NÁZOR: Využije Rusko uprchlíky jako nástroj hybridní války?

-
28. 12. 2015
-
54 komentářů
-
Jan Grohmann
Každý týden překoná rusko-norskou hranici několik stovek uprchlíků z Afghánistánu. Tzv. "arktická cesta" se stává mezi uprchlíky čím dál více oblíbenější. Objevují se však obvinění, že uprchlíky do Norska úmyslně směřuje Rusko.
Pokles ceny ropy
Současné mediálně otevřené nepřátelství mezi Ruskem a Západem začalo Ruskou anexi Krymu na jaře 2014. Proč Rusové anektovali Krym? Vysvětlení je řada - od vlasteneckých (Rusové chtěli získat “jejich” Krym) až po strategické (Rusové chtěli tímto krokem zabránit vstupu Ukrajiny do NATO). Pravděpodobně šlo o kombinaci vlasteneckých i strategických cílů.
V polovině roku 2014 došlo k nejzásadnější ekonomické události za poslední roky - cena ropy poklesla o polovinu. Část lidí vysvětlovala pokles jednoduchým přebytkem ropy na trh a malou poptávkou. Část lidí však věří, že Spojené státy se domluvily se Saudskou Arábii na zvýšení těžby ropy s cílem poškodit Rusko.
Saudská Arábie je jedním z největších producentů ropy a státem, který dokáže těžbu ropy regulovat. Saudská Arábie již několik desítek let funguje jako prvek regulující světovou cenu ropy. Díky plynulému snižování a zvyšování těžby Saudská Arábie brání nežádoucím výkyvům cen a poškozování světových ekonomik.
Saudská Arábie však v polovině roku 2014 nečekaně zvýšila těžbu a dodala na trh více ropy. Více ropy na trhu znamená vyšší nabídku nad poptávkou, tedy snížení ceny ropy. Cena ropy spadla ze 120 dolarů za barel až na současných 38 dolarů za barel.
Snížení ceny mělo zásadní dopad na ekonomiky řady zemí. Velká část zemí ze snížení profitovala - jsou to ty země, které ropu dováží (např. Indie, ale i Česká republika). Avšak pro vývozce ropy je takové snížení vysoce nežádoucí.
Do problémů se dostalo Rusko, jehož rozpočet je silně závislý na prodeji ropy a zemního plynu. Ruská vláda počítala s vyrovnaným rozpočtem při cenách 95 dolarů za barel. Při poklesu ceny ropy, společně se západními sankcemi, se ruský vládní rozpočet a ekonomika dostala pod tlak.
Migrační krize
Na začátku letošního roku začala migrační krize do Evropy. Nejčastěji do Evropy míří lidé ze Sýrie, Kosova, Afghánistánu a Albánie. V médiích a odborných kruzích se objevily otázky, zda probíhající migrační krize není “řízená” nebo “povzbuzována”.
Ostatně i prezident České republiky Miloš Zeman označil (bez upřesnění) uprchlickou krizi za “řízenou invazi”.
V posledních měsících se však objevuje závažné podezření, že mimo spontánní migraci a ekonomicky řízenou migraci (na migraci vydělává podsvětí nebo různé povstalecké skupiny), je migrace využívána jako zbraň k válce mezi státy.
Problémem migrace se zabývala profesorka Kelly M. Greenhillová v publikaci Zbraň masové migrace, která v roce 2011 získala ocenění nejlepší kniha roku v oboru mezinárodních studií. Autorka pracuje na několika amerických univerzitách a výzkumných centrech, píše do předních novin a přednáší např. v Oxfordu v Centru pro studium migrace.
Profesorku Greenhillovou cituje ve svém článku Migrace jako zbraň hromadného ničení. Konspirace? Václav Cílek na internetovém portále Echo 24.
“O tomto jevu existuje v češtině jen velice málo materiálů, ale pokud máte o věc hlubší zájem, tak vyhledávejte termíny „strategická řízená migrace“ (strategic engineered migration) nebo „řízená nátlaková migrace“ (coercive engineered migration). V angličtině velice dobře zní slovo „ingeneered“, které říká, že tento druh migrace má charakter dlouhodobého, pečlivě „inženýrsky“ připraveného projektu. Na celé věci je nejhorší, že se při ní zcela ztrácí lidskost a jakékoliv ohledy na utrpení lidí a migranti jsou bráni stejně mechanicky jako počet dělostřeleckých granátů,” píše Václav Cílek.
