Rescue Trailer: Novinky od českého výrobce taktických přívěsů pro armádu a záchranné složky

Rescue Trailer: Novinky od českého výrobce taktických přívěsů pro armádu a záchranné složky
Rescue Trailer / Rescue Trailer (Zvětšit)

Před rokem jsme přinesli informace o novém českém výrobci záchranných nebo chcete-li taktických přívěsů Rescue Trailer. Na začátku roku 2022 zakladatelé společnosti představili svou vizi a ukázali podobu přívěsu. V dnešním rozhovoru se dozvíme poslední novinky o tomto zajímavě řešeném logistickém přívěsu.

Menší rodinnou firmu Rescue Trailer vedou bratři Jakub a Jan Tomešovi. Starší Jan je strůjcem celého konceptu, zatímco Jakub se stará o obchodní záležitosti. Firma Rescue Trailer představila minulý rok svůj koncept na veletrhu Future Forces Forum a navázala významná partnerství.

Jaká byla odezva na oficiální představení vašeho přívěsu na veletrhu Future Forces v říjnu 2022? Loňský rok jste měli jistě hodně napilno, abyste se dostali od obrázků k hotovému produktu.
Loňský rok byl opravdu náročný. Trochu nám hrálo do karet odložení veletrhu kvůli covidu, byť z jiných důvodů to pro nás také bylo velmi složité. Ale o covidu už bylo řečeno a napsáno více než dost, takže to už je doufám minulostí. Když jsme vám loni v lednu ukazovali obrázky budoucího přívěsu, tak jsme samozřejmě nebyli s projektem na začátku. Byl za námi zhruba dvouletý vývoj, kdy jsme řešili jednotlivé prvky přívěsu a jejich funkčnost si ověřovali např. s Technickou univerzitou v Bratislavě.
Také nám pomohl náš současný výrobní partner a dodavatel společnost Knott. Tuto společnost jsme původně oslovili pouze jako potenciálního dodavatele komponentů podvozku, ale nakonec mezi námi vzniklo partnerství, kdy s nimi mnoho věcí konzultujeme a spoléháme se i na jejich know-how. Přeci jen se v tomto segmentu pohybují už dlouho, takže i pro naše zákazníky jsou jistou zárukou kvality našeho produktu a dostupnosti servisního zázemí. Každopádně s přispěním celého našeho týmu se podařilo přívěs týden před veletrhem dokončit, otestovat na polygonu, vše nafotit, natočit a vyrobit reklamní materiály. Hlavně poslední dny před veletrhem byly opravdu náročné. Měli jsme na poměry ostatních vystavovatelů velký stánek, takže jsme byli dobře vidět. Během třech dnů k nám zavítaly delegace z celého světa, ale hodně času u nás strávili také zástupci českého i slovenského Ministerstva obrany.
Můžeme říci, že s výsledkem jsme více než spokojeni. Na veletrhu jsme získali mnoho důležitých kontaktů, na kterých stavíme budoucí spolupráci a plány na letošní rok. Stali jsme se také členy AOBP, která nám velice pomáhá s navazováním obchodních kontaktů a s propagací. Řekl bych, že především díky nim a také díky Czechtradu budeme letos náš přívěs prezentovat např. na veletrhu v Řecku nebo v Egyptě.

Jak na váš produkt reagují další zavedené společnosti? Řekněme ti velcí hráči, kteří s podobnými produkty úspěšně obchodují nebo je vyrábějí?
Především je potřeba říci, že podobný produkt jsme u konkurence nenašli. Jistě, jsou tu přívěsy pro převoz techniky, přívěsy se zázemím a nástroji nebo mobilní kontejnery, ale nic, co by bylo naší konkurencí, nikdo nevyrábí. Jinak myslím, že nás velké firmy ještě příliš nezaregistrovaly. To je koneckonců jeden z cílů pro tento rok, aby minimálně v Česku každý z našeho oboru věděl, že Rescue Trailer má řešení pro logistiku lidí a materiálu, se kterým chce na trhu uspět.

Takže jste našli díru na trhu?
Věříme, že do určité míry ano. Ale nese to s sebou i nečekaná negativa. Zkuste armádě prodat něco, na co „nemá tabulku“. Nikdo nic takového nezná, takže i jednání jsou složitá. Pokud armáda neví, že náš přívěs může potřebovat, tak o něj zároveň nemůže projevit zájem. Je před námi ještě mnoho schůzek a propagace. Ale to patří ke každému oboru a k tomuto obzvlášť.

