Renault Trucks Defense předvedl svá lehká taktická vozidla

ALTV Kombi; větší foto / Adam-Costey Studio / "Pro" VOP CZ

Zastoupení RENAULT Trucks Defense pro Českou republiku připravilo v polovině února ukázky lehkých taktických vozidle ALTV, které nabízí pod značkou ACMAT.

Vozidla ALTV v provedení Kombi a Pickup byla předvedena zástupcům ministerstva obrany a české armády na zkušebním okruhu VTÚPV ve Vyškově a v Hummer centru v Praze. Návštěvníci akce si po zkušebním okruhu s profesionálními řidiči výrobce mohli sami vyzkoušet jízdní vlastnosti obou vozidel.

 

 

„Měl jsem možnost vozidla vyzkoušet a obě překonala má očekávání, například úžasnou stabilitou a co dokáží v náročném terénu při překonávání ostrých nájezdových úhlů, prudkých stoupání či jízdě na zasněžené cestě“, řekl Petr Oršulík, jeden z účastníků akce ve Vyškově.

 

Vozidla ALTV jsou v současnosti ve variantě Pickup nabízená s jednoduchou kabinou, kde osádka členů je maximálně 2+8 lidí a s dvojitou kabinou s kapacitou 4+6 lidí. Vozidla typu Pickup jsou vhodná především pro přepravu nákladu nebo pro průzkumné či pozorovací účely.
 

Další variantou je verze Kombi (station wagon), určena pro přepravu osob, hlídkování a průzkum nebo jako např. policejní vozidlo. Přepravní kapacita je celkem pět členů osádky.
 

Prezentace se účastnil také státní podnik VOP CZ, který je průmyslovým partnerem RENAULT Trucks Defense.
 

Firma RENAULT Trucks Defense nabízí širokou škálu obrněných vozidel, která jsou určena pro armádu a bezpečnostní složky. Používá je francouzská armáda a také několik dalších armád NATO.
 

Jednotlivé řady vozidel RENAULT Trucks Defense mají vysoký podíl vzájemného využívání stejných komponent, což představuje velký benefit z pohledu následného zajištění náhradních dílů, logistiky a managementu životního cyklu techniky. Vozidla ALTV by mohla být vhodnou náhradou již zastaralých vozidel UAZ, která jsou dnes používaná v české armádě.

 

ALTV Pickup; větší foto / Adam-Costey Studio / "Pro" VOP CZ

 

ALTV Kombi; větší foto / Adam-Costey Studio / "Pro" VOP CZ
 

Nahlásit chybu v článku


Související články

Armáda ČR hledá nová vozidla: Šance pro VOP CZ a Ajban?

Armádu České republiky čeká v příštích letech výrazná obměna terénních a lehkých obrněných vozidel. ...

Zaměřeno na Armádu ČR: Vozidla Ajban 440A a NIMR RIV

Novojičínský podnik VOP CZ na začátku letošního roku podepsal smlouvu o spolupráci s firmou NIMR ze ...

Česko-německá spolupráce v oblasti obranného průmyslu přinese českým firmám zakázky za 35 mld. Kč.

Praha, 14. listopadu 2017: Největší německé zbrojovky uspořádaly v Praze setkání s cílem ...

Podnik VOP CZ podepsal novou servisní smlouvu na opravy tanků

V závěru loňského roku podepsali zástupci státního podniku VOP CZ a Ministerstva obrany České ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Rase
    12:52 22.05.2018

    Tyhle mašinky od ACMAT nakupují i Francouzi. přesněji 3700 těchto vozidel za 500 mil eur, jako náhrada za staré Peugeot ...Zobrazit celý příspěvek

    Tyhle mašinky od ACMAT nakupují i Francouzi. přesněji 3700 těchto vozidel za 500 mil eur, jako náhrada za staré Peugeot P4

    http://palba.cz/viewtopic.php?... Skrýt celý příspěvek

  • Snownomad
    19:06 06.03.2018

    hezké dveřní prolisy, to se bude gumám líbit...

    hezké dveřní prolisy, to se bude gumám líbit...

