NÁZOR: Naše bezpečnost není samozřejmost ve dvou různých výstupech

Steadfast Jazz 2013
Cvičení Steadfast Jazz 2013 / NATO

Před dvěma dny proběhla 2. národní konference organizovaná Jagellem 2000 s názvem Naše bezpečnost není samozřejmost. Celý den diskusí o bezpečnosti, odpoledne i za účasti vrcholných politiků, má zajisté v dnešní době smysl. Článek původně vyšel na blogu On War | On Peace.

Připomínat, že bezpečnost je cosi, co vyžaduje určitou pozornost a investici je záslužné. Stejně jako slyšet názory reprezentantů významných politických stran na to, jak vidí bezpečnost naší země a širšího okolí, kde spatřují hlavní ohrožení a jak na ně chtějí reagovat je osvěžující, zvláště s vědomím toho, že s obranými tématy se volby nevyhrávají.

Zaujalo mě, že se v médiích objevily v zásadě dva výstupy. První mě potěšil, byť jeho dopad je minimální. Bývalý polský prezident Aleksander Kwaśniewski ve svém vystoupení vyslovil podobný názor, který jste již mnohokrát mohli číst například na těchto stránkách, že současná zemětřesení jsou součástí přerodu světového řádu, přesunu mocenských centrem a rozdělení moci.

Od Ruska očekává Kwaśniewski, že se stane jedním z nových mocenských center formujícího se multilaterálního světa. Nepůjde však o překotnou revoluci v rozdělení světové moci. Významnou roli budou podle něj nadále hrát Spojené státy, jejichž role však „už nikdy nebude tak silná jako v průběhu posledních dvaceti, třiceti let".

Dalšími budoucími supervelmocemi se stanou Indie a především Čína. „Ta se již připravuje na převzetí role supervelmoci číslo jedna. Demografie je hybnou silou," konstatoval Kwaśniewski.

Mezi supervelmoci zařadil Evropskou unii, která má sice podle něj zůstat důležitým hráčem, musí však udržet svou jednotu a reformovat se.

Pokud by se měla použít historická paralela spíše než Studená válka, kterou si ještě pamatujeme a proto ji tak rádi používáme za příklad, se bude svět podobat Evropě 19. století, v posledních 25 letech odmítaná geopolitika bude opět hrát významnější roli, což mimo jiné Kwaśniewski také zmiňoval ve vystoupení. Obnova koncertu velmocí je také jediným způsobem, jak řešit některé dlouhodobé problémy, například v Severní Africe a na Středním východě.

Každopádně lze očekávat, že v oblastech střetu zájmů bude nadále převládat nestabilita a zmrazené konflikty. Bude potvrzena anarchičnost mezinárodního prostředí. Zkrátka, realismus po liberálním doufání opět přebírá nadvládu.

Druhý výstup zarezonoval mnohem více a nějak ani nemohu říct, že mě potěšil. Ale nevím, i proto se zdržím obsáhlejších komentářů. Jeho autorem je generál Petr Pavel, který od 1. června letošního roku nastupuje v NATO a vyvolal titulky typu:
 + NATO není v tuto chvíli příliš připraveno na válku, varuje generál Petr Pavel (Právo)
 + Špatná zpráva! NATO prý nemá na to ochránit Pobaltí před Rusem (instory.cz)
 + Rusku by k obsazení Pobaltí stačily dva dny, NATO by nestihlo reagovat, řekl Pavel (Český rozhlas)
 + NATO Believes Russia Can Take Over Kiev, Baltic Countries Within Two Days (sputnik News)

To, že generál parafrázoval Putinovu větu o tom, že Rusko obsadí Ukrajinu za pár dnů, neobstojí. Toto je citace z článku v Právu:

„Aniž bych chtěl malovat čerta na zeď, tak jsem toho názoru, že naše sebevražedné tendence v Evropě se začínají projevovat měrou, která by nás měla varovat," řekl Pavel.

Podle něj Aliance není připravena, aby rychle rozhodla o nasazení svých vojáků. „Dnešní NATO není příliš připraveno na válku," uvedl generál.

Podle něj by Rusko dokázalo obsadit pobaltské státy za dva dny a Aliance by neměla šanci útok odvrátit...

„Když byl prezident Putin tázán, za jakou dobu by byl schopen obsadit Ukrajinu, tak řekl, že by byl v Kyjevě za dva dny. Podle mého to není nadsazené a stejná doba by mu stačila na obsazení pobaltských republik. A my bychom nebyli za takovou dobu reagovat," dodal Pavel.

Pokud by k takovému scénáři došlo, byla by Aliance podle něj před dilematem, zda jít do střetu s Ruskem, který by se mohl vyvinout v jadernou válku, nebo spojencům pomoci.

NATO se loni na summitu ve Walesu domluvilo na vzniku jednotek velmi rychlé reakce, které jsou schopné vyrazit do akce během dvou dnů. Podle Pavla je ale nereálné, aby se do dvou dnů rozhodly parlamenty všech 28 aliančních států."

Asi budou rozdílné názory na to, jestli je to v současné situaci nejšťastnější signál vysílaný jedním z vrcholných představitelů aliance. Být však občan Pobaltí, znejistím, začnu se ptát, jestli mi tak náhodou celou dobu o alianci a jejích schopnostech nelžou a budu přemýšlet, jak se postarat sám o sebe.

Redakčně upraveno

Nahlásit chybu v článku

Doporučte článek svým přátelům na sociálních sítích

Související články

Angažmá Petra Pavla v NATO

Armádní generál a náčelník Generálního štábu Armády ČR Petr Pavel nastoupí 26. června 2015 na post ...

Občané České republiky vítají vojáky NATO a hlásí se k demokracii

Vyškov na Moravě byl jedním ze tří míst, kam včera dorazila kolona amerických vojáků vracejících ...

