Obrněná vozidla JLTV pro slovenskou armádu

-
11. 5. 2023
-
147 komentářů
-
Jan Grohmann
Americká agentura DSCA (Defense Security Cooperation Agency) odsouhlasila potenciální prodej až 192 obrněných vozidel JLTV (Joint Light Tactical Vehicles) slovenské armádě. Bratislava vozidla koupí s finanční pomocí Spojených států.
Slovenské ministerstvo obrany konečně vyřeší vleknoucí se odyseu nákupu terénních obrněných vozidel s pohonem 4×4 – nakoupí špičkové americké stroje JLTV s finanční pomocí Spojených států.
Podle DSCA má Bratislava zájem až o 192 vozidel JLTV ve verzi „nosič těžkých zbraní“ – M1278A1/A2 HGC (Heavy Gun Carriers). Součástí nabídky jsou dálkově ovládané zbraňové moduly M153 CROWS (Common Remote Weapons Stations) s kulomety M2 ráže 12,7 mm nebo 40mm granátomety Mk19. Není zatím jasné, zda všechny (zřejmě ne) slovenské JLTV dostanou stanice CROWS nebo část „jen“ střelecké koše. Ostatně součástí nabídky DSCA je střešní montáž M1114 pro lafetaci ručně ovládaného kulometu M2 nebo granátometu Mk19.
Bojová verze HGC vysloveně slouží pro nesení dálkově nebo ručně ovládaných zbraňových systémů. Podle výrobce – firmy Oshkosh – verze HGC především podporuje manévrující pěchotu, eskortuje konvoje nebo zajišťuje bezpečnostní mise. Mohou ji využít také speciální nebo aeromobilní síly.
Pozornost si zaslouží elektricky ovládaná zbraňová stanice CROWS. Senzory a zbraň jsou stabilizované. To umožňuje vyhledávání, zaměřování a ničení cílů za pohybu vozidla. Senzory věže obsahují výkonnou denní kameru, termovizi a laserový dálkoměr. Stanice má pokročilé módy fungování – lze automatizovaně snímat určený prostor, systém řízení palby zvládá palbu i na pohyblivé cíle a na velkou vzdálenost. Software také umožňuje automatické sledování pohybujícího se cíle.
M153 CROWS na vozidle M-ATV
V případě použití správného software a digitálních systémů velení a řízení lze CROWS použít k zaměřování cílů pro dělostřelectvo a raketové síly. Takovou schopnost mají například americké tanky Abrams s moduly CROWS.
Modul CROWS také umožňuje instalaci protitankové řízené střely Javelin.
DSCA Slovensku s vozidly JLTV nabízí další zajímavé podsystémy – detektory chemických látek M4A1, pohyblivé termovizní kamery řidiče AN/VAS-5B(V)2 a rádia Harris AN/VRC-104. Součástí nabídky je klasická přenosná lafeta M205 pro kulomety M2 – zdá se tedy, že nakupované kulomety M2 budou používány i mimo vozidlo. V nabídce je také systém Silent Watch (baterie) pro tiché používání věže CROWS bez zapnutého hlavního motoru.
Samozřejmostí jsou náhradní díly, přípravky, nástroje, nářadí a technické manuály potřebné k udržování všech výše popsaných systémů.
Maximální výše kontraktu, při využití celé nabídky DSCA, dosahuje 250 milionů dolarů (5,3 miliardy Kč). První vozidla Slovensko získá již v příštím roce.
Představení JLTV
Spojené státy v rámci dříve schválené vojenské pomoci poskytnou Slovensku 200 milionů dolarů. Bratislava americké peníze využije jak pro nákup JLTV, tak také 5000 karabin M4 a systémů pro boj s drony.
Jak uvedl Náčelník štábu strategického plánování Generálního štábu ozbrojených sil Slovenské republiky brigádní generál Slavomír Verčimák ve svém příspěvku na portálu DennikN, nákup JLTV byl připravován od roku 2020.
O kvalitách JLTV není třeba v nejmenším pochybovat. Brigádní generál Verčimák připomněl především velmi náročné testování JLTV americkou armádou. Komplexní a zevrubné testování je přitom tou nejsložitější a nejdražší části vývoje každého zbraňového systému. Jelikož americká armáda může být nasazena kdekoliv na celém světě – od Sahary, přes džungli až po Antarktidu – tak i testování nové americké výzbroje patří mezi nejkomplexnější a nejnáročnější na celém světě.
Brigádní generál Verčimák dále vyzdvihl, že „do vozidla lze integrovat různé zbraňové stanice a speciální nástavby. Potřebné komunikační a informační systémy jsou integrovány výrobcem podle potřeby a dohody.“
„Samotné vozidlo a jeho životní cyklus je podporován v praxi ověřenou komplexní logistickou podporou s rozlišením a dostupností pro jednotlivé úrovně po celém světě (resp. v místech působení NATO). Logistickou podporu tak není třeba vyvíjet a budovat od nuly – stačí převzít její části a integrovat ji do ozbrojených sil,“ napsal brigádní generál Verčimák.
JLTV prošlo extrémním testováním
Jednoduše americké zbraně – ať už to je Viper, Venom nebo JLTV – jsou systémy typu „plug and play“. Jsou okamžitě připravené pro bojové nasazení a zákazník dostane komplexní provozní řešení. Zákazník nepotřebuje nic vyvíjet a objevovat za pochodu, a postupně během let dosáhnout bojeschopnost. JLTV jsou okamžitě připravené pro boj. To rozhodně není na trhu se zbraňovými systémy běžná věc. Australané s bitevními vrtulníky Tiger by mohli vyprávět.
Slovensko jako další evropské země po ruském útoku na Evropu postupně zvyšuje své výdaje na obranu. „V roce 2020, tedy v době našeho příchodu na ministerstvo, byl rozpočet na obranu plánován ve výši 1,65 % HDP – ano, byl zvýšen na 1,92 % kvůli skrytým opatřením, ale tento rozdíl se netýkal jádra – obrany jako takové," uvedl slovenský ministr obrany Jaroslav Naď.
V minulém roce Bratislava vydala na obranu 1,84 % HDP, přičemž 36 % rozpočtu mířilo na investice. V letošním roce vojenské výdaje dosáhnou 2,1 %.
Související články
Litva nakupuje taktická obrněná vozidla JLTV 4×4 pro brigády Železný vlk a Źmuď
Americká agentura pro obrannou spolupráci DSCA (Defense Security Cooperation Agency) schválila ...
-
30.08.2019
-
20 komentářů
-
Jan Grohmann
Litva nakoupila 200 taktických obrněných vozidel JLTV
Litevské a americké ministerstvo obrany podepsaly mezivládní dohodu o dodávce 200 taktických ...
-
25.11.2019
-
39 komentářů
-
Jan Grohmann
Taktické vozidlo JLTV s protitankovými střelami Spike NLOS
Americká Oshkosh Defense a izraelská společnost Rafael společně propagují koncept obrněného vozidla ...
-
15.11.2021
-
27 komentářů
-
Jan Grohmann
30mm automatické kanony pro vozidla JLTV
Taktická obrněná vozidla JLTV (Joint Light Tactical Vehicle) lze osadit řadou výkonných zbraňových ...
-
23.11.2021
-
21 komentářů
-
Jan Grohmann
Komentáře
Obrněné vozidlo Zetor Gerlach dostalo zbraňovou stanici Protector zdroj: ...Zobrazit celý příspěvek
Obrněné vozidlo Zetor Gerlach dostalo zbraňovou stanici Protector
zdroj: https://vtm.zive.cz/clanky/obr... Skrýt celý příspěvekSlovákům gratulace a klobouk dolů před Naďem. Bude ho škoda... JLTV bude slušné posílení PzS OSSR a navíc pěkně zapadá do koncepce nově budovaného 52. vpr pod Vel. spec. sil, který ...Zobrazit celý příspěvek
Slovákům gratulace a klobouk dolů před Naďem. Bude ho škoda... JLTV bude slušné posílení PzS OSSR a navíc pěkně zapadá do koncepce nově budovaného 52. vpr pod Vel. spec. sil, který však svůj původ v 23. mopr nezapře a ani 5. PŠU solidními 4x4 nepohrdne.
Ad jistý zaseknutý kolovrátek. Podporovat domácí průmysl má smysl tam, kde to má sakra smysl... Což "zázrak" Aligator Master II, skutečně nesplňuje...
Z toho výčtu 3 strojů je to také jediný skutečně slovenský produkt. Zetor Gerlach je od české společnosti co je ve vlastnictví slovenské investiční společnosti. Přímo Gerlach udělala česká Zetor Engineering s.r.o v Brně spolu se slovenskou pobočkou Zetor Engineering Slovakia a.s Je to tedy produkt česko-slovenský.
A Patriot II. To je produkt český od Excalibur Army. Ten jediný také má nějakou budoucnost díky polskému projektu WARAN 4x4, který bude základem pro 4x4 Ottokar Brzoza a co vím od Poláků tak bude zřejmě sloužit i jako součást děl. baterií a budou mu hledat další role v rámci WL WP. Jestliže ho Poláci zavedou ve větší počtech, inu dojde k dostatečnému ověření koncepce a tak Patriot II, jakožto už dotažená platforma (nyní exportní úspěch do UAE) bude mít možnost se dostat i do AČR.Skrýt celý příspěvekNaď myslel komplexne a zaslúžil sa o zabezpečenie obranyschopnosti našej vlasti, zastal si funkciu dobre. Dúfam, že nový minister obrany bude pokračovať v modernizácii našich ...Zobrazit celý příspěvek
Naď myslel komplexne a zaslúžil sa o zabezpečenie obranyschopnosti našej vlasti, zastal si funkciu dobre. Dúfam, že nový minister obrany bude pokračovať v modernizácii našich ozbrojených síl. JLTV je moderná platforma a vojaci ju potrebujú ako soľ. M4 v počte 5000 kusov je bojom overená karabína je správna voľba a konečne sa začne prezbrojenie zo vz.58.Skrýt celý příspěvek
Patriot je iná kategória vozidla ako JLTV. Hmotnostne je to M-ATV či Ejder Yalcin. Ten maďarský na Slovenskom štíte na Lešti zlyhal a bolo potrebné mu prispôsobovať manéver ako ...Zobrazit celý příspěvek
Patriot je iná kategória vozidla ako JLTV. Hmotnostne je to M-ATV či Ejder Yalcin.
Ten maďarský na Slovenskom štíte na Lešti zlyhal a bolo potrebné mu prispôsobovať manéver ako najslabšiemu článku. Americké JLTV problém nemali, M-ATV ani Patriot tam nebol.Skrýt celý příspěvekwould you elaborate further on how and why was the Yalcin the weakest link?
would you elaborate further on how and why was the Yalcin the weakest link?
The problem was the traversability of the terrain. The spring snow melt and soggy terrain made it difficult for this heavy 4x4 to get through the dirrection that was best suited ...Zobrazit celý příspěvek
The problem was the traversability of the terrain. The spring snow melt and soggy terrain made it difficult for this heavy 4x4 to get through the dirrection that was best suited for the manoeuvre. So they had to adapt the manoeuvre to the Hungarian vehicle.Skrýt celý příspěvek
Ak by boli Gerlach a Aligator kvalitne produkty, ich vyrobcovia by mali snahu poslat aspon par kusov na UA aj ako pomoc, aj ako propagaciu. A nie, ze nie.. aj keby mali za cely cas ...Zobrazit celý příspěvek
Ak by boli Gerlach a Aligator kvalitne produkty, ich vyrobcovia by mali snahu poslat aspon par kusov na UA aj ako pomoc, aj ako propagaciu. A nie, ze nie.. aj keby mali za cely cas vojny postavit na kolene jeden kus aspon ako sanitku. Zjavne to nie su schopni a ochotni spravit.. takze svojim produktom neveria. Za mna nula bodov.
