Noční vlci původně obdivovali motorky a rockovou hudbu

Noční vlci původně obdivovali motorky a rockovou hudbu
Vladimír Putin v čele Nočních vlků na Krymu (2010) / premier.gov.ru, CC BY 4.0 (Zvětšit)

Ostří hoši v kožených kombinézách, kteří na silných amerických, německých či japonských motorkách účelově přijíždějí do střední Evropy o výročích vítězství nad hitlerovským nacismem, se v dnešní době rekrutují z různých míst nejen v Ruské federaci. Oficiálním důvodem je uctění památky padlých sovětských vojáků za druhé světové války.

Od roku 1983 začali ruští příznivci silných motocyklů organizovat v Moskvě nelegální rockové koncerty. Z informací České tiskové kanceláře dále vyplývá, že oficiálně klub motorkářů vznikl pod názvem Night wolves MC Russia koncem května roku 1989. Klub má v současné době kolem 5000 členů a své pobočky má rovněž v Bělorusku, na Ukrajině, v Srbsku, Makedonii, Bulharsku anebo i v Německu. Hlavní tváří Nočních vlků je vystudovaný lékař Alexandr Sergejevič Zaldostanov, který nějakou dobu také žil v Západním Berlíně, kde se živil jako člen ostrahy. Jedná se o osobního přítele prezidenta Vladimíra Putina, s nímž občas zapózuje na motorce.

Noční vlci jako dobrovolníci bojovali před nedávnem na ruské straně na Krymu, u Donbasu. Měli se podílet na útoku na námořní velitelství v černomořském Sevastopolu. V dubnu roku 2015 podle informací francouzské tiskové agentury AFP bojovali na ruské straně v ukrajinském Luhansku.

Noční vlci se sami označují za čistě apolitickou organizaci. Zmíněné aktivity motorkářského klubu a osobní vazby Zladostanova a dalších na Vladimíra Putina svědčí ale o pravém opaku. Kvůli aktivnímu napomáhání anexi Krymu se Zaldostanov, přezdívaný Chirurg, společně s několika dalšími „vlky“ ocitl na seznamu osob, které mají zakázaný vstup do zemí Schengenského prostoru a je i na sankční listině Spojených států.

Jak již bylo řečeno, prvopočátky Nočních vlků sahají do doby půl roku po smrti generálního tajemníka ústředního výboru KSSS Leonida Brežněva, který zemřel v listopadu 1982. Jádro motorkářů původně tvořily neformální skupinky moskevských fanoušků motocyklů a západní rockové hudby. V květnu roku 1989 se pak Noční vlci ustavili jako první oficiální motorkářský klub v tehdejším SSSR.


V neděli 13. června 2021 navštívilo Muzeum kosmonautiky, raketové techniky a kosmické technologie NPO Avtomatika 18 členů Nočních vlků. Exkurze proběhla v rámci Všeruského motocyklovéhu turné „Náš vesmír – 60. Jurij Gagarin“

Původním vzorem byli američtí Hells Angels

Po rozpadu Sovětského svazu se klub dál rozrůstal a začal rozvíjet i podnikatelské aktivity v oblastech, které souvisely s motocyklismem. V té době se jeho členy stali i někteří příslušníci nově vznikající ruské podnikatelské vrstvy. Klub ze začátku spolupracoval také s americkým motorkářským gangem Hells Angels, jímž se Zaldostanov původně inspiroval, když pracoval v jednom z rockových klubů v Západním Berlíně koncem 80. let. Později Noční vlci s Hells Angels ukončili styky a klub se postupně vyvinul v organizaci vyjadřující podporu ruskému nacionalismu, pravoslavné církvi, politickému vedení Ruské federace a zvláště Vladimiru Putinovi. Za svou politizaci jsou občas Noční vlci kritizováni ze strany jiných motorkářských organizací.

Klub Nočních vlků, jehož členem je již dva roky také čečenský prezident Ramzan Kadyrov, má v současné době na pět tisíc členů. Za nového člena může být přijata osoba, která se nejméně dva roky podílí na činnosti klubu a zároveň ho doporučí stávající člen. Kromě homosexuálů se podle stanov nemohou členy stát ani ženy, i když mezi příslušnicemi ženského pohlaví má klub četné příznivkyně.

Osobně jsem se o existenci ruských motorkářů poprvé dozvěděl na jaře roku 1987 během pracovního pobytu v moskevském Divadle satiry. Musím přiznat, že zpočátku na mne první informace o divokých ruských motorkářích zapůsobily docela příznivým dojmem. Teprve o něco později jsem pochopil, že se jedná o vyhraněné nacionalisty se silně protiamerickým a protizápadním smýšlením. O osm let později mi tento názor během jedné z mých návštěv

ruské metropole potvrdil tehdejší velvyslanec České republiky v Ruské federaci Rudolf Slánský. Upozornil mne, že se jedná skutečně o ultranacionalisty, o kterých ještě uslyšíme. A brzy se skutečně ukázala pravá tvář příslušníků klubu, jejich nostalgie po Sovětském svazu a příklon k agresivní větvi pravoslavné ortodoxie. Jejich vedení stálo za založením prokremelského hnutí Antimajdan a od počátku podporovalo propagandu proti demokratickému hnutí na Ukrajině. Velkoruský šovinismus šéfa „vlků“ Zaldostanova je poněkud pikantní, uvážíme-li, že je napůl Gruzínec.

Jasnou ilustrací „pozoruhodných“ myšlenek osmapadesátiletého Alexandra Zaldostanova, vůdce Nočních vlků, jsou například jeho výroky: „Josif Stalin zůstává idolem ruských dějin, nepřekonaným vůdcem“ nebo „stoupenci americké demokracie nemají žádné právo odsuzovat Stalina, protože plodí stokrát více zla než on“ či „žádná jiná osobnost, která by byla alespoň trochu srovnatelná se Stalinem tu nebyla, než přišel Putin. Ochráním ho tak, aby ho nemohla uštknout žádná zmije.“ Potlačenou maďarskou revoluci či okupaci Československa označuje za „velké státnické činy“.

Za svou loajalitu si Zaldostanov vysloužil od prezidenta Putina státní vyznamenání.


Noční vlci v Berlíně (2019)

Bobrovskij má rád Čechy a samozřejmě také naše pivo

K vůdčím osobnostem Nočních vlků patří stavař z Moskvy Andrej Bobrovskij. Měl jsem možnost 4. května 2016 s Bobrovským na brněnském čestném pohřebišti Rudoarmějců krátce hovořit. Do jihomoravské metropole dorazil den předtím společně se skupinou Nočních vlků položit květiny k památníku Rudoarmějců, kteří na jaře roku 1945 položili své životy při osvobozování jižní Moravy od nacistů. Po skončení pietní vzpomínky na brněnském Ústředním hřbitově ochotně pózoval fotografům a odpovídal na dotazy přítomných. Přes přítomnou ruskou televizní stanici pak vyřídil do Moskvy pozdrav „Chirurgovi“.

„Naše třicetičlenná skupina jede z Polska a po cestě se k nám připojili na motorkách Češi, Němci, Poláci a také přátelé ze Slovenska a z dalších zemí. Celkem nás dojelo do Brna kolem stovky,“ řekl mi tehdy Bobrovskij, čtyřiatřicetiletý usměvavý stavař z Moskvy. Připomněl, že on sám má zakázaný vstup na území Polska, a proto k nám přijel přes Slovensko. Podle jeho slov se v Polsku nikomu nelíbí, že „mluvíme pravdu“.

Dodal zároveň, že rok předtím Noční vlci navštívili v Katyni památník, kde položili květiny k poctě pohřbených Poláků. „Nejsme žádní historici, nezabýváme se tím, kdo to udělal, nezabýváme se exhumací. Víme, že jsou tam pochováni polští důstojníci,“ konstatoval tehdy Bobrovskij. Podle jeho názoru to byly oběti války, oběti nešťastné doby. Je to součást historie, která není vždy srozumitelná, a proto mají lidé v dnešní době spolu hovořit. Když se Bobrovskij takto vyjadřoval, působil dojmem, že je o dobrých úmyslech Nočních vlků přesvědčen.

V Polsku se však v roce 2016 velká část veřejnosti vyjádřila proti vstupu Nočních vlků na jejich území, a to proto, že skupina chce pod rouškou oslavy vítězství Rudé armády nad nacismem propagovat současné prokremelské a ultranacionalistické proruské zájmy. Europoslanec za stranu Polska Pawel Kowal se vyjádřil jednoznačně: „Přijede skupina ruských motorkářů, kteří tady pod hlavičkou přejezdu zorganizují demonstraci ruského imperialismu. My o to nestojíme.“ Ovšem ruští „vlci“ mají v Polsku i své sympatizanty, zejména mezi motorkáři, kteří se domnívají, že při návštěvách polských území se jedná pouze o vzpomínkové jízdy, návštěvu bitevních polí a hrobů padlých.

Z důvodů pandemických opatření nahradili ruské Noční vlky letos 5. května na pražských Olšanských hřbitovech tuzemští příznivci. Převzali tak pomyslnou štafetu po ruském motorkářském gangu, který se do naší republiky nedostal kvůli restriktivním opatřením proti nemoci covid-19. Program českých sympatizantů ruského motorkářského klubu byl zahájen u Památníku vojátů Rudé armády na Olšanech položením růží a pak se přesunuli k hrobům rudoarmějců. Mezi přibližně stopadesáti přítomnými účastníky pietní akce nechyběl poslanec Foldyna.

