Nová ruská fregata Admirál Gorškov v roce 2018

Fregata Admirál Gorškov stejnojmenné třídy / Public Domain

Podle Alekseje Rachmanova, prezidenta ruské Spojené loďařské korporace (USC), první vlajková fregata Projektu 22350 třídy Admirál Gorškov vstoupí do služby ruského námořnictva v příštím roce. Fregaty třídy Admirál Gorškov jsou největší a nejpokročilejší vojenské lodě stavěné ruským loďařským průmyslem od konce Sovětského svazu.

Dokončení první fregaty třídy Admirál Gorškov je dlouho očekávanou událostí. Od konce pádu Sovětského svazu, kromě obřích strategických a útočných jaderných ponorek, Rusko vyrábělo pouze menší bojové hladinové lodě, jako jsou korvety a raketové čluny. Zmíněné fregaty se mají stát hlavními bojovými loděmi ruského námořnictva. Samotné ruské námořnictvo odhaduje potřebu na 20 až 30 fregat této kategorie.

 

 

Fregata, stejně jako celá nová třída, je pojmenována po Sergeji Georgijeviči Gorškovovi, který velel Sovětskému námořnictvu po většinu času jeho poválečné existence

 

Kýl první lodě Admirál Gorškov byl v loděnicích Severnaya Verf v Petrohradu položen již v roce 2006 a původně se s předáním lodě námořnictvu počítalo v roce 2011. První zkušební plavba se ale uskutečnila až v roce 2014 – od té doby loď na testovacích plavbách překonala více než 45 tisíc námořních mil.
 

Za dlouhou stavbou jsou problémy jak finančního, tak technického a personálního rázu ruských loděnic. Jak uvedl Igor Ponomarev, generální ředitel loděnicí Severnaja Verf (kde vznikají zmíněné fregaty) a viceprezident USC, obecným problémem ruských loděnic je to, že byly v dobách Sovětského svazu vytvořeny pro čistě vojenskou výrobu.

 

Prakticky všechny ruské civilní lodě vyly postaveny zeměmi socialistického tábora, Finskem a řadou dalších zemí. V současné době se tak ruské loděnice snaží vybudovat kapacity pro výroby civilních lodí a získat tak další prostředky pro svůj rozvoj.
 

Problém tedy je, že po skončení Sovětského svazu ruské loděnice trpěly prudkým propadem výroby vojenské výroby. To se odrazilo nejen na nízkých příjmech, a tedy na omezených investicích do vývojových/výrobních kapacit loděnic, ale také odchodem “mozků” z oboru. Ruské loděnice se tak de facto na první lodi třídy Admirál Gorškov znovu učí stavět moderní fregaty.

 

Velký problém nastal navíc v roce 2014 po ruské anexi Krymu. První dvě lodě třídy Admirál Gorškov dostaly ještě plynové turbíny ukrajinské společnosti Zorja-Mašprojekt. Avšak vzhledem k zákazu vývozu ukrajinských vojenských technologií do Ruska musel Kreml zadat výrobu nových turbín ruské společnosti NPO Saturn. Nové turbíny pro třetí stavěnou loď mají být certifikovány v roce 2020.

 

Testování fregaty Admirál Gorškov v roce 2015. V čase 1:27 střelba z bojového modulu 3М89 Palaš.

 

Ostatně stále odsouvané zavedení nových fregat třídy Admirál Gorškov donutilo ruské námořnictvo v roce 2010 zadat stavbu menších a jednodušších fregat Projektu 11356 třídy Admirál Grigorovič. Fregaty třídy Admirál Grigorovič konstrukčně přímo vychází z indických fregat třídy Talwar (vylepšená verze sovětských fregat Projekt 1135 Burevestnik; třída Krivak III) stavěných ve stejné loděnici (JSC Jantar v Kaliningradu) pro indické námořnictvo. První tři lodě třídy Admirál Grigorovič již převzala černomořská flotila.

 

Rovněž první tři fregaty Admirál Grigorovič používají ukrajinské turbíny. Nicméně podle nejnovějších informací je stavba dalších tří fregat třídy Admirál Grigorovič zastavena, protože loděnice firma NPO Saturn zatím nedodala pohonné systémy. O nových ruských turbínách zatím nejsou bližší technické informace, ale pravděpdobně budou určeny jako pro fregaty třídy Admirál Grigorovič, tak pro fregaty třídy Admirál Gorškov.