Mozeme byt len radi za moznost, mat JLTV.Skrýt celý příspěvekTohle není proti těmto dvěma produktům. Platí to univerzálně všude. Elon Musk řekl: Vyrobit prototyp je snadné, sériová výroba je 1000x těžší a pozitivní Cash flow je ...Zobrazit celý příspěvek
Tohle není proti těmto dvěma produktům. Platí to univerzálně všude.
Elon Musk řekl: Vyrobit prototyp je snadné, sériová výroba je 1000x těžší a pozitivní Cash flow je nepředstavitelně obtížné.
Gerlach a Aligator jsou prototypy. Upřímně obrněné vozidlo 4x4 zvládne postavit kde kdo. Ostatně na komerčním trhu koupíte vše potřebné, jen to musíte poskládat.
No a pak oslovit média a říct, že máte úžasný národní produkt, nejlepší 4x4 na světě, ukázka technické vyspělosti Česka/ Slovenska. A lid se bude nadouvat, jak úžasné vozidlo dokáže jeho země vyrobit, jak je celý svět bude obdivovat a jak to všichni budou kupovat. Že to je jen neprodejný prototyp, to je pod rozlišovací schopnost. Lid křičí, máme vlastní, proč kupovat cizí?
Jenže když to je tak úžasné vozidlo, proč to tedy pak celý svět nekupuje?
Protože dáná firma nemá prostředky na náročné testování ani na seriovou výrobu. Potřebuje investice od státu, pár miliard. A par let. A pak budou mít ten úžasný produkt, který bude chtít celý svět. Tedy možná, snad... možná to bude chtít ještě dalších pár miliard, pár let a spousty patriotického PR masírování lidu.
JLTV je "dokonalá" zbraň. Nic neřešte.Skrýt celý příspěvekLen technická poznámka: Američan nemá prostriedky od federálnej vlády?
Ale no tak...Len technická poznámka: Američan nemá prostriedky od federálnej vlády?
Ale no tak...Proč vytváříte téma, o kterém jsem nemluvil a neřešil ho? A pak mi ho vítězně vyvracíte?
Tohle na mě neplatí.Proč vytváříte téma, o kterém jsem nemluvil a neřešil ho? A pak mi ho vítězně vyvracíte?
Tohle na mě neplatí.Používam vašu medicínu inými slovami koľko stoviek kusov Američanov sa predalo pred zákazkou od federálnej vlády? Inými slovami Vás komentár platí na všetkých výrobcov vrátane ...Zobrazit celý příspěvek
Používam vašu medicínu inými slovami koľko stoviek kusov Američanov sa predalo pred zákazkou od federálnej vlády?
Inými slovami Vás komentár platí na všetkých výrobcov vrátane tých amerických.Skrýt celý příspěvek
Má, však ich vojensko-priemyslový komplex - viac firiem dostáva priame zadanie + dotácie na výrobu prototypov od MO a ktorý sa zhodnotí ako lepší tak ide do pokročilého vývoja a ...Zobrazit celý příspěvek
Má, však ich vojensko-priemyslový komplex - viac firiem dostáva priame zadanie + dotácie na výrobu prototypov od MO a ktorý sa zhodnotí ako lepší tak ide do pokročilého vývoja a výroby. To sa často robí u lietadiel.
U niektorých systémov, čo sami nevyrábajú robia tender a kupujú zahraničnú licenciu.
Chceš u nás na VTV4x4 tender alebo priame zadanie vývoja ? Dobre vieš ako by dopadlo poctivé porovnanie a tender.Skrýt celý příspěvek
Tech.pozn. SNS planovala vyrobu a nakup pre OSSR 800ks Gerlachu aby sa jej oplatilo spustit vyrobu. 4x4 sa len v EU vyraba mnoho, este viac ich tak ako Gerlach stale caka na ...Zobrazit celý příspěvek
Tech.pozn.
SNS planovala vyrobu a nakup pre OSSR 800ks Gerlachu aby sa jej oplatilo spustit vyrobu.
4x4 sa len v EU vyraba mnoho, este viac ich tak ako Gerlach stale caka na svojich kupcov.
Pri 200 vyrobenech kusoch by to bola riadna stata a sance na predaj do zahranicia pri tolkej konkurencii ....Skrýt celý příspěvekČo sa týka rozmerov a hmotnosti, bolo by možné prepravovať JLTV našim C-27 Spartan?
Čo sa týka rozmerov a hmotnosti, bolo by možné prepravovať JLTV našim C-27 Spartan?
Predpokladám, že až v kategorii ako je C-130 Hercules.
A keď je také "ľahké" voči konkurencii predpokladal by som, že bude plavbyschopné.
Je plavbyschopné?Predpokladám, že až v kategorii ako je C-130 Hercules.
A keď je také "ľahké" voči konkurencii predpokladal by som, že bude plavbyschopné.
Je plavbyschopné?Schopnost plavby je u těchto vozidel naprostá zbytečnost.
Schopnost plavby je u těchto vozidel naprostá zbytečnost.
Tak u tých Gerlachoch, Patriotoch I/II to ešte chápem, ale... Vaše Pabdúre 8x8 plávajú, Vydry 8x8 plávajú plávajú, befka samozrejme tiež, nové BVP samozrejme nie tam je to pri ich ...Zobrazit celý příspěvek
Tak u tých Gerlachoch, Patriotoch I/II to ešte chápem, ale...
Vaše Pabdúre 8x8 plávajú, Vydry 8x8 plávajú plávajú, befka samozrejme tiež, nové BVP samozrejme nie tam je to pri ich váhe naprostá zbytočnosť.
Takže prečo by nemali oveľa ľahšie obrnené vozidlá 4x4 len so 4 členmi posádky? ešte k tomu neprepraviteľné Spartanom C-27J.
Hmm to mi nevychádza...Skrýt celý příspěvekKamarát. Ty máš zaplatené za to,že by si dokonca položil aj život za gerlach nedaj boh, aligator 2? Ja a myslím,že aj ostatní tu by sme sa bez tých tvojich skutočne zaujatých, ...Zobrazit celý příspěvek
Kamarát. Ty máš zaplatené za to,že by si dokonca položil aj život za gerlach nedaj boh, aligator 2? Ja a myslím,že aj ostatní tu by sme sa bez tých tvojich skutočne zaujatých, neodborných, kopírovaných a konečne aj opakovaných komentárov zaobišli. Úplne si to tu zaplnil sra.kami. Daj si pauzu, pár dní pauzu.Skrýt celý příspěvek
Zatím jsou plavbyschopné.... Myslím že k tomu aby si tu schopnost zachovali i po MLU by vyžadovalo vynaložit prostředky které nebude ministerstvo ochotné dát. Schopnost plavat není ...Zobrazit celý příspěvek
Zatím jsou plavbyschopné.... Myslím že k tomu aby si tu schopnost zachovali i po MLU by vyžadovalo vynaložit prostředky které nebude ministerstvo ochotné dát.
Schopnost plavat není jen o váze.
Kašlete na C-27J a nakupte aspoň jednu C-390 do společné letky.Skrýt celý příspěvekScotty: Aj z tejto diskusie je však minimálne zaujímavé, že Vaše AČR špeciálne, prieskumné a výsadkové jednotky majú úplne inú predstavu o svojom budúcom vozidle obrnenom vozidle ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty:
Aj z tejto diskusie je však minimálne zaujímavé, že Vaše AČR špeciálne, prieskumné a výsadkové jednotky majú úplne inú predstavu o svojom budúcom vozidle obrnenom vozidle 4x4. Ako vidno keď dvaja robia to isté nie je to to isté...
To Nás prívádza k Vášmu návrhu C-390 do společné letky t.j. nebude to náhodou tým, že u AČR sú stále v móde expedičné operácie štýle Afganistan, Irak, Mali pričom u Nás sa na budúcnosť pozeráme pragmaticky...Skrýt celý příspěvekArthur Na Slovensku veľtoky typu Dneper a de facto Dunaj moc nie sú.. Máme dosť mostov schopných udržať toto auto, ktoré má aj istú brodivost.. Vojna na Ukrajine ukázala, že ...Zobrazit celý příspěvek
Arthur
Na Slovensku veľtoky typu Dneper a de facto Dunaj moc nie sú..
Máme dosť mostov schopných udržať toto auto, ktoré má aj istú brodivost..
Vojna na Ukrajine ukázala, že nikto plavby schopnosť nevyužil - skôr sa vojaci utopili pri pokusoch o prekonanie tokov..
Požadujete schopnosť platnú na papiery..Skrýt celý příspěvekEšte viac idiotske by bolo k dvom endemitom nakúpiť tretí jediný kus. Nepotrebujeme kategóriu C-390 a ked ju budeme potrebovať, pre OS bude vhodnejsi Herkules lebo zdielanie ...Zobrazit celý příspěvek
Ešte viac idiotske by bolo k dvom endemitom nakúpiť tretí jediný kus.
Nepotrebujeme kategóriu C-390 a ked ju budeme potrebovať, pre OS bude vhodnejsi Herkules lebo zdielanie dielov so Spartanom.Skrýt celý příspěvekTeď máte endemit v podobě C-27 (jen tedy nevím jestli už se rozhodlo zda se bude ta druhá šrotovat nebo náročně opravovat). Takže žádná změna.
Teď máte endemit v podobě C-27 (jen tedy nevím jestli už se rozhodlo zda se bude ta druhá šrotovat nebo náročně opravovat). Takže žádná změna.
Scotty Kde si cital o srotovani? Hodis zdroj? Podla zverejnenych informacii je len lahko poskodena. A velmi by som sa nevysmieval nakupu C-27, lebo tie vase C-295 tiez nie su ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty
Kde si cital o srotovani? Hodis zdroj? Podla zverejnenych informacii je len lahko poskodena.
A velmi by som sa nevysmieval nakupu C-27, lebo tie vase C-295 tiez nie su ziadne terno, ani co do parametrov ani co do transparentnosti nakupu.Skrýt celý příspěvekScotty A kde je nejaky ten zdroj Vasich zaručených informacii? Co som dohladaval, tak posledne info bolo, ze Naď dojednal okrem servisu u Alenie aj vycvik dalších posadok a oba ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty
A kde je nejaky ten zdroj Vasich zaručených informacii? Co som dohladaval, tak posledne info bolo, ze Naď dojednal okrem servisu u Alenie aj vycvik dalších posadok a oba Spartany maju byt letuschopne uz teraz.Skrýt celý příspěvekScotty, prečo by sme ti msli veriť, keď klameš.
Lietadlo po poškodení v Tbilisi bolo na mieste opravené a odletelo domov. Kebyže je ťažko poškodené...Scotty, prečo by sme ti msli veriť, keď klameš.
Lietadlo po poškodení v Tbilisi bolo na mieste opravené a odletelo domov. Kebyže je ťažko poškodené...Spartany boli uzemnené pre zrušenie tendru na logistickú podporu a servis lietadiel. Pre neexistenciu zmluvy, neboli dodané náhradné diely. Práve pre vážnejšie poškodenie krídla ...Zobrazit celý příspěvek
Spartany boli uzemnené pre zrušenie tendru na logistickú podporu a servis lietadiel. Pre neexistenciu zmluvy, neboli dodané náhradné diely.