EXCALIBUR ARMY vyveze do Iráku bojová vozidla pěchoty

Spolková republika Německo udělila společnosti REAL TRADE PRAHA a.s. povolení k reexportu 280 ...

Budoucnost manévrového boje izraelské armády

Minulý týden proběhla v Izraeli mezinárodní konference Ground Forces Israel Defense. Na konferenci ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit zeleně příspěvky za posledních:
Stránka 1 z 2
  • TECHNIC
    15:56 09.06.2015

    Jo překlad nikdy nebude dokonalý, ale u takhle rozsáhlého dokumentu to nebude hrát takovou roli. To že se dá vykládat různě je právě nejzákeřnější vlastnost. Upozorňuji že ve jménu boha se muslimové vraždí mezi sebou a to je v koránu jasně napsáno že zabít muslima je hřích, evidentně stačí říci že ten muslim nevyznává správně výru a proto není správný muslim, ale hříšník.

  • Sorge-227
    21:17 08.06.2015

    Cesky preklad nie je dobry. Koran je napisany tak ze ho mozes rozne vylozit. Velmi spatne sa preklada. Zalezi kdo ho preklada a s akym umyslom. V Korane sa pise tak ako v bibli, ze nezabijes, atd. Kazdopadne Koran vychadza zo stareho zakona. Mojzis, Jezis Kristus su prorokovia, ktorych uznava aj Islam. Zidu oznacuju muslimovia ako ludi pisma. Dokonca Mohamedovi ,zidia poskytli utocisko pred odporcami Islamu.

    Za momntalny bordel mozu byvale kolonialne velmoci, ktore to tam storocia drancovali a zotrocovali. Ked sa to tam trochu uklidnilo tak tam vtrhlo USA, NATO. Bombardovali Lybiu a teraz nechavaju na nas aby sme sa postarali o utecencoch.

  • Takeda
    18:50 08.06.2015

    Luky: A kdo nám to tu nenávist programuje?

  • TECHNIC
    18:30 08.06.2015

    Ale píše verš 4.89 a 3.28 pokud výte o jiném překladu koránu tak kde je?
    S takovýmhle náboženstvým v Africe nikdy mír nebude a pokud se rozšíří v Evropě tak to tu bude samá válka. No jak to tak vypadá tak první islámský stát v EU bude Francie a v ten okamžik se EU rozpadne. Proto je také důležité zachovat českou korunu a vlastní zbrojní výrobu.

  • Sorge-227
    20:05 06.06.2015

    V Koranu sa nic nepise o vasich predstavach.

  • TECHNIC
    00:31 06.06.2015

    V koránu je jasně napsáno že muslim se nemůže přátelit s nevěřícím, tak očem se tu vůbec bavýme. V čechách se na veřejnosti prezentují jako mirumilovní a tolerantní, ale pokud základem jejich náboženstvý je takový text jakým je korán tak to jim nevěřim ani dobrý den. V podstatě je to stejný jako fašizmus ( kdo není věřící
    je méněcený a nezaslouží si žít ). V islámských státech se islám použivá k ovládání lidí, tam obvykle žáná demokracie není. Jsem take přesvědčen jako FIGHTER 45 že většina uprclíků jsou mladí bojeschopný muži tak proč tam nezůstanou a nebojují ?

  • Adanedhel
    13:44 05.06.2015

    Xenofobie - strach z neznámého. Islám je všeobecně známá a zrůdná ideologie. Vějičkou antisemitismu mně akorát tak urazíš, Izraele a Židů si vážím jako málokoho. Nepovažuji se za nadčlověka, ale když mám porovnat naše zvyky a např. pedofilní svatby a mrzačení žen (obřízka) tak je mi jané, co je lepší. Jsi sketa a hlupák.

  • Sorge-227
    10:36 05.06.2015

    Adanedhel:

    Utocit na muslimu moze iba xenofob a antisemitista. Nedokazete pochopit ze v kazdej spolocnosti sa najdu ludia, ktori patria za mreze alebo do ustavu chorobomyslnych. Tak ako fanatici od muslimov tak napriklad vy zo zapadneho vyspeleho sveta nadludi.
    Zabil by ste miliony a nezachranil nikoho - to je vas pohlad na muslimsky svet. Ked ludia ako vy sa dostanu k moci tak sa budu asi otvarat tabori smrti.

  • Fighter45
    06:45 05.06.2015

    Nejrozumnější nejlevnější by bylo uprchlíky nepřijímat, naložit na velké lodě odvést zpátky, k čemu nám tu budou mladí bojeschopní muslimští černoši, kteří nic použitelného neumí, to opravdu nevím. Kolik z nich jsou teroristé, zločinci, radikálové nelze dohledat. Svoje ženy a děti nejspíš nechali napospas v Africe.
    Co se týče politiků z Bruselu, ti žijí nejspíš v jiném světě, do styku s islamisty nepřicházejí, těm, kteří toto stěhování národu, spíše invazi podporují, ty bych poslal, podívat se na nepokoje islamistů na jih Itálie, nebo bez doprovodu Kfor do Kosova.
    Kdyby je posílali obratem zpět, tak by sem nehrnuli, ovšem, když EU oznámila, že je přijímá s otevřenou náručí, to se sem teprve pohrnou.
    Nikdo koho znám tu muslimské imigrantu nechce, toto je názor 99% populace, politici by jej měli respektovat.

  • TECHNIC
    17:46 04.06.2015

    Včera jsem v televizi sledoval rozhovor s eurokomisařkou a když přišlo na téma uprchlíků řekla že v imigrantech vidí pozitivní obohacení naší kultury a jen přínos pro naši civilizaci. Pokud se k tomu úředníci EU budou takto stavět tak nemám námitky proti uzavření hranic států a cestování s pasem. Většina států EU je zadlužená a na tohle prostě nemá, je levnější je odvézt spět a udělat tam pořádek, nedá se nic zkazit.
    Teoreticky se vyznavači islámu nemají zabyjet mezi sebou (podle některých veršů koránu) , tak je alespoň k tomuhle donutit.Pokud je necháte v EU tak časem zjistí že je tady žádná zářivá budoucnost nečeká a pak se přikloní k radikálnímu islámu.

