Rheinmetall na veletrhu Eurosatory 2022 prezentuje nový tank KF51 Panther

-
13. 6. 2022
-
103 komentářů
-
Tisková zpráva
Na veletrhu Eurosatory v Paříži byl 13. června ve 14:00 slavnostně představen nový tank KF51, nejnovější přírůstek do rodiny pásových obrněných vozidel od společnosti Rheinmetall, který bude měnit pravidla hry na bojištích budoucnosti. Platforma nastavuje nové standardy ve všech kategoriích – bojové účinnosti, schopnosti přežití, mobility, síťové dostupnosti i průzkumu. Její hlavní výzbroj tvoří 130mm kanón a další efektory, jež jí propůjčují vynikající palebnou sílu.
Veškeré zbraňové systémy vozidla jsou napojené na optiku velitele i střelce, nikoli na počítač systému řízení palby, a to skrze plně digitální architekturu NGVA. To umožňuje funkce „hunter-killer“ i „killer-killer“, a zajišťuje tak okamžitý útok na cíl.
Bojová účinnost: Se svou hlavní výzbrojí, kanónem ráže 130 mm Rheinmetall Future Gun System, disponuje KF51 Panther vynikající palebnou silou proti všem současným i předpokládaným mechanizovaným cílům. Kromě toho jsou k dispozici další varianty výzbroje poskytující koncentrovanou palebnou sílu pro údery na velké vzdálenosti a proti více cílům.
Future Gun System společnosti Rheinmetall (FGS) tvoří 130mm kanón disponující hlavní s hladkým vývrtem a systémem automatického nabíjení. Nabíjecí automat pojme až 20 připravených střel. V porovnání se současnými 120mm systémy dosahuje FGS o více než padesát procent vyšší účinnosti při výrazně větším dosahu. Systém FGS může střílet náboje s kinetickou energií (KE), stejně jako programovatelnou munici se vzduchovým výbojem či odpovídající cvičné náboje.
Hlavní zbraň doplňuje koaxiální kulomet ráže 12,7 mm. Několik možností integrace dálkově řízených zbraňových stanic (RCWS) nabízí flexibilitu pro obranu proti bezpilotním letounům. Model KF51 Panther představený na veletrhu Eurosatory 2022 je vybaven také novým systémem RCWS „Natter" (zmije) společnosti Rheinmetall ve variantě 7,62 mm.
Tank KF51
Stejně tak je možné do věže integrovat odpalovací zařízení pro bezpilotní munici HERO 120 od partnerské společnosti Rheinmetall UVision. To zvyšuje schopnost KF51 zasahovat cíle mimo přímou viditelnost.
Schopnost přežití a ochrana sil: Panther má plně integrovanou, komplexní a hmotnostně optimalizovanou protektivní koncepci, která zahrnuje technologie aktivní, reaktivní i pasivní ochrany. Jejím nejpřesvědčivějším prvkem je bezpochyby aktivní obrana proti kinetickým hrozbám. Ta posiluje úroveň ochrany, aniž by se zvýšila hmotnost systému.
Systém TAPS (Top Attack Protection System) společnosti Rheinmetall brání hrozbám shora, zatímco rychle působící kouřové systémy ROSY dokážou skrýt KF51 před nepřítelem. Jeho digitální architektura NGVA navíc umožňuje integraci dalších senzorů pro detekci odpálení střel. Díky schopnosti detekce před výstřelem dokáže KF51 Panther rozpoznat a neutralizovat hrozby v rané fázi. Tank je navržen pro provoz v hostilním elektromagnetickém prostředí a je plně zabezpečen proti kybernetickým hrozbám.
Ovladatelnost a síťová architektura: Model KF51 Panther se vyznačuje inovativní koncepcí ovládání. Je navržen pro tříčlennou posádku: velitele a střelce ve věži a řidiče v šasi, kde je k dispozici také stanoviště operátora pro specialistu na zbraně a subsystémy nebo pro velitele, jako je velitel roty nebo praporu.
Plně digitální architektura tanku, navržená v souladu se standardy NGVA, umožňuje bezproblémovou integraci senzorů a efektorů jak v rámci platformy, tak do síťového „systému systémů". Ovládání senzorů a zbraní lze okamžitě předávat mezi členy posádky. Každá operátorská stanice může převzít úkoly a role od ostatních, přičemž si zachovává i vlastní plnou funkčnost. Vzhledem k tomu, že věž a zbraně lze ovládat i ze stanic operátorů v podvozku, plánují se v budoucnu i varianty KF51 Panther s bezpilotními věžemi nebo zcela dálkově ovládaná vozidla.
Průzkum a situační povědomí: Díky panoramatickému optickému senzoru SEOSS a hlavnímu bojovému zaměřovači EMES mohou velitel i střelec nezávisle na sobě pozorovat a zasahovat cíle ve dne i v noci, přičemž oba mají k dispozici stabilizovanou denní a infračervenou optiku s integrovaným laserovým dálkoměrem. Kromě toho má posádka prostřednictvím displeje v bojovém prostoru nepřetržitý 360° přehled o okolí vozidla. Integrované bezpilotní průzkumné systémy zvyšují situační přehled posádky v zastavěných oblastech i v bezprostřední blízkosti vozidla. Díky nim může posádka provádět průzkum i pod pancéřovou ochranou a výsledky sdílet s dalšími subjekty v rámci sítě.
KF-51 / Rheinmetall
Mobilita: KF51 Panther vychází z koncepce mobility tanku Leopard 2. S operační hmotností pouhých 59 tun poskytuje mnohem větší mobilitu než současné systémy a má maximální operační dosah přibližně 500 kilometrů. Bez předchozí přípravy se vejde do profilu AMovP-4L, což žádný jiný současný modernizovaný hlavní bojový tank nedokáže. Taktická a strategická mobilita vozidla KF51 jej proto odlišuje od konkurence.
Logistika: Díky inovativnímu přístupu společnosti Rheinmetall k vývoji se mohou uživatelé, specialisté na údržbu, logistici a odborníci na zásobování ze všech současných i budoucích uživatelských zemí aktivně podílet na utváření budoucnosti vozidla. Společnost Rheinmetall má dlouholeté zkušenosti s vytvářením globálních dodavatelských řetězců, aby ve spolupráci s uživatelskými zeměmi zajistila, že velká část výroby bude probíhat na jejich území, a pomohla tak vytvořit a/nebo zachovat suverénní schopnosti a kapacity.
