Německý vojensko-průmyslový komplex je ve skvělé kondici. I díky Maďarsku

Německý vojensko-průmyslový komplex je ve skvělé kondici. I díky Maďarsku
Katarské samohybné houfnice PzH 2000 / YouTube (Zvětšit)

Podle francouzských novin La Tribune Německo povolilo vývoz útočné ponorky do Egypta a čtyř korvet do Izraele. Současně pokračují dodávky německých tanků a samohybných houfnic do Maďarska.

Ponorky pro Egypt, korvety pro Izrael

Na začátek uveďme, že Německo prodloužilo zmrazení dodávek zbraní do Saúdské Arábie až do 31. prosince 2020. Dodávky zbraní tedy nejsou zcela anulovány.

Berlín se v listopadu 2018 rozhodl zmrazit prodej zbraní do Saúdské Arábie po vraždě saúdského novináře Džamála Chášukdžího na saúdském velvyslanectví v Istanbulu.

Saúdská Arábie dlouhodobě usiluje o koupi několika stovek německých tanků Leopard 2. Mluví se o počtu 600 až 800 tanků, samozřejmě včetně dalších desítek nebo stovek doprovodných a podpůrných vozidel. Akviziční částka tak může lehce přesáhnout 10 miliard euro.

Před týdnem ale německá spolková vláda schválila několik významných zbrojních obchodů. Společnost Rheinmetall vyveze do Kataru munici za 179 milionů euro (4,86 miliardy Kč). S největší pravděpodobností pro katarské tanky Leopard 2A7+ a samohybné houfnice PzH 2000.

Dále došlo ke schválení dodávky jedné dieselelektrické ponorky Typ 209/1400 pro Egypt. Ponorku postavila v loděnicích města Kiel společnost ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS). Jde o první ze dvou ponorek objednaných v roce 2015 Egyptem za 900 milionů euro. Dodání druhé se očekává do dvou let.

Obě ponorky se se připojí k první dvojici německých ponorek Typ 209/1400 dodaných do Egypta v roce 2017. Egypt koupil první dvě německé ponorky v roce 2011 za 920 milionů euro.

Ponorka Typ 209 je jedním z nejúspěšnějších německých exportních produktů. Od roku 1970 bylo exportováno více než 60 ponorek Typ 209 do 14 zemí světa. Ponorky mohou vypouštět torpéda, klást miny nebo odpalovat protilodní střely Harpoon.


Slavnostní pojmenování a spuštění třetí egyptské ponorky Typ 209 (květen 2019); větší foto / TKMS

Berlín také schválil dodávku čtyř korvet třídy Sa'ar 6 pro izraelské námořnictvo. Na rozdíl od Egypta, kde musí být dodávka každé ponorky schválena zvlášť, Berlín povolil vývoz všech čtyř korvet najednou. Výstavba korvet přijde na 450 milionů euro, přičemž třetinu částky v rámci druhoválečných reparací zaplatí Berlín. Podle mezinárodní organizace Claims Conference, starající se o odškodnění obětí holocaustu, Německo od roku 1952 zaplatilo Izraeli za druhovalečné útrapy již 70 miliard dolarů.

První korveta INS Magen třídy Sa'ar 6 již prochází námořními testy a s předávkou izraelskému námořnictvu se počítá do několika měsíců. Korvety poslouží Izraeli k ochraně obřího plynového pole Leviathan ležícího ve Středozemním moři 100 kilometrů od izraelského pobřeží. Leviathan pokryje spotřebu Izraele po několik desetiletí.

Výzbroj korvet třídy Sa'ar 6 tvoří 76mm automatický kanon Oto Melara, 32 vertikální šachet pro izraelské protiletadlové střely Barak 8, 16 protilodních střel (zřejmě izraelské Gabriel V) a dva torpédomety.


