Nadzvukový letoun od NASA
- 1. 7. 2014
- 12 komentářů
- Jan Grohmann
Již v roce 2025 bychom se mohli dočkat nového nástupce legendárních nadzvukových letounů Concorde. Na projektu intenzivně praccuje NASA, která v aerodynamickém tunelu hledá nejlepší uspořádaní budoucího letounu.
Concorde: Rychlý ale drahý a hlučný
Cesta na druhý konec světa zabere mnoho hodin, i když letíte dopravním letadlem rychlostí 800 – 900 km/h. Z Prahy do New Yorku to je vzdušnou čarou 6500 kilometrů a dopravní letadlo více než 900 kilometrů za jednu hodinu jednoduše neuletí.
Naproti tomu legendární Concorde dokázal létat rychlostí až Mach 2, tedy 2 352 km/h u hladiny moře. Přelet přes Atlantik trval podle proudění vzduchu v atmosféře 3 až 3,5 hodiny.
Bohužel provoz Concorde byl velmi drahý, což nakonec vedlo v roce 2003 k ukončení provozu flotily. Provozovatelé ani výrobce přitom neplánovali žádnou náhradu.
Celý článek si můžete přečíst na HYBRID.CZ
Související články
Úspěšný let hypersonického letounu X-51A Waverider
Firma Boeing má důvod k velké oslavě. Čtvrtá letová zkouška hypersonického stroje X-51A Waverider ...
- 04.05.2013
- 1 komentářů
- Jan Grohmann
Hypersonické zbraně: Budoucnost válčení v 21. století
Rusko a Spojené státy intenzivně pracují na hypersonických zbraních. Americké letectvo US Air Force ...
- 10.10.2013
- 1 komentářů
- Jan Grohmann
F-35 Lightning II: Letoun za dvě a půl miliardy
Stíhačku F-35 v posledních letech stíhají technické i rozpočtové problémy, ostatně jako každý nový ...
- 16.10.2013
- 13 komentářů
- Jan Grohmann
Hypersonický bombardér SR-72
Lockheed Martin potvrdila svůj záměr vyvinout hypersonický dálkový průzkumný a bombardovací letoun. ...
- 04.11.2013
- 1 komentářů
- Jan Grohmann
Rim: Znám spoustu těch, co jsou zelení profesionálně (a nejsou to vojáci :-) ). A ať vzpomínám jak vzpomínám, žádný z nich rudý není, dokonce i oranžová je ve výrazné menšině ;-) ...Zobrazit celý příspěvek
Rim: Znám spoustu těch, co jsou zelení profesionálně (a nejsou to vojáci :-) ). A ať vzpomínám jak vzpomínám, žádný z nich rudý není, dokonce i oranžová je ve výrazné menšině ;-) Ale je pravda, že na spoustu těch nejukřičenějších aktivistů to bude platit. Jenže soudit podle nich všechny, je jako soudit všechny pravičáky podle Hájka :-DSkrýt celý příspěvek
No uz len to ludstvu chyba aby sa rozsirili masovo, uz dost zasieral atmosferu a zral neskutocne mnozstvo vzduchu a paliva, pochybujem ze ten novy bude dako radikalne setrnejsi
No uz len to ludstvu chyba aby sa rozsirili masovo, uz dost zasieral atmosferu a zral neskutocne mnozstvo vzduchu a paliva, pochybujem ze ten novy bude dako radikalne setrnejsi
JO, ještě proč ten dáraz na rychlost M2 tolik a tolik a hladiny moře - no páč se rychlost zvuku (a tím i hranice jejího překonání) s výškou mění. Ono je to vlastně tlakem, ...Zobrazit celý příspěvek
JO, ještě proč ten dáraz na rychlost M2 tolik a tolik a hladiny moře - no páč se rychlost zvuku (a tím i hranice jejího překonání) s výškou mění. Ono je to vlastně tlakem, teplotou, atd, ale výška bude "stačit" .)Skrýt celý příspěvek
Autor tím pravděpodobně spíše myslel, vlastně to co napsal :) Tedy že "Mach 2, tedy 2 352 km/h u hladiny moře" - tedy že rychlost Mach2 (kterou COncorde létal) je u hladiny moře ...Zobrazit celý příspěvek
Autor tím pravděpodobně spíše myslel, vlastně to co napsal :)
Tedy že "Mach 2, tedy 2 352 km/h u hladiny moře" - tedy že rychlost Mach2 (kterou COncorde létal) je u hladiny moře cca tolik kolik napsal.
Ale on té rychlosti skutečně dosahoval ve výškách cca 15-18km. "Dole", pokud "dole" bereme cca 9km létal podzvukově. Kdyby překonal rychlost zvuku ještě někde nad pevninou a nízko, to by moc populární nebyl :)Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...