Ruská Národní bezpečnostní strategie 2021

Ruská Národní bezpečnostní strategie 2021
Ruští vojáci (2018) / Foto: The Presidential Press and Information Office, CC BY 3.0 (Zvětšit)

Na začátku letošního července potvrdil ruský prezident Vladimir Putin novou národní bezpečnostní strategii. Dokument přichází v době překotných změn a nestabilní mezinárodní situace. Pro evropskou i globální bezpečnost jsou důležité zejména tyto oblasti: Obrana státu, informační bezpečnost, ekonomická bezpečnost, ochrana kulturních hodnot a zahraniční politika.

V oblasti obrany státu podle Ruska stoupá význam vojenské síly jako nástroje pro prosazení geopolitických cílů. Severoatlantická aliance podle Ruska pokračuje v budování vojenské infrastruktury poblíž hranic s Ruskem, průzkumných aktivitách a vytváření mohutných vojenských uskupení. Spojené státy se snaží rozvíjet projekty v oblasti protiraketové obrany a tím se odklání od mezinárodních dohod v oblasti kontroly zbrojení.

Plán na rozmístění amerických střel krátkého a středního dosahu v Evropě a Tichomoří ohrožuje strategickou stabilitu a mezinárodní bezpečnost. Dochází k eskalaci existujících konfliktů v postsovětském prostoru, na Blízkém východě, v Severní Africe a na Korejském poloostrově. Oslabování globálních a regionálních bezpečnostních systémů dává příležitost pro růst mezinárodního terorismu a extremismu.

V rámci obrany státu se Rusko soustředí na tyto úkoly:

  • Dokončení systému vojenského plánování a posilování politických, vojenských, vojensko-technických, diplomatických, ekonomických, informačních a jiných prostředků k odražení útoků proti Rusku a zachování jeho suverenity a teritoriální integrity;
  • Rozvoj potenciálu jaderného odstrašení;
  • Obrana zájmů ruských občanů na území Ruska i v zahraniční;
  • Příprava na nové konflikty a nasazení nových prostředků v ozbrojených konfliktech.

V oblasti informační bezpečnosti narůstá použití informačních a komunikačních technologií k vměšování se do vnitřních věcí států a narušování jejich suverenity a teritoriální integrity, což představuje hrozbu pro mezinárodní mír a bezpečnost. Stoupá počet útoků proti ruským informačním zdrojům. Většina těchto útoků přichází ze zahraničí. Zahraniční zpravodajské služby působí v ruském informačním prostoru.

Zahraniční ozbrojené síly se snaží útočit na ruskou kritickou informační infrastrukturu. Mládež je na internetu cílem informačně-psychologických operací rozšiřujících materiály extremistických organizací, vyzývajících k narušování veřejného pořádku apod. Jako velký problém strategie vnímá také používání informačních a komunikačních technologií zahraničního původu, což dále oslabuje ruskou kritickou informační infrastrukturu.

V oblasti informační bezpečnosti tedy strategie stanovuje následující úkoly:

  • Posílení ochrany ruského internetu;
  • Obecné posílení informační bezpečnosti v Rusku;
  • Rozvoj sil a prostředků pro boj v informačním prostoru;
  • Zabránění využití ruského informačního prostoru extremistickými a teroristickými organizacemi;
  • Posílení spolupráce se spojenci a partnery v oblasti informační bezpečnosti.

V oblasti ekonomické bezpečnosti vnímá Rusko hlubokou recesi světové ekonomiky. Narůstá však vliv národních států a regionálních organizací. Probíhá proměna světové ekonomiky. Vznikají nové sektory a na ně navázaná centra ekonomického vlivu. Ruská ekonomika prochází transformací, při níž se rozvíjí perspektivní obory a upouští se od průmyslu závislého na vývozu ropy a zemního plynu. Všechny regiony Ruska se rozvíjí tak, aby mezi nimi došlo k minimalizaci rozdílů.

Hlavními úkoly v oblasti ekonomické bezpečnosti jsou:

  • Modernizace průmyslové infrastruktury;
  • Posílení ruských pozic v odvětvích, kde je Rusko tradičně silné;
  • Rozvoj radioelektronického průmyslu;
  • Modernizace obranného a bezpečnostního průmyslu;
  • Zajištění energetické bezpečnosti a rozvoj nízkouhlíkové energetiky;
  • Ukončení používání amerického dolaru při mezinárodních transakcích;
  • Rozvoj perspektivních oborů a odvětví (umělá inteligence, velká data, nanotechnologie apod.).

V oblasti zachování kulturních hodnot se Rusko ocitá pod útok ze strany USA a jejich spojenců, nadnárodních korporací a extremistických a teroristických organizací. Informačně-psychologické diverzní akce a „westernizace“ kultury představují pro Rusko hrozbu. Probíhá falšování ruských a světových dějin.

V rámci zachování kulturních hodnot chce Rusko působit následovně:

  • Ochrana historické pravdy a boj proti falšování historie;
  • Podpora projektů zaměřených na vlastenecké cítění občanů a ochranu kultury národů Ruska;
  • Podpora regionální náboženských organizací;
  • Ochrana ruské společnost před ideologickou expanzí a informačně-psychologickými operacemi zaměřenými na propagaci extremismu a násilí.

V oblasti obecné zahraniční politiky Rusko respektuje klíčovou roli OSN a Rady bezpečnosti při řešení globálních i regionálních problémů. Rusko chce předejít novém globálním konfliktu, a proto se nechce účastnit závodů ve zbrojení a chce posilovat mechanismy strategické stability a kontroly zbrojení a zabránit tak proliferaci zbraní hromadného ničení. Rusko bude volit politické a diplomatické prostředky při řešení mezinárodních sporů. V případě, že ostatní státy ohrozí suverenitu a teritoriální celistvost Ruska a použijí při tom sankce (politické i ekonomické), vyhrazuje si Rusko právo na symetrickou i asymetrickou odpověď.

V oblasti zahraniční politiky se Rusko chce zaměřit na následující úkoly:

  • Posílení mezinárodního míru a bezpečnosti pomocí OSN, posílení mechanismů zabraňujících globální válce a použití jaderných zbraní;
  • Podpora strategické stability pomocí smluv o nešíření zbraní hromadného ničení;
  • Posílení spolupráce se členy Organizace nezávislých států, Republikami Jižní Osetie a Abcházie, členy Organizaci smlouvy o kolektivní bezpečnosti a Běloruskem;
  • Rozvoj vztahů s Čínskou lidovou republikou, Indií, Šanghajskou organizací a členy organizace BRICS;
  • Spolupráce se spojenci v oblasti obrany a při odražení útoků na jejich suverenitu;
  • Ochrana práv ruských občanů a firem v zahraničí;
  • Ochrana ruských zájmů ve světovém oceánu, v oblasti Arktidy a Antarktidy;
  • Posílení bratrských vztahů mezi ruským, běloruským a ukrajinským národem;
  • Rozvoj mezinárodní spolupráce při potírání extremismu, terorismu, pašování drog a nelegální migrace.