 

Podle posledních zpráv ruské námořnictvo převezme první fregatu Admirál Gorškov v roce 2018. "Bohužel nemáme šanci v letošním roce vztyčit vlajku nad Gorškovem,” uvedl Rachmanov. 

 

Testy střel s plochou dráhou letu 3M14 Kalibr a námořního kanónu ráže 130 mm.

  

Odložení zavedení lodě do ruského námořnictva souvisí podle Rachmanova s požadavkem námořnictva, aby se provedly další testy nových raketových systémů protivzdušné obrany (PVO) Polimet-Redut (9K96 Redut). "Testování nových raketových zbraní fregaty pokračuje, takže loď nebude letos přeřazena do námořnictva. Doufáme, že se to stane v roce 2018," uvedl Rakhmanov.

 

Četné vylepšení lodě opravdu změnilo loď do plovoucí laboratoře,” dodal Rachmanov. Samotná loď pak má být již plně dokončena. Rachmanov dodal, že s předáním druhé lodě Admirál Kasatonov se rovněž počítá v roce 2018.

 

Hlavní doménou nových fregat třídy Admiral Gorškov je právě systém PVO Polimet-Redut. Protiraketový a protiletecký prostředek vyrábí koncern Almaz-Altej na základě systému S-400, resp. S-350 Víťaz. Polimet-Redut dokáže používat celou řadu interceptorů, od malých a hbitých 9M100 s dosahem 10 km až po větší střely 9M96E2 s dosahem 120 až 150 km.

 

Detailní záběry na celou fregatu Admirál Gorškov.

 

Unikátností je studený start interceptorů z vertikálních sil pomocí stlačeného vzduchu. Systém vymrští střelu do výšky 30 m a ještě “za studena” se střela natočí ve směru blížícího se cíle. Teprve poté dojde k zapálení raketového motoru. Díky tomu dokáží střely 9M100 s infračervenou hlavicí ničit vzdušné cíle již 500 m od lodi.

 

Celkově fregaty třídy Admirál Gorškov pojmou až 128 nejmenších střel 9M100 nebo 32 největších 9M96E2. Koncern Almaz-Altej ale nabízí pro Polimet-Redut celou řadu interceptorů různých výkonů a schopností.

 

Samotná fregata Admirál Gorškov je 135 m dlouhá, má výtlak 4500 t a dokáže vyvinout rychlost až 29,5 uzlů (55 km/h). Dominantní hlavňovou výzbrojí je 130mm kanon A-192M na přídi, raketovou protilodní a protizemní výzbroj představuje 16 podzvukových střel Kalibr-NK nebo stejný počet nadzvukových protilodních střel Oniks.

 

Celkem čtyři fregaty Projekt 22350 mají být předány ruskému námořnictvu do roku 2025. „Očekáváme, že čtyři fregaty dodané do roku 2025 budou totožné s vedoucí lodí třídy Admirál Gorškov. Poté bude projekt vylepšen,“ řekl Vladimír Tryapichnikov, vedoucí oddělení pro stavbu lodí ruského námořnictva.

 

Zdroj: BMPDTopwarTASS

Nahlásit chybu v článku

Doporučte článek svým přátelům na sociálních sítích

Související články

Nový ruský záchytný stíhač MiG-41 v roce 2020

Podle ruských médií v roce 2020 vzlétne prototyp nové ruské záchytné stíhačky MiG-41, která začne od ...

Ruská námořní pěchota: minulost a budoucnost

Sovětská námořní pěchota získala svou slávu za druhé světové války. Po roce 1945 byla považována za ...

Ruské letadlové lodě: Vojenská nutnost nebo drahý rozmar?

Státní výzkumné středisko Alexeje Nikolajeviče Krylova na veletrhu Armija 2015 představilo model ...

Německá ponorková flotila mimo provoz

Německé námořnictvo oficiálně provozuje šest diesel-elektrických útočných ponorek Typ 212A. Ve ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit zeleně příspěvky za posledních:
  • Jara
    20:20 23.01.2018

    Double
    V to případě se omlouvám

  • Double
    20:03 23.01.2018

    bola to reakcia na darkstyle, ale nevadi..

  • Jara
    19:54 23.01.2018

    Double to má být reakce na můj poslední koment? Protože jestli ano tak dost hloupá nemyslíte ?

