Nová ruská stíhačka MiG-35 představena veřejnosti

Foto: MiG-35; větší foto / Public domain
MiG-35 při dnešní slavnostní prezentaci. / Print Screen YouTube

Ruská Spojená letecká korporace (OAK) dnes představila mezinárodnímu publiku ve městě Lukhovitsy novou ruskou lehkou víceúčelovou stíhačku MiG-35. Podle velitele ruského letectva generálporučíka Viktora Bondareva se MiG-35 stane jediným typem lehké stíhačky v ruském letectvu.

Dosud ruská média spekulovala o nákupu pouze 30 stíhaček MiG-35 pro ruské letectvo. Podle Bondareva ale MiG-35 nahradí v ruském letectvu všechny lehké stíhačky. Bondarev typ ani počet nahrazovaných stíhaček neuvedl, ale s jistotou půjde o frontové stíhací letouny MiG-29.

Dnes má ruské letectvo ve výzbroji přibližně 350 stíhaček MiG-29, z toho 200 strojů je uloženo ve skladech. Ze 150 MiGů-29 je pak pro okamžité nasazení (cca 66 %, dle slov Sergeje Šojga) připraveno odhadem 100 stíhaček MiG-29 (s ohledem na nutnou údržbu a servis).

V ruském letectvu úkoly vzdušného boje kromě MiGů-29 (max startovací hmotnost 20 000 kg) zajišťují především těžší stroje Su-27/30 (max 30 450 kg), Su-34 (max 45 100 kg) a vynikající záchytné stíhačky MiG-31 (max 46 200 kg). Pro porovnání - jednomotorová lehká západní stíhačka F-16 má maximální startovací hmotnost 19 200 kg.

„Tento letoun (MiG-35 - pozn. red.) je potřeba, jelikož Su-27, Su-30, Su-34 a Su-35 jsou poměrně těžká letadla a MiG má poměrně lehké stroje. MiG-35 obsadí pozici lehkého frontového stíhacího stroje, jejichž part již poměrně stárne. Bojový potenciál MiG-35 je velký, charakteristiky jsou velmi dobré. Pouze lituji, že se mi již nepodaří zalétat si na těchto výborných strojích," uvedl bývalý náměstek velitele ruského letectva generálplukovník Nikolaj Antoškin.

Podle Bondareva však “nějaký čas pomine” než MiG-35 nahradí všechny MiGy-29 v ruském letectvu. Nové MiGy-35 má podle generála dostat i slavný akrobatický tým ruského letectva Stříži, který dosud létá na MiG-29.  Bondarevrovněž vyzdvihl velký exportní potenciál MiGů-35, zejména v zemích, které provozují stíhačky MiG-29.

Za, jemně řečeno, kuriózní informaci (nebo typ propagandistického boje) lze považovat vyjádření ředitele ruské Federální služby vojensko-technické spolupráce Anatolije Punčukama, podle kterého mohou mít o MiGy-35 zájem Polsko, Slovensko nebo Bulharsko - tedy členové NATO.

“MiG-35 může být zajímavý pro evropské země, jako je Bulharsko, Slovensko a Polsko, které stále provozují MiGy-29,” uvedl Punčukam potenciálním zahraničním kupcům (z asi 20 zemí) během slavnostní prezentace.

Není třeba dodávat, že nákup stíhaček MiG-35, zejména Polskem a Slovenskem, se z politických důvodů blíží nule. S největší pravděpodobností Polsko vymění MiGy-29 za stíhačky F-16 a Slovensko za stíhačky Gripen.

Prodej letounů do zahraničí podpořil také Vladimír Putin: ”Spoléháme, že tento stroj posílí jak naši armádu, tak i vojenské letectvo. Toto letadlo má i dobrý exportní potenciál. Myslíme tím, že ve více než třiceti zemích je aktivně využíván jiný stroj — MiG-29 a že v těchto zemích byla vytvořena dobrá infrastruktura pro používání této stíhačky.”

MiG-35 navazuje ve vývojové řadě na typy MiG-29K/KUB a MiG-29M/M2.  Nový "mig" nabízí zvýšení bojové efektivity, univerzálnost (schopnost útočit na vzdušné, pozemní i námořní cíle) a lepší provozní vlastnosti.  Konstruktéři se také soustředili na větší spolehlivost draku, motorů a avioniky letadla - tedy na vlastnosti, které ovlivňují provozní náklady a operační nasaditelnost.

