Retia se stává strategickým partnerem společnosti Rafael pro projekt Spyder
- 20. 9. 2021
- 87 komentářů
- Tisková zpráva
Česká technologická společnost Retia a.s. a izraelská státní společnost Rafael Advanced Defense Systems Ltd. v neděli 19. 9. 2021 na letošních Dnech NATO úspěšně dokončily jednání o smlouvě o spolupráci na projektu systémů protivzdušné obrany Spyder pro Armádu ČR. Retia se tak stává hlavním českým průmyslovým partnerem izraelského výrobce a bude úzce spolupracovat se stáním podnikem VTÚ, který má na starosti integraci utajované části systému Spyder do AČR.
Podpis smlouvy o průmyslové spolupráci proběhne 23. 9. 2021. Tato smlouva společně se smlouvou se státním podnikem VTÚ zajistí 30procentní podíl českého průmyslu na zakázce, soběstačnost ČR při zajištění životního cyklu techniky a výrazný posun schopností českého obranného průmyslu v oblasti protivzdušné obrany (PVO). Gil Shalev, obchodní a marketingový ředitel systémů PVO společnosti Rafael uvádí: „Retia se podpisem smlouvy stane naším strategickým průmyslovým partnerem v ČR.“
„Situace, kdy přední izraelská zbrojovka přenáší citlivé know-how do zahraničního průmyslu, je zcela výjimečná a dokazuje hlubokou důvěru mezi našimi zeměmi,“ uvádí Tomáš Pojar, viceprezident Česko-Izraelské smíšené obchodní komory. „Nedělení dohoda znamená důležitý milník: Je jím zajištěn jeden z klíčových požadavků českého Ministerstva obrany na 30procentní podíl českého průmyslu na zakázce, je zakotvena garance zajištění servisu po celou dobu životního cyklu v ČR a v neposlední řadě získává společnost Retia a s ní spolupracující další podniky českého obranného průmyslu nové schopnosti v oblasti vývoje a výroby systémů PVO,“ uvádí Michal Satrapa, generální ředitel společnosti Retia.
Společnost Retia se již v současnosti podílí na řadě strategických vyzbrojovacích projektů jako specialista na systémovou integraci komplexních systémů pozemní techniky i PVO: Podílela se na vývoji a výrobě velitelských a spojovacích verzí obrněnců Pandur II 8x8 CZ, zajišťuje integraci náročného elektronického vybavení šestikolových obrněnců TITUS na tatrováckém podvozku a vedle toho vyvinula a nabízí na českém i světovém trhu své radary, systémy řízení a velení a inteligentní záznamové systémy.
„Kvůli projektu Spyder a dalším strategickým zakázkám, na kterých pracujeme, nás čeká podstatné rozšíření našich výrobních kapacit. Připravujeme projekt rozšíření našeho areálu a také výstavbu nového R&D centra v Pardubicích. V nejbližším pětiletí nás čeká složitý úkol získat 200 vysoce kvalifikovaných zaměstnanců,“ uvádí Michal Satrapa.
Přestože má ČR historicky vyspělý obranný průmysl, v oblasti moderní PVO byla československá armáda vyzbrojována systémy, které byly kompletně vyvinuté a vyrobené v bývalé SSSR (2K11 Krug, 2K12 Kub, 9K33 Osa, S-125 Něva, S-200 Vega či S-300 atd.). Důležité schopnosti v oblasti PVO získal český průmysl až po vzniku samostatné České republiky. Po roce 2000 společnost Retia vyvinula a vyrobila automatizovaný systém velení a řízení pozemní protivzdušné obrany RACCOS, který slouží Armádě ČR dodnes. Dalším projektem byla modernizace radarů SURN, které systém 2K12 Kub používá jako senzory. Oba projekty podstatně zvýšily schopnosti české PVO a prodloužily životnost systémů 2K12 Kub. Dalším úspěšným projektem společnosti Retia je radar krátkého dosahu ReVISOR, který je detekčním prostředkem pro systém PVO velmi krátkého dosahu RBS-70. Nejnovějším produktem vývoje společnosti Retia je 3D radar ReGUARD, který je optimalizován pro nasazení v systémech PVO a proti dronům.
O společnosti RETIA
RETIA a.s. byla založena koncem roku 1993 týmem inženýrů, spolupracovníků z vývoje bývalé pardubické Tesly. RETIA je technologickou společností, která vyvíjí, vyrábí a modernizuje radary, raketové prostředky, systémy velení a řízení, záznamové systémy, UWB lokalizační zařízení a komunikační systémy. Tyto produkty dodává Armádě ČR i armádám spojeneckých států NATO, Severoatlantické alianci a dalším vojenským a civilním zákazníkům v ČR i ve více jak 40 zemích světa. Společnost je od roku 2020 součástí hodlingu CSG a je zařazená do struktury jeho divize CSG Aerospace.
Související články
RETIA s Eltou představí špičkové technologie radaru MADR
Vedoucí česká společnost v oblasti vývoje a výroby radiolokačních technologií, vojenské elektroniky ...
- 17.05.2015
- 2 komentářů
- Tisková zpráva
České společnosti ELDIS, CS SOFT a RETIA budou společně vystavovat na veletrhu World ATM Congress 2019 ve Španělsku
Španělská metropole Madrid se stane ve dnech 12. až 14. března dějištěm veletrhu World ATM Congress ...
- 28.02.2019
- 0 komentářů
- Tisková zpráva
Pardubická RETIA vyvinula první český víceúčelový 3D radar
Společnost RETIA patří k předním českým výrobcům a dodavatelům radarové techniky a speciální ...
