Nová ruská stíhačka MiG-35 představena veřejnosti

Foto: MiG-35; větší foto / Public domain
MiG-35 při dnešní slavnostní prezentaci. / Print Screen YouTube

Ruská Spojená letecká korporace (OAK) dnes představila mezinárodnímu publiku ve městě Lukhovitsy novou ruskou lehkou víceúčelovou stíhačku MiG-35. Podle velitele ruského letectva generálporučíka Viktora Bondareva se MiG-35 stane jediným typem lehké stíhačky v ruském letectvu.

Dosud ruská média spekulovala o nákupu pouze 30 stíhaček MiG-35 pro ruské letectvo. Podle Bondareva ale MiG-35 nahradí v ruském letectvu všechny lehké stíhačky. Bondarev typ ani počet nahrazovaných stíhaček neuvedl, ale s jistotou půjde o frontové stíhací letouny MiG-29.

Dnes má ruské letectvo ve výzbroji přibližně 350 stíhaček MiG-29, z toho 200 strojů je uloženo ve skladech. Ze 150 MiGů-29 je pak pro okamžité nasazení (cca 66 %, dle slov Sergeje Šojga) připraveno odhadem 100 stíhaček MiG-29 (s ohledem na nutnou údržbu a servis).

V ruském letectvu úkoly vzdušného boje kromě MiGů-29 (max startovací hmotnost 20 000 kg) zajišťují především těžší stroje Su-27/30 (max 30 450 kg), Su-34 (max 45 100 kg) a vynikající záchytné stíhačky MiG-31 (max 46 200 kg). Pro porovnání - jednomotorová lehká západní stíhačka F-16 má maximální startovací hmotnost 19 200 kg.

„Tento letoun (MiG-35 - pozn. red.) je potřeba, jelikož Su-27, Su-30, Su-34 a Su-35 jsou poměrně těžká letadla a MiG má poměrně lehké stroje. MiG-35 obsadí pozici lehkého frontového stíhacího stroje, jejichž part již poměrně stárne. Bojový potenciál MiG-35 je velký, charakteristiky jsou velmi dobré. Pouze lituji, že se mi již nepodaří zalétat si na těchto výborných strojích," uvedl bývalý náměstek velitele ruského letectva generálplukovník Nikolaj Antoškin.

Podle Bondareva však “nějaký čas pomine” než MiG-35 nahradí všechny MiGy-29 v ruském letectvu. Nové MiGy-35 má podle generála dostat i slavný akrobatický tým ruského letectva Stříži, který dosud létá na MiG-29.  Bondarevrovněž vyzdvihl velký exportní potenciál MiGů-35, zejména v zemích, které provozují stíhačky MiG-29.

Za, jemně řečeno, kuriózní informaci (nebo typ propagandistického boje) lze považovat vyjádření ředitele ruské Federální služby vojensko-technické spolupráce Anatolije Punčukama, podle kterého mohou mít o MiGy-35 zájem Polsko, Slovensko nebo Bulharsko - tedy členové NATO.

“MiG-35 může být zajímavý pro evropské země, jako je Bulharsko, Slovensko a Polsko, které stále provozují MiGy-29,” uvedl Punčukam potenciálním zahraničním kupcům (z asi 20 zemí) během slavnostní prezentace.

Není třeba dodávat, že nákup stíhaček MiG-35, zejména Polskem a Slovenskem, se z politických důvodů blíží nule. S největší pravděpodobností Polsko vymění MiGy-29 za stíhačky F-16 a Slovensko za stíhačky Gripen.

Prodej letounů do zahraničí podpořil také Vladimír Putin: ”Spoléháme, že tento stroj posílí jak naši armádu, tak i vojenské letectvo. Toto letadlo má i dobrý exportní potenciál. Myslíme tím, že ve více než třiceti zemích je aktivně využíván jiný stroj — MiG-29 a že v těchto zemích byla vytvořena dobrá infrastruktura pro používání této stíhačky.”

MiG-35 navazuje ve vývojové řadě na typy MiG-29K/KUB a MiG-29M/M2.  Nový "mig" nabízí zvýšení bojové efektivity, univerzálnost (schopnost útočit na vzdušné, pozemní i námořní cíle) a lepší provozní vlastnosti.  Konstruktéři se také soustředili na větší spolehlivost draku, motorů a avioniky letadla - tedy na vlastnosti, které ovlivňují provozní náklady a operační nasaditelnost.