  • Adanedhel
    16:40 04.06.2015

    Ano, e - islam, to je důvěryhodný zdroj, a jenpromuze.cz kde jsou schopni tvrdit kdejakou kravinu, to je opravdu ubohý argumentační manuál od islámofila. Budete se muset ještě mnoho co učit. No, pro mně je určující to, že islám chce narposto pozměnit k obrazu svému Evropu a že nyní jsme šikanováni, evropské ženy znásilňovány atd. Ale co, islámu se může zastávat jen fanatik anebo duševní troska.

  • Sorge-227
    16:29 04.06.2015

    "Ale nevšiml jsem si, že nějaký podstatný vynález vyšel z např. muslimského světa, v posledních 200 -300 letech ?"
    Muslimovia mali tiez obdobie ked boli vrcholom civilizacie tak ako zapadna europa, USA.

    To som iba tak nasiel na internete:
    http://www.e-islam.cz/node/547...

    http://www.jenpromuze.cz/start...


    Staci hladat informacie a kto sa chce ucit a hladat pravdu tak najde.

  • Adanedhel
    15:46 04.06.2015

    Samozřejmě ostatní kultury nejsou "barbaři". Ale nevšiml jsem si, že nějaký podstatný vynález vyšel z např. muslimského světa, v posledních 200 -300 letech ? Je vidět, že jste jen obyčejný tupý knihomol, smíchal jste osmanskou říši s křižáky, je to s váma marný.

  • Sorge-227
    14:33 04.06.2015

    Co je vam potom kto som ja. Uz si predtavujete ze som muslim. Ste tak jednoduchy, predvidatelny.
    Islam je najvacsia hrozba zapadnej civilizacie? Ste k smichu.- Jak je to povysenecke. Zapad je nadnarod a ostatni su barbari.

    Chlapi neblaznete, to ako vazne vidite v kazdom muslimovi hrozbu? Ked u nas pracuju, vychovavaju svoje rodiny, odvadzaju dane tak su ku prospechu spolocnosti. Teraz nemyslim povine kvoty z Bruselu. Davate vsetkych muslimov do jedneho kosa. Stale sa obajujete vedomostmi o islame (historiu, kulturu), ale neviete nic. Oni utocili na europu ako osmanska risa, ale mi sme neposielali kriziakov do svatej zemi? Iba si vytahujete co vam vyhovuje. USA (NATO) a izrael to tam rozvracaju a nicia. Oni sa iba brania. Vsetko co sa vam nepaci na islame je dosledok politiky USA(NATO), izraela. Mozete sa im podakovat.

  • Adanedhel
    12:15 04.06.2015

    Kristova noho, tak on někdo zmanipuloval 1.5 miliardy lidí na planetě, od USA kolem dokola až po Austrálii aby začali útočit na tzv. Západní civilizaci jen proto, aby získal podporu nemuslimů k vyhlazení muslimů? Lidé, uvědomte si, že Evropa (a ostatní nevěřící) mají problém s islámem a muslimy už od sedmého století, a od devátého století se muslimové s tu většími, tu menšími úspěchy snaží dobýt Evropu. Když se po tisíci letech poučili, že pomocí zbraní to nejde, zkouší vnitřní rozvracení a kolonizaci. Žel, dnešní podíl socialistů, sluníčkářů a jiných zradců jim v tom vydatně pomáhá. Asi je pravdou, že lidstvo je nepoučitelné. Je mi z toho smutno.

  • Luky
    11:39 04.06.2015

    Podle mě je zde účelově mezi lidmi rozdmýchávána nenávist k muslimům.
    Celá ta kampaň ISIL, rozmlácená Afrika, uprchlíci a do toho iracionální utečenecké kvóty.....chtějí nasrat lidi aby se nikdo nebouřil, až tam konečně vlítnou...mají velký skluz oproti původně deklarovaným plánům.

    Ano, radikální islám je nebezpečný a zvěrstva páchaná pod jeho záminkou jsou neodpustitelná.
    Je blbost u nás živit a rozvíjet muslimskou kulturu.
    Ale odmítám se nechat vozit na vlně programované nenávisti.

  • Petr M
    11:10 04.06.2015

    Sorge-227 nejste náhodou muslim, že tu IS a islamisty tak usilovně obhajujete?
    Já toho vím dost, narozdíl od vás, že Islám je největší hrozba pro naši civilizaci a kultury, náboženství, a nesmí se u nás šířit.

    Jinak romové at jsou jací jsou, tu teroristické činy páchat nebudou, nemají odlišnou víru, nebudou šířit islám.

    Co se týče muslimů v čr, je jich tu čím dál ví, denně člověk potkává opálené chlapi hovořící nějakou hatmatilkou, ženské s šátkem na hlavě v 30°C vedrech.

    Musíme islám respektovat, tak jako muslimové respektují "nevěřící"? At si ve svých muslimských státech dělají, co chtějí, ale v ČR pro ne není místo, stačí se podívat, jak kosovští muslimové respektovali nevěřící, tím že jim tolerantně vypalovali kostely a obydlí. O tom, jak jsou muslimové tolerantní se může každý přesvěděit, muslimských státech, když bude mít třeba křesťanské symboly, mluvit o křesťanství, nebo říci něco o islámu, Mohamedovi, bude rád, že ho tolerantní muslimové nezabijí ve jménu Aláha...

    Nemam nic proti imigrantům třeba z Ukrajiny, kteří vyznávají stejné hodnoty a umí dělat, ale pro nevzdělané muslimské černochy z Afriky, kteří neznají jazyk, nemají vzdělání, nemají profesní kvalifikaci, snad krom střílení z ak47 a pasení koz, pro ty zde není místo.

    https://www.facebook.com/ivcrn...