- 18.07.2019
- 18 komentářů
- Redakce AN
Retia dodala policejním složkám v USA radary vidící skrz zeď
Radar vidící přes zeď, který vyvinula pardubická společnost Retia, člen skupiny CSG a její divize ...
- 02.08.2021
- 11 komentářů
- Tisková zpráva
Prepacte OT, ale clanok je aj o Izraelskej bojovej technike, tak pridavam "pikosku": ...Zobrazit celý příspěvek
Prepacte OT, ale clanok je aj o Izraelskej bojovej technike, tak pridavam "pikosku": https://www.osel.cz/11938-iran... Skrýt celý příspěvek
Nie som zase až tak starý, ale pamätám si "studenú vojnu" . Báli sme sa jej, ale nikto sa netešil z príchodu nových zbraní do našej výzbroje a to bol konflikt totálny . Preto ...Zobrazit celý příspěvek
Nie som zase až tak starý, ale pamätám si "studenú vojnu" . Báli sme sa jej, ale nikto sa netešil z príchodu nových zbraní do našej výzbroje a to bol konflikt totálny . Preto nerozumiem prečo sa dnes tak oslavuje nákup novej bojovej techniky, ako by sme ju posielali na bojisko a riešili budúcu totálny konflikt. A to riešime ....Skrýt celý příspěvek
Možná, že kdyby se na Ukrajině v době míru radovali z nákupu nových zbraní nebo z úspěšné konsolidace armády, neovládali by teď části Ukrajiny okupanti. Mír se může překlopit do ...Zobrazit celý příspěvek
Možná, že kdyby se na Ukrajině v době míru radovali z nákupu nových zbraní nebo z úspěšné konsolidace armády, neovládali by teď části Ukrajiny okupanti.
Mír se může překlopit do války zcela nečekaně, stejně jako na té Ukrajině.Skrýt celý příspěvekNevím jak u vás, ale v naší rodině se naše lidová armáda bohužel brala jako nepřítel, takže jsme se z nákupů zbraní zrovna netěšili. Rovněž ruské čepice, které se roztahovaly po ...Zobrazit celý příspěvek
Nevím jak u vás, ale v naší rodině se naše lidová armáda bohužel brala jako nepřítel, takže jsme se z nákupů zbraní zrovna netěšili. Rovněž ruské čepice, které se roztahovaly po řadě měst ČSSR byl pro nás nepřítel, okupant.Skrýt celý příspěvek
Pamatuju tu dobu taky, když rodiče komentovali co je to na silnici za vojenská auta, a mezi "to jsou rusáci" a "to jsou naši" byl cítit silný emocionální rozdíl. "Naši" byli ...Zobrazit celý příspěvek
Pamatuju tu dobu taky, když rodiče komentovali co je to na silnici za vojenská auta, a mezi "to jsou rusáci" a "to jsou naši" byl cítit silný emocionální rozdíl. "Naši" byli záklaďáci a brali se jako normální kluci odvedle. Tím si přece prošel téměř každý.
Na druhou stranu, voják ZVS a ČSLA jako instituce nebylo jedno a totéž. To jako souhlas.Skrýt celý příspěvek
Dobrý den pánové, tak konečně. Nejdříve Caesary a teď systémy PVO. Jestli to takhle půjde dál, tak se snad dočkáme do konce tohoto roku podpisu kontraktu na nové BVP. Dny ...Zobrazit celý příspěvek
Dobrý den pánové,
tak konečně. Nejdříve Caesary a teď systémy PVO. Jestli to takhle půjde dál, tak se snad dočkáme do konce tohoto roku podpisu kontraktu na nové BVP. Dny Nato v Ostravě bych rád někdy navštívil, budu se muset hecnout a příště vyrazit. Už jsem četl i o technice, kterou tam předváděli a byla k vidění. Mnohé z toho opravdu potřebujeme. Větší letouny na cargo lety jako sůl. Vzpomeňme na měsíc starou evakuaci z Afganistánu. Dále prosím Vás nebrečte, že na to nejsou prostředky. Možná by bylo lepší se inspirovat Maďarskem a jít do toho. Berme na vědomí, že již nežijeme v době Pravdy a lásky, neboť svět se mění překotně rychle. Už si pomalu ani nevěří stálí členové Nata a přebírají si zakázky. To je úroveň. Pak někomu věřte.Skrýt celý příspěvekPráve Maďarsko je dôkazom toho, že kupovať také veľké lietadlá je neefektívne. Ináč by tam neparkovali zdieľané C-17. Nemci sa tiež pokúšajú časť Atlasov dať "do prenájmu". Proste ...Zobrazit celý příspěvek
Práve Maďarsko je dôkazom toho, že kupovať také veľké lietadlá je neefektívne. Ináč by tam neparkovali zdieľané C-17. Nemci sa tiež pokúšajú časť Atlasov dať "do prenájmu". Proste veľké Cargo lietadlá sú drahé a nie je pre ne dostatočné vyťaženie aby sa tá investícia vrátilaSkrýt celý příspěvek
Jenže od investice do armády, v tomto případě od nákupu velkých transportních letounů, nelze očekávat jakoukoliv návratnost. Investujeme jen a pouze do sebe, armáda je silová ...Zobrazit celý příspěvek
Jenže od investice do armády, v tomto případě od nákupu velkých transportních letounů, nelze očekávat jakoukoliv návratnost. Investujeme jen a pouze do sebe, armáda je silová složka státu stejně jako např. hasiči. HZS obdržel opancéřované cisterny Titan a Triton i přes to, že pro svůj prvotní účel budou využity dejme tomu max. 2-3x za svoji životnost. To samé A-400M. Kdybychom ho měli, tak nemusíme složitě posílat speciální vládní Airbusy do Číny. To stejné s Afghánistánem, stačil by nejspíš jediný let a bylo by po problému. Jak říkám, investujeme jen a pouze do sebe, stát není aerolinka co si na existenci musí vydělat a řešit efektivitu.Skrýt celý příspěvek
Da sa poslat do Ciny male lietadlo dva krat ale nada sa poslat polka z velkeho. Pokial netreba prevazat velku techniku, ktora sa do maleho nezmesti, tak su to fakt vyhodene ...Zobrazit celý příspěvek
Da sa poslat do Ciny male lietadlo dva krat ale nada sa poslat polka z velkeho. Pokial netreba prevazat velku techniku, ktora sa do maleho nezmesti, tak su to fakt vyhodene peniaze.Skrýt celý příspěvek
To by byla pravda kdyby nebyl jeden důležitý parametr - dolet. Malé éro ho prakticky vždy má menší. Viz řekněme CASA vs. A400. Jakmile začíná jít do tuhého (a nemusí jít hned o ...Zobrazit celý příspěvek
To by byla pravda kdyby nebyl jeden důležitý parametr - dolet. Malé éro ho prakticky vždy má menší. Viz řekněme CASA vs. A400. Jakmile začíná jít do tuhého (a nemusí jít hned o boj) tak najednou jsou mezipřistání netriviální a stojí čas a komplikace...Skrýt celý příspěvek
ale tohle je velké nepochopení problému, v krizových situacích není možné lítat s malým taxíkem a taky ne vždy je možné létat s civilním letadlem. z mého pohledu AČR potřebuje ...Zobrazit celý příspěvek
ale tohle je velké nepochopení problému, v krizových situacích není možné lítat s malým taxíkem a taky ne vždy je možné létat s civilním letadlem.
