Renault Trucks Defense předvedl svá lehká taktická vozidla

ALTV Kombi; větší foto / Adam-Costey Studio / "Pro" VOP CZ

Zastoupení RENAULT Trucks Defense pro Českou republiku připravilo v polovině února ukázky lehkých taktických vozidle ALTV, které nabízí pod značkou ACMAT.

Vozidla ALTV v provedení Kombi a Pickup byla předvedena zástupcům ministerstva obrany a české armády na zkušebním okruhu VTÚPV ve Vyškově a v Hummer centru v Praze. Návštěvníci akce si po zkušebním okruhu s profesionálními řidiči výrobce mohli sami vyzkoušet jízdní vlastnosti obou vozidel.

 

 

„Měl jsem možnost vozidla vyzkoušet a obě překonala má očekávání, například úžasnou stabilitou a co dokáží v náročném terénu při překonávání ostrých nájezdových úhlů, prudkých stoupání či jízdě na zasněžené cestě“, řekl Petr Oršulík, jeden z účastníků akce ve Vyškově.

 

Vozidla ALTV jsou v současnosti ve variantě Pickup nabízená s jednoduchou kabinou, kde osádka členů je maximálně 2+8 lidí a s dvojitou kabinou s kapacitou 4+6 lidí. Vozidla typu Pickup jsou vhodná především pro přepravu nákladu nebo pro průzkumné či pozorovací účely.
 

Další variantou je verze Kombi (station wagon), určena pro přepravu osob, hlídkování a průzkum nebo jako např. policejní vozidlo. Přepravní kapacita je celkem pět členů osádky.
 

Prezentace se účastnil také státní podnik VOP CZ, který je průmyslovým partnerem RENAULT Trucks Defense.
 

Firma RENAULT Trucks Defense nabízí širokou škálu obrněných vozidel, která jsou určena pro armádu a bezpečnostní složky. Používá je francouzská armáda a také několik dalších armád NATO.
 

Jednotlivé řady vozidel RENAULT Trucks Defense mají vysoký podíl vzájemného využívání stejných komponent, což představuje velký benefit z pohledu následného zajištění náhradních dílů, logistiky a managementu životního cyklu techniky. Vozidla ALTV by mohla být vhodnou náhradou již zastaralých vozidel UAZ, která jsou dnes používaná v české armádě.

 

ALTV Pickup; větší foto / Adam-Costey Studio / "Pro" VOP CZ

 

ALTV Kombi; větší foto / Adam-Costey Studio / "Pro" VOP CZ
 

Nahlásit chybu v článku

Doporučte článek svým přátelům na sociálních sítích

Související články

Armáda ČR hledá nová vozidla: Šance pro VOP CZ a Ajban?

Armádu České republiky čeká v příštích letech výrazná obměna terénních a lehkých obrněných vozidel. ...

Zaměřeno na Armádu ČR: Vozidla Ajban 440A a NIMR RIV

Novojičínský podnik VOP CZ na začátku letošního roku podepsal smlouvu o spolupráci s firmou NIMR ze ...

Česko-německá spolupráce v oblasti obranného průmyslu přinese českým firmám zakázky za 35 mld. Kč.

Praha, 14. listopadu 2017: Největší německé zbrojovky uspořádaly v Praze setkání s cílem ...

Podnik VOP CZ podepsal novou servisní smlouvu na opravy tanků

V závěru loňského roku podepsali zástupci státního podniku VOP CZ a Ministerstva obrany České ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit zeleně příspěvky za posledních:
  • Rase
    12:52 22.05.2018

    Tyhle mašinky od ACMAT nakupují i Francouzi. přesněji 3700 těchto vozidel za 500 mil eur, jako náhrada za staré Peugeot P4

    http://palba.cz/viewtopic.php?...

  • Snownomad
    19:06 06.03.2018

    hezké dveřní prolisy, to se bude gumám líbit...

