Reakce společnosti CSG na útoky na Českou muniční iniciativu

Reakce společnosti CSG na útoky na Českou muniční iniciativu
Granáty ráže 155 mm /U.S. Marine Corps, Lance Cpl. Colton Brownlee (Zvětšit)

Od počátku roku 2024 společný tým Ministerstva obrany ČR, jeho agentury AMOS a předních českých firem obranného průmyslu, jehož součástí jsou i společnosti skupiny CSG, intenzivně pracuje na realizaci tzv. České muniční iniciativy, která má a vždy měla primární cíl v rychlém zajištění co největšího počtu dělostřelecké munice pro Ukrajinu, jejíž absence měla hlavně na počátku roku 2024 klíčový vliv na postup ruských sil na východě Ukrajiny. Je potřeba zdůraznit, že naše společnosti v rámci Muniční iniciativy své závazky plní dokonce v předstihu a v množství, které mělo a má zásadní dopad pro zlepšení situace v oblasti disponibility munice.

V poslední době se ale stává Česká muniční iniciativa předmětem mediálních útoků, které jsou postaveny na polopravdách a informacích vytržených z celkového kontextu. CSG je v rámci Iniciativy maximálně transparentní vůči Ministerstvu obrany, ovšem nemůže veřejně sdělovat z bezpečnostních důvodů detaily jednotlivých transakcí. Cítíme ale potřebu udělat výjimku z přirozené opatrnosti a zdrženlivosti při zveřejňování informací a na zmíněné mediální útoky reagovat.

Původci mediálních útoků operují s neveřejným podkladem, který unikl z Ukrajiny, a co je nám známo, je cíleně šířen již od března tohoto roku, tedy nedlouho poté, co byla česká muniční iniciativa oznámena. Víme o několika konkrétních případech, kdy byly tyto dokumenty od března tohoto roku postupně předávány mezi vrcholnými představiteli ČR, kolovaly mezi některými firmami českého obraného průmyslu a minimálně v posledních 3 měsících nabízeny některým novinářům v ČR a na Ukrajině, aby je zveřejnili.

V dokumentech se prezentuje cena tureckého výrobce munice 2700 USD za jeden granát ráže 155 mm HE. Proti tomu je stavěna cena 3200 EUR, za kterou měl být tento granát dodáván na Ukrajinu v rámci české muniční iniciativy. Z rozdílu se pak vyvozuje, že toto je zisková marže, kterou má dodavatel, soukromá firma působící v rámci České muniční iniciativy. Jedná se samozřejmě o nesmysl, a to z následujících důvodů:

  • Zveřejněný dokument je v prvé řadě evidentně indikativní informativní nabídkou, nejedná se v žádném případě o finální podmínky na dodávku munice.
  • Dokument obsahuje zkratku EXW, která vyjadřuje, že se jedná o tzv. cenu ve skladu výrobce, tedy bez nakládky, manipulace, dopravy, pojištění, ostrahy a všech dalších souvisejících nákladů spojených s dodáním do cílové destinace, kterou rozhodně není a nebyl sklad v ČR.
  • Tato doprava probíhá kamiony, po vodě, následně i po kolejích s několika překlady, provází jí velmi silná bezpečnostní opatření a doprovází ji placená bezpečnostní služba. Celkové logistické zabezpečení každé takové transakce je extrémně náročné.
  • Další položkou, kterou nezajišťuje dodavatel, jsou obalové materiály a kontejnery, které rovněž musí plnit speciální požadavky na přepravu munice, a po dodání munice zůstávají v majetku ozbrojených sil Ukrajiny.
  • Jsou i další související náklady, jejíž detaily nelze z objektivních důvodů sdělovat, a to např. i náklady na výměnu určitých komponent munice nově vyrobenými komponenty.
  • Vzhledem k výše uvedeným bodům je zcela lživé a vykonstruované tvrzení, že marže dodavatele je 500 EUR. Na dodávce je samozřejmě realizován zisk, ale zásadně nižší a zcela v rámci toho, co lze označit za zisk přiměřený.
  • Z výše uvedeného také vyplývá, že česká firma, účastník muniční iniciativy, rozhodně není pouhý prostředník či přeprodejce, ale poskytuje vysoce komplexní službu se značnou přidanou hodnotou, při které používá své dlouhodobě budované know-how v obchodu s vojenským materiálem.

