REPORTÁŽ: Rozpadá se západní civilizace?

Úvodní slovo Jana Hamáčka, předsedy Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky, na konferenci Společenská smlouva. / Autor

Armádní noviny se ve čtvrtek v Poslanecké sněmovně zúčastnily konference s názvem Společenská smlouva. Konferenci uspořádala ve spolupráci Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky, Univerzita Karlova v Praze a think-tank Komplexní společnosti. Smyslem konference bylo podchytit a popsat probíhající zásadní proměnu západní společnosti.

“Jeden ze Sedmi zákonů vývoje civilizací jednoznačně ukazuje, že k hluboké krizi společnosti vždy zásadně přispěl rozpad společenské smlouvy, vzájemné sounáležitosti elit a většinové populace a rozchod jejich cílů,” stojí na pozvánce na konferenci Společenská smlouva.

Autorem výroku je Miroslav Bárta, přední český egyptolog, archeolog, zakladatel think-tanku Komplexní společnost a autor řady knih zaobírající se kolapsy, vzestupy a pády civilizací.

Podle Bárty, i dalších členů konference, se právě nepsaná společenská smlouva mezi většinovou společností a státem rozpadá. Proč právě nyní?

Společenská smlouva je filozofický pojem a označuje dohodou mezi všemi členy dané společnosti, kteří se ve prospěch vlády vzdávají části svobod - vláda jim za to zajišťuje ochranu jejich práv a jistot, především v oblasti bezpečnosti a následně i v dalších oblastech.

Pokud se většinové společností daří dobře, a jsou uspokojovány její potřeby především v oblasti životní úrovně a bezpečnosti, tak společnost nemá důvod tlačit na změnu vlády nebo dokonce na změnu společenského uspořádaní.

Společenská smlouva je sice z principu nedobrovolnou „smlouva mezi nerovnými subjekty” (elity vs. většinová společnost), ale protože je nezbytná pro fungování organizované společnosti, musí v nějaké formě existovat.

Krize přichází v době, kdy se nahromadí problémy většinové společnosti, které elity nedokáží řešit. Velmi často jsou hlavní příčinou klimatické změny, nadměrné zvýšení mandatorních nákladů (zákonem stanovené výdaje - důchody, nemocenské dávky, apod.), snížení efektivity státní administrativy, nadměrný růst byrokracie, migrační tlak, narušení mechanismu sdílení zdrojů (voda, suroviny, peníze, atd.) a jejich přerozdělování a ekonomická krize.

Získává-li většinová společnost západní Evropy pocit, že elity jsou odtrženy od reality běžného života, ztrácí elity legitimitu. V historii právě takový stav mnohdy vedl k rozpadu společenské smlouvy - hroutí se staré uspořádaní společnosti (rozpad) a vzniká nové (regenerace).

Klasickým rozpadem společenské smlouvy byl konec komunismu v ČR v roce 1989, Arabské jaro nebo Velká francouzská revoluce (1788 - 1789). Klíčové je, že ve všech případech docházelo ke změnám skokově, nikoliv pozvolna.

Problémy se hromadily roky nebo desítky let, ke změně pak stačil malý “spouštěč”, který uvolnil stavidla nahromaděných problémů a frustrace společnosti. Např. v případě rozpadu komunismu v ČSSR to byl zásah policie proti studenům na Národní třídě, v případě Arabského jara sebeupálení tuniského pouličního prodavače Muhammada Buazízího.


Martin Kovář o Společenské smlouvě. Další videa z konference.

Současné klima v západním světě (ale i jinde) ukazuje, že společnost začíná společenskou smlouvu považovat za narušenou a pouze čeká na onen “spouštěč”, který odstartuje rozsáhlé a skokové změny v západní společnosti.

Podle Martina Kováře, českého historika, ukázkovým příkladem indicií narušení společenské smlouvy byly parlamentní volby ve Francii. I když je země ve výjimečném stavu, k volbám přišlo jen 40 % lidí, tj. nejmíň lidi za 60 let  - tedy dokonce ani při vyhlášeném výjimečném stavu osud země nezajímá většinu Francouzů.

Příkladem je i vzestup politiků a stran vymezující se proti zavedeným elitám - příkladem je vítězství Trumpa, volební úspěch Le Penové ve Francii nebo Geerta Wilderse v Nizozemsku.

Rostoucí nedůvěru společnosti k elitám způsobuje samozřejmě i migrační krize. Populaci nikdo nevysvětluje (alespoň ne srozumitelným způsobem) jaké jsou její příčiny a jaká jsou řešení. Výsledkem je narůstající oprávněný pocit ohrožení pociťovaný evropskou společností.


Miroslav Bárta

Slavný německý sociolog Max Weber definoval stát jako „komunitu, která má (s úspěchem) na určitém území monopol na legitimní použití fyzické síly.“ Jiný sociolog, Anthony Giddens k tomu dodává, že slovo legitimní znamená, že osoby podléhající autoritě vlády jsou s tímto stavem srozuměny (a tedy platí společenská smlouva).

Státy vznikly z popudu lidí chránit se před válkou a násilím - na oplátku lid obětoval část svých svobod ve prospěch vyššího celku (státu), který lidi na svém území chrání a pouze on a jenom on (tedy stát) může na území použít fyzickou sílu (armáda, policie).

Pokud však vláda neumí, nebo nezvládá vysvětlovat a především efektivně reagovat na případné hrozby podrývá základy společenské smlouvy. V našem případě se přitom nejedná pouze o vládu daného státu, ale také o vedení Evropské unie, která sice vynucuje dodržování společenské smlouvy po obyvatelích evropských států, ale zároveň podrývá (z pohledu většinové společnosti) základní smysl existence státu - tedy poskytování bezpečí vlastním obyvatelům.

“Toto jsou hlavní důvody, proč je třeba se nad současnou společností a trendy v jejím vývoji třeba zamýšlet a uvažovat o možných důsledcích aktuálního jednání, rozchodu elit s většinovou populací a mnoha dalšími faktory. Prosperita každé komunity či civilizace totiž vždy stála, stojí a bude stát na myšlence, na vnitřním obsahu. Bez něj následuje bez výjimky vykořenění a pád,” uzavírá Miroslav Bárta.

Nahlásit chybu v článku

Doporučte článek svým přátelům na sociálních sítích

Související články

NÁZOR: Rusko se chystá na totální válku kvůli Jaltě 2.0

V ruském vojenském magazínu Vojensko-průmyslový kurýr (VPK) vyšel článek Povolání - Patriot od ...

Nebezpečný bratr: Současná krize v bělorusko-ruských vztazích

Bělorusko je v západních médiích často charakterizováno jako „poslední diktatura Evropy" a jako ...

KOMENTÁŘ: Neexistující korejská krize

V posledních dvou týdnech se v médiích objevovaly zprávy vzbuzující pocit, že válka na Korejském ...

Katarská krize a dvojkolejnost americké zahraniční politiky

Krize v Perském zálivu uzavírá svůj druhý týden. Katar se nachází pod blokádou svých sousedů Saúdské ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit zeleně příspěvky za posledních:
Stránka 1 z 2
  • Muhamad Demokrat
    14:04 30.06.2017

    Proč se tady bavíte o školách :( Proč se nabavíte o tématu. Nevíte kde je Rimr :( Chtěl jsem, aby se mi vyjádřil k židovskému projektu multikulturní evropy. A ten tu není :( Třeba fenri by se mohl vyjádřit k židovskému projektu multikulturní evropy. Když je to jeho kamarád. Jediný chytrý člověk a určitě i hodně vzdělaný s velkým přehledem je tady Blade :(. Ostatní jste tady plný nenávisti. Nerozumíte, jak nám židovský projekt multikulturní evropy, kde nám každý žid svou tvrdou prací chce záchranou lidí z válečných oblastí, kteří svou prací, pílí a vysokou úrovni vzdělanosti, pomoct, protože vy jste neschopni a líní. Každý žid v židovském projektu multikulturní evropy myslí na vaše dobro, na krásnou budoucnost plnou diversity, na krásný a bohatý život vašich dětí a vy jste tady jenom zahledeni do sebe a plni nenávisti :(

  • Luky
    23:19 29.06.2017

    Učitelé dějepisu jsou hrozně důležití.
    V Německu dle mě mohli spolu s Wagnerem za druhou světovou (nechci otevřít nové téma).

