Personální změny na Ministerstvu obrany: Atomová bomba?

Karolína Peake atomová bomba
Foto: Chová se Karolína Peake na Ministerstvu obrany jako atomová bomba? Podle stínového ministra obrany Hamáčka (ČSSD) ano / Wikipedia, Armádní noviny

Za atomovou bombu označil vyhazovy na Ministerstvu obrany provedené Karolínou Peake stínový ministr obrany za ČSSD Hamáček, aby tak zdůraznil, že podle jejích původních slibů se nemělo jednat ani o kobercové nálety. Rozpaky neskrývali ani prezident a premiér a média je dostatečně reflektovala. Armádní noviny naproti tomu nabízejí ohlédnutí za tím, kdo z „vyhozených“ kým skutečně byl a co pro rezort udělal „v dobrém i zlém.“

Picek má smůlu, že byl vojákem?

Pokud něco opravdu šokovalo, tak vyhazov prvního náměstka ministra obrany, armádního generála ve výsluze, Vlastimila Picka. Na daném postu se po vypršení mandátu ve funkci náčelníka Generálního štábu AČR ohřál teprve málo přes tři měsíce. Je paradoxní, že čerstvé prosincové vydání A-reportu (oficiálního „vnitropodnikového“ časopisu AČR – ke stažení zde) s ním přináší rozhovor, který ubezpečuje, že i ve sto dnech hájení pracoval na dotažení důležitých koncepcí a reforem, pro což odmítl místo v diplomacii.

Smůla, Karolína Peake tohoto člověka, který jí měl právě v první řadě poskytnout „background“ k dalšímu vedení resortu obrany a přetavení zásadních dokumentů do legislativních norem v následujícím roce, odpálkovala hned druhý den ve funkci. Jak již dostatečně informoval tisk i televize, učinila tak k rozčarování prezidenta a premiéra, kteří tím přišli o jednu z hlavních záruk, že nová ministryně dotáhne to, co její předchůdce Alexandr Vondra, s pozitivním hodnocením vojáků, novinářů i dalších politiků, rozjel.

Co už je méně zřejmé, je spálení mostu, který chytrým tahem Vondry vznikl právě angažováním bývalé hlavy armády v ministerské struktuře, dokonce na druhém nejvyšším postu. Není totiž tajemstvím, že z dob minulých se táhla vleklá averze mezi vojáky na straně jedné a civilní správou rezortu na straně druhé. Vondra dobře vycítil tuto trhlinu a udělal řadu kroků, aby ji zacelil, konče právě jmenováním Picka do role svého prvního náměstka.

O to děsivější je vize Karolíny Peake, která chce vojáky z povolání ze struktur Ministerstva obrany zcela vystrnadit. Budou převedeni do civilu a udrží si svá místa? Nebo je nahradí civilní „odborníci“? Vypadá to, že se tím ona propast a komunikační vakuum mezi armádou a ministerstvem opět propadne do hlubin Macochy a možná i dno Mariánského příkopu.

Jen v úseku akvizic by to možná znamenalo „zcivilnět“ polovinu lidí. Některým by to nutně vadit nemuselo, protože už mají vystaráno na výsluhy, které by se sečetly s novým platem občanských zaměstnanců. Ale hlavní škody by byly nevyčíslitelné.

V médiích probleskly ve vztahu k Vlastimilu Pickovi navíc z úst nové ministryně dvě zcela protichůdné informace. Podle první mu zajistí nové místo v diplomacii, pročež jej zavede k ministrovi zahraničí, podle druhé si jej tam ponechá na jiné funkci. Zde se skoro nabízí: „dokud z něj nevymačká know-how“.

Ještě podivnější je, že Peake argumentuje tím, že funkce prvního náměstka je výsostně politická, takže nepřísluší ani bývalému vojákovi. Koho na ní usadí? Hodně se jí, úkrokem mimo stranickou linii, zastával letitý expert na obranu v ODS Jan Vidím. Koho tam tedy zakrátko uvidíme?