  • Adanedhel
    07:36 04.06.2015

    To je obvyklá argumentace - co když zakážeme ISlám co bude pak. A člověče, nemyslíte, že něco podobnýho už tady nezaznělo když se jednalo co bude s nacismem ? Pokud jde o to, zda jsem potkal muslima, ano potkal jsme jich několik, byli to muslimové z Tádžikistánu, Afghánští muslimové, Turkméni atd. Pokoušeli se mně konvertovat k islámu, v práci u linky si dávali ty svoje modlitby, zdržovali, a vedli řeči o tom, že je pod jejich úroveň pracovat s nevěřícími, že mají příbuzné v Londýně a taki vedli řeči o tom, že je jim špatně z žen které potkávají, protoe nenosí čádor. O takovéhle lidi, není co stát. Evropa je ohroena zevnitř - svými zkorumpovanými politiky, neschopnými úředníky a přívalem muslimů. A druhé ohroení (v součastnosti poněkud menší, přesto významné) je ze strany Ruska. Já nepochybuji o tom, že jakmile by např v Makedonii, nebo jiném státě nastal chaos, a zároveň by se Evropa potýkala s muslimy, nebudou mít problém si něco urvat, protože NATO by v tu chvíli řešilo úplně jiné problémy. Jejich kultura je s tou naší neslučitelná a já ji nerespektuji a doufám, že takových lidí, je čím dál tím víc.

  • Sorge-227
    21:33 03.06.2015

    Zakazeme Islam v EU a co potom zakazeme - romov, Vas zakazeme? Je to 3. najvacsie nabozenstvo na svete. Cesi a Slovaci by mali riesit skutocne problemi (nezamestnanost, romov, negramotnost, budovanie infrastrukturi,...). Nasim najvacsim nepriatelom sme my. Iba posielame vojakov do zahranicia, ktori vnucuju im nasu kulturu. USA, Velka britania, Francuzko, Italia rozbila celu severnu afriku aj s blizkym vychodom a vy sa divite ze preco nam to chcu vratit. Si predstavte ze by prisiel do vasej krestanskej zeme muslimska armada a nutila vas chovat sa podla ich predstav.

    Vase vyjadrenia ukazuju a dokazuju ze nic neviete o Islame. Neviete nic o IS. Vsetky informacie cerpate iba z tel. novin. Potkali ste niekedy muslima v zivote? Co vam spravili muslimovia ze sa o nich vyjadrujete ako o hmyzu.

    "Ano, co se týče milovníku muslimů, at emigrují třeba do muslimského státu a tam 5x denně bouchají hlavou o zem ve jménu Aláha."
    To nie je o milovani muslimu, ale o respektu k inej kulture, ktorej nemusime rozumiet ale musime ju respektovat.

    Adanedhel:
    Prepacte, spletl som si knihu. Ja som cital tu cervenu.

  • Petr M
    12:32 03.06.2015

    Ano Všichni naši europoslanci čssd, kdu-csl, top09 hlasovali pro kvoty a přijetí muslimských imigrantů. komunisti se zdrželi, proti byl snad je jedině Mach...
    Podle toho je vidět, jakou máme reprezentaci vlastizrádců v Bruselu, kteří vůbec nedbají názoru veřejnosti, která je jednoznačně proti přijetí islamistů.

    Jediná věc, která může EU zachránit je zákaz islámu a a rozhodně nepřijímání dalších islamistů. Bohužel osud Evropy je již nejspíš spečetěn, a do cca sta let bude Evropa zcela islamizovaná

    Ano, co se týče milovníku muslimů, at emigrují třeba do muslimského státu a tam 5x denně bouchají hlavou o zem ve jménu Aláha.

  • TECHNIC
    23:57 02.06.2015

    Tak jo Sorge o ropu jde také. Moje konspirační teorie: Něgdo, možná skupina lidí touží po moci a bohatstvý. Pravděpodobně ani nejsou věříci a pomocí islámu a drog ovládají IS. Bojí se o své životy takže zůstávají v anonymitě. Úžasný příklad jak
    zneužívat náboženstvý a islám je na to úplně ideální obvzláště tam na poušti ,kde většina lidí neumí ani číst to se jim dá nabulíkovat cokoly. Je to běžná praxe v muslimské světě. A řeknu ještě jeden názor, některým lidem se nebude líbit,
    Pokud se někomu tak líbí islám a věří v něj, tak pro něj nebude zatěžko se odstěhovat třeba do Arabských emirátů tam mají dostatek již postavených mešit.

  • Adanedhel
    22:58 02.06.2015

    Sorge, já korán četl. Pokud tě to zajímá, tak já korán četl. Ten velký, zelený, psaný česky. Jsi absolutní lhář a demagog, oni nám tu svojí pakulturu už vnucují a naši zrádní politici se jen drží postů a celou situaci jen zhoršují. Buď jsi za ty řeči o krásách islámu placený, anebo jsi prostě úplný blb.

  • Sorge-227
    22:41 02.06.2015

    Adanedhel
    istě, a to muslimské řádění po celém světě jsme si asi vymysleli...
    oni sa iba brania. Vnucujeme im nase hodnoty ktore nechcu a nemozu prijat co ja dokazem pochopit. Skuste si predstavit ze by oni prisli vnucovat nam ich hodnoty.

    iste, a to zapadne radeni po celem svete jsme si asi vymysleli...

    TECHNIC
    Sak hovorim, necitali ste koran. Ste vsetci ignoranti, a fanatici svojho presvedcenia.
    Ta vasa stanka www.koranoislamu.cz... je propagantisticky nesmysl. To sa v korane nepise. To je dokonali priklad manipulovania nevzdelanimi ludmi, ktori si nic nenastudovali z roznorodych zdroju. Mozem urobyt podobnu stranku o bibli a prelozot do arabstiny.