Tuzemští odpůrci průjezdu demonstrovali před hřbitovem s vlajkami Evropské unie, NATO, a také s parodickou sochou prezidenta Vladimira Putina, která nedávno ozdobila prostranství před ruským velvyslanectvím v Praze. V  jednu chvíli na místě rovněž zasahovala policie. Zadržela aktivistu Jiřího Černohorského – podle účastníků setkání kvůli tomu, že neměl nasazenou roušku. „Mohu potvrdit, že policie zajistila jednu osobu, která neuposlechla výzvy k ochraně dýchacích cest,“ potvrzuje zásah mluvčí pražské policie Jana Kropáčová a dodala, že policie „dohlíží na pokojný průběh shromáždění i dodržování protiepidemických opatření.“


Příznivci a odpůrci Nočních vlků v Česku (kvěren 2021)

Neúplná historická fakta politického „turisty“ Jaroslava Foldyny

Ultranacionalisticky orientovaní Noční vlci z Ruska pořádají opakovaně spanilé jízdy po Evropě jako upomínku konce druhé světové války. Akcí Nočních vlků a jejich sympatizantů se poslanec Jaroslav Foldyna, který před časem opustil sociální demokracii a vstoupil do Okamurovy politické strany Svoboda a přímá demokracie (SPD), zúčastnil i v minulosti.

Citace z Deníku.cz: „Chci připomenout, že II., světovou válku rozpoutalo fašistické Německo, fašistické Německo ji také prohrálo a největší podíl na vítězství a porážce nesli vojáci Rudé armády a Sovětský svaz,“ uvedl k výročí osvobození Československa Jaroslav Foldyna. Připomněl také oběti spojeneckých armád a oběti na domácí frontě. Podle Foldyny nezaujímá strana SPD aktuálně ani proruský, ani prozápadní názor, pouze svým sdělením konstatuje historická fakta.

Politický "turista" Foldyna, který byl před listopadem 1989 kandidátem KSČ, přitom záměrně pozapomněl na jiná důležitá fakta. V srpnu 1968 k nám v noci vpadla půlmilionová Sovětská armáda s šesti tisíci tanky, aby potlačila mírumilovný pokus Čechů a Slováků o důstojnější život. Výsledkem masivní intervence byly během několika dnů stovky zavražděných a zraněných neozbrojených civilistů. V drtivé většině určitě nešlo jen o oběti dopravních nehod, způsobených špatnými sovětskými řidiči, jak před nedávnem tvrdil další obdivovatel Sovětského svazu a dnešního Putinova Ruska i jeho Nočních vlků komunista Stanislav Grospič.

Šéf Nočních vlků Zaldostanov považuje srpnovou agresi proti Československu za „velký státnický čin“. Je tedy na pováženou, že se v dnešní době najdou poslanci Parlamentu ČR, kteří sympatizují s lidmi, vystupujícími proti českým národním zájmům.

Nahlásit chybu v článku


Související články

NÁZOR: Pomohol Putin zachrániť tureckého prezidenta Erdogana?

V noci z 15. na 16. júla sa v Turecku nečakane uskutočnil pokus o prevrat, ktorý zorganizovala ...

Puchov: Prozápadní Putin je ideální vůdce Rusů

Americký magazín Defense News ve specializovaném vydání Outlook 2019 prezentoval názory světových ...

Tank Armata: PR projekt, který zachránil Putina

Ruský portál znak.com zveřejnil kritický článek o projektu nové ruské těžké pásové platformy Armata. ...

Výbuchy ve Vrběticích, Vladimír Putin a dezinformátoři

Česká republika prožívá od soboty události, na které nejsme vůbec zvyklí. Předseda vlády a ministr ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • J.Kolousek@post.cz
    15:29 24.06.2021

    Všem příznivcům Nočních vlků jedná otázka-jen jsem nepochopil,které sovětské vojáky v Polsku chtěji uctívat,zda Ty kteří tam padli v záři 1939,kdy Rudá pomáhala wermachtu obsadit ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Všem příznivcům Nočních vlků jedná otázka-jen jsem nepochopil,které sovětské vojáky v Polsku chtěji uctívat,zda Ty kteří tam padli v záři 1939,kdy Rudá pomáhala wermachtu obsadit Polsko,neb Ty kteří tam padli při osvobozování v roce 1945.
    Další otázka,proč nejezdí i přes Finsko,kde jsou tež padlí vojáci s války,kdy 30. listopadu 1939,bez vyhlášení války SSSR napadl Finsko.Výsledek: Oficiální ztráty na sovětské straně byly 200 000. Postupem času, jak se uvolňoval režim v Sovětském svazu, Gorbačov odtajnil dříve utajené dokumenty a spolu s tím vznikla možnost přezkoumat a kriticky zhodnotit oficiální ztráty Rudé armády. V současné době ruští vojenští historici vycházející z finských zdrojů, vyčíslují ztráty Rudé armády 131 486 mrtvých či zmizelých a 264 908 nemocných nebo zraněných. Dále připouštějí ztrátu 600 letadel (Finové 70) a zničení nebo vyřazení asi 1 200 - 3 500 ruských tanků a obrněných vozidel (Finové jich ztratili asi 16)
    Skrýt celý příspěvek

    • PavolR
      20:26 24.06.2021

      Tá prvá veta znie síce na pohľad trefne, no v skutočnosti územie, ktoré ČA v 1939 obsadila, už Poľsko nezískalo naspäť, čiže na jeho území nie sú pochovaní vojaci padlí v 1939...

      Tá prvá veta znie síce na pohľad trefne, no v skutočnosti územie, ktoré ČA v 1939 obsadila, už Poľsko nezískalo naspäť, čiže na jeho území nie sú pochovaní vojaci padlí v 1939...

      • Ján Paliga
        23:40 24.06.2021

        Pavol, oblasť Bialystoku späť získalo....

        Pavol, oblasť Bialystoku späť získalo....

      • pepe34
        09:55 25.06.2021

        Slováci to musí vědět společně s nemci napadli Polsko. Ať žije první Slovensky stat.

        Slováci to musí vědět společně s nemci napadli Polsko. Ať žije první Slovensky stat.

        • Ján Paliga
          21:08 25.06.2021

          Zabudol si, že útoku sa zúčastnili po boku Slovákov aj Nemcov Slovieni zo ZSSR ....

          Zabudol si, že útoku sa zúčastnili po boku Slovákov aj Nemcov Slovieni zo ZSSR ....

  • J.Kolousek@post.cz
    22:03 23.06.2021

    Diví se dnes ještě někdo (až na pár levicových vypatlanců), že malé státečky sousedící s Ruskem utíkají pod ochranná křídla NATO
    Rusové už přepisují opět dějiny ? Tak nevím, není ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Diví se dnes ještě někdo (až na pár levicových vypatlanců), že malé státečky sousedící s Ruskem utíkají pod ochranná křídla NATO
    Rusové už přepisují opět dějiny ? Tak nevím, není to dostatek důkazů o tom, že rusovi se prostě nedá věřit...lže, mate, mlží, překrucuje.
    Nebožtík Pepa Goebbels byl nějaký demagog a patologický lhář, ale jak čtu názor Vladimíra Vladimíroviče,měl ještě ve své "práci" značné nedostatky.
    Skrýt celý příspěvek

  • Kamil
    12:51 22.06.2021

    Nesouhlasím vždy s tím, co napíše pan Chalupa. Nezdá se mi ale vůbec, že by jeho články byly dezinformačně-manipulativní. V každém případě však s autorem článku o Nočních vlcích ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Nesouhlasím vždy s tím, co napíše pan Chalupa. Nezdá se mi ale vůbec, že by jeho články byly dezinformačně-manipulativní. V každém případě však s autorem článku o Nočních vlcích plně souhlasím, že jejich šéf Alexandr Zaldostanov je sebestředný a přitom hloupý komediant. Za Stalina, kterého tak opěvuje, by ho s jeho dlouhými vlasy a celkově nesovětským zevnějškem minimálně na dvacet let zavřeli do gulagu. Možná by ale hned zastřelili.
    Skrýt celý příspěvek

  • Christian
    18:42 19.06.2021

    Dobrý den!
    To jste mi asi nerozuměl či záměrně přeháníte. Když mne někdo bezdůvodně nazve rusobijcem, fašistou, zlodějem, rasistou apod., měl by se podepsat celým jménem. O žádné ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Dobrý den!
    To jste mi asi nerozuměl či záměrně přeháníte. Když mne někdo bezdůvodně nazve rusobijcem, fašistou, zlodějem, rasistou apod., měl by se podepsat celým jménem. O žádné občanské průkazy či otisky prstů přece nejde.
    Srdečně zdraví
    Kristián Chalupa
    Skrýt celý příspěvek

    • Jan Padesátýpátý
      21:18 19.06.2021

      Kdokoli se tu podepíše "celým jménem", zůstává anonymní, protože to "jméno" může být vymyšlené. (Kromě vás, jehož totožnost zřejmě zná redakce a nerozporuje ji).

      Když vás někdo ...
      Zobrazit celý příspěvek

      Kdokoli se tu podepíše "celým jménem", zůstává anonymní, protože to "jméno" může být vymyšlené. (Kromě vás, jehož totožnost zřejmě zná redakce a nerozporuje ji).

      Když vás někdo bezdůvodně nazve rusobijcem nebo zlodějem, vyplývají z toho věci o něm samém, nikoli o vás. Bych se vůbec nevzrušoval.

      (Doporučuji na konkrétní příspěvek odpovídat pomocí ikonky bublinky se třemi tečkami)
      Skrýt celý příspěvek

      • padre
        20:55 20.06.2021

        Tihle Noční vlci nejsou oblíbeni ani doma v Rusku.Normální ruští motorkáři o nich mluví jako o bandě nafoukaných snobů….

        Tihle Noční vlci nejsou oblíbeni ani doma v Rusku.Normální ruští motorkáři o nich mluví jako o bandě nafoukaných snobů….