Ale buďme objektivní. Totiž na druhé straně se generál Picek zprofanoval minimálně kauzou nákupů transportních letounů CASA. Jak doložil pořad Reportéři ČT, nejprve byl zásadně proti, poté obrátil o 180 stupňů. Také s Alexandrem Vondrou nejprve nevycházel ideálně a za jeho ministrování prosazoval tu drobnější tu podstatnější řešení ne zcela v souladu s Vondrovými vizemi. V neposlední řadě měl už z minulosti silné krytí od Václava Klause, a tak i v tomto kontextu je třeba chápat dnešní podrážděné reakce prezidenta.

Generál Bulant vyletěl za maskáče. Vážně?

Ani vyhazov brigádního generála Pavla Bulanta není černobílý. Tento člověk si svým nekompromisním a vskutku vojenským přístupem dokázal za dobu svého působení vytvořit bezesporu řadu nepřátel. Byl to ale on, kdo se poslední rok postavil za sdružování nákupů naší armády pod NAMSA (agentura zajišťující sdružená i dílčí výběrová řízení pro všechny státy NATO).

Měl v tomto směru plnou podporu bývalého ministra obrany a několik málo takových nákupů již stihl realizovat. Samozřejmě k nelibosti tuzemských výrobců a kšeftařů, kteří za dob minulých dokázali armádě prodávat předražené zboží průměrných kvalit a dokonce si nechat profinancovat i jeho vývoj. Není pak divu, že kroky nové ministryně pochválili pro média zbrojaři, zejména se na její obranu (rozumějte vyhazov Bulanta) hbitě postavila Asociace obranného a bezpečnostního průmyslu ČR.

Vondra teď možná pláče nad tím, že obětoval politickou kariéru (rozumějte, odstřihl bossy a prostředníky tuzemského kšeftaření s výzbrojí a výstrojí), čímž si „vykoledoval“ od Miroslava Kalouska kauzu ProMoPro, aby tak reálně ulevil armádě a státnímu rozpočtu jen na dva roky.

I v případě pana Bulanta si ale nalijme čistého vína. On nezvládl několik záležitostí (zejména v onom vystrojování), sic zrovinka doplnění vojenských skladů stejnokroji vzor 95 to tak úplně nebylo. Problematika o barevnost a opakovatelnost vzoru se táhne daleko před generála Bulanta, rozhádané dodavatelské firmy na malém českém písečku také nejsou žádnou novinkou.

Nakonec tvrzení Karolíny Peake o prohlášení posledního tendru na maskáče protizákonným ze strany ÚOHS také není úplně košér, protože v tiskovém prohlášené chybí zmínka o tom, že ministerstvo se proti nálezu odvolalo a bývalo by mělo velkou šanci uspět.

František Šulc – méně zmiňované jméno, o to zásadnější.

Nová ministryně také odvolala ředitele kabinetu Šulce, o kterém se média zmiňovala jen okrajově, případně vůbec. Pokud by vojáky a v tom případě také aktivní záložáky měl kdo mezi zmíněnými jmény znepokojit, je to právě on. Člověk, který byl už před svým angažmá na obraně znám svým blogem On War On Peace (www.onwar.eu), který dal dohromady odborníky na tvorbu Bílé knihy o obraně, který zastával a před Alexandrou Vondrou vybojoval jak koncepční řešení platového řádu vojáků z povolání, tak koncepci Aktivní zálohy Ozbrojených sil ČR a mnohé další koncepční materiály.

Pravdou je, že Šulcovi bylo dlouho vytýkáno, že přišel na rezort jako poradce, z role publicisty, na funkci ředitele kabinetu ministra byl až posledního půl roku. Faktem je ale rovněž, že jeho rukopis je pod mnoha reformními a modernizujícími projekty (třídílný seriál o koncepci AZ najdete na těchto stránkách Armádních novin) a k posouzení jeho osoby jsou hodni ti, kdo jeho výsledky znají. Tím, že se jej nová ministryně ze dne na den zbavila, znamená, že se přes noc připravila o poměrně nestranného odborníka na několik úzce profilovaných témat a navíc se připravila o hlavního vykladače Bílé knihy o obraně.