Podle Sergeja Korotkova, generálního ředitele firmy Mikojan-Gurevič (MiG), MiG-35 dosáhne maximální rychlost Mach 2,23 a bude mít akční rádius 1,5× větší, než původní MiG-29.

MiG-35 je sice využívá design a aerodynamiku MiG-29, ale přináší do ruského letectva řadu pokročilých technologií. Například nový radar FGA-29 Žuk-AE (typu AESA) dokáže sledovat až 30 cílů na vzdálenost 60 km. Na maximální detekční vzdálenost radar uvidí “jen” velká letadla, jako jsou bombardéry (B-1, B-52) nebo velká tankovací/dopravní letadla.

Podle Jurije Sljusara, prezidenta OAK, testy sériových MiGů-35 začaly ve čtvrtek, sériová výroba a dodávky ruskému letectvu se rozběhnou v roce 2019. Je to tedy o rok později, než zprávy uváděly ještě před několika dny. Počátečních operačních (bojových) schopností první letka MiGů-35 dosáhne v roce 2020, případně v roce 2021.

MiG-35 měří na délku 17 m, prázdná  hmotnost je 11 000 kg a nosnost zbraní 7000 kg. Pro porovnání - prázdná/maximální startovací hmotnost stíhačky F-35A je 13 199 kg / 31 800 kg a nosnost zbraní 8100 kg.

Zdroj: TASS

Nahlásit chybu v článku


Související články

Ruská armáda v roce 2016: Bojová připravenost vzrostla

Ruský ministr obrany Sergej Šojgu 22. prosince na setkání vedoucích představitelů ruského ...

Ruské letectvo začíná testovat “exportní” stíhačky MiG-35

Na konci ledna bude oficiálně představena finální (sériová) podoba nové ruské víceúčelové stíhačky ...

Konec letadel Tu-154, Tu-134 a Il-62M v ruské armádě

Ruský ministr obrany Sergej Šojgu inicioval studii, která posoudí možnosti vyřazení dopravních ...

Rozbíhá se sériová výroba ruských strategických bombardérů Tu-160M2

Kazaňský letecký závod KAPO Gorbunova je připraven na obnovení sériové výroby strategických ...

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • raziel87
    10:51 30.01.2017

    2 JiriR
    já o voze, ty o koze :)

    2 JiriR
    já o voze, ty o koze :)

  • JiriR
    10:37 30.01.2017

    Raziel87- Víš příteli možná je to tím, že domyslet takovou věc není ani zdaleka dáno každému, o čemž plně vypovídá Tvůj první odstavec/“příspěvek“. Spekulovat o střetu 1/1 je ...Zobrazit celý příspěvek

    Raziel87- Víš příteli možná je to tím, že domyslet takovou věc není ani zdaleka dáno každému, o čemž plně vypovídá Tvůj první odstavec/“příspěvek“. Spekulovat o střetu 1/1 je ztráta času. Nicméně nepodceňuj letouny pro „mír“, dej si to do souvislosti s vynakládanými zdroji a díky tomu vycvičeností pilotů a provozuschopnosti strojů. To je přece to nejdůležitější, jako ono to fakt není jenom o raketách. Kdy naše armáda ve velkém rozsahu bojovala a kdy podle tebe bude bojovat? Naopak, východoevropská letectva zvládl MIG29 „docela obstojně“ vyčerpat. Nu a pokud bys chtěl porovnat mig 35, tak ale musíš ne s Gripenem C/D, ale s E/F.Skrýt celý příspěvek

  • raziel87
    10:15 30.01.2017

    2 JiriR Moc nerozumím tvým myšlenkovým pochodům. Dle tvé logiky tedy nemá smysl ani Tunguzka, protože modernizovaný KUB má větší dosah dálkový i výškový a vývoj vozidla pro ...Zobrazit celý příspěvek

    2 JiriR
    Moc nerozumím tvým myšlenkovým pochodům. Dle tvé logiky tedy nemá smysl ani Tunguzka, protože modernizovaný KUB má větší dosah dálkový i výškový a vývoj vozidla pro blízkou AA podporu byl přitom pěkně drahý - ne úplně ideální příměra, ale tak nějak mi při pročítání tvého příspěvku toto přišlo na mysl. Možná jsem to ale jen špatně pochopil

