OMNIPOL podepsal dohody s novými zájemci o letouny L 410 NG

OMNIPOL podepsal dohody s novými zájemci o letouny L 410 NG
L 410 NG / Aircraft Industries (Zvětšit)

V pátek 4. listopadu byly v indonéské Jakartě v rámci konané výstavy INDO Defence úspěšně podepsány se společnostmi WISE Air, Starwisata Air a Sulut Airways Indonesia dohody o budoucím nákupu letounů L 410 NG.

Společnosti WISE Air a Starwisata Air jsou civilní provozovatelé osobní vnitrostátní přepravy v Indonésii. Společnost Sulut Airways operuje letadla v Papui Nové Guinei. V rámci podepsaných smluv projevily tyto firmy zájem o 17 kusů letounů L 410 NG. Jednání o detailních podmínkách budoucích dodávek probíhají a budou dokončena v nejbližších týdnech.

Letouny L 410 jsou v regionu již úspěšně provozovány od roku 2017 společností Susi Air, a na základě jak pozitivních zkušeností operátorů, tak díky skvělým letovým vlastnostem strojů, projevili zájem o pořízení těchto letadel i další zákazníci z Indonésie.

„Indonésie je pro nás významným zákazníkem a jsme rádi, že zástupci zmíněných společností vyjádřili svůj zájem o nákup letounů tohoto typu. L 410 jsou zde oblíbené, neboť vynikají svojí spolehlivostí, bezpečností a schopností provozu v extrémních klimatických podmínkách“, říká Jiří Podpěra, prezident společnosti OMNIPOL.

Aircraft Industries, společnost, která se pyšní více než osmdesátiletou historií na českém trhu, se stala součástí skupiny OMNIPOL v dubnu letošního roku. Hlavním cílem akvizice byla záchrana společnosti před krachem a udržení výroby legendárních letounů. Společným budoucím zájmem je expandovat na další trhy a nacházet nové země pro uplatnění vysokých kvalit tohoto ryze českého produktu, což se skupině úspěšně daří.

Letoun typu L 410 NG je nyní představován na výstavě INDO Defence, kde bude až do 5. listopadu a v Indonésii pak ještě několik dní zůstane pro prezentaci dalším zákazníkům. Na této nejvýznamnější výstavě v regionu se kromě společnosti Aircraft Industries se svým letounem prezentují i další členové Skupiny OMNIPOL, společnost ERA, výrobce pasivních radiolokátorů, stejně jako společnost MESIT Holding, producent letecké přístrojové techniky a taktických komunikačních systémů.

Nahlásit chybu v článku


Související články

Aircraft Industries oslavila zhotovení prototypu L 410 NG

Společnost Aircraft Industries, a.s. dnes na svém firemním letišti v Kunovicích uspořádala ...

Rusové testují český letoun L-410UVP-E20 s plováky

Moskevský Aviatický Institut (OSKBES MAI) začal s leteckými testy speciálně upraveného dopravního ...

Český letoun L 410 UVP-E20 s radiolokátorem pro polskou pobřežní stráž

Česká společnost Aircraft Industries dokončuje dva patrolovací letouny L 410 UVP-E20 pro polskou ...

České letouny L 410 chrání polské hranice

Polská Pohraniční stráž (Straz Graniczna) zavedla do operačního nasazení dvojici speciálně ...

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • juhelak
    12:15 07.11.2022

    o je vcelku velká zakázka s dobrou referencí..V Africe by mohlo být také dost zakazníku. Nevím jaký tam je vyvoj..ale dokázal bych si do budoucna představit nějaké Hasičské ...Zobrazit celý příspěvek

    o je vcelku velká zakázka s dobrou referencí..V Africe by mohlo být také dost zakazníku.

    Nevím jaký tam je vyvoj..ale dokázal bych si do budoucna představit nějaké Hasičské letadlo..rekl bych že v Evropě po nich bude do budoucna shánka.Skrýt celý příspěvek

    • skelet
      14:38 07.11.2022

      na hasičské letadlo má příliš malou nosnost (2,3t), takže tudy cesta nevede.

      na hasičské letadlo má příliš malou nosnost (2,3t), takže tudy cesta nevede.

  • memo
    00:36 07.11.2022

    Řekl bych že se brzy budou hledat podobné letadla pro roli něčeho co by fungovalo jako mikro awacs pro vyhledávání dronů. Nebo jako komunikační uzel naopak pro řízení několika ...Zobrazit celý příspěvek

    Řekl bych že se brzy budou hledat podobné letadla pro roli něčeho co by fungovalo jako mikro awacs pro vyhledávání dronů.
    Nebo jako komunikační uzel naopak pro řízení několika rojů dronů.
    Ale i pro elektronický boj s drony. Dny L410 nejsou ještě u konce.Skrýt celý příspěvek

  • krllo
    20:57 06.11.2022

    A co s Ruskem něco vyměnit za plyn ?

    A co s Ruskem něco vyměnit za plyn ?

    • skelet
      21:17 06.11.2022

      Pračky?

      Pračky?

