OSN - Tálibán musí zastavit pokládání bomb podél cest v Afghánistánu

Dawlat Abad
Foto: Jedna z obětí výbuchu nastražené bomby v okrese Dawlat Abad / YouTube

Podpůrná mise OSN (UNAMA) v Afghánistánu požádala Tálibán, aby zastavil pokládání bomb podél cest. Požadavek přišel po pátečním incidentu v provincii Balkh v Afghánistánu, kdy nastražená bomba zabila skupinu svatebních hostů a mnoho jich zranila. OSN vydala svůj požadavek v oficiálním prohlášení.

Ačkoliv vůdce Tálibánu (Mullah Omar) již v roce 1998 zakázal používání nástražných bomb (IED) a nazval je anti-islámské a nelidské, přesto stoupenci velitele Mulahha Omara stále tyto nálože používají.

Kromě toho, že v oficiálním prohlášení OSN požaduje po vůdci Tálibánu zastavit používání bomb podél silnic, v prohlášení se také dočteme, že bomby mají na svědomí především civilní oběti.

Právě minulý pátek, autobus převážející svatební hosty v okrese Dawlat Abad v provincii Balkh zasáhla nastražená bomba. Výsledkem bylo 15 mrtvých svatebčanů a 18 zraněných.



Podle zprávy OSN bylo v Afghánistánu minulý rok zabito 3021 civilistů, z toho 30 % žen a dětí.



Podle mise OSN v Afghánistánu byli do akce v okrese Dawlat Abad zapojeni bojovníci Tálibánu. Tálibánští bojovníci však odmítají tvrzení OSN a prohlašují, že nejsou zapletení do incidentu.

Civilní ztráty způsobené silničními bombami jsou západní (NATO) propaganda,” řekl Zabihullha Mujaheed, mluvčí Tálibánu. Rovněž dodal, že Talibán používá bomby podél cest jen na cíle ISAF a na členy afghánských národních ozbrojených sil. Nepoměl také dodat, že hlavní ztráty vojáků ISAF v Afghánistánu jsou způsobené nástražnými výbušnými systémy podél cest.

Zabihullha Mujaheed také uvedl, že důvodem vydávání podobných zpráv ze strany OSN v Afghánistánu je zapříčinit, aby Tálibán nepoužíval IED jako klíčovou zbraň v Afghánistánu. Nicméně, civilisté jsou hlavními obětmi těchto bomb.

S ohledem na předešlé oficiální prohlášení OSN v Afghánistánu, během prvních šesti měsíců tohoto roku, 1 145 osob bylo zabito a Tálibán je odpovědný za 80 % úmrtí. Navíc 50 % těchto úmrtí je způsobeno nástražnými výbušnými systémy.

Zdroje: Hasht sobh newspaper, DW

 

Původní článek: Taliban must stop roadside bombing

Nahlásit chybu v článku


Související články

Neexistují IED na bojišti. IED jsou bojiště!

"Nejedeme na bojiště, kde jsou IED. IED jsou bojiště!". Tato slova nedávno pronesl tříhvězdičkový ...

Beztrestnost pro cizí vojáky po roce 2014

Prezident Hámid Karzaj naznačil, že mezinárodní vojáci v Afghánistánu nemusí mít imunitu před ...

Ruské bezpečnostní síly zlikvidovaly v Tatarstánu radikální islamisty

Teroristické útoky radikálních islamistů nehrozí jen západní Evropě a Spojeným státům, ale i Rusku. ...

NATO v Afghánistánu i po roce 2014

Stáhnutí zahraničních vojáků z Afghánistánu je naplánováno na rok 2014, aspoň tak je to prezentováno ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Paxan
    14:39 10.11.2012

    Cirkus hadr podle diskuze. Válka byla je a bude jenom o moci a penězích. O lidi nikomu nahoře nejde, ty chtějí vždy z toho vymlátit jenom víc pro sebe a propaganda? I papír snese ...Zobrazit celý příspěvek

    Cirkus hadr podle diskuze. Válka byla je a bude jenom o moci a penězích. O lidi nikomu nahoře nejde, ty chtějí vždy z toho vymlátit jenom víc pro sebe a propaganda? I papír snese že člověk má nekonečné IQ...

    Ano je důležité se bránit, umět bránit rodinu, mít na to techniku, výcvik atd... ale stále ve válce jde jenom o moc... a stejné to je v afgánu atd... viz článek o Kosovu zde, kde velitelé pak "náhodou" měli v dané zemi firmy, které získaly významné suroviny, opravdu náhoda a vůbec nešlo o peníze...

