Rozbíhá se sériová výroba ruských strategických bombardérů Tu-160M2

Původní Tupolev Tu-160; větší foto / Dmitry Pichugin; GFDL 1.2

Kazaňský letecký závod KAPO Gorbunova je připraven na obnovení sériové výroby strategických nadzvukových bombardérů Tu-160M2. Na prvním sériovém Tu-160M2 se již pracuje.

V současné době Rusko provozuje 16 bombardérů Tu-160 - z toho je 12 vedeno jako bojových, čtyři jako cvičné. Otázkou je, kolik Tu-160 je ale skutečně bojově nasaditelných (z důvodu výcviku posádek, předepsané údržby, oprav). Jedná se o poslední exempláře původní flotily 35 bombardérů Tu-160 vyrobených v dobách Sovětského svazu.

Cela flotila Tu-160 projde postupně modernizací na standard Tu-160M2. Zároveň v roce 2015 ruský prezident Vladimír Putin představil plán na výrobu až 60 nových Tu-160M2.

Nejnovější plány počítají s výrobou 50 bombardérů Tu-160M2. Stejně tak Rusko nevzdává (minimálně mediálně) vývoj nového strategického bombardéru PAK DA.

“Pro tuto chvíli, základní množství (50 ks - pozn. red.) zůstává stejné, ale může být upraveno s tím, jak budeme pokračovat s vývojem pokročilého leteckého komplexu dlouhého dosahu (PAK DA - pozn. red.). Stávající základní počet pro Tu-160M2 je 50 letadel,” uvedl na podzim minulého roku Jurij Borisov, náměstek ruského ministra obrany pro vyzbrojováni. 

Ruské letectvo proudové bombardéry Tu-160M2, turbovrtulové Tu-95MS a proudové Tu-22M3 využívá především jako nosiče střel vzduch-země s velmi dlouhým doletem. Úkolem ruských bombardérů je ničit strategická vojenská zařízení nepřítele (vojenská letiště, centra velení, řízení a spojení, velké základny, atd.), strategické prvky civilní infrastruktury (továrny, elektrárny, zásobárny ropy, přehrady) a klíčové dopravní uzly (letiště, železniční stanice, přístavy, atd.).

V případě použití jaderných zbraní jsou cílem i aglomerace s velkou koncentrací obyvatel a průmyslu. Mezi úkoly Tu-22M3 patří také útoky na bitevní svazy amerických lodí, v čele s vedoucí letadlovou lodí.

V současné době v závodě KAPO vzniká první sériový Tu-160M2. Na výrobu prvního nového Tu-160M2 byl použit drak původního Tu-160 z 90. let minulého století. Celkově má KAPO tři draky použitelné pro stavbu Tu-160M2. Ostatní letouny již budou vyrobeny nové a dlužno dodat, že podle ruských médií bez použití zahraničních součástek.

Tu-160 nad Sýrii

Bylo by ale zajímavé zjistit, kolik zahraničních výrobních strojů a výrobních technologií používá firma KAPO při výrobě nového Tu-160M2. Co se týče strojního vybavení, výrobní závod KAPO nedávno zprovoznil stroj na opracování a svařování dílů z titanových slitin pro Tu-160M2.

Nový stroj byl představen na konci roku ruskému ministru obrany Sergeji Šojguovi. Pode ministra musí vedení závodu neustále obnovovat výrobní zařízení celé továrny i nástroje, aby se továrna vypořádala se zadanými úkoly při výrobě Tu-160M2.

První let sériového Tu-160M2 se očekává v roce 2018 a plná sériová výroba začne v roce 2023. Období pěti let bude využito k testování nově vyrobených Tu-160M2 a k modernizaci a rozšíření výrobní linky tak, aby KAPO mohlo vyrábět Tu-160M2 podle cenových a časových představ ruského ministerstva obrany.

Musí se také vytvořit nové zázemí pro údržbu a servis letounů, a především nově vyrobených motorů NK-32M od firmy JSC Kuzněcov. Po zahájení sériové výroby bude firma JSC Kuzněcov schopná dodávat 20 až 22 motorů každý rok. Tímto tempem dokáže Rusko zavádět pět letadel Tu-160M2 (jedno letadlo pohání čtyři motory) do výzbroje ročně.

Kreml plánuje za prvních 20 nových Tu-160M2 utratit 5 miliard dolarů, tj. 250 milionů dolarů za letadlo. Jak velký důraz klade Kreml na výrobu modernizovaných Tu-160 napovídá tisková zpráva závodu KAPO, podle které musí výrobce posílat každý týden do Kremlu zprávy o postupu vývoje a výroby Tu-160M2.