z mého pohledu AČR potřebuje větší dopravní letadlo, než je CASA.
Dolet se dá řešit mezipřistáním nebo dotankováním za letu (spojenci), ale kapacita může zcela pohřbít potřebu mise.Skrýt celý příspěvek
Ja netvrdím, že by sa nevyužili. Skôr tvrdím, že tých 200M čo stojí Atlas by sa dali využiť v OS aj lepšie. Je to o prioritách. Najprv by som rozhodne investoval do systémov na ...Zobrazit celý příspěvek
Ja netvrdím, že by sa nevyužili. Skôr tvrdím, že tých 200M čo stojí Atlas by sa dali využiť v OS aj lepšie. Je to o prioritách. Najprv by som rozhodne investoval do systémov na vlastnú ochranu krajiny, a až potom do prostriedkov na "výlety". Za 2 ks Atlasov kúpite 40-50 Leo2. Čo teraz potrebujete viac?Skrýt celý příspěvek
A-400M bychom nemuseli kupovat, právě Němci jak výše zmiňuje Miroslav se je skoušejí sdílet/pronajmout. Myslím si, právě poslední události, jak dovoz ochraných prostředků z Číny, ...Zobrazit celý příspěvek
A-400M bychom nemuseli kupovat, právě Němci jak výše zmiňuje Miroslav se je skoušejí sdílet/pronajmout. Myslím si, právě poslední události, jak dovoz ochraných prostředků z Číny, tak zejména překotná evakuace z Afganistánu ukázaly, že potřebujeme vlastní letouny, které budou k dispozici okamžitě, a ne čekat a dohadovat se o přepravní kapacitě u sdílených letounů. H-130 není pro toto použití ideální (ale je samozřejmě lepší než nic nebo CASA). Takže nejméně C-390 nebo raději o kategorii výš je japonský C-2 vhodnější než A-400M a aby se dal použít i jako tankovací (bez ohledu, že máme nyní nasmlouvané sdílení A-330 MRTT).Skrýt celý příspěvek
V podstatě máte pravdu. Ale zkuste to takhle vysvětlit voličům v ČR. Ano těm voličům, kteří se čertí, když se nyní zvedla cena CAESAU a těm voličům, kteří nadávají, že se pořídili ...Zobrazit celý příspěvek
V podstatě máte pravdu.
Ale zkuste to takhle vysvětlit voličům v ČR. Ano těm voličům, kteří se čertí, když se nyní zvedla cena CAESAU a těm voličům, kteří nadávají, že se pořídili drahé vrtulníky systému H-1, pro které podle nich nemáme využití, těm voličům, kteří upřednostňují modernizaci BVP-2 před nákupem nových BVP atd. atd.
Naše společnost nechápe drahé nákupy pro AČR. Nebo spíše velká část naší společnosti nechápe to, že nákupy pro armádu jsou prostě drahé. Vy sám to třeba chápete, ale větší část populace ČR nikoli.
A politici na tomhle politické body nezískají.Skrýt celý příspěvek
Kde konkrétne píšem o KC-390? Písal som o "maďarských" C-17 a Atlasoch (A-400)
Kde konkrétne píšem o KC-390? Písal som o "maďarských" C-17 a Atlasoch (A-400)
Ty spíš dříve píšeš, než přemýšlíš.
Maďaři mají nasdilene kapacity v C-17, ale přesto nakoupily několik letounu kategorie C-130. Takže tvůj příklad byl úplně mimo.Ty spíš dříve píšeš, než přemýšlíš.
