NÁZOR: Viník sestřelení letadla Boeing 777

Viník sestřelení letadla Boeing 777
Foto: Trosky letu MH17. / ČTK, Dimitry Lovetsky

Před dvěma dny se nad Ukrajinou odehrála bezprecedentní událost. Civilní Boeing 777 s 298 lidmi na palubě byl sestřelen střelou země-vzduch. Nikdo na palubě nepřežil. Kdo za sestřelení může?

 

Rusko?

Civilní letadlo s největší pravděpodobností zničil protiletadlový systém Buk (v kódu NATO SA-11 Gadfly / SA-17 Grizzly). Ve své výzbroji jej má ukrajinská i ruská armáda. Několik kompletů se dostalo do rukou i proruských separatistů.

 

Kdo má tedy sestřel na svědomí? Podle všeho lze jednoznačně vyřadit Rusko. Ke sestřelení došlo 50 km od ruských hranic. Dostřel systému Buk je přitom 40 km.

 

Rusové sice disponují výkonnějšími protivzdušnými systémy, jako je S-300 nebo S-400 Triumf. Jejich použití je však lehce odhalitelné a dokazatelné. Navíc neexistuje jediný rozumný nebo strategický důvod, proč by Rusové úmyslně sestřelovali civilní letadlo nad územím Ukrajinou.

 

Profesionální posádky těchto systémů jsou vysoce trénované. Nechtěný nebo neúmyslný sestřel je tak pouze teoretickou možností. Protiletadlové systémy jsou navíc připojeny na řízení letového civilního provozu, takže mají dokonalý přehled o tom, kde a jaká civilní letadla se nacházejí ve vzduchu.

 

Ukrajina?

Kapacitu ke sestřelení letadla letícího ve výšce 10 000 metrů rychlostí 800 km/h má také ukrajinská armáda. Protivzdušná obrana mimo jiné disponuje systémy Buk nebo S-200.

 

Velmi těžko se však hledá rozumný motiv. Ruskojazyčná média přinesla informace, že cílem mohlo být vládní letadlo převážející Vladimíra Putin, letící za sestřeleným letadlem s rozestupem 40 minut. Podle ruského severu Gazeta.ru však letadlo s Putinem nad Ukrajinou vůbec neletělo.

 

Ukrajinská protivzdušná obrana je také samozřejmě napojená na řízení civilního leteckého provozu, takže Ukrajinci přesně ví, kde a jaké civilní letadlo se na obloze nalézá.

 

Je zde datové spojení z civilního letového provozu, který monitoruje lety každé komerční letecké společnosti a všechny nevojenské lety,“ cituje bývalého důstojníka protivzdušné obrany magazín IHS Janes. „Tento vstup do protivzdušné obrany poskytuje kompletní pokrytí pro nevojenské lety, takže je téměř nemožné, aby ukrajinská armáda sestřelila toto letadlo.“

 

Další teoretickou možností je, že ukrajinská armáda sestřelila civilní letadlo, aby mohla svalit vinu na separatisty. Ale toto tvrzení je spíše absurdní povahy.

 

Ukrajinská pozemní armáda má nad separatisty početní, palebnou, technickou i zdrojovou převahu. Stejně tak je na straně Ukrajiny západní politická reprezentace, média i veřejné mínění. I když kvalita ukrajinské armády je nevalná, několik stovek nebo tisíc separatistů zvládne.

 

Je zde také možnost neúmyslného sestřelení ukrajinskou armádou. Vzhledem k napojení systému protivzdušné obrany na civilní řízení a vycvičenost posádky, lze však zařadit takovou domněnku do říše sci-fi.

 

Separatisté?

Poslední na řadě jsou separatisté. Zde se nejvíce spekuluje, zda mají k dispozici techniku schopnou sestřelit velké dopravní letadlo ve velké výšce. Jak přinesly ruské tiskové agentury, a jak potvrdili sami separatisté, tak ji mají.

 

Ruská tisková agentura ITAR-TASS zveřejnila 29. června článek tom, že separatisté z Doněcké lidové republiky získali raketový systém Buk. „Nejsou ale k dispozici žádné zprávy o počtu a stavu,“ napsala agentura, která odkazuje na tiskový servis neuznané republiky. Ostatně zabraním systému Buk se pochlubili i separatisté ze samozvané Doněcké republiky na svém Twitter účtu.

