Petr Fiala: Kvalitní armáda je v demokratické zemi zárukou míru a bezpečnosti
- 21. 2. 2022
- 347 komentářů
- Kristián Chalupa
S českým premiérem Petrem Fialou se známe někdy od přelomu let 1983/1984. V té době nynější předseda vlády studoval historii a češtinu na Filozofické fakultě dnešní Masarykovy univerzity. Zároveň navštěvoval přednášky podzemní univerzity organizované brněnskými disidenty. Když jsme se poprvé potkali, pracoval jsem i s vysokoškolským diplomem jako kulisák v Mahenově divadle. Koncem 80. let jsem se stal novinářem a nějakou dobu jsme s Petrem Fialou dokonce seděli ve stejné redakční místnosti tehdejšího deníku Lidová demokracie. Brzy poté se pak Petr začal věnovat akademické dráze. Známe se tedy přibližně 38 let a považuji proto za zbytečné předstírat, že si s nynějším předsedou vlády vykám.
Petře, tento rozhovor pro Armádní noviny chci začít otázkou týkající se tvého vztahu k ozbrojeným silám. Jak ses díval za komunistického režimu na Československou lidovou armádu?
Samozřejmě negativně. Jak bych se mohl dívat jinak na armádu, která neměla bránit svou vlast, ale jejím hlavním úkolem bylo sloužit komunistické diktatuře a jejím hlavním cílem bylo po bohu sovětské armády bojovat s demokratickým západem. Ale nešlo jen o ideové věci. Měl jsem možnost ji poznat z blízka, jako ostatně většina mužů mé generace. Neměl jsem lehkou vojnu, i díky svému politickému profilu. Ale to mi umožnilo poznat jak takzvané prvosledové jednotky, tak stavební prapor. Všude jsem se s tím setkával, že nic nefungovalo, technika byla zastaralá a špatná, podmínky pro vojáky nedobré, schopnost bojovat prakticky nulová a ochota taky. Bylo to trochu takové vězení pro vojáky základní služby a dobré bydlo pro ty, kteří byli „lampasáky“. Mnozí z těch, které jsem poznal, by v normálním životě nemohli uspět. Byla to spíš karikatura armády. Tím ale neříkám, že tam nemohli být lidé, kteří tomu i věřili a chtěli být dobrými vojáky. Ale pak měli klapky na očích, neviděli realitu a neuvědomovali si, jakému zlu slouží. Dnes je situace naštěstí naprosto odlišná, Armádu České republiky tvoří profesionálové, jsme schopni se úspěšně účastnit zahraničních misí, a proto také občané armádě věří.
V Brně sídlí od počátku 50. let Univerzita obrany, která se dříve nazývala Vojenská akademie Antonína Zápotockého, kde ale i za komunistů studovala či působila řada opravdových odborníků. Jak hodnotíš i zpětně tuto brněnskou vysokou školu?
Před rokem 1989 ta škola dobrou pověst určitě neměla a všichni jsme se na ni dívali skrz prsty. Ale to se naštěstí rychle změnilo. Když jsem působil na Masarykově univerzitě, tak jsem s Univerzitou obrany spolupracoval, již v 90. letech jsem i doporučil některé absolventy politologie, aby tam pomohli zkvalitnit výuku sociálních věd, podílel jsem se na některých projektech a mám radost, že Univerzita obrany – přes svoje specifické úkoly i právní postavení – je dnes standardní součástí českého vysokoškolského systému.
Ministerstvo obrany ČR v následujících 10-15 letech musí investovat několik stovek miliard korun do nákupu bojových vozidel pěchoty, tanků, stíhaček, vrtulníků, nákladních vozidel, logistiky, ale i do modernizace základen a podobně. Ve volebním období se rozhodne minimálně o zakázkách za 100 miliard korun. Může Ministerstvo obrany s těmito penězi počítat?
Ministerstvo obrany s těmito penězi může počítat. Je nám jasné, že musíme nahradit zastaralou techniku, víme také, že vnitřní dluh armády je vysoký a zmíněných 100 miliard i překračuje. Bohužel ministryně obrany nepřevzala klíčové projekty připravené, a to je škoda. Ale napravíme to a budeme počítat v rozpočtech pro další léta s dostatečnou částkou na potřebné zakázky.
Odkdy plánuje vláda uzákonit výdaje ve výši dvou procent HDP na obranu podobně jako je tomu například v Polsku?
Zavázali jsme se k tomu, že výdaje na obranu dosáhnou úrovně dvou procent HDP již v rozpočtu na rok 2025. Je to naše vládní priorita, neděláme to jen kvůli závazku vůči spojencům, ale hlavně kvůli naší bezpečnosti a obraně. A správně se ptáš na uzákonění, to je podle mne taky důležité téma. Máme v plánu legislativně zakotvit víceleté financování s garancí potřebných prostředků, a to prostřednictvím nového zákona o investičním fondu pro obranu. Tento zákon je mimochodem inspirován první republikou. S tím souvisí i zákon o plnění dvou procent HDP, který obranný fond doplňuje.
Bezpečnostní situace v Evropě, ale i jinde ve světě se rychle zhoršuje. Není čas na osobní angažovanost premiéra v armádních akvizicích a rychlé dojednání nákupu klíčových zbraňových systémů, bez kterých Armáda ČR nemůže plnit své povinnosti? Podobnou cestou jde Maďarsko, kde velké armádní zakázky dojednává osobně premiér Viktor Orbán.
Bezpečnostní situace v Evropě skutečně není dobrá, a právě proto se musíme soustředit na posílení naší obranyschopnosti. Naše vláda to má v programu a osobně jsem se zasadil o to, abychom se zaměřili na posílení našich ozbrojených sil, modernizaci armády a abychom také podpořili domácí zbrojní průmysl. Nechci zde citovat programové prohlášení vlády, ale přece jen připomenu některé cíle. Už jsem zmínil vytvoření obranného fondu, chceme také novelizovat zákon o zadávání veřejných zakázek s ohledem na specifika obranných akvizic do roku 2023 a ke stejnému datu budeme aktualizovat klíčové strategické dokumenty. Chceme také podpořit financování výzkumných projektů v oblasti obrany a bezpečnosti a musíme investovat do moderních technologií v oblastech, jako jsou kybernetická obrana nebo autonomní zbraňové systémy. A samozřejmě budeme usilovat o zajištění dobrých podmínek pro vojáky a výkon jejich služby.
Jak se dají vyložit slova Viktora Orbána, který řekl, že „členství v NATO je důležité, ale nevěřím, že by bezpečnost Maďarska měla být založena jen na NATO“. Máme jít podle tvého názoru stejnou cestou jako Maďaři a Poláci, kteří se na scénář případné neakceschopnosti NATO zcela evidentně připravují?
Nebudu interpretovat slova premiéra partnerské země v NATO, to nakonec není ani mým úkolem. Pokud jde o Českou republiku, tak členství v NATO je základem naší obrany. Žádný jiný realistický scénář neexistuje a my se hodně snažíme o to, aby Severoatlantická aliance postupovala v klíčových otázkách, které se týkají bezpečnosti, jednotně a odhodlaně. Usilujeme také o to, aby NATO si vedle vojenské akceschopnosti zachovávalo i politickou soudržnost, jakkoliv je to dnes obtížné, a bylo účinným nástrojem obrany západních demokracií.
V dnešní době stále více nabývají na důležitosti sociální sítě a internet, který umožňuje prezentaci nejrůznějších informací a zpráv, včetně „fake news“, dezinformací v oblasti vnitřní i mezinárodní politiky. Vidíš zde, jako politolog i politik, v jistém smyslu ohrožení bezpečnosti naší země?
Je to jednoznačně ohrožení bezpečnosti naší země. Česká republika je opakovaně vystavena dezinformačním kampaním a vláda bere tyto nové hrozby vážně. Chceme boj s dezinformacemi více koordinovat, zvažujeme vytvoření zmocněnce pro boj s dezinformacemi, který by propojoval aktivity na jednotlivých ministerstvech. V programovém prohlášení máme také cíl zřídit do konce letošního roku pozici poradce pro národní bezpečnost, který by měl zase koordinovat aktivity proti hybridním hrozbám a klíčové bezpečnostní otázky. Toto je velmi důležité. Proti dezinformacím se musíme být schopni účinně bránit.
Dovol mi poslední otázku. Zabýval ses osobně problematikou armády, záležitostí obrany již v dřívější době? Zajímal ses například jako středoškolák hlouběji o válečnou historii? Je známo, že tvoji blízcí příbuzní byli za války v koncentračním táboře.
Vždy jsem si byl vědom toho, že mír a bezpečnost není samozřejmost a nezajistí nám je ani pěkné řeči ani naivní přesvědčení, že všichni si přece mír přejí. Vůbec to tak není. V bezpečí můžeme být jenom tehdy, pokud jsme dost silní a odhodlaní, pokud imperiální státy a autoritativní režimy vědí, že jsme za svou svobodu a bezpečnost připraveni bojovat. Že máme takovou armádu, která pro ně představuje skutečnou hrozbu. To samozřejmě dnes nemůže dělat Česká republika sama, ale musí to dělat v rámci širšího spojenectví, které představuje Severoatlantická aliance. Západ jako celek musí být odhodlán bránit svoje svobody a kdykoliv je v tomto odhodlání oslaben, tak to má neblahé důsledky. Mohl bych uvádět řadu historických příkladů, ale stačí se podívat na současnou hrozbu ruské agrese na Ukrajině. Rusko se k takovému agresivnímu postoji odhodlalo mimo jiné i díky slabé reakci západu na anexi Krymu. V řadě svých politologických prací jsem taky psal, že pokud se nebudeme aktivně bránit agresivním ideologiím, jako je třeba radikální islám, a nepovedeme s nimi boj tam, kde vznikají, tak se dočkáme jedině toho, že se ten boj bude odehrávat v našich ulicích. To nesmíme připustit. Silná obrana a kvalitní armáda v demokratické zemi nejsou zdrojem konfliktu, ale naopak jsou zárukou míru a bezpečnosti.