Maďaři mají nasdilene kapacity v C-17, ale přesto nakoupily několik letounu kategorie C-130. Takže tvůj příklad byl úplně mimo.V Maďarsku je len základňa zdieľaných kapacít a tie 3 stroje C-17 majú medzinárodné posádky. Fakticky s Maďarskom veľa spoločného nemajú. Maďari kupujú KC-390 lebo nemajú žiadne ...Zobrazit celý příspěvek
V Maďarsku je len základňa zdieľaných kapacít a tie 3 stroje C-17 majú medzinárodné posádky. Fakticky s Maďarskom veľa spoločného nemajú. Maďari kupujú KC-390 lebo nemajú žiadne vlastné prepravné kapacity. Oni nemajú žiadne CASA alebo Spartany ako vy/my. Majú len jeden poruchový An-26 ktorý aj tak pôjde čoskoro do múzea (ak tam teda už nie je teraz)Skrýt celý příspěvek
kolik letových hodin C-17 mohli Maďaři použít třeba k evakuaci z Afghánistánu ? Jestli se nepletu, tak žádnou. Jejich sdílený podíl je asi 2%, tedy k ničemu. Sdílení letadel je ...Zobrazit celý příspěvek
kolik letových hodin C-17 mohli Maďaři použít třeba k evakuaci z Afghánistánu ? Jestli se nepletu, tak žádnou. Jejich sdílený podíl je asi 2%, tedy k ničemu. Sdílení letadel je celkem k ničemu, musíš hlásit dopředu kdy co kolik.Skrýt celý příspěvek
K těm Němcům jsi ale zapomněl dodat, kolik A-400M mají. Mají jich 53ks, takže otrockým přepočtem přes počet obyvatel bychom jich mohli mít 7ks. O takovém počtu ale není řeč, hodily ...Zobrazit celý příspěvek
K těm Němcům jsi ale zapomněl dodat, kolik A-400M mají. Mají jich 53ks, takže otrockým přepočtem přes počet obyvatel bychom jich mohli mít 7ks. O takovém počtu ale není řeč, hodily by se nám 1-2ks. Velká letadla by se využila, prostě by se o něco míň dalo vydělat Volga-Dněpr a do toho by mělo čím létat v případě náhlé krize. Jestliže tu je ambice podporovat a rozvíjet výsadkové síly, popř. v krajním případě záchranu rukojmí v zahraničí atp., tak se to nedá udělat s pronajatým nebo sdíleným letadlem.Skrýt celý příspěvek
Majú ich toľko lebo Nemecko bolo hlavným investorom v projekte A400. A teraz pre ne nemajú využitie. Ako keď ste vy kúpili 72x L-159. To je proste ekonomická samovražda. Zrovnávať ...Zobrazit celý příspěvek
Majú ich toľko lebo Nemecko bolo hlavným investorom v projekte A400. A teraz pre ne nemajú využitie. Ako keď ste vy kúpili 72x L-159. To je proste ekonomická samovražda. Zrovnávať počet obyvateľov je trochu scestné. Nemecko má predsa len trochu iné globálne záujmy a kompetencie ako ČR.Skrýt celý příspěvek
Německo není dobrý příklad globálních "zájmů a kompetencí" v oblasti vojenství. Oni se nikam nehrnou a narozdíl třeba Francie nedělají viditelnou vojenskou politiku. Zřejmě stále ...Zobrazit celý příspěvek
Německo není dobrý příklad globálních "zájmů a kompetencí" v oblasti vojenství. Oni se nikam nehrnou a narozdíl třeba Francie nedělají viditelnou vojenskou politiku. Zřejmě stále důsledek WWII. Mimochodem Belgie 7ks A-400M.Skrýt celý příspěvek
Nemecko je globálna mocnosť a to nemusí znamenať len mocnosť vojenskú. Nemecko musí mať určitú kapacitu možností už len z dôvodu nejakej prestíže. To je aj znak mocnosti, že si ...Zobrazit celý příspěvek
Nemecko je globálna mocnosť a to nemusí znamenať len mocnosť vojenskú. Nemecko musí mať určitú kapacitu možností už len z dôvodu nejakej prestíže. To je aj znak mocnosti, že si môžu dovoliť vyhodiť peniaze aj na veci ktoré nutne nepotrebujú.
Belgicko by som s ČR tiež neporovnával. Je tam taký drobný aké podstatný rozdiel. Belgicko je bývalá koloniálna mocnosť. Len v Kongu žije trvalo 60 000 Belgičanov. Majú v Afrike rozsiahle ekonomické aj vojenské záujmy.Skrýt celý příspěvek
Tak ona se ta investice "numericky" nevrátí nikdy, to bysme si taky mohli říct že BVP převážně "jen stály" a tím pádem se nevyplatily... Ale je fakt že pro ty větší transport éra ...Zobrazit celý příspěvek
Tak ona se ta investice "numericky" nevrátí nikdy, to bysme si taky mohli říct že BVP převážně "jen stály" a tím pádem se nevyplatily...
Ale je fakt že pro ty větší transport éra se i v míru občas nějaká ta práce najde, některá i dokonce placená, takže chápu že tam to k počítání "výnosu" svádí...Skrýt celý příspěvek
Ale ty prostředky opravdu nejsou a nebudou. Nesmíte brát pouze cenu nákupu,ale počítejte cenu za provoz po celou dobu životnosti. Průměrné a hodně odhadem to vychází, že co vrazíte ...Zobrazit celý příspěvek
Ale ty prostředky opravdu nejsou a nebudou. Nesmíte brát pouze cenu nákupu,ale počítejte cenu za provoz po celou dobu životnosti. Průměrné a hodně odhadem to vychází, že co vrazíte do nákupu, to vrazíte do údržby po dobu životnosti. U některých prostředků je to více, u některých méně. Každopádně ceny letí nahoru a jen tak se nezastaví. Jen pro zajímavost, víte kolik stojí údržba TU2 u T72M4CZ? Zkuste někdo hádat?Skrýt celý příspěvek
Pokud projekt Spyder projde (a zdá se že ano) tak se bude jednat o největší nákup téhle vlády. S navazující servisní smlouvou půjde o 21,3 miliardy.