Zdroj: Defence24

Nahlásit chybu v článku


Související články

PL-19 Nudol: Rusové testují zbraň proti satelitům

Podle amerického deníku The Washington Free Beacon Rusové v prosinci provedli již pátý test ...

Systém řízení palby T-14 Armata pro tanky T-72 a T-90

Ruské ministerstvo obrany plánuje část svých tanků T-72 a T-90 vybavit pokročilými prostředky řízení ...

Ruské balistické rakety Iskander v Sýrii

Izraelci ve čtvrtek zveřejnili satelitní snímky potvrzující přítomnost ruských balistických raket ...

Ruské letectvo začíná testovat “exportní” stíhačky MiG-35

Na konci ledna bude oficiálně představena finální (sériová) podoba nové ruské víceúčelové stíhačky ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • raziel87
    13:34 25.01.2017

    2 Darkstyle co místo střílení od boku si napřed přečíst něco o PAK-FA hmm? :) PAK-FA určitě není ve vývoji od roku 1983. Pokud narážíš na Sovětskou reakci na program ATF, tak ...Zobrazit celý příspěvek

    2 Darkstyle
    co místo střílení od boku si napřed přečíst něco o PAK-FA hmm? :) PAK-FA určitě není ve vývoji od roku 1983. Pokud narážíš na Sovětskou reakci na program ATF, tak odpověď byla ze začátku Izidělije 1.42 - Mig 39 ,následně od základu předělán na Izidělije 1.44, to samé s S-37 Berkut v 90. letech - potom medii přejmenovaný na SU-47.

    Než se začneš do něčeho navážet, tak si přečti v jakém stavu je teď program PAK-FA.
    Fenri tady v žádné větě nenaznačuje, že je PAK-FA téměř dokončen.....sakriš, mě tak vadí lidi, co neustále překrucují výroky ostatních a staví si na tom pak svoje teorieSkrýt celý příspěvek

  • darkstyle
    13:14 25.01.2017

    fenri nepresnost nie je loz, hlavne ak si chybu priznam ako to bolo s rozpoctom.. ale z vasich clankov vyplyva jak maju PAK FA rusi skoro hotovu.. z vasich prispevkov medzi ...Zobrazit celý příspěvek

    fenri

    nepresnost nie je loz, hlavne ak si chybu priznam ako to bolo s rozpoctom..

    ale z vasich clankov vyplyva jak maju PAK FA rusi skoro hotovu..
    z vasich prispevkov medzi riadkami sa to da citat presne takto..

    co tak napisat,
    rusko ma vo vyvoji PAK FA od roku cca 83, kde nie su vobec poriesene nove moderne zbanove systemy.. ako rakety vzduch-vzduch.. maju ich zatial osadene s nevhodnymi motormi a celkovo vyvoj tohoto lietadla, a teraz zase strielam z hlavy.. mal byt povodne dokonceny okolo roku 96-99, pricom bol niekolko krat premenovany co neznie dobre.. zatial je len niekolko pototypov, ktore nemaju ani pociatocne operacne schopnosti v pravom zmysle ako ich pozname na zapade, kedze tu na zapade aj zijeme..

    tot vsjo tavarish..
    toto je podla mna cela pravda o PAK FA dnes..

    co bude po 2022 sa nechame prekvapit.. ale 7 kusov stihaciek v prototypnom stave nevystrasi ani polske letectvo.. maximalne sa budu mat na pozore, ale pak fa sa dnes v boji pouzit neda.. a aj ked ho osadia 117kami, vdaka ziadnym vyspelim raketam vzduch-vzduch, a opravte ma ak sa mylim- budem len rad, ktore by boli moderne to moc stroj na vybudovanie nadvlady vo vzduchu nie je..
    lebo ak mi neuslo cosi, tie streli co maju teraz vo vyzbroji maju viac ako 30 vystrelov ale ani raz nezasiahli ciel, a to si africania prenajali jak ruske stoje, tak tam posadili ruskych veteranov letcov..
    a nicjo..Skrýt celý příspěvek

  • Charlie
    11:26 25.01.2017

    Někde na začátku tu bla myšlenka že nejde o sériovku, když se využívají staré trupy, no jde spíš o LRIP, jak by řekli Američani. 1) Nová výroba musí "prošťouchnout" dodavatelské ...Zobrazit celý příspěvek

    Někde na začátku tu bla myšlenka že nejde o sériovku, když se využívají staré trupy, no jde spíš o LRIP, jak by řekli Američani.