Je právem ministra jmenovat své lidi.

Bezesporu každý ministr a v tomto případě ministryně má plné právo jmenovat do funkcí nejbližších spolupracovníků své lidi. Kdokoli ze čtenářů, pokud by se zasnil, chtěl by přeci raději mít na to či ono po ruce Honzu, Pepu, Karla…, kteří mu třeba na misi kryli záda nebo křtili potomka.

Na druhé straně exministr Vondra sice bleskově vyměňoval náměstky (to byli ovšem ti, kteří jsou dnes pro všelijaké dřívější podivné zakázky stíhaní či přinejmenším vyšetřování), ale s dalšími personálními změnami vyčkal měsíce a k odvolaným se choval férově a spíše činil podle jejich odborností a preferencí škatulata hýbejte se, než aby šlo o vyhazovy natvrdo.

O tom, jak postupovala Karolína Peake, zhurta, s cca třináctihodinovým „rozmyslem“ a vůbec bez osobních pohovorů s odvolanými, takže dokonce dříve informovaly o personálních změnách Novinky.cz místo webu AČR, to prostě není dobrý začátek ministrování.

Nahlásit chybu v článku


Související články

České letouny L-159 jako hrozba pro kurdský region?

Vysocí představitele kurdského regionu v severním Iráku vyjádřili vážné obavy nad dodávkou ruských a ...

Armáda České republiky nakupuje vozidla MRAP

Před několika dny unikla do médií zpráva o chystaném nákupu třiceti vozidel kategorie MRAP pro ...

Ministryně obrany Peake – člověk bez zkušeností a znalostí armádní problematiky

Z informací, které v poslední době pronikly na veřejnost, vyplývá, že premiér české vlády Petr Nečas ...

Armáda ČR se zajímá o nejnovější radarové systémy společnosti ERA

V posledním listopadovém týdnu přivítala pardubická společnost ERA na oficiální návštěvě náčelníka ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Josef
    08:02 18.12.2012

    Ono moc jiného než schválit její kroky nejde. Mně jen vadí kdo to udělal, jak se tam dostal a jak to udělal, a že se celá politická garnitura třepe před holčinou, kterou nikdo ...Zobrazit celý příspěvek

    Ono moc jiného než schválit její kroky nejde. Mně jen vadí kdo to udělal, jak se tam dostal a jak to udělal, a že se celá politická garnitura třepe před holčinou, kterou nikdo nevolil. Která reprezentuje stranu bez jediného hlasu ve volbách. Vzhledem k tomu, že voják slouží dle svého nejlepšího vědomí a svědomí, těžko respektovat tuhle osobu jako služebně nadřízenou. Jak může dostat prověrky se svým mužem, minimálně se jedná o obrovský střed zájmů. Jinak jak říkám, za její kroky jsem vděčný.Skrýt celý příspěvek

  • JiriTintera
    22:36 17.12.2012

    Vážení, dnes jsem mluvil s jedním z civilních zaměstnanců AČR a ten "odejití P+B" komentoval takto: Odchod Picka v armádě oslavovali. Gen. Bulanta nemusím, je to h***** ...Zobrazit celý příspěvek

    Vážení,
    dnes jsem mluvil s jedním z civilních zaměstnanců AČR a ten "odejití P+B" komentoval takto:
    Odchod Picka v armádě oslavovali.
    Gen. Bulanta nemusím, je to h***** nejvyšší jakosti.

    V úctě, kdysi vojín ČSLA na déletrvající zdravotní dovolené, ...Skrýt celý příspěvek

  • Michal Voska
    14:35 16.12.2012

    http://jednej.cz/petition.php?... ...možná pro někoho zajímavá možnost něco málo udělat...

    http://jednej.cz/petition.php?... ...možná pro někoho zajímavá možnost něco málo udělat...