    • Storm
      05:54 07.11.2022

      Třeba tebe?
      A plyn si můžou nechat...

      Třeba tebe?
      A plyn si můžou nechat...

    • Misonek 76
      13:54 07.11.2022

      :)))) :))))) vazne dobre :)))) :))))) porad a porad :))))

      :)))) :))))) vazne dobre :)))) :))))) porad a porad :))))

  • flanker.jirka
    19:12 06.11.2022

    Jak hodlá AČR nahradit L 410, které také stárnou i přes generálky.

    Jak hodlá AČR nahradit L 410, které také stárnou i přes generálky.

    • Scotty
      22:56 06.11.2022

      Zatím se asi žádný neblíží konci technické životnosti.

      Zatím se asi žádný neblíží konci technické životnosti.

      • flanker.jirka
        21:37 07.11.2022

        Asi? Všechny byly vyrobeny ještě před rokem 89. V době kdy se bude přecházet na nové stíhače to budou minimálně 40 let staré stroje.

        Asi? Všechny byly vyrobeny ještě před rokem 89. V době kdy se bude přecházet na nové stíhače to budou minimálně 40 let staré stroje.

        • Scotty
          23:49 07.11.2022

          A? Důležitý je limit nalétaných hodin draku co stanovil výrobce. Všem byl nedávno prodloužen rekurs o deset let a nejspíš to bude možné ještě jednou.

          A? Důležitý je limit nalétaných hodin draku co stanovil výrobce. Všem byl nedávno prodloužen rekurs o deset let a nejspíš to bude možné ještě jednou.

  • Storm
    21:10 05.11.2022

    Hawk 19:33 05.11.2022 " Tak a teď mi řekni, v kolika letech sis vydělal první milion.... " Tak a tahle věta vystihuje naprosto vše, o čem tahle hádka tady vlastně je... A ...Zobrazit celý příspěvek

    Hawk
    19:33 05.11.2022

    " Tak a teď mi řekni, v kolika letech sis vydělal první milion.... "

    Tak a tahle věta vystihuje naprosto vše, o čem tahle hádka tady vlastně je... A především co jsi nám celou dobu chtěl sdělit...

    My ti ho i ty dalši samozřejmě přejeme a tiše fest závidíme... Ale už bys s těma kravinama o L410 a L610 mohl přestat... :)Skrýt celý příspěvek

    • Hawk
      11:20 06.11.2022

      vytrhnout jednu větu z naprosto nevážně pojatého příspěvku a pokusit se jí eliminovat celou diskusi, která tě duševně zraňuje, je ti nekomfortní, protože ty žiješ v obláčkovém ...Zobrazit celý příspěvek

      vytrhnout jednu větu z naprosto nevážně pojatého příspěvku a pokusit se jí eliminovat celou diskusi, která tě duševně zraňuje, je ti nekomfortní, protože ty žiješ v obláčkovém světě... no, to je výkon... promiň, běž se věnovat třeba ekologii, nebo péči o sociálně vyvržené a neplevel tu diskusi lidí, kteří se pohybují v reálném životě. Přesně tohle platí i o jiných firmách, které se pyšní blyštivými mrakodrapy firemních sídel, ale uvnitř to vypadá jako u notorika v garáži...
      A vždy můžeš začít pracovat a vydělat si tím, co umíš. Milión byl mnoho před 25 lety...Skrýt celý příspěvek

      • Storm
        05:55 07.11.2022

        Raději si budu dále oblíkat svoji uniformu a dělat něco pro lidi, než se honit za zjisky a blbě frajeřit na Armádních Novinách...

        Raději si budu dále oblíkat svoji uniformu a dělat něco pro lidi, než se honit za zjisky a blbě frajeřit na Armádních Novinách...

        • flanker.jirka
          21:42 07.11.2022

          Jestli oblékáte uniformu, tak si musíte být vědom toho, že Vám na ní někdo musí vydělat. I kdyby jste si ji koupil za své peníze, tak chod armády a Váš plat někdo musí zaplatit. A ...Zobrazit celý příspěvek

          Jestli oblékáte uniformu, tak si musíte být vědom toho, že Vám na ní někdo musí vydělat. I kdyby jste si ji koupil za své peníze, tak chod armády a Váš plat někdo musí zaplatit. A to jedině osoby, které generují zisk a platí daně.Skrýt celý příspěvek

          • Storm
            21:07 08.11.2022

            A co tim konkrétně chtěl básník říct?

            A co tim konkrétně chtěl básník říct?