Prof. PhDr. Petr Fiala, Ph.D., LL.M. (1964), předseda vlády České republiky
Současný premiér ČR Petr Fiala působil jako politolog a univerzitní profesor. V říjnu 2013 vedl jako nestraník jihomoravskou kandidátku ODS a byl zvolen poslancem. V listopadu 2013 vstoupil do ODS, v lednu 2014 byl zvolen jejím předsedou. Byl rektorem Masarykovy univerzity v Brně a ministrem školství ve vládě Petra Nečase (2012-2013). Účast v Rusnokově vládě odmítl, protože nesouhlasil se způsobem jejího ustavení. Vystudoval češtinu a historii na brněnské univerzitě (1983–1988), poté pracoval jako historik v muzeu. V osmdesátých letech se účastnil nezávislých občanských aktivit proti komunistické diktatuře. Po listopadu 1989 krátce působil v deníku Lidová demokracie. Podílel se na založení oboru politologie na Masarykově univerzitě a stal se vedoucím této katedry (1993–2002), byl vedoucím katedry mezinárodních vztahů a evropských studií, ředitelem Mezinárodního politologického ústavu, ředitelem Institutu pro srovnávací politologický výzkum a děkanem Fakulty sociálních studií MU (2004). Za jeho vedení byl postaven brněnský univerzitní kampus, jedna z největších staveb v oblasti vysokého školství ve střední a východní Evropě, a prosazen projekt Středoevropského technologického institutu (CEITEC). Byl členem řady významných veřejných a odborných institucí, například Rady Ústavu pro studium totalitních režimů. Fiala je autorem více než 300 odborných studií publikovaných v řadě zemí. V rozsáhlém vědeckém díle se specializuje na srovnávací politologii a evropskou politiku. K jeho nejznámějším knihám patří např. Evropská unie (s O. Krutílkem a M. Pitrovou, 3. vyd., 2018), Teorie politických stran (s M. Strmiskou, 1998, 2009), Katolicismus a politika (1996), Listopad 1989 včera a dnes (eds. s F. Mikšem, 2019), Konzervatismus dnes (eds. s F. Mikšem 2019). Jeho nejnovějšími knihami jsou Politika v čase koronaviru (s P. Dvořákem a O. Krutílkem, 2020) a výběr z rozhovorů Rozum proti populismu (ed. F. Mikš, 2021). Na podzim 2020 se Petr Fiala stal celostátním lídrem nově vytvořené volební koalice SPOLU (ODS, KDU-ČSL, TOP 09), která zvítězila v parlamentních volbách se ziskem 27,8 procent (1 493 905 hlasů). Předsedou vlády byl Petr Fiala jmenován 28. listopadu 2021. Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR vyslovila důvěru vládě Petra Fialy 13. ledna 2022.
Související články
ROZHOVOR: Jana Černochová, poslankyně Parlamentu České republiky
Jana Černochová: "Největší hrozbou je, že budeme k bezpečnosti a obraně přistupovat stejně hazardním ...
- 15.07.2015
- 12 komentářů
- Mgr. Hana Zelená
Fiala: Do armády musíme investovat
Nač máme armádu? Jaké je její poslání? K čemu slouží zahraniční mise? Kdo je spojenec a kdo nepřítel ...
- 02.07.2020
- 146 komentářů
- Jan Grohmann
Jana Černochová: Budování armády je nekonečný proces
V české armádě jsou investice tématem už od 90. let. V posledních letech je o nich více slyšet. ...
- 28.07.2020
- 63 komentářů
- Jana Poncarová
Jana Černochová: Polsko je nejen blízkým spojencem, ale hlavně sousedem
Výrazná tvář Fialovy vlády i Občanské demokratické strany Jana Černochová před nedávnem prohlásila, ...
- 10.01.2022
- 235 komentářů
- Kristián Chalupa
U Nás je to tiež katastrofa, za dva roky nezmodernizovali pre pozemné sily ani jeden tank či BVP a v podstate včera z ministra vyšlo, že tanky prejdú len GO, a že tanky bude riešiť ...Zobrazit celý příspěvek
U Nás je to tiež katastrofa, za dva roky nezmodernizovali pre pozemné sily ani jeden tank či BVP a v podstate včera z ministra vyšlo, že tanky prejdú len GO, a že tanky bude riešiť až budúca vláda...
Takže aj po zasadnutí bezpečnostných rád OSSR bude disponovať len 30ks "slepých a hluchých irackých tankov z Púštnej búrky" T-72M1, ale ako sa dušovali niektorí diskutéri môžu aspoň cvičiť taktiku, vagonovanie, presuny, spoluprácu z mpr...
Wao, pohoda jazz... :-(Skrýt celý příspěveku vás bohužel váznou i snadno obstaratelné věci, jako jsou ruční zbraně.
u vás bohužel váznou i snadno obstaratelné věci, jako jsou ruční zbraně.
To hej, ale pri nových útočných puškách si dovolím tipnúť si, že sa čaká na slovenskú GP R-15, ktorá bude predstavená budúci mesiac na veľtrhu IWA 2022. link: ...Zobrazit celý příspěvek
To hej, ale pri nových útočných puškách si dovolím tipnúť si, že sa čaká na slovenskú GP R-15, ktorá bude predstavená budúci mesiac na veľtrhu IWA 2022.
link: https://www.facebook.com/GRAND...
link: https://www.facebook.com/GRAND... Skrýt celý příspěvekAle kúpia ju OS SR? Najmä keď p. Kuracina mal svojho času techtle mechtle s Kotlebom? na druhej strane sa mu musí uznať, že odmietol "pomastiť kešene" a preto nevyhral tender na ...Zobrazit celý příspěvek
Ale kúpia ju OS SR? Najmä keď p. Kuracina mal svojho času techtle mechtle s Kotlebom? na druhej strane sa mu musí uznať, že odmietol "pomastiť kešene" a preto nevyhral tender na pištole, ktoré dnes sú aj tak v skladoch....Skrýt celý příspěvek
Arthur. S prominutím nemyslím to fakt zle, jen pro odlehčení, ale po přečtení vašeho příspěvku jsem si vzpomněl na to co mi jednou řekl kámoš co slouží v AČR a vrátil se ze cvičení ...Zobrazit celý příspěvek
Arthur.
S prominutím nemyslím to fakt zle, jen pro odlehčení, ale po přečtení vašeho příspěvku jsem si vzpomněl na to co mi jednou řekl kámoš co slouží v AČR a vrátil se ze cvičení s OSSR.
cituji: "Slovenská armáda existuje jenom proto aby ta Česká armáda viděla, že může být i hůř"Skrýt celý příspěvek
liberal shark:
Přiznej se, že ti Fiala přebral holku? Tvoje komentáře připomínají zhrzeného puberťáka...liberal shark:
Přiznej se, že ti Fiala přebral holku? Tvoje komentáře připomínají zhrzeného puberťáka...V mém věku už takovéhle důvody ztrácí na významu. Na druhé straně roste schopnost zhodnotit kvalitu politiků a "politiků".
V mém věku už takovéhle důvody ztrácí na významu. Na druhé straně roste schopnost zhodnotit kvalitu politiků a "politiků".
V mých očích je Fiala maximum možného. Jako není to můj ideální výsledek, ale představte si, o čem by se psalo, kdyby tady byl zase tandem Babiš=Zeman s Okamurou jako ministrem ...Zobrazit celý příspěvek
V mých očích je Fiala maximum možného. Jako není to můj ideální výsledek, ale představte si, o čem by se psalo, kdyby tady byl zase tandem Babiš=Zeman s Okamurou jako ministrem obrany třeba, to bychom se ještě natěšili... Nemusím ho mít rád, ale aspoň se člověku nesvírají pěsti, když ho slyší mluvit.Skrýt celý příspěvek
souhlasím, Fiala má civilizovaný projev a demokratické názory. Vytknul bych mu akorát, že podle mého na něj pasuje pořekadlo že "řeči se vedou a voda teče"
souhlasím, Fiala má civilizovaný projev a demokratické názory. Vytknul bych mu akorát, že podle mého na něj pasuje pořekadlo že "řeči se vedou a voda teče"
Ok. Takže nic nového po slunce. Evropa na okraji krize, ale my máme čas :-) Jsem v klidu.
Ok. Takže nic nového po slunce. Evropa na okraji krize, ale my máme čas :-) Jsem v klidu.
TF_HU Myslíte že kdyby dala vláda od příštího roku 2% HDP na obranu bylo by možné je smysluplně utratit? I optimistický plán počítal s taťkou výší v roce 2024 a obávám se že na to ...Zobrazit celý příspěvek
TF_HU
Myslíte že kdyby dala vláda od příštího roku 2% HDP na obranu bylo by možné je smysluplně utratit? I optimistický plán počítal s taťkou výší v roce 2024 a obávám se že na to nejsou zatím připravené akviziční projekty.Skrýt celý příspěvekmyslím, že není potřeba být velkým géniem např. na objednání hromady munice 155mm, hromady raket pro H1, hromady Spiků, popř. těch pěkných hraček NLAW a Javelin, hromady raket pro ...Zobrazit celý příspěvek
myslím, že není potřeba být velkým géniem např. na objednání hromady munice 155mm, hromady raket pro H1, hromady Spiků, popř. těch pěkných hraček NLAW a Javelin, hromady raket pro Spyder. To vše se dá za peníze "navíc" nakupovat, pokud už tedy neumím nakupovat zbraně a nebo pokud neumím uzavřít smlouvu s placením letos. Nevím jaký je stav ručních zbraní, ale Brenů bude kolem 30tis., včetně verze 805. Breny 805 darovat např. na Ukrajinu (ne že bych jim chtěl dávat něco špatného ale domobraně by se hodit mohly) a dokoupit pro AČR a mobilizaci kolem 150tis. ks. Rovněž se mluvilo o vojenském fondu, pro nějž se schválí zákon a přebytečné peníze v něm počkají na další roky.Skrýt celý příspěvek
Myslím že nejdřív je nezbytně nutné uzavřít patřičné smlouvy. To že by se od zbrojovky kupovali v nejnižší době další zbraně je značně nepravděpodobné. Rámcová smlouva bude platit ...Zobrazit celý příspěvek
Myslím že nejdřív je nezbytně nutné uzavřít patřičné smlouvy. To že by se od zbrojovky kupovali v nejnižší době další zbraně je značně nepravděpodobné. Rámcová smlouva bude platit až do roku 2025. To že by se pro mobilizaci nakoupil "drahý" Bren 2 je pravděpodobnost nulová.Skrýt celý příspěvek
nejste taky trochu byrokrat ? Rusák za humny a my budeme čerpat smlouvu do 2025 ? Ok, pokud záložníci nedostanou Bren 2 (ač nevím proč), co jim dáme do ruky ? Staré Sa58 ? Nejsou ...Zobrazit celý příspěvek
nejste taky trochu byrokrat ? Rusák za humny a my budeme čerpat smlouvu do 2025 ? Ok, pokud záložníci nedostanou Bren 2 (ač nevím proč), co jim dáme do ruky ? Staré Sa58 ? Nejsou už v Kurdystánu ? Začněte už uvažovat ve válečných souvislostech, je nejvyšší čas.Skrýt celý příspěvek
Nejste trochu hysterický?
Protože Bren 2 je drahá puška pro profesionálního vojáka. Sehnat pušky pro brance by byl předpokládám ten menší z problémů.Nejste trochu hysterický?
