Na výstavě Future Forces Forum se představilo nové české bojové vozidlo LRPV Gepard

LRPV Gepard na Future Forces Forum; větší foto / DPO

Tento týden se na letňanském výstavišti v Praze konalo tradiční Future Forces Forum spojené s výstavou vojenské a speciální techniky. Pražskou premiéru si na této akci odbylo nejnovější provedení českého bojového vozidla LRPV Gepard pro speciální jednotky.

Na společném stánku v rámci výstavy Future Forces Forum představily české společnosti DAJBYCH, TATRA DEFENCE VEHICLE a OPTOKON nejnovější vylepšené provedení lehkého bojového vozidla LRPV Gepard postaveného na osvědčeném podvozku terénního automobilu Toyota Land Cruiser řady 70.

Čeští specialisté vytvořili vozidlo určené pro speciální a výsadkové jednotky, které má potenciál nahradit dosluhující vozy Land Rover Defender 130 Kajman, jež jsou ve výzbroji Armády České republiky. Novou podobu LRPV Gepard (s novou výzbrojí a vybavením oproti modelu vystavenému na Dnech NATO) si se zájmem prohlédla nejen odborná veřejnost, ale i zástupci české armády a také odborníci zahraničních ozbrojených sil.

Automobil Toyota Land Cruiser řady 70 dnes představuje ověřenou a univerzální platformu, možnosti jeho variant nejen že pokrývají vše, na co dnes česká armáda využívá LR Defendery a UAZy, ale existuje navíc v dalších verzích spadajících do kategorií N1G i N2G, které dávají ještě širší možnosti použití při unifikaci podvozkové platformy. Proto české firmy v projektu LRPV Gepard, ale i lehčího RDV Gepard, vsadily právě na tento podvozek.

Hlavním koordinátorem a dodavatelem vozidlové platformy projektu Gepard je plzeňská firma DAJBYCH, která se specializuje na terénní a speciální vozidla, včetně jejich přestaveb, už více než 20 let. Na projektu vozidel Gepard se dále podílejí kopřivnická TATRA DEFENCE VEHICLE (TDV), specialista na výrobu a modernizace bojových vozidel včetně typu Pandur II 8x8, šternberská EXCALIBUR ARMY (EA) zaměřující se na speciální pozemní bojovou techniku včetně tanků, obrněných vozidel, raketometů či samohybných houfnic, a jihlavská společnost OPTOKON, která se specializuje na spojovací i komunikační vybavení a datové sítě.

Vývoj vozidla LRPV Gepard probíhal na základě konkrétních armádních požadavků a odborných konzultací s potenciálními uživateli z řad speciálních a výsadkových sil. Při vzniku vozidla LRPV Gepard byl kladen důraz na vysoký stupeň mobility a zároveň velkou užitečnou hmotnost v dané kategorii, dostatečný vnitřní prostor pro převoz až šesti vojáků včetně potřebné výstroje, výzbroje a palubního vybavení i nejmodernějších komunikačních systémů.

Instalaci silné výzbroje umožňuje soustava lafet umístěných na střeše vozidla, u všech čtyř dveří a na zádi, do kterých je možné umístit těžký kulomet M2 ráže 12,7 mm, lehké kulomety Minimi ráží 7,62 nebo 5,56 mm či osobní výzbroj osádky. Kapacita vezené munice činí 14 schránek nábojů ráže 7,62 mm po sto kusech, 7 schránek munice ráže 12,7 mm rovněž po sto kusech a 15 min. Do výzbroje patří i přenosné protitankové zbraně, jakými jsou dva kusy RPG-75 a dva kusy Carl Gustav M3 a lehký minomet Antos Commando 60 mm.

Konstrukce LRPV Gepard dává možnost instalaci přídavného pancéřování, vozidlo tak může disponovat balistickou odolností až do úrovně STANAG Level II a tomu odpovídající protiminovou ochranou podlahy vozidla. I v konfiguraci s nejvyšší možnou mírou odolnosti je vozidlo schopno bojového nasazení bez omezení s kompletní šestičlennou osádkou, plnou výstrojí, výzbrojí a vybavením, přičemž je zachována i rezerva do vyčerpání maximální nosnosti. Celková maximální hmotnost vozidla LRPV Gepard činí 5,5 t a užitečná nosnost 1,4 t.