Budoucnost a vývoj: Při vývoji tanku KF51 se společnost Rheinmetall zaměřila nejen na modernizaci stávajících koncepcí hlavních bojových tanků. Začala od nuly a tuto platformu koncipovala zcela nově. Tank KF51 Panther lze snadno modernizovat a vybavit nejnovějšími schopnostmi i funkcemi. Jeho pokročilá, modulární a otevřená architektura systému NGVA umožňuje iterativní vývoj, který lze následně aktualizovat v souladu s inovačními cykly. KF51 je prvním zástupcem nové generace bojových vozidel. Budoucí inovace brzy umožní ekologicky šetrné operace v mírových časech a další optimalizaci, pokud jde o automatizaci i bojovou efektivitu.
Související články
Další modernizované tanky Leopard 2PL pro polskou armádu
Polská armáda získá navíc dalších 14 vylepšených tanků Leopard 2PL. Dodatek v hodnotě 300 milionů ...
-
06.08.2018
-
74 komentářů
-
Jan Grohmann
Bundeswehr převzal první modernizované tanky Leopard 2 A7V
Německá společnost KMW (Krauss-Maffei Wegmann) německé armádě předala první modernizované tanky ...
-
30.10.2019
-
122 komentářů
-
Jan Grohmann
První tanky Leopard 2A4HU v Maďarsku
Maďarská 25. Střelecká brigáda (MH 25. Klapka György Lövészdandár) se sídlem ve městě Tata převzala ...
-
27.07.2020
-
87 komentářů
-
Jan Grohmann
K2 Black Panther vs. Leopard 2A7: Norsko kupuje nové tanky
Norské ministerstvo obrany v rámci akvizičního plánu Projekt 5050 nakoupí nové hlavní bojové tanky. ...
-
19.11.2020
-
85 komentářů
-
Jan Grohmann
Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazeny jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.
Orbán vyhlásil, že Maďarsko sa zapojilo do vývoja tanku Panther:
https://magyarnemzet.hu/englis...Orbán vyhlásil, že Maďarsko sa zapojilo do vývoja tanku Panther:
https://magyarnemzet.hu/englis...Tak to jim moc přeju. Na tom prodělají kalhoty.
Tak to jim moc přeju. Na tom prodělají kalhoty.
Maďarsko vrazí do vývoja okolo 300M ...Zobrazit celý příspěvek
Maďarsko vrazí do vývoja okolo 300M Eur:
https://www-handelsblatt-com.t... Skrýt celý příspěvek
KMW žaluje Rheinmetall ohľadne vlastníctva duševných práv na ...Zobrazit celý příspěvek
KMW žaluje Rheinmetall ohľadne vlastníctva duševných práv na Leopard2
https://www.nzz.ch/internation...
Cieľom žaloby spoločnosti KMW je zabrániť spoločnosti Rheinmetall odvolávať sa na práva duševného vlastníctva spoločnosti Leopard až po verziu modelu 2A4 vrátane.
Prípad bude pojednávať 2. mája na mníchovskom krajskom súde, uviedol v utorok hovorca súdu. V oznámení súdu nie je uvedené meno žalobcu a žalovaného.
Rozsah zainteresovaných strán možno vyčítať z rozhovoru, ktorý poskytol generálny riaditeľ Rheinmetall Armin Papperger pre noviny Neue Zürcher Zeitung, v ktorom pripísal práva duševného vlastníctva tanku Leopard svojej vlastnej spoločnosti.
"Postavili sme tisíc Leopardov 2A4 na základe nášho vlastného duševného vlastníctva," vyhlásil.
https://www.portfolio.hu/globa... Skrýt celý příspěvekZ NZZ: NZZ získal dokument z roku 1995, ktorý môže naznačovať, kto vlastní práva na Leoparda 2. Dokument pochádza z bývalého nemeckého Spolkového úradu pre obranné technológie a ...Zobrazit celý příspěvek
Z NZZ:
NZZ získal dokument z roku 1995, ktorý môže naznačovať, kto vlastní práva na Leoparda 2. Dokument pochádza z bývalého nemeckého Spolkového úradu pre obranné technológie a obstarávanie, teraz Spolkového úradu pre vybavenie, informačné technológie a využitie ozbrojených síl. Úrad v ňom odpovedá na otázky španielskej vlády, kto vlastní práva na tank. Táto otázka vznikla, pretože Španielsko v tom čase plánovalo nákup tankov Leopard 2.
Tento dokument uvádza, že duševné vlastníctvo určitých častí vývoja patrí výlučne nemeckým priemyselným spoločnostiam, ktoré sa podieľajú na výrobe. Ovplyvňuje to hlavne trup a hlavu veže (Krauss-Maffei Wegmann), delo (Rheinmetall), prevodovku (Renk), motor (MTU) a podvozok (Diehl). Ako však vtedy napísala agentúra pre štátne obstarávanie, duševné vlastníctvo celého systému vlastnila spoločnosť Krauss-Maffei. Táto spoločnosť nesie plnú zodpovednosť za systém a zaručuje, že nebudú porušené práva tretích strán.
Inými slovami, podľa Spolkového úradu a spoločnosti Krauss-Maffei je tank Leopard 2 produktom KMW a spoločnosť Rheinmetall je len jedným z dodávateľov. Rheinmetall však vidí situáciu inak.
"Postavili sme tisíc Leopardov 2A4 na základe nášho vlastného duševného vlastníctva," povedal Papperger v rozhovore.
Proces na mníchovskom okresnom súde sa začne 2. mája a bude sa konať verejne v otvorenom formáte. Obe spoločnosti sa v súčasnosti odmietajú vyjadrovať s odvolaním sa na to, že prípad je v štádiu riešenia.Skrýt celý příspěvek
Papperger rokoval s Kulebom:
https://twitter.com/DmytroKule...Papperger rokoval s Kulebom:
https://twitter.com/DmytroKule...Zaujímavé vlákno o tom, prečo by nemalo byť možné dodať KF51 na Ukrajinu do 18 mesiacov:
https://twitter.com/WAJKoenitz...Zaujímavé vlákno o tom, prečo by nemalo byť možné dodať KF51 na Ukrajinu do 18 mesiacov:
https://twitter.com/WAJKoenitz...To že je to celé nesmysl je zcela evidentní.
To že je to celé nesmysl je zcela evidentní.
No keďže nemajú v Rheinmetali vlastnú tankovú korbu, na ktorú by mali výrobné práva, a vyvinúť fungl novú je komplikované, mohlo ísť o pokus vymámiť korbu od Ukrajincov.
No keďže nemajú v Rheinmetali vlastnú tankovú korbu, na ktorú by mali výrobné práva, a vyvinúť fungl novú je komplikované, mohlo ísť o pokus vymámiť korbu od Ukrajincov.
Poradí mi někdo co je "munice se vzduchovým výbojem"
to asi není hrom co?Poradí mi někdo co je "munice se vzduchovým výbojem"
to asi není hrom co?Nový Francouzský 140mm kanón ASCALON https://twitter.com/thedeaddis... Velikost HEAT munice ...Zobrazit celý příspěvek
Nový Francouzský 140mm kanón ASCALON
https://twitter.com/thedeaddis...
