Německé bojové vozidlo Lynx pro americkou armádu

Německé bojové vozidlo Lynx pro americkou armádu
Vize BVP KF41 Lynx pro americkou armádu / Foto: American Rheinmetall Vehicles (Zvětšit)

Společnost American Rheinmetall Vehicles (ARV) zveřejnila počítačovou vizualizaci bojového vozidla pěchoty (BVP) KF41 Lynx pro americký program OMFV (Optionally Manned Fighting Vehicle). Program OMFV slouží k nalezení nástupců amerických BVP M2/M3 Bradley.

OMFV je nejdůležitější program americké armády tohoto a příštího desetiletí – nahradí 3800 BVP M2 a M3 Bradley. Americká armáda se bez úspěchů snaží nahradit své BVP Bradley již deset let. Není divu, BVP je nejdůležitější bojové vozidlo pozemních sil a v současné době dochází k bouřlivému rozvoji vojenských technologií a způsobů (nebo chápaní) vedení války. Ukázat prstem na konkrétní systém, který zůstane ve výzbroji minimálně do roku 2060, není tedy rozhodně nic snadného.

Každopádně klíčovou informací je, že Pentagon nehodlá vyvíjet nové technologie zcela od nuly – hodlá získat komerčně dostupná vozidla a zralá technologická řešení.

V programu OMFV soutěží pět týmů: BAE Systems, General Dynamics Land Systems (GDLS), ARV (Team Lynx), Oshkosh Defense a Point Blank Enterprises.

Všechny firmy v rámci nového akvizičního konceptu a „digitálního inženýrství“ vyvíjejí a modelují digitální dvojčata vlastních prototypů OMFV. Každá firma na stavbu digitálního dvojčete dostala 54 milionů dolarů. Ostatně digitální dvojčata si můžete prohlédnout na obrázcích v tomto článku.


Vizualizace amerických Lynxů; větší foto / Foto: American Rheinmetall Vehicles

Uchazeči dokončí své digitální prototypy do jara 2023. Poté zástupci americké armády provedou zkoušky ve virtuálním prostředí a tři nejlepší firmy vyrobí skutečné prototypy do července 2025. Vítěze se dozvíme do konce roku 2027 a následně se vyrobí zkušební šarže vozidel pro vojskové zkoušky. Sériová výroba se rozběhne v roce 2030.

Německo-americká ARV vede Team Lynx, ve kterém jsou obří americké společnosti Raytheon Technologies, L3Harris Technologies, Textron Systems a Allison Transmissions.

Raytheon řeší oblast senzorů a efektorů. L3Harris je specialistou na systémy misí vozidel, kybernetickou bezpečnost a hlídá naplňování zásad otevřené architektury MOSA (Modular Open System Architecture). MOSA je soubor zásad a standardů umožňující budoucí velmi snadné modernizace i pomocí technologií nepůvodních výrobců.


KF41 Lynx; větší foto / Foto: American Rheinmetall Vehicles

Textron Systems zajistí výrobu pásových podvozků ve Spojených státech a přispívá znalostmi z oblastí robotiky a bezpilotních systémů. Allison Transmission dostala na starost vývoj a výrobu převodovky a elektronického řízení.

Ve výsledku se Lynx pro OMFV stane plně americkým vozidlem vyráběným kompletně ve Spojených státech. V současné době již probíhá přenos know-how a technologií do Spojených států.

Výchozím bodem německé nabídky je platforma KF41 Lynx. Avšak vzhledem k potřebám americké armády doznalo vozidlo určitých změn – vozidlo musí ovládat pouze dvojčlenná posádka, což vyžaduje navržení zcela nového bezosádkového bojového modulu. Podle požadavků armády musí modul pojmout kanon XM813 ráže 30 mm nebo kanon XM913 ráže 50 mm. Podle Teamu Lynx půjde volit mezi oběma kanony bez konstrukčních zásahů do věže.