Protože Bren 2 je drahá puška pro profesionálního vojáka. Sehnat pušky pro brance by byl předpokládám ten menší z problémů.Bren 2 v samonabíjecí verzi stojí 60tis. Nejlevnější AR-15 by asi šla koupit za 30tis. Je to podstatný rozdíl, který ospravedlní mít dvě různé pušky ? Je mi to celkem jedno, klidně ...Zobrazit celý příspěvek
Bren 2 v samonabíjecí verzi stojí 60tis. Nejlevnější AR-15 by asi šla koupit za 30tis. Je to podstatný rozdíl, který ospravedlní mít dvě různé pušky ? Je mi to celkem jedno, klidně AR-15, ale ať se toho někdo chytí a zahájí ten zdlouhavý proces pořízení.Skrýt celý příspěvek
Jen o cenách... Kanadská armádní AR-15 Diemaco C-7 byla nabízena za cca 20 000CZK.... Namísto toho se platila dvojtá runda místnímu spolku, až si vyvine vlastní kopii SCARU... ...Zobrazit celý příspěvek
Jen o cenách... Kanadská armádní AR-15 Diemaco C-7 byla nabízena za cca 20 000CZK.... Namísto toho se platila dvojtá runda místnímu spolku, až si vyvine vlastní kopii SCARU... Nikdy více...Skrýt celý příspěvek
Myslím, že svého času jsem o zavedení vojenského fondu na to, aby byl flexibilnější rozpočet slyšel mluvit i Lipavského, je to dobrý plán, jak vyřešit problémy rozdílu mezi ...Zobrazit celý příspěvek
Myslím, že svého času jsem o zavedení vojenského fondu na to, aby byl flexibilnější rozpočet slyšel mluvit i Lipavského, je to dobrý plán, jak vyřešit problémy rozdílu mezi rozpočtováním a akvizicemi, je na tom celovládní shoda, pokud se nemýlím.Skrýt celý příspěvek
Scotty Ne, nemyslím. Tady se nabízí otázka: V roce 2015, tedy rok poté co Rusko napadlo Ukrajinu, jsem měl možnost poslouchat slova nejmenovaného ministra obrany, který říkal, že ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty
Ne, nemyslím. Tady se nabízí otázka:
V roce 2015, tedy rok poté co Rusko napadlo Ukrajinu, jsem měl možnost poslouchat slova nejmenovaného ministra obrany, který říkal, že pokud by mu vláda okamžitě nalila zbývající miliardy do 2 % HDP v reakci na zhoršenou bezpečnostní situaci v Evropě, musel by ty peníze na konci roku vracet z důvodu chybějících projektů (ať výzbroj, lidi, nebo infrastruktura). Tehdy to byla celkem logická odpověď. Ovšem, já bych se dnes zeptal, co udělalo MO ČR od té doby. Ta situace stále trvá a postupně se zhoršovala...dnes máme 2022, od roku 2015 je to 7 let. Tedy 7 dlouhých let na přípravu projektů...Skrýt celý příspěvekVždycky se plánovalo že 2% budou nejdřív v roce 2024. Ovšem už loňský rozpočet byl ovlivněn převody miliard do rezervy a zase zpátky. Plus nedotaženým tendrem na BVP. Loni se ...Zobrazit celý příspěvek
Vždycky se plánovalo že 2% budou nejdřív v roce 2024. Ovšem už loňský rozpočet byl ovlivněn převody miliard do rezervy a zase zpátky. Plus nedotaženým tendrem na BVP. Loni se povedo přebytečné peníze proinvestovat na pislední chvíli v nákupu děl a Spyderu. Což bylo Metnarovo štěstí protože jinak by na konci roku vracel výrazně víc.
Měl by se udělat reálný plán nárůstu rozpočtu a ten držet. Tomu potom přizpůsobyt akvizice.
Připomínám že výhled rozpočtu minulé vlády počítal na rok 2024 pouze s necelým 1.5% HDP. Potom se těžko něco středně nebo dlouhodobě plánuje.Skrýt celý příspěvekScotty Omlouvám se, ale to není odpověď na můj dotaz. Jedna věc je, že politik plánuje nárust prostředků do výše 2 % HDP, ale nedokáže připravit žádný konkrétní projekt. Tento ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty
Omlouvám se, ale to není odpověď na můj dotaz. Jedna věc je, že politik plánuje nárust prostředků do výše 2 % HDP, ale nedokáže připravit žádný konkrétní projekt. Tento nestav bude trvat do roku 2025, kdy současná ministryně nebude vědět, za co ten 0,7% přírůstek na rozpočtu MO ČR utratit. Víte, on to není jen nákup zbraní, ty zbraně musí někdo obsluhovat, někde se musí školit, někde musí cvičit, něco musí střílet, něco musí lítat apod. Spousta schopností nám do vševojskové armády chybí.
Třeba dokoupení vrtulníků, bitevních, se vyloženě nabízí...vidíme někde tuto debatu? Zatím ne.
V tom roce 2015 jsem jednomu generálo odpovídal, že pokud neuvidím výstavbu nových jednotek, nákup moderních technologií neuvěřím politikům, že to s obranou myslí vážně.Skrýt celý příspěvekKonkrétní projekt? Je tu KVAČR podle kterého by se mělo jet. Měli by mí rozplánované spuštění modernizačních projektů v návaznosti na rozpočet. Proto chce současná ministryně také ...Zobrazit celý příspěvek
Konkrétní projekt? Je tu KVAČR podle kterého by se mělo jet. Měli by mí rozplánované spuštění modernizačních projektů v návaznosti na rozpočet. Proto chce současná ministryně také KVAČR aktualizovat v návaznosti na finanční plány její vlády.
¨Dokoupení vrtulníků Černochová připustila. Dokonce údajně přišla i nějaká předběžná nabídka, ale reálně to nebude dřív než příští rok.
Také se hodně věcí nakoupit podařilo. Ovšem než se reálně zavedou tak to nějakou dobu trvá. Na výstavbu nových jednotek už došlo.Skrýt celý příspěvekScotty Vím přesně, jak aktualizace KVAČR dopadne...uložte si současnou verzi a pak ji můžete srovnat. :-) Posunou se časové horizonty. Vsadím se. Chce, připustila, plánuje... Co ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty
Vím přesně, jak aktualizace KVAČR dopadne...uložte si současnou verzi a pak ji můžete srovnat. :-) Posunou se časové horizonty. Vsadím se.
Chce, připustila, plánuje...
Co se podařilo?
Které jednotky se vystavěly?Skrýt celý příspěvekNo, u něčeho se termíny zákonitě posunou protože už dnes mají zpoždění. To je naprosto jasné, ale i takové přeplánování je nutné. Jako co se jí podařilo za tři měsíce? To je ...Zobrazit celý příspěvek
No, u něčeho se termíny zákonitě posunou protože už dnes mají zpoždění. To je naprosto jasné, ale i takové přeplánování je nutné.
Jako co se jí podařilo za tři měsíce? To je vtip?
Pokud je to dotaz na to co se podařilo za minulé období tak docela dost.
Výsadkový pluk a Prapor podpory nasaditelných sil.Skrýt celý příspěvek
Smutné je, že zatímco v době míru v Evropě jsme modernizace odsouvali (čest výjimkám), tak nyní, když už asi všichni cítí, že je možný prů*er na obzoru, není reálné cokoliv většího ...Zobrazit celý příspěvek
Smutné je, že zatímco v době míru v Evropě jsme modernizace odsouvali (čest výjimkám), tak nyní, když už asi všichni cítí, že je možný prů*er na obzoru, není reálné cokoliv většího pořídit za méně než v řádu let. Kdo by nám letos dodal 2 letky nových moderních letadel, moderní MBT, BVP ? Od koho to vlastně chceme koupit ? Jak má vypadat armáda ? Kam chceme geopoliticky směřovat ? Doufám, že si to pan profesor uvědomuje a že tyhle otázky budou patřit mezi jeho top priority v letošním roce.Skrýt celý příspěvek
Pan profesor má evidentně jiné starosti - pandemický zákon, financování ilegálních imigrantů v EU a zavedení korespondenčních voleb.
Pan profesor má evidentně jiné starosti - pandemický zákon, financování ilegálních imigrantů v EU a zavedení korespondenčních voleb.
Mě fascinuje, jak se tepe tato vláda a snažím se to brát nezaujatě, když 8 let za předchozí vlády se na nic nešáhlo (nicméně Metnar ten obraz trochu vylepšil) a po vládě která je ...Zobrazit celý příspěvek
Mě fascinuje, jak se tepe tato vláda a snažím se to brát nezaujatě, když 8 let za předchozí vlády se na nic nešáhlo (nicméně Metnar ten obraz trochu vylepšil) a po vládě která je tam měsíc, se chce a je kritizována za to, že ještě nevybrala BVP, stíhačky, tanky, ...
Vylezme z toho svého politického kolečka kam se každý řadíme a přemýšlejme trochu realistickySkrýt celý příspěvekNo, řekl bych, že na něco se přeci jen šáhlo (MADR, CAESAR, H-1, výsadkový pluk, Hilux, SPYDER). Metnar toho dokázal docela dost.
No, řekl bych, že na něco se přeci jen šáhlo (MADR, CAESAR, H-1, výsadkový pluk, Hilux, SPYDER). Metnar toho dokázal docela dost.
byť mu jeho šéf házel klacky pod nohy (nebo minimálně ignoroval) a ministryně financí nedala ani nic na víc. Nemluvě o tom, že mu i komunisté sebrali cca 10 miliard nebo kolik a ...Zobrazit celý příspěvek
byť mu jeho šéf házel klacky pod nohy (nebo minimálně ignoroval) a ministryně financí nedala ani nic na víc. Nemluvě o tom, že mu i komunisté sebrali cca 10 miliard nebo kolik a byť se vracely, plánování to muselo nabourat tak na rok dopředu. Nebýt neschopů ve vládě, dokázal by toho nejspíš i víc (snad by se skutečně stihla ta BVP).Skrýt celý příspěvek
liberal shark Což se stalo až v posedím 3,5 roce. Tak trochu náhodou že Metnar zbyl zrovna na obranu. Nicméně v nejdůležitější akvizici selhal a bude jí muset nějak dokončovat až ...Zobrazit celý příspěvek
liberal shark
Což se stalo až v posedím 3,5 roce. Tak trochu náhodou že Metnar zbyl zrovna na obranu. Nicméně v nejdůležitější akvizici selhal a bude jí muset nějak dokončovat až tahle vláda.Skrýt celý příspěvekto Rase and Scotty: Chlapci chlapci, vy zjevně netušíte, jak to ve veřejné správě chodí. Protlačit jakýkoliv věcný záměr tou byrokratickou a legislativní džunglí (mimochodem ...Zobrazit celý příspěvek
to Rase and Scotty:
Chlapci chlapci, vy zjevně netušíte, jak to ve veřejné správě chodí. Protlačit jakýkoliv věcný záměr tou byrokratickou a legislativní džunglí (mimochodem vytvořenou těmi slavnými "demokratickými stranami" které tolik obdivujete) je nadlidský úkol.Skrýt celý příspěvek"Protlačit jakýkoliv věcný záměr tou byrokratickou a legislativní džunglí (mimochodem vytvořenou těmi slavnými "demokratickými stranami" které tolik obdivujete) je nadlidský ...Zobrazit celý příspěvek
"Protlačit jakýkoliv věcný záměr tou byrokratickou a legislativní džunglí (mimochodem vytvořenou těmi slavnými "demokratickými stranami" které tolik obdivujete) je nadlidský úkol."