 

Twitter odhalil i další aktivitu, která separatistům nehraje příliš do karet. Těsně po sestřelení civilního letadla se separatisté pochlubili zničením ukrajinského An-26, mimochodem již druhého během několika dní.

 

Avšak zanedlouho zprávu o sestřelení stáhli. Stejně tak i informace o tom, že získali protiletadlové systémy Buk. „Print-screeny“ rozeseté po internetu však dokazují původní informace.

 

Pravdou je, že v poslední době letadla a vrtulníky nad východní Ukrajinou sestřelují pouze separatisté. Povstalci mimo jiné sestřelili několik vrtulníků, velký Iljušin Il-76, bitevní Su-25 a také dopravní Antonov An-26 ve výšce 6500 metrů.

 

Poslední údaj je podstatný, neboť výšková hladina 6500 m leží mimo dostřel přenositelných protiletadlových systému typu MANPADS (Man-Portable Air-Defense Systems).

 

Proti vině separatistů však mluví skutečnost, že systém Buk je komplikovaný systém, který vyžaduje zkušenou obsluhu. Avšak netřeba zdůraznit, že ani přenositelné protiletadlové komplety MANPADS, které s velkou úspěšností používají separatisté, nemohou obsluhovat "kuchaři".

 

Přesto, systém Buk je mnohem komplikovanější. Celá baterie se skládá z radarového vozidla, velitelského, odpalovacího a nákladního. V případě potřeby ale lze použít jen jedno odpalovací vozidlo, které je vybaveno vlastním radarem. Samozřejmě, obsluha takového vozidla nemá příliš informací o cíli, na který útočí.

 

V řadách separatistů slouží navíc bývalí příslušníci ukrajinské armády. Není tak vyloučeno, že jsou mezi nimi i členové ze základny protivzdušné obrany, která má sídlo v Doněcku a kterou obsadili separatisté.

 

Během minulých hodin navíc přinesl americký prezident Barack Obama informaci, že raketa vylétla z území pod kontrolou separatistů. Dále se tak prohlubuje podezření, že za útokem stojí separatisté.

 

Co kdyby přeci jen?

Pokud budeme cyničtí, ale realističtí, o mrtvé tady nejde a ani nikdy nešlo. Pro všechny zúčastněné strany je nejdůležitější zjistit, kdo to udělal, resp. o tom přesvědčit světovou veřejnost.

 

Západ má zájem svalit vinu na separatisty a Rusko. Separatisté a Rusko pak na Ukrajinu. Ruská média proto samozřejmě spekulují nejčastěji o vině ukrajinské armády.

 

Jaké jsou důkazy Rusů? Popravdě, v této psychologické válce tahají, zdá se, za kratší konec. Už jen proto, že ze vnuceného spojenectví se separatisty Rusové příliš nadšení nejsou.

 

Popravdě řečeno, kdyby Ukrajinci skutečně sestřelili letadlo, ať už protivzdušnými systémi země-vzduch nebo stíhačkami, Rusové by již přišli s konkretním důkazy. Místo nehlídají jen ruské družice, ale také radary a především prostředky elektronického průzkumu. Ty dokáží odhalit nejen typ letadla, ale také typ a trajektorii použité střely. Stejně tak dokáží zjistit vešekeré aktivity, jako je rádiové vysílání nebo použití radaru letounu či rakety.

 

Zatím však takové důkazy nepředložili. Pokud si přečteme server Russia Today (RT), který kopíruje názorovou linii Kremlu, žádné konkretní důkazy ani závažné spekulace nenajdeme.

 

RT položil v poledním článků „Deset otázek pro ukrajinské autority“. Dočteme se tam nejčastěji otázky typu:“Proč byl systém Buk ve válečné zóně? Proč Ukrajina po katastrofě obvinila separatisty? Zda Ukrajina pustí na místo mezinárodní komisi, atd.“

 

Pouze dvě otázky spekulují o ukrajinském podílu na katastrofě. Pro jejich vysvětlení se však nabízí desítek odpovědí, které nemají s katastrofou nic společného.