    A někteří z vás máte pravdu, že kdybychom se přenesli přes blbosti jako náboženství, plet a další malichernosti, řekli si dost a začali jedna jako planeta, technologie by šli znatelně rychleji, ale to se naštestí nikdy nestane, pač se dříve zničíme.Skrýt celý příspěvek

  • Alex
    18:06 29.10.2012

    Vaše názory o míru a lidech bych chtěl mít taky :D Přestante koukat na večerníčky XD

    Vaše názory o míru a lidech bych chtěl mít taky :D Přestante koukat na večerníčky XD

  • Jakub
    11:45 29.10.2012

    To Márty: Nebýt konfliktů, tak je tu přelidníno. A skoro všechny války vždy byly jen díky náboženství, bohatství a touze po moci. Vše nejde řešit diplomatickou cestou. Fanatici se ...Zobrazit celý příspěvek

    To Márty: Nebýt konfliktů, tak je tu přelidníno. A skoro všechny války vždy byly jen díky náboženství, bohatství a touze po moci. Vše nejde řešit diplomatickou cestou. Fanatici se musejí nějak zastavit. Bohužel je to násilí.Skrýt celý příspěvek

  • Márty
    18:14 28.10.2012

    Autor: palo . souhlas se vším Představte si kde by dnes byl svět kdyby vládli lidé kteří nepotřebují hmotné statky a vytvářet dojem že hrabání z nich udělá něco víc. Kdyby ...Zobrazit celý příspěvek

    Autor: palo . souhlas se vším

    Představte si kde by dnes byl svět kdyby vládli lidé kteří nepotřebují hmotné statky a vytvářet dojem že hrabání z nich udělá něco víc. Kdyby nebylo konfliktů ve světě tak už bychom měli dávno to na co přicházíme teprve dnes. Válka není motor ,ale brzda. A pokud si někdo představuje život tak že bude bouchat dvanácky za 10 tis ,60 let a pak umře tak je něco špatně. Nemyslíte,,,,????? Tak je totiž tento systém stavěn, bohužel jen pro toho kdo umí koukat.Skrýt celý příspěvek

  • Sunakashi
    10:24 28.10.2012

    no vidite u toho to zacina... nerozumime si!!! respektive vy o koze ja o voze.... kdo ma to pravo urcovat ktera strana je spatna a ktera dobra kdyz z presvetceni kazdy stoji na te ...Zobrazit celý příspěvek

    no vidite u toho to zacina... nerozumime si!!! respektive vy o koze ja o voze.... kdo ma to pravo urcovat ktera strana je spatna a ktera dobra kdyz z presvetceni kazdy stoji na te sve??? priklad jste obcan kterehokoliv mista na zemi mate zenu deti chodite do prace jednoho dne BUM a nemate nic dostanete par stovek dolaru jako omluvu a vysvetleni ze bud selhala technika nebo lidsky faktor co udelate?? nekdo se z toho posere nekdo vezme zbran a udela maximum pro to aby se to neopakovalo treba sousedum nebo bratrancovi a najednou je na svete dalsi cil ale ten sme si vytvorili sami...dulezity je predstavit si ze se to stane vasi rodine a ne nekomu koho jsem nikdy nevidel a nezalezi nam na nem... na konec ty zbrane ktery jsme si zaplatili z nasich podelanych dani vas zastreli na nejake demonstraciSkrýt celý příspěvek

  • palo
    00:23 28.10.2012

    bez vojen a hlupych nabozenstiev ludstvo uz mohlo byt niekolko krat dalej. rozvoj vedy a techniky sa da motivovat aj inymi sposobmi ako vojnou. navyse v pripade totalneho mieru by ...Zobrazit celý příspěvek

    bez vojen a hlupych nabozenstiev ludstvo uz mohlo byt niekolko krat dalej. rozvoj vedy a techniky sa da motivovat aj inymi sposobmi ako vojnou. navyse v pripade totalneho mieru by mohli vsetci ludia spolupracovat a tahat za jeden povraz, nie ako teraz kazdy taha za seba vzdy opacnym smerom.

    vsetko zlo, utrpenie a rozbroje sposobuje par stoviek/tisicok dusevne chorych jedincov. ziadny inteligentny a moralny clovek nemoze byt zastancom vojenSkrýt celý příspěvek