Kelly Greenhillová našla v poválečném období 56 (a možná až 64) případů řízených migrací. Greenhillová při práci v odtajněných amerických archivech našla přepis rozhovoru, při kterém jordánský král Husejn po skončení tzv. šestidenní války vysvětluje americkým vyjednavačům, že pokud Izrael nepřijme nazpátek palestinské běžence, tak vytvoří pro USA i Izrael velice problematickou utečeneckou krizi.
Například běloruský prezident Lukašenko v letech 2002 a 2004 veřejně vyhrožoval, že pokud Evropa nebude platit, tak přes svou zemi pustí proudy běženců.
Využívání migrace k soupeření mezi státy není žádnou novinkou.
Arktická trasa
V současné době jednou z nejrychleji rostoucích uprchlických tras je arktická rusko-norská cesta. Za podzim a začátek zimy letošního roku překročilo z Ruska do Norska 5000 migrantů a uprchlíků. Celkově Norsko letos očekává až 10 000 uprchlíků z Ruska.
Kde je problém? Uprchlíci z Ruska se přesouvají téměř výhradně do Norska, nikoliv do Finska. Přitom norsko-ruska hranice, ležící celá za arktickým kruhem, měří jen 196 km, jižní finsko-ruska 1309 km.
Nicméně přesto letos ve Finsku požádalo o azyl asi 30 tisíc lidí, celkem jich vláda očekává až 35 tisíc. To je takřka desetinásobek proti loňsku, kdy se ochrany v této pětiapůlmilionové zemi dožadovalo 3650 lidí. Většinou šlo o Iráčany, Somálce a Afghánce. Do Finska se uprchlíci dostávají například přes Švédsko.
“Dostanete vízum do Ruska. Letíte do Moskvy a z ní do Murmansku, to už je za polárním kruhem. Necháte se odvézt autem do pohraničního městečka Nikel. Tam si koupíte kolo, protože podle ruských zákonů nesmíte přejít hranici pěšky nebo v cizím autě, a na tom kole za polárním kruhem přejedete do Norska. A Norové se z toho můžou zjevit,“ říká Václav Cílek pro český rozhlas.
“Do konce roku se prý zatím počítá s 10 000 uprchlíky v Norsku. I když to není velké číslo, je paradoxní, že podobný problém nemají Finové. Jenže Finsko není členem NATO a Norsko je, takže Norové to komentují tak, že už v tom cítí tu migraci jako zbraň,“ dodává Cílek.
Na začátku listopadu Norsko pohrozilo, že bude Afghánce, kteří mají povolení k pobytu v Rusku, okamžitě vracet na ruskou stranu hranice. Hrozba se naplnila v posledních dnech, kdy Norsko začalo do Ruska navracet stovky afghánských migrantů.
Migrace jako zbraň
Veškerou migraci je zcela nesmyslné považovat za nástroj hybridní války. Do Evropy přicházejí spontánně jak uprchlíci před válkou, tak ekonomičtí migranti. Stejně tak je migrace výnosný (a řízený) byznys pro kriminální, povstalecké nebo teroristické organizace.
Nelze však ignorovat, že migrace v minulosti sloužila jako politický či dokonce vojenský nástroj boje mezi státy. Pokud Rusko se Západem soupeří o politický a vojenský vliv, je zcela logické, že Rusko s využitím migrantů jako zbraně minimálně uvažuje a počítá. Stejně tak stoji za úvahu posloupnost některých klíčových světových událostí a jejich možná návaznost.
Z tohoto pohledu jsou dovusečné současné evropské sankce na Rusko i pokles ceny ropy. Je nereálné si myslet, že Rusko ustoupí a “vzdá se”, stejně tak je nebezpečné mít radost z ekonomického úpadku Ruska.