Pokud projekt Spyder projde (a zdá se že ano) tak se bude jednat o největší nákup téhle vlády. S navazující servisní smlouvou půjde o 21,3 miliardy.
Což ovšem započítává i výdaje armády které s tímhle konkrétním systémem přímo nesouvisí. Reálně je to 13,7 miliardy nákupní cena a 6,25 miliardy servisní smlouva.
Což ovšem započítává i výdaje armády které s tímhle konkrétním systémem přímo nesouvisí. Reálně je to 13,7 miliardy nákupní cena a 6,25 miliardy servisní smlouva.
Scotty Je třeba činnost vlády zazdít nějakým tunelem :-) Jestliže jsou k mání na trhu PVO systémy, které mají uschovány střely v kontejnerech na které se nemusí i více jak 12 let ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty
Je třeba činnost vlády zazdít nějakým tunelem :-)
Jestliže jsou k mání na trhu PVO systémy, které mají uschovány střely v kontejnerech na které se nemusí i více jak 12 let sáhnout a po této době jdou na prohlídku s prodloužením na dalších 10 let. Tak je s podivem, že servis bude takto nadhodnocen. Zase bude AČR platit nějaké vykutálené firmě za to, že jednou za rok "setře prach" a sklidí za to mega peněz.Skrýt celý příspěvekJe to rámcová smlouva která se bude čerpat podle potřeby. Měla by krom servisu obsahovat i možnost nákupu další munice. Také ve složení baterie jasně absentují servisní vozidla, to ...Zobrazit celý příspěvek
Je to rámcová smlouva která se bude čerpat podle potřeby. Měla by krom servisu obsahovat i možnost nákupu další munice. Také ve složení baterie jasně absentují servisní vozidla, to by mohla být další položka oné smlouvy. Navíc udržovat takový systém není jen o servisu střel.Skrýt celý příspěvek
Dobré by bylo si zjistit na čí straně vlastně stojí Pojar. Te má těch školení v izraeli na čech až moc. Ano, není to jen o střelách, ale kde chcete hledat tak drahý servis na ...Zobrazit celý příspěvek
Dobré by bylo si zjistit na čí straně vlastně stojí Pojar. Te má těch školení v izraeli na čech až moc.
Ano, není to jen o střelách, ale kde chcete hledat tak drahý servis na vozidlech?
Máme přece ideální srovnání s projektem mobilních radarů, kde cena pořízení je plus minus podobná jako servis na 20 let.Skrýt celý příspěvekU MADRu nebyla vyčíslena cena pro celý životní cyklus jako tady. Zatím bude podepsaná rámcová servisní smlouva na 6,25 miliardy. /Částka 23,5 miliardy prý obsahuje platy vojáků, ...Zobrazit celý příspěvek
U MADRu nebyla vyčíslena cena pro celý životní cyklus jako tady. Zatím bude podepsaná rámcová servisní smlouva na 6,25 miliardy.
/Částka 23,5 miliardy prý obsahuje platy vojáků, palivo, provozní výdaje české armády i náklady na servis, které by neměly podle připravované smlouvy přesáhnout 6,25 miliardy korun bez DPH pro izraelského výrobce. Skutečné servisní náklady budou záležet na provozních potřebách armády./Skrýt celý příspěvekScotty Proč má servisní smlouva obsahovat platy vojáků a palivo vozidel? To budou Spyder obsluhovat jiní vojáci než ti z AČR? Celé he to nestandardní. Nejdříve se uměle vyloučí ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty
Proč má servisní smlouva obsahovat platy vojáků a palivo vozidel? To budou Spyder obsluhovat jiní vojáci než ti z AČR?
Celé he to nestandardní. Nejdříve se uměle vyloučí konkurence z Evropy na základě vyšší pořizovací ceny než 10 mld Kč, aby se při jednání cena zvedla téměř o 30% a nyní vidíme, že servis bude stát tolik co dalších sedm baterií!
K tomu vše procedit přes pijavice VT a Retii, která se nikde pořádně neprosadil a je trpěna asi tak jako Aero..Skrýt celý příspěvekFlanker A kde jsi přišel na to, že servisní smlouva obsahuje platy vojáků? Ty platy obsahují vypočtené náklady na životní cyklus (20 let). Tedy akviziční náklady, náklady na ...Zobrazit celý příspěvek
Flanker
A kde jsi přišel na to, že servisní smlouva obsahuje platy vojáků?
Ty platy obsahují vypočtené náklady na životní cyklus (20 let). Tedy akviziční náklady, náklady na servis, školení, plat vojáků, palivo. Z toho Izrael obdrží 13,5 mld. za systém, munice, školení a až 6,5 mld. za servis. Zbytek jsou právě ty provozní náklady AČR.Skrýt celý příspěvekflanker.jirka Tak znovu. Šest miliard má stát smlouva na servis. Zbytek částky jsou další náklady spojené s provozem systému. Munice, palivo, platy možná i investice do ...Zobrazit celý příspěvek
flanker.jirka
Tak znovu. Šest miliard má stát smlouva na servis. Zbytek částky jsou další náklady spojené s provozem systému. Munice, palivo, platy možná i investice do infrastruktury.Skrýt celý příspěvek
Si vemte, že cena servisu je taková, jakoby jste po deseti letech většinu toho co koupíte hodil do šmelcu a pořídil to nové a po dalších deseti letech zase.
Si vemte, že cena servisu je taková, jakoby jste po deseti letech většinu toho co koupíte hodil do šmelcu a pořídil to nové a po dalších deseti letech zase.
Pokud máte podezření z korupce, tak se obraťte na soud a státní vyšetřovací orgány ať to prošetří. Tady nic nevyřešíte :)
Pokud máte podezření z korupce, tak se obraťte na soud a státní vyšetřovací orgány ať to prošetří. Tady nic nevyřešíte :)
Proč hned korupce? To že se zakázka prodraží nemusí být díky korupci. Stačí vyjednat nevýhodné podmínky z pouhé blbosti nebo pohodlnosti.
