NÁZOR: Válka podle jména růže

Foto: Karikatur proroka Mohameda. / Jyllands-Posten
Karikatur proroka Mohameda. / Jyllands-Posten 

Smích a humor nás odlišuje od zvířat. Smích léčí, uvolňuje endorfiny, "už staří Řekové", tedy antická medicína, znala jeho terapeutický význam. Slovo "humor" je latinský význam pro šťávu, která zavlažuje vyschlý svět a oba objekty spolu spojuje. V drobné knížečce „Medicína pro dobrou náladu" je psáno: „Humor odpouští, satira pohrdá, vtip je jen intelektuální hrou", nebo: „Ironie je hrubost intelektuálů". (H. DREIFUSS, Medizin für gute Laune, Freiburg b.vr.)

Ironie je podle psychologů skrytá agrese. Jenže agrese je přirozený hnací motor každého organismu a je lidským údělem ji zvládat. Ironie je tedy agrese zpracovaná, provokující cíl k tomu, aby i on zmobilizoval svoji intelektuální potenci.

Satira je umělecký žánr, který vznikl ve starém Římě a od té doby slouží ke kritice nedostatků a vyvíjí se v komediích, pamfletech, fraškách, aforismech, epigramech a ve freskách. Včera si fanatici vzali tento tisíciletý žánr jako důvod krveprolití.

Tisíce policistů nyní prohledávají město nad Seinou, aby chytili pachatele útoku na redakci týdeníku Charlire Hebdo, kteří mají prozatím na svědomí 12 obětí. Nynější šéfredaktor týdeníku Stéphane Charbonnier čelil výhrůžkám smrtí a redakci hrozily bombové útoky.

Přesto, že redakce nešetřilo nikoho, ani bankéře, ani místní politiky... Vůči satiře se ostře ohrazovali jen stoupenci muslimských organizací.

Proč Muslimové humor odmítají a v satiře vidí útok a tudíž ohrožení, které ti nejradikálnější z nich nakonec řešili masakrem? V knize Umberta Ecca Jméno růže se hlavní hrdina se pokouší rozluštit záhadná úmrtí mnichů v jednom zapadlém opatství.

Nakonec se zjistí, že mnichové umřeli na otravu a to zcela zvláštním způsobem. V opatství totiž existuje tzv. zakázaná kniha. Listy této knihu jsou napuštěny jedem. Když v ní někdo četl, nasliňoval si konečky prstů při převracení stránek a tím se otrávil. Otázka ale zní, proč je ona kniha zakázaná.

Na to nám dává odpověď slepý mnich Jorge, který je autorem vražedného plánu. Když je odhalen, vysvětluje proč je ona kniha v jeho očích tak nebezpečná a proč vypracoval plán, kterým několik mnichů poslal na věčnost. Zakázaná kniha totiž pojednávala o smíchu.

Slepý mnich vysvětluje: „Smích zbaví na chvíli sedláka strachu. Zákon však nabývá planosti pomocí strachu. Z této knihy by mohla vzejít luciferská jiskra, která by založila v celém světě nový požár. Smích by se stal novým uměním jak zničit strach."

Na Jorgovi věty odpovídá hlavní hrdina následujícími slovy: „Ďábel je zamračený, protože ví, kam jde, a jde neustále tam, odkud přišel. Ty jsi ďábel a jako ďábel žiješ v temnotách." (zdroj David Novák: Humor, strach a Jméno růže)

Stoupenci Al-kaidy, alespoň tak se prozatím světu představili, zaútočili na humor a zabili smích. Protože mají strach. Bojí se kresby Mohameda s bombou místo turbanu.

A to i přesto, že je sami na celém světě ve jménu Proroka pokládají: Bojí se pravdy. A když nestačí protesty, když vidí, že i hostitelská země si dokáže dělat legraci i z představitelů vlastního náboženství a církve, bojí se ještě víc. Momentálně dosáhli toho, že se Paříž a okolní svět bojí taky a přestává se smát.

Dosáhli ale i toho, že tato země začíná svůj domov bránit. Má strach, ale má i pravdu a právo na své straně. A kresby zavražděných novinářů přetiskují další evropské redakce: Včetně naší.

Jsme národ Karla Havlíčka Borovského, největšího českého žurnalisty, který byl za svůj humor, satiru a epigramy vyhnán do Brixenu. My se ze své země vyhnat nedáme.

Hana Zelená, Jakub Horníček, Michal Voska, Jan Grohmann

Nahlásit chybu v článku

Doporučte článek svým přátelům na sociálních sítích

Související články

IS – Islámský stát

Když se podíváme na situaci na Blízkém východě, není možné mluvit skoro o ničem jiném než o ...

Klíč k úspěchu Islámského státu – část. 1

Článek IS - Islámský stát, který byl minulý týden zveřejněný zde na Armádních novinách, ve ...

Klíč k úspěchu Islámského státu – část. 2

Dnes navážeme na první část článku o tom, jak funguje Islámský stát (IS) na bezpečnostním a ...

Kdo je islámský stát, co sleduje a čím je nebezpečný?

V každodenním zpravodajství se dozvíme, kde probíhají boje v Sýrii a Iráku, a co na to říkají Turci, ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit zeleně příspěvky za posledních:
Stránka 1 z 3
  • hovorka11
    18:10 14.01.2015

    Osobně si myslím, že události ve Francii, kde vycházejí najevo zajímavé politické manipulace (Včera v ČT1 ukazovali velmi nervózního Netanjahua čekajícího na autobus, kterým se dostal jako nepozvaný do čela demonstrace, kam se probojoval ze zadních řad a jako jediný mával na všechny strany- kam jsme neviděli, dávají podnět k tomu, že nastoupí zdokonalená propaganda.
    Politici vědí, jak lidé reagují, tak musí spojit propagandu protiruskou a protiislamistickou do jednoho celku.
    Začíná se opatrně zkoušet, že Assad a Rusko je spojeno s ISIL, ačkoliv víme, že je to zcela naopak a ISIL dotuje Saudská arábiie (SA), Katar, Turecko a přes "vzbouřence" jde pomoc i z USA. Přesto se to dá očekávat.
    V současnosti SA pomáhá Americe dostat Rusko, Írán, Venezuelu a Sýrii levnou ropou do pproblémů, což by znamenalo větší volnost v oblastech ovládaných radikálními islamisty.

    Velmi zajímavá kamufláž politiků na občany ve fotkách:

    http://outsidermedia.cz/polity...

  • Deortc
    17:50 14.01.2015

    to "Argonaut.CZ"
    Z toho velmi poučného a informacemi nabitého příspěvku od "Jan Horten" (Mimochodem, díky za něj. Vypracování tohoto příspěvku nepochybně dalo dost práce. Myslím, že by si to zasloužilo být samostaným článkem.) jsem přesvědčen o tom, že tady je už na nějaké přimykání Ruska k západu pozdě a západ Rusko musí brát jen jako další nebezpečnou zemi u které ve svém vlastním zájmu musí usilovat o její pokud možno co nejmenší ekonomický, politický a vojenský význam.

  • Argonaut.CZ
    18:57 12.01.2015

    Dovolím si sem dát ještě link na zajimavý článek s ne zrovna častým pohledem muslima: http://www.tyden.cz/rubriky/za...

  • Argonaut.CZ
    14:21 12.01.2015

    To Jan Horten: řekl bych, ze toto je jeden z argumentů pro to, držet Rusko co nejvíce přimknuté k západu, protože nikdo normální si nemůže přát muslimské Rusko.

  • x-ray
    13:23 12.01.2015

    Kdyby každý stát NATO investoval 2% HDP do své obrany, tak o silné Evropě, která je schopna vydržet, tlak, jak Ruska, tak Islámu můžeme mluvit. Ale bohužel tomu, tak není. :((((( Pikantní na to je, že až bude nějaká krize či válka, tak ceny zbraní polezou nahoru.

