REPORTÁŽ: Rozpadá se západní civilizace?
- 26. 6. 2017
- 90 komentářů
- Jan Grohmann
Armádní noviny se ve čtvrtek v Poslanecké sněmovně zúčastnily konference s názvem Společenská smlouva. Konferenci uspořádala ve spolupráci Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky, Univerzita Karlova v Praze a think-tank Komplexní společnosti. Smyslem konference bylo podchytit a popsat probíhající zásadní proměnu západní společnosti.
“Jeden ze Sedmi zákonů vývoje civilizací jednoznačně ukazuje, že k hluboké krizi společnosti vždy zásadně přispěl rozpad společenské smlouvy, vzájemné sounáležitosti elit a většinové populace a rozchod jejich cílů,” stojí na pozvánce na konferenci Společenská smlouva.
Autorem výroku je Miroslav Bárta, přední český egyptolog, archeolog, zakladatel think-tanku Komplexní společnost a autor řady knih zaobírající se kolapsy, vzestupy a pády civilizací.
Podle Bárty, i dalších členů konference, se právě nepsaná společenská smlouva mezi většinovou společností a státem rozpadá. Proč právě nyní?
Společenská smlouva je filozofický pojem a označuje dohodou mezi všemi členy dané společnosti, kteří se ve prospěch vlády vzdávají části svobod - vláda jim za to zajišťuje ochranu jejich práv a jistot, především v oblasti bezpečnosti a následně i v dalších oblastech.
Pokud se většinové společností daří dobře, a jsou uspokojovány její potřeby především v oblasti životní úrovně a bezpečnosti, tak společnost nemá důvod tlačit na změnu vlády nebo dokonce na změnu společenského uspořádaní.
Společenská smlouva je sice z principu nedobrovolnou „smlouva mezi nerovnými subjekty” (elity vs. většinová společnost), ale protože je nezbytná pro fungování organizované společnosti, musí v nějaké formě existovat.
Krize přichází v době, kdy se nahromadí problémy většinové společnosti, které elity nedokáží řešit. Velmi často jsou hlavní příčinou klimatické změny, nadměrné zvýšení mandatorních nákladů (zákonem stanovené výdaje - důchody, nemocenské dávky, apod.), snížení efektivity státní administrativy, nadměrný růst byrokracie, migrační tlak, narušení mechanismu sdílení zdrojů (voda, suroviny, peníze, atd.) a jejich přerozdělování a ekonomická krize.
Získává-li většinová společnost západní Evropy pocit, že elity jsou odtrženy od reality běžného života, ztrácí elity legitimitu. V historii právě takový stav mnohdy vedl k rozpadu společenské smlouvy - hroutí se staré uspořádaní společnosti (rozpad) a vzniká nové (regenerace).
Klasickým rozpadem společenské smlouvy byl konec komunismu v ČR v roce 1989, Arabské jaro nebo Velká francouzská revoluce (1788 - 1789). Klíčové je, že ve všech případech docházelo ke změnám skokově, nikoliv pozvolna.
Problémy se hromadily roky nebo desítky let, ke změně pak stačil malý “spouštěč”, který uvolnil stavidla nahromaděných problémů a frustrace společnosti. Např. v případě rozpadu komunismu v ČSSR to byl zásah policie proti studenům na Národní třídě, v případě Arabského jara sebeupálení tuniského pouličního prodavače Muhammada Buazízího.
Martin Kovář o Společenské smlouvě. Další videa z konference.
Současné klima v západním světě (ale i jinde) ukazuje, že společnost začíná společenskou smlouvu považovat za narušenou a pouze čeká na onen “spouštěč”, který odstartuje rozsáhlé a skokové změny v západní společnosti.
Podle Martina Kováře, českého historika, ukázkovým příkladem indicií narušení společenské smlouvy byly parlamentní volby ve Francii. I když je země ve výjimečném stavu, k volbám přišlo jen 40 % lidí, tj. nejmíň lidi za 60 let - tedy dokonce ani při vyhlášeném výjimečném stavu osud země nezajímá většinu Francouzů.