 

RT se opírá o informace španělského řídicího letového provozu, který na sociálních medií uvedl, že zaznamenal u letadla dvě stíhačky ukrajinského letectva.

 

V tom případě však o letadlech musejí mít dokonalé informace ruské zpravodajské systémy. Je jednoduše velmi snadno dokazatelné, zda letadlo sestřelila raketa země-vzduch nebo vzduch-vzduch. Ostatně i síla destrukce letadla jasně vypovídá, že byla použitá těžká raketa země-vzduch, než lehká vzduch-vzduch s omezenou ničivou sílou.

 

Další otázkou, kterou si RT pokládá je, proč ukrajinští dispečeři údajně odklonili letadlo nad oblast bojů. Odpovědí je: „Proč ne?“ Nad oblastmi bojů léta (létalo) desítky dopravních letadel denně a dispečeři na celém světě odkloňují stovky letadel denně.

Nahlásit chybu v článku


Související články

Farnborough bez ruských letadel?

Na jedné z nejvýznamnějších leteckých show Farnborough Airshow letos možná neuvidíme žádné ruské ...

Gripen NG: Saab a Embraer společně

Švédský Saab s brazilskou firmou Embraer začnou společně pracovat na vývoji a výrobě stíhačky F-X2 ...

F-35 Lightning II v ceně stíhačky F-16?

Americké ministerstvo obrany a tři vedoucí firmy programu JSF (Joint Strike Fighter) podepsaly ...

Nový český cvičný letoun L-39 Next Generation

AERO Vodochody představilo na probíhající výstavě Farnborough International Airshow nové cvičné ...

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • GAVL
    15:32 19.07.2014

    Vinu nesou především úřady , které měly zamezit letům nad válečným prostorem. Z mého pohledu se nejedná jen o úřady Ukrajinské. Ten kdo odpálil raketu, pokud úmyslně, tak jen na ...Zobrazit celý příspěvek

    Vinu nesou především úřady , které měly zamezit letům nad válečným prostorem. Z mého pohledu se nejedná jen o úřady Ukrajinské.

    Ten kdo odpálil raketu, pokud úmyslně, tak jen na základě toho, že mu byl nabídnut cíl , který tam neměl co dělat.
    Co tím mohl kdo sledovat těžko říci. Na první zamyšlení se nabízí snaha zatáhnout do konfliktu OSN a jejich prostřednictvím docílit oddělení východní Ukrajiny ve prospěch Ruska. Proč by vítězící strana sestřelovala úmyslně civilní letadlo mě nenapadá.

    Pokud neúmyslně tak to byla dle definice USA vedlejší škoda, myslím, že tak nějak zdůvodňují rozbombardované školky a nemocnice. Nic proti , když je válka tak se takové věci stávají. Tudíž požaduji i pro odpůrce současného ukrajinského režimu a i pro vládní vojsko právo způsobovat vedlejší škody.Skrýt celý příspěvek

  • AlexSU27
    15:32 19.07.2014

    To papaHoth : je příliž brzo na to aby e vynášeli soudy kdo to byl.Mohl to být kdokoliv. To Barry : částečne souhlasím To Nesher : Měl by ste pravdu před týdnem kdy se zdálo že ...Zobrazit celý příspěvek

    To papaHoth : je příliž brzo na to aby e vynášeli soudy kdo to byl.Mohl to být kdokoliv.
    To Barry : částečne souhlasím
    To Nesher : Měl by ste pravdu před týdnem kdy se zdálo že Lukašenko zvítezí z týdne na týden cituji z jiného fora "UA armáda dostala na jižním křídle poměrně krutý výprask. Přemýšlím, zda reálné neúspěchy v boji UA armády jsou dány spíše mizerným velením, nebo neochotou řadových vojáků silně se angažovat v občanské válce. Těžko říct, asi kombinace..." a dalsi "zdá se, že kolaps jižního křídla UA armády je skoro realitou. Doufám, že se opolčenci zachovají k odvedencům řadové UA armády nějak trochu slušně, nebo že si ti kluci nechají internovat v Rusku (asi nejlepší). Většina z nich budou asi stejní vyjukaní jelimani, jako ruští odvedenci v (zejm.) I. čečenské válce. Přecijenom bylo by lepší, kdyby hákovali ve fabrikách či na poli a po večerech proháněli baby, než aby dělali figurky oligarchům v jeich plánech."Skrýt celý příspěvek

  • Ultramarinus
    15:30 19.07.2014

    Mimochodem, objevil se článek, že mezi pasažéry bylo asi 100 předních vědců a aktivistů zaměřených na nemoc HIV, kteří letěli do austrálie na konferenci.