  • Jan Horten
    04:00 12.01.2015

    Superme - Rusko a zkrotit islám na svém území??? To je naprosto omyl mýtus, nic není tak daleko od pravdy!!! Rusko je na tom s islámem hůř než celý Západ dohromady!!! V Rusku je již každý 6-7 člověk v populaci muslim. Porodnost Rusů je stejná jako lidí na Západě, jen ta úmrtnost Ruských mužů je „jak v Africe“, v průměru se dožívají cca 59-61 let. Jediná rostoucí porodnost v Rusku je ta muslimská. Ten exponenciální růst islámu v Rusku, od rozpadu SSSR, dokládají i počty mešit. V roce 1991 bylo v Rusku méně než 300 mešit, k roku 2010 již 7200 -- http://www.rus-obr.ru/days/850... -- a dnes je to již více než 8000 mešit. Ukázkou jak islám v Rusku roste, je i mešita Cobornoy na Prospektu Mira v Moskvě. Stará mešita byla rekonstruovaná a v rámci projektu byla vedle zahájena (v roce 2005) i výstavba nové čtyřpatrové mešity s dvěma 76 m minarety. Stará mešita měla plochu 962 m2, nová bude mít plochu 19 000 m2 a náklady mají být až 500 milionů dolarů, řekl místopředseda ruské Rady muftí Mansur Shakira a nad stavbou převzal záštitu ruský prezident Putin -- http://www.religare.ru/2_30031... -- Rusko se stalo v roce 2005 přidruženým státem OIC (Organizace islámských zemí) a Putin to prohlásil za předstupeň k plnému členství a litoval, že jen přidružení bude pro 24 milionů muslimů (a to je před 10 lety) zklamáním. Rusko se svým, stále deklarovaným zájmem o plnoprávné členství v OIC, tak hlásí i k politice těchto států, tedy např. i k tzv. "Káhirské deklaraci lidských práv v islámu" kde se prohlašuje, že lidská práva sice ano ALE JEN POKUD NEJSOU V ROZPORU S ISLÁMSKÝM PRÁVEM!!! Tou deklarací se pokouší státy OIC prosadit zákaz kritiky islámu, tedy nijaká svoboda slova vyznání atd. Putin tehdy při příležitosti přidružení Ruska k OIC v Čečenském parlamentu prohlásil, že Rusko je hlavní opora islámských zemí a že pokud se Rusko stane slabé, nebude mít islámský svět žádné obránce před barbarskou westernizací o kterou se snaží USA a jejich Západní spojenci. Agentura Interfax citovala Putina: „Ti, kteří bojují na protiruské straně (někteří čečenští ozbrojenci) nevědí, že Rusko bylo vždy nejvíce loajální, spolehlivý a konzistentní obránce islámských zájmů. Zničením Ruska by zničili jednu z hlavních opor islámského světa“ Tento jeho proslov, o tom jak je Rusko největší obránce islámských zájmů, si můžete poslechnout na tomto videu ta pasáž je v čase 9:30 -- https://www.youtube.com/watch?... -- Islám je v Rusku na vzestupu jako snad nikde jinde. Podle moskevského imáma Alyautdinova je např. Moskva dnes domovem více než 1 milion muslimů, kteří jsou potomky původních muslimských obyvatel Moskvy, tedy těch, kteří v Moskvě žijí již několik generací a vedle toho je v Moskvě mnoho muslimů, kteří se zde usadili v posledních 30 letech a mnoho dalších, kteří zde jsou na „návštěvě“, nebo za prací atd. celkově mluví o 2,5 - 3 milionech (to je muslimů skoro jako v celé Británii) Moskva je dnes největší evropské "muslimské město" nepočítá-li se Istanbul. Že Rusku to krocení islámu na svém území moc nejde, dokládá i fakt, že ročně zde roste muslimský terorismus o 20% a to řekl člen expertní rady bezpečnostního výboru Státní dumy Ruské federace, profesor Sergej Vorontsov Na bezpečnostní konferenci v Pjatigorsku v roce 2013 -- http://www.rusimperia.info/new... -- Rusko tak platí za zemi, kde je hrozba islámského terorismu jedna z nejvyšších ve světě. Podle zprávy o bezpečnosti a terorismu „Index rizika“ (TRI) je Rusko v seznamu 197 zemí na 14 místě, jako jedna z nejohroženějších zemí islámským terorismem, jako bezpečnější země se podle tohoto žebříčku jeví i Súdán. Tento žebříček TRI se používá k tomu, aby podniky a firmy mohly posuzovat míru rizika pro své zaměstnance a svůj majetek v různých zemích -- http://lenta.ru/news/2011/08/0...
    To jen k tomu tvrzení, že se Rusko snad nějak lépe umí vypořádat s islámem na svém území, neumí, není na tom o nic lépe než EU ba právě naopak!!! A jen ještě dodám, že už dnes je jeden ze čtyř vojenských okruhů Volha – Uralský již většinově muslimský (tedy co se týká vojáků základní služby přes 50% muslimů a necelých 40% pravoslavných) jakou loajalitu by asi prokázali v případě nasazení v muslimských oblastech Ruska k Rusku???

  • peter123x
    00:29 12.01.2015

    Tondomch. Uz sa objavila omnoho prepracovanejsia verzia preco ten utok prichadza z Ruska ako bola s tymi mistralmi. http://newsdaily.com.ua/post/6...
    Inak co sa tyka toho zasahu v Lybii. Ako boli mozno neale vyvijane tlaky z LAS, ale tazko posudit do akej miery boli iniciuicim faktorom pri konecnom rozhodovani o prevedeni utoku. Nech to bolo tak alebo tak, ale zo strany nasich europskych spojencov to nebolo az tak slavne. Ved bolo verejnym tajomstvom, ako im museli americania kryt chrbat, ked im dosla municia. Inak sa zrejme znova chysta neaka vacsia akcia ohladom Lybie. http://www.natoaktual.cz/na_me...
    http://www.natoaktual.cz/franc...
    No tak dufam, ze tento krat sa na to lepsie pripravia ako naposledy.

  • semtam
    23:36 11.01.2015

    Todomatch

    Zde snad již budete jen málo pochybovat

    https://www.youtube.com/watch?...

  • Superme
    22:47 11.01.2015

    Todomatch - Silná "silná spojená Evropa" :D Vy zřejmě žijete v úplně jiném světě. Protože, jak může být Evropa spojená, když se společně na ničem neumí shodnout? Jak může být silná, když v ní je obrovská nezaměstnanost, slabá ekonomika, slabí vůdci a je obrovsky zadlužená?

    A zatímco EU trápí všemožné problémy, jako je Islám (který Rusáci umí zkrotit na svém území) a výše zmíněné, tak Rusko má nezaměstnanost nejnižší za posledních 20 let (4,8%), platy 20 let neustále rostou, tím se zvyšuje životní úroveň a je to třeba také jedna z nejméně zadlužených zemí světa. V současné době je to 13% dluhu k HDP. Pro srovnání, USA to má 100% dluhu k HDP.

    A k tomu plynu. Rusko ho má, EU ne. Rusko udává jako dodavatel ceny, my buď nebudeme souhlasit a nebudeme ho odebírat, nebo budeme souhlasit a budeme ho odebírat. Je to čistě obchod a dělá se to tak všude. Pak je možnost se s Rusy dohodnout pomocí dialogu na nějaké slevě, které Rusko nabídlo nedávno Turecku, Číně nebo Indii, které je mají za partnera. EU místo toho uvalila sankce.

    Ale zase jsme u Ruska a už mne to nebaví Vám stále odpovídat na podle mého nesmysli. Takže toto je pod tímto článkem moje poslední reakce.