Babiš to nestihl za sedm let a omlouváš to byrokratickou a legislativní džunglí. Ale Fialovi vyčítáš, že nic neudělal za tři měsíce, a ještě v situaci, kdy cokoliv chce vláda rozhodnout, zablokuje to uřvaný nácek.Skrýt celý příspěvek
ANO nemohu vystát, ale klidně tady řeknu, že Metnar byl pro mě nejlepší ministr obrany posledních 20 let. Každopádně Černochová se obrannou zabývá již poměrně dlouho a řekl bych, ...Zobrazit celý příspěvek
ANO nemohu vystát, ale klidně tady řeknu, že Metnar byl pro mě nejlepší ministr obrany posledních 20 let.
Každopádně Černochová se obrannou zabývá již poměrně dlouho a řekl bych, že tomu překvapivě dobře rozumí. Úplně strach o ní nemám pokud bude politické klima na její straně.Skrýt celý příspěvek
proti korespondencnym volbam moze bojovat iba negramotny volic SPD co nedokaze ani vypisat adresu na obalku. Ked tento boj rozbehol v USA Trump, tak som necakal, ze to moze byt ...Zobrazit celý příspěvek
proti korespondencnym volbam moze bojovat iba negramotny volic SPD co nedokaze ani vypisat adresu na obalku. Ked tento boj rozbehol v USA Trump, tak som necakal, ze to moze byt temou aj v nasich zemepisnych koncinach...Skrýt celý příspěvek
Temné končiny jako třeba Berlín, Rakousko, Francie, některé státy USA :-). Tam všude je to to téma také. Jak konkrétně zajistíte bezpečnost korespondenční volby tak, aby dle ústavy ...Zobrazit celý příspěvek
Temné končiny jako třeba Berlín, Rakousko, Francie, některé státy USA :-). Tam všude je to to téma také.
Jak konkrétně zajistíte bezpečnost korespondenční volby tak, aby dle ústavy zůstala svobodná, rovná a tajná ? A především, jak chcete zajistit, aby tomu lidi i nadále důvěřovali ? Protože o to ve skutečnosti jde.
Namísto mínusování očekávám konkrétní věcnou odpověď.Skrýt celý příspěvekJak je ta korespondecni volba min tajna, svobodna a rovna nez kdyz tam prijdu se zalepenou obalkou kterou mi dal pred tim do ruky? Coz bylo uz prokazano ze se i deje. At uz v ramci ...Zobrazit celý příspěvek
Jak je ta korespondecni volba min tajna, svobodna a rovna nez kdyz tam prijdu se zalepenou obalkou kterou mi dal pred tim do ruky? Coz bylo uz prokazano ze se i deje. At uz v ramci rodin nebo za mensi poplatek.Skrýt celý příspěvek
to Stonekeeper: To není dobrý argument. Kvůli tomu, že nedotknutelní volí za peníze, máme připustit znevěrohodnění celého systému ? Mimochodem, je to pořád jejich svobodné ...Zobrazit celý příspěvek
to Stonekeeper:
To není dobrý argument. Kvůli tomu, že nedotknutelní volí za peníze, máme připustit znevěrohodnění celého systému ? Mimochodem, je to pořád jejich svobodné rozhodnutí a za plentu k volební komisi s nimi nikdo nejde.
Navíc k volbám se nechodí se zalepenou obálkou. Tu vám dá až volební komise. Zjevně jste u voleb nikdy nebyl :-).Skrýt celý příspěvekKorenspondenční volba znamená znevěrohodnění celého systému? Úsměvné. Raději vysvětli jak korenspondenční volba poruší svobodu volby, rovnost (co se vlastně myslí onou rovností?) a ...Zobrazit celý příspěvek
Korenspondenční volba znamená znevěrohodnění celého systému? Úsměvné. Raději vysvětli jak korenspondenční volba poruší svobodu volby, rovnost (co se vlastně myslí onou rovností?) a jak ohrozí utajení volby?Skrýt celý příspěvek
liberal shark Znevěrohodnění tím že se zvedne zájem o volbu u občanů žijící v zahraničí? Je jasné proč to SPD a ANO nechce, ale že na jejich "argumenty" bude někdo takhle stupidně ...Zobrazit celý příspěvek
liberal shark
Znevěrohodnění tím že se zvedne zájem o volbu u občanů žijící v zahraničí? Je jasné proč to SPD a ANO nechce, ale že na jejich "argumenty" bude někdo takhle stupidně naskakovat mě šokuje.Skrýt celý příspěvekTo Scotty: Co takhle argumentovat věčně bez demagogie ve stylu OV KSČ ? Měl jsem o vás lepší mínění. Stejně bych mohl napsat, že korespondenční volbu může podporovat je fašista, ...Zobrazit celý příspěvek
To Scotty:
Co takhle argumentovat věčně bez demagogie ve stylu OV KSČ ? Měl jsem o vás lepší mínění. Stejně bych mohl napsat, že korespondenční volbu může podporovat je fašista, který chce zničit samotný princip zastupitelské demokracie.Skrýt celý příspěvekto Scotty: Ty argumenty proti korespondenční volbě jsou dobře známé, ale pro vás je zopakuji: 1) Nelze spolehlivě ověřit, zda volič napsaný na obálce skutečně volbu provedl. ...Zobrazit celý příspěvek
to Scotty:
Ty argumenty proti korespondenční volbě jsou dobře známé, ale pro vás je zopakuji:
1) Nelze spolehlivě ověřit, zda volič napsaný na obálce skutečně volbu provedl. Dokonce není jisté, jestli byl vůbec naživu. U prezenčního způsobu toto spolehlivě ověří volební komise podle průkazu totožnosti.
2) Nelze spolehlivě ověřit, zda volič provedl volbu svobodně, zda ho k ní někdo nedonutil. Toto opět hlídá volební komise.
3) Nelze spolehlivě vést volební seznamy podle místa trvalého pobytu a udržet přehled o tom, kdo už volil a kdo ne.
4) Volba není tajná. Na obálce s volebním lístkem je jméno voliče. Při prezenční volbě je úřední obálka anonymní a nikdo nemá šanci zjistit, co do ní volič vložil.
A teď bych rád slyšel od vás, jak se s těmito problémy chce pětikoalice vypořádat. Zatím se to nikomu na světě nepodařilo. Problémy jsou všeobecně známé z Rakouska, USA a naposled z referenda v Berlíně.
Btw. kde že je ta vaše věcná argumentace ?Skrýt celý příspěvekProsím vás, jako člověk, který má docela dost zkušeností s organizací voleb můžu říct, že korespondenční volba není problém. Opravdu to není problém. Myšlenka, že to je problém je ...Zobrazit celý příspěvek
Prosím vás, jako člověk, který má docela dost zkušeností s organizací voleb můžu říct, že korespondenční volba není problém. Opravdu to není problém. Myšlenka, že to je problém je projevem Trumpistické mozkové hniloby. Kdyby Trump ty volby bezdůvodně nezpochybňoval (a nevyvolával nepokoje, který končily regulérním útokem na parlament !!! za to se dřív věšilo), tak by to nikoho na světě netrápilo.
Nemluvě o tom, že těch hlasů navíc ze zahraničí bude navíc řádově desítky tisíc a jako někdo, kdo v zahraničí (Japonsku) hlasoval v posledních volbách, tak musím říct, že kdo třeba si zaplatí letenku z Fukuoky do Tokia aby šel k volbám je hrdina. Já jsem to měl jenom já nevím, hodinu dvě hodiny hromadnou, ale vyhodit cca 8 tisíc (jednou za zapsání na seznam, podruhý za volby) za to abych mohl odvolit je svinstvo. Nemluvě o lidech, který třeba jedou do vedlejší země, protože tam kde pobývají není zastoupení.
Jediný důvod proč SPD nebo Trump bojuje proti korespondenční volbě je to, že je pro ně výhodné omezovat volební právo, protože vzdělaní lidé v zahraničí tyhle exoty nevolí.Skrýt celý příspěvek1. Spolehlivě to ověří například uvedením čísla OP a pasu. 2. To nemůže ověřit žádná komise. 3. To bez problémů lze. Minimálně u omezené volby ze zahraničí. 4. V obálce může být ...Zobrazit celý příspěvek
1. Spolehlivě to ověří například uvedením čísla OP a pasu.
2. To nemůže ověřit žádná komise.
3. To bez problémů lze. Minimálně u omezené volby ze zahraničí.
4. V obálce může být vložena obálka s volebním lístkem kterou vhodí do urny. Naprosto anonymní.
Každý se těch států se s tím vypořádal. Samozřejmě když prohrajete tak se hodí každá výmluva proč k tomu došlo.Skrýt celý příspěvekliberalshark :-) To je jediné co mě jako argument napadá, při čtení vašich důvodů, proč by korespondenční volba nešla. Stejně jako v USA by se nakonec ukázalo, že zneužití těchto ...Zobrazit celý příspěvek
liberalshark
:-)
To je jediné co mě jako argument napadá, při čtení vašich důvodů, proč by korespondenční volba nešla. Stejně jako v USA by se nakonec ukázalo, že zneužití těchto pravidel by se u nás opět dopistili akorát lidé kolem SPD a spol.Skrýt celý příspěvekto Scotty (ty ostatní blábolily komentovat nebudu): 1. Spolehlivě to ověří například uvedením čísla OP a pasu. - To ale nezaručí, že ten lístek do obálky skutečně vložil majitel ...Zobrazit celý příspěvek
to Scotty (ty ostatní blábolily komentovat nebudu):
1. Spolehlivě to ověří například uvedením čísla OP a pasu. - To ale nezaručí, že ten lístek do obálky skutečně vložil majitel uvedeného OP nebo pasu. Volební komise u toho není a nevidí to, že ne ?
2. To nemůže ověřit žádná komise. - Jak to že ne ? U prezenční volby na něj celá komise kouká a kontroluje, zda je za plentou sám. A tam do úřední obálky vloží co sám chce.
3. To bez problémů lze. Minimálně u omezené volby ze zahraničí. - Opravdu ? A kde se tedy vzaly ty problémy v Rakousku, kde museli opakovat prezidentskou volbu? Nebo berlínské referendum, kde hlasovaly stovky mrtvých duší ?
4. V obálce může být vložena obálka s volebním lístkem kterou vhodí do urny. Naprosto anonymní. - Ano, ale volič není ten, kdo tu vnitřní obálku do urny hodí, takže si nemůže sám ohlídat, zda si někdo třeba neudělal poznámku. I členové volební komise jsou jenom obyčejní hříšníci, jak jsme viděli na záběrech z Běloruska nebo USA.