Práve pre vážnejšie poškodenie krídla sa rokovalo s Leonardom o novej zmluve a jej parametroch, tak aby príslušníci OSSR mohli vykonávať aj opravy vyššieho rozsahu, čo doteraz nebolo (nikto to neočakával) V súčasnosti až do novembra 2023 prebieha výcvik vyše 20tky príslušníkov 46. krídla.Skrýt celý příspěvek
V podvese by to Chinook CH47 zvládol. Také 3 kusy by sa mali obstarať. V našom hornatom teréne by sa dobre uplatnili.
V podvese by to Chinook CH47 zvládol. Také 3 kusy by sa mali obstarať. V našom hornatom teréne by sa dobre uplatnili.
Spartanom určite JLTV nieje prepraviteľné. Na fantasmag´órie o zošrotovaní a podobné kecy sa tažko reaguje normálne. Proste Scotty klame. Poškodený bol koncový oblúk krídla ( ...Zobrazit celý příspěvek
Spartanom určite JLTV nieje prepraviteľné.
Na fantasmag´órie o zošrotovaní a podobné kecy sa tažko reaguje normálne.
Proste Scotty klame. Poškodený bol koncový oblúk krídla ( opravený bol v LOTN Trenčín) a v zápätí bol získaný nový diel od výrobcu ( Leonardo) .
Ďalej menšie poškodenie bolo na podvozku , taktiež to bolo už vyriešené.
Mňa skôr udivuje prečo sa to tu teraz (po roku) vyťahuje a vymýšľajú takéto nezmysli.
Proste čisté klamstvo.Skrýt celý příspěvekNie je prepraviteľné z dôvodu hmotnosti? Výška JLTV sa dá znížiť prostredníctvom podvozku na výšku HMMWV, čiže 6ft (1,83m). Spartan ma vnútronú výšku 2,6m a využiteľnú 2,11m. HMMWV ...Zobrazit celý příspěvek
Nie je prepraviteľné z dôvodu hmotnosti?
Výška JLTV sa dá znížiť prostredníctvom podvozku na výšku HMMWV, čiže 6ft (1,83m). Spartan ma vnútronú výšku 2,6m a využiteľnú 2,11m. HMMWV aj LMV sú Spartanom prepraviteľné.
Šírka JLTV je 2,5 metra, C27J má vnútornú šírku 3,33m.
Dĺžka cargo priestoru je 8,5m a JLTV ma 6,2m.Skrýt celý příspěvekDozistil som to. Problém je šírka rampy = 223cm. Takže teoreticky by to šlo, vozidlo by však bolo potrebné odstrojiť od blatníkov, kolies,... a prepraviť ho na nejakej špeciálne ...Zobrazit celý příspěvek
Dozistil som to. Problém je šírka rampy = 223cm. Takže teoreticky by to šlo, vozidlo by však bolo potrebné odstrojiť od blatníkov, kolies,... a prepraviť ho na nejakej špeciálne vyrobenej prepravnej palete.
Príliš veľa práce pre prepravu jedného vozidla.
Aligátor II by sa tiež nezmestil :-DSkrýt celý příspěvek
Myslím že evropské země by neměli být ve všem závisle jen na USA pravda ve vrtulnících a stíhačkach se to dá pochopit ale obrněná vozidla jsme schopni si vyrobit sami každopadně ...Zobrazit celý příspěvek
Myslím že evropské země by neměli být ve všem závisle jen na USA pravda ve vrtulnících a stíhačkach se to dá pochopit ale obrněná vozidla jsme schopni si vyrobit sami každopadně rozumím tomu že OSSR to chce hned a bez starostíSkrýt celý příspěvek
O tom presne hovoril generálporučík Pavel Macko v relácii TA3 "Ako ďalej v modernizácii našich ozbrojených síl?"
O tom presne hovoril generálporučík Pavel Macko v relácii TA3 "Ako ďalej v modernizácii našich ozbrojených síl?"
JLTV je ovšem pro, jak by řekli Američani general purpose, velice vhodné vozidlo. U nás není nikdo schopen vyrobit nic co by jim jen přibližovalo.
JLTV je ovšem pro, jak by řekli Američani general purpose, velice vhodné vozidlo. U nás není nikdo schopen vyrobit nic co by jim jen přibližovalo.
Radšej by som nakúpil od výrobcu, ktorý má horúcu linku a dopravil všetko potrebné aj ND cez Atlantik, ako od výrobcu v EU, ktorý za rok vyrobí to čo v USA za týždeň, teda v ...Zobrazit celý příspěvek
Radšej by som nakúpil od výrobcu, ktorý má horúcu linku a dopravil všetko potrebné aj ND cez Atlantik, ako od výrobcu v EU, ktorý za rok vyrobí to čo v USA za týždeň, teda v prípade že mu dátové centrum Tiktoku nechá nejakú elektrinu. :)Skrýt celý příspěvek
Máte pocit, že v EÚ časťi NATO nie sme schopní vyrábať obrnenn´é vozodlá 4x4?
Máte pocit, že v EÚ časťi NATO nie sme schopní vyrábať obrnenn´é vozodlá 4x4?
Aj Rusi vedia vyrábať Armatu, síce remeselným tempom, ale predsa. Ja hovorím o tom, že čo sa týka počtu kusov, im môžeme iba závidieť. Nehovoriac o tom, že množstvo výrobkov z EU ...Zobrazit celý příspěvek
Aj Rusi vedia vyrábať Armatu, síce remeselným tempom, ale predsa.
Ja hovorím o tom, že čo sa týka počtu kusov, im môžeme iba závidieť. Nehovoriac o tom, že množstvo výrobkov z EU bude mať americké komponenty. Cummins, Allison atď snáď poznáte.
Ale ak chcete kritizovať OSSR, že chcú vozidlo so špičkovými parametrami, ktoré bude najrozšírenejšie v NATO, tak nech sa páči.Skrýt celý příspěvekPodstata spočíva v tom, že to čo si vieme aspoň čiastočne vyrobiť/zmontovať sami, nemá zmysel kupovať od USA. Pretože prichádzame presne o to percentuálne hodnoty, ktoré vieme ...Zobrazit celý příspěvek
Podstata spočíva v tom, že to čo si vieme aspoň čiastočne vyrobiť/zmontovať sami, nemá zmysel kupovať od USA. Pretože prichádzame presne o to percentuálne hodnoty, ktoré vieme realizovať sami.
A dalo by sa pokračovať... (koncepcia, hodn. správa NATO, zavedenie štandardu bez výberového konania atď...).Skrýt celý příspěvekA presne take zmyslanie nas doviedlo k tomu ze pri vybere samopalu sa za hlavne kriterium berie ci sa da pouzit ako padlo pri zaplavach. Kritizuje sa tu ze dopravny vrtulnik nema ...Zobrazit celý příspěvek
A presne take zmyslanie nas doviedlo k tomu ze pri vybere samopalu sa za hlavne kriterium berie ci sa da pouzit ako padlo pri zaplavach. Kritizuje sa tu ze dopravny vrtulnik nema vyzbroj bojoveho vrtulnika. A ked sa nam nuka spickovy bojovy vrtulnik doslova za drobne, tak retardi mudruju ci nahodou nie je namorny a ze nemame more. Fakt som si myslel pri nakupe spickovej techniky za cudzie peniaze nebude co ofrflat.
O aligatorovi nema cenu sa bavit, to nie je auto to je zufalstvo.
Ale kedze mi je gerlach sympaticky a paci sa mi, tak dajme tomu ze mu velmi fandim a dam ho kvalitativne,cenovo a logisticky na jednu uroven s JLTV (nie je).
Stale dojdem k tomu ze JLTV je zadarmo, a Gerlach sa musi kupit. A Gerlach je kurva drahe auto. Velmi rad si to necham vyvratit ale moj odhad je 150% ceny JLTV.Skrýt celý příspěvekSorry Arthure, ale neumíte. Ani náhodou ne. Pokud byste to zkusili, dopadne to jako vždycky - předražené, poruchové, dobré leda na přehlídky. A schopnosti... No asi jako Mig 29 AS ...Zobrazit celý příspěvek
Sorry Arthure, ale neumíte. Ani náhodou ne. Pokud byste to zkusili, dopadne to jako vždycky - předražené, poruchové, dobré leda na přehlídky. A schopnosti... No asi jako Mig 29 AS proti F35...Skrýt celý příspěvek
torong1:
Čo majú ruské Mig 29 AS s slovenskými obrnenými vozidlami 4x4 a 6x6 ?
Človeče viem, že je piatoček, ale len 17:32 keď ste to písal :-)))torong1:
Čo majú ruské Mig 29 AS s slovenskými obrnenými vozidlami 4x4 a 6x6 ?
Človeče viem, že je piatoček, ale len 17:32 keď ste to písal :-)))Arthur, ty máš rozvinutého aspergera, že nepoznáš obyčajné prirovnanie ?
Vážne by som rád niekedy videl od doktora tvoj psychologický profil.Arthur, ty máš rozvinutého aspergera, že nepoznáš obyčajné prirovnanie ?
Vážne by som rád niekedy videl od doktora tvoj psychologický profil.Arthur: posuzování co je domácí a co cizí výrobek sice není zanedbatelné, ale nesmí se z toho stát primární kriterium - pořád musí zůstat důležitější jestli je to dobrý stroj ...Zobrazit celý příspěvek
Arthur: posuzování co je domácí a co cizí výrobek sice není zanedbatelné, ale nesmí se z toho stát primární kriterium - pořád musí zůstat důležitější jestli je to dobrý stroj (bojový) nebo špatný. Jinak skončíte s něčím jako ReVisor a to věřte nepřeju ani vám...
S JLTV se obávat o dostupnost ND je fakt naivní, jedná se o nejpoužívanější vozidlo dané kategorie na světě a díly do něj je v nozi schopen dělat kdekdo. Jen pro připomenutí, Humvee bylo novinkou krátce poté co jsem se narodil a skoro o padesát let později stále jezdí a není s tím problém...Skrýt celý příspěvekSYN_: Žiadne primárne kritérium z toho nikto nerobí. Ešte raz "k obrneným vodidlám 4x4 je namieste spraviť transparentné verejné obstarávanie kde by sa kvality toho, ktorého ...Zobrazit celý příspěvek
SYN_: Žiadne primárne kritérium z toho nikto nerobí.
Ešte raz "k obrneným vodidlám 4x4 je namieste spraviť transparentné verejné obstarávanie kde by sa kvality toho, ktorého vozidla preukázali a áno aj za možnej účasti tuzemských výrobcov bezpečnostného a obranného priemyslu obrnených vozidiel 4x4."
Kritéria obstarávania:
Pri hodnotení ponúk bol hlavný dôraz kladený na atribúty uvedené v nasledujúcich bodoch.
• Celková cena vozidla
• Celková cena integrovanej logistickej podpory
• Prevádzkové náklady
• Ďalšie kritériá (ďalšie požiadavky, ktorých hodnota sa nevyjadruje cenou)
Percento zapojenia sa obranného priemyslu Slovenskej republiky, splnenie technických požiadaviek, termíny dodávok, Interoperabilita s NATO a účasť na kontrakte bude podmienená zaručením dodávok náhradných dielov a poskytovaním opráv v krízových a mimoriadnych situáciách.Skrýt celý příspěvekV prvých troch kritériách gerlach nemôže poraziť JLVT, len len ak by sa porovnávalo holátko s vybavenou špec. verziou JLVT. Keď sa dostaneme navyše vozidlá prakticky zdarma, ...Zobrazit celý příspěvek
V prvých troch kritériách gerlach nemôže poraziť JLVT, len len ak by sa porovnávalo holátko s vybavenou špec. verziou JLVT. Keď sa dostaneme navyše vozidlá prakticky zdarma, tak sa nie je o čom baviť.