  • Hawk
    16:18 05.11.2022

    L-610 s motory M-602 jako reklama Sběrných surovin... Realita vývoje tohoto letounu v kostce. No vlastně celého Letu Kunovice. Kovový osel na obrázku níže není ...Zobrazit celý příspěvek

    L-610 s motory M-602 jako reklama Sběrných surovin... Realita vývoje tohoto letounu v kostce. No vlastně celého Letu Kunovice. Kovový osel na obrázku níže není záměr...

    https://www.kovozoo.cz/2019/09... Skrýt celý příspěvek

    • bently
      17:55 05.11.2022

      Dělám v engineeringové firmě, která sice nepracuje přímo s kunovickým Letem, ale s řadou jiných "tradičních českých společností", které se kdysi měly tendenci tvářit jako "světové ...Zobrazit celý příspěvek

      Dělám v engineeringové firmě, která sice nepracuje přímo s kunovickým Letem, ale s řadou jiných "tradičních českých společností", které se kdysi měly tendenci tvářit jako "světové podniky", přestože exportovaly výhradně nebo primárně pouze do Sovětského svazu. Jejich historie hned zkraje 90. let tak byla dost podobná Letu, a přežily jen tak tak, přičemž hledání nových trhů s jejich globálně neznámým brandem nebylo vůbec jednoduché.
      Dokážu se proto situaci v Letu plus mínus představit (člověka až překvapuje, jak podobné nešvary všechny tyhle komunistické "špičkové podniky" měly a leckde mají dodnes), a do určité míry tvému skepticismu rozumím.
      A právě proto jsem dost příjemně překvapen, že se Omnipolu tenhle deal takhle rychle podařil a prodal na nových trzích hned 17 kousků.
      Budu upřímný - nevěřil jsem tomu.
      Let bych tudíž úplně nezatracoval. V Omnipolu prodávat umí, nějaká znalost v aerospacu tam taky je a všechny investice, které dělají, si většinou dobře spočítají.
      Při roční produkci 15+ letounů už bude fabrika docela slušně zisková (před dvěma lety byla EBITDA při 15 prodaných kusech tuším něco přes 200 mil. Kč), tak třeba (i v kooperaci s Aerem, příp. ještě nějakým jiným partnerem), pořádně šlápnou do vývoje.
      L 410 NG není úplně špatný, ale přeci jenom už dost šedivějící projekt, ze kterého nebude možné žít dlouho.Skrýt celý příspěvek

      • Hawk
        18:53 05.11.2022

        super shrnutí... já nejsem hater, ale svět není pohádka. Děti mají rády pohádky, protože mají šťastný konec. Jenže tohle je realita. Realita o podniku, který vyvinul Rusům jediné ...Zobrazit celý příspěvek

        super shrnutí... já nejsem hater, ale svět není pohádka. Děti mají rády pohádky, protože mají šťastný konec. Jenže tohle je realita. Realita o podniku, který vyvinul Rusům jediné letadlo. Před šedesáti (!) lety. Žijí z toho čtyři generace lidí v okolí a pořád mají pocit, že i jejich děti můžou.Skrýt celý příspěvek

        • bently
          19:06 05.11.2022

          A já s tebou do značné míry souhlasím. Stavět na nohy tyhle komunistické pohrobky je manažerské peklo - vidím to při své práci (byť jako externí pracovník) denně. Zážitky z takové ...Zobrazit celý příspěvek

          A já s tebou do značné míry souhlasím. Stavět na nohy tyhle komunistické pohrobky je manažerské peklo - vidím to při své práci (byť jako externí pracovník) denně. Zážitky z takové Tatry, která se poslední dobou pravidelně objevuje v médiích jako super fungující a šlapající podnik, nebo plzeňské Škody Transportation, by vydaly na knihu. Ve všech těhle podnicích zůstává parta lidí, která drží cenné know-how, ale jejich mindset ve smyslu "naše značka je silná a světová, takže přece musíme prosperovat už jenom kvůli ní" je na zabití. Přesto se obě zmíněné fabriky managementu daří pomalu posouvat správným směrem, a z finančího pohledu už jde o slušně šlapající firmy s konkurenceschopnými produkty.
          Opravdu držím LETu palce. Ale nedělám si nejmenší iluze, že bude změna přemýšlení v režii Omnipolu v Kunovicích bolet. Ostatně někdejší pamětníci "staré dobré Tesly Pardubice" by po převzetí ERY Omnipolem mohli vyprávět ;-)Skrýt celý příspěvek

          • Hawk
            19:49 05.11.2022

            ano, pochopil jsi naprosto přesně, co chci vyjádřit... bohužel jiní v diskusi absolutně ne...

            ano, pochopil jsi naprosto přesně, co chci vyjádřit... bohužel jiní v diskusi absolutně ne...

    • Scotty
      18:05 05.11.2022

      L-610 byla zastaralá a nekonkurenceschopná už ve své době.

      L-610 byla zastaralá a nekonkurenceschopná už ve své době.

      • Hawk
        18:58 05.11.2022

        samozřejmě... L-610 je postavená na výpočetním modelu L-39, tedy cvičného letadla s desetitisíci přistáními. Je proto předimenzovaná, těžká a naprosto neekonomická. Nesplnila ...Zobrazit celý příspěvek

        samozřejmě... L-610 je postavená na výpočetním modelu L-39, tedy cvičného letadla s desetitisíci přistáními. Je proto předimenzovaná, těžká a naprosto neekonomická. Nesplnila sovětské požadavky na dolet a ekonomiku provozu. Je to vojensky dimenzované letadlo bez sklopné rampy. Neekonomické pro civilní provoz.Skrýt celý příspěvek

        • havlluk
          05:02 06.11.2022

          zeptám se, naprosto laicky .... je možné na tomto projektu v současné době postavit neco smysluplného nebo dává smysl začít úplně někde jinde?

          zeptám se, naprosto laicky .... je možné na tomto projektu v současné době postavit neco smysluplného nebo dává smysl začít úplně někde jinde?