    Mimochodem, objevil se článek, že mezi pasažéry bylo asi 100 předních vědců a aktivistů zaměřených na nemoc HIV, kteří letěli do austrálie na konferenci.

  • Zbrojir
    15:26 19.07.2014

    Jeden z mála korektně pojatých článků ke katastrofě letu MH17. I když jsme ohledně dění na Ukrajině ovlivňováni neobyčejně silnou informační válkou, kdy zde nepochybně dominuje ...Zobrazit celý příspěvek

    Jeden z mála korektně pojatých článků ke katastrofě letu MH17.

    I když jsme ohledně dění na Ukrajině ovlivňováni neobyčejně silnou informační válkou, kdy zde nepochybně dominuje „pro ukrajinský“ a „protiruský“ tábor, je z dosavadních a veřejně dostupných informací asi nejpravděpodobnější, že civilní letoun sestřelili separatisté.

    Pokud se neprokáže, že sestřelení letu MH17 byl úmyslný teroristický akt, nespatřuji však ve „střelcích“ jediného viníka této letecké a pro mnoho jednotlivců a rodin i nesmírné osobní a lidské tragédie.

    Již týdny probíhají na východě Ukrajiny velmi tvrdé vševojskové boje, tedy i za použití letectva a protiletadlových zbraní. Argument Ukrajiny, že civilní letadla se pohybovala v bezpečné výšce, doposud mimo dosah zbraní separatistů, nemůže obstát.

    Zbraněmi k sestřelení disponuje ukrajinská armáda a i ta může v rizikové oblasti pod tíhou tvrdých bojů selhat a v poměrně nedávné minulosti i civilní letadlo již omylem také sestřelila (ruské letadlo s izraelskými turisty v roce 2001). Rovněž tak separatisté se mohou ke zbraním s odpovídajícím výškovým dostřelem nějakým způsobem nakonec dostat, což se také patrně stalo, a ve snaze eliminovat početní, technickou, technologickou, organizační a personální převahu a způsobit co největší ztráty nenáviděnému nepříteli, se prostě unáhlí a sestřelí civilní letoun v domnění, že se jedná o letoun protivníka. Dalším rizikovým faktorem jsou případné problémy samotného civilního dopravního letounu v inkriminované oblasti, kdy např. vynucená ztráta výšky může skončit jeho sestřelením ručním protiletadlovým kompletem, jelikož řízení letového provozu bojující o problémech civilního stroje v reálném čase informovat nedokáže.

    Ať již budeme ozbrojené střety na Ukrajině nazývat jakkoli, jde evidentně o naprosto asymetrický ozbrojený konflikt, kdy slabší strana může z podstaty věci vsadit především na své odhodlání, mobilitu, nepředvídatelnost, rychlost a razanci, chcete-li agresivitu prováděných operací. Přitom je logické, že ten slabší vždy používá veškeré mu dostupné prostředky. Pokud s takovým vedením boje ze strany separatistů někdo nesouhlasí, měl by si uvědomit, že žádní povstalci proti oficiální moci, ať již stojí na jakékoli straně politického spektra (prodemokratičtí, či protidemokratičtí), by při používání standardních armádních a mnohdy i hodně byrokratických postupů pro vedení klasické války nikdy neuspěli.

    Kdyby na území po léta mírově žijící Ukrajiny pronikli proruští separatisté a bez varování zde sestřelili civilní letoun, byl by to nepochybně teroristický akt, a Ukrajinská vláda, byť by přitom selhaly její zpravodajské a bezpečnostní složky, by v takovém případě měla plné právo na rozhořčení a za leteckou katastrofu by nenesla žádnou morální zodpovědnost. Situace na východě Ukrajiny je však diametrálně odlišná.