  • semtam
    22:27 11.01.2015

    Todomatch

    K oněm videím jsem se dostal dnes skoro jen tak náhodou. Hledal jsem názory Le Penové. Přiznám se, o jejím řešení jsem neměl tucha. Samozřejmě jsem věděl, že ona osoba existuje, ale jsem si ji vyhledal, protože Superme mi sdělil, že Le Penová má stejné názory.

    Krásně dáváte příklad s medicínou. Asi sám by jste nechtěl, aby Vás léčil ten samý doktor, který udělal v předešlé operaci zásadní chybu a ještě víte, že k pacientům se nechová stejně.

    Nárůst nacionalistů, je jen důsledek současné politiky.

    A to, že s někým v některých věcech nesouhlasíte, neznamená, že s ním musíte nesouhlasit ve všem. I když lidská psychika je utvořená tak, že věci o které nejsme přesvědčeni nám střet s názorovým protivníkem, může způsobit to, že automaticky tento střet vyvoláváme znovu a názory si přivlastníme, aniž bychom se snažili věci porozumět. Naopak to platí samozřejmě také.

  • Todomatch
    21:41 11.01.2015

    to Superme:

    Za vším Rusko nevidím, tak silné zase není. Ale proti silné Evropě, spojené do Evropského společenství stojí několik málo sil a to sil, kterým se jednotná Evropa nehodí do krámu. Některé síly jsou vnější a jiné vnitřní. Ty vnější pak využívají ty vnitřní jako pátou kolonu.

    Pro ruskou energetickou politiku je důležité prodávat plyn a ropu co nejdráž. Pouze EU byla schopna zahájit vyšetřování Gazpromu pro monopolní manýry (dávno před ukrajinskou krizí) a donutit ho ke snížení cen. Nám samotným by Rusko neslevilo, EU ano. Rusko by rozpad EU uvítalo a tak podporuje všechny protiunijní síly v Evropě všech barev a vyznání. A koho nalézá? Kdo se hůř a hůř dostává kvůli EU k lizu? No malí národovečci typu Klaus, Bobošíková a jemu podobní, ty úplně pozbývají vliv a tak se zaměří na ně a využijí jejich ukřivděnost. Další síly jsou islamistické - těm dělá NATO zle po celém světě a samozřejmě síly fašistické a neonacistické, které NATO apod. nenávidí úplně stejně. I kolem Machových Svobodných už se něco o ruské podpoře šustlo, jediný kdo vybočuje je Zeman, ten je evropský federalista a přitom zube Rusku z ruky taky, kdo ví jako hru hraje Moskva s ním.

    Jo počkat - když už začaly ty konspirace ohledně útoků v Paříži (třeba Petr Hájek jede a už vidí druhé 11. září!) musím taky nějakou vypustit. Tahle zní dobře - atentáty v Paříži jsou ruskou odplatou za nedodání Mistrálů! Dobrý ne?

  • Todomatch
    21:23 11.01.2015

    to semtam:

    Ta videa co odkazujete mají asi působit dojmem nezávislého pohledu na věc, nebo mluvčí v nich vystupující tak chtějí vypadat. Ale to jsou lidé již něčím ovlivněni, mají svůj světonázor, oni neobjevili něco svou novinářskou pozorností, prostě jen kompiluji ty předvařené závěry ze všech těch "nezávislých médií". Základní protimluv je u nich ten, že údajně všechno stojí strašně moc peněz a je jasné že to někdo financuje - a já se ptám - těch nezávislých stránek jsou fůry a videí jakbysmet a to nejsou jenom nějaké 30 sec štěky, ale v případě takového Zeitgeist dokonce dvouhodinové ságy - a tohle financuje a platí kdo? Nikdo? To tahají ze svých kapes? Ha ha ha.

    K mému pohledu na věc a způsobu řešení - neznám ho! To ale neznamená, že musím hned odkejvnout názor někoho, kdo se holedbá, že on by věděl. Obzvlášť když znám jeho názory v jiných oblastech a myslím si o nich své. Já třeba nevím, jak operovat srdce, ale nebudu věřit nějakému chlapíkovi co hltá "nezávislou a svobodnou medicínu" že to ví a už vůbec nebudu chtít, aby mě operoval! To je strašnej hazard – a v politice jakbysmet. Abych to demonstroval trošku jedovatěji - situace je složitá a vůbec nemá tak jednoduché kořeny a řešení, jak nám tvrdí nacionalisté. A hlavně není vůbec potřeba, aby tuto situaci řešili právě oni! Nacionalisté nejsou řešením, ale dalším problémem! Situaci mají řešit zvolení demokraté. Když se rozmůže v mateřské školce neposlušnost, také nevoláme pedofily aby tam udělali pořádek, přestože tvrdí že dětem rozumí.

  • Superme
    21:17 11.01.2015

    Todomatch - To, že Vy za vším vidíte Rusko je známá věc. Takže žádné překvapení. A to, že tyto vlastenecké strany nepodporují proti-ruské sankce, ale řešení vidí v dialogu a spolupráci a nikoli v zabíjení a izolaci Ruska od Evropy Vás evidentně opravdu trápí. Ostatně, Vás trápí i to, že by přesně tyto strany dokázali vyřešit problém Islámu v Evropě. Hold, já raději bezpečí a jistotu, že mi nikdo nezabije blízké, než nějakou multikulturu, která evidentně nefunguje.

    Ale jak říkám, myslete si co chcete, já vidím ty fakta a myslím, že spousta lidí také. Evropa se probouzí ze spánku. Tak to prostě je. Můžete svádět svou neschopnost na Rusko, můžete to svádět na Čínu, Írán nebo na vlastenecké politiky v jednotlivých zemích Evropy... ale to nic nezmění na situaci.

    Ale ještě k tomu průzkumu. Jelikož to zveřejnil spiegel, který já považuji za opravdu kvalitní týdeník, tak tomu opravdu věřím, protože si nepamatuji, kdy dal spiegel na svůj web nějakou hloupost, nebo nepravdu jako je tomu na našich webech typu idnes.

  • Todomatch
    21:05 11.01.2015

    to hovorka11:

    Teď vám nerozumím?! Co jste chtěl demonstrovat na Libyi? Až do pádu Husajna byl Kaddáfí jeden z vůbec nejštědřejších sponzorů terorismu, pak se začal bát a šel západu na ruku. Ovšem tzv. arabské jaro vyhrotilo situaci v mnoha arabských zemích s protichůdným výsledkem a právě v Libyi byla situace podobně nepřehledná jako v Sýrii. Západ se samozřejmě vůbec nemusel angažovat, protože stejně nic moc nezískal, ale byla to Liga arabských států, která na západ naléhala aby zakročil.

  • hovorka11
    20:39 11.01.2015

    to Todomatch:

    Myslel jsem, že vám jde o přesnost.
    Pokud jste si nevšiml, tak boj za "lidská práva " a za "svobodu" se používá u všech misí z americké strany i když budoucí nastolení islamistů je předem známo- např. nedávno Líbye, která si byla jista tak svým významem ochrany Evropy proti islamistům, že chtěla zavést vlastní měnu krytou zlatem, až se na ni islamisté z Benghází použili.

  • semtam
    20:30 11.01.2015

    No, když jsme u těch peněz doporučuji toto video ze slovenské televize:

    https://www.youtube.com/watch?...

    Todomatch

    Z Vašich komentářů mi zcela není jasné, za čím vlastně stojíte? Máte nějakou představu, jak by se měl islámský problém v Evropě řešit.

  • Todomatch
    20:20 11.01.2015

    to Superme:

    Ještě mi nedalo se podívat, jaký časopis zveřejnil ten průzkum věřejného mínění ohledně skvělých volebních preferencí Le Penové. Byl to tenhle:

    "Marianne - sekulární, rovnostářský, anti-levicový a anti-liberální týdeník, nese jméno alegorické postavy Francouzské republiky, která zosobňuje její krédo. Francouzský časopis vychází od roku 1997 a odlišuje se svým bulvárním tónem a barevnou grafickou podobou. "

  • Todomatch
    20:14 11.01.2015

    to hovorka11:

    To už máte marný, teď už to nefunguje, ale málem Vám to prošlo. Ani teď to ale není přesné, prostě při startu vyzdvihl hrdinství afghánského lidu - celého lidu - v boji za svobodu. USA podporovali afghánský lidový odpor velmi omezenou dobu a sice od roku 1985 - 1988. Ihned po stažení sovětských vojsk podporu ukončili.