Příkladem je i vzestup politiků a stran vymezující se proti zavedeným elitám - příkladem je vítězství Trumpa, volební úspěch Le Penové ve Francii nebo Geerta Wilderse v Nizozemsku.
Rostoucí nedůvěru společnosti k elitám způsobuje samozřejmě i migrační krize. Populaci nikdo nevysvětluje (alespoň ne srozumitelným způsobem) jaké jsou její příčiny a jaká jsou řešení. Výsledkem je narůstající oprávněný pocit ohrožení pociťovaný evropskou společností.
Miroslav Bárta
Slavný německý sociolog Max Weber definoval stát jako „komunitu, která má (s úspěchem) na určitém území monopol na legitimní použití fyzické síly.“ Jiný sociolog, Anthony Giddens k tomu dodává, že slovo legitimní znamená, že osoby podléhající autoritě vlády jsou s tímto stavem srozuměny (a tedy platí společenská smlouva).
Státy vznikly z popudu lidí chránit se před válkou a násilím - na oplátku lid obětoval část svých svobod ve prospěch vyššího celku (státu), který lidi na svém území chrání a pouze on a jenom on (tedy stát) může na území použít fyzickou sílu (armáda, policie).
Pokud však vláda neumí, nebo nezvládá vysvětlovat a především efektivně reagovat na případné hrozby podrývá základy společenské smlouvy. V našem případě se přitom nejedná pouze o vládu daného státu, ale také o vedení Evropské unie, která sice vynucuje dodržování společenské smlouvy po obyvatelích evropských států, ale zároveň podrývá (z pohledu většinové společnosti) základní smysl existence státu - tedy poskytování bezpečí vlastním obyvatelům.
“Toto jsou hlavní důvody, proč je třeba se nad současnou společností a trendy v jejím vývoji třeba zamýšlet a uvažovat o možných důsledcích aktuálního jednání, rozchodu elit s většinovou populací a mnoha dalšími faktory. Prosperita každé komunity či civilizace totiž vždy stála, stojí a bude stát na myšlence, na vnitřním obsahu. Bez něj následuje bez výjimky vykořenění a pád,” uzavírá Miroslav Bárta.
Související články
NÁZOR: Rusko se chystá na totální válku kvůli Jaltě 2.0
V ruském vojenském magazínu Vojensko-průmyslový kurýr (VPK) vyšel článek Povolání - Patriot od ...
- 30.03.2017
- 251 komentářů
- Jan Grohmann
Nebezpečný bratr: Současná krize v bělorusko-ruských vztazích
Bělorusko je v západních médiích často charakterizováno jako „poslední diktatura Evropy" a jako ...
- 11.04.2017
- 19 komentářů
- Alexander Starun
KOMENTÁŘ: Neexistující korejská krize
V posledních dvou týdnech se v médiích objevovaly zprávy vzbuzující pocit, že válka na Korejském ...
- 20.04.2017
- 32 komentářů
- Michael Myklín
Katarská krize a dvojkolejnost americké zahraniční politiky
Krize v Perském zálivu uzavírá svůj druhý týden. Katar se nachází pod blokádou svých sousedů Saúdské ...
- 19.06.2017
- 2 komentářů
- Klára Šubíková
Tesil: Predpovede rozpadu prehnitého Západu sa pravidelne objavujú už cez dve storočia. Keď už sme pri tom, otázka na všetkých: Koľko poznáte za posledných 200 rokov ...Zobrazit celý příspěvek
Tesil:
Predpovede rozpadu prehnitého Západu sa pravidelne objavujú už cez dve storočia.
Keď už sme pri tom, otázka na všetkých:
Koľko poznáte za posledných 200 rokov katastrofických predpovedí týkajúcich sa Západu, ktoré nakoniec nepostihli Rusko?Skrýt celý příspěvekRozpad západní civilizace je v plném proudu. Máme tu nárůst asocionálního jednání - drogy,zločinnost. Úpadek rodiny- raději nebudu rozvádět. Přistěhovalci odmítající začlenění- ...Zobrazit celý příspěvek
Rozpad západní civilizace je v plném proudu.
Máme tu nárůst asocionálního jednání - drogy,zločinnost.