INS Magen; větší foto / Twitter Israel Defensa Monitor (Ñ)

Rekordní export německých zbraní

Podle švédské organizace SIPRI byl zbrojní vývoz Německa v letech 2015 až 2019 o 17 % vyšší než v předchozí pětiletce (2010 ‒ 2014). Německo se v letech 2015 až 2019 stalo čtvrtým největším exportérem zbraní s podílem tržeb 5,8 %. Na prvním místě jsou Spojené státy (31 %), druhé je Rusko (21 %) a třetí Francie (7,9 %). Pro zajímavost uveďme, že SIPRI nezveřeňuje přesné dolarové hodnoty vývozu, ale zejména trendy a podíly obchodu se zbraněmi. Databáze SIPRI také nezahrnuje ruční palné zbraně.

Podle deníku La Tribune Německo vyváželo v letech 2015 až 2019 především do Jižní Koreje (18 %), Řecka (10 %) a Alžírska (8 %). Jen vývoz ponorek Typ 209 v letech 2015 až 2019 představoval 39 % německého zbrojního vývozu.

Navíc v roce 2019 objednávky německých zbraní vzrostly o 65 % ve srovnání s rokem 2018 a dosáhly rekordních 7,95 miliardy euro.

Velký skok vývozu v roce 2019 má na svědomí mimo jiné Maďarsko, které se v tomto roce stalo největším odběratelem německých zbraní. Podle německých novin Die Welt Maďarsko v roce 2019 nakoupilo v Německu zbraně za 1,7 miliardy euro (45 miliard Kč).

Budapešť objednala německé vrtulníky H145, tanky Leopard a samohybné houfnice PzH 2000. Navíc se spekuluje o zájmu maďarské armády nakoupit německá pásová bojová vozidla Puma a kolová Boxer.

Německá vozidla Puma a Boxer jsou v Maďarsku horkými favority. Důvod je prostý ‒ maďarská armáda svou výzbrojí a provozní filozofií plně přechází na „německou vojenskou školu“.

Důkazem jsou styky německé a maďarské armády na nejvyšších úrovních. V únoru 2020 maďarský brigádní generál Árpád Pohl navštívil důstojnickou školu Drážďanech, což je hlavní středisko pro výcvik budoucích důstojníků Bundeswheru.

„Modernizace [maďarské armády] je historickým skokem. V rámci modernizace získáváme především německou výzbroj, ale nejde jen o seznámení [se zbraněmi], ale zejména o principy použití zbraňových systémů, jednotek a způsobech myšlení. Prostřednictvím výměnných programů chceme mladým maďarským důstojníkům nechat nahlédnout do toho, jak německá armáda funguje. Rozhodujícími faktory jsou vzájemné poznávání, získávání zkušeností a prožitků,“ uvedl Árpád.

Počátkem prosince 2019 zase německé Centrum pro vnitřní vedení (ZInFü) v Koblenzu navštívila vysoce postavená (dva generálové, tři plukovníci, major a kapitán) delegace maďarských ozbrojených sil pod vedením brigádního generála Attily Takácse. Podle oficiálního webu Bundeswehru téměř všichni důstojníci delegace absolvovali v Německu výcvik ‒ mezinárodní kurz generálního štábu v Hamburku, školení ve výcvikovém středisku armády v Münsteru nebo zmíněnou důstojnickou školu v Drážďanech.

Podle oficiálních stránek Bundeswehru maďarské důstojníky například zajímalo, jak udržuje Bundeswehr kontakt s obyvatelstvem po zavedení profesionální armády, jak německé ozbrojené síly získávají rekruty v době, kdy je společnost zaměřená na mír a ekonomickou prosperitu nebo jak funguje filozofie velení (Auftragstaktik) německé armády na všech úrovních.

Zdroj: DW, Naval News, La Tribune, Budeswehr

Nahlásit chybu v článku


Související články

Německé bojové vozidlo Boxer pro australskou armádu

Novým průzkumným bojovým vozidlem australské armády se stane německý Boxer Combat Reconnaissance ...

Zabrání nové korvety K130 úpadku německého námořnictva?