Náboj ráže 50 mm je pochopitelně mnohem výkonnější, ale také mnohem rozměrnější a těžší. Ve výsledku tak zásobník kanonu může pojmout zhruba třetinu nábojů ráže 50 mm oproti nábojům ráže 30 mm.


Australský Lynx při testech

Kromě toho modul amerického Lynxe ponese nejnovější protitankové řízené střely (PTŘS) TOW (Tube-launched, Optically tracked, Wire-guided) nebo Javelin a víceúčelový dron nebo drony Coyote. Drony mohou působit jednotlivě nebo v rojích. Díky měnitelnému nákladu zajistí průzkum, vedení elektronického boje i kinetické útoky. Počítá se také s dalším vývojem střel Javelin tak, aby mohly působit nejen proti vozidlům, ale také proti dronům nebo sloužit k průzkumným účelům.

Aby dvojčlenná posádka zvládala ovládat všechny složité systémy vozidla a vést boj, dostane k dispozici třetího „virtuálního člena“. Půjde o systém založený na strojovém učení, který pomůže posádce s rychlejším a přesnějším chápáním bojové scény.

Virtuální člen posádky mimo jiné umožní kompletně zautomatizovat proces vyhledávání, identifikace, sledování, prioritizace a zaměření cílů, včetně výběru vhodného vlastního zbraňového systému a munice. Spoušť ale vždy zmačkne člověk.

Virtuální člen bude také sledovat stav vozidla, poškození, předvídat poruchy, sledovat palivo a chápat terén a bojovou scénu. Cíl je prostý – najít a vystřelit na protivníka dříve, než to udělá protivník.

Zdroj: ESUT

Nahlásit chybu v článku


Související články

BVP pro Austrálii: KF41 Lynx vs AS21 Redback

Australské ministerstvo obrany v rámci programu LAND 400 Phase 3 vybralo dva finalisty na nové ...

Maďarská armáda kupuje německá bojová vozidla pěchoty Lynx

Maďarské ministerstvo obrany pokračuje v působivé akviziční jízdě ‒ od německé společnosti ...

Bojové vozidlo pěchoty KF41 Lynx pro Austrálii

Düsseldorfská společnost Rheinmetall představila první tři prototypy bojového vozidla pěchoty (BVP) ...

OMFV: Bojové vozidlo pěchoty pro americkou armádu

Americká armáda (US Army) se opět pokouší nahradit pásová bojová vozidla pěchoty (BVP) M2 Bradley a ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • michaltinkint
    12:41 08.09.2021

    Bradley je najviac nasadzované BVP na svete. Ťažko si predstaviť, že na pozíciu svojho "main BVP" akceptujú američania čokoľvek, čo je aktuálne druhé najlepšie. A aj keď v rámci ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Bradley je najviac nasadzované BVP na svete. Ťažko si predstaviť, že na pozíciu svojho "main BVP" akceptujú američania čokoľvek, čo je aktuálne druhé najlepšie. A aj keď v rámci celého programu toho z pôvodného Lynxu veľa neostane, aj o tom, čo ostane, vieme, že to bude to druhé najlepšie, čo nemecký priemysel dokáže ponúknuť ;) Ja si dovolím tipovať, že američania pôjdu cestou toho najlepšieho - či už skutočne toho najlepšieho (čo by znamenalo akvizíciu technológií Pumy alebo vlastný rozsiahly vývoj nezávislý od aktuálnej ponuky US firiem) alebo niečoho, čo sa za to najlepšie vyrobiteľné dá prezentovať (vlastný, menej rozsiahly vývoj, na základe aktuálne dostupných riešení US firiem).
    Skrýt celý příspěvek

    • Mortles
      13:17 08.09.2021

      Hlavně že Bradley je po dekády v americe samotné kritizován po desetiletí jako kočkopes vzniklý z byrokratických intrik - povětšinou neprávem, ale v tomhle ohledu není na světě ...
      Zobrazit celý příspěvek

