Polsko-český projekt končí? Poláci chtějí vlastní BVP Borsuk

BVP Borsuk v průzkumném provedení. / HSW

Polské ministerstvo obrany podle informací Defence24 uvolnilo další finance na vývoj domácího bojového vozidla pěchoty (BVP) Borsuk od firmy HSW (Huta Stalowa Wola). Takový vývoj ale nepřispívá společnému polsko-českému nákupu bojových vozidel pěchoty - Češi preferují nákup zavedeného a bojem otestovaného zahraničního vozidla.

Firma HSW podepsala dohodu o vývoji polského BVP v roce 2014 s Národním centrem pro výzkum a vývoj NCBiR (Narodowe Centrum Badań i Rozwoju) polského ministerstva obrany. HSW patří do skupiny PGZ (Polska Grupa Zbrojenowa) a funguje jako koordinátor programu Borsuk.

Podle deníku Defence24 NCBiR již poslala do HSW klíčové dokumenty schvalující dosavadní milníky programu, studium proveditelnosti i předběžné technicko-taktické parametry BVP Borsuk. Jinak řečeno - polské ministerstvo obrany je spokojeno s vývojem vozidla Borsuk a uvolňuje další peníze na jeho vývoj.

Vývoj prototypu BVP Borsuk má být dokončen v roce 2019 a v roce 2021 nebo 2022 začnou dodávky sériových vozidel pro polskou armádu.

Na začátku roku přitom kolovaly zvěsti o tom, že polské ministerstvo obrany dá přednost nákupu zahraničního vozidla. Takové rozhodnutí by uvolnilo cestu společnému polsko-českému nákupu BVP. Připomeňme, že Česká republika plánuje nakoupit 230 nových pásových BVP.

Dlouho nebylo jasné, k jaké variantě se polské ministerstvo obrany přikloní. Hlavní problém byl v neexistenci lehkého zahraničního BVP schopného plavby. Polské ministerstvo obrany ale plovoucí pásové BVP považuje kvůli velkému množství vodních toků v Polsku za nenahraditelné. Nemluvě o silném lobbistickém tlaku polského průmyslu a také o přesvědčení polské vlády, že obranyschopnost Polska je úměrná schopnostem a výkonům domácího zbrojního průmyslu. 

Nejnovější vizualizace BVP Borsuk ze začátku letošního roku. / HSW

Podle informací HSW vývojové práce na polském BVP již značně postoupily. V pokročilé fázi jsou práce nad transmisí a pohonnou jednotkou typu power-pack. Vývoj transmise má na starosti firma BUMAR-Mikulczyce, pohonnou jednotku WZM Poznaň. Power-pack bude s největší pravděpodobností pořízen v zahraničí s tím, že WZM Poznaň získá kompletní licenční práva.

Borsuk ve verzi BVP dostane polskou bezosádkovou věž ZSSW-30 s 30mm automatickým kanónem. ZSSW-30 získá schopnosti “hunter-killer” a možnost odpalovat izraelské střely Spike.

V rámci vývoje HSW plánuje postavit počáteční předprototypový model v plné velikosti. Na tomto modelu se otestují konstrukční řešení, uspořádaní vozidla i otestují různé konstrukční celky (věž, pohonná jednotka, pojezdové ústrojí, elektronické systémy). HSW pak model podrobí zkoušce balistické odolnosti při kontrolované explozi.

Na základě balistických zkoušek bude upraven tvar a uspořádaní podvozku, zavěšení kol a zvolená síla pancéřování. Dojde také k ujasnění rozměrů a vnějšího/vnitřního uspořádání vozidla, načež do roku 2019 vznikne prototyp, který se podrobí vojskovým zkouškám polské armády.

Vozidlo technického zabezpečení Gekon. / HSW 

Podle deníku Defence24 nové BVP bude vycházet z pásové platformy UMPG (Uniwersalna Modulowa Platforma Gasienicowa) od firmy Obrum, další dceřiné společnosti PGZ (Polska Grupa Zbrojenowa). UMPG však nemá schopnost plavby a je tedy otázkou, v jaké míře Borsuk bude z této platformy vycházet.

