Rekord letounu Bell: V-280 Valor dosáhl pravé vzdušné rychlosti 518 km

-
28. 1. 2019
-
19 komentářů
-
Tisková zpráva
Na základě celoročního testování a více než 85 letových hodin dosáhl letoun Bell V-280 Valor tento týden pravé vzdušné rychlosti 518 kilometrů.
Společnost Bell a tým Valor nadále systematicky a velmi úspěšně pracují na rozšíření letové obálky. Konvertoplán opakovaně prokazuje, že významně překračuje výkon starších dopravních vrtulníků a že v rámci programu Future of Vertical Lift (FVL) přinese revoluční schopnosti bojovníkům.
„Dosažení této rychlosti během jednoho roku letového testování V-280 Valor je pozoruhodným úspěchem. Tento mezník lze považovat za další důkaz toho, že V-280 je vyspělá technologie," řekl Keith Flail, viceprezident Advanced Vertical Lift Systems ve společnosti Bell.
Technická vyspělost strojů V-280, konstruovaných pro dlouhé útoky s dvojnásobnou rychlostí a doletem v porovnání se stávajícími vrtulníky střední kategorie, demonstruje, že z úzké spolupráce mezi vládou a průmyslem může v rychlém a udržitelném procesu vzejít převratný výsledek.
„Dvojnásobná rychlost přesunu s dvojnásobným doletem oproti starším strojům zásadně mění způsob, jakým vojenské jednotky Spojených států provádějí multidoménové operace," uvedl Ryan Ehinger, manažer programu V-280 ve společnosti Bell. „Bez nutnosti doplňování paliva se lídři budou moci soustředit na provozní cíle a minimalizovat tak logistickou zátěž."
Digitální design a designová metodika společnosti Bell se u V-280 navíc zaměřila na vytvoření udržitelného a cenově dostupného letounu. Tým věnoval velké úsilí zjednodušení návrhů a posunutí technologické připravenosti, tak aby naplňovala požadavky pro FVL CS3.
Letové testování bude i v roce 2019 nadále ověřovat klíčové výkonnostní parametry V-280 společnosti Bell a minimalizovat rizika FVL v rámci programu Armády Spojených států JMR-TD (Joint Multi-Role Technology Demonstrator). Další etapy budou rozšiřovat letovou obálku s důrazem na další manévry při odlišných režimech letu.
V-280 létá již více než jeden rok
Tyto milníky ukazují, že V-280 Valor je připraven a že Future of Vertical Lift začíná právě nyní.
Nejnovější statistiky letů zahrnují:
+ Let s pravou vzdušnou rychlostí 518 km;
+ Přes 85 letových hodin a více než 180 hodin provozu rotoru;
+ Přechody mezi režimem přesunu a vertikálním vzletem a přistáním během letu;
+ 45° zkosené obraty při pravé vzdušné rychlosti 370 km/hod;
+ Rychlost stoupání 1370 m za minutu a trvalý let ve výšce 3500 metrů.
Související články
Konvertoplán V-280 Valor: Nástupce UH-60 Black Hawk?
Americký program Joint Multi-Role (JMR) / Future Vertical Lift (FVL) si klade za cíl najít nový ...
-
13.04.2013
-
2 komentářů
-
Jan Grohmann
V-280 Valor a SB-1 Defiant : Armáda tlačí na vývoj nových typů vrtulníků
Americké firmy Bell Helicopter a Boeing-Sikorsky pokračují ve vývoji technologických demonstrátorů ...
-
12.04.2017
-
14 komentářů
-
Jan Grohmann
Konvertoplán V-280 Valor poprvé ve vzduchu
Nejnovější konvertoplán V-280 Valor americké firmy Bell Helicopter provedl svůj první krátký vzlet. ...
-
19.12.2017
-
13 komentářů
-
Jan Grohmann
Konvertoplán V-280 a budoucnost západních vojenských vrtulníků
Americký program FVL (Future Vertical Lift) pro novou generaci strojů s kolmým startem a přistáním ...
-
29.05.2018
-
18 komentářů
-
Jan Grohmann
Komentáře
pro AČR by možna byla pak levnejsi nejaka oletana V22 jestli si nepletu číslo. Jako dopravni vrtulnik. Dívím se že místo vrtulníku už nezkouší vyvinout dopravník na způsob ...Zobrazit celý příspěvek
pro AČR by možna byla pak levnejsi nejaka oletana V22 jestli si nepletu číslo. Jako dopravni vrtulnik.