      Hlavně že Bradley je po dekády v americe samotné kritizován po desetiletí jako kočkopes vzniklý z byrokratických intrik - povětšinou neprávem, ale v tomhle ohledu není na světě samotný, stačí se podívat okolo sebe. Jako ten image je opravdu jiný než "nejlepší BVP na světě". Že s ním armáda byla snad vždy spokojená, to je nulová ochrana proti pomluvám. To jen tak.
      Skrýt celý příspěvek

      • michaltinkint
        20:10 10.09.2021

        Niekto chápe Bradley ako najlepsie BVP na svete? V dnesnej dobe? To ma dost prekvapuje.

        Niekto chápe Bradley ako najlepsie BVP na svete? V dnesnej dobe? To ma dost prekvapuje.

    • Rase
      15:52 08.09.2021

      BAE Systems nabízí americké armádě AMPV s věží, tedy je klidně možné, že u platformy "Bradley" zůstanou .))

      BAE Systems nabízí americké armádě AMPV s věží, tedy je klidně možné, že u platformy "Bradley" zůstanou .))

      • Klimesov
        07:18 09.09.2021

        Na tuhle nabídku jsem docela zvědavý. Pokud se nemýlím tak na podvozku AMPV chystají i samohybné houfnice.

        Na tuhle nabídku jsem docela zvědavý. Pokud se nemýlím tak na podvozku AMPV chystají i samohybné houfnice.

        • Rase
          11:00 09.09.2021

          Tak i současný Paladin má podvozek vycházející z Bradleye, tedy je to všechno propojené. Osobně si myslím, že setrvají u AMPV/Bradley a nebudou zavádět zcela novou platformu. Ještě ...
          Zobrazit celý příspěvek

          Tak i současný Paladin má podvozek vycházející z Bradleye, tedy je to všechno propojené. Osobně si myslím, že setrvají u AMPV/Bradley a nebudou zavádět zcela novou platformu. Ještě na ní postavit věžový minomet a lehký tank a je to komplet. Sice nenadchne, ale logické by to bylo.
          Skrýt celý příspěvek

          • Rase
            11:09 09.09.2021

            Teda M109A7 využívá podvozek, včetně pohonné soustavy a dalších mechanických celků, z vozidla Bradley.

            Teda M109A7 využívá podvozek, včetně pohonné soustavy a dalších mechanických celků, z vozidla Bradley.

          • Klimesov
            13:59 09.09.2021

            Jo jo také by mi přišlo logičtější snažit se maximálně zužitkovat podvozek AMPV.

            Jo jo také by mi přišlo logičtější snažit se maximálně zužitkovat podvozek AMPV.

  • Jura99
    09:58 08.09.2021

    Tak prosím, virtuální člen osádky. Není to tak dlouho, co jsme se pod jiným článkem neshodli o nových možnostech rozpoznávání obrazu a dalších senzorů ve spolupráci s katalogem ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Tak prosím, virtuální člen osádky. Není to tak dlouho, co jsme se pod jiným článkem neshodli o nových možnostech rozpoznávání obrazu a dalších senzorů ve spolupráci s katalogem cílů a už je to tady. Virtuální člen osádky zjistí pána s ručníkem a v sandálech a jelikož u něj rozpozná ákáčko v ruce, tak na něm udělá na obrazovce křížek a našteluje věž. Lidský člen osádky by si toho pána třeba ani nevšimnul, ale formálně zmačkne spoušť, když to virtuální kolega říká.
    Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      10:07 08.09.2021

      A čo keď to bude český turista v sandáloch s tričkom omotaným okolo hlavy ktorý sa vracia z túry?

      A čo keď to bude český turista v sandáloch s tričkom omotaným okolo hlavy ktorý sa vracia z túry?

      • Jura99
        10:37 08.09.2021

        pri rozlisku kamer je tech rozlisovacich markantu mnohem mnohem vic. Ale vzdycky platilo, ze kdo z civilu se pohybuje na fronte, rika si o maler.

        pri rozlisku kamer je tech rozlisovacich markantu mnohem mnohem vic. Ale vzdycky platilo, ze kdo z civilu se pohybuje na fronte, rika si o maler.