Pokud Rusko se bude cítit zahnáno do kouta, využije všechny možnosti, jak zatlačit na své soupeře - například tím, že bude přivírat oči nebo mentorovat migraci Afghánců do Evropské unie nebo států NATO. Stačí oznámit evropským partnerům, že díky špatné ekonomické situaci nelze hlídat tak bezpečně hranice a Evropané rychlé pochopí, oč běží.
Svým způsobem však jde o logický ruský krok ve studené válce, která panuje mezi Ruskem a Západem.
Zdroj: Echo24, Český rozhlas, CNN, Independent
Související články
IS – Islámský stát
Když se podíváme na situaci na Blízkém východě, není možné mluvit skoro o ničem jiném než o ...
-
29.09.2014
-
11 komentářů
-
Mgr. Ondřej Rajkovič
NÁZOR: Emigrace v Evropě a její bezpečnostní rizika, část 1.
Hlavním motivem tohoto sdělení je přesvědčení, že emigrace z cizích států (pod pojmem cizí stát zde ...
-
24.11.2014
-
24 komentářů
-
RNDr. Václav Cílek, CSc.
NÁZOR: Emigrace v Evropě a její bezpečnostní rizika, část 2.
Dnešním článkem navážeme na první díl dvojdilného seriálu Emigrace v Evropě a její bezpečnostní ...
-
28.11.2014
-
22 komentářů
-
RNDr. Václav Cílek, CSc.
Hybridní války podle Valerije Gerasimova
Současný náčelník ruského generálního štábu Valerij Gerasimov napsal na začátku roku 2013 pro ruský ...
-
05.03.2015
-
186 komentářů
-
Jan Grohmann
Komentáře
Pozor na konspirační teorie, těch jsem slyšel už celou řadu. Můžu jednu přidat: za migrační vlnou stojí USA, které takto můžou destabilizovat Evropu a Rusko a také samotnou Sýrii ...Zobrazit celý příspěvek
Pozor na konspirační teorie, těch jsem slyšel už celou řadu. Můžu jednu přidat: za migrační vlnou stojí USA, které takto můžou destabilizovat Evropu a Rusko a také samotnou Sýrii (USA přece nemají zájem na tom, aby tam vládl Bašár Asad, tak tam podporují chaos). Ale jak je to doopravdy? To kdybychom věděli...Skrýt celý příspěvek
Jan Grohmann Napadla mě reálnější varianta a ta, že Rusko je samo ohroženo migrací z Číny. Zde bych už viděl reálnější řešení v tom, že by Rusko se zbavovalo svých vlastních ...Zobrazit celý příspěvek
Jan Grohmann
Napadla mě reálnější varianta a ta, že Rusko je samo ohroženo migrací z Číny. Zde bych už viděl reálnější řešení v tom, že by Rusko se zbavovalo svých vlastních migrantů a posílalo je do Evropy. Ovšem tato migrace by představovala cestu přes víc jak polovinu planety a opět naráží pro migraci nevhodnou východní hranici EU.Skrýt celý příspěvekJan Grohmann Máte pravdu v tom, že lidé spíše hromadně přemýšlí ano/ne. To i vidíte v této diskuzi, kdy se Váš článek setkal s kritikou, že tohle "opravdu ne". To ale nijak ...Zobrazit celý příspěvek
Jan Grohmann
Máte pravdu v tom, že lidé spíše hromadně přemýšlí ano/ne. To i vidíte v této diskuzi, kdy se Váš článek setkal s kritikou, že tohle "opravdu ne".
To ale nijak nevylučuje, že ruští stratégové s formou migrace nijak nepočítají. Ovšem současné migrace může použít Rusko jen velmi omezeně. Státy, které migraci dovolili. Tudíž Turecko, Libye a chtě nechtě některé státy EU jsou od mocenských či jiných zájmů Ruska na hony vzdálené.
Migraci, která se nyní odehrává na evropském kontinentu hlavně využívají pro prosazování svého vlivu státy jako je Saúdská Arábie a jí podobné režimy. Pro zajištění potřeb věřících, dostávají muslimové finance a platy přímo ze Saúdské Arábie a Turecko také přispívá pro rozvoj islámu v Evropě. Nemusíme chodit daleko. Brněnská mešita je živa ze saúdských peněz.