    Neviem ci ste si vsimli, ale kde bojuje IS tam je ropa. Takze vsechno je to o peniazoch.

  • TECHNIC
    21:42 02.06.2015

    www.koranoislamu.cz... tam je překlad, stačí přečíst par sur. Tolik vzteku a nenávisti jako je v koránu nemá obdoby . Ve většině veršů se píše jak se nevěřící dostanou do pekla, jak hnusné. O nějaké toleranci a lásce toho tam moc nenajdete. Je to základní text, neměný. Můžete ho vykládat dle své potřeby a ovládat ostatní s odkazem na boha. Pokud bude potřeba najdou se vhodné verše
    a můžete tvrdit že islám je mírumilovný a džihád nemá s výrou nic společného, tomu říkám dokonalá konspirace.

  • dante1
    20:15 02.06.2015

    No hlavně by mněli konečně něco udělat s těmi imigranty protože takový nápor prostě evropa dříve nebo později nemůže zvládnout.Být to na mně tak udělám vše co se dá aby se sem vůbec nedostali a když už tak je prostě nemilosrdně pošlu zpátky z kama přitáhli .Vím že se to může někomu zdát kruté ale bohužel ani v 21.století není v našich silách se postarat o všechny a až se nám to tu v Evropě definitivně vymkne z ruky tak už bude pozdě.

  • Adanedhel
    22:06 01.06.2015

    Jistě, a to muslimské řádění po celém světě jsme si asi vymysleli...

  • Sorge-227
    20:32 01.06.2015

    Je videt ze nikto z vas necital Koran. Asi mate napozerane vela usa filmov. Tam asi cerpate info o Islamu. Najhorsi fanatici su nasi obcania EU a USA ktori konvertovali na Islam. Koran odkazuje na stary zakon. Nemozete pochopit ich kulturu ked vobec nic o nich neviete. Neprecitali ste si ziadnu knihu nic. Islamsky stat vytvorila nezodpovedna politka USA a EU, co vyvrcholilo utecencami do EU. Kolem Ruska sa rozmiestnuje infrastruktura NATO. By ma zaujimalo keby si Rusove stavali zakladne a cvicili v Mexiku. Co by hovorilo USA? Ta najlepsia, najvyspeljsia zapadna kultura chce ovladat a vychovavat vychod. Ako to asi dopadne?

  • Adanedhel
    19:41 01.06.2015

    Mil GAVL: Pokud bych přece jen přikročil k takovému radikalismu a zakazoval ideologii, pak by muselo jít o zákaz všech ideologií. Když se zakázzal Nacismus, proč ne Fašismus ? Proč ne komunismus, proč ne maoismus ? Drahý GAVL, tomu o tom lhaní se říká Taqíja. A to nezávisí na vůli překladatelově, ale to už tak nějak je ustaveno v Koránu a hadísách. Váš postoj je velmi a TRESTUHODNĚ nezodpovědný. Ale většinová společnost vás trestat nebude. Sami seznáte, jak je to s těmi překlady, až jejich účinek poznáte na vlastní kůži. Bohužel, je to smutné, ale doba liberalistického experimentu už skončila, a nyní se tápe, kudy dál. Ve společnosti, kde v zájmu "svobody", nemůžu se zbraní v ruce hájit život svůj, a život svých milovaných, já žít nechci. Taková "svoboda" ostatních je mi k ničemu a dokonce mi škodí a neudělám nic, abych takový koncept držel při životě.

  • GAVL
    14:56 01.06.2015

    TECHNIK napsal
    Ten zákaz islámu zní rozumě, pokud někdo bude organizovat petyci za zákaz islámu tak to podepíšu. Islám je minymálně stejně nebepečný jako fašizmus.
    Mají to dobře sepsaný mohou ve jménu Aláha ráno vraždit a večer budou tvrdit že to s islámem nemá nic společného a my jim tohle máme tolerovat.

    reakce
    Ačkoli jsem ateista, naprosto nesouhlasím se zákazy ohledně vyznávání jakékoli víry.
    Pokud bych přece jen přikročil k takovéme radikalizmu a zakazoval náboženství, pak by muselo jít o zákaz všech náboženství. Na základě toho zbavit veškeré náboženské instituce majetku ve prospěch státu a tedy ve prospěch všech občanů.
    Pokud jde o to jak píšete , že to mají dobře sepsané tak bych prosil uvést kde je v Koránu napsáno, že můžou ráno vraždit a večer tvrdit, že to nemá s islámem nic společného. Též by bylo vhodno uvést autora překladu z kterého čerpete.

  • pet.rok
    22:19 30.05.2015

    pardon opravujem: 2 miliony osob zo zahranicia s povolenim pobytu celkom (nie ako prirastok)

  • pet.rok
    22:15 30.05.2015

    Muhaha: ano suhlasim, zalezi na uhle pohladu. je otazka co tato cesta prinesie z dlhodobeho hladiska najma co sa tyka demografie (starnutie az vymieranie populacie) alebo ci nahodou neziska postupne vacsiu vahu nazor mladsej generacie (co vzhladom k uvedenemu asi nie je prilis pravdepodobne).

    Kazdopadne nech to dopadne tak ci onak myslim ze pre Europu, nie je Japonska cesta realna nakolko Europa je daleko otvorenejsia ci uz geograficky, obchodne ale aj mentalitou.

    Len na doplnenie imigracia do Japonska zas nie je nejako blizka nule ale dosahuje v rade 2 miliony ludi rocne a z toho polovicu tvoria Cinania a Korejci.

  • TECHNIC
    21:58 30.05.2015

    Ten zákaz islámu zní rozumě, pokud někdo bude organizovat petyci za zákaz islámu tak to podepíšu. Islám je minymálně stejně nebepečný jako fašizmus.
    Mají to dobře sepsaný mohou ve jménu Aláha ráno vraždit a večer budou tvrdit že to s islámem nemá nic společného a my jim tohle máme tolerovat.