        • Miroslav
          11:00 08.09.2021

          Ty si taký vizionár, niečo ako český Elon Musk.

          Ty si taký vizionár, niečo ako český Elon Musk.

      • Standa
        13:20 08.09.2021

        Český turista chodí po horách zásadně s igelitkou z Kauflandu, takhle terorista nikdy chodit nebude.

        Český turista chodí po horách zásadně s igelitkou z Kauflandu, takhle terorista nikdy chodit nebude.

        • Miroslav
          13:36 08.09.2021

          To bolo dobré. Si ma pobavil a zároveň potešil, že ju tu niekto kto si aj na vlastný účet vie urobiť srandu. Palec hore

          To bolo dobré. Si ma pobavil a zároveň potešil, že ju tu niekto kto si aj na vlastný účet vie urobiť srandu. Palec hore

          • Sidon
            17:51 08.09.2021

            A taky do tech sandalu nosime ponozky. To uz je pro AI dost, aby ceskeho batuzkare odlisila od legitimniho cile. Ovsem pokud ty ponozky nevyhodnoti jako biologickou zbran...

            A taky do tech sandalu nosime ponozky. To uz je pro AI dost, aby ceskeho batuzkare odlisila od legitimniho cile. Ovsem pokud ty ponozky nevyhodnoti jako biologickou zbran...

    • Torong
      12:46 08.09.2021

      Jura99:
      Až na to, že v té debatě jsi tvrdil, že drony budou samostatně a bez zásahu člověka cíle zjišťovat, ověřovat i ničit. A tady bude AI pouze cíle zjišťovat. Jinými slovy ...
      Zobrazit celý příspěvek

      Jura99:
      Až na to, že v té debatě jsi tvrdil, že drony budou samostatně a bez zásahu člověka cíle zjišťovat, ověřovat i ničit. A tady bude AI pouze cíle zjišťovat. Jinými slovy předloží operátorovi co považuje za hrozbu a ooerátor rozhodne, jestli to je nebo není hrozba/cíl. Takže stále nemáš pravdu.
      Skrýt celý příspěvek

      • Miroslav
        12:52 08.09.2021

        Postaviť stroj na zabíjanie a zveriť mu všetky rozhodovacie kompetencie, to si ešte dlho nikto nedovolí (ak vôbec niekedy) bez ohľadu na to, ako to bude technologicky vyspelé.

        Postaviť stroj na zabíjanie a zveriť mu všetky rozhodovacie kompetencie, to si ešte dlho nikto nedovolí (ak vôbec niekedy) bez ohľadu na to, ako to bude technologicky vyspelé.

        • Torong
          13:21 08.09.2021

          Samozřejmě, že ne. To jenom Jura blouzní. I v tom Teoreticky nejjednodušším případě - v železniční dopravě, kde je automatika už dlouho vyřešená stále jezdí strojvedoucí. Možná jen ...
          Zobrazit celý příspěvek

          Samozřejmě, že ne. To jenom Jura blouzní. I v tom Teoreticky nejjednodušším případě - v železniční dopravě, kde je automatika už dlouho vyřešená stále jezdí strojvedoucí. Možná jen někde v metru jezdí vlaky automaticky.
          Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            14:36 08.09.2021

            vlaky jsou technologicky vyřešené a nepochybně bez strojvůdce časem budou. Jelikož máme řadu tratí z doby Franz Josefa, chybí moderní zabezpečení a existující vozidla mají dlouhou ...
            Zobrazit celý příspěvek

            vlaky jsou technologicky vyřešené a nepochybně bez strojvůdce časem budou. Jelikož máme řadu tratí z doby Franz Josefa, chybí moderní zabezpečení a existující vozidla mají dlouhou životnost, asi tam nebyla ta priorita ušetřit mzdu strojvedoucího a ihned investovat řádově vyšší desítky až stovky miliard do automatického provozu. Nové trasy metra ve světě se obvykle staví pro automatický provoz. I pražská trasa D se takto staví a trasa C se předělá.
            Skrýt celý příspěvek