Proč hned korupce? To že se zakázka prodraží nemusí být díky korupci. Stačí vyjednat nevýhodné podmínky z pouhé blbosti nebo pohodlnosti.
Na dnech NATO se všeobecně ukázalo pár kusů techniky, která by slušela AČR. Samozřejmě to byl F-35A, dále by se hodil A-400M a také CV-22.
Na dnech NATO se všeobecně ukázalo pár kusů techniky, která by slušela AČR. Samozřejmě to byl F-35A, dále by se hodil A-400M a také CV-22.
Na co proboha Osprey?
Stěží máme prostředky a využití pro Hercules za 2 miliardy, C-390 za 1,5 a pořizovali by jsme a-400m za 2x tolik. Navíc by jsme museli mít alespoň dva kusy.Na co proboha Osprey?
Stěží máme prostředky a využití pro Hercules za 2 miliardy, C-390 za 1,5 a pořizovali by jsme a-400m za 2x tolik. Navíc by jsme museli mít alespoň dva kusy.Takhle c390 nebo c-130j nám zoufale chybí, ale ta a-400m je zbytečně velká a drahá.
Takhle c390 nebo c-130j nám zoufale chybí, ale ta a-400m je zbytečně velká a drahá.
Osprey za 15let jako náhrada Mi-171, nemusí to být konkrétně Osprey, ale aktuální konvertoplán. A-400M je minimum, C-130 uveze kolem 20t, to neuveze ani Caesara. Prostředků je ...Zobrazit celý příspěvek
Osprey za 15let jako náhrada Mi-171, nemusí to být konkrétně Osprey, ale aktuální konvertoplán. A-400M je minimum, C-130 uveze kolem 20t, to neuveze ani Caesara.
Prostředků je dost, akorát do toho nesmí kecat lidi typu Maláčová, že armádě sebereme a přidáme na platu státním zaměstnancům (jakoby vojáci nebyli ve státní službě).Skrýt celý příspěvek
Osprey je ideální stroj pro rychlý přesun speciálních sil. V nadcházejícím období bude třeba. A400M ve spojení s A330MRTT poskytuje schopnost globálních cargo letů. Ať už pro ...Zobrazit celý příspěvek
Osprey je ideální stroj pro rychlý přesun speciálních sil. V nadcházejícím období bude třeba.
A400M ve spojení s A330MRTT poskytuje schopnost globálních cargo letů. Ať už pro evakuace, nebo pro rychlé dodávky čehokoliv.
Pokud již vlastníme 6ks C-295 nevidím důvod, proč pořizovat střední kategorii dopravních strojů, které nám z pohledu globálních cargo letů vůbec nepomohou.Skrýt celý příspěvekVelikostně to chápu. Ale já se koukám i na cenu, náklady na provoz a možnosti využití. Kupovat další dvě C-295 byla chyba. To už se měly pořídit větší letouny. I kdyby se jednalo o ...Zobrazit celý příspěvek
Velikostně to chápu. Ale já se koukám i na cenu, náklady na provoz a možnosti využití.
Kupovat další dvě C-295 byla chyba. To už se měly pořídit větší letouny. I kdyby se jednalo o jednu z těch A-400M, kterých se zoufale snažila zbavit Luftwaffe. Ale i tak by pro nás dávala větší smysl C-390.
Osprey je sice úžasný stroj. Ale určitě ne pro AČR. Nebudeme jich mít dost na pořádné využití. Vždyť kolik budeme mít Viperů? 4ks. Takže kolik by jsme si asi tak pořídili V-22? Také 4ks? Nebo 6ks? U F-35 by se dalo polemizovat, že i když koupíme méně letadel než máme teď Gripenů, tak přesto budeme mít silnější stíhací letectvo. Čím by jsme ale obhájili Osprey? Protože ta kráska stojí 70mil USD. Pokud budeme koukat na možné nástupce Mi tak CH-47 vyjde na nějakých 35mil, NH90 na 30 mil, H225M na 20mil. A věřím tomu, že horkým kandidátem bude spíše nejlevnější H215M. ČR není Izrael. Musíme koukat na to co nám dá nejvíc možností za nejméně peněz. S jiným přístupem bychom si ostatně místo Viper / Venom koupili BH / AH-64 jako všichni ostatní.
Nemůžeme si donekonečna pořizovat hračky na přehlídky bez výzbroje v pár kusech. Pokud se situace zvrtne, tak pro další kusy nestačí jen zvednout sluchátko a převést peníze.
K tomu podfinancování armády, naladění obyvatel na investice do zbraní, zastaralost a nevybavenost ostatních složek armády, úplná absence dnes už potřebných zbraní, neschopnost vůbec něco pořídit a obligátní volání po škrtání prostředků armádě vždy když se to politikům hodí - viz Maláčová dnes.Skrýt celý příspěvek
Jenom bych rád doplnil, i když nevím, jestli o tom lidi tady neví, že Osprey je velmi nespolehlivý stroj, trochu kočkopes, který má na svém svědomí docela velký počet nehod (cca ...Zobrazit celý příspěvek
Jenom bych rád doplnil, i když nevím, jestli o tom lidi tady neví, že Osprey je velmi nespolehlivý stroj, trochu kočkopes, který má na svém svědomí docela velký počet nehod (cca jedna za dva roky). I když uživatelé v Americe s ním nejsou příliš spokojení celý program přerostl trochu do "Too big to fail" rozměrů a tak se prostě nakupují nové a předělávají staré s tím, že tentokrát to určitě problémy toho konceptu překoná a bude to určitě ten vysněný dokonalý stroj, jestli je nyní už toho dosaženo, netuším.