  • Muhaha
    20:03 30.05.2015

    to pet.rok:

    Záleží podle jakých kritérií to posuzujete. Pokud je pro Vás primární růst růstu HDP, případně výška veřejného dluhu, tak prosím.

    Japonci se rozhodli pro jinou cestu. Došlo k celospolečenské shodě na tom, že za nízký úrok financují prostřednictvím nákupu státních obligací veřejné deficity a odměnou jim za to jsou velice nízké daně (až absurdně nízké, z pohledu občana ČR).

    Stejně tak se raději smíří se "stagnací" ekonomiky, spojenou se stárnutím obyvatelstva, než aby ji stimulovali přijímáním mas imigrantů. Rozhodli se, že pozvolný přirozený úbytek populace přelidněných ostrovů pro ně bude dlouhodobě prospěšnější, než honit se za chimérou HDP.

    Však osud rozhodne, čí cesta je rozumnější, zda EU, nebo Japonska. My dva to nebudeme :)

  • Petr M
    18:58 30.05.2015

    Japonsko je nejvyspělejší stát a islám je tam zakázán. Bylo by ideální, kdyby se ke stejnému kroku odhodlala i EU, místo podpory invaze islamistů a jejich přerozdělování do členských států.

    Když už, tak at muslimské imigranty přijmou muslimské státy jako Třeba Turecko, Pákistán, bohaté státy Perského zálivu, naši dobří spojenci SA, Bahrain, Katar, Kuvajt, Jordánsko atd.

    Naši předkové nasazovali životy, umírali, aby ubránili Evropu před nájezdy islamistů, Současná politická reprezentace v EU je přijímá s otevřenou náručí...

    Je jich u nás pár desítek tisíc a už se projevují...
    http://www.parlamentnilisty.cz...

  • pet.rok
    18:30 30.05.2015

    Muhaha: Ano Japonci su velmi konzervativny narod, co je do znacnej miery prave sposobene historickou izolaciou. Ale rovnako ako vsetci ostatni aj oni sa nejakym sposbom musia vyrovnat so sucastnou globalizaciou. A bohuzial nemam pocit ze sa im to dari napr. v porovnani s Korejcami dari dostatocne dobre.

  • pet.rok
    18:09 30.05.2015

    Adanedhel: asi ste ma nespravne pochopili, hovoril som uplne vseobecne a tyka sa to rovnako Europy, Severnej Ameriky rovnako ako napr. postoju Saudskej Arabie proti azijskym pristahovalcom (ine priklady pre istotu nebudem menovat).
    Su to jednoducho vseobecne a historicky overene zakonitosti len ludia si stale myslia ze toto a teraz je ina situacia.
    Deti mam v pocte zarucujucom reprodukcny rozvoj a tymto sa staram o demograficku stabilitu ale na rozdiel od vas mi nie je z vasich nazorov na vracanie len s nimi jednoducho nesuhlasim. :)

  • Adanedhel
    17:21 30.05.2015

    pet.rok JE zajímavý, že tzv. náckovská řešení vztahujete jen na nás, na Evropany, potažmo na bílé jako celek. Ale je zajímavé, že ty nejhorší praktiky muslimlů a přistěhovalců obecně nekomentujete. Vy s nimi snad souhalsíte? Pochlubte se. Evropa se izolovat nemůže a nesmí, nikdo nám však nesmí bránit, ani USA a tím méně ten dévótní spolek OSN, abychom si neřešili vlastní problémy, kterými islám a přistěhovalci prostě jsou. Zeptám se vás, zda nějaké děti máte. Já ano, a právě proto nechci ,aby se způsob života který se aplikuje na stále větším území západní Evropy rozvinul i zde, v našem domově. Anebo vy si myslíte, že ti ubozí běloši to co se tam děje přijímají s povděkem, jako požehnání ? Spíš s tím ti ubožáci nic nemohou dělat a jejich jediný mínus je ten, že nejsou ani vlivní, ani bohatí a ani mediálně protěžovaní. Tudíž se o jejich osudy a bolesti nikdo odpovědný nezajímá, a to je moc špatně. Z lidí jako jste vy je mi na zvracení a odmítám se s lidmi jako vy, dělit o kyslík.

  • Muhaha
    17:14 30.05.2015

    to Superme, k jeho odkazu na článek z webu darussophile.com :

    Pan Anatoly Karlin zjevně nebere v potaz, že nejvíce muslimů se rodí nikoliv v "Muslimských republikách", ale ve velkých městech typu Moskvy, Petrohradu a Nižného Novgorodu.

    to pet.rok, k zajímavému názoru "jednoducho nie mozne byt centrom kultury a ekonomiky a zaroven nebyt cielom imigracneho tlaku":

    Chudáci Japonci, ještě že tento Váš názor neznají. Jsou to velice hrdí lidé a tradice seppuku je mezi nimi stále ještě poměrně živá :)

    Podle mě by k výraznému zmírnění imigračního tlaku v EU stačilo pár legislativních opatření, týkajících se sociálních dávek, poskytovaných nepracujícím imigrantům.

  • yaanu
    16:59 30.05.2015

    Rusko je ubohá rozvojová země. Nebýt jaderného arzenálu tak jsou světu pro smích asi jako Severní Korea. Z vlastníků jaderných zbraní je to právě jenom Rusko,které neustále každému připomíná, že má jaderné zbraně. Je to jediná věc, o kterou se můžou na mezinárodní úrovni opřít.