Celé je to o zachování důvěryhodnosti volebního procesu. Těch pár hlasů navíc nic nezmění, volební účast je stejně kolem 60%, ale případná ztráta důvěry za to opravdu nestojí.
Btw. jak hodnotíte účelovou změnu našeho volebního zákona na poslední chvíli, zejména snížení volební hranice pro koalice ? Díky ní se do Sněmovny dostaly partaje dnešní pětikoalice (Lidovci, TOP09), které by se tam jinak s největší pravděpodobností nedostaly. Přijde vám to v pořádku ?Skrýt celý příspěvek1) To nezaručí ani prezenční volba. obálku s vloženým lístkem je možné si donést už z domova. 2) Viz. bod 1. Komise nekontroluje zda je obálka prázdná, nebo do urny vhodí obálku ...Zobrazit celý příspěvek
1) To nezaručí ani prezenční volba. obálku s vloženým lístkem je možné si donést už z domova.
2) Viz. bod 1. Komise nekontroluje zda je obálka prázdná, nebo do urny vhodí obálku přinesenou a zalepenou už z domova.
4) Přesně jak píšeš, i členové komise mohou být uplaceni a dávat echo, že si někdo dovolil požádat o novou sadu lístků...
Změna volebního zákona byla naprosto v pořádku. To, že si politici dohodli koalice už před volbami považuji za velké plus, protože dopředu vím (s podstatně vyšší pravděpodobností) jak budou po volbách tvořit vládu. Naopak za naprostý výsměch voličům považuji tzv. opoziční smlouvu Zemana s Klausem.Skrýt celý příspěvek1. Když někdo přijde s kradeným nebo falešným OP tak to taky komise nemá šanci zjistit. 2. Nikdo nemůže zaručit že je například vydírán nebo doplacen. Také když vidím ty důchodce ...Zobrazit celý příspěvek
1. Když někdo přijde s kradeným nebo falešným OP tak to taky komise nemá šanci zjistit.
2. Nikdo nemůže zaručit že je například vydírán nebo doplacen. Také když vidím ty důchodce ve volební komisi jsem přesvědčen že kdyby někdo přinesl můj OP tak by odvolil taky.
3. Stát má seznam opravených voličů. Není problém to ošetřit. Například vytvořením speciálního volebního seznamu jen s lidmi s trvalým pobytem v zahraničí.
4. Kdo zaručí že někdo z komise neschová skrytou kameru za plentu? To je otázka důvěry. Což je přesně to na čem naše výre ve volby stojí.
Mimochodem příbuzná chodí k volbám jako zapisovatelka. Věřte že chybovost při ročním sčítání je řekněme nemalá. To určitě ovlivní volby víc než značně hypotetické volební podvody.
Evidentně nevíte o čem mluvíte. Pokud by se žádná změna volebního zákona nastala tak by obě koalice suverénně prošli i tak. Podle starého zákona by naopak Spolu ještě posílilo na úkor ANO. Měli by minimálně ještě o poslance navíc.
To že se obecně snížila diskriminace koalic, kterou si prosadil Zeman s Klausem, kvituji s povděkem.Skrýt celý příspěvekTo mbelda V zahraničí Czechpoint nemají, ale ověření totožnosti voliče nějakou zahraniční úřední osobou by mohlo být řešení. To Scotty Takže podle vás náš volební systém stejně ...Zobrazit celý příspěvek
To mbelda
V zahraničí Czechpoint nemají, ale ověření totožnosti voliče nějakou zahraniční úřední osobou by mohlo být řešení.
To Scotty
Takže podle vás náš volební systém stejně stojí za prt, takže je to vlastně jedno ? Zajímavý přístup :-).Skrýt celý příspěvek
Priznávam, že v minulosti som bol proti zvyšovaní výdavkov na zbrojenie. Ale Ukrajinský príklad z nedostatočných výdavkov na obranu mi veľmi rýchlo otvoril oči. Ak by mala ...Zobrazit celý příspěvek
Priznávam, že v minulosti som bol proti zvyšovaní výdavkov na zbrojenie. Ale Ukrajinský príklad z nedostatočných výdavkov na obranu mi veľmi rýchlo otvoril oči. Ak by mala Ukrajina silnú armádu Rusko by im asi ťažko obsadilo časť je územia.Skrýt celý příspěvek
Přitom to není o astronomických sumách. Bohužel Ukrajina na to 25 let naprosto kašlala a za 8 let zázrak neuděláš. I kdyby teď MO mělo ty nejlepší podminkyz, tak se výsledek ...Zobrazit celý příspěvek
Přitom to není o astronomických sumách. Bohužel Ukrajina na to 25 let naprosto kašlala a za 8 let zázrak neuděláš.
I kdyby teď MO mělo ty nejlepší podminkyz, tak se výsledek dostaví nejdříve ta 10 let. Takže u nás spíš za 20.Skrýt celý příspěvekLenže ak pri moci boli Ruskom tlačení jedinci typu Janukovič, tak je úplne jasné, že takíto necítili zo strany Ruska žiadne ohrozenie.... Pozri, ako hádzali Juščenkovi polená pod ...Zobrazit celý příspěvek
Lenže ak pri moci boli Ruskom tlačení jedinci typu Janukovič, tak je úplne jasné, že takíto necítili zo strany Ruska žiadne ohrozenie.... Pozri, ako hádzali Juščenkovi polená pod nohy. A to len zato, že poškuľoval po inej ako východnej strane....Skrýt celý příspěvek
Kecy v kleci, vnitřní dluh armády je asi 500mld. V opozici nic neudělal a jeho ministryně krom toho že se přijela vyfotit také nic neudělala. Je až s podivem, jak každý ministr ...Zobrazit celý příspěvek
Kecy v kleci, vnitřní dluh armády je asi 500mld. V opozici nic neudělal a jeho ministryně krom toho že se přijela vyfotit také nic neudělala. Je až s podivem, jak každý ministr tvrdí, že dostal tendr nepřipravený. Možná ale není chyba v ministrech, ale lemplech na MO, kteří si nestojí za svým a nevědí co chtějí. Místo např. navrhovaného kočkopsa (náhrada vrtulníků) měli říct dejte nám 15 bitevních jinak neubráníme ani prd a odpovědnost je pak na vás. Počet tanků ani nemluvim, L-159 bez výzbroje .......Skrýt celý příspěvek
Chyba je na straně MO. Kolikrát podmínky vypsané v tendru nesplňovala žádná existující technika, viz. Vrtulníky nebo BVP. L-159 bez výzbroje je ostuda. Nákup systému H-1 beru jako ...Zobrazit celý příspěvek
Chyba je na straně MO. Kolikrát podmínky vypsané v tendru nesplňovala žádná existující technika, viz. Vrtulníky nebo BVP. L-159 bez výzbroje je ostuda. Nákup systému H-1 beru jako politický, a stroje to jsou dobré.
Největší problém vidím v neschopnosti nákupu G2G. Tendry se pak zbytečně protahují a prodražují.Skrýt celý příspěvekAle AČR už od roku 2011 chce víceúčelový vrtulník a ten taky dostala, byť v komických počtech. Počet tanků jinačí nebude bude se lišit tak maximálně o cca 10 ks, ale víc jak 40-60 ...Zobrazit celý příspěvek
Ale AČR už od roku 2011 chce víceúčelový vrtulník a ten taky dostala, byť v komických počtech.
Počet tanků jinačí nebude bude se lišit tak maximálně o cca 10 ks, ale víc jak 40-60 ks nepočítejte. Pokud se někdo nerozhodne zformovat další prapor, což nerozhodne.
A že by byly L-159 bez výzbroje? To se mi nějak nezdá, když MO podepisuje smlouvu na dodávku letecké munice asi co dva roky.Skrýt celý příspěvekAlka viz zde:
http://czechairforce.com/news/...
Vyžaduje veliké investice a co za ně získáme ?Alka viz zde:
http://czechairforce.com/news/...
Vyžaduje veliké investice a co za ně získáme ?Prvně. Dík za článek. Dobré čtení, hezky rozebrané problémy L-159 jak vzniku tak provozu atd. Nicméně i v tomto článku se píše, že nedostatek munice byl tristní do roku 2017. Pak ...Zobrazit celý příspěvek
Prvně. Dík za článek. Dobré čtení, hezky rozebrané problémy L-159 jak vzniku tak provozu atd.
Nicméně i v tomto článku se píše, že nedostatek munice byl tristní do roku 2017. Pak došlo k nákupu, podle článku, dostatečného množství munice. Přesně je to popsané takto: " Nejdůležitější však bylo, že se po řadě let konečně podařilo koupit slušné zásoby protizemní munice a to jak té neřízené, tak hlavně přesně naváděné. Konkrétně šlo o tisíce 70mm střel CRV7 a stovky pum Mk.82 s naváděcími soupravami GBU-12 Paveway II."Skrýt celý příspěvek
Co všechno měla nová ministryně stihnout? Jak po někom chcete, aby nejlépe okamžitě vyřešil problémy AČR, které se kupily několik posledních let a vlád, když je v úřadě asi tak ...Zobrazit celý příspěvek
Co všechno měla nová ministryně stihnout?
Jak po někom chcete, aby nejlépe okamžitě vyřešil problémy AČR, které se kupily několik posledních let a vlád, když je v úřadě asi tak tři měsíce i s cestou? Trochu pokrytectví, ne?
Z posledních několika ministrů zatím pí. Černochová vypadá jako nadějný kandidát, tak proč jí nedat trochu času, ať se projeví.Skrýt celý příspěvekVyřešit je nemusí, ale nějaký smysluplný program by už komunikovat mohla.
Vyřešit je nemusí, ale nějaký smysluplný program by už komunikovat mohla.
Dost diskutujících si tu ale představuje něco jiného. Zatím se paní ministryně seznamuje se svým písečkem, tak jí dejme ještě chvilku.
Dost diskutujících si tu ale představuje něco jiného. Zatím se paní ministryně seznamuje se svým písečkem, tak jí dejme ještě chvilku.
Ano, potřebuje. I když dlouholetá předsedkyně sněmovního výboru pro obranu a bezpečnost, tak přesto nemusela mít všechny informace o stavu, postupu a problémech zakázek a stavu ...Zobrazit celý příspěvek
Ano, potřebuje.