    Podívej se na bojiště jako provázaný celek a ne jako na hypotetický střet 1:1. To éro má na bojišti svůj smysl a své úkoly, stejně jako ta Tunguzka. Nízké náklady na provoz v době míru tě mohou těšit JEN v době míru. Pokud ale přijde válka, tak tě ty nízké provozní náklady nezachrání. Netvrdím, že je Mig-35 perfektní stroj, ani jsem nic takového v žádném ze svých příspěvků nenaznačil - jen jsem shrnul pár modernizačních prvků.

    2 Shania
    nějak jsem se nepochopili. Pouze si v podstatě shrnul to, co jsem napsal já předtím a nijak si nevysvětlit to, na co jsem narážel. Zkusím to znova - R-27 ve výzbroji VVS má od roku 1985 inerciální navigační systém jak v počáteční fázi letu, tak ve střední fázi letu. Tuto vlastnost mají jak hlavice s pasivním IČ naváděním, tak hlavice s poloaktivním radarovým naváděním. Chápu na co narážíš - že bude stíhač úplně jinde - ve chvíli, kdy raketa doletí na předpokládané místo. To nijak nerozporuji, nikde nepíšu, že je jsou staré verze T "Fire and Forget". Ty se ale pořád točíš kolem nejstarší R-27 R (AA-10 Alamo A) a kolem staré R-27P (AA-10- Alamo E) s pasivní radiolokační, samonaváděcí soustavou určenou proti AWACS, tankerum a strategickým bombardérům.Skrýt celý příspěvek

  • JiriR
    09:31 30.01.2017

    Mig 29/35, měl jsem kdysi názor, že to byl vynikající úmysl, postavit dvoumotorový lehký/střední bojový letoun a problémy prvních sérií s malou integrální nádrží se daly vyřešit ...Zobrazit celý příspěvek

    Mig 29/35, měl jsem kdysi názor, že to byl vynikající úmysl, postavit dvoumotorový lehký/střední bojový letoun a problémy prvních sérií s malou integrální nádrží se daly vyřešit konformními nádržemi atd., ve skutečnosti jsem časem dospěl k názoru, že 29 patří tak max. na letadlovou loď (maximálně, tak jak to je s F18, pozemní uživatelé F/A 18 s nimi nejsou nijak zvlášť spokojení, kromě Kanady která vždy sáhne po „americkém“). Jak jednou řekl jeden německý generál (a řekl to fakt dobře): jsou dva typy letadel 1) pro mír- ideální Gripen s nízkými náklady na provoz, má jeden málo výkonný motor, což kompenzuje vyspělou aerodynamikou, umělou nestabilitou atd., oproti např. F16 která má silný motor, ale špatnou aerodynamiku- výsledek F16 versus Gripen: 0/0, ale ty platíš přece hlavně spotřebu motoru mimo jiné, že… 2) pro válku- ideální Typhoon- dva silné motory, supercruise, navíc vyspěla aerodynamika, časem i avionika a radar v rámci dalších transhí bude ok (finanční restrikce), ale velmi vysoké náklady na provoz, vykoupené vítězstvím v boji. Kam ale vlastně patří lehký/střední dvoumotorový MIG 29/35 ? Z hlediska nákladů se nehodí pro mír a z hlediska výkonů oproti SU, F15, Jurofajtru se nehodí pro boj.Skrýt celý příspěvek

  • Sokrates
    08:23 30.01.2017

    Cpt. Morgan: To, že tú strelu testovali a stále testujú ja vôbec nepopieram. Môžme sa tiež domnievať, že keď je vyvíjaná pre T-50, tak sa tento rok s blížiacou sa finálnou fázou ...Zobrazit celý příspěvek