Dmitrij Trenin, ředitel moskevského centra Carnegie, však hodnotí novou strategii opatrně. Podle Trenina strategie vychází ze správných myšlenek, nicméně se Trenin ptá „jak realistické je řešení úkolů uvedených v dokumentu v příštích pěti letech? V posledních letech přijaly ruské orgány celou řadu strategických dokumentů se správně stanovenými cíli a optimistickými prognózami, nicméně tyto prognózy byly nadsazené a cílů nebylo dosaženo“. Trenin také upozorňuje, že zaostávání Ruska za konkurenty se v mnoha oblastech stalo trendem.

Zdroje: Kommersant, publication.pravo.gov.ru

Nahlásit chybu v článku


Související články

Ruslan Puchov: Náhled do ruského vojenského světa

Ruský vojenský analytik Ruslan Puchov je šéfem moskevského think-tanku CAST (Centre for Analysis of ...

Ruslan Puchov: Rozvoj ruských vojenských schopností do roku 2027

Ruský vojenský analytik Ruslan Puchov, šéf moskevského think-tanku CAST (Centre for Analysis of ...

Puchov: Prozápadní Putin je ideální vůdce Rusů

Americký magazín Defense News ve specializovaném vydání Outlook 2019 prezentoval názory světových ...

Puchov: Ruský pohled na NATO

Americký magazín Defense News otiskl zajímavý příspěvek známého ruského vojenského experta Ruslana ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • HEKTOR
    14:38 19.07.2021

    topky.sk/cl/11/2151803/Rusko-slavnostne-odhali-novu-stihacku--Predstavilo-ju-v-tajomnom-VIDEOklipe-

    sme sa unáhlili na svk s nákupom f-16tok...keby sme ešte tak 30r počkali ...
    Zobrazit celý příspěvek

    topky.sk/cl/11/2151803/Rusko-slavnostne-odhali-novu-stihacku--Predstavilo-ju-v-tajomnom-VIDEOklipe-

    sme sa unáhlili na svk s nákupom f-16tok...keby sme ešte tak 30r počkali mohli sme mať túto mašinu - kladivo na f-22/35,gripen,eurofighter,rafale atď... :))))))))

    ale zase musím uznať že rusko ten vývoj neviditeľnej stíhačky dotiahlo do dokonalosti - ani som ju v tom videu nezaregistroval ...klobúk dole...
    Skrýt celý příspěvek

  • Nesher
    12:54 18.07.2021

    Severní Asie v praxi, článek na ČRo (v ruské verzi) o Janu Palachovi zablokován, prý propaguje sebevraždu. ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Severní Asie v praxi, článek na ČRo (v ruské verzi) o Janu Palachovi zablokován, prý propaguje sebevraždu.
    https://www.ceskenoviny.cz/zpr...
    Skrýt celý příspěvek

    • Tesil
      16:01 18.07.2021

      Ber to tak, že každý kdo se pokusí o sebevraždu putuje bleskově na nejbližší psychiatrické pracoviště.

      Ber to tak, že každý kdo se pokusí o sebevraždu putuje bleskově na nejbližší psychiatrické pracoviště.

      • Nesher
        18:32 18.07.2021

        Však v Severní Asii mají velké zkušenosti se zneužíváním psychiatrie vůči politickým oponentům. Nicméně tohle je jen záminka, prostě ruský fašistický režim nemá zájem, aby se ...
        Zobrazit celý příspěvek

        Však v Severní Asii mají velké zkušenosti se zneužíváním psychiatrie vůči politickým oponentům. Nicméně tohle je jen záminka, prostě ruský fašistický režim nemá zájem, aby se Rusové dozvěděli pravdu o jedné z mnoha ruských prasáren.
        Skrýt celý příspěvek

        • Jan Padesátýpátý
          19:56 18.07.2021

          A Kreml to dělá dobře, v odkaze je rozhovor s ruskou studentkou v Praze, která se až u nás dozvěděla o pražském jaru nebo o poválečné historii SSSR.

          čas ...
          Zobrazit celý příspěvek

          A Kreml to dělá dobře, v odkaze je rozhovor s ruskou studentkou v Praze, která se až u nás dozvěděla o pražském jaru nebo o poválečné historii SSSR.

          čas 1:15
          http://plus.rozhlas.cz/jak-pra...
          Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            09:05 19.07.2021

            Jen aby studentku nečekala po návratu do Ruska převýchova při stavbě železnice na Sibiři.

            Jen aby studentku nečekala po návratu do Ruska převýchova při stavbě železnice na Sibiři.

          • Jan Padesátýpátý
            10:11 19.07.2021

            bohužel, studentka podlehla západním lžím a falšování historie
            původně byla rozhodnutá vrátit se do Ruska, ale poté co jí u nás vymyli mozek, už se vracet nechce

            bohužel, studentka podlehla západním lžím a falšování historie
            původně byla rozhodnutá vrátit se do Ruska, ale poté co jí u nás vymyli mozek, už se vracet nechce

      • Jura99
        09:09 19.07.2021

        a rudoarmějec, který zalehnul tělem kulometné hnízdo, kvůli prospěchu ostatním, sebevrahem nebyl ? Každý ví, že Palach sebevrahem nebyl, ale svou smrtí chtěl ku prospěchu ostatním ...
        Zobrazit celý příspěvek

        a rudoarmějec, který zalehnul tělem kulometné hnízdo, kvůli prospěchu ostatním, sebevrahem nebyl ? Každý ví, že Palach sebevrahem nebyl, ale svou smrtí chtěl ku prospěchu ostatním vyburcovat a upozornit na počínající normalizaci. Je to klasická Ruská faleš.
        Skrýt celý příspěvek

        • Tesil
          07:44 20.07.2021

          Takže Palach nespáchal sebevraždu.
          No páni to jsou novinky.

          Takže Palach nespáchal sebevraždu.
          No páni to jsou novinky.