HSW plánuje dvě verze vozidla Borsuk - obojživelné (25 t) a těžce pancéřované (40 t). Pojezdové ústroji BVP Borsuk musí být proto dostatečně robustní, aby zvládlo nejen hmotnost 40 t, ale v budoucnu také instalaci dalších systémů - jako jsou aktivní systémy ochrany (APS) nebo například věž s kanónem ráže 105 mm nebo 120 mm.

Podvozek také udá velikost vnitřního prostoru - ten musí být dostatečně velký pro instalaci široké palety elektronických přístrojů, mít prostor pro skladování munice, ale i dostatečně velký prostor pro převoz polských vojáků vybavených komplety vojáka budoucnosti TYTAN. A samozřejmě, dostatečně velký objem korby je nutný k zajištění vztlaku při plavbě.

Podle deníku Defence24 se velikostně Borsuk bude blížit rozměrům německého BVP Puma (7,33×3,4×3,1 m).

Vozidlo Goth pro transport zraněných. / HSW

Kromě toho polští vývojáři musí myslet při konstrukci korby a podvozku i na specializované verze. Kromě BVP Borsuk HSW pracuje na obrněném transportéru Zuk, velitelském vozidle Oset, evakuačním vozidle Goth, odtahovém vozidle Gecko, na vozidlu pro chemickou, biologickou a radiační ochranu Ares, vozidle technického zabezpečení Gekon a na samohybném 120mm automatickém minometu Rak (M120G).

Rozpočet vývojové části programu Borsku (po stavbu prototypu) je 75 milionů zlotých (cca 457 milionů Kč). Jednotková cena BVP Borsuk je odhadována na 25 milionů zlotých (150 milionů Kč).

Vývoj západních bojových vozidel pěchoty stojí násobně více peněz a od začátku vývoje až po zavedení do výzbroje uběhne průměrně deset let. Pokud vývoj polského vozidla Borsuk začal v roce 2014, tak realistické zavedení do výzbroje je spíše rok 2024.

Je otázkou, zda Česká republika na pravděpodobně velmi náročný a obtížný vývoj polského BVP počká. Také Defence24 přiznává, že nákup společného BVP pro země Vyšegradské skupiny je nereálné, či přímo nemožný.

Polské ministerstvo obrany zatím neupřesnilo počet poptávaných BVP. Defence24 odhaduje potřeby na 1000 BVP Borsuk a až na 800 specializovaných verzí. Rychlost výroby při stávajících výrobních kapacitách polského průmyslu je 50 vozidel ročně. 

Zdroj: Defence24

Nahlásit chybu v článku


Související články

Polsko nakoupí vrtulníky S-70i Black Hawk

Polský ministr obrany Antoni Macierewicz informoval o zájmu nakoupit 21 vrtulníků S-70i Black Hawk ...

Nejnovější čínské tanky a obrněná vozidla

Čínský státní zbrojní gigant Norinco na letecké výstavě u města Ču-chaj (Zhuhai Air Show) ukázal ...

Modernizační plán polské armády na roky 2017 až 2022

Polské ministerstvo obrany před několika dny zveřejnilo aktualizovaný modernizační plán polských ...

Rusko oživuje uskladněné tanky T-80BV

Podle deníku Izvestija ruské ministerstvo obrany plánuje modernizovat a opět zavést do výzbroje ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • Rase
    17:42 04.12.2016

    On ten šakal nevypadá vůbec špatně, sice ne jako BVP pro řadovou armádu, ta si zaslouží stroj s pořádnou balistickou ochranou (cca 40tun), ale pokud by zbyly finance, tak by se ...Zobrazit celý příspěvek