Štvrté kriterium - splnenie technických požiadaviek - JLVT vyhráva (ak sa do požiadaviek nedostanú nepodstatné blbosti) , termíny dodávok - JLVT vyhráva,
Interoperabilita s NATO - JLVT vyhráva ,
zaručením dodávok náhradných dielov a poskytovaním opráv v krízových a mimoriadnych situáciách - som zvedavý ako by firma ako Zetor dodržala v kríze alebo vojnovom stave dodávky dielov a opravy.
Ďalší argument, ktorý by tam mal byť - použiteľnosť v boji a priechodnosť terénom tam pre istotu ani nie je.
Jediný argument , čím môže Gerlach a Aligator 2 mávať je percento zapojenia sa obranného priemyslu a toho sa ty teraz držíš ako kliešť. A Macko tiež.
Aspoň keby to bol výrobok kvalitný tak privriem oko.
Máš stále chuť na poctivé porovnanie tých vozidiel ?
Čo si ty zač, keď kľudne zahodíš účelnosť, efektívnosť a hospodárnosť , ktorými sa pravidelne zaklínaš len preto, že je nejaký výrobok náš ?Skrýt celý příspěvek"Náš, ako náš". Ono je veľmi otázne, čo vlastne na oboch vozidlách je pôvodom zo Slovenska. Motor? Prevodovka? Plechy z ktorých je korba zložená? Možno spojka vyrobená v SK fabrike ...Zobrazit celý příspěvek
"Náš, ako náš". Ono je veľmi otázne, čo vlastne na oboch vozidlách je pôvodom zo Slovenska. Motor? Prevodovka? Plechy z ktorých je korba zložená? Možno spojka vyrobená v SK fabrike DE výrobcu...Skrýt celý příspěvek
pjaro77: V skutku úsmevné ako si tam chcete dávať ďalšie kritéria. Apropo to sú ktitéria zo str. 61 ŠTÚDIA USKUTOČNITEĽNOSTI PRE „Obstaranie Bojových obrnených vozidiel 8x8“ (BOV ...Zobrazit celý příspěvek
pjaro77:
V skutku úsmevné ako si tam chcete dávať ďalšie kritéria.
Apropo to sú ktitéria zo str. 61 ŠTÚDIA USKUTOČNITEĽNOSTI PRE „Obstaranie Bojových obrnených vozidiel 8x8“ (BOV 8x8) Marec 2022 a (prípadne str. 60 ŠTÚDIA USKUTOČNITEĽNOSTI PRE „Obstaranie Pásových bojových obrnených vozidiel a Pásových obrnených vozidiel“ (PBOV a POV) November 2022
zdroj: https://www.mosr.sk/data/files...
zdroj: https://www.mosr.sk/data/files... Skrýt celý příspěvekKeď ti je priechodnosť terénom, použiteľnosť a integrácia účelnosť úsmevná , taktiež je úsmevná pre MOSR a to hlavné na čo pozerajú je cena , ak to ani dobre nemôže dopadnúť. ...Zobrazit celý příspěvek
Keď ti je priechodnosť terénom, použiteľnosť a integrácia účelnosť úsmevná , taktiež je úsmevná pre MOSR a to hlavné na čo pozerajú je cena , ak to ani dobre nemôže dopadnúť.
Ale aj v cene by JLVT by porazilo Gerlach. Tak čo ?Skrýt celý příspěvekcit. "Hevonen 19:08 14.05.2023 Pjaro: daný tender bol zrušený, takže nevieme kto ako cenu by ponukol, ani ci by sa do tendra prihlásil. Takže tvoj príspevok sa nezakladá na ...Zobrazit celý příspěvek
cit. "Hevonen 19:08 14.05.2023
Pjaro: daný tender bol zrušený, takže nevieme kto ako cenu by ponukol, ani ci by sa do tendra prihlásil.
Takže tvoj príspevok sa nezakladá na pravde a ani na jedno tvrdenie nemáš žiaden dôkaz.
Vyhlasovateľ tendra nemôže nijako prinútiť výrobcu, aby sa do tendra prihlásil."Skrýt celý příspěvek
Len tak mimochodom, nedavno Zetor testoval Gerlach v Norsku a prezentoval ho ako made in CR. Slovensky privlastok mal len do doby pokial mal realnu sancu sa presadit na SVK. ...Zobrazit celý příspěvek
Len tak mimochodom, nedavno Zetor testoval Gerlach v Norsku a prezentoval ho ako made in CR.
Slovensky privlastok mal len do doby pokial mal realnu sancu sa presadit na SVK.
Mozeme byt hrdy na konstrukterov , ale to je asi tak vsetko.
Budeme mat zdarma JLTV a budme za to Nadovi vdacny.Skrýt celý příspěvekTak na ich slovenskej facebookovej stránke Zetor Engineering Slovakia, a.s. o tom pravidelne informojú pričom ako práve pozerám v diskusii mihajú sa tam aj známe palbácke ...Zobrazit celý příspěvek
Tak na ich slovenskej facebookovej stránke Zetor Engineering Slovakia, a.s. o tom pravidelne informojú pričom ako práve pozerám v diskusii mihajú sa tam aj známe palbácke "tváre"
https://www.facebook.com/zetor... Skrýt celý příspěvekTa diskusia je vyzivna, sami flastenci a absolventi vysokej skoly zivota: “…Slovenska palebna sila…” “…vlada nevie co mame doma, asi len sracky zo zapadu…” “Dufam, ze nebudu ...Zobrazit celý příspěvek
Ta diskusia je vyzivna, sami flastenci a absolventi vysokej skoly zivota:
“…Slovenska palebna sila…”
“…vlada nevie co mame doma, asi len sracky zo zapadu…”
“Dufam, ze nebudu darovane UA…”
A konecne prakticky postreh: “ Toto je aspoň vyrobené v metrickom systéme. Ale tie americký, ktoré chce rýchlo kúpiť Napoleonských nie. Stratia skrutku a stroj bude nepojazdný, lebo v Európe také nemáme.”
“ Hlavne, že Naďko nakupoval OT čka zo Švédska.”
Dalej som uz nemal silu…
Nevadi, ze tam nieje jedina slovenska suciastka (ani tie skrutky, ani plechy), hlavne ze je tam niekde nacapena sk vlajka (pripadne cz, podla toho, kde sa to prezentuje) a uz je to nase, najlepsie na svete… Ale potraviny radsej chodia nakupovat do Polska, lebo tam su lacnejsie…Skrýt celý příspěvek
Ja neviem prečo si niekto myslí, že by sme nedopriali nákup domácemu výrobcovi pokiaľ by mal niečo adekvátne. V takom prípade by si to naša armáda už dávno objednala. Takto sa ...Zobrazit celý příspěvek
Ja neviem prečo si niekto myslí, že by sme nedopriali nákup domácemu výrobcovi pokiaľ by mal niečo adekvátne. V takom prípade by si to naša armáda už dávno objednala. Takto sa desiatky rokov naša armáda venuje len tomu ako zabrániť aby jej naše oligarchické štruktúry vydodali nepoužiteľné zariadenia a bojové systémy. Viď napríklad systém Mokys alebo aj tie Aligátory, kontrakt na údržbu MIGov atď. Sme maličká krajina takže čo sa nepresadí najprv na svetovom trhu tak to by som od domácich výrobcov proste nekupoval. V opačnom prípade skončíme pri nakupovaní domácich amatérskych výrobkov, ktoré sú jednorázovo postavené na vyberanie domácej armády. Armáda predsa nie je smetný kôš pre domácich oligarchov!
Bohužiaľ väčšina obyvateľstva neštudovala ekonomiku takže nechápe, že výrobok z ktorého predáš iba 200 kusov pre našu armádu proste nemôže byť kvalitný ani adekvátny.Skrýt celý příspěvekK obrneným vodidlám 4x4 je/bolo namieste spraviť transparentné verejné obstarávanie kde by sa kvality toho, ktorého vozidla preukázali a áno aj za možnej účasti tuzemských výrobcov ...Zobrazit celý příspěvek
K obrneným vodidlám 4x4 je/bolo namieste spraviť transparentné verejné obstarávanie kde by sa kvality toho, ktorého vozidla preukázali a áno aj za možnej účasti tuzemských výrobcov bezpečnostného a obranného priemyslu obrnených vozidiel 4x4.
Spoločnosti bezpečnostného a obranného priemyslu vyrýbajúce vozidlá v SR tak nedostali možnosť súťažiť pričom ak vezmem tie ktoré sa zúčastnili skúšok, testov, prieskumu trhu boli by to v súčasnosti tieto v abecednom poradí:
• KERAMETAL (Slovenská republika) – vozidlo ALIGATOR 4x4 MASTER II,
• MSM Group s.r.o. (Slovenská republika) – vozidlo PATRIOT 4x4,
• ZETOR Engineering Slovakia a.s. (SR) – vozidlo ZETOR GERLACH.
zdroj: https://rokovania.gov.sk/RVL/M... Skrýt celý příspěvekA ktere z tech jmenovanych vozidel budou lepsi nez JLTV myslis ? :))
A ktere z tech jmenovanych vozidel budou lepsi nez JLTV myslis ? :))
No len aby nam bratia cesi zase nevycitali slovensky nacionalizmus, ked si takto prisvojujeme zetor aj patriota.
No len aby nam bratia cesi zase nevycitali slovensky nacionalizmus, ked si takto prisvojujeme zetor aj patriota.
Tak když si je přisvojujete, tak si je teda klidně nechte... Stejně je nikdo jiny nechce... ;)
Tak když si je přisvojujete, tak si je teda klidně nechte... Stejně je nikdo jiny nechce... ;)
Pokiaľ sa ten ktorý zbraňový systém teda v danom prípade aj obrnené vozidlá 4x4 vyrábajú v SR v maximálnej možnej miere najlepšie prenesenie výroby a za takýchto zamestnancov v SR ...Zobrazit celý příspěvek
Pokiaľ sa ten ktorý zbraňový systém teda v danom prípade aj obrnené vozidlá 4x4 vyrábajú v SR v maximálnej možnej miere najlepšie prenesenie výroby a za takýchto zamestnancov v SR platia dane a odvody tak v princípe je mi jedno odkiaľ je pôvodom takéto obrnené vozidlo. Samozrejme ak R&D prebieha aj v tuzemsku je to len ďalšie plus. Obdobne a nie nemenej to platí aj pri poskytovaní servisu počas životného cyklu.
Percentuálne zapojenie bezpečnostného a obranného priemyslu predsa býva významným kritériom vo verených obstarávaniach.
Nekupujme, čo vieme vyrobiť sami
zdroj: https://komentare.sme.sk/c/231...
link: https://www.youtube.com/watch?...
link: https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek“… najlepšie prenesenie výroby a za takýchto zamestnancov v SR platia dane a odvody tak v princípe je mi jedno odkiaľ je pôvodom takéto obrnené vozidlo. Samozrejme ak R&D prebieha ...Zobrazit celý příspěvek
“… najlepšie prenesenie výroby a za takýchto zamestnancov v SR platia dane a odvody tak v princípe je mi jedno odkiaľ je pôvodom takéto obrnené vozidlo. Samozrejme ak R&D prebieha aj v tuzemsku je to len ďalšie plus. ”
A preto je SR v takej prdeli akej je. Pretoze snom kazdeho slovaka sa je hlavne dobre narobit a zodrat vo fabrike.
Hlavne vyrabat !!!!
Staty ktore povazujeme za vyspele, maju myslenie nastavene presne naopak - vyvinut doma, vyrobne prava drzat doma a ked sa podari aj doma vyrabat, tak je to prijemne plus.