          • Miroslav
            09:27 20.07.2021

            Technicky vzato áno. Ale nespáchal ju z nejakých osobných pohnútok (nešťastná láska, dlhy, depresie...) Urobil to aby upozornil svetovú verejnosť na to, čo sa tu deje. Ostatne, ...
            Zobrazit celý příspěvek

            Technicky vzato áno. Ale nespáchal ju z nejakých osobných pohnútok (nešťastná láska, dlhy, depresie...) Urobil to aby upozornil svetovú verejnosť na to, čo sa tu deje. Ostatne, nebol sám. Takých bolo viac (u nás, ale aj v zahraničí)
            Skrýt celý příspěvek

          • Tesil
            09:49 20.07.2021

            Jenom bych přece jen dělal rozdíl mezi válečnou obětí a někým kdo se cíleně připravuje na smrt takto trýznivým způsobem.
            Psychicky zdraví člověk takto nejedná.
            Nezáleží na důvodu.

            Jenom bych přece jen dělal rozdíl mezi válečnou obětí a někým kdo se cíleně připravuje na smrt takto trýznivým způsobem.
            Psychicky zdraví člověk takto nejedná.
            Nezáleží na důvodu.

          • Jura99
            17:37 20.07.2021

            Tesil: psychicky zdravý člověk nevolí komunisty a neomlouvá vojenskou okupaci cizími mocnostmi, toho času dokonce údajnými spojenci.

            Tesil: psychicky zdravý člověk nevolí komunisty a neomlouvá vojenskou okupaci cizími mocnostmi, toho času dokonce údajnými spojenci.

  • Rase
    11:25 17.07.2021

    Docela by mě zajímal názor tuzemských fanoušků Kremlu na fakt, že ČR s proruským prezidentem je zařazeno mezi "arci nepřátelské státy" (na úrovni USA), kdežto "fašistická" Ukrajina ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Docela by mě zajímal názor tuzemských fanoušků Kremlu na fakt, že ČR s proruským prezidentem je zařazeno mezi "arci nepřátelské státy" (na úrovni USA), kdežto "fašistická" Ukrajina s níž jsou prakticky ve válce, je brána jako "bratrský národ" :-D

    Doublethink (podvojné myšlení) musí jet na plné obrátky... :-)
    Skrýt celý příspěvek

  • Upgrade
    19:58 15.07.2021

    Kremel by sa mal skor sustredit na prechod ekonomiky z dolovania a predaja paliv na nieco ine, lebo ak bude dekarbonizacia vo vyspelom svete pokracovat tymto tempom, tak su za par ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Kremel by sa mal skor sustredit na prechod ekonomiky z dolovania a predaja paliv na nieco ine, lebo ak bude dekarbonizacia vo vyspelom svete pokracovat tymto tempom, tak su za par desatroci na hunte. Zatial to pre nich dako zle nevyzera ale momentalne si tu dekarbonizaciu na zapade odnasaju vyhradne uholne elektrarne. Ked tie dojdu, tak pride na rad ropa a za nou plyn. A ked nebudu peniaze, nebude armada a zacne sa im to tam trhat na kusy same. Prvy pojde daleky vychod, ten ma uz teraz celu ekonomiku naviazanu na Aziu, potom Kaukaz a bohvie kde sa to nakoniec zastavi, lebo co je to vlastne etnicky Rus a ktore su jeho historicke uzemia, tak to hadam ani sami Rusi nevedia.
    Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      22:24 15.07.2021

      Len aby sa to nezastavilo u nás lebo keď bude zle tak kto vie ako sa budú správať. V čase krízy najlepšie poznáš priateľa aj nepriateľa

      Len aby sa to nezastavilo u nás lebo keď bude zle tak kto vie ako sa budú správať. V čase krízy najlepšie poznáš priateľa aj nepriateľa

  • ruleta
    09:32 15.07.2021

    Tydlety strategie :D netreba pausalne odsuzovat. Je treba je analyzovat a chapat ve svem kontextu a ocima Ruske Federace.

    Jedna z nosnych myslenek je stav oblezene pevnosti: ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Tydlety strategie :D netreba pausalne odsuzovat. Je treba je analyzovat a chapat ve svem kontextu a ocima Ruske Federace.

    Jedna z nosnych myslenek je stav oblezene pevnosti:

    - "Ochrana ruské společnost před ideologickou expanzí a informačně-psychologickými operacemi ",

    - "chrana historické pravdy a boj proti falšování historie"

    - "Ukončení používání amerického dolaru při mezinárodních transakcích"

    - "se Rusko ocitá pod útok ze strany USA a jejich spojenců, nadnárodních korporací "

    - "informačně-psychologické diverzní akce a „westernizace“ kultury představují pro Rusko hrozbu. Probíhá falšování ruských a světových dějin."

    A ve svem dusledku maji pravdu. Ruska Federace tento boj ocima Ruske Federace prohrala/prohrava. Kdejaky zapadni retezec je na kazdem rohu, kdejaka zapadni banka tam je...internet, hollywood, hudba, moda, auta...znaky moci 99% je zapad. Musi to byt pro mocipany ponizujici - protoze tohle je jeden z atributu mocnosti/super mocnosti...takze nejen technologicka vyspelost, ozbrojene slozky, ale take kulturni sila i sila jazyka (obchodni jednani)....a tam, jak Cina, tak Rusko proste tahaji za kratsi konec.
    Skrýt celý příspěvek

    • Klimesov
      10:09 15.07.2021

      Ne nemají.
      všechno co jste vypsal, jsou žvásty, které mají nynější ruský politický systém a politické představitele udržet u moci. Na základě žvástů co jste vypsal ruští politici ...
      Zobrazit celý příspěvek

      Ne nemají.
      všechno co jste vypsal, jsou žvásty, které mají nynější ruský politický systém a politické představitele udržet u moci. Na základě žvástů co jste vypsal ruští politici vytvářejí rádoby problémy a situaci, které mohou vyřešit a zvrátit jen oni. Což jsou samozřejmě vědomé lži svému národu.
      - "Ukončení používání amerického dolaru při mezinárodních transakcích" tohle je samozřejmě kravina. Dolar nebo Euro nebo Libra popřípadě jiné mněny, se používají k obchodu, protože jsou stabilní, tudíž mezinárodní obchod v těchto měnách není tak riskantní. Ale nikdo nebrání ruským společnostem obchodovat v Rublech. Ruské státní podniky, klidně při vývozu můžou požadovat platbu v rublech, ale oni moc dobře vědí proč to nechtějí. Rubl je nestabilní měna a její hodnota lítá jako jojo nahoru a dolů. Obchodovat v tom by chtěl pouze blázen.

      "ochrana historické pravdy a boj proti falšování historie" tedy ochrana toho co ruští politici považují za pravdu. Navíc tak nějak nevím jak moc ohrožuje nynější Rusko to, když si přiznají že to byli oni, kdo společně napadli Polsko a rozjeli válečné dění Druhé světové války? Vždyť je to historický fakt, který oni se snaží neustále popírat.

