Na vývoji a testování obrněnce GERLACH se podílejí vojenští odborníci i závodník z Rallye Dakar

Gerlach 4×4; větší foto /  Zetor Engineering Slovakia

Dva roky zabralo vývojářům ze společnosti Zetor Engineering Slovakia, než přenesli myšlenku obrněného taktického vozidla z papíru do reality. Na projektu GERLACH se za tu dobu podíleli nejen špičkoví strojírenští inženýři, ale také odborníci s reálnými zkušenostmi z bojového nasazení. S testováním vozidla, které se aktuálně uchází o tendr slovenské armády na vozidla 4×4, pomáhá i někdejší závodník Rallye Dakar.

Myšlenka obrněného taktického vozidla 4×4 s názvem GERLACH se zrodila v roce 2016. Jejím autorem byli vývojáři společnosti Zetor Engineering Slovakia, jež je součástí skupiny HTC Investments. Ti ještě v témže roce společně s odborníky ze Zetor Engineering Brno začali s přípravou projektu a dalších aktivit.

 


Během roku 2017 se projekt dostal do fáze, kdy začaly intenzivní práce na přípravě a výrobě demonstrátoru, tedy zcela funkčního vozidla, jež předchází prototypu.

 

Na jeho vývoji se vedle českých a slovenských odborníků, kteří v projektu zúročili i dlouholeté zkušenosti s těžkou zemědělskou technikou, podíleli rovněž odborníci s reálnými zkušenostmi z vojenského průmyslu, včetně těch z bojového nasazení.

Funkční demonstrátor společnost poprvé představila odborné veřejnosti letos v květnu na bratislavském veletrhu IDEB. Od té doby se GERLACH podrobil řadě testů, a to jak na uzavřených polygonech, tak ve volném terénu. Obrněnec česko-slovenské produkce je rovněž mezi osmicí uchazečů o tendr slovenské armády na více než čtyři sta vozidel tohoto typu. Jejich testování probíhá od konce června ve VTSÚ Záhorie.

Další testy GERLACH čekají i v následujících týdnech a měsících, kdy se budou zkoušet nejen jeho jízdní vlastnosti, rychlost při pohybu terénem, ale třeba také brodivost, náklon, stoupavost či schopnost překonávat překážky. Na testování se podílejí jak samotní konstruktéři, tak i odborníci s vojenskými zkušenostmi. Vlastnosti při jízdě terénem pak aktuálně testuje též bývalý závodník Rallye Dakar, který vývojářům pomůže s odladěním podvozku vozidla.

Projekt cílí nejen na slovenský trh, ale i další země, jež budou v nejbližších letech realizovat nákup obdobné bojové techniky. Již v září plánuje firma účast na veletrhu MSPO v Polsku a následně i dalších zahraničních výstavách pro odbornou veřejnost. V hledáčku společnosti ZETOR Engineering Slovakia jsou rovněž i další evropské země a také některé trhy na Středním východě.

 

Nové taktické obranné vozidlo 4×4 s názvem GERLACH z dílny společnosti Zetor Engineering Slovakia.


O VOZIDLE GERLACH
GERLACH je připravený na vysokou volitelnou balistickou a protiminovou ochranu až na STANAG 4569 volume 3 proti improvizovaným výbušným zařízením. Kabina vozidla je dimenzovaná tak, aby se do ní pohodlně vešlo až šest členů posádky o výšce až 190 cm a váze 120 kg včetně osobní výstroje a výzbroje. Prostorná kabina skýtá možnost v případě nouze pojmout až dva další vojáky.Prostor pro náklad pojme až 1 500 kg zátěže.

Potenciální zákazníci mají možnost konfigurovat si dle potřeb jak prostor pro posádku na 2+2, 2+3, ale i 2+4 členy, tak i samotné využití vozidla. Rodina vozidel GERLACH již nyní počítá s variantami pickup, ambulantní vozidlo, RCWS (vozidlo s dálkově ovládanou zbraňovou stanicí), vozidlo s manuálně ovládanou zbraňovou stanicí a také HWS (heavy weapon station). V případě zájmu lze tento rozsah rozšířit též o variantu RDV, tedy vozidlo rychlého nasazení.

 

Nahlásit chybu v článku

Doporučte článek svým přátelům na sociálních sítích

Související články

VOP CZ na výstavě IDEB v Bratislavě

Mezinárodní veletrh obranné a bezpečnostní techniky IDEB v Bratislavě je významnou přehlídkou ...

Taktické vozidlo Gerlach 4×4 od Zetor Engineering

Na bratislavské výstavě IDEB 2018 slovenská společnost Zetor Engineering Slovakia představila nové ...

Vojenská výstava IDEB 2018 v Bratislavě

V očakávaní rozhodnutia o obstaraní nových nadzvukových lietadiel pre OS SR sa na IDEBe prezentovali ...

Zetor Gerlach: Nabídka (nejen) pro slovenskou armádu

Na bratislavské výstavě IDEB 2018 se objevilo hned několik čtyřkolových obrněných vozidel pro ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Pro vizuální i informační zpřehlednění diskuze jsme od 4.9.2020 vytvořili sbalovací příspěvky. Viditelných bude vždy prvních 180 znaků. V případě zájmu si může čtenář zbytek textu v příspěvku rozbalit a poté zase sbalit.

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • PavolR
    20:54 08.08.2020

    Trocha pozmenili prednú masku: https://www.youtube.com/watch?...

    Trocha pozmenili prednú masku: https://www.youtube.com/watch?...

    • Sergej7490
      18:17 09.08.2020

      Takze SUV to je....

      Takze SUV to je....

    • mikojan29
      22:19 09.08.2020

      Uhorková sezóna, toto nie je nič nové...

      Uhorková sezóna, toto nie je nič nové...