Úpadek rodiny- raději nebudu rozvádět.
Přistěhovalci odmítající začlenění- bez komentáře.
Člověk by musel být totální ignorant aby toto nezaregistroval.Na to není třeba konference.Skrýt celý příspěvekMimochodem, víte, proč je RF a její řídící centrum v Kremlu oblékáno do kabátu agresora? Taky jste na hlouposti vyplýtvali své zdroje a pokukujete po cizích, jak si je tak trochu ...Zobrazit celý příspěvek
Mimochodem, víte, proč je RF a její řídící centrum v Kremlu oblékáno do kabátu agresora? Taky jste na hlouposti vyplýtvali své zdroje a pokukujete po cizích, jak si je tak trochu přisvojit? Věřím, že nikoli, ale že příklad chápete a z něj správně dedukujete, proč právě zloději volají "chyťte zloděje"...Skrýt celý příspěvek
Omlouvám se za hektické psaní s chybami, když zde není možnost následné korekce. Co jsou ale formální chyby proti závažným myšlenkově obsahovým? Děkuji Janu Grohmanovi za téma, ...Zobrazit celý příspěvek
Omlouvám se za hektické psaní s chybami, když zde není možnost následné korekce. Co jsou ale formální chyby proti závažným myšlenkově obsahovým? Děkuji Janu Grohmanovi za téma, které má mnohem větší závažnost než tu, jež plyne z pouze povrchního poznání a pochopení reality. Snad si z mého dlouhého a chyb neprostého textu vezmete alespoň námět k přemýšlení... Být dobrý, mravný a statečný - to je úkol domácí přípravy nás všech!Skrýt celý příspěvek
To, co z pozice egyptologie vnímá Mirek Bárta, je pouze část socioekonomického problému. To, že elity vládnou společnosti, je tzv. biblický projekt ovládnutí davu lidských ovcí ...Zobrazit celý příspěvek
To, co z pozice egyptologie vnímá Mirek Bárta, je pouze část socioekonomického problému. To, že elity vládnou společnosti, je tzv. biblický projekt ovládnutí davu lidských ovcí úzkou elitou a její obslužnou pro peníze cokoli učinivší sociální vrstvou. Proto elity najímají tolik psychopatů, osob snadno řiditelných a úkolovatelných s vysoce postavenou prioritou v podobě peněžní a majetkové odměny za loajalitu elitě. Místo toho, aby elita učila zbytek společnosti tak, aby se jako celek mohl k elitě přiblížit a pomoici jí kultivovat sebe samu, má dnes taková elita problém najít schopné stratégy se smyslem pro spravedlnost a odpovědnost. Tím elita prokazuje, že vlastně není elitou schopnou společnost řídit, když v tom permanentně selhává - jde o pouhou pseudoelitu. Proč s ní společnost "ruší společenskou smlouvu"? Protože někdy vědomě ví a někdy podvědomě tuší, že směr, jímž obna pseudoelita vede společnost, je falešný, beznadějný a spojený s mnoha závažnými riziky. Málokdo ví, že tam, kde se skutečné elity radí s obyčejnými lidmi o směrech a cílech vývoje, se daří celé společnosti a ta pak přijímá jako celel mravní zásady a jimi upevňuje bezelitní komplexní společenskou smouvu mezi sebou navzájem. Proto RF sílí a USA upadají. Model měkkého otroctví lhostejno zda v hávu liberálně kapitalistickém nebo marxisticky socialistickém je po vyčerpání permanentně přetěžovaných zdrojů odsouzen k destrukci ať již neřiditelným chaosem zevnitř či vyvrácením třeba barbary zvenčí. Historie Mohendžo Dara a Harrapy je poučením, které žádná z následných vládnoucích pseudoelit nepochopila a neustále opakuje staré chyby udržování davo-elitářské společnosti dle biblické koncepce. Komu asi vadili gnostici svou hlubokou vírou na základě osobního dislogu s Bohem, když k němu nepotřebovali církve? Byli zmasakrováni na etapy a zdánlivě zcela vymýceni mocenským klérem. Vzpomeňte na Pád velmoci od Mirka Černého a závěrečnou otázku recitativu: "Toto byl příběh vzestupu a pádu říše římské, měl snad někdo na mysli jinou velmoc?" Opět je globální