      "se Rusko ocitá pod útok ze strany USA a jejich spojenců, nadnárodních korporací " Jakých národních korporací? Vždyť valná většina velkých ruských podniků, hlavně těch vojenských jsou ve státním držení a jejich vlastníkem je stát. A jak je vede jde vidět na UVZ, kdy vedení rozkradlo finance na stavbu továrny na výrobu T-14.
      Opět i zde tohle není nic jiného než alibistická fráze, která má omluvit tu obrovskou korupci v Ruské státní sféře, která vede k nekonkurenceschopnosti, zvyšujícím se výdajům na provoz podniků a defakto k jejich pomalému zániku, obrovské zadluženosti a naprosto pomalé modernizaci. Rusové si sami rozkrádají své bohatství, ale neustále to svádějí na USA.

      A ten zbytek? Západ ani USA nemůže za to, že si Rusové po celou dobu historie likvidovali svou kulturní elitu, zvláště za dob SSSR. A že nynější situace v Rusku nedovoluje té zemi postavit se na nohy, protože krom korupce a naprosto neschopného státního aparátu a neustálého připomínání miliónu padlých vojáků SSSR tam nic nemají. A ti co se snaží tak trochu tu kulturu pozvednout, ale jdou proti nynějšímu vládnímu zřízení, tak jsou perzekuováni a dost často donuceni k emigraci.

      Takže ne. Není v tom za mák pravdy. Západ má reálně Rusko naprosto v prdeli. Pokud obyčejní rusáci nechtějí chodit do mekáče tak ať tam nechodí, pokud se nechtějí dívat na hollywood tak ať se nedívají, pokud nechtějí poslouchat metal, hip-hop a já nevím co ještě tak nemusí. Západ tyhle věci nikomu nenutí. Pouze je nabízí. Zatím co nynější Ruský režim je, podle výše popsaného, chce zakazovat, protože eeeee nejsou schopni přijít s lákavější alternativou.
      jde pouze o výmluvy a alibizmus nynější Ruské politické garnytůry, která svojí neschopnost svádí na západní společnost.
      Ale bohužel ne jenom v Rusku, ale i všude na světě se najde stále dost oslů co takovým nesmyslů stále věří, že chyba je vždy tam venku a ne uvnitř. Což je samozřejmě nesmysl.
      Skrýt celý příspěvek

      • tctx
        10:31 15.07.2021

        Pekne receno.

        Pekne receno.

      • ruleta
        11:35 15.07.2021

        Neresite podstatu kterou resi elita Ruske Federace. Snazite se o "objektivum", ktere v Kremlu neni. Takze vlastne nevim na co reagujete - ja psal z pozice mindsetu, ktery je v ...
        Zobrazit celý příspěvek

        Neresite podstatu kterou resi elita Ruske Federace. Snazite se o "objektivum", ktere v Kremlu neni. Takze vlastne nevim na co reagujete - ja psal z pozice mindsetu, ktery je v Kremlu a nehodnotim ho. Nedavam zadnou pozitivni anebo negativni konotaci - pouze to beru jako fakt - tak v Kremlu premysleji.

        Tzn. to ze nikdo nic nenuti - neznamena, ze to neni pro Kremlin problem. Proste je a velky - zapadni kulturni vliv je a je obrovsky. A tech narativu.....styl co Arab to terorista, co Rus to mafian :D ....proste to tam je.
        Skrýt celý příspěvek

        • Klimesov
          13:51 15.07.2021

          ruleta

          Ale já vám napsal jak v Kremlu přemýšlejí.
          Lžou svým lidem aby se udrželi u moci a dál jsem se rozepsal jak jejich lži fungují a proč je používají.
          A že to je pro Kreml ...
          Zobrazit celý příspěvek

          ruleta

          Ale já vám napsal jak v Kremlu přemýšlejí.
          Lžou svým lidem aby se udrželi u moci a dál jsem se rozepsal jak jejich lži fungují a proč je používají.
          A že to je pro Kreml problém. Ano je, protože oni ten problém vymysleli, oni ho živí, protože tenhle problém je to co je drží u moci. Oni se nikdy nesnažily ty problémy řešit, ale pouze je přiživovat.
          Podobně to je jako u mnohých populistů v rámci všech zemí EU. Kteří se také nesnaží problémy co EU má, a je jich víc než dost, nějakým způsobem řešit, ale pouze ty problémy živí aby se dostali nebo udrželi u moci, tím že vytvoří nějaký dojem, že bez nich to nepůjde a oni jsou ti spasitelé.
          A to je všechno. To je celý problém a jeho pochopení.
          Skrýt celý příspěvek

          • ruleta
            21:04 15.07.2021

            Boooze to je jak do dubu. Na co mi jakoze reagujete a odpovidate? Prectete si muj prvni prispevek znova - vlamujete se do otevrenych dveri. To za prve.

            A za druhe. Rusko nehraje ...
            Zobrazit celý příspěvek

            Boooze to je jak do dubu. Na co mi jakoze reagujete a odpovidate? Prectete si muj prvni prispevek znova - vlamujete se do otevrenych dveri. To za prve.

            A za druhe. Rusko nehraje stejnou hru na fakta a historickou pravdu - ma svou. A ten svuj narativ razi a lide mu veri a pokud neveri, tak zapadu neveri na druhou. Protoze zakladni narativ RF je, ze vsichni lzou a nikomu se neda verit. Neveris vlade Ruske Federace obcane? Tak never ani zapadu, never nikomu. A ono to funguje, funguje to vsude i v USA viz Trump. A tohle je dulezite vedet a dekonstuovat, je treba pochopit, jak mocipani v RF fungujou . To neni nic o tom, ze bych chvalil RF nebo pakt Molotov Ribbentrop.
            Skrýt celý příspěvek

          • Klimesov
            08:06 16.07.2021

            ruleta
            Proč hned ty osobní útoky?
            Já moc dobře vím o čem píšete, že by jsme se na to měli dívat z Ruského pohledu a že to co pro nás není problém pro ně problém může být atd. ...
            Zobrazit celý příspěvek

            ruleta
            Proč hned ty osobní útoky?
            Já moc dobře vím o čem píšete, že by jsme se na to měli dívat z Ruského pohledu a že to co pro nás není problém pro ně problém může být atd. atd.
            A já jenom napsal, důvody těchto problémů, tohoto postoje Ruských politiků a že tyto problémy živý na základě svých lží svému národu. Co na tom nechápete?
            A nevím kde jste vzal to, že bych o vás nějak psal, že chválíte RF nebo pakt Molotov Ribbentrop?
            Bavíme se tu snad o Ruské federaci a ne o vašich názorech, které já ale nepopírám, pouze doplňuji.
            Skrýt celý příspěvek

