RG35 MIV od BAE Systems

Foto: RG35 MIV se vzhledově i koncepčně podobá americkému M117. /  Land Systems OMC
Foto: RG35 MIV se vzhledově i koncepčně podobá americkému M1117. /  Land Systems OMC

Firma Land Systems OMC, jihoafrická divize BAE Systems, představila nové motorizované vozidlo pěchoty RG35 MIV (Motorised Infantry Vehicle). Vozidlo je nejnovějším derivátem průzkumného, patrolovacího a užitkového vozidla RG35 RPU (Reconnaissance, Patrol and Utility).

RG35 MIV je další z řady široké rodiny jihoafrických obrněných vozidel. Navozuje na známé obrněnce RG-31 Nyala 4×4 (hmotnost 7,28 t), RG-32 Scout 4×4 (4,45 t), RG-33 4×4 (22 t), RG33L 6×6 (26 až 37 t podle verze) a RG34 4×4 (9,5 t).

 

RG35 RPU vznikl v roce 2009 jako soukromá iniciativa jihoafrické firm y Land Systems OMC. RG35 není zatím zaveden ve výzbroji žádné armád y.

 

Stroj soupeřil v kanadském projektu nového taktického obrněného vozidla TAPV (Tactical Armoured Patrol Vehicle), ale prohrál s koncepčně podobným americkým Textron M1117, resp. s jeho nejnovější verzí Textron TAPV určenou přímo pro kanadskou armádu.

 

Původní vozidlo RG35 RPU se vyrábí ve verzích 4×4 i 6×6. Nejnovější varianta RG35 MIV je svému předchůdci podobná, ale má o 80 cm delší trup. Díky větší délce mohli konstruktéři na pravou stranu umístit dveře do prostoru výsadku.

 

Foto: Předchozí verze RG35 RPU. / YouTube

RG35 MIV má hmotnost 21 tun a měří na výšku 2,4 metrů. Na rozdíl od klasických vozidel MRAP je tak výška zřetelně menší. Menší výška (díky nižšímu těžišti) zlepšuje jízdní vlastnosti a zjednodušuje dopravu.

 

Výšku vozidla lze pro dopravní účel y snížit až na 2,25 metrů. Prázdná hmotnost (demontovaný pancíř) RG35 MIV je „pouze“ 14,1 t. Vozidlo tak lze bez problémů přepravovat v letadle C-130 Hercules nebo letadle podobné kategorie.

 

Pohon zajišťuje dieselový motor Cummins SL o výkonu 336 kW (případě 441 kW). Výkon motoru se přes šestistupňovou převodku přenáší trvale na všechny čtyři kola. Hydro-pneumatické pérování umožňuje nastavit až čtyři výšky podvozku – nejnižší pro pohodlnou jízdu na silnici, nejvyšší pro jízdu v terénu nebo při ohrožení IED.

 

Balistická ochrana RG35 MIV je na úrovni STANAG 4569A Level 4. Trup tak odolá zásahům střel ráže 14,5×114 AP / B32 AP ze vzdálenosti 200 metrů. Protiminová ochrana je na úrovni STANAG 4569B Level4A/3B - vozidlo odolá výbuchu 10 kg TNT pod jakýmkoliv kolem nebo 8 kg TNT pod středem podvozku.



Samozřejmostí je instalace různých zbraňových systémů. Na střechu lze umístit dálkově ovládanou věž s 40mm granátometem nebo s kulometem až do ráže 12,7 mm.

Zdroj: IHS Janes

Nahlásit chybu v článku


Související články

Stealth motorka pro speciální operace

Americké ministerstvo obrany schválilo finanční prostředky na vývoj stealth motorky pro speciální ...

Ruský bojový robot Tajfun-M

Ruský vojenský průmysl vyvinul pro ruská Raketová vojska strategického nasazení (RVSN) pozemního ...

Specialist Vehicle – nové britské expediční vozidlo

Velká Británie vyvíjí novou rodinu pásových expedičních vozidel Specialist Vehicle (SV). Nová ...

M109A7 PIM – Samohybná houfnice americké armády

Americká armáda začala s hloubkovou modernizací svých samohybných houfnic M109A6 a muničních vozidel ...