Ruské korvety Škval ochrání systém protivzdušné obrany Pancir-M

-
16. 5. 2018
-
33 komentářů
-
Jan Buchar
Začátkem května došlo ke spuštění korvety Škval, třetího plavidla Projektu 22800, na vodu. Ruské loděnice Pella korvetě přidělily identifikační číslo trupu 253. Založení kýlu se uskutečnilo 29. července 2016 a její stavba trvala jeden rok a devět měsíců.
Malé korvety třídy Projekt 22800 mají v budoucnu sloužit k uskutečňování útoků na letecké a pozemní cíle či k plnění pobřežních zpravodajských misí. Podle návrhu konstrukční kanceláře Almaz tyto korvety charakterizuje stealth konstrukce a integrovaný stožár se sfázovanými radarovými panely. Plavidlo je velmi pohyblivé, snadno ovladatelné a stabilní.
Modulární design umožňuje vývoj několika různých lodí podle specifických potřeb námořnictva najednou. K jejich výbavě patří technologicky pokročilé systémy velení a řízení, navigační a komunikační zařízení i moderní zbraně.
Korvety Projektu 22800 jsou přibližně 67 m dlouhé a 11 m široké, výtlak dosahuje 800 t. Pohonná jednotka vyráběná ruskou společností Zvezda se skládá ze tří dieselových motorů M-507D-A v kombinaci se třemi generátory DGAS-315. Díky ní dosahují nová ruská plavidla rychlosti 56 km/h, mohou překonat vzdálenost až 4630 km a na volném moři vydrží 15 dní bez potřeby navštívit přístav.
Základní výzbroj tvoří řízené střely Kalibr-NK, o jejichž odpal se starají osmimístné vertikální odpalovací šachty. Tyto střely dokáží zasáhnout cíle na vzdálenost 2500 km.
AK-176MA ráže 76 mm, hlavní kanón umístěný na přední palubě, představuje vylepšenou variantu námořního děla AK-176. Při kadenci 150 ran za minutu je schopen zasáhnout cíle do vzdálenosti 15 km. AK-176MA obsahuje digitální řídící systém a optoelektronickou stanici Sfera-2 k zaměřování vícero cílů na dlouhou vzdálenost. Námořní kanón doplňuje jeden pár kulometů Kord ráže 12,7 mm.
Projekt 22800 se stal prvním sériově vyráběným plavidlem vyzbrojeným námořním systémem protivzdušné obrany Pancir-M. Korvetou Škval počínaje ho mají mít na své palubě všechny lodě této třídy. Jak dříve informovaly Armádní noviny, dosavadní zkoušky prototypu systému Pancir-M probíhaly na raketovém člunu Šuja (Projekt 12417), jenž je součástí černomořského loďstva.
„Dnešní den je svátkem jak pro zaměstnance loděnic, tak i pro námořnictvo. Tento projekt byl realizován v rekordně krátkém čase. Loď se nám velmi vydařila," uvedl během ceremoniálního spuštění na vodu Jurij Borisov, náměstek ruského ministra obrany. „Je vybavena výkonnými zbraňovými systémy Kalibr a je to první plavidlo s Pancirem. Podařilo se ji vyváženě vyzbrojit, posádka bude potěšena jejími plavebními schopnostmi."
Loděnice Pella a slavnostní spuštění třetího plavidla třídy Projekt 22800 na vodu.
Ke kombinaci korvet Projektu 22800 s kompletem Pancir-M se obsáhle vyjádřili uživatelé na diskuzním fóru russiadefence.net: „Domnívám se, že vyhledávání cílů přenesli na hlavní lodní radar. Může se otáčet o 360° a je v mnohem lepší pozici a mnohem silnější než cokoliv, co by se mohlo nacházet u zbraní (přímo u věže Pancir-M - pozn.red.)," uvedl GarryB.
„Není to tak neobvyklé, protože běžná baterie Pancir spolupracuje s jedním nebo s více vozidly, jež vyhledávají cíle. Shromážděná data předávají ostatním vozidlům včetně velící jednotky... Velící jednotka následně přiřazuje cíle podle polohy vozidel, směru a vzdálenosti cílů a zbývajícího množství munice a střel. Velící roli v tomto případě přebírá loď. Modul může operovat jako vozidlo Panciru bez nutnosti vyhledávat cíle," myslí si GarryB.