    1) Nová výroba musí "prošťouchnout" dodavatelské cesty (protože všechny ty střeva se musí někde vyrobit, čili mraky subdodavatelů, kteří se musí znovu rozjet).

    2) Výroba draku trvá celkem dlouhou dobu - lidi, co do něj pak cpou střeva, tedy velice dobře zaučíte na již vlastněných dracích, zatímco drakaři teprve "nýtují" nové trupy (respektive, v tuhle chvíli nejspíš montují linku a přípravky na kompletaci jednotlivých sekcí, které jsou OBROVSKÉ)

    Je tu ovšem jiná zajímavá věc - každý trup letounu má nějakou životnost, která se udává v počtu nalítaných hodin A ZÁROVEŇ v jeho stáří - čili by mě zajímalo, kolik let života už mají tyhle starší kousky za sebou, jak se to podepíše na jejich max. náletu, případně jestli KAPO nějak ošéfovalo jejich omlazení (typicky náhrada kritických součástí nejvíc ohrožených stárnutím).Skrýt celý příspěvek

  • mudry.udrzbar
    11:12 25.01.2017

    Neviem z akeho sci-fi beres tie informacie ale predtym nez tu napises nejaky blud, tak to aspon napis do googlu a stac enter. Jeden krat by sa to dalo odpustit ale opakovane je to ...Zobrazit celý příspěvek

    Neviem z akeho sci-fi beres tie informacie ale predtym nez tu napises nejaky blud, tak to aspon napis do googlu a stac enter. Jeden krat by sa to dalo odpustit ale opakovane je to uz na zamyslenie, pre tvoju informaciu teda:

    B-21 existuje iba na papieri

    PAK DA neexistuje ani na papieri


    Inak k tym motorom:

    Izdělije 117 (AL-41F1) je urcite vyborny motor ale je to generacia 4,5 preto Rusi s ohladom na meskanie vyvoja Izdělije 30 radšej vyrobia dalšie SU-35 s Izdělije 117, co je urcite lacnejsie riesenie ako vyrabat T-50 s Izdělije 117.

    So seriovou vyrobou T-50 si pockaju na Izdělije 30, ktory bude mat mensiu spotrebu a stealth vlastnosti. Na tych par kusoch s Izdělije 117 sa medzitym vychytaju ostatne muchy.

    Mne to pride ako velmi rozumny postup.Skrýt celý příspěvek

  • Deutschmann
    11:02 25.01.2017

    Henrich7
    PAK FA - 7 letových prototypů
    PAK DA - 0 letových prototypů - zatím se dělají jen projekty.

    Henrich7
    PAK FA - 7 letových prototypů
    PAK DA - 0 letových prototypů - zatím se dělají jen projekty.

  • Henrich7
    10:36 25.01.2017

    Raziel87,no dobre možno som to trocha prehnal. Ale aj tak PAK FA su tusim tak 4 prototypy a PAK DA tuším maximálne 1. Podstata čo som chcel povedať je,že USA dokážu Rusko v tomto ...Zobrazit celý příspěvek

    Raziel87,no dobre možno som to trocha prehnal. Ale aj tak PAK FA su tusim tak 4 prototypy a PAK DA tuším maximálne 1. Podstata čo som chcel povedať je,že USA dokážu Rusko v tomto smere hravo uzbrojit,tak ako vždy doteraz.Skrýt celý příspěvek

  • Henrich7
    10:33 25.01.2017

    Raziel87,no dobre možno som to trocha prehnal. Ale aj tak PAK FA su tusim tak 4 prototypy a PAK DA tuším maximálne 1. Podstata čo som chcel povedať je,že USA dokážu Rusko v tomto ...Zobrazit celý příspěvek

    Raziel87,no dobre možno som to trocha prehnal. Ale aj tak PAK FA su tusim tak 4 prototypy a PAK DA tuším maximálne 1. Podstata čo som chcel povedať je,že USA dokážu Rusko v tomto smere hravo uzbrojit,tak ako vždy doteraz.Skrýt celý příspěvek

  • Henrich7
    10:33 25.01.2017

    Raziel87,no dobre možno som to trocha prehnal. Ale aj tak PAK FA su tusim tak 4 prototypy a PAK DA tuším maximálne 1. Podstata čo som chcel povedať je,že USA dokážu Rusko v tomto ...Zobrazit celý příspěvek