  • Double
    00:19 23.01.2018

    10-20 Burk-ov vs 1 Kirov..
    velmi zmysluplne porovnanie....

  • Jara
    23:41 22.01.2018

    Ten systém PVO Redut a hlavně studenty start interceptoru se mi zda hodně zajímavý ... možná by bylo zajímavé srovnat tento systém s něčím co je třeba na type 45? To by mohl být dobry článek :)

  • darkstyle
    15:33 03.01.2018

    cpt. morgan

    jedna je vec je rychlost v atmosfere a ina vo vesmire..
    trenie, gravitacia ti nic nehovori?
    SM-3 tu rychlost ako pise shania dosahuje vo vesmire nie v atmosfere..
    a nejako som este nepocul o tom, ze ma zirkon lietat vo vesmire..
    ak je to pravda, rad sa necham opravit..

    inak k tomahawk - jeden ci dva burk-y dokazali vystrelit naraz 55 stirel na syrske letisko.. a pochybujem, ze by isli na 100% toho co daju.. povedzme na 70%..
    ak by isli proti kirovu... tak ich pojde aspon 10.. moze aj 20.. ale budme skromny..
    800-1600 striel, ktore pridu naraz ku kirovu..

    inak nech ma kirov kolko chce rakiet - kolko ich dokaze vyvrhnut naraz a kolko ks rakiet dokaze identifikovat naraz.. ovela menej..

    to len taka odbocka..

    hej lowband /3D VHF/co svieti ako stromcek.. ktory bude zniceny ako prvy v konflikte a maju nato dokonca specialne bomby americania je fakt riesenie jak..

    Pisalo sa, ze je rusko v popredi pri EMP utoku, nie pri elektronickom boji..
    nemyl si pojmy s dojmamy.. uz od 80tich rokov ked vysiel growler boli a ostali pozadu pri elektronickom boji..

  • Shania
    22:55 02.01.2018

    Cpt. Morgan: Zircon může mít cestovní rychlost okolo Mach 7, ale hodně vysoko, ale pokud loď na kterou míří neletí na orbitu, při sestupu dolů atmosferou musí nutně zpomalit na rychlost okolo Mach 3... A při střelbě na kratší vzdálenosti se nemusí na tu max rychlost dostat, protože bude muset letět v nižších vrstvách atmosféry.

    Zircon tedy překoná vzdálenost velmi rychle a nedává moc času na reakci, ale pořád tu jde o minuty, navíc s obrovskou signaturou ve velké výšce.

    Co se týká SM-3, uvědomuješ si, že se jedná o rychlosti a vzdálenosti mimo atmosferu?

    LRASM má šanci na úplné překvapení cíle, tzv vůbec nemusí zjistit, že je pod utokem a když, tak kompletně obejde (současnou) obranu dlouhého a středního dosahu a s terminálním manévrováním na vyhnutí se CIWS, navíc s možností nasazení velkého množství střel rychle kdekoliv na světe díky B-1B.

    Jak si prosím přišel na to, že jsou v elektronickém boji napřed?:D To že na to US Army kašlali ještě neznamená že i ostatní složky, u letectva a namořnictva to rozhodně neplatí. Evropa je na tom také výborně, minimálně u letectva.

  • Cpt. Morgan
    20:36 02.01.2018

    Dobre radary maju rusi tiez, a v tomto poli nie je ziadna zazracna technologia, ktoru by nemali vyvinutu. Pre modernizaciu Su 57 pracuju na optoelektronickom radare, rovnako napreduju aj v kvantovych radaroch. Cim chce byt USA napredu v radaroch? USA stavia vsetko iba na X a S AESA, a ziadne ine technologie nedokazu efektivne utilizovat. Napriklad v 3D VHF radaroch su rusi jednoznacne dalej. Tiez v kvantovych IRST, explozivnom EMP,.. su x-rokov napred v elektronickom boji, co bolo viackrat pisane aj tu na AN. Ze su USA v radaroch nejak mimoriadne za vodou je len klasicke klise na obraz zapalkovych krabiciek z Peliskov..