    On ten šakal nevypadá vůbec špatně, sice ne jako BVP pro řadovou armádu, ta si zaslouží stroj s pořádnou balistickou ochranou (cca 40tun), ale pokud by zbyly finance, tak by se hodilo BVP-1/2 zachovat pro AZ. Myslím tím korbu upravenou ve stylu Šakala + věž RCWS-30 bez PTŘS. Zkrátka takové levné vozítko pro případ nouze (teritoriální obranu). Prioritou by ale samozřejmě mělo být oněch cca 200 pořádných, nových strojů.
    reálně by něco takového mohlo nastat snad jen, pokud by CSG nevyhrál tendr na náhradu BVPček.
    MALI: právě že Rheinmetall pár let zpátky představil koncept Marder EVO, tedy modernizační balíček. Nedlouho potom přišli s Lynxem. Navíc Rheinmetall není známý tím, že by konstruoval nová vozidla (oproti KMW) ale modernizují starší podvozky, nebo konstruují nové moderní věže a zbraně (podvozky ne). Tento demonstrátor bude zkrátka postavený z Marderu, ale v případě zájmu, by asi rozjeli novovýrobu. Navíc on i ten původní Marder je pořád velice kvalitní stroj a taky docela drahý (oproti BMP-1/2 atd.)Skrýt celý příspěvek

  • Luky
    13:08 04.12.2016

    super video Katz...dlouhý záběry, slušná hloubka....žádný pošahaný střihy, zrychlování, zpomalování stopáže, matrix rotace, přepálený postproces a všechny ty umachrovaný blbiny..

    super video Katz...dlouhý záběry, slušná hloubka....žádný pošahaný střihy, zrychlování, zpomalování stopáže, matrix rotace, přepálený postproces a všechny ty umachrovaný blbiny..

  • KOLT
    12:04 04.12.2016

    Nj, ale tam střílí z 2A42, o čemžto nikdo nepochybuje. Pochybnosti se vedou ohledně snadnosti zabudování Bushmasteru či jiného "západního" kanónu. (Což osobně nedokážu ani v ...Zobrazit celý příspěvek

    Nj, ale tam střílí z 2A42, o čemžto nikdo nepochybuje. Pochybnosti se vedou ohledně snadnosti zabudování Bushmasteru či jiného "západního" kanónu. (Což osobně nedokážu ani v náznaku posoudit.)Skrýt celý příspěvek

  • Katz
    11:24 04.12.2016

    MALI: "Až to uvidím střílet a trefovat, pak tomu budu věřit. Zatím, když se tak dívám na Turru (podotýkám, že ne na obrázku), tak tvrdím, že to technicky tak jednoduché nebude. ...Zobrazit celý příspěvek

    MALI: "Až to uvidím střílet a trefovat, pak tomu budu věřit. Zatím, když se tak dívám na Turru (podotýkám, že ne na obrázku), tak tvrdím, že to technicky tak jednoduché nebude. Tulpar má na rozdíl od Šakala bezosádkovou věž Mizrak"

    Len drobná poznámka: TURRA 30 je bezposádková, diaľkovo ovládaná veža na IFV Šakal (BVP-M2 SKCZ) a s najväčšou pravdepodobnosťou údajne aj na nadchádzajúcom kontrakte bude na IFV Corsac 8x8.

    Strieľať Šakala bolo možno vidieť minulý rok na cvičení s U.S. Stryker -mi a starými BVP-čkami (2:02 až do konca).
    link: https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

  • MALI
    23:39 03.12.2016

    To Nesher, 01.12.2016, 13:51: Souhlasím, že Tulpar je technicky výborná mašina (dá se říct, že v současnosti jedna z nejlepších), ale v současnosti bych si od "Turka" nekoupil ani ...Zobrazit celý příspěvek

    To Nesher, 01.12.2016, 13:51:
    Souhlasím, že Tulpar je technicky výborná mašina (dá se říct, že v současnosti jedna z nejlepších), ale v současnosti bych si od "Turka" nekoupil ani vzduchovku (i když jsou fakt dobré).
    Jedině, že by nám prodali kompletní licenci a celá výroba by byla kompletně přenesena k nám, o čemž však pochybuji.Skrýt celý příspěvek