  • Arassuil
    23:09 29.06.2017

    Luky: FF na Masárně. Dnes je to na 5 let, 3 bakalář a 2 magistr. S tím, že bakalář je pro všechny "všeobecný" základ a pak se studium dělí a specializuje do několika větví. Základní dělení je učitelské a neučitelské studium. Učitelské tě opravňuje k výuce dějepisu na SŠ (zatímco absolvent historie na pedagogické fak. může učit jen na základní škole). Neučitelské studium předpokládá "akademickou" dráhu - tj. buď doktorát, nebo muzea, archivy apod. - a dělí se na dějiny středověké, novověké, moderní, církevní... Teď mají dokonce novou specializaci na "dějiny moderní evropské integrace" či co. Drtivá většina studentů, co se dostane na magistra, si udělá učitelské, páč je jednodušší sehnat práci. Neučitelské směřuje k pokračování s Ph.D. a to dá jen málokdo.

  • JiriR
    23:02 29.06.2017

    Fenri Fenri....vzdycky kdyz ctu tvuj prispevek, vzpomenu si na kurz lean six sigma v Praze v r. 2012. Tentokrat jsem nebyl lektor, ale ucastnik kurzu. Pri jedne casti jsem si vzal slovo a pouzil slova autokorelace, multikolinearita, heteroskedascitida. A lektor Libor Cadek (black beld) mi tehdy rekl, ze nekteri lide pouzivaji cizi slova jenom proto aby byli zajimavi, aby jejich slova mely vahu. Ano mel pravdu.

  • Luky
    22:59 29.06.2017

    A co to je za historii?

    My to měli řádně na 6 nebo 6,5 roku, což už si nepamatuju, protože jsem to natáhl na 8 :) Vzhledem k tomu, že mě přijali v 17ti (měl jsem v prváku běžně 24letý spolužáky) tak to ani nevadilo a navíc jsem u toho pak dost pracoval. Dneska ale s devítkama, odkladama atp. lezou ze škol celkem starci :)

  • Arassuil
    22:31 29.06.2017

    Luky: Nás bylo v prvním ročníku okolo 180, bakaláře udělalo 35 lidí a magistra ani ne 20... Co vím, tak v oboru jsme se chytli 4.

  • Arassuil
    22:27 29.06.2017

    Fenri: Já a levicově smýšlející? Bože, to snad ani ne. ;-)

    Souhlasím s tím, že nejde zohlednit všechny vlivy. Jen do toho nechci moc tahat tu střední školu, kterou si člověk vybírá v patnácti, tj. v tom nejvíc telecím věku, a ještě ji za něj spíš mnohdy vybírají rodiče.

    Naopak jsem plně pro myšlenku přijímat více studentů (ono i současné počty postačí) a dělat brutální selekci nejen v prváku, ale klidně i zbylé 4 roky studia. Přeci jen jednotlivé obory přednáší odborníci, kteří vědí nejlépe, co daný obor vyžaduje a jak si to ve studentech najít.

    Jasně, první dva roky si o nějakém individuálním přístupu v hejnu 500 lidí můžu nechat zdát, ale alespoň jsem omezil možnost, že se na studia nedostal člověk, který opravdu studovat chtěl. Pak už je na něm, co předvede a každý svého štěstí strůjcem.

  • Luky
    22:15 29.06.2017

    U nás bylo na přijímačkách narváno a brali zlomek lidí - 240...k promoci se dostalo myslím 70-80. Dnes se to učí na spoustě soukromých škol (když pominu, že i na tři státní berou mnohem víc lidí a přistavují).

  • fenri
    22:09 29.06.2017

    Arassuil: s tím prvním víceméně souhlasím, s ostatním moc ne.
    Prostě život není fér a rovný. To, co píšeš zavání právě tím levicovým smýšlením. Prostě někdo OPRAVDU chce dělat třeba tu japanistiku, ať dokáže, že na to má. A jeslti je na těžší škole? No holt musí víc dřít. Život není fér a nenaděluje všem stejně. Znám několik vozíčkářů, co to dotáhli dál, než zdraví lidé.

    Takže:
    -nelze zohlednit všechny vlivy na studenta ucházející se o studium. Někdo má těžší školu, druhý debila učitele, třetí čelil v dětství sexuálnímu zneužívání, črtvrtému rodiče koupili slabou lampičku a hůř se mohl učit...
    -přijímejme víc studentů ale udělejme brutální selekci v prváku (jo, ani to není fér, co když se někdo zapálí a najde až v druháku...)

  • Arassuil
    21:55 29.06.2017

    fenri: zohlednění dosavadních studijních výsledků je ve své podstatě značně diskriminační. Student z elitního gymnázia může mít často horší známky než student ze SOŠky, která si udělala reklamu na tom, že ji "vystuduje každý" - trojka z PORGu bude víc vydřená než 1 z Horní Dolní. Hodnotit podle závěrečných známek, které mají pro hodnotitele jednotnou váhu navzdory rozdílné obtížnosti studia (o které hodnotitel nic neví) je krajně nespravedlivé. Navíc se často hodnotí známky z předmětů, které mají vzhledem k budoucímu zaměření studia jen mizivou relevanci.

    Zbývá tedy hodnotit uchazeče ne podle známek, ale podle účasti na olympiádách, SOČ apod. Jenže tohle je něco, co student rovněž nemůže ovlivnit. Když škola řekne, že se na olympiádách podílet nebude, tak má žák prostě smůlu, byť by byl 10x nadanější než celostátní vítěz dané olympiády... Pokud by to byl projekt v rámci školy ("na střední jsem chodil do nepovinného semináře Dějiny evropského umění"), opět se nabízí otázka jak zajistit, aby byly obtížnost a výsledky srovnatelné, resp. tedy kde pojali seminář vážně a kde z něho udělali další výtvarnou výchovu.

    Drsné znalostní přijímačky jsou to samé. V 18 se můžou na přijímačky všechno našprtat z knížek - paráda, a co to dokazuje? Leda to, že mají dobrou paměť. Zase to vztáhnu na "svoji" historii. Student střední školy se sice může nadrtit na přijímačky všechny císaře svaté říše římské, ale o historické metodě, heuristice a kritice pramenů bude vědět velké houno. A přitom právě aplikace historické metody je to, co dělá dobrého historika - nikoliv nadrcené znalosti. A pokud budeme u přijímaček požadovat znalosti, které dnes požadujeme v podstatě po absolventech bakalářského studia - to jim můžeme rovnou dát Bc. už jen za to, že se na tu školu dostali.

  • asdf
    21:55 29.06.2017

    K vyskam. Do prveho rocnika na technika nas nastupovalo 150, do druheho rocnika preslo nejakych 80. Nerozumiem momentalnemu systemu, ze ako tretiak si robim este skusku z prvaku. Mi sme mali jednoduchy system. Nemas urobenu skusku, tak nepostupujes do dalsie rocnika. Smola.

  • Luky
    21:49 29.06.2017

    jenže zase máš kritický myšlení a to je fajn

    navíc školou život nekončí, ale začíná...je to vlastně vstupenka do očistce...a když to prochlastáš a prošoustáš, k tomu jsi zvyklý vše dohnat nocovkama, připraví to člověka na život, kdy se sejde víc zakázek, nestíháš a přitom se z toho nesmíš poprdět a ještě je potřeba uvolněně zvládnout rodinu....