Rusko sice může být v tichosti škodolibé díky sankcím na něj uvalené, ale pro střednědobý či dlouhodobý pohled, pokud se v Evropa časem bude islamizovat znamená pro Rusko řekl bych větší hrozba takováto Evropy než Evropa současná.
A jak jsem již zmínil, přímé otevření migrace skrz Rusko může být pro Rusko velmi dvousečnou zbraní. Ruská cesta je pro migranty velmi riziková a také nikde není psáno, že má šanci na úspěch. Je tu podle mne velké riziko, že Rusko by si spíše uškodilo sobě než EU či NATO.
Jinou věcí je migrace Rusů na zapád. Na tohle ovšem Rusko nemá lidské kapacity, tudíž tato varianta nepřipadá v úvahu.
Velmi důležitá věc je ta, že stát, který čelí vlně migrace a je to dostatečně fungující a silný stát jí může efektivně čelit. Občas postačí pouhá úprava zákona či jeho dodržování.
Tudíž hlavní kámen úrazu je v EU, zájmy skrz migranty využívají muslimské země a Rusko hraje bůhví kolikáté housle a ještě to vypadá, že si ani na ty housle nezahráli.Skrýt celý příspěvekJosefŠ - to je typický fatalistický pohled. Někdo musí být nepřítel nebo přítel na život a na smrt. A ten pohled o nepřátelství vnucují čtenáři pod článkem, nikoliv článek. ...Zobrazit celý příspěvek
JosefŠ - to je typický fatalistický pohled. Někdo musí být nepřítel nebo přítel na život a na smrt. A ten pohled o nepřátelství vnucují čtenáři pod článkem, nikoliv článek.
Správná otázka je - jsou zájmy (politické, ekonomické, bezpečnostní) Ruska stejné jako České republiky (případně Evropy)? Já si to rozhodně nemyslím. A ne, opravdu si nemyslím, že jsme "lepší", prostě to tak je.Skrýt celý příspěvekMožná by jsme se tedy měli ptát: Jsme jako Evropa/EU pro Rusko opravdu nepřítel? Nebo je to vlastně trochu jinak? Nechce to po nás někdo jiný, myslit si, že Rusko je náš ...Zobrazit celý příspěvek
Možná by jsme se tedy měli ptát: Jsme jako Evropa/EU pro Rusko opravdu nepřítel? Nebo je to vlastně trochu jinak? Nechce to po nás někdo jiný, myslit si, že Rusko je náš nepřítel?
Já osobně nějak nevidím důvod, proč by z nás chtěl mít Rus místo obchodního partnera nepřítele. Popřípadě tlupu rozhádaných států, na hraně ekonomického kolapsu ( z důvodů "obohacení" migranty), se kterýma se na ničem nedomluví.
Možná jen nechápu souvislosti a někdo erudovanější mi to vysvětlí...
DěkujiSkrýt celý příspěvekJan Grohman Ale třeba o tom Rusové uvažují, to nevíme, ale je nesmysl říkat, že rozloží NATO nebo EU, tím, že pustí 10 000 emigrantů do Norska, když jižní cestou se valí statisíce ...Zobrazit celý příspěvek
Jan Grohman
Ale třeba o tom Rusové uvažují, to nevíme, ale je nesmysl říkat, že rozloží NATO nebo EU, tím, že pustí 10 000 emigrantů do Norska, když jižní cestou se valí statisíce (a kromě Německa míří taky třeba do Norska).
To bychom mohli jak už tu někdo psal Angelu Merkelovou označit za agentku FSB (což je samozřejmě nesmysl), protože sem ty statisíce emigrantů de facto pozvala.
Rusové migraci jako zbraň nemusí používat, protože EU si větev pod sebou podřezává sama.
Ale věřím, že Rusové z toho mají škodolibou radost, je to lepší než nějaký sankce.Skrýt celý příspěveksemtam: Problém je to, že lidé myslí stylem ano/ne, černá/bíla 0/1. Buď tak, nebo to je jinak. V Rusku existuje špičkový výzkum ve vedení války. Jsou tam lidé, kteří pracují na ...Zobrazit celý příspěvek
semtam: Problém je to, že lidé myslí stylem ano/ne, černá/bíla 0/1. Buď tak, nebo to je jinak.