Velikost HEAT munice
https://twitter.com/thedeaddis... Skrýt celý příspěvekHmmm. Asi se to tu uz probiralo ale jakoze priznani ze eurotank je pase?
Hmmm. Asi se to tu uz probiralo ale jakoze priznani ze eurotank je pase?
To ne, spíš je Rheinmetall nasratý, že si "eurotank" (MCGS) kuchtí sami u konkurenčního KMW a Nexteru. Rheinmetall má jen minimální podíl a tak si kují vlastní tank "nové ...Zobrazit celý příspěvek
To ne, spíš je Rheinmetall nasratý, že si "eurotank" (MCGS) kuchtí sami u konkurenčního KMW a Nexteru. Rheinmetall má jen minimální podíl a tak si kují vlastní tank "nové generace". Očekávám že tu věž osadí na sníženou korbu z Lynxe, aby to měli komplet (tohle je podvozek z repasovaného Leopardu 2).Skrýt celý příspěvek
Rheinmetall udelal nezbytny marketingovy tah. Je to vzkaz potencionalnim zakaznikum, proc nenakupovat u konkurence. Chcete "okamzity" produkt svetove urovne, dodame Leopard ...Zobrazit celý příspěvek
Rheinmetall udelal nezbytny marketingovy tah.
Je to vzkaz potencionalnim zakaznikum, proc nenakupovat u konkurence.
Chcete "okamzity" produkt svetove urovne, dodame Leopard 2A7 !
Chcete budovat budoucnost s nejnovejsi technologii, chystame demonstrator KF51 Panther !
Ve vysledku, budeme v lepsim pripade alespon subdodavateli, kde nejvetsi pridanou hodnotu slizne opet Nemecko, ktere je po desetileti v teplicku a pod ochranou U.S.A., takze muze investovat do vyvoje technologii, ktere ji zaplati ti "blbci" okolo.... nehlede, ze uz to zacina smrdet monopolem....Skrýt celý příspěvekHlavně ať na to zase nezapomenou nalepit cedulku "Made in Hungaria"...
Hlavně ať na to zase nezapomenou nalepit cedulku "Made in Hungaria"...
Bol prvý. Nevýmšľali, nešpekulovali, objednali tovar za 5 miliard €.
Bol prvý. Nevýmšľali, nešpekulovali, objednali tovar za 5 miliard €.
Jasně, mezi Abramsem, Leopardem a (stoupajícím) K2 (a pár menšími kousky jako Leclerq, Challenger a Ariette) se opravdu vyvíjí nebezpečný monopol :) Je normální že si nedělá každý ...Zobrazit celý příspěvek
Jasně, mezi Abramsem, Leopardem a (stoupajícím) K2 (a pár menšími kousky jako Leclerq, Challenger a Ariette) se opravdu vyvíjí nebezpečný monopol :)
Je normální že si nedělá každý svoje (možná tak licenční výrobu, ale aby si každá druhá země vyvíjela komplet vlastní MBT s následnou výrobou pidisérií...), na druhou stranu riziko že nebude žádná pestrost a volba "zdroje" tu ani náhodou nevidím... takže za mně "tak akorát"Skrýt celý příspěvek
Konečne niekto pochopil, že budúcnosť = je nižšia hmotnosť a aktívna obrana. Pre EU trh a pre malé krajiny je to ideálne riešenie, škoda že nevieme, kde je cenovo vs Leo2A7+. ...Zobrazit celý příspěvek
Konečne niekto pochopil, že budúcnosť = je nižšia hmotnosť a aktívna obrana. Pre EU trh a pre malé krajiny je to ideálne riešenie, škoda že nevieme, kde je cenovo vs Leo2A7+.
Škoda, že Poliaci sa rozhodli pre K2 ...Skrýt celý příspěvekOvšem předpokládá se že K2 upravený pro evropské prostředí (K2PL2) ztěžkne o 5 až 10 tun. Takže naprosto dorovná hmotnost západních MBT. Wolski tvrdí že pořádně je ten tank v ...Zobrazit celý příspěvek
Ovšem předpokládá se že K2 upravený pro evropské prostředí (K2PL2) ztěžkne o 5 až 10 tun. Takže naprosto dorovná hmotnost západních MBT.
Wolski tvrdí že pořádně je ten tank v současné době pancéřovaný pouze zepředu. A není to proto že věří v APS, ale proto že Severokorejci mají podřadné průbojné střelivo...Skrýt celý příspěvek@Scotty To co wiemy (wstępnie) , to duże prawdopodobieństwo ,że docelowa propozycja pokazana na zdjęciach w Norwegii , będzie zbliżona do wersji dla Polski , przynajmniej pod ...Zobrazit celý příspěvek
@Scotty
To co wiemy (wstępnie) , to duże prawdopodobieństwo ,że docelowa propozycja pokazana na zdjęciach w Norwegii , będzie zbliżona do wersji dla Polski , przynajmniej pod względem wzmocnienia pancerza https://pbs.twimg.com/media/FV...
Sugerowana waga pojazdu , to prawie 62 tony. A jak będzie wyglądał finalnie K2PL i ile będzie ważył, narazie nie wiemy..
Co do Jarka, to czasami chce dużo i szybko powiedzieć.. ;)Skrýt celý příspěvek
Poláci to pochopili už dávno,
https://www.armadninoviny.cz/p...
Ale nakonec sáhli po klasickému řešení - silný pancíř.Poláci to pochopili už dávno,
https://www.armadninoviny.cz/p...