  • sposchl
    15:14 26.02.2018

    Podle mne by měl šanci na úspěch u mnoha armád tento koncept

    podvozek nebo šasí
    C (civil): bez jakékoliv ochrany proti IED apod. = určeno pro civilní využití (lesnické, těžařské, apod. firmy)
    M (military): úroveň min. STANAG 1 = pro vojenské použití, většinou týlové zabezpečení
    A (armoured): ochrana STANAG 2 a výše = prvosledové jednotky

    nástavba, karosérie
    C (civil): bez jakékoliv ochrany, karosérie z klasického plechu
    M (military): úroveň min. STANAG 1
    A (armoured): ochrana STANAG 2 a výše

    nástavba v různých variantách:
    KOMBI (2+(4-6))
    CAB (2) + ložná plocha
    DOUBLE CAB (2+3) + ložná plocha
    a další varianty (SANITA apod.)

    Možnost záměny podvozku, kabiny, výměny ND mezi verzemi, např. dveře z verze C půjdou dát na verzi A a zvenku se to nepozná, pokud nebude jiná barva. Prostě opticky auta různých verzi (C,M a A) z vnějšku vypadají stejně.

    Prostě jedno auto, které bude mít vnější tvary stejné v jakékoliv verzi a rozdíl bude v použitém materiálu. Podle mne největší problém by byl v podvozku, tak aby co největší množství dílů bylo zaměnitelných mezi jednotlivými verzemi.

    PROSTĚ LAICKY: přivezou 2 vozidla, která jsou zničená. Jedno má zničený podvozek (verze M) a druhé karosérii (verze A). Povolením "pár šroubů" se během pár hodin přendá dobrá karosérie na dobrý podvozek a nepřítel neví, jaká je to verze (M nebo A).

  • Jirosi
    13:20 26.02.2018

    Longsword: Určitě je výhodné koupit stejnou podvozkovou základnu/motorizaci pro více typů. Ale to co ty požaduješ, je zbytečnost. Nákup více nadstaveb pro jeden podvozek, už ekonomický není.

    Využívá se to u těžké techniky třeba pro zimní/letní údržbu. Ale tohle není zrovna případ vojenských vozidel. Tam potřebuješ tu nebo onu variantu převážně po celou dobu.

  • Longsword
    10:07 26.02.2018

    Už nějakou dobu existuje Amarok v upravě od Rheinmetallu a používá ho taky několik armád. Co takhle jej, místo (nic ve zlém) neověřeného Renaultu? Už jen to, že je součástí VW koncernu, by byla obrovská logistická a opravárenská výhoda ... ?
    Na druhou stranu: Pak v nabídce VW tak trochu chybí ty ostatní vozidla, která Renault nabízí v téhle sestavě.
    (Teď trochu filozofického povzdechu) Optimální řešení by bylo něco na způsob Defenderu, tedy zcela modulární platforma, která by se dala (nejlépe pomocí šroubováku a kladiva) překopat za odpoledne z dvoumístného mini valníku na čtyřmístný double-cab, nebo "plnohodnotný" 4-5-8?-místný dopravní prostředek, to vše včetně pancéřování, nebo bez. A možností vyměnit i pohonné ústrojí (a samozřejmě v provedení 4x4) by byla příjemná třešnička na dortíku.
    Obávám se však, že doba plnokrevných řešení je od devadesátých let mrtvá a nikdo se do vývoje něčeho podobného už nikdy nevrhne :-(

  • KOLT
    20:13 25.02.2018

    Čtvrtou kategorii bych nezavrhoval, speciálové a výsadkáři potřebují něco lehkého, co se dá vozit uvnitž CH. Ten Flyer je IMHO docela akorát.

  • juhelak
    19:57 25.02.2018

    Tak ACR ještě zádne specifikace nevypsala..ale počítám že minimálně tri druhy by to být mohli..
    náhrada za defendery ..ajban, sherpa, jltv, hawkei.
    náhrada za uaz: altv, Toyota nebo němec..
    a pak obměna civilních aut..a to může být klidne nějaka škoda ve verzi scout atd..