Německé námořnictvo získá dalších pět korvet K130. Loni v září BAAINBw (Spolkový úřad pro ...

Maďarsko kupuje tanky Leopard 2A7+ a houfnice PzH 2000

Maďarsko pokračuje ve spanilé jízdě v nakupování moderní vojenské techniky. V posledních dnech jsme ...

Maďarsko získalo první dva víceúčelové vrtulníky H145M

Dne 18. listopadu první dva maďarské vrtulníky H145M odletěly z výrobního podniku firmy Airbus v ...

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • flanker.jirka
    18:15 09.04.2020

    Pokud by měli němci charakter, tak nám taky vyplatí co nám náleží za reparace, i když jim to bylo komunisty odpuštěno. A nemusí to být korvety (tedy pokud někdo nepřijdé s nápadem ...Zobrazit celý příspěvek

    Pokud by měli němci charakter, tak nám taky vyplatí co nám náleží za reparace, i když jim to bylo komunisty odpuštěno. A nemusí to být korvety (tedy pokud někdo nepřijdé s nápadem flotily na říčce Chrudimce) stačilo by pár praporů Leo 2A7 a nějaké PZH 2000Skrýt celý příspěvek

    • PavolR
      19:55 09.04.2020

      Technicky nikto nič neodpustil, iba nikto neodhŕňa koberec, pod ktorým je to zamietnuté: ...Zobrazit celý příspěvek

      Technicky nikto nič neodpustil, iba nikto neodhŕňa koberec, pod ktorým je to zamietnuté: https://zurnal.pravda.sk/nezna...
      A medzi nami - bral by som to hoci aj v podobe ponoriek (dobre sa predávajú), alebo prístavu a pod ... ;-)Skrýt celý příspěvek

      • fotr
        08:37 11.04.2020

        Pravda, nic jsme neodpustili,my jsme se reparace ,,dobrovolne,, vzdali ve prospech SSSR

        Pravda, nic jsme neodpustili,my jsme se reparace ,,dobrovolne,, vzdali ve prospech SSSR

    • strikehawk
      21:10 09.04.2020

      Podle mezinárodního práva jsme s Německem nikdy nebyli ve válečném konfliktu, protože legální vláda podepsala Mnichov, takže smolík…..Ale nějaký odškodnění jsme od Německa a ...Zobrazit celý příspěvek

      Podle mezinárodního práva jsme s Německem nikdy nebyli ve válečném konfliktu, protože legální vláda podepsala Mnichov, takže smolík…..Ale nějaký odškodnění jsme od Německa a Rakouska dostali.
      Tahle záležitost je uzavřena a nemá cenu ji otevírat z českého pohledu...a ze slovenského už vůbec ne. Vzhledem k tomu, že se podíleli na okupaci Polska a Ruska by se při otevírání těchto věcí ještě mohli hodně divit
      Jsme všichni v EU, udělejme tlustou čáru a dívejme se do budoucnaSkrýt celý příspěvek

      • Trener
        09:27 10.04.2020

        Druhá světová začala oficiálně přepadením Polska 1.9.39, ale jestli se nemýlím, tak válečný stav ČSR x Německo se počítá tuším od 17.9.38, kdy po Hitlerovým projevu zde nastalo ...Zobrazit celý příspěvek

        Druhá světová začala oficiálně přepadením Polska 1.9.39, ale jestli se nemýlím, tak válečný stav ČSR x Německo se počítá tuším od 17.9.38, kdy po Hitlerovým projevu zde nastalo přepadání našich bezpečnostních složek a kdy bylo prokázáno, že mají podporu z Německa a účastní se jich německé bezpečnostní složky. Tím bylo operováno i u Norinberského válečného tribunálu.Skrýt celý příspěvek

      • Jirosi
        14:31 10.04.2020

        Ve skutečnosti byli. Po Atentát na Heydricha (27. května 1942), jsme byli přijati mezí západní spojence oficiálně. Naše bojové jednotky vedli operace proti jednotkám OSY.