          • Scotty
            09:24 06.11.2022

            Ne, L-610 je definitivně mrtvá.

            Ne, L-610 je definitivně mrtvá.

          • bently
            10:02 06.11.2022

            @Scotty: Nejen mrtvá, ale už i v řádném stádiu rozkladu. Ostatně tím, že se v LETu po všem, co ještě odkazuje na L-610, musí řádně uklidit, se netají ani samotný Omnipol.

            @Scotty: Nejen mrtvá, ale už i v řádném stádiu rozkladu. Ostatně tím, že se v LETu po všem, co ještě odkazuje na L-610, musí řádně uklidit, se netají ani samotný Omnipol.

      • bently
        19:16 05.11.2022

        Amen.
        L-610 je dokonce přímým ztělesněním všeho, co bylo na komunistickém zmrveném vedení podniků špatně.

        Amen.
        L-610 je dokonce přímým ztělesněním všeho, co bylo na komunistickém zmrveném vedení podniků špatně.

  • BobDylan
    00:00 05.11.2022

    Odhliadnuc od tohto úprimne dosť veľkého úspechu českého leteckého priemyslu, mohol by mi tu prosím niekto z vás objasniť úlohu takéhoto typu lietadla v armáde? Lebo vo VzS ho máme ...Zobrazit celý příspěvek

    Odhliadnuc od tohto úprimne dosť veľkého úspechu českého leteckého priemyslu, mohol by mi tu prosím niekto z vás objasniť úlohu takéhoto typu lietadla v armáde? Lebo vo VzS ho máme aj my aj vy ale okrem výcviku pre nich veľa úloh nevidím.Skrýt celý příspěvek

    • Pirat49
      07:28 05.11.2022

      Pokial viem , tak u nas z nich skacu paragani.
      V Polsku sa pouziva na hliadkovanie pobreznych vod.

      Pokial viem , tak u nas z nich skacu paragani.
      V Polsku sa pouziva na hliadkovanie pobreznych vod.

    • Nesher
      09:25 05.11.2022

      Nevím jak u vás, ale u nás je to taková holka pro všechno. Slouží k tréninku nových pilotů v CLV LOM, u VS zase k výcviku vysadkářů, vozí VIP na kratší vzdálenosti (tuhle vezly ...Zobrazit celý příspěvek

      Nevím jak u vás, ale u nás je to taková holka pro všechno.
      Slouží k tréninku nových pilotů v CLV LOM, u VS zase k výcviku vysadkářů, vozí VIP na kratší vzdálenosti (tuhle vezly ministra zahraničí do Berlína), k leteckému fotografování, vozí menší náklady (nedávno nějaký ND pro Gripeny do Litvy), odběrové teamy či odebrané orgány pro transplantace, pomáhají kalibrovat radary...... Pro malý levný dopravák se vždy nějaká práce najde.Skrýt celý příspěvek

    • fotr
      10:19 05.11.2022

      Je to normální ,,pošťák,, má na starosti dopravu zásilek a i osob. To je, řekl bych, jeho nejčastější využití v dnešní době.

      Je to normální ,,pošťák,, má na starosti dopravu zásilek a i osob. To je, řekl bych, jeho nejčastější využití v dnešní době.

  • Splasher
    13:42 04.11.2022

    Tak doufám, že se pokusí nový vlastník i o vývoj nových typů letounů. Držím palce!

    Tak doufám, že se pokusí nový vlastník i o vývoj nových typů letounů. Držím palce!

    • havlluk
      02:37 05.11.2022

      LET by si zasloužil překročit svůj vlastní stín :)

      LET by si zasloužil překročit svůj vlastní stín :)

      • Hawk
        09:54 05.11.2022

        není to o tom, co si kdo zaslouží, ale co kdo dovede.... tady bylo zhasnuto už dávno.... že je konec jsem si uvědomil 1.5.1988, kdy jsem jako účastník rozjásaného průvodu viděl ...Zobrazit celý příspěvek

        není to o tom, co si kdo zaslouží, ale co kdo dovede.... tady bylo zhasnuto už dávno.... že je konec jsem si uvědomil 1.5.1988, kdy jsem jako účastník rozjásaného průvodu viděl mohutně kouřící prototyp L-610, jehož motory se nikdy nepodařilo dovyvinout... a na to tohle sice hezké, ale nedodělané a nesprávně navržené letadlo ostudně dojelo...Skrýt celý příspěvek

        • Tom90
          11:00 05.11.2022

          Jak L410, tak L610 byla navrzena dle pozadavku zakaznika - a tim v te dobe byl SSSR. Pro L610 zcela jiste bohuzel, pro L410 a jeji rozvoj, ze ktereho by se pak dal finanocovat ...Zobrazit celý příspěvek

          Jak L410, tak L610 byla navrzena dle pozadavku zakaznika - a tim v te dobe byl SSSR. Pro L610 zcela jiste bohuzel, pro L410 a jeji rozvoj, ze ktereho by se pak dal finanocovat pripadny novy vyvoj, to taky nebyl idealni partner.