Korvetě Škval předcházela plavidla Uragan (číslo trupu 251) a Tajfun (číslo trupu 252), jejichž kýly byly v loděnicích Pella založeny v prosinci 2015. Ke spuštění korvety Uragan na vodu došlo v červenci 2017, korvety Tajfun pak v listopadu loňského roku. Ani Uragan, ani Tajfun nemají na svých palubách umístěný systém Pancir-M, místo kterého disponují dvěma dělostřeleckými kanóny AK-630 ráže 30 mm. V průběhu předloňského prosince založily loděnice Pella kýl čtvrté korvety Projektu 22800 nazvané Burja (číslo trupu 257).
Během spuštění Škvalu na vodu Jurij Borisov naznačil, že ministerstvo obrany má v roce 2019 v úmyslu objednat dalších šest plavidel Projektu 22800 pro Tichooceánské loďstvo. Čtyři z nich by měli postavit v Komsomolsku na Amuru a dvě další ve vladivostockých loděnicích Vostočnaja verf.
Detail systému Pancir-M; větší foto / archiv autora
„Dnes se dostáváme na tempo přibližně 30 měsíců na stavbu jedné lodi. To je velmi dobré tempo," řekl Borisov.
„Se svými plavebními kvalitami, technickými parametry a bojovými schopnostmi patří k jedněm z nejlepších lodí ve své kategorii." První korvety Projektu 22800 podle Borisova vstoupí do aktivní služby jako součást Baltského loďstva. „Každé loďstvo ovšem bude nakonec vybaveno podobnými loděmi, které se budou starat o obranu pobřežních oblastí," vysvětlil Borisov.
Jak nedávno informoval kontradmirál Vladimir Trjapičnikov, vedoucí oddělení výstavby lodí ruského námořnictva, Uragan, první korveta Projektu 22800, zanedlouho začne se sérií zkoušek.
„Na vodu již byla spuštěna první loď Projektu 22800 Uragan, která v blízké budoucnosti 15. května, možná dokonce už 14. května, začne s továrními zkouškami na hladině Ladožského jezera," uvedl Trjapičnikov.
Podle něj korvetu po dokončení testů na Ladožském jezeře čeká přesun do Baltijsku a pokračování zkoušek. Lodě Uragan a Tajfun má ruské námořnictvo převzít ještě v letošním roce, Škval příští rok.
Zdroj: BMPD, Naval Technology, Flotprom, Tass, Russiadefence
Související články
Ruská hypersonická střela vzduch-země Kinžal
Ruský prezident Vladimír Putin 1. března v tradičním každoročním projevu ke svému národu mimo jiné ...
-
19.03.2018
-
148 komentářů
-
Jan Grohmann
Bojové vozidlo BVP-1 vstává v ruské armádě z mrtvých
Minulý týden ruská agentura RIA Novosti informovala o „reinkarnaci“ bojového vozidla pěchoty BVP-1. ...
-
26.04.2018
-
75 komentářů
-
Karel Cimala
Ruslan Puchov: Náhled do ruského vojenského světa
Ruský vojenský analytik Ruslan Puchov je šéfem moskevského think-tanku CAST (Centre for Analysis of ...
-
02.05.2018
-
23 komentářů
-
Jan Grohmann
Nová ruská výsadková obojživelná vozidla BMMP
Přední ruský výrobce obrněné techniky UralVagonZavod (UVZ) pracuje na konceptu nového bojového ...
-
13.05.2018
-
76 komentářů
-
Jan Grohmann
Komentáře
Jirosi: vertikální odpal raket pro Pantsir při současném způsobu navedení raket by byl velice složity, né-li nemožný. Střely mají duální navedení, jak radiopovelově, kdy se střela ...Zobrazit celý příspěvek
Jirosi: vertikální odpal raket pro Pantsir při současném způsobu navedení raket by byl velice složity, né-li nemožný. Střely mají duální navedení, jak radiopovelově, kdy se střela vstřelí a pohybuje v kuželu emitovaném radarem nebo je tu i možnost využití laserového emitoru (obdoba systému RBS 70), protože střely mají v zadní části nejen radiový, ale i laserový přijímač, tomu odpovídá i sestava optických senzorů. Střely se proto v elevaci pohybují, tak jako kanon. Upravit střelu, tak aby si vždy našla správný směr po vertikálním startu by ji zbytečně prodražilo.
https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvekZaujalo mně použití jiné antény střeleckého radaru (s zářičem před anténou jak je vidět na fotografii v článku), původně byl Pantsir M představován s anténou stejnou, jako u ...Zobrazit celý příspěvek
Zaujalo mně použití jiné antény střeleckého radaru (s zářičem před anténou jak je vidět na fotografii v článku), původně byl Pantsir M představován s anténou stejnou, jako u pozemní verze systému.
http://www.thedrive.com/the-wa...
