NÁZOR: Únos českých turistek v Pákistánu

Balúčistán
Foto: Balúčistán, ilustrační foto / EPA přes ČT

Dvě české turistky byly ve středu uneseny skupinou neznámých mužů u vesnice Nok Kundi v pákistánské provincii Balúčistán. Ženy doprovázel ozbrojený ochránce, ale ani on útočníky nezastavil. Nejdříve byl zajat se svými chráněnkami, později ho únosci odzbrojeného vyhodili z auta za hranicemi v Afghánistánu.

Právě jméno sousední země, zmítané již dvanáct let válkou, je často skloňovánbo v kontextu nynější lokace žen. Přestože pákistánské úřady incident potvrdily, nikdo prozatím neví, kdo za útokem stojí a co vlastně požaduje. Podle slov Karla Schwarzenberga se Ministerstvo zahraničních věcí České republiky snaží unesené nalézt a situaci řešit.

Balúčistán je i vzhledem ke své hranici s Afghánistánem velice divokým a nestabilním regionem, kde není radno riskovat a jakékoliv cestování je nutné dobře promýšlet. Právě zde byl přede dvěma lety unesen francouzský turista Antoine Falsaperla, jehož únosci po měsíci nejistoty propustili ze zajetí po předání výkupného.

Stejně dopadl i švýcarský manželský pár, který si ale pohostinnosti únosců "užíval" o několik měsíců déle. "Rozdíl mezi únosci zde a tam je prostě ten, že tam jsou vyzbrojeni automatickými zbraněmi,“ řekl bezpečnostní expert George Firth v rozhovoru pro Českou televizi.

 

Al-Káida to zřejmě nebyla                                             

Někde se něco semele a ihned za to mohou islamisté. Čiré zlo, jsou všude, pánové s ručníkem na hlavě čekají prostě za každým stromem. Jako by toho nebylo už tak dost, co mají na svědomí. Je pravdou, že i Tálibán je na seznamu možných pachatelů, jenže dle názoru Falsaperly se jeho únosci "vousatých teroristů" báli.

To je pochopitelné, pokud jim lezou do "zelí", nečeká je asi nic příjemného. Únosy jsou výnosným obchodem, při němž jde obvykle o velké peníze. A Tálibán nemá v době, kdy se čeští vojáci stahují a ČR se neprezentuje přílišným vlivem, moc důvodů k únosu příslušnic státu, o němž bojovníci Tálibánu zřejmě nikdy neslyšeli. Obě ženy byly v zemi jenom krátce a měly prostě smůlu, když padly na hordu banditů se zbraněmi, kterým zrovna chyběly peníze na pivo nebo čaj. Muslimové to koneckonců mohli být tak jako tak.  

 

Na ministerské varování nespoléhejte

České ministerstvo zahraničních věcí se pokouší zbavit odpovědnosti tvrzením, že před cestou do Balúčistánu varuje na svých internetových stránkách. "Každý, kdo cestuje do exotických zemí, se má seznámit (nejen) na stránkách MZV se situací v oblasti. Tam by se dámy dozvěděly, že jsou tyto země (Pákistán apod.) plné skutečných, nefalšovaných dobrodružství nesrovnatelných s Hollywoodem," píše v diskusi pod textem o unesených dívkách na serveru iDNES.cz Petr Boček. Tak trochu má pravdu, jenže informační hodnota není zcela přesná, a hlavně – několika větami dost těžko popíšete situace v dané zemi.

"Ministerstvo zahraničních věcí ČR doporučuje před cestami i během pobytu v Izraeli sledovat aktuální bezpečnostní situaci v zemi. Současná situace je na většině území uspokojivá, zůstává však dlouhodobě ovlivněna izraelsko-palestinským konfliktem," píše se na webu MZV o cestování do státu Izrael. Avšak toto tvrzení není tak úplně pravdivé.

V posledních dnech se palestinskými územími přelévá jedna vlna nepokojů za druhou, v Jeruzalémě dochází ke střetům Palestinců s izraelskou policií přímo ve Starém městě. A to už vůbec nemluvím o nebezpečí, jež hrozí Čechům, jelikož patříme k pěti naprosto nekriticky proizraelsky orientovaným státům na světě.

