Ruská letadlová loď Admirál Kuzněcov míří k Sýrii

Admirál Kuzněcov pluje kolem norských břehů směrem k Sýrii; větší foto / Norské ozbrojené síly

Ruská Severní flotila vyslala do Středozemního moře letadlovou loď Admirál Kuzněcov a sedm doprovodných plavidel. Jedná se o vůbec první bojové nasazení ruské letadlové lodě po třiceti letech. Podle ruských médií se letadlová loď zapojí do akcí proti Islámskému státu v Sýrii. Naopak západní média tvrdí, že jde jen o další kolo propagandistického boje se Západem.

Těžký letadlový křižník Admirál Kuzněcov

Ještě před příchodem letadlové lodě Admirál Kuzněcov (1991) vzdušné krytí ruských lodí zajišťovaly letadla z námořních základen. Podle ruského vojenského analytika Konstanina Sivkova ale ruské stíhačky mohly zajistit ochranu lodí jen do vzdálenosti 350 km od ruského pobřeží.

Na konci 60. let si tak ruské námořnictvo uvědomilo, že bez leteckého krytí z letadlových lodí nedokáže účinně čelit americkému námořnictvu na otevřeném moři. Sovětský svaz proto rozhodl o stavbě "protiletadlové" letadlové lodě třídy Admirál Kuzněcov.

Letadlová loď třídy Admirál Kuzněcov, resp. podle ruské klasifikace těžký letadlový křižník, byla na vodu poprvé spuštěná v roce 1985. K Severní mořské flotile se loď připojila v roce 1991. Počítalo se také s výrobou dalších letadlových lodí, ale s postupným ekonomickým a politickým rozpadem Sovětského svazu v 80. letech, se na dokončení dalších plavidel nenašly peníze.

Od té doby jediná ruská letadlová loď Admirál Kuzněcov podnikla pouze čtyři operační nasazení (podle Davida Ax e z War Is Boring) v délce několika měsíců. Typická americká letadlová loď je přitom nasazená každé dva roky po dobu šesti měsíců. Například letadlová loď USS Enterprise mezi roky 1962 až 2012 podnikla 25 bojových plaveb.

Na rozdíl od Američanů však Rusové letadlovým lodím přiřadili jinou roli - v úvodu zmíněnou roli plovoucí základny protivzdušné obrany. Dodejme, že Rusové Admirál Kuzněcov nazývají “těžký letadlový křižník”, aby plavidlo mohlo bez právních problémů proplout průlivem Bospor do Černého moře. Díky této právní kličce Rusové mohou obejít mezinárodní zákaz (Konvence z Montreux) proplouvání “letadlových lodí” průlivem Bospor.

Ostatně podobnou právní klíčku v současné době používají Japonci pro lodě třídy Izumo. Tyto lodě jsou označovány jako "víceúčelové vrtulníkové torpédoborce" (ve skutečnosti jde o lehké letadlové lodě) - přitom z jejich rozměrné paluby mohou operovat nejen vrtulníky, ale i letadla s krátkým startem a kolmým přistáním (F-35B). Japonská ústava však zakazuje japonskému námořnictvu provozovat “letadlové lodě”.

Admirál Kuzněcov - plovoucí základna protivzdušné obrany

Americké letadlové lodě byly a jsou nástrojem projekce politické a vojenské moci Spojených států po celém světě. Úkolem letadlových lodí je “kontrolovat” pro Spojené státy klíčové oblasti po celém světě.

Americké letadlové lodě, včetně doprovodných lodí, jsou proto schopny podnikat hloubkové údery na pozemní cíle, bojovat proti lodím/ponorkám a zajišťovat také pomoc při humanitárních a přírodních katastrofách po celém světě.

Naopak Admirál Kuzněcov byl navržen primárně k poskytování leteckého krytí ponorkám/lodím ruského námořnictva a také dalekonosným nadzvukovým bombardérům Tu-22 útočícím na americké lodě z ruských základen.