Oproti pozemní verzi je posílena i kanonová výzbroj, nejspíše proti přilétající munici útočící na loď.
Použití čtveřice fázovaných anténích řad radarů na věži vypadá i na možnost instalace jiného PVO systému, takové řešení umožní podporovat střely středního dosahu. (mít u sebe pouze Pantsir je dost hazard, to aby se pohybovala loď přikrytá za pomocí jiné lodě).Skrýt celý příspěvek@Danny Oto Melara 76mm je vůbec zajímavý systém s výborným exportním potenciálem, není náhodou, že mezi hlavní zákazníky patří překvapivě Indie. Namátkou další typy munice ...Zobrazit celý příspěvek
@Danny
Oto Melara 76mm je vůbec zajímavý systém s výborným exportním potenciálem, není náhodou, že mezi hlavní zákazníky patří překvapivě Indie.
Namátkou další typy munice pro Melaru:
https://ndiastorage.blob.core....
http://www.leonardocompany.com...
Od roku 2013 patří Indie k partnerům Selex a střelecké systémy FCCS Selex (Strales) dostali k dispozici. Na korvetách Kamorta zkušenosti s Oto Melara 76mm dost pozitivní, protože co jsem četl, tak plánují rozšíření FCCS pro další typy programovatelné a řízené munice. O nákup Selex NA-25(X) a RAN-30X se uchází další námořní uživatelé např.: Vietnam, který staví 4 nové korvety a další zájemci. Podstatnou částí partnerství Indů s Finmeccanica - Leonardo SpA (Selex) tvoří výzkum a rozvoj UAV. Z toho důvodu tak trochu nechápu exportní verzi Projekt 22800(E) s mohutnou výzbrojí, ale bez větších možnosti UAV. Třeba jen neukazují všechno, každopádně jak chtějí skloubit 2 nesourodé světy, to teda nevím. I když je fakt, že mohou fungovat nezávisle. Výbornou pozici v Indii si udržuje BAE (mimo jiné i on se podílí na projektu) a prodává tam horem dolem. Stejně tak MBDA a další. Indové nakupují naprosto cokoliv, co se jim hodí s Izraelem dali dohromady Barak-8 SAM, který mají torpédoborcích Kolkata.Skrýt celý příspěvekbalm: díky za zajímavé informace. Rád si počtu. vipe: nejsem si jistý, že je informace o verzi Kalibru NK v textu přesná. Každopádně jsem se nikde nedočetl, že by byl rozdíl v ...Zobrazit celý příspěvek
balm: díky za zajímavé informace. Rád si počtu.
vipe: nejsem si jistý, že je informace o verzi Kalibru NK v textu přesná. Každopádně jsem se nikde nedočetl, že by byl rozdíl v odpalovacím kontejneru pro 3K54 a 3K14. A vzhledem k modularitě Kalibrů a tomu, že jejich vývoj přímo navazoval na protilodní střely, tak bych se o jejich schopnosti působit proti hladinovým cílům fakt nebál.
Pro protiponorkový boj jsou přímo vybaveny sonary Zarja a nízkofrekvenční Vinětkou korvety třídy Stěreguščij a Děrzkij, stejně jsou vybaveny fregaty Admirál Gorškov a Admirál Grigorovič mají na trupu sonar taky.
Dá se předpokládat, že Škval bude obvykle působit ve skupině s jednotkami výše uvedených tříd a prostě bude zvyšovat palebnou sílu a podporovat PVO skupiny. Jak sám píšeš, už tak je patrně na hranici nosnosti, takže se tam asi vrtulník ani protiponorková výzbroj nevejde.