Ve Svaté zemi je riziko únosu poměrně vysoké, riziko teroristického útoku ještě větší. Kde jsou tato varování? Kde upozornění na rakety z Gazy dopadající na jih země nebo ty, jež přilétají z jižního Libanonu?

Pro Guatemalu neexistuje varování žádné (podle webu ministerstva zahraničí), přestože je

hlavní město Guatemala City plné ozbrojených lidí, bohatší obyvatelé bydlí "v opevněných městech" ve městech, McDonaldy tam hlídá po zuby ozbrojená ochranka a přestřelky nebývají žádnou výjimkou. V odlehlejších oblastech je turista odrazován od cesty do kopců, jelikož by se tam mohl potkat s "nějaký indiánem s mačetou" a přijít o hlavu. Proč o tom web MZV neinformuje?

S teroristy se (ne)jedná?

"Stát se má postarat o své občany a jednou ze součástí toho postarání má být, že nikdy a za žádných okolností NEBUDE platit výkupné únoscům. Pokud by to totiž dělal, tak by ohrozil mnohé další – stali by se snadným terčem únosců po celém světě. Stát by se měl postarat tak, že se unesené pokusí osvobodit násilím, bez ohledu na názor místní vlády," rozohňuje se v diskusi pod textem na serveru iDNES.cz David Nebeský. O tomto přístupu by mohl vyprávět britský pracovník Červeného kříže Khalil Rasjed Dale, bohužel však o tu hlavu přišel.

Jeho unesli ozbrojenci v pakistánské Kvétě v lednu 2012. A jelikož výkupné za něho nikdo nezaplatil, byl zavražděn a jeho tělo se vzkazem připíchnutým ke hrudi našla místní police ležet u silnice na konci dubna téhož roku. Opravdu si tohle pisatel přeje pro dvě holky? A vtrhnout chce kam? Vypálit Afghánistán, Pákistán, anebo jinou muslimskou zemi?

Oba názory jsem vybral, jelikož se objevují celkem často v různých variantách a pořád dokola. A mezi diskutujícími se těší značné oblibě, což je děsivé. Jsou místa, kam jezdí málo lidí, jsou místa nebezpečná – a možná i proto zajímavá. Opatrnost je tudíž na místě, ale odrazovat od takovýchto cest je hloupé.

Kam bychom pak mohli vůbec jezdit? Do Egypta? Co ty únosy, vraždy a demonstrace? Do Řecka, kde se bouří půlka země? Do Spojených států, kde v některých městech přerostly přestřelky gangů v regulérní válku. Do Bulharska, kde se vyhazují do povětří autobusy? Na návštěvu ke známým, jejichž soused se rozhodne vyhodit celý dům do povětří?

Cestování je nebezpečné ze své podstaty, někdy více, jindy méně. Mně osobně dělají více starosti čeští turisté a turistky, kteří jezdí do Vysokých Tater a po tamních horách zvesela hopsají v lodičkách, sandálech a pranic nerespektují nařízení příslušné Horské služby. Ty dvě holky měly holt smůlu, že se dostaly do průšvihu.

V jednom měli ovšem diskutující pravdu: Na každou cestu je nutné se připravit a rozmyslet si pořádně své možnosti, schopnosti a zvážit míru rizika. Jenže to platí jak pro pákistánské hory, tak pro břehy Orlíku.    

 

Zdroj: Press TV, Česká televize, iDNES.cz

Nahlásit chybu v článku


Související články

Devatenáct mrtvých! Volby v Keni pokračují.

Africká Keňa má již skoro za sebou prezidentské volby. Hlasy jsou odevzdány, nyní je jednotlivé ...

Mochtár Belmochtár - muž, který zrušil „Dakar“

„Je to jeden z nejznámějších vojenských vůdců na Sahaře,“ prohlásil pro BBC na adresu jistého ...

Strach na Golanských výšinách

Syrští rebelové zajali, „pohostili“ a poté zase propustili 21 filipínských členů mise OSN (UNDOF), ...

Referendum a válka o ostrovy

Hlavní město Falklandských ostrovů Port Stanley si během úterní noci dopřálo pořádnou oslavu. V ...