Ruské námořnictvo, včetně letadlové lodě, nebylo nikdy navrženo pro kontrolu zájmových oblastí, ale prakticky výhradně k ničení západních lodí a ponorek. Nebylo to však z důvodu nedostatku zájmu o kontrolu klíčových oblastí, ale jednoduše proto, že Sovětský svaz (a posléze Rusko) neměl na stavbu tak mohutných plavidel prostředky a ostatně ani vhodné geografické podmínky.

Cílem všech lodí a letadel ruského námořnictva bylo především ochránit mohutné ponorkové loďstvo, aby mělo čas odpálit jaderné střely na cíle v západní Evropě a Spojených státech.

Samotným úkolem lodi Admirál Kuzněcov bylo bojovat se stíhačkami z amerických letadlových lodí a předávat souřadnice o americké flotile ruským lodím, které následně mohly odpálit těžké protilodní střely dlouhého dosahu. Admirál Kuzněcov má navíc na své palubě 12 odpalovacích šachet pro střely P-700 Granit.

Ostatně proto nemá Admirál Kuzněcov parní katapult jako americké letadlové lodě, ale typický skokanský můstek - ten je sice levnější a jednodušší na výrobu a údržbu, ale umožňuje vyslat do vzduchu pouze výkonná stíhací letadla, avšak jen s omezeným množstvím paliva a výzbroji.

Nicméně, s nástupem moderních víceúčelových strojů MiG-29K se role ruské letadlové lodě přeci jen posunula k větší univerzálnosti. Víceúčelové MiGy-29K dokáží bojovat nejen s letadly protivníka, ale útočit také na lodě a pozemní cíle.

Nicméně hlavní účel a poslaní jediné ruské letadlové lodě se nezměnil - ochrana ostatních ruských lodí proti letadlům amerických bitevních skupin.

Start stíhačky MiG-29K z letadlové lodě Admirál Kuzněcov za pomocí skokanského můstku.

Mise k Sýrii

Nyní po více než 30 letech Admirál Kuzněcov poprvé pluje do bojové akce k břehům Sýrie. Kromě letadlové lodě najdeme v ruském svazu křižník Petr Veliký, protiponorkovou loď Severomorsk a raketové torpédoborce Viceadmirál Kulakov. Podle posledních zpráv vyplulo k břehům Sýrie nezávisle i několik menších raketových korvet.

“Cílem mise je zajistit námořní přítomnost (jinak řečeno “projekci síly” - pozn. red.) v důležitých částech světových oceánů. Speciální důraz bude kladen na ochranu námořních obchodních tras a dalších typů ruských námořních ekonomických aktivit a také na reakci na nové typy moderních hrozeb, jako je pirátství a mezinárodní terorismus,” uvedl Dmitry Peskov, tiskový mluvčí Kremlu.

Ruská média také spekulují o zapojení ruských letadel, a možná také střel z ruských lodí, do ničení pozemních cílů v Sýrii.

Podle Kremlem řízeného propagandistického webu Sputnik News jsou na palubě letadlové lodě stíhačky Su-33 a čtyři moderní víceúčelové stíhačky MiG-29K. Letadla doplňují vrtulníky Ka-27/29 a také několik bitevních a průzkumných vrtulníků Ka-52K.

Su-33 jsou údajně vybaveny střeleckým systémem SVP-24, který umožňuje výrazně zpřesnit útoky na pozemní cíle pomocí “hloupých bomb”. MiG-29K zase umí používat přesně naváděné pumy KAB-500.

Nicméně podle Peskova letadla z letadlové lodě nebudou určeny ke střežení vzdušného prostoru Sýrie, protože “je zde již dostatek prostředků pro kontrolu vzdušného prostoru a kontrolu bezpečnosti naší trvalé infrastruktury v Sýrii.”

Podle Andrewa Finka z USNI News nasazení letadlové lodě Kuzněcov nebude mít z taktického hlediska na průběh války v Sýrii příliš velký vliv.

Nasazení ruské letadlové lodě tak lze vnímat především jako nástroj ruské propagandy a také jako ukázku ruské vojenské techniky zahraničním zájemcům.

Rusko nepochybně předvede své nové palubní stíhací letadla MiG-29K v ostrých bojových akcích. MiG-29K má ve své výzbroji indické námořnictvo, které navíc poptává další palubní stíhačky pro své nově vznikající letadlové lodě.