I když dlouholetá předsedkyně sněmovního výboru pro obranu a bezpečnost, tak přesto nemusela mít všechny informace o stavu, postupu a problémech zakázek a stavu AČR obecně.Skrýt celý příspěvekto Torong a MeV6: Kdo jiný by měl ty problémy znát než ona, kterou jsme celé roky královsky platili za veřejnou kontrolu fungování ministerstva obrany ? To si tam celou dobu jen ...Zobrazit celý příspěvek
to Torong a MeV6:
Kdo jiný by měl ty problémy znát než ona, kterou jsme celé roky královsky platili za veřejnou kontrolu fungování ministerstva obrany ? To si tam celou dobu jen lakovala nehty ? Moc by mně zajímalo, co je na tomto názoru demagogického, Torongu.Skrýt celý příspěvek
Fialově vládě dost fandím a byť jsem volil jiné, asi bych jim teď i dal hlas. Pokud jde o modernizaci armády, tak jsem dost zdrženlivý pokud jde o hodnocení jejich plánů. Doposud ...Zobrazit celý příspěvek
Fialově vládě dost fandím a byť jsem volil jiné, asi bych jim teď i dal hlas. Pokud jde o modernizaci armády, tak jsem dost zdrženlivý pokud jde o hodnocení jejich plánů. Doposud všechny vlády akorát nakupovaly zbraně, které "nemají kanón" snad aby někomu náhodou neublížily... Tanky a BVP jsou v muzeálním stavu horším jak u nějakého KVH...
Plány má ODS pěkné, ale dokud nekoupí cca stovku Abramsů, 30 F-35, tisícovky náklaďáků a pár stovek Titulů, tak to bude jen mlácení prázdné slámy. Chápu že nákup BVP se zasekl, ale tohle můžou koupit napřímo bez jakýchkoliv caviků. Nejpozději ihned...Skrýt celý příspěvekNo, ony ty předchozí vlády nedaly dohromady ani ty jednotky bez kanónu - například ženijní nebo logistické. Navíc ty šly modernizovat z domácích zdrojů.
No, ony ty předchozí vlády nedaly dohromady ani ty jednotky bez kanónu - například ženijní nebo logistické. Navíc ty šly modernizovat z domácích zdrojů.
Ono většinou to tak vypadá, že každé MO se snažilo z hovna ukroutit bič. Vždy šlo o nějaký ten kompromis, tak aby to moc nestálo, aby to zvýšilo bojeschopnost, aby z toho něco měli ...Zobrazit celý příspěvek
Ono většinou to tak vypadá, že každé MO se snažilo z hovna ukroutit bič. Vždy šlo o nějaký ten kompromis, tak aby to moc nestálo, aby to zvýšilo bojeschopnost, aby z toho něco měli místní dodavatelé, aby z toho něco měli politici, aby z toho něco mělo VOP, aby voliči moc neprudili, aby to bylo politicky průchozí atd. atd. a né vždy se takový přístup povedl.
Ale počítám, že ono se to ani nyní moc nezmění. MO ČR je docela pod silným tlakem lobingu. Viz poslední nákup houfnic CAESAR, kde si někdo na poslední chvíli protlačil integraci munice.Skrýt celý příspěvek
A nejlepší bude až tenhle odpůrce československé armády podpoří Petra Pavla v nominaci na prezidenta. Rozvědčík komunistické vojenské rozvědky bude krásný kontrast.
A nejlepší bude až tenhle odpůrce československé armády podpoří Petra Pavla v nominaci na prezidenta. Rozvědčík komunistické vojenské rozvědky bude krásný kontrast.
Petr Pavel mel, mozna i porad ma, proverku NATO nejvyssiho stupne!
Petr Pavel mel, mozna i porad ma, proverku NATO nejvyssiho stupne!
To se nevylučuje. Babiš má také bezpečnostní prověrku.
To se nevylučuje. Babiš má také bezpečnostní prověrku.
Cejkisi, Cejkisi... Zase ze sebe děláš hlupáka? Když už trollíš na webu zabývajícím se vojenstvím, aspoˇň bys mohl vědět, že hloubkový průzkum sice patří pod vojenské zpravodajce, ...Zobrazit celý příspěvek
Cejkisi, Cejkisi... Zase ze sebe děláš hlupáka? Když už trollíš na webu zabývajícím se vojenstvím, aspoˇň bys mohl vědět, že hloubkový průzkum sice patří pod vojenské zpravodajce, ale funguje pouze ve válce, jako strategický armádní průzkum. Takže vychladni a běž si dostudovat... Víš co mě na kandidatuře gen. Pavla baví možná nejvíc? Že na něho rudá úderka od hlupáků zblblých řetězovými maily, přes komunisty, okamurovy nácky až po profesionální Ruské trolly nedokážou najít nic jiného, než to, že jako mladý vstoupil do KSČ a byl v ní 4 roky...Skrýt celý příspěvek
gen. Pavel nebo senátor Fišer jsou dva volitelní kandidáti. Na gen. Pavlovi mě akorát zarazilo, že asi před měsícem nepovažoval ruskou invazi na Ukrajinu za pravděpodobnou. Přitom ...Zobrazit celý příspěvek
gen. Pavel nebo senátor Fišer jsou dva volitelní kandidáti. Na gen. Pavlovi mě akorát zarazilo, že asi před měsícem nepovažoval ruskou invazi na Ukrajinu za pravděpodobnou. Přitom není těžké odhadnout, že Putin chce zkrátka Ukrajinu celou a k tomu postupně i východní Evropu. Podobně jako Hitler napsal Mein Kampf a nikdo mu to nevěřil, bylo by konečně dobré začít správně číst to, co se na východě děje.Skrýt celý příspěvek
Už to tady bylo psáno několikrát. Putin neuvažuje racionálně, takže se velmi těžko odhaduje jaký bude jeho příští krok. Navíc už není v centru dění, ale v důchodu, taže nemá ...Zobrazit celý příspěvek
Už to tady bylo psáno několikrát. Putin neuvažuje racionálně, takže se velmi těžko odhaduje jaký bude jeho příští krok. Navíc už není v centru dění, ale v důchodu, taže nemá přístup k takovým informacím jako dříve.Skrýt celý příspěvek
Zatial sa ziadna invazia neuskutocnila, takže este ani nevies, ci ten odhad gen. Pavla bol skutocne nespravny. Ja si doteraz myslim, ze ziadna invazia nebude, len to Putin tlaci ...Zobrazit celý příspěvek
Zatial sa ziadna invazia neuskutocnila, takže este ani nevies, ci ten odhad gen. Pavla bol skutocne nespravny. Ja si doteraz myslim, ze ziadna invazia nebude, len to Putin tlaci uplne na hranu, aby otestoval reakcie doma aj vonku.Skrýt celý příspěvek
Jura, to by sme museli mať krištáľovú guľu, alebo Pýtiu v Delfách.... čo nemáme. Tak musíme len hádať, ale štatisticky máme malú šancu na to, aby sme to uhádli.... Ja som napríklad ...Zobrazit celý příspěvek
Jura, to by sme museli mať krištáľovú guľu, alebo Pýtiu v Delfách.... čo nemáme. Tak musíme len hádať, ale štatisticky máme malú šancu na to, aby sme to uhádli.... Ja som napríklad rátal s vytvorením pozemného koridoru na Krym a jeho zabezpečenie vodou... Mýlil som sa. Keď ten poslanec Dumy požiadal Vodcu o pripojenie tých teritórií ku RF, tak to som vedel, že to jeho hlavy nie je. A po tom čistení žalúdka šéfovi SVR, keď ho zosmiešnil pred svetom, to ešte len uvidíme, kde sa to bude ťahať. Ale to, že to dobré nebude, to viem povedať isto...Skrýt celý příspěvek
A dobrotivý Vůdce mu promptně vyhověl. Zjevně to maskirovka nebyla. Mírové ruské tanky už rachotí Donbasem, tentokrát s plnou parádou.
A dobrotivý Vůdce mu promptně vyhověl. Zjevně to maskirovka nebyla. Mírové ruské tanky už rachotí Donbasem, tentokrát s plnou parádou.
Web je o vojenství, článek o politiku Fialovi. Nevím kdo tady trollí. Nehledě k tomu že na konci vašeho příspěvku je propagace politika Pavla. Zkuste se dívat na to politicky... ...Zobrazit celý příspěvek
Web je o vojenství, článek o politiku Fialovi. Nevím kdo tady trollí. Nehledě k tomu že na konci vašeho příspěvku je propagace politika Pavla. Zkuste se dívat na to politicky... :-)Skrýt celý příspěvek
Zkus to napsat ještě jednou a tak, aby to dávalo smysl.
Zkus to napsat ještě jednou a tak, aby to dávalo smysl.
Líbí se mi jak vy kremloboti kvičíte, když o něm mluvíte, tak mu ten hlas možná přeci jen dám...
Líbí se mi jak vy kremloboti kvičíte, když o něm mluvíte, tak mu ten hlas možná přeci jen dám...
Půl roku před volbami, to bude lítat hnoje. Na druhou stranu, Babiš je sice usvědčený sedmilhar a podle mě i zloděj, ale úplně proruský mi nikdy nepřišel. Takže nevím co na tyhle ...Zobrazit celý příspěvek
Půl roku před volbami, to bude lítat hnoje. Na druhou stranu, Babiš je sice usvědčený sedmilhar a podle mě i zloděj, ale úplně proruský mi nikdy nepřišel. Takže nevím co na tyhle dva kandidáty naše fašistická opozice.Skrýt celý příspěvek
Dve veci ma zaujali , nejaká nová metoda výroby Miláčika národa? Ako 19 ročný nechodil po krčmičkách , ale navštevoval prednášky "Podzemnej univerzity života" ? No nie je to Pán ...Zobrazit celý příspěvek
Dve veci ma zaujali , nejaká nová metoda výroby Miláčika národa? Ako 19 ročný nechodil po krčmičkách , ale navštevoval prednášky "Podzemnej univerzity života" ? No nie je to Pán Užasný ?
Tiež sa mi páči ako VAAZ sa z večera na ráno transformovala na Univerzitu obrany . Všetky staré kádre prepustili , otvorili okná ,vyvetrali a zo skladov vybrali nové skriptá ?
Pri tom sa im nepodarilo poobtlkať všetky červené hviezdy zo štuku po fasáde školy.
Tiež silne pochybujem o tých nedosiahnuteľných 2% , ktoré sa odkladajú už dlhé roky . A my všetci žijeme na dlh , dlh k našej bezpečnosti. Vie my niekto vysvetliť . že kdezborali poliaci doláre na extra nákup 250 Ambransov ; samozrejme popri iných nákupoch čo bežia . To sú naozaj tí istí pšonci , z ktorých si robíme srandu ....?Skrýt celý příspěvekDobre kadre sa uspesne prisposobia kazdej situacii, lebo im to politicky mysli.....A ano psonci z ktorych si robime srandu zbroja poriadne, len na Abramsy a prislusenstvo padne ...Zobrazit celý příspěvek
Dobre kadre sa uspesne prisposobia kazdej situacii, lebo im to politicky mysli.....A ano psonci z ktorych si robime srandu zbroja poriadne, len na Abramsy a prislusenstvo padne 6miliard alebo nejak tak. Kedze maju susedov akych maju tak sa ani necudujem, ze politicka zhoda na budovani armady je tam silnejsia.Skrýt celý příspěvek
Fiala je naprosto nedůvěryhodná osoba. Pokud máme jeho, ani nepotřebujeme Putina.