        Ve skutečnosti byli. Po Atentát na Heydricha (27. května 1942), jsme byli přijati mezí západní spojence oficiálně. Naše bojové jednotky vedli operace proti jednotkám OSY.

        • Trener
          22:00 10.04.2020

          Nevím, zdali je to pravda, ale pro Brity náš odboj nebyl prý dost aktivní, tak proto byl ten Atentát.

          Nevím, zdali je to pravda, ale pro Brity náš odboj nebyl prý dost aktivní, tak proto byl ten Atentát.

      • flanker.jirka
        19:01 10.04.2020

        žádný smolík, pokud státu válčící strana způsobila škody, tak se vymáhat dají, i když jsme nebyli ve válečném stavu. To by Francie po kapitulaci mohla také ostrouhat. Samozřejmě, ...Zobrazit celý příspěvek

        žádný smolík, pokud státu válčící strana způsobila škody, tak se vymáhat dají, i když jsme nebyli ve válečném stavu. To by Francie po kapitulaci mohla také ostrouhat.
        Samozřejmě, je to pasé, pokaždé když se něco podobného šustne, tak ukřivdění němci přijdou s vystěhováním ze sudet. To byla velká chyba, tehdy měli všechny němce nad 15 let prohlásit za válečné zajatce a nechat je tu 20 let makat v dolech a jinde, klidně by si mohli nad pracoviště sami napsat to jejich "arbeit macht frei"Skrýt celý příspěvek

      • Tesil
        20:09 10.04.2020

        Data vyhlášení válečného stavu se velmi liší např.30.9.1938,14.3.1939 atd. Zajímavější je ovšem toto: Mezi Československou republikou a státy, které jsou ve válce s Velkou ...Zobrazit celý příspěvek

        Data vyhlášení válečného stavu se velmi liší např.30.9.1938,14.3.1939 atd.
        Zajímavější je ovšem toto:
        Mezi Československou republikou a státy, které jsou ve válce s Velkou Británií, Svazem sovětských socialistických republik nebo Spojenými státy americkými existuje válečný stav.
        Přitom Slovenský štát byl ve válečném stavu jak s USA tak se SSSR.
        Takže ČSR byla ve válečném stavu se SŠ.Skrýt celý příspěvek

  • PavolR
    15:37 09.04.2020

    Chudák brigádny generál Árpád Pohl (dekan NKE HHK https://honvedelem.hu/cikk/ism... ), jeho meno bolo teda ...Zobrazit celý příspěvek

    Chudák brigádny generál Árpád Pohl (dekan NKE HHK https://honvedelem.hu/cikk/ism... ), jeho meno bolo teda spotvorené na nepoznanie. :-)
    Maďarská armáda už minimálne od polovice minulého roka (ale celkom iste od začiatku tohoto) nemá na ďalšie akvizície vôbec žiaden vplyv, čiže je úplne irelevantné, ktorý vysoký dôstojník sa kde ako vyjadrí a aj tie špekulácie o Pumách, či dokonca Boxeroch boli dávnejšie vyvrátené.Skrýt celý příspěvek

  • Trener
    13:41 09.04.2020

    Nyní by se nám také hodily nějaké reparace pro nákup vojenské techniky, zvláště když se budeme muset uskrovňovat. Přece jenom jsme byly nejdéle okupováni a spousta našich lidí ...Zobrazit celý příspěvek

    Nyní by se nám také hodily nějaké reparace pro nákup vojenské techniky, zvláště když se budeme muset uskrovňovat. Přece jenom jsme byly nejdéle okupováni a spousta našich lidí zahynulo. Jakým způsobem tohle bylo smáznuto? Měli jsme smůlu, že jsme spadli do východního bloku? Nebo to také nyní napravují Německé investice u nás? Sorry jako za otázku, takové historické okénko :-).Skrýt celý příspěvek