  • Flader
    17:14 23.08.2018

    Páni z Nka asi chceli aby sme boli z toho zhrození, ale:

    a, Tuercko je zatiaľ stále krajina NATO
    b, tie trecké vozidlá vôbec nevyzerajú zle (viď komenty nižšie)
    c, výroba by ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Páni z Nka asi chceli aby sme boli z toho zhrození, ale:

    a, Tuercko je zatiaľ stále krajina NATO
    b, tie trecké vozidlá vôbec nevyzerajú zle (viď komenty nižšie)
    c, výroba by bola na Slovensku

    Ale aj tak by som bol radšej keby to bol niektorý SK/CZ projektov, alebo Eagle.
    Skrýt celý příspěvek

  • mikojan29
    20:59 22.08.2018

    Hidalgo

    Ja viem, že najprv to musí odklepnúť vláda, len by ma zajímalo nejaké jednoduché porovnanie jazdných vlastností v teréne štyroch postupujúcich vozidiel z priemyselného ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Hidalgo

    Ja viem, že najprv to musí odklepnúť vláda, len by ma zajímalo nejaké jednoduché porovnanie jazdných vlastností v teréne štyroch postupujúcich vozidiel z priemyselného dňa 2017 a štyroch "nových" vozidiel, ktoré boli vybrané po IDEBe 2018. Nič viac, len také videá ako boli na priemyselnom dni na tej istej dráhe.
    Skrýt celý příspěvek

  • PavolR
    20:37 19.08.2018

    Flander:
    No, tak to je teda dosť špecifická Cobra2, tak ako je Patria AMV28 dosť špecifická Patria AMV. ;-) Ale bolo by zaujímavé zistiť, pri akej atómovej elektrárni sa to ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Flander:
    No, tak to je teda dosť špecifická Cobra2, tak ako je Patria AMV28 dosť špecifická Patria AMV. ;-) Ale bolo by zaujímavé zistiť, pri akej atómovej elektrárni sa to natáčalo, lebo že to nebolo v Turecku, to je fix.
    Skrýt celý příspěvek

  • Hidalgo
    19:50 19.08.2018

    mikojan29
    noo....tak tam ti to určite nikto na nos nezavesí.Skôr výdu oficiálne výsledky z vlády, tak ako by to malo byť a zbytočne nešíriť "overené" správy. Myslím si, že kým to ...
    Zobrazit celý příspěvek

    mikojan29
    noo....tak tam ti to určite nikto na nos nezavesí.Skôr výdu oficiálne výsledky z vlády, tak ako by to malo byť a zbytočne nešíriť "overené" správy. Myslím si, že kým to vláda neodklepne oficiálne, tak sa môže konať X primyselných dní. Pochybujem, že by niekto predbehoval vládu, boli by topodľa mňa kontraproduktívne. Ale to je už o politike a nie technike.
    Skrýt celý příspěvek

  • Hidalgo
    19:50 19.08.2018

    mikojan29
    noo....tak tam ti to určite nikto na nos nezavesí.Skôr výdu oficiálne výsledky z vlády, tak ako by to malo byť a zbytočne nešíriť "overené" správy. Myslím si, že kým to ...
    Zobrazit celý příspěvek

    mikojan29
    noo....tak tam ti to určite nikto na nos nezavesí.Skôr výdu oficiálne výsledky z vlády, tak ako by to malo byť a zbytočne nešíriť "overené" správy. Myslím si, že kým to vláda neodklepne oficiálne, tak sa môže konať X primyselných dní. Pochybujem, že by niekto predbehoval vládu, boli by topodľa mňa kontraproduktívne. Ale to je už o politike a nie technike.
    Skrýt celý příspěvek

  • KOLT
    08:25 16.08.2018

    stirling, jj, úplné BRDM-2 :-) Ale plave to hezky, to jo.

    stirling, jj, úplné BRDM-2 :-) Ale plave to hezky, to jo.

  • mikojan29
    08:14 16.08.2018

    Tiež by ma zaujímalo nejaké porovnanie ako to bolo na priemyselnom dni. Asi si budeme musieť počkať na koniec roka, kedy bude ďalší priemyselný deň. :-)

    Tiež by ma zaujímalo nejaké porovnanie ako to bolo na priemyselnom dni. Asi si budeme musieť počkať na koniec roka, kedy bude ďalší priemyselný deň. :-)

  • stirling
    10:14 15.08.2018

    Jo souhlas turka nemuže teď nikdo z nato ani eu myslet vážně.
    Když vidím tu cobru a kouknu na hmotnost kolem 12 t tak si říkám, že z lehčí platformy 4x4 se stalo zase zpět ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Jo souhlas turka nemuže teď nikdo z nato ani eu myslet vážně.
    Když vidím tu cobru a kouknu na hmotnost kolem 12 t tak si říkám, že z lehčí platformy 4x4 se stalo zase zpět klasické ot 4x4.
    Gerlach na pohled vypadá lépe než patriot to ale bohužel neznamená, že opravdu lépe jezdí nebo je spolehlivější atd.
    Ze současného testování asi žádný veřejný výstup nebude?
    Skrýt celý příspěvek

  • Gibon
    10:07 15.08.2018

    Hyena: Kupovat v sucastnosti turecke zbrane by bolo velmi kratkozrake. Nech by boli akokolvek dobre a vzhladom na prepad liry aj lacne.

    Hyena: Kupovat v sucastnosti turecke zbrane by bolo velmi kratkozrake. Nech by boli akokolvek dobre a vzhladom na prepad liry aj lacne.

  • Flader
    08:42 15.08.2018

    Ešte doplním, že napríklad Cobra II má jednu "výhodu" oproti ostatným uchádzačom - už existuje aj v plávajúcej variante:

    https://www.youtube.com/watch?...

    Ešte doplním, že napríklad Cobra II má jednu "výhodu" oproti ostatným uchádzačom - už existuje aj v plávajúcej variante:

    https://www.youtube.com/watch?...

  • Hyena
    00:06 15.08.2018

    Pani, celkom ste vynechali dva turecke stroje a na ne obe som niekde cital alebo pocul dobre referencie od nasich vojakov. Pri pocte objednanych strojov by pravdepodobne islo o ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Pani, celkom ste vynechali dva turecke stroje a na ne obe som niekde cital alebo pocul dobre referencie od nasich vojakov. Pri pocte objednanych strojov by pravdepodobne islo o licenciu, cize aj turecky stroj moze byt razom slovensky stroj. Mozno to nakoniec bude o tom, kto vie lepsie chodit v simnom a kontaktoch, ci Cesi alebo Turci.
    Skrýt celý příspěvek

  • mikojan29
    14:27 13.08.2018

    Gibon

    Ani podvozok Tatra nie je zárukou, že vozidlo prejde všetko, kade si vodič zmyslí že pôjde. Veľmi záleží aj od toho, ako je zdatný vodič a či vie, ako má na konkrétnom ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Gibon

    Ani podvozok Tatra nie je zárukou, že vozidlo prejde všetko, kade si vodič zmyslí že pôjde. Veľmi záleží aj od toho, ako je zdatný vodič a či vie, ako má na konkrétnom vozidle jazdiť.
    Napr. na spomínanom Záhorí, kde je poväčšinou piesokové podložie, poprípade zmiešané so zemou, teda veľmi sypké a mäkké podložie mali Tatry dosť veľké problémy s priechodnosťou oproti Zilom 131 alebo GAZom 66. Sadli na rúru a bolo vystarané. Podvozok Tatra je vynikajúci, ale záleží od typu terénu a akým spôsobom ho chceš použivať. Nehovorím, že tu všade máme pieskové duny, to len na margo toho, že sa ti pozdáva Patriot. Záruka kvality Tatra je dobrá, ale nie je všetko zlato, čo sa blýska.
    Unifikácia s nákladnými autami je dobrá argumentácia, ale vnútorný priestor v Patriote sa mi zdá dosť stiesnený, keď si predstavíš vystrojených vojakov. Ja sám som Tatrovák, ale treba zvážiť všetky možnosti a posledné slovo budú mať aj tak politici.
    Skrýt celý příspěvek