  • MALI
    23:30 03.12.2016

    To RASE 2.12.2016, 10:12 Ano, na trhu existuje spousta věcí, ale právě to, jak je spojit do funkčního celku a aby ten celek byl fakt dobrý, je ta největší frajeřina. To jen tak ...Zobrazit celý příspěvek

    To RASE 2.12.2016, 10:12
    Ano, na trhu existuje spousta věcí, ale právě to, jak je spojit do funkčního celku a aby ten celek byl fakt dobrý, je ta největší frajeřina. To jen tak někdo neumí (ale spousta firem do toho fušuje). Dále také, ne vše, co vidíme na webu, je také reálně dostupné. Případně je dostupné, ale jen v omezené verzi, nebo za jistých omezujících podmínek.
    K IFV Lynx : zcela určitě zde nejde o překopání IFV Marder do nové podoby (například tak, jak vznikl z BVP-1,resp. 2 - Šakal). Stačí se podívat na jeho rozměry, hmotnosti, balistickou odolnost, výkon motoru, jízdní vlastnosti, nebo na počet přepravovaných osob - Lynx prostě z Marderu vzniknout nemohl. Ano inspirace konstruktérů Marderem zde nepochybně byla, ale proč se neinspirovat něčím, co dobře funguje a je to ověřené. Navíc, Lynx je modulární koncept nového bojového vozidla, s množstvím variant, což Marder nebyl.Skrýt celý příspěvek

  • MALI
    23:00 03.12.2016

    To PavolR: Velmi krátké technické srovnání BVP Šakal a Tulpar: Šakal je modernizované BVP-1/BVP-2 (rozsah modernizace je takový, že se jedná vlastně o přestavbu, která je možná z ...Zobrazit celý příspěvek

    To PavolR:
    Velmi krátké technické srovnání BVP Šakal a Tulpar:
    Šakal je modernizované BVP-1/BVP-2 (rozsah modernizace je takový, že se jedná vlastně o přestavbu, která je možná z obou technicky blízkých podvozků), které má základní bojovou hmotnost (tuším 17,5 t) na hranici technické únosnosti podvozku BVP-1/BVP-2 - žádná další možnost výraznějšího zvýšení balistické odolnosti zde už nebude technicky možná. Samotný podvozek má problém tuto hmotnost uvést vetší rychlostí po terénu (viz výsledky zkoušek BVP Šakal).
    Naproti tomu Tulpar (nepíši zde o verzi S) má podvozek s díly vyvíjenými pro MBT Altay, jeho maximální bojová hmotnost může být až 45 t. Dále má na rozdíl od Šakala (kde je "poléčený" motor z BVP-2 / i když alternativně prý tam může být motor Caterpillar, s roboticky řazenou převodovkou a dále však s původní transmisí a pásy z BVP-1/BVP-2); motor v podstatě shodný s CV90 Armadillo, plně automatickou převodovku, adaptivní pérování a napínání pásů. Jeho podvozek je tedy asi o dvě až tři generace nad Šakalem. Dále, uveze 11 osob.
    Z hlediska zbraňového systému má Šakal věž Turra se starým sovětským kanónem 2A42, který je sice ze zástavbového hlediska velmi příznivý, ale jehož náboj 30x165 mm je z hlediska průbojnosti pancíře na úrovni "západních" 25 (pomohlo by, kdyby byla lepší, šípově stabilizovaná munice s wolframovým penetrátorem). Tomuto kanónu odpovídá i "nevalný" SŘP se svým závislým zaměřovačem a jeho obrazovými senzory, které v podstatě odpovídají senzorům na zbraňových stanicích s těžkými kulomety. Použití PTRK 9M-113 Konkurs je v současnosti archaismus. Ve věži Turra jsou však tyto komponenty použity z ryze praktického, resp. ekonomického hlediska - protože se vyrábějí na Slovensku. Řeči, výrobce, že je možné dát na Turru Bushmaster II a PTRK SPIKE jsou víceméně úsměvné - slíbit se dá cokoli. Až to uvidím střílet a trefovat, pak tomu budu věřit. Zatím, když se tak dívám na Turru (podotýkám, že ne na obrázku), tak tvrdím, že to technicky tak jednoduché nebude. Tulpar má na rozdíl od Šakala bezosádkovou věž Mizrak s 30 mm AK Bushmaster (30x173mm) s podstatně lepším pancéřováním a PTRK LUMTAS (které mají laserem naváděné PTŘS s dostřelem 8 km) a především nezávislé, ve dvou osách stabilizované přístroje střelce a velitele, jejichž senzory mají více, než dvojnásobný dosah oproti senzorům v zaměřovači věže Turra. Dále má jeho SŘP funkci Hunter-Killer a soudě podle prototypu MBT Altay (od stejné firmy), nebyla by problémem ani funkce Killer - Killer. O tom si Šakal s věží Turra může nechat jen zdát. Jediným rozumným řešením z hlediska palebné síly Šakala, by bylo osazení věže SAMSON-2 na podvozek Šakala - pak by už zůstaly pouze problémy s podvozkem.
    No, neberu nikomu jeho názor, ale Já když si technicky srovnám Šakal a Tulpar, tak si vzpomenu na srovnání Trabanta a Mercedesu, bohužel (raději bych to viděl obráceně).
    K tomu plavání - IFV Tulpar samozřejmě neplave - firma Otokar má ještě o něco novější stroj Tulpar-S, který plave, ale jde o úplně jinou konstrukci (nevím, proč to nenazvali nějak jinak).Skrýt celý příspěvek

