TerrainArmor: Konec klasických kol
- 18. 11. 2013
- 6 komentářů
- Jan Grohmann
Americká firma Polaris uvedla na trh novou armádní čtyřkolku Sportsman WV850 H.O. Normálně nejde o typ zprávy hodné samotného článku. Čtyřkolka má však jednu zvláštnost – speciální bezdušová kola, adepta na malou revoluci mezi pozemními vozidly.
Nov é čtyřkolky Sportsman WV850 H.O se speciálními koly mají být k dispozici v omezeném množství na trhu již během prosince. Přednost dostanou zákazníci z řad ozbrojených složek , kterým bezdušová kola přinášejí jasně největší výhody.
Technologie bezdušových kol je firmou Polari s rozvíjená od roku 2012, kdy vzala pod svá křídla malou firmu Resilient Technologies. Právě této firmě z Wisconsinu se podařilo vyvinout speciální bezdušová kola – nyní nesoucí název TerrainArmor .
"Na začátku roku 2013 Polaris představil technologii TerrainArmor pro off-road vozidl a vyrobené pro spotřebitele," říká David Longren, viceprezident o ff- r oad divize Polaris. "Viděli jsme velk é možnosti TerrainArmor v armádě a při katastrofách, jsme proto rádi, že můžeme tuto technologii nabídnout na spotřebitelský trh pro extrémní pracovní aplikace.
Bezdušová kola TerrainArmor jsou nesmírně odolná. Podle firmy Polaris kolo funguje i v případě 30% poškození vnitřní voštiny. Při testech například kolo odolalo zásahu střely ráže 12,7 mm a následně dokázalo ujet téměř 600 kilometrů.
Video: Propagační video TerrainArmor. / YouTube
Můžete také zapomenout na ocelové ježky, ostr é kameny nebo zátarasy z ostnatého pletiva. Při jednom testu byl do kola zaražen 7,6 centimetrů dlouhý kolejový hřeb, přesto testovací vozidlo ujelo bez problému 1600 kilometrů.
Taková odolnost kola má jednu nezanedbatelnou taktickou výhodu – není třeba do akce brát náhradní kolo. Díky ušetřenému místu i hmotnosti lze sebou vzít něco potřebnějšího, jako je munice. Bezdušová kola pak stejným způsobem zjednodušují logistiku.
V současné době si kola můžete koupit pouze v kombinací se čtyřkolkou Sportsman WV850 H.O, což je stroj speciálně vyvinutý pro vojenské účely. Čtyřkolka Sportsman disponuje ocelovými přihrádkami pro náklad , tažným zařízením (až 560 kg) a navíjecím jeřábem (1590 kg).
Polaris si pro ostrou premiéru revolučních kol vybrala logický menší stroj. Resilient Technologies však, ještě jako samostatná firma, testovala sv á bezdušová kola i na vozidlech Humvee. Je jisté, že Polaris nebude chtít nic menšího, než dostat čase m kola TerrainArmor na, co nejvíce vojenských vozidel.
Připomeňme , že Polaris není žádné „ ořezávátko“. J de o známého výrob ce čtyřkolek, bugin a nejrůznějších elektrických dopravních prostředků. Roční obrat společnosti byl za rok 2012 3,2 miliard dolarů.
Zdroj: Airless-Tire
Související články
Hliníkový podvozek pro bojová vozidla
Americká společnost Alcoa společně s laboratořemi ARL (Advanced Research Laboratory) představila ...
- 22.10.2013
- 3 komentářů
- Jan Grohmann
Nová výzbroj pro vozidlo Commando Select
Obrněné vozidlo Commando od firmy Textron je již 50 let starou konstrukcí. Zdá se však, že se do ...
- 29.10.2013
- 0 komentářů
- Jan Grohmann
Colt 1911 z tiskárny
Před několika měsíci proběhla médií zpráva o první vytisknuté plastové zbrani. Důvod k opravdové ...
- 09.11.2013
- 11 komentářů
- Jan Grohmann
KMW IWS-35: Německá věž s 35mm kanonem
Německá zbrojařská firma Krauss-Maffei Wegmann (KMW) vyvíjí novou dálkově ovládanou zbraňovou ...
- 10.11.2013
- 5 komentářů
- Jan Grohmann
Vážení,
v případě, že bláto zaplní komory této pneumatiky dojde k ztrátě pružnosti a zhoršení jízdních vlastností. Stručně řečeno, tento šunt bych si nekoupil!Vážení,
v případě, že bláto zaplní komory této pneumatiky dojde k ztrátě pružnosti a zhoršení jízdních vlastností. Stručně řečeno, tento šunt bych si nekoupil!Dobrý den, nejsem expert, ale zdá se mi, že ve článku máte jednu chybu. Píšete o "bezdušových" kolech, ale kola bez duše se přece dnes používají normálně, například vaše ...Zobrazit celý příspěvek
Dobrý den,
nejsem expert, ale zdá se mi, že ve článku máte jednu chybu. Píšete o "bezdušových" kolech, ale kola bez duše se přece dnes používají normálně, například vaše pneumatika na autě s největší pravděpodobností také nemá duši. Kouknul jsem na originální článek a je to jasné, tam se píše o "airless tire" – takže doslovně o "bez-vzduchových" pneumatikách.Skrýt celý příspěvekOdolnost na na povrchu (ukázaném na videu) je jistě nepopíratelnou výhodou, ale zajímalo by mě, jak ty kola vedou ve sněhu, blátu, jemném písku nebo při překonávání vodních ...Zobrazit celý příspěvek
Odolnost na na povrchu (ukázaném na videu) je jistě nepopíratelnou výhodou, ale zajímalo by mě, jak ty kola vedou ve sněhu, blátu, jemném písku nebo při překonávání vodních překážek.Skrýt celý příspěvek
Je to super pro vozítka jako čtykolky a podobně, ale výhoda se může jednoduše změnit v nevýhodu - nejde tomu regulovat tlak, a i Humwee má schopnost na málo únosném terénu ...Zobrazit celý příspěvek
Je to super pro vozítka jako čtykolky a podobně, ale výhoda se může jednoduše změnit v nevýhodu - nejde tomu regulovat tlak, a i Humwee má schopnost na málo únosném terénu podhustit gumy a tak zvýšit kontaktní plochu a rozložit hmotnost.
Navíc zrovna v tomhle videjku to vypadá že použili opravdu tvrdou směs, ty gumy skoro nekopírují terénní nerovnosti a spíš tak jako skáčou. Kdysi dávno na těch humříkách používali něco mnohem měkčího (možná zas až moc).Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...