Podle Sergeja Korotkova, generálního ředitele firmy Mikojan-Gurevič (MiG), MiG-35 dosáhne maximální rychlost Mach 2,23 a bude mít akční rádius 1,5× větší, než původní MiG-29.

MiG-35 je sice využívá design a aerodynamiku MiG-29, ale přináší do ruského letectva řadu pokročilých technologií. Například nový radar FGA-29 Žuk-AE (typu AESA) dokáže sledovat až 30 cílů na vzdálenost 60 km. Na maximální detekční vzdálenost radar uvidí “jen” velká letadla, jako jsou bombardéry (B-1, B-52) nebo velká tankovací/dopravní letadla.

Podle Jurije Sljusara, prezidenta OAK, testy sériových MiGů-35 začaly ve čtvrtek, sériová výroba a dodávky ruskému letectvu se rozběhnou v roce 2019. Je to tedy o rok později, než zprávy uváděly ještě před několika dny. Počátečních operačních (bojových) schopností první letka MiGů-35 dosáhne v roce 2020, případně v roce 2021.

MiG-35 měří na délku 17 m, prázdná  hmotnost je 11 000 kg a nosnost zbraní 7000 kg. Pro porovnání - prázdná/maximální startovací hmotnost stíhačky F-35A je 13 199 kg / 31 800 kg a nosnost zbraní 8100 kg.

Zdroj: TASS

Nahlásit chybu v článku


Související články

Ruská armáda v roce 2016: Bojová připravenost vzrostla

Ruský ministr obrany Sergej Šojgu 22. prosince na setkání vedoucích představitelů ruského ...

Ruské letectvo začíná testovat “exportní” stíhačky MiG-35

Na konci ledna bude oficiálně představena finální (sériová) podoba nové ruské víceúčelové stíhačky ...

Konec letadel Tu-154, Tu-134 a Il-62M v ruské armádě

Ruský ministr obrany Sergej Šojgu inicioval studii, která posoudí možnosti vyřazení dopravních ...

Rozbíhá se sériová výroba ruských strategických bombardérů Tu-160M2

Kazaňský letecký závod KAPO Gorbunova je připraven na obnovení sériové výroby strategických ...

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • raziel87
    13:38 28.01.2017

    2 Stirling nemusíte na nic čekat :-) diametrální rozdíly mezi oběma typy si můžete přečíst již teď. Pokud by jste měl problém s vyhledáním dostatečně obsáhlých a relevantních ...Zobrazit celý příspěvek

    2 Stirling
    nemusíte na nic čekat :-) diametrální rozdíly mezi oběma typy si můžete přečíst již teď. Pokud by jste měl problém s vyhledáním dostatečně obsáhlých a relevantních článků, pošlu Vám odkazy.

    Problém s číslem 35 hledejte v první řadě u N.O.V.I.N,Á,Ř.Ů - Stejně jako jejich prasení a zaměňování SU-27, 30, 32, 33, 34, 35 a S-37/SU47. Bordel v tom trochu udělal i samotný Sukhoi - ale novináři, opisování jeden od druhého z toho udělal úplný guláš.

    Verze pro Indy vychází z Izidělije 9.41-9.47 - paraleu hledej v námořní 29 KUB

    - instalace modifikovaného křídla bez sklápěcího mechanismu
    - absence záchytného přistávacího háku nacházejícího se na břichu zadní části trupu, přímo mezi motorovými gondolami
    - instalace pokročilejšího radiolokátoru s pevnou fázovanou mřížkou a digitálně vychylovaným paprskem (AESA) typu FGA-29 Žuk-AE uvnitř špice trupu na místo dopplerovského radiolokátoru typu FGM-129 (N010ME) Žuk-ME
    - instalace pasivního elektro-optického čidla typu OLS-UEM, které slouží pro vyhledávání a sledování vzdušných cílů, na místo pasivního elektro-optického čidla typu OLS-UE uvnitř kopulovitého krytu nacházejícího se před pilotní kabinou
    - instalace pasivního elektro-optického čidla typu OLS-K, které slouží pro vyhledávání a sledování pozemních cílů
    - instalace laserového výstražného systému typu SOLO
    - instalace optického výstražného systému typu SOAR

    Zadání bylo tuším někdy v roce 2004! vypsal jsem ti sem hlavní rozdíly, které se lišili od starého KUBU. A teď to srovnej s 35 pro VVS (pro úplnost bych tedy asi měl dodat podklady i pro ní, ale věřím, že to dohledáš sám)......asi to nebudeš chtít číst, ale fakt bys porovnával jablka s hruškama. Myslíš, že Rusové prodají svoje know-how někomu tak nespolehlivému jako je Ind? to samé deriváty pro Čínu.