  • PavolR
    09:08 03.12.2016

    Rase: No tak holá, 25-tonová, verzia Tulpara sa práve v parametroch, ktoré majú vplyv na výslednú cenu (výzbroj, elektronika, korba), asi veľmi od Šakala líšiť nebude, akurát ...Zobrazit celý příspěvek

    Rase:
    No tak holá, 25-tonová, verzia Tulpara sa práve v parametroch, ktoré majú vplyv na výslednú cenu (výzbroj, elektronika, korba), asi veľmi od Šakala líšiť nebude, akurát odpadávajú obmedzenia dané sovietskou konštrukciou. Teda má lepšiu protimínovú ochranu dna, dá sa naň zavesiť omnoho viac prídavného pancierovania a netreba robiť kompromis medzi vnútorným priestorom a palivovými nádržami. Na cene sa môže viditeľne odraziť aj podiel dostupných, sériovo vyrábaných komponentov a rozsah výroby (tie dva kusy Tulparov išli pre tureckú armádu evidentne hlboko pod cenu nesériovej výroby).

    To s tou prezentáciou som si všimol, ale nie je možné, že ten obrázok Kaplana-20 tam proste dali preto, lebo je to jediná moderná neruská konštrukcia, ktorá vie plávať? Neviem, či by som to porovnával s vizualizáciou Wolfdoga, na ktorej už niekto viditeľne pracoval.Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    23:33 02.12.2016

    PavolR: cenově na tom Tulpar není moc odlišně od Šalala... což mi přijde zvláštní. Jinak i na nějakém polském veletrhu měli ve vizualizacích budoucího polského IFV, turecký ...Zobrazit celý příspěvek

    PavolR:
    cenově na tom Tulpar není moc odlišně od Šalala... což mi přijde zvláštní. Jinak i na nějakém polském veletrhu měli ve vizualizacích budoucího polského IFV, turecký Kaplan-20. Zkrátka oboum státům nabízí svůj produkt BAE. co se týče Zetoru, tak hledal bych inspiraci na východě, klidně i to rusko, korea, čína - možností je spousta. Tyto státy jsou konstrukčně taky dost vysoko.
    Jinak, když koukým na ty polské modely, tak je to remake BMP-1, možná i korejského K-21. Nic víc nic míň. Přeci jen potřebují tisíce co nejlevnějších vozidel, my jsme v jiné situaci.Skrýt celý příspěvek