          Nicmene pro to co se od L410 a L610 chtelo, tak bych si rozhodne nedovolil tvrdit,, ze je nespravne navrzene. Co napriklad L410 vydrzi, snese a jaka ji staci udrzba a oprava - to si na letadle se zapadni filozofii nemuzete dovolit a ani to samotne letadlo vam to pravdepodobne nedovoli. A L610 byla navrhovana se stejnou filozofii a de facto stejnymi pozadavky - proto mela i vlastni nastupni schody napr.

          A to ze nebyla L610 dodelana - to neni problem letadla a ani prevazne vetsiny konstrukteru, vypoctaru Letu, ale opet do toho vstupovala politika - vysledny problem s volbou motoru pro L610 je dostatecne znamej a predstava, ze CeskoSlovensko bude schopne vyvinout kompletni pretlakovany dopravni letoun vcetne pohonnych jednotek v planovanem casovem ramci, za naplanovane finance apod. - to musi byt jasne vsem, ze tam ke zpozdenim a prekrocenim rozpoctu dojde - neznam ani v soucasne dobe moc projektu takoveho rozsahu, ktere by dodrzely plan a finance - ostatne napriklad Boeing by mohl vypravet. A to jsme o tři desetileti dal, bavime se o jinych zdrojich apod.

          Tady byl a je naopak problem s tim, ze veskere zkusenosti ze stavby jak L410 (zde v mensi mire) tak L610 (prvni a posledni pretlakovany trup u nas) byly de facto ztraceny - at uz se jedna o konstrukcni veci nebo technologicke. A at je L410 jakakoliv a L610 dopadla jakkoliv - pokud se jim ted podari rozbehnout vyrobu NG a mit z toho dostatecny zisk a finance na pripadny dalsi vyvoj dalsich verzi nebo i neceho noveho, byt mensiho, tak nevim proc bychom jim to nemeli prat. CeskoSlovensko, respektive CR ma dlouhou tradici v letectvi a rozhodne je obor aerospace obor s vetsi pridanou hodnotou nez tezba uhli (bez jakekoliv urazky) nebo sklady nadnarodnich obru.Skrýt celý příspěvek

          • Hawk
            15:43 05.11.2022

            To je sice spousta všeobecně známých údajů z propagačních letáčků, o podstatě věci to neříká nic. Jsou nesprávně navrženy, to si zjistěte sám proč. L-610 má vrozené ...Zobrazit celý příspěvek

            To je sice spousta všeobecně známých údajů z propagačních letáčků, o podstatě věci to neříká nic. Jsou nesprávně navrženy, to si zjistěte sám proč. L-610 má vrozené neodstranitelné vady a realizace byla od samého počátku faux pas. Soudruzi také nějak pozapoměli, že motor se vyvíjí 2x tak déle, než drak. Žádná politika tam roli nehrála, pokus o resuscitaci L-610 bez motorů firma Ayres zaplatila svou existencí. Je tu podstatně lepší západní letoun pro bushflying, a to DHC-6, dokonce se začal znovu vyrábět... Menší letoun už existuje, navrhla ho skupina renegádů, kteří si uvědomili neudržitelnost molochu (Let) a jmenuje se EV-55. No taky nic moc.... Ono lepší, než být optimista, je být realista... A nejde o nacionální hysterii, ale o realizovatelný byznis. Let Kunovice ekonomicky zkrachoval v roce 1988, tedy ještě za minulého režimu.Skrýt celý příspěvek

          • Tom90
            16:28 05.11.2022

            Vzhledem k tomu, ze aerospace je obor, ktery me zivi a s Letem urcite zkusenosti a kontakty mam, tak by me opravdu zajimaly ty vrozene a hlavne neodstranitelne vady. A to prosim ...Zobrazit celý příspěvek

            Vzhledem k tomu, ze aerospace je obor, ktery me zivi a s Letem urcite zkusenosti a kontakty mam, tak by me opravdu zajimaly ty vrozene a hlavne neodstranitelne vady. A to prosim podotykam, ze L610 byly vse prototypy, tudiz ruzne problemy se v tomhle pripade ocekavaji a trpi tim vsechny prototypy a prvni kusy - staci se podivat na seznam problemu a zavad napriklad F35, ktera jich mela nebo mozna stale ma desitky a stovky - samozrejme ruzneho stupne zavaznosti.

            Co se tyce realizace a vyroby, opet se jedna o prototypovou vyrobu, takze nelze ocekavat klasickou vyrobni linku a vychytanou montaz. Chcete mi tvrdit, ze terminy dokonceni stanovovali konstrukteri a nikoliv "manazeri" ci strana?