    Missile gap to je a poriadny, lebo reakcny a efektivny cas je pri hypersonickych strelach natolko stlacany, ze v podstate neexistuje efektivna obrana. Kvalitativne novu uroven poskytuje samotna rychlost a tym aj kineticka energia prostriedku, ktory velmi pravdepodobne napacha na cieli vazne skody aj po zasahu od PVO. Slimacie Tomahawky su v tomto uplne mimo moznosti. Napr. Kirovy maju na palube 16 x CIWS s palebnou silou 10000/min z 30 mm kanonu + kazda stanica ma este aj 50 AA rakiet- na taku palbu nebude stacit ani 100 Tomahawkov. Rychlost utoku je jednoducho kvalitativny skok, ktory nicim nenahradis.

    Testovat staticky motor scramjetu mozes iba nejaku zmensenu verziu, lebo veterny tunel s mach 10 do ktoreho sa zmesti bojovy prostriedok v realnej velkosti nemaju a ani mat nebudu. Motor scramjet je iba jeden z mnohych problemov pri hypersonikoch a ostatne budes testova iba male modely? S takym vyskumom je aj 2050 sibenicny termin.

    Zirkon ma deklarovanu max. 9800 km/h, co bude rychlost v zavere utoku. Cestovnu rychlost ma od 6100 do 7300 km/h. Ziadny motor schopny podzvukoveho letu nema a ako iste vies, scramjet v rychlostiach pod 4500 km/h nefunguje vobec.Zirkon ma iba startovaci raketovy booster na dosiahnutie rychlosti potrebnej pre zapalenie scramjetu a potom uz iba ten scramjet na hlavny let. Na podzvuk by musel este mat na konci pod raket. boosteromeste aj obycajny turbojet. To by sa do standardneho VLS na lodiach naozaj nevoslo :-).

    A co hovori sedliacky rozum na udaj, ze SM-3 tiez vypustana z lodnych VLS ma udavany dolet 2500 km rychlostou 16200 km/h? To je prehnane oproti Zirkonu v rychlosti 2 X, v dolete 2.5 X , teda spolu 5 X a este k tomu SM-3 nevie dychat atmosferu a vezie si okyslicovadlo so sebou, co znamena o polovicu menej paliva v nadrzi, ktoru zabera aj kyslik a uz nehovoriac o celkovo horsej ucinnosti raketovych motorov oproti scramjetu a aj oproti raketovym motorom na kvapalne palivo. Dohromady ma teda SM-3 udavany cca. 12-15 X vacsi vykon ako Zirkon, ktory sidli v podobne objemnom lodnom VLS. Co na to hovori sedliacky rozum tebe?

  • darkstyle
    15:57 02.01.2018

    Bude ako bude..

    aj pomalsim vies trafit rychlejsie..
    ak mas dobry radar..
    A tam je gap kde..?

    plus ako vies mohutne amerika stavia na vyvoj laseru..

    A ten je rychlejsi a presnejsi ako je scramjet..
    A kedze sramjet vyvija obrovsku rychlost a s nou spojene obrovske trenie a s nim je spojena vysoka teplota - a ta zial bohu roztopy hocijaky protinater..
    a aj tie natery su v ovela vatsich plienkach ako su scramjety v USA..

    inak motor scramjetu mozes s kludom testovat na pozemnom testovacom pode - teda neviditelne pre nepriatela..
    hlavny vedec pre vyvoj v USA army hovori jasne - klzak 2025, 2030 strela.. 2040 posadkovy stroj 2050 bezposadkovy stroj.. oni sa ponahlat nemusia..


    ano maximalna rychlost sedi, aj keby mali to palivo vyvinute pre dolet - kludne..
    ale ono to leti k cielu podzvukovo.. v tichom mode, aby to nevydavalo radarovu stopu, a ked sa priblizi podla vopred zadavanych dat do oblasti, zapne radar, najde ciel a zapne scramjet.. a vtedy ide tou rychlostou..
    ale neni to stealth.. takze to v slepej casti svojho letu moze detekovat napriklad F-35 alebo AWACS a vyslat proti tomu protistrelu bud SM-3 alebo SM-6.. a znicit to..
    vies kolko paliva to zere? kolko to musi byt velke ked by si chcel 1000km preletiet rychlostou 9800km/h??? a 3000t vazacia fregata popri kopec inych veciach ich bude mat 8.. uz len ked sa zamyslis sediackym rozumom zistis, ze to nemoze letiet celu dobu na taku vzdialenost takou rychlostou..

