Německý obrněný transportér PMMC G5
- 22. 4. 2013
- 11 komentářů
- Jan Grohmann
Obrněné multifunkční vozidlo PMMC G5 je soukromou iniciativou německé firmy FFG. Prvně jsme mohli vozidlo G5 zahlednout minulý rok na Mezinárodní výstavě obrněných vozidel v anglickém městě Farnborough. Němci chtějí s transportérem, či lépe řečeno s pásovou platformou, G5 uspět na domácím trhu a nově také v tendru dánské armády, která hledá náhradu za své letité americké stroje M113.
Podle oficiálních údajů ze stránek FFG, transportér G5 nastavuje nové standardy pásových vozidel v ochraně proti minám a IED. Korba vozidla odolává přímé střelby puškovými náboji až do ráže 7,62 mm. Samozřejmostí je schopnost připevnit na boky přídavné keramické pláty a dále tak posílit balistickou odolnost.
Obrovskou předností německého vozidla je velká modularita. Přes odnímatelnou střechu lze do vozidla namontovat specializoavné moduly, podle typu mise – se zbraňovou stanicí a prostorem pro výsadek, sanitní, průzkumné, velitelsko-štábní, vyprošťovací, minometné atd. Každý modul (včetně kompletní posádky) pak může vážit až 6,5 tuny.
Foto: Na obrázku je patrné, že celou plochu střechy ve skutečnosti tvoří speciální modul. G5 tak poněkud připomíná německý polopásový transportér SdKfz 251 a jeho otevřenou pancéřovou korbu / FFG
Výměna modulů nemá v polních podmínkách trvat více než několik hodin. Každý modul je navíc rozměrově uzpůsoben, aby mohl být přepravován v klasických ISO dopravních kontejnerech.
Druh modulu a jeho konfigurace záleží jen a pouze na zákazníkovi. Podobný přístup je ideální i pro zapojení vojenského průmyslu zákazníka (off-sety), který může zcela ve své réžii vyvinout specializované moduly podle přání armády.
Foto: Specializované moduly lze vyměnit během pár hodin / FFG
Standardní verze vozidla PMMC G5 obsahuje dálkově ovládanou zbraňovou stanici. Pevnost a nosnost korby umožňuje montáž kulometů až do ráže 12,7 mm nebo 40mm granátometu.
Vozidlo o hmotnosti 25 tun (z toho 6,5 tun připadá na modul) dokáže v transportní konfiguraci převážet až 12 vojáků, z toho dva členy posádky. Vojáci mohou do vozidla vstoupit střešními průlezy nebo výklopnou zadní rampou.
Foto: Prezentační video vozidla PMMC G5 / YouTube
Řidič má k dispozici masivní průhledový překryt kabiny vybavený neprůstřelným sklem. Velitel vozidla k pozorování okolí využívá kruhovou pozorovatelnu na střeše vozidla. Němci tak sázejí především na perfektní výhled, než na zprostředkovaný obraz pomocí kamer – ty jsou ale ve vozidle G5 samozřejmě také k dispozici.
Výkonné parametry vozidla jsou „standardní“. Žádné hybridní nebo elektrické řešené ve vozidle najdeme. Naftový motor o výkonu 411 kW umožňuje vozidlu na zpevněném povrchu jet rychlostí až 72 km/h. Dojezd je 600 kilometrů.
Zdroj: FFG, Military-Today
Související články
Modernizace německých tanků Leopard 2 - Leopard 2 A7+
Německý hlavní bojový tank Leopard 2 je odborníky považován za jeden z nejlepších tanků na světě. Ač ...
- 13.09.2012
- 20 komentářů
- Jan Grohmann
Modernizace německých tanků Leopard 2 - Revolution MBT
Dnes budeme pokračovat v našem mini seriálu o posledních verzích tanků Leopard 2. Minule jsme si ...
- 19.09.2012
- 7 komentářů
- Jan Grohmann
Německý voják budoucnosti Gladius
Německo již přes deset let intenzivně pracuje na svém vlastním projektu vojáka budoucnosti. Dříve ...
- 24.01.2013
- 15 komentářů
- Jan Grohmann
Další bojové komplety vojáka budoucnosti Gladius pro německou armádu
Před třemi týdny jsme si představili na stránkách Armádních novin program německého vojáka ...
- 15.02.2013
- 6 komentářů
- Jan Grohmann
Officialne armadne video z testov v terene : http://www.youtube.com/watch?v...
Co sa tyka ceny zatial nebola zverejnena, typujem tak okolo 2 millionov euro.Officialne armadne video z testov v terene : http://www.youtube.com/watch?v...