civilizace v situaci, kdy ji pseudelity vládnoucí dle biblické koncepce (divide et impera!) zavedly na kraj propasti, odkud vede k záchraně jediná cesta - mírová spolupráce mezi národy v alianci, která není nástrojem ničí moci kromě té, jež vyvěrá ze samotné společnosti. Globalizace je prioces objektivní, pokusy o její řízejí jsou vysoce subjektivní. Hádejte, kdo uspěl s deeskalací vztahů mezi Indií a Pakistánem? Kdo s minimem prostředků účinně pomáhá odterorizovat celý svět, nejen Sýrii? Kdo a proč pracuje a euroasijském svazu vzájemné spolupráce a nabízí partnerství i tradičním evropským zemím? Kdo a proč buduje to, co spojuje a co ochraňuje budované? To ke všemu potřebujete návod k použití automatické pračky? Vždyť je již zcela zřejmé, kdo se propadá do nejistoty, frustrace, zmaru a socioekonomické destrukce. Stačí pohlédnout na západ, kde zvláště za Atlantikem je další příklad velmoci, která na své davoelitářství již dlouho stoná a po desetiletí to maskovala snahou o parazitování po celém světě pod líbivými hesly o svobodě a demokracii! Už chápete, proč čím dál více lidí na světě přestává brát ohledy na média a na své politiky a obrací svou důvěru tam, kde je přijímána jako výraz prozření z té hollywoodské fikce. Kdyby každý z nás věnoval své finanční zdroje na přebudování naší společnosti na principech "diktatury" svědomí, nalezl by v této "diktatuře" a v díky ní moudře spoluřízené společnosti mnohem více osobní svobody prodchnuté osobní odpovědností, mnohem více demokracie prodchnuté osobní odpovědností a všudypřítomné ohleduplnosti jako civilizačního výdobytku kritické reflexe špatných a aplikační reflexe dobrých zkušeností. Víte, proč byl Stalin takový "řezník"? Protože dobře věděl, že s parazity vně i uvnitř nový spravedlivý společenský řád prostě úspěšně vybudovat a trvale udržitelně řídit prostě nelze. To jeho přihřátý nohsled Ježov se projevil jako psychopatický likvidátor toho, k čemu Stalin nikdy příkaz nedal, proto byl také bez milosti odstaven. Když slyším psychopaty typu McCaina, je mi líto Američanů, jimž ještě lidskost nezevšedněla. Když budeme důsledně mravní a poctiví, vybudujeme a proti parazitům ubráníme vybudované a ještě to dokážeme společně rozvíjet nikoli pro sebe, ale pro naše děti, vnuky a pravnuky. Tohle není blouznění, to je realita, která může být i tou naší, pokud přestaneme věřit západní protiruské a proatlantické propagandě převracející realitu zcela naruby. Think!Skrýt celý příspěvek
RiMr71: Nedokázal jsi mi odpovědět ani na jedinou otázku. Nevím proč, asi se stydíš:) Nebo se bojíš :( . Hanlivě si mě onálepkoval :(, asi si xenofob. Že jste s ferem kamarádi, to ...Zobrazit celý příspěvek
RiMr71: Nedokázal jsi mi odpovědět ani na jedinou otázku. Nevím proč, asi se stydíš:) Nebo se bojíš :( . Hanlivě si mě onálepkoval :(, asi si xenofob. Že jste s ferem kamarádi, to mě vůbec nevadí :) a jsem za to rád, každý má mít kamarády, aby nebyl plný nenávisti jako ty.
Muhaha: ahoj muho :) Soros, to mi nic neříká, možná Schwartz György?
A konkrétní jména nemám, promiň :(.
I think there is a resurgence of anti-Semitism because at this point in time Europe has not yet learned how to be multicultural. And I think we are going to be part of the throes of that transformation, which must take place. Europe is not going to be the monolithic societies they once were in the last century. Jews are going to be at the centre of that. It’s a huge transformation for Europe to make. They are now going into a multicultural mode and Jews will be resented because of our leading role. But without that leading role and without that transformation, Europe will not survive.