V Rusku existuje špičkový výzkum ve vedení války. Jsou tam lidé, kteří pracují na tom, jak lze porazit protivníka, a to nikoliv přímou vojenskou akcí.
To, že rusové neuvažují o použití migrace jako zbraně absolutně nedává sebemenší smysl. Je to naprosto snadný a účinný způsob, jak vyvinout tlak na své protivníky. Už jen to, jak je Evropa rozhádaná.
Pokud Rusové u využití migrace nepřemýšlejí, případně ji netestují nebo nezanesli do svých plánů, tak jsem z nich těžce zklamán a klesli v mých očích. Já bych migraci jako zbraň proti svému protivníkovi rozhodně použil.Skrýt celý příspěvekNejde o příčiny nebo snad start migrační krize. Ale v případě Ruska je nezpochybnitelné, že se zapojilo aktivně do konfliktu na straně, která konflikt v masovém měřítku započala. ...Zobrazit celý příspěvek
Nejde o příčiny nebo snad start migrační krize. Ale v případě Ruska je nezpochybnitelné, že se zapojilo aktivně do konfliktu na straně, která konflikt v masovém měřítku započala. Myslím že je nezpochybnitelné, že značná část utíká před Asadem a že jeho přítomnost u moci jim bude bránit v návratu.
To je přeci nástroj.Skrýt celý příspěvekJecchus Nebyl bych takový pesimista a spíše si myslím, že většina lidí chápe článek v plné podstatě. Hlavní podstata je ta, že migrace se může použít i jako zbraň či forma ...Zobrazit celý příspěvek
Jecchus
Nebyl bych takový pesimista a spíše si myslím, že většina lidí chápe článek v plné podstatě. Hlavní podstata je ta, že migrace se může použít i jako zbraň či forma vydírání. Vydírání můžeme v dnešní době vidět hlavně ze strany Libye, která přímo EU vyhrožuje, že pokud nedostane pomoc, tak bude posílat po moři více migrantů.
Hledání Ruska v současné migrační krizi je už tak přitažené, že málokdo, jen snad fanatici tomu mohou uvěřit. Kdyby jsme to vzali do důsledku, tak paní Merkel by musela být řízena z FSB. Což už zavání slušnou paranoiou.
Pokud jste si četl příspěvky, tak Norsku stačilo bohatě změnit zákon a na své nejsevernější hranici mají po problémech. A v porovnání se zbytkem Evropy se jednalo o nicotnost.
Pokud se podíváte na mapu, tak cesta do Evropy přes Rusko je pro migranta náročná. Přes Ukrajinu a Bělorusko se jen tak v pohodě nepřejde jako třeba přes Makedonii či Srbsko a navíc první země EU jsou státy V4, které mají pro migraci "špatnou" pověst díky svým zákonům. Pro migranta je tato trasa hodně riziková. Zbývá už jen Finsko (člen EU), které také nemá mezi migranty nejlepší pověst a Norsko se jeví jako zadní vrátka a tato země pro své bohatství je také žádaná destinace.
Kdyby Rusko skutečně chtělo otevřít novou trasu do EU tak musí spolupracovat ruku v ruce se zeměmi v Střední Asii. A těžko říci, jak by se Ukrajina s Běloruskem na to tvářili. A máme tu zase takovou věc, že pro migranty jsou daleko méně rizikovější jiné trasy než trasa ruská. A to ani nepočítám jaké bezpečnostní riziko by tato migrace představovala pro Rusko.Skrýt celý příspěvekAle notak, já mám taky kamarády, kteří jsou hrdí, že jsou Havlisti. A zelení jsou taky potřeba a nemusí být všichni poťapkaní a šílenci.. Cílek má chatu asi sto metrů od mýho ...Zobrazit celý příspěvek
Ale notak, já mám taky kamarády, kteří jsou hrdí, že jsou Havlisti. A zelení jsou taky potřeba a nemusí být všichni poťapkaní a šílenci..
Cílek má chatu asi sto metrů od mýho baráku, tak se ho schválně zeptám, jak by se dokázal dvěma slovy politicky definovat.