RF má těžší jednotky vyvinuté a rozestavěné. Řeší dost urgentní problém, protože i do těch rozestavěných nemá motory (objednané turbíny z Ukrajiny nedostane), tak prostě přistoupili k logickému kroku, a to stavbě třídy, kterou jsou schopni produkovat rychle, z vlastních zdrojů a která jim pomůže zalepit nejurgentnější bezpečnostní rizika. Navíc nebude takový problém naplnit stavy posádek, jako na větší jednotky. Nechápu, co je na tom nelogického.Skrýt celý příspěvekShelmik: co jsem tak viděl dokumenty z jaderných ponorek. Tak to byli Rusáci, kterejch bych se vůbec nebál a z amíků šel děs. Jinými slovy, bodrý mužik lepší, než nadrženej ...Zobrazit celý příspěvek
Shelmik:
co jsem tak viděl dokumenty z jaderných ponorek. Tak to byli Rusáci, kterejch bych se vůbec nebál a z amíků šel děs. Jinými slovy, bodrý mužik lepší, než nadrženej yankee...
Pokud by někdo rozpoutal třetí světovou jen proto, že mu 800 tunová korveta potopila letadlovou loď (a to by se kalibry musely hodně snažit). Tak je to debil a rozpoutal by ji i jen proto, že mu Melanie už měsíc nedala ;-)
Takže žádný strach. Pokud máš na čele napsáno, že chcípneš v jaderným holocaustu, tak tomu neunikneš :-DSkrýt celý příspěvekJá bych si asi dělal starost s něčím jiným. Předem říkam že nevim jak kvalitní má Rusko námořní důstojníky ale poměrně mi děsí představa že lodi s takvou výzbrojí bude velet nejaky ...Zobrazit celý příspěvek
Já bych si asi dělal starost s něčím jiným. Předem říkam že nevim jak kvalitní má Rusko námořní důstojníky ale poměrně mi děsí představa že lodi s takvou výzbrojí bude velet nejaky důstojník bez zkušenosti co bez problemu ze skratu v hlavě rozpoutá 3 svetovou . Chapu že na ponorkách a křižnících bude elita ale natakovéhle kocábce ...Skrýt celý příspěvek
no řekněme to takhle hlavní výzbroj tohohle drobečka - střely Kalibr nejsou protilodní, ale protizemní střely které jsou zajisté použitelné proti svazu letadlové lodě - za ...Zobrazit celý příspěvek
no řekněme to takhle
hlavní výzbroj tohohle drobečka - střely Kalibr nejsou protilodní, ale protizemní střely které jsou zajisté použitelné proti svazu letadlové lodě - za předpokladu vybavení jadernou hlavicí.
S vyjímkou Visby - cože je stealth korveta z laminátu s mneším výtlakem, mají většinou 2 - 4x větší výtlak a ve výzbroji zhruba srovnatelné dělo, zhruba srovnatelnou (nebo horší) protiletadlovou výzbroj + protiponorkovou výbavu (sonary, torpéda, vrtulník) + protilodní střely, jsou to lodě pro ochranu pobřeží (ochranu přístavů, protiminová služba, protiponorková služba) + konvojová služba, odpovídá tomu jejich výbava a výzbroj.
Škval jak ho představili je nosič zbraní strategického určení a ne korveta pro ochranu pobřeží.