Ale nakonec sáhli po klasickému řešení - silný pancíř.Tedy, hm, mezi zlepšeními čidly a efektory APS ("municí" která není nevyčerpatelná v rámci jedné akce) bych tak nějak odhadoval že aktivní systém bude (aspoň zatím) citelně dražší, ...Zobrazit celý příspěvek
Tedy, hm, mezi zlepšeními čidly a efektory APS ("municí" která není nevyčerpatelná v rámci jedné akce) bych tak nějak odhadoval že aktivní systém bude (aspoň zatím) citelně dražší, a existuje tu možnost se cíleně zaměřit na jeho vyčerpání "neplnhodnotnými" útoky (ať už úplně fejkovými, nebo "jen" méně nebezpečnými jako třeba 30mm granát)... takže ten silný pancíř ze směru nejčastějšího útoku (zepředu...) mám pořád podle mně svoje oprávnění. APS by ho mohlo vhodně doplňovat pokrytím méně častých směrů (boky, top) plus na ničení obzvláště nebezpečných útoků (výkonné ATGM, kinetické projektily z těch nejlepších protivníkových strojů), ale to bude vyžadovat velmi kvalitní čidla a pokročilý "software" klasifikující hrozby...Skrýt celý příspěvek
Ani jedno řešení není samospasitelné. Tanky bude nutné v každém případě chránit aktivním ničením hrozeb působením ostatních prostředků mechanizované sestavy nebo rychlou změnou ...Zobrazit celý příspěvek
Ani jedno řešení není samospasitelné. Tanky bude nutné v každém případě chránit aktivním ničením hrozeb působením ostatních prostředků mechanizované sestavy nebo rychlou změnou pozice (útěkem :-).Skrýt celý příspěvek
je to slibný prototyp, patří k nové generaci (odpověď na armatu - jenže lepší), záleží na počtu objednávek, jak se to bude dál vyvíjet (cena bude na úrovni dobrého bitevního ...Zobrazit celý příspěvek
je to slibný prototyp, patří k nové generaci (odpověď na armatu - jenže lepší), záleží na počtu objednávek, jak se to bude dál vyvíjet (cena bude na úrovni dobrého bitevního vrtulníku),
obecně v této technice: rusové mají továrny a nemají peníze, němci mají peníze a zatím nemají továrny (než je znova postaví)Skrýt celý příspěvekEhm a kde je linka na Armatu? Rusi mali peniaze, teraz nemajú ani peniaze, ani výrobnú linku. Im ozaj ňet analoga :)
Ehm a kde je linka na Armatu? Rusi mali peniaze, teraz nemajú ani peniaze, ani výrobnú linku. Im ozaj ňet analoga :)
logicky - když nemají peníze nemohou mít ani linku, ale továrny mají, i když na podstatně starší techniku a teť z jiného soudku - všimli jste si jak utichla propagace munice ...Zobrazit celý příspěvek
logicky - když nemají peníze nemohou mít ani linku, ale továrny mají, i když na podstatně starší techniku
a teť z jiného soudku - všimli jste si jak utichla propagace munice "vakum", ono to totiž není dotažené, bez elektronického řízení procesu výstřelu to nemůže fungovat (leda za přesné teploty vzduchu a prachu a určitého tlaku) a dokončit to je šíleně drahé a na to rusové nemají, takže to udělá někdo jiný, i když zvětšit ráži kanonu přijde levněji...Skrýt celý příspěvek
Mě se moc líbí ta nižší váha. Ale realisticky asi nikdo nebude pro 60 tanků ani stavět výrobní linku. Ale vizuálně je to krásný stroj o tom žádná...
Mě se moc líbí ta nižší váha. Ale realisticky asi nikdo nebude pro 60 tanků ani stavět výrobní linku. Ale vizuálně je to krásný stroj o tom žádná...
Zdá se mi to jako takový bitevní křižník. Slabší pancíř a veliký kanon. V souladu s posledními trendy sází spíše na aktivní než na pasivní ochranu.
Zdá se mi to jako takový bitevní křižník. Slabší pancíř a veliký kanon. V souladu s posledními trendy sází spíše na aktivní než na pasivní ochranu.
Bitevní křižník se ukázal jako naprosto špatný koncept.
Tak uvidíme...Bitevní křižník se ukázal jako naprosto špatný koncept.
Tak uvidíme...S tím si dovolím nesouhlasit. Koncept bitevního křižníku měl své racio, ale pokazili ho admirálové, kteří si pletli BC s bitevní lodí. Bitevní křižník byl perfektní zbraň proti ...Zobrazit celý příspěvek
S tím si dovolím nesouhlasit. Koncept bitevního křižníku měl své racio, ale pokazili ho admirálové, kteří si pletli BC s bitevní lodí. Bitevní křižník byl perfektní zbraň proti křižníkům, torpédoborcům, pro palebnou podporu pozemních vojsk a doprovod letadlových lodí. Ovšem nasadit ho proti bitevním lodím vedlo pochopitelně ke katastrofě.
Pandur nebo Stryker taky neposíláme proti tankům, ale na většinu ostatních cílů spolehlivě stačí.Skrýt celý příspěvekFungoval celkem dobře mnoho let, přesněji do té doby než technologický pokrok dovolil stavět plnohodnotné bitevní lodi s prakticky stejnou rychlostí... (viz. Iowa 33kn) Další ...Zobrazit celý příspěvek
Fungoval celkem dobře mnoho let, přesněji do té doby než technologický pokrok dovolil stavět plnohodnotné bitevní lodi s prakticky stejnou rychlostí... (viz. Iowa 33kn)
Další pokrok pak zneplatnil vše od křižníku přes bitevní až po BB...Skrýt celý příspěvek
Vzhledem k tomu, že se čeká na nový MBT, který bude skok vpřed, tak tohle mi přijde jako Leopard 2 s větším kanonem. Nového projektu na evropský tank se účastní KMW na podvozek a ...Zobrazit celý příspěvek
Vzhledem k tomu, že se čeká na nový MBT, který bude skok vpřed, tak tohle mi přijde jako Leopard 2 s větším kanonem.
Nového projektu na evropský tank se účastní KMW na podvozek a Nexter na věž? Jestli vyberou francouzský kanon, tak rheinmetall vyšachují z projektu, dělají si asi pojistku.
Vidím to stejně jak Lynx vs puma. Nový tank od KMW bude hypermoderní a dráhy, Rheinmetall recykluje díly volně k sehnání na trhu, bez zásadnější inovace, ale v krásném designu za výhodnou cenu.
Do Leopardu půjde také namontovat dělo 130mm.
Za mě výhoda, teď tanků mnoho nebylo a pro zákazníky je určitě výhodou mít na výběr mezi faceliftem leoparda 2 za rozumné peníze a nejmodernějším EMBT za šílenou cenu, obě možnosti s moderním kanonem.
Dnes šlo koupit pouze nový tank a nebo ušetřit a vzít použity.Skrýt celý příspěvekJukni na to, EMBT vypadá skvěle. https://twitter.com/ForcesOper... https://twitter.com/W_Geiger_3... Zatím zřejmě "jen" ...Zobrazit celý příspěvek
Jukni na to, EMBT vypadá skvěle.
https://twitter.com/ForcesOper...
https://twitter.com/W_Geiger_3...
Zatím zřejmě "jen" L52 155mm. Ta věž vypadá na novinku (asi nexter). Co je zajímavé je nový koncept osádky 2+2. Tedy autoloader takže střelec a velitel ve věži a řidič a operátor prostředků v korbě. Váha 61,5 kg. Dojezd 460, maximálka 65 km/h.Skrýt celý příspěvekPodle mě jde o oholenou věž z Leclercu, přeci jen původní koncept EMBT byl právě takový (podvozek z Leopardu 2 a věž Leclerc). Moc se těším na jejich MGCS, který bude ještě mnohem ...Zobrazit celý příspěvek
Podle mě jde o oholenou věž z Leclercu, přeci jen původní koncept EMBT byl právě takový (podvozek z Leopardu 2 a věž Leclerc). Moc se těším na jejich MGCS, který bude ještě mnohem dál.Skrýt celý příspěvek
Mám takový pocit, že se na základ MGCS právě koukáme.