  • pet.rok
    16:58 30.05.2015

    je az s podivom kam sa dostala diskusia na temu "Nase bezpecnost nie je samozrejmost ...".
    asi sa to tu mnohym nebude pacit ale bohuzial ako to uz v zivote byva, najhlasnejsie a na prvy pohlad "najkrajsie" riesenia,
    vsetky tie nackovske recepty ako sa uz mnohokrat v historii ukazalo su naprosto nefunkcne a ich spolocnym znakom je ignorovanie reality kde kazdy "zisk" je zaplateny nejakou "stratou".
    jednoducho nie mozne byt centrom kultury a ekonomiky a zaroven nebyt cielom imigracneho tlaku.
    existuje niekolko sposobov ako sa s nim vyrovnat:
    1. klesnut na uroven statov z ktorych imigracia prichadza
    2. izolovat sa
    3. absorbovat imigraciu so vsetkymi pozitivnymi aj negativnymi dosledkami pricom vysledok je zavisly od toho ci bude viac pozitiv ako negativ.

    pricom spomenute teorie predpokladaju ze bod 2. je mozny a trvalo udrzatelny, kym v skutocnosti je to len iny sposob ako sa dostat do bodu 1.

    je to tu plne vzdychov na nepriaznivy demograficky vyvoj ale riesenie je jednoduche, staci sa namiesto pisania na fore viac venovat vecer svojej polovicke alebo priatelke :)

    a v prirode plati ze ked zivocisny (alebo akykolvek iny) druh nezvlada svoju reprodukciu nema narok na prezitie co plati rovnako na velkych kontinentoch ako aj na izolovanych ekosystemoch ako Madagaskar, Australia alebo Novy Zeland.

  • Superme
    16:22 30.05.2015

    Muhaha - http://pravyprostor.cz/pohled-...

    Zde to nejzajímavější začíná níže.

    http://darussophile.com/2013/0...

    Navíc se s nimi obyčejní rusové vůbec, ale vůbec nemazlí:
    https://www.youtube.com/watch?...

    Jura99 - Rusko na tom s úmrtností bylo špatně hlavně po rozpadu SSSR. Za Putina se však udělala reforma zdravotnictví a každým rokem se průměrný věk Rusů zvyšuje. Stejně jako platy, důchody a celkově životní úroveň.

  • Adanedhel
    16:17 30.05.2015

    Supreme, zde je odkaz http://www.liveleak.com/view?i...
    http://islam.ru/en/content/sto...
    http://www.mercatornet.com/dem...

    Jinak, víte, že Le Penová otočila a při setkání s rektorem univerzity Al Azhar řekla, že nelze zaměňovat Islám a terorismus páchaný v jeho jménu. To jen potvrdilo to, že LePenová je jen další politická lhářka a krysa. A co se týče Ruska, můžete mne neávidět, ale já prostě Rusům nedůvěřuji a čím dál tím víc se i analytici přiklánějí k názoru, že Rusko je nevyzpytatelné. Co říkáte na to prohlášení V. Putina, že chtějí postavit 50 letounů TU 160 M, když nem,ají ani linku a ani vyškolené techniky ? Není to už trapné ? Berte to, jako podnět k diskuzi, ne jako prvoplánovou dehonestavi Vašich názorů.

  • Muhaha
    14:56 30.05.2015

    Namátkou několik linků to Superme na téma "Prosím důkaz! Je to blbost!":

    http://www.worldsecuritynetwor...

    http://www.rozhlas.cz/nabozens...

    http://konzervativnilisty.cz/i...

  • Jura99
    14:49 30.05.2015

    Superme: Ono Rusku asi nic moc jiného než průměrně vyšší porodnost nezbývá, když mají katastrofální délku dožití. Vyspělý stát se nepozná podle velkého množství narozených dětí (spíš naopak), ale právě podle délky dožití. Ta vyznačuje nejen jakou úroveň má zdravotní péče, ale též velmi ukazuje, jak kvalitní je celkový systém života v daném státě. Rusko je dost tragicky vzadu, na 130. místě, kam patří státy s prakticky neexistujícím zdravotnictvím a sociálním systémem (např. Papua-N.Guinea 134.místo). Pro zajímavost ČR je 45.místo, USA 33. místo.
    Jinak v Evropě žili muslimové od pradávna, vždyť Osmanská říše byla z Balkánu vytlačena až začátkem 20.století (nikoliv však už balkánští muslimští obyvatelé), přičemž právě státy jako je dnešní Sýrie, Irák, Libye, kde je aktuální problém, se nacházela pod Osmanskou říší až do konce první světové války. Tím ovšem nechci říct, že bychom měli vytvořit nějakou muslimskou menšinu v ČR. To vůbec ne. Neškodilo by, kdyby se kvóty pro utečence rozdělily tak, že slovanské a katolické státy jako ČR, SR, Polsko budou brát především Ukrajince popř. jiné křesťany a muslimy ať berou státy, které už s nimi zkušenost mají.

  • Superme
    14:18 30.05.2015

    Jura99 - Na Západě je zcela běžné (a nejvíce právě u muslimů), že mají dvojité občanství, např. francouzské a alžírské. Pokud tedy bude páchat kriminalitu a nebude respektovat zákony dané země, zcela jistě mu bude lépe v tom Alžírsku. Musíme přeci koukat na to, aby se mu žilo dobře :) Pokud by např. Francie dala Alžírsku za každého takovéhoto člověka 6,000 Euro, jako to chce dělat EU při těch kvotách, tak si myslím, že nebude problém se s jejich vládou domluvit. Pak je to jednoduché. Poslat na loď a sbohem.

    Evropan prostě nikdy nebude muslim! Naši předci chránily naši zem - a koneckonců celou Evropskou budoucnost - před tímto! A my si je sem dobrovolně dovezeme... je to urážka těch, kteří za naši budoucnost umírali!

    Se syrskými křesťany nebo Ukrajinci nemám a nikdy nebudu mít problém! Takové přijměme, takovým pomozme!