Detail palubní desky LRPV Gepard; větší foto / DPO

Vůz je vybaven osmiválcovým vznětovým motorem o výkonu 189 kW a je schopen táhnout bržděný přívěs až do váhy 3,5 t. LRPV Gepard lze vybavit manuální nebo automatickou převodovkou. Navíc je možno zvolit i bezstupňovou převodovku VDS. Díky dvěma palivovým nádržím s celkovým obsahem 180 l je zajištěn maximální dojezd vozidla. Všechna kola včetně rezervních jsou vybavena systémem nouzového dojezdu Runflat.

Společnost DAJBYCH do projektu bojových vozidel Gepard dodává militarizované platformy i prvky pancéřové ochrany, TDV vyvinula a provádí montáž konzol, držáků a lafet pro předepsanou výzbroj a výstroj a EA má na starosti elektroinstalaci vozidel včetně systému Blackout, výrobu a montáž ochranných prvků a struktur nebo montáž pancéřového kitu. OPTOKON zajišťuje dodávky a implementaci sytému komunikace a systému jednotlivých stupňů velení.

Pro další verze vojenských vozidel na bázi podvozku Toyota Land Cruiser řady 70 v provedení 4×4 a 6×6 se počítá i se spoluprací firem MedTec (výroba a dodávky nástaveb ambulance a jiných specializovaných verzí) a Karbox (výroba a dodávky sendvičových skříňových nástaveb).

O společnosti Dajbych
Firma Dajbych se specializuje na úpravy terénních vozů. Jako prodejce značek Land Rover, Jaguar, Toyota a Isuzu a výhradní dovozce nejlepších značek off-road příslušenství má servisní i technický tým největší zkušenosti s vývojem terénních speciálů v ČR. Mezi zákazníky patří ozbrojené složky a policie, složky IZS i civilní odvětví jako například energetika. Společnost Dajbych má pobočky v Plzni a Praze, působí v prodeji, servisu a vývoji terénních a luxusních vozů od roku 1995.

O společnosti TATRA DEFENCE VEHICLE
TATRA DEFENCE VEHICLE je podnik, který se zabývá vývojem, výrobou a servisem nových moderních speciálních pozemních vozidel na kolových i pásových podvozcích. Oficiálně byl podnik otevřen v květnu 2016 a z hlediska českého obranného průmyslu je významný nejen svým zaměřením, ale i faktem, že jde od roku 1989 o první zcela nový podnik obranného průmyslu, který v České republice vznikl.

Podnik se na základě exkluzivního partnerství mezi skupinou CZECHOSLOVAK GROUP a koncernem General Dynamics European Land Systems (GDELS) zabývá jako jediný na světě výrobou kolových obrněných vozidel Pandur II 8×8, dále realizuje generální opravy tanků T-55 a T-7272 v úzké spolupráci se společností Excalibur Army a funguje jako servisní středisko pro údržbu a generální opravy lehkých terénních vozidel. Pro automobilku TATRA TRUCKS dále realizuje speciální úpravy kabin pro vojenské verze vozidel. Začátkem roku 2017 získala TATRA DEFENCE VEHICLE zakázku české armády na výrobu dvaceti obrněných kolových transportérů Pandur II CZ ve velitelské a spojovací verzi.

 

 
 

Nahlásit chybu v článku


Související články

Bude mít nové obrněné pásové vozidlo AČR české jméno?

ARMÁDNÍ NOVINY a ARMYWEB, dva nejčtenější české webové portály zabývající se vojenskou technikou, se ...

Speciální vozidla RDV Gepard a LRPV Gepard na podvozku Toyota

Česká armáda už se začala poohlížet po náhradě za vozy Land Rover Defender a UAZ 469, kterým pomalu ...

Na vývoji a testování obrněnce GERLACH se podílejí vojenští odborníci i závodník z Rallye Dakar

Dva roky zabralo vývojářům ze společnosti Zetor Engineering Slovakia, než přenesli myšlenku ...

THeMIS: Evropský bojový robot z Estonska?