Mediální útoky na českou muniční iniciativu, které se opírají o zkreslené informace a tvrzení osob, které nemají v tomto oboru kvalifikaci, jednoznačně pomáhají ruskému agresorovi, poškozují ukrajinskou obranu a v neposlední řadě poškozují reputaci nejen českého obranného průmyslu, ale i České republiky. Domníváme se, že výše popsané a vysvětlené téma rozhodně není poslední informační operací tohoto druhu. Vyzýváme proto média, aby k informacím, které senzačním způsobem skandalizují českou muniční iniciativu, přistupovala s maximální obezřetností.

Závěrem podotýkáme, že jediným skutečným řešením neutěšené situace v dodávkách velkorážové munice nejen pro Ukrajinu, ale i členské státy NATO, je zvýšení evropských výrobních kapacit. To přinese tolik potřebnou cenovou stabilitu u této strategické komodity. Skupina CSG na rozšiřování výrobních kapacit intenzivně pracuje hned v několika evropských zemích v úzkém partnerství s dalšími významnými evropskými společnostmi obranného průmyslu i vládami.

O skupině CSG

Globální průmyslově-technologická skupina CSG vlastněná českým podnikatelem Michalem Strnadem má klíčové výrobní podniky v České republice, na Slovensku, ve Španělsku, v Itálii, Indii, Velké Británii a USA a své výrobky exportuje do celého světa. CSG soustavně investuje do rozvoje svých společností a zároveň expanduje v hlavních oborech svého podnikání. Součástí skupiny jsou například česká automobilka Tatra Trucks, významný světový výrobce malorážové munice Fiocchi nebo český výrobce radarů Eldis. V podnicích začleněných do skupiny CSG a v propojených firmách pracuje více než 10 000 zaměstnanců. V roce 2022 dosáhly konsolidované tržby skupiny hodnoty 25 mld. korun. Hlavními obory CSG jsou strojírenství, automobilový, železniční, letecký průmysl, obranný průmysl a výroba malorážové munice. S produkty společností CSG se lze díky silné proexportní orientaci setkat na všech kontinentech.

Nahlásit chybu v článku


Související články

PREMIUM Černochová vyčítá Babišovi útoky na muniční iniciativu, poslala mu dopis

Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) vyčítá bývalému premiérovi a předsedovi hnutí ANO Andreji ...

PREMIUM Babiš: Nekritizuji pomoc Ukrajině, ale netransparentnost muniční iniciativy

Šéf hnutí ANO Andrej Babiš uvedl, že nekritizuje pomoc Ukrajině, ale netransparentnost aktuální ...

PREMIUM Deník N: Ministerstvo obrany připravuje další část muniční iniciativy

Ministerstvo obrany připravuje další část muniční iniciativy pro Ukrajinu, její součástí bude pět ...

PREMIUM Obrana odmítá, že by byla česká muniční iniciativa pro Ukrajinu nehospodárná

Ministerstvo obrany odmítá, že by byla česká muniční iniciativa nehospodárná a netransparentní a ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • KaosKommand696
    01:13 15.10.2024

    Kopečný: muniční inciativa funguje; Ukrajina i Rusko mají nastavené systémy na léta dopředu, válka potrvá dlouhé roky

    https://www.youtube.com/watch?...

    Kopečný: muniční inciativa funguje; Ukrajina i Rusko mají nastavené systémy na léta dopředu, válka potrvá dlouhé roky

    https://www.youtube.com/watch?...