Ruské námořnictvo tak de facto nedělá nic jiného, než americké, francouzské, britské, čínské nebo indické námořnictvo - projektuje sílu (chceme-li “ukazuje svaly”) ve svých zájmových oblastech.

Zdroj: War Is Boring, Sputnik NewsUSNI News

Nahlásit chybu v článku


Související články

Ruské stíhačky Su-35 pro Čínu

Čínské letectvo do konce letošního roku získá první čtyři víceúčelové stíhačky Su-35. Informaci ...

Test ruské mezikontinentální střely Bulava

Ruské námořnictvo v úterý provedlo z ponorky Jurij Dolgorukij třídy Borej testovací odpal dvou ...

Ruský útok zničí obranu Pobaltí do 60 hodin

Prestižní americká výzkumná instituce RAND Corporation vydala studii Reinforcing Deterrence on ...

Ruské hypersonické střely Zirkon proti americkým lodím

Ruské námořnictvo pracuje na hypersonických střelách Zirkon. Podle Konstantina Sivkova, ruského ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • baraka
    22:21 27.10.2016

    plánujú prezbrojit palubnú skupinu na 29K, preto tie 4 ks - na vyskúšanie a vypracovanie postupov. je menší ako suchoj - nalodia ich viac a asi budú mať vyhľadom na modernejšiu ...Zobrazit celý příspěvek

    plánujú prezbrojit palubnú skupinu na 29K, preto tie 4 ks - na vyskúšanie a vypracovanie postupov. je menší ako suchoj - nalodia ich viac a asi budú mať vyhľadom na modernejšiu konštrukciu lepší pomer výkon/hmotnosť - budú vedieť dostať do vyduchu viac paliva a výbroje. samozrejme viacúčelovosť a bude fungovať ako tanker.

    a zas sa tu stretli odborníci na pohon lodí ... a námornictvo.

    podľa dymivosti na minútovom zábere idete odvodzovať stav lode. Ste asi zviknutí na zábery amerických lietadloviek ale aj kitty hawk dymila. počkajme ako im plavba dopadne ale hlavné je, že nech si dymí ako chce, ak ju rusi prezbroja na kompletnú palubnú skupinu 29K tak predbehnú francúzov z hľadiska kapacít vzdušného námorného boja a dostanú sa druhé miesto na svete po USN.Skrýt celý příspěvek

  • cernakus
    22:17 27.10.2016

    apache, clanek: 1) Jak píše Wenet01 - vykonávač smlouvy je Turecko 2) Japonsko neochcává stavbou LL jen sebe, ale Spojence z WW2, protože mírová smlouva byla podmíněna a ...Zobrazit celý příspěvek

    apache, clanek:

    1) Jak píše Wenet01 - vykonávač smlouvy je Turecko
    2) Japonsko neochcává stavbou LL jen sebe, ale Spojence z WW2, protože mírová smlouva byla podmíněna a podepsána na základě znění ústavy Japonska. Tedy až na RUsko, jakožto nástupce SSSR, protože s nimi Japonsko mírovou smlouvu nepodepsalo a tedy vůči SSSR/Rusku nemusí svoji ústavu dodržovat.
    3) Kuzněcov, tak jak byl zkonstruován nejenže není letadlová loď právně a technicky, ona není ani záměrem.

    Kuzněcov je totiž a HLAVNĚ protiponorková loď.
    a) Kuzněcov v původním zadání měl letecké křídlo malé na úkor vrtulníkového (vrtulník != letadlo mimochodem) a bylo složeno z VÝHRADNĚ protileteckých Su-33. Poměr vrtulníků (hlavně ASW variant) a letadel byl 3:1. Schopnost rozšířit protipozemní schopnosti přišly až v průběhu výstavby Kuzněcova a šlo se cestou Su-25
    b) Kuzněcov v původním zadání (a stávající jednotka Admirál Kuzněcov) má SONAR. Jaká jiná LL má sonar?
    c) Kuzněcov jako správný křižník má útočné schopnosti křižníků. Tedy vyjma protilodních raket, má protiponorkové raketomety a masivní detekční vybavení
    d) Kuzněcov jako správný křižník má rozsáhle sebeobranné systémy, zejména protiraketové a protiletadlové

    Kuzněcov je prostě těžký křižník jak vyšitý. Jeho schopnost operovat letadla byla v podstatě minoritní a měla zajistit dálkovou protiletadlovou ochranu svazu provádějící protiponorkové operace.