          • Torong
            15:10 08.09.2021

            Ne Juro, vlaky automaticky nejezdí nikde. Nejen u nás. Je to příliš velké riziko. Respektive jezdí a už dlouho, ale vždy pod dohledem strojvedoucího. Vždy bude člověk dohlížet na ...
            Zobrazit celý příspěvek

            Ne Juro, vlaky automaticky nejezdí nikde. Nejen u nás. Je to příliš velké riziko. Respektive jezdí a už dlouho, ale vždy pod dohledem strojvedoucího. Vždy bude člověk dohlížet na stroj. Metro je jednoduchá jízda v tunelu.
            Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            15:28 08.09.2021

            Torong: kam na ty staromodni myslenky chodis? Riziko na zeleznici se jmenuje lidsky faktor. Po zavedeni ETCS bude cesta k autonomnim vlakum ...
            Zobrazit celý příspěvek

            Torong: kam na ty staromodni myslenky chodis? Riziko na zeleznici se jmenuje lidsky faktor. Po zavedeni ETCS bude cesta k autonomnim vlakum jasna
            https://svetprumyslu.cz/2020/0...
            Skrýt celý příspěvek

        • Jura99
          14:37 08.09.2021

          to bude nemilé překvapení, za nějakých 10-15let.

          to bude nemilé překvapení, za nějakých 10-15let.

      • Jura99
        14:24 08.09.2021

        Jenže spor nebyl o tom, jestli spoušť zmačkne automat nebo formálně operátor. Tys tvrdil, že automat cíl ani nerozezná, že to na obrazovce udělá očima člověk, třeba na vzdáleném ...
        Zobrazit celý příspěvek

        Jenže spor nebyl o tom, jestli spoušť zmačkne automat nebo formálně operátor. Tys tvrdil, že automat cíl ani nerozezná, že to na obrazovce udělá očima člověk, třeba na vzdáleném přenosu obrazu. Ve skutečnosti je automat rychlejší a přesnější, spolehlivěji než člověk rozezná, jestli postava zjištěná senzorem je zelený mužíček s erpégéčkem nebo Miroslav v ovčím kabátku s fujarou v ruce. Formální stisk spouště je věc etiky a každý sám si může odpovědět na otázku, jestli se všelijaké totalitní státy budou etikou zdržovat. Problém je v tom, že třeba zakázané použití chemických zbraní lze zjistit, ale jestli spoušť zmačknul automat nebo operátor se zjistit nedá.
        Skrýt celý příspěvek

        • Miroslav
          14:47 08.09.2021

          A čo keď tá postava v zelenom nie je terorista ale hubár (ozbrojený) ktorý sa bojí medveďov alebo poľovník s flintou? To musím do lesa oblečený ako bača s fujarou v ruke aby ma ...
          Zobrazit celý příspěvek

          A čo keď tá postava v zelenom nie je terorista ale hubár (ozbrojený) ktorý sa bojí medveďov alebo poľovník s flintou? To musím do lesa oblečený ako bača s fujarou v ruke aby ma niečo nezabilo? A to, kto použil zbraň sa dá zistiť vždy. Každá jadrová alebo chemická zbraň má svoje nezameniteľné charakteristiky. Nemôžeš odpáliť americkú bombu a tvrdiť, že je to ruská. To sa proste nedá utajiť pretože podrobný chemický rozbor vždy prezradí kto je pôvodca zbrane.
          Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            14:58 08.09.2021

            nepochopil jsi, možná jsem to špatně napsal. Asi bude tlak na zákaz autonomních zbraní z etických důvodů, podobně jako je zákaz chemických zbraní nebo protipěchotních min. Jenže na ...
            Zobrazit celý příspěvek