    Raziel87,no dobre možno som to trocha prehnal. Ale aj tak PAK FA su tusim tak 4 prototypy a PAK DA tuším maximálne 1. Podstata čo som chcel povedať je,že USA dokážu Rusko v tomto smere hravo uzbrojit,tak ako vždy doteraz.Skrýt celý příspěvek

  • Henrich7
    10:30 25.01.2017

    Raziel87,no dobre možno som to trocha prehnal. Ale aj tak PAK FA su tusim tak 4 prototypy a PAK DA tuším maximálne 1. Podstata čo som chcel povedať je,že USA dokážu Rusko v tomto ...Zobrazit celý příspěvek

    Raziel87,no dobre možno som to trocha prehnal. Ale aj tak PAK FA su tusim tak 4 prototypy a PAK DA tuším maximálne 1. Podstata čo som chcel povedať je,že USA dokážu Rusko v tomto smere hravo uzbrojit,tak ako vždy doteraz.Skrýt celý příspěvek

  • Henrich7
    10:26 25.01.2017

    Fenri,no dobre možno som to trocha prehnal. Ale aj tak PAK FA su tusim tak 4 prototypy a PAK DA tuším maximálne 1. Podstata čo som chcel povedať je,že USA dokážu Rusko v tomto ...Zobrazit celý příspěvek

    Fenri,no dobre možno som to trocha prehnal. Ale aj tak PAK FA su tusim tak 4 prototypy a PAK DA tuším maximálne 1. Podstata čo som chcel povedať je,že USA dokážu Rusko v tomto smere hravo uzbrojit,tak ako vždy doteraz.Skrýt celý příspěvek

  • fenri
    08:26 25.01.2017

    Darstyle, promiňte, ale melete hovadiny na úrovni učně. KDE jsem napsal, že motory jsou super? Že jsou úžasné? Nikde a ani si to nemyslím. Napsal jsem a doložil, že vaše tvrzení, ...Zobrazit celý příspěvek

    Darstyle, promiňte, ale melete hovadiny na úrovni učně. KDE jsem napsal, že motory jsou super? Že jsou úžasné? Nikde a ani si to nemyslím. Napsal jsem a doložil, že vaše tvrzení, že se stávajícími motory je PAK nepoužitelný je hovadina. Nicméně nebudu se zaplétat do nekonečných debat s někým, kdo podsouvá oponentovy lživá tvrzení. Plkejte si sám se sebou, třeba nad sebou vyhrajete.Skrýt celý příspěvek

  • darkstyle
    08:19 25.01.2017

    Fenri Ja zase skusim pouzit trochu selskeho rozumu.. Ak by ti motory boli tak super ako hovoris.. Preco potom samotne rusko vydalo vyhlasenie, ze zatial postavia do 12 ...Zobrazit celý příspěvek

    Fenri

    Ja zase skusim pouzit trochu selskeho rozumu..
    Ak by ti motory boli tak super ako hovoris..
    Preco potom samotne rusko vydalo vyhlasenie, ze zatial postavia do 12 lietadiel, s tymito motormi a zvysok az ked budu motory nove..

    Vsak uz podla teba maju teraz pomaly najlepsi motor na svete, tak co by im branilo si normalne vyrabat stihacky a potom prejdu na vyrobu novych motorov po 2022, a ked sa budu motory menit o X rokov na tychto vyrobenych tak tam daju novsie..

    Ale nie rusi, nepocuvaju fenriho, oni to tak nejdu urobit..

    Ved netreba vystudovaneho raketoveho inziniera, aby clovek tusil, ze s timito to neni ono.. i tak je pak fa v modernom vedeni boja horsia aj s novymi motormi ako f-22 hlavne po novom update ktory ak sa nemylim pride 2019..
    Ano dogfiht a podobne, manevrovatelnost ma pak fa lepsiu, ale dnes sa uz pri tychto masinach neocakava takyto boj.. jedine, zeby bol nastal novy kursk:-):-)
    Ale i pri nom by skor sa poslali ine typy a tieto by sa setrili..Skrýt celý příspěvek

  • fenri
    08:09 25.01.2017

    Jinak US letectvo vidím jinak než vy, podobně jako Sokrates. Na taktické bombardování je B-2 trochu drahá sranda, navíc jich mají jen něco málo přes 20 (kolik je tedy ...Zobrazit celý příspěvek

    Jinak US letectvo vidím jinak než vy, podobně jako Sokrates.