Jinak si myslím, že on je v jádru hlavně ekolog a k tomu mám hrozně blízko (dětství jsem trávil v přírodovědných kroužcích, zoo a bioolympiádách). Ekologické problémy současné civilizace se dají věcně analyzovat a řešit, stejně jako komunální politika. A pak je ta druhá politika, politika nadnárodní, politika paktů, tj. ta která má v našem okruhu velmi silnou základnu v médiích, žurnalistice i mezi publikující inteligencí (asi narozdíl od Ruska - jestli jste si pustili do konce toho Pjakina(?), kterýho nemohl Flanker dokoukat).
BTW: Mám pocit, že Cílek byl i kandidátem do rady ČT...Skrýt celý příspěvekAch ty vaše schémata... Já jsem taky rozhodně Havlista, Zeman ve mě vyvolává nutkání na zvracení, ale "uprchlíky" bych hnal svinským krokem a EU (ne Evropu) nesnáším a považuju ...Zobrazit celý příspěvek
Ach ty vaše schémata... Já jsem taky rozhodně Havlista, Zeman ve mě vyvolává nutkání na zvracení, ale "uprchlíky" bych hnal svinským krokem a EU (ne Evropu) nesnáším a považuju její směřování za výsledek sebevražedného studu evropské levice za vlastní zkaženost a rozežranost.
Nesnášenlivost k EU neznamená automaticky přítulnost k Rusku.
Odmítání "uprchlíků" neznamená automaticky příslušnost k Zemanovu fanklubu.
Považování "ekologistů" za zločince neznamená automaticky příslušnost ke Klausovu fanklubu.
Respektování Knížete a respekt k němu neznamená, že v otázce "uprchlíků" si nemůžu myslet že je zcela mimo.
Pohrdání Ruskem a tím jak zachází s vlastní zemí a obyvatelstvem neznamená neschvalování a fandění jejich postupu v Sýrii.
Svět není černobílý... a myslím, že by se mnozí moc divili, jak by k problematice "uprchlíků" Havel přistupoval. Můj osobní názor je, že by s Knížetem hrrrrubě nesouhlasil :)
Ale to se už nikdo nikdy nedoví a tak si každý o jeho názorech může plácnout co chce, včetně mně.
Na jedné straně tábor postbolševických a rasistických Zemanových veksláků a primitivů, na druhé straně tábor totálně poblouzněných "refučí velkomistů" a multikulti vlastizrádců a vlastí nemyslím státní útvar ale tradice, kulturu a hodnoty které vybudovali a vybojobali jejich předci...
A mezi tím masy těch, kteří se snaží být "normální" a zastávají tenhle názor z jednoho tábora obhle názor zase z jiného tábora a jsou zoufalí, že žádný volitelný představitel jejich postoj nesdílí, nebo sdílí, ale je nevolitelný, nebo až příliš působí dojmem kalkulu a ne přesvědčení.
Chceš-li lidi pro věc zapálit, musíš hořet. A tady bohužel "hoří" jen extremisti. Z jedné i druhé strany.Skrýt celý příspěvekLuky: Díky tvému příspěvku a troše času, který mi vybyl jsem si znovu přečetl článek nad touhle diskuzí, články Václava Cílka k migraci přepis onoho rozhlasového pořadu ze kterého ...Zobrazit celý příspěvek
Luky: Díky tvému příspěvku a troše času, který mi vybyl jsem si znovu přečetl článek nad touhle diskuzí, články Václava Cílka k migraci přepis onoho rozhlasového pořadu ze kterého autor čerpal.
Václav Cílek rozhodně není nějaký poťapkaný sluníčkář který demagogicky naroubuje cokoliv aby "podpořil oficiální verzi". Arktickou cestu zmiňuje ale spíš sejí jako konspirační teorii vysmívá.