    Cpt. Morgan: To, že tú strelu testovali a stále testujú ja vôbec nepopieram. Môžme sa tiež domnievať, že keď je vyvíjaná pre T-50, tak sa tento rok s blížiacou sa finálnou fázou skúšok, dozvieme o nej viac.
    Ak si myslíš, že môj argument, ktorý podmieňuje jej existenciu s nasadením v Sýrii, je nesprávny, tak načo všetky tie ostatné hi-tech zbrane? Prečo Rusko doviezlo do Sýrie to najlepšie z leteckej a raketovej techniky, čo má? Keď Rusom úplne stačia R-27, načo tam posielali R-77, ktoré ledva zišli z výrobnej linky (nikto dovtedy nevedel o ich zavedení)? Načo tam poslali Su-35S, keď už tam mali vynikajúce Su-30SM? Načo streľba z Kaspiku raketami Kalibr alebo lety Tu-160 cez pol sveta a následné zhodenie Ch-101? Načo S-400, keď S-300 by bolo proti tureckým F-16 úplne postačujúce? O Iskanderoch a Bastionoch je úplne zbytočné sa vôbec rozpisovať. Všetko je to buď demonštrácia sily alebo prezentácia zbraní potenciálnemu zahraničnému zákazníkovi.
    USA demonštruje svoju silu a podporuje svoje operácie v Sýrii inými spôsobmi (napr. F-22) a navyše, predaj F-35 má zabezpečený na 10 rokov dopredu. Po inštalácii ďalšieho Blocku budú bojovo nasadené aj F-35. Mimochodom, možno si nepostrehol, ale ich prvé operačné nasadenie prebieha práve teraz v Japonsku.Skrýt celý příspěvek

  • Cpt. Morgan
    22:21 29.01.2017

    Sokretes - Deagel pise, ze bude, aj bola zavedena v 2015, ale stranka ma posledny update koncom 2016, cize udaje nezmenili, lebo fakty asi sedia. Na viacerych vojenskych weboch sa ...Zobrazit celý příspěvek

    Sokretes - Deagel pise, ze bude, aj bola zavedena v 2015, ale stranka ma posledny update koncom 2016, cize udaje nezmenili, lebo fakty asi sedia.
    Na viacerych vojenskych weboch sa tiez pise, ze strelu uspesne testovali uz v r. 2010 v na ploygone v Aktubinsku. Ale fakt je, ze potvrdenie bude najlepsie az od VVS Ruska. Asi je vsak zbytocne skusat sa tvarit, ze strela K-77M vobec neexistuje. Iba nevieme naisto, ci ju uz zaviedli, alebo este nie. Argument, ze ak enbola v SYrii, tak neexistuje je dost mimo. Preco USA nenasadzuju F-35 proti IS, ked su take super? Asi su teda uplne nanic, ze ani proti IS sa nedaju nasadit...
    V Syrii rusom uplne stacia R-27 a R-77.

    Shania - tu sa uvadza, ze novsia generacia R-27 maju vo verziach SARH a ARH popri inercialnom navedeni aj datalinky s midcourse updates

    https://manglermuldoon.blogspo...

    http://www.airforce-technology... Skrýt celý příspěvek

  • Sokrates
    16:28 29.01.2017

    Cpt. Morgan: Áno, Deagel píše, že "BOLA" zavedená v 2015 a zároveň, že "BUDE" zavedená v roku 2015. Tak si vyber. Aspoň vidíš ako kvalitne upgradovaný je to web. Je super, že si ...Zobrazit celý příspěvek

    Cpt. Morgan: Áno, Deagel píše, že "BOLA" zavedená v 2015 a zároveň, že "BUDE" zavedená v roku 2015. Tak si vyber. Aspoň vidíš ako kvalitne upgradovaný je to web. Je super, že si objavil Deagel. Vrele Ti odporúčam pozorne sa začítať do jeho článkov a zistíš, že to nie je vôbec spoľahlivý zdroj. Takéto chyby tam majú v každom druhom článku.
    A kde máš fotografie, ktoré dokazujú, že je to zavedená raketa? Toto presvedčenie si nadobudol pri fotke rozrobeného navádzacieho systému?
    Povedz mi, prečo nie sú Su-35S v Sýrii vyzbrojené touto strelou, keď ide o mimoriadne napätý konflikt a po zostrele Su-24 by sa im náramne hodila? To akože bezdôvodne vystavujú svojich pilotov a techniku väčšiemu riziku zostrelenia?
    Toto sú tak lacné argumenty, akurát do pubu medzi kamarátov. Ale aj tam môžeš utŕžiť riadnu blamáž, ak niekto len trochu sleduje vývoj ruskej techniky.Skrýt celý příspěvek