Vyrobna fabrika ma zo vsetkych stupnov najmensi zisk (prida u hodnotu). Najvacsiu ma z predaja obchodnik, potom vyvojar, drzitel licencie a az nakoniec vyrobny podnik. Posudzovat prinos produktu podla toho ci sa doma vyraba alebo nie, nieje celkom spravne, nakolko o samotnej vyrobe rozhoduje niekto iny. Aj rusom ostali kompletne automobilky, ale auta tam uz ziadne vyrobit nevedia. Drzat sa lopaty Slovensku nepomoze.
Patriot je konstrukcia Tatra, Gerlach je tiez projektovany CZ spolocnostou. Zalezi, kto drzi licenciu.Skrýt celý příspěvek
To vás sakra platí nějaký slovenský lobbista, že tady furt omýváte ty stejně s*ačky o skvělých slovenských výrobcích?? Aligator je totální šrot, to vám potvrdí každý kdo v něm ...Zobrazit celý příspěvek
To vás sakra platí nějaký slovenský lobbista, že tady furt omýváte ty stejně s*ačky o skvělých slovenských výrobcích?? Aligator je totální šrot, to vám potvrdí každý kdo v něm seděl. A zajímalo by mě, kolik je toho na Gerlachovi a Patriotovi slovenského, ale ok.. Jednu věc ale nikdo kdo má aspoň základní povědomí o vojenské technice popřít- JLTV všechny tyto vozidla v pohodě svýma parametry strčí do kapsy, je mnohem rozšířenější (unifikace techniky se spojenci), existuje víc verzí, ale nejdůležitější- je to vozidlo PROVĚŘENÉ nejnáročnější armádou na světě! Pokud si myslíte že nějaká slovenská komise dokáže lépe zhodnotit kvality vozidla 4x4 tak mi dovolte, abych se vám vysmál :DSkrýt celý příspěvek
Transparentné verejné obstarávanie - myslíš také, kde sa stanoví maximálna dlžka alebo veľkosť kolies, aby presne vyhovovala jednému z týchto vozidiel. Ale nestanoví sa tak ...Zobrazit celý příspěvek
Transparentné verejné obstarávanie - myslíš také, kde sa stanoví maximálna dlžka alebo veľkosť kolies, aby presne vyhovovala jednému z týchto vozidiel.
Ale nestanoví sa tak dôležitá vec ako je maximálna hmotnosť , aby sa dali prenášať v podvese vrtuľníka (asi preto, lebo by väčšina z nich bola vyradená ) .
Som zvedavý na porovnanie vozidiel v kopcovitom teréne po dlhých dažďoch alebo v zime.Skrýt celý příspěvekNa transparentné verejné obstarávanie predsa bolo od 04/2020 času dosˇť alebo si myslíte, že demokrati by nedokázali vysúťažiť na základe koncepčne zvolených kritérií bojové ...Zobrazit celý příspěvek
Na transparentné verejné obstarávanie predsa bolo od 04/2020 času dosˇť alebo si myslíte, že demokrati by nedokázali vysúťažiť na základe koncepčne zvolených kritérií bojové obrnené vozidlá 4x4 a montovať s aspoň nejakým percetom domácej pridanej hodnoty.
Ale no tak.Skrýt celý příspěvekNemysli si, že by Naď znova rozbehol tender na VTV4x4 , aj keby nebol žiaden covid a vojna na ukrajine, pretože musel hasiť dôležitejšie veci. Otázka VTV je tu znova len preto, ...Zobrazit celý příspěvek
Nemysli si, že by Naď znova rozbehol tender na VTV4x4 , aj keby nebol žiaden covid a vojna na ukrajine, pretože musel hasiť dôležitejšie veci.
Otázka VTV je tu znova len preto, že sa objavila ponuka na JLVT za americké peniaze, ktorá by nás stála len ďakujem a nejaké drobné k tomu.
Takže si prosím odpusť reči o verejnom obstarávaní VTV, nie sú na to peniaze.
Mimochodom, pripomeniem ti niekdajší tender na VTV popísaný v https://www.armadninoviny.cz/s...
"Nyní chce MO SR nakoupit 424 vozidel za 321 milionů euro. Rozdíl v ceně nebyl vysvětlen, ale podle tiskové mluvčí Danky Capákové MO SR nakoupí vozidla 4×4 „jen“ v základním provedení, tedy bez zbraní a speciální výbavy (případně speciálních nástaveb)."
Takže holátko - pretože veci ako zbraňové stanice pre favorita neboli a ešte sa na nich len pracuje. Zakrývalo sa to rečami o znížení ceny. Celá deklarácia pripavenosti v preklade znamená, že dakedy ... raz ... o X rokov budú použiteľné pre armádu.Skrýt celý příspěvek
Prečo by sa nemala stanoviť veľkosť kolies ako základný parameter prechodnosti v teréne
Prečo by sa nemala stanoviť veľkosť kolies ako základný parameter prechodnosti v teréne
S väčšími kolesami si rovnaké vozidlo poradí lepšie v rovnakom teréne. Jednoducho fyzika Zároveň, OS si zvolili veľkosť kolesa používanej na Tatrach a Manoch a rovnaké požadovali ...Zobrazit celý příspěvek
S väčšími kolesami si rovnaké vozidlo poradí lepšie v rovnakom teréne. Jednoducho fyzika
Zároveň, OS si zvolili veľkosť kolesa používanej na Tatrach a Manoch a rovnaké požadovali aj pre OT 4x4. Úplne logicky.
Výrobca nebude OS diktovať rozmer kolies.Skrýt celý příspěvekPrečo JLTV nebolo v tendri ? Asi preto, lebo by bol v použiteľnosti v boji a priechodnosti terénom na prvých miestach a ešte ďaleko podliezol gerlach v cene. Čím by sa naplnilo ...Zobrazit celý příspěvek
Prečo JLTV nebolo v tendri ? Asi preto, lebo by bol v použiteľnosti v boji a priechodnosti terénom na prvých miestach a ešte ďaleko podliezol gerlach v cene.
Čím by sa naplnilo Arthurovo - účelné, účinné, efektívne a hospodárne. Keďže Arthur to dobre vie, vytasil posledné eso ktoré prebíja všetko - nech je vyrobené u nás.
Potom účelnosť, efektívnosť a hospodárnosť už nie je dôležitá, že ?Skrýt celý příspěvekpjaro77: V skutku úsmevné ako si tam chcete dávať ďalšie kritéria. Apropo to sú ktitéria zo str. 61 ŠTÚDIA USKUTOČNITEĽNOSTI PRE „Obstaranie Bojových obrnených vozidiel 8x8“ (BOV ...Zobrazit celý příspěvek
pjaro77:
V skutku úsmevné ako si tam chcete dávať ďalšie kritéria.
Apropo to sú ktitéria zo str. 61 ŠTÚDIA USKUTOČNITEĽNOSTI PRE „Obstaranie Bojových obrnených vozidiel 8x8“ (BOV 8x8) Marec 2022 a (prípadne str. 60 ŠTÚDIA USKUTOČNITEĽNOSTI PRE „Obstaranie Pásových bojových obrnených vozidiel a Pásových obrnených vozidiel“ (PBOV a POV) November 2022
zdroj: https://www.mosr.sk/data/files...
zdroj: https://www.mosr.sk/data/files... Skrýt celý příspěvekPjaro: daný tender bol zrušený, takže nevieme kto ako cenu by ponukol, ani ci by sa do tendra prihlásil. Takže tvoj príspevok sa nezakladá na pravde a ani na jedno tvrdenie nemáš ...Zobrazit celý příspěvek
Pjaro: daný tender bol zrušený, takže nevieme kto ako cenu by ponukol, ani ci by sa do tendra prihlásil.
Takže tvoj príspevok sa nezakladá na pravde a ani na jedno tvrdenie nemáš žiaden dôkaz.
Vyhlasovateľ tendra nemôže nijako prinútiť výrobcu, aby sa do tendra prihlásil.Skrýt celý příspěvek
Až pri transparentnom výberovom konaní s kritériami ktoré si dal pár príspevkov vyššie by sa v plnej nahote ukázalo, že porovnateľné hocičo vyrobené u nás alebo v Čechách by stálo ...Zobrazit celý příspěvek
Až pri transparentnom výberovom konaní s kritériami ktoré si dal pár príspevkov vyššie by sa v plnej nahote ukázalo, že porovnateľné hocičo vyrobené u nás alebo v Čechách by stálo raz toľko ako toto JLTV, ktorého vývoj sa rozpustil v množstve kusov ktoré už vyrobili resp. vyrobia. Tu je navyše jeden bonus, nemusíš z kapsy vybrať reálne peniaze a položiť ich na stôl.Skrýt celý příspěvek
Aký je rozdiel v tom, že OSSR feat. MOSR si vyberie v zmysle dlhodobého plánu rozvoja obrany do 2035 z USA grantu - fondu FMF (Foreign Military Financing) zbrane a zbraňové ...Zobrazit celý příspěvek
Aký je rozdiel v tom, že OSSR feat. MOSR si vyberie v zmysle dlhodobého plánu rozvoja obrany do 2035 z USA grantu - fondu FMF (Foreign Military Financing) zbrane a zbraňové systémy, ktoré v drvivej väčšine Slovensku nemáme výskum a vývoj a následnú schopnosť vyrobiť ich a "MY" teda nie obrnené vozidlá 4x4. Viď. napr. už spomenutý názor generálporučíka Pavla Macka v relácii TA3 "Ako ďalej v modernizácii našich ozbrojených síl?" predsa povedal jasne Ako môžeme túto pomoc využiť? Ako by sme mali modernizovať naše ozbrojené sily? Aké zásady by sme mali ctiť?
A k obrneným vodidlám 4x4 bude namieste spraviť transparentné verejné obstarávanie kde by sa kvality toho, ktorého vozidla preukázali a áno aj za možnej účasti tuzemských výrobcov bezpečnostného a obranného priemyslu obrnených vozidiel 4x4.
Kritéria obstarávania:
Pri hodnotení ponúk bol hlavný dôraz kladený na atribúty uvedené v nasledujúcich bodoch.
• Celková cena vozidla
• Celková cena integrovanej logistickej podpory
• Prevádzkové náklady
• Ďalšie kritériá (ďalšie požiadavky, ktorých hodnota sa nevyjadruje cenou)
Percento zapojenia sa obranného priemyslu Slovenskej republiky, splnenie technických požiadaviek, termíny dodávok, Interoperabilita s NATO a účasť na kontrakte bude podmienená zaručením dodávok náhradných dielov a poskytovaním opráv v krízových a mimoriadnych situáciách.
A Vy máte vešteckú guľu ako by to dopadlo? Napr. Portugalskom obstarávaní vyhrala španielska Urovesa so obrneným automobilom 4x4 VAMTAC ST5.
zdroj: https://www.youtube.com/watch?...
zdroj: https://www.armyrecognition.co... Skrýt celý příspěvekHistorická skúsenosť mi hovorí, že samotný vývoj a následná výroba malého počtu hociakeho vozidla je vždy drahšia ako sériová veľkovýroba. O následnej technickej podpore, logistike ...Zobrazit celý příspěvek
Historická skúsenosť mi hovorí, že samotný vývoj a následná výroba malého počtu hociakeho vozidla je vždy drahšia ako sériová veľkovýroba. O následnej technickej podpore, logistike náhradných dielov atď. ani nehovorím. Ale hlavne vieme ako to na Slovensku chodí, všetko ide cez nejakých prostredníkov a ulieva sa na mnoho strán, takže tak. A pri všetkej úcte ku generálovi Mackovi, toto je viac politické ako odborné vyhlásenie.Skrýt celý příspěvek
K tým kritérim, čo si napísal, pridaj ešte dva veľmi dôležité - priechodnosť terénom a použiteľnosť v boji. Tam patrí integrácia zbraňových staníc, senzorov , dronov, PTRS, ... ...Zobrazit celý příspěvek
K tým kritérim, čo si napísal, pridaj ešte dva veľmi dôležité - priechodnosť terénom a použiteľnosť v boji.