    • Krabat
      19:23 20.06.2021

      Já se taky divím, že máte potřebu reagovat.
      Ruku na srdce, vaše články jsou často tendenční a mají dezinformačně-manipulativní nádech. Tak se potom nedivte, že jste z různých věcí ...
      Zobrazit celý příspěvek

      Já se taky divím, že máte potřebu reagovat.
      Ruku na srdce, vaše články jsou často tendenční a mají dezinformačně-manipulativní nádech. Tak se potom nedivte, že jste z různých věcí obviňován. Já jsem si o vás také udělal určitý obrázek, ale nehodlám ho tady prezentovat, nestojím o diskuzní války.
      Skrýt celý příspěvek

      • Torong
        06:46 21.06.2021

        Jistě, že jsou tendenční a dezinformačně manipulativní. Nesouhlasí totiž s tvým pohledem na svět, tak prostě takové musí být, že?

        Jistě, že jsou tendenční a dezinformačně manipulativní. Nesouhlasí totiž s tvým pohledem na svět, tak prostě takové musí být, že?

        • Krabat
          13:57 21.06.2021

          Jak jsem řekl, nechodím sem, abych se tu s někým hádal, energii a čas umím využít lépe. Tak jen v krátkosti, tendenční jsou např. proto, jak označuje Chalupa ty, co Mašíny ...
          Zobrazit celý příspěvek

          Jak jsem řekl, nechodím sem, abych se tu s někým hádal, energii a čas umím využít lépe. Tak jen v krátkosti, tendenční jsou např. proto, jak označuje Chalupa ty, co Mašíny automaticky nepovažují za hrdiny. Dezinformačně-manipulativní je třeba to, jak se zachoval k Janu Ferynovi.
          Dál to již nechci rozebírat, tohle minimum stačí.
          Skrýt celý příspěvek

      • Torong
        09:28 21.06.2021

        Jo a mimochodem. Přestaň urážet a nálepkovat... ;)

        Jo a mimochodem. Přestaň urážet a nálepkovat... ;)

      • J.Kolousek@post.cz
        21:51 23.06.2021

        Krabate jedná otázka-jen jsem nepochopil,které sovětské vojáky v Polsku chtěji uctívat,zda Ty kteří tam padli v záři 1939,kdy Rudá pomála wermachtu obsadit Polsko,neb Ty kteří tam ...
        Zobrazit celý příspěvek

        Krabate jedná otázka-jen jsem nepochopil,které sovětské vojáky v Polsku chtěji uctívat,zda Ty kteří tam padli v záři 1939,kdy Rudá pomála wermachtu obsadit Polsko,neb Ty kteří tam padli při osvobozování v roce 1945.
        Další otázka,proč nejezdí i přes Finsko,kde jsou tež padlí vojáci s války,kdy 30. listopadu 1939,bez vyhlášení války SSSR napadl Finsko.Výsledek: Oficiální ztráty na sovětské straně byly 200 000. Postupem času, jak se uvolňoval režim v Sovětském svazu, Gorbačov odtajnil dříve utajené dokumenty a spolu s tím vznikla možnost přezkoumat a kriticky zhodnotit oficiální ztráty Rudé armády. V současné době ruští vojenští historici vycházející z finských zdrojů, vyčíslují ztráty Rudé armády 131 486 mrtvých či zmizelých a 264 908 nemocných nebo zraněných. Dále připouštějí ztrátu 600 letadel (Finové 70) a zničení nebo vyřazení asi 1 200 - 3 500 ruských tanků a obrněných vozidel (Finové jich ztratili asi 16)
        Skrýt celý příspěvek

        • Krabat
          10:35 24.06.2021

          Mě se neptejte, já o tomto tématu nediskutuju ;) omg

          Mě se neptejte, já o tomto tématu nediskutuju ;) omg

  • Christian
    11:06 19.06.2021

    Dobrý den,
    velmi nerad reaguji na často nesrozumitelné bláboly anonymů. Pan či paní skrývající se pod značkou cejkis napsal/a. Cituji - "Když jste napsal tento krásný rusobijský ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Dobrý den,
    velmi nerad reaguji na často nesrozumitelné bláboly anonymů. Pan či paní skrývající se pod značkou cejkis napsal/a. Cituji - "Když jste napsal tento krásný rusobijský článek s rétorikou jak z Rudého práva v 70.letech, zkuste také se stejnou vervou napsat o ultralevicové scéně s Bartošem v čele."
    Velmi komické, protože každý, kdo mne zná, moc dobře ví, že nejsem žádný "rusobijec". Mohli by to potvrdit také moji ruští přátelé a známí, které jsem potkal za svých návštěv Moskvy, Petrohradu, Oděsy či na jiných místech bývalého Sovětského svazu. Jsem rovněž v kontaktu se zástupci ruské menšiny žijící u nás. Tyto kontakty mi mj. usnadňuje moje slušná znalost ruštiny, protože mám dvě státní zkoušky z tohoto jazyka. Například vynikající román Rakovina od Alexandra Solženicyna jsem četl v originále. Musím ale přiznat, že mi jeden jmenovec světově proslulého spisovatele hodně vadí. Je to čechobijec Alexandr Zaldostanov. Šéf Nočních vlků, vystudovaný stomatolog a hospodský vyhazovač Zaldostanov, který na rozdíl od svého kamaráda Vladimíra Putina schvaluje brutální agresi SSSR proti Československu z roku 1968, je podle mého názoru v podstatě nejen špatný komediant, ale i hloupý člověk. Vyznává a oslavuje diktátora Josifa Stalina a přitom mu vůbec nedochází, že sám by za Stalinovy vlády skončil v nějakém sibiřském táboře nucených prací. K jeho okamžitému zatčení by totiž stačilo, kdyby se svými dlouhými vlasy a v koženém úboru vyšel z domu na chodník. Drahou západní motorku, v jejímž sedle tak statečně bojuje proti všemu západnímu, by si nikdy z platu sovětského zubaře nemohl dovolit. Ostatně ve Stalinově říši by se ani nedala koupit. Komický "vlk" s gruzínskými kořeny Zaldostanov není určitě typický Rus. K těm patřili či patří například již zmíněný Alexandr Solženicyn, básník Jevgenij Jevtušenko, herec a písničkář Vladimír Vysockij, operní pěvkyně Anna Nětrebko a mnozí jiní. A těch si na rozdíl od komedianta Zaldostanova velmi vážím.
    Kristián Chalupa
    Skrýt celý příspěvek

    • Jan Padesátýpátý
      14:19 19.06.2021

      Tady v diskuzi jsme všichni anonymové, s tím se budete muset smířit. A já jsem za ty anonymy rád, nechtěl bych se při registraci prokazovat občankou a dávat otisky prstů.

      Myslím, ...
      Zobrazit celý příspěvek

      Tady v diskuzi jsme všichni anonymové, s tím se budete muset smířit. A já jsem za ty anonymy rád, nechtěl bych se při registraci prokazovat občankou a dávat otisky prstů.

      Myslím, že i Vladimír Putin schvaluje invazi v roce 1968, jenom si z mezinárodně politických důvodů nemůže dovolit říct to nahlas.
      Skrýt celý příspěvek

  • Georges
    16:27 17.06.2021

    Zajímavý článek, mě pro Noční vlky stačí jedno slovo "PAKÁŽ".....

    Zajímavý článek, mě pro Noční vlky stačí jedno slovo "PAKÁŽ".....

  • Upgrade
    15:38 17.06.2021

    Ked vidim Putina na tej trojkolke, tak ma vzdy napadne film Idiocracy. Tam tiez prezident jazdil na takej trojkolke :)

    Ked vidim Putina na tej trojkolke, tak ma vzdy napadne film Idiocracy. Tam tiez prezident jazdil na takej trojkolke :)

  • HonzaK
    09:23 17.06.2021

    Zdravím,
    pro začátek bych chtěl zdůraznit, že se nevymezuji k žádnému národu či etniku. Všude žijí dobří a špatní lidé, a´t se Nám to líbí či ne. Bohužel ze strany motorkářského ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Zdravím,
    pro začátek bych chtěl zdůraznit, že se nevymezuji k žádnému národu či etniku. Všude žijí dobří a špatní lidé, a´t se Nám to líbí či ne. Bohužel ze strany motorkářského gangu Nočních vlků jde jen o účelovou manipulaci a další šíření kremelských lží. Putin a jemu podobní zabíjejí vlastní národ. Nejde jim o lidi, kulturu či krásu přírody. Oni se ohání mocí a prostředky a dusí svobody vlastního národa. Hanba jim a podobným.
    Skrýt celý příspěvek

  • cejkis
    08:07 17.06.2021

    A ještě jeden poslední komentář pod tuhle blitku.

    Čím více bude pražská kavárna plivat na památku padlých ruských vojáků, tím více Čechů bude vyjadřovat sympatie s ruskými ...
    Zobrazit celý příspěvek

    A ještě jeden poslední komentář pod tuhle blitku.

    Čím více bude pražská kavárna plivat na památku padlých ruských vojáků, tím více Čechů bude vyjadřovat sympatie s ruskými vlky.

    Můžeme vést polemiku co je vlastenectví a kde už začíná nacionalismus. Ovšem progresivní levice potírajicí státy, propagující EU plnou unifikovaných ideálně bezpohlavních deviantů má značně pokřivený žebříček hodnot. Diskuze na toto téma postrádá smysl neb každý s opačným názorem je nacionalista.
    Skrýt celý příspěvek

    • GlobeElement
      08:16 17.06.2021

      Ruských vojáků? Ne sovětských? Oni to byli všechno Rusové, žádný Uzbek, žádný Tatar, žádný Ukrajinec, žádný Bělorus, žádný Gruzín?

      Ruských vojáků? Ne sovětských? Oni to byli všechno Rusové, žádný Uzbek, žádný Tatar, žádný Ukrajinec, žádný Bělorus, žádný Gruzín?