    Ale v zásadě tvojí myšlenku chápu - jen bych to nevysvětloval tak infantilně, totiž "že neschopný rus musí přeznačovat původní staré typy, aby na trhu působil, že drží krok" - myslíš, že ti co administrují veřejné (nebo utajené na vyjimku), státní zakázky jsou úplně debilní a nechali by se opít rohlíkem? čtenář Franta ano, ale ne stát, který nakupuje za desítky miliardSkrýt celý příspěvek

  • stirling
    13:03 28.01.2017

    Pánové vždyť si i odpovídáte. "mig35 se jmenovala před tím jen jedna 29 tak je to jedno, že teď se jmenuje takto další", americké letouny se vyvíjí ještě více, ale základní ...Zobrazit celý příspěvek

    Pánové vždyť si i odpovídáte. "mig35 se jmenovala před tím jen jedna 29 tak je to jedno, že teď se jmenuje takto další", americké letouny se vyvíjí ještě více, ale základní pojmenování zůstává a je to správně. Sověti se toho drželi také, jen pak rusové zjistili, že nová letadla po skončení sssr nejsou tak začali přejmenovávat původní konstrukce. V čem se shodneme, že to není podstatné jen to přináší zmatek.
    Uvidím zda tahle "35ka" bude úspěšnější než ta "indická".Skrýt celý příspěvek

  • fenri
    11:53 28.01.2017

    Za prvé si myslím, že je úplně fuk, jak se mašina jmenuje a musím říct, že bych chtěl mít starosti některých diskutujících. Za druhé pokud je vrcholem evoluce řady Su-27 stroj ...Zobrazit celý příspěvek

    Za prvé si myslím, že je úplně fuk, jak se mašina jmenuje a musím říct, že bych chtěl mít starosti některých diskutujících.
    Za druhé pokud je vrcholem evoluce řady Su-27 stroj Su-35, je logickém, že dynastie MiGu-29 se rozloučí generací MiG-35. V obou případech jde o vcelku důstojný závěr.Skrýt celý příspěvek

  • raziel87
    11:38 28.01.2017

    Stirlingu, v zásadě chápu Vaší myšlenku, ale trochu jste ujel - bylo spoustu verzí 29, ale když došlo k razantním rozdílům i v draku, křídlech, VOP atd. atd. - tak to z dovolením ...Zobrazit celý příspěvek

    Stirlingu, v zásadě chápu Vaší myšlenku, ale trochu jste ujel - bylo spoustu verzí 29, ale když došlo k razantním rozdílům i v draku, křídlech, VOP atd. atd. - tak to z dovolením přeznačili na 35.

    Kolikrát že přišli s 35? vím o dvou případech: 35 pro VVS a 35D (MRCA - 29 KUB 9.41/9.47) pro indické letectvo. Ten derivát pro Indy se s 35 pro VVS nedá vůbec srovnávatSkrýt celý příspěvek

  • Jirosi
    11:36 28.01.2017

    To dusan: Tak sem se na to video musel podívat znova oni vážně odstranily ty sací otvory. Takže těd už neřeší starty z neupravených drah? To mi příjde že tím přišli o jednu z ...Zobrazit celý příspěvek

    To dusan: Tak sem se na to video musel podívat znova oni vážně odstranily ty sací otvory. Takže těd už neřeší starty z neupravených drah? To mi příjde že tím přišli o jednu z výhod. Nebo jen zjistili že to byla zbytečná úprava nebo to jen řeší jinak. Nemate někdo ňáké bližší info.Skrýt celý příspěvek