V rámci stálé spolupráce v obranné oblasti PESCO (Permanent Structured Cooperation) evropské státy ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • semtam
    12:21 26.10.2018

    KOLT Má reakce byla hlavně založená na tom, že oba dva jste psali mimo mísu. Pokud GAVL vyrukoval s tím, že je to kopírka ruského přístupu, tak zrovna v tomto případě to moc ...Zobrazit celý příspěvek

    KOLT

    Má reakce byla hlavně založená na tom, že oba dva jste psali mimo mísu. Pokud GAVL vyrukoval s tím, že je to kopírka ruského přístupu, tak zrovna v tomto případě to moc nesedí, protože takováto vozidla budou tvořit jen část nově budovaných sil a také se očividně počítá i z těžší platformou (GAZ TIGER). Smyslem je nemít onu brigádu pouze na bázi SUV s kulometem, ale aby tato SUV nesla těžší zbraně přímé i nepřímé palebné podpory. Ty jsi tradičně heroicky psal,že takováto vozidla (SUV s kulometem) jsou na západě dávno a de-facto Rusko kopíruje západ. Což je debata tradičně o ničem, protože nově vznikající brigáda má naprosto jiná specifika a složení výzbroje o kterých jsem již psal.

    Pro zajímavost min. na AN a Militaryboxu se v minulosti objevili články a posuzování zda nově budovaná brigáda (ruská) by nenašla uplatnění i ve struktuře AČR. Nově budovaný pluk do jisté míry bude odnoží této myšlenky.
    Ale abych vás uklidnil, tento druh zbraní je poměrně starý, jak jsem již zmiňoval a jejich znovuobjevení mají na svědomí bojůvky v Africe a Asii (také již zmíněno). Proto hádky typu zda se tím kopíruje ruský přístup (v rámci nově zaváděných celků) je tak vhodný pro politruky, nikoliv pro praktiky.

    A ohledně nedostatků techniky, myslím, že opravdu není na místě pochybovat o tom, že Rusko má dostatek BTR, 2S1, 2S3, apod. To už jsou docela vtipné konspirace.

    A ohledně průjezdnosti terénem se také nově tvořená brigáda stala terčem kritiky ohledně průjezdnosti terénem, proto také nejspíš nebude čistě tvořena (SUV) Patriot, ale také GAZ Tiger či dokonce Kamaz Vystrel. Jak přesně bude vypadat si ovšem musíme ještě počkat. Prozatím lze jen odhadovat skrz nově představené verze zmíněných vozidel.

    Na západě sice lehké brigády (hlavně v režii USA) existují, ale existují na základě HMMVW, které jsou jen minimálně osazeny prostředky palebné podpory vyšší ráže. Není lehká pěchota, jako lehká pěchota. V USA existuje hlavně z přepravních důvodů. Její palebnou podporu poskytují lehké tažené houfnice. A ve struktuře jejich armády plní úkoly jiné, než již zmíněné Tactikali a proto Tacticali jsou známy tím, že mají jinou výzbroj, než HMMVW v rámci lehké brigády USA.

    A ohledně letecké přepravy a překvapivého úderu nemáš pravdu. Teda tak na půl, protože lze takto použít jen pár vozidel. Pokud chceš přepravit více vozidel, tak těch Chinooků potřebuješ poměrně dost a udělá to poměrně i bordel, který si každý všimne. Pro zajímavost, do MI-171Š vleze UAZ. De-facto se již jedná o aeromobilní výsadek. A za další, letecké údery proti nepříteli jsou snadnější, pokud nepřítel disponuje těžší technikou, protože ta se dá lépe zjistit a většinou není až tolik mobilní. Pro menší cíle a také k okamžité reakci existují bitevní vrtulníky. Ty mohou být ale ohroženy kanony větších ráží a také MANPADy. Paradoxně lehká brigáda je pro letecké údery těžším cílem, než těžká či střední brigáda. Navíc ani jsem nevzal v potaz možného krytí PVO.