  • Lukas
    09:33 16.12.2012

    kdyz jsou na obrane lide dlouho a zakazky jsou predrazene a technika neodpovida pozadavkum ACR tak lide nadavaji, pokud tam prijde Peake a vyhodi jich par tak lide nadavaji. Nikdo ...Zobrazit celý příspěvek

    kdyz jsou na obrane lide dlouho a zakazky jsou predrazene a technika neodpovida pozadavkum ACR tak lide nadavaji, pokud tam prijde Peake a vyhodi jich par tak lide nadavaji. Nikdo nevi co za tim bylo,ale ja osobne bych na Obrane udelal prurez pralesem a vytrhal vsechny ty shnile stromy,oino jich tam je az moc!Peake mela odvahu a velkou!!!
    Vondra tu ACR jen znicil bohuzel,ted je to jen smesna troska z velke armady!!!!

    Kazde 4 roky novy ministr proste zrusi tu a tu posadku,propusti se tolik a tolik lidi, v teto zemi chybi naprosto promyslena cesta jak udelat armadu silnou ale levnou.Skrýt celý příspěvek

  • Deadog
    09:11 16.12.2012

    to Vojak: spise bych se drzel tematu clanku nez tady horlive opravoval pravopisne chyby ,co vy na to? Na Vasem prikladu jde pak zcela jasne ukazat cemu "predstavitele" armady ...Zobrazit celý příspěvek

    to Vojak: spise bych se drzel tematu clanku nez tady horlive opravoval pravopisne chyby ,co vy na to?
    Na Vasem prikladu jde pak zcela jasne ukazat cemu "predstavitele" armady davaji prednost pred diskuzi o opravdovych problemech. K clanku jste nenapsal ani pul slova .

    to mart a Vojak : prosimvas nezminujte tady novinky ,pokud vubec chodite na takove diskuze, zrejme to s Vasim intelektualnim rozmerem nebude tak zhave.

    Dekuji za pozornost ,Houston konec.Skrýt celý příspěvek

  • Voják
    22:11 15.12.2012

    To Nicolaj: Jsem schopen akceptovat přiměřený počet chyb, ale čeho je moc... Kontrola příspěvku před odesláním by měla být samozřejmostí, vždyť tady reprezentujete nejen sami ...Zobrazit celý příspěvek

    To Nicolaj:

    Jsem schopen akceptovat přiměřený počet chyb, ale čeho je moc... Kontrola příspěvku před odesláním by měla být samozřejmostí, vždyť tady reprezentujete nejen sami sebe, ale přiznáním příslušnosti k AČR i armádu jako celek.

    Mimochodem, jak se to říká o té potrefené huse?

    Omlouvám se za OT.Skrýt celý příspěvek

  • Left
    21:20 15.12.2012

    To Voják: Ano, napsat "výte" už je trošku moc ... To Nikolaj: "Zvažte jestli by nebylo vhodné přestat nadávat a radši jít a něco změnit." Tím je myšleno, že nejít k volbám je ...Zobrazit celý příspěvek

    To Voják: Ano, napsat "výte" už je trošku moc ...

    To Nikolaj: "Zvažte jestli by nebylo vhodné přestat nadávat a radši jít a něco změnit."
    Tím je myšleno, že nejít k volbám je to nejhorší řešení. Pak nemáte právo nic kritizovat, protože jste proti tomu nic neudělali.Skrýt celý příspěvek

  • Nicolaj
    20:38 15.12.2012

    Myslím že přehlížet nějaký velmi rozumný názor jen proto, že jeho pravopis není zcela správný, je povahový rys nafoukaného člověka kterého nemá cenu přesvědčovat o čemkoli - naopak ...Zobrazit celý příspěvek

    Myslím že přehlížet nějaký velmi rozumný názor jen proto, že jeho pravopis není zcela správný, je povahový rys nafoukaného člověka kterého nemá cenu přesvědčovat o čemkoli - naopak bude asi nejlepší ho v jeho nevědomosti nechat.