  • Alex
    00:08 28.10.2012

    Ano, známe konspirační teorie o nastražených výbušninách, holografických letadlech apod. Ano, je hezké přemýšlet kolik z toho má to 1% obyvatelstva dolarů... ale pak se hůř ...Zobrazit celý příspěvek

    Ano, známe konspirační teorie o nastražených výbušninách, holografických letadlech apod. Ano, je hezké přemýšlet kolik z toho má to 1% obyvatelstva dolarů... ale pak se hůř přemýšlí nad tím co má z toho ten zbytek (teda většina). Nemůžete popřít že z toho máme i něco my. Zbrojní průmysl a armáda zajišťuje místo pro práci a peníze rodinám, herní, filmový a knižní průmysl zase zábavu na celé hodiny, vývoj nových technologií a mnoho dalšího! Přestaň se koukat na válečné filmy, přestaň hrát Call of Duty a podobné hry, vrať se do jeskyně a pak nadávej na válku protože TOBĚ nic dobrého nepřináší!Skrýt celý příspěvek

  • Márty
    23:44 27.10.2012

    Pánové ,miluju zbraně ,v pár konfliktech jsem již byl a mrtvím na kusi roztrhaným člověkem mě nepřekvapíte. Ale to co se dnes děje ve prospěch 1% lidí (těch nejbohatších ) to je ...Zobrazit celý příspěvek

    Pánové ,miluju zbraně ,v pár konfliktech jsem již byl a mrtvím na kusi roztrhaným člověkem mě nepřekvapíte. Ale to co se dnes děje ve prospěch 1% lidí (těch nejbohatších ) to je přeci hloupé na každé ůrovni. Už jenom to srovnání ,pokud 11.září nebyl utok pod cizí vlajkou tak počítám li dobře zahinulo necelích 4000 lidí , a nad okolnostmi se pozastavují i větší odborníci než jsme mi. a ztráty v konfliktu Irák+ Afg jsou jenom na civnlní straně přez 950 000 a tomu vi říkate normální , neznám jiný druh který by to dokázal. Nebylo by lepší tam hodit atomovku a zabýt je všechny.......... Myslete jako lidi.Skrýt celý příspěvek

  • Left
    22:27 27.10.2012

    Válka je z principu špatná, ale někdy není lepší - méně špatné - řešení. Takže válka může být to nejlepší možné řešení v určitých případech.

    Válka je z principu špatná, ale někdy není lepší - méně špatné - řešení. Takže válka může být to nejlepší možné řešení v určitých případech.

  • Alex
    20:02 27.10.2012

    Zcela souhlasím s Deadog. Obětovat většinu ve prospěch většiny by byla trestuhodná hloupost. Každý má pocit že je něco víc ale je zcela nahraditelný. A touha po moci a lhostejnost ...Zobrazit celý příspěvek

    Zcela souhlasím s Deadog. Obětovat většinu ve prospěch většiny by byla trestuhodná hloupost. Každý má pocit že je něco víc ale je zcela nahraditelný. A touha po moci a lhostejnost je i vlastnost zvířat. Vždy bude samec který bude usilovat o post smečky, vždy se objeví nějaký samec co se pomocí síly pokusí ovládnout teritorium toho druhého, vždy je tu někdo slabší koho obětovat pro dobro celé smečky. Lidská hloupost? Tím myslíš co? Pud sebezáchovy? Pud který nás nutí mít se líp aby jsme měli větší šanci na přežití? Přestaňte koukat na večerníčka a začněte trochu myslet než tak jak vás tahle moralistická společnost naučila myslet. Vím není to sice nejlepší vizitka ale pomůže vám to přežít.Skrýt celý příspěvek

  • Deadog
    17:33 27.10.2012

    to Sunakashi : ty a Marty jste evidentne nepochopili ,ze modleni a duchovni uroven jeste nikdy nikomu zivot nezachranila ,vzdycky to byli vojaci ,strilet na spatne lidi neni nasili ...Zobrazit celý příspěvek

    to Sunakashi : ty a Marty jste evidentne nepochopili ,ze modleni a duchovni uroven jeste nikdy nikomu zivot nezachranila ,vzdycky to byli vojaci ,strilet na spatne lidi neni nasili ale spravedlnost ,at uz si myslite cokoli a nazor mate jakykoli ,vezte ze zijete v materialnim svete a vzdycky od pocatku lidstva to tak bylo a rict ze valka je spatna, protoze se zabijeji lidi je nazor maleho ditete , prostrednictvim valky muzes zachranit miliony zivotu a zbavit svet tyranie ,jak sme se mohli presvedcit v dejinach..