Mám takový pocit, že se na základ MGCS právě koukáme.
Ten bude mít jen dvoučlennou osádku a kanón ráže 130/140 mm. Předpokládám že bude spíš o něco menší a lehčí než tento EMBT. Rovněž půjde o modulární systém - kdežto tohle je "jen" ...Zobrazit celý příspěvek
Ten bude mít jen dvoučlennou osádku a kanón ráže 130/140 mm. Předpokládám že bude spíš o něco menší a lehčí než tento EMBT. Rovněž půjde o modulární systém - kdežto tohle je "jen" tank. Rozdíly tedy jsou.Skrýt celý příspěvek
Haha ha, tá tridsiatka na veži AKA tridsiatka v T-72M2 Moderna :-)
Haha ha, tá tridsiatka na veži AKA tridsiatka v T-72M2 Moderna :-)
30 mm sekundárku měl už i AMX-30, kterej je mnohem starší než T-72M2 Moderna a oproti Moderně se uchytil.
30 mm sekundárku měl už i AMX-30, kterej je mnohem starší než T-72M2 Moderna a oproti Moderně se uchytil.
Tak leo A7+ tu taky nějaký rok je a zřejmě další vývoj už se nechystá z důvodu vývoje toho evropského tanku.. Tak abychom žes nevlezli do něčeho u čeho si Budem muset platit nějaké ...Zobrazit celý příspěvek
Tak leo A7+ tu taky nějaký rok je a zřejmě další vývoj už se nechystá z důvodu vývoje toho evropského tanku.. Tak abychom žes nevlezli do něčeho u čeho si Budem muset platit nějaké vlastní česke aktualizace. Kdyby tohle bylo stejně drahé s už připravené na sériovou výrobu s otevřenou architekturou pro vývoj od českých IT firem.. Možná by to časem utahlo i nějaké antidron kanóny.Skrýt celý příspěvek
S minimálně ještě jednou vývojovou generací Leopardu 2 se stále počítá. Ostatně tenhle představený tank není nic jiného než kandidát Rheinmetallu na Leopard 2A8. Navíc s Leo 2A7V ...Zobrazit celý příspěvek
S minimálně ještě jednou vývojovou generací Leopardu 2 se stále počítá. Ostatně tenhle představený tank není nic jiného než kandidát Rheinmetallu na Leopard 2A8.
Navíc s Leo 2A7V minimálně Bundeswehr počítá ještě na hodně dlouho. Vždyť ty tanky dostali teprve nedávno a s výrobou dalších se zjevně počítá.Skrýt celý příspěvekNeměli by tomu říkat Leo3? Na pokračování dvojkové řady mi to připomíná poněkud radikálnější změna (mj. dolů s hmotností)... a zase vymejšlet komplet nové jméno je sice cool ale :( Zobrazit celý příspěvek
Neměli by tomu říkat Leo3? Na pokračování dvojkové řady mi to připomíná poněkud radikálnější změna (mj. dolů s hmotností)... a zase vymejšlet komplet nové jméno je sice cool ale :(Skrýt celý příspěvek
Stejný podvozek, ale jiná věž. Za mě je to jen další evoluce Leopardu 2.
Stejný podvozek, ale jiná věž. Za mě je to jen další evoluce Leopardu 2.
Není ten podvozek spíš odvozen z Lynxu 41 ...Zobrazit celý příspěvek
Není ten podvozek spíš odvozen z Lynxu 41 ?
https://www.rheinmetall-defenc... Skrýt celý příspěvekTIež mi to tak príde, že by chceli nadviazať na Lynx. Aj číselné pokračovanie by tomu nasvedčovalo, ale určite by mal byť upravený, napr. širšie pásy,...
TIež mi to tak príde, že by chceli nadviazať na Lynx. Aj číselné pokračovanie by tomu nasvedčovalo, ale určite by mal byť upravený, napr. širšie pásy,...
Máte pravdu
https://www.natoaktual.cz/zpra...Máte pravdu
https://www.natoaktual.cz/zpra...liberal shark: podvozek ze sníženého Lynxu (a motorem vzadu) dostane až v další fázi. myslím že to bude dost rychle, berme to pořád jenom jako demonstrátor a na reálný prototyp si ...Zobrazit celý příspěvek
liberal shark:
podvozek ze sníženého Lynxu (a motorem vzadu) dostane až v další fázi. myslím že to bude dost rychle, berme to pořád jenom jako demonstrátor a na reálný prototyp si budeme muset počkat (až se najde zákazník?).Skrýt celý příspěvekto Rase: Pak nastane opravdu lákavá možnost založit mechanizované vojsko na příbuzných platformách KF51 / Lynx 41 podobně jako u vrtulníků H-1. Jen ještě dodělat podpůrná a ...Zobrazit celý příspěvek
to Rase:
Pak nastane opravdu lákavá možnost založit mechanizované vojsko na příbuzných platformách KF51 / Lynx 41 podobně jako u vrtulníků H-1. Jen ještě dodělat podpůrná a zabezpečovací vozidla.Skrýt celý příspěvek
Aha ok. Že počítají s novou verzí sem nevěděl. Tak to pak v pohodě. Pak už vidím výhodu jen ve váze m tím asi menších nákladech na provoz a životnost dilu.
Aha ok. Že počítají s novou verzí sem nevěděl. Tak to pak v pohodě. Pak už vidím výhodu jen ve váze m tím asi menších nákladech na provoz a životnost dilu.
Dokud bude Leo2 v tisícových počtech zařazený ve stavech, tak prostě nemůže dojít k ukončení dalšího vývoje platformy. Ten trh pro zbrojovky tak lukrativní, že by se přerušení ...Zobrazit celý příspěvek
Dokud bude Leo2 v tisícových počtech zařazený ve stavech, tak prostě nemůže dojít k ukončení dalšího vývoje platformy. Ten trh pro zbrojovky tak lukrativní, že by se přerušení vývoje rovnalo poskytnutí konkurenci miliardy na stříbrném podnose. A v případě leopardu naštěstí tu výhodu dvou stejně schopných konkurentů máme.Skrýt celý příspěvek
ah, meno po starom pzkpfwg V, ake nostalgicke. Este jedneho fuzateho dosadit do kancelarkeho kresla a bude to dokonale :Ű
ah, meno po starom pzkpfwg V, ake nostalgicke. Este jedneho fuzateho dosadit do kancelarkeho kresla a bude to dokonale :Ű
A ma to podobný podvozok ako lynx ci nie? Nikde sa tam nepíše o tejto kompabilite a ušetreni logistických nákladov
A ma to podobný podvozok ako lynx ci nie? Nikde sa tam nepíše o tejto kompabilite a ušetreni logistických nákladov
Tím bych si nebyl tak jistý
https://www.rheinmetall-defenc...Tím bych si nebyl tak jistý
https://www.rheinmetall-defenc...