  • fenri
    21:45 29.06.2017

    Luky - jo, já se školami taky víceméně prochlas.... proinspiroval uhlovodíky a dělal jen finiše+mega štěstí. Ale asi by tak být nemělo.

  • Luky
    21:37 29.06.2017

    když mě vždycky ty přešrocený a perspektivní typy nějak lezly krkem... :D

  • fenri
    21:31 29.06.2017

    Arrasuil:
    -prostě drsné znalostní přijímačky + zohledenění studijních výsledků
    -případný výpadek pár semestrů nevybraných genederových specialistů či kulturních antropologů společnost nijak nepoškodí. V tom prvním případě by zánik celého oboru byl pro společnost spíš plus.

  • Arassuil
    21:27 29.06.2017

    fenri: Však jo, já tě plně chápu - a dokonce s tebou plně souhlasím. Taky bych raději investoval státní finance jiným směrem, než na výchovu přebytečných kulturních antropologů. Jenže za všechny ty roky mi ještě žádný obhájce "omezení počtů studentů" (ve vyhrocených případech dokonce "omezení počtu humanitních studentů") nebyl schopný vysvětlit, jak by ještě před začátkem vzdělávacího procesu na VŠ odstranil zrno od plev. Jinými slovy jak mezi těmi tisícovkami uchazečů vybrat těch 10 nejschopnějších budoucích kulturních antropologů, do kterých má cenu investovat, zatímco by se zbytek nahnal do práce.

    A přesně o tohle mi jde, dokud někdo nevymyslí způsob, jak zefektivnit výběr vhodných kandidátů-vysokoškoláků, tak prostě budeme dál produkovat zmetky a vysokoškolský odpad, stejně jako při kterékoliv jiné neefektivní výrobě.

  • fenri
    20:40 29.06.2017

    JiriR:
    2-) vykupovat půdu na Sibiři bude Číňanův v případě konfliktu na prd. Prostě jim v případě války znárodní. A bránit před Západem za cenu SIbiře Rusko nebude od Číny potřebovat. Za prvé Západ na Rusko nezaútočí (a Rusové to dobře ví) jinak než proxy. Za druhé obětovat Sibiř za ochranu před útokem, který -
    a.) nenastane
    b.) má mizivou šanci uspět
    je pro Rusko nesmysl. Také si nenecháte uříznout nohy kvůli chřipce (hyperbola-pro některé)

  • fenri
    20:34 29.06.2017

    Blake, Arrasuil. Pánové, já mám prostě pochyby zda:
    1.) tato společnost uživí tisíce kulturních antropologů, genderových specialistů, sociologů, žurnalistů apod.
    2.) přesně z této (v tomto objemu) nezaměstnatelné vrstvy se rekrutuje gro politiků a vysokých úředníků (+ doktorů, protože na jejich tituly na kandidátkách "berou" babičky). A přitom je to (ve většině - sic!) "odpad" vysokoškoláků

  • Blake
    19:49 29.06.2017

    Knaak, pisal som odpoved, potom som omylom stlacil ctrl+r a refreshla sa mi stranka, takze znova len kratko.

    - Europa je rovnako zlocinna ako hociktory iny kut sveta, len sa ten zlocin deje na uzkej skupine ludi.

    - v "donedavna bezpecnej Europe" sa este donedavna odpalovali kapelnici dialkovym ovladanim

    - ze nepoznas europskych zlocincov neznamena, ze neexistuju, alebo ze ich je znacne menej, nez je tu (oproti celkovym cislam) zlocinnych imigrantov. Nativny zlocin v Europe je medializovany minimalne oproti externemu zlocinu - medializacia externeho zlocinu neprinasa vnutrosystemove politicke, obchodne a spolocenske reperkusie.

    - imigranti sa nemaju prijmat automaticky a bezohladne, nikdy som to netvrdil, s cim nesuhlasim je automaticke odsudzovanie masy. Pri nich hovoris o masach, generalizujes, ale ked spomenies bielu rasu, tak zrazu su to jedinci. Jasne, Europania neznasilnuju na ulici v gangoch, ale zato znasilnuju vlastne zeny a deti - a nie menej, nez imigranti na ulici. Ale o tom ti v blesku nenapisu, lebo to by museli pisat kazdy den a miesto dennika vydavat knihy
    O tom si zase najdi nieco ty. Ked zlikvidujeme otroctvo a podobny humus v Europe, potom sa mozme stazovat, ze imigranti pachaju zlociny.

    - vymieranie Europanov a chybajuca podpora mladych je nieco, co trapi aj mna. Niektore krajiny mladych podporuju, ale oproti pruserom ako ucelova nemecka imigracna politika je to malo. Nemci nemali zly umysel, ale nastavili to prilis otvorene a ta rozdielna kultura sa prihrnula prilis rychlo. Mozes nesuhlasit s tym, ze miesanie kultur je v poriadku, ale faktom je, ze to je nezastavitelny a z roznych dovodov nutny proces. O tom sa rozpisovat nestiham, podstatne je, ze miesanie kultur nema zmysel a dokonca nie je ziaduce snazit sa zastavit. Treba ho len kontrolovat, aby sa nestalo to, co sa deje v Nemecku.

    - tvoj posledny odstavec je hyperbola hovoriaca o dosledokoch chybnej imigracnej politiky, to som tiez nikdy nepopieral. Moje tvrdenie je, ze dobra imigracna politika moze byt aj taka, ktora prijma migrantov, pokial ich prijma na zaklade spravnych kriterii.

    V tom, co hovoris ty a co hovorim ja nie je az taky rozdiel v podstate veci, rozdiel je v tom, ze z tvojich prispevkov citit tuhu po jednoduchom rieseni pre zlozity problem.

    snad som zodpovedal vsetko a dostatocne zrozumitelne, keby nieco nedavalo zmysel, odporucam precitat viackrat z ineho uhla, niekedy to pomaha, neskor sa mozno vratim k tejto debate, ak nezabudnem.

  • Knaak
    18:51 29.06.2017

    Hmm bílá no-go zona, evropani tam dělají bordel. Prozradíš kde bydlíš? Rád bych se tam zajel podívat, protože se mi tomu nějak nechce věřit.

    Kdo jsou ti evropští primitivové které musíš snášet? Znáš nějaké? Jednoho, dva, rodinu či více rodin? Nějak jsem nezaregistroval v Evropě davy bílích lidi, kteří by se vyhazovali do vzduchu, napadali ostatní k vůli svému náboženství. Vytvářeli uzavřené komunity, neuznávali zákony a řád země která je přijala. Osahávali hromadně ženy na ulicích. Musím se ti přiznat, takové lidi neznám. Možná nějaká sekta? Ale to je pořád pár lidí. Zamozřejmě znám dost idiotů a šmejdů kteří by zasloužily kulku do hlavy. To se jedná pořád o jedince a né o masy primitivů (nic neumí, pracovat nebudou, ničeho si neváží) které spojuje jen víra v sektu zvanou Islám.

    Blake: o co si potom sudnejsi ako ti chudaci, co ich vitaju na stanici a dufaju, ze v skupine, co prisla do ich mesta nie su ziadni nasilnici?

    To nejsou chudáci, ale užiteční idioti. Vysvětli mi prosím proč bych měl vítat lidi kteří mě nesnáší, neuznávají má práva a hodnoty, nechtějí se začlenit mezi nás a kdyby měli možnost tak mě podřežou? Proč by tu měli být v evropě muslimové a černoši? K čemu je potřebujem? Je snad nás bělochů v evropě málo? Prý vymíráme, tak proč se nepodporují rodiny s dětmi a hlavně mladí lidé?