      • Klimesov
        08:24 17.06.2021

        Prosím vás.
        Opravdu si myslíte, že lidem jako je cejkis jde o nějakou pietu a úctu k padlým?
        Tito lidé oběť Sovětských vojáků zneužívají pouze k propagaci svých politických ...
        Zobrazit celý příspěvek

        Prosím vás.
        Opravdu si myslíte, že lidem jako je cejkis jde o nějakou pietu a úctu k padlým?
        Tito lidé oběť Sovětských vojáků zneužívají pouze k propagaci svých politických názorů. Tak jak to dělají Noční vlci, nebo nynější Ruský režim, který má na osvobození našeho území asi takovou zásluhu jako Papuanci.
        Těmto lidem pieta a uctívání nic neříká.
        Takoví to lide uctívají pouze režimy, nikoli padlé vojáky :-)
        Skrýt celý příspěvek

        • GlobeElement
          08:42 17.06.2021

          Já vím, proto jsem to napsal.

          Vždycky, když se mluví o zločinech ruského státu vytáhnou ty mrtvé jako jakýsi štít se slovy - máme právo vás znásilňovat, protože tu padlo hodně ...
          Zobrazit celý příspěvek

          Já vím, proto jsem to napsal.

          Vždycky, když se mluví o zločinech ruského státu vytáhnou ty mrtvé jako jakýsi štít se slovy - máme právo vás znásilňovat, protože tu padlo hodně našich vojáků.

          že mávají mrtvým Rumunem je jim šumák.
          Skrýt celý příspěvek

    • J.Kolousek@post.cz
      22:01 23.06.2021

      Pane Cejkisi otázka-dovedete si představit,že by měl někdo jiný pravdu,než Vy a ruská propaganda??Vy jste přesně,jako řada Rusů,kteří si dodnes myslí, že když nás v květnu 1945 ...
      Zobrazit celý příspěvek

      Pane Cejkisi otázka-dovedete si představit,že by měl někdo jiný pravdu,než Vy a ruská propaganda??Vy jste přesně,jako řada Rusů,kteří si dodnes myslí, že když nás v květnu 1945 „osvobodili“, takže Česká republika jim „patří“. Považují nás za sféru svého vlivu.Sousedit s Ruskem je nejhorší neštěstí na světě. Ještě horší je možná v tom Rusku žít. Proto Rusko neustále expanduje, protože má pocit, že za kopcem bude líp :-).
      Skrýt celý příspěvek

  • cejkis
    07:55 17.06.2021

    @Kristián Chalupa

    Když jste napsal tento krásný rusobijský článek s rétorikou jak z Rudého práva v 70.letech, zkuste také se stejnou vervou napsat o ultralevicové scéně s ...
    Zobrazit celý příspěvek

    @Kristián Chalupa

    Když jste napsal tento krásný rusobijský článek s rétorikou jak z Rudého práva v 70.letech, zkuste také se stejnou vervou napsat o ultralevicové scéně s Bartošem v čele.
    Skrýt celý příspěvek

    • GlobeElement
      08:17 17.06.2021

      Až nám začnou vyhrožovat okupací a adorovat masové vrahy, dočkáš se.

      Až nám začnou vyhrožovat okupací a adorovat masové vrahy, dočkáš se.

  • Jura99
    07:39 17.06.2021

    Podíl na porážce nacistů měl SSSR zřejmý, nicméně jak známo, ve značné části Evropy osvobození od nacistů plynule přešlo do ovládnutí komunistickým SSSR, s důsledky v podobě ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Podíl na porážce nacistů měl SSSR zřejmý, nicméně jak známo, ve značné části Evropy osvobození od nacistů plynule přešlo do ovládnutí komunistickým SSSR, s důsledky v podobě zbavení svobody, majetku, často i života. O osvobození tedy v pravém slova smyslu nešlo. Je proto nutné VŽDY, když se mluví o osvobození od nacismu do SSSR, dodat i druhou část souvětí, tedy že nás Sovětský svaz neoprávněně ovládl a páchal řadu zločinů proti majetku a lidskosti. Takže vlci ať si k pomníku rudoarmějců přijedou, ale současně ať se po kolenou připlazí k pomníku Milady Horákové a dalších.
    Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      08:03 17.06.2021

      ZSSR si neoprávnene privlastnil právo jediného víťaza ako pri oslobodzovaní ČS, tak aj v celej vojne. Tretinu územia ČS oslobodila rumunská armáda ktorá pritom mala obrovské ...
      Zobrazit celý příspěvek

      ZSSR si neoprávnene privlastnil právo jediného víťaza ako pri oslobodzovaní ČS, tak aj v celej vojne. Tretinu územia ČS oslobodila rumunská armáda ktorá pritom mala obrovské straty. No dodnes som nevidel jediný pamätník ktorý by o tomto vypovedal
      Skrýt celý příspěvek

      • lorgarius
        08:37 17.06.2021

        napriklad v bystrici na namesti na obelisku je podakovanie aj rumunskej armade. mozno by to chcelo chodit s otovrenymi ocami.....

        napriklad v bystrici na namesti na obelisku je podakovanie aj rumunskej armade. mozno by to chcelo chodit s otovrenymi ocami.....

        • Ján Paliga
          22:42 17.06.2021

          Otvorenými očami? Ak nebol v BB, ako môže vedieť, že je tam nejaká tabuľa?

          Otvorenými očami? Ak nebol v BB, ako môže vedieť, že je tam nejaká tabuľa?

          • lorgarius
            06:41 18.06.2021

            nie je to "len nejaka tabula", ale dominanta hlavneho namestia. pamatnikov, ci pamatnych tabul rumunskej armade je na slovensku vcelku dost, najme na strednom. nie su tak ...
            Zobrazit celý příspěvek

            nie je to "len nejaka tabula", ale dominanta hlavneho namestia. pamatnikov, ci pamatnych tabul rumunskej armade je na slovensku vcelku dost, najme na strednom. nie su tak exponovane ako tie sovietskej, ale staci si trocha vsimat okolie a mozno najdes aj nejaku vo svojom okoli.
            Miroslav to moze brat ako typ na vylet - BB plus vojensky cintorin vo Zvolene - co je asi najvacsi pamatnik rumunskej armade.
            Skrýt celý příspěvek

          • Ján Paliga
            22:45 18.06.2021

            @ logarius

            Zasa tých rumunských pamätných miest nie je príliš mnoho.... Je to tým, že pamätníky boli stavané za boľševika a tam sa úloha inej armády ako RKKA príliš do popredia ...
            Zobrazit celý příspěvek

            @ logarius

            Zasa tých rumunských pamätných miest nie je príliš mnoho.... Je to tým, že pamätníky boli stavané za boľševika a tam sa úloha inej armády ako RKKA príliš do popredia nedostávala...

            Aj v dnešnej dobe sa pri oslavách oslobodenia miest jednotkami ČSAZ skôr oslavuje RKKA.... Nie raz som sa stretol s tým, že tam nejaké bábušky namiesto rozdávania stužiek s trikolórou na pripomienku ČSAZ rozdávali oranžovo-čierne stužky.... A to na cintorínoch československých vojakov.... A o protestoch proti odstráneniu sochy sovietskeho vojaka z cintorína československých vojakov na Dukle ani nevravím....
            Skrýt celý příspěvek

      • Fiagy
        10:12 17.06.2021

        Nechci spamovat, ale u nás v Kroměříži máme památník rumunských vojáků a jsem za to moc ...
        Zobrazit celý příspěvek

        Nechci spamovat, ale u nás v Kroměříži máme památník rumunských vojáků a jsem za to moc rád.
        https://www.radiokromeriz.cz/n...
        Skrýt celý příspěvek

      • Rase
        10:54 17.06.2021

        V Prostějově se roku 2017 vzpomínalo na osvobození města rumunskými vojáky. Na náměstí se tak objevil rumunský tank doprovázeny rumunským vojskem - členové Klubu vojenské historie ...
        Zobrazit celý příspěvek

        V Prostějově se roku 2017 vzpomínalo na osvobození města rumunskými vojáky. Na náměstí se tak objevil rumunský tank doprovázeny rumunským vojskem - členové Klubu vojenské historie Dukla, z. s. Prostějov. https://www.youtube.com/watch?... O akci se později nějak dozvěděli i v Rumunsku :-)))
        Skrýt celý příspěvek

    • GlobeElement
      08:18 17.06.2021

      Stalin nikoho neosvobozoval, on dobýval. Naše země nebyla osvobozená, jen si ji jako kořist sebral silnější dobyvatel.

      Stalin nikoho neosvobozoval, on dobýval. Naše země nebyla osvobozená, jen si ji jako kořist sebral silnější dobyvatel.

  • niko
    14:50 16.06.2021

    Cirkuzanti, nic viac.

    Cirkuzanti, nic viac.

  • madrabbit
    12:00 16.06.2021

    Já strašně žeru ruské ultranacionalisty, jak trpí na západních motorkách. To musí být utrpení, proč si kurňa nepořídí pořádné ruské mašiny? Takový Ural musí být daleko lepší než ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Já strašně žeru ruské ultranacionalisty, jak trpí na západních motorkách. To musí být utrpení, proč si kurňa nepořídí pořádné ruské mašiny? Takový Ural musí být daleko lepší než dekadentní Harley-Davidson.
    Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      12:55 16.06.2021

      Mám takého známeho čo tvrdí, že všetko ruské je najlepšie. Ale auto má nemecké, mobil kórejský, notebook americký a kosačku českú. Mu hovorím, že prečo si nekúpi Ladu. A on na to, ...
      Zobrazit celý příspěvek

      Mám takého známeho čo tvrdí, že všetko ruské je najlepšie. Ale auto má nemecké, mobil kórejský, notebook americký a kosačku českú. Mu hovorím, že prečo si nekúpi Ladu. A on na to, že sú sankcie, že je zakázané dovážať ruské výrobky. Paradoxne neďaleko jeho domu je showroom Lada kde ich majú vystavené asi 5.
      Skrýt celý příspěvek

      • Sergej7490
        19:22 16.06.2021

        Tak pravych rusofilov je na Slovensku podla posledneho prieskumu verejnej mienky cca 4000. Co mi nepride vobec vela…


        Tolko ludi sa prihlasilo na zaockovanie Sputnikom…

        Tak pravych rusofilov je na Slovensku podla posledneho prieskumu verejnej mienky cca 4000. Co mi nepride vobec vela…


        Tolko ludi sa prihlasilo na zaockovanie Sputnikom…

        • Ján Paliga
          00:36 17.06.2021

          Správnejšie by malo byt putinofilov.... Mnohí ani nevedia nič o ruskej kultúre a za jej vrchol považujú Alexandrovcov a seriál Oslobodenie....