  • MaraKM
    16:19 29.08.2024

    Mě by třeba zajímalo kdo z Vás ten myslím 6-ti stránkový "dokument" od pana senátora četl? Já ze zajímavosti jo, hned jak se to objevilo a sám s tím "mával" na twitteru... No ...Zobrazit celý příspěvek

    Mě by třeba zajímalo kdo z Vás ten myslím 6-ti stránkový "dokument" od pana senátora četl?
    Já ze zajímavosti jo, hned jak se to objevilo a sám s tím "mával" na twitteru...
    No musím říct, že jsem se "ocitl" zpět na VŠ kde někdo odezvdává seminárku na poslední chvilku a používá všechny známé metody jak nadstavit omáčku, jen aby splnil zadání o minimální délce práce... Reálně by se to dalo "sepsat" tak na 2xA4, možná 3 i s pěkným obrázkem a vypovídající hodnota žádná...
    Max jen typu sousedka kamaráda od bratrance mého strýce co bydlí naproti říkala...
    Již v ten moment jsem něvěřícně konstatoval, že to jaksi není jen o tom, zajet si (třeba) do tureckého supermarketu koupit 50 rohlíků.
    Koneckonců je to i v tiskové zprávě uvedeno a pokud se nepletu, v tom má docela český obraný průmysl vyjímečné postavení (v rámci evropy) - sic že umí "generálkovat starou munici" - tedy ideál na oživení toho, co se všude možně "zbytečně" povaluje na skladech (i kdžy v tom jede hlavně myslím STV a nějaký VOP?!).Skrýt celý příspěvek

    • liberal shark
      17:15 29.08.2024

      Já ho četl. Jeho úroveň je děsivá. Ale otázka na rozdíl v cenách je zcela na místě.

      Já ho četl. Jeho úroveň je děsivá. Ale otázka na rozdíl v cenách je zcela na místě.

    • bently
      17:34 29.08.2024

      Souhlas.
      Jinak "generálkování staré munice" je jedno z klíčových know-how Strnadova slovenského podniku VOP Nováky.

      Souhlas.
      Jinak "generálkování staré munice" je jedno z klíčových know-how Strnadova slovenského podniku VOP Nováky.

    • tomas.kotnour
      22:52 29.08.2024

      Na securitymagazin.cz byly zveřejněny zjevně jednotlivé nabídky https://www.securitymagazin.cz... ze kterých vyplývá, že zatímco ...Zobrazit celý příspěvek

      Na securitymagazin.cz byly zveřejněny zjevně jednotlivé nabídky https://www.securitymagazin.cz... ze kterých vyplývá, že zatímco ostatní nabízí pouze granáty M107, tak nabídka EA byla na granát M107 včetně výmetné náplně M4A2 či M119. Je zajímavé, že se o této části nabídky, která by vysvětlovala navýšení ceny, ve výčtu důvodů CSG nezmínil.Skrýt celý příspěvek

  • OndraV.
    14:20 29.08.2024

    AMEN!

    Krásně napsané!

    AMEN!

    Krásně napsané!

    • liberal shark
      07:28 30.08.2024

      Jo, asi jako úvodník z Rudého Práva ročník 1951 :-)). CSG by měla vyhodit autora za poškozování dobrého jména společnosti. Tohle je absolutně neprofesionální práce PR, která ...Zobrazit celý příspěvek

      Jo, asi jako úvodník z Rudého Práva ročník 1951 :-)). CSG by měla vyhodit autora za poškozování dobrého jména společnosti. Tohle je absolutně neprofesionální práce PR, která přináší více škod než užitku.Skrýt celý příspěvek

      • torong1
        08:12 30.08.2024

        O úvodníku z Rudého práva píse ten, kdo CSG obviňuje z "hysterického vřeštění".

        O úvodníku z Rudého práva píse ten, kdo CSG obviňuje z "hysterického vřeštění".

  • liberal shark
    13:09 29.08.2024

    A co takhle reagovat normální věcnou formou namísto toho hysterického vřeštění a obviňování z kolaborace ?

    A co takhle reagovat normální věcnou formou namísto toho hysterického vřeštění a obviňování z kolaborace ?