    Ty nejsi rád, že žiješ v donedávna klidné evropě? Na netu je spousta dokumentů i videí, třeba od německé televize z doby před mikrační vlnou. Reportérka mluví s muslimskými školáky a pak s jejich rodiči. Pro ně na prvním místě aláh, pak rodiny, německé zákony a ústava pro ně nic neznamená atd. . A to jsou lidé kteří pracují a relativně pokojně žijí. Jenže muslimů přibívá a je dokázáno (můžeš si to najít) že čím více muslimů ve společnosti, tím se stáváji násilnější, začínají napadat původní obyvatelstvo a nakonec předají moc do rukou radikálů. Chceš snad aby byla v evropě občaská válka? Aby museli držet evropané domobranu a hlídky před svými domy? To nás čeká za pár let, pokud se muslimský problém nebude řešit nyní. Kdyby to šlo zvládnout relativně snadno.

    Doufám, že odpovíš na mé otázky.

  • Blake
    18:23 29.06.2017

    fenri, rozumiem tomu pohladu na vec, nemam moc casu sa rozpisovat, tak len dodam, ze lubovolna forma ucenia je vzdy diskusia medzi uciacim a ucenym. Ak nie je, nedochadza k uceniu. Ucitel neschopny diskusie je mizerny ucitel - bez ohladu na to, aky je odbornik.

  • JiriR
    14:26 29.06.2017

    To Rase:
    Viz. příspěvek o střetu USA (+Evropa) a Čína (+Rusko) s těžištěm v Pacifiku a o tvém mrazení (nevím jaké to bylo vlákno)....IMHO žádný konflikt nebude:
    Když přemýšlím nad národním čínským zájmem, jde jim o ostrovy v Jihočínském moři, zabrání Taiwanu a Thajska a zabrání asijské části Ruska a kázání/dominanci v Asii.
    Aby to Čína dokázala musí:
    1) Vojensky se vyrovnat USA (loďstvo, ponorky, letadla, PVO, rakety), speciálně musí být schopna eliminovat operační svazy letadlových lodí USA
    2) Vykupovat ruskou půdu v oblasti Sibiře, „dodávat“ tam své lidi, exportovat kapitál (děje se)
    3) V rámci akce „ostrovy“, Taiwanu atd. vyhrotit riziko konfliktu se západem na hranu, ale nebojovat.
    A v tomto okamžiku nabídnout Rusku výměnný obchod- resp. zabrat předmětnou část Ruska výměnou za ochranu proti západu- prohlásit tady jsme my, naší lidé, náš kapitál, „naše“ půda a případný konflikt postavit do pozice osamoceného Ruska proti všem. Cílem Číny je, aby žádný střet nebyl (Sun Tsu) a pomocí výše uvedeného získat to co chce.

  • Luky
    13:40 29.06.2017

    Jinak technický obory byly vždycky dřina(medicína taky) a ty humanitní šly okecat. U nás doma to bývalo častý téma a někdy to bylo náročný poslouchat.
    Otec technik (syn kulaka), matka psycholožka(dcera komunisty)....teorie třesku hadr.

  • Luky
    13:25 29.06.2017

    Suhlasím, že pád kvality je dán kvantitou. Za císaře bylo vysokoškoláků pár procent, za první republiky podobně, za socialismu to pak šlo mírně nahoru, po revoluci ještě víc. Nemá to tu vyjímečnost a respekt.
    Nadruhou stranu já jsem prodělal ZŠ v 80tých a vzpomínám si, že když měl můj starší bratr na druhém stupni nárazově problém s chemií, naše o 15 let starší sestra, která měla čerstvě pedagogickou a vyučovala biologii, říkala, že to co brácha bere v sedmý, oni měli na gymplu...
    Svět se mění, pokrok postupuje, struktura průmyslu a ekonomiky je jiná. Nejde pořád do dětí jen cpát víc a víc informací, je potřeba kreativita, samostatnost, schopnost vyhledávat a třídit informace.
    Takže sice chápu o čem Fenri mluví a vlastně má v lecčem pravdu, ale doba je jiná. Za hodně blbýho můžou multimediální hračky a mobily. Může to vypadat jako klišé, ale dělá to hrozně moc....

    Jinak když jsme dali prostředního syna do Montessori školky, kde strávil alespoň ten rok, bylo vidět, jak skvěle mu to prospívá. Děti z principu nepotřebujou prušácky buzerovat. Jasně, když se začnou klackovatět, tak je nějaká buzerace a usměrnění potřeba a dnes je hodně nevychovaných a zanedbaných dětí....ale když si vzpomenu, jak v druhý třídě moje spolusedící Štěpánka nakreslila na piják maličký hákový kříž a 200kg třídní ji seřvala a řekla, že by ji nejraději pověsila za oknem na ten držák na vlajku (seděli jsme u okna a byl krásně vidět).....brrr

  • Arassuil
    12:50 29.06.2017

    Baron, Fenri: Mě by pořád zajímalo, o jakých hypotetických FF a FFS se tady bavíme.

    Když si otevřu studijní katalogy FF, nenajdu jediný obor, který by mi připadal zbytečný. Zbytečné je mít z takovýchto oborů 500 absolventů ročně, ale nějaké odborníky mít musíme. I absolventi nějaké "pofidérní japanistiky" jsou potřeba minimálně v diplomacii, cestovním ruchu, překladatelství, tlumočnictví, mezinárodním obchodu... Ale kdo z těch 500 lidí bude skutečným přínosem pro obor a kdo Japonštinu do 3 let po škole zapomene - to se určit nedá, viz můj poslední příspěvek.

    Já nijak nerozporuji, že kvalita studentů klesá - ale příčinu vidím spíše ve kvantitě těch studentů než v tom, že by na ně působila nějaká post-modernistická humanistická výchova k evropským hodnotám. Lidi, kteří si to v hlavě přeberou, se na nějaké evropské hodnoty zvysoka, a lidi, kteří byli blbci odjakživa, budou zase jen blbci. Já mám pak jen těžší práci v tom, že musím v těch kvantech poznat Edisony i blbce.

    Za další, na FF v Brně jsem strávil 5 let jako student, pod vedením docenta z FSS jsem napsal obě diplomové práce a dodnes se s těmi lidmi vídám v rámci profese. V životě jsem nezažil, že by nás někdo nabádal ke sluníčkovství a k Hate-Free. Spíše naopak, nikdo se nebál na semináři či přednášce přednést i hodně politicky nekorektní výrazy a myšlenky. Ale třeba je to vážně specifikum historie - pokud je brána vážně, na nějaké zkreslování tam moc prostoru není, zvlášť ne v dnešní době. (Navzdory tomu, že na internetu si každý, kdo absolvoval 2 roky dějepisu na střední, myslí opak a slovo historik píše zásadně v uvozovkách).

  • Baron
    08:37 29.06.2017

    Fenri: Pod Vaše komentáře bych se klidně podepsal :) Naprosto a ve všem souhlasím. Zvlášť musím potvrdit, že situace s vymýváním mozků na školách je opravdu děsivá. Stačí si poslechnout jak mluví studenti filozofických a podobných fakult a pak si člověk říká, že si asi opravdu jako civilizace přežít nezasloužíme.

  • fenri
    08:22 29.06.2017

    Blake:
    (já to zkrátím (už jsem tu napsal dost románů))

    -v situaci, kdy vládne politická korektnost a na vše je pohlíženo prizmatem ideologie je umění debaty zbytečná. Pokud nelze operovat s termíny a fakty svobodně, nemá diskuze žádnou cenu. Opravdu nemá.
    -odborník nemusí umět diskutovat... No, je to jistá výhoda, ale není to zásadní. Měl by publikovat, nebo libovolnou formou učit (třeba ten doktor málokdy operuje sám). Zažil jsem dost přednášek, kdy jsem seděl s otevřenou hubou a poslouchal to jako kázání. Protože ty lidi UMĚLI. A často ti lidé nebyli na žádnou diskuzi zvědaví a nebyli jí přístupní. Někdy svým způsobem misantropové či sociální idioti. Ale uměli. A na druhou stranu je většina lidí, kteří skvěle diskutují, jsou společenští, často vylezou dost vysoko, a třeba v redakčních radách si navzájem publikují články a citují se, aby měli výstupy. Já na bráchu, brácha na mě.
    Scientometrie je královnou věd, pánové.
    A co umí reálně?