Zajímavý je koncept integrace odpalovacího zařízení pro vyčkávací munici HERO 120. Zde na fotu věže zezadu z vrchu dobře ...Zobrazit celý příspěvek
Zajímavý je koncept integrace odpalovacího zařízení pro vyčkávací munici HERO 120. Zde na fotu věže zezadu z vrchu dobře viditelné:
https://www.joint-forces.com/d...
Pokud se nyní houfně tanky vybavují APS, podle mne Ukrajina odstartuje další etapu: vybavování vyčkávací munici a drony. Proti schované pěchotě s PTŘS můžou plnit podobnou funkci jako 60 mm minomet na Merkavě určený k boji v zastavěné oblasti (střechy). A nemusí to být munice s parametry HERO 120, ale vhodnější je menší HERO 30 nebo Switchblade 300.Skrýt celý příspěvekMerkava ma minomet? Change my life :D idem guglit ale nikdy som o tom nepocul
Merkava ma minomet? Change my life :D idem guglit ale nikdy som o tom nepocul
Jojo, tuto fíčuru popisovali už před 15ti lety v tištěné publikaci... buď malý výsadkový tým (tuším 4 vojáci?) nebo zvýšenou zásobu munice a minomet Soltam commando 60mm...
Jojo, tuto fíčuru popisovali už před 15ti lety v tištěné publikaci... buď malý výsadkový tým (tuším 4 vojáci?) nebo zvýšenou zásobu munice a minomet Soltam commando 60mm...
Nojo, a to se tam ještě vejde 20 nábojů do kanonu?
A kde jsou uloženy zbývající náboje?Nojo, a to se tam ještě vejde 20 nábojů do kanonu?
A kde jsou uloženy zbývající náboje?Po vystřílení se stáhnou pro doplnění jako to dělali rusové v Čečensku, kde vozili munici jen v karuselu a né ve věži pač je RPGčka kosily z budov. Což spojencům nehrozí díky blow ...Zobrazit celý příspěvek
Po vystřílení se stáhnou pro doplnění jako to dělali rusové v Čečensku, kde vozili munici jen v karuselu a né ve věži pač je RPGčka kosily z budov.
Což spojencům nehrozí díky blow up panelům.
Jinak leopard má záložní munici v podvozku vedle řidiče což umožňuje delší palbu v obranné kryté pozici, ale do manevrového boje bych s tím asi dobrovolně nejel.Skrýt celý příspěvek
Tak tohoto Pantera bych si uměl představit. O přechodu na ráži 130 se medituje už dlouho, a jak se zdá, Putinův poslední podnikatelský záměr to jen urychlil.
Tak tohoto Pantera bych si uměl představit. O přechodu na ráži 130 se medituje už dlouho, a jak se zdá, Putinův poslední podnikatelský záměr to jen urychlil.
Designove trosku nevyvazene :D, ale jinak pecka, nemecke masiny to je krasa a video topka :D
Designove trosku nevyvazene :D, ale jinak pecka, nemecke masiny to je krasa a video topka :D
Jinak tento tank mi dává pro AČR mnohem větší smysl než derivát Leo2. Nemáme žádné zásoby tankové munice ráže 120 mm a můžeme rovnou přejít přímo na perspektivní razí 130 mm. Je ...Zobrazit celý příspěvek
Jinak tento tank mi dává pro AČR mnohem větší smysl než derivát Leo2. Nemáme žádné zásoby tankové munice ráže 120 mm a můžeme rovnou přejít přímo na perspektivní razí 130 mm.
Je jen otázka hardkill systému - hmotnostní kategorie tohoto tanku je víc než příznivá.
Darované Leo2A4 lze využít jako školní stroje a jako platformou pro přestavbu na vyprošťovací a mostní tanky.Skrýt celý příspěvekJsme tak malý stát s tak malými možnostmi, že budeme vždy, když dojde do tuhého, potřebovat dodávky zbraní i munice z okolních zemí. Kdo nám dodá munici 130mm do tanku? Kdo nám ji ...Zobrazit celý příspěvek
Jsme tak malý stát s tak malými možnostmi, že budeme vždy, když dojde do tuhého, potřebovat dodávky zbraní i munice z okolních zemí. Kdo nám dodá munici 130mm do tanku? Kdo nám ji vyrobí v potřebném množství? Zcela pomíjím, kdo nám ji vyvine. Bychom dopadli jako UA s jejich 152mm dělostřelectvem a raketomety. Naopak se musíme co nejvíc standardizovat s okolními NATO státy, nejen co do munice, ale techniky a doufat, že nás nehodí přes palubu.Skrýt celý příspěvek
Ona se možná ráže 130mm vyvine jako standart... a možná ne. Bohužel si nemůžeme moc dovolit "to risknout". Maximálně se tak ohlížet zda by někdy ve vzdálenější budoucnosti šla ...Zobrazit celý příspěvek
Ona se možná ráže 130mm vyvine jako standart... a možná ne. Bohužel si nemůžeme moc dovolit "to risknout".
Maximálně se tak ohlížet zda by někdy ve vzdálenější budoucnosti šla třeba vyměnit u Leo2 věž za verzi se 130mm, pokud se tato ráže skutečně široce rozšíří...Skrýt celý příspěvek
Dokud z toho Němci neudělají svůj Leopard 2A8 je zbytečné se tím zabývat.
Dokud z toho Němci neudělají svůj Leopard 2A8 je zbytečné se tím zabývat.
Pak už jsou tu jen dvě smysluplnější cesty - odkoupit kolem roku 2030 od Poláků jejich Leo2, krerych se budou zbavovat ve prospěch K2PL a Abrams. Nebo se rovnou připojit k Polákům ...Zobrazit celý příspěvek
Pak už jsou tu jen dvě smysluplnější cesty - odkoupit kolem roku 2030 od Poláků jejich Leo2, krerych se budou zbavovat ve prospěch K2PL a Abrams. Nebo se rovnou připojit k Polákům a pomoc jim posílit výrobní kapacity K2PL. Je to ostatně šance i pro OSSR i slovensky průmysl. Stejně tak by byli Poláci vděčni za pomoc s výrobou Borsuka. Dle mého dobra win-win strategie.