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Ultramarinus
    18:37 29.03.2015

    Včerna (28 března 2015) se Anna a Hana vrátily konečně domů. Naštěstí je vyhandlovali (nebo unesli) nějácí "běžní" zločinci, místo idiotů, kteří by jim ublížili jenom proto, aby se ...Zobrazit celý příspěvek

    Včerna (28 března 2015) se Anna a Hana vrátily konečně domů. Naštěstí je vyhandlovali (nebo unesli) nějácí "běžní" zločinci, místo idiotů, kteří by jim ublížili jenom proto, aby se o tom psalo v západním tisku.Skrýt celý příspěvek

  • zdenka pemlova
    17:45 28.06.2013

    Proč ty holky když nic neudělali to tak naschvál to neumnej nic jiného než unášet holky .chudinkyvsakuz se ty holky budou bát za hranice .nás stát ten jednou spí jednou je ...Zobrazit celý příspěvek

    Proč ty holky když nic neudělali to tak naschvál to neumnej nic jiného než unášet holky .chudinkyvsakuz se ty holky budou bát za hranice .nás stát ten jednou spí jednou je vzhuru pak nevědí kde jsou tak vám druzim palecky jak to půjde hlavně že už budete doma u sebe a bezpečí.Skrýt celý příspěvek

  • zdenka pemlova
    17:36 28.06.2013

    Hodně štěstí ať se dostane tě zpátky zdraví .a stasny že ste to přežili druzim vám palecky .obou dvou .neschledanou

    Hodně štěstí ať se dostane tě zpátky zdraví .a stasny že ste to přežili druzim vám palecky .obou dvou .neschledanou

  • Ultramarinus
    12:11 26.03.2013

    Cesti muslimove se nabidli ze pomuzou okolo situace - asi treba se zprostredkovanim. Nepovazuji se za bigotniho cloveka, ale po precteni Koranu a Mohamedova zivotopisu jsem Islam ...Zobrazit celý příspěvek

    Cesti muslimove se nabidli ze pomuzou okolo situace - asi treba se zprostredkovanim. Nepovazuji se za bigotniho cloveka, ale po precteni Koranu a Mohamedova zivotopisu jsem Islam zacal povazovat za zasadni hrozbu jakemukoliv neislamskemu statu, takze i Ceske republice v pristim pulstoleti a dal.

    Nabidkou sice muj nazor na islam jako viru nezmenili, ale ZNACNE zmenili muj pohled na ne jako na lidi a na cechy. K dobremu. Tesi me, ze at uz veri (obzvlast v jeho ortodoxnim vykladu) v jedno z nejnasilnejsich a nejnetolerantnejsich nabozenstvi na svete, ze chapou, maji a cti stale hodnoty, kterych si u lidi vazim bez ohledu na jejich vyznani.

    Napriklad predstavu, ze unaset lidi, obzvlast mlady holky je svinarna a ze kdyz clovek muze nabidnout neco, co jini nemaji a cim se da v takove chvili pomoct, ze by to mel nabidnout.

    Proto SMEKAM ceskym muslimum, kteri za touto nabidkou stoji.Skrýt celý příspěvek

  • Karaya
    17:24 20.03.2013

    Chtěl jsem jako každý přispět svým drahocenným názorem, ale po přečtení posledního Ultramarinova příspěvku to považuju za zbytečné, pod to bych se podepsal. Snad jenom že doufám ve ...Zobrazit celý příspěvek

    Chtěl jsem jako každý přispět svým drahocenným názorem, ale po přečtení posledního Ultramarinova příspěvku to považuju za zbytečné, pod to bych se podepsal. Snad jenom že doufám ve šťastný konec tohodle "dobrodružství".Skrýt celý příspěvek

  • Ultramarinus
    21:56 19.03.2013

    Tak se do toho dokonce vložila politická elita... No alespoň projednou snad k něčemu naši politici budou užiteční. Zeman mě mile překvapil. Jako stát ovšem vydáváme jednoznačný ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak se do toho dokonce vložila politická elita... No alespoň projednou snad k něčemu naši politici budou užiteční. Zeman mě mile překvapil.

    Jako stát ovšem vydáváme jednoznačný signál, že pokud si chce někdo vydělat, stačí odvléci pár Českých turistek kdekoliv ve světě. A že dobudoucna to bude pro každého "obchodníka s kalašnikovem", pracujícího v podobně turisticky zajímavé destinaci, jako je Pakistán, rozumný směr podnikání. Nebo necháme dvěma mladejm študentkám university Karlovy useknout hlavy. Volba jak zadek - jeden velmi pravděpodobnej průšvih dobudoucna, proti skoro jistýmu průšvihu okamžitýmu. Ovšem samozřejmě nikdo nezaručí, že až dostanou prachy, že je doopravdy pustí.