  • Todomatch
    20:03 11.01.2015

    to Superme:

    K prvnímu odkazu - ale ano, to jsem Vám psal, na komunální úrovni - radnice - v roce 2013 její strana uspěla, ale na celostátní úrovni tj. parlament a prezident o rok dříve nula nula nic. Pochopte, že je rozdíl ovládat obecní úřad v okresním městě a Elysejský palác v Paříži.

    K druhému odkazu - titulek zní velkolepě "by vyhrála", vzpomínáte jak podle předvolebních výzkumů měl být prezidentem Jan Fischer a to hladce?

    A k ostatním odkazům - radikální strany sílí všude po světě, je vleklá hospodářská krize a to vždycky lezou krysy z děr. Hnědý a rudý to vždycky zkoušej v krizi. A útoky extremistů jsou pro ně doslova požehnání. Ale ať je po vašem - dejme tomu, že vyhrají, pak mají jedinou šanci, zrušit demokracii a zakázat svobodné volby, protože v těch dalších už i poslední pochybovači pochopí že Vandasové - byť evropské úrovně - opravdu ne.

    A Le Penovou samozřejmě plati Rusko http://goo.gl/AKI2J0... stejně jako všechny tzv. "Svobodné" v Evropě. Vzpomínáte na nejhlasitějšího irského odpůrce Lisabonské smlouvy a miláčka Václava Klause Ganleye ze strany Libertas? Tak toho nejen Rusko, toho ještě SSSR! Mrkněte na něj, stačí pár prvních řádků: http://cs.wikipedia.org/wiki/D...

  • hovorka11
    20:02 11.01.2015

    to Todomatch:
    Tak se omlouvám za nepřesnou informaci a opravuji:

    Ronald Reagan uctil hrdinství islamistrtických džihádistů podporovaných Saudskou arábií, Pákistánem a USA za hrdinný boj proti SSSR startem raketoplánu Kolumbia

  • Todomatch
    19:46 11.01.2015

    to hovorka11:

    Ano, přesně jak píšete, ta věta z Wikipedie není přesná.Tálibán vznikl až v roce 1994 těžko tedy ohl 9 let před jeho vznikem jeho zástupce zvát Reagan do Bílého domu, natož dokonce 12 let před jejho vznikem vypouštět raketoplány na jeho počest.

  • hovorka11
    19:14 11.01.2015

    to Todomatch:

    potom tato věta z Wikipedie není přesná (Tálibán vznikl až později z mudžáhidů -slámistických bojovníků v džijádu ve svaté válce, kterým byl ten start Kolumbie věnován):

    V roce 1985 pozval americký prezident Ronald Reagan zástupce Tálibánu do Bílého domu na jednání o vzájemných vztazích. Při té příležitosti poznamenal: „Tito gentlemani jsou morálním ekvivalentem otců zakladatelů“.

  • Superme
    18:48 11.01.2015

    Marine le Penová na pochodu v Paříži:
    https://scontent-b-mad.xx.fbcd...

    A teď přejdeme z Vašich snů k realitě a to po roce 2012. A víte co, nebudu Vám zde říkat své názory, ale dám Vám sem nějaké kvalitní články, aby jste si přečetl realitu:

    http://www.ceskatelevize.cz/ct...

    http://www.ceskatelevize.cz/ct...

    http://www.spiegel.de/politik/...

    UKIP je naprosto stejný případ jako NF. Nejsilnější strana v UK.
    Rakousko: http://diepresse.com/home/poli...

    Dánsko, Švédsko, Finsko, Nizozemsko,... jste hodně naivní, když přehlížíte skutečnost.

    Petr Mach je velice vidět. Sledujte YT kanál, který mají reformy.cz a nebo web Svobodných. Píše se o něm a odvádí tam kvalitní práci.

    Ale tak samozřejmě, že za vším stojí Rusáci :D Kdo jiný, přeci :D

  • Todomatch
    18:26 11.01.2015

    to hovorka11:

    Reagan v tom videu start dedikuje americkému a afghánskému lidu bojujícímu za svobodu a ne na oslavu Talibanu. Rusové tehdy Afghanistán okupovali. Ani už si nepamatuji zda kvůli ropě, ta tam myslím není, tak asi kvůli opiu, kradení surovin, nebo jen ve prospěch svého vojenskoprůmyslového komplexu.

  • hovorka11
    18:12 11.01.2015

    Nechci se nezdvořile vměšovat do debaty okolo schopnosti západu a Francie vzdorovat islámskému radikalismu, ale myslím, že nejlépe ukazuje vývoj nedávné historie podpory radikálních bojovníků.
    V nových podmínkách nejde vyzbrojovat radikály zcela otevřeně před demokratickou veřejností, ale lze je jaksi rozlišovat na umírněné, bojující za demokracii, bojující za lidská práva atd. Ta hranice ale ve skutečnosti není pro běžného člověka, který sleduje pouze televizi a rozhlas rozpoznatelná a ani se o ni nebude zajímat, proto lze tyto skupiny zaměňovat dle potřeb vlád a politiků. Iinformace bvěžný člověk bude brát tak, jak to média podají..
    To považuji za zásadní problém společnosti v celé EU.
    Ten problém začíná gradovat oslavami Bandery na Ukrajině a jeho úsilím o etnické očištění Ukrajiny od židů, poláků čechů, rusů a jiných národností.
    (viz Volyňský masakr banderovců s pomocí nacistů) , narůstáním radikalismu a společným úsilím vlád EU tento problém popírat
    V ČR odmítla vláda přistěhování volyńských čechů z Ukrajiny, kteří nejsou hrozbou pro nás jako nedůvodné
    Islamisté, kteří odešli bojovat z Francie a UA do Sýrie jsou pouze "evidováni", ale nebylo podniknuto nic, aby byly potrestáni za tento čin vyvlastněním majetku, případně vězením při návratu. Domnívám se, že se počítalo s tím, že se z velké většiny nevrátí a zůstanou pokud nepadnou na nově obsazeném území. Díky tomu, že jednali se zájmem o "demokratický převrat" v Sýrii se stali žádoucími.

    Francie je silně předlužená cca 93% HDP a dluh narůstá. Pokud dojde ke zhoršování životní úrovně obyvatel, tak se lidé začnou více ptát a budou více věřit těm, kteří říkají pravdu např. Le Penové.
    Myslím, že Francie bude s Řeckem velký rozkladný oříšek EU.
    Nikdo nechce teroristy a po pochodech budou politici muset buď opět šikovně oklamat voliče, nebo vypadnout.

    Značně podezřelé je nejenom zanechání průkazu totožnosti teroristy v autě, ale i sebevražda komisaře, který začal vyšetřovat teroristický útok.

    Start Kolumbie na oslavu Tálibánu :

    https://www.youtube.com/watch?...