Tam patrí integrácia zbraňových staníc, senzorov , dronov, PTRS, ... plus existencia špecialnych verzií.
Nie nejaká budúca o X rokov , súčasná.
S ohľadom na to kriterium nevieme vyvinúť obrnené vozidlá 4x4 v rozumnom čase , aby sme konkurovali súčasným JLVT alebo MOWAG.
Takže ešte raz - zbytočne navrhuješ tender, pretože naše vozidlá alebo české by v tej konkurencii zhoreli ako papier.
Keď tak silou mocou vláde ide o výrobu u nás, nech zadá priamy vývoj Zetoru alebo inej firme, a bude pokoj.
Bude to nakoniec drahšie a trvať dlho ale budeme sa hrdiť, že máme naše.Skrýt celý příspěvek
čo sa zoberie sa rozhodne až po upresnení ponuky: https://www.aktuality.sk/clano... Iba ...Zobrazit celý příspěvek
čo sa zoberie sa rozhodne až po upresnení ponuky: https://www.aktuality.sk/clano...
Iba vydelením 250 mil /192 ks je 1,3mil./ks.
V 2007 stála stanica crows 190 000. https://en.wikipedia.org/wiki/...
Čo tak zdraželo? V diskusii Slovenská armáda spustila nákup taktických vozidel 4×4 sa hovorilo o 400 000 za kus aj zo stanicou.Skrýt celý příspěvekPokud jste nekdy videl v TV reklamu na nove auto, tak presne tak to funguje… ukazi Vam libivy kousek v “plne vybave” a nakonci napisu, ze za ceny od… a tady je to stejne, ta ...Zobrazit celý příspěvek
Pokud jste nekdy videl v TV reklamu na nove auto, tak presne tak to funguje… ukazi Vam libivy kousek v “plne vybave” a nakonci napisu, ze za ceny od… a tady je to stejne, ta potencionalni cena 1,3mil za kus neni jen za auto, ale i za plnou nadrz, “vozik” plny nahradnich dilu a munice, opravarensky “kout” pro kutila, kompletni zaskoleni aco ja vim co jeste; takze to auto muze stat klidne “jen” 399000,- ale kupuje se mnohem vice veci okolo ✌️Skrýt celý příspěvek
Dobre si spominam ked poliaci modul crows na abramsoch velmi chvalili? 12.7mm je na take auticko solidna palebna sila! Po tomto clanku JlTV vyzera este lepsie. Je sice pravda ...Zobrazit celý příspěvek
Dobre si spominam ked poliaci modul crows na abramsoch velmi chvalili?
12.7mm je na take auticko solidna palebna sila!
Po tomto clanku JlTV vyzera este lepsie.
Je sice pravda ze 4x4 poskladat vieme, ale kolko by bolo treba este vyvoja na osadenie zbranovych systemov ,to nechcem ani pomysliet kde by to viedlo...Skrýt celý příspěvekPoskládat můžeme. Ale pokud nenajde při zkouškách desítky tisíců kilometrů v létě, zimě, dešti, sněhu, mrazu, v písku, v horách, vodě, blátě, po šutrech... tak to bude pořád ...Zobrazit celý příspěvek
Poskládat můžeme. Ale pokud nenajde při zkouškách desítky tisíců kilometrů v létě, zimě, dešti, sněhu, mrazu, v písku, v horách, vodě, blátě, po šutrech... tak to bude pořád prototyp. A do války nechcete jet s prototypem.Skrýt celý příspěvek
Ako dlho sa v dobách ČSĽA testovala nová pozemná technika ? Predpokladám, že väčšinu testov spravili v ZSSR. I tak však isté vozidlá mali slabú priechodnosť terénom napríklad ...Zobrazit celý příspěvek
Ako dlho sa v dobách ČSĽA testovala nová pozemná technika ?
Predpokladám, že väčšinu testov spravili v ZSSR.
I tak však isté vozidlá mali slabú priechodnosť terénom napríklad BRDM-1 / OT-65.Skrýt celý příspěvekČSLA Je 30tiletá historie... Jak to chceš srovnávat se současností... Dále nevím jak to jako myslíš s tím BRDM1/OT-65... BRDjednička není ani ve snu Maďarský KOT OT-65 a to i když ...Zobrazit celý příspěvek
ČSLA Je 30tiletá historie... Jak to chceš srovnávat se současností... Dále nevím jak to jako myslíš s tím BRDM1/OT-65... BRDjednička není ani ve snu Maďarský KOT OT-65 a to i když z něho vycházel...Skrýt celý příspěvek
SR si môže vybrať z USA grantu - fondu FMF (Foreign Military Financing) zbrane a zbraňové systémy, pre ktoré v drvivej väčšine Slovensku nemáme výskum a vývoj a následnú schopnosť ...Zobrazit celý příspěvek
SR si môže vybrať z USA grantu - fondu FMF (Foreign Military Financing) zbrane a zbraňové systémy, pre ktoré v drvivej väčšine Slovensku nemáme výskum a vývoj a následnú schopnosť vyrobiť ich a "MY" si vyberieme 192ks amerických obrnených vozidiel 4x4 (nič proti ich kvalitám) kde na Slovensku máme dokonca min dvoch tuzemských výrobcov bojových obrnených vozidiel 4x4.
generálporučík Macko to v relácii TA3 "Ako ďalej v modernizácii našich ozbrojených síl?" predsa povedal jasne Ako môžeme túto pomoc využiť? Ako by sme mali modernizovať naše ozbrojené sily? Aké zásady by sme mali ctiť? :
link: https://www.youtube.com/watch?...
K obrneným vodidlám 4x4 je namieste spraviť transparentné verejné obstarávanie kde by sa kvality toho, ktorého vozidla preukázali a áno aj za možnej účasti tuzemských výrobcov bezpečnostného a obranného priemyslu obrnených vozidiel 4x4.
Len pripomeniem, že švédskych pásových BVP bude 152ks a fínskych kolesových BOV 8x8 bude 76ks, ale prečo 192ks kolesových obrnených vozidiel 4x4 má byť bez možnosti uchádzať sa slovenským (ale napr. aj EÚ/NATO) spoločnostiam vyrábajúcich obrnené vozidlá 4x4 mi stále nejak nevychádza...Skrýt celý příspěvekS istou davkou zhovievavosti by sa za slovenske vozidlo dal označiť aligator2 master. A to vozidlo sa predviedlo v konkurencii (TUR,SUI,FRA,UAE,DEU) na Záhorí tak ze po prvom dni ...Zobrazit celý příspěvek
S istou davkou zhovievavosti by sa za slovenske vozidlo dal označiť aligator2 master. A to vozidlo sa predviedlo v konkurencii (TUR,SUI,FRA,UAE,DEU) na Záhorí tak ze po prvom dni ho každý ľutoval. A po druhom dni bol uz iba prekážka na okruhu.
Gerlach ma slovenský iba názov. Sice vyzerá dobre, ale jednak na JLTV nemá, a jednak nevidím dovod preco uprednostniť slabšie vozidlo len zo sentimwntu ze je české.Skrýt celý příspěvekMO SR - UV-3476/2019 Informácia o výsledkoch skúšok, testov, prieskumu trhu Bojového obrneného vozidla/Viacúčelového taktického vozidla 4x4 a návrh postupu realizácie ...Zobrazit celý příspěvek
MO SR - UV-3476/2019
Informácia o výsledkoch skúšok, testov, prieskumu trhu Bojového obrneného vozidla/Viacúčelového taktického vozidla 4x4 a návrh postupu realizácie obstarávania
Prieskum trhu
V rámci riešenia projektu BOV/VTV 4x4 bola v roku 2013 spracovaná Štúdia realizovateľnosti, ktorá definovala a porovnávala parametre vozidiel. Pri riešení projektu bol začatý proces „prieskumu trhu“ vozidiel, ktoré sú v používaní členskými krajinami NATO alebo sa vyrábajú v členskej krajine Európskej únii (ďalej len „EÚ“).
Na základe uvedeného bol organizovaný INDUSTRY DAY 2017, na ktorý bolo pozvaných 15 spoločností. V rámci prezentácii boli predstavené vozidlá domácich a zahraničných spoločnosti, na ktorých boli vykonané prvé skúšky a testy overenia taktickotechnických parametrov.
Pre objektívnejšie hodnotenie „prieskumu trhu“ boli začiatkom roku 2018 vybrané spoločnosti požiadané o zaslanie technickej špecifikácie ako aj predbežnej cenovej ponuky 4 na jednotlivé vozidlá v základnej verzii. Zároveň spoločnosti boli požiadané o zaslanie informácie o možnom zapojení slovenských firiem do tohto projektu.
V priebehu roku 2018 bolo celkovo vykonaných 13 pracovných rokovaní s nasledovnými výrobcami alebo výhradnými zástupcami výrobcov vozidiel BOV/VTV 4x4:
• Otokar Otomotive Savunma Sanayi A.S. (Turecko) – vozidlo COBRA II 4x4,
• Lockheed Martin (USA) – vozidlo LM 4x4,
• MSM Group s.r.o. (Slovenská republika) – vozidlo PATRIOT 4x4,
• SVOS, spol. s.r.o. (Česká republika) a ROBUS s.r.o. Krupina (Slovenská republika) – vozidlo PERUN 4x4,
• VOP CZ s.p. (Česká republika) – vozidlo NIMR440A 4x4,
• Renault Truck Defense (Francúzsko) – vozidlo SHERPA 4x4,
• FNSS Savunna Sistemieri A.S. (Turecko) – vozidlo EJDER YALCIN (Drak),
• General Dynamics European Land System (Švajčiarsko – Mowag) – vozidlo EAGLE 4x4,
• IVECO (Taliansko) cez PRAGA Export s.r.o. (Česká republika) – vozidlo IVECO LMV 4x4,
• KRAUSS–MAFFEI – WEGMANN (KMW) (Nemecko) – vozidlo DINGO 2 4x4,
• KERAMETAL (Slovenská republika) – vozidlo ALIGATOR 4x4 MASTER II,
• OSHKOSH (USA) – vozidlo JLTV,
• ZETOR Engineering Slovakia a.s. (SR) – vozidlo ZETOR GERLACH.
Tovary v oblasti obrany a bezpečnosti ako vojenská technika svojou povahou majú charakter citlivých zákaziek, pri ktorých existuje veľké riziko zneužitia chránených informácií. Nákup vojenskej techniky je špecifický, pretože požadované technické parametre musia zadefinovať odborníci ozbrojených síl Slovenskej republiky. Tieto sú z hľadiska suverenity každého štátu jedinečné, musia v zmysle platnej legislatívy prejsť procesom skúšok (kontrolné a vojskové skúšky), kde sa overujú jej technicko-taktické parametre a vojenské a bojové spôsobilosti.
Technické hodnotenia vybraných parametrov vozidiel boli vykonané prostredníctvom Vojenského skúšobného a technického ústavu (ďalej len VTSÚ) na Záhorí ako nezávislého ústavu v gescii Ministerstva obrany Slovenskej republiky (Skúšobné laboratórium S-145 a Autorizovaná osoba SKTC- 173). Pri vozidlách boli overované deklarované technické parametre. Rovnako boli vykonané skúšky vozidiel resp. verzie vozidiel, ktoré boli prezentované počas výstavy IDEB 2018 v Bratislave. Skúšok sa zúčastnili pracovníci VTSU a dvaja zástupcovia spoločností, aby bola zaručená maximálna objektivita skúšok bez zásahu rôznych vonkajších vplyvov.