    • CerVus
      13:56 29.08.2024

      Protože jsou pouze dvě reále vysvětlení toho okopávání iniciativy. No dobře tři. 1) Dotyčný plní zadání někoho jiného. Vzhledem k naší pořivené politické reprezentaci, faktu, že ...Zobrazit celý příspěvek

      Protože jsou pouze dvě reále vysvětlení toho okopávání iniciativy. No dobře tři.
      1) Dotyčný plní zadání někoho jiného. Vzhledem k naší pořivené politické reprezentaci, faktu, že jsme až donedávna byli centrem ruských zpravodajských operací v EU a nikým nekontrolovaným napojením politiků na zájmové skupiny asi nejreálnější.
      2) Dotyčný se snaží nahrát politické body směřující na místní voliče lacinými, ničím nepodloženými útoky.
      3) Dotyčný je ***, který nechápe základy obchodu: Pokud je nabídka produktu omezená, tak že si může prodejce cenu jednoduše nadstřelit a kupující má možnost na obchod přistoupit nebo odmítnout. ČR dostala nabídku, tu předložila partnerům, ti se rozhodli a přijali ji. Protože úplně stejně mohli argumentovat v Nizozemsku proč vláda od soukromníka za x násobek ceny vykupovala leopardy 1a5, když mu před lety prodala za cenu železa.Skrýt celý příspěvek

      • liberal shark
        17:13 29.08.2024

        Stacilo napsat, že rozdíl v nákupní a prodejní ceně je způsoben dodatečnými náklady na dopravu, pojištění, revize, eventuálně i repase munice. Všechno ostatní jsou zbytečné ...Zobrazit celý příspěvek

        Stacilo napsat, že rozdíl v nákupní a prodejní ceně je způsoben dodatečnými náklady na dopravu, pojištění, revize, eventuálně i repase munice. Všechno ostatní jsou zbytečné bláboly. Wagenknecht se prostě zeptal, což je mimochodem jeho povinnost.Skrýt celý příspěvek

        • torong1
          20:08 29.08.2024

          Wagenknecht se pouze snažil získat politické body a to zak jakoukoli cenu. A na iniciativu neútočil jen Wagenknecht, ale i další. Proruské síly u nás se ji snaží znevérohodnit a ...Zobrazit celý příspěvek

          Wagenknecht se pouze snažil získat politické body a to zak jakoukoli cenu. A na iniciativu neútočil jen Wagenknecht, ale i další. Proruské síly u nás se ji snaží znevérohodnit a bagatelizovat od jejího počátku. Jen mě udivuje, že vás tak dráždí pokukázání na tyto proruské kruhy...Skrýt celý příspěvek

        • otecko
          16:17 30.08.2024

          Wagenknecht se probudil před podzimními volbami do Senátu, kde obhajuje sesli. A to tím nejidiotštím způsobem. On je vlastně vemeno furt, jen od něj bylo dva roky ticho.

          Wagenknecht se probudil před podzimními volbami do Senátu, kde obhajuje sesli. A to tím nejidiotštím způsobem. On je vlastně vemeno furt, jen od něj bylo dva roky ticho.

          • liberal shark
            15:11 03.09.2024

            Jednou je předseda příslušné senátní komise, tak se prostě zeptal. Za to ho (královsky) platíme.
            https://www.senat.cz/senatori/...

            Jednou je předseda příslušné senátní komise, tak se prostě zeptal. Za to ho (královsky) platíme.
            https://www.senat.cz/senatori/...

          • torong1
            08:24 04.09.2024

            Ne, opravdu ho neplatíme za politikaření. A tohle není nic jiného. Tohle si mohl zjistit jinak.

            Ne, opravdu ho neplatíme za politikaření. A tohle není nic jiného. Tohle si mohl zjistit jinak.

    • torong1
      15:06 29.08.2024

      Co přesně na té reakci není věcné, a kde přesně je v reakci to hysterické vřeštění? A nějaký důvod proč zníš jako Rudé právo?

      Co přesně na té reakci není věcné, a kde přesně je v reakci to hysterické vřeštění? A nějaký důvod proč zníš jako Rudé právo?

  • CerVus
    12:56 29.08.2024

    Tak od začátku je jasné, že se tomu bude snažit Rusko pomoc placených "spolupracovníků" v PS zabránit.

    Tak od začátku je jasné, že se tomu bude snažit Rusko pomoc placených "spolupracovníků" v PS zabránit.

Načítám diskuzi...