    Lehká brigáda v rámci pravidelné armády má nejčastěji za úkol krýt boky a také napadat boky nepřítele. V rámci ruské armády předpokládám, že to bude její primární úloha. Aby jsi to pochopil, tak za úkol bude mít obtěžování palbou a menší útoky na pozice nepřítele což může vést k tříštění sil nepřítele, větší náročnost k zabezpečení linie a také to má velký psychologický efekt, protože nebezpečí je permanentní. Není to proto jen o zbrani, ale také taktice, kterou tato zbraň přináší a to je tím hlavním důvodem. V rámci aeromobilních operací existují v RF vojska VDV a ta zase mají jinou techniku. Je ovšem možné, že v budoucnu k nim najde cestu i některá technika z lehké brigády.Skrýt celý příspěvek

  • Charfi
    01:36 26.10.2018

    Jako náhradu za LR a UAZ bych si přál Amaroky. Už je nebudou mít jenom Holanďani, ale nově i Norové objednali prvních 360 kusů, kterýma budou nahrazovat svoje letitý Gčka. Když je ...Zobrazit celý příspěvek

    Jako náhradu za LR a UAZ bych si přál Amaroky. Už je nebudou mít jenom Holanďani, ale nově i Norové objednali prvních 360 kusů, kterýma budou nahrazovat svoje letitý Gčka. Když je Amarok dobrej pro norskou armádu a do norských podmínek, tak pro nás rozhodně taky. U norský armády obecně platí, že cena zakázky je až druhořadá záležitost a veškerou novou techniku důkladně testujou (a když to nevyhovuje, tak to prostě nezavedou). Tohle je moc dobrá reference.Skrýt celý příspěvek

  • Charfi
    01:36 26.10.2018

    Jako náhradu za LR a UAZ bych si přál Amaroky. Už je nebudou mít jenom Holanďani, ale nově i Norové objednali prvních 360 kusů, kterýma budou nahrazovat svoje letitý Gčka. Když je ...Zobrazit celý příspěvek

    Jako náhradu za LR a UAZ bych si přál Amaroky. Už je nebudou mít jenom Holanďani, ale nově i Norové objednali prvních 360 kusů, kterýma budou nahrazovat svoje letitý Gčka. Když je Amarok dobrej pro norskou armádu a do norských podmínek, tak pro nás rozhodně taky. U norský armády obecně platí, že cena zakázky je až druhořadá záležitost a veškerou novou techniku důkladně testujou (a když to nevyhovuje, tak to prostě nezavedou). Tohle je moc dobrá reference.Skrýt celý příspěvek

  • KOLT
    18:48 25.10.2018

    Zajímavé, takže požadují v podstatě něco jako Iveco LMV :-) S těmi zbraněmi je to dobrá zpráva. Zajímavý je také 40mm granátomet, znamená to tedy přechod z AGS na západní ráži. ...Zobrazit celý příspěvek

    Zajímavé, takže požadují v podstatě něco jako Iveco LMV :-) S těmi zbraněmi je to dobrá zpráva. Zajímavý je také 40mm granátomet, znamená to tedy přechod z AGS na západní ráži. Jsem hodně zvědavý, co si vyberou – Mk.19, Mk.47, GMG...???Skrýt celý příspěvek

  • Scotty
    18:28 25.10.2018

    V posledním ATM jsou uvedeny konkrétnější specifikace pro vozidla výsadkového pluku. Kapacita 6 vojáku, balistická ochrana stupně 2 podle STANAG4569 pro boky a podlahu a ...Zobrazit celý příspěvek

    V posledním ATM jsou uvedeny konkrétnější specifikace pro vozidla výsadkového pluku.
    Kapacita 6 vojáku, balistická ochrana stupně 2 podle STANAG4569 pro boky a podlahu a přepravitelnost C-130.
    Co je ale zajímavé tak mají vzniknout kromě základní verze tři další modifikace.
    Nosič 81mm minometu, automatického granátometu ráže 40mm a nosič PTRK. Všechny zbraně mají být použitelné jak na vozidle tak po jejich sejmutí na zemi.Skrýt celý příspěvek

  • meec
    13:11 22.10.2018

    KOLT: Ne, s logikou bych si nedovolil vyrukovat :) K tomu přesunu - byť je to trochu OT - zajímalo by mě, jestli se přesun pod GŠ projevil na jejich operačním nasazení ...Zobrazit celý příspěvek

