Pardubické společnosti ELDIS a RETIA budou společně vystavovat na prestižním veletrhu a aerosalonu Aero India 2019

Pardubické společnosti ELDIS a RETIA budou společně vystavovat na prestižním veletrhu a aerosalonu Aero India 2019
Přibližovací radar PAR-E / ELDIS (Zvětšit)

V indické metropoli Bangalore se bude ve dnech 20. až 24. února konat 12. ročník tradičního aerosalonu spojeného s veletrhem nazvaného Aero India. V hale F budou mít letos společnou expozici české společnosti ELDIS, patřící do holdingu CZECHOSLOVAK GROUP, a RETIA, spadající pod křídla skupiny CSG AEROSPACE. Obě společnosti sídlící ve východočeských Pardubicích mají asijským zákazníkům co nabídnout a také na co navazovat.

ELDIS na veletrhu představí novinky, ale i produkty, které jsou již stálicí na indickém trhu, například kombinovaný přehledový radar RL-2000/MSSR-1. Tento typ radaru Indie již v minulosti nakoupila a provozuje jej na všech nejdůležitějších mezinárodních letištích. To znamená, že radarová technika vyrobená společností ELDIS pokrývá 90 procent vzdušného prostoru Indie a drtivou většinu všech komerčních letů, což je výjimečný obchodní úspěch. Na něj by chtěla společnost ELDIS navázat například prostřednictvím přesného přibližovacího radaru PAR-E nebo systémem radarového zobrazení ERDIS, které bude na Aero India 2019 také prezentovat.

Společnost RETIA doplní společnou expozici prezentací svého záznamového systému ReDat, který nabízí variabilní řešení pro nahrávání a monitoring systémů řízení letového provozu (ATC) a systémů managementu letového provozu (ATM) i komplexní správu takto získaných záznamů.

Záznamový systém ReDat například umožňuje krátkodobé i dlouhodobé archivování pořízených záznamů hlasové komunikace, záznam obrazovek dispečerů letového provozu, synchronní simultánní přehrávání audio, video a radarových dat, transkripci a živý příposlech. I ReDat je v Indii, podobně jako radary ELDIS, hojně rozšířen a používán pro pořizování a správu záznamů na mnoha letištích. Jeho schopnosti však přesvědčily i zákazníky v řade dalších zemí.

Veletrh a aerosalon Aero India se koná každé dva roky, přičemž jeho tradice byla založena v roce 1996. Organizován je indickým Ministerstvem obrany, indickým vojenským letectvem a řadou státních výzkumných dalších organizací. O jeho významu nejen pro asijský region svědčí počty účastníků i návštěvníků. V roce 2017 předvedlo svou techniku, výrobky a služby téměř 550 společností (z toho polovina ze zahraničí) z více než pěti desítek zemí. Aero India tehdy navštívilo přes 60 tisíc odborníků a obchodníků a více než milion běžných návštěvníků.


ReDat; větší foto / RETIA


Přehledový radar RL-2000/MSSR-1; větší foto / ELDIS

O společnosti ELDIS
Společnost ELDIS Pardubice, s.r.o. je ryze česká firma, která byla založena v Pardubicích v roce 1991. Od svého vzniku se specializuje především na oblast vývoje a výroby radarové techniky a systémů pro řízení letového provozu a v současnosti je předním českým výrobcem aktivních radarových systémů. Produkty společnosti používají zákazníci ve více než pětadvaceti zemích po celém světě, včetně České republiky, přičemž tyto radarové systémy slouží civilním organizacím zajišťujícím řízení letového provozu i vojenským subjektům. Nejdůležitější aktuální produkty společnosti jsou primární přehledový radar RL-2000, sekundární přehledový radar MSSR-1 a přesný přistávací radar PAR-E. Všechny tyto systémy jsou tvořeny moderní, výhradně polovodičovou technologií, jsou modulárně rozšiřitelné a plně v souladu s normami EUROCONTROL a ICAO.