    Zas přece nebudou rozvážet obědy v titusu nebo v tygrovi..

  • Rase
    18:36 25.02.2018

    KOLT:
    To rozdělení vidím stejně, akorát si myslím že armáda potřebuje jen tři druhy a speciálové stejně budou mít krom Toyot, i Perun a asi ještě něco dle potřeby. Ony u nich ta vozidla stejně slouží jen pár let a pak se vyřadí zase za něco jiného. Tím bych se opravdu neřídil. Navíc jde o kusovky.

    pro vojáky bych viděl osobně jako ideál Ajban (nebo JLTV), pak lehký v podobě tady těch Renaultů (ALTV) - SVOS může klidně pár desítek opancéřovat. Pro popojíždění v zázemí a míru klidně jen zelený karoq a to jen kvůli tomu že má nálepku "české auto" a je větší než Fabie... no a cena že. Pokud by bylo uvolněno víc peněz, tak klidně ať se místo těch škodovek pořídí jen ALTV.

    ps. oni i američané řeší pro armádu vodíkový pohon u podobných mašin - Chevrolet Colorado ZH2. Tedy i pro AČR by to nebylo nic proti ničemu. Oni totiž i američané chtějí lehčí vozítko než JLTV, na podobné ježdění. Jím ale jde i hodně o ekonomiku provozu

  • Jara
    16:38 25.02.2018

    Kolt
    Perun nebo Husar opravdu nevypadají jako schopná konkurence ani Ajbanu natož LJTV
    O tom tady asi diskuzi nerozjedem...;)

  • KOLT
    16:33 25.02.2018

    cejkis, o jakém sportovně-užitkovém voze to z té vaší psychiatrické léčebny píšete? ;-)

  • KOLT
    16:32 25.02.2018

    Jara, program JLTV je napřed především ve váze, protože do vývoje balistiky byly nalité skutečně velké peníze. Díky tomu váží minimálně o dvě tuny méně než srovnatelně odolná vozidla stejné kategorie. Což je z hlediska provozu docela zásadní rozdíl, z taktického hlediska to má také výhody.

    Mmchd, já bych taky radši něco "domácího", když už jsme ta automobilová velmoc. Jenže když se podívám na Perun nebo Husar a srovnám to s JLTV (respektive L-ATV)... ten rozdíl je už dost velký :-(

  • KOLT
    16:25 25.02.2018

    Starlight, chápu. Problém je v tom, že pořízení a provoz takové "flotily" stojí fakt hodně peněz. Čili chápu, že minimálně ta část aut, která se budou pohybovat ve vcelku bezpečné vzdálenosti od fronty, bude řešena pomocí klasických teréňáků.

    Osobně si myslím, že by náhrada za Defendery a UAZy měla být řešena pomocí několika typů:
    1) lehké výsadkové vozidlo typu Flyer pro 601. a 43.,
    2) off-road pro "bezpečnější" úkoly logistiky, štábů ap.,
    3) moderní LOV typu JLTV pro ostatní úkoly včetně náhrady Iveco LMV,
    4) civilní vozidlo na ježdění mezi posádkami ap.


    ad 1) Pokud vím, minimálně u 43. vpr už přemýšlejí, co po Defenderech, nicméně to není věc, která by je trápila před rokem 2020. Můj názor je, že by měli mít ve vozovém parku jak ono výsadkové vozidlo, tak LOV a vybírat podle potřeby/úkolu.
    Jak to chce řešit 601. skss nemám tušení, ale jejich pořízení Perunů mi přijde jako hodně nesystémový krok... ale možná se mýlím.

    ad 2) Ony off-roady bych koupil "obyčejné", zato dostatečně velké (třeba G-čko mi přijde malé a zbytečně drahé, jakkoliv se mi jinak líbí), pokud možno s výhledem na to, že by třeba část mohla být lehce pancéřovaná (což třeba toyoty umožňují). A skutečně bych hodně pozorně vybíral, kde už nemá smysl šetřit a danou roli svěřit raději LOV.