Vlastní výrobní a servisní kapacity spolu s přenosem know-how jsou efektivní cestou jak se odpoutat od tradice “montoven” a přejít na výrobu s vysokou přidanou hodnotou, která má šanci nejen ekonomicky nas posunout zas někam výrazně dál.Skrýt celý příspěvekPokud dojde k nákupu Leo 2A7 (zatím nic nenasvědčuje opaku), tak bude cesta našeho tankového vojska jasně určená. K2 by pro nás nedával smysl. Problém polských Leoprdů je že jsou ...Zobrazit celý příspěvek
Pokud dojde k nákupu Leo 2A7 (zatím nic nenasvědčuje opaku), tak bude cesta našeho tankového vojska jasně určená. K2 by pro nás nedával smysl.
Problém polských Leoprdů je že jsou staré a v ne zrovna ideálním stavu. To se do roku 2030 určitě k lepšímu nezmění. Přicházelo by to do úvahy pouze třeba za symbolické 1 Euro za kreré je dostali od Němců. Potom je použít jako základ kompletní přestavby na nejnovější standard Leopardů 2. Je ovšem otázka o kolik by to bylo levnější než nákup nového tanku.Skrýt celý příspěvekVždy je to otázka ceny. Přestavba A4 a A5 do podoby A8 s výrazně lehčí třímistnou věží by asi byla výrazně jednodušší - odpadlo by pravděpodobně technicky a tedy i finančně náročné ...Zobrazit celý příspěvek
Vždy je to otázka ceny. Přestavba A4 a A5 do podoby A8 s výrazně lehčí třímistnou věží by asi byla výrazně jednodušší - odpadlo by pravděpodobně technicky a tedy i finančně náročné posilování podvozku A4Skrýt celý příspěvek
Němci věděli, jak si nás uvázat na špagat a stalo je to jen 15 obstaroznich Leo2A4 aneb nechci slevu zadarmo. Ty ještě jednou u nich i draze budeme muset modernizovat. Participace ...Zobrazit celý příspěvek
Němci věděli, jak si nás uvázat na špagat a stalo je to jen 15 obstaroznich Leo2A4 aneb nechci slevu zadarmo. Ty ještě jednou u nich i draze budeme muset modernizovat.
Participace na polském K2PL je mnohem perspektivnejsi cesta, Poláci nutně potřebuji posílit výrobní kapacity a je to obrovská příležitost pro česky a slovensky průmysl.
Proto chápu slovenské přechodné řešení FCS CV90120. Pokud za deset let pojede zase ve velkém výroba tanku v Dubnici a Martine, tak si s našimi Leo 2A7, uzavírající v podstatě vývojovou větev Leopardu 2 (prototypy pochází z let 1972-73) budeme “hrát” ještě v roce 2060 a zbyde nám jen závidět.
Modernizace Leo2A8, kdy zůstane původní pouze korba, bude už opravdu jen z nouze ctnost.Skrýt celý příspěvekPořád má podvozek Leo 2A4 výrazně slabší pancéřování než poslední verze. Je tedy v zásadě jedno jestli se musí nebo nemusí měnit torzní tyče. Slováci žádné CV90120 nekupují a ...Zobrazit celý příspěvek
Pořád má podvozek Leo 2A4 výrazně slabší pancéřování než poslední verze. Je tedy v zásadě jedno jestli se musí nebo nemusí měnit torzní tyče.
Slováci žádné CV90120 nekupují a pravděpodobně kupovat ani nebudou.
S germanofobem jako jste vy je zbytečné diskutovat.Skrýt celý příspěvekGermanofob těžko, mam v rodine sudetske Nemce z Liberce, co po invazi rusaku v roce 1968 okamžitě zamířili do NSR, a mam je rád. Nicméně povazuji opravdu za chybu se vázat úzce ...Zobrazit celý příspěvek
Germanofob těžko, mam v rodine sudetske Nemce z Liberce, co po invazi rusaku v roce 1968 okamžitě zamířili do NSR, a mam je rád.
Nicméně povazuji opravdu za chybu se vázat úzce vojensky a geopoliticky na Nemecko v situaci, kdy jsme na něm tak významně zavislí ekonomicky. Taková absolutní závislost rozhodně neni moc zdravá pro případné prosazování narodnich zajmů občanů této republiky v situaci, kdy se zajmy občanů obou zemí zacnou nejak vyrazneji odlišovat.
Navic Leo 2 povazuji opravdu uz za stroj na konci evoluční vyvojove linie. Další modernizace uz bude znamenat defacto vymenu celé věže a zachování podvozku dizajnovanym v 70.letech minulého století s urcitymi zmenami vychazejicich z ruznych vyvojovych modifikací.Skrýt celý příspěvekScotty Ak nedôjde k dohode o výmene našich T-72M1 za niečo iné, tak ver tomu, že je CV90-120 reálna možnosť. Doslova sa to v materiáli o PBOV spomína ako ideálne riešenie obmeny ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty
Ak nedôjde k dohode o výmene našich T-72M1 za niečo iné, tak ver tomu, že je CV90-120 reálna možnosť. Doslova sa to v materiáli o PBOV spomína ako ideálne riešenie obmeny tankov.Skrýt celý příspěvekPokud má OSSR skutečně v plánu nahradit MBT něčím jako CV 90 - 120, tak věřte tomu, že už se OSSR nikdy k MBT nevrátí a to ani po 10-ti letech, protože ztratí schopnost MBT ...Zobrazit celý příspěvek
Pokud má OSSR skutečně v plánu nahradit MBT něčím jako CV 90 - 120, tak věřte tomu, že už se OSSR nikdy k MBT nevrátí a to ani po 10-ti letech, protože ztratí schopnost MBT provozovat a nakonec zjistí, že je znovuzavedení MBT bude stát hodně peněz.
Na Německo se opravdu nijak zvláště nevážeme. Zatím je potvrzena pouze dodávka cca 15-ti tanků L2A4, to jestli se pořídí i L2A7 je zatím ve hvězdách, byť je to pravděpodobné. Každopádně i kdyby k nákupu L2A7 došlo, tak to nebude nijak zvlášť výrazné zavázání se Německu. Obchod počítá s cca 50 - 60 ks což je naprosté minimum. Navíc se mluví i o přenesení výroby k nám. Pokud zároveň nevezmeme od Němců i BVP, tak se na ně vojensky moc vázat nebudeme.
L2A7 může být poslední nebo předposlední ve vývojové řadě, ale to reálně nic neurčuje. Stále má minimálně cca 20 let služby před sebou a to i v Německé armádě. Ono zavedení nových typů tanků bude ještě nějaký ten pátek trvat. Francie a Německo plánují se zavedením někde kolem roku 2035 a minimálně 5 let budou trvat dodávky jen pro tyto armády. A to za předpokladu, že vše půjde tak jak má.