  • Cpt. Morgan
    00:57 02.01.2018

    darkstyle, neviem skadial cerpas info o rezimoch a parametroch zirkonu, podla mna su to len spekulacie. Oficialne vyjadrenia sa tykaju tak maximalnej dosiahnutej rychlosti 9800 km/h a doletu 1000 km, na co uz bolo vyvinute nove palivo, a nie ze sa bude vyvijat. Vyvoj je ukonceny davnejsie, testy pomaly tiez a v tomto roku bude operacne nasadeny na Nachimova. Dokonca Gorskovy budu mat po 16 kusov a Grigorovice kazdy po 8. Zirkon je hotovy zbranovy system s nasadenim tento rok.

    SM-3 nie je ziadny hypersonik, pretoze je pohanana raketovym motorom. To by sa aj prvej ICBM R-7 mohlo hovorit hypersonik... :-) Termin Hypersonicke strely sa pouziva pri pohonoch cerpajucich atmosfericky kyslik, teda scramjet. Tam amici nemaju nic nasaditelne ani v najblizsej dekade a aj tie niekolkosekundove pokusy maju len vdaka tomu, ze v 1992 sa ucastnili ako pozorovatelia na testoch ruskeho Cholodu a dostali transfer technologie. Rusi hypersonicke strely vyvijaju od 70. rokov a Kh-80 Meteorit, Kh-90 Gela a Cholod, dosiahli hypersonicke rychlosti v podobe hotovych zbranovych systemov uz na zaciatku 80. rokov. Okrem toho maju rusi ukonceny vyvoj do zbranovej podoby Ju-71 s rychlostou letu 11200km/h a Ju-74 (uspesne testovane v 2015 a 2016) a aj hypersonickeho klzaku pre ICBM Sarmat, ktora ich bude niest az 24 kusov.

    Amici maju iba skusobny technologicky demonstrator ako Boeing Wawerider) Ich X-43 dokazala letiet najdlhsie 12 sekund a X-51 letel najdlhsie 210 sekund (Mach 5.1), pricom zo styroch testov sa v druhom a tretom scramjet motor vobec nezapalil a zlyhala aj aerodynamicka konstrukcia draku, ktora sa zacala rozpadat.

    USA v tomto zaostavaju za rusmi dekady. Aj Cina ich predbehla so svojim WU-14, ktory je uz vo faze testov ako hotovy zbranovy system (aj ked je to iba klzak) a nie iba technologicky demonstrator pre dalsi zakladny vyskum. Amici z tejto novej "misssile gap" pisu dost neprijemne reporty a bude hur...

  • darkstyle
    12:36 30.12.2017

    cpt. morgan

    zirkon nie je plne hypersonicka strela..

    ma dva casti - jeden hypersoicky a jeden "klasicky"..
    ma mod s doletom ako balisticka strela 750km - tam ju SM-3 vie dat dole..
    a pri nebeznepcnejsom mode 250- 500km..
    pise sa, ze sa vyvija aj 1000km dolet /uz sa nevie v akom mode/, ale to je len vo vyvoji.. uz len taka sranda ako novy druh paliva sa na to musi vyvinut.. a potom aj motor.. atd. atd..

    ale i tak funguje tak, ze sa nehypersonicky priblizi k svojmu cielu a potom sa zapne scramjet na par desiatok km, ktory ma penetrovat obranu..
    len je dost velka sanca, ze obranca uvidi ovela skor strelu a vystreli po nej SM-6 a zostreli ju ked nebude v hypersonickom mode..

    svojim sposobom je aj toto niekolkosekundovy hypersonic :D, presne to comu sa ty vysmievas /obaja vieme, ze skor niekolko desatsekundovy aj pri USA aj pri Rusku/..

    tot vsjo..

  • Karlos73
    18:26 29.12.2017

    K Project 22350 Gorshkov
    https://thaimilitaryandasianre...

  • Jan Grohmann
    15:32 29.12.2017

    Něco o plynových turbínách - https://www.kommersant.ru/doc/...

    Jejich sériová výroba má začít v roce 2018.

  • StandaBlabol
    10:35 29.12.2017

    Givi,

    ano mají 3 typy a výzkumné a vývojové práce na nich mají být ukončeny v prosinci 2017. Jenže nikde nepíší, že jsou pro Admirála Grigoroviče.

    Grigorovič byl nouzovka, protože Gorškov se děsně vlekl. Spuštěn na vodu byl 2006 a zařazen do služby má být (snad) až příští rok. Protože Rusko nové fregaty potřebovalo, objednalo v roce 2010 snadno dostupné Grigoroviče. Ty už předtím vyráběli jako třídu Talwar pro Indii. Tři už stihli zařadit do služby, poslední tento měsíc.