    -náš školský systém není zas tak poddimenzovaný. Myslíte, že za Rakouska či první republiky byli učitelé ve vatě a na každé vsi stála univerzita? Kdepak. Průšvih je hlavně v tom, že učitelé mají brutálně svázané ruce a jsou nuceni být nesvéprávnými úředníky. Znám hodně skvělých učitelů, kteří odešli ne kvůli penězům (ano, to také), ale protože je to už ZOUFALE NEBAVILO.

  • fenri
    08:11 29.06.2017

    Arassuil: oponováním řady závěrečných prací jsem došel k jednoznačnému názoru, že drtivá většina absolventů na VŠ nějakou vyšší přidanou hodnotou nemá. Já už bakaláře dávám jen za schopnost napsal větu rozvitou česky...

    Za další si nemyslím, že je fér, aby lidi platili dlouhá "studia" , jejichž obtížnost s přínos se limitně blíží nule (prostě genderová studia v mých očích nemají stejnou obtížnost jako MatFyz, medicína, technické či přírodovědné obory) a užitečnost je rovněž nulová.

    Proč? Dnes je typickým představitelem humanitních studií člověk, který do práce ještě nechce, na "opravdovou" VŠ prostě hlavu nemá a tak se píše dizertaci o pisoárech na dámských hajlzech a podobné chujoviny. To by nebyl problém, kdyby si to platil.. Dokonce nevidím hlavní problém v tom, že mu to platíme my. Problém vidím v tom, že z takové školy vyleze floutek s titulem (o kterém si myslí, že má stejnou či vyšší váhu a užitečnost jako diplom třeba z FELT ČVUT), nesmírným sebevědomím a pocitem, že on je ten, kdo má měnit a řídit společnost. Samozřejmě v reálném tržním prostředí má takováto postavička nulovou hodnotu. Co s tím. Jde dělat na nějakou lidskoprávní agendu ke státu či neziskovce, vrhne se na politiku (umí přeci diskutovat).

    Co je výsledkem: máme celé generace a vrstvy populace, které reálně nic neumí, nikdy nepracovaly (a nebudou pracovat), obložené tituly a pocitem, že sežraly Šalamounovo hovno. Většinou jsou silně levicové smýšlení, protože takováto sorta lidí k tomu tíhne - myslí si, že lehkoživná cesta životem je nároková a nejlépe ví, jak naložit s obsahem cizí (vaší) peněženky. Samozřejmě ty, kteří vytvářejí nějaké hodnoty a kterým se to nelíbí je třeba mediálně a názorově likvidovat, ostrakizovat atd. Osobně znám řadu novinářů. V lepším případě jsou to jen naivní, mírně pohodlní a nepříliš vzdělaní lidé. Ale formují společnost.

    Srovnejte odchovance takovéto školy. Ať už je to Bohoušek Sobotka, nebo s. Morgherini (teď Spejblovi křivdím, uznávám). Myslíte, že tuto civilizaci vybudovali spíš Theo Rooseweltové, Eisenhowerové... nebo Bohoušci a Frederiky? Ti první dva pánové jsou produktem snažení, o kterém píši. Druhé dvě holky jsou produktem aktuálních humanitních "škol", keců Fraknfurtské školy (IMHO mezi ní a Mein Kampfem nevidím zas tak zásadní rozdíl)..

    Ptáte se, co je za úpadkem Západu?
    Proč svolávat podobné konference,kde si každý jen musí cintat triko a pak mazat na raut (jo, taky to dělám)?

    Pánové, v situaci, kdy důležitá a dlouholetá eurokomisařka (jo, myslím šílenou Cecilku) prohlásí, že se těší, až budou bílí Evropané v Evropě menšinou a ono jí to prochází a je dál ve funkci, je svolávání podobných konferencí a workshopů naprosto zbytečné. Přítomní pánové a dámy cítí, že s touto civilizací něco smrdí, ale pokud nemají odvahu to pojmenovat na plno, tak má sborník či jiný publikační výstup z toho jen cenu páry nad hovnem. Jo, a záznamu v RIV či SCOPUS databázi. Což je totéž... Jsou jen takovými havrany, co oklobávají první zdechliny této civilizace.

    Samozřejmě časem se to narovná. Dojde k nějaké drsné válce, kolapsu, čemukoliv... a cena výše zmiňovaných lidí zase bude odpovídat realitě (nule). Ale ten kolaps bude velmi nepříjemný (a jako otce dvou krásných blonďatých dcer mě to děsí dvojnásob) a prostě mi přijde škoda likvidovat takovouto pěknou civilizaci. A na školách to začíná.

  • Joey
    06:37 29.06.2017

    Ja bych řekl, že před každým historickým rozpadem společnosti docházelo k masivnímu pohybu lidí do této civilizace... Stejně jako tomu dochází i dnes...

  • Arassuil
    02:56 29.06.2017

    fenri: Názor, že vysokoškolské vzdělání má sloužit zájmům společnosti, tj. že by stát měl regulovat počet uchazečů/absolventů a počet/rozmanitost oborů... Je naivní si myslet, že vysoká škola člověka naučí něco, čím se pak bude celý život živit. Vysoká škola člověka naučí přemýšlet a učit se. Člověk se pak na základě těchto zkušeností sám vzdělává celý život a je jedno jestli ve svém nebo jiném oboru.

    Sice máme v téhle zemi 500 magisterských absolventů historie ročně, předpoklady pro profesi historika má ale možná tak 30 z nich. Problém je, že 1) historiky prostě potřebujeme, 2) nemáme jak zjistit, kdo bude dobrý historik, dokud alespoň 500 lidí ročně neproženeme skrz proces, nedonutíme je napsat v průměru 30 seminárních prací, 2 práce diplomové a složit 2 státnice... Pak teprve si troufnu tvrdit, že poznám, kdo bude dobrý historik a kdo studoval, aby si prodloužil mládí.

    Každá investice něco stojí, investice do vzdělání sebou bohužel nese skutečnost, že na jednoho úspěšného absolventa, který bude přínosem pro svůj obor, připadá 5, kteří se chytnou někde jinde, a dalších 10, kteří nás stáli "jen" čas a peníze. Ale jak říkám, určit do koho má cenu investovat lze na začátku studia jen těžko, proto jsem velmi skeptický k jakémukoliv návrhu omezování počtů studentů.

  • Blake
    23:05 28.06.2017

    1.) samozrejme, nechcem tvrdit, ze je jedina. Ani ze by nadradena mala byt
    2.) Ano, podobne ako s tymi europskymi hodnotami. Oznacenie bezducheho vyjadrovania svojho nazoru za diskusiu je podla mna rovnaka chyba ako povazovat vsetok ten humus, ktory Europa robi chybne za europske hodnoty - efektivne dochadza k zneuzivaniu tychto nazvov, co hrozne stazuje moznost bavit sa o veciach tak nejak... bez zaslepenosti
    3.) Ano. A politicka korektnost je najironickejsou obetou javu z bodu 2. Politicka korektnost, taka, ako ju ludia chapali predtym, nez sa zacala hovorovo zneuzivat, je dolezita vec a znova je to nieco, comu myslim rozumie vacsina rozumnejsich ludi, ale menej rozumni to nepochopia, preberu ten vyznam, ktory citia z hovorovej reci ako pravy vyznam. Toto rovnako prispieva nemoznosti diskusie ako to, comu dnes hovorime politicka korektnost. Dokonca by som povedal, ze je to len ina hodnota na tej istej osi.
    4,5.) Pre doktora, ktory ma cely zivot operovat? Iste, ten potrebuje znalosti a skusenosti a jedina komunikacna schopnost, ktoru skutocne potrebuje je vypytat si od sestry naradie. Ale clovek schopny diskusie, teraz myslim skutocnej diskusie - konverzacie za ucelom vyvodenia zaveru, v ktorej sa vsetci akteri respektuju do dostatocnej miery na to, aby svojimi osobnymi problemami negativne neovplyvnoval proces vyvodzovania zaveru, taky clovek je nasobne hodnotnejsi. Doktor, ktory operuje dobre, ale tiez sa podeli o skusenosti s kolegom a spolocne vymyslia novu metodu operacie je nasobne dolezitejsi, nez doktor, ktory sice operuje dobre a aj by nieco vymyslel, aby sa mu operovalo lepsie, ale nejak mu to cele nejde dokopy...