  • Jara
    12:05 13.08.2018

    Jestli chce někdo 4x4 s vahou kolem 12tun, tak se nabízí otázka jestli pochopil účel použití této kategorie obrněnců, zkrátka US potřebovaly náhradu Humwee ale odolnou vůči ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Jestli chce někdo 4x4 s vahou kolem 12tun, tak se nabízí otázka jestli pochopil účel použití této kategorie obrněnců, zkrátka US potřebovaly náhradu Humwee ale odolnou vůči impeovizovaným nástrahám .... zda se mi že některé armády zavedou obrněné 12 tunové 4x4, které budou kvůli své váze plnit stejné úkoly jako větší 8x8
    Skrýt celý příspěvek

  • Gibon
    11:41 13.08.2018

    Už to tu niekto spomínal, že OSSR chce zrejme ťažšie vozidlo.
    Mne sa z ponúkanych možností práve vďaka použitiu podvozku z Tatra 4x4 najviac pozdáva Patriot.
    Príde mi, že celé ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Už to tu niekto spomínal, že OSSR chce zrejme ťažšie vozidlo.
    Mne sa z ponúkanych možností práve vďaka použitiu podvozku z Tatra 4x4 najviac pozdáva Patriot.
    Príde mi, že celé vozidlo bude odolnelnejsie, s dlhšou životnosť a možnosťami buducich modernizacii /nepredpokladam zastavenie vyvoja v Tatre./
    A tiez na danom povodzku sa budu dať stavať dalsie verzie, mozno aj za pouzitia 6x6. - inspiracia http://www.armadninoviny.cz/in...

    Myslim si, ze vdaka podvozku vozidlo tiez lepsie zvladne kratkodobe pretazenia.

    O tom, ze to Tatra mysli vcelku vazne svedci aj: https://mytrencin.sme.sk/c/207...
    Skrýt celý příspěvek

  • skelet
    08:14 13.08.2018

    Taky nevidím důvod proč by pancéřovou nástavbu neposadili rovnou na rouru. Ta má určitě u pancéřáku především objemové omezení, než cokoliv jiného.
    Na slovenských videiích bylo ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Taky nevidím důvod proč by pancéřovou nástavbu neposadili rovnou na rouru. Ta má určitě u pancéřáku především objemové omezení, než cokoliv jiného.
    Na slovenských videiích bylo vidět, že Tatra si na té jejich předváděčce vedla nejsuverenněji, opakem toho byl Aligator II.

    Kolt: nevím, už se to tu probíralo. A při své nosnosti a odolnosti není těžší jak konkurence. Vyjde to plus mínus na stejné brdo napříč výrobci.
    Výjimku dělá JLTV, který je o půlku lehčí. Takže buď používají hypersuper materiály a konstrukci nebo se porovnává neporovnatelné.
    Skrýt celý příspěvek

  • Jara
    22:10 12.08.2018

    Kolt
    To bezpochyby, jen jsem si zapolemizoval nad tím, že jestli u patriota staví nástavbu až na příhradový rám tak si zbytečně přidali na hmotnosti možná tunu, nástavby na Tatře ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Kolt
    To bezpochyby, jen jsem si zapolemizoval nad tím, že jestli u patriota staví nástavbu až na příhradový rám tak si zbytečně přidali na hmotnosti možná tunu, nástavby na Tatře je technicky možné stavět rovnou na “rouru”
    Skrýt celý příspěvek

  • KOLT
    22:05 12.08.2018

    Problém Patriota i Gerlachu je váha, 12 t je strašně moc. Osobně doufám, že AČR bude chtít něco menšího a lehčího. Ještě víc jsem ale zvědaví, co vyberou novému výsadkovému pluku.

    Problém Patriota i Gerlachu je váha, 12 t je strašně moc. Osobně doufám, že AČR bude chtít něco menšího a lehčího. Ještě víc jsem ale zvědaví, co vyberou novému výsadkovému pluku.

  • Hidalgo
    21:17 12.08.2018

    @Janusinko

    Nie....

    @Janusinko

    Nie....

  • Jara
    20:49 12.08.2018

    Nezmám konstrukční provedení patriota, ale proč by tam “cpali” na “rouru”rám a na to teprve pancéřovanou kabinu? Vždyť to můžou posadit rovnou na rouru, stejně jako se to řeší u ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Nezmám konstrukční provedení patriota, ale proč by tam “cpali” na “rouru”rám a na to teprve pancéřovanou kabinu? Vždyť to můžou posadit rovnou na rouru, stejně jako se to řeší u požárních cisteren Tatra, koncepce Tatra je samonosná, rám je tam k hovnu když máte možnost posadit/navrhnout nástavbu rovnou na “rouru”,
    Skrýt celý příspěvek

  • janusinko
    19:47 12.08.2018

    Hidalgo:
    Ak čítam správne medzi riadkami, tak je to Gerlach... aj mne osobne sa pozdáva najviac :)

    Hidalgo:
    Ak čítam správne medzi riadkami, tak je to Gerlach... aj mne osobne sa pozdáva najviac :)

  • Hidalgo
    19:32 12.08.2018

    @Gibon

    Nebudem hovoriť čo by som vybral, nepoznám tak detailne tieto skúšané BOV - lebo sa bavíme o výbere BOV 4x4. Zároveň výber určite nebude LEN záležitosťou technických ...
    Zobrazit celý příspěvek

    @Gibon

    Nebudem hovoriť čo by som vybral, nepoznám tak detailne tieto skúšané BOV - lebo sa bavíme o výbere BOV 4x4. Zároveň výber určite nebude LEN záležitosťou technických parametrov. Treba myslieť na spôsob výroby, podiel vlastnej výroby, cenu, logistiku, výcvik.....a pod. Treba myslieť aj na "vojnovú výrobu" a možnosti jej zabezpečenia (veď sa jedná o slušné počty, ktoré v prípade strát bude nutné nahradiť a je to o armáde ktorá sa chystá a musí byť pripravená aj na straty a ich adekvátnu úhradu). Výber bude "okomentovaný" každopádne. Tomu sa jednoducho vyhnúť nedá (leda v totalite :-)).