O společnosti RETIA
RETIA a.s. byla založena koncem roku 1993 týmem inženýrů a spolupracovníků z vývoje bývalé pardubické Tesly. RETIA je technologickou společností, která vyvíjí, vyrábí a modernizuje radary, raketové prostředky, systémy velení a řízení, záznamové systémy, UWB lokalizační zařízení a komunikační systémy. Tyto produkty dodává Armádě ČR i armádám spojeneckých států NATO, nepřímo i Severoatlantické alianci a dalším vojenským a civilním zákazníkům v ČR i ve více jak 40 zemích světa. Více než dvě třetiny tržeb realizuje RETIA exportem.

 
 
 
 

Nahlásit chybu v článku

Doporučte článek svým přátelům na sociálních sítích

Související články

RETIA a ELTA společně výrobí radar protivzdušné obrany

Dnes, v úterý 25. listopadu 2014, byla za přítomnosti předsedy vlády ČR Bohuslava Sobotky podepsána ...

RETIA s Eltou představí špičkové technologie radaru MADR

Vedoucí česká společnost v oblasti vývoje a výroby radiolokačních technologií, vojenské elektroniky ...

RETIA dokončila dodávky pro high-tech projekt NATO

Pardubická společnost RETIA, výrobce radarů a speciální elektroniky, předala v úterý 13. 12. ...

Rozhovor s novým generálním ředitelem pardubické společnosti RETIA Romanem Bohuňkem

Od července 2018 zastává pozici generálního ředitele pardubické společnosti RETIA Roman Bohuněk, ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit zeleně příspěvky za posledních:
  • Larry
    11:30 07.02.2019

    To Poly:
    nevím, proč řadíte Tatru mezi úspěšné. Takové terno to není
    https://www.idnes.cz/ostrava/z...
    a lze toho dohledat mnohem více o hospodářských výsledcích firmy. (rok 2017 byl výborný pro Tatru jen díky MO ČR)
    Další modla z portfolia CSG.
    https://archiv.ihned.cz/c1-663...

    Tohle mě bylo jasné, když jsem slyšel o plánovaném počtu vyrobených kusů. Na konci roku 18 všichni dostali z výroby Avie "padáka" Je možné, že na to třeba dojili dotace.....
    Jedno je ale jisté. Strnad získal koupí Avie za pusu zajímavé pozemky v Letňanech, které velice výhodně prodal. To byl pro něho "fakt business"
    P.S. kecy o elektrodebilitě si může nechat možná pro Vás.
    A to fakt autům nerozumím, nejsem autař (ŘP mám od 15ti let)
    Jenom používám internet.Není problém se v Přelouči zastavit a pozeptat. Naštěstí tam ještě zůstal SVOS, pro ty, co něco umí.

    Jinak svatá pravda Scotty. AČR je opravdu pro firmy vyrábějící a zabývající se elektronikou a elektrotechnikou v obranném průmyslu jenom zkušebním polygonem, kdy MO vše poslušně zaplatí. No prostě pro takové firmy požehnání....
    Ve světě, kde něco prodají, tak to musí být na 100%, splňovat bez závad tech. parametry. Tam by se s nima nikdo nemazlil.

    • alexa123
      12:33 07.02.2019

      ... Ve světě, kde něco prodají, tak to musí být na 100%, splňovat bez závad tech. parametry. Tam by se s nima nikdo nemazlil.

      Skutočne? A podobných príkladov by sa našlo viac.

      https://www.armadninoviny.cz/p...

