Rekord letounu Bell: V-280 Valor dosáhl pravé vzdušné rychlosti 518 km

Rekord letounu Bell: V-280 Valor dosáhl pravé vzdušné rychlosti 518 km
V-280 / Bell (Zvětšit)

Na základě celoročního testování a více než 85 letových hodin dosáhl letoun Bell V-280 Valor tento týden pravé vzdušné rychlosti 518 kilometrů.

Společnost Bell a tým Valor nadále systematicky a velmi úspěšně pracují na rozšíření letové obálky. Konvertoplán opakovaně prokazuje, že významně překračuje výkon starších dopravních vrtulníků a že v rámci programu Future of Vertical Lift (FVL) přinese revoluční schopnosti bojovníkům.

„Dosažení této rychlosti během jednoho roku letového testování V-280 Valor je pozoruhodným úspěchem. Tento mezník lze považovat za další důkaz toho, že V-280 je vyspělá technologie," řekl Keith Flail, viceprezident Advanced Vertical Lift Systems ve společnosti Bell.

Technická vyspělost strojů V-280, konstruovaných pro dlouhé útoky s dvojnásobnou rychlostí a doletem v porovnání se stávajícími vrtulníky střední kategorie, demonstruje, že z úzké spolupráce mezi vládou a průmyslem může v rychlém a udržitelném procesu vzejít převratný výsledek.

„Dvojnásobná rychlost přesunu s dvojnásobným doletem oproti starším strojům zásadně mění způsob, jakým vojenské jednotky Spojených států provádějí multidoménové operace," uvedl Ryan Ehinger, manažer programu V-280 ve společnosti Bell. „Bez nutnosti doplňování paliva se lídři budou moci soustředit na provozní cíle a minimalizovat tak logistickou zátěž."

Digitální design a designová metodika společnosti Bell se u V-280 navíc zaměřila na vytvoření udržitelného a cenově dostupného letounu. Tým věnoval velké úsilí zjednodušení návrhů a posunutí technologické připravenosti, tak aby naplňovala požadavky pro FVL CS3.

Letové testování bude i v roce 2019 nadále ověřovat klíčové výkonnostní parametry V-280 společnosti Bell a minimalizovat rizika FVL v rámci programu Armády Spojených států JMR-TD (Joint Multi-Role Technology Demonstrator). Další etapy budou rozšiřovat letovou obálku s důrazem na další manévry při odlišných režimech letu.


V-280 létá již více než jeden rok

Tyto milníky ukazují, že V-280 Valor je připraven a že Future of Vertical Lift začíná právě nyní.

Nejnovější statistiky letů zahrnují:
 + Let s pravou vzdušnou rychlostí 518 km;
 + Přes 85 letových hodin a více než 180 hodin provozu rotoru;
 + Přechody mezi režimem přesunu a vertikálním vzletem a přistáním během letu;
 + 45° zkosené obraty při pravé vzdušné rychlosti 370 km/hod;
 + Rychlost stoupání 1370 m za minutu a trvalý let ve výšce 3500 metrů.

Nahlásit chybu v článku


Související články

Konvertoplán V-280 Valor: Nástupce UH-60 Black Hawk?

Americký program Joint Multi-Role (JMR) / Future Vertical Lift (FVL) si klade za cíl najít nový ...

V-280 Valor a SB-1 Defiant : Armáda tlačí na vývoj nových typů vrtulníků

Americké firmy Bell Helicopter a Boeing-Sikorsky pokračují ve vývoji technologických demonstrátorů ...

Konvertoplán V-280 Valor poprvé ve vzduchu

Nejnovější konvertoplán V-280 Valor americké firmy Bell Helicopter provedl svůj první krátký vzlet. ...

Konvertoplán V-280 a budoucnost západních vojenských vrtulníků

Americký program FVL (Future Vertical Lift) pro novou generaci strojů s kolmým startem a přistáním ...

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • juhelak
    14:11 30.01.2019

    pro AČR by možna byla pak levnejsi nejaka oletana V22 jestli si nepletu číslo. Jako dopravni vrtulnik. Dívím se že místo vrtulníku už nezkouší vyvinout dopravník na způsob ...Zobrazit celý příspěvek

    pro AČR by možna byla pak levnejsi nejaka oletana V22 jestli si nepletu číslo. Jako dopravni vrtulnik.
    Dívím se že místo vrtulníku už nezkouší vyvinout dopravník na způsob stíhaček s kolmým startem..Skrýt celý příspěvek

  • KOLT
    20:36 29.01.2019

    Moc hezké, úžasný pokrok. Nechtěl bych být tím, kdo bude rozhodovat mezi koncepcemi konvertoplán vs. vrtuloptéra. Obecně mi ale přijde, že náhrada větších strojů spočívá právě v ...Zobrazit celý příspěvek

    Moc hezké, úžasný pokrok.