    PS: Ok....Patriot ma nezaujal..........a Aligator podľa mňa prepsdol.
    Skrýt celý příspěvek

  • Hidalgo
    19:20 12.08.2018

    @tomas.kotnour

    stále je tam "rám - rúra" navyše. Čím menej častí, tým lepšie.....to platí aj o odpružení. Nepresvedčilo ma to. Stále si myslím, že tatra podvozok pre ťažký ...
    Zobrazit celý příspěvek

    @tomas.kotnour

    stále je tam "rám - rúra" navyše. Čím menej častí, tým lepšie.....to platí aj o odpružení. Nepresvedčilo ma to. Stále si myslím, že tatra podvozok pre ťažký náklaďák je OK - ako stvorený, pre BOV už je to hodne diskutabilné a tuhosť konštrukcie korby BOV myslím vyvažuje nosnú rúru.Rozdiel bude markantnejší v prípade, že sa bavíme o 4x4. Celková hmotnosť (a to i napriek zvýšenej nosnostipri pri nosnej rúre) môže byť logistický problém....a myslím, že aj je. Nie je to relatívny problé.

    Mimochodom, v Patriote je na môj vkus doť málo miesta. A ako bolo už spomenuté v diskusii, že zväčšenie miesta v ďalších verziách je možné podľa mňa úplne neobstojí. Pri predvedení sú posudzované reálne parametre, nie "možné"....aspoň mňa by to teda presvedčilo. Prísľuby zväčšenia sú pekné, ale zase s dopadmi na cenu, vývoj (ktorý vám nikto len tak neurobí - ak teda nebude už zaviazaný zmluvou. Mimochodom vývoj nemusí mať vždy na konci úspech).

    Opravy PATRIE po bojovom použití som videl na vlastné oči...vymena časti rámu podvozku a ide sa ďalej. Samozrejme, ide o prípad k prípadu a veľkosti poškodenia. Jednoduchosť výmeny je lepšia pri bežnom ráme, to je fakt.
    Skrýt celý příspěvek

  • tomas.kotnour
    10:43 12.08.2018

    @Hidalgo

    Těžká roura, to je takový relativní pojem. Musíme vědět vůči čemu. Podvozek Patriotu bude mít by voko nějakých 5 800 kg s motorem, převodovkou atd.. Oproti tomu Iveco ...
    Zobrazit celý příspěvek

    @Hidalgo

    Těžká roura, to je takový relativní pojem. Musíme vědět vůči čemu. Podvozek Patriotu bude mít by voko nějakých 5 800 kg s motorem, převodovkou atd.. Oproti tomu Iveco LMV ( bude mít podvozek o hmotnosti 3 300 kg. Jenomže zatímco LMVčko bude mít nosnost už jenom 4 200 kg, tak na podvozek Patriotu budeme moc naložit dalších 9 200 kg. Když dáme na Iveco zodolněnou kabinu o hmotnosti necelých 3,5 tuny, dostaneme užitečnou nosnost už jenom 900 kg s pěti chlapy můžeme zapomenout na O-GPK s .50 a 500 náboji na střeše. Když vezmu Dingo 2 HD, které má podvozek z Unimogu, tak ten má hmotnos lehce přes 5 500 kg při nosnosti cca 9 tun. M-ATV na tom bude podobně, bohužel u L-ATV je Oshkosh poměrně skoupý na TTD. Hmotnostně roura takový problém zase není, pokud jí porovnáváme s vozidly, která nabízejí podobné užitné vlastnosti.

    S Vaším hodnocením Patrie AMV bohužel nemohu souhlasit, princip uchycení náprav a diferenciálů je úplně stejný, jaký používá jak LAV III ta i náš Pandur. Komplikovanost možnosti provádění oprav budou obdobné. Tedy pokud nebereme v úvahu situaci, že bychom v polních podmínkách dávali na rám vozidla s rozstřílenou korbou korbu z vozidla s roztrhaným podvozkem. Proto se domnívám, že toto řešení bylo zvoleno především kvůli vývojovým nákladům a výrobní ceně. Ale je pravda, že kdyby se srazily dvě a více Patrií, tak by se musely svařit levnější korby, protože rámy by to přežily.

    K otázce odolnosti vzduchového odpružení, vzduchový vlnovec je kryt na neřízených kolech zcela, u řiditelných částečně, nábojem kola a dojezdovou vložkou v pneumatice. Ani jeho přímí zásah však neznamená mobility kill. Problémem spíše bude, co ta střela trefí dalšího.
    Skrýt celý příspěvek

  • Gibon
    10:23 12.08.2018

    Hidalgo: z ponukanych možností by si teda vybral ktore vozidlo? A preco? Ď.

    Hidalgo: z ponukanych možností by si teda vybral ktore vozidlo? A preco? Ď.

  • Hidalgo
    19:18 11.08.2018

    @tomas.kotnour
    iste, ale nie tak ťažká nosná nrúra ako je podvozok Tatra. Treba si Patriota pozrieť, koľko zaberá podvozok. Rám a nosná nrúra sú dve časti. Na nosnej rúre je ...
    Zobrazit celý příspěvek

    @tomas.kotnour
    iste, ale nie tak ťažká nosná nrúra ako je podvozok Tatra. Treba si Patriota pozrieť, koľko zaberá podvozok. Rám a nosná nrúra sú dve časti. Na nosnej rúre je uložený rám a na ňom ostatné časti.....nárat hmotnosti. Nepresvedčilo ma to. Čo sa týka rámového podvozku: ano je používaný, ale nemá ďalšie časti. Napríklad Patria (je to sice 8x8 ale ako príklad poslúži dobre. má rám, ale len pre uchytenie a zjednodušenie opráv v poli. Poškodenú časť vyhodím a nahradím novou (vymieňam moduly). Patriot som mal možnosť pozrieť dosť detailne....a nie len to. Zbytočne zvyšuje celkovú výšku výšku vozidla a hmotnosť. Opakujem, že je to dobré riešenie, ale nie pre bojové obrnené vozidlo. Pre logistický náklaďák OK. Tatra podvozok je jedinečný a v teréne perfektný, ale všetko má svoje ale..... Ako ďalšie mínus vidím vzduchové vankúše perovania. Sice poskytujú "luxusné" vezenie, ale pravdepodobnosť poškodenia je vyššia. Opätovne mi to smeruje skôr k logistickým vozidlám kam to podľa mňa patrí oprávnene. Ďalšia otázka je údržba vzduchových bankúšov a v podstate celého systému (navymieňal som sa ich za svoju kariéru dosť).
    Skrýt celý příspěvek

  • tomas.kotnour
    18:28 11.08.2018

    @Hidalgo
    Všechno od LRD 110 Armoured 2 přes JLTV a LMV až po Peruna (a mohl bych pokračovat do segmentu KOT) jsou všechno rámové podvozky, na kterých je usazena zodolněná kabina.