Jestli chceš konkrétní jména židů, kteří stojí za procesem multikulturní evropy, bez kterého evropa nepřežije a která se nelíbí rimrovi, tak si je musíš najím sám. Promiň :(
Takže RiMr71 co s tebou. Píšeš, že ti vadí vše co přínáší židovský multikulturismus, tzn. zadlužená multikulturní Evropa v trvalém "vyjímečném" stavu, plná vojáků na ulicích, se zakázanými vánočními stromečky a těmi nesprávnými neusměvavými názory, se zvyknutím si na to, že občas nějaký obohacovač zabije na koncertě pár desítek dětí, s noGo ne zónami, ale městy a s dívkami a ženami které bez mužského, raději vícemužného doprovodu nebudou moct, časem nejen v noci na ulici. Nebo už ti během hodiny přestala židovská multikulturní evropa vadit? Tak jak je to :).
Vadí nevadí :)
Není nutno, není nutno,
aby bylo přímo veselo,
hlavně nesmí býti smutno,
natož aby se brečelo.
A nechápu proč, mě nazýváš židobijcem, je to nenávistné, rasistické a xenofobní, jediný, komu vadí židovská multikulturní evropa si ty, ty nenávistný xenofobní antisemitisto.
Ale vlastě ne!, Promiň :((( Omlouvám se :((. Já jsem to celé popletl. Jsem to ale popleta. Píšeš, že obdivuješ židy a izraelce, tudiž i obdivuješ židovskou transformaci evropy, která už nebude monolitická jako v minulém století, ale přejde v plně multikulturní mód a židi budou v čele této transformace. Takže, to, že se ti nelíbí zadlužená multikulturní Evropa v trvalém "vyjímečném" stavu, plná vojáků na ulicích, se zakázanými vánočními stromečky a těmi nesprávnými neusměvavými názory, se zvyknutím si na to, že občas nějaký obohacovač zabije na koncertě pár desítek dětí, s noGo ne zónami, ale městy a s dívkami a ženami které bez mužského, raději vícemužného doprovodu nebudou moct, časem nejen v noci na ulici, to jsi se překlepl. Takže to za tebe opravím.
RiMr71: Izrael a Židy obdivuju a líbí se mi zadlužená multikulturní Evropa v trvalém "vyjímečném" stavu, plná vojáků na ulicích, se zakázanými vánočními stromečky a těmi nesprávnými neusměvavými názory, se zvyknutím si na to, že občas nějaký obohacovač zabije na koncertě pár desítek dětí, s noGo ne zónami, ale městy a s dívkami a ženami které bez mužského, raději vícemužného doprovodu nebudou moct, časem nejen v noci na ulici.
Už je to správně. A nebuď takový plný nenávisti a usměj se na multikultuní evropu :).Skrýt celý příspěvekPane Muhamade Demokrate, chtěl bych Vás tímto poprosit, zda byste me i ostatním zde diskutujicim odhalil konkrétní jména Židů, kteří stojí v cele neodkladneho(?) procesu multikulti ...Zobrazit celý příspěvek
Pane Muhamade Demokrate, chtěl bych Vás tímto poprosit, zda byste me i ostatním zde diskutujicim odhalil konkrétní jména Židů, kteří stojí v cele neodkladneho(?) procesu multikulti Evropy? Předem děkuji, ja sam tipuji Sorose, kdo je tam dal?Skrýt celý příspěvek
Mojše jede podzemkou a čte arabské noviny. Přistoupí Jojne a strne: "Mojše, oni jsou úplnej mešuge! Oni čtou arabské noviny! Proč??" Mojše s ledovým klidem odpoví: ...Zobrazit celý příspěvek
Mojše jede podzemkou a čte arabské noviny. Přistoupí Jojne a strne:
"Mojše, oni jsou úplnej mešuge! Oni čtou arabské noviny! Proč??"