    To je totiž to, co málokdo na Západě a vidím že ne jen tam, pochopil na Gorškově záměru. Hladinovému loďstvu SSSR neurčil Gorškov roli projektanta síly a provsledový úder na hladinové loďstvo nepřítele, ale jako ochránce svých ponorkových sil, které tuto roli měly. Ponorky měly utopit hladinové loďstvo USA v krvi, hladinové lodě SSSR měly zničit americké ponorky, které v boji proti hladinovému loďstvu neměly potřebnou výzbroj a schopnosti. Všechno co se za Gorškova postavilo bylo mimořádně silné v ASW boji. Teprve příchod 3 generace PLoŘS z těch hladinových plavidel udělal i hrozbu pro hladinové jednotky nepřítele.

    První letadlová loď SSSR, která měla být projekcí síly a utkat s protějšky z USA byl až Uljanovsk. Jeho koncepce však byla také krapet jiná, než u amerických CVN. Jeho ryze protiletecké křídlo mělo vyhubit letecké síly CSG a umožnit dostat se rychlejšímu Uljanovsku (na svou hmotnost byl přemotorovaný) na dostřel k Nimitzu. A zkázu pak opět měl dokonat Granit.

    Vcelku rozdíl oproti americké koncepci útoků rojem malých ŘS z roje letadel na malou vzdálenost.Skrýt celý příspěvek

  • dusan
    22:15 27.10.2016

    Nenašiel som síce ako môže byť Su-33 či MiG-29K zaťažený pri štarte, ale myslím, že je to vzlet od vzletu .... závidí od protivetra, počasia, rýchlosti lietadlovej lode ... skrátka ...Zobrazit celý příspěvek

    Nenašiel som síce ako môže byť Su-33 či MiG-29K zaťažený pri štarte, ale myslím, že je to vzlet od vzletu .... závidí od protivetra, počasia, rýchlosti lietadlovej lode ... skrátka to chlapci musia prerátať pred každým štartom a podľa toho rozložiť palivo a muníciu.

    V každom prípade určite nemôže byť stroj plne naložený a vždy to je kompromis. A tankovacie stroje Rusi nemajú ... jedine ak v budúcnosti doplnia stroje jeden druhého palivom cez podvesné tankovacie hadice ... ale to už úplne limituje počet nasaditeľných strojov na pár kusov ...

    Táto lietadlová loď je jednoducho produktom obmedzených zdrojov a skúseností, takže jej hlavný význam je v tom, že Rusko v tejto kategórii preskočilo väčšinu námorníctiev sveta ... reálna bojová hodnota sa blíži nule ...Skrýt celý příspěvek

  • Slavoslav
    22:08 27.10.2016
  • Wenet01
    21:56 27.10.2016

    Britské nejsou nasazeny...to ne kvůli EU. A přišel jsem na to špatným a rychlým výpočtem...jak jinak

    Britské nejsou nasazeny...to ne kvůli EU. A přišel jsem na to špatným a rychlým výpočtem...jak jinak

  • Wenet01
    21:46 27.10.2016

    Primárně se mi hodí hlavně fakt, že Turecko nepovažuje vplouvání a vyplouvání Kuzněcova za porušení smlouvy...jejímž je jendoznačným vykladačem a je odpovědné za provádění - Váš ...Zobrazit celý příspěvek

    Primárně se mi hodí hlavně fakt, že Turecko nepovažuje vplouvání a vyplouvání Kuzněcova za porušení smlouvy...jejímž je jendoznačným vykladačem a je odpovědné za provádění - Váš názor na výklad je pak asi stejně podstatný jako Váš právní názor na libovolný zákon proti výkladu ústavnímu soudu. K tomu, že jste si vyhledal co svým ideologickým náhledem níže komentujete gratuluji...Skrýt celý příspěvek