    • alexa123
      13:52 09.04.2020

      Čo my ale čo Poliaci? Nepamätam si presne cisla ale sem-tam pozaduju od Nemcov reparacie za miliony zabitych Poliakov a su to šialene sumy

      Čo my ale čo Poliaci? Nepamätam si presne cisla ale sem-tam pozaduju od Nemcov reparacie za miliony zabitych Poliakov a su to šialene sumy

    • Miroslav
      14:29 09.04.2020

      Čo chceš riešiť teraz 75 rokov po vojne? A čo potom? Kde je hranica premlčania? Lebo potom môžeme žalovať aj okolité krajiny a Rusko za 1968, potom ešte môžeme žalovať Rakúsko za ...Zobrazit celý příspěvek

      Čo chceš riešiť teraz 75 rokov po vojne? A čo potom? Kde je hranica premlčania? Lebo potom môžeme žalovať aj okolité krajiny a Rusko za 1968, potom ešte môžeme žalovať Rakúsko za monarchiu alebo Mongolsko za vlády Džingischána. A potom keď od Mongolska vysúdime stádo jakov tak zistíme, že nás Nemecko bude žalovať za to, že naši stepní predkovia z ich z tohto územia vybili sekeramiSkrýt celý příspěvek

      • Trener
        14:39 09.04.2020

        Tak máš jistě pravdu, i když si šel už do extrému. Se divím, že se to tenkrát tak spláchlo. Sajuz dostal kus Polska (a ti zas za to kus Německa). Sajuz jako osvoboditel patronát ...Zobrazit celý příspěvek

        Tak máš jistě pravdu, i když si šel už do extrému. Se divím, že se to tenkrát tak spláchlo. Sajuz dostal kus Polska (a ti zas za to kus Německa). Sajuz jako osvoboditel patronát nad budoucí NDR, Američani zas nad budoucí NSR. Ti malý a slabý utřeli. Pro Němce elegantní řešení odškodňovat jeden stát Izrael, zemi lidí, kteří nejvíc trpěli, ale žili všude. To bylo jen takový zamyšlení.Skrýt celý příspěvek

        • Miroslav
          14:59 09.04.2020

          Hej, do extrému aby bolo jasné, že otvárať Status quo je nebezpečné a hlúpe. Vyvolalo by to len špirálu otvárania starých boľačiek a krívd. Neprinieslo by to nič iné len problémy. ...Zobrazit celý příspěvek

          Hej, do extrému aby bolo jasné, že otvárať Status quo je nebezpečné a hlúpe. Vyvolalo by to len špirálu otvárania starých boľačiek a krívd. Neprinieslo by to nič iné len problémy. To čo nasledovalo po druhej svetovej bolo súčasťou dohody víťazných mocností. Svet patrí víťazom a tak sa aj stalo. My (CS) sme dopadli ešte dobre aj keď sme sa ocitli vo sfére vplyvu ZSSR. Mohlo to kľudne skončiť aj tak, že by sme skončili aj ako súčasť Sovietskeho zväzu napríklad.Skrýt celý příspěvek

          • Trener
            19:39 09.04.2020

            OK, beru, bohužel musí se vždy podle těch silnějších. Tenkrát se asi chtělo, aby se Němci co nedříve postavili na nohy, byl už tu taky náběh na železnou oponu.

            OK, beru, bohužel musí se vždy podle těch silnějších. Tenkrát se asi chtělo, aby se Němci co nedříve postavili na nohy, byl už tu taky náběh na železnou oponu.

          • shal
            08:55 10.04.2020

            Trener: Nesmyslná vlna odškodňování po první světové vedla ke druhé světové. Prostě nebylo chytré po druhé světové válce tlačit Německo k dalšímu Versailles.

            Trener: Nesmyslná vlna odškodňování po první světové vedla ke druhé světové. Prostě nebylo chytré po druhé světové válce tlačit Německo k dalšímu Versailles.