  • Matesaax
    13:41 29.01.2017

    Ta diskuze na novinkách mě zase pobavila,je úžasný jak čím blbější komentář tam,tak má víc hlasů. Co se týká Migu-35,tak ač si myslím,že jde o kvalitní stroj,ale měl tu být tak ...Zobrazit celý příspěvek

    Ta diskuze na novinkách mě zase pobavila,je úžasný jak čím blbější komentář tam,tak má víc hlasů.
    Co se týká Migu-35,tak ač si myslím,že jde o kvalitní stroj,ale měl tu být tak před 15-20 lety.Dneska zákazníci o ruskou techniku dávají přednost velkým mašinám od Suchoje a ty chudší mají možnost pořídit čínské stroje.Skrýt celý příspěvek

  • fenri
    13:22 29.01.2017

    Na diskuzi na Novinkách (ani na celé novinky) žaludek nemám a už vůbec ne na "znalce", co píší Grippen (asi od chřipky), na druhou stranu při srovnatelných pilotech a informačním ...Zobrazit celý příspěvek

    Na diskuzi na Novinkách (ani na celé novinky) žaludek nemám a už vůbec ne na "znalce", co píší Grippen (asi od chřipky), na druhou stranu při srovnatelných pilotech a informačním prostředí bych asi více vsázel na MiG-35, než na Gripena. Samozřejmě je jasné, že onen zoufalec to nenapsal po úvaze nad technickými parametry, ale šlo o čistě emocionální disenterii.Skrýt celý příspěvek

  • KOLT
    13:22 29.01.2017

    "...Nemusi nikam zvlast miznut, jemu moze stacit, ak pri rychlosti strely 5M a jej vzdialenosti niekolko sto metrov od ciela pilot posunie stroj o niekolko metrov od prebiehajucej ...Zobrazit celý příspěvek

    "...Nemusi nikam zvlast miznut, jemu moze stacit, ak pri rychlosti strely 5M a jej vzdialenosti niekolko sto metrov od ciela pilot posunie stroj o niekolko metrov od prebiehajucej trajektorie. Staci, ak potom strela minie hoci aj o centimetre, resp. strati uzamknutie ciela a nepriblizi sa na aktivaciu bojovej hlavice...."

    Ntvl, co se člověk nedoví...Skrýt celý příspěvek

  • KóĎA
    10:51 29.01.2017

    Trener: fňukající double Wendy? Kde? Třeba tady? http://technet.idnes.cz/vaclav...

    Trener: fňukající double Wendy? Kde? Třeba tady? http://technet.idnes.cz/vaclav...

  • Trener
    10:23 29.01.2017

    Doplnění k tomu druhému odstavci: jednomotorová F-16

    Doplnění k tomu druhému odstavci: jednomotorová F-16

  • Trener
    10:19 29.01.2017

    To Knaak: ne nadarmo se říká, že nejhorší práce je s lidmi. Hlavně našinec musí pořád něco shazovat, na něco nadávat. Mně stačily ty reakce, jak se ty pandury srazily u Tábora, to ...Zobrazit celý příspěvek

    To Knaak: ne nadarmo se říká, že nejhorší práce je s lidmi. Hlavně našinec musí pořád něco shazovat, na něco nadávat. Mně stačily ty reakce, jak se ty pandury srazily u Tábora, to bylo keců, že naše armáda ztratila bojeschopnost. Ale ve skutečnosti se tam snad nejvíc zničily nějaké vlnolamy z dřevotřísky. A v případě toho Migu 35 (29) nejspíš řada lidí žije v zajetí legendy a že jsme se tenkrát zbavili nenahraditelného letadla. K tomu možná přispěl trochu fňukající Václav Vašek, i když zase dobře popsal změny v armádě po 89. Třeba v případě těch Gripenů to vidím jako špatnou práci propagace naší armády a její techniky před širokou veřejností (a některými idioty).