        • Jura99
          19:34 15.07.2021

          Zeman je samolibej egoista, jehož význam se přeceňuje. Daleko horší je, že Rusko si celkem úspěšně kupuje politiky i celé strany na západě. Bývalý kancléř Schröder je jen veřejně ...
          Zobrazit celý příspěvek

          Zeman je samolibej egoista, jehož význam se přeceňuje. Daleko horší je, že Rusko si celkem úspěšně kupuje politiky i celé strany na západě. Bývalý kancléř Schröder je jen veřejně známou ukázkou.
          Skrýt celý příspěvek

        • Upgrade
          00:00 16.07.2021

          Neviem, ako realne v Kremli rzomyslaju ale Rusko ma tusim najvacsi jadrovy arzenal na svete, takze tie reci o tom, ako ich chce zapad napadnut a zabrat ich prirodne zdroje, tak ...
          Zobrazit celý příspěvek

          Neviem, ako realne v Kremli rzomyslaju ale Rusko ma tusim najvacsi jadrovy arzenal na svete, takze tie reci o tom, ako ich chce zapad napadnut a zabrat ich prirodne zdroje, tak tomu tam nikto kompetentny verit nemoze. Takze ak to ruske vedenie roky omiela kade chodi, tak to nemoze mat iny ucel, len balamutit vlastne obyvatelstvo.
          Skrýt celý příspěvek

      • ruleta
        11:38 15.07.2021

        A jeste jedna vec - ty citace maji jeden ukol a to ilustrovat stav "oblezene pevnosti". Drzet narativ vse okolo krome Ruske Federace je zle, spatne a proti nam (tj. Ruske ...
        Zobrazit celý příspěvek

        A jeste jedna vec - ty citace maji jeden ukol a to ilustrovat stav "oblezene pevnosti". Drzet narativ vse okolo krome Ruske Federace je zle, spatne a proti nam (tj. Ruske Federaci).
        Skrýt celý příspěvek

        • tctx
          12:21 15.07.2021

          OK, nicmene lze predpokladat, ze lide obecne jednaji podle toho, co povazuji za spravne ze sveho uhlu pohledu, ktery by v pripade vyse zminovaneho teroristy mohl byt treba ...
          Zobrazit celý příspěvek

          OK, nicmene lze predpokladat, ze lide obecne jednaji podle toho, co povazuji za spravne ze sveho uhlu pohledu, ktery by v pripade vyse zminovaneho teroristy mohl byt treba “pozabijet vsechny neznabohy”.

          Takze co pak s tim, ze.
          Skrýt celý příspěvek

          • ruleta
            13:08 15.07.2021

            Za mne je top dulezite znat, jak nepritel premysli a jake jsou jeho motivatory. Pro nas to jsou vstupy do stretegii, ktere muzeme volit. Treba Ukrajina - kde zapad jiz nekolik roku ...
            Zobrazit celý příspěvek

            Za mne je top dulezite znat, jak nepritel premysli a jake jsou jeho motivatory. Pro nas to jsou vstupy do stretegii, ktere muzeme volit. Treba Ukrajina - kde zapad jiz nekolik roku selhava. Kdy je nejednotny a defacto ukazuje Ruske Federaci, ze nechce aby Ukrajina byla suverenni (zbrane), ekonomicky-socialne-pravne vyspely stat .... coz byl dukaz pro vychodni casti Ukrajiny, ze svet venku je lepsi po vsech strankach. Kdy lidi co prejizdeji hranice na Donbase by videli - tady na Ukrajine to funguje, tady u nas v podruci RF to nefunguje a treba za 50 let by doslo spolu s Krymem k sjednoceni jako vychodni a zapadni Nemecko. Chce to cas a usili.
            Skrýt celý příspěvek

          • tctx
            13:53 15.07.2021

            Zajimave… Chce to cas a usili a mozna, dejme tomu za 50 let, muze treba dojit i ke sjednoceni.. odkud ze to pises? :)

            Zajimave… Chce to cas a usili a mozna, dejme tomu za 50 let, muze treba dojit i ke sjednoceni.. odkud ze to pises? :)

          • ruleta
            15:16 15.07.2021

            Mineno samozrejme sjednoceni Ukrajiny. Ted Krym a vychod nedostanou. Ale za nekolik desitek let mohou.

            Mineno samozrejme sjednoceni Ukrajiny. Ted Krym a vychod nedostanou. Ale za nekolik desitek let mohou.

          • Jan Padesátýpátý
            16:58 15.07.2021

            @ruleta

            Plně souhlasím s tím, že je důležité, aby to v neokupovaných částech Ukrajiny směřovalo ve všech směrech k lepšímu.

            Ale není mi úplně jasné, k čemu je dobré abychom ...
            Zobrazit celý příspěvek

            @ruleta

            Plně souhlasím s tím, že je důležité, aby to v neokupovaných částech Ukrajiny směřovalo ve všech směrech k lepšímu.

            Ale není mi úplně jasné, k čemu je dobré abychom věděli jak přesně přemýšlí tenhle nebo tamten terorista. Jak západní strategii ovliňovala znalost politických narativů islámského státu?
            Skrýt celý příspěvek

          • ruleta
            18:37 15.07.2021

            No je dulezite znat motivatory Hamasu, Hizballahu, Al Kaidy, Talibanu anebo Islamskeho statu. Nejde to vse hodit do kupy islamisticti vypatlanci ... jsou tam rozdily a obrovske. ...
            Zobrazit celý příspěvek

            No je dulezite znat motivatory Hamasu, Hizballahu, Al Kaidy, Talibanu anebo Islamskeho statu. Nejde to vse hodit do kupy islamisticti vypatlanci ... jsou tam rozdily a obrovske. Napriklad rozepre mezi Islamskym statem a al Kaidou, cely narativ Islamskeho statu...kde pointa byla budovat "stat" tj. mit realne pod kontrolou konkretni uzemi - ne jako Al Kaida (ktera toto mela v planu "nekdy" v budoucnosti). Hamas, islamsky dzihad ... to jsou nabozensko-nacionalisticke teckove organizace bez ambici ovladat svet (kterym se napriklad prici metody Islamskeho statu nebo AL Kaidy). Znalost narativu napriklad pomohla v roce 2007-2008 v Iraku viz pre-medializovana counterinsturgent policy od Davida Petrauese.
            Skrýt celý příspěvek

  • Jura99
    07:52 15.07.2021

    Dobře, že museli vyklidit ambasádu v ČR, přinejmenším u nás se jim ty nesmysly budou o něco hůř prosazovat.

    Dobře, že museli vyklidit ambasádu v ČR, přinejmenším u nás se jim ty nesmysly budou o něco hůř prosazovat.

