Oshkosh dodal první testovací vozidlo JLTV

Foto: L-ATV / Oshkosh
Foto: Oshkosh JLTV přímo vychází z vozidla L-ATV / Oshkosh

Srpen je klíčový měsíc programu JLTV (Joint Light Tactical Vehicle). Americká armáda a námořní pěchota začnou v srpnu testovat trojici finalistů programu JLTV - Lockheed Martin, AM General a Oshkosh Defense. Právě poslední ze jmenovaných nyní dodal první vozidlo, s kterým půjde do závěrečného klání o mnohamiliardový kontrakt.

Srpnový test je začátkem inženýrské a výrobní fáze EMD (Engineering and Manufacturing Development). Z EMD fáze vyjde jediný vítěz, který americké armádě a námořní pěchotě dodá 55 000 vozidel v několika verzích.

Je dobré si připomenout, že programu JLTV se zatím vyhýbají rozsáhle škrty v americkém obranném rozpočtu. Jedním z důvodů bezproblémového pokračování programu JLTV je skutečnost, že obě složky ozbrojených sil Spojených států si nastavily tvrdé podmínky – maximální akceptovatelná cena jednoho vozidla je 250 000 dolarů (necelých 5 miliónů Kč).

V rámci EMD fáze musejí všichni finalisté k vládnímu testování poskytnout 22 vozidel. Firma Lockheed Martin dodala všechny vozidla již na konci měsíce června. Oshkosh doručil první vozidlo nyní, další budou v brzké době následovat. Na třetího finalistu AM General se zatím čeká…

Zpět však k firmě Oshkosh. Podle firemní tiskové zprávy, vozidlo Oshkosh JLTV přináší nebývalou úroveň mobility, odolnosti, přepravitelnosti a celkové životnosti.  

Foto: Oshkosh JLTV aka L-ATV v akci / Oshkosh

„Svými schopnostmi JLTV zacelí mezeru ve vozidlovém parku ozbrojených sil a ochrání naše muže a ženy v příštích desetiletích,“ říká John Urias, viceprezident Oshkosh Defense. „K vládnímu testování nyní předkládáme Oshkosh JLTV, které mění pojetí lehkého vojenského vozidla – slučuje vlastnosti vysoce výkonných taktických vozidel a vysoce odolných bojových vozidel. Výsledkem je nová úroveň chráněné mobility v lehké platformě.“



Jak plyne z vyjádření Uriase, vozidlo Oshkosh JLTV dokáže poskytnout ochranu na úrovní vozidel MRAP a přitom mobilitou a lehkostí se řadí mezí lehká obrněná taktická vozidla.

Čtyřdveřové a dvoudveřové testovací  prototypy Oshkosh JLTV jsou dodávaný s patentovanou technologií TAK-4i – inteligentní nezávislé odpružení všech kol. Digitální řízení motoru Durmax má pak ulehčit rozjezdy a jízdu ve strmých kopcích nebo v písečných dunách.

 

Zdroj: Dod BUZZ, Defense Tech

Nahlásit chybu v článku

Doporučte článek svým přátelům na sociálních sítích

Související články

JLTV - nástupce Humvee vstupuje do poslední fáze

Program JLTV (Joint Light Tactical Vehicle) je jedním z nejvýznamnějších a nejdůležitějších projektů ...

MAV-L – vozidlo pro americké speciální síly

V červnu předminulého roku americké velitelství pro speciální operace USSOCOM (United States Special ...

Oshkosh S-ATV – vozidlo pro americké speciální síly

Další z adeptů v soutěži na vozidlo GMV 1.1 pro americké speciální jednotky je vozidlo S-ATV ...

JLTV finišuje: Americká armáda hledá nástupce Humvee

V následujících měsících se dozvíme, jak bude vypadat nástupce legendárního vozidla HMMWV (Humvee). ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit zeleně příspěvky za posledních:
  • rainerum
    12:33 12.08.2013

    Těch 30 mil bylo za všechnu elektroniku vozidla (myslím: rušičky, vysílačky atd.) náhradní díly, výcvik: řidičů, opravářů, zbraňovou stanici a úpravu s ní spojenou (posílení výztuže stropu) nevím jestli i zbraň, a doplňky typu naviják a úpravy aby splňoval české normy, provizi pro zprostředkovatele kvůli českému zákonu který AČR nedovoluje kupovat zbraně od zahraničních firem. Cena vozidla jako takového je myslím 7 mil. a lmv zavedl hodně nových technologií který se za posledních 10 let dál vivíjeli a tím dochází k snížení nákladu za tu technologii a dále v té 7 mil ceně je i částka za vývoj vozidla jelikož lmv nebylo ve vývoji financováno vládou ale firmou iveco zatím co vývoj amerického vozidla je financván vládou usa.
    A na to jestli nefunguje bych se ptal lidí který v tom jezdí v afganistánu.

  • Padousek
    22:00 09.08.2013

    Saruman:
    Je trošku rozdíl když AČR koupí 100 vozidel a nebo US army 50 000 vozidel.. Jo a co já vím tak všechna česká iveca mají zbraňovou stanici. Americká vozidla budou zřejmě neozbrojená, nebo je američané vyzbrojí dodatečně.. A to je podstatný rozdíl.

  • Saruman
    17:46 09.08.2013

    Je zajímavé, že dokáží vytvořit kvalitní bojové vozidlo za pouhých 5 mil. kč, když u nás se nakupují vozidla italské výroby za cca 30 mil. kč a nefungují skoro ani v záruce...