    K tématu: u těch ruských letadel mně občas zaujme jejich o něco menší nosnost výzbroje, než mají západní protějšky: Např.: F-18 - 7400 kg, jednomotorová 5400, pak se udávalo kolem 7000, pak jsem viděl i přes 9000 kg. Ale zas těch 7 tun u Migu-35 není špatných.Skrýt celý příspěvek

  • Knaak
    09:24 29.01.2017

    Trochu odbočím, od vaší odborné diskuze. Mig 35 dorazil i na Novinky. Článek má osm vět, ze kterých se nic nedovíte. Z neodborně napsaného článku vyznívá, že rusové postavily úplně ...Zobrazit celý příspěvek

    Trochu odbočím, od vaší odborné diskuze. Mig 35 dorazil i na Novinky. Článek má osm vět, ze kterých se nic nedovíte. Z neodborně napsaného článku vyznívá, že rusové postavily úplně nové letadlo. Ale to je jedno, kdo se chce pobavit, ať si přečte diskuzi pod článkem. To se jen tak nevidí. :-) Uvedu jeden příklad, který mě dostal:

    Tak tohle,by ty naše chcípácký grippeny,sfouklo jen tím proudem horkého vzduchu!Hlavně že naše "skvělá armáda"platí jen za pronájem takové šílené peníze!To tak bývá,když je v armádních zakázkách velká malá domů!

    Takových perel je tam více. Neuvěřitelné co si lidé vymyslí z ničeho. Příspěvek jsem napsal,jen pro zlehčení a pobavení. Pokud se to nehodí, prosím redakci ať ho smaže.Skrýt celý příspěvek

  • Shania
    09:03 29.01.2017

    Raziel: ano, IR r27 je s inercionalnim navigaci. Ale to je v bvr k ničemu, raketa miri na předpokládanou polohu cíle, kde ho zacne hledat. Ale i při male změně kurzu cíle bude ...Zobrazit celý příspěvek

    Raziel: ano, IR r27 je s inercionalnim navigaci. Ale to je v bvr k ničemu, raketa miri na předpokládanou polohu cíle, kde ho zacne hledat. Ale i při male změně kurzu cíle bude ten prosor úplného jinde, a pilot rakete nemuze rict, aby kurz upravila. vyžaduje to tedy, aby cíl spolupracoval, a neměnil rychlost, vysku a kurz.

    Stejný problém meli tornada s aim 120, kdy nekoupili systém pro navadeni ve střední fazy letu. Posílat updaty střele pri utoku na delsi vzdalenosti je velmi důležite.

    Proto je dnes takový důraz na datalinky (úprava kurzu, u dualnich i přesnější polohu střely, informace o tom co se stalo v závěrecne fazy, atd ), cec (schopnost jiného platformy převzít kontrolu a střelci umožnit u hýbe manevry), loan (dodat střele cíl az po odpálení, nebo ho zmenit).

    Cpt. Morgan: Axe není zrovna dobrý zdroj...Skrýt celý příspěvek

  • Olivav
    08:55 29.01.2017

    S tím jednomotorákem by mohli vycházet ze zkušeností s MFI http://www.hitechweb.genezis.e... tady to vypadá zajímavě

    S tím jednomotorákem by mohli vycházet ze zkušeností s MFI http://www.hitechweb.genezis.e... tady to vypadá zajímavě

  • jj284b
    07:23 29.01.2017

    Cpt. Morgan: to co tvrdis ukazuje ze tomu vobec nerozumies... Sparrow nie je VWR strela, ale BVR s poloaktivnym radarovym navedenim na ciel. je to strela ktoru nahradili prave ...Zobrazit celý příspěvek

    Cpt. Morgan: to co tvrdis ukazuje ze tomu vobec nerozumies... Sparrow nie je VWR strela, ale BVR s poloaktivnym radarovym navedenim na ciel. je to strela ktoru nahradili prave AMRAAMy...a ktora ma vo vsetkom horsie parametre ako AMRAAMSkrýt celý příspěvek

  • Cpt. Morgan
    02:07 29.01.2017

    Luky, tie AMRAAMY v Srbsku praveze nezlyhali kvoli kontinualnemu manevrovaniu stihaca a vycerpaniu energie. Ony mali energie malo, pretoze ich "obozretni" piloti odpalovali z ...Zobrazit celý příspěvek

    Luky, tie AMRAAMY v Srbsku praveze nezlyhali kvoli kontinualnemu manevrovaniu stihaca a vycerpaniu energie. Ony mali energie malo, pretoze ich "obozretni" piloti odpalovali z prilis velkej vzdialenosti. Ale aj ta energia, ktora im zostavala mohla stacit na zasah ciela, pretoze sa vysokou rychlostou nakoniec dostali na uroven ciela, ale uz iba tesne vedla neho preleteli dalej, lebo ich radar v poslednej sekunde vyhlad na ciel a stratil lock. MiG v poslednej chvili vzdy urobil uhybny manever a to uz bolo na tie strely skratka privela. 5 ich neskodne preletelo okolo ciela. Zabila ho az naozaj agilna WVR Sparrow. Strela by musela spomalit, aby dokazala kopirovat trajektoriu ciela a nepreletela iba okolo. So zvysujucou sa rychlostou klesa schopnost urobit manever, ci uz pre strelu, alebo hocico ine.Skrýt celý příspěvek

  • Cpt. Morgan
    01:52 29.01.2017

    Luky: Na War is Boring sa znamy sposob ako striast AA strelu opisuje takto: Traditional air-to-air missiles include a small mechanical radar antenna in the nose. These ...Zobrazit celý příspěvek

    Luky:

    Na War is Boring sa znamy sposob ako striast AA strelu opisuje takto:
    Traditional air-to-air missiles include a small mechanical radar antenna in the nose. These mechanical radar missiles have a major weakness that occurs in the final seconds before the munition reaches its target.
    “The angular motion—and specifically the angle rate of antenna movement as the missile closes on the target—can be so high that the seeker cannot keep up and the target slips out of the antenna beam, causing missile lock to be broken,” the scientist explains.
    In other words, if a pilot turns quickly in any direction right before a missile hits his plane, he stands a good chance of slipping outside the field of view of the missile’s radar, causing it to fly harmlessly away. The inability of most munitions to cope with violent maneuvers helps explain why radar-guided air-to-air missiles typically have very low hit rates.

    Cim rychlejsie strela leti, tym menej je schopna rychlo urobit ucinny manever kvoli vyssej energetickej narocnosti pre sledovanie trajektorie ciela. Stihacu staci uhnut z trajektorie zopar metrov a v poslednej sekunde uz strela nedokaze zmenit smer tak rychlo, aby ho zasiahla a iba preleti okolo. Tak sa to podla vyjadreni bezne s BVR strelami robi a skuseni piloti maju pomerne dobru sancu strely striast.
    Je mi jasne, ze strela nemusi utocit priamym narazom, tak som to aj napisal predtym, ale tu ide o situaciu, ze strela sa sice priblizi blizko, ale uhybnym manevrom sa stihac dostane tesne pred odpalenim mimo ucinny kuzel radaru, zrusi sa lock strely a ta preleti bez aktivacie dalej a do odpoctu z rozpoctu. Ta vysoka uhlova rychlost ciela v poslednej sekunde je jednoducho nad moznosti akehokolvek mechanickeho aktuatora radaru.Skrýt celý příspěvek

  • Cpt. Morgan
    01:27 29.01.2017

    Sokrates " Všetky zdroje, ktoré si uviedol píšu, že by mala byť zavedená v roku 2015. Ale napr. Deagel pise, ze zavedena aj bola v 2015, stranka ma casovu peciatku ...Zobrazit celý příspěvek

    Sokrates " Všetky zdroje, ktoré si uviedol píšu, že by mala byť zavedená v roku 2015. Ale napr. Deagel pise, ze zavedena aj bola v 2015, stranka ma casovu peciatku 17.9.2016.

    Takze mame vyvinutu strelu, mame jej fotografie, mame spravy v zapadnych mediach o nasadeni, dokonca o predaji do Ciny (Deagel.com), co nakoniec znamena, ze v skutocnosti hadam ani neexistuje. V USA, ani inde na zapade nie je zname, ze by podobny vyvoj bol vobec zapocaty, ale urcite nieco sofistikovane a pokrocile maju a snad uz aj v utajenom nasadeni...ti su ale prefikani...

    Ruske weby vypustili informaciu, ze strela je hotova v 2013 a ze seriova vyroba ma zacat v 2015, ked bude hotova vyrobna fabrika, ale nakoniec asi ani ta fabrika asi vobec neexistuje
    https://www.rt.com/news/t50-mi... Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 2 z 7