    to marty : uvedom si ze lidstvo je tam kde j diky valkam ,ktere vymyslely vsechny ty technologie ktere pouzivas ,valky nuti vedce vymyslet nove technologie a ted nemluvim jen o te atomove ,treba lekarstvi ,komunikace a hlavne uvedomeni si ceny lidskeho zivota , kterou zapadni spolecnost brani i na druhem konci sveta ...Skrýt celý příspěvek

  • Sunakashi
    14:06 27.10.2012

    chlapi evidentne ste Martyho nepochopili on se bavi na duchovni urovni a vy na materialni...a to jsou vlastne ty duvody proc zabiji clovek cloveka...jde o ty vynalozeny prostredky ...Zobrazit celý příspěvek

    chlapi evidentne ste Martyho nepochopili on se bavi na duchovni urovni a vy na materialni...a to jsou vlastne ty duvody proc zabiji clovek cloveka...jde o ty vynalozeny prostredky a cas plus to co se znici pri konfliktu a to nepocitam utrpeni lidi co stim nemaji a ani nechcou mit nic spolecnyho... nejde o to se stavet na neci stranu kdyz na nekoho strilim tak je to spatne na kazde straneSkrýt celý příspěvek

  • Deadog
    11:39 27.10.2012

    to left : nenapsal bych to lepe

    to left : nenapsal bych to lepe

  • Left
    18:47 26.10.2012

    To Márty: Tímto si větev rozhodně nepodřezáváme, nýbrž ji ještě upevňujeme! Musíme bránit naši moderní západní společnost. A to i tím, že pomáhame "nějakým" Afgháncům se bránit ...Zobrazit celý příspěvek

    To Márty: Tímto si větev rozhodně nepodřezáváme, nýbrž ji ještě upevňujeme!
    Musíme bránit naši moderní západní společnost. A to i tím, že pomáhame "nějakým" Afgháncům se bránit před různými vlivy, které by v budoucnu opět mohli ohrozit životy tisíců Američanů a Evropanů. K tomu jim ještě zlepšujeme životní podmínky budováním infrastruktuy, zlepšováním zdravotní péče atd.
    Tím ale netvrdím, že všechno jde tak rychle, jak jsme si možná představovali.
    Až zas, nedejbože, proběhne nějaký rozsáhlý teroristický útok, tak se budete divit!Skrýt celý příspěvek

  • Márty
    17:07 26.10.2012

    Válka je nejdokonalejší výplod lidské hlouposti. Nikdy nejde o lidi nýbrž o moc...... Nezaznamenal jsem žádný konflikt na světě kde by šlo o lidi...... LIDSKÁ HLOUPOST, ...Zobrazit celý příspěvek

    Válka je nejdokonalejší výplod lidské hlouposti. Nikdy nejde o lidi nýbrž o moc......
    Nezaznamenal jsem žádný konflikt na světě kde by šlo o lidi......

    LIDSKÁ HLOUPOST, LHOSTEJNOST, PENÍZE, MOC, - to je moderní člověk


    Myslím že je velice tristní, že neumíme nic jiného než se zabíjet a vymlouvat se na ostatní.

    Mohli jsme být už ůplně někde jinde a né si řezat větev na které stojíme....Skrýt celý příspěvek

  • Ondřej Lacina
    16:14 26.10.2012

    Kdo tvrdí že v Afghánistánu nemáme co dělat tak bych mu s prominutím plivnul do xichtu! Já myslim, že je tam hodně práce, kterou by jsme ještě měli udělat. Tady je příklad...!

    Kdo tvrdí že v Afghánistánu nemáme co dělat tak bych mu s prominutím plivnul do xichtu! Já myslim, že je tam hodně práce, kterou by jsme ještě měli udělat. Tady je příklad...!

  • Jan Návoj
    15:49 26.10.2012

    Docela k smíchu :DD To je jako kdyby jste prosili vraha aby vás nezabíjel..
    Talibánu nejde o lidi,on válčí!

    Docela k smíchu :DD To je jako kdyby jste prosili vraha aby vás nezabíjel..
    Talibánu nejde o lidi,on válčí!

  • Alex
    15:37 26.10.2012

    Pochybuju že to vyslyší

    Pochybuju že to vyslyší

Načítám diskuzi...