Nákup Japonskem bych neviděl jako nic jiného, než úlitbu US, docela to zapadá do historie japonsko-amerických vztahů a té "nejdelší aliance v dějinách".Skrýt celý příspěvekV-22 byla nespolehlivá, ale to se už podařilo vychytat. Přeci jen flotila už má nalétáno přes 600 tisíc letových hodin. Hávárie se jim vyhýbá už čtyři roky. Naštěstí. Celkem bylo ...Zobrazit celý příspěvek
V-22 byla nespolehlivá, ale to se už podařilo vychytat. Přeci jen flotila už má nalétáno přes 600 tisíc letových hodin. Hávárie se jim vyhýbá už čtyři roky. Naštěstí.
Celkem bylo ztraceno dvanáct strojů z 400 vyrobených.Skrýt celý příspěvek
A čo by si robil s Atlasom? Čo konkrétne potrebuje AČR prepravovať vzduchom na vzdialenosť do 400 km? Aj C-390 je pre zem veľkosti ČR tiež zbytočný a navyše s prúdovým motorom... ...Zobrazit celý příspěvek
A čo by si robil s Atlasom? Čo konkrétne potrebuje AČR prepravovať vzduchom na vzdialenosť do 400 km? Aj C-390 je pre zem veľkosti ČR tiež zbytočný a navyše s prúdovým motorom... Ibaže by ste založili spoločnosť na spôsob Volga-Dnepr aby sa to vyťažilo v komerčnej prevádzke. Inač by to boli do vzduchu vyhodené peniaze.Skrýt celý příspěvek
všechny zbraně jsou do vzduchu vyhozené peníze, dokud nevypukne válka. K čemu bylo např. několik tisíc tanků nakoupených pro ČSA, ČSLA, když se za posledních 100let ve válce ...Zobrazit celý příspěvek
všechny zbraně jsou do vzduchu vyhozené peníze, dokud nevypukne válka. K čemu bylo např. několik tisíc tanků nakoupených pro ČSA, ČSLA, když se za posledních 100let ve válce nepoužil v barvách Č(S)R ani jeden ?Skrýt celý příspěvek
Ja sa ťa pýtam ako reálne a hlavne efektívne chceš využiť taký stroj. Porovnanie s tankom je irelevantné.
Ja sa ťa pýtam ako reálne a hlavne efektívne chceš využiť taký stroj. Porovnanie s tankom je irelevantné.
proč by mělo být irelevantní ? Obojí je vojenská technika. Tank většinu své životnosti, pokud není válka, čeká v NZ a pak jde do hutí nebo překupníkovi. Proč by stejný osud nemohl ...Zobrazit celý příspěvek
proč by mělo být irelevantní ? Obojí je vojenská technika. Tank většinu své životnosti, pokud není válka, čeká v NZ a pak jde do hutí nebo překupníkovi. Proč by stejný osud nemohl čekat letadlo ? Jaké praktické využití má flotila L-159 ? Byť souhlasím, že kupovat zjevně nevyužitelnou techniku smysl nemá. Velký transportní letoun má pro armádu s ambicí působit po světě smysl určitě.Skrýt celý příspěvek
Je to irelevantné v tom, že ten tank v boji potrebuješ. Dokážeš využiť v boji potenciál A-400 tak, že vyváži cenu 20-25 moderných tankov? Prečo ani ČSĽA ktorá utrácala na armádu ...Zobrazit celý příspěvek
Je to irelevantné v tom, že ten tank v boji potrebuješ. Dokážeš využiť v boji potenciál A-400 tak, že vyváži cenu 20-25 moderných tankov? Prečo ani ČSĽA ktorá utrácala na armádu oveľa viac nikdy nekúpila An-124 alebo Il-76?Skrýt celý příspěvek
Abych ti to ulehčil. A400 nevznikl co by analog C-17 a Il-76, ale jako nástupce C-130.
Proto má parametry jaké má.
Proto letectva často vybírají mezi C-130J-30, KC-390 a A400.Abych ti to ulehčil. A400 nevznikl co by analog C-17 a Il-76, ale jako nástupce C-130.
Proto má parametry jaké má.
Proto letectva často vybírají mezi C-130J-30, KC-390 a A400.A kde som písal, že A-400 je analóg C-17? Ty si vieš strašne vymýšľať... A-400 je náhradou za Transall, avšak Atlas je o kategóriu vyššie (rovnako ako je o kategóriu vyššie od ...Zobrazit celý příspěvek
A kde som písal, že A-400 je analóg C-17? Ty si vieš strašne vymýšľať... A-400 je náhradou za Transall, avšak Atlas je o kategóriu vyššie (rovnako ako je o kategóriu vyššie od C-130). Nástupca ešte neznamená, že to musí byť rovnaká kategória. A vôbec, nebola náhodou reč o Il-76?Skrýt celý příspěvek
Jak, Miroslavem ty tak snadno ztrácíš nit v tom co řekneš. Přirovnal jsi nákup Atlasu k nákupu IL-76 ČSLA. Jenže to je nesmysl. Atlas rovná se tehdejší An-12, a ten ČSLA ...Zobrazit celý příspěvek
Jak, Miroslavem ty tak snadno ztrácíš nit v tom co řekneš.
Přirovnal jsi nákup Atlasu k nákupu IL-76 ČSLA. Jenže to je nesmysl. Atlas rovná se tehdejší An-12, a ten ČSLA tramtadada měla.
A400 je horní kategorie letounu zastoupených C-130, kc-390, y-8/y-9 a An-70.