    Nechtěl bych být tím, kdo bude rozhodovat mezi koncepcemi konvertoplán vs. vrtuloptéra. Obecně mi ale přijde, že náhrada větších strojů spočívá právě v konvertoplánech – CH-47, CH-53 ale možná i C-130 jsou dobrými kandidáty na nahrazení konvertoplány. Oni mariňáci vědí, proč tak rádi používají Valor.
    Zajímavé to bude v kategorii UH a AH – tedy náhrada Black Hawku a Apache. Pohledem poučeného laika bych si myslel, že tady už budou převažovat výhody rotujícího křídla – potřeba menšího prostoru pro přistání a manévrovatelnost.Skrýt celý příspěvek

  • kubo4747
    14:23 29.01.2019

    Na zásobovanie, prepravu a podobne to môže byť dobrý stroj, ale na prevádzku na lietadlovej lodi sa moc asi neosvedčí kvôli rozmerom. To skôr ten menší Sikorsky bude ideálny aj na ...Zobrazit celý příspěvek

    Na zásobovanie, prepravu a podobne to môže byť dobrý stroj, ale na prevádzku na lietadlovej lodi sa moc asi neosvedčí kvôli rozmerom. To skôr ten menší Sikorsky bude ideálny aj na lietadlovú loď. Uvidíme ako sa USA rozhodne.Skrýt celý příspěvek

  • Czertik
    23:24 28.01.2019

    Ale jak ukazuji provozni zkusenosti, tak konverttoplany sou sice uzasna vec, ale v nekterych situacich klasicky vrtulnik je nenahraditelny - hlavne z hlediska obratnosti. Takze ...Zobrazit celý příspěvek

    Ale jak ukazuji provozni zkusenosti, tak konverttoplany sou sice uzasna vec, ale v nekterych situacich klasicky vrtulnik je nenahraditelny - hlavne z hlediska obratnosti.
    Takze jde cekat ze tahle bestie a defiant budou operovat spolu :).Skrýt celý příspěvek

    • liberal shark
      07:32 29.01.2019

      Tento stroj bych v AČR neviděl jako náhradu vrtulníků, spíše L-410 Turboletů.

      Tento stroj bych v AČR neviděl jako náhradu vrtulníků, spíše L-410 Turboletů.

    • danny
      09:50 29.01.2019

      Mně kromě té neobratnosti a spousty pohyblivých dílů ještě hodně vadí ta šílená šířka a s tím spojené prostorové nároky na přistávací plochu. Fajn na zásobování letadlovky, ale ...Zobrazit celý příspěvek

      Mně kromě té neobratnosti a spousty pohyblivých dílů ještě hodně vadí ta šílená šířka a s tím spojené prostorové nároky na přistávací plochu. Fajn na zásobování letadlovky, ale poblíž zástavby, stromů atd... je to nevýhoda. A ještě mi u valoru trochu vadí ten předisplejovaný kokpit. Ale jak jsem psal dříve, obrovský respekt k pokroku programu.Skrýt celý příspěvek

  • Roland
    22:22 28.01.2019

    fakt by mě zajímalo jak by si usa/ru/čínská armáda vedla v reálném konfliktu proti sobě - a zároveň to fakt _NECHCI_ zažít. Ideálně by to bylo spustit jako nějakou simulaci ve ...Zobrazit celý příspěvek

    fakt by mě zajímalo jak by si usa/ru/čínská armáda vedla v reálném konfliktu proti sobě - a zároveň to fakt _NECHCI_ zažít. Ideálně by to bylo spustit jako nějakou simulaci ve VR...Skrýt celý příspěvek

    • Jirka_Zlín
      12:39 29.01.2019

      Simulace určitě existují, min. na úrovni válečných her. Jako civilistovi se mi nelíbí ani výsledky simulací ve VR, natož ve skutečnosti. Stačí jaké "chuťovky" si užívají ...Zobrazit celý příspěvek

      Simulace určitě existují, min. na úrovni válečných her.

      Jako civilistovi se mi nelíbí ani výsledky simulací ve VR, natož ve skutečnosti.
      Stačí jaké "chuťovky" si užívají účastníci soudobých konfliktů a to si hrají pouze s kulkami a granáty. Představa A-bomb, a tím související kolaps el. sítí, a hlavně zásobování potravinymi je hodně nehezká představa.

      ?
      Mimochodem, existuje někde popis toho, jak se Srbové vyrovnávali s vyřazením elekt´rických sítí. Pokud si pamatuji, tak jim je NATO zkratovalo pomocí grafitových bomb.
      ?Skrýt celý příspěvek

  • StandaBlabol
    22:07 28.01.2019

    Držím mu v soutěži palce. Netuším jestli je lepší koncept konvertoplánu nebo to, co nabízí konkurenční Boeing-Sikorsky. Ale tenhle stroj je prostě nádherný.

    Držím mu v soutěži palce. Netuším jestli je lepší koncept konvertoplánu nebo to, co nabízí konkurenční Boeing-Sikorsky. Ale tenhle stroj je prostě nádherný.