    Když už neměla rozum ukrajinská vláda, která nad oblastí tvrdých bojů, bez ohledu na předpisy Mezinárodní organizace pro civilní letectví, ponechala otevřený letecký koridor pro civilní lety, a zjevné riziko buď ignorovala, nebo dokonce chladně kalkulovala s tím, že pokud se aktivní separatisté unáhlí, získá ve vzájemném střetu s nimi a Ruskem na mezinárodní scéně rozhodující politické body, měly ho mít alespoň západní země a letecké společnosti. Jak nás však poučil vývoj v uplynulých desetiletích, ani demokratický západ nemá při podpoře a prosazování svých cílů a zájmů velké zábrany ohrožovat a dokonce i zabíjet nevinné civilisty. Kdo v dokumentech sleduje, jak vypadá vysoká mezinárodní politika, ani by se nedivil, kdyby nějaký významný činitel západního světa, samozřejmě mezi čtyřma očima, prohlásil: „Je to samozřejmě tragédie, ale těch tři sta lidí jsou z hlediska významného politického vítězství západu nad Ruskem na mezinárodní scéně vlastně akceptovatelné ztráty.“

    V médiích se často objevují výroky o terorismu, ovšem sestřelit civilní letadlo ve vymezeném leteckém koridoru se povedlo např. i americké válečné lodi USS Vincennes. V dokumentu o rekonstrukci tragédie íránského stroje, vycvičená osádka tehdy moderního křižníku, resp. její velitel, na základě dostupných informací a pod tlakem pocitu bezprostředního ohrožení udělal chybné rozhodnutí, což zpečetilo osud 290 lidí. USA se kromě zaplacení odškodného ke svému fatálnímu omylu rovněž nepostavili s odpovídající pokorou…

    Je tedy hlavním viníkem tragédie ten, který ve stresu války a v zápalu boje, pravděpodobně omylem, zasáhne civilní letoun v domnění, že se jedná o stroj protivníka, nebo především vláda země, která nad oblastí bojů, bez ohledu na předpisy Mezinárodní organizace pro civilní letectví a reálné riziko sestřelení, či poškození, ponechá otevřený letecký koridor pro civilní lety?

    Na tragédii letu MH17 již nyní spatřuji jednoznačný a neoddiskutovatelný podíl ukrajinské vlády a věcně příslušného státního aparátu, ale i přinejmenším morální odpovědnost leteckých společností a západních vlád, zejména těch, které mají na ukrajinské vedení zásadní vliv. Civilní letecký provoz měl být již dávno, a to z důvodu zajištění plné bezpečnosti, z rizikové oblasti bojů odkloněn.Skrýt celý příspěvek

  • Ultramarinus
    15:24 19.07.2014

    Očekávat přiměřenou míru racionality, kterou předvedl pan G. i od kolegů tady z fóra je nereálné. Spíš se divím, proč tu není už deset rusofilních příspěvků v podobném znění jako ...Zobrazit celý příspěvek

    Očekávat přiměřenou míru racionality, kterou předvedl pan G. i od kolegů tady z fóra je nereálné. Spíš se divím, proč tu není už deset rusofilních příspěvků v podobném znění jako jsou články na idnes(u). Obzvlášť ten, který měl nadpis "Největší tragédii způsobila ta letadla, která nebyla sestřelena... (Jiří Hermánek), IDnes - Blog", mě vytočil na nejvyšší míru.
    Takže za to, že povstalci sestřelí letadlo, může pravidelná armáda, protože si (ze zcela jiných letových hladin nutno zdůraznit) dovolí podporovat vlastní pozemní jednotky na vlastním území???