  • sposchl
    15:14 26.02.2018

    Podle mne by měl šanci na úspěch u mnoha armád tento koncept podvozek nebo šasí C (civil): bez jakékoliv ochrany proti IED apod. = určeno pro civilní využití (lesnické, ...Zobrazit celý příspěvek

    Podle mne by měl šanci na úspěch u mnoha armád tento koncept

    podvozek nebo šasí
    C (civil): bez jakékoliv ochrany proti IED apod. = určeno pro civilní využití (lesnické, těžařské, apod. firmy)
    M (military): úroveň min. STANAG 1 = pro vojenské použití, většinou týlové zabezpečení
    A (armoured): ochrana STANAG 2 a výše = prvosledové jednotky

    nástavba, karosérie
    C (civil): bez jakékoliv ochrany, karosérie z klasického plechu
    M (military): úroveň min. STANAG 1
    A (armoured): ochrana STANAG 2 a výše

    nástavba v různých variantách:
    KOMBI (2+(4-6))
    CAB (2) + ložná plocha
    DOUBLE CAB (2+3) + ložná plocha
    a další varianty (SANITA apod.)

    Možnost záměny podvozku, kabiny, výměny ND mezi verzemi, např. dveře z verze C půjdou dát na verzi A a zvenku se to nepozná, pokud nebude jiná barva. Prostě opticky auta různých verzi (C,M a A) z vnějšku vypadají stejně.

    Prostě jedno auto, které bude mít vnější tvary stejné v jakékoliv verzi a rozdíl bude v použitém materiálu. Podle mne největší problém by byl v podvozku, tak aby co největší množství dílů bylo zaměnitelných mezi jednotlivými verzemi.

    PROSTĚ LAICKY: přivezou 2 vozidla, která jsou zničená. Jedno má zničený podvozek (verze M) a druhé karosérii (verze A). Povolením "pár šroubů" se během pár hodin přendá dobrá karosérie na dobrý podvozek a nepřítel neví, jaká je to verze (M nebo A).Skrýt celý příspěvek

  • Jirosi
    13:20 26.02.2018

    Longsword: Určitě je výhodné koupit stejnou podvozkovou základnu/motorizaci pro více typů. Ale to co ty požaduješ, je zbytečnost. Nákup více nadstaveb pro jeden podvozek, už ...Zobrazit celý příspěvek

    Longsword: Určitě je výhodné koupit stejnou podvozkovou základnu/motorizaci pro více typů. Ale to co ty požaduješ, je zbytečnost. Nákup více nadstaveb pro jeden podvozek, už ekonomický není.

    Využívá se to u těžké techniky třeba pro zimní/letní údržbu. Ale tohle není zrovna případ vojenských vozidel. Tam potřebuješ tu nebo onu variantu převážně po celou dobu.Skrýt celý příspěvek

  • Longsword
    10:07 26.02.2018

    Už nějakou dobu existuje Amarok v upravě od Rheinmetallu a používá ho taky několik armád. Co takhle jej, místo (nic ve zlém) neověřeného Renaultu? Už jen to, že je součástí VW ...Zobrazit celý příspěvek

    Už nějakou dobu existuje Amarok v upravě od Rheinmetallu a používá ho taky několik armád. Co takhle jej, místo (nic ve zlém) neověřeného Renaultu? Už jen to, že je součástí VW koncernu, by byla obrovská logistická a opravárenská výhoda ... ?
    Na druhou stranu: Pak v nabídce VW tak trochu chybí ty ostatní vozidla, která Renault nabízí v téhle sestavě.
    (Teď trochu filozofického povzdechu) Optimální řešení by bylo něco na způsob Defenderu, tedy zcela modulární platforma, která by se dala (nejlépe pomocí šroubováku a kladiva) překopat za odpoledne z dvoumístného mini valníku na čtyřmístný double-cab, nebo "plnohodnotný" 4-5-8?-místný dopravní prostředek, to vše včetně pancéřování, nebo bez. A možností vyměnit i pohonné ústrojí (a samozřejmě v provedení 4x4) by byla příjemná třešnička na dortíku.
    Obávám se však, že doba plnokrevných řešení je od devadesátých let mrtvá a nikdo se do vývoje něčeho podobného už nikdy nevrhne :-(Skrýt celý příspěvek

  • KOLT
    20:13 25.02.2018

    Čtvrtou kategorii bych nezavrhoval, speciálové a výsadkáři potřebují něco lehkého, co se dá vozit uvnitž CH. Ten Flyer je IMHO docela akorát.

    Čtvrtou kategorii bych nezavrhoval, speciálové a výsadkáři potřebují něco lehkého, co se dá vozit uvnitž CH. Ten Flyer je IMHO docela akorát.