    Na taktické bombardování je B-2 trochu drahá sranda, navíc jich mají jen něco málo přes 20 (kolik je tedy dlouhodobě nasaditelných?). "Práškují" spíše s B-52.
    F-35 je fajn, ale zatím není v rutinním nasazení tak, aby kdekoli po světě zvládl průnik PVO. Prostě je to příliš malé letadlo s příliš malým doletem a tuhle taktiku s ním IMHO ještě dlouho nebudou mít operačně ošéfovanou. Je to vyšší dívčí, nejvyšší skill. .
    IMHO na státy se slabou (ať už "od přírody", nebo už zlikvidovanou) PVO mají B-52, coby mulu, co velmi levně natahá hromady železa kamkoliv.
    Státy se slušnou PVO zvládá dobře kombinace těch pár B-2 + B1B
    Státy se silnou PVO by asi řešila B-2, perspektivně ve spolupráci s F-35 (a časem B21).

    Rusové na to jdou jinak, nepředpokládají dlouhodobé přežití sebelepšího letadla nad silně bráněným územím a tak to řeší údery z odstupu. Pokud je to daleko a je tam riziko, že cestou se může něco nachomýtnout - Lebeď (když nehůř, může odhodit náklad a fofrem zmizet - je zatraceně rychlý), když je to daleko a cestou pohodička, může se nasadit za pár šupů starý Méďa, ale ten IMHO spíš už dnes slouží k tréningu a vochomítání se kolem zajímavých oblastí a "lovení" komunikace, signatur, testování PVO... Ale pořád toho unese dost a daleko - svým způsobem trochu zadýchaný ekvivalent B-52. No a když to daleko není anebo toho není potřeba nést mnoho a cesta není samé slunce, může zafungovat Tu-22M. Ten ale nutně potřebuje upgrade, jinak těch "slunečných cest" pro něj mnoho nezbyde. Lecos asi také zvládne Su-34, i když to je lehčí třída, ale přežít na bojišti asi umí solidně.Skrýt celý příspěvek

  • fenri
    07:58 25.01.2017

    Logik - nevím, jaká čísla myslíte, ale PAK FA mi vychází: -se základním motorem řady 117 T/W: 1,11 -s upraveným 117 (IMHO asi motor používaný v posledních prototypech) T/W: ...Zobrazit celý příspěvek

    Logik - nevím, jaká čísla myslíte, ale PAK FA mi vychází:
    -se základním motorem řady 117 T/W: 1,11
    -s upraveným 117 (IMHO asi motor používaný v posledních prototypech) T/W: 1,23
    -s Izdelie 30 (tím, co se protahuje a komplikuje vývoj), T/W brutálních: 1,397

    Raptor má T/W 1.09
    Pro zajímavost Rafale: 1.1, Gripen (klasický) 0.9, Typhoon 1.13. Údaje jsou jen z wiki, moc bych přesnost neprožíval.

    Hmotnosti jsem bral vzletové, předpokládám, že by se do sebe letadla nepustila hned po startu s podvěšenými nádržemi a kufrem s cihlami za sedačkou pilota.

    Podotýkám, že jde samozřejmě o hrubě nepřesná čísla, reálné hodnoty tahu neznáme a u PAK-FA jsem počítal stále stejnou hmotnost. Což hlavně u I30 nemusí sedět (může být lehčí i těžší). A samozřejmě T/W ratio není zdaleka jediný parametr hovořící o letadle.
    Nicméně je zřejmé že i se základním, původním motorem na tom PAK-FA není hůř, než Raptor, spíše naopak. Každopádně úvaha Darkstyle, že PAK nemá použitelné motory (resp. motory, co z něj "dělají PAK" - chápu-li jeho větu správně) je mimo.Skrýt celý příspěvek