        • logik
          17:15 09.04.2020

          My jsme jako reparace dostali majetek vyhnaných Němců. To nebylo vůbec malá částka. Odškodněni za ztracený majetek měli dostat od Německa.

          My jsme jako reparace dostali majetek vyhnaných Němců. To nebylo vůbec malá částka. Odškodněni za ztracený majetek měli dostat od Německa.

          • Trener
            19:35 09.04.2020

            Tohle bych právně bral jako majetek našich občanů, takže nic.

            Tohle bych právně bral jako majetek našich občanů, takže nic.

          • Jirosi
            14:35 10.04.2020

            V tohle případě je celkem jedno jak to bereš.

            V tohle případě je celkem jedno jak to bereš.

          • logik
            16:55 10.04.2020

            "Tohle bych právně bral jako majetek našich občanů, takže nic." Jenže stát nemůže jen tak bez soudu někomu zabavit majetek. Němci za to zabavení majetku měli být právě odškodněni ...Zobrazit celý příspěvek

            "Tohle bych právně bral jako majetek našich občanů, takže nic."
            Jenže stát nemůže jen tak bez soudu někomu zabavit majetek. Němci za to zabavení majetku měli být právě odškodněni Německem.Skrýt celý příspěvek

        • Jan10
          21:07 09.04.2020

          Úplně jsme neutřeli , vytvořili jsme národnostně homogenní stát, popravdě si nedovedu úplně představit jak by to fungovalo kdyby tu žila třetina Němců

          Úplně jsme neutřeli , vytvořili jsme národnostně homogenní stát, popravdě si nedovedu úplně představit jak by to fungovalo kdyby tu žila třetina Němců

          • Jirosi
            14:37 10.04.2020

            Byli by jsme opět v top ten technologických států a pevným členem NATO / EU. Protože bychom nespadly do východního bloku. Beneš ustoupil Stalinovy právě pro Sudety zpět CSR a bez ...Zobrazit celý příspěvek

            Byli by jsme opět v top ten technologických států a pevným členem NATO / EU. Protože bychom nespadly do východního bloku. Beneš ustoupil Stalinovy právě pro Sudety zpět CSR a bez Němců..Skrýt celý příspěvek

      • dante1
        15:30 10.04.2020

        Souhlasím s vámi jen bych si dovolil opravit jednu historickou nepřesnost.Mongoly kteří v 13století vtrhli do evropy a dostali se i na Moravu nevedl Džingischán ten byl tou dobou ...Zobrazit celý příspěvek

        Souhlasím s vámi jen bych si dovolil opravit jednu historickou nepřesnost.Mongoly kteří v 13století vtrhli do evropy a dostali se i na Moravu nevedl Džingischán ten byl tou dobou už dávno po smrti ale jeho vnuk Bátú.To jen tak pro zajímavost.Skrýt celý příspěvek

    • Jirosi
      14:48 10.04.2020

      Pokud chceš po někom odškodnění, tak bych se spíše díval na východ.

      Pokud chceš po někom odškodnění, tak bych se spíše díval na východ.

      • Trener
        21:53 10.04.2020

        Spíš ho po někom dostaneš kdo rozpoutal světovou válku a prohrál, než po někom kdo je velmoc a chceš s ním obchodovat. Pak, kdo nám způsobil více obětí? Další aspekt je uplynutí ...Zobrazit celý příspěvek

        Spíš ho po někom dostaneš kdo rozpoutal světovou válku a prohrál, než po někom kdo je velmoc a chceš s ním obchodovat. Pak, kdo nám způsobil více obětí? Další aspekt je uplynutí času, dnes více společností a médií rezonuje srpen 68, než září 38 a březen 39, ale to je taky politika. Tím nechci zlehčovat srpen 68.Skrýt celý příspěvek

        • Jirosi
          10:27 11.04.2020

          To je tím, že po WW2 se mocnosti společně z menšími státy dohodly jak to bude vypadat po jejím konci, a kdo jak bude odškodněn, a kdo jak bude platit. Po konci SSSR, byli státy ...Zobrazit celý příspěvek

          To je tím, že po WW2 se mocnosti společně z menšími státy dohodly jak to bude vypadat po jejím konci, a kdo jak bude odškodněn, a kdo jak bude platit.
          Po konci SSSR, byli státy rády, že se jich zbavili. Čase se jim podařilo vymoci minimální část ekonomického dluhu v náhradách.