Nechcu být protivný ale domnívám se že na svůj výtlak nese příliš těžkou výbavu a výzbroj , tudíž nautické vlastnosti nebudou asi nic moc - takže bude sloužit jako nosič např na Černém mořiSkrýt celý příspěvek@Danny Rusko je možná pozadu před USA a Evropou, ale nelení a snaží se rozvíjet a vyvíjet svoje vlastní UAV. Na MAKS 2017 ukazovali prototypy pro pozemní a námořní použití ...Zobrazit celý příspěvek
@Danny
Rusko je možná pozadu před USA a Evropou, ale nelení a snaží se rozvíjet a vyvíjet svoje vlastní UAV. Na MAKS 2017 ukazovali prototypy pro pozemní a námořní použití (BPT300 150kg a těžší 500Kg variantu užitečného zatížení). Další možností je nákup řešení třetí strany (Rusko koketovalo s Rakouskem a nakoupilo UAV S100 pro pobřežní stráž), protože Projekt 22800 nabízí v exportní verzi 22800(E) bez Ruského AK-175MA, který nahrazuje Italská varianta Oto Melara 76mm s delším dostřelem a FCCS kompatibilní s programovatelnou municí BAE (all-target pre-fragmented programmable 6Mode proximity-fuze amunnition pro 76 - 155mm variantu, odvozenou od prodávaných 40 - 67mm varianty). Podobný typ munice používají Švédové na korvetách Visby 57mm Bofors 3P. Nevím o tom, že by Rusové měli podobný typ munice a systému ve výzbroji, popř. bude v blízké budoucnosti zavedena. Indie, kterým Rusové korvety 22800 nabízí, rozhodně nemají problém si vybrat u jiného dodavatele. Nakupují vše, co potřebují.Skrýt celý příspěvekvipe: ale na ten výtlak právě koukat musíš, ne? Pokud je něco 2x tak velké, tak je to trochu jiná třída, ne? A jak jsem psal dříve, do této váhové kategorie patří např. Projekt ...Zobrazit celý příspěvek
vipe: ale na ten výtlak právě koukat musíš, ne? Pokud je něco 2x tak velké, tak je to trochu jiná třída, ne? A jak jsem psal dříve, do této váhové kategorie patří např. Projekt 20380,20381,20385. Protiponorková výzbroj, na palubě Ka-27PL. Jaký by mělo smysl vyvíjet další loď stejné kategorie?
A pokud se jedná o loď na ochranu pobřeží, ty máš pocit, že na ruské pobřeží budou útočit fousáči v toyotách? Neřeší Rus spíš dlouhá léta otázku, jak to pobřeží bude chránit před svazem letadlové lodi a letadly, co má na palubě? Vůbec netuším, nač by tam byly ty lehké protilodní střely a třicítka. To už by mohly rovnou vozit ohňostroj na uvítanou.
balm: UAV dává smysl, ale zatím jsem nezaznamenal, že by měli k dispozici navalizovaný UAV s kolmým startem. Je otázka, nakolik je konstrukce skutečně modulární a jak náročné bude do platformy takový modul implementovat.Skrýt celý příspěvekpříklady Braunschweig výtlak 1800 t + Sa'ar 5 (1000t) + 6 (2000t) třída Gowind 2500 (2500 t) LCS amerického námořnictva na výtlak raděj nekoukej, porovnávej výzbroj - ...Zobrazit celý příspěvek
příklady
Braunschweig výtlak 1800 t +
Sa'ar 5 (1000t) + 6 (2000t)
třída Gowind 2500 (2500 t)
LCS amerického námořnictva
na výtlak raděj nekoukej, porovnávej výzbroj - všechno jsou to korvety s určením ochrana pobřežíSkrýt celý příspěvekVýtlak 800 tun a výdrží 15 dní není zase tak málo, aby se nedalo uvažovat o dodatečném protiponorkovém vybavení v exportní verzi, třeba pro Indii. Osobně mi chybí koncepce podporu ...Zobrazit celý příspěvek
Výtlak 800 tun a výdrží 15 dní není zase tak málo, aby se nedalo uvažovat o dodatečném protiponorkovém vybavení v exportní verzi, třeba pro Indii. Osobně mi chybí koncepce podporu UAV, nemyslím nutně "velkou krávu" kategorie Fire Scout, ale i menší a dobře použitelné UAV proti minám, průzkum atd. Švédský třída Visby disponuje dostatečně velkou plochou pro střední vrtulník a ačkoliv vlastní hangár nemá, používá vlastní Skeldar a na svou palubu dostane evakuační, zásobovací, nebo jakýkoliv jiný střední vrtulník. Když dostanou UAV na takové prcky jako Skjold, proč by to nešlo na na Škval.
Osobně si myslím, že možnosti UAV by zvýšili potenciál a hodnotu lodě.Skrýt celý příspěvek" lodě pro ochranu pobřeží o výtlaku 800 t nebývají vyzbrojeny něčím s dosahem 2500 km" takže když to nikdo jinej nemá, a oni jo, je to automaticky špatně ? "pro ostřelování ...Zobrazit celý příspěvek
" lodě pro ochranu pobřeží o výtlaku 800 t nebývají vyzbrojeny něčím s dosahem 2500 km" takže když to nikdo jinej nemá, a oni jo, je to automaticky špatně ?