  • juhelak
    19:57 25.02.2018

    Tak ACR ještě zádne specifikace nevypsala..ale počítám že minimálně tri druhy by to být mohli.. náhrada za defendery ..ajban, sherpa, jltv, hawkei. náhrada za uaz: altv, Toyota ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak ACR ještě zádne specifikace nevypsala..ale počítám že minimálně tri druhy by to být mohli..
    náhrada za defendery ..ajban, sherpa, jltv, hawkei.
    náhrada za uaz: altv, Toyota nebo němec..
    a pak obměna civilních aut..a to může být klidne nějaka škoda ve verzi scout atd..

    Zas přece nebudou rozvážet obědy v titusu nebo v tygrovi..Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    18:36 25.02.2018

    KOLT: To rozdělení vidím stejně, akorát si myslím že armáda potřebuje jen tři druhy a speciálové stejně budou mít krom Toyot, i Perun a asi ještě něco dle potřeby. Ony u nich ta ...Zobrazit celý příspěvek

    KOLT:
    To rozdělení vidím stejně, akorát si myslím že armáda potřebuje jen tři druhy a speciálové stejně budou mít krom Toyot, i Perun a asi ještě něco dle potřeby. Ony u nich ta vozidla stejně slouží jen pár let a pak se vyřadí zase za něco jiného. Tím bych se opravdu neřídil. Navíc jde o kusovky.

    pro vojáky bych viděl osobně jako ideál Ajban (nebo JLTV), pak lehký v podobě tady těch Renaultů (ALTV) - SVOS může klidně pár desítek opancéřovat. Pro popojíždění v zázemí a míru klidně jen zelený karoq a to jen kvůli tomu že má nálepku "české auto" a je větší než Fabie... no a cena že. Pokud by bylo uvolněno víc peněz, tak klidně ať se místo těch škodovek pořídí jen ALTV.

    ps. oni i američané řeší pro armádu vodíkový pohon u podobných mašin - Chevrolet Colorado ZH2. Tedy i pro AČR by to nebylo nic proti ničemu. Oni totiž i američané chtějí lehčí vozítko než JLTV, na podobné ježdění. Jím ale jde i hodně o ekonomiku provozuSkrýt celý příspěvek

  • Jara
    16:38 25.02.2018

    Kolt
    Perun nebo Husar opravdu nevypadají jako schopná konkurence ani Ajbanu natož LJTV
    O tom tady asi diskuzi nerozjedem...;)

    Kolt
    Perun nebo Husar opravdu nevypadají jako schopná konkurence ani Ajbanu natož LJTV
    O tom tady asi diskuzi nerozjedem...;)

  • KOLT
    16:33 25.02.2018

    cejkis, o jakém sportovně-užitkovém voze to z té vaší psychiatrické léčebny píšete? ;-)

    cejkis, o jakém sportovně-užitkovém voze to z té vaší psychiatrické léčebny píšete? ;-)

  • KOLT
    16:32 25.02.2018

    Jara, program JLTV je napřed především ve váze, protože do vývoje balistiky byly nalité skutečně velké peníze. Díky tomu váží minimálně o dvě tuny méně než srovnatelně odolná ...Zobrazit celý příspěvek

    Jara, program JLTV je napřed především ve váze, protože do vývoje balistiky byly nalité skutečně velké peníze. Díky tomu váží minimálně o dvě tuny méně než srovnatelně odolná vozidla stejné kategorie. Což je z hlediska provozu docela zásadní rozdíl, z taktického hlediska to má také výhody.

    Mmchd, já bych taky radši něco "domácího", když už jsme ta automobilová velmoc. Jenže když se podívám na Perun nebo Husar a srovnám to s JLTV (respektive L-ATV)... ten rozdíl je už dost velký :-(Skrýt celý příspěvek

  • KOLT
    16:25 25.02.2018

    Starlight, chápu. Problém je v tom, že pořízení a provoz takové "flotily" stojí fakt hodně peněz. Čili chápu, že minimálně ta část aut, která se budou pohybovat ve vcelku bezpečné ...Zobrazit celý příspěvek

    Starlight, chápu. Problém je v tom, že pořízení a provoz takové "flotily" stojí fakt hodně peněz. Čili chápu, že minimálně ta část aut, která se budou pohybovat ve vcelku bezpečné vzdálenosti od fronty, bude řešena pomocí klasických teréňáků.