    ad 3) Jako LOV by se mi líbila vozidla JLTV ;-) Ale i ty Ajbany a podobné asi nebudou vysloveně prohra. A hlavně jimi nahradit i LMV.

    ad 4) Na to ať si klidně pořídí Fábky z druhé ruky od jiných státních institucí, pokud už se má někde šetřit ;-)

  • Jara
    16:21 25.02.2018

    Kolt
    Psal jsem “tak napřed”to znamená, že uznávám jeho vedoucí pozici jako etalon kategorie, jen říkám, že existují i velice dobrá jiná vozidla, kterým se zdaleka nedostává tolik pozornosti...
    A proč?
    Prozože zbrojní programy US jsou mimo jiné i velice dobře medializovány a tím proboha neříkám, že to je špatně. Naopak v Americe chápou, že pro takové obrovské zakázky nesoucí značné sumy peněz,musejí získat kladný postoj veřejnosti.

  • cejkis
    16:08 25.02.2018

    Ideální auto pro armádu :-) Projedete velkou louží, rozsvítí se celá palubní deska a motor přejde do nouzového režimu.

    Po náhradě bitevních vrtulníků dopravními a teréních aut sportovně užitkovymi budeme plnohodnotným členem NATO :-D

    Už prostě z této “armády” nemohu. Co nápad, to perla pacientů z psycho léčebny.

  • KOLT
    16:06 25.02.2018

    Jara, co myslíte, jaké vozidlo bude napřed – takové, jehož vývoj byl dotovaný v rámci soutěže státem, čili jeho výrobce nemusel řešit, zda se mu vývoj zaplatí či ne. Navíc v případě výhry se výrobce mohl těšit na zakázku na desítky tisíc kusů. Nebo takový, jehož vývoj musel platit sám výrobce s risikem, že se neprodá žádné, když bude mít smůlu, nebo se ho prodají řádově tisíce, když bude mít štěstí?

  • Jara
    15:55 25.02.2018

    Starlight
    JLTV se přeci nevysmívám nikdy jsem neřekl, že to je špatný stroj. Psal jsem jen že ve mě nevyvolává takové nadšeni,protože se mi zkratka nezdá, že je až tak daleko před konkurenci... a tou konkurencí nemyslím Humwee, ale vozy stejné kategorie jako třeba GAZ tygr nebo Nimr.

    A k vašemu příspěvku, ano asi by by bylo možné přenést všechny úkoly na silně chráněné 4x4 tak jako to chce udělat US s JLTV.
    Proti tomu by nakonec asi nikdo nic neměl, ale naše MO požaduje lehký nepancéřovaný 4x4 tak co s tím? Je to špatně ?
    Zajímá mne váš názor.

  • Starlight
    15:35 25.02.2018

    @ KOLT : „…ale náhrada za UAZ/Defender má být auto určené k plnění úkolů v boji. Ať už pro přesuny lehké pěchoty, štábní účely nebo třeba zásobování. A k tomu potřebujete zcela nutně klasický off-road.“

    Já se obávám, že to hlavní schizofrenie toho, co AČR prezentuje, že chce. Spousta slov, ale chce přezbrojit bojové/podpůrné útvary (to jsou ale i ženisti, dělostřelci, logistici) na lehká nepancéřovaná vozidla. Je, ale úplně jedno jaké to bude, protože posledních cca 15 let ukázalo v krvavé praxi, co je to moderní vojenské taktické vozidlo 4x4 pro nasazení v bojové oblasti.

    UAV už desetiletí patří do muzea, pro nasazení v Afghánistánu si místo nepancéřovaných Land Roverů AČR musela potichu půjčovat opancéřované HMMWV od Američanů. Poté se narychlo „po česku“ nakoupily extrémně předražená Dinga 2CZ a IVECA LMV (M65, LOV). Těžká Dinga neměly potřebnou mobilitu mimo kvalitní cesty a IVECO LMV zase neposkytovalo dostatečnou ochranu proti povstaleckým IED. Několik zničených vozidel LMV, mrtví a těžce ranění vojáci znamenali, že i AČR pochopila, že tudy cesta dlouhodobě nevede.