  • PavolR
    18:59 02.12.2016

    Čo sa Wolfdoga týka, tak ja myslím, že pôjde o Tulpar s vymenenými (domácimi, resp. európskymi) "vnútornosťami". Myslím si to hlavne z dvoch dôvodov: 1.- Jeho vizuálizácia má ...Zobrazit celý příspěvek

    Čo sa Wolfdoga týka, tak ja myslím, že pôjde o Tulpar s vymenenými (domácimi, resp. európskymi) "vnútornosťami". Myslím si to hlavne z dvoch dôvodov:
    1.- Jeho vizuálizácia má množstvo spoločných znakov práve s Tulparom
    2.- Firma Otokar na Eurosatory 2016 prezentovala už iba Tulpar-S. Prečo?

    Pokiaľ by sa moje podozrenie potvrdilo, tak by Wolfdog pri štandardných parametroch mohol vynikať modularitou a z toho plynúcou nízkou cenou -> samozrejme za predpokladu, že firma Otokar ohľadne neho nekecá a tá cena 1,2 mil./kus, za čo išli 2 skúšobné kusy tureckej armáde, je reálna.Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    11:57 02.12.2016

    Tak omluva. PMMC G5 je údajně nový stroj, a u FFG jen zůročili zkušenosti z přestaveb transportérů M113. I tak ale se jedná o firmu, která má bohaté zkušenosti s přestavbou těžké ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak omluva. PMMC G5 je údajně nový stroj, a u FFG jen zůročili zkušenosti z přestaveb transportérů M113. I tak ale se jedná o firmu, která má bohaté zkušenosti s přestavbou těžké techniky, na rozdíl od Zetoru.Skrýt celý příspěvek

  • stirling
    11:02 02.12.2016

    Zetor bude určitě upravená nějaká jiná platforma jinak to prostě není možné. Vytvořit na zelené louce konkurenceschopné bvp, bez účasti státu či jiného dodavatele již hotové ...Zobrazit celý příspěvek

    Zetor bude určitě upravená nějaká jiná platforma jinak to prostě není možné.
    Vytvořit na zelené louce konkurenceschopné bvp, bez účasti státu či jiného dodavatele již hotové platformy navíc za poloviční dobu co ostatní....
    Borsuk vypadá dobře, ale jsem rád, že se do vývoje nepouští čr. Na to jsme opravdu malá země a bude dostatečné zavést již ověřenou platformu, kterou si doma jen vyrobíme, případně upravíme.Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    10:12 02.12.2016

    GAVL: Spousta věcí se dá koupit na trhu, pásy, převodovka, motor, elektronika atd. jen je potřeba někdo kdo ví jak všechno spojit do funkčního celku. Pak jsou i malé firmy, jako ...Zobrazit celý příspěvek

    GAVL:
    Spousta věcí se dá koupit na trhu, pásy, převodovka, motor, elektronika atd. jen je potřeba někdo kdo ví jak všechno spojit do funkčního celku. Pak jsou i malé firmy, jako německá FFG, kde dokázali úžasně překopat původní M-113 do podoby PMMC G5 (účastnilo se dánského tendru) - původně jsem si myslel že je to nové vozidlo. Nebo když Rheinmetall překopal Marder do podoby Lynx. Obě firmy ale už měly funkční základ. Buď tedy Zetor překopává něco co již existuje, nebo jim někdo se stavbou vozidla pomáhá.

    Víc o FFG:
    http://www.ffg-flensburg.de/en... Skrýt celý příspěvek

  • GAVL
    08:47 02.12.2016

    Přijde mi , že pokud by Zetor měl strategického partnera tak se o něm ví.
    Stejně tak jako se ví , že na traktory jim dělá nově design Pininfarina.

    Přijde mi , že pokud by Zetor měl strategického partnera tak se o něm ví.
    Stejně tak jako se ví , že na traktory jim dělá nově design Pininfarina.