Skúšky vybraných vozidiel boli zamerané na porovnanie parametrov ponúkaných vozidiel s požiadavkou ozbrojených síl Slovenskej republiky. Účelom týchto skúšok nebolo vykonať strelecké, taktické a iné špeciálne skúšky, ale skúšky na overenie deklarovaných technických parametrov, ktoré prezentovali spoločnosti.
Predstavené vozidlá v aktuálnom konštrukčnom riešení nespĺňali v plnom rozsahu technické požiadavky predložené OS SR. Svojou špecifikáciou spĺňajú požiadavky na jednotnú platformu vozidla na 70-90%. Pri hodnotení jednotlivých vozidiel bola však braná do úvahy skutočnosť, že vozidlá neboli vyrobené podľa objednávky (konkrétnej požiadavky) OS SR. Ich konštrukčné a technické riešenia vychádzajú z potrieb iných armád. Napriek tomu výrobcovia vozidiel počas rokovaní deklarovali pripravenosť splniť požiadavky OS SR a vozidlá prispôsobiť na požadované parametre.
____________________________________
Vyhodnotenie pripomienkového konania
ZBOP SR - zásadná pripomienka
Vo vlastnom materiáli "Informácia o výsledkoch skúšok, testov, prieskumu trhu Bojového obrneného vozidla/Viacúčelového taktického vozidla 4x4 a návrh postupu realizácie obstarávania" je v Časti 2. Prieskum trhu v poslednom odstavci uvedené: "Správa o skúškach je prílohou materiálu". Táto príloha materiálu však nie je súčasťou dokumentov k Informácii o výsledkoch skúšok, testov, prieskumu trhu Bojového obrneného vozidla/Viacúčelového taktického vozidla 4x4 a návrh postupu realizácie obstarávania, ktoré sú predmetom medzirezortného pripomienkového konania. Žiadame spomínanú prílohu priložiť k ostatným materiálom, určeným na medzirezortné pripomienkovanie.
Neakceptovaná
Uvedené informácie podliehajú utajeniu a sú označované spoločnosťami ako Business Confidential.
zdroj: https://rokovania.gov.sk/RVL/M...
Vzhľadom na vyššie uvedené je Váš komentár hurvo len vyjadrením subjektívneho úsudku vo forme pocitov...Skrýt celý příspěvekPerun, gerlach, ani jltv tam neboli.... Subjektivny pocit bol najlepší z eagla, (prekvapivo) dinga a (borisa) yalcina. Objektivny fakt bol ze aligátor v jednom kuse zapadal. Ešte ...Zobrazit celý příspěvek
Perun, gerlach, ani jltv tam neboli....
Subjektivny pocit bol najlepší z eagla, (prekvapivo) dinga a (borisa) yalcina.
Objektivny fakt bol ze aligátor v jednom kuse zapadal. Ešte zo začiatku mu konkureti pomohli a vytahovali ho, ale po osmom raze uz na neho srali a obchadzali ho.
A moj subjektivny pocit bol že vyrobiť auto tak na ako aligátor 2 je umenie.
Zamrezovat predne sedadla od zadnych bol počin hodny genia. A smrad z rozzeravenej farby natretej na vyfuku, bol v kabine mimoriadne uspokujuci. Zabudovane fackovanie osadky opierkami hlavy bola len čerešnička na torte.
Take som mal subjektivne pocity no.Skrýt celý příspěvek
Aligator 2 bol vyvinuty a vyprototypovany vo firme IPM industries Zvolen.
Tuto firmu nasledne kupil HTC holding a zaclenil do Zetor Engineering SK (alebo tak nejak).Aligator 2 bol vyvinuty a vyprototypovany vo firme IPM industries Zvolen.
Tuto firmu nasledne kupil HTC holding a zaclenil do Zetor Engineering SK (alebo tak nejak).Však oslovili osvedčenú R&D spoločnosť obrnených vozidiel 4x4, Práve som pozrel FB toho Zetoru Engineering a akurát boli v Norsku pri testovaní integrácie zbraňových ...Zobrazit celý příspěvek
Však oslovili osvedčenú R&D spoločnosť obrnených vozidiel 4x4,
Práve som pozrel FB toho Zetoru Engineering a akurát boli v Norsku pri testovaní integrácie zbraňových staníc:
Kongsberg RS6 vybavenou 30x113 mm kanonom a PROTECTOR #RS4
zdroj: https://www.facebook.com/zetor...
link: https://www.kongsberg.com/kda/...
link: https://www.kongsberg.com/kda/... Skrýt celý příspěvek
Čo myslíš, keď si to napísal 1000x všade kde sa dá, na AN aj palbe a všetci ťa ľudovo povedané poslali do p***, tak čo od tohto tapetovania očakávaš? Nikto tu nespochybňuje, že ...Zobrazit celý příspěvek
Čo myslíš, keď si to napísal 1000x všade kde sa dá, na AN aj palbe a všetci ťa ľudovo povedané poslali do p***, tak čo od tohto tapetovania očakávaš?
Nikto tu nespochybňuje, že Macko je odborník, ale je to aj politik a podľa toho sa tak aj správa. Okrem toho Gerlach je obrovský mastodont 12t čo uvezie len 1,5 tony a Aligator pohorel u nás na skúškach a podľa všetkého ani Indonézia z neho nie je nadšená. A teraz to porovnaj s JLTV.
A ešte nezabúdaj, že tie „autá" majú ísť 5. PŠU a VÝSADKÁROM, ktorý z logiky veci vyžadujú ľahšie veci, takže tie gerlachy sú ešte nevhodnejšie.Skrýt celý příspěvekPrečo napr. Švédi kupujú Gripeny a nie F-35 a pod.
A pointu nájdete...
P.S. viď. diskusia nižšie čo nechce výsadkový pluk ani speciální síly...Prečo napr. Švédi kupujú Gripeny a nie F-35 a pod.
A pointu nájdete...
P.S. viď. diskusia nižšie čo nechce výsadkový pluk ani speciální síly...Protože potřebují podpořit domácího výrobce a bude to pro ně hodně drahý a z hlediska poměru cena/výkon těžce prodělečný špás. Ale Švédsko má 3x vyšší HDP na hlavu a skoro 6x vyšší ...Zobrazit celý příspěvek
Protože potřebují podpořit domácího výrobce a bude to pro ně hodně drahý a z hlediska poměru cena/výkon těžce prodělečný špás. Ale Švédsko má 3x vyšší HDP na hlavu a skoro 6x vyšší celkové HDP než Slovensko a navíc do své armády pravidelně investuje a nemá naakumulováno 20 let vnitřního dluhu...Skrýt celý příspěvek
Pretože Gripen je dobrý stroj aj v porovnaní s F-35, kdežto Aligator 2 v porovnaní s konkurenciou dobrý stroj proste nie je.
Pretože Gripen je dobrý stroj aj v porovnaní s F-35, kdežto Aligator 2 v porovnaní s konkurenciou dobrý stroj proste nie je.
Predstavené vozidlá v aktuálnom konštrukčnom riešení nespĺňali v plnom rozsahu technické požiadavky predložené OS SR. Svojou špecifikáciou spĺňajú požiadavky na jednotnú platformu ...Zobrazit celý příspěvek
Predstavené vozidlá v aktuálnom konštrukčnom riešení nespĺňali v plnom rozsahu technické požiadavky predložené OS SR. Svojou špecifikáciou spĺňajú požiadavky na jednotnú platformu vozidla na 70-90%. Pri hodnotení jednotlivých vozidiel bola však braná do úvahy skutočnosť, že vozidlá neboli vyrobené podľa objednávky (konkrétnej požiadavky) OS SR. Ich konštrukčné a technické riešenia vychádzajú z potrieb iných armád. Napriek tomu výrobcovia vozidiel počas rokovaní deklarovali pripravenosť splniť požiadavky OS SR a vozidlá prispôsobiť na požadované parametre.
zdroj: https://rokovania.gov.sk/RVL/M... Skrýt celý příspěvekSvojou špecifikáciou spĺňajú požiadavky .... , deklarovali pripravenosť.... Arthur, to je nič iné len byrokraticko manažérske pindanie. Ak chce MOSR silou mocou gerlach alebo ...Zobrazit celý příspěvek
Svojou špecifikáciou spĺňajú požiadavky .... , deklarovali pripravenosť....
Arthur, to je nič iné len byrokraticko manažérske pindanie.
Ak chce MOSR silou mocou gerlach alebo aligator 2, nech sa prestane hrať na pseudo-výberové konanie a priamo zadajú vývoj jednej - dvom firmám. Aspoň sa vyhneme hanbe kvôli špecifikáciám v tendri šitým na mieru pre favorita.
Táto cesta znamená roky vývoja a odlaďovania, to sa týka aj zbraňovej stanice a špecializovaných verzií.
Výsledkom bude podobne drahý stroj a väčšina komponentov aj tak nebude slovenská.Skrýt celý příspěvek
Mňa nezaujíma čo chce, nechce výsadkový pluk AČR, diskusia je o 5. PŠU a 52. výsadkovom prápore. AČR úprimne držím s výstavbou palce nech sa to podarí a je z toho jednotka na ...Zobrazit celý příspěvek
Mňa nezaujíma čo chce, nechce výsadkový pluk AČR, diskusia je o 5. PŠU a 52. výsadkovom prápore. AČR úprimne držím s výstavbou palce nech sa to podarí a je z toho jednotka na svetovej úrovni, ale tam môj eminentný záujem končí.
Ak si si nevšimol AČR a OSSR sa od seba rokmi dosť koncepčne oddelili, takže to, že českí výsadkari požadujú vozidlo s otvorenou koncepciou neznamená, že naši nemôžu používať JLTV. A dôvodom je okrem iného kapacita VzS, veď posúď sám:
VzS AČR budú mať do budúcna 4 ľahké L-410, 6 stredných C-295W/MW, 2 ťažké transportné lietadlá a minimálne 1 plnohodnotnú letku ťažkých transportných vrtuľníkov (12-16, toto je len môj odhad finálne počty sa môžu líšiť) a aspoň 10 UH-1Y Venom.
A preto českí výsadkari budú predpokladám koncepčne bližšie klasickým výsadkarom a tí naši ľahkej elitnej motorizovanej pechote. Ale to je len môj názor.
Oproti tomu VzS OSSR budú mať 4-6 L-410, 2-4 C-27J a max. 18 stredných/ľahkých transportných vrtuľníkov (rátam s tým, že predošlé plány nerátali s CAS vrtuľníkmi, takže preto 18)
A ešte ohľadom Gripenu. Gripen je "pod kapotou" oveľa väčší Švéd, než Gerlach Slovák. A narozdiel od Gerlachu je konkurencieschopný.Skrýt celý příspěvekTak ono v dnešní době PVO se tak nějak z každé výsadkové pěchoty stává pěší/motorizovaná. V nějakém podcastu jsem od samotného Zelinky slyšel, že velké výsadkové operace jsou spíše ...Zobrazit celý příspěvek
Tak ono v dnešní době PVO se tak nějak z každé výsadkové pěchoty stává pěší/motorizovaná. V nějakém podcastu jsem od samotného Zelinky slyšel, že velké výsadkové operace jsou spíše minulostí. Zasazení do boje pomocí vozidel je tak mnohem pravděpodobnější, čemuž odpovídá i maximální požadovaná hmotnost a odolnost vozidel v tendru pro AČR.Skrýt celý příspěvek
Něco takového říklal Matouš a takhle paušálně to rozhodně tvrdit nejde. V každém případě výsadkový pluk chce lehčí a koncepčně úplně jiné vozidlo než je JLTV.