            nepochopil jsi, možná jsem to špatně napsal. Asi bude tlak na zákaz autonomních zbraní z etických důvodů, podobně jako je zákaz chemických zbraní nebo protipěchotních min. Jenže na rozdíl od použití chemické zbraně nepůjde poznat, jestli střelu z hlavně odpálil automat nebo formálně operátor. Identifikace postavy senzorem bude přinejmenším tak dobrá jako lidským okem. Když na bojišti uvidíš nějakou postavu okem, taky je šance si ji splést, protože houbaři se na frontě pohybují běžně, to dá rozum :-). Historie válek je plná omylů a friendly fire, ale najednou bychom chtěli po AI 100% neomylnost ?
            Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            15:04 08.09.2021

            ,,Muž s koženou brašnou na zádech nesmí projít za žádnou cenu".

            Nejak takto si to predstavuješ? Diverzant alebo poštár, nie je čas si lámať hlavu kto je kto. Treba ho dať dole ...
            Zobrazit celý příspěvek

            ,,Muž s koženou brašnou na zádech nesmí projít za žádnou cenu".

            Nejak takto si to predstavuješ? Diverzant alebo poštár, nie je čas si lámať hlavu kto je kto. Treba ho dať dole keď spĺňa podmienky na cieľ
            Skrýt celý příspěvek

          • Torong
            15:18 08.09.2021

            Jura99:
            Ano chtěli. Stroj neumí a ještě hodně dlouho (pokud vůbec) nebude umět dávat věci do souvislostí a pochybovat. Proto tam vždy bude člověk.

            Jura99:
            Ano chtěli. Stroj neumí a ještě hodně dlouho (pokud vůbec) nebude umět dávat věci do souvislostí a pochybovat. Proto tam vždy bude člověk.

          • Jura99
            16:05 08.09.2021

            torong: zbranove systemy nizsich urovni nepotrebuji uvazovat ve smyslu lidskeho mozku. Ani raketa systemu vystrel a zapomen, napr. navadena teplem, neuvazuje, jestli ji neni pilota ...
            Zobrazit celý příspěvek

            torong: zbranove systemy nizsich urovni nepotrebuji uvazovat ve smyslu lidskeho mozku. Ani raketa systemu vystrel a zapomen, napr. navadena teplem, neuvazuje, jestli ji neni pilota lito, jestli nekouka smutne a nebo dokonce u mene sofistikovanych jestli nepreletela a nemiri za jinym zdrojem tepla. Podobne AI ve vezi BVP staci zakladni logika, tj. oznacit jako cil vsechny objekty s parametry viz. databaze. Spoust formalne zmackne operator, ale nebude duvod zpochybnovat spolehlivou AI.
            Skrýt celý příspěvek

          • Upgrade
            19:48 08.09.2021

            Clovek je lepsi pri celkovom pohlade a strategii, teda kedy a ci zautocit, cim zautocit a podobne. Stroj je zase lepsi v taktike a reakciach. Z toho je zrejme, ze pri pozemenych ...
            Zobrazit celý příspěvek

            Clovek je lepsi pri celkovom pohlade a strategii, teda kedy a ci zautocit, cim zautocit a podobne. Stroj je zase lepsi v taktike a reakciach. Z toho je zrejme, ze pri pozemenych jednotkach je 100% autonomne vozidlo asi sci-fi. Pri lietadlach ma ten stroj povedomie o situacii do vzdialenosti x kilometrov a moze si navrhnut vitazny postup. Na zemi toto mozne asi nie je, kedze nama ako vediet, kolko protivnikov ma v skutocnosti proti sebe.
            Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            10:01 09.09.2021

            Upgrade: no, jistý bych si tím nebyl. Stejně jako jde ztěžka porazit šachový počítač, tak i zbraňová AI může umět lépe se rozhodnout, jestli je lepší nejprve zastavit chlapa s rpg ...
            Zobrazit celý příspěvek