    KOLT: Ne, s logikou bych si nedovolil vyrukovat :)

    K tomu přesunu - byť je to trochu OT - zajímalo by mě, jestli se přesun pod GŠ projevil na jejich operačním nasazení (četnost, ale i povaha operací, kam jsou nasazováni) a jestli nějak šestka jako "nástroj" nějak chybí na VZ...Skrýt celý příspěvek

  • KOLT
    12:08 22.10.2018

    meec, nechcete hledat logiku ve všech nákupech AČR, že ne? ;-) Myslím, že Šestka je z toho přesunutí pod AČR hrooooozně nadšená...

    meec, nechcete hledat logiku ve všech nákupech AČR, že ne? ;-) Myslím, že Šestka je z toho přesunutí pod AČR hrooooozně nadšená...

  • KOLT
    12:07 22.10.2018

    skelet, tak já může tak jako tak leda křičet tady do zdi ;-) Mně jde spíš o to, že považuju za nesmysl nahrazovat teréňáky 1:1, chce se to zamyslet nad jejich dalším využitím. Tedy ...Zobrazit celý příspěvek

    skelet, tak já může tak jako tak leda křičet tady do zdi ;-) Mně jde spíš o to, že považuju za nesmysl nahrazovat teréňáky 1:1, chce se to zamyslet nad jejich dalším využitím. Tedy kdy místo nich pořídit Flyer, kdy LOT, kdy Octavii a kdy opravdu má smysl klasický teréňák. Nichts mehr :-)Skrýt celý příspěvek

  • meec
    11:21 22.10.2018

    Rase: ten souboj NIMR RIV a Perun je takový zvláštní - alespoň "na první pohled" mi přijde, že jde o trochu jinou kategorii vozidel...

    Rase: ten souboj NIMR RIV a Perun je takový zvláštní - alespoň "na první pohled" mi přijde, že jde o trochu jinou kategorii vozidel...

  • skelet
    10:46 22.10.2018

    Rase 601 neměla ve výzbroji Tatra 815 SOT. Ty si nechala udělat zrušená SOG.

    Rase 601 neměla ve výzbroji Tatra 815 SOT. Ty si nechala udělat zrušená SOG.

  • skelet
    10:45 22.10.2018

    Kolt: pak byl tvůj příspěvek víceméně výkřikem do zdi, protože AČR chce zavést podobný přístup. Akorát místo JLTV to bude (Ajban, Zetor, Tatra) a místo Humvee to bude LC70, Amarok, ...Zobrazit celý příspěvek

    Kolt: pak byl tvůj příspěvek víceméně výkřikem do zdi, protože AČR chce zavést podobný přístup. Akorát místo JLTV to bude (Ajban, Zetor, Tatra) a místo Humvee to bude LC70, Amarok, Renault.Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    10:40 22.10.2018

    meec: pokud si dobře vzpomínám, tak u VOP CZ nabízeli NIMR RIV. Jackaly se měly pořídit už dváno, ostudu by rozhodně neudělaly a vojáci je chtěli (jak píšeš) - vzhledem k tomu, že ...Zobrazit celý příspěvek

    meec:
    pokud si dobře vzpomínám, tak u VOP CZ nabízeli NIMR RIV. Jackaly se měly pořídit už dváno, ostudu by rozhodně neudělaly a vojáci je chtěli (jak píšeš) - vzhledem k tomu, že teď stejně rozhodly nízké pořizovací náklady, tak se vojáci budou muset učit na Perunech... 601. má výhodu v tom, že když je po pár letech vyřadí, nikomu to nebude vadit (podobně jako jejich pancéřové Tatrovky bez střech). Ta lehká jednotka by ale měla mít něco lepšího, co nebude jen levné... a bude sloužit desítky let. Jackal 2 bych jim moc přál, ale tak nějak už v jejich pořízení nevěřím.Skrýt celý příspěvek

  • KOLT
    09:21 22.10.2018

    semtam, tak byly tu narážky na to, že kopírujeme ruský přístup. Což je prostě kravina, protože oni k zavedení lehkých brigád mají nějaké svoje důvody, které pro nás nejsou ...Zobrazit celý příspěvek

    semtam, tak byly tu narážky na to, že kopírujeme ruský přístup. Což je prostě kravina, protože oni k zavedení lehkých brigád mají nějaké svoje důvody, které pro nás nejsou relevantní. Možná mají techniky hodně, to netuším, skladové zásoby RA neznám ;-) Že mají hodně vhodných typů neznamená, že mají dostatek kusů techniky!