    Narozdíl od USA, Ruska, Francie, Británie nebo Číny, se ČR ke statusu velmoci ani zdálky neblíží a nemá žaludek na to, vyhladit nevinnej dav zahraničních civilistů, aby dostala jeden cíl, nebo dokázala mučením vytlouct ze zajatců všechno, co potřebují její lidé vědět (v tom excelují rusové, těsně následovaní číňany a z dálky sledovaní USA)... To je taky jeden z důvodů, proč Rusy ani Číňany ve statistickém poměru k američanům a "zápaďanům" nikdo neunáší, ačkoliv mají dohromady "dolarových" milionářů víc, než Čechy obyvatel.

    Ve světě je podle statistik ročně uneseno (a oficiálně ŘEŠENO, o těch co se vyplatí sami se nemluví a těch bude ještě MNOHEM víc) přez 6 000 zápaďanů (tj turistů z Evropy, nebo z USA) Nepočítaje pirátství, které je v podstatě o tom stejném. Taky docela utěšeně narůstá seznam států, kam by na "dovolenou" bez toho, aby tam prováděl nějákou práci, vyrazil "zápaďák" jen po frontální lobotomii, protože místní, si za celý život poctivé práce NEVYDĚLAJÍ nikdy tolik, kolik mohou získat za tejden na výkupném, VĚDÍ to a z různých důvodů je u nich společensky přípustné "trestat zápaďany". Afghánistán, Mali, Pakistán, ... Jsou jedny z prvních destinací toho seznamu.

    Přeju jim, ať to dopadne co nejlépe, ale zhluboka doufám, že mediální pozornost okolo tohohle případu ztíží dalším hrdinným českým turistkám, obzvlášť ve věku školaček které měli rodiče místo nákupu letenek profackovat, argumentaci u jejich blízkých před odjezdem. A tím pádem povede k několika nenaplněným snům o světě nabytým při sledování Angeliky, ale zároveň jim možná zachrání život.

    Je totiž sice pravda, že je mohli unést, nebo i zabít klidně dvě ulice od jejich domu, ale v ČR je statisticky pravděpodobnější, že člověka srazí auto, než že ho umučí a dekapituje nějákej fanatickej ignorant, co si myslí, že v Čechách rostou peníze na palmách místo kokosů...

    Mimochodem Oxmixi, netvrdil jsem nikde, že by se jim NEMĚLO pomáhat. Jen že si to za svou "odvahu" příliš nezaslouží. A že každej milion, kterej z Tvejch kapes vytáhne vláda aby ho dala pakistánský mafii, se "zápaďákům" všeobecně a Čechům konkrétně do budoucna hodně vymstí. Až do nějáké "zajímavé destinace" totiž vyrazí tvoje máma, žena, sestra, nebo dcera, únosci už budou VĚDĚT, že podojit naší vládu není nic těžkého, takže si na ně počíhají o to pravděpodobněji.Skrýt celý příspěvek

  • Ultramarinus
    21:50 19.03.2013

    Tak se do toho dokonce vložila politická elita... No alespoň projednou snad k něčemu naši politici budou užiteční. Zeman mě mile překvapil. Jako stát ovšem vydáváme jednoznačný ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak se do toho dokonce vložila politická elita... No alespoň projednou snad k něčemu naši politici budou užiteční. Zeman mě mile překvapil.

    Jako stát ovšem vydáváme jednoznačný signál, že pokud si chce někdo vydělat, stačí odvléci pár Českých turistek kdekoliv ve světě. A že dobudoucna to bude pro každého "obchodníka s kalašnikovem", pracujícího v podobně turisticky zajímavé destinaci, jako je Pakistán, rozumný směr podnikání. Nebo necháme dvěma mladejm študentkám university Karlovy useknout hlavy. Volba jak zadek - jeden velmi pravděpodobnej průšvih dobudoucna, proti skoro jistýmu průšvihu okamžitýmu. Ovšem samozřejmě nikdo nezaručí, že až dostanou prachy, že je doopravdy pustí.