    @Hidalgo
    Všechno od LRD 110 Armoured 2 přes JLTV a LMV až po Peruna (a mohl bych pokračovat do segmentu KOT) jsou všechno rámové podvozky, na kterých je usazena zodolněná kabina.

  • Hidalgo
    19:07 10.08.2018

    Patriot......neviem, ale myslím si že koncepcia podvozku Tatra je OK pre vozidlá, ktoré nemajú samonosnú karosériu. Načo zvyeovať hmotnosť. Na druhej strane Gerlach pri prehliadke ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Patriot......neviem, ale myslím si že koncepcia podvozku Tatra je OK pre vozidlá, ktoré nemajú samonosnú karosériu. Načo zvyeovať hmotnosť. Na druhej strane Gerlach pri prehliadke odkrýval niektoréčasti, ktoré by mali byť na takomto vozidlé kryté (vzduchojem a pod.). Inak sľuby o úpravách pri výrobe sú dosť krátkozraké. Treba zaujať hneď na začiatku. Časom sa ukáže, že splnenie "sľubov" je možné ale za cenu, ktorá už napríklad akceptovateľná nie je.
    Skrýt celý příspěvek

  • PavolR
    07:28 10.08.2018

    Čo sa prísľubu odľahčenia týka, tak tam si dali ako podmienku začiatok sériovej výroby. Až potom by vraj povymieňali niektoré použité materiály za ľahšie. Ale samozrejme platí, že ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Čo sa prísľubu odľahčenia týka, tak tam si dali ako podmienku začiatok sériovej výroby. Až potom by vraj povymieňali niektoré použité materiály za ľahšie. Ale samozrejme platí, že pokiaľ váha zákazníkovi nevadí, tak len tak pre vlastnú zábavu (a z vlastného vrecka) odľahčovať nebudú.
    Skrýt celý příspěvek

  • mikojan29
    22:29 09.08.2018

    Gibon
    OSSR kampak kráčíš? čitam denne, asi som to niekde prehliadol. Myslel som, že je to v nejakom inom vlákne. Celkovo PR MOSR je celé zle a tak by sa s tým dalo vyhrať!

    Tak ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Gibon
    OSSR kampak kráčíš? čitam denne, asi som to niekde prehliadol. Myslel som, že je to v nejakom inom vlákne. Celkovo PR MOSR je celé zle a tak by sa s tým dalo vyhrať!

    Tak Gerlach je zatiaľ úplná novinka, treba tam doladiť ešte veľa vecí, ale ako koncept je to na SK/CZ pomery celkom dobré. Možno by to chcelo ešte odľahčiť (iný, sofistikovanejší pancier) a hneď by sa to aj inak správalo v teréne.
    Patriot, tam môže dosť zabrať unifikácia podvozkových častí s vozidlami zavedenými v OSSR.
    Eagle V, zo zahraničných vozidiel môj najväčší favorit.

    Aligátor Master II - úplný prepadák, myslel som, že si na tom dajú viac záležať, ale konfrontácia s konkurenciou ukázala, že je to len nafúknutá bublina, ktorá praskla v tom najvnehodnejšom čase - na testovacom polygóne.

    Čo sa týka Ajbanu a videa, vojaci sa sťažovali na Dingo II - že sedia nízko a keby mali komplet. výstroj...
    Ajban je možno pekný dizajnovo, no neviem posúdiť, či aj ergonometricky a veľkostne vnútri.

    Páni, myslím, že väčšina z nás tieto stroje nevidela naživo, až na pár ľudí čo ich videli na IDEB-e, nevozili sme sa v nich v reálnych terénnych podmienkach, ktoré na Záhorí dávajú zabrať aj špeciálom na Dakar, takže nechajme vojakov, nech si vyberú, (snáď to budú vyberať oni), to, čo sa im zdá najvhodnejšie pre ich potreby. Samozrejme by to malo ísť ruka v ruke s prevádzkovými nákladmi a popri tom aj aby to podporilo hospodárstvo na Slovensku.
    Skrýt celý příspěvek

  • technik
    20:43 09.08.2018

    JLTV Oshkosh za mě super. Výborná balistická ochrana, vynikající mechanicka odolnost ale hlavně přístup výrobce který při jakýmkoliv incidentu prováděl podrobné technické analizy ...
    Zobrazit celý příspěvek

    JLTV Oshkosh za mě super. Výborná balistická ochrana, vynikající mechanicka odolnost ale hlavně přístup výrobce který při jakýmkoliv incidentu prováděl podrobné technické analizy na jejíž základě vydával opravné sety.
    Skrýt celý příspěvek

  • Karlos73
    16:38 09.08.2018

    Rase, Ajban 440 vypadol , ak si dobre pamätám, pre stiesnený interiér a sedenie pre jednotlivých vojakov. (v niektorom z videí z "Slovak Industry Day 2017", kde si viaceré skupiny ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Rase, Ajban 440 vypadol , ak si dobre pamätám, pre stiesnený interiér a sedenie pre jednotlivých vojakov. (v niektorom z videí z "Slovak Industry Day 2017", kde si viaceré skupiny vojakov (hodnotiace tímy) prezerali jednotlivé autá 4x4, zaznelo tam, že ak by v Ajban 440 sedel vystrojený vojak, sedel by nízko a nie moc pohodlne. Ostatné vozidla vypadli pre nevhodnosť pre naše zemepisné pásmo, a iné. Tá kritika smerovala hlavne na Aligator Master II , ktoré malo problém s prekonávaním prekážok, pre nízky podvozok... Tiež vidím slušné šance pre GERLACH, Patriot a Eagle. Podľa mňa z týchto budú vyberať...
    Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    16:11 09.08.2018

    RiMr71:
    výrobce Gerlachu zmiňuje, v základním provedení cenu od 10 mil Kč (398 000 eur). Cena za JLTV Oshkosh má být pro americkou armádu pod 399 000 dolarů - tedy necelých 9 mil ...
    Zobrazit celý příspěvek

    RiMr71:
    výrobce Gerlachu zmiňuje, v základním provedení cenu od 10 mil Kč (398 000 eur). Cena za JLTV Oshkosh má být pro americkou armádu pod 399 000 dolarů - tedy necelých 9 mil kč. Otázkou je samozřejmě cena exportního vozidla. Je ale potřeba taky počítat provozní náklady, servis a podobně. Výsledek tak asi bude docela podobný - Gerlach by byl asi dražší než je udáváno, ale zase by se montoval doma. Oshkosh je zas ověřené vozidlo, byť asi s dražším provozem.
    Skrýt celý příspěvek

  • tektzby
    15:14 09.08.2018

    @Gibon:

    To je fakt, za mě vede Patriot (unifikace dílů je docela dobrý argument), ale i ten gerlach se mi líbí.