          Ináč ku očkovaniu.... Ešte pred ...
          Zobrazit celý příspěvek

          Správnejšie by malo byt putinofilov.... Mnohí ani nevedia nič o ruskej kultúre a za jej vrchol považujú Alexandrovcov a seriál Oslobodenie....

          Ináč ku očkovaniu.... Ešte pred niekoľkými mesiacmi sa môj kolega dušoval, že sa dá zaočkovať jedine Sputnikom a keď mu ho ten náš minister pre všetko Sputnik vybavil, tak už tvrdí, že on sa teda očkovať vôbec nenechá .... To tak, prispievať farmafirmám....
          Skrýt celý příspěvek

    • GlobeElement
      13:04 16.06.2021

      Tak občas někam přijedou na ruských strojích. Třeba na Donbas přijeli v T-80.

      Tak občas někam přijedou na ruských strojích. Třeba na Donbas přijeli v T-80.

      • toustr
        13:20 16.06.2021

        Půjčili si služební vozidlo na dovolenou :DDD

        Půjčili si služební vozidlo na dovolenou :DDD

    • Fiagy
      14:15 16.06.2021

      Tak on i ten Ural je jen okopírované BMW. Tak se jim ty vlastenecké možnosti dost zužují :-)
      Snad nějaký ZIL , ale za původ bych taky ruku do ohně nedal.

      Tak on i ten Ural je jen okopírované BMW. Tak se jim ty vlastenecké možnosti dost zužují :-)
      Snad nějaký ZIL , ale za původ bych taky ruku do ohně nedal.

      • Torong
        21:03 16.06.2021

        ZIL je v podstatě Americký Studbaker z lend lease...

        ZIL je v podstatě Americký Studbaker z lend lease...

        • Sidon
          00:05 17.06.2021

          Kdyz jsem byl koncem 90. let v jiznim Rusku a na Kavkaze, prekvapilo mne (mimo jine), ze se prodava na pumpach 72 oktanovy benzin. Bylo mi vysvetleno, ze je to kvuli znacnemu ...
          Zobrazit celý příspěvek

          Kdyz jsem byl koncem 90. let v jiznim Rusku a na Kavkaze, prekvapilo mne (mimo jine), ze se prodava na pumpach 72 oktanovy benzin. Bylo mi vysvetleno, ze je to kvuli znacnemu rozsireni motoru puvodem nemecke valecne a predvalecne konstrukce v nakladacich a jinych uzitkovych vozidlech. Nemel jsem duvod neverit, ale skutecne prekvapeni bylo, kdyz v mensim mistnim autobusu z odhadem puli 80. let jsem mel moznost videt trojcipou hvezdu mercedesu na bloku motoru. Ridic, pote, co stroj nahodil klikou, (ne, nedelam si legraci), mi s usmevem vysvetlil, ze celou fabriku z dobyteho Nemecka privezli vcetne forem na odlevani a uz to nechali tak.
          Skrýt celý příspěvek

          • Ján Paliga
            00:40 17.06.2021

            Niektoré selsyny na sovietskych protilietadlových kanónoch S-60 mali občas preberacie značky WH....

            Niektoré selsyny na sovietskych protilietadlových kanónoch S-60 mali občas preberacie značky WH....

      • Ján Paliga
        00:37 17.06.2021

        ZSSR odkúpilo od Nemecka výrobnú linku a prispôsobila ju na svoje miestne reality....

        ZSSR odkúpilo od Nemecka výrobnú linku a prispôsobila ju na svoje miestne reality....

  • Poly
    11:48 16.06.2021

    Jezdí i do Polska a Finska oplakat a poprosit za odpuštění za rozpoutání války společně s Hitlerem?

    Jezdí i do Polska a Finska oplakat a poprosit za odpuštění za rozpoutání války společně s Hitlerem?

    • Double
      16:08 16.06.2021

      Poliaci su ti posledni, koho by mali prosit o odpustenie.. hlavne po 1938, ked spolu s Nemcami anektovali Ceskoslovenske uzemia

      Poliaci su ti posledni, koho by mali prosit o odpustenie.. hlavne po 1938, ked spolu s Nemcami anektovali Ceskoslovenske uzemia

      • Nesher
        17:45 16.06.2021

        Nicméně Rusáci jsou ti poslední kdo něco takového mohou někomu vyčítat. Bez okupace cizích území by dnes Severní Asie zahrnovala Moskvu a pár set kilometrů kolem ní. A dělají to ...
        Zobrazit celý příspěvek

        Nicméně Rusáci jsou ti poslední kdo něco takového mohou někomu vyčítat. Bez okupace cizích území by dnes Severní Asie zahrnovala Moskvu a pár set kilometrů kolem ní. A dělají to tak do dnes.
        Skrýt celý příspěvek

        • Double
          21:21 16.06.2021

          To sa da povedat o vsetkych krajinach.

          To sa da povedat o vsetkych krajinach.

          • Torong
            21:50 16.06.2021

            Ano? A o kom? Specifikuj...

            Ano? A o kom? Specifikuj...

          • Double
            22:05 16.06.2021

            Napr. spojene staty, ktore su postavene na genocide Indianov. Ale ako hovorim, dalo by sa to povedat o vsetkych krajinach.

            Napr. spojene staty, ktore su postavene na genocide Indianov. Ale ako hovorim, dalo by sa to povedat o vsetkych krajinach.

          • Torong
            22:19 16.06.2021

            A Rusko na genocidě původních obyvatel za Uralem. Ovšem rozdíl je v tom, že Rusko je jediný stát, který po 2.sv válce své území zvětšuje agresí. Takže ne nedalo by se to říct o ...
            Zobrazit celý příspěvek

            A Rusko na genocidě původních obyvatel za Uralem. Ovšem rozdíl je v tom, že Rusko je jediný stát, který po 2.sv válce své území zvětšuje agresí. Takže ne nedalo by se to říct o všech státech.
            Skrýt celý příspěvek

          • Double
            22:49 16.06.2021

            Nezmysel, ak si zoberies uzemia, ktore Rusko po 2. svetovej stratilo a ktore ziskalo tak je na nule.
            Tym nemam na mysli stratu ostatnych sovietskych republik, ktorym ruska ...
            Zobrazit celý příspěvek

            Nezmysel, ak si zoberies uzemia, ktore Rusko po 2. svetovej stratilo a ktore ziskalo tak je na nule.
            Tym nemam na mysli stratu ostatnych sovietskych republik, ktorym ruska sovietska republika medzi rokmi 1918 az 1945 dala rozsiahle uzemia, ale konkretne Krym, ktory ruska sovietska republika stratila v roku 1956 (po druhej svetovej) a Rusko ziskalo spat v 2014.
            Skrýt celý příspěvek

          • Sidon
            00:14 17.06.2021

            @Double:

            Doufam, ze te za ty nesmysly aspon plati.

            Spojene staty opravdu nestoji na genocide puvodnich obyvatel. Ano, stalo se to, ale neni to nic urcujiciho pro vznik USA, ...
            Zobrazit celý příspěvek

            @Double:

            Doufam, ze te za ty nesmysly aspon plati.

            Spojene staty opravdu nestoji na genocide puvodnich obyvatel. Ano, stalo se to, ale neni to nic urcujiciho pro vznik USA, nehlede na to, ze tuto cast historie zadna recentni administrativa nijak nezamlcuje, ba prave naopak. Coz se ovsem neda rici o tvych oblibencich, v Rusku se dodnes historicka fakta zcela prekrucuji, miliony mrtvych se bagatelizuji, utocne valky se prezentuji jako obranne - a to mluvim o 20. (a 21.) stoleti.
            Skrýt celý příspěvek

          • Ján Paliga
            00:43 17.06.2021

            Napríklad o Slovensku a jeho Žitnom ostrove dobytom českými vojakmi?

            Napríklad o Slovensku a jeho Žitnom ostrove dobytom českými vojakmi?

          • Double
            00:46 17.06.2021

            Ake konkretne nezmysly?
            Opytaj sa Americana, kolko krat je v skole spomenuta genocida Indianov. Budes prekvapeny..

            >Spojene staty opravdu nestoji na genocide puvodnich ...
            Zobrazit celý příspěvek

            Ake konkretne nezmysly?
            Opytaj sa Americana, kolko krat je v skole spomenuta genocida Indianov. Budes prekvapeny..

            >Spojene staty opravdu nestoji na genocide puvodnich obyvatel
            Vidis, toto je nezmysel. Zisti si nieco o kolonizacii ameriky a o dovodoch preco tam europania migrovali. A hlavne o Indianskych vojnach.
            Skrýt celý příspěvek

          • GlobeElement
            07:43 17.06.2021

            Double - i když mýty říkají něco jiného, ve skutečnosti USA téměř žádná indiánská území nezabraly, s výjimkou oblasti Velkých jezer během války USA proti Británii (de facto ...
            Zobrazit celý příspěvek

            Double - i když mýty říkají něco jiného, ve skutečnosti USA téměř žádná indiánská území nezabraly, s výjimkou oblasti Velkých jezer během války USA proti Británii (de facto Kanadě).
            Území na západě USA odkoupily od Francie a to na jihu anektovaly Mexiku. Počet Indiánů na území USA je oproti 18. a 19. století několikanásobný, to na genocidu nevypadá.
            Během indiánských válek bylo zabito asi 30 000 Indiánů - a asi 20 000 bělochů. Ta země je velká a bojujících skupiny byly malé a navíc Indiáni nejsou žádná bezmocná ořezávátka.
            Skrýt celý příspěvek

          • GlobeElement
            07:49 17.06.2021

            Žádná sovětská republika nikomu žádné území nedarovala. Rusko napadlo a anektovalo země kolem sebe, jmenujme Litvu, Lotyšsko, Estonsko, Finsko, Polsko, Rumunsko (Ukrajina je ...
            Zobrazit celý příspěvek

            Žádná sovětská republika nikomu žádné území nedarovala. Rusko napadlo a anektovalo země kolem sebe, jmenujme Litvu, Lotyšsko, Estonsko, Finsko, Polsko, Rumunsko (Ukrajina je speciální případ) a ve střední Asii Kazachstán, Kyrgystán, Uzbekistán, Azerbajdžán, na Kavkaze navíc Gruzii (tehdy Severokavkazský svaz).