          Proto je WW2 uzavřená kapitola.Skrýt celý příspěvek

  • Arthur
    12:57 09.04.2020

    A v akej kondícii je Česko - Slovenský priemyslový vojensko-priemyselný komplex vďaka Nám ?

    A v akej kondícii je Česko - Slovenský priemyslový vojensko-priemyselný komplex vďaka Nám ?

    • Scotty
      13:00 09.04.2020

      Zatím zjevně v celkem dobré.

      Zatím zjevně v celkem dobré.

    • Sergej7490
      14:04 09.04.2020

      Cesky v dobrej, Slovensky sa stale nevie zbavit neustaleho oprasovania projektov z cias socializmu. Ale nejakym zazrakom stale preziva :-)

      Cesky v dobrej, Slovensky sa stale nevie zbavit neustaleho oprasovania projektov z cias socializmu. Ale nejakym zazrakom stale preziva :-)

      • Miroslav
        15:07 09.04.2020

        Rusko si na tom postavilo celú svoju prítomnosť aj budúcnosť a ako ho mnohí milujú ako svetovú technologickú veľmoc :-)

        Rusko si na tom postavilo celú svoju prítomnosť aj budúcnosť a ako ho mnohí milujú ako svetovú technologickú veľmoc :-)

  • satai
    12:30 09.04.2020

    No uvidíme, jak bude Německo ochotné dodávat Maďarsku i po nedávném přechodu na "dočasný" systém dekretů.

    No uvidíme, jak bude Německo ochotné dodávat Maďarsku i po nedávném přechodu na "dočasný" systém dekretů.

    • Scotty
      13:02 09.04.2020

      Bude záležet na tom jaká je v Maďarsku jednotka dočasnosti.

      Bude záležet na tom jaká je v Maďarsku jednotka dočasnosti.

      • satai
        14:31 09.04.2020

        tradičně to bývá jeden furt :-/

        tradičně to bývá jeden furt :-/

    • alexa123
      13:35 09.04.2020

      Ako? Predsa v takom pripade klasicky. Na rok na dva pozastavi dodavky aby sa nepovedalo ze podporuju diktatora Orbana a potom ked si na jeho dekrety Europa zvykne tak embargo ...Zobrazit celý příspěvek

      Ako? Predsa v takom pripade klasicky. Na rok na dva pozastavi dodavky aby sa nepovedalo ze podporuju diktatora Orbana a potom ked si na jeho dekrety Europa zvykne tak embargo potichucky odvola. Biznis je biznisSkrýt celý příspěvek

    • PavolR
      16:45 09.04.2020

      Maďarsko nebolo demokratické už ani pred dekrétmi, takže som popravde už pred tým uvažoval nad takouto možnosťou. Ale zrejme bude pred tým musieť tiecť krv, čo v Maďarských ...Zobrazit celý příspěvek

      Maďarsko nebolo demokratické už ani pred dekrétmi, takže som popravde už pred tým uvažoval nad takouto možnosťou. Ale zrejme bude pred tým musieť tiecť krv, čo v Maďarských podmienkach tiež nie je vylúčené - 40% obyvateľstva žije pod hranicou chudoby a väčšina nemá finančné rezervy na viac než mesiac. A doterajšie hospodárske opatrenia vlády vyzerajú byť dosť antisociálne ...Skrýt celý příspěvek

      • satai
        16:56 09.04.2020

        No nebylo, ale šlo se tvářit, že jo.

        No nebylo, ale šlo se tvářit, že jo.

Načítám diskuzi...