    Ale v okamžiku, kdy Gorškova už snad zvládli a pro Grigoroviče by museli vyvinout a integrovat nový motor jejich další stavba nedává smysl. Proč na ně plýtvat finančními prostředky a kapacitou loděnic, když Gorškov nabízí mnohem víc?

  • givicz
    22:16 28.12.2017

    Standablabol.. jenomže izvestie píší něco jiného... jinak tady je video, kde uvádí že NPO Saturn vyrábí 3 typy marine gas turbine, které pokrývají výkonostní řadu od 7000 hp do 27500 hp...

    https://www.youtube.com/watch?...

  • StandaBlabol
    21:30 28.12.2017

    to Cpt. Morgan,

    mícháš třídy Amirál Gorškov a Admirál Grigorovič.

    to Givi,

    zdroj, který se ti bude líbit:

    https://sputniknews.com/asia/2...

    Je to celkem čerstvý článek ze srpna tohoto roku a potvrzuje, že lodě půjdou do Indie. Rusové jim je prodali už v roce 2016. Původně mělo jít o tři lodě. Teď píšou o prodeji dvou a další dvě mají být postaveny v Indii.

    NPO Saturn samo tvrdí, že motory budou vyráběny nejdřív pro lodě třídy Admirál Gorškov a až pak pro korvety. O třídě Grigorovič ani slovo...

  • dusan
    21:04 28.12.2017

    Moderné fregaty je to čo momentálne Rusko potrebuje. Je otázkou či by nemali Rusi zabudnúť na svoje staré raketové krížniky, z ktorých moderné plavidlá už nikdy nebudú ..... ("nekonečná" modernizácia 1-2 ks krížnikov projektu 11442 Kirov je dlhá, nákladná a stále ostane síce výkonné, ale veľmi prevádzkové drahé plavidlo v zanedbateľnom počte) a radšej ich vyradiť spolu so starými torpédoborcami a sústrediť sa na moderné menšie plavidlá.

    Ono i tak je s tými fregatami problémov dosť a to nie len s pohonmi. Priznám sa, že i keď som v prípade schopností Rusov skôr pesimista, tak pri projekte 22350 som už považoval prvého Gorškova za "dotiahnutého" do služby ....

    Je faktom, že Rusi tak potrebujú tieto plavidlá, že plánovaný odpredaj "problémových" fregát zastavili a chcú ich dokončiť čo najskôr pre seba.

    Síce chápem potrebu Ruska sa hrať na veľkú jadrovú veľmoc a usilovať sa o kompletnú "triádu", ale v prípade jadrových ponoriek by im stačilo 10-12 plavidiel a zdroje by mali skôr presunúť na potrebnejšie ľahké plavidlá, ktoré nie len viac potrebujú, ale i viac využijú a je veľký predpoklad úspešného exportu.

    Na tie nadzvukové Zirkony sa Rusi dosť spoliehajú .... otázkou je kedy skutočne vstúpia do služby a či sa z toho nestane nakoniec "námorná Armata" - t.j. systém, ktorý naštartuje vývoj u protivníka, ale v ruskej armáde/námorníctve bude zavedenie do služby stále v nedohľadne ....

  • givicz
    20:14 28.12.2017

    Cpt.Morgan něco se píše i na izvestia :
    https://iz.ru/news/722507...
    Ruské loděnice obnovily výstavbu fregat projekt 11356.Dřívější výstavba těchto lodí byla zastavena kvůli odmítnutí Kyjeva dodávat plynové turbíny. Rozhodnutí pokračovat v práci bylo provedeno na základě předběžných zkoušek nejnovějších ruských plynových turbín M70FRU a M90FR. Předpokládalo se, že kvůli neschopnosti dokončit "admiraly" budou prodány indickému námořnictvu.

    Jestli to správně chápu tak nakonec indové nedostanou nic a lodě budou vybaveny ruskými motory a předány ruskému námořnictvu.

    Ono to taky odpovídá zde je video z NPO Saturn ze dne 27. 4. 2017 :
    https://www.youtube.com/watch?...

    Kde říkají, že motory mají hotové a začínají zkoušky na stendě, který byl nově vybudován...