    Narozdíl od USA, Ruska, Francie, Británie nebo Číny, se ČR ke statusu velmoci ani zdálky neblíží a nemá žaludek na to, vyhladit nevinnej dav zahraničních civilistů, aby dostala jeden cíl, nebo dokázala mučením vytlouct ze zajatců všechno, co potřebují její lidé vědět (v tom excelují rusové, těsně následovaní číňany a z dálky sledovaní USA)... To je taky jeden z důvodů, proč Rusy ani Číňany ve statistickém poměru k američanům a "zápaďanům" nikdo neunáší, ačkoliv mají dohromady "dolarových" milionářů víc, než Čechy obyvatel.

    Ve světě je podle statistik ročně uneseno (a oficiálně ŘEŠENO, o těch co se vyplatí sami se nemluví a těch bude ještě MNOHEM víc) přez 6 000 zápaďanů (tj turistů z Evropy, nebo z USA) Nepočítaje pirátství, které je v podstatě o tom stejném. Taky docela utěšeně narůstá seznam států, kam by na "dovolenou" bez toho, aby tam prováděl nějákou práci, vyrazil "zápaďák" jen po frontální lobotomii, protože místní, si za celý život poctivé práce NEVYDĚLAJÍ nikdy tolik, kolik mohou získat za tejden na výkupném, VĚDÍ to a z různých důvodů je u nich společensky přípustné "trestat zápaďany". Afghánistán, Mali, Pakistán, ... Jsou jedny z prvních destinací toho seznamu.

    Přeju jim, ať to dopadne co nejlépe, ale zhluboka doufám, že mediální pozornost okolo tohohle případu ztíží dalším hrdinným českým turistkám, obzvlášť ve věku školaček které měli rodiče místo nákupu letenek profackovat, argumentaci u jejich blízkých před odjezdem. A tím pádem povede k několika nenaplněným snům o světě nabytým při sledování Angeliky, ale zároveň jim možná zachrání život.

    Je totiž sice pravda, že je mohli unést, nebo i zabít klidně dvě ulice od jejich domu, ale v ČR je statisticky pravděpodobnější, že člověka srazí auto, než že ho umučí a dekapituje nějákej fanatickej ignorant, co si myslí, že v Čechách rostou peníze na palmách místo kokosů...

    Mimochodem Oxmixi, netvrdil jsem nikde, že by se jim NEMĚLO pomáhat. Jen že si to za svou "odvahu" příliš nezaslouží. A že každej milion, kterej z Tvejch kapes vytáhne vláda aby ho dala pakistánský mafii, se "zápaďákům" všeobecně a Čechům konkrétně do budoucna hodně vymstí. Až do nějáké "zajímavé destinace" totiž vyrazí tvoje máma, žena, sestra, nebo dcera, únosci už budou VĚDĚT, že podojit naší vládu není nic těžkého, takže si na ně počíhají o to pravděpodobněji.Skrýt celý příspěvek

  • Kurts
    12:59 19.03.2013

    Naprostý souhlas s Ultramarinus !
    Mám stejný názor. Je mi jich sice líto, ale jak zpívá Dan Landa, za blbost se platí...

    Naprostý souhlas s Ultramarinus !
    Mám stejný názor. Je mi jich sice líto, ale jak zpívá Dan Landa, za blbost se platí...

  • Ultramarinus
    10:40 19.03.2013

    Hanca a Tonca, podle fotky dve dvacitky, ktere jedou do Indie prez Iran, Pakistan a nasledne chteli na jedne z nejzhavejsich hranic na svete, kde v podstate probiha neustala valka ...Zobrazit celý příspěvek

    Hanca a Tonca, podle fotky dve dvacitky, ktere jedou do Indie prez Iran, Pakistan a nasledne chteli na jedne z nejzhavejsich hranic na svete, kde v podstate probiha neustala valka odstrelovacu a delostrelcu, prejit do Indie.

    Jeden muslimsky stat ad absurdum, druhy, ktery je vice-mene konstantne pod utokem US dronu a na zeny se kouka zhruba stejne jako ten prvni, pak valecna zona, kterou neprojde ani horska koza, aby na ni aspon jedna ze stran nemirila a nakonec stat, ve kterem hromadne znasilneni povysili na umeni...