    Osobně si myslím, že by náhrada za Defendery a UAZy měla být řešena pomocí několika typů:
    1) lehké výsadkové vozidlo typu Flyer pro 601. a 43.,
    2) off-road pro "bezpečnější" úkoly logistiky, štábů ap.,
    3) moderní LOV typu JLTV pro ostatní úkoly včetně náhrady Iveco LMV,
    4) civilní vozidlo na ježdění mezi posádkami ap.


    ad 1) Pokud vím, minimálně u 43. vpr už přemýšlejí, co po Defenderech, nicméně to není věc, která by je trápila před rokem 2020. Můj názor je, že by měli mít ve vozovém parku jak ono výsadkové vozidlo, tak LOV a vybírat podle potřeby/úkolu.
    Jak to chce řešit 601. skss nemám tušení, ale jejich pořízení Perunů mi přijde jako hodně nesystémový krok... ale možná se mýlím.

    ad 2) Ony off-roady bych koupil "obyčejné", zato dostatečně velké (třeba G-čko mi přijde malé a zbytečně drahé, jakkoliv se mi jinak líbí), pokud možno s výhledem na to, že by třeba část mohla být lehce pancéřovaná (což třeba toyoty umožňují). A skutečně bych hodně pozorně vybíral, kde už nemá smysl šetřit a danou roli svěřit raději LOV.

    ad 3) Jako LOV by se mi líbila vozidla JLTV ;-) Ale i ty Ajbany a podobné asi nebudou vysloveně prohra. A hlavně jimi nahradit i LMV.

    ad 4) Na to ať si klidně pořídí Fábky z druhé ruky od jiných státních institucí, pokud už se má někde šetřit ;-)Skrýt celý příspěvek

  • Jara
    16:21 25.02.2018

    Kolt Psal jsem “tak napřed”to znamená, že uznávám jeho vedoucí pozici jako etalon kategorie, jen říkám, že existují i velice dobrá jiná vozidla, kterým se zdaleka nedostává tolik ...Zobrazit celý příspěvek

    Kolt
    Psal jsem “tak napřed”to znamená, že uznávám jeho vedoucí pozici jako etalon kategorie, jen říkám, že existují i velice dobrá jiná vozidla, kterým se zdaleka nedostává tolik pozornosti...
    A proč?
    Prozože zbrojní programy US jsou mimo jiné i velice dobře medializovány a tím proboha neříkám, že to je špatně. Naopak v Americe chápou, že pro takové obrovské zakázky nesoucí značné sumy peněz,musejí získat kladný postoj veřejnosti.Skrýt celý příspěvek

  • cejkis
    16:08 25.02.2018

    Ideální auto pro armádu :-) Projedete velkou louží, rozsvítí se celá palubní deska a motor přejde do nouzového režimu. Po náhradě bitevních vrtulníků dopravními a teréních aut ...Zobrazit celý příspěvek

    Ideální auto pro armádu :-) Projedete velkou louží, rozsvítí se celá palubní deska a motor přejde do nouzového režimu.

    Po náhradě bitevních vrtulníků dopravními a teréních aut sportovně užitkovymi budeme plnohodnotným členem NATO :-D

    Už prostě z této “armády” nemohu. Co nápad, to perla pacientů z psycho léčebny.Skrýt celý příspěvek

  • KOLT
    16:06 25.02.2018

    Jara, co myslíte, jaké vozidlo bude napřed – takové, jehož vývoj byl dotovaný v rámci soutěže státem, čili jeho výrobce nemusel řešit, zda se mu vývoj zaplatí či ne. Navíc v ...Zobrazit celý příspěvek

    Jara, co myslíte, jaké vozidlo bude napřed – takové, jehož vývoj byl dotovaný v rámci soutěže státem, čili jeho výrobce nemusel řešit, zda se mu vývoj zaplatí či ne. Navíc v případě výhry se výrobce mohl těšit na zakázku na desítky tisíc kusů. Nebo takový, jehož vývoj musel platit sám výrobce s risikem, že se neprodá žádné, když bude mít smůlu, nebo se ho prodají řádově tisíce, když bude mít štěstí?Skrýt celý příspěvek

  • Jara
    15:55 25.02.2018

    Starlight JLTV se přeci nevysmívám nikdy jsem neřekl, že to je špatný stroj. Psal jsem jen že ve mě nevyvolává takové nadšeni,protože se mi zkratka nezdá, že je až tak daleko před ...Zobrazit celý příspěvek

    Starlight
    JLTV se přeci nevysmívám nikdy jsem neřekl, že to je špatný stroj. Psal jsem jen že ve mě nevyvolává takové nadšeni,protože se mi zkratka nezdá, že je až tak daleko před konkurenci... a tou konkurencí nemyslím Humwee, ale vozy stejné kategorie jako třeba GAZ tygr nebo Nimr.