To pan Grohmann uvedl článek statí o poklesu ceny ropy a vzbudil ve čtenářích jistá očekávání. Na proslov dobrý, když to zůstane na papíře tak z toho čpí demagogie na sto honů.Skrýt celý příspěvekMyšlenka využívání migrace jako zbraně je jistě velmi zajímavá. Vzhledem k počtu migrantů, kteří překročili rusko-norskou hranici (10.000 za cca půl roku není málo, ale také žádná ...Zobrazit celý příspěvek
Myšlenka využívání migrace jako zbraně je jistě velmi zajímavá. Vzhledem k počtu migrantů, kteří překročili rusko-norskou hranici (10.000 za cca půl roku není málo, ale také žádná tragédie) by se jednalo o určitě zajímavou metodu, jak poškádlit severního souseda a zároveň se zbavit trochu problematických afghánců. Nicméně, pokud se na tento konstrukt podívám očima ekonoma, začíná to celé kulhat na obě nohy. 1. Rusko může jen obtížně řídit migraci ze země původu čistě z geografických důvodů. 2. Vysoké jednotkové náklady (přepravní a logistické) 3. Existence schůdnějších alternativ - např. problematičtí nelegálové z Kavkazu, případně z Ukrajiny, kterých má ruská policie na seznamu určitě dost a dost a vhodným nátlakem lze tyto subjekty motivovat k přesunu žádaným směrem. Navíc se zaručeným dopadem v cílové destinaci.
Pokud použiji stejnou analogii, nabízí se otázka, zda není podobným útokem na Rusko migrace cca 1,3 milionu Ukrajinců (a kdo za tím útokem stojí) a také kdo stojí za zastavením financování Fondu potravinové pomoci při OSN, což primárně stojí za iniciací pohybu uprchlíků z uprchlických táborů Dagahaley, Hagadera v Keni, Jordánsku a Turecku (nezapomínejme, že Syřani, kteří migrují, neutíkají přímo ze Syrie, ale z táborů, ve kterých zůstávali poslední tři roky, dokud dostávali peníze na jídlo). Ale to už je lehká provokace, za kterou se předem omlouvám:-)Skrýt celý příspěvekDobrý den. Tento web sleduji již roky, Nikdy sem se ale neodhodlal přispět do diskuze. Mohu se tedy považovat za onu mlčící většinu o které v diskuzi píše pan Grohmann. Nelze si ...Zobrazit celý příspěvek
Dobrý den. Tento web sleduji již roky, Nikdy sem se ale neodhodlal přispět do diskuze. Mohu se tedy považovat za onu mlčící většinu o které v diskuzi píše pan Grohmann. Nelze si nepovšimnout rapidně klesající úrovně článků v posledních měsících. "Drobné" chybičky technického rázu a podobně. No, jsme lidé, nikdo není neomylný.
Ale čím dál častější zvěřejňování "divokých" úvah, konspirací a doslova bludů jako je tento článek mi již nedalo a musím reagovat. Článek se vůbec nezmiňuje o naprosto "idiotské" migrační politice států EU. O tom, jak bruselské elity tlačí na členské státy, aby uprchlíky přijímali. O tom, že jižní cestou přišlo jen v letošním roce do Evropy něco přes milion uprchlíků. Zejména z Turecka.
Spekulace nad tím, že Rusko využije migrační proud cca 10 000 uprchlíků jako hybridní válku proti EU, Za naprostého ignorování základních faktů, že si sem tyto lidi zveme sami a, že jich z Turecka letos přišlo 100krát !!! více činí z "článku" nechutný brak, který snad člověk nenajde ani na novinkách, nebo iDnesu.Skrýt celý příspěvekPůvodní článek napsal Cílek. Cílek je zelený Havlista. Píše sice jakoby "rozumově a vědecky", ale vždycky to uspořádá tak, aby podpořil tu oficiální tezi - lidé migrují a budou ...Zobrazit celý příspěvek
Původní článek napsal Cílek. Cílek je zelený Havlista. Píše sice jakoby "rozumově a vědecky", ale vždycky to uspořádá tak, aby podpořil tu oficiální tezi - lidé migrují a budou vždycky, populace se reguluje, může za to sucho a neúroda (Sýrie, Středomoří)... v případě tohoto článku si zase dal práci, aby ukázal, že řízená migrace se v historii používala a narouboval na to Rusáky (protože i prostějším už začalo docházet odkud vítr vane - a nejlepší obrana je útok).