  • Clanek
    21:44 27.10.2016

    @Wenet01 "Krom toho Admirál Kuzněcov vážně není letadlová loď (mají vlastně Japonci letadlové lodě??) spíš vlastně protiletadlová loď, výzbroj i určení je prostě někde ...Zobrazit celý příspěvek

    @Wenet01
    "Krom toho Admirál Kuzněcov vážně není letadlová loď (mají vlastně Japonci letadlové lodě??) spíš vlastně protiletadlová loď, výzbroj i určení je prostě někde jinde...každopádně když se to tak vezme, a byla by to letadlová loď tak má ruské námořnictvo v letadlovkách větší výtlak než celá EU dohromady..."

    Na to jste prisel jak?

    Italie: Cavour - 30,100 tonnes (full-load)
    Francie: Charles de Gaulle - 42,500 tonnes (full load) + 3xMistral
    Spanelsko: Juan Carlos I - 26,000 tonnes
    EU opoustejici Anglii a jeji 2xQueen Elizabeth class s 70,600 tonnes nepocitejme...Skrýt celý příspěvek

  • apache
    21:32 27.10.2016

    Wenet01: Že si přečteš článek na wikipedii a vybereš si z toho pár vět co se ti hodí, to není žádná argumentace. Proplouvání letadlových lodí dle té smlouvy, kterou Sovětský svaz ...Zobrazit celý příspěvek

    Wenet01: Že si přečteš článek na wikipedii a vybereš si z toho pár vět co se ti hodí, to není žádná argumentace. Proplouvání letadlových lodí dle té smlouvy, kterou Sovětský svaz podepsal a tím se zavázal ji dodržovat, NENÍ POVOLENO. Tak to prostě je. Že to někdo toleruje na tom nic nemění. Když Hitler porušoval Versailleskou smlouvu a nikdo to neřešil, také to neznamenalo, že ji neporušoval. PORUŠOVAL. Sovětský svaz/Rusko tu smlouvu porušil pokaždé, když jeho letadlové lodě propluly Bosporem.

    "Krom toho Admirál Kuzněcov vážně není letadlová loď " ... tak to mluví za vše.

    Že jsou někteří lidé ochotni o ruském vojákovi prohlásit, že to není ruský voják, a o ruském tanku říct, že to není ruský tank, na to jsem si již zvykl. Ale tvrdit, že letadlová loď není letadlová loď (byť rusáci ji ryze účelově právě z důvodu klasifikují jinak), tak to je teda výkon.

    Kdyby sis něco zjistil o té smlouvě, v příloze smlouvy je i definice viz tvoje oblíbená wiki: "Letadlové lodě (les bâtiments porte-aéronefs), kterými jsou (zjednodušeně) hladinové válečné lodě libovolného výtlaku vybavené především pro přepravu a provoz letounů na moři;"

    Vážně tedy chceš dál tvrdit, že Kuzněcov NENÍ letadlová loď?

    Jinak problematika japonských nosičů je vcelku pasé, protože tam Japonci případně ochcávaj jen sami sebe a svoji ústavu, nikoliv však mezinárodní smlouvu. Takže tohle ukazování prstíkem ti moc nepomůže, ledaže by Japonci naložili letouny a pluli do Bosporu. Pak bych to považoval za stejné porušení smlouvy, jako u rusů. V současné podobě je však třída Izumo uzpůsobena pro provoz vrtulníků a provoz letounů by se bez stavebních úprav neobešel. Takže u Japonců se v okamžiku, kdy loď není určena k provozu letounů asi opravdu nedá mluvit o letadlové lodi. Ale u Kuzněcova, který letouny běžně provozuje, a to teď již včetně víceúčelových MiGů (čímž mimochodem padá tvůj pseudoargument o "protiletadlovém" určení), je jednoznačné, že je to LETADLOVÁ LOĎ. Sice ubohá, ale je.Skrýt celý příspěvek

  • tom75
    21:29 27.10.2016

    Cejkis souhlas a jeste kdyz frustrovana hilary vyhraje volby buh nas opatruj

    Cejkis souhlas a jeste kdyz frustrovana hilary vyhraje volby buh nas opatruj

  • cejkis
    21:13 27.10.2016

    Světová krize se blíží mílovými kroky. Středobod se jmenuje AlBab. Počet zbraní proudící ze všech směrů do tohoto místa je napováženou.