            Tvrzeni ze Ayres potopila L610 bez motoru - verze G litala s americkymi motory GE a Ayres s ni delal dokonce turne po svete a motory GE byly pro L610 zvoleny drive nez Let prevzal Ayres (vyber GE opet ovlivnen politiky).

            A to hodnoceni ze Twin Otter je lepsi a to podstatne zakladate na cem a s cim to porovnavate? L610 je uplne jina kategorie, L410 tezko mohla regulerne soutezit s DHC-6, kdyz existovalo neco jako zelezna opona.

            EV-55 bych radeji nezminoval, to vzhledem k svym kvalitam bylo nutne presunout pod vojaky a ani tak z toho nic neni a tech konstrukcnich problemu a nedodelky s vyznamnym vlivem na zivotnost je tam rada.

            A at nerozsiruju vlakno, tak k te udajne nexistujici dokumentaci - originalni dokumentace samozrejme existuje, je ale ulozena v archivu s patricnymi podpisy a razitky. Na dilnu a celkove do provozu se vydavaji kopie, ktere jsou evidovane a spadaji do tzv. rizene dokumentace, ktera je mimo jine zcela zakladnim kamenem pro certifikaci a udrzeni konstrukcni a vyrobni organizace a je to cca kazdeho pul roku auditovano EASA. To ze panove na dilne kolikrat pracuji po pameti a nebo maji de facto nepouzitelnej vykres, protoze to nikomu nereknou a nebo ho "nepotrebuji" je vec druha. A samozrejme ze na citelnost a kompletnost dokumentace ma i vliv datum vzniku toho letadla - tezko muzete cekat, ze budou mit dokumentaci k L410 kompletne elektronicky na cloudu, kdyz to letadlo vzniklo v dobe, kdy rysovaci prkno byl posledni vykrik techniky a preneseni techto vykresu do elektronicke podoby je beh na hromadu let, kterej v minulosti uz v Letu zacal, nicmene stale nebyl dokoncen pro E20, verze NG funguje uz ve standardnich programech pouzivanych v aerospace.

            Takze zaverem je mozny rict, ze mozna s tim podnikem zijete v sousedstvi, mozna se s chlapama o tom pobavite a zanadavate si, ale spousta z toho co vite je zkomolena, priohnuta a doplnena tak, aby to sedelo na to, ze Let je dira na penize a nikdo tam nic neumi a bylo mozny si do Letu jeste vic kopnout. Pricemz kopnout se da do kazde firmy a najit na ni neco spatnyho.Skrýt celý příspěvek

          • Hawk
            17:31 05.11.2022

            tak super, být tebou, tak se tzv. aerospace ani nechlubím... tyhle žvásty... no nic. Všechno šejdrem. ˇŽelezná opona je kde, prosimtě? Já pro ně řešil určitou věc a komunikoval ...Zobrazit celý příspěvek

            tak super, být tebou, tak se tzv. aerospace ani nechlubím... tyhle žvásty... no nic. Všechno šejdrem. ˇŽelezná opona je kde, prosimtě? Já pro ně řešil určitou věc a komunikoval se šéfem vývoje, proč mi ty úžasné digitalizované výkresy neukázali? Proč? Proč mi ukazovali ty nečitelné růžové skvrny na papírech z cyklostylu, ještě vonící lihem, jako v 80. letech 20.stol.? Kde byly ty úžasné plotry, chrlící digitální výkresy? Zbláznil ses? Co takhle sázka. Kdy Let padne do insolvence. Já říkám do roka. Nebo do dvou. Máš pojem o životním cyklu firmy? Firmy, která má specifický výrobek pro specifický (nyní uzavřený) trh?Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            18:07 05.11.2022

            Hawk Motor asi nebyl ten největší problém. Zkoušeli je nabízet i osazené západními motory, ale ani tak nesehnali věrohodného zákazníka. Teď by se měli plně soustředit na prodej NG ...Zobrazit celý příspěvek

            Hawk
            Motor asi nebyl ten největší problém. Zkoušeli je nabízet i osazené západními motory, ale ani tak nesehnali věrohodného zákazníka.
            Teď by se měli plně soustředit na prodej NG a moc nevymýšlet.Skrýt celý příspěvek

          • Tom90
            18:18 05.11.2022

            1) Jsme si zacali tykat, kdyz doted to bylo o vykani? Ja s tim problem nemam, jenom abych si ujasnil situaci. 2) Mate problem s pojmem aerospace nebo nejaky raciaonalni duvod proc ...Zobrazit celý příspěvek

            1) Jsme si zacali tykat, kdyz doted to bylo o vykani? Ja s tim problem nemam, jenom abych si ujasnil situaci.

            2) Mate problem s pojmem aerospace nebo nejaky raciaonalni duvod proc k nemu trpite antipatii? Nevzali vas do nejake aerospace firmy, na skolu? V CR vzhledem k jeji velikosti je pomerne dost firem v tomto oboru a i celkem uspesnych.