  • Todomatch
    18:12 11.01.2015

    to Superme:

    Neblázněte strana Le Penové a nejsilnější ve Francii, to snad nemyslíte vážně? Zjevně přání otcem myšlenky! Vy asi myslíte tzv. obecní volby z letošního března. To sou radnice a obecní úřady jako u nás komunální volby, kde se určuje kdo odklidí sníh, kde se vysadí strom, kdo si vezme úplatek za stavbu kruhového objezdu a kdo za stavbu cyklistické stezky - ano tam uspěli. Ale celostátní volby, tedy volby z nichž vzejde prezident a vláda, kteří určují celkové směřování země mají zhola jiné výsledky. Tedy nejprve prezidentské volby. V nich zvítězil socialista François Hollande (51,64 % hlasů), Marine Le Penová, která také kandidovala nepostoupila ani do druhého kola, ale i tak předstihla kandidáty uskupení jako Nová antikapitalistická strana, Dělnický boj, Vzhůru republiko! a další a skončila třetí. Ovšem parlamentní volby konané v témže roce – 2012 - vyhrála s drtivou převahou socialistická strana a vládne tak bez nutnosti podpory extrémní levice, či pravice. Socialisté totiž z možných 577 mandátů získali 280 křesel, Svaz pro lidové hnutí 194 křesel a ona - podle vás - nejsilnější strana ve Francii pouze 2 (slovy dvě) křesla! A sama Le Penová se tam vůbec nedostala. Ovšem dostala se tam její vnučka - uff, děda, dcera, vnučka ... středověk. Před Národní frontou je s 22 křesly Různá levice, se 17 Zelení, s 15 Různá pravice, s 12 Nové centrum, s 12 Strana radikální levice, s 10 Levicová fronta a s 6 Radikální strana. Stejně jako NF - tedy po 2 křeslech - získaly další tři uskupení Centrum pro Francii, Centristická aliance, Regionalisté a 1 křeslo pak extrémní pravice. Evropské volby nekomentuji, to jsou volby které tam za nás posílají typoně jako Remek, Zahradil, Bobošíková, Falbr, Ransdorf to jsou pro mě úplně nepochopitelné volby - lidé doma neúspěšní se tam dostanou, protože stačí hrozně málo. Proto se tam taky všichni cpou třeba u nás např. ta obskurní strana Ne Bruselu. Mimochodem třeba u nás fašos v těchhle volbách pohořeli dokonale. Ve Francii, to máte pravdu, uspěli. No tak budou muset jedno období v EU poslouchat kromě poloblázna Nigela Farage poslouchat ještě pár frantíků. Ale jak se tam panečku hrnou ti naši Machové a ostatní kritici rozhazovačnosti a jak už pěkně sají s ostatními, což? Ani už o nich neslyšíme. Mlask, mlask. A snad jen na okraj - stranu Le Penové platí "rusáci" a to jsou velcí fanoušci zdravé a silné Evropy.

    Le Penovou jsem na záběrech hledal a hledal ale neviděl, ale když říkáte, že tam byla, tak asi jo.

  • semtam
    17:54 11.01.2015

    Todomatch

    Něco pěkného k poslechu:

    https://www.youtube.com/watch?...

  • semtam
    17:22 11.01.2015

    Policejní stát jen ten, kde policie ať už veřejná či tajná musí prokazovat zvýšenou činnost pro udržení pořádku. Příkladem uvedu Rakousko-Uhersko a nebo současné Kosovo, kde policejní síly zastávají vojenské mezinárodní jednotky. Police jako taková snad nikdy v historii nebyla přímo u moci.

    Přistěhovalectví není jen problémem bývalých koloniálních mocností. Přistěhovalectví v současné době je způsobeno destabilizací blízkého východu a z části i severní Afriky, za jakou může třeba i francouzská vláda. Nějaká rodinná pouta je jen bezvýznamná část z přílivu imigrantů. Problémem jsou ti, jaký zde zneužívají sociální systém a pletou si Evropu se svou původní domovinou. Neříkám, co imigrant to zlo. Říkám, že mezi imigranty stoupla velká míra těch, co nechtějí pracovat a ani se přizpůsobit. Proto zastávám názory jaké zastávám. A můj pohled pohled na věc nediskriminuje nikoho na základě víry či barvy pleti, atd...
    Neříkám, že liberální demokracie je špatná, ale dělá prostě dvojí metr a její rádoby humanitní zákony jsou technicky nemožné.

  • Superme
    16:57 11.01.2015

    A ta tom protestu v Paříži je mimochodem i le Penová ;)

  • Superme
    16:44 11.01.2015

    Todomatch - To, koho mám na mysli jako Francouze jsem již vysvětlil.

    Můžete si myslet, že toho nikdy nemůžeme dosáhnout. Nacistické, Komunistické režimy nebo Římská říše si koneckonců také říkali, že nikdy padnout nemohou. To, že Marine le Penovou následují miliony Francouzů a nejenom jich je prostě fakt! Vyhráli Evropské volby naprosto jasně. Jsou NEJSILNĚJŠÍ politickou stranou ve Francii (to tedy znamená, že s nimi sympatizuje nejvíce lidí ;) ). Lidé, kteří ještě nedávno říkali, že s nimi nemohou spolupracovat s nimi nyní spolupracovat chtějí a v mnohém s ní začali souhlasit (Wilders, Farage...). Je to neskutečně charismatická dáma, která mluví upřímně a vždy má místo keců řešení.

    Tím, že jí Vy nadáváte a urážíte jí jenom pomáháte.

  • Todomatch
    16:26 11.01.2015

    Pusťte si bednu (nejlépe francouzský kanál), ať vidíte opravdové Francouze v ulicích a na Náměstí Republiky v Paříži. Francouzské, bílé, černé, muslimské, židovské, bezvěrecké pospolu na obrovské manifestaci proti teroru. Od Hollanda, přes Porošenka s Lavrovem, Abasse s Netanjahuem, Merkelovou s Cameronem a ostaních celkem 50 představitelů všemožných zemí světa na jednom místě včetně těch našich.

  • Todomatch
    15:27 11.01.2015

    to smetam:

    Policejní stát je co? Stát s funkční policií podléhající vládě? Nebo stát, kde je policie u moci? Ve Francii policie u moci není, ta byla u moci jen v totalitních systémech. A zase - proč si myslíte, že Francie řeší jen následek? Proč myslíte, že neřeší příčinu. Řeší, ale mají to složité a nikoliv ne svoji vinou. Situace zemí s velkou mírou přistěhovalectví je odlišná od té naší. Je to dáno historicky. Do Francie, Německa a Anglie nespadli přistěhovalci z čista jasna a přes noc. Francie jako koloniální velmoc s velkým vlivem v Africe a arabských zemích, měl kdysi spoustu svých lidí u nich. Vykonávali správu v mnoha muslimských zemích. Díky tomu logicky došlo k všemožnému lidskému propojování a prolínání. Rodinné svazky apod. Anglie totéž, jenom zdrojem jejich přistěhovalců byly britské državy hlavně z oblasti Indického poloostrova - jednu část přistěhovalců tvoří hinduisté z Indie a druhou muslimové z Pákistánu. Přistěhovalectví tak má kořen nikoliv v liberální demokracii, ale naopak v době tuhé konzervativní silové politiky. Německo je zvláštní tím, že si nese komplex z obrovské genocidy, kterou spáchalo v Evropě (a mimochodem za ni nikdo Němce z Evropy nevyhnal) a cítí se povinováno být tolerantní a otevřené - opět důsledek nikoliv liberální demokracie, ale nacionalistické a fašistické politiky třetí říše. Komunismus a nacismus padly či byly poraženi a to ne proto, že by nebyly dostatečně sveřepí, uzavření, nacionalističtí a kdo ví co, ale právě proto že takoví byly. Tak se prostě žít nedá, nebo ne dlouho. Le Penová vám slíbí bezpečnost, ale vezme všechny možné svobody a o to nikdo nestojí. My nevěříme, že můžeme mít buď svobodu, nebo bezpečnost, chceme dosáhnout toho abychom měli obojí svobodu i bezpečnost.
    Kdysi jsem slyšel docela dobrý bonmot – V demokracii chodí gauneři po ulicích, v totalitě sedí ve vládě.