            Po I. světové válce se řada těchto zemí osamostatnila, proto je Sovětské Rusko, později přejmenované na SSSR, napadlo znovu.

            Pro Rusáky jako jsi ty je typické, že okupované a anektované území považují za navždy ruské a tvrdí, že na toto území má Rusko jakési svaté právo.

            Rusko je jednoduše agresivní impérium, jako svého času Čingischánovo Mongolsko.
            Skrýt celý příspěvek

          • Double
            12:40 17.06.2021

            >Území na západě USA odkoupily od Francie a to na jihu anektovaly Mexiku.
            Francuzi ovladali len malu cast Luisiany, drviva vacsina bola pod kontrolou Indianov ktorych Americania ...
            Zobrazit celý příspěvek

            >Území na západě USA odkoupily od Francie a to na jihu anektovaly Mexiku.
            Francuzi ovladali len malu cast Luisiany, drviva vacsina bola pod kontrolou Indianov ktorych Americania zabili alebo vysidlili. Okrem toho velke uzemie na zapadnom pobrezi museli cele dobit.

            >Počet Indiánů na území USA je oproti 18. a 19. století několikanásobný, to na genocidu nevypadá.
            Tak ty si dobre mimo.

            >Během indiánských válek bylo zabito asi 30 000 Indiánů - a asi 20 000 bělochů.
            To mas odkial? Len v Kalifornii, ktoru ziskali od Mexika, sa behom 25 rokov zmasakrovalo 10 az 15 tisic Indianov, 25 tisic zajali ako otrokov a zvysok vysidlili.

            >Žádná sovětská republika nikomu žádné území nedarovala.
            Rusi Ukrajine darovali Krym. A bolo to bezne hlavne v medzi vojnovom obdobi, kedy sa vymedzovali nove narodne hranice medzi sovietskymi republikami. Cize zasa len pises nezmysli.
            Skrýt celý příspěvek

          • toustr
            14:39 17.06.2021

            Double
            Hledám přivýdělek, mohl byste mi sehnat nějakou obdobnou pozici? Myslím, že psát umím vcelku dobře. Mám vystudovanou Vysokou školu života, konkrétně Katedru alternativní ...
            Zobrazit celý příspěvek

            Double
            Hledám přivýdělek, mohl byste mi sehnat nějakou obdobnou pozici? Myslím, že psát umím vcelku dobře. Mám vystudovanou Vysokou školu života, konkrétně Katedru alternativní historie. Budu rád za jakoukoliv nabídku, děkuji.
            Skrýt celý příspěvek

          • Double
            17:49 17.06.2021

            si velmi originalny x) ale tesi ma, ze uz ti zostavaju len osobne utoky a na nic ine sa nezmozes

            si velmi originalny x) ale tesi ma, ze uz ti zostavaju len osobne utoky a na nic ine sa nezmozes

          • toustr
            18:49 17.06.2021

            Double
            Musím Vás zklamat, žádnou urážku na tělo jsem do své zprávy nezakomponoval. Pokud ano, rád si počkám na to, až mi ji ocitujete ;).

            Double
            Musím Vás zklamat, žádnou urážku na tělo jsem do své zprávy nezakomponoval. Pokud ano, rád si počkám na to, až mi ji ocitujete ;).

          • Ján Paliga
            22:48 17.06.2021

            @ Double

            "Rusi Ukrajine darovali Krym. "

            Nie, nedarovali. Politbyro schválilo administratívne pripojenie Krymu ku Ukrajinskej SSR , lebo Ukrajinská SSR, kto by to bol povedal, ...
            Zobrazit celý příspěvek

            @ Double

            "Rusi Ukrajine darovali Krym. "

            Nie, nedarovali. Politbyro schválilo administratívne pripojenie Krymu ku Ukrajinskej SSR , lebo Ukrajinská SSR, kto by to bol povedal, však, bola fyzicky spojená s polostrovom Krym.... A Politbyro určite nesnívalo o možnosti, že sa obor na hlinených nohách niekedy rozpadne.....
            Skrýt celý příspěvek

          • GlobeElement
            17:41 18.06.2021

            Double - Francie ovládala v Americe ohromná území sahající až po dnešní Wyoming, odhadem 10x větší, než území britských kolonií.

            O historii indiánských válek v Americe je ...
            Zobrazit celý příspěvek

            Double - Francie ovládala v Americe ohromná území sahající až po dnešní Wyoming, odhadem 10x větší, než území britských kolonií.

            O historii indiánských válek v Americe je literatury dost, můžeš si to najít. Zabito bylo jen asi 30 000 indiánů. Ano, další zemřeli třeba na nemoci, ale nebyli zabiti americkou armádou. Indiáni zabili asi 20 000 bělochů, i těch zemřelo více, hlady, na nemoci, ale nebyli zabiti indiány.

            Rusko Ukrajině Krym nedarovalo. Krym byl součástí Ruského impéria až od konce 18. století a to současně s Ukrajinou nebo Polskem či Finskem. Součástí RSFSR byl až od roku 1921 do roku 1954, tedy pouhých 33let a z toho byl tři roky okupován Německem. Formální přičlenění Krymu k USSR bylo jen správním aktem v rámci SSSR a žádným darem.
            Skrýt celý příspěvek

      • Robo
        18:14 16.06.2021

        Územní předválečné spory mezi ČSR a Polskem nemají absolutně žádnou souvislost se Stalinovo spolurozpoutání II.svět. Války a masakrovanim bezbranných Poláků Ruskými válečnými ...
        Zobrazit celý příspěvek

        Územní předválečné spory mezi ČSR a Polskem nemají absolutně žádnou souvislost se Stalinovo spolurozpoutání II.svět. Války a masakrovanim bezbranných Poláků Ruskými válečnými zločinci .
        Skrýt celý příspěvek

        • Double
          21:27 16.06.2021

          Ma to obrovsku suvislost, Poliaci boli s nackami pred druhou svetovou najlepsi kamarati (Polsko-Nemecka dohoda, spolocne vniknutie do Ceskoslovenska, ...) a najradsej by boli, keby ...
          Zobrazit celý příspěvek

          Ma to obrovsku suvislost, Poliaci boli s nackami pred druhou svetovou najlepsi kamarati (Polsko-Nemecka dohoda, spolocne vniknutie do Ceskoslovenska, ...) a najradsej by boli, keby mohli spolu s Nemcami napadnut Rusov.

          V tejto suvislosti bol pakt M-R obycajna karma.
          Skrýt celý příspěvek

          • Poly
            21:46 16.06.2021

            Takže aby jsme si to ujasnili. Ty přirovnáváš regionální půtky s mlýnkem na maso, který semlel desítky milionů lidí včetně žen a dětí a který zdecimoval ekonomiky a mezilidské ...
            Zobrazit celý příspěvek

            Takže aby jsme si to ujasnili. Ty přirovnáváš regionální půtky s mlýnkem na maso, který semlel desítky milionů lidí včetně žen a dětí a který zdecimoval ekonomiky a mezilidské vztahy na dlouhé roky i po válce? To jako fakt myslíš vážně? Zajdi na ambasádu pro nové instrukce, tohle žblebty jsou dobré leda na sputnika.
            Skrýt celý příspěvek

          • Torong
            21:53 16.06.2021

            Double:
            A smlouva o neútočení s Ruskem uzavřená o dva roky dřive než s Německem byla co? Znamenala snad, že se Poláci paktovali s bolševiky a nejradši by s nimi napadli Německo? ...
            Zobrazit celý příspěvek

            Double:
            A smlouva o neútočení s Ruskem uzavřená o dva roky dřive než s Německem byla co? Znamenala snad, že se Poláci paktovali s bolševiky a nejradši by s nimi napadli Německo? Proč ze sebe děláš hlupáka?
            Skrýt celý příspěvek

          • Double
            22:18 16.06.2021

            poly, rozdelenie Ceskoslovenska hralo velku rolu v 2. svetovej.. ale to je jedno, dolezite je, ze ak by nas Poliaci nebodli do chrbta, tak by tak zle nedopadli.

            Morong, a po ...
            Zobrazit celý příspěvek

            poly, rozdelenie Ceskoslovenska hralo velku rolu v 2. svetovej.. ale to je jedno, dolezite je, ze ak by nas Poliaci nebodli do chrbta, tak by tak zle nedopadli.

            Morong, a po podpisani polsko-sovietskej dohody Poliaci spolu s Rusmi obsadili nejaku krajinu?
            Skrýt celý příspěvek

          • Torong
            22:27 16.06.2021

            Double:
            A napadli snad Poláci Rusko? Ty jsi tady předjímal, že Poláci chtěli s Němci napadnout Rusko, protože s nimi měli smlouvu o neútočení. Víš problém je v tom o čem ty nechceš ...
            Zobrazit celý příspěvek

            Double:
            A napadli snad Poláci Rusko? Ty jsi tady předjímal, že Poláci chtěli s Němci napadnout Rusko, protože s nimi měli smlouvu o neútočení. Víš problém je v tom o čem ty nechceš slyšet - Rusko Německá smlouva měla na rozdíl od té Polsko Německé tajný dodatek o rozdělení sfér vlivu.
            "dolezite je, ze ak by nas Poliaci nebodli do chrbta, tak by tak zle nedopadli."
            Jo, aha takže kdyby neobsadili Těšínsko, tak by je Rusové nechali na pokoji? Dobře. A teď mi vyprávěj tu o červené karkulce...
            Skrýt celý příspěvek

          • Double
            23:03 16.06.2021

            Znies ako rusofobny poliak z ceskeho tesina.