    • Poly
      11:40 15.07.2021

      Větší vliv než celá ambasáda má u nás boužel náš prezident. Kdyby vyhostili Zemana, tak se můžeme bavit o snížení ruského vlivu. Tohle je jen kouřová clona. Dlouhodobý vliv má v ČR ...
      Zobrazit celý příspěvek

      Větší vliv než celá ambasáda má u nás boužel náš prezident. Kdyby vyhostili Zemana, tak se můžeme bavit o snížení ruského vlivu. Tohle je jen kouřová clona. Dlouhodobý vliv má v ČR právě Zeman, hromada oligarchů, kteří mají kapitál a výuka ruštiny. Osobně jsem na gymnáziu zažil výuku ruštiny jako volitelného předmětu a z poloviny se tam probírala hooodně zidealizovaná historie Ruska.
      Skrýt celý příspěvek

      • tctx
        12:16 15.07.2021

        Tak ono nemit tady desitky operativcu taky neni k zahozeni.

        Tak ono nemit tady desitky operativcu taky neni k zahozeni.

  • Storm
    00:01 15.07.2021

    Pánové upřímně, tohle jsem nedal... Dočetl jsem to zhruba do poloviny a nééé... Fakt né...

    Napíšu jen jedno... Můj názor je, že spíše by se měli bát něčeho co přijde z východu, ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Pánové upřímně, tohle jsem nedal... Dočetl jsem to zhruba do poloviny a nééé... Fakt né...

    Napíšu jen jedno... Můj názor je, že spíše by se měli bát něčeho co přijde z východu, než ze západu...
    Skrýt celý příspěvek

    • Klimesov
      07:02 15.07.2021

      Já když to četl tak jsem si vzpomněl na dokument: Provinční městečko E. Tam bylo zajímavě ukázáno jakou kulturu to chtějí zachránit :-)

      Já když to četl tak jsem si vzpomněl na dokument: Provinční městečko E. Tam bylo zajímavě ukázáno jakou kulturu to chtějí zachránit :-)

  • Ján Paliga
    22:23 14.07.2021

    "V oblasti zachování kulturních hodnot se Rusko ocitá pod útok ze strany USA a jejich spojenců, nadnárodních korporací a extremistických a teroristických organizací. ...
    Zobrazit celý příspěvek

    "V oblasti zachování kulturních hodnot se Rusko ocitá pod útok ze strany USA a jejich spojenců, nadnárodních korporací a extremistických a teroristických organizací. Informačně-psychologické diverzní akce a „westernizace“ kultury představují pro Rusko hrozbu. Probíhá falšování ruských a světových dějin."


    No už dávno som sa tak schuti nezasmial....

    Nie je to tak dávno, čo súd v RF odsúdil človeka, lebo napísal o tom, že ZSSR napadla Poľsko s Nemeckom.... A to je iba špička ľadovca....
    Skrýt celý příspěvek

    • Ján Paliga
      22:25 14.07.2021

      Ako som mohol zabudnúť najlepšie na koniec....?

      "Posílení bratrských vztahů mezi ruským, běloruským a ukrajinským národem"

      Ako som mohol zabudnúť najlepšie na koniec....?

      "Posílení bratrských vztahů mezi ruským, běloruským a ukrajinským národem"

      • Jan Padesátýpátý
        05:31 15.07.2021

        líbí se mi ruský smysl pro tradici a zachování významu pro "bratrský vztah" ještě z dob SSSR

        líbí se mi ruský smysl pro tradici a zachování významu pro "bratrský vztah" ještě z dob SSSR

        • Upgrade
          10:50 15.07.2021

          Mna zas pri tom ruskom bratstve vzdy napadne jeden stary vtip.

          Rus s Cukcom vylupia banku, idu si delit korist a Rus vravi:
          "No a teraz sa podelime pekne po bratsky"
          A Cukca na ...
          Zobrazit celý příspěvek

          Mna zas pri tom ruskom bratstve vzdy napadne jeden stary vtip.

          Rus s Cukcom vylupia banku, idu si delit korist a Rus vravi:
          "No a teraz sa podelime pekne po bratsky"
          A Cukca na to:
          "Nie nie nie, ziadne po bratsky. Pekne pol na pol!"
          Skrýt celý příspěvek

          • Nesher
            20:41 15.07.2021

            Znám jiný příběh, bohužel pravdivý. Ve 30. letech dostal šéf NKVD na Čukotce z Moskvy přípis kolik "nepřátel lidu" odhalit každý měsíc. Což byl trochu problém protože místní ...
            Zobrazit celý příspěvek

            Znám jiný příběh, bohužel pravdivý. Ve 30. letech dostal šéf NKVD na Čukotce z Moskvy přípis kolik "nepřátel lidu" odhalit každý měsíc. Což byl trochu problém protože místní Čukčové měli jiné starosti než kout imperialistické rejdy. Nicméně soudruh byl hlava otevřená a vyřešil to jednoduše. Každý měsíc nechal zatknout patřičný počet Čukčů a každému položil jednu otázku, "Která puška je lepší, Winchestrovka nebo sovětská puška?". Winchestrovka odpověděl Čukča (chudák ani moc nevěděl co to sovětská puška je). Načež byl zastřelen jako nepřítel státu. Vyšlo to najevo v 90. letech když za Jelcina probíhaly rehabilitace obětí. Jen na Čukotce bylo díky podobným otázkám zastřeleno přes 4 000 lidí.
            Skrýt celý příspěvek

      • Jan Padesátýpátý
        12:41 16.07.2021

        Bratrství s Ukrajinou je nyní v Rusku velké ...
        Zobrazit celý příspěvek

        Bratrství s Ukrajinou je nyní v Rusku velké téma:
        https://zpravy.aktualne.cz/zah...
        Skrýt celý příspěvek

  • Radovan
    12:59 14.07.2021

    Hlavní ruskou strategií by měla být podpora rodin, porodnosti. Protože důležitost a síla státu samozřejmě vychází i z počtu obyvatel a jeho věkové skladby. SSSR měl na konci své ...
    Zobrazit celý příspěvek