    Od Američanů byly v tichosti znovu zapůjčeny moderní vozidla pro válku – tentokráte MRAP vozidla MaxxPro, které poskytují jak požadovanou balistickou odolnost, mobilitu a kompatibilitu/interoperabilitu se spojenci. A AČR je provozuje dosud. V USA je výsledkem krvavých zkušeností vozidlo JLTV, kterým se tady Jara posmívá.

  • Jara
    14:07 25.02.2018

    Tohle nevypadá špatně já sice preferuji Géčko ale to je čistě moje osobni preference:) tomuhle Acmatu není nějak zásadního co vytknout zdá se mi....

  • defaultPlayer
    14:00 25.02.2018

    Mě se to auto líbí
    motor 2,5 diesel - 160 a 200 koní, max 170km/h
    převodovka 6ti kvalt manuál, 5ti kvalt automat
    max nosnost 1,5 tuny, celková 3,5 tuny
    a jak už tu někdo psal, je to čistokrevnej off-road - žádný suv

  • Jara
    13:58 25.02.2018

    Kolt
    Přesně tak !

    Slyšel jsem že vojáci kritizují defiky kvůli tomu že si do nich skoro nesednou s výstrojí.... a ted by jim stačil yeti....
    Tahle třída vojenských vozů bude tažný kůň armády společně s Tatrama a musí být tedy schopné jezdit v zásobovacích konvojich plus vše co zmínil Kolt... kolik toho můžete naložit na defender nebo G wagen a kolik toho utáhnout??? Defender a Gečko 3,5 tuny to by yetiho přetrhlo....

  • KOLT
    13:52 25.02.2018

    Na ježdění mezi posádkami a do výstrojáků ať si pořídí nějaké Fábie nebo klidně Yetti, ale náhrada za UAZ/Defender má být auto určené k plnění úkolů v boji. Ať už pro přesuny lehké pěchoty, štábní účely nebo třeba zásobování. A k tomu potřebujete zcela nutně klasický off-road.

  • Jara
    12:54 25.02.2018

    Clanek
    No to si také myslím .... :) u totoho konkrétního Acmatu se nabízejí dva menší motory než Md 5 ale ano dostačující

  • Jara
    12:51 25.02.2018

    Já bych to tak nepodceňoval, určitě se také budou využívat jako vojenská auta a ne jenom když si banda blatošlapů bude potřebovat dojet do krámu pro sváču....
    Určitě i nová auta uvidime při misích jako tažné koně podobně jako jsou videť dnešní Landy....

  • Clanek
    12:46 25.02.2018

    Ta poznamka byla o tom ze renault jako takovy rozhodne nekonci motoricky na 170k, zvlast ne u sve trucks divize. Do takoveho auta se takovy motor treba nehodi (hodne bych se divil kdyby tam fyzicky nevlezl), ano, ale ono ho tam ani moc zakazniku, myslim jeho vykony, nechce. Do podobnych "civilu" na popojizdky v klidu staci cokoli s 150-200k a renault tak nabizi prave to po cem je poptavka. MD5 zase jinde, MD7 zase jinde atd.
    Kdyz se podivam s cim spokojene slouzi Gecko u Bundeswehru tak nemam strach ze by renault byl nejak podmotorovany.

  • juhelak
    12:39 25.02.2018

    u tech polocivilnich aut která jsou jen pro přepravu mezi posádkami a max dojezdu k cvičišti je celkem jedno co vyberou..nic nebude vylozene spatne..tam by měli zohledňovat spotřebu a cenu nd. výkon atd je docela nepodstatný. Místo UAZ mi to ale porřád příjde všechno moc velké. stačil by i jeden menší typ který nebude žrát 15l/100km.