    • Poly
      12:58 07.02.2019

      Nu, já jsem nehodnotil ekonomický aspekt. Psal jsem, že můžeme být rádi, že funguje. Ty podvozky rozhodně nejsou špatný. A před lety (2016?) Tatra vyrobila 2/3 výroby na export? ˇČili export tam je. Špatné výsledky mohou být prostě jen špatným vedením, které vyměnili. Berte to tak, že je řeč prozatím o jednom roku. Ostatně před pár dny se Tatrovce podařil kšeft s Jordánskem. A z novinek - pracuje na hodně zajímavém motoru - emise Euro VI a chlazený vzduchem. To by mohlo otevřít vrátka na další trhy s bonusem lehčího, menšího a jednoduššího motoru.

    • Jura99
      16:49 07.02.2019

      Určitě není fér kvičet, že Strnad získal areál Avie za pusu. Ten areál koupil od Indů, tedy od soukromého vlastníka a za mezi nimi sjednanou cenu. Pokud jej nekoupil od veřejného vlastníka, tak není o čem diskutovat. "Kecům o elektrodebilitě" by měl pomalu začít rozumět i ne-autař, stačí se podívat do Číny, tam jezdí elektromobily a elektrobusy ve velkých městech běžně.

      • Larry
        18:50 07.02.2019

        Není fér čerpat dotace, které křiví podnikatelské prostředí. Pokud by jste vlastnil dopravní společnost, tak by jste si nemohl elektromobil dovolit. Nisan pick-up elektro, místního dopravního podniku má papírově dojezd 150km a vůbec nikdo neřeší, zda ve městě nebo v horách, zatížení vozidla... takže po městě reálně 100km, pokud si dopřejete ten "luxus" a zapnete klimu, na palubce jen vidíte jak klesá kapacita baterií. Vźdy si vzpomenu na vývojáře Toyoty, kteří tvrdí, že elektromobilita je omyl. ( vzhledem k vývoji a stavu baterií a aku s nimi souhlasím) Budoucnost je v hybridech. A tak se také Toyota chová.
        A o té Číně... viděl jsem pěkné video které pustila do světa tamní komunistická vláda. Milionář, vlastník vozu Tesla, řekl daňovým úředníkům, že žádné daně platit nebude, protože jeho auto nemá výfuk. :-)))
        Dva ho dovedli k oknu a v dálce ukázaly na elektrárenské komíny se slovy "tam je váš výfuk" .... a zaplatil.
        Jen tak mimochodem kde si myslíte, že se vyrobí el. energie pro dobíjení elektromobilů?? V českých jaderkách určitě ne. Výkonově na to nemají a je potřeba dostavět další bloky. Navíc elektrárny na fosilní paliva (uhlí) musíte mít z důvody regulace sítě. Za to jsou dobré peníze pro vlastníky. Jaderky umí také regulaci, ale odezva je zatím pomalá.
        A pokud budete argumentovat soláry a větrníky, vzpomeńte si na podzim. 14dní inverze, kdy slunce nezasvítí a listy stromů se nepohnou. Německo to loni třešilo nákupem el. energie v Čechách. Mohu vás ujistit, že el. energie bude drahá a nedostatek, budete si muset zvyknout na jev běžný zatím v arabských zemích. I několikrát denně bude vypínán el. proud. Poděkovat můžete vládám ČR ze neexistující energetickou koncepci v ČR.

        • Larry
          18:53 07.02.2019

          alexa 123, víte "co je dobré pro Boeing... je dobré pro Ameriku" Víte kdo to řekl?? Tam to funguje trochu jinak. Nakonec i na ten výtah pro munici mohla být nějaká smlouva s jistým termínem dodání.

          • alexa123
            10:12 08.02.2019

            1/ Každý štát má "svoju výkladnú skriňu". Amerika povedzme Boeing, Česko Tatrovku. Ak sa spomenie Boeing kdesi v Burundi-Urundi, všetci tam vedia že je to Amerika. Ak sa tam spomenie Tatrovka, rovnako všetci vedia, že je to Česko. Takže čo je dobre pre Tatrovku, je dobre aj pre Česko.
            2/ Ak v tej zmluve o dodávke výťahu bola klauzula o penále, tak s tým nemám problém. Ak tam nič také nebolo, tak by s tým mali mať problém americkí daňoví poplatnici. Podobne ako pri zmluvách Česká republika versus České súkromné firmy.