    co chcem povedat je, ze schopnost diskutovat a oddanost praci sa nevylucuju, samozrejme si nemyslim, ze diskusia vykupi nedostatok pracovitosti, ale clovek, ktoreho naucili v mladosti diskutovat a byt schopny respektovat ine nazory (za predpokladu, ze su respektovane jeho nazory) je nieco, co musi nutne zefektivnit fungovanie vzdelanej casti spolocnosti. Nie kazdy ma povahu diskutovat, ale ta schopnost je velmi dolezita, ak chceme vyuzit potencial ludi, ktorych mame. Preto som schopny oznacit schopnost diskutovat ako rovnocennu s pracovitostou, ale rozhodne ju nepovysujem.

    6.) Ano, niekedy urcite, ale to je problem nizkej urovne skolstva, za co sa to rozhodnu zodpovedni vydavat je uz arbitrarne. Schytala to schopnost diskutovat, co je skoda. Mohol to radsej schytat nacionalizmus (vtip). Proste chudak diskusia za to nemoze, no...
    7.) Znova ano, ale znova by som hladal pricinu problemu v poddimenzovanom skolskom systeme celej strednej Europy. Ale tak to je zase na debatu obrovskych rozmerov..

    no a teda.. provokacny odstavec pekny, keby som mal zly den, aj by som sa chytil, a to ani nepatrim medzi prvosledove vyvarove suroviny :)

  • fenri
    22:21 28.06.2017

    Blake, zní to rozumně a asi to myslíte dobře, ale:

    1.) Schopnost diskutovat je nepochybně důležitá, ALE: je to jedna z MNOHA potřebných dovedností. Dnes je nadřazena nad ostatní, proacnější, náročnější.
    2.) Diskutování, jak je dnes propagováno není o diskuzi, ale o sebestřednosti, neposlouchání sděleni. Prostě jde o serii izolovaných, volně navazujících monologů. Jsme tu všichni příkladem (ano, já rozhodně)
    3:) Nelze se naučit kvalitně diskutovat v prostředí hypertrofované politické korektnosti a levicového vidění světa
    4.) Je to skill relativně méně důležitý, než PRÁCE A ZNALOSTI. Operaci svého dítěte raději svěřím zamklému, cholerickému fachmanovi, než skvělému diskutérovi, co umí prd.
    5.) Ne, schopnost diskuze není stejně důležitým předpokladem vzdělance, jako práce. Spousta velkých a vzdělaných osob v podstatě nebyla schopná diskuze, nebo jí nesnášela. Ukecanými diskutéry, co umí prd, můžeme dláždit.Většina géniů, co posnula lidstvo byli spíš "divný pavouci", což skvělí diskutéři.
    6.) Ve skutečnosti se nízké nároky a nízká úroveň žáků schovává za schopnost diskutovat. To, že (nejen) děcka často melou píčoviny, protože nemají načteno a ani se často neorientují v termínech se neřeší.
    7.) Samozřejmě vím, že humanitní obory nejsou jen LGBT. Ostatně sám mám pár semestrů u s. Džamily Stehlíkové :-)). Ale domnívám se, že dobře polovina těchto studií je o ničem, ale a hlavně: počet jejich absolventů je totálně naddimenzovaný potřebám společnosti.

    Víte, já si tak vždycky představuji ta různá studia po případném rozpadu, PA době. A většina absolventů těchto oborů bude použtelná bohužel jenom jako surovina do vývaru...
    Ano, je to trochu pokřivený pohled. Ale stačí válka... Doktora, chlapa co se umí orientovat v terénu, rozdělat oheň, střílet, leccos opravit, uvařit, vyrobit... nesežerete jako prvního...:-)
    (konec berte jako malé provokační cvičení)

  • Blake
    22:09 28.06.2017

    Knaak, este k tym no-go zonam, v mojom meste je tiez taka. Vies kto tam robi bordel? Biely europania. Nezalezi na rase, ani na nabozenstve, ludsky odpad je ludsky odpad. Akonahle sa k neprisposobivemu imigrantovi postavis ako k ciernemu moslimskemu ludskemu odpadu, prioritizujes ho pred bielym krestanskym ludskym odpadom. O co si potom sudnejsi ako ti chudaci, co ich vitaju na stanici a dufaju, ze v skupine, co prisla do ich mesta nie su ziadni nasilnici?

    Imigracny proces sa da robit dobre, da sa udrzat na uzde, tak ako sa da robit dobre udrziavanie poriadku v meste. Lenze ak sa nerobi poriadne to druhe, neznamena to, ze to prve treba zavrhnut a tvarit sa, ze vlastne netreba robit nic. Ti ludia sem pridu, ci ten proces udrzime na uzde je na nas.

    Co sa tyka pokusov doplnat starnucu populaciu inokulturnymi mladymi, o tom diskutovat nejdem, ton tvojho prispevku tak nejak naznacuje, kam by to smerovalo.


    a este k mojmu prispevku, v tretom odstavci "Je ich viac, nez si myslis" bolo samozrejme k studentom, nie k odborom typu LGBT studie. To len pre istotu.

  • Blake
    21:53 28.06.2017

    Knaak, ked mi vysvetlis, preco by som tu mal znasat europskych primitivov, potom ti vysvetlim, preco by si mal ty znasat akychkolvek inych.

    fenri este k tvomu dlhemu prispevku niekde na zaciatku:
    v bode 7 pises:
    Úpadek vzdělanosti. Ačkoliv se to spoustě lidí nelíbí opravdové vzdělání je spojeno S PRACÍ, SEBEKÁZNÍ A ODŘÍKÁNÍM. Jenže dnes se po dětech a mládeži chce především schopnost diskutovat a svobodně se projevovat (což znamená, že mohou dělat nic, či bordel, ale nesmí mít příliš svobodné názory).

    nie je schopnost diskusie a slobodneho prejavu rovnakym predpokladom na kvalitneho vzdelanca ako praca atd.? Bez toho to predsa nie je vzdelanec, ale organicky pocitac. Myslim si, ze krivdis mladym, ktori nestuduju LGBT studie, alebo nieco z tych odborov, ktore ti lezia v krku. Je ich viac, nez si myslis.

    inak nie uplne, ale vacsinovo musim suhlasit s tym prispevkom ako celkom, snad okrem bodu o nedovere statu k obcanom - ja k obcanom tohto statu tiez doveru nemam. Ty si zrejme sudny clovek, ktory tym Ontariom otvori obal od potraviny, ale to mnozstvo ludi, ktori by vo falosnom pocite ohrozenia, do ktoreho sa jednoduchsi ludia dost casto dostavaju, otvorili mna, je naozaj dost velke.

    Cim nevolam po zakaze nozov, to ani nahodou, len ako som spomenul, niektore narody nie su pripravene na demokraciu a to nemyslim ako binarnu moznost nepripraveny-diktatura / pripraveny-demokracia, ale skor ako slobodu ako funkciu schopnosti sa jej prisposobit

  • fenri
    20:44 28.06.2017
  • divous
    19:45 28.06.2017

    "Státy vznikly z popudu lidí chránit se před válkou a násilím"...jak se dělá smajlík, který se řehtá a popadá se za břicho?