    Je rozdil mezi odvahou a hloupusti. Pokud to Oxmyx nechape, je hold podle vlastniho pohledu na vec "odvazny". Netusim, co jste poznamkou o "zaprdenych staricich" a jejich koulich chtel naznacit, ale protoze mi je lehce prez 25 a sam jsem objel slusnej kus sveta, moc jste se netrefil. Na druhou stranu, ja nejsem blondata dvacitka, kterou je i z kriminalniho hlediska prijemny zazitek "zmizet" - o politickem a medialnim dopadu nemluve - a do destinaci, kde turistum nemaji co nabidnout jineho nez munici bych jel jedine s nejakym DUVODEM. Ucelem turistiky je podle me odreagovani a HEZKE zazitky, nikoliv ocekavani minometne prestelky, nebo smesne honeni vlastniho ega a "kouli" jak tomu rikate.

    Uznavam ale, ze reseni JSK je vhodnejsi. Kdyz maji damy a jejich rodiny na turismus, ktery i nekteri vojaci provadeji jen v obrnenem humwee, zajiste maji i na vykupne. A pokud ne hned, pujce od statu kterou by pak ale museli splatit bych fandil. Dokonce vic, nez verejne sbirce, ta je ale v dnesni medii ovladane spolecnosti nevyhnutelna, protoze je to stavnaty medialni sousto.Skrýt celý příspěvek

  • jsk
    09:32 19.03.2013

    Stát by měl za ně zaplatit výkupné, ale děvčata by ho měla po návratu splatit do KORUNY.

    Stát by měl za ně zaplatit výkupné, ale děvčata by ho měla po návratu splatit do KORUNY.

  • Tomas
    20:08 18.03.2013

    Neměli tam lézt a navíc měli pech. Jak je odtud dostat? Čekat, až se ozvou s výkupným. Pak je nějaká šance i pro vojenskou akci. Jestli se neozvou, pak je najde už leda ISI (pokud ...Zobrazit celý příspěvek

    Neměli tam lézt a navíc měli pech. Jak je odtud dostat? Čekat, až se ozvou s výkupným. Pak je nějaká šance i pro vojenskou akci. Jestli se neozvou, pak je najde už leda ISI (pokud by se tím vůbec zabývali).......Skrýt celý příspěvek

  • Kolčak
    17:44 18.03.2013

    Veškerá ideologie stranou. V tomto případě by mněl stát udělat cokoli !!!! Aby byli volné.

    Veškerá ideologie stranou. V tomto případě by mněl stát udělat cokoli !!!! Aby byli volné.

  • oxmyx
    15:42 18.03.2013

    Takže jaký bude vývoj: ministerstvo zahraničí pod vedením knížete bude dělat mrtvého brouka. Armáda opět prokáže že je naprosto nanic. A internetoví dědkové se vzteky budou barvit ...Zobrazit celý příspěvek

    Takže jaký bude vývoj:
    ministerstvo zahraničí pod vedením knížete bude dělat mrtvého brouka. Armáda opět prokáže že je naprosto nanic. A internetoví dědkové se vzteky budou barvit do ultramarinové, že pár holek má větší koule než oni sami.
    A názory, že jsou jedny z NÁS, a proto jim MUSÍME pomoci, protože to je princip STÁTU a NÁRODA, jaksi zapadnou.
    hm, jsou to jen češky holky tak jim nepomůžeme.
    Jo kdyby to byly špionky z Člověka v tísni to by byl šrumec.
    A David Khol :
    Až si zase bude nějaký žid stěžovat, jak to mají v Izraeli těžké, jak je ti muslimové nemají rádi s dovolením budu parafrázovat vaši větu:
    pokud někdo chce bydlet v takové problémové oblasti, pak je asi hodně hloupý nebo naivní, s rizikem něčeho takového se prostě musí počítat. A vzhledem k tomu, že každý rozumný člověk před tím nebezpečím varuje, doporučoval bych nehnout pro ně ani prstem, za svou chybu by si každý měl platit sám.
    Škoda, že jsme něco podobného neřekli USA než jsme vlezli do Afganistánu.Skrýt celý příspěvek

  • Ultramarinus
    10:07 18.03.2013

    Je smesne zavadejici srovnavat rizika prekvapivych zaplav, nebo dopravni nehody s rizikem ve fakticke valecne zone kde je nenavist k "zapadanum" mezi civilnim obyvatelstvem celkem ...Zobrazit celý příspěvek