        • Jura99
          07:59 08.02.2019

          Larry: to jsou nesmysly. Spalovací motor má celou řadu provozní doby, kdy pracuje zbytečně nebo nehospodárně nebo se energie pálí na brzdách, např. studené starty a chod studeného motoru, volnoběh atd. Elektromobil to samozřejmě nemá a ta bajka o komínu je už profláklá a příliš zjednodušená. Jednak ne každý zdroj el. energie má komín, ale ten který jej má, běží na rozdíl spalovacího motoru v ideálním, stále stejném režimu (žádné pravidelné studené starty), lze jej dobře filtrovat, hlídat (žádné vykuchané katalyzátory a filtry pevných částic) a škodliviny se vypouštějí do vyšších vrstev atmosféry (ne že by to bylo OK, ale lepší než zamořené ulice měst). Přenos el. energie sice není bezeztrátový, ale doprava PHM z rafinérie k benzínce kamionem také není zdarma a bezemisní. Budoucnost je jednoznačně elektrická, ať už bude zdrojem baterie nebo přeměna vodíku na el. energii. Jen ty tradiční automobilky se asi těžko vzdávají svého nákladného a dlouholetého vývoje spalovacích motorů a převodovek, který bude z roku na rok bezmála k ničemu. I ten hybrid je málo, ten zde měl být standardem před 15lety. Je to příležitost pro vznik nových automobilek, což v Číně je, tam je ve velkých městech většina vozidel na elektriku, skútry prakticky výhradně elektrické.

          • Jirosi
            15:12 08.02.2019

            "Budoucnost je jednoznačně elektrická, ať už bude zdrojem baterie nebo přeměna vodíku na el. energii."

            Ten vodík, ale nebude elektro, nýbrž stále "uhlo". Protože fyziku prostě neohneš.

    • givicz
      14:58 10.02.2019

      To, že Tatra má problémy jsem zaregistroval také... ale nejenom Tatra ale i další České průmyslové podniky ... propouští Zetor propouští Aero..... proč ostatní státy NATO si nekupují nákladní vozidla Tatra, cvičná letadla Aero, když jsou tak dobrá ???

      Můj názor je ten, že podobně dobrá jako jsou vozidla Tatra nebo letadla Aero jsou i zahraniční výrobci, které zahraničí kupec upřednostní..

      Stejně tak skončí i Antonov na Ukrajině, kdo si myslí, že bude dodávat letadla na západ nebo do států NATO je blázen...

      • Poly
        09:17 11.02.2019

        Tak Zetor je traktor pro chudší. Nevidím žádný důvod si ho pořídit mimo ČR a SK. V Evropě jsou štědré dotace a zemědělci si navíc traktory půjčují. Pak si klidně pořídí NH, Fendt, JD,... a nehnou ani brvou. Z těch levnějších a lehčích traktorů je super volba Valtra. Co Zetor táhne ke dnu jsou motory. Servisovat motory jako JD nebo Deutz není problém snad nikde na světě. V případě značek, které vlastní motory nemají a kupují Perkins nebo Cummins, taky není problém se servisem. To se ale nedá říct o motorech Zetor. Dalším problémem je nástup silné konkurence z východu. Byť stále nedosahují kvalit západních mašin, tak se naopak přibližují kvalitám Zetoru - levný Zetor Major byl vyvinut pro prodeje v Indii a podobné trhy. Proč by si měl Ind koupit Majora, když má indickou Mahindru série 6000 a opraví si ji sám na farmě? Jo, před 10 lety byla Mahindra superšunt, ale ty doby jsou pryč. Stejně tak to myslí zákazníkům v Africe apod. Tatra je v mnoha případech nepřekonaná, ale v případě vojenské techniky chce každý maximálně využít vlastní výrobu. Státy s ekonomikou jakou má ČR a se sovětskou historií nemají do budoucna moc šancí s výrobou takové techniky. Ti velcí je prostě převálcují. Mají lepší zázemí, víc peněz, větší trh, lepší lobby,... Je to otázka času. Zetora snad někdo časem koupí a Tatru taky. Škodárna žije a expanduje díky tomu, že ji koupil VW. ČR se musí specializovat na jiné obory.