    Muhaha - Prosím důkaz! Je to blbost! V ruské armádě zcela jednoznačně je minimum muslimů. Někteří tam jsou, ale měl by jste si uvědomit,v že např. Čečna má pokud se nepletu vlastní armádu! Co se týče porodnosti, tak je to ještě větší blbost. Bohužel nemohu najít ten článek, ještě se ho pokusím tedy dohledat, kde byli statistiky porodnosti v Rusku za rok 2014. Jasně se tam psalo, že z 10 oblastí, kde se nejvíce rodí děti jich je 6. kde žijí křesťanští Slované. Je to takový mýtus. Díky politice Putina, který právě mnohodětné rodiny podporuje jak jen to jde. A ono ejhle. Funguje to. To jen naši politici mají plnou hubu keců a u těch to také vždy zůstane.

    Krom toho. Tam jak muslimové nedodržují RUSKÉ zákony, tak se s nimi nikdo nemazlí jako v z.Evropě!

    Adanedhel - "prý", "údajně". Nebuďte jak naše média. Nějaký zdroj by nebyl?
    Každopádně se zbytkem s Vámi naprosto souhlasím !

  • Muhaha
    11:21 30.05.2015

    to Adanedhel:

    V ruské armádě je prý už dnes téměř polovina branců složena z muslimů; příslušníci Volžsko-uralského okruhu jsou z většiny muslimové.

    Vzhledem k nízké porodnosti slovanských Rusů, a rozšířenosti alkoholismu a narkomanie (a s tím spojených zdravotních problémů), někteří analytici očekávají, že Rusko se stane islámskou zemí ještě dříve než Francie. Slovanů v Rusku stále značně ubývá (snad až 500.000 lidí ročně), celkový přírůstek obyvatelstva státu (cca 80.000 tis.) vytvářejí muslimové.

    Není tedy zřejmě vůbec od věci dlouhodobá snaha pana presidenta Putina, aby se Rusko stalo plnoprávným členem Organizace islámské konference.

    V případě Ruska možná občanská válka až tak nereálná není.

  • Adanedhel
    10:57 30.05.2015

    Supreme, ty se pleteš v tom, že nás rusové budou zachraňovat. Jak uvedl Muhaha, tak muslimové rostou skoro exponenciálně, jen v armádě RF je jich prý a 20% a mezi důstojníky snad až 40 %. Já sep řiznám k jedné věci, že mně by nějaké plošné a generalizující a hlavně trvalé řešení muslimského problému vůbec nevadilo. Můžete si o mně myslet že jsem zločinec a že podporuji to nejhorší co lidstvo zná, ale v tomto případě už není jiná cesta. Asi mně zdejší "cenzor" smaže, ale ono se to stane. Ať z naší strany, anebo potom ze strany muslimů a jejich přisluhovačů. Stane se to, a je to velmi smutné. Obávám se, že tu příležitost, kdy do konce této dekády se tento problém dal vyřešit pouze legislativně, už naše civilizace propásla.

  • TECHNIC
    10:53 30.05.2015

    Deportace těch co tu dávno žijí je samozřejmě nesmysl ale, je potřeba okamžitě zastavit další co sem připlouvají. Do hlavy těm lidem nevidíte a až se tu rozkoukají tak už můžou v takovém počtu představovat skutečný problém. Pro islamisty nemá lidský život žádnou cenu, ani vlastní. Je skutečně lepší válčit za mořem než u nás. Co se týká Ruska tak v takovým státě bych opravdu žít nechtěl, zlatá ČR.

  • Muhaha
    10:30 30.05.2015

    K vaší diskusi ohledně narušení bezpečnosti v důsledku přílivu imigrantů:

    1. Ve většině států "Západu" dochází k rychlým demografickým změnám, které způsobují, že "bílá" většina se nakonec v několika následujících desetiletích stane menšinou (středovýchodní Evropa je prozatím výjimkou). I kdyby EU nakrásně přílivu imigrantů bránila, tento trend se nezmění. Čísla o porodnosti menšin hovoří jasnou řečí.

    2. Každý dobrý muslim je současně islamista. Není-li islamistou, není dobrým muslimem. Šíření víry a její upevňování je základní povinností každého muslima. O "radikálních islámistech" a "umírněných muslimech" hovoří EU politici a po nich to papouškují média, je to ale jen povrchní dělení. Jde o aktuální volbu prostředků, přizpůsobenou islamisty danému místu a času, a samozřejmě také náboženské škole (cíl je ovšem stejný - 100% vítězství jejich misie).

    3. Současný příliv imigrantů z Afriky do EU má několik základních důvodů:
    - zvýšení blahobytu většiny Afričanů (mohou si dovolit TV - ve kterém vidí ten báječný luxusní život Evropanů, desítky tisíc dolarů převaděčům atp.);
    - dlouhodobě nefungující institucionální prostředí v jejich vlastních státech;
    - rozsáhlá zdravotnická pomoc "Západu", která není následována změnou v sociálních zvyklostech obyvatel, což způsobuje neuvěřitelně rychlý nárůst populace;
    - benevolentní imigrační a sociální politika států EU (levicoví politici vidí v imigrantech své budoucí voliče, kteří budou mít zájem na silném sociálním státu a vysokých daních pro pracující starousedlíky)
    - rozkotání Kaddáfího Libye, se kterou mělo EU ve věci "navracení" imigrantů funkční neformální dohody;
    - změny klimatu atd.

    4. Podle mě ve značné části západních států EU žádná krvavá občanská válka nebude. Změna proběhne pozvolně. Na cyklicky se opakující výbuchy násilí "mladíků" bude reagováno smírně a s porozuměním - i legislativa se přizpůsobí zvykům a požadavkům islamistů. Nejprve stále ještě skrze sluníčkáře, následně již prostřednictvím většiny v zákonodárném sboru. A budoucí osud starousedlíků? Mohou ho sledovat v přímém přenosu z dnešní J.A.R.

    5. Pro šťouraly s binárním myšlením - v Rusku vykazují nejvyšší porodnost muslimové z Kavkazu, následováni muslimy od Volhy. V Moskvě jsou celé muslimské čtvrti, cca milion jich tam žije trvale a 2 miliony "přechodně".

Stránka 1 z 2