            3) Porad jsem nedostal odpoved na ty otazky ktere jsem polozil a ktere staly na zacatku teto diskuze - to tema byla technicka uroven letadla vzhledem k puvodnim pozadavkum a urceni, rozsirena nasledne o nejake tajemne neodstranitelne vady L610 a zniceni Ayresu L610 bez motoru - coz lze snadno vyvratit a dohledat, ze L610 litala na GE pred Ayresem, takze motory za skon Ayresu nemohly atd. S tim souvisi i to vychvalovani DHC6 vs. L410 nebo snad L610, tam bych taky rad odpoved.

            4) Vykresy a dokumentace - ja myslim, ze jsem to psal v tom prispevku jasne a pochopitelne - pro E20 neni prechod na elektronickou dokumentaci dokoncenej, tudiz cast porad existuje jen a pouze v papirove podobe. Pokud verze NG vyuziva cast systemu z E20, tak se staci odkazat na dokumentaci E20 a svete div se, muze byt tim padem opet jenom papirova.

            Ono se vam to muze zdat nepochopitelny, ale on prevod dokumentace a standardu a vseho souvisejiciho stoji obrovsky penize. To je i duvod proc velky firmy napriklad zustavaji u CATIA V5 a neprechazi hned na nejnovejsi verzi znamou ted jako 3DX.

            A jenom teda premyslim, jestli mate problem s papirem a ctenim papirovych vykresu nebo co je ten zasadni problem, ze odsoudite firmu jen na zaklade toho, ze se vam nelibi jeji vykresy.

            Takze abych to shrnul - zatim sem nedostal odpoved ani na jednu otazku, podotykam relevantni a argumenty podlozenou odpoved - ne odpoved ja si myslim a nebo chlapi na dilne povidali. Zatim pozoruju jenom hromadu osobnich nazoru bez vecnych argumentum (argument, ze se vam nelibi vykres neni argument - pokud dokumentace staci EASA, tak myslim, ze vy nejste vic nez EASA) a vykriku do tmy, ze Let do roka, vlastne do dvou bude v insolvenci (ten 100% narust doby do insolvenceje odchylka vypoctu zcela jiste presneho zivotniho cyklu firmy nebo je to koeficient bezpecnosti?).Skrýt celý příspěvek

          • Hawk
            19:26 05.11.2022

            1) ok, začal jsem tykat, jsem na 99% starší než ty a pamatuji Šemíka jako hříbě. 2) nemám problém s pojmem, mám problém s člověkem, který něco tvrdí a evidentně plave v problému ...Zobrazit celý příspěvek

            1) ok, začal jsem tykat, jsem na 99% starší než ty a pamatuji Šemíka jako hříbě.
            2) nemám problém s pojmem, mám problém s člověkem, který něco tvrdí a evidentně plave v problému (nejsi zaměstnanec). to ani já, ale znám to tam.
            Školy sem natahej, je málo škol v ČR, které znají v Kalifornii, Egyptě nebo Austrálii. Já tam vystudoval 2x a na kolenou mne prosili, abych tam zůstal. Měl jsem jiný plán.
            3) L-610 je předimenzovaná jako civilní dopravní letoun, těžká a nehospodárná. Nemá rampu, jako vojenské letouny, což by ji možná zachránilo. S Ayresem pravdu mám, jde to dohledat.
            4) Já popisuji stav který jsem viděl před cca 6 - 8 lety. Lihové cyklostyly. Třeba v mé firmě jedeme otevřeně rozměry, materiály na digitální platformě. A to je sakra "hot" obor v porovnání s hydraulikou klapek. Ano, pamatuji ještě ProEngeneer s jeho absolutně odlišnými verzemi, kdy se konstruktéři co 2-3 roky učili nová menu a příkazy... Jak říkám - Šemík coby hříbě.
            5) se čtením výkresů nemám nejmenší problém, od stavařských, přes technologické, po konstrukční. Ani s tvorbou.
            Už jsem psal výše, děti mají rády šťastné konce. Proto poslouchají pohádky...Skrýt celý příspěvek

          • Tom90
            20:02 05.11.2022

            Sem rad, ze se to skutecne presunulo od tech osobnich nazoru, domnenek a pocitu k tem faktum, ktere jsou idealne overitelny. Konecne to dostalo vahu.:D Sem rad, ze se k vyuzivani ...Zobrazit celý příspěvek

            Sem rad, ze se to skutecne presunulo od tech osobnich nazoru, domnenek a pocitu k tem faktum, ktere jsou idealne overitelny. Konecne to dostalo vahu.:D

            Sem rad, ze se k vyuzivani SW a sprave dokumentace vyjadruje clovek, kterej s leteckou certifikaci cehokoliv neprisel do styku a jeho nazor je zalozen na frazi "ja si myslim". Stejne tak je zabavny slyset ten zjednodusenej argument, ze letadlo bylo tezky a nemelo rampu a je zabavny cist tu ocividne brutalne zjednodusenou informaci o tom, ze to pocitali na modelu L39 a proto je to tezky.