  • Jura99
    18:11 01.12.2016

    Nechápu, proč je kontrakt na modernizaci BVP pro OSSR tajný. V ceně bude jistě munice, minimálně PTŘS. Pak je podíl údajné celkové ceny a počet ks jen velmi hrubý odhad.

    Nechápu, proč je kontrakt na modernizaci BVP pro OSSR tajný. V ceně bude jistě munice, minimálně PTŘS. Pak je podíl údajné celkové ceny a počet ks jen velmi hrubý odhad.

  • Hardzo
    15:54 01.12.2016

    Katz : Aj ja si myslím. No ešte niečo musíš odrátať na provízie. :) Ale taksi myslím, že 18ks Šakalov teraz ,aj keď z nedostatkami, je asi lepšie ako 5-6 ASCODov za 10 rokov. Keby ...Zobrazit celý příspěvek

    Katz : Aj ja si myslím. No ešte niečo musíš odrátať na provízie. :) Ale taksi myslím, že 18ks Šakalov teraz ,aj keď z nedostatkami, je asi lepšie ako 5-6 ASCODov za 10 rokov. Keby sa ich malo prerobiť všetkých 90 a za rok by kúpili a dodali ASCOD v rovnakom počte, tak to by sa dalo hovoriť o zbytočne vyhodených peniazoch.Skrýt celý příspěvek

  • Katz
    14:55 01.12.2016

    Hardzo, Jura99 : A práve preto ten rozdiel 900 000 € ide ostatnej modernizácie samotného BVP-2 do podoby IFV Sakal (18ks za 27mil € = 1,5mil € / ks)

    Hardzo, Jura99 : A práve preto ten rozdiel 900 000 € ide ostatnej modernizácie samotného BVP-2 do podoby IFV Sakal (18ks za 27mil € = 1,5mil € / ks)

  • Hardzo
    14:29 01.12.2016

    Katz, Jura99 : Neviem aká je aktuálna cena dnes,ale TURRA 30 by mala stáť 600.000E bez DPH.. teda aspoň tu som to našiel.: www.crz.gov.sk/index.php?ID=60...

    Katz, Jura99 : Neviem aká je aktuálna cena dnes,ale TURRA 30 by mala stáť 600.000E bez DPH.. teda aspoň tu som to našiel.: www.crz.gov.sk/index.php?ID=60...

  • Nesher
    13:51 01.12.2016

    Rase To samozřejmě nepopírám, moje poznámka směřovala k tomu, že dohoda se Zetorem může být i v tom smyslu, že se vezme hotové turecké BVP, trochu se upraví a máme Vlčáka. Navíc v ...Zobrazit celý příspěvek

    Rase
    To samozřejmě nepopírám, moje poznámka směřovala k tomu, že dohoda se Zetorem může být i v tom smyslu, že se vezme hotové turecké BVP, trochu se upraví a máme Vlčáka. Navíc v Turecku jsou dva projekty, FNSS s podporou BAE Kaplan a Otokar s projektem Tulpar (nevím zda jim s tím také někdo pomáhá). Pokud by to toiž nebylo Vámi zmiňované Iveco, tak už opravdu zbývají ti Turci. Leda že by to byla nějaká dohoda s Rusy, ale o tom pochybuji.
    Ohledně Zetoru a výrobou dílu, vzhledem k tomu, že si dělají i vlastní motory, tak to čistá skládačka asi nebude.Skrýt celý příspěvek

  • Katz
    13:27 01.12.2016

    Jura99: "Jinak ta modernizace BVP pro OS SR nemá být verze Šakal, ale na spodek bez valných změn se posadí věž Turra." To by nedávalo zmysel pretože veža TURRA 30 nestojí 1.5 ...Zobrazit celý příspěvek

    Jura99: "Jinak ta modernizace BVP pro OS SR nemá být verze Šakal, ale na spodek bez valných změn se posadí věž Turra."

    To by nedávalo zmysel pretože veža TURRA 30 nestojí 1.5 mil EUR.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 3 z 5