  • dusan
    11:34 28.01.2017

    http://military-informant.com/... Rusi evidentne ponúkajú vyradzované stroje MiG-29 menej solventným zákazníkom. ...Zobrazit celý příspěvek

    http://military-informant.com/...
    Rusi evidentne ponúkajú vyradzované stroje MiG-29 menej solventným zákazníkom. Argentína má však finančné suchoty a tak predpokladám, podobne ako v prípade Srbska, "bezplatný obchod" ... t.j. samotné stroje budú zadarmo a argentínska strana by si platila len repasiu, resp. modernizáciu. Vzhľadom na politické problémy je jedinou reálnou konkurenciou len čínska ponuka na JF-17:
    http://www.express.co.uk/news/...
    Môj názor je, že rozhodnú peniaze, t.j. výhodnejšie financovanie. Ruské stíhačky sú zrejme viac „sexi“ .. ale čínske by boli nové ... a zrejme Čína ponúkne i „neodolateľné“ formy financovania – napr. bezúročnú pôžičku.

    raziel87
    Samozrejme som myslel pôvodné "staré" MiG-y 29 ... nie ich mladšie deriváty MiG-29M, MiG-29K ... a pod. ktoré už majú bližšie k MiGu-35.Skrýt celý příspěvek

  • raziel87
    11:30 28.01.2017

    2 Dusan
    29 že nemá fly-by-ware? jistě že má. Není 29 jako 29....

    2 Dusan
    29 že nemá fly-by-ware? jistě že má. Není 29 jako 29....

  • raziel87
    11:27 28.01.2017

    2 stirling nechci si hrát na mentora, bohužel tak teď moje věty asi vyzní, ale co si napřed přečíst o rozdílech mezi 9.12, 9.13, 9.14, A/UBS, BM, 9.31, K/KUB, KR/ KUBR, KVP, M, ...Zobrazit celý příspěvek

    2 stirling
    nechci si hrát na mentora, bohužel tak teď moje věty asi vyzní, ale co si napřed přečíst o rozdílech mezi 9.12, 9.13, 9.14, A/UBS, BM, 9.31, K/KUB, KR/ KUBR, KVP, M, M2, M2 MRCA, S, SM, SMT, UB, UBT, 35, 35S, 35D (MRCA) a 35 pro VVS?

    Já vim, ono je hrozně jednoduchý vyzvracet do diskuze nějakej subjektivní pocit a doufat, že se trefíte......ale jste totálně mimo a jen tu dáváte okázale všem najevo, že víte o 35 s odpuštěním prdlačku - přitom máte 21. stol a díky internetu si máte možnost do podrobna přečíst oficiálně uvolněné rozdíly mezi jednotlivými verzemi. 35 je od základu nová konstrukce vč. draku, ať se Vám to líbí nebo ne.

    Superhornet je podle Vás taky stejná konstrukce jako klasickej Hornet? vždyť na obrázku vypadají tak podobně co? :-)Skrýt celý příspěvek

  • Wiktores_SVK
    11:23 28.01.2017

    to Arianus:

    Vymenoval si to pekne, ale Wild Weasel tam nepatri, neni to pomenovanie Phantomu... "Divoke lasicky" su vsetky stroje urcene na SEAD/DEAD.

    to Arianus:

    Vymenoval si to pekne, ale Wild Weasel tam nepatri, neni to pomenovanie Phantomu... "Divoke lasicky" su vsetky stroje urcene na SEAD/DEAD.

  • dusan
    11:14 28.01.2017

    stirling MiG-35 je už nová konštrukcia. Je faktom, že vychádza z MiGu-29 .. ale postupnou evolúciou majú spoločný naozaj len základný tvar ... Starý MiG-29 má ešte mechanické ...Zobrazit celý příspěvek

    stirling

    MiG-35 je už nová konštrukcia. Je faktom, že vychádza z MiGu-29 .. ale postupnou evolúciou majú spoločný naozaj len základný tvar ...
    Starý MiG-29 má ešte mechanické ovládanie, MiG-35 už "po drôtoch", konštrukcia je zosilnená, ostránené sú sania z hornej časti krídla pre motor, rozšírené nádrže, úplne nová elektronika ....Skrýt celý příspěvek

  • Arianus
    11:07 28.01.2017

    Stirling> Hornet/Superhornet/Growler; Eagle/Strike Eagle/Silent Eagle; Phantom/Spectre/Wild Weasel...

    Holt Rusove maji cisilka, NATO nazvy letadel.

    Stirling> Hornet/Superhornet/Growler; Eagle/Strike Eagle/Silent Eagle; Phantom/Spectre/Wild Weasel...

