvětlení pro pád cen ropy je to o čem si už dlouho cvrlikají vrabci na střeše, totiž, že se OPEC v čele se Saudskou Arábií snaží vyšachovat ze hry břidlicový plyn a nákladnější technologie těžby ropy (využívané především v severní Americe, kde jen za poslední půlrok bylo v uzavřeno přes 200 vrtů).
    Aby těžba frakováním vydělávala je údajně potřebná cena kolem 70 USD za barel. Takže je otázkou jak dlouho si tohle samotní američané resp. jejich mocná těžařská lobby nechá líbit, myslím, že pět let to trvat určitě nebude...

    Ostatně i samotné Rusko už několikrát prohlásilo, že nebude u OPEC intervenovat za snížení těžby ropy. To také něčemu napovídá...Skrýt celý příspěvek

  • shal
    20:42 17.02.2015

    Dost pochybuju, že ropa v nejbližších 5 letech vyleze nad 75 dolarů za barel, což je minimum pro alespoň Ruský vyrovnaný (velmi spořivý) rozpočet. Není proč. Ropy je přebytek a ...Zobrazit celý příspěvek

    Dost pochybuju, že ropa v nejbližších 5 letech vyleze nad 75 dolarů za barel, což je minimum pro alespoň Ruský vyrovnaný (velmi spořivý) rozpočet. Není proč. Ropy je přebytek a ikdyž světové ropné společnosti škrtají investice, tak to se projeví nejdříve za 5 let a i potom můžeme spíše mluvit o vyrovnané poptávce. Ke stovce dolarů za barel cena jenom tak nevyroste. Američané přestávají dovážet ropu a na trhu je ji moc a to i s ohledem, že růst čínské spotřeby neroste zdaleka tak rychle jak se čekalo. Jinak řečeno Rusové můžou zapomenout na velkooké plány na modernizaci. Rusko na to prostě nebude mít nejméně 10 let. Možná více.Skrýt celý příspěvek

  • otecko
    19:50 17.02.2015

    Rusko jak Rusko, ale co náš západní spojenec v NATO ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusko jak Rusko, ale co náš západní spojenec v NATO ..http://zpravy.idnes.cz/nemecti... Skrýt celý příspěvek

  • Kozlus
    19:47 17.02.2015

    Na ruskej zbrojni rozpocet jsem taky zvedavej, protoze ted se muze stat skoro cokoliv. Rubl je ted hodne dole, ale to i cena ropy. Jenze: Propad ropy je castecne vyvazen propadem ...Zobrazit celý příspěvek

    Na ruskej zbrojni rozpocet jsem taky zvedavej, protoze ted se muze stat skoro cokoliv. Rubl je ted hodne dole, ale to i cena ropy. Jenze: Propad ropy je castecne vyvazen propadem rublu. S ropou se obchoduje v dolarech. Zbrojni vyroba probehne doma. Ropa uz vylezla nad 60 dolaru. Co to znamena? Za stejnej pocet dolaru ted Rus dostane vic rublu a protoze se zda, ze ropa pomalu poleze nahoru, muze jim ten propad rublu zachranit kejhak. Nikdo, ani Rusko, tezbu neomezil, takze trhy jim zustanou.Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    19:24 17.02.2015

    Ohledně ruské finanční situace, Rusové pokud jejich ekonomika bude vážně upadat a budou chtít dostát modernizaci armády, zbývá jediná možnost a to válečná ekonomika.

    Ohledně ruské finanční situace, Rusové pokud jejich ekonomika bude vážně upadat a budou chtít dostát modernizaci armády, zbývá jediná možnost a to válečná ekonomika.

Načítám diskuzi...

Stránka 1 z 2