Cílíte především na armádu? Co Rescue Trailer armádě nabízí?
Cílíme na všechny potencionální zákazníky. Máme případové studie pro hasiče, policii, pro použití v chemičkách a elektrárnách nebo při živelních katastrofách. Uplatnění nacházíme všude, kde je potřeba levně a efektivně přepravovat lidi, případně jim poskytnout potřebné zázemí, ať už jako stanice první pomoci nebo jako mobilní stanoviště pro hraniční hlídky. Základní přidanou hodnotou přívěsu je jeho skládací koncepce. Jak už vyplývá z označení modelu - EFT, tedy Extreme Folding Transport.
Přívěs má sofistikovanou skládací koncepci, díky které šetří místo při jeho přepravě do místa použití nebo při jeho skladování. Na plochu, kam by se vešel jeden přívěs ve stavu „Ready to GO“, tak označujeme stav pro použití v akci, lze umístit tři přívěsy ve stavu „Ready to Transport“, tedy ve stavu pro převoz a skladování. Významně tedy šetříme logistické náklady. Podobně k tomu přistupoval už Henry Ford, když posílal na frontu svá nákladní auta. Navíc sestavení Rescue Traileru je opravdu jednoduché a rychlé, zvládnou to dvě osoby za cca dvě hodiny. Není potřeba žádné speciální pracoviště nebo nářadí. Prostě se to všechno vyklopí na pantech a sešroubuje.
Celá konstrukce je řešena hlavně šroubovými spoji, což zaručuje její tuhost, ale také snadnou výměnu poškozených dílů. Rescue Trailer má být nejen dostupným, ale také trvanlivým řešením. S nadsázkou lze říci, že je to pořád jen kus oceli na kolech, bez sofistikovaných systémů, čidel a věcí, co se mohou pokazit.
Na druhou stranu má přívěs zabudovanou trakční baterii a elektro centrálu s kompaktními rozměry, která poskytuje až 3,5 kW, takže je nezávislý na připojení k síti. Můžete si v něm nabít telefon přes zabudované USB nebo klidně uvařit kafe. Pochopitelně je možné ho napájet i externě ze sítě. V přívěsu máme vzorovou výbavu: sadu první pomoci, potravinové dávky, nářadí nebo elektrický naviják. Nabízíme ale také možnost individuální zástavby, takže můžete mít třeba defibrilátor nebo pojízdnou chemickou laboratoř.
Díky nastavitelné oji je možné táhnout přívěs za osobními i nákladními vozy. V terénu posádce poskytuje komfort díky nezávislému zavěšení všech kol. Navíc nehrozí poškození tlumičů, protože žádné nemá. Vše je ukryto v těle nápravy. V přívěsu je také zabudovaná nádrž na vodu a ve střeše jeřáb, takže můžete na střešní ploše 10 m2 převážet těžká břemena, která tam lehce naložíte. Vzadu je nákladová rampa pro lepší přístup nebo pro případ, že chcete převážet zraněné osoby. Pro tento účel je přívěs vybaven dvěma nosítky, která slouží zároveň k uzavření oken, tedy nechráněných ploch.
Celý přívěs umíme opatřit balistickou ochranou, a právě nosítka pak chrání otevřené plochy přívěsu, protože je v nich balistická vložka. Máme testy na zásah střepinou, ale i na puškové ráže. Snažili jsme se myslet na všechno. Pochopitelně nám velmi pomohli všichni, se kterými jsme vývoj konzultovali. Na veletrzích jsme mluvili s řadovými vojáky, s hasiči, ale i s majiteli obchodních společností, kteří mají kontakty, aby náš přívěs dostali na zahraniční trhy. Každý přispěl svým názorem a my jsme se to nejlepší snažili do přívěsu zapracovat. Použití se tedy meze opravdu nekladou.

Lze si Rescue Trailer od vás koupit jako obyčejný smrtelník?
Určitě ano! Rescue Trailer nespadá pod tzv. vojenský materiál. Přestože své využití nalézá také ve válečných konfliktech, tak ho klidně můžete vlastnit a tahat ho třeba za svým běžně dostupným Hiluxem. Má globální homologaci do 3,5 t, takže splňuje vše, co má. Cena bez balistické ochrany je pod dva miliony korun.

Jaké jsou další plány? Bude nějaký přívěs EFT verze 2?
Letos se budeme soustředit hlavně na propagaci tohoto modelu. Čekají nás veletrhy, předváděčky a další testování. Cílem je dostat na tuzemský trh první exempláře, které budou referencí pro další rozvoj a zahraniční trhy. Komunikujeme např. s vrcholnými zástupci Ukrajinské armády o možnosti předvedení Rescue Traileru v jejich podmínkách. Čekají nás schůzky s řediteli zahraničních poboček Czechtradu, přičemž s jedním už jednáme o konkrétním obchodu. Jsme v kontaktu s obchodními společnostmi, které nás nabízejí svým klientům, takže se toho děje opravdu hodně. Každopádně jednu novinku už máme rozpracovanou.
Model EFT bude mít možnost rozkládací střechy, tzn. že kolem přívěsu vznikne další zastřešená plocha, která poskytne ochranu před deštěm nebo sluncem. Celé řešení bude nainstalované na střeše a jeho sestavení bude, jak už je naším zvykem, velice jednoduché a rychlé. Pracovně tomu říkáme Oasis a velmi pravděpodobně to představíme na jednom z letošních veletrhů.