Dívím se že místo vrtulníku už nezkouší vyvinout dopravník na způsob stíhaček s kolmým startem..Skrýt celý příspěvekMoc hezké, úžasný pokrok. Nechtěl bych být tím, kdo bude rozhodovat mezi koncepcemi konvertoplán vs. vrtuloptéra. Obecně mi ale přijde, že náhrada větších strojů spočívá právě v ...Zobrazit celý příspěvek
Moc hezké, úžasný pokrok.
Nechtěl bych být tím, kdo bude rozhodovat mezi koncepcemi konvertoplán vs. vrtuloptéra. Obecně mi ale přijde, že náhrada větších strojů spočívá právě v konvertoplánech – CH-47, CH-53 ale možná i C-130 jsou dobrými kandidáty na nahrazení konvertoplány. Oni mariňáci vědí, proč tak rádi používají Valor.
Zajímavé to bude v kategorii UH a AH – tedy náhrada Black Hawku a Apache. Pohledem poučeného laika bych si myslel, že tady už budou převažovat výhody rotujícího křídla – potřeba menšího prostoru pro přistání a manévrovatelnost.Skrýt celý příspěvekNa zásobovanie, prepravu a podobne to môže byť dobrý stroj, ale na prevádzku na lietadlovej lodi sa moc asi neosvedčí kvôli rozmerom. To skôr ten menší Sikorsky bude ideálny aj na ...Zobrazit celý příspěvek
Na zásobovanie, prepravu a podobne to môže byť dobrý stroj, ale na prevádzku na lietadlovej lodi sa moc asi neosvedčí kvôli rozmerom. To skôr ten menší Sikorsky bude ideálny aj na lietadlovú loď. Uvidíme ako sa USA rozhodne.Skrýt celý příspěvek
Ale jak ukazuji provozni zkusenosti, tak konverttoplany sou sice uzasna vec, ale v nekterych situacich klasicky vrtulnik je nenahraditelny - hlavne z hlediska obratnosti. Takze ...Zobrazit celý příspěvek
Ale jak ukazuji provozni zkusenosti, tak konverttoplany sou sice uzasna vec, ale v nekterych situacich klasicky vrtulnik je nenahraditelny - hlavne z hlediska obratnosti.
Takze jde cekat ze tahle bestie a defiant budou operovat spolu :).Skrýt celý příspěvekMně kromě té neobratnosti a spousty pohyblivých dílů ještě hodně vadí ta šílená šířka a s tím spojené prostorové nároky na přistávací plochu. Fajn na zásobování letadlovky, ale ...Zobrazit celý příspěvek
Mně kromě té neobratnosti a spousty pohyblivých dílů ještě hodně vadí ta šílená šířka a s tím spojené prostorové nároky na přistávací plochu. Fajn na zásobování letadlovky, ale poblíž zástavby, stromů atd... je to nevýhoda. A ještě mi u valoru trochu vadí ten předisplejovaný kokpit. Ale jak jsem psal dříve, obrovský respekt k pokroku programu.Skrýt celý příspěvek
fakt by mě zajímalo jak by si usa/ru/čínská armáda vedla v reálném konfliktu proti sobě - a zároveň to fakt _NECHCI_ zažít. Ideálně by to bylo spustit jako nějakou simulaci ve ...Zobrazit celý příspěvek
fakt by mě zajímalo jak by si usa/ru/čínská armáda vedla v reálném konfliktu proti sobě - a zároveň to fakt _NECHCI_ zažít. Ideálně by to bylo spustit jako nějakou simulaci ve VR...Skrýt celý příspěvek
Simulace určitě existují, min. na úrovni válečných her. Jako civilistovi se mi nelíbí ani výsledky simulací ve VR, natož ve skutečnosti. Stačí jaké "chuťovky" si užívají ...Zobrazit celý příspěvek
Simulace určitě existují, min. na úrovni válečných her.
Jako civilistovi se mi nelíbí ani výsledky simulací ve VR, natož ve skutečnosti.