Jan Grohmann jako editor byl tentokrát kreativnější a přidal víc než jindy.Skrýt celý příspěvekStanyku samozřejmě že kde jaký politik včetně našich a kde jaká země (pochybuju že i ČR) se snaží využít migrační vlny k prosazení svých cílů. To tu snad ani nikdo nepopírá. Heslo: ...Zobrazit celý příspěvek
Stanyku samozřejmě že kde jaký politik včetně našich a kde jaká země (pochybuju že i ČR) se snaží využít migrační vlny k prosazení svých cílů. To tu snad ani nikdo nepopírá. Heslo: Čím hůř - tím líp! platí v politice univerzálně.
Jen je třeba zachovat chladnou hlavu. Analýza - diagnóza - prognóza.
Pokud si převedeme jevy do čísel a algoritmů vše dostane jasnou konturu.
Hlavní chybou je stanovení dogmatické hypotézy (není to protimluv? ;)) a účelová syntéza dat.
Zkrátím to
více než 1.000,000 migrantů přes Turecko a Itálii
5,000 migrantů přes Rusko kolik to dělá 0,5%?
na to není třeba vysoké matematiky.
Osobně nevěřím ve velké konspirátory ale ve spoustu "drobných" příživníků využívajících příležitost. A potom jsou tu takoví (v tomto případě taková AM) co dláždí dobrými úmysly cestu do pekel. K tomu též nějaká čísla:
do konce srpna (AM: nevyhostíme žádného Syřana +-) 1/3 migrantů potom 2/3 tj. přesně nepřímá úměra k počtu měsíců.
A kdyby je na jaře nezačali tahat z vody.....
No a kde tu pasuje Rusko?Skrýt celý příspěvekJecchus - kdybych měl soudit jen podle reakcí pod článkem, raději se neodvažuji hádat. Ale myslím, že vy jste celkem jasně pochopil, co je cílem toho článku. Děkuji. Doufám v tu ...Zobrazit celý příspěvek
Jecchus - kdybych měl soudit jen podle reakcí pod článkem, raději se neodvažuji hádat. Ale myslím, že vy jste celkem jasně pochopil, co je cílem toho článku. Děkuji. Doufám v tu mlčící většinu. :)Skrýt celý příspěvek
crusader - súhlas. Zdá sa ,že tento článok je tzv. test názorov obyvateľstva. Také články tlačia do medzinárodných agentúr (,ale aj miestnych ) práve tajné služby. Sú na to celé ...Zobrazit celý příspěvek
crusader - súhlas.
Zdá sa ,že tento článok je tzv. test názorov obyvateľstva.
Také články tlačia do medzinárodných agentúr (,ale aj miestnych ) práve tajné služby.
Sú na to celé postupy a bohužiaľ aj programy na ktorých sa podieľajú aj stredoeurópské firmy(samozrejme časti prog.).Skrýt celý příspěvekNikdo tu stále nedokázal vysvětlit, proč by Rusko (nebo jiná země) nemohla migrační vlny využít k prosazení svého cíle. Vždyť i prezident Zeman tvrdí, že jde o organizovanou ...Zobrazit celý příspěvek
Nikdo tu stále nedokázal vysvětlit, proč by Rusko (nebo jiná země) nemohla migrační vlny využít k prosazení svého cíle.
Vždyť i prezident Zeman tvrdí, že jde o organizovanou záležitost. Kým?Skrýt celý příspěvekJechcus Jan Grohman sem ten článek dal aby právě tahle emoce vyvolal. A navíc s ním souhlasí, jak píše ve svém komentáři v diskuzi. Protože pokud by nechtěl, nikdy by se tu tenhle ...Zobrazit celý příspěvek
Jechcus
Jan Grohman sem ten článek dal aby právě tahle emoce vyvolal. A navíc s ním souhlasí, jak píše ve svém komentáři v diskuzi. Protože pokud by nechtěl, nikdy by se tu tenhle nesmysl (nejspíš původem z The Independent) neobjevil. Navíc je klidně uvedený jako autor, i když to nejspíš nenapsal.
A že je to článek z jiného zdroje je uvedeno až na konci, nikoli jak bývá obvykle v úvodu pod nadpisem.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...