            To ze dohoda o neutoceni znamena spolocnu invaziu si si sam mylne vsugeroval. Predsalen pred druhou svetovou bolo podpisanych vela ...
            Zobrazit celý příspěvek

            Znies ako rusofobny poliak z ceskeho tesina.

            To ze dohoda o neutoceni znamena spolocnu invaziu si si sam mylne vsugeroval. Predsalen pred druhou svetovou bolo podpisanych vela dohod, nedavalo by zmysel, keby to hned znamenalo, ze tieto staty chceli spolocne niekoho napadnut.

            Dolezity je kontext, Poliaci spolu s Nemcami obsadili Ceskoslovensko. Ti isti Poliaci sa obavali Sovietov a mysleli si, ze nacisti, ktori tiez nemali bolsevikov v laske, budu s nimi spojenci.

            To ci tam bol alebo nebol tajny dodatok je irelevantne, kedze to nic nemeni na fakte, ze ruka v ruke s nacistami obsadili Ceskoslovensko.
            Skrýt celý příspěvek

          • Ján Paliga
            00:52 17.06.2021

            @ Double

            "Znies ako rusofobny poliak z ceskeho tesina. "

            Veď ty ani netušíš význam slova "fóbia". Ukáž nám všetkým, v ktorých slovách je tá "fóbia". Nepletieš si náhodou pojmy a ...
            Zobrazit celý příspěvek

            @ Double

            "Znies ako rusofobny poliak z ceskeho tesina. "

            Veď ty ani netušíš význam slova "fóbia". Ukáž nám všetkým, v ktorých slovách je tá "fóbia". Nepletieš si náhodou pojmy a dojmy? Alebo nerozumieš od(b)porným termi(n)tom?
            Skrýt celý příspěvek

          • Double
            01:15 17.06.2021

            Janko prestan s tou projekciou. Je to trapne :)

            Janko prestan s tou projekciou. Je to trapne :)

          • GlobeElement
            07:57 17.06.2021

            Double, nejspíš jsi přejmenovaný Grugh.

            Smluv o neútočení byla uzavřena hromada, například SSSR měl takovou smlouvu s militaristickým Japonskem, tedy SSSR byl nejlepším kamarádem ...
            Zobrazit celý příspěvek

            Double, nejspíš jsi přejmenovaný Grugh.

            Smluv o neútočení byla uzavřena hromada, například SSSR měl takovou smlouvu s militaristickým Japonskem, tedy SSSR byl nejlepším kamarádem s japonskými válečnými zločinci, pravda? A chtěl napadnout USA, že?

            SSSR měl s Německem ne smlouvu o neútočení, to by bylo v pořádku, on měl smlouvu o rozdělení Evropy na základě které napadl Polsko, Finsko, Rumunsko, Litvu, Lotyšsko a Estonsko. Koho napadlo Polsko?

            Ano, Polsko obsadilo část československého území. Ale nikoliv na základě smlouvy s Německem, nýbrž na základě mezinárodní smlouvy nazývané Mnichovská dohoda, která, i když česká tradice to nechce přiznat, měla punc oficiální diplomatické dohody o určení hranic a kterou ČSR, i když pod nátlakem, přijala. Nic podobného se o sovětských výbojích říct nedá.
            A systematické vyvražďování polské inteligence v Katyni bylo šokem i pro nacisty.

            Byl to SSSR, kdo blahopřál Hitlereovi k dobytí Paříže, byl to SSSR, kdo dodával Luftwaffe benzín pro leteckou válku proti Británii a ocel na výrobu tanků.

            A byl to SSSR, kdo na základě smlouvy s fašistickým Japonskem internoval americké piloty, kteří nouzově přistáli v Rusku.
            Skrýt celý příspěvek

          • GlobeElement
            08:01 17.06.2021

            Double - Poslko si nemohlo myslet, že Německo bude bojovat proti komunistům, protože německý národní socialismus a ruský internacionální socialismus jsou bratři. SSSR a hitlerovské ...
            Zobrazit celý příspěvek

            Double - Poslko si nemohlo myslet, že Německo bude bojovat proti komunistům, protože německý národní socialismus a ruský internacionální socialismus jsou bratři. SSSR a hitlerovské Německo svorně plánovali porážku kapitalismu a osvobození dělnické třídy. Proto i čeští komunisti až do napadení SSSR Německem označovali probíhající válku za spravedlivou válku proti kapitalismu, jak to měli naordinováno z Moskvy.
            Skrýt celý příspěvek

          • Torong
            08:29 17.06.2021

            "To ze dohoda o neutoceni znamena spolocnu invaziu si si sam mylne vsugeroval."
            Ne. Citoval jsem tebe:
            "Poliaci boli s nackami pred druhou svetovou najlepsi kamarati ...
            Zobrazit celý příspěvek

            "To ze dohoda o neutoceni znamena spolocnu invaziu si si sam mylne vsugeroval."
            Ne. Citoval jsem tebe:
            "Poliaci boli s nackami pred druhou svetovou najlepsi kamarati (Polsko-Nemecka dohoda, spolocne vniknutie do Ceskoslovenska, ...) a najradsej by boli, keby mohli spolu s Nemcami napadnut Rusov."
            Tímhle jsi se snažil vzbudit dojem, že Poláci s Němci uzavřeli spojenectví, což není pravda.
            " Predsalen pred druhou svetovou bolo podpisanych vela dohod, nedavalo by zmysel, keby to hned znamenalo, ze tieto staty chceli spolocne niekoho napadnut."
            Jen hloupá snaha vykličkovat ze lži.
            "Poliaci spolu s Nemcami obsadili Ceskoslovensko"
            Lež. Tyto akce nebyly mezi Poláky a Němci nijak koordinované.
            "Ti isti Poliaci sa obavali Sovietov a mysleli si, ze nacisti, ktori tiez nemali bolsevikov v laske, budu s nimi spojenci."
            Ano. Báli se bolševiků. A stejně tak i nacistů. Proto s oběma uzavřeli smlouvy o neútočení. Pro Stalina i pro Hitlera to ale byly jeny cáry papíru a spolu uzavřeli jinou smlouvu (R/M), pomocí které si Polsko rozparcelovali a společně ho obsadili.
            " To ci tam bol alebo nebol tajny dodatok je irelevantne, kedze to nic nemeni na fakte, ze ruka v ruke s nacistami obsadili Ceskoslovensko."
            Ne, není to irelevantní. Rusové se totiž chovalipřesně tím způsobem, který lživě přisuzuješ Polákům.
            Skrýt celý příspěvek

          • Double
            12:53 17.06.2021

            >Smluv o neútočení byla uzavřena hromada, například SSSR měl takovou smlouvu s militaristickým Japonskem, tedy SSSR byl nejlepším kamarádem s japonskými válečnými zločinci, pravda? ...
            Zobrazit celý příspěvek

            >Smluv o neútočení byla uzavřena hromada, například SSSR měl takovou smlouvu s militaristickým Japonskem, tedy SSSR byl nejlepším kamarádem s japonskými válečnými zločinci, pravda? A chtěl napadnout USA, že?

            K tomu som sa vyjadril uz v predchadzajucom komente, mas problem s citanim?

            >SSSR měl s Německem ne smlouvu o neútočení, to by bylo v pořádku, on měl smlouvu o rozdělení Evropy na základě které napadl Polsko, Finsko, Rumunsko, Litvu, Lotyšsko a Estonsko. Koho napadlo Polsko?

            Ceskoslovensko, Litvu.

            >Ano, Polsko obsadilo část československého území. Ale nikoliv na základě smlouvy s Německem, nýbrž na základě mezinárodní smlouvy nazývané Mnichovská dohoda, která, i když česká tradice to nechce přiznat, měla punc oficiální diplomatické dohody o určení hranic a kterou ČSR, i když pod nátlakem, přijala.

            Sucastou Mnichovskej dohody bolo odovzdanie Ceskoslovenskych uzemi Polsku? :DD

            >Poslko si nemohlo myslet, že Německo bude bojovat proti komunistům, protože německý národní socialismus a ruský internacionální socialismus jsou bratři.

            A preto sa o par rokov pustili do najvacsej a najbrutalnejsej vojny v historii. Lebo su "bratia". Kolko mas rokov? 12?
            Skrýt celý příspěvek

          • Double
            13:00 17.06.2021

            torong, (Polsko-Nemecka dohoda, spolocne vniknutie do Ceskoslovenska, ...) obsahuje dve slovne spojenia, nie jedno. Klucove je prirodzene to druhe, bez ktoreho by to prve bolo ...
            Zobrazit celý příspěvek

            torong, (Polsko-Nemecka dohoda, spolocne vniknutie do Ceskoslovenska, ...) obsahuje dve slovne spojenia, nie jedno. Klucove je prirodzene to druhe, bez ktoreho by to prve bolo irelevantne.

            >Ne, není to irelevantní. Rusové se totiž chovalipřesně tím způsobem, který lživě přisuzuješ Polákům.

            Ako lzivo? Obsadili nas spolu s Nemcami? Obsadili. V tesine mali dokonca aj spolocne vojenske prehliadky aby oslavili "dobytie" nasich uzemi. A nieco podobne spravili aj Litve, ked sme pri tom.