Něco takového říklal Matouš a takhle paušálně to rozhodně tvrdit nejde. V každém případě výsadkový pluk chce lehčí a koncepčně úplně jiné vozidlo než je JLTV.
JLTV super - zbraňový systém budúcnosti. o to viac bije do oka nákup 5000 karabín M4. to je zbraňový systém minulosti. slovensko prezbrojuje zo 7,62 na 5,56. mali sme sa na to ...Zobrazit celý příspěvek
JLTV super - zbraňový systém budúcnosti. o to viac bije do oka nákup 5000 karabín M4. to je zbraňový systém minulosti. slovensko prezbrojuje zo 7,62 na 5,56. mali sme sa na to vy... a prezbrojiť rovno na 6,8. aj tak to raz spravia všetci.
každopádne slovenskí rusofili dostali pred voľbami muníciu do hovnometov. internety sa už trasú pred očakávanými lavínami hlúpostí, ako to tu američania všetko kupujú.Skrýt celý příspěvekĎalší výborný ťah ministra Naďa, bohužial možno posledný. Miesto predraženého tendru SNS za 320 mil eur, na ktorom by sa živili korupčníci a výsledok by bol za x-rokov nejaky ad ...Zobrazit celý příspěvek
Ďalší výborný ťah ministra Naďa, bohužial možno posledný. Miesto predraženého tendru SNS za 320 mil eur, na ktorom by sa živili korupčníci a výsledok by bol za x-rokov nejaky ad hoc pseudodomáci paškvil, dostanu OSSR kvalitne a osvedcene JLTV prakticky "zadarmo".Skrýt celý příspěvek
Nie, posledným ťahom Naďa bude vystrnadenie Gyimesiho z parlamentu - dostal sa tam totiž ako Naďov náhradník. ;-)
Nie, posledným ťahom Naďa bude vystrnadenie Gyimesiho z parlamentu - dostal sa tam totiž ako Naďov náhradník. ;-)
Len technická poznámka k "vyradeniu": Čerstvý prieskum: SNS a Demokrati by sa nedostali do parlamentu, Sme rodina len tesne zdroj: ...Zobrazit celý příspěvek
Len technická poznámka k "vyradeniu": Čerstvý prieskum: SNS a Demokrati by sa nedostali do parlamentu, Sme rodina len tesne
zdroj: https://www.aktuality.sk/clano... Skrýt celý příspěvek
Přál bych si aby se na MO jakou hlavní platformu 4x4 koupili rovněž JLTV.
Pro 43.pluk pak ISV v kombinaci s JLTV.Přál bych si aby se na MO jakou hlavní platformu 4x4 koupili rovněž JLTV.
Pro 43.pluk pak ISV v kombinaci s JLTV.to by bylo až moc krásné takže se to nestane a navíc iveca jsou moc nová.
to by bylo až moc krásné takže se to nestane a navíc iveca jsou moc nová.
Výsadkový pluk ani speciální síly nechtějí JLTV.
Výsadkový pluk ani speciální síly nechtějí JLTV.
Primárně proto že obě složky požadují otevřené auto. Minimálně výsadkáři mají také limit 9,5 a požadují přepravu uvnitř CH-47.
Primárně proto že obě složky požadují otevřené auto. Minimálně výsadkáři mají také limit 9,5 a požadují přepravu uvnitř CH-47.
Pokud američané vybrali pro výsadkové jednotky ISV, tak by jsme je měla AČR následovat. Pro operace v týlu nepřitele dostačující. Pro mírové operace a krizové situace zvolit ...Zobrazit celý příspěvek
Pokud američané vybrali pro výsadkové jednotky ISV, tak by jsme je měla AČR následovat. Pro operace v týlu nepřitele dostačující.
Pro mírové operace a krizové situace zvolit JLTV.
Kočkopes co hledá MO bude další uunikát co jiná armáda v okolí nemá.Skrýt celý příspěvekISV taktéž nesplňuje podmínky. To už je zase příliš odlehčené vozidlo. Je všem celkem pravděpodobné že nabídnou Flyer 72. Ovšem celkem bych se vsadil že tady americké auto ...Zobrazit celý příspěvek
ISV taktéž nesplňuje podmínky. To už je zase příliš odlehčené vozidlo. Je všem celkem pravděpodobné že nabídnou Flyer 72. Ovšem celkem bych se vsadil že tady americké auto neuspěje. Zejména kvůli ceně.
Nemusíme ve všem slepě kopírovat USA. Opravdu ne vždy je jejich řešení nejlepší nebo nejvhodnější.Skrýt celý příspěvekZdravim, moze mi prosim niekto vysvetlit logiku otvoreneho vozidla ktore ale zaroven vazi 8-9 ton? Cize chrani proti minam ale neochrani posadku ani proti lahkym zbraniam? Preco by ...Zobrazit celý příspěvek
Zdravim, moze mi prosim niekto vysvetlit logiku otvoreneho vozidla ktore ale zaroven vazi 8-9 ton? Cize chrani proti minam ale neochrani posadku ani proti lahkym zbraniam? Preco by si niekto namiesto jltv a na druhom konci infantry squad vehicle vybral takyto hybrid ako je napr supacat jackal? DakujemSkrýt celý příspěvek
Protože poskytuje nepřekonatelný situační přehled kompetentní posádce vozidla. Navíc boky mají být chráněné až do úrovně L2. Drtivá většina speciálních a průzkumných jednotek ...Zobrazit celý příspěvek
Protože poskytuje nepřekonatelný situační přehled kompetentní posádce vozidla. Navíc boky mají být chráněné až do úrovně L2.
Drtivá většina speciálních a průzkumných jednotek preferuje takovouhle koncepci vozidla.Skrýt celý příspěvek@Scotty- to je pěknej nesmysl. Supacat je vhodný pro mise typu Afghánistán k nahánění teroristů. Pro takový účel stačí koupit 3ks do misí. Hlavně nevyzbrojovat kvůli tomu celý ...Zobrazit celý příspěvek
@Scotty- to je pěknej nesmysl. Supacat je vhodný pro mise typu Afghánistán k nahánění teroristů. Pro takový účel stačí koupit 3ks do misí. Hlavně nevyzbrojovat kvůli tomu celý pluk, nesmyslnými vozidly.
Výsadkové jednotky mají v klasickém konfliktu bojovat v týlu nepřítele. A tam není potreba pancéřové vozidlo. Vozidlo má výsadkáře a materiál přiblížit od mista výsadou do cílové zóny. Proto američané vybrali ISV Colorado a ne Flyer.
JLTV je pak vhodný pro boj vysadkařů jako lehká pěchota. Vzhledem k množství jiz integrovaných zbraní to je pro nas idealni systém. Rozšířenost JLTV v Evropě je také dobrá.Skrýt celý příspěvekScotty - uvidíme čo s otvorenou koncepciou spraví rozšírenie malých dronov zhadzujúcich upravené ručné granáty u teroristov všetkého druhu. Mimochodom s tou taktikou začal ešte ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty - uvidíme čo s otvorenou koncepciou spraví rozšírenie malých dronov zhadzujúcich upravené ručné granáty u teroristov všetkého druhu.
Mimochodom s tou taktikou začal ešte ISIL , pokiaľ viem.
Aby nakoniec neostala jediná možnosť ich použitia niekde v afganských horách, kde žijú ešte v stredoveku.Skrýt celý příspěvekSupacat nebo jakékoli vozidlo téhle koncepce je přímo ideální pro průzkumné a speciální jednotky. Ostatně na jejich "objednávku" taková vozidla vznikají. Nevím kde berete že je to ...Zobrazit celý příspěvek
Supacat nebo jakékoli vozidlo téhle koncepce je přímo ideální pro průzkumné a speciální jednotky. Ostatně na jejich "objednávku" taková vozidla vznikají. Nevím kde berete že je to nesmyslné vozidlo. Spíš je nesmysl jim cpát JLTV.
Konkrétně u našeho výsadkového pluku se to má tak že buď budou provádět výsadkové operace jen s lehkými vozidly nebo operace které budou od začátku čistě vozidlové. Na ně potřebují odolnější auto které ovšem umožňuje posádce udržovat si situační povědomí, možnost rychlého sesednutí a nasednutí, případně i použití zbraní posádky na vlastní ochranu během transportu.
JLTV je možná dobré pro americké výsadkové divize kde je většina jednotek pouze to co by jsme označili jako padáková pěchota. Pro ně je opravdu lehké otevřené vozidlo zbytečné/nevhodné. Ovšem to není případ AČR a předpokládám že výsadkový prapor OSSR bude podobnější nám než americké výsadkové divizi.Skrýt celý příspěvekVýsadkovy prápor sa buduje pod dohľadom americanov a v ich doktríne je na prvom mieste konvenčný boj.
OSSR skutočne nebuduju nič co sa podobá výsadkovému pluku AČR.Výsadkovy prápor sa buduje pod dohľadom americanov a v ich doktríne je na prvom mieste konvenčný boj.
OSSR skutočne nebuduju nič co sa podobá výsadkovému pluku AČR.Prečo by to mala byť chyba? Vy si choďte svojou cestou a my si pôjdeme svojou. Ani o jednej sa neda povedať, ze by bola nesprávna či správna. Je iná. My budujeme vysoko agilnu ...Zobrazit celý příspěvek
Prečo by to mala byť chyba?
Vy si choďte svojou cestou a my si pôjdeme svojou.
Ani o jednej sa neda povedať, ze by bola nesprávna či správna.
Je iná.
My budujeme vysoko agilnu pechotu a to ake auto použije, je skutočne tretorada záležitosť.Skrýt celý příspěvekPrečo tú jednotku teda voláme výsadkový prápor ?
Mne to pripadá ako hybrid, pechota ktorá vie robiť výskoky a neviem, či má aj horský výcvik.
Pripadajú mi viac ako rangeri.Prečo tú jednotku teda voláme výsadkový prápor ?
Mne to pripadá ako hybrid, pechota ktorá vie robiť výskoky a neviem, či má aj horský výcvik.
Pripadajú mi viac ako rangeri.Pjaro77: Presne preto čo si napísal. Majú aj výsadkovú prípravu (Spartan/UH-60/Mi17 padák a UH60/Mi-17 výsadok s pristatim), rozvíjajú aj špeciálny výcvik vrátane horského, ale ...Zobrazit celý příspěvek
Pjaro77: Presne preto čo si napísal.
Majú aj výsadkovú prípravu (Spartan/UH-60/Mi17 padák a UH60/Mi-17 výsadok s pristatim), rozvíjajú aj špeciálny výcvik vrátane horského, ale rovnako ako 101th potom ako získajú mobilitu, budú mať zatvorené vozidlá, maximálne s vysadenými dverami. Výsadkovú prípravu majú aj chlapci z prieskumného práporu. Hranicia najnižšieho zoskoku je 300m, cvičí sa aj HALO/HAHO.
Pozri si organizáciu 101th z 2023 a jej brigade combat team. Keď tak porovnaj so staršími organizáciami a uvidíš kam sa organizácia pohla a akú mobilitu dostali. Nie sú to žiadne otvorené vozidlá.
Organizácia ktorú pre 52.vpr zvolili presne sedí na našu doktrínu a je budovaná v jej súlade.
V prípade, že sa rozhodne, že niektoré z družstiev dostane otvorenú mobilitu, pôjde sa cestou zavedených MRZR. Cena je v rozpočte MOSR zanedbateľná a narovinu - veľmi ľahko rekvirovateľná.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...