    Světová krize se blíží mílovými kroky. Středobod se jmenuje AlBab. Počet zbraní proudící ze všech směrů do tohoto místa je napováženou.

  • infi
    20:50 27.10.2016

    k clanku, mozna taky trochu zajimava udalost:

    http://defence-blog.com/news/r...

    k clanku, mozna taky trochu zajimava udalost:

    http://defence-blog.com/news/r...

  • Wenet01
    20:50 27.10.2016

    Jednak chtějí bojově nasadit a ukázat mig-29K pro export, a potom Hilary stále opakuje, že po volbách hodlá nad Sýrii vyhlásit bezletovou zónu...normálně by to světu přišlo ...Zobrazit celý příspěvek

    Jednak chtějí bojově nasadit a ukázat mig-29K pro export, a potom Hilary stále opakuje, že po volbách hodlá nad Sýrii vyhlásit bezletovou zónu...normálně by to světu přišlo zvláštní, protože to je podobné jako by jí Putin hodlal vyhlásit nad Pobaltím, ale v těch předvolebních kecech se fakt, že kandidát na prezidenta hodlá válčit s Ruskem nějak ztrácí - RF tak pravděpodobně jen reaguje a přisouvá k Sýrii vše co by mohlo v budoucnu plánovačům bezletové zóny a bombardovací kampaně zkomplikovat práciSkrýt celý příspěvek

  • infi
    20:46 27.10.2016

    apahce "Ukazuje to (spolu s dalšími případy), jakou váhu má podpis ruských představitelů pod jakýmkoliv dokumentem. Žádnou." V dobe kdy nejmenovane staty, popr. Aliance, jejichz ...Zobrazit celý příspěvek

    apahce "Ukazuje to (spolu s dalšími případy), jakou váhu má podpis ruských představitelů pod jakýmkoliv dokumentem. Žádnou."

    V dobe kdy nejmenovane staty, popr. Aliance, jejichz jsme soucasti, jsou schopny nejenom "nelegalne" operovat na cizim uzemi, ale i strhavat vlady, zabijet lidmi zvolene predstavitele, zabijet civily v ramci vedlejsich ztrat, podporovat teroristy, nicit kompletni fungujici suverenni staty a v podstate si delat co chcou, se chcete opirat o nejake pravo a hledat jednoho konkretniho vinika (Jak jinak nez Putina :-) )?Skrýt celý příspěvek

  • Wenet01
    20:45 27.10.2016

    Krom toho Admirál Kuzněcov vážně není letadlová loď (mají vlastně Japonci letadlové lodě??) spíš vlastně protiletadlová loď, výzbroj i určení je prostě někde jinde...každopádně ...Zobrazit celý příspěvek

    Krom toho Admirál Kuzněcov vážně není letadlová loď (mají vlastně Japonci letadlové lodě??) spíš vlastně protiletadlová loď, výzbroj i určení je prostě někde jinde...každopádně když se to tak vezme, a byla by to letadlová loď tak má ruské námořnictvo v letadlovkách větší výtlak než celá EU dohromady...docela zajímavé, naštěstí to jen šrot bezvýznamné bojové hodnoty, který by smetla pobřežní stráž vyžadující plnění emisních noremSkrýt celý příspěvek

  • malinak
    20:41 27.10.2016

    Pokud budou Rusové v Sýrii útočit tak to bude hlavně o získaných zkušenostech. Nikdy nedelali bojové operace z let.lodi a vlastně ani rozsáhlé námořní operace takhle daleko od ...Zobrazit celý příspěvek

    Pokud budou Rusové v Sýrii útočit tak to bude hlavně o získaných zkušenostech.
    Nikdy nedelali bojové operace z let.lodi a vlastně ani rozsáhlé námořní operace takhle daleko od základen.Skrýt celý příspěvek

  • Wenet01
    20:39 27.10.2016

    Není to tolerováno světem, ale státem odpovědným za provádění konvence tj. Tureckem...to za prvé. Vplouvání letadlových lodí není ve smlouvě ani zakázáno ani povoleno a slovo ...Zobrazit celý příspěvek