    To, že se v tom bude někdo následně hraba a bude vykřikovat ...
    Zobrazit celý příspěvek

    @Gibon:

    To je fakt, za mě vede Patriot (unifikace dílů je docela dobrý argument), ale i ten gerlach se mi líbí.

    To, že se v tom bude někdo následně hraba a bude vykřikovat věci o neadekvátnosti nákupu/výberu, to spíš beru jako dohru.

    Poslední dobou je to hodně oblíbené, stěžovat si i když není na co :D
    Skrýt celý příspěvek

  • Pla-men
    15:11 09.08.2018

    Jako fakt by mě zajímalo jak dobře ten tatrovácký podvozek na menším autě funguje. Jestli je tam poznat rozdíl o proti klasice....

    Jako fakt by mě zajímalo jak dobře ten tatrovácký podvozek na menším autě funguje. Jestli je tam poznat rozdíl o proti klasice....

  • RiMr71
    15:09 09.08.2018

    ...jakpak si cenově může stát takový Gerlach třeba oproti Oshkoshi?

    ...jakpak si cenově může stát takový Gerlach třeba oproti Oshkoshi?

  • Jara
    15:00 09.08.2018

    Hlavní nevýhoda Ajbanu bude že VOP je státní podnik = komplikace při uplácení :))

    Hlavní nevýhoda Ajbanu bude že VOP je státní podnik = komplikace při uplácení :))

  • Gibon
    14:54 09.08.2018

    Patriot = unifikacia dielov s nakladnymi automobilmi. Tiez celkom fajn argument.

    No nezavidim im :-D Nech vyberu cokolvek, nakoniec ich aj tak zotru, ze mali vybrat nieco ine.

    Patriot = unifikacia dielov s nakladnymi automobilmi. Tiez celkom fajn argument.

    No nezavidim im :-D Nech vyberu cokolvek, nakoniec ich aj tak zotru, ze mali vybrat nieco ine.

  • Pla-men
    14:48 09.08.2018

    Přiznám se, že jsem Tatrovák a je mi jedno který pták ji vlastní. Takže za mě Patriot ;-)

    Přiznám se, že jsem Tatrovák a je mi jedno který pták ji vlastní. Takže za mě Patriot ;-)

  • Jara
    14:41 09.08.2018

    Gibon
    Hovno jsem taky nejedl a vím že není dobré, co to má být za argumentaci???

    Gibon
    Hovno jsem taky nejedl a vím že není dobré, co to má být za argumentaci???

  • Rase
    14:36 09.08.2018

    pokud jde o blbý výhled z Ajbanu, tak když se koukeneme na bokorysy, tak Gerlach je na tom s krytem motorového prostoru stejně blbě, rovněž Patriot atd. Obecně jsou na tom všechna ...
    Zobrazit celý příspěvek

    pokud jde o blbý výhled z Ajbanu, tak když se koukeneme na bokorysy, tak Gerlach je na tom s krytem motorového prostoru stejně blbě, rovněž Patriot atd. Obecně jsou na tom všechna vozidla dost stejně a nějakým ostrým výrokům bych se vyhl. Můžeme se bavit o ceně, můžeme se bavit a blahodárném vlivu na průmysl, ale obecně jsou tyhle velké pancéřované 4x4, jen velké krabice :-D které vyžadují specifické zacházení a vyškolenou obsluhu.
    Nejhůř si vede Master II, kvůli nízkému podvozku, což je ale každému jasné.
    Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    14:31 09.08.2018

    V podstatě se řešilo jak se vedlo oněm vozidlům, na tomto videu:

    https://www.youtube.com/watch?...

    Gerlach byl videt až na těchto ...
    Zobrazit celý příspěvek

    V podstatě se řešilo jak se vedlo oněm vozidlům, na tomto videu:

    https://www.youtube.com/watch?...

    Gerlach byl videt až na těchto videích:

    https://www.aktuality.sk/clano...
    Skrýt celý příspěvek

  • Gibon
    14:18 09.08.2018

    Rase: Teraz si ma dost zneistil. Predsalen citam portaly popri praci, mohol som si veci spojit alebo si to zle pamatam.
    Ak tak je, tak sa ospravdlnujem za zle podane info.

    Rase: Teraz si ma dost zneistil. Predsalen citam portaly popri praci, mohol som si veci spojit alebo si to zle pamatam.
    Ak tak je, tak sa ospravdlnujem za zle podane info.

  • Gibon
    14:12 09.08.2018

    mikojan29: Ha, teraz si ma dostal. Predpokladam OSSR kam pak kracis? Ale ruku do ohna za to nedam.

    Bolo to avsak len v rovine jednej vety, cize to moze byt bullshit. Oficialne ...
    Zobrazit celý příspěvek

    mikojan29: Ha, teraz si ma dostal. Predpokladam OSSR kam pak kracis? Ale ruku do ohna za to nedam.

    Bolo to avsak len v rovine jednej vety, cize to moze byt bullshit. Oficialne ti tieto informacie aj tak nitko nepotvrdi.

    Skoda, ze armada nepracuje s takymito info viac a nezverejnuje viac detailov. Trebars na FB. Vedela by tym vzbudzovat zaujem u mladych ludi a aj takto ich lakat aby vstupili.

    Jara: Takze nejazdil...
    Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    14:10 09.08.2018

    Myslím že na palbě se spíš kritizovaly výkony Masteru II. Gerlach se testoval až později samostatně a k žádnému průšvihu u něj nedošlo. Osobně se mi Gerlach docela líbí, rozhodně ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Myslím že na palbě se spíš kritizovaly výkony Masteru II. Gerlach se testoval až později samostatně a k žádnému průšvihu u něj nedošlo. Osobně se mi Gerlach docela líbí, rozhodně nejvíc z celé CZ/SK produkce. Sice výsledek pořád není srovnatelný s vozidly jako Oshkosh nebo Hawkei, ale na naše poměry hodně nadprůměrné. Přeci jen Gerlach tvořili lidé s mnohem menšími zkušenostmi ("na koleně") a i použité materiály nebudou tak skvělé. Zajímavá by ale mohla být cena.
    Pokud jde o Gerlach vs Patriot, tak ani bych se nedivil, pokud by jejich výrobci měli spolu nějakou dohodu o případné spolupráci na výrobě. Ono to s tou konkurencí nebude moc žhavé.
    Skrýt celý příspěvek

  • mikojan29
    14:02 09.08.2018

    Gibon

    Daj link na debatu o skúškach, ak máš.