    Hlavní ruskou strategií by měla být podpora rodin, porodnosti. Protože důležitost a síla státu samozřejmě vychází i z počtu obyvatel a jeho věkové skladby. SSSR měl na konci své existence 290 milionu obyvatel, se svými guberniemi ve východní Evropě ovládal dokonce 400 milionový prostor. A i toto početné uskupení prohrálo v soupeření se Západem, nestačilo na něj ekonomicky, technologicky a rozpadlo se.
    Dnešní Rusko, o polovinu méně početné než byl SSSR, už naprosto nemá na nějaké globální soupeření. Dnešní Rusko prochází dlouhou demografickou krizí, která ho trvale změní a definitivně srazí z pozice velmoci.
    Od roku 1991 v Rusko zemřelo o téměř 15 milionů lidí více než se narodilo (10% obyvatel!), dalších odhadem 5 milionů lidí z Ruska emigrovalo. Ano tyto ztráty zatím doplnili imigranti zejména ze Střední Asie, jestli je toto ale dobré a trvalé řešení ať si každý udělá obrázek sám. Rusové stovky let kolonizovali a porušťovali Dálný východ, Kavkaz, Střední Asii. Nyní tam během jedné generace ruské menšiny zanikají a místní (muslimské) obyvatelstvo naopak kolonizuje Rusko.
    Putinovi se podařilo děsivou situaci z 90 let a přelomu století na čas stabilizovat, ale poslední roky se vše vrací do starých kolejí. V roce 2015 se narodilo 1,94 milionu dětí, v roce 2020 ale už jen 1,44 milionu dětí. Navíc teď do reprodukce začnou přicházet velmi slabé ročníky z 90 let a výše, čili se porodnost ještě propadne. V dalších letech je tak reálné, že Rusko bude ročně přicházet vymíráním o milion lidí. Do toho od Krymu se táhnoucí ekonomická krize, nyní Covid, epidemie HIV, režim stále utahující šrouby a tolik potřebné prostředky lijící do armády. Změna, bohužel pro Rusko, v nedohlednu..
    Skrýt celý příspěvek

    • tctx
      13:11 14.07.2021

      V lidech to neni… resp. je, ale ne v te kvantite :)

      V lidech to neni… resp. je, ale ne v te kvantite :)

    • Miroslav
      14:59 14.07.2021

      Keď sa im podarí zraziť na kolená Ukrajinu, tak budú mať o 40 miliónov ľudí viac behom jednej noci

      Keď sa im podarí zraziť na kolená Ukrajinu, tak budú mať o 40 miliónov ľudí viac behom jednej noci

      • Radovan
        19:14 14.07.2021

        Na kolena srazí tak maximálně sebe. Rusko už je natolik slabé, že si poprvé v historii nedokáže podmanit Ukrajinu. Ano vojensky by ji teoreticky přejelo za několik týdnů, ale ...
        Zobrazit celý příspěvek

        Na kolena srazí tak maximálně sebe. Rusko už je natolik slabé, že si poprvé v historii nedokáže podmanit Ukrajinu. Ano vojensky by ji teoreticky přejelo za několik týdnů, ale nedokázalo by ji celou dlouhodobě kontrolovat a hlavně se toho ani neodváží. Rusko ví, že na to nemá sílu - ať už ekonomickou a nebo i tu politickou. A bude to z ruského pohledu už jen horší a horší.
        tctx - je to kvantitě i kvalitě. Rusové si vždy mohli spolehnout na nevyčerpatelné lidské zdroje, ať už ve válkách nebo obřích infrastrukturních a ekonomických projektech. To nyní v Rusku končí..
        Skrýt celý příspěvek

        • Miroslav
          19:56 14.07.2021

          Problém je, že ani Rusko nie je tak silné ako Ukrajina slabá. A to si treba povedať otvorene, že Ukrajina je v tom sama. Trápi ju hlavne dlhodobo nevyriešiteľný konflikt na ...
          Zobrazit celý příspěvek

          Problém je, že ani Rusko nie je tak silné ako Ukrajina slabá. A to si treba povedať otvorene, že Ukrajina je v tom sama. Trápi ju hlavne dlhodobo nevyriešiteľný konflikt na východe. Aby bolo jasné, ja Ukrajine prajem ale nerobím si ilúzie, že ten tlak ustáť dlhodobo.
          Skrýt celý příspěvek

          • Upgrade
            22:17 15.07.2021

            Ukrajina je v tom sama, lebo momentalne sa tam dokopy nic nedeje. Keby prislo na ostry konflikt, tak minimalne v dodavke zbrani by mali za sebou Poliakov a Rumunov, oni maju za ...
            Zobrazit celý příspěvek

            Ukrajina je v tom sama, lebo momentalne sa tam dokopy nic nedeje. Keby prislo na ostry konflikt, tak minimalne v dodavke zbrani by mali za sebou Poliakov a Rumunov, oni maju za zadkom Americanov a posledne co vsetci z nich chcu je, aby malo Polsko a Rumunsko priamu hranicu s Ruskom. Ukrajincov je dost a vlastne jedine co im na Rusov treba je kvalitna vyzbroj.

            A este jedna vec ma pred casom napadla. Ukrajina skoro nema letectvo, teda ziadne, co by stalo za rec a keby USA s Britaniou chceli dodrzat to memorandum a nenechat Ukrajinu Rusom, tak by im museli poskytnut vzdusnu podporu (a hlavne legalne aj mohli) a to je nieco coho sa Rusi musia bat, lebo realne hozi, ze by im (hlavne teda USA) zrusili komplet letectvo.
            Skrýt celý příspěvek

        • omacka
          20:10 14.07.2021

          To je velký omyl a ten se projevuje v západním myšlení v praxi., stejně jako při Krymu.

          Putin vydal Ukrajině defakto ultimátům před pár dny svým rozsáhlým článkem "O historické ...
          Zobrazit celý příspěvek

          To je velký omyl a ten se projevuje v západním myšlení v praxi., stejně jako při Krymu.

          Putin vydal Ukrajině defakto ultimátům před pár dny svým rozsáhlým článkem "O historické jednotě Rusů a Ukrajinců" a ještě včerejší reakcí na něj, kde to rozebírá detailně - komu je to a proč určeno, tedy přesněji řečeno to ultimátům je určené hlavně Západu.

          Ve zkratce se dá shrnout, do pár hlavních bodů: Okamžitě zastavte politickou likvidaci opozice a jejího vůdce Medvedčuka, zrušte/revidujte zákon o původních obyvatelích z kterého jste eliminovali ruský národ žijící po staletí na původních ruských územích, to samé se týká jazykového zákona, pokud s tím nepřestanete a nepřestanete používat obyvatelstvo žijící na původně ruských územích proti Rusku, vezmeme si ruské země převedené nelegitimně komunisty na Sovětskou Ukrajinu zpět i vojensky. Hlavní slovo v tom ale podle jeho slov bude mít ukrajinský lid, což je přímá narážka na referendum na Krymu a nálady před zahájením vojenské operace na Krymu, který předcházel detailní průzkum nálad obyvatelstva Krymu, a není těžké odhadnout jaké nálady panují v jihovýchodních oblastech Ukrajiny po 7 letech majdan vlády.
          Skrýt celý příspěvek

          • Nesher
            21:44 14.07.2021

            No, stačí vyměnit "ruský" za " německý" a bylo by to k nerozeznání od hitlerových projevů v roce 1938. A pak, že jsou na Ukrajině fašisti. Holt v Severní Asii nic starého ...
            Zobrazit celý příspěvek

            No, stačí vyměnit "ruský" za " německý" a bylo by to k nerozeznání od hitlerových projevů v roce 1938. A pak, že jsou na Ukrajině fašisti. Holt v Severní Asii nic starého nezapomněli a nic nového se nenaučili. A někteří čeští pitomci v tom vidí spásu.
            Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            21:50 14.07.2021

            Ak ide o spoľahlivý zdroj tak je viacmenej isté, o čo Rusku ide a kde to všetko smeruje.