    Holt Rusove maji cisilka, NATO nazvy letadel.

  • stirling
    10:09 28.01.2017

    Cpt. Morgan: obhajovat přejmenování původní konstrukce tím, že se toho hodně změnilo je blbost, f15 - 18 jsou teď také úplně jiná letadla, ale základní název pro pořádek zůstává. U ...Zobrazit celý příspěvek

    Cpt. Morgan: obhajovat přejmenování původní konstrukce tím, že se toho hodně změnilo je blbost, f15 - 18 jsou teď také úplně jiná letadla, ale základní název pro pořádek zůstává. U rusů je problém, že od pádu sssr mají problém představit cokoliv opravdu nového tak přejmenovávají modernizované konstrukce. Bohužel mig 35 je ještě větší parodie v tom, že takto pojmenovali to letadlo už vícekrát.
    Jinak bude opravdu zajímavé za kolik to budou prodávat a jestli bude konkurovat jen cenou nebo naopak i výkony. Pokud bude levné tak to určitě může být alternativa pro spoustu států.Skrýt celý příspěvek

  • dusan
    09:23 28.01.2017

    Cpt. Morgan Súhlas .. až na ten stealth. Je možné, ž protistrana dokáže eliminovať do značnej miery "neviditeľosť" ... ale i keby bol stroj menej "viditeľný" o 5 % ... stále ...Zobrazit celý příspěvek

    Cpt. Morgan

    Súhlas .. až na ten stealth.

    Je možné, ž protistrana dokáže eliminovať do značnej miery "neviditeľosť" ... ale i keby bol stroj menej "viditeľný" o 5 % ... stále je to podstatná výhoda

    Dnes už nie je najväčším problémom protivníka zničiť ... ale vypátrať ... a všetko čo pomôže "skryť" bojujúci stroj má cenu zlata.

    A samozrejme, že nebude ani stana s "neviditeľnými" strojmi pasívne čakať až jej stroje odhalia, ale urobí čo najviac elektronického "bordelu" (drony, rušenie a pod.) aby zvýšila šance najvýkonnejších strojov na prienik do bráneného priestoru.Skrýt celý příspěvek

  • darkstyle
    09:15 28.01.2017

    Astor + jemu podobne zmyslajucim ludom.. Teza, ze sa staty NATO priblizili k rusku po 89 je uplny klam a klamstvo.. Pred rokom 1989 CCCR:-), priamo hranicilo cez Varsavsku ...Zobrazit celý příspěvek

    Astor + jemu podobne zmyslajucim ludom..

    Teza, ze sa staty NATO priblizili k rusku po 89 je uplny klam a klamstvo..

    Pred rokom 1989 CCCR:-), priamo hranicilo cez Varsavsku zmluvu s nemcami a rakusanmi.. kedze sovietske armady boli v ceskoslovensku a DDR v obrovskych poctoch.. tak realne, bez toho aby sme si tu daco vymyslali a schovavali sa ako male dieta za maminu suknu bola hranica s NATO kolko? 2000km.. nechce sa mi ju ratat..

    Dneska rusko susedi len s pobaltskymi statmi s NATO..
    To je kolko km?

    Predtym oproti sovietom stalo pri hraniciach kolko divizii NATO a teraz v pobaltskych statov ani jedna realne..


    To je skor zlodej krici, chytte zlodeja..


    To su fakty, a to ze putin uz 100x povedal, ze to je inak, tak z klamstva pravdu nespravy..

    Kedze doslo k rozpadu sovietov, vytvori sa nove naraznikove staty ako predtym boli ddr, csfr v podobe bieloruska a ukrajiny..

    To, ze sa rusko pohadalo o plyn s proruskym prezidentom janukovichom, lebo sa sprava ako slon v porcelane, to ze sa k ukrajine spravali povysenecky a vykoristovatelsky pred vojnou a tym padom zapricinili odklon UA od proruskeho smerovania???
    Ved aj unia posiela uplatky v podobe predstupovych rozdavani penazi zadarmo.. aj my sme ich dostavali.. rusi naproti tomu rozdavali len pozicky za vysoke uroky:-).
    A teraz tie pozicky nemaju ani komu davat:-).