    Ďakujem.

    Gibon

    Daj link na debatu o skúškach, ak máš.

    Ďakujem.

  • hurvo
    13:43 09.08.2018

    Ajban tan nie je asi preto ze vodic z neho vidi hovno, co je vec ktora sa neda vyriesit bez velkeho konstrukcneho zasahu. A aligator 2 je destilat zlych napadov.

    Ajban tan nie je asi preto ze vodic z neho vidi hovno, co je vec ktora sa neda vyriesit bez velkeho konstrukcneho zasahu. A aligator 2 je destilat zlych napadov.

  • Jara
    12:57 09.08.2018

    No dle mého jsou favority Patriot a Gerlach .....videl někdo ten upravený aligator?

    No dle mého jsou favority Patriot a Gerlach .....videl někdo ten upravený aligator?

  • Flader
    12:54 09.08.2018

    Jara, v tejto "finálnej" osmičke nie. Podľa týchto strojov je vidieť, že OSSR chcú pomerne veľkú 4x4.

    Jara, v tejto "finálnej" osmičke nie. Podľa týchto strojov je vidieť, že OSSR chcú pomerne veľkú 4x4.

  • Jara
    12:52 09.08.2018

    Mikojan29
    Ajban v soutěži není??

    Mikojan29
    Ajban v soutěži není??

  • mikojan29
    12:34 09.08.2018

    Jara

    Video Aligátora je z minulého roka, teraz by sa mali testovať na Záhorí 4 pôvodné autá z prvej predvádzačky - Cobra2, Ejder Yalcin, Eagle a Patriot + nové Perun, Gerlach, ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Jara

    Video Aligátora je z minulého roka, teraz by sa mali testovať na Záhorí 4 pôvodné autá z prvej predvádzačky - Cobra2, Ejder Yalcin, Eagle a Patriot + nové Perun, Gerlach, "vylepšený" Aligátor a Sherpa Light APC.
    Skrýt celý příspěvek

  • mikojan29
    12:25 09.08.2018

    tektzby

    O tomto viem, ja som myslel, že vyvíjajú nástupcu hasičského Terrna1.
    Toto je špeciál ako píše Gibon.

    Gibon

    V ktorej rubrike na palbe sú poznatky z testov?

    tektzby

    O tomto viem, ja som myslel, že vyvíjajú nástupcu hasičského Terrna1.
    Toto je špeciál ako píše Gibon.

    Gibon

    V ktorej rubrike na palbe sú poznatky z testov?

  • tektzby
    12:17 09.08.2018

    @Jara:

    No nebudeme to tu vykolejovat, každopádně jsem chytřejší ;)

    @Jara:

    No nebudeme to tu vykolejovat, každopádně jsem chytřejší ;)

  • Jara
    12:14 09.08.2018

    Tekzby
    Nechce se mi to hledat co já pamatuju tak kolem 91 přišli s discovery dieselové motory VM motori, ty doplnily zoufale pohoné jednotky Rover, pak nevím co “zač” byly ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Tekzby
    Nechce se mi to hledat co já pamatuju tak kolem 91 přišli s discovery dieselové motory VM motori, ty doplnily zoufale pohoné jednotky Rover, pak nevím co “zač” byly jednotky TD5 TD4, TD4 bych si tipnul na BMW, o jejich spolehlivosti nic nevím, ale k posledním letům se dávali jednotky z tranzitu a to by mělo být Ok
    Skrýt celý příspěvek

  • tektzby
    12:08 09.08.2018

    @Jara:

    Co já vím, tak rovery jsou kvalitou motorů po roce 1995 dost špatné.
    Hlavně co se týká těsnění hlav motorů a praskání hladících kanálků, které zapřičiňovalo vtékání ...
    Zobrazit celý příspěvek

    @Jara:

    Co já vím, tak rovery jsou kvalitou motorů po roce 1995 dost špatné.
    Hlavně co se týká těsnění hlav motorů a praskání hladících kanálků, které zapřičiňovalo vtékání chladící kapaliny do spalovacího oběhu.
    To způsobovalo nejenom nefunkčnost, ale hlavně odrovnání celého motoru.
    Skrýt celý příspěvek

  • Jara
    12:03 09.08.2018

    Tekzby
    No tak LR defender má ve své kategorii velké zdvihy a výborné křížení náprav ;)

    Tekzby
    No tak LR defender má ve své kategorii velké zdvihy a výborné křížení náprav ;)

  • tektzby
    11:59 09.08.2018

    @Jara:

    Ježiš já si tu pletu vozítka.
    Já si myslel, že mluvíte o českém kajmanu a on to je ten slovenský aligátor.
    Je to samá ještěrka mezi jménama :D

    @Jara:

    Ježiš já si tu pletu vozítka.
    Já si myslel, že mluvíte o českém kajmanu a on to je ten slovenský aligátor.
    Je to samá ještěrka mezi jménama :D

  • Scotty
    11:58 09.08.2018

    tektzby
    Nová houfnice bude téměř jistě na podvozku Tatra Force tedy 815.7.

    tektzby
    Nová houfnice bude téměř jistě na podvozku Tatra Force tedy 815.7.

  • Jara
    11:54 09.08.2018

    Tekzby
    Nimr RIV je trochu jiná kategorie (váhová), než Zetor on i AJBAN je lehčí, ale zase méně pojme, záleží na slovenských požadavcích.

    Jinak Aligator mi svými proporcemi ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Tekzby
    Nimr RIV je trochu jiná kategorie (váhová), než Zetor on i AJBAN je lehčí, ale zase méně pojme, záleží na slovenských požadavcích.

    Jinak Aligator mi svými proporcemi sedí spíše pro pořádkové služby, ve městech rozhrnovat dav, v terénu to auto očividně nemá co dělat, jestli jeho tvůrci počítali při jeho tvorbě s něčím takovým,že bude muset přejet nějaký zátaras, tak asi nikdy žádný neviděli ....
    Skrýt celý příspěvek

  • Jara
    11:47 09.08.2018

    Neproklamoval zetor nějaké odlehčení ?

    Neproklamoval zetor nějaké odlehčení ?