    Nebudu zde řešit, jestli byly kroky jisté ministrině správné. Avšak to že se vůbec stala ministriní je, dle mého, plivnutím do tváře voličům. Vždyť ona vlastně počkala, až ty hlasy dostane jiná strana a potom se od ní odpojila. Jí ve skutečnosti nevolil jediný občan a dle mého názoru je toto jednání protiústavní. A co na to volič? Nadává ale neudělá nic. Proč?? Zvažte jestli by nebylo vhodné přestat nadávat a radši jít a něco změnit. (Toto bylo zvolání k lidu tak si to prosím neberte osobně :-D)Skrýt celý příspěvek

  • Voják
    20:30 15.12.2012

    To Mart:

    Ano, bohužel je to tak....

    To Mart:

    Ano, bohužel je to tak....

  • mart
    20:10 15.12.2012

    ...trochu mi to tady začíná připadat jako diskuze na novinkách.cz nebo na problemyvarmade.cz...
    Škoda

    ...trochu mi to tady začíná připadat jako diskuze na novinkách.cz nebo na problemyvarmade.cz...
    Škoda

  • Voják
    17:58 15.12.2012

    Přátelé, přečtěte si prosím své příspěvky předtím, než je odešlete. Hrubé chyby, které tady vidím, opravdu snižují kvalitu vašich názorů. Děkuji. Jen pro pořádek - nejsem ...Zobrazit celý příspěvek

    Přátelé, přečtěte si prosím své příspěvky předtím, než je odešlete. Hrubé chyby, které tady vidím, opravdu snižují kvalitu vašich názorů. Děkuji.

    Jen pro pořádek - nejsem učitel, ale voják.Skrýt celý příspěvek

  • anti
    17:48 15.12.2012

    Popravdě jsem Vondru dost kritizoval hned na začátku ale postupem času se začalo něco s armádou dít a řekl bych že to šlo celkem dobrým směrem chtělo by to ještě pár let a uvidělo ...Zobrazit celý příspěvek

    Popravdě jsem Vondru dost kritizoval hned na začátku ale postupem času se začalo něco s armádou dít a řekl bych že to šlo celkem dobrým směrem chtělo by to ještě pár let a uvidělo by se jak by se to vyvrbilo....Jenže teď co proběhla změna na Mo tak si myslím že se vše vrací spátky na cestu do pekelSkrýt celý příspěvek

  • Venca
    14:20 15.12.2012

    Dip: přečti si vše co jsem psal a pochopíš jak jsem se k info dostal. A žalobu podávat nebudu na to jsem moc malá ryba. Ale ti co můžou a mate je tu za polobohy(celej genšráb) o ...Zobrazit celý příspěvek

    Dip: přečti si vše co jsem psal a pochopíš jak jsem se k info dostal. A žalobu podávat nebudu na to jsem moc malá ryba. Ale ti co můžou a mate je tu za polobohy(celej genšráb) o tom ví a moc dobře. A z jejich pozice by to mnělo váhu!! A to co jsem napsal jsou holá fakta a osobni zkušenost. Vím že pro fanoušky armády to zní hořce ale víte úplne prd jak to funguje. Je potřeba sundat růžové brýle a přestat poslouchat kamarády u piva (spoustu si toho navymýšli aby odromili civil) nejsem nikde zainteresovaný jen mi vadi co nám vojákům nakupuji a za kolik aniž bychom to vůbec chtěli!!! Prostě nám to daj a ted s tim pracuj.jak sem to popisoval s tim prakem.Skrýt celý příspěvek

  • Márty
    14:19 15.12.2012

    Vážení přátelé a kolegové, čtu tento článek a opravdu reálně se obávám o AČR , lidi v něm a v neposlaední řadě o moje místo. Opravdu je to výsměch lidem kteří opravdu pracují na ...Zobrazit celý příspěvek

    Vážení přátelé a kolegové, čtu tento článek a opravdu reálně se obávám o AČR , lidi v něm a v neposlaední řadě o moje místo. Opravdu je to výsměch lidem kteří opravdu pracují na zlepšení různých sekcí v armádě. Je mi opravdu smutno................