Co sa tyka ceny zatial nebola zverejnena, typujem tak okolo 2 millionov euro.Řekl bych, že celkově to vypadá na návrat obrněných transportérů - a to nejen kvůli potřebě nahradit M-113. Klasická BVP jsou tak trochu už na vrcholu, nelze je dál zásadně ...Zobrazit celý příspěvek
Řekl bych, že celkově to vypadá na návrat obrněných transportérů - a to nejen kvůli potřebě nahradit M-113. Klasická BVP jsou tak trochu už na vrcholu, nelze je dál zásadně rozvíjet, jinak by se dostaly do absurdních rovin - viz třeba program GCV. BVP jsou drahá, armády si jich mohou pořídit jen relativně málo, jsou příliš těžká - a kolové transportéry na všechny úkoly nestačí.. A tak si myslím, že vedle PMMC G5 a Stryker + se objeví i další podobná vozidla - nejen ta, která jsou odvozena od existujících BVP.Skrýt celý příspěvek
Něco malého k tématu na jiném ...Zobrazit celý příspěvek
Něco malého k tématu na jiném webu:
http://www.militarybox.cz/news...
http://www.militarybox.cz/news...
Aby člověk v pěstování svého vojenského koníčka nezakrněl, měl by číst víc vojenských webů. Další věc je možno najít i na webu "přidružené výroby" Armádních novin:
http://www.armyweb.cz/clanek/c... Skrýt celý příspěvekJakub: Jak jsem řekl, o tom testování nevím nic, nevěděl jsem že testují verzi Armadillo, veděl jsem jen, že mají IFV verze CV90DK. Nicmémě PMMC G5 má mnohem lepší paramentry ...Zobrazit celý příspěvek
Jakub: Jak jsem řekl, o tom testování nevím nic, nevěděl jsem že testují verzi Armadillo, veděl jsem jen, že mají IFV verze CV90DK.
Nicmémě PMMC G5 má mnohem lepší paramentry jakožto APC, než Armadillo. Každopádně ale jsou oba stroje zajímavé a bezpochyby kvalitní.
Nevíte, jakou verzi Piranhy testují?Skrýt celý příspěvekOndřej Lacina : Dani testuju CV90 Armadillo a to je obrneny transporter a nie IFV. Vymontovaly s neho vezu a tym usetryily okolo 6 ton. Tie pouzi na extra pancierovanie a viac ...Zobrazit celý příspěvek
Ondřej Lacina : Dani testuju CV90 Armadillo a to je obrneny transporter a nie IFV. Vymontovaly s neho vezu a tym usetryily okolo 6 ton. Tie pouzi na extra pancierovanie a viac voajkv vnutri. A je vybavene 50 calibrovym gumoletom tak ako PMMC G5. To čo som pisla je ze dani uz maju Cv90 ako IFV a teraz planuju nakupit APC. Hlavne pre domobranu. Inak dalsim kandidatom je ASCOD, Piranha (Tak isto už v sluzbe) a VBCI. Tak isto je dost možne že nakupia aj pasove aj kolesove vozy. Viac ale určite pasovych.
CV90 armadillo :
http://www.youtube.com/watch?f... Skrýt celý příspěvekJakub: "Testuje proti CV90?" To mi moc nejde na rozum, jak by mohla armáda testovat obrněný transportér proti bojovému vozidlu pěchoty? Navíc v článku je napsáno, že tímto vozidlem ...Zobrazit celý příspěvek
Jakub: "Testuje proti CV90?" To mi moc nejde na rozum, jak by mohla armáda testovat obrněný transportér proti bojovému vozidlu pěchoty? Navíc v článku je napsáno, že tímto vozidlem nechce nahrazovat CV90, ale stařičké obrněné transportéry M113 a jelikož ty se nahradit rozhodně musí (ale opravdu ne CV90kami) tak nahrazení je tímto transportérem by byla rozhodně dobrá věc. O tom dánském testování sice nic nevím, ale spíš bych to tipoval, že ho testuje jako kandidát na pobočníka CV90 (nebo jak to říci). PMMC G5 těžko může zastávat roli jakou má CV90. Je to jak srovnávat pick-up se závoďákem. Nebo jaké znáte pásové obrněné transportéry, které jsou oproti tomtuto PMMC G5 vepředu?
Napak já bych řekl, že transportní kapacita, modularita a ochrana proti IED a minám je v dnešních konfliktech k nezaplacení a CV90 (o M113 ani nemluvě) takové parametry nemá. Naopak CV90 má nesrovnatelně větší palebnou sílů a pancéřování a proč asi? Protože se s PMMC G5 nedá srovnávat, protože je to IFV, ne APC.Skrýt celý příspěvekMomentalne ho danska armada testuje proti CV90. Je tu o tom vlaka debata pretoze Firma ktora ho vyraba uz je dodavaltelom danskej armady uz vela rokov (Modernizacia Leopardov, ...Zobrazit celý příspěvek
Momentalne ho danska armada testuje proti CV90. Je tu o tom vlaka debata pretoze Firma ktora ho vyraba uz je dodavaltelom danskej armady uz vela rokov (Modernizacia Leopardov, Modernizacia M109) ale na druhej strane uz danko pouziva CV90 a to uz bolo aj odskusane v boji. NA moj vkus je to trochu pozadu, Niekto to urcite kupi ale moc od toho necakam.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...