  • tektzby
    11:47 09.08.2018

    @Jara:

    Mě se zamlouval nedávno uvedený NIMR RIV.
    Ono so re týká "RDVček", tak měl Zetor i nějaký model Fox.
    Ale jsem s vámi za jedno, nízké zvdihy mi nějak nepasují (zvláště ...
    Zobrazit celý příspěvek

    @Jara:

    Mě se zamlouval nedávno uvedený NIMR RIV.
    Ono so re týká "RDVček", tak měl Zetor i nějaký model Fox.
    Ale jsem s vámi za jedno, nízké zvdihy mi nějak nepasují (zvláště co se jízdy v terénu týče).
    Skrýt celý příspěvek

  • Jara
    11:43 09.08.2018

    Pokud vím tak tady mluvíte o tom že si Gerlach nevedl na testech moc dobře, ale to že aligator totálně propadl už nepíšete? Proč? Navíc v aligatoru opravdu jezdit nemusím, stačí ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Pokud vím tak tady mluvíte o tom že si Gerlach nevedl na testech moc dobře, ale to že aligator totálně propadl už nepíšete? Proč? Navíc v aligatoru opravdu jezdit nemusím, stačí videt dlouhý rozvor a malinkatá kolečka, navíc malé zdvihy kol to bylo videt na zveřejněném videu.... jak to asi mohlo dopadnout?
    Skrýt celý příspěvek

  • tektzby
    11:42 09.08.2018

    @Gibon:

    Právě rozměry by z toho mohly udělat (při troše inženýrské imaginace) svižnou artynu pro ryhlé přesuny.
    Vím, že Dana byla rychlá.
    Ale přeci jenom byla výskonostně na ...
    Zobrazit celý příspěvek

    @Gibon:

    Právě rozměry by z toho mohly udělat (při troše inženýrské imaginace) svižnou artynu pro ryhlé přesuny.
    Vím, že Dana byla rychlá.
    Ale přeci jenom byla výskonostně na nižší úrovni.
    A s implementací moderních "autoládovacích" systémů by to mohlo být pěkné.
    Skrýt celý příspěvek

  • Gibon
    11:37 09.08.2018

    Jara: Uz ste na tom novom jazdil? Ako sa spraval v terene?

    Jara: Uz ste na tom novom jazdil? Ako sa spraval v terene?

  • Gibon
    11:32 09.08.2018

    tektzby: tento special ma vsak 2,9 metra sirku a tak je primarne urceny do uzavretych arealov ako su priemyselne objetky, letiska etc.

    A nejedna sa o novu platformu. Je to len ...
    Zobrazit celý příspěvek

    tektzby: tento special ma vsak 2,9 metra sirku a tak je primarne urceny do uzavretych arealov ako su priemyselne objetky, letiska etc.

    A nejedna sa o novu platformu. Je to len vyuzitie podvozku Tatra Force 8x8 a skupinou Rosenbauer, jedneho z najvacsich vyrobcov hasicskej techniky.
    https://auto.hnonline.sk/novin...
    Skrýt celý příspěvek

  • Jara
    11:27 09.08.2018

    Jenže aligator je nepohyblivý podmotorovaný “střep”

    Jenže aligator je nepohyblivý podmotorovaný “střep”

  • Gibon
    11:24 09.08.2018

    Tak co bolo napisane (tusim palba.cz), na polygone si Gerlach nejako vyborne nepocinal.

    Aligator ma vyhodu skutocne slovenskej vyroby, vyvoj na zaklade predchadzajucich ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Tak co bolo napisane (tusim palba.cz), na polygone si Gerlach nejako vyborne nepocinal.

    Aligator ma vyhodu skutocne slovenskej vyroby, vyvoj na zaklade predchadzajucich skusenosti, ale aj vacsiu obsadidetlnost oproti konkurencii. Ako nakladu tak aj osob. Sice 2+9 nebude moc pohodlne, no krizove vyuzitie je urcite plus.
    Velkou nevyhodu su skusenosti so spolocnostou Kerametal a prvymi aligatormi. Odvtedy vsak preslo vela vody.

    Sam som zvedavy ako toto dopadne, no vzhladom na celkovu situaciu predpokladam len dve kriteria. Cena, moznost osadenia veze automatickej veze od EVPU a vyroba na Slovensku.
    Skrýt celý příspěvek

  • tektzby
    11:09 09.08.2018

    Tady je ta Tatrovka.

    https://www.garaz.cz/clanek/ta...

    Tady je ta Tatrovka.

    https://www.garaz.cz/clanek/ta...

  • mikojan29
    10:45 09.08.2018

    tektzby

    Máte link na ten článok o novej platforme Tatra (pre hasičstvo)?

    Gerlach je zatiaľ najvydarenejšie vozidlo, ktoré sa uchádza o zákazku v OSSR - BOV/VTV 4x4. Ešte ho ...
    Zobrazit celý příspěvek

    tektzby

    Máte link na ten článok o novej platforme Tatra (pre hasičstvo)?

    Gerlach je zatiaľ najvydarenejšie vozidlo, ktoré sa uchádza o zákazku v OSSR - BOV/VTV 4x4. Ešte ho treba doladiť a potom sa uvidí. Nebolo by zlé, keby sa presadilo aj v iných krajinách.
    IPM Engineering je asi už spomenutá v názve fy Zetor Engineering Slovakia, patrí HTC holdingu. Možno ju zámerne neuvádzajú, lebo robila a konkurenčný Aligator Master II, tak aby sa to neplietlo. Ale nejakú tú vetu o nej mohli dať.
    Skrýt celý příspěvek

  • Sergej7490
    10:28 09.08.2018

    Len to IPM engineering nejak zabudli spomenut :-) Ale marketing im ide dobre, Kerametal ma co dohanat. Aj ked oni uz 2 vozidla predali :-)

    Len to IPM engineering nejak zabudli spomenut :-) Ale marketing im ide dobre, Kerametal ma co dohanat. Aj ked oni uz 2 vozidla predali :-)

  • tektzby
    09:39 09.08.2018

    Ten Gerlach se mi moc líbí.
    Stále si říkám:"Ten Zetor s Nimrem by nemusely být špatné pro naše ozbrojené síly."
    Jenom mě pak napadá, zda by se o to měl kdo starat.

    Teď nedávno ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Ten Gerlach se mi moc líbí.
    Stále si říkám:"Ten Zetor s Nimrem by nemusely být špatné pro naše ozbrojené síly."
    Jenom mě pak napadá, zda by se o to měl kdo starat.

    Teď nedávno jsem četl o nové platformě (prozatím pro hasičstvo) od Tatry, to by taky nebyla zlá platforma (třeba pro nějakou tu novou houfnici).

    Jo jo kdyby byly ryby v rybníce..
    Skrýt celý příspěvek

  • Flader
    08:55 09.08.2018
    Oblíbený příspěvek

    čo sa týka PR, tak to u Zetoru zvládli zatiaľ o dosť lepšie ako Kerametal s Aligátorom II master a minimálne tak dobre ako CSG s Patriotom / Husarom.

    čo sa týka PR, tak to u Zetoru zvládli zatiaľ o dosť lepšie ako Kerametal s Aligátorom II master a minimálne tak dobre ako CSG s Patriotom / Husarom.