    PS: výte že Peak má muže v Omnipolu ?Skrýt celý příspěvek

  • Dip
    11:58 15.12.2012

    Venca: To co jste vyplodil dokáže napsat kde kdo. Zpochybnit lze cokoliv. Pokud něco víte buďte konkrétní a nebuďte přizdisráč. Nejlépe se obraťte na policii, podejte žalobu. ...Zobrazit celý příspěvek

    Venca: To co jste vyplodil dokáže napsat kde kdo. Zpochybnit lze cokoliv. Pokud něco víte buďte konkrétní a nebuďte přizdisráč. Nejlépe se obraťte na policii, podejte žalobu. Chápu, že policie a soudy moc dobře nepracujou, ale to nemůže být výmluva, každá hrstka písku co se do toho soukolí hodí, dobrá.

    Já osobně nevěřím, že každá jmenovaná zakázka byla špatná, z nějaké části jde o práci novinářů a těch co neuspěli. A taky nevím, co jste tam dělal Vy a za koho jste kopal.Skrýt celý příspěvek

  • Lukáš Karlík
    10:08 15.12.2012

    Left: Mohu pouze souhlasit.

    Left: Mohu pouze souhlasit.

  • Left
    01:35 15.12.2012

    A ještě dodatek. Vondrovi se podařilo odstřihnout Omnipol od peněž a vlivu na zakázkách na MO. Zrušil totiž nákupy přez prostředníky. Peak už se několikrát sešla s lidma z ...Zobrazit celý příspěvek

    A ještě dodatek.
    Vondrovi se podařilo odstřihnout Omnipol od peněž a vlivu na zakázkách na MO. Zrušil totiž nákupy přez prostředníky. Peak už se několikrát sešla s lidma z Omnipolu... Což asi nebude náhoda :( Asi to vše bude horší, než se od takovýhle ženský dalo čekat .. :(Skrýt celý příspěvek

  • Left
    01:20 15.12.2012

    S článkem naprosto souhlasím. To, co Saša Vondra vybudoval a nechal na sebe kvůli tomu kydat hnůj, je pryč. Lituju ho, protože veškeré jeho snažení přišlo vniveč. Samozřejmě si ...Zobrazit celý příspěvek

    S článkem naprosto souhlasím. To, co Saša Vondra vybudoval a nechal na sebe kvůli tomu kydat hnůj, je pryč. Lituju ho, protože veškeré jeho snažení přišlo vniveč. Samozřejmě si uvědomuju, že se mu vše uplně 100% nepovedlo (jeden člověk sám nedokáže prosadit vše, jak by si představoval), ale jsem přesvědčen, že on má naprosto čisté svědomí a šel do toho s tím, že chce něco pro naší malou zemi udělat. Patří mezi tu část politiků, kteří pro nás opravdu něco dělají. Za tím si stojím. Jsem rád, že jsem měl tu čest se s ním setkat.

    Ještě k Peak - původně mi připadala docela OK, jako nadějná politička, protože patřila mezi tu lepší část VV, ale po tom, co poslední měsíce dělá, jsem zcela změnil názor. Mám na mysli například chování vůči Pavlu Dobešovi atd.

    To Lukáš Karlík: "ministrem obrany by měl být především člověk z armády" 1. Podle ústavy to ani není možné 2. Stačí, aby byl mnistrem obrany dobrý manažer, který má alespoň nějaký solidní přehled o armádě, ale hlavně to musí být člověk, který si tam nejde jen pro prachy, ale opravdu se rozhodne dělat něco prospěšněho.Skrýt celý příspěvek