Prostě v tom máš bordel.Skrýt celý příspěvekale ale .. " Prečo ani ČSĽA ktorá utrácala na armádu oveľa viac nikdy nekúpila An-124 alebo Il-76?" A já ti neustále ukazují, že A400 je stejná kategorie jako An-12, který ČSLA ...Zobrazit celý příspěvek
ale ale ..
" Prečo ani ČSĽA ktorá utrácala na armádu oveľa viac nikdy nekúpila An-124 alebo Il-76?"
A já ti neustále ukazují, že A400 je stejná kategorie jako An-12, který ČSLA vlastnila. Se s tím konečně smiř.Skrýt celý příspěvek
tak minimálně během jednoho roku se ukázalo, že vlastnit větší nákladní letoun by pro AČR a ČR bylo dosti praktické (Covid + Afghán). Jinak například AČR se pravidelně účastní ...Zobrazit celý příspěvek
tak minimálně během jednoho roku se ukázalo, že vlastnit větší nákladní letoun by pro AČR a ČR bylo dosti praktické (Covid + Afghán).
Jinak například AČR se pravidelně účastní vojenských misí, a v současnosti má jednotky nasazeno v Mali. A to je nějaký 4700km daleko. Takže minimálně jeden takový letoun by se hodil.Skrýt celý příspěvekVšetko sa dá využiť. Otázkou je, či takto minuté peniaze sú využité efektívne resp. akú hodnotu za to dostaneš. Kúpiť Atlasa pre Misiu v Mali je ako kúpiť si Ferrari a jazdiť s ním ...Zobrazit celý příspěvek
Všetko sa dá využiť. Otázkou je, či takto minuté peniaze sú využité efektívne resp. akú hodnotu za to dostaneš. Kúpiť Atlasa pre Misiu v Mali je ako kúpiť si Ferrari a jazdiť s ním do obchodu pre mlieko. Proste keď do toho obchodu budem chodi´t taxíkom, aj tak ma to výjde lacnejšie ako to FerrariSkrýt celý příspěvek
to není kvůli Mali, ale kvůli celkové angažovanosti AČR. Zhruba od vyřazení An-12 AČR volá po nákladním letadle minimální velikosti C-130. Ostatně rámci deblokace dluhu chtěla AČR ...Zobrazit celý příspěvek
to není kvůli Mali, ale kvůli celkové angažovanosti AČR. Zhruba od vyřazení An-12 AČR volá po nákladním letadle minimální velikosti C-130. Ostatně rámci deblokace dluhu chtěla AČR nejdříve letouny An-70, pak Il-76 a až pak se spokojila s vrtulníky.Skrýt celý příspěvek
Skelet 20 let, slovy dvacet let AČR nasazovala životy našich vojáků v Afghanistánu a dvacet let evidentně neexistoval plán B pro případnou rychlou evakuaci sil a prostředků. Za ...Zobrazit celý příspěvek
Skelet
20 let, slovy dvacet let AČR nasazovala životy našich vojáků v Afghanistánu a dvacet let evidentně neexistoval plán B pro případnou rychlou evakuaci sil a prostředků. Za těch dvacet let už tu C 130 mohly být.
A teprve nyní se ozývají generálové, že takové letouny potřebujeme. Přesně podle hesla "po bitvě je každý generál" ... evidentě rčení mělo na mysli celou řadu generálů, kteří se tu za 20 let vystřídali.Skrýt celý příspěvekOpět nesmysl. Potom letounu se volá pravidelně. Viz výše. Nejdříve An-70/Il-76, pak lehké ukojení A319 pro smíšenou dopravu. Pak opět snaha o ukojení pořízením třetí A319, pak ...Zobrazit celý příspěvek
Opět nesmysl. Potom letounu se volá pravidelně. Viz výše. Nejdříve An-70/Il-76, pak lehké ukojení A319 pro smíšenou dopravu. Pak opět snaha o ukojení pořízením třetí A319, pak ukojení v rámci programu MRTT, ale opět byla snaha koupit nákladní A330.
Navíc my jsme z Afghánistánu stahovaly velvyslanectví. Armáda jako taková tam nebyla dlouho.Skrýt celý příspěvekskelet
volá se po něm, ale asi málo, když se stále kupují Casy, stačilo se nedávno svézt s poláky a pořízením C 130 z druhé ruky, z USA.skelet
volá se po něm, ale asi málo, když se stále kupují Casy, stačilo se nedávno svézt s poláky a pořízením C 130 z druhé ruky, z USA.C295 se koupily, protože končila životnost Jak-40. Tím se AČR zbavila bizjetu, a místo nich má nákladní letouny s ViP moduly. A světe div se najednou se dostala na čísla, která ...Zobrazit celý příspěvek
C295 se koupily, protože končila životnost Jak-40. Tím se AČR zbavila bizjetu, a místo nich má nákladní letouny s ViP moduly.
A světe div se najednou se dostala na čísla, která AČR chtěla v době svého vzniku. Kdy požadovala 1-3 letouny C-130 a až 6 letounů An-26.
S Polákama se svézt nemohli, protože politici jsou proti nákupu velkého nákladního letounu celou dobu.Skrýt celý příspěvek
Tak dvojice komerčních proudový motorů je právě u c-390 oproti herkulesu konkurenční výhodou. Pokud budeme brát v potaz přepravu materiálu na delší vzdálenost a provoz z relativně ...Zobrazit celý příspěvek
Tak dvojice komerčních proudový motorů je právě u c-390 oproti herkulesu konkurenční výhodou. Pokud budeme brát v potaz přepravu materiálu na delší vzdálenost a provoz z relativně bezpečných letišť. Je díky tomu rychlejší, má větší dostup, dolet a nižší provozní a servisní náklady. Pro nás ideální.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...