  • D.i.p
    12:04 28.06.2017

    Ta konference musela být jenom bezbřehým tlacháním. Už jenom jakýsi abstraktní pojem NEPSANÁ společenská smlouva je toho důkazem.

    Ta smlouva je totiž NAPSANÁ a je bohužel tak složitá, že o ní nemá komplexní přehled žádný právník, odborník, který tomuhle oboru zasvětil svůj profesní život. Na smlouvu, která se ohání tím, že její neznalost neomlouvá, je to trochu silný kafe.
    To je první důvod.

    Druhý je ten, že je příliš drahá. Tahle smlouva přerozděluje příliš mnoho peněz, méně jich vrací a ještě vytváří dluhy.

    Taková smlouva je nevýhodná. A protože ji nikdo pořádně nezná, stává se logicky cárem papíru.

  • fenri
    07:13 28.06.2017

    Jan Grohmann: +1
    Poslední větu hoďte vedle tlačítka "Odešli" v každé diskuzi.

  • Jan Grohmann
    00:01 28.06.2017

    pjek: Díky za pochvalu, jen je trochu frustrující, že to opět tlačíte do černobílého sváru Ruska se Západem. Myslet si, že Rusko je nějak "dobré", a že ho zajímá dobro jiných států nebo dokonce vaše osobní dobro, je fakt brutálně utopické. Případně si myslet, že ruská společnost je nějak zdravější, spokojenější nebo má větší "naději" do budoucna.
     
    Přestaňte hledat dobré strany, žádné nejsou. :)

  • Tesil
    21:14 27.06.2017

    PavolR
    Tématem je západní civilizace.
    Mimochodem,zatím co na východě vznikla významná náboženství na západě to byly většinou ideologie.
    Nakonec Rusko si svou krizí prošlo v devadesátých letech.

  • PavolR
    20:59 27.06.2017

    Tesil:
    Predpovede rozpadu prehnitého Západu sa pravidelne objavujú už cez dve storočia.
    Keď už sme pri tom, otázka na všetkých:
    Koľko poznáte za posledných 200 rokov katastrofických predpovedí týkajúcich sa Západu, ktoré nakoniec nepostihli Rusko?

  • Tesil
    20:34 27.06.2017

    Rozpad západní civilizace je v plném proudu.
    Máme tu nárůst asocionálního jednání - drogy,zločinnost.
    Úpadek rodiny- raději nebudu rozvádět.
    Přistěhovalci odmítající začlenění- bez komentáře.
    Člověk by musel být totální ignorant aby toto nezaregistroval.Na to není třeba konference.

  • pjek
    19:26 27.06.2017

    Mimochodem, víte, proč je RF a její řídící centrum v Kremlu oblékáno do kabátu agresora? Taky jste na hlouposti vyplýtvali své zdroje a pokukujete po cizích, jak si je tak trochu přisvojit? Věřím, že nikoli, ale že příklad chápete a z něj správně dedukujete, proč právě zloději volají "chyťte zloděje"...

  • pjek
    19:12 27.06.2017

    Omlouvám se za hektické psaní s chybami, když zde není možnost následné korekce. Co jsou ale formální chyby proti závažným myšlenkově obsahovým? Děkuji Janu Grohmanovi za téma, které má mnohem větší závažnost než tu, jež plyne z pouze povrchního poznání a pochopení reality. Snad si z mého dlouhého a chyb neprostého textu vezmete alespoň námět k přemýšlení... Být dobrý, mravný a statečný - to je úkol domácí přípravy nás všech!

  • pjek
    19:06 27.06.2017

    To, co z pozice egyptologie vnímá Mirek Bárta, je pouze část socioekonomického problému. To, že elity vládnou společnosti, je tzv. biblický projekt ovládnutí davu lidských ovcí úzkou elitou a její obslužnou pro peníze cokoli učinivší sociální vrstvou. Proto elity najímají tolik psychopatů, osob snadno řiditelných a úkolovatelných s vysoce postavenou prioritou v podobě peněžní a majetkové odměny za loajalitu elitě. Místo toho, aby elita učila zbytek společnosti tak, aby se jako celek mohl k elitě přiblížit a pomoici jí kultivovat sebe samu, má dnes taková elita problém najít schopné stratégy se smyslem pro spravedlnost a odpovědnost. Tím elita prokazuje, že vlastně není elitou schopnou společnost řídit, když v tom permanentně selhává - jde o pouhou pseudoelitu. Proč s ní společnost "ruší společenskou smlouvu"? Protože někdy vědomě ví a někdy podvědomě tuší, že směr, jímž obna pseudoelita vede společnost, je falešný, beznadějný a spojený s mnoha závažnými riziky. Málokdo ví, že tam, kde se skutečné elity radí s obyčejnými lidmi o směrech a cílech vývoje, se daří celé společnosti a ta pak přijímá jako celel mravní zásady a jimi upevňuje bezelitní komplexní společenskou smouvu mezi sebou navzájem. Proto RF sílí a USA upadají. Model měkkého otroctví lhostejno zda v hávu liberálně kapitalistickém nebo marxisticky socialistickém je po vyčerpání permanentně přetěžovaných zdrojů odsouzen k destrukci ať již neřiditelným chaosem zevnitř či vyvrácením třeba barbary zvenčí. Historie Mohendžo Dara a Harrapy je poučením, které žádná z následných vládnoucích pseudoelit nepochopila a neustále opakuje staré chyby udržování davo-elitářské společnosti dle biblické koncepce. Komu asi vadili gnostici svou hlubokou vírou na základě osobního dislogu s Bohem, když k němu nepotřebovali církve? Byli zmasakrováni na etapy a zdánlivě zcela vymýceni mocenským klérem. Vzpomeňte na Pád velmoci od Mirka Černého a závěrečnou otázku recitativu: "Toto byl příběh vzestupu a pádu říše římské, měl snad někdo na mysli jinou velmoc?" Opět je globální civilizace v situaci, kdy ji pseudelity vládnoucí dle biblické koncepce (divide et impera!) zavedly na kraj propasti, odkud vede k záchraně jediná cesta - mírová spolupráce mezi národy v alianci, která není nástrojem ničí moci kromě té, jež vyvěrá ze samotné společnosti. Globalizace je prioces objektivní, pokusy o její řízejí jsou vysoce subjektivní. Hádejte, kdo uspěl s deeskalací vztahů mezi Indií a Pakistánem? Kdo s minimem prostředků účinně pomáhá odterorizovat celý svět, nejen Sýrii? Kdo a proč pracuje a euroasijském svazu vzájemné spolupráce a nabízí partnerství i tradičním evropským zemím? Kdo a proč buduje to, co spojuje a co ochraňuje budované? To ke všemu potřebujete návod k použití automatické pračky? Vždyť je již zcela zřejmé, kdo se propadá do nejistoty, frustrace, zmaru a socioekonomické destrukce. Stačí pohlédnout na západ, kde zvláště za Atlantikem je další příklad velmoci, která na své davoelitářství již dlouho stoná a po desetiletí to maskovala snahou o parazitování po celém světě pod líbivými hesly o svobodě a demokracii! Už chápete, proč čím dál více lidí na světě přestává brát ohledy na média a na své politiky a obrací svou důvěru tam, kde je přijímána jako výraz prozření z té hollywoodské fikce. Kdyby každý z nás věnoval své finanční zdroje na přebudování naší společnosti na principech "diktatury" svědomí, nalezl by v této "diktatuře" a v díky ní moudře spoluřízené společnosti mnohem více osobní svobody prodchnuté osobní odpovědností, mnohem více demokracie prodchnuté osobní odpovědností a všudypřítomné ohleduplnosti jako civilizačního výdobytku kritické reflexe špatných a aplikační reflexe dobrých zkušeností. Víte, proč byl Stalin takový "řezník"? Protože dobře věděl, že s parazity vně i uvnitř nový spravedlivý společenský řád prostě úspěšně vybudovat a trvale udržitelně řídit prostě nelze. To jeho přihřátý nohsled Ježov se projevil jako psychopatický likvidátor toho, k čemu Stalin nikdy příkaz nedal, proto byl také bez milosti odstaven. Když slyším psychopaty typu McCaina, je mi líto Američanů, jimž ještě lidskost nezevšedněla. Když budeme důsledně mravní a poctiví, vybudujeme a proti parazitům ubráníme vybudované a ještě to dokážeme společně rozvíjet nikoli pro sebe, ale pro naše děti, vnuky a pravnuky. Tohle není blouznění, to je realita, která může být i tou naší, pokud přestaneme věřit západní protiruské a proatlantické propagandě převracející realitu zcela naruby. Think!