    Sudeťáčtí "povstalci" před WW2 byli proti těmhle "obráncům svého území" jenom malou nepříjemností a to na ně museli policajtům přijet s podporou pancéřové kulometné vozy. Jestli se separatisti cítili být víc rusy, nebo jestli je majdan přesvědčil tak jednoznačně o fyzickém nebezpečí pro jakékoliv menšiny v Ukrajině, klidně mohli sebrat baťůžky, prodat baráky a vypadnout do Ruska. Klidně pěšky, protože je poblíž. Tam by je přivítali tak, jak mají rusové k menšinám ve zvyku - přidělit čárovej kód, sebrat co mají cenného a do sibiřských ghet s nimi.Skrýt celý příspěvek

  • pepe420
    15:10 19.07.2014

    Myslím si, že letadlo sestřelili rebelové, určitě chtěli sestřelit nějaké vojenské letadlo a když zjistili, co udělali, tak hned stáhli prohlášení ze sociální sítě a teď mlží, ...Zobrazit celý příspěvek

    Myslím si, že letadlo sestřelili rebelové, určitě chtěli sestřelit nějaké vojenské letadlo a když zjistili, co udělali, tak hned stáhli prohlášení ze sociální sítě a teď mlží, všechny důkazy svědčí proti rebelům (trajektorie střely-viz Obamovo prohlášení). Je jasné, odkud mají systém BUK a kdo jim dodává zbraně, jak je vidět, tak první a druhé kolo sankcí vůbec nepomohlo, teď se musí udělat jediná věc, přijmout přísné sankce a postihnout celá odvětví ruské ekonomiky a toto musí udělat USA+EU+NATO (a optimálně další spojenci). Jedině tak se dá rozumně zakročit proti tomu, co se na východě děje.Skrýt celý příspěvek

  • Beny
    14:42 19.07.2014

    Je vážně úžasné a někdy i zábavné číst a to nejenom tady, ale i na jiných fórech jak za vše co je špatné může USA a když už ne přímo, tak aspoň s jejich podporou. Myslím si, že je ...Zobrazit celý příspěvek

    Je vážně úžasné a někdy i zábavné číst a to nejenom tady, ale i na jiných fórech jak za vše co je špatné může USA a když už ne přímo, tak aspoň s jejich podporou. Myslím si, že je tohle ubohý, protože tady nejde o nějaké vaše konspirační bláboly, ale o lidské životy. chápu, že pro mnoho zaslepených lidí je přijmutí nejsnazší teorie, když v ní není namočené USA nepřijatelné, ale zamyslete se aspoň na chvilku, lidiSkrýt celý příspěvek

  • Nesher
    14:40 19.07.2014

    Nadporučík
    Vinu má hlavně ten co to odpálil (pravděpodobně ruský terorista).

    Nadporučík
    Vinu má hlavně ten co to odpálil (pravděpodobně ruský terorista).

  • Nesher
    14:37 19.07.2014

    Alex Jak prohrávají? Území, které ruští teroriste ovládají je menší a menší, naposledy ukrajinské jednotky osvobodily část Luhansku a dle tvrzení teroristických vůdcu se ...Zobrazit celý příspěvek

    Alex
    Jak prohrávají? Území, které ruští teroriste ovládají je menší a menší, naposledy ukrajinské jednotky osvobodily část Luhansku a dle tvrzení teroristických vůdcu se připravují ke vstupu do Doněcku. Jestli takhle dle Vás vypadá prohra, tak bych rád věděl co považujete za výhru.Skrýt celý příspěvek

  • nadporucik
    14:36 19.07.2014

    Bud ide o strasny omyl a separatisti to zostrelili omylom alebo a co je horsie je to umysel ktori zosnovali ukrajinci s usa aby to hodili na separatistov a ziskali verejnu mienku ...Zobrazit celý příspěvek

    Bud ide o strasny omyl a separatisti to zostrelili omylom
    alebo a co je horsie je to umysel ktori zosnovali ukrajinci s usa aby to hodili na separatistov a ziskali verejnu mienku na svoju stranu pre podporu sankcii a raznejsieho zakrocenia
    Na zamyslenie, ak si na pozemku nataham elektricke droty, vykopem jamu...nedam tablicly zakaz vstupu... a niekto mi tam zomrie tak vinu nesiem JA. Preco nebol zakaz lietania nad bojovou zonou? Zodpovednost nesie urajinsky letecky urad a tiez ta spolocnost co ponad uzemie letelaSkrýt celý příspěvek