    • Czertik
      23:26 28.01.2019

      Klasicky blackhawk s 2 vrtulemi misto rotoru :). Sou tu i vic sexy vrtulniky :).

      a pokud bych mel napsat nejvic sexy vrtulnik ze vsech co kdy byly - tak bez debat - airwolf.

      Klasicky blackhawk s 2 vrtulemi misto rotoru :). Sou tu i vic sexy vrtulniky :).

      a pokud bych mel napsat nejvic sexy vrtulnik ze vsech co kdy byly - tak bez debat - airwolf.

  • flanker.jirka
    18:36 28.01.2019

    Defiant a Valor jsou přesně takové projekty, do kterých by měly jít investice do budoucnosti. A nějaký Venom, ať si nechají u mariňáků. ... Mi 35 a 171 mají ještě resurs na to, ...Zobrazit celý příspěvek

    Defiant a Valor jsou přesně takové projekty, do kterých by měly jít investice do budoucnosti. A nějaký Venom, ať si nechají u mariňáků.
    ... Mi 35 a 171 mají ještě resurs na to, abychom je mohli narhadit něčím opravdu na úrovni.Skrýt celý příspěvek

    • Nesher
      19:45 28.01.2019

      Než budou tyto projekty dotažené k sériové výrobě, než se vychytají některé dětské nemoci (které lze identifikovat až v běžném provozu), než se uvolní k exportu a hlavně než na ně ...Zobrazit celý příspěvek

      Než budou tyto projekty dotažené k sériové výrobě, než se vychytají některé dětské nemoci (které lze identifikovat až v běžném provozu), než se uvolní k exportu a hlavně než na ně našetříme, tak naše Mi 171 budou už hezkou řádku let plnit čestnou úlohu exponátu v muzeu ve Kbelích. Když vidím co Poláci a Slováci platí za BH, tak si neděláme iluze o ceně této nové generace. Oproti tomu bude i Venon za hubičku.Skrýt celý příspěvek

      • flanker.jirka
        19:54 28.01.2019

        Bude to zajímavá kalkulace, samozřejmě, že to nebude zadarmo, ale možná se náklady na dražší letovou hodinu vykompenzují díky větší cestovní rychlosti. ... s vývojem bych nebyl ...Zobrazit celý příspěvek

        Bude to zajímavá kalkulace, samozřejmě, že to nebude zadarmo, ale možná se náklady na dražší letovou hodinu vykompenzují díky větší cestovní rychlosti.
        ... s vývojem bych nebyl takový pesimista, dnešní úroveň simulací a využití výpočetní techniky to urychlíSkrýt celý příspěvek

        • Nesher
          20:03 28.01.2019

          Tomu nevěřím, zatím každá další generace je podstatně dražší než ta předchozí a její zavádění trvá dlouho. Navíc my potřebujeme solidní vrtulníky už teď.

          Tomu nevěřím, zatím každá další generace je podstatně dražší než ta předchozí a její zavádění trvá dlouho. Navíc my potřebujeme solidní vrtulníky už teď.

  • cejkis
    18:23 28.01.2019

    RCS z přední polosféry bude proti konkurentovi Defiant Sikorsky–Boeing o řády větší.

    RCS z přední polosféry bude proti konkurentovi Defiant Sikorsky–Boeing o řády větší.

  • Warnost
    17:52 28.01.2019

    Stejnak mi ty konvertoplány přijdou příšerně rozměrný a příliš snadný cíle.

    Stejnak mi ty konvertoplány přijdou příšerně rozměrný a příliš snadný cíle.

  • RiMr71
    17:26 28.01.2019

    Parádní... ..stejně, přijde mi to poněkud stravitelnější prezentace reálných úspěchů zbrojního programu, než takové to severokorejské „Agresor by měl vědět, že odveta je ...Zobrazit celý příspěvek

    Parádní...
    ..stejně, přijde mi to poněkud stravitelnější prezentace reálných úspěchů zbrojního programu, než takové to severokorejské „Agresor by měl vědět, že odveta je nevyhnutelná a bude zničen....jako oběti agrese by naši šli do nebe jako mučedníci, zatímco nepřítel by „zemřel a neměl ani čas na pokání“."

    Nějak mi tyhlety projekty jako Valor a další připadají použitelnější ve více scénářích, zkrátka jako lépe uvalené prachy, než superatomová tsunami torpéda a atomové vlaky...Skrýt celý příspěvek

  • danny
    17:18 28.01.2019

    fandím sice konkurenčnímu projektu, ale respekt. To je velmi slušný výkon...

    fandím sice konkurenčnímu projektu, ale respekt. To je velmi slušný výkon...

  • Sprite
    17:05 28.01.2019

    Mimochodem jsem jediný, komu tato stránka nefunguje na mobilu?

    Mimochodem jsem jediný, komu tato stránka nefunguje na mobilu?

Načítám diskuzi...