  • lemkin
    19:44 06.02.2019

    Pořád si myslím, že je skoda, že se nepodpořil Reunion. US Army i ostatni posilaji firmám pobídky byť jen na demonstratory. Naši vrací zpět do rozpočtu. Chápu argumenty že by to bylo něco neozkušeného a nového......., ale konec konců kde ty firmy mají ty zkušenosti brát. :)

    • Scotty
      20:19 06.02.2019

      Kdekoli, jen ne u AČR. Většina projektů ve kterých si firmy udělaly z armády zkušební polygon nedopadla dobře pro armádu ani pro rozpočet MO.

    • Poly
      20:29 06.02.2019

      Ale jo, já jsem stejného názoru, ale za podmínky, že náš státní rozpočet bude alespoň na úrovni Polska.

      • Nesher
        22:20 06.02.2019

        Podle jakého měřítka? Celkem? To asi nikdy, je jich 3,5x víc. Na hlavu? Tak to to můžeme rozjet, protože příjem státního rozpočtu na hlavu je oproti tomu polskému značně vyšší.
        lemkin má v jádru pravdu. Pokud chceme něco vyrábět, tak nejdřív musíme investovat. Ostatně Poláci to dělají také tak (i když celkem blbě, o produkty jejich slavné PGZ není zrovna velký zájem). Tj. lze to dělat i lépe, viz Izrael, Norsko

        • Poly
          23:47 06.02.2019

          Přece jsem psal podle jakého měřítka - podle státního rozpočtu. Když mají 2,5 bilionu rozpočet, tak tam nějaké ty miliony ulejou mnohem jednodušejc než my. Namluvě pak o faktu, že když z toho něco smysluplného vyjde a export bude i přesto nula, tak jen pro vlastní potřebu bude celkový nákup nemalý. Argumentovat tu Izrealem je úplně mimo. Tahle země není noname východní Banán. Ve světě je znám svou armádní technikou a mají silnou ekonomiku s pomocí USA. Zbrojí kvůli opravdové hrozbě a prostě musí. Vývoj armádní techniky jsme prošvihli už dávno. Můžeme být rádi, že funguje Brod, Tatra a možná se podaří prodat L-39 i někomu jinýmu než Senegalu. Armádu máme malou, jsme malá země s nic moc ekonomikou a opravdu nemáme na vývoj dalšího neúspěchu našeho zbrojního průmyslu. Měl jsem za to, že tohle pochopil už dávno každý po prů*erech á la T72 a L-159. Tenhle vlak Retii ujel a už do něj nenasedne.

          • Jirosi
            15:19 08.02.2019

            "jsme malá země s nic moc ekonomikou a opravdu nemáme na vývoj dalšího neúspěchu našeho zbrojního průmyslu."

            Ekonomiku máme dobrou, ale nic to nemění na faktu o zbytečnosti masivních investic do vše vojskového vývoje armády. Můžeme si vybrat jedno dvě odvětví, ale zbytek se musí nakupovat.

        • PavolR
          07:27 07.02.2019

          Aj od Švédov je Poliakov 3,5x viac a predsa sú Švédi hospodársky o niečo silnejší, než Poľsko. Mnoho príkladov z praxe ukazuje, že keď sa v správnom pomere stretnú vôľa, schopnosti a príležitosť, technicky taký rast možný je, akurát povedať na to nejaký zaručený recept by bolo na nobelovku. :-)