  • Jara
    11:38 25.02.2018

    Clanek
    Dlouhozdvihový md5 se zrovna do takovéhoto SUV vzhledem k rozměrům moc nehodí. Ten pohání Sherpu

  • cejkis
    19:30 24.02.2018

    Vzhledem k tomu, že pan Babiš je největším francouzským lobbistou, tak je šance velká.

  • Jara
    14:06 24.02.2018

    Pokud vím tak Kanada má v G-wagenu turbodiesel OM 615 což je komurková klasika s řadovým čerpadlem .... ten elektroniku opravdu nepotřebuje vlastně poběží i bez baterky:))

  • komin
    12:12 24.02.2018

    boli to najspolahlivejsie co existovalo v pomere cena, vykon, spotreba a servisne naklady.

  • komin
    12:10 24.02.2018

    tomas.kotnour: A preco by mala riesit armada nejake euro1, 2, 3 kazdy jeden posun v euro norme je spojeny len s jednou vecou a to je vacsie mnozstvo poruch, ked si vezmeme tak motory z polovice 90 rokov

  • tomas.kotnour
    11:23 24.02.2018

    komin: ale pořád to není armádní Euro III

  • komin
    11:22 24.02.2018

    KOLT: Nie tie ktore mame v praci su asi tak 5-6rokov stare a uz tie maju klasicky 3l v6 diesel napchaty vsetkymi modernymi kurvitkami ako comonrail, dpf, dokonca to ma aj 24v sustavu pre motor a interier bezi na 12v cize su tam 3 baterie, hoc ktora umre auto nejde. Aby si niekto nemyslel ze comonrail nemam rad ale v armadnom aute nema co hladat pri moznosti tankovania kade jakej nafty to umre do par stovak km. Inak G je urcite mensie z vnutra ako defender 110 station wagon.

  • KOLT
    10:54 24.02.2018

    komin, měl jsem dojem, že Géčko se dá stále ještě koupit jak ve versi s hromadou elektroniky, ta v "holé" versi. Pokud už to nejde, tak je to blbé :-/ Každopádně jsem na něj slyšel kritiku z vojenského hlediska – podobně jako Defender je pro dnešní vojáky s hromadou výstroje malý. Ale to posoudit nedokážu.

  • komin
    10:45 24.02.2018

    Mercedes G je uz aj v profesional verzii tak napchany elektrinou ze je to uplne nevhodne auto pre armadu, to nieje dojem ale skusenost mame ich v praci asi 50ks. Teraz sa nakupili Toyoty landcruiser Hzj 76 priblizne 30ks ma to 4,2l radovy 6valec s rotacnym cerpadlom a ma to garantovanych 1mil. km ma to minimum elektroniky. To ze sa to tu ofiko nedovaza moze byt armade uplne fuk.

  • KOLT
    10:37 24.02.2018

    Hlavně pro vojenské účely nekupovat žádný downsizeovaný, hromadou elektroniky a dalších serepetiček obalený hyperúsporný motor!

  • KOLT
    10:34 24.02.2018

    Především v Česku (a asi i na Sovensku) si pod pojmem SUV představíme Škodu Yetti, BMW X5 nebo třeba Porsche Cayenne. Jenže anglická terminologie je v tomhle mnohem volnější, čili i Toyota Hilux, Ford Explorer nebo Land Rover Defender jsou často označovány jako SUV...

  • wlko
    09:26 24.02.2018

    Avocat: jj jeto endevour, tiež som sa k tomu dopátral. Ale ono to nieje tradičné SUV, na európske pomery je to plnohodnotný offroad s podvozkom na ráme a tuhými nápravami a možnosťou mecanickej uzávierky diferenciálu.

  • Avocat
    08:38 24.02.2018

    Podle mě to SUV vychází z Fordu Endeavour, který je nabízen v Asii. Link na Indický Ford: https://www.india.ford.com/suv...
    Podle mě je pro potřeby armády vhodné, z toho co požadovali, což byly přesuny z bodu A do bodu B a převážení materiálu, s tím, že se občas kouknou do terénu.