"pro ostřelování fousáčů jejich nejsilnější výzbroj je Toyota pickup a krtickou infrastrukturu představuje suchej záchod" pokud myslíš, že nemají silnější výzbroj než pickupy, tak je vidět, že to moc nesleduješ a nevyznáš se v tom.
"levné řešení nosiče zbraní pro údery na velkou vzdálenost na řekněme svaz letadlové lodě" a co jiného myslíš, že by na to pobřeží útočil, vorvani ?
Když už teda víš, že korvety pro ochranu pobřeží mívají kanon, lehkou protivzdušnou obranu, něco proti ponorkám a nějaké lehké protilodní střely, řekněme o výtlaku těch 800tun, jistě nám dokážeš uvést nějaké ty příklady.Skrýt celý příspěvekno nedává mi smysl označení "pro obranu pobřeží" v tomto případě klíčové slovo "obrana pobřeží" , lodě pro ochranu pobřeží o výtlaku 800 t nebývají vyzbrojeny něčím s dosahem ...Zobrazit celý příspěvek
no nedává mi smysl označení "pro obranu pobřeží" v tomto případě
klíčové slovo "obrana pobřeží" , lodě pro ochranu pobřeží o výtlaku 800 t nebývají vyzbrojeny něčím s dosahem 2500 km (omluvte mou smělost ale prostředky s takovým dosahem jsou vytvořeny primárně pro jaderné údery,, ne pro ostřelování fousáčů jejich nejsilnější výzbroj je Toyota pickup a krtickou infrastrukturu představuje suchej záchod). Takže Ano kalibry jsou silná karta, ale jenom s jadernou hlavicí.
Dát je na malou korvetu pro" ochranu pobřeží" je sakra drahej overkill - pro účely obrany pobřeží.
Ono už na těch 800 set tun výtlaku je toho krapet moc - 76 mm automat, výkonný radar, pancir umístěný proklatě vysoko (a svinsky těžkej) + 8 střel které vzhledem ke vým parametrům asi budou krapet větší a těžší než harpoon. nautické vlastnosti na "high seas" můžou být docela zajímavé.
Současná konfigurace vypadá jako pokus o levné řešení nosiče zbraní pro údery na velkou vzdálenost na řekněme svaz letadlové lodě nebo i přímo Americkou pevninu nebo dejme tomu Čínu ale ne jako lehká korveta pro ochranu pobřeží (on i ten pancir na tom působí divně)
Malé korvety pro ochranu pobřeží bývájí levné (pokud možno) řešení pro Ochranu Pobřeží t.j aut kanón, lehká protivzdušná obrana (často navalizované verze pozemních prostředků krátkého nebo velmi krátkého dosahu, něco proti ponorkám + nějaké lehčí až lehké protilodní střely.Skrýt celý příspěvekSouhlasim. Navic, ono se to nezda ale i takova "lodicka" muze dost zasadne zmenit pomer sil. Kazdy takovy Skval, ktery jinak svou velikosti, tonazi a vydrzi je predurcen tak leda ...Zobrazit celý příspěvek
Souhlasim.
Navic, ono se to nezda ale i takova "lodicka" muze dost zasadne zmenit pomer sil. Kazdy takovy Skval, ktery jinak svou velikosti, tonazi a vydrzi je predurcen tak leda k hlidovani u pobrezi nebo na rybnicich co si hraji na more, je najednou sila s kterou protivnik bude muset pocitat. Kdyby je nekdo zaradil do regionalniho "mini-svazu", treba na Baltskem nebo Cernem mori, 4 takove cluny k 1-2 fregatam, tak najednou je to 6 cilu co muze poslat ke dnu moji lod, 6 cilu co muze ostrelovat pozice na zemi, 6 cilu pred kteryma se musi drzet na pozoru letadla a 4 cile navic, ktere pujdou zase hur zachytit, nebo rozeznat od civilnich lodi. Pro more na kterych chce byt rusko aktivni je to idealni.
Naproti tomu kolem Britskych River-class (2000t) s max vyzrboji 30mm kanon nebo Francouzkych Classe La Confiance (700t) s max vyzbroj 20mm kanon, si nepritel muze operovat jak se mu zachce, litat jak se mu zachce, ani jim nebude muset vyhrazovat zadne zdroje, protoze proste nejsou nebezpecne. To je vazne max na hlidkovani, nebo boj s piraty (ne s temi z parlamentu :) ).