    Každopádně nevím, co konkrétně by vozidla typu LMV či JLTV nezvládla a tacticaly zvládnou. Rozdíl v průjezdnosti terénem není až tak veliký. Mmchd, jestli jste někdy v jejich stepích byl, tak ona spousta z nich není průjezdná jinak než po cestách ani běžným teréňákem, ale to je jen detail.

    Já jsem především rozporoval to, že by se armády NATO nějak "opičily" po lehkých brigádách, které mají vzniknout u RA. Nesmysl je to podle mě ze dvou důvodu, které jsem už psal, ale ve stručnosti:
    1) Armády NATO (pochopitelně hlavě USA) mají velkou zkušenost s nasazením lehké pěchoty, která vozidla obdobná tacticalům běžně a dávno používá. Po zkušenostech z posledních let ovšem ve velkém přechází z ozbrojených teréňáků na LOT – naše LMV je asi nejlehčí varianta, většina je spíš těžších.
    2) Ruská armáda lehkou pěchotu po 2. sv. válce ani zdaleka takto pěstovanou neměla (vcelku pochopitelně). A teď zjistila, že by se jí hodila při prosazování svých zájmů i obraně vlastního teritoria. Což je logické a zcela v pořádku. Jenže je to právě RA, která je v tomto segmentu "pozadu". Těžko se po ní bude opičit armáda, která má doktrínu lehké pěchoty zmáknutou a v praxi ozkoušenou (a proto momentálně měněnou) už desítky let...

    Mimochodem, ty rychlé a překvapivé útoky v případě armád NATO jsou často dělány pomocí vrtulníkových výsadků. Což je věc o poznání flexibilnější a účinnější než lehké jednotky na tacticalech. Jenže je to také mnohonásobně nákladnější, čímž se opět dostáváme k penězům, o kterých to totiž do značné míry je. Kupř. syrské a irácké mechanizované jednotky měly s tacticaly potíže, zcela logicky. Armády NATO by proti oněm lehkým jednotkám jednak dokázaly nasadit mnohem silnější letectvo, jednak by do boje s nimi poslaly právě jednotky lehké pěchoty a typu commando s podporou vrtulníků, čímž by značně eliminovaly jakékoliv výhody na straně tacticalů...Skrýt celý příspěvek

  • KOLT
    09:04 22.10.2018

    skelet, však já vím, JLTV nahradí jednak MRAPy, jednak pancéřované HMMWV, jednak část nepancéřovaných HMMWV a lehkých náklaďáků. Prostě všechno, u čeho je větší šance setkat se s ...Zobrazit celý příspěvek

    skelet, však já vím, JLTV nahradí jednak MRAPy, jednak pancéřované HMMWV, jednak část nepancéřovaných HMMWV a lehkých náklaďáků. Prostě všechno, u čeho je větší šance setkat se s nepřítelem (včetně IED) a není to SF, by mělo přejít postupně na JLTV. I pro US Army to není zrovna levný proces, takže to nebude hned a nebude to všude. Přesně to samé by mělo platit pro AČR. Zrovna v tomhle bych se nebál se inspirovat, protože oni moc dobře vědí, proč to dělají. Zkušenosti, pomocí nichž k tomu došly, je stály hodně životů a peněz...

    PavolR, jenže ty Titusy jsou drahé právě kvůli tomu vybavení ;-) A plán na 300 ks je jen JPP. Tedy, ne že by se nedaly využít, ale to je na jinou debatu. Každopádně AČR momentálně má přezbrojit kde co, čili není reálné, že bychom vyměnili všechny UAZ, LR a LMV za JLTV/Gerlach či něco podobného.