  • Cpt. Morgan
    19:57 28.12.2017

    a info o prefaji indom mas skadial? jpp?

    Navy Recognition aj ostatni uvadzaju, ze prve dve fregaty mali osadene ukrajinske turbiny a dalsie na jar 2018 dostanu ruske turbiny od NPO Saturn. Konkretne ide o fregaty Golovko a Isakov.

    https://www.navyrecognition.co...

    Zdrzanie projektov je mozno dane aj faktom, ze fregaty aj mensie korvety maju byt v 2018 osadzane novymi protilodnymi hypersonickymi strelami.

    https://www.navyrecognition.co...

    Mimochodom, to co pisal fotr:

    Celkově lze jejich oznamování co vše postaví a zavedou do služby jako vtip protože docházejí finance a hlavně nemají lidskou (odbornou) kapacitu.

    ...nejako nesedi pri tak hi tech programe ako su hypersonicke strely, ktore Rusko zavadza v rocnom predstihu.

    Partneri z USA na ich zavedenie ani nemaju datum, a ak by "nespolupracovali" na prevzati technickej dokumentacie a testoch v 1992 na ruskom projekte Cholod, nemali by ani niekolkosekundove prototypove pokusy.

  • StandaBlabol
    16:13 28.12.2017

    Givi,

    přání otcem myšlenky? Admirál Makarov je třetí loď třídy Admirál Grigorovič a zároveň poslední s ukrajinskými motory. Zbývající tři mají být prodány Indii a motory do nich dodá pravděpodobně Ukrajina.

  • givicz
    15:29 28.12.2017

    ještě jsem našel aktuální informaci že fregata projektu 11356 "Admirál Makarov", že dne 25.12.2017 byla předána hotová ministerstvu obrany Ruské federace
    http://tass.ru/armiya-i-opk/48...

    takže se jim podařilo nahradit ukrajinské motory ruskými z NPO Saturn....

  • semtam
    15:27 28.12.2017

    fotr

    Přesně co píše Clánek, nedávno jsem v jedné diskuzi uváděl problém, že spousta fám se šíří díky nepochopení psaného textu...

    A ohledně cen v Rusku. Je pravdou, že se zdražilo. Zdražilo se obdobně jako u nás. Záleží opět na lokalitě a hlavně na obchodě. Ceny v Rusku jsou prakticky stejné v přepočtu jako u nás co se týče velkoobchodů. V Rusku na rozdíl od nás fungují místní trhy, kde se prodávají lokální potraviny a ceny jsou oproti supermarketům dole.

    Pro ty co nemají v Rusku žádného známého aby mohli si udělat nějaký obrázek, tak na Youtube jedna mladá slečna dělá videa o životě v RF. Doporučuji si nastavit rychlost na 1.25, protože mluví pomalu :)

    Jako první bych doporučil mínusy života v Rusku, protože to je motor našich diskuzí

    https://www.youtube.com/watch?...

    Dále stereotypy: https://www.youtube.com/watch?...
    A taky plus ať se nehádáme :) https://www.youtube.com/watch?...

  • givicz
    15:21 28.12.2017

    Podle tohoto seznamu výstavby nových lodí pro ruské námořnictvo (né že se budou teprve stavět ale již se fyzicky staví v loděnicích a je toho hafol) je u projektu projektu 22350 třídy Admirál Gorškov uvedeno :

    https://sdelanounas.ru/blogs/9...

    Stavba provádí společnost OAO Severnaya Verf v Petrohradu
    № 921 - kýl položen 01.02.06 - spuštěno na vodu 10/29/10 - "Admirál flotily Sovětského svazu Gorshkov"
    Č. 922 - kýl položen 26.11.09 - spuštěno na vodu 12.12.14 - "admirál flotily Kasatonova"
    № 923 - kýl položen 01.02.12 - "Admirál Golovko"
    Č. 924 - kýl položen 14.11.13 - "Admirál flotily Sovětského svazu Isakov"

    takže v současné době staví a dokončují k předání ruskému námořnictvu celkem 4 ks lodí třídy 22350

    co se týče třídy projektu 11356 třídy Admirál Grigorovič

    № 01359 — kýl založen 29.02.12 — spuštěn na vodu 02.09.15 — «Адмирал Макаров»
    № 01360 — kýl založen 12.07.13 — spuštěn na vodu 02.03.16 — «Адмирал Бутаков»
    № 01361 — kýl založen 15.11.13 — «Адмирал Истомин»
    № 01362 — v konstrukci