Fiala je naprosto nedůvěryhodná osoba. Pokud máme jeho, ani nepotřebujeme Putina.
Opravdu? A na to jsi došel jakou logickou úvahou?
Opravdu? A na to jsi došel jakou logickou úvahou?
Dalo by se najít více bodů, které mají oba soudruzi společné, ale uvedu tento: Putin razí ideu omezené suverenity Ukrajiny a chce ji podřídit vůli a velmocenským zájmům Kremlu. ...Zobrazit celý příspěvek
Dalo by se najít více bodů, které mají oba soudruzi společné, ale uvedu tento: Putin razí ideu omezené suverenity Ukrajiny a chce ji podřídit vůli a velmocenským zájmům Kremlu. Zatímco sympatický pan Fiala razí ideu omezené suverenity České republiky a chce ji podřídit vůli Bruselu (čti Berlína). A to nemluvím o znepokojivé podobnosti přístupu obou soudruhů ke svobodě slova, politické soutěže, propojení politiky a korporací, podpora úřední libovůle, atd. atd.Skrýt celý příspěvek
Skutečně? Víš nezlob se, ale to je tak směšně hloupoučké, že na to ani nebudu reagovat...
Skutečně? Víš nezlob se, ale to je tak směšně hloupoučké, že na to ani nebudu reagovat...
Ještě bych dodal účelové změny volebního systému a zneužívání "veřejnoprávních" médií. Nebo systematické kladení rovnítka mezi politickou opozici a nacisty. Rozdíl mezi Putinem a ...Zobrazit celý příspěvek
Ještě bych dodal účelové změny volebního systému a zneužívání "veřejnoprávních" médií. Nebo systematické kladení rovnítka mezi politickou opozici a nacisty. Rozdíl mezi Putinem a Fialou jsou pouze v měřítku a intenzitě, ale jejich cíl a charakter je stejný. A místo mínusování zkuste raději argumentovat.Skrýt celý příspěvek
"A to nemluvím o znepokojivé podobnosti přístupu obou soudruhů ke svobodě slova, politické soutěže, propojení politiky a korporací, podpora úřední libovůle..." To myslíte vážně, ...Zobrazit celý příspěvek
"A to nemluvím o znepokojivé podobnosti přístupu obou soudruhů ke svobodě slova, politické soutěže, propojení politiky a korporací, podpora úřední libovůle..."
To myslíte vážně, nebo jste snídal vtipnou kaši? Připadá Vám snad, že kritici současné vlády "náhodou" vypadávají z okna, nebo obědvají polévku plnou jedu? Připadá Vám, že Fiala ovládá téměř veškerá média v zemi? Připadá Vám, že na demonstrace typu "Ne NATO, ano MÍRU" naběhnou těžkooděnci a demonstranty pár dní, týdnů, nebo měsíců nikdo neviděl? Připadá Vám, že Fiala stojí s Armádou na Slovenských hranicích a požaduje nesplnitelné?Skrýt celý příspěvekAha. Tak až budou umírat a mizet kritici ODS, Fiala se zbaví jakékoliv politické konkurence, prosadí si "nekonečné znovuzvolení" na post Cara, bude vyhrožovat v státní ...Zobrazit celý příspěvek
Aha. Tak až budou umírat a mizet kritici ODS, Fiala se zbaví jakékoliv politické konkurence, prosadí si "nekonečné znovuzvolení" na post Cara, bude vyhrožovat v státní propagandistické televizi, že území od Baltu po Jadran obsadí silou, protože kdysi na krátkou chvíli patřilo pod České království a bude okupovat Bratislavu pod záminkou ochrany české diaspory, tak napište. :-)Skrýt celý příspěvek
liberal shark
Copak? Vyhodil tě od zkoušky?liberal shark
Copak? Vyhodil tě od zkoušky?Spíš bych tipoval, že si dovolil nahradit jeho jasnost Babiše a ještě si k tomu dovoluje být dobrý. Uvidíme po delší době, ale to, jak elegantně vyšachoval Zemana a jeho pokusy ...Zobrazit celý příspěvek
Spíš bych tipoval, že si dovolil nahradit jeho jasnost Babiše a ještě si k tomu dovoluje být dobrý. Uvidíme po delší době, ale to, jak elegantně vyšachoval Zemana a jeho pokusy blokovat novou vládu dává velmi slušný příslib. Ta primitivní část národa ho má za slabého, protože Fiala nedělá drsná slova a opičácká gesta, která oni tak milují, ale přes "slabošskou" slušnost je přímý a nesmlouvavý.Skrýt celý příspěvek
Premiér Fiala včera k tématu mluvil poměrně pěkně v otázkách VM na ČT24. Klíčové v této době je ale opravdu házet zbrojní objednávky lopatou. Pokud máte, pane Chalupo, takový ...Zobrazit celý příspěvek
Premiér Fiala včera k tématu mluvil poměrně pěkně v otázkách VM na ČT24. Klíčové v této době je ale opravdu házet zbrojní objednávky lopatou. Pokud máte, pane Chalupo, takový kontakt na premiéra, sdělte mu prosím zřetelně, že ať se neutopí v ústních proklamacích, chceme vidět bleskové činy, třeba zdánlivě přehnané, a jsou opravdu nutné, např. bez složitých průzkumů trhu a testů zkrátka v řádu měsíců objednat F-35A a Abramsy ve větším počtu, opravdu ať to ihned udělají !Skrýt celý příspěvek
Ano také bych raději viděl činy na posílení naší vlastní bezpečnosti než silné řeči. A to ještě v rozpočtu sebrali armádě peníze na BVP, které se mohli použít na něco jiného.
Ano také bych raději viděl činy na posílení naší vlastní bezpečnosti než silné řeči. A to ještě v rozpočtu sebrali armádě peníze na BVP, které se mohli použít na něco jiného.
50+ Abrams, 30 F-35 a Ascod.... toto teď podepsat, tak Rus bude mít na východním křídle NATO slušné problémy. Dohromady s Poláky by to dělalo 300 nejmodernějších Abramsů, 62 F-35 ...Zobrazit celý příspěvek
50+ Abrams, 30 F-35 a Ascod.... toto teď podepsat, tak Rus bude mít na východním křídle NATO slušné problémy. Dohromady s Poláky by to dělalo 300 nejmodernějších Abramsů, 62 F-35 (+polské a slovenské F-16)... to už je sakra síla, se kterou je potřeba počítat.Skrýt celý příspěvek
Tohle podepsat, tak polovině naší republiky rupne prdel a praskne cévka v mozku. :D :D :D To co jste totiž popsal je nákup tak za cca 100 - 150 miliard. Odhadem. I s municí ...Zobrazit celý příspěvek
Tohle podepsat, tak polovině naší republiky rupne prdel a praskne cévka v mozku. :D :D :D
To co jste totiž popsal je nákup tak za cca 100 - 150 miliard. Odhadem. I s municí servise a vším co k tomu patří.
Tohle tady lidé nerozdýchaj.
Bohužel naše společnost není na nákupy za tolik a pro armádu ještě připravena.Skrýt celý příspěvekIdeální doba začít. Nejen, že už je na čase a vnitřní dluh armády se neustále prohlubuje, ale taky se nám opět potvrdilo, že náš velký slovanský bratr na východě má imperiální ...Zobrazit celý příspěvek
Ideální doba začít. Nejen, že už je na čase a vnitřní dluh armády se neustále prohlubuje, ale taky se nám opět potvrdilo, že náš velký slovanský bratr na východě má imperiální dobyvačné choutky.
Neustále se nákupy u armády odkládaly a prodlužovaly, až jsme se dostali do bodu, kdy prostě tyhle nákupy v řádu desítek, ne-li stovek miliard korun, jsou nevyhnutelné ve velmi krátkém časovém horizontu. Tanky, Bevka, náhrada za Gripeny, přezbrojení na Bren 2, nové kulomety, houfnice, radary, je potřeba začít hledat náhradu za RPG, nové vrtulníky, nové verze KBVP... To jsou stovky miliard a všechno je potřeba nutně vyřešit a nakoupit teď.Skrýt celý příspěvekSouhlasím. Jen se obávám, že jednoduše to nepůjde. A můžu jen doufat, že tahle vláda ten směr aspoň nastolí, ten pomyslný začátek. I když první rok až dva od nich nic závratného ...Zobrazit celý příspěvek
Souhlasím.
Jen se obávám, že jednoduše to nepůjde.
A můžu jen doufat, že tahle vláda ten směr aspoň nastolí, ten pomyslný začátek.
I když první rok až dva od nich nic závratného nečekám.Skrýt celý příspěvek
No pokud se budou novináři neustále ohánět celkovou částkou jako by měla být zaplacena cash tak to důchodci nerozdejchají.
10 miliard ročně zní, ale diametrálně jinak.No pokud se budou novináři neustále ohánět celkovou částkou jako by měla být zaplacena cash tak to důchodci nerozdejchají.
10 miliard ročně zní, ale diametrálně jinak.Jenomže novináři, potřebují senzaci, tak jak blogeři, youtubeři, atd. atd. Senzace přitáhne víc čtenářů a víc čtenářů znamená více bobů z toho. :D :D A rozepsat dopodrobna něco ...Zobrazit celý příspěvek
Jenomže novináři, potřebují senzaci, tak jak blogeři, youtubeři, atd. atd.
Senzace přitáhne víc čtenářů a víc čtenářů znamená více bobů z toho. :D :D
A rozepsat dopodrobna něco tak aby to dávalo smysl, není senzace, to už je odbornost a ta lidi zas tak moc neláká. Dost často to bývá dlouhé a náročné čtení.
Proto mají desinformace takovou moc. Jsou jednoduché :-)
Ale to je prostě přirozený stav věci.Skrýt celý příspěvek
Jenže v Česku totiž neexistuje jakákoliv "gramotnost" v tomto ohledu. Lidé si myslí, že nás NATO ochrání, ale už si neuvědomují, že I MY JSME NATO.
Jenže v Česku totiž neexistuje jakákoliv "gramotnost" v tomto ohledu. Lidé si myslí, že nás NATO ochrání, ale už si neuvědomují, že I MY JSME NATO.
50 Abramsov je realnych a podla mna by ani nebolo tak zlozite ich v USA zaobstarat. 30 F-35 je utopia.
50 Abramsov je realnych a podla mna by ani nebolo tak zlozite ich v USA zaobstarat. 30 F-35 je utopia.
Proč by 30 F-35 byla utopie? Se dvěmi procenty HDP na obranu bychom dle mého mohli provozovat i mnohem víc F-35, možná společně i s L-159. Už proboha pochopme, že nejsme nějaký ...Zobrazit celý příspěvek
Proč by 30 F-35 byla utopie? Se dvěmi procenty HDP na obranu bychom dle mého mohli provozovat i mnohem víc F-35, možná společně i s L-159. Už proboha pochopme, že nejsme nějaký rozvojový stát z devadesátek, z východního bloku jsme na tom ze všech nejlépe (pokud nepočítáme Německo).Skrýt celý příspěvek
Standardní fialové kecy, nic jiného. Nejvíce mne baví, jak mu Ami communication vytváří profil pana čistého a přitom při odchodu Majerové z ODS na ní vulgární řval jako dlaždič. ...Zobrazit celý příspěvek
Standardní fialové kecy, nic jiného. Nejvíce mne baví, jak mu Ami communication vytváří profil pana čistého a přitom při odchodu Majerové z ODS na ní vulgární řval jako dlaždič.