  • semtam
    14:43 11.01.2015

    Todomatch

    Kéž by jste měl pravdu, Evropa zažila nacismus, komunismus a dá se říct, že se z chyb poučila. Svět není zas tak jednoduchý a na některé věci se zapomíná a proto se i stává, že se historie může opakovat. Evropa zažila i vládu islámu na Balkáně a v dnešním Španělsku a měla to štěstí, že tuto zhoubnou ideologii ( ano islám vykazuje prvky jak náboženské, tak i ideologické) vyhnala.

    Vaše řešení, jaké vlastně obnáší silný policejní stát, určitě své plody přináší, ale řeší to jen následek a ne příčinu. I silné totalitní režimy, jako je komunisus a nacismus kladli důraz na sběr informací a "podvratné živli" také likvidovali. Úspěch se jim dostavil, ale přežití těchto režimů jim to nezajistilo...

  • Todomatch
    14:23 11.01.2015

    Jací skuteční Francouzi to vezmou do svých rukou? Co si to stále namlouváte? Vy si opravdu myslíte, že ti doposud zvolení a vládnoucí představitelé nejsou skuteční Francouzi? Že ti co jim dali hlasy nejsou skuteční Francouzi? Jistěže jsou! Neexistuje žádná skrytá "skutečná" Francie, která povstane. Francie ušla obrovskou historickou cestu a přirozeným vývojem (žádným EU diktátem) došla až do své dnešní podoby. Francouzi chtějí vést svůj krásný kultivovaný život a nenechají si ho vzít ani militantními muslimy ani lepenovskými xenofoby. Jistěže Le Penová a její hoši mohou vyvolávat nepokoje, tak jako Vandas a jeho hoši u nás. Jistěže seženou tisícihlavé stádo, jako kdysi Sládek. Ale nevyhrají. Už jenom to, že je Národní fronta rodinný podnik je pro ně cosi odpudivého, po otci přebere otěže dcera a pak co? Syn? Jedinou cestou pro vás, stejně jako militantní muslimy, je násilné převzetí moci. Dělali to tak nacisté, komunisté i těm se podařilo v pohnutých dobách dostat do ulic tisíce a tisíce lidí. Ale svět je poučen. Francie už nacionalisty u moci měla. Kolaboranty z Vichy. No a pokud přikročíte k násilí, demokracie nemá nejmenší problém - a nevím proč se tomu pořád divíte - rozkopat vás na hadry, stejně jako nějaké mudžahedíny. To má demokracie prostě ve vínku - bránit demokracii všemi prostředky. To jen vy si namlouváte, že je demokracie slabá. A že by zrovna Francie se svým "Liberté, égalité, fraternité" přistoupila na nějakou formu vůdcovské vlády ala Rusko, na to opravdu zapomeňte. Francie vás nechce. Ano určité procento xenofobů a lidí, neschopných žít bez každodenních zpráv, jakou měl jejich vůdce stolici a co jim zase slíbí je v každé společnosti. Jakákoliv krize je vyžene do ulic v naději že si vyvzdorují zrušení nemocí, smrti, složitosti světa, že jim vůdce dá současně více deště i slunce a hlavně zdvojnásobí plat (ber kde ber). Ale po dobrém toho nedosáhnete a až bude bojovat za lepší zítřky Supreme, zjistíte, že stojíte v jedené řadě s lidmi, o nichž tvrdíte, že s nimi nemáte nic společného a že vám to podsouvá Todomatch, liberálové, TOP09 a zelení.

  • jenikdavid
    14:20 11.01.2015

    Supreme

    Děkuji za odpověď, myslel jsem si, že to takto vidíte.

  • Superme
    14:14 11.01.2015

    jenikdavid - Né, to, že Vy jste to nepochopil neznamená, že JÁ rozděluji společnost! Lidi rozdělují lidé, kteří podporují multikulturalismus.

    Takže, abych to vysvětlil. Za Francouze považuji všechny, kteří nepodporují Islám a abych řekl upřímně, je mi jedno, pokud se nějaký Alžířan nebo Maročan narodil ve Francii, protože oni se jimi necítí být! Takže za Francouze považuji i voliče např. UMP nebo Socialistů, ale ne muslimy! Bohužel jejich zástupci tuto situaci nechtějí řešit, ale koneckonců, proto tak stoupá popularita le Penové.

  • jenikdavid
    14:07 11.01.2015

    Supreme:

    Kdo jsou tedy podle Vás skuteční Francouzi ? Ti, co budou volit Le Penovou ? Takže já, když tady nebudu volit třeba Okamuru, tak nebudu skutečný Čech ? Hezky nám tu společnost rozdělujte...

  • semtam
    14:02 11.01.2015

    Todomatch

    Můj příspěvek jste vůbec nepochopil, já vůbec nevolám po perzekuci. Ba naopak, volám po tom, aby v budoucnu jsme se k ní nedostali ať už by byl perzekuován kdokoli a nedošlo k ať už dobrovolného, nebo násilného odsunu jakékoliv skupiny. Určitě jste se v mém příspěvku dočetl, že zákony mnou navrhované by nepoškozovali přistěhovalce, kteří by byly natolik slušni se zde přizpůsobit.

    Je to něco jako s povodněma. Víme, že jednou za čas, klidně i za 50 let přijde velká voda. Někdo navrhne, ať se kolem řeky v inkriminovaných místech postaví protipovodňové zátarasy ale někdo může být proti tomu, protože tyto pozemky vlastní soukromé osoby a vyvlastněním by jsme je diskriminovali od ostatních v obci a že existují přenosné bariéry a pytle s pískem, jaké tomu zabrání tak či tak. Výsledek je takový, že voda přišla tak rychle že nikdo nedokázal adekvátně reagovat a celé město je pod vodou.

  • Superme
    13:41 11.01.2015

    Todomatch - Proč ten budoucí čas? Protože skuteční Francouzi to teprve do vlastních rukou vezmou. A pokud čtete idnes, tak jejich novinářka přímo z Francie řekla, že současná vláda má strach, aby lidé nevzali spravedlnost do svých rukou. To je nepopiratelné, stejně jako to, že bylo x útoků na mešity po tom teroristickém útoku v Paříži.

    "Liberální demokraté prostě znaj. A kdyby fašounci ve Francii zvedali moc hlavy, tak na ně liberální demokraté pošlou ... však víte."

    Fašouni. Přesně takto TOP 09 a Zelení označují lidi, kteří nesouhlasí se současným systémem a s jejich názory. Nedělám si iluze, že je to u podobných stran v Evropě jinak. Na druhou stranu jste alespoň přiznal, že žádná skutečná demokracie neexistuje. Na ty, kteří nesouhlasí poslat fízly. Jak běžné v té "demokracii", že? Jenže až bude Marine le Penová prezidentkou, tak s tím Vaši "liberální demokraté" udělají úplný h.... (doplňte si to).
    A jen tak mimochodem. Za ty oběti mohou právě ti "liberální demokraté".

    Podle Lisabonské smlouvy, pokud se nepletu, nám mohou jak jsem již psal ostatní státy vnucovat tyto "uprchlíky" a mohou mezi nimi být podobní lidé, kteří zaútočily v Paříži nebo nedávno v Londýně. Takže ano, je to nejhorší věc, kterou mohla naše tehdejší vláda podepsat.

  • Todomatch
    12:04 11.01.2015

    to Supreme:

    Zmínil jste Lisabonskou smlouvu, jež údajně umožňuje "přehlasování", ale to je dobře ne? Kdyby někdo chtěl vyhlásit v Evropě Islámský stát a přijmout výhradně bojovníky Al Kajdy, tak ho mohou ostatní přehlasovat! Proč si myslíte, že se nástroje demokratického rozhodování musí použí vždy k tomu horšímu a v náš neprospěch? To je jako protestovat proti pítkům s čistou vodou na náměstích s tím, že to jen pomůže žíznivému lupiči bežícímu z banky doplnit síly a občerstvit se. Vy prostě všemu dáváte negativní význam.