    Je smesne zavadejici srovnavat rizika prekvapivych zaplav, nebo dopravni nehody s rizikem ve fakticke valecne zone kde je nenavist k "zapadanum" mezi civilnim obyvatelstvem celkem normou. Navic TURISMUS neni duvod tam lezt. Prace by byla.
    Vykriky, ze jsme svobodna spolecnost tak maji moralni povinnost si prohlednout celej svet jsou hezke, ale jejich autori zapominaji, ze to muze znamenat i svobodu vyberu zpusobu sebevrazdy, nebo jineho zmrseni vlastniho zivota. A ten jejich byl povedene vybranej i provedenej, to se musi nechat.

    Pokud by byla moznost, vojaky bych poslal, ale spis z toho duvodu, aby si to pristi unosci rozmysleli, nez ze bych veril, ze si damy zaslouzi riskovat kvuli nim zivoty zasahove jednotky.
    Prachy bych ale neposilal a nechal to na jejich rodinach, pripadne altruistickych naturach, rozhodne nikoliv na statnim rozpoctu.Skrýt celý příspěvek

  • Riffleman789
    11:40 17.03.2013

    Nenapadá mě nic jiného než, že autor článku je pitomec.

    Nenapadá mě nic jiného než, že autor článku je pitomec.

  • Pandur
    22:21 16.03.2013

    Pohnutky k cestování do podobné rizikové oblasti v případě těchto dvou slečen prostě nepochopím. Buď zmizí beze stopy nebo přijde požadavek na výkupné. Nicméně si nemyslím, že ...Zobrazit celý příspěvek

    Pohnutky k cestování do podobné rizikové oblasti v případě těchto dvou slečen prostě nepochopím. Buď zmizí beze stopy nebo přijde požadavek na výkupné.

    Nicméně si nemyslím, že by je měl stát nechat svému osudu. Pokud by se zadařilo s využitím zpravodajských sil a prostředků našich koaličních partnerů zjistit podmínky a okolnosti jejich věznění, a naše politická garnitura by ukázala, že má "koule", tak by to byla by to skvělá příležitost pro naše speciální síly, kdy by mohly ukázat své schopnosti.

    Bohužel náš stát nemá ( a nebude mít) potřebné strategické prostředky pro provedení tohoto druhu operace. Jediným východiskem by byla těsná součinnost s jednotkami spojenců, kteří by potřebné zázemí mohli poskytnout (dopravní letadla, palebná podpora, zálohy, spojení,.....) a manévrový prvek by už mohl být český, eventuelně kombinovaný.

    Bohužel je tu hodně "kdyby". A navíc jsme v Čechách.Skrýt celý příspěvek

  • Anti2t
    21:46 16.03.2013

    názory typu můžou si za to sami a měli vědět do čeho jdou tak proč jim vůbec pomáhat. Mi příjdou podobné autonehodě kdy leží zraněnej člověk na zemi a kolemjdouci řeknou jen hmm ať ...Zobrazit celý příspěvek

    názory typu můžou si za to sami a měli vědět do čeho jdou tak proč jim vůbec pomáhat. Mi příjdou podobné autonehodě kdy leží zraněnej člověk na zemi a kolemjdouci řeknou jen hmm ať si pomůže sám dyť věděl do čeho jde a zná rizika jízdy autem:-)popřípadě výrok našeho bívalého prezidenta kdy v roce 2010 při povodních na Severu čech prohlásil že si za to lidi můžou sami když si stavěj domy v zátopový oblasti(to že tam voda nikdy nebyla a byly to přívalový deště ho jaksi nezajímalo) článek je trošku podle mě zveličen tím že ministerstvo špatně informuje a tedy ženy nemuseli vědět atd ale myslím si tohle...nebyly určitě pitomí takovou cestu jen zorganizovat stojí úsilý a museli vědět do čeho jdou nehledě na to že již museli mít jisté zkušenosti (sice se to nikde nepíše ale měli zkušenosti snad dokonce s Iránu)bohužel na diskuzních servrech často bývají lidé pro které je 20km cesta do práce (školy)událost spojená s děsnými obtížemi a dovolená v Chorvatsku Španělsku skoro vrchol životní podstaty (samozřejmě vše pečlivě naplánovaný cestovkou aby se jim nic nestalo) takže hyeny které tvrdí jen že si mohou za vše sami když někam vyrazily (a proč by né jsou svobodné a pochybuji že něco zanedbali) ať kritizujou aš v životě opravdu něco zažijí .Osobně si přeji ať vše dobře dopadne a holky se v pořádku vrátí!!!Skrýt celý příspěvek