    Bože chraň nás od Peruna! ;-) Velká a nesmyslně těžká kráva... Mně by přišlo logické, kdyby vpl koupil dva typy – lehké "průzkumné" typu Flyer, těžké obrněné typu JLTV. A vlastně by mi to přišlo logické i pro celou AČR ;-) A k tomu pár teréňáků (HMMWV, Amarok, L70...) pro logistiku ap.Skrýt celý příspěvek

  • meec
    08:44 22.10.2018

    Rase: Co byla konkurence Perunu od VOP? Ajban? Pamatuju, že 601. dlouho zmiňovala Jackal, tak jsem myslel, že když se potom mluvilo o Perunu, který je levnější než konkurence, tak ...Zobrazit celý příspěvek

    Rase: Co byla konkurence Perunu od VOP? Ajban? Pamatuju, že 601. dlouho zmiňovala Jackal, tak jsem myslel, že když se potom mluvilo o Perunu, který je levnější než konkurence, tak jsem měl za to, že šlo právě o Jackal.Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    08:30 22.10.2018

    cejkis: máte recht, Amarok je v pohodě, militarizovanou verzi vyrábí i Rheinmetall. Navíc když už je Škoda součástí skupiny Volkswagenu, tak by nebyl problém na něj dát logo ...Zobrazit celý příspěvek

    cejkis:
    máte recht, Amarok je v pohodě, militarizovanou verzi vyrábí i Rheinmetall. Navíc když už je Škoda součástí skupiny Volkswagenu, tak by nebyl problém na něj dát logo Škodovky a pojmenovat třeba Žižka nebo Zeman :-D

    Padousek:
    zatím mi ten Perun nepřijde jako nějak úchvatné vozidlo. Obří vůz s otevřenou korbou je dobrý tak akorát pro mise v zámoří. Navíc není zrovna malý a lehký, tak pár kusů úplně stačí - když už se pořídily. Doufám že pro výsadkový pluk bude něco pokročilejšího. Co vím, tak Perun byl jen mnohem levnější než nabídnutá konkurence od VOP CZSkrýt celý příspěvek

  • Padousek
    07:42 22.10.2018

    To jsem zvědavý kdo v roce 2020 vyhraje výběrové řízení na pořízení více než stovky lehkých bojových vozidel pro výsadkový pluk. No tipuji firmu SVOS... Mimochodem, do konce ...Zobrazit celý příspěvek

    To jsem zvědavý kdo v roce 2020 vyhraje výběrové řízení na pořízení více než stovky lehkých bojových vozidel pro výsadkový pluk. No tipuji firmu SVOS... Mimochodem, do konce listopadu by podle smlouvy AČR měla převzít Peruny, škoda že voj. přehlídka je o měsíc dřív a s největší pravděpodobností se jí nezůčastní.Skrýt celý příspěvek

  • cejkis
    22:24 21.10.2018

    Na normální ježdění Amarok. Ostatní odolné vozidlo do 10tun. Je to moc jednoduchá poučka :-)

    Na normální ježdění Amarok. Ostatní odolné vozidlo do 10tun. Je to moc jednoduchá poučka :-)

  • PavolR
    21:20 21.10.2018

    Scotty: Použil som to iba ako také cenovo/kvantové porovnanie v kontexte KOLTových pochýb ohľadom solventnosti. Nakoniec, je otázne, či by AČR mala pre také kvantum Gerlachov ...Zobrazit celý příspěvek

    Scotty:
    Použil som to iba ako také cenovo/kvantové porovnanie v kontexte KOLTových pochýb ohľadom solventnosti. Nakoniec, je otázne, či by AČR mala pre také kvantum Gerlachov využitie ...Skrýt celý příspěvek

  • Scotty
    20:45 21.10.2018

    PavolR Jenže do Gerlach se určitě nevejde vybavení pro spojaře nebo velitelské stanoviště. Pokud by se to vybavení do Gerlachu nějak zázračně vešlo potom by jeho cena také ...Zobrazit celý příspěvek

    PavolR
    Jenže do Gerlach se určitě nevejde vybavení pro spojaře nebo velitelské stanoviště. Pokud by se to vybavení do Gerlachu nějak zázračně vešlo potom by jeho cena také pochopitelně výrazně vzrostla.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 1 z 4