            Nemam nic proti tomu, kdyz se vede diskuze o nejakych argumentech a lidi si nechaji vysvetlit nebo prednest, proc je neco nejak a ze to nutne nemusi byt ten zasadni problem i kdyz se to laikovi zda, ale tady to ocividne nema cenu a je to marna snaha. Let ma spoustu problemu a to vcetne oblasti lidskych zdroju, ale rozhodne to neni papirovej vykres. A jinak to rikam jako nekdo, kdo jim tam par tech vykresu nejen papirovych podepsal.;)Skrýt celý příspěvek

          • Janicekmac
            13:07 07.11.2022

            Možná by to chtělo si vzít příště prášky, dědo.

            Možná by to chtělo si vzít příště prášky, dědo.

        • havlluk
          05:03 06.11.2022

          to je to co myslí, tý fabrice by slušel nějaký moderní konkurenceschopný projekt

          to je to co myslí, tý fabrice by slušel nějaký moderní konkurenceschopný projekt

    • Hawk
      09:48 05.11.2022

      doufám, že ne... to se nepovedlo ani v plné síle a s plnou podporou státu, natož dnes, kdy je to karikatura sama sebe... ten podnik je mrtvý, černá díra na peníze... a nemám z ...Zobrazit celý příspěvek

      doufám, že ne... to se nepovedlo ani v plné síle a s plnou podporou státu, natož dnes, kdy je to karikatura sama sebe... ten podnik je mrtvý, černá díra na peníze... a nemám z toho vůbec radostSkrýt celý příspěvek

      • havlluk
        11:28 05.11.2022

        tak patří to pod Omnipol a to má prsty i v Aeru, které má plno práce. Jistě by se nějaká kooperace naskytla

        tak patří to pod Omnipol a to má prsty i v Aeru, které má plno práce. Jistě by se nějaká kooperace naskytla

        • Hawk
          15:29 05.11.2022

          nečtete pozorně, co píši... kdo by tu kooperaci dělal?? proboha, já s tím podnikem žiji v sousedství, já vím přesně, co se tam děje... vždyť oni nemají od L-410 ani originální ...Zobrazit celý příspěvek

          nečtete pozorně, co píši... kdo by tu kooperaci dělal?? proboha, já s tím podnikem žiji v sousedství, já vím přesně, co se tam děje... vždyť oni nemají od L-410 ani originální dokumentaci, mají 36. nečitelnou kopii pauzáků z roku 1967... Se mi to styděli ukázat... Na dotaz, jak tedy dělají ty instalace uvnitř, prý jsou tu chlapi, co si to pamatují.... Tak hodně štěstí... To není hate, to je realita... Let Kunovice je živoucí meme...Skrýt celý příspěvek

          • skelet
            17:13 05.11.2022

            kdyby někdo ze zaměstnanců ukázal originální dokumentaci někomu mimo firmu, tak letí na hodinu. Ale pro hospodské kecy dobrý

            kdyby někdo ze zaměstnanců ukázal originální dokumentaci někomu mimo firmu, tak letí na hodinu. Ale pro hospodské kecy dobrý

          • Hawk
            17:47 05.11.2022

            hospodské kecy tady máš ty, o kvalifikaci ani nemluvím... No naštěstí pro tebe internet snese vše...

            hospodské kecy tady máš ty, o kvalifikaci ani nemluvím... No naštěstí pro tebe internet snese vše...

          • skelet
            18:05 05.11.2022

            Ale to víš, že jo.. stačily ty tvoje kecy o Ayresu. O tom, že L-610G vzlétl v roce 92 trapně pomlčíme..

            Ale to víš, že jo.. stačily ty tvoje kecy o Ayresu. O tom, že L-610G vzlétl v roce 92 trapně pomlčíme..

          • Scotty
            18:10 05.11.2022

            Zajímavé pohádky.

            Zajímavé pohádky.

          • Hawk
            19:33 05.11.2022

            jasné, L-610G už už byl nejlepší na světě, dohnal a předehnal, když v tom ti proradní Imperiáálisti nasadili amerického brouka... Jo, soudruzi, takhle nějak to bylo a nikdy jinak a ...Zobrazit celý příspěvek

            jasné, L-610G už už byl nejlepší na světě, dohnal a předehnal, když v tom ti proradní Imperiáálisti nasadili amerického brouka... Jo, soudruzi, takhle nějak to bylo a nikdy jinak a na věčné časy. Jo a budujeme sjednocenou Evropu!! To vlastně řekl soudruh Hitler, ale co už. :-D

            Tak a teď mi řekni, v kolika letech sis vydělal první milion....Skrýt celý příspěvek

          • skelet
            19:54 05.11.2022

            Hadaš se očividně sám se sebou.

            Hadaš se očividně sám se sebou.

  • Ján Paliga
    11:19 04.11.2022

    Mnoho nových a úspešných NG želám... :)

    Mnoho nových a úspešných NG želám... :)

    • liberal shark
      11:23 04.11.2022

      Jen doufám, že za ně LET dostane řádně zaplaceno.

      Jen doufám, že za ně LET dostane řádně zaplaceno.

      • VitaZ
        13:36 04.11.2022

        Tak snad mají indonéské společnosti lepší platební morálku než ty ruské.

        Tak snad mají indonéské společnosti lepší platební morálku než ty ruské.

Načítám diskuzi...