  • wlko
    07:27 24.02.2018

    Rase: pre zaujímavosť Poliaci vybrali práve obdobné vozidlo: Militarizovaný Ford Ranger. Aj ked z čoho vychádza to kombi je pre mňa záhadou.

    Alea206: motory sú 2.2 I4 a 3.2 I5 od Fordu (tiež som najprv čakal techniku Nissanu Navara ako pri minulej generácii)

  • tomas.kotnour
    01:18 24.02.2018

    Nový Defík bude představen na podzim a Q1 19 jde do výroby. Rozhodně bych nevybíral bez něj.

  • Clanek
    00:26 24.02.2018

    Renault ma v inventari spoustu motoru, z ctyrvalcu ktere by pripadali v uvahu treba md5 s az 290k a az 900Nm, kombinovany bezne s 6 stupnovym automatem nebo manualem a v nekterych inkarnacich nasazovany I k mensim valnikum...
    Nemyslim ze tady nebude renault schopny nabidnout co zakaznik bude chtit.

  • alea206
    22:40 23.02.2018

    Trochu mi v tom clanku chybi informace o motoru a prevodovce. Prece jenom nejsilnejsi motor jakej ma Renault v nabidce (pro auta podobne koncepce) 2,3 diesel 170k bi turbo a Renault celkove jde cestou downsizingu vsude kde muze, tak by me docela zajimalo jestli pro tohle vyvinul nejakej plnotucnej special, nebo to jsou spis upraveny motory pro masy.

  • Rase
    22:07 23.02.2018

    Osobně se obávám, zda už ten G-Wagen není tak nějak out, tedy sice pořád kvalitní vozidlo, ale dnes už poněkud malé a koncepcí překonané. Mě se ten kombík od ACMAT moc líbí. Doporučuju sledovat, co vybírají třeba v polsku, holandsku atd. tam se objevují obdobná vozidla a G-Wagen tam nahrazují, nebo chtějí nahradit, právě jimi - předpokládám že důvod k tomu mají

  • Jara
    21:56 23.02.2018

    Tak nic zásadního proti nemám, jen asi se mi zdají jednoduché funkční účelové tvary G-wagenu a Landyho pro použití v armádě vhodnější než něco co připomíná módní SUV.. a za další možných verzi 4x4, 6x6 existuje v případě G-wagenu spousty o možnostech kombinace široké škály motorů a převodovek nemluvě.

  • Rase
    20:13 23.02.2018

    Mě se ta mašina vlastně docela líbí, sice nic zvláštního, ale v pohodě. Osobně jsem hodně zvědavý, jaké lehké vozidlo nakoupí v Polsku, přeci jen vybírají v podstatě stejný typ jako my, jen v mnohem vyšším počtu. Čím dál víc se mi začíná líbit francouzská vojenská technika a jsem rád, že s nimi VOP CZ "partneruje" .)
    ps. je docela škoda, že o 4x4 se dnes již nemluví (tak jako BVP) ale řeší se jen vrtulníky a možná houfnice

  • Jara
    19:46 23.02.2018

    https://www.flickr.com/photos/...

    http://www.military-vehicle-ph...

    Už to asi vypadá opravdu divně:) ,ale zase se mi zdá německy Gwagen jako jediný důstojný nástupce Landyho

  • Jara
    19:40 23.02.2018

    Zdá se že po odchodu defendru už nám zbývá jen G wagen jako zástupce klasických offroudů.

  • Jara
    19:31 23.02.2018
  • Sgt Murphy
    19:07 23.02.2018

    Čo tak Mercedes-Benz G Class. Podvozok 4x4 a 6x6. Suv, pickup aj bez strechy pre špeciálov. Nepancierovaný aj opancierovaný. Zavedený v mnoha armádach po celom svete. Testovaný v boji. Práve toto auto nahrádza napríklad v Austrálii slávne Defendery...

  • wlko
    19:02 23.02.2018

    Renault truck defence ponúka niečo čo vyzerá ako militarizovaný Ford Ranger. Zaujímavé...