  • Todomatch
    11:58 11.01.2015

    to semtam:

    Se zločinem se bojuje pouze dvěma způsoby, ten první jste zmínil sám, nejprve se něco stane a pak to policie řeší. Je to tak v případě krádeží, vražd, znásilnění i ostatní kriminality. Druhým způsobem je, je že máte informátora, udání, nebo jste schopen sám zjistit, že někdo plánuje zločin. Oba přístupy Francie i ostatní evropské demokracie aplikují. Tajné služby sledují extremisty všeho druhu a většině problému předejdou, kde jim něco unikne, řeší to následně. Vy patrně voláte po zásadní prevenci, po tom, aby bez nějakých vážných indicií byli lidé perzekvováni předem. V případě islamistických extrémistů to znamená, že vyženete všechny muslimy z Evropy no a v případě krádeže, vraždy a znásilnění spáchané „našimi“ lidmi by to asi mělo být tak, že preventivně pozatýkáme všechny s nízkým platem, nezaměstnané a všechny kdo mají finanční problémy, protože je vysoká pravděpodobnost, že by mohli krást, potom také každého kdo v hospodě utrousí „já bych ho nejradši zabil“, bude-li mít doma navíc loveckou pušku či nůž, měl by skončit v poutech a nakonec to nejlepší, muži jež nemají stálou partnerku, jsou svobodní a nezadaní by měli jít každé ráno na test nadrženosti, protože jsou potenciálně nebezpečnější než lidé v harmonickém manželství. Hovadina , že? U pařížských teroristických útoků se objevují ale i jiné akcenty a vzorce chování než byhom předpokládali. V židovském obchodě přežila skupina lidí i s malým dítětem ukrytá v mrazáku. Noviny psaly, jak tam dlouhé hodiny vyděšení mrzli. Dnes tento příběh upřesnili. V mrazáku je ukryl prodavač, nejprve vypnul chlazení, ukryl je uvnitř, zhasnul a zavřel. Sám se pomocí výtahu na zboží dostal ven a uvědomil policii o tom, co se v obchodě děje. Policie tak byla v telefonickém spojení i s lidmi v mrazicím boxu. A teď se podržte, prodavač byl z Mali, byl to muslim a navíc – ó Bože – černoch.

  • semtam
    03:41 11.01.2015

    Todomatch, Superme

    Není většinou problém viníky teroristických činů dohledat a zajistit. Pokud budeme jen takto postupovat, hasíme jen požár, ale epicentrum požáru nám sálá svým životem.

    Nejen Francie, ale i další země, kterých se tato problematika dotýká, budou muset přistoupit na nějaké řešení. Pokud budou před tímto problémem strkat hlavu do písku, tak se budou muset přizpůsobit silnému vlivu islámu.

    Mým pohledem na věc si představuji, že se předejde možnému a stále pravděpodobným střetu islámu s tradiční Evropou. Zde již pomalu může časem dojít k občanské válce, pokud se islám nechce začlenit do evropské společnosti. Současný stav v západní Evropě se přibližuje k nyní zakonzervovanému problému Bosny a Hercegoviny, kde válka může přijít kdykoliv.

  • Todomatch
    02:09 11.01.2015

    to Supreme: Proč ten budoucí čas? Proč "Francouzi si to nenechají líbit"? A proč by to měla dávat do pořádku Le Penová? Francouzi si to líbit nenchali a obešli se bez Le Penové. Francouzští liberální demokraté poslali na teroristy několik desítek tisíc policistů, ti je vypátrali a zastřelili. Následně liberální demokraté poslali policisty do židovského krámu a odkráglovali dalšího hajzla. Liberální demokraté prostě znaj. A kdyby fašounci ve Francii zvedali moc hlavy, tak na ně liberální demokraté pošlou ... však víte.

    Už vidím Le Penovou velebit komunistické hrdiny z rdakce Charlie Hebdo posmívající se právě takovým jako je ona, už vidím jak klade květiny na hrob policisty muslima, či jak se objímá s pozůstalými zavražděných Židů v obchoďáku. To by starým Le Penovi praskla žilka!

  • Superme
    01:47 11.01.2015

    semtam: Naprostý souhlas. Ve Francii to vře a vřít bude, dokud to tam nedá do kupy Marine le Penová, která má v plánu přesně to, co jste napsal. Je smutné, že lidé jako Todomatch to vidí ještě jako jakýsi extrémismus. Hold Havlisté si myslí, že za všechno mohou slušní občané a oni (kteří za tuto situaci opravdu mohou) jsou ti, co vše dělají tak, jak mají.

    To, že to ve Francii vyloženě vře můžeme vidět i na tom, že hned po útoku byli napadeny hned 3 mešity a jedna mimo jiné i v Lyonu. Kdo ví, kolik jich následovalo.

    Je jasné, že si toto nejen Francouzy nenechají líbit. Ve Švédsku útočí Švédové na mešity skoro každý den (mimochodem, Švédští demokraté neuvěřitelně sílí - nyní by měli okolo 15%) a když už i Němci založí hnutí proti islamizaci a vyjdou v desetitisích do ulic, tak to je co říct (Pegida a její obnože jako je Bagina, Rogida atd.)

    Mimochodem. O tom, jakou má popularitu Marine le Penová ve Francii svědčí i Facebook. Hned po útoku jsem koukal na její profil a měla tam 552 000 like. Dnes tam má 612 000 like!!!

  • semtam
    23:12 10.01.2015

    Každá akce má svoji reakci.

    Nepotěšuje mne jeden zásadní fakt. Ve Francii a nejen v ní žije velké množství muslimů. Tito muslimové zajisté vědí co se nyní stalo a moc dobře ví, že nálada vůči nim se dostává k bodu mrazu. Nikde nevidím ty masové protesty muslimů, jaké tvrdě odsuzují teroristický čin a pláčou, že fanatici jejich víry prolévají i zde krev. V zemi, kde chtěli žít v klidu a míru.
    Toto nikde nevidím a případné prohlášení a odsouzení leč významného jednotlivce na této věci nic nezmění.

    Můžem tu polemizovat, že v blízkovýchodních náboženství (judaismus, křesťanství, islám) jsou verše milující i nenávistné, ale to nic nemění na věci, že v současnosti je radikální výklad islámu a jeho společenské prvky jaké jsou tradiční v mnoha zemích pro naši společnost neslučitelné ( třeba postavení žen). Na rozdíl od vesměs bezproblémového křesťanství a judaismu.

    Ano, podněcování válek a jejich přímá či nepřímá podpora od USA plus některých zemí NATO jako je třeba Francie či Británie má velký vliv na radikalismus islámu. Místo slibovaného vývozu demokracie do orientu se dovezlo násilí a orient ho na oplátku dovezl k nám.

    Můžem plakat nad rozlitým mlíkem a trpět sebemrskačstvím. Co bychom ale měli udělat, přehodnotit zahraniční politiku EU, aby nepodněcovala a hlavně nepodporovala války přinejmenším k Evropě zeměpisně nejblíž. I za ztrátu hlubšího spojenectví s USA.

    Hlavně musíme zpřísnit imigrační zákony, aby nedocházelo k nekontrolovatelnému přílivu imigrantů. Imigranti již stávající pokud dlouhodobě nepracují a prokazují kriminální činnost by měli být ze země vyhoštěni bez možnosti návratu. Dále uzákonit to, aby jakákoliv církev, jaká učí nenávist k lidem jiného nebo žádného vyznání byla zrušena nebo tam, kde by se stal tento přestupek pozastavit činnost. Stavba svatostánků islámu by měla být zastavena, protože je v úplném protikladu o začlenění se do společnosti. Na jedno velké město bohatě postačí jedna mešita, jako důkaz o zastoupení i této víry. Imigranti, by si měli uvědomit, že sem nejdou šířit islám, ale nabídnout svoji práci a kvalifikaci a na oplátku my jim poskytujeme bezpečnost a kvalitu života.
    Tyto zákony zároveň ochrání slušné stoupence islámu, protože ti neslušní a radikální budou mít ztíženou svoji podřadnou činnost.