Mojše s ledovým klidem odpoví:
"Nerozčilujou se, Jojne, to je úplně jednoduché. Když čtu naše noviny, tak je to imrvére samý pogrom a persekuce našinců, útoky na Israel, ztráta židovské identity asimilací a smíšenými sňatky a samá mizérie. Ale když čtu arabské noviny, tak co - ? Židi vlastní všechny banky, židi ovládají všechny noviny a televize, židi jsou bohatí a mocní, židi vládnou světu. Neráčej se zlobit, ale není to lepší čtení?"Skrýt celý příspěvekIzrael a Židy obdivuju, popletenými židobijci jako jsi Ty opovrhuju. A že jsme spolu s Fenri v jedné "četě" - to už se tak stává. Fenri Rusko obhajuje (naschvál neříkám "má ...Zobrazit celý příspěvek
Izrael a Židy obdivuju, popletenými židobijci jako jsi Ty opovrhuju.
A že jsme spolu s Fenri v jedné "četě" - to už se tak stává. Fenri Rusko obhajuje (naschvál neříkám "má rád" :) ), já Rusko nesnáším do morku kostí - no a co. Lidé s opačnými názory na subjekt A se často spojí v boji proti subjektu B, když tento by rád multiplikoval své zákazy multipacků piva a legalizoval multiženství...
...a to nemluvím o zneužití multikoptér...Skrýt celý příspěvekRiMr71: Tak tomu nerozumím, píšeš, že nechceš, pokud jsem to správně pochopil, problémy které přinesla migrace vytvořená židovským projektem multikulturní evropy a diversity, ...Zobrazit celý příspěvek
RiMr71: Tak tomu nerozumím, píšeš, že nechceš, pokud jsem to správně pochopil, problémy které přinesla migrace vytvořená židovským projektem multikulturní evropy a diversity, nadýmá tě (asi žaludeční problémy) když slyšíš slovo multikutlurní a zároveň necítíš zášť vůči židům, kteří takovou společnost vytvářejí, resp. stojí v čele?
To nená podle mě logiku. To je jako by ses nedejbože ocitl v hitlerově nacistickém německu, a měl odpor vůči všemu, co nacistický systém prováděl, včetně zabíjení židů a zárověň tvrdil, že vůči adolfu hitlerovy, nsdap, či ss nemáš žádné předsudky.
Ty jsi přece chlap, ne? Spolu s Fenrim. A žiješ v demokracii a můžeš svobodně mluvit, nejsi nekdě jako v hitlerově německu, kde za názory zavírá. Takže nelíbí se ti, to co přínáší multikulturismus, což je židovská teorie, převáděna v evropě do praxe, o soužití různorodých kultur, takžo jako chlap se půjdeš bránit? Jako že si vezmeš do ruky pušku a půjdeš střílet do židů? Ty jsi antisemitista?
A vidíš, máš pěknou různorodou rodinu a dcera se štastně vdala a má jistě zajištěnou pěknou budoucnost.
Takže komentu prosím REÁLNÝ stav věcí. Nelíbí se ti, jakým způsobem židé, kteří stojí v čele tohoto neodkladného procesu, transformují evropu. ANO nebo NE.Skrýt celý příspěvekBlake: Mna skor udivuje to nekonecne mavanie migrantami niektorych ludi, ako najvacsou a jedinou hrozbou europskej spolocnosti. Ano, integracia tychto ludi zhltne nemale zdroje - ...Zobrazit celý příspěvek
Blake: Mna skor udivuje to nekonecne mavanie migrantami niektorych ludi, ako najvacsou a jedinou hrozbou europskej spolocnosti. Ano, integracia tychto ludi zhltne nemale zdroje - budu sa s nami musiet naucit zit a ti primitivnejsi medzi nami sa budu musiet naucit zit s nimi a to potrva. Ale nie je to jadro toho, co rozdeluje europske staty. To je niekde omnoho hlbsie.