  • Muhamad Demokrat
    18:47 27.06.2017

    RiMr71: Nedokázal jsi mi odpovědět ani na jedinou otázku. Nevím proč, asi se stydíš:) Nebo se bojíš :( . Hanlivě si mě onálepkoval :(, asi si xenofob. Že jste s ferem kamarádi, to mě vůbec nevadí :) a jsem za to rád, každý má mít kamarády, aby nebyl plný nenávisti jako ty.

    Muhaha: ahoj muho :) Soros, to mi nic neříká, možná Schwartz György?
    A konkrétní jména nemám, promiň :(.

    I think there is a resurgence of anti-Semitism because at this point in time Europe has not yet learned how to be multicultural. And I think we are going to be part of the throes of that transformation, which must take place. Europe is not going to be the monolithic societies they once were in the last century. Jews are going to be at the centre of that. It’s a huge transformation for Europe to make. They are now going into a multicultural mode and Jews will be resented because of our leading role. But without that leading role and without that transformation, Europe will not survive.

    Jestli chceš konkrétní jména židů, kteří stojí za procesem multikulturní evropy, bez kterého evropa nepřežije a která se nelíbí rimrovi, tak si je musíš najím sám. Promiň :(

    Takže RiMr71 co s tebou. Píšeš, že ti vadí vše co přínáší židovský multikulturismus, tzn. zadlužená multikulturní Evropa v trvalém "vyjímečném" stavu, plná vojáků na ulicích, se zakázanými vánočními stromečky a těmi nesprávnými neusměvavými názory, se zvyknutím si na to, že občas nějaký obohacovač zabije na koncertě pár desítek dětí, s noGo ne zónami, ale městy a s dívkami a ženami které bez mužského, raději vícemužného doprovodu nebudou moct, časem nejen v noci na ulici. Nebo už ti během hodiny přestala židovská multikulturní evropa vadit? Tak jak je to :).

    Vadí nevadí :)
    Není nutno, není nutno,
    aby bylo přímo veselo,
    hlavně nesmí býti smutno,
    natož aby se brečelo.

    A nechápu proč, mě nazýváš židobijcem, je to nenávistné, rasistické a xenofobní, jediný, komu vadí židovská multikulturní evropa si ty, ty nenávistný xenofobní antisemitisto.

    Ale vlastě ne!, Promiň :((( Omlouvám se :((. Já jsem to celé popletl. Jsem to ale popleta. Píšeš, že obdivuješ židy a izraelce, tudiž i obdivuješ židovskou transformaci evropy, která už nebude monolitická jako v minulém století, ale přejde v plně multikulturní mód a židi budou v čele této transformace. Takže, to, že se ti nelíbí zadlužená multikulturní Evropa v trvalém "vyjímečném" stavu, plná vojáků na ulicích, se zakázanými vánočními stromečky a těmi nesprávnými neusměvavými názory, se zvyknutím si na to, že občas nějaký obohacovač zabije na koncertě pár desítek dětí, s noGo ne zónami, ale městy a s dívkami a ženami které bez mužského, raději vícemužného doprovodu nebudou moct, časem nejen v noci na ulici, to jsi se překlepl. Takže to za tebe opravím.

    RiMr71: Izrael a Židy obdivuju a líbí se mi zadlužená multikulturní Evropa v trvalém "vyjímečném" stavu, plná vojáků na ulicích, se zakázanými vánočními stromečky a těmi nesprávnými neusměvavými názory, se zvyknutím si na to, že občas nějaký obohacovač zabije na koncertě pár desítek dětí, s noGo ne zónami, ale městy a s dívkami a ženami které bez mužského, raději vícemužného doprovodu nebudou moct, časem nejen v noci na ulici.

    Už je to správně. A nebuď takový plný nenávisti a usměj se na multikultuní evropu :).

  • Muhaha
    17:27 27.06.2017

    Pane Muhamade Demokrate, chtěl bych Vás tímto poprosit, zda byste me i ostatním zde diskutujicim odhalil konkrétní jména Židů, kteří stojí v cele neodkladneho(?) procesu multikulti Evropy? Předem děkuji, ja sam tipuji Sorose, kdo je tam dal?

  • RiMr71
    17:16 27.06.2017

    Mojše jede podzemkou a čte arabské noviny. Přistoupí Jojne a strne:
    "Mojše, oni jsou úplnej mešuge! Oni čtou arabské noviny! Proč??"
    Mojše s ledovým klidem odpoví:
    "Nerozčilujou se, Jojne, to je úplně jednoduché. Když čtu naše noviny, tak je to imrvére samý pogrom a persekuce našinců, útoky na Israel, ztráta židovské identity asimilací a smíšenými sňatky a samá mizérie. Ale když čtu arabské noviny, tak co - ? Židi vlastní všechny banky, židi ovládají všechny noviny a televize, židi jsou bohatí a mocní, židi vládnou světu. Neráčej se zlobit, ale není to lepší čtení?"

  • RiMr71
    17:14 27.06.2017

    Izrael a Židy obdivuju, popletenými židobijci jako jsi Ty opovrhuju.

    A že jsme spolu s Fenri v jedné "četě" - to už se tak stává. Fenri Rusko obhajuje (naschvál neříkám "má rád" :) ), já Rusko nesnáším do morku kostí - no a co. Lidé s opačnými názory na subjekt A se často spojí v boji proti subjektu B, když tento by rád multiplikoval své zákazy multipacků piva a legalizoval multiženství...

    ...a to nemluvím o zneužití multikoptér...

  • Muhamad Demokrat
    16:25 27.06.2017

    RiMr71: Tak tomu nerozumím, píšeš, že nechceš, pokud jsem to správně pochopil, problémy které přinesla migrace vytvořená židovským projektem multikulturní evropy a diversity, nadýmá tě (asi žaludeční problémy) když slyšíš slovo multikutlurní a zároveň necítíš zášť vůči židům, kteří takovou společnost vytvářejí, resp. stojí v čele?

    To nená podle mě logiku. To je jako by ses nedejbože ocitl v hitlerově nacistickém německu, a měl odpor vůči všemu, co nacistický systém prováděl, včetně zabíjení židů a zárověň tvrdil, že vůči adolfu hitlerovy, nsdap, či ss nemáš žádné předsudky.

    Ty jsi přece chlap, ne? Spolu s Fenrim. A žiješ v demokracii a můžeš svobodně mluvit, nejsi nekdě jako v hitlerově německu, kde za názory zavírá. Takže nelíbí se ti, to co přínáší multikulturismus, což je židovská teorie, převáděna v evropě do praxe, o soužití různorodých kultur, takžo jako chlap se půjdeš bránit? Jako že si vezmeš do ruky pušku a půjdeš střílet do židů? Ty jsi antisemitista?

    A vidíš, máš pěknou různorodou rodinu a dcera se štastně vdala a má jistě zajištěnou pěknou budoucnost.

    Takže komentu prosím REÁLNÝ stav věcí. Nelíbí se ti, jakým způsobem židé, kteří stojí v čele tohoto neodkladného procesu, transformují evropu. ANO nebo NE.

Stránka 1 z 2