  • Sokrates
    07:40 25.01.2017

    logik: Ja to vidím presne naopak - pre americké letectvo nemá momentálne zmysel B-2. Ten stroj natoľko predbehol svoju dobu a jeho prevádzka je tak šialene drahá, že takmer niet ...Zobrazit celý příspěvek

    logik: Ja to vidím presne naopak - pre americké letectvo nemá momentálne zmysel B-2. Ten stroj natoľko predbehol svoju dobu a jeho prevádzka je tak šialene drahá, že takmer niet misie, na ktorú by si ho mohol oprávnene vyslať. Schválne, koľkokrát bol B-2 za posledných 5 rokov bojovo nasadený? Ak nerátame tú absurdnú akciu z minulého týždňa, kedy 2 Spirity boli vyslané na 34 hodinový let, aby zničili dva výcvikové kempy teroristov v Líbyi. Odpoveď znie 0.
    Zo všetkých troch strategických bombardérov bol B-1 od roku 2012 v Afganistane najvyťaženejší a podobne to je od roku 2014 v boji proti IS.
    B-2 bola väčšinu svojej existencie využívaná na predražené PR akcie, ako bola aj tá posledná za viac ako 11 mil. usd. USAF by sa bez nich v každej vojne zaobišlo.Skrýt celý příspěvek

  • logik
    23:48 24.01.2017

    fenri: To, že raptor má (možná, přesná čísla se nevědí) stejně T/W jako T-50 neznamená, že maj stejně dobrý motory - raptor má těžší drak, kde ztrácí (v oblasti výkonu) to, co ...Zobrazit celý příspěvek

    fenri: To, že raptor má (možná, přesná čísla se nevědí) stejně T/W jako T-50 neznamená, že maj stejně dobrý motory - raptor má těžší drak, kde ztrácí (v oblasti výkonu) to, co získal lepšíma motorama.
    T/W Izdelií je pod 8, T/W F119 je nejmíň 9 a motor F135 - současník těch Izdelií, dokonce 11. Takže dohánět je co.

    Evropa je někde mezi: Eurojet má T/W přes devět a i SFC má lepší než izdelie, na druhou stranu je to proti těmdle motorům dost malej motor.Skrýt celý příspěvek

  • logik
    23:41 24.01.2017

    KOLT: Skoro bych řek, že pro američany kateogire B-1 přestala mít smysl. Taktický bombardování stejně lítaj B-2, průnik nepřátelskou obranou přebrali F35, původní smysl B-1 už ...Zobrazit celý příspěvek

    KOLT: Skoro bych řek, že pro američany kateogire B-1 přestala mít smysl. Taktický bombardování stejně lítaj B-2, průnik nepřátelskou obranou přebrali F35, původní smysl B-1 už aktuální není vůbec.

    Výhoda středních strojů by měla bejt v nižších nákladech na provoz, ale v okamžiku, kdy to znamená vyvinout a živit další typ, tak se bude výhoda stírat a spíš si myslím, že spíš zaměstnaj o to víc B-21.Skrýt celý příspěvek

  • KOLT
    23:00 24.01.2017

    Jaký projekt je zamýšlen jako náhrada B-1B? B-21 je pokračování B-2. Spekulovalo se o hloubkové modernizaci B-1B, ale pokud vím, oficiálně nic neběží.

    Jaký projekt je zamýšlen jako náhrada B-1B? B-21 je pokračování B-2. Spekulovalo se o hloubkové modernizaci B-1B, ale pokud vím, oficiálně nic neběží.

  • Pepin Nešpor
    21:13 24.01.2017

    Nejak bych to neresil. Ano Tu-160 byl vice mene odpovedi na B-1 ac drive B-1 a, ktery mel litat 2,2 Mach potom to bylo pozastavene a zas obnovene z rychlosti ktera mela stacit 1.2 ...Zobrazit celý příspěvek

    Nejak bych to neresil. Ano Tu-160 byl vice mene odpovedi na B-1 ac drive B-1 a, ktery mel litat 2,2 Mach potom to bylo pozastavene a zas obnovene z rychlosti ktera mela stacit 1.2 Mach ale kazdopadne usaci uz pracuji na nahrade a vyrazeni, no a rusko na omladeni, budoucnosti a pateri ruskeho bombardovaciho letectva. Tot vse.Skrýt celý příspěvek

  • fenri
    21:04 24.01.2017

    Darkstyle - Vaší větě jsme moc nerozuměl, nicméněPAK FA létá momentálně s motory o výkonu zhruba na úrovni Raptora (započítáme-li rozdíl ve váze, tak je zhruba stejné). Resp. před ...Zobrazit celý příspěvek

    Darkstyle - Vaší větě jsme moc nerozuměl, nicméněPAK FA létá momentálně s motory o výkonu zhruba na úrovni Raptora (započítáme-li rozdíl ve váze, tak je zhruba stejné). Resp. před příchodem Saturnu může ještě posílit (na nějakých 158 kN) a pak by už byl nad Raptorem. To snad není taková tragédie.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 4 z 6