Mě zase udivuje proč by jsme měli mýt v Evropě primitivní muslimáky a negry z Afriky. Proč by měla Evropa něco dávat na jejich integraci? Nikdy tu nebyli, jen nás neustále napadali a naši předkové pokládali své životy aby je odrazili! Proč se mají v Evropě podporovat tito násilní barbaři a nepodporuje se evropské obyvatestvo? Je snad málo teroristických útoků? Je snad málo No-Go zon v evropských městech kam bílý člověk nemůže vejít? Že to není problém Blakeu? Evropa stojí na pokraji občanské války. Je jen na nás jak se k tomu postavíme.
Nemám problém s muslimama ani černochama pokud jsou mimo Evropu. Když pomoc, tak těm kteří to opravdu potřebují a to jsou chudáci lidé v Race, Allepu... . Nemají prostředky ani možnost útéc od války. Nebudu podporovat krysy z Etrie, Sudánu atd. kteří sem přišli krást, prodávat drogy, znásilňovat a vraždit!Skrýt celý příspěvek...jen chci upozornit, že jediná rasa kterou nemám v rodině je asiat. Máme muslimského Turka v německé větvi, taky máme černocha černého až je modrý a dcera se šťastně vdala za ...Zobrazit celý příspěvek
...jen chci upozornit, že jediná rasa kterou nemám v rodině je asiat. Máme muslimského Turka v německé větvi, taky máme černocha černého až je modrý a dcera se šťastně vdala za Žida s izraelským pasem. Takže předsudky opravdu netrpím, jen komentuju REÁLNÝ stav věci jak ho vidím.Skrýt celý příspěvek
" V německu, ta neomarxistická pakáž, jak si ji tak hanlivě označil, pracuje pouze na transformaci evropy na multikulturni," S tím já souhlasím, na ten přerod spotřebují ...Zobrazit celý příspěvek
" V německu, ta neomarxistická pakáž, jak si ji tak hanlivě označil, pracuje pouze na transformaci evropy na multikulturni,"
S tím já souhlasím, na ten přerod spotřebují bohatství vytvořené předešlými generacemi a výsledkem bude zadlužená multikulturní Evropa v trvalém "vyjímečném" stavu, plná vojáků na ulicích, se zakázanými vánočními stromečky a těmi nesprávnými neusměvavými názory, se zvyknutím si na to, že občas nějaký obohacovač zabije na koncertě pár desítek dětí, s noGo ne zónami, ale městy a s dívkami a ženami které bez mužského, raději vícemužného doprovodu nebudou moct, časem nejen v noci na ulici.
TOhle není fantasmagorie, zárodky už máme.
Jediné slovo s "multi" které mě nenadýmá je "multikára"...Skrýt celý příspěvekPříčinou problémů je vysoká porodnost třetího světa a současně nízká porodnost vyspělého světa. V Africe roste populace exponenciálně a my jim ještě na dálku adoptujeme děcka a ...Zobrazit celý příspěvek
Příčinou problémů je vysoká porodnost třetího světa a současně nízká porodnost vyspělého světa. V Africe roste populace exponenciálně a my jim ještě na dálku adoptujeme děcka a pomáháme přežít. Jistě bohulibé, ale upřímně řečeno si vyživujeme budoucí nájezdníky. Místo obilí bychom jim měli posílat antikoncepci. V Egyptě přibývá milion lidí ročně. Máme vůbec nárok na přežití, pokud se ani neumíme rozmnožovat? Podle jakéhosi modelu má být v ČR roku 2100 okolo 6mil. obyvatel, tedy téměř polovina, zatímco počet obyvatel planety se zdvojnásobí. K tomu není co dodat, zřejmě si nás zbytek planety vystaví v klecích jako kuriozitu.Skrýt celý příspěvek
RiMr71: V německu, ta neomarxistická pakáž, jak si ji tak hanlivě označil, pracuje pouze na transformaci evropy na multikulturni, bez toho by evopa nepřežila, jak říkala B. ...Zobrazit celý příspěvek
RiMr71: V německu, ta neomarxistická pakáž, jak si ji tak hanlivě označil, pracuje pouze na transformaci evropy na multikulturni, bez toho by evopa nepřežila, jak říkala B. Spectre, a v čele této nutné transformace stojí židé. Tvá řeč je plná nenávisti, máš snad něco proti židům? Vypadá to, že jsi xenofob, rasista a plný nenávuisti.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...