            Rusi sa chovali presne tak isto ako Poliaci a o tom to cele je.
            Skrýt celý příspěvek

          • Torong
            13:10 17.06.2021

            "Ako lzivo? Obsadili nas spolu s Nemcami? Obsadili. V tesine mali dokonca aj spolocne vojenske prehliadky aby oslavili "dobytie" nasich uzemi. A nieco podobne spravili aj Litve, ...
            Zobrazit celý příspěvek

            "Ako lzivo? Obsadili nas spolu s Nemcami? Obsadili. V tesine mali dokonca aj spolocne vojenske prehliadky aby oslavili "dobytie" nasich uzemi. A nieco podobne spravili aj Litve, ked sme pri tom."
            Ano lživě. Polsko nekoordinovalo obsazování Těšínska s Němci. Kntěm přehlídkám v Těšíně a v Litvě jistě dodáš zdroj...
            Skrýt celý příspěvek

          • Torong
            13:26 17.06.2021

            "Rusi sa chovali presne tak isto ako Poliaci a o tom to cele je"
            Ale no táák... Chceš tvrdit, že kdyby Poláci neobsadili Těšínsko, Rusové by je nenapadli?

            "Rusi sa chovali presne tak isto ako Poliaci a o tom to cele je"
            Ale no táák... Chceš tvrdit, že kdyby Poláci neobsadili Těšínsko, Rusové by je nenapadli?

          • Double
            13:56 17.06.2021

            Kto vie, ako by sa vyvijala druha svetova, keby nam Poliaci nebodli "kudlu do zad". Je mozne, ze by sme sa branili.

            Tu je kniha od Jozefa Lipskiho, polskeho ambasadora v Berline ...
            Zobrazit celý příspěvek

            Kto vie, ako by sa vyvijala druha svetova, keby nam Poliaci nebodli "kudlu do zad". Je mozne, ze by sme sa branili.

            Tu je kniha od Jozefa Lipskiho, polskeho ambasadora v Berline (celkom zaujimave citanie, odporucam).
            https://archive.org/stream/Lip...
            strana 377
            par citatov:
            "I had an opportunity for a casual conversation with General
            Field Marshal Goring. Goring said that he would like to talk to me in
            the next few days to discuss — naturally, as usual, privately and confi-
            dentially — the possibilities of a further Polish-German rapprochement in
            certain fields. He mentioned, as an example, the problem of discontinu-
            ing mutual spying action, in addition to some exchange of information
            regarding Russia and Czechoslovakia.

            With regard to the Russian problem, he made a casual remark that
            this would become timely after the settlement of the Czech question. He
            referred to his idea that, should a Polish-Soviet conflict occur, Germany
            could not remain neutral and not come to the aid of Poland. He denied
            rumors that Germany would march into the Ukraine, stressing that the
            Reich's interests are concentrated in the first place on putting a stop to
            Bolshevik action. On the other hand, Poland, in his opinion, might have
            some direct interests in Russia, for example, in the Ukraine. "
            strana 437
            "He (Molotov) then described the attitude of the Reich government as follows:

            1 ) In the event of an armed Polish-Czech conflict, the German gov-
            ernment would maintain a friendly attitude toward Poland.
            2) In case of a Polish-Soviet conflict, the German government would
            take a far more than friendly attitude toward Poland, and he clearly
            hinted that the German government would come to Poland's assistance. "

            Je tam vela zaujimavych pasazi, napr. jednania o spolocnej ekonomickej izolacii Ceskoslovenska zo strany Nemecka, Polska a Madarska. Je uplne zrejme, ze Poliaci s Nemcami spolupracovali a aj chceli spolupracovat.
            Skrýt celý příspěvek

          • Jan Padesátýpátý
            17:45 17.06.2021

            V březnu 1939 byli Polsko a Německo soupeři, ne spojenci. K bitvě o Czajankova kasárna došlo právě proto, že Hitler vydal rozkaz zaútočit na Těšínsku už den před 15. březnem, aby ...
            Zobrazit celý příspěvek

            V březnu 1939 byli Polsko a Německo soupeři, ne spojenci. K bitvě o Czajankova kasárna došlo právě proto, že Hitler vydal rozkaz zaútočit na Těšínsku už den před 15. březnem, aby zabránil možným akcím Polska, které si dělalo nárok na část slezských území.
            Skrýt celý příspěvek

          • Ján Paliga
            22:52 17.06.2021

            @ Double

            "Janko prestan s tou projekciou. Je to trapne :)"

            Trápne je to, že si stále netušíš význam slova "fóbia"..... Krikom sa len snažíš prekričať to, že o tom vôbec ...
            Zobrazit celý příspěvek

            @ Double

            "Janko prestan s tou projekciou. Je to trapne :)"

            Trápne je to, že si stále netušíš význam slova "fóbia"..... Krikom sa len snažíš prekričať to, že o tom vôbec netušíš....
            Skrýt celý příspěvek

          • Ján Paliga
            23:22 17.06.2021

            @ Double

            Ad Lipski.....

            Že nám chceš podsúvať Lipského obraz, ako ho vidí iný pánko...
            https://wiadomosci.dziennik.pl...

            @ Double

            Ad Lipski.....

            Že nám chceš podsúvať Lipského obraz, ako ho vidí iný pánko...
            https://wiadomosci.dziennik.pl...

          • Torong
            05:29 18.06.2021

            Ještě zajímavější čtení o Lipském je tady:
            https://wiadomosci.dziennik.pl...

            Ještě zajímavější čtení o Lipském je tady:
            https://wiadomosci.dziennik.pl...

        • Double
          01:15 17.06.2021

          Janko prestan s tou projekciou. Je to trapne :)

          Janko prestan s tou projekciou. Je to trapne :)

      • Torong
        21:05 16.06.2021

        Skutečně? Ještě tak znát všechny souvislosti, že soudruhu...

        Skutečně? Ještě tak znát všechny souvislosti, že soudruhu...

      • Ján Paliga
        00:42 17.06.2021

        Double, a ty nevieš, že sporné územie ponúkla ˇčs vláda Poľsku cca 26.09.1938 výmenou za ich neutralitu v očakávanom konflikte ČSR a Nemecka?

        Double, a ty nevieš, že sporné územie ponúkla ˇčs vláda Poľsku cca 26.09.1938 výmenou za ich neutralitu v očakávanom konflikte ČSR a Nemecka?

        • Double
          01:13 17.06.2021

          Viem o ultimatach z 27 a 30 septembra a aj o tom, ako nam po mnichove zabrali uzemie na severe. A neboli sme ani jediny, koho Poliaci tesne pred vojnou obrali o uzemie, kedze ...
          Zobrazit celý příspěvek

          Viem o ultimatach z 27 a 30 septembra a aj o tom, ako nam po mnichove zabrali uzemie na severe. A neboli sme ani jediny, koho Poliaci tesne pred vojnou obrali o uzemie, kedze podobne ultimatum poslali aj Litve.
          Skrýt celý příspěvek

          • Torong
            08:17 17.06.2021

            Jistě ty víš jen o tom co se ti hodí a zbytek ignoruješ.

            Jistě ty víš jen o tom co se ti hodí a zbytek ignoruješ.

          • GlobeElement
            07:36 21.06.2021

            A teď nám ješrě vysvětli, proč SSSR napadl a anektoval tu Litvu, tak těžce zkoušenou agresivním Polskem?

            A teď nám ješrě vysvětli, proč SSSR napadl a anektoval tu Litvu, tak těžce zkoušenou agresivním Polskem?

      • Miroslav
        08:19 17.06.2021

        Neviem ako pravidelne si sedával v škole ale 1.9.1939 sme my s Nemeckom napadli to Poľsko a rozpútali tak najväčšiu vojnu v dejinách. Vieš kde sa až naša armáda zastavila? ...
        Zobrazit celý příspěvek

        Neviem ako pravidelne si sedával v škole ale 1.9.1939 sme my s Nemeckom napadli to Poľsko a rozpútali tak najväčšiu vojnu v dejinách. Vieš kde sa až naša armáda zastavila?

        Vyťahovať indiánske vojny, to je taký rusofilný evergreen. Ak si taký znalec tak iste vieš, že Rusko (vtedy ešte Ruské impérium) bolo účastníkom tohto konfliktu a stálo na strane bieleho otca vo Washingtone. Prečítaj si niečo o tzv. Ruskej Amerike, teda území dnešnej Aljašky, že ako sa tam Rusi správali k pôvodnému obyvateľstvu.

        Ako by povedal tvoj idol: Tvé kánoe bude deravé jak ústa staré ženy. (A tvoje tiež)
        Skrýt celý příspěvek

        • Double
          13:10 17.06.2021

          Hmm, 1.9.1939, to bolo potom, ako nam Poliaci zakerne zabrali kus severneho Slovenska?

          Mirko, vidim, ze mas problem s citanim tak sa ti to pokusim vysvetlit co ...
          Zobrazit celý příspěvek

          Hmm, 1.9.1939, to bolo potom, ako nam Poliaci zakerne zabrali kus severneho Slovenska?

          Mirko, vidim, ze mas problem s citanim tak sa ti to pokusim vysvetlit co najjednoduchsie:
          To, na koho strane boli Rusi je irelevantne. Pointa je, ze vsetky staty su zalozene na okupacii cudzich uzemi. Genocida Indianov bol len priklad.
          Skrýt celý příspěvek

          • Pavel1
            21:53 17.06.2021

            Ano, rusácká genocida aljašských indiánů Tlingitů je vhodný příklad.

            Ano, rusácká genocida aljašských indiánů Tlingitů je vhodný příklad.

          • Torong
            05:35 18.06.2021

            "Genocida Indianov bol len priklad."
            A taky jediný, který jsi vypotil. Doteď jsi nedokázal jmenovat státy, které jsou založeny na zabírání cizího území.

            "Genocida Indianov bol len priklad."
            A taky jediný, který jsi vypotil. Doteď jsi nedokázal jmenovat státy, které jsou založeny na zabírání cizího území.

  • Poly
    11:48 16.06.2021

    Jezdí i do Polska a Finska oplakat a poprosit za odpuštění za rozpoutání války společně s Hitlerem?

    Jezdí i do Polska a Finska oplakat a poprosit za odpuštění za rozpoutání války společně s Hitlerem?