  • Kurts
    19:04 16.03.2013

    Nesouhlasím a autorem článku. Něco jiného jet k moři do Řecka, kde sice jsou občanské nepokoje ale riziko únosu je rozhodně menší než třeba v Pákistánu či Egyptě ... Někdo tu ...Zobrazit celý příspěvek

    Nesouhlasím a autorem článku. Něco jiného jet k moři do Řecka, kde sice jsou občanské nepokoje ale riziko únosu je rozhodně menší než třeba v Pákistánu či Egyptě ...

    Někdo tu psal, že cestovatelky byly odvážně, já bych spíš řekl, že neuvážené. Nechápu normálního člověka, který by se do takové oblasti vydal jen pro to, aby kvůli tomu třeba napsal diplomku a podobně....Za to život riskovat nestojí. Nevím sice proč tam ty dvě slečny jely, ale pokud tam neplnily služební povinnosti, humanitární, diplomatické či jiné aktivity nevidím důvod proč je zachraňovat spec. jednotkami ( těžko si představím, že 601. a nebo URNA je bude hledat )

    Každopádně hodně štěstí !Skrýt celý příspěvek

  • Ultramarinus
    12:13 16.03.2013

    Pokud si damy vyjedou na poznavaci turisticky zajezd do "minovyho pole", litovat je, kdyz "pod nimi bouchne mina" je nebudu. Pokud se najdou jejich hlavy, nebo je za tricet let ...Zobrazit celý příspěvek

    Pokud si damy vyjedou na poznavaci turisticky zajezd do "minovyho pole", litovat je, kdyz "pod nimi bouchne mina" je nebudu. Pokud se najdou jejich hlavy, nebo je za tricet let najdou "prevychovany v vejakym hlinenym chlivku, urcite se jejich turistickou "odvahou" budou jejich blizci velmi utesovat.

    Mame rovnopravnost, takze si podle meho zaslouzi vsechnu pozornost, kterou si u mistnich svobodnych gentlemanu s kalachy, dokazou dve bohate evropanky v retezech vyslouzit. Kam se proti stockholmskemu syndromu hrabe romantika Rosamunde Plitcherovy.

    Na druhou stranu, jediny duvod ktery si dokazu predstavit, proc by mela jakakoliv ceska jezdit na "turistiu" na takove misto, je nejake povereni od BISky, s tim, ze mlcenlivost uradu o jmenech tech zenskejch takovemu tipu lehce nahrava. Kdyby totiz pribuzni zverejnili jmeno a udelali verejnou sbirku, bylo by mnohem snazssi je "odkoupit" zpet. A v pripade (ale POUZE v tom pripade), ze tam byli sluzebne by se muj postoj diametralne menil.Skrýt celý příspěvek

  • UI
    01:05 16.03.2013

    Zdar Holky neměli vůbec cestovat do tohoto regionu vzhledem k situaci jaká tam je. Nadrbou stranu turisti jezdí do nebezpečnějších lokalit a v pořádku se vrací. Chtěl bych ...Zobrazit celý příspěvek

    Zdar
    Holky neměli vůbec cestovat do tohoto regionu vzhledem k situaci jaká tam je.
    Nadrbou stranu turisti jezdí do nebezpečnějších lokalit a v pořádku se vrací.
    Chtěl bych oponovat autorovi komentáře Paharimu, i když to sou zeny budou sněmy zacházet úplně stejně jako z jinými rukojmími když budou mít štěstí.
    Každopádně sou to občanky ČR takže by vlast měla udělat vše pro jejích návrat. Zda formou výkupného (které bude pro budoucí české turisty kontraproduktivní ) nebo vojenskou operací je otázka?
    Osobně sem pro vojenskou operaci z tvrdým provedením aby se dalo najevo že takovéto číny nebudeme tolerovat.
    Každopádně teď se hraje o čas a z každým dnem se zmenšuje pravděpodobnost na jejích záchranu.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 1 z 2