A pokud se to Rusum povede poskladat z toho co maji, v lodenicich, ktere maji a za penize, ktere maji... pak je to z hladinoveho lodstva asi to nejlepsi co jsem za hodne dlouhou dobu u Rusu videl.Skrýt celý příspěvekvipe: A proč by tam měli cpát jaderné zbraně? Kalibry ti nepřipadají, jako dostatečně silná hrací karta? Ano, bez protiponorkové výzbroje. Jak už někdo dříve zmiňoval, má to ...Zobrazit celý příspěvek
vipe: A proč by tam měli cpát jaderné zbraně? Kalibry ti nepřipadají, jako dostatečně silná hrací karta?
Ano, bez protiponorkové výzbroje. Jak už někdo dříve zmiňoval, má to výtlak 800 tun. Takže je to poměrně blízko hranice raketového člunu, navíc s protiletadlovou výzbrojí. Kam bys chtěl tu protiponorkovou výzbroj nacpat? Navíc na tuto roli staví Projekt 20380, ale to je 2200 tun + letová paluba.
Jirosi: no, když se u Pancire předělá otočná platforma na vertikální šachty, výmět stlačeným vzduchem místo vlastním motorem, tak už to jaxi není Pancir, ale vývoj úplně nové zbraňové platformy, že. Navíc by to znamenalo zásah do konstrukce trupu a to už je zásadní překopání celého projektu. A to by asi mělo zásadní vliv na harmonogram dodávek, co?
Sympatický projekt. Vypadá to konečně na racionálně použité vývojové náklady. Jestli to má opravdu dobré nautické vlastnosti, je to modulární a jsou schopni držet tempo výroby, mohl by to být i zajímavý vývozní artikl.Skrýt celý příspěvekvipe: raketové korvety (bez protiponorkové výzbroje) používalo už sovětské námořnictvo. Jenom evoluce druhu. Mimochodem mobilní Iskander K je nepoměrně levnější platforma (byť ...Zobrazit celý příspěvek
vipe: raketové korvety (bez protiponorkové výzbroje) používalo už sovětské námořnictvo. Jenom evoluce druhu. Mimochodem mobilní Iskander K je nepoměrně levnější platforma (byť odporuje mezinárodním smlouvám), ale faktem je, že existuje.Skrýt celý příspěvek
Heh, malá korveta pro ochranu pobřeží :-) Bez protiponorkové výstroje a výzbroje Ale zato vyzbrojená střelami s plochou dráhou letu s dosahem 2500 km Sakra soudruzi co to zase ...Zobrazit celý příspěvek
Heh, malá korveta pro ochranu pobřeží :-)
Bez protiponorkové výstroje a výzbroje
Ale zato vyzbrojená střelami s plochou dráhou letu s dosahem 2500 km
Sakra soudruzi co to zase pácháte (že by pokus o levné pořízení odpalovací platformy pro jaderné zbraně středního doletu )?Skrýt celý příspěvek"Jirosi, asi ano, ale zřejmě by investice do toho nepřinesla o tolik zásadní zlepšení, aby se jim to vyplatilo. Zvlášť při celkově neradostném financování námořnictva, které je v ...Zobrazit celý příspěvek
"Jirosi, asi ano, ale zřejmě by investice do toho nepřinesla o tolik zásadní zlepšení, aby se jim to vyplatilo. Zvlášť při celkově neradostném financování námořnictva, které je v ruských ozbrojených silách dost otloukánek."
Je niečo lepšie v tejto triede/ váhe ? Nie . Sú to odpalky super striel na mori . Majú 800t , super strely a slušnú PVO. Ak majú okrem 8 rakiet ešte 32 v zásobe pre Pancír, tak sa môžu postaviť silnému útoku a zároveň veľmi silno udrieť.
"
Jirosi, asi ano, ale zřejmě by investice do toho nepřinesla o tolik zásadní zlepšení, aby se jim to vyplatilo. Zvlášť při celkově neradostném financování námořnictva, které je v ruských ozbrojených silách dost otloukánek."
Nedá mi to, ale musím troška zarýpať. Rusko by mohlo mať už 2 až 4 Mistrály. Už by mohlo mať aj x ponoriek a lodí a bolo by to k čomu ? Rusofóbovia povedia, že to nedokážu. Dokážu, len načo ? Majú spustiť vojnu ?Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...