Komentář bych uzavřel odkazem na video, které vypovídá o tom, jak byla tehdejší armáda “neschopná”.
https://m.youtube.com/watch?v=... Skrýt celý příspěveknechceš už sklapnout ? Na běloruské hranici stojí invazní armáda, lži proudí z východu, nepotřebuju je číst ještě u nás.
nechceš už sklapnout ? Na běloruské hranici stojí invazní armáda, lži proudí z východu, nepotřebuju je číst ještě u nás.
Svět opravdu není binární. Považujeme-li jednu stranu za špatnou, není druhá strana automaticky dobrá.
Svět opravdu není binární. Považujeme-li jednu stranu za špatnou, není druhá strana automaticky dobrá.
tak si tu vaši filozofii pro názornost přeneste do roku 1943 a zkuste aplikovat na nacistické Německo a třeba USA. Nacisté vraždili po tisícovkách židy, Amíci občas nebrali ...Zobrazit celý příspěvek
tak si tu vaši filozofii pro názornost přeneste do roku 1943 a zkuste aplikovat na nacistické Německo a třeba USA. Nacisté vraždili po tisícovkách židy, Amíci občas nebrali japonské zajatce, protože ti měli zálibu odpálit ukrytý granát. A teď začněte filozofovat, že to nebylo binární a hledejte na nacistech ty dobré stránky a na Amících ty špatné.Skrýt celý příspěvek
Proč nepostavíte do té vaší analogie proti nacistickému Německu raději komunistický SSSR ? Asi by to už nepůsobilo tak jednoznačně, že ne ?
Proč nepostavíte do té vaší analogie proti nacistickému Německu raději komunistický SSSR ? Asi by to už nepůsobilo tak jednoznačně, že ne ?
To Torong: Proč by to byl nesmysl ? Všichni víme, že Hitlerovské Německo a Stalinovo SSSR byly jedno horší než druhé a do června 1941 příkladně spolupracovaly na zničení Evropy. ...Zobrazit celý příspěvek
To Torong:
Proč by to byl nesmysl ? Všichni víme, že Hitlerovské Německo a Stalinovo SSSR byly jedno horší než druhé a do června 1941 příkladně spolupracovaly na zničení Evropy. Po útoku na SSSR tento vstoupil do koalice a začal plnit pozitivní úlohu boje s Hitlerem, ale pořád to byla stejná říše zla jako předtím. Určitě se nepřebarvil z černé na bílou.Skrýt celý příspěvekTak jasně cílené vyvražďování které měli nacisté v programu spojenci neprováděli každopádně válečné zločiny už jak v rudé armádě tak u spojenců už by se srovnávat daly , ...Zobrazit celý příspěvek
Tak jasně cílené vyvražďování které měli nacisté v programu spojenci neprováděli každopádně válečné zločiny už jak v rudé armádě tak u spojenců už by se srovnávat daly , bombardování i civilního obyvatelstva zakončeného atomovým pak je také přinejmenším pro obě strany vyrovnané.Skrýt celý příspěvek
liberal shark: ne, ale někdo tu tvrdí, že svět není binární a jako příklad z historie chce porovnávat nacistické Německo a SSSR. Takový příklad ale není dnes zajímavý, protože dnes ...Zobrazit celý příspěvek
liberal shark: ne, ale někdo tu tvrdí, že svět není binární a jako příklad z historie chce porovnávat nacistické Německo a SSSR. Takový příklad ale není dnes zajímavý, protože dnes porovnáváme stranu svobody, tedy nás a pak stranu nesvobody. V tom vašem příkladu jsou obě strany nesvobody.Skrýt celý příspěvek
to Riiidender: Bylo by přesnější napsat že západní spojenci neprováděli systematické vyvražďování. Strategické bombardování i jaderné osobně považuji za oprávněné a odůvodněné. ...Zobrazit celý příspěvek
to Riiidender:
Bylo by přesnější napsat že západní spojenci neprováděli systematické vyvražďování. Strategické bombardování i jaderné osobně považuji za oprávněné a odůvodněné.
Zato v případě SSSR lze hovořit o cílené genocidě a etnických čistkách, v první řadě proti vlastním občanům a okupovaným státům - například východní Polsko a Besarábie.Skrýt celý příspěvekto Jura99: Závidím vám váš optimismus. Já osobně si vůbec nejsem jist tím, že dnešní "naše strana" je opravdu tou "stranou svobody", za kterou ji považujete. Je tu spousta malých ...Zobrazit celý příspěvek
to Jura99:
Závidím vám váš optimismus. Já osobně si vůbec nejsem jist tím, že dnešní "naše strana" je opravdu tou "stranou svobody", za kterou ji považujete. Je tu spousta malých problémů a především celkový trend, jehož je Fiala a jeho podivná pětikoalice součástí, které rozhodně nemají nic společného s lidskou svobodou, občanskými právy a demokracií. Ve svém součtu připomínají spíše nástup italského fašismu. Čímž samozřejmě nikterak nehájím toho zmetka Putina a jeho kliku. Na Bidenově místě bych zapůjčil Ukrajině stovku taktických jaderných zbraní s neoznačenou obsluhou.Skrýt celý příspěvekto Pale Emperor: Proč bych měnil nickname ? Aby si mně náhodou nějaký polovzdělanec nespletl s nějakým dnešním neomarxistickým svazáčkem, který si uzurpoval označení liberál a ...Zobrazit celý příspěvek
to Pale Emperor:
Proč bych měnil nickname ? Aby si mně náhodou nějaký polovzdělanec nespletl s nějakým dnešním neomarxistickým svazáčkem, který si uzurpoval označení liberál a přitom je poloviční fašista ?Skrýt celý příspěvekto Klimesov Neříkám že už je fašistická, ale že k tomu směřuje. Nebudu tu vypisovat všechny důvody (některé už jsou výše), ale uvedu jeden příklad - všeobecně rozšířená a ...Zobrazit celý příspěvek
to Klimesov
Neříkám že už je fašistická, ale že k tomu směřuje. Nebudu tu vypisovat všechny důvody (některé už jsou výše), ale uvedu jeden příklad - všeobecně rozšířená a beztrestná úřední libovůle (zakázaná v ústavě) na všech úrovních veřejné správy. Nepřipomíná to tak trochu ruské činóvniky ?Skrýt celý příspěvek"Neříkám že už je fašistická, ale že k tomu směřuje. Nebudu tu vypisovat všechny důvody (některé už jsou výše), ale uvedu jeden příklad - všeobecně rozšířená a beztrestná úřední ...Zobrazit celý příspěvek
"Neříkám že už je fašistická, ale že k tomu směřuje. Nebudu tu vypisovat všechny důvody (některé už jsou výše), ale uvedu jeden příklad - všeobecně rozšířená a beztrestná úřední libovůle (zakázaná v ústavě) na všech úrovních veřejné správy. Nepřipomíná to tak trochu ruské činóvniky ?"
Aha, takže tu beztrestnou úřednickou libovůli tady za tři měsíce vybudoval Fiala. A už je to skoro fašista. A za sedm let vlády Babiše bylo vše sluníčkové. No co na něco takového napsat... Možná radši nic. Každý si nakonec obrázek udělá sám...Skrýt celý příspěvekPánové nechci tu nikoho hájit ani tu rázně vstupovat do této Vaší malé roztržky, ale mám takový pocit, že Lib. Shark má na mysli několik faktorů, jež by jsme neměli přehlížet, ani ...Zobrazit celý příspěvek
Pánové nechci tu nikoho hájit ani tu rázně vstupovat do této Vaší malé roztržky, ale mám takový pocit, že Lib. Shark má na mysli několik faktorů, jež by jsme neměli přehlížet, ani když tu máme Rusko, Čínu nebo ISIS (aby jsme se tak nesoustředili na tyto hráče, že začneme přehlížet či tolerovat problémy v západních zemích).
Npař. to co se nyní děje v Kanadě (lidem co mají jiný názor zmraženy účty, rázné potlačování demonstrací, cenzura atd.)
Rozvírající se sociální nůžky, ekonomické a sociální problémy (inflace tomu určitě nepomůže, bankovní sektor funguje dosti pochybně, viz finanční krize 2008, žádné potrestání viníků a podobné trendy vidíme nyní, cancel culture, politická korektnost, pozitivní diskriminace, stárnutí populace, změna demografie, cenzura, prosazování jednoho správného světového názoru, prorůstání soukromého a státního sektoru, korupce, big tech, zhoršující se psychické i fyzické zdraví populace, mizící střední třída, rostoucí ceny téměř všeho a technologie vyvíjející se rychleji než my, rozpad rodinných a sociálních svazků, rozdělení populace na čím dál větší extrémy, téměř neexistující hodnotový systém, nihilismus, závislosti, morální relativismus)Skrýt celý příspěvekDanik: S tím vším souhlasím. Ale to se nedá řešit náckovskou demagogií jak to předvádí Okamura a podobní "zachránci demokracie". liberal shark tady v podstatě hlásá naprosto stejný ...Zobrazit celý příspěvek
Danik:
S tím vším souhlasím. Ale to se nedá řešit náckovskou demagogií jak to předvádí Okamura a podobní "zachránci demokracie". liberal shark tady v podstatě hlásá naprosto stejný progresivismus, jenom s opačným znaménkem.Skrýt celý příspěvekTorong Souhlasím, já osobně jsem za Fialu (když vezmu v potaz kandidáty) i docela rád a určitě si nemyslím, že řešením problémů jsou spásní demagogové typu Okamura. Je potřeba si ...Zobrazit celý příspěvek
Torong
Souhlasím, já osobně jsem za Fialu (když vezmu v potaz kandidáty) i docela rád a určitě si nemyslím, že řešením problémů jsou spásní demagogové typu Okamura. Je potřeba si zachovat chladnou hlavu. Srovnání s nacismem je mimo, jisté znaky společné s komunismem či fašismem (zejména soukromý sektor) by se najít daly, ale na každou hrozbu je potřeba přistupovat individuálně.Skrýt celý příspěvek
Jo videa jsou fajn. Taky jich pár přidám ...Zobrazit celý příspěvek
Jo videa jsou fajn.
Taky jich pár přidám :-)
https://www.youtube.com/watch?...
https://www.youtube.com/watch?...
https://www.youtube.com/watch?...
https://www.youtube.com/watch?...
https://www.youtube.com/watch?...
https://www.youtube.com/watch?...
https://www.youtube.com/watch?...
https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...