            Upgrade: no, jistý bych si tím nebyl. Stejně jako jde ztěžka porazit šachový počítač, tak i zbraňová AI může umět lépe se rozhodnout, jestli je lepší nejprve zastavit chlapa s rpg nebo sestřelit dron. Pozemní autonomní vozidlo vůbec není scifi, koneckonců už existují, spíš si říkám, že v těžkém terénu bude lepší lidský řidič, než stroj, ale možná se pletu.
            Skrýt celý příspěvek

          • Upgrade
            15:08 09.09.2021

            Tych problemov tam asi bude viac, ale asi najvacsi bude podla mna nemoznost 100-percentnej identifikacie priatelskych a nepriatelskych jednotiek hlavne u pechoty.

            Tych problemov tam asi bude viac, ale asi najvacsi bude podla mna nemoznost 100-percentnej identifikacie priatelskych a nepriatelskych jednotiek hlavne u pechoty.

  • Miroslav
    08:41 08.09.2021

    Načo vyvíjať kolesovatejšie koleso? Nemecko má bohaté skúsenosti s vývojom BVP kde je svetovou špičkou a pri takom množstve zrejme nepôjde len o nákup, ale aj o prevzatie ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Načo vyvíjať kolesovatejšie koleso? Nemecko má bohaté skúsenosti s vývojom BVP kde je svetovou špičkou a pri takom množstve zrejme nepôjde len o nákup, ale aj o prevzatie kompletnej technológie vrátane domácej výroby v USA. Správny postoj USA.
    Skrýt celý příspěvek

    • Jura99
      10:00 08.09.2021

      Německý Lynx a americký Lynx budou mít stejný či podobný zřejmě jen podvozek a krabici. Přitom paradoxně podvozek Lynxu není špička německého vývoje, tím je v řadě věcí originální ...
      Zobrazit celý příspěvek

      Německý Lynx a americký Lynx budou mít stejný či podobný zřejmě jen podvozek a krabici. Přitom paradoxně podvozek Lynxu není špička německého vývoje, tím je v řadě věcí originální podvozek Pumy, který moc úspěšný ale zatím není.
      Skrýt celý příspěvek

      • Miroslav
        10:06 08.09.2021

        Nie je úspešný pre vysokú cenu. Preto Pumu doplnil o niečo lacnejší ale aj jednoduchší Lynx

        Nie je úspešný pre vysokú cenu. Preto Pumu doplnil o niečo lacnejší ale aj jednoduchší Lynx

        • Rase
          10:59 08.09.2021

          Hlavně chtěl Rheinmetall vlastní vozidlo a nemuset se dělit s KMW (v rámci PSM), což i komplikuje spolupráci při vývoji a prodeji Pumy.

          Hlavně chtěl Rheinmetall vlastní vozidlo a nemuset se dělit s KMW (v rámci PSM), což i komplikuje spolupráci při vývoji a prodeji Pumy.

          • Miroslav
            11:04 08.09.2021

            Puma bez výzbroje stojí cca 9M €. To už je cena nového tanku Leopard. Kto si to kúpi bez ohľadu na obchodné spojenia?

            Puma bez výzbroje stojí cca 9M €. To už je cena nového tanku Leopard. Kto si to kúpi bez ohľadu na obchodné spojenia?

          • Rase
            15:57 08.09.2021

            Miroslav:
            Žádné z moderních BVP není o moc levnější, elektronika je zkrátka drahá švanda.

            Miroslav:
            Žádné z moderních BVP není o moc levnější, elektronika je zkrátka drahá švanda.

      • CerVus
        11:13 08.09.2021

        Ona ta Puma ale také nemá zrovna čistý štít co se nákladů na provoz a požadavků na servis týče. Občas může být lepší, malý krok zpět.

        Ona ta Puma ale také nemá zrovna čistý štít co se nákladů na provoz a požadavků na servis týče. Občas může být lepší, malý krok zpět.