  • Clanek
    15:10 28.12.2017

    @fotr
    Asi kazdy cteme neco jineho, ja ctu:"Samotné ruské námořnictvo odhaduje potřebu na 20 až 30 fregat této kategorie." Nikde nevidim ze by se kdoholiv kasal, ze tolik lodi nakonec i postavi, jen ze takova je potreba (coz pri delce pobrezi Ruska a jejich ambicich mit globalneho pusobeni schopne namornictvo neni nic prehnane). Vsadim se ze kdybych se zeptal nejakeho US admirala kolik letadlovych lodi potrebuje taky by mi nerekl "jen" 10, ale klidne 20, 30 nebo 50. Ono je jedno kolik, ale urcite by to bylo vic nez kolik si US NAVY nakonec muze dovolit, urcite by to bylo vic nez tech aktualnich 11 kousku. Holt se to i v Rusku casem potka s ekonomickou realitou a samotne potreby vedeni hladinoveho lodstva projdou "zasazenim do realneho ekonomickeho ramce" (PS: jeste jednou budeme za Bohouskem se slzou v oku spominat :D ) a pocet bude okresan. Osobne si myslim ze uspech by byl kdyby se Rusku povedlo zavest jakykoliv dvouciferny pocet, vlastne, kazdy jeden takovy kousek posouva Rusko o hodne dal.

  • alexa123
    13:58 28.12.2017

    markus223
    ... případě střely pro zachycení vzdušných cílů.

    Veľmi dobre viem čo je interceptor. Ale vždy, keď čítam podobné výrazy tak mi o 100% stupne tlak. Prečo autor nenapísal protilietadlová raketa (pretože každá protilietadlová raketa je inereceptror - alebo nie?), ale miesto toho sa "odbavuje" cudzími výrazmi ktoré majú desiatky rokov jednoznačný výraz v českom prípadne slovenskom jazyku. Už niekoľko rokov sú napríklad deti na Slovensku oficiálne "edukované" hoci doteraz boli XXX rokov vychovávané. Ak by som žil v Amerike, tak za toto by som možno strieľal a každý sudca by ma jednoznačne oslobodil..

  • CerVus
    13:02 28.12.2017

    Tak oni musí postavit alespoň pár takových lodí. Jejich hladinové loďstvo je v podstatě směšné protože stále stojí na lodích zavedených za dob SSSR a ty "nově" postavené mají malou tonáž na to aby se mohly pravit po otevřeném moři.
    Tohle je prostě jen další krok ve znovu nalezení toho, jak se staví válečné lodě.

  • fotr
    12:55 28.12.2017

    Samotné ruské námořnictvo odhaduje potřebu na 20 až 30 fregat této kategorie
    ,,,,,
    To je docela úsměvný přístup, 20-30? Nazval bych to spíše zbožným přáním než odhadem potřeby protože při jejich možnostech tu dvacátou nebo třicátou dostaví tak za 100 a více let a to už bude tato koncepce zřejmě zastaralá natolik že se bude hodit jen do muzea.
    Celkově lze jejich oznamování co vše postaví a zavedou do služby jako vtip protože docházejí finance a hlavně nemají lidskou (odbornou) kapacitu.
    Když už se najde někdo kdo to umí ,,nakreslit" tak se obtížně hledá ten kdo by to vyrobil a když se také najde, není už nikdo kdo by to pak udržoval v chodu a to ještě za předpokladu že na to najdou peníze. Kamarád pracuje v jedné velké firmě na výtahy a nedávno dodávali několik zařízení do nového výškového domu v Moskvě, nejen že dům je prý neskutečně sfušovaný od sklepa až po střechu ale také se v celé Moskvě našel pouze jeden JEDINÝ člověk (technik) schopný tyto výtahy jakž takž ,,servisovat".
    V celém Rusku klesá rapidně životní úroveň, stoupají ceny potravin, oblečení i třeba nájmů.
    Kde by Rusko vzalo na všechny ty ,,skvělé" projekty? Pohádka na dobrou noc.

  • markus223
    12:45 28.12.2017

    Záchytný stíhač (nebo lapač) či v tomto případě střely pro zachycení vzdušných cílů.

  • alexa123
    11:46 28.12.2017

    .... start interceptorů ...-

    čo je interceptor?