    Není to tolerováno světem, ale státem odpovědným za provádění konvence tj. Tureckem...to za prvé. Vplouvání letadlových lodí není ve smlouvě ani zakázáno ani povoleno a slovo samotné se paradoxně vyskytuje vlastně jen v příloze...to za druhé. A primárně za třetí celá ta smlouva má za cíl chránit černomořské státy před loďstvy zvenčí a nikoli svět před státy kolem černého moře - než začnete plácat o porušování dohod něco si o nich zjistěte.
    Státu NATO ospovědnému za dohodu to jako porušení nepřijde to snad stačí...Skrýt celý příspěvek

  • ruleta
    20:18 27.10.2016

    Jen pro informaci. Americane nemohou pres Bospor poslat letadlovou lod - ne protoze je to letadlova lod, ale protoze nesplnuje respektive prekracuje definovanou tonaz pro staty, ...Zobrazit celý příspěvek

    Jen pro informaci. Americane nemohou pres Bospor poslat letadlovou lod - ne protoze je to letadlova lod, ale protoze nesplnuje respektive prekracuje definovanou tonaz pro staty, ktere nejsou kolem Cerneho more. Rusove mohou poslat pres Bospor lode jakekoliv tonaze (protoze jsou u Cerneho more) krome letadlovych lodi - je evidentni, ze Admiral Kuznecov je takovy hybrid....Skrýt celý příspěvek

  • palo satko
    19:51 27.10.2016

    Apache, pokial viem vyviezli tu lod z dnes ukrajinskej lodenice kde bola postavena a vic sa do Cierneho mora nevratila.

    Apache, pokial viem vyviezli tu lod z dnes ukrajinskej lodenice kde bola postavena a vic sa do Cierneho mora nevratila.

  • apache
    19:30 27.10.2016

    KóĎA: Z vojenského hlediska v případě konfliktu je to samozřejmě nesmysl. Mě šlo spíš o princip a zajímala mě ta právní a také propagandistická stránka věci. Rusové přes Bospor ...Zobrazit celý příspěvek

    KóĎA: Z vojenského hlediska v případě konfliktu je to samozřejmě nesmysl. Mě šlo spíš o princip a zajímala mě ta právní a také propagandistická stránka věci. Rusové přes Bospor letadlovou loď posílají když potřebují, čímž jednoznačně porušují mezinárodní smlouvu. Dělají to právě pod zástěrkou toho překlasifikování. Když by někdo jiný (a nemuseli by to být zrovna Spojené státy) udělal prostě to samé, tak bych chtěl vidět Lavrova a spol. jak by se pokrytecky dožadovali dodržování konvence z Montreux.

    Jinak je samo o sobě dost znepokojující, že toto porušování mezinárodní smlouvy ze strany RF je světem tolerováno. Ukazuje to (spolu s dalšími případy), jakou váhu má podpis ruských představitelů pod jakýmkoliv dokumentem. Žádnou.Skrýt celý příspěvek

  • Pavka
    19:15 27.10.2016

    Říkám si jestli byla ta modernizace leteckého parku pro možnost útoků na pozemní cíle účelná. Migu-29K nebo SU-33 se systémem SVP-24 jsou pravděpodobně již dobře vybavený pro útoky ...Zobrazit celý příspěvek

    Říkám si jestli byla ta modernizace leteckého parku pro možnost útoků na pozemní cíle účelná. Migu-29K nebo SU-33 se systémem SVP-24 jsou pravděpodobně již dobře vybavený pro útoky na pozemní cíle, ale... Jak již bylo psáno v článku, předpokládám že výkony obou těchto strojů nevzrostly natolik, aby bylo možno odstartovat s o mnoho těžší výzbrojí než AA+přídavné nádrže. Tudíž netuší někdo s kolika kg munice se mig-29k bezpečně odlepí z paluby? Zvedne se řekněme s 1t pum, obrannými AA střelami a plnou nádrží?

    Také by mne zajímalo jestli má Kuzněcov veze nějaký palubní létající tanker?Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 13 z 14