Stačí jaké "chuťovky" si užívají účastníci soudobých konfliktů a to si hrají pouze s kulkami a granáty. Představa A-bomb, a tím související kolaps el. sítí, a hlavně zásobování potravinymi je hodně nehezká představa.
?
Mimochodem, existuje někde popis toho, jak se Srbové vyrovnávali s vyřazením elekt´rických sítí. Pokud si pamatuji, tak jim je NATO zkratovalo pomocí grafitových bomb.
?Skrýt celý příspěvek
Držím mu v soutěži palce. Netuším jestli je lepší koncept konvertoplánu nebo to, co nabízí konkurenční Boeing-Sikorsky. Ale tenhle stroj je prostě nádherný.
Držím mu v soutěži palce. Netuším jestli je lepší koncept konvertoplánu nebo to, co nabízí konkurenční Boeing-Sikorsky. Ale tenhle stroj je prostě nádherný.
Klasicky blackhawk s 2 vrtulemi misto rotoru :). Sou tu i vic sexy vrtulniky :).
a pokud bych mel napsat nejvic sexy vrtulnik ze vsech co kdy byly - tak bez debat - airwolf.Klasicky blackhawk s 2 vrtulemi misto rotoru :). Sou tu i vic sexy vrtulniky :).
a pokud bych mel napsat nejvic sexy vrtulnik ze vsech co kdy byly - tak bez debat - airwolf.
Defiant a Valor jsou přesně takové projekty, do kterých by měly jít investice do budoucnosti. A nějaký Venom, ať si nechají u mariňáků. ... Mi 35 a 171 mají ještě resurs na to, ...Zobrazit celý příspěvek
Defiant a Valor jsou přesně takové projekty, do kterých by měly jít investice do budoucnosti. A nějaký Venom, ať si nechají u mariňáků.
... Mi 35 a 171 mají ještě resurs na to, abychom je mohli narhadit něčím opravdu na úrovni.Skrýt celý příspěvekNež budou tyto projekty dotažené k sériové výrobě, než se vychytají některé dětské nemoci (které lze identifikovat až v běžném provozu), než se uvolní k exportu a hlavně než na ně ...Zobrazit celý příspěvek
Než budou tyto projekty dotažené k sériové výrobě, než se vychytají některé dětské nemoci (které lze identifikovat až v běžném provozu), než se uvolní k exportu a hlavně než na ně našetříme, tak naše Mi 171 budou už hezkou řádku let plnit čestnou úlohu exponátu v muzeu ve Kbelích. Když vidím co Poláci a Slováci platí za BH, tak si neděláme iluze o ceně této nové generace. Oproti tomu bude i Venon za hubičku.Skrýt celý příspěvek
Bude to zajímavá kalkulace, samozřejmě, že to nebude zadarmo, ale možná se náklady na dražší letovou hodinu vykompenzují díky větší cestovní rychlosti. ... s vývojem bych nebyl ...Zobrazit celý příspěvek
Bude to zajímavá kalkulace, samozřejmě, že to nebude zadarmo, ale možná se náklady na dražší letovou hodinu vykompenzují díky větší cestovní rychlosti.
... s vývojem bych nebyl takový pesimista, dnešní úroveň simulací a využití výpočetní techniky to urychlíSkrýt celý příspěvekTomu nevěřím, zatím každá další generace je podstatně dražší než ta předchozí a její zavádění trvá dlouho. Navíc my potřebujeme solidní vrtulníky už teď.
Tomu nevěřím, zatím každá další generace je podstatně dražší než ta předchozí a její zavádění trvá dlouho. Navíc my potřebujeme solidní vrtulníky už teď.
Parádní... ..stejně, přijde mi to poněkud stravitelnější prezentace reálných úspěchů zbrojního programu, než takové to severokorejské „Agresor by měl vědět, že odveta je ...Zobrazit celý příspěvek
Parádní...
..stejně, přijde mi to poněkud stravitelnější prezentace reálných úspěchů zbrojního programu, než takové to severokorejské „Agresor by měl vědět, že odveta je nevyhnutelná a bude zničen....jako oběti agrese by naši šli do nebe jako mučedníci, zatímco nepřítel by „zemřel a neměl ani čas na pokání“."
Nějak mi tyhlety projekty jako Valor a další připadají použitelnější ve více scénářích, zkrátka jako lépe uvalené prachy, než superatomová tsunami torpéda a atomové vlaky...Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...