  • Venca
    23:48 14.12.2012

    souhlasím že "strana LIDEM" nemá co dělat v politice(nikdo je nevolil)....a tady vidíte že si můžou dělat co chtějí :) z AČR milí čtenáři není už co ukrást. Jak to? útvary ...Zobrazit celý příspěvek

    souhlasím že "strana LIDEM" nemá co dělat v politice(nikdo je nevolil)....a tady vidíte že si můžou dělat co chtějí :)
    z AČR milí čtenáři není už co ukrást.
    Jak to? útvary mají tak málo financí že třeba není ani na PHM, MUNICI ( klidně bych mohl hovořit v číslech ) spousta vojáku čeká na proplacení "cesťáků a úrazů" už více jak 6 měsíců(a nejsou to malé peníze), škrty v odeslání lidí na odborné kurzy
    co chcete rozkrádat páni politici? "no vlastně už nic, tak nakoupíme zbytečnosti"
    GRIPEN...
    TATRA...
    CASA - nikdo to z AČR nechtěl(existuje zpráva kde se jeden pán general vyjadřuje že je to pro AČR NEVHODNÉ - a o pár dni později onen pán gen. mění názor-asi připluli oni kapříci) a cena ? tu nikdo vlastně neřeší - stát to zaplatí
    PANDUR - zeptejte se řadových vojáků co s tímto autobusem pracují (třeba podvozek,tvar podvozku, zadní rampa, zbraňoví systém a kolik stojí jedna střela - jeden rodínný dům a nebudu daleko od pravdy) a ta cena?
    DINGO - motor,palivo,(zbraňoví system...MGčko je dobrá volba ale proč bez dvojnožky a pažby?) cena?
    IVECO - jo tak tam bych se hodně zajímal o cenu(od výrobce) a pak za kolik to koupila AČR?poruchovost?jak jsou spokojení střelci??
    KAJMAN - jooo tak tohle je tunel "Blanka" samotna cena Vás zaskočí(znalce) protože když si to vyfotíte dáte "= " a pak do téhle ceny začnete skládat auta co by jste mohli mít (napovím jsou to min. "+ + +") no a když si vezmu kolik stojí třeba taková plachta (taky takové jedno rodinné vozítko)
    dále toto vozidlo se hodí jen na ukázky pro civilisty "co jsme to těm klukům koupily za šrota.(no tady toho povídání je až příliš) no a co jsem zaslechl tak prej údajně firma je v insolvenci takže kdo bude autíčka opravovat když jsou v záruce ( ale zahráni to borec co dodával pro onu firmu podvozky Landrover - za proti službičku...jak jinak...no kontraktem na opravu těchto šrotu "na jak dlouho")
    PHANTOM - tak tenhle nákup jsem už vůbec nepochopil (proč?) armáda už má nakoupené dobré , kvalitní a odzkoušené BOJEM G17!!!pistole

    A TEĎ LAHŮDKA NA KONEC!!!
    CZ805 - http://www.onwar.eu/2010/02/02... Skrýt celý příspěvek

  • Lukáš Karlík
    23:06 14.12.2012

    Ani nevíte, jak rád bych chtěl věřit tomu, že jde o vtip. Jako nezlobte se na mě, ale ta ženská i kdyby měla deset vysokejch škol, nemůže mít ani páru o tom co to je armáda. Tohle ...Zobrazit celý příspěvek

    Ani nevíte, jak rád bych chtěl věřit tomu, že jde o vtip. Jako nezlobte se na mě, ale ta ženská i kdyby měla deset vysokejch škol, nemůže mít ani páru o tom co to je armáda. Tohle je vážně tragédie, to už můžeme rovnou v tom našem kocourkově dávat kočky na louku pást.
    Zkrátka, ministrem obrany by měl být především člověk z armády, který tomu rozumí a ne nějaká madame Peak. Takže, si připravme peněženky vážení a milí daňoví poplatníci, budou se ZASE vyhazovat miliony, né-li miliardy! Vážně nechápu, proč se politici vůbec cpou do věcí armády, myslím si, že by armáda měla fungovat jako samostatný, kontrolovaný subjekt, o jehož financování, zakázkách a prostředcích by měli rozhodovat armádní specialisté a né nějaká politička KÁJA!Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 1 z 2