Nová obrněná vozidla MARS 4x4 na Eurosatory

Nová obrněná vozidla MARS 4x4 na Eurosatory
MARS 4x4 ve veriantách Doublecab a MSHORAD / SVOS (Zvětšit)

Firma SVOS představuje v těchto dnech na prestižní výstavě vojenské techniky Eurosatory v Paříži nové obrněné vozidlo MARS (Multi-role ARmored System).

Na Eurosatory SVOS prezentuje tato vozidla ve dvou modifikacích. Verze MARS 4x4 hardtop MSHORAD je doplněna o dálkově ovládanou zbraňovou stanicí MANTIS MINI s kulometem ráže 7,62 mm od EVPÚ Defence v horní části kabiny nad prostorem řidiče. Verze MARS 4x4 Doublecab je pak osazena dálkově ovládanou zbraňovou stanicí MANTIS s kulometem ráže 12,7 mm od stejné firmy.

SVOS pracuje na vývoji MARS 4x4 již několik let a do své konstrukce začlenil několik inovativních funkcí, které jsou neobvyklé v kategorii přibližně 14tunových vozidel s pohonem 4x4. Patří mezi ně řešení podvozku, které umožňuje individuální nastavení světlé výšky každého kola podvozku zvlášť, což je důležitý prvek pro funkci zbraňové plošiny. V neposlední řadě vzduchové odpružení vozidla MARS zvyšuje komfort posádky při jízdě v obtížném terénu, stejně jako ochranu citlivých integrovaných zařízení a přístrojů bez ohledu na aktuální zatížení vozidla.

Kromě toho má MARS vynikající balistickou a protileteckou ochranu, kde je například celá pancéřová kabina (jak prostor pro posádku, tak užitkový prostor vzadu) oddělena od rámu vozidla, nebo tzv. plovoucí podlaha ochrany proti minám minimalizuje účinky výbuchu na nohy posádky nebo zraněné ležící na nosítkách.

Vozidla MARS 4x4 všech modifikací jsou poháněna kapalinou chlazeným přeplňovaným řadovým vznětovým šestiválcem Mercedes Benz OM 926 LA s objemem 7,2 litru, výkonem 240 kW. Převodovka je šestistupňová automatická typ 6 HP 602 S+ od ZF. Celková hmotnost základní verze je cca 14 000 kg, limit užitečného zatížení je 2 000 kg. Maximální rychlost na silnici může dosáhnout až 110 km / h a dojezd s plnou nádrží je až 800 km.


MARS 4x4 Doublecab se zbraňovou stanicí EVPÚ pro kulomet 12,7 mm; větší foto / SVOS

Vozidlo MARS 4x4 hojně využívá hlavní komponenty, jako je například motor nebo převodovka, zavedené do logistického systému NATO s příslušnými kódy NSN. Všechny tyto komponenty byly operačně ověřeny u ostatních uživatelů obrněných vozidel z členských zemí NATO v bojových misích v Afghánistánu nebo Iráku.

Společnost SVOS, spol. s.r.o., která letos slaví 30 let své existence, je jedním z předních světových výrobců obrněných vozidel. Společnost do dnešního dne vyrobila více než 6 500 obrněných vozidel, která spolehlivě a bezpečně slouží v těch nejnáročnějších podmínkách po celém světě. Mezi jejich uživatele patří řada zemí včetně členů NATO nebo organizací jako jsou OSN nebo OBSE.

Nahlásit chybu v článku


Související články

TREVA-15 – nový taktický vyprošťovací a odsunový automobil od Excalibur Army

Na letošním veletrhu IDET české podniky představily několik zajímavých novinek. Jednou z nich je i ...

Nové vozidlo MARS pro systém protivzdušné obrany

Česká společnost SVOS, spol. s.r.o. ve spolupráci se švédskou firmou SAAB dokončila testy ...

Společnost SVOS se rozhodla vzít zpět žalobu na poškození dobrého jména podanou na Ministerstvo obrany ČR

Společnost SVOS, spol. s.r.o. se rozhodla vzít zpět jednu ze žalob podaných na Ministerstvo obrany ...

EXCALIBUR ARMY A TATRA TRUCKS představily na veletrhu Eurosatory houfnici MORANA a další světové novinky

V Paříži se koná další ročník nejvýznamnějšího evropského veletrhu vojenské techniky a ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • stirling
    09:42 16.06.2022

    Je vidět, že tento Perun asi moc lidi nezajímá ani zde. Každopádně jak jsem psal u Patriota, že nechápu proč tomu nedají pořádný šmrnc a vzdušnost a naopak se snaží z toho dělat ...Zobrazit celý příspěvek

    Je vidět, že tento Perun asi moc lidi nezajímá ani zde. Každopádně jak jsem psal u Patriota, že nechápu proč tomu nedají pořádný šmrnc a vzdušnost a naopak se snaží z toho dělat náklaďák s malou kabinou, tak tady... no jak bych to napsal slušně už je to několikáté vozidlo ze svos které postrádá jakýkoliv zajímavý design, ale to úplně. Přijde mě, že už od Vega, prostě vezmou komponenty poskládají do funkčního celku a vzhled navrhne asistentka ředitele místo oběda.
    Jako každé české firmě držím palce, ale jestli někomu by prospělo investovat v této oblasti tak jim.Skrýt celý příspěvek

    • Heretic
      10:10 16.06.2022

      Úplně souhlasím. Uznávám, ze vzhled je u vojenských vozidel celkem irelevantní. Ale tohle vypadá jako jako golfový vozík na steroidech...

      Úplně souhlasím. Uznávám, ze vzhled je u vojenských vozidel celkem irelevantní. Ale tohle vypadá jako jako golfový vozík na steroidech...

    • Matesaax
      10:36 16.06.2022

      Mě se třeba Vega líbila mnohem víc než Titus,ale souhlasím,že tohle není moc pěkný.Každopádně ta mobilní verze RBS-70 by stála za úvahu,i když raději na osvědčeném Ivecu.

      Mě se třeba Vega líbila mnohem víc než Titus,ale souhlasím,že tohle není moc pěkný.Každopádně ta mobilní verze RBS-70 by stála za úvahu,i když raději na osvědčeném Ivecu.

      • stirling
        11:24 16.06.2022

        Také souhlas, mobilní pvo krátkého dosahu potřebujeme, ale také v tom nevidím důvod zavádět kvůli tomu další kolovou platformu. Jinak vega a titus je za mě jasně titus moderní ...Zobrazit celý příspěvek

        Také souhlas, mobilní pvo krátkého dosahu potřebujeme, ale také v tom nevidím důvod zavádět kvůli tomu další kolovou platformu.
        Jinak vega a titus je za mě jasně titus moderní pěkná platforma a vega krabice, obzvláště ta první verze to bylo jak z 50 let.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...