    A k vašemu příspěvku, ano asi by by bylo možné přenést všechny úkoly na silně chráněné 4x4 tak jako to chce udělat US s JLTV.
    Proti tomu by nakonec asi nikdo nic neměl, ale naše MO požaduje lehký nepancéřovaný 4x4 tak co s tím? Je to špatně ?
    Zajímá mne váš názor.Skrýt celý příspěvek

  • Starlight
    15:35 25.02.2018

    @ KOLT : „…ale náhrada za UAZ/Defender má být auto určené k plnění úkolů v boji. Ať už pro přesuny lehké pěchoty, štábní účely nebo třeba zásobování. A k tomu potřebujete zcela ...Zobrazit celý příspěvek

    @ KOLT : „…ale náhrada za UAZ/Defender má být auto určené k plnění úkolů v boji. Ať už pro přesuny lehké pěchoty, štábní účely nebo třeba zásobování. A k tomu potřebujete zcela nutně klasický off-road.“

    Já se obávám, že to hlavní schizofrenie toho, co AČR prezentuje, že chce. Spousta slov, ale chce přezbrojit bojové/podpůrné útvary (to jsou ale i ženisti, dělostřelci, logistici) na lehká nepancéřovaná vozidla. Je, ale úplně jedno jaké to bude, protože posledních cca 15 let ukázalo v krvavé praxi, co je to moderní vojenské taktické vozidlo 4x4 pro nasazení v bojové oblasti.

    UAV už desetiletí patří do muzea, pro nasazení v Afghánistánu si místo nepancéřovaných Land Roverů AČR musela potichu půjčovat opancéřované HMMWV od Američanů. Poté se narychlo „po česku“ nakoupily extrémně předražená Dinga 2CZ a IVECA LMV (M65, LOV). Těžká Dinga neměly potřebnou mobilitu mimo kvalitní cesty a IVECO LMV zase neposkytovalo dostatečnou ochranu proti povstaleckým IED. Několik zničených vozidel LMV, mrtví a těžce ranění vojáci znamenali, že i AČR pochopila, že tudy cesta dlouhodobě nevede.

    Od Američanů byly v tichosti znovu zapůjčeny moderní vozidla pro válku – tentokráte MRAP vozidla MaxxPro, které poskytují jak požadovanou balistickou odolnost, mobilitu a kompatibilitu/interoperabilitu se spojenci. A AČR je provozuje dosud. V USA je výsledkem krvavých zkušeností vozidlo JLTV, kterým se tady Jara posmívá.Skrýt celý příspěvek

  • Jara
    14:07 25.02.2018

    Tohle nevypadá špatně já sice preferuji Géčko ale to je čistě moje osobni preference:) tomuhle Acmatu není nějak zásadního co vytknout zdá se mi....

    Tohle nevypadá špatně já sice preferuji Géčko ale to je čistě moje osobni preference:) tomuhle Acmatu není nějak zásadního co vytknout zdá se mi....

  • defaultPlayer
    14:00 25.02.2018

    Mě se to auto líbí motor 2,5 diesel - 160 a 200 koní, max 170km/h převodovka 6ti kvalt manuál, 5ti kvalt automat max nosnost 1,5 tuny, celková 3,5 tuny a jak už tu někdo psal, ...Zobrazit celý příspěvek

    Mě se to auto líbí
    motor 2,5 diesel - 160 a 200 koní, max 170km/h
    převodovka 6ti kvalt manuál, 5ti kvalt automat
    max nosnost 1,5 tuny, celková 3,5 tuny
    a jak už tu někdo psal, je to čistokrevnej off-road - žádný suvSkrýt celý příspěvek

  • Jara
    13:58 25.02.2018

    Kolt Přesně tak ! Slyšel jsem že vojáci kritizují defiky kvůli tomu že si do nich skoro nesednou s výstrojí.... a ted by jim stačil yeti.... Tahle třída vojenských vozů bude ...Zobrazit celý příspěvek

    Kolt
    Přesně tak !

    Slyšel jsem že vojáci kritizují defiky kvůli tomu že si do nich skoro nesednou s výstrojí.... a ted by jim stačil yeti....
    Tahle třída vojenských vozů bude tažný kůň armády společně s Tatrama a musí být tedy schopné jezdit v zásobovacích konvojich plus vše co zmínil Kolt... kolik toho můžete naložit na defender nebo G wagen a kolik toho utáhnout??? Defender a Gečko 3,5 tuny to by yetiho přetrhlo....Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 1 z 3