            Ak ide o spoľahlivý zdroj tak je viacmenej isté, o čo Rusku ide a kde to všetko smeruje.

          • Ján Paliga
            22:31 14.07.2021

            ... a čo pôvodne čínske územia, alebo pôvodne fínske územia, alebo pôvodne nemecké územia? Budú sa vracať pôvodným majiteľom, keď už sa budú vracať pôvodne ruské územia?

            ... a čo pôvodne čínske územia, alebo pôvodne fínske územia, alebo pôvodne nemecké územia? Budú sa vracať pôvodným majiteľom, keď už sa budú vracať pôvodne ruské územia?

          • Klimesov
            07:15 15.07.2021

            Hmmm škoda jen, že podobné hovna jako "Historická jednota Rusů" nebo "Historické nároky" atd. atd. tak trochu neexistují, a jsou to jen pomatené žvásty různých nácků, nacionalistů, ...
            Zobrazit celý příspěvek

            Hmmm škoda jen, že podobné hovna jako "Historická jednota Rusů" nebo "Historické nároky" atd. atd. tak trochu neexistují, a jsou to jen pomatené žvásty různých nácků, nacionalistů, (v komunistickém a Ruském slengu: Fašistů) a ovlivnit se jimi nechávají jen oslové.
            Ruská federace vznikla 25. prosince 1991 a od této chvíle se datuje její historie. To co bylo před je naprosto bezvýznamné, protože neexistuje nic co by dnešní Ruské federaci dávalo práva nárokovat si bývalé území SSSR nebo Ruského Impéria, či Carského Ruska nebo dokonce Mongolské říše.
            Protože Ruská federace se při svém vzniku zřekla veškerých nároků na bývalé území, tím že začala respektovat nové hranice :-)
            Tak jak nynější Česká Republika nemá žádné historické právo na bývalá území Českého Království (Kaliningrad, Slezsko atd.), tak jak dnešní Maďarsko nemá žádné historické právo na bývalé území Uherská (Slovensko atd.) Tak Ruská federace nemá práva na bývalé území SSSR :-)
            Tyhle jejich projevy jsou jen důkazem, že Rusům se nedá věřit, a že je to prolhaný národ nebo spíše že nyní v Rusku vládne prolhaná vláda, která nerespektuje to k čemu se zavázala. Nedá se jim věřit. :-)
            Skrýt celý příspěvek

          • Upgrade
            00:16 16.07.2021

            "a není těžké odhadnout jaké nálady panují v jihovýchodních oblastech Ukrajiny po 7 letech majdan vlády"

            Toto je cista propagandisticka podsuvacka. Keby si to mal cim dolozit, tak ...
            Zobrazit celý příspěvek

            "a není těžké odhadnout jaké nálady panují v jihovýchodních oblastech Ukrajiny po 7 letech majdan vlády"

            Toto je cista propagandisticka podsuvacka. Keby si to mal cim dolozit, tak to tu rovno napises.
            Skrýt celý příspěvek

        • Jura99
          20:20 14.07.2021

          Radovan: presne tak. Kluci ukrajinsti jsou pripraveni se pripadne invazi postavit tvrde na odpor a ze to umi ukazali na doneckem letisti. Rus umi bojovat jenom kdyz je napadeny, v ...
          Zobrazit celý příspěvek

          Radovan: presne tak. Kluci ukrajinsti jsou pripraveni se pripadne invazi postavit tvrde na odpor a ze to umi ukazali na doneckem letisti. Rus umi bojovat jenom kdyz je napadeny, v nelegitimni invazi si neveri.
          Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            21:36 14.07.2021

            Jura: Tam žiadna invázia nebude. To by bolo veľmi drahé víťazstvo. Rusko proste živý konflikt na východe, západ nevie čo s tým a tak Ukrajina krváca. Rusko rozhodne nepôjde do ...
            Zobrazit celý příspěvek

            Jura: Tam žiadna invázia nebude. To by bolo veľmi drahé víťazstvo. Rusko proste živý konflikt na východe, západ nevie čo s tým a tak Ukrajina krváca. Rusko rozhodne nepôjde do tvrdej akcii. Rusko si počká až sa Ukrajina ekonomicky, morálne a sociálne položí. Putin je ako had ktorý uhryzne korisť a zo zálohy čaká kým umrie aby sa nevystavil zbytočnému nebezpečenstvu
            Skrýt celý příspěvek

          • Ján Paliga
            22:32 14.07.2021

            Preto Ukrajina musí nechať korisť v gágore hadovi.... Aspoň budú mať kľud....

            Preto Ukrajina musí nechať korisť v gágore hadovi.... Aspoň budú mať kľud....

          • Jura99
            07:50 15.07.2021

            Miroslav: toho se Rusové těžko kdy dočkají, UA má rostoucí ekonomiku, životní podmínky se zlepšují, nezaměstnanost prakticky žádná a především, když slyší slovo Rusko, tak si ...
            Zobrazit celý příspěvek

            Miroslav: toho se Rusové těžko kdy dočkají, UA má rostoucí ekonomiku, životní podmínky se zlepšují, nezaměstnanost prakticky žádná a především, když slyší slovo Rusko, tak si odplivnou.
            Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            11:35 15.07.2021

            Jura: Čas ukáže. Bol by som rád keby tomu tak bolo, že Ukrajina to zvládne ale musím pripustiť aj opak. Svet sa proste neriadi logikou a ani tým, čo by sme chceli my.

            Mimochodom, ...
            Zobrazit celý příspěvek

            Jura: Čas ukáže. Bol by som rád keby tomu tak bolo, že Ukrajina to zvládne ale musím pripustiť aj opak. Svet sa proste neriadi logikou a ani tým, čo by sme chceli my.

            Mimochodom, ekonomické reformy na Ukrajine robí Slovák. Pôvodne mal byť ministrom financií ale pracuje tam ako hlavný ekonomický poradca premiéra. Dokonca aj on sám pripúšťa, že Ukrajina sa nemusí vyhnúť štátnemu