  • Todomatch
    20:54 10.01.2015

    Konzervativní síly a radikálové asi ve Francii a jinde utřou. Rády by teroristický útok využili pro svoji propagandu – jenže! Ukázala se pro ně velmi nemilá věc. Vnímejte dobře - zavraždění jsou totiž buď extrémně levicoví novináři - komunisté z redakce Charlie Hebdo, kteří se posmívali nejen Islámu, ale i bigotnímu křesťanství a všemu co je konzervativcům svaté, druhým mrtvým je policista - muslim a do třetice jsou napadenými a postřílenými Židé v košer obchodě. Snad jen zavražděná policistka by jim zapadala do jejich pohledu na svět. Totiž pokud by se takoví Le Penovci dostali ve Francii k moci, byli by zmínění terčem jejich šikany a nenávisti úplně stejně jako té muslimské. A zastávat se komunistických novinářů, Židů nakupujících v pátek na Šabat a muslima ve francouzské policejní uniformě? Ojoj, to jim nepůjde pod fousy, no fousy, myslím pod ten malý černý knírek pod nosem. To se bude muset něco vymyslet. Už teď šrotujou! Snad už zítra ...

  • Todomatch
    20:10 10.01.2015

    to Moogwi: USA a NATO? Tak vida a pak že prej je hrází Islámu Rusko.

  • Moogwi
    19:14 10.01.2015

    Radim: dobře napsáno a tak dávám plus :) na podporu vašeho tvrzení mohu uvést, že od roku 1980 do současnosti USA (plus NATO) bombardovalo či jinak napadlo 14 islámských zemí (některé z nich několikrát, proto tak vysoké číslo) a to sebou zákonitě musí přinést růst radikalismu společnosti v těchto zemích. Můžeme tedy házet vinu na Islám jak chceme, ale v první řadě bychom se měli zamyslet nad sebou.

  • Radim
    15:04 10.01.2015

    Zdravím zdejší slušnou komunitu, taky přihodím jeden názor do davu.

    Terrorismus...

    Hrozivé slovo v dnešních dnech, kdy Francii zachvacuje útok za útokem, britské tajné služby varují před dalšími. Majoritní společnost se v Evropě začíná velmi rychle radikalizovat tak, že, asi budeme za chvilku lifrovat muslimy ve vlacích za hranice EU....ale terrorismus neskončí přátelé. I když odlifrujete toho posledního muslima v EU, terrorismus nás bude pronásledovat dál.

    "Většina lidí si ani neuvědomuje, že to není nějaká nenávist k tomu, že máme demokracii, svobodu, volební práva pro ženy, heavy metal, atd. Není to ani islám, jako náboženství, které je ostatně náboženstvím míru, jako každé jiné náboženství, pokud není zahnané do kouta."

    Teď si mnozí řeknou, že toto píše nějaký sluníčkový multikulti aktivista.
    Naopak, sem zastánce striktní imigrační politiky. Vpouštět pouze vysoce vzdělané experty od lékařství přes fyziku atd., ale po jediném prohrešku proti zákonu poslat zpět

    Slova napsaná výše a níže, patří Michaelu Scheuerovi, expertu přes mezinárodní a domácí terrorismus, který velel speciální jednotce CIA - Bin Laden Issue Station a osobně vyslýchal několik prominentních členů Al-Qaedy.

    Onen terrorismus, je hrozbou skutečnou, co si budeme namlouvat, ale je živen každičkým z nás.

    "Hlavní ideou moderního džihádu je to, aby světové velmoce přestaly ovlivňovat dění v muslimských zemích, stejně jako tak ovlivňovat jejich jedinečou kulturu tou naší, globalizační."

    "Stejně jako slavní mudžáhidé, kteří vznikli kvůli intervenci SSSR do Afghánistánu, tak i dnešní džihád "potomků al-qaedy" IS atd., vzniká z vlivu a intervencí USA",- logicky i potažmo států NATO

    Ostatně, Al- Qaeda a samotný Bin Laden, kterého Scheuer popsal jako saudského patriota, byl motivonán tím, že USA v arabských zemích kolikráte podporují ty nejhorší brutální režimy viz. Saddám Hussein, saudsko arabská rodinka, Jordánské království. atd., do toho si přátelé připočítejme na vylhaných důvodech založenou II. intervenci v Iráku, jejíž následky nepřežilo přes 1.000.000 Iráčanů a bezpočet mrtvých při 13 leté okupaci v Afghánistánu.

    Ale dnes vidíme terroristické útoky ve Francii, vždyť ta nikdy nic zlého nedělala. Pokud teda za nic zlého nemáme financovaní a vyzbrojování Hutů proti Tutsiům v občanském konfliktu ve Rwandě, nebo zajišťování svých neokoloniálních zájmů na Pobřeží Slonoviny, v Mali, Alžíru, Středoafrické republice, a nebohé Libyi

    Terrorismus vzniká z toho, že mi se sereme k nim, nedivte se, že se budou bránit a jelikož nemají prostředky, jako třeba naše moderní bombardéry, použijí i tak špinavou formu jakou je terrorismus.

    Jak vidíte, z velmi logických důvodů, se muslimové cítí utlačovaní ve SVÝCH zemích, jak řekl Scheuer, cítí se zahnaní do kouta.

    Do doby než toto pochopíte, nemáme šanci válku s terrorismem vyhrát.

    Pokud by to někdo náhodou nepochopil, čemuž bych se ani v dnešní době nedivil, hodím mu to i polopatě.

    Neserme se k nim, oni se nebudou srát k nám a než začnete odsuzovat cca 1.6 miliardy lidí, trochu se zamyslete... třeba jenom nad tím, kolik z nich muselo emigrovat sem, protože NAŠE vlády, podporují jejich krvavé režimy...

    Michael Scheuer - US Foreign Policy fuels Terrorism
    https://www.youtube.com/watch?...

    A kdo by to chtěl knižně, má také možnost
    http://www.amazon.com/Michael-...

  • Superme
    12:49 10.01.2015

    Argonaut.CZ - To opravdu netuším, proč se mu tak říká, ale na druhou stranu si jsem jistý, že Islám mírumilovný k jiným kulturám (náboženstvím) není. Na druhou stranu, většinou se jedná o tu Sunnitskou obnož Islámu, než o tu Šiítskou, která je bohužel mnohem méně rozšířená. Upřímně moc nechápu, proč se v našich médiích tak moc útočí na Írán. Je všeobecně známo, že v této Šiítské zemi jsou ti lidé např. k nám evropanům naprosto přátelští, bezproblémový. A i přes to, že tam existuje něco, čemu se říká náboženská policie, tak tam ženy běžně chodí v džínách, bez zahalených vlasů apod. Mladí Íránci žijí úplně jinak než ti staří, kteří to ale až na pár fanatiků respektují (a řekl bych, že jich je mnohonásobně méně než v Evropě..). To samé se dá říci o Sýrii (dokud tam západ nerozpoutal válku), Libanonu nebo Ázerbájdžánu.

    Nutno dodat, že i Sunnitský islám se dá zkrotit. Krásným příkladem je Turecko, kde ani ta tvrdá ruka moc není a dokonce by se tam měl stavět první kostel po 100 letech (ano i zázraky se dějí). Na druhou stranu, Sunnité musí být stejně v 99% pod diktaturou, viz. Egypt, kde se to uklidnilo až po armádním převzání moci. Jak říkám, Evropa dělá sebevraždu, protože si sem bere nejenom převážně Sunnitské muslimy, ale také afričany, u kterých náboženství nehraje roli. Ti se přizpůsobit nedokážou ani když jsou křesťané...

    Doporučuji poslechnou. Petr Mach to má v hlavě srovnané! :)
    http://video.aktualne.cz/dvtv/...

Stránka 1 z 3