Jakou máte výrobní kapacitu? Jste schopni uspokojit případné objednávky už v letošním roce?
V letošním roce jsme schopni garantovat výrobu čtyř kusů do měsíce. V případě, že se nám podaří už letos na trhu uspět a kapacity by snad nestačily, tak jsme schopni na to adekvátně reagovat a postupně výrobu navýšit. Cílem je samozřejmě uspokojit objednávky tak, jak budou přicházet.

Nahlásit chybu v článku


Související články

Kuchaři a dílenští, za bojovými jednotkami nezaostávají

Tábor/ Logistika AČR má samozřejmě svá specifika. Jejich úkolem samozřejmě není bojovat, ale ...

Experimentální přesun mechanizovaného praporu AČR

Přesun je nedílnou součástí vojenského umění. Schopnost přesunout vojska měla nejednou významný ...

Pick-upy pro Armádu ČR: Toyota Hilux vs. Isuzu D-Max

Ministerstvo obrany ČR (MO ČR) za maximálně dvě miliardy korun (včetně DPH) pořídí 1200 ...

Taktický přívěs RESCUE TRAILER

RESCUE TRAILER je světově jedinečný rozkládací přívěs určený pro použití v armádě, policii a dalších ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • ggtt
    10:18 09.02.2023

    Cim je to lepsie ako napr toto?:

    https://www.hvcaravans.cz/obyt...

    Cim je to lepsie ako napr toto?:

    https://www.hvcaravans.cz/obyt...

  • apache
    20:01 08.02.2023

    Mohl by mi někdo prosím vysvětlit, k čemu je tohle za dva míče dobré? Nějak tomu nemůžu přijít na kloub.

    Mohl by mi někdo prosím vysvětlit, k čemu je tohle za dva míče dobré? Nějak tomu nemůžu přijít na kloub.

    • matu
      21:00 08.02.2023

      Presne to same mi taky vrta hlavou :)

      Presne to same mi taky vrta hlavou :)

      • Josse
        07:39 09.02.2023

        5 milionů stálo pořízení evakuačního kamionu fenix a to je celé auto! Tenhle vozík by měl stát statisíce pak by to mělo smysl. To šroubování šroubů dvě hodiny je taky ulet... ...Zobrazit celý příspěvek

        5 milionů stálo pořízení evakuačního kamionu fenix a to je celé auto! Tenhle vozík by měl stát statisíce pak by to mělo smysl. To šroubování šroubů dvě hodiny je taky ulet...
        https://www.zzshmp.cz/vozovy-p... Skrýt celý příspěvek

    • Svätopluk
      07:45 09.02.2023

      Za IZS. Tiež nad tým uvažujem, ako človek kt. s IZS spolupracuje pri evakuacíí, logistike a núdzovom ubytovaní nerozumiem pridanej hodnote tohto vozíku oproti klasickým vozíkom kde ...Zobrazit celý příspěvek

      Za IZS.
      Tiež nad tým uvažujem, ako človek kt. s IZS spolupracuje pri evakuacíí, logistike a núdzovom ubytovaní nerozumiem pridanej hodnote tohto vozíku oproti klasickým vozíkom kde je stan, lavičky, centrála atď.
      Hlavne ma prekvapili tie 2 hodiny čo je zbytočne dlhá dobana mieste zásahu. Pri budovaní núdzového ubytovania som bol neraz a reálne nafúknuť stan, dať tam lavičky, postele, poprípade inú výbavu plus komplet elektro zaberie 20 - 30min.
      Čo sa týka evakuácie tiež mi to nedáva zmysel, hasiči majú k dispozícii osobáky, dodávky, autobusy alebo valníky.Skrýt celý příspěvek

    • liberal shark
      08:28 09.02.2023

      Za půl tuctu těchto přívěsů si koupíte luxusní byt v Praze :-).

      Za půl tuctu těchto přívěsů si koupíte luxusní byt v Praze :-).

    • Mbelda
      09:06 09.02.2023

      No jo armáda nakupuje vždy výhodně :D Boty za 6tis, armáda koupí za 16tis. Tak to i odpovídá ne... Někteří zas mají stan a s dovozem 300km a za dáčo

      No jo armáda nakupuje vždy výhodně :D Boty za 6tis, armáda koupí za 16tis. Tak to i odpovídá ne... Někteří zas mají stan a s dovozem 300km a za dáčo

      • Scotty
        17:58 10.02.2023

        Nejdražší boty co se běžně kupují jsou ECWCS 2011 za 4 190,-

        Nejdražší boty co se běžně kupují jsou ECWCS 2011 za 4 190,-

    • JerzyŔ
      12:53 10.02.2023

      a jak všichni chcete utratit ty dvě procenta? koukejte na to trochu politicky.

      a jak všichni chcete utratit ty dvě procenta? koukejte na to trochu politicky.

      • Scotty
        17:55 10.02.2023

        Fakt si nemyslím že není do čeho je investovat.

        Fakt si nemyslím že není do čeho je investovat.

        • liberal shark
          08:14 12.02.2023

          Vždycky můžete nakoupit munici nebo tatrovky, když vám zbudou peníze :-).

          Vždycky můžete nakoupit munici nebo tatrovky, když vám zbudou peníze :-).

Načítám diskuzi...