Navíc o L2 se momentálně uvažuje, protože Německá nabídka jednoduše dovoluje rychle přejít na západní typ MBT. Ta nabídka je zkrátka výhodná, ale vše je zatím teprve v jednání.Skrýt celý příspěvekSoucasny K2 ma horsi pancerovani nez A4, A5. Polaci chteji delat relativne velke zmeny a vznikne K2PL (mozna budou vychazet z K2NO)a nez se vsechno udela, vcetne tovarny a bude se ...Zobrazit celý příspěvek
Soucasny K2 ma horsi pancerovani nez A4, A5. Polaci chteji delat relativne velke zmeny a vznikne K2PL (mozna budou vychazet z K2NO)a nez se vsechno udela, vcetne tovarny a bude se produkovat v dostatecnem poctu, tak to fakt potrva 15-20 let. Polske Leo2 rozhodne do 2030 nebudou volne.Skrýt celý příspěvek
Poláci už primárně chtějí vycházet z vylepšené K2NO, takže bych se nebál, ze to bude s ochranou horší než Leo2A4/5 a senzorově to bude samozřejmě mnohem dal.
Poláci už primárně chtějí vycházet z vylepšené K2NO, takže bych se nebál, ze to bude s ochranou horší než Leo2A4/5 a senzorově to bude samozřejmě mnohem dal.
No, spolupráce ano, akorát toho Borsuka... bylo by to takové trošku divoké ho pomáhat vyrábět a přitom nekoupit... ale kupovat ho, s jeho specifickými prioritami... :(
No, spolupráce ano, akorát toho Borsuka... bylo by to takové trošku divoké ho pomáhat vyrábět a přitom nekoupit... ale kupovat ho, s jeho specifickými prioritami... :(
@Maximus Planowanie seryjnej produkcji IFV na 20 lat, nie ma ekonomicznego sensu , bo pierwsze pojazdy które zejdą z linii w fabryce , będą już musiały przejść MLU. Nie wierzcie w ...Zobrazit celý příspěvek
@Maximus
Planowanie seryjnej produkcji IFV na 20 lat, nie ma ekonomicznego sensu , bo pierwsze pojazdy które zejdą z linii w fabryce , będą już musiały przejść MLU. Nie wierzcie w bzdury pisane w D24 itp o ilości w granicach 50 sztuk rocznie.
HSW zainwestowało nową linię , przyjęcie zakładu w Dębicy i ostatnio dodatkowo kilkaset milionów PLN na rozbudowę. Oprócz tego planuje się produkcję np w Poznaniu dla dywersyfikacji i uniknięcia przerostu zatrudnienia w HSW.. Generalnie, rozpoczęcie produkcji IFV czy MBT ,to kosztowny i skomplikowany proces , którego przygotowania idą w lata. Jak czytam opowieści o tym, ze ktoś komuś obiecał przeniesienie produkcji np do Węgier czy innego kraju ;) ,połączone z bajkami o transferze technologi przy zakupie na przykład 50 sztuk , pojazdu ..
To jest skrajnie naiwny lub postradał zmysły. I na koniec, Niemcy nie mają żadnego interesu poza przejęciem i kontrolą rynku.Skrýt celý příspěvekMówię tu o pomocy przemysłowej firm inżynieryjnych z Czech i Słowacji przy produkcji K2PL i Borsuka. Bez współpracy z zagranicznymi podwykonawcami nie będziemy dysponować wymaganą ...Zobrazit celý příspěvek
Mówię tu o pomocy przemysłowej firm inżynieryjnych z Czech i Słowacji przy produkcji K2PL i Borsuka. Bez współpracy z zagranicznymi podwykonawcami nie będziemy dysponować wymaganą technologią hołdowniczą nawet w połowie wieku.
Przynajmniej rozumiesz, że możemy mieć tylko taki czas, jak nasza Pierwsza Rzeczpospolita po dojściu Hitlera do władzy.
Błędem jest powtórzenie tego samego błędu z tamtych czasów i brak współpracy z naszymi najbliższymi sąsiadami - następcami Czechosłowacji.
Borsuk jest dla nas nie do przyjęcia jako IFV opracowany na potrzeby polskiej specyfiki, ale K2PL to, przynajmniej w przypadku OSSR, doskonała droga do pełnowymiarowego czołgu i moim zdaniem lepszy wybór dla AČR niż Leo 2.
Dzielenie się potencjałem produkcyjnym i usługowym to możliwy początek dalszej i bardziej efektywnej współpracy wojskowej między naszymi krajami.Skrýt celý příspěvek@Maximus Co do Borsuka to całkiem obiektywnie bez narodowo-patriotycznego wzdęcia powiem ,że jest to bardzo udana konstrukcja i testy w tym roku pozwolą na produkcję od 2024. ...Zobrazit celý příspěvek
@Maximus
Co do Borsuka to całkiem obiektywnie bez narodowo-patriotycznego wzdęcia powiem ,że jest to bardzo udana konstrukcja i testy w tym roku pozwolą na produkcję od 2024. Szkoda , że MON zablokował wysyłkę na testy do Słowacji , najwyraźniej są ważniejsze priorytety.. Rozmowy i ustalania warunków z Koreą zajęło dobrych parę lat.. jeśli strona Czeska lub Słowacka myśli o współpracy to musi się sama o to postarać . Teraz jest etap ZTT , może być za późno , do tego trzeba wyłożyć spore pieniądze, czy SK CZ jest na to gotowe?Skrýt celý příspěvekMoje rozumowanie było takie, że Polska potrzebuje kogoś do podwykonawstwa w produkcji, a przemysł czeski i słowacki jest najbliżej. Do Polski należy poszukiwanie partnerów ...Zobrazit celý příspěvek
Moje rozumowanie było takie, że Polska potrzebuje kogoś do podwykonawstwa w produkcji, a przemysł czeski i słowacki jest najbliżej. Do Polski należy poszukiwanie partnerów przemysłowych za granicą. Bez nich nawet w połowie wieku nie będzie wymaganej liczby techników.Skrýt celý příspěvek
Maximus Dobrze układa się współpraca w produkcji amunicji 155 mm i ładunków z Cz i Sk Wygląda na to ,że Warszawa traktuje zakłady w Czechach i Słowacji jako ważne zaplecze dla ...Zobrazit celý příspěvek
Maximus
Dobrze układa się współpraca w produkcji amunicji 155 mm i ładunków z Cz i Sk
Wygląda na to ,że Warszawa traktuje zakłady w Czechach i Słowacji jako ważne zaplecze dla produkcji amunicji. To może się w przyszłości rozwinąć na inne kierunki ,szczególnie jak nam zabraknie rąk do pracy ;)Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...