  • Deadog
    14:35 19.07.2014

    jeste muze byt varianta ,ze system obsluhovali ruske specialni jednotky na uzemi ovladane separatisty ,a palili proste naslepo, protoze nemeli vsechny prvky toho kompletu ...Zobrazit celý příspěvek

    jeste muze byt varianta ,ze system obsluhovali ruske specialni jednotky na uzemi ovladane separatisty ,a palili proste naslepo, protoze nemeli vsechny prvky toho kompletu
    kazdopadne ,separatiste nebo separatiste podporovani vyskolenou ruskou obsluhou je temer jista varianta ,vzhledem k tomu co Putin predvadi a jak neustale lzeSkrýt celý příspěvek

  • Beny
    14:33 19.07.2014

    Popravdě už od okamžiku, kdy jsem se tohle dozvěděl jsem si myslel, že jak Rusko tak i Ukrajina s tímto nemá nic společného. Když se nad tím člověk zamyslí je to logické, protože ...Zobrazit celý příspěvek

    Popravdě už od okamžiku, kdy jsem se tohle dozvěděl jsem si myslel, že jak Rusko tak i Ukrajina s tímto nemá nic společného. Když se nad tím člověk zamyslí je to logické, protože jak se píše v článku, tak celé území bojů na Ukrajině je silně kontrolováno nejenom Ruskem, ale i NATO. A pochybuji, že by velitelé těchto PL. systémů s informacemi které mají jak o tom co kde letí, tak i o mezinárodní kontrole zvdušného prostoru nad místy bojů, byli ochotni něco takového udělat.

    Podle mého je nejpravděpodobnější možností to, že se separatisté přepočítali a s nedostatečným množstvím informací zaútočili na letadlo o kterém si mysleli, že patčí UK army.
    Doufám, že tato neskutečná tragédie povede k tomu, že Rusko konečně ukončí podporu těch teroristů a rychle se vše urovná a lidé budou moci zase klidně žít. A ne se bát o své životy a majetek jen díky mocichtivému Putinoj.Skrýt celý příspěvek

  • Barry
    14:26 19.07.2014

    Vidím to celé jako provokaci...před pýr týdny jedno malejské letadlo nemohou najít a tady spadne hned zase. A Obama přesně okamžitě hned ví,odkut bylo stříleno a kým. A že je ...Zobrazit celý příspěvek

    Vidím to celé jako provokaci...před pýr týdny jedno malejské letadlo nemohou najít a tady spadne hned zase. A Obama přesně okamžitě hned ví,odkut bylo stříleno a kým. A že je potřaba dávat sankce. Kluci z Washingtonu nás nakonec naučejí fandit Rusku. Měla by Evropa táhnout za jeden provaz,už i vstřícnou Merklovou udolali. Ať si amíci zametou před vlastním prahem za anexi Texasu a anexi Havajských ostrov.Skrýt celý příspěvek

  • papaHoth
    14:19 19.07.2014

    A Váš názor Alexi?

    A Váš názor Alexi?

  • AlexSU27
    13:53 19.07.2014

    Zdravím, "Během minulých hodin navíc přinesl americký prezident Barack Obama informaci, že raketa vylétla z území pod kontrolou separatistů. Dále se tak prohlubuje podezření, že ...Zobrazit celý příspěvek

    Zdravím,
    "Během minulých hodin navíc přinesl americký prezident Barack Obama informaci, že raketa vylétla z území pod kontrolou separatistů. Dále se tak prohlubuje podezření, že za útokem stojí separatisté."
    Takže kdyby řekl Putin že raket vyletěla z Českého území ,byla by to pravda?

    "Avšak zanedlouho zprávu o sestřelení stáhli. Stejně tak i informace o tom, že získali protiletadlové systémy Buk. „Print-screeny“ rozeseté po internetu však dokazují původní informace."
    Má někdo důkaz že to tam dali opravdu separatisti?

    "Další teoretickou možností je, že ukrajinská armáda sestřelila civilní letadlo, aby mohla svalit vinu na separatisty. Ale toto tvrzení je spíše absurdní povahy.




    Ukrajinská pozemní armáda má nad separatisty, početní, palebnou, technickou i zdrojovou převahu. Stejně tak je na straně Ukrajiny západní politická reprezentace, média i veřejné mínění. I když kvalita ukrajinské armády je nevalná, několik stovek nebo tisíc separatistů zvládne."
    Hmm zatím se zdá že UA proti opolčenců prohrává.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 8 z 8