    A minaju miliardy dolarov na hybridnu vojnu ked sami nemaju, ked mohli tie iste miliardy venovat ukrajine pred vojnou ked mali prebytok v ramci fondov vlastnej euroazijskej unie:-) a mali by ukrajinu podchytenu..
    Vola sa to pouzitie makkej sily.. prikladov mali, maju a budu mat este dost..

    Lenze to sa neudialo, lebo lakomost nema hranice..a jesitnost je nekonecnaSkrýt celý příspěvek

  • Olivav
    08:56 28.01.2017

    jj284, neslyšel jsem, že by v Sýrii byl např Nebo-M komplex a i to s tou S-400 je otázka co vidí. To jestli je ozářili nikdo nepotvrdil ani nevyvrátil a proč by je zaměřovali? ...Zobrazit celý příspěvek

    jj284,

    neslyšel jsem, že by v Sýrii byl např Nebo-M komplex a i to s tou S-400 je otázka co vidí. To jestli je ozářili nikdo nepotvrdil ani nevyvrátil a proč by je zaměřovali? Navíc Syrské letectvo je zastaralé. Takže co vidí a na co mohou střílet ví jen oni tady nám to vytrubovat nebudou.


    Jinak neví někdo něco nového o plánech postavit lehký jednomotorák na základě zkušeností s Mig 1.44 (i když ten snad nikdy ani neletěl)?Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    07:39 28.01.2017

    a co sa tyka Rusov, ak by dokazali F22 v Syrii zachytit, uz by to davno pouzili do svojej propagandy... no a ten tvoj udaj "okolo 04m2 RCS"? to je co za udaj??? lol

    a co sa tyka Rusov, ak by dokazali F22 v Syrii zachytit, uz by to davno pouzili do svojej propagandy... no a ten tvoj udaj "okolo 04m2 RCS"? to je co za udaj??? lol

  • jj284b
    07:36 28.01.2017

    DJW_: relevantnych zdrojov je kopec, niekolko krat tu uz boli postnute.. pouzi google..

    DJW_: relevantnych zdrojov je kopec, niekolko krat tu uz boli postnute.. pouzi google..

  • Sokrates
    06:51 28.01.2017

    peterLuk: MiG-35 by mal mať v porovnaní s MiG-29M2 výkonnejší AESA radar Žuk-AE a výkonnejší IR senzor OLS-UEM. Navyše by mal byť vybavený senzorom OLS-K (určeným pre detekciu a ...Zobrazit celý příspěvek

    peterLuk: MiG-35 by mal mať v porovnaní s MiG-29M2 výkonnejší AESA radar Žuk-AE a výkonnejší IR senzor OLS-UEM. Navyše by mal byť vybavený senzorom OLS-K (určeným pre detekciu a sledovanie pozemných cieľov), optickým výstražným systémom SOAR a laserovým varovným systémom SOLO.Skrýt celý příspěvek

  • DJW_
    04:14 28.01.2017

    jj284 F22 je silne optimalizovama na nizke FRONTAL RCS. Priemerne RCS raptora je okolo 0 4m2, takze ak tam americania skutocne lietali "tajne" bez odrazacov, tak su uplne blbi, ...Zobrazit celý příspěvek

    jj284
    F22 je silne optimalizovama na nizke FRONTAL RCS. Priemerne RCS raptora je okolo 0 4m2, takze ak tam americania skutocne lietali "tajne" bez odrazacov, tak su uplne blbi, lebo v tom pripade uz maju rusi dokonaly radari y profil..
    Nejaky relevantmy zdroj k tomu tvojmu tvrdenie?

    Inak suhlas ze okrem jednoznacnej nutnosti zachovat vyrobne kapacity MiGu je to aj dobry medzistupen ku 5gen migu. Zazemie existuje, integracia posuva efektivitu dalej..Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    00:01 28.01.2017

    Cpt. Morgan: no ano, a preto si nad Syriou lietaju F-22 pritom sa k nim Rusi nevedia ani len priblizit... a namiesto toho sa F-22ky bez problemov dostavaju za Syrske bombardery ...Zobrazit celý příspěvek

    Cpt. Morgan: no ano, a preto si nad Syriou lietaju F-22 pritom sa k nim Rusi nevedia ani len priblizit... a namiesto toho sa F-22ky bez problemov dostavaju za Syrske bombardery bez toho aby o nich vedeli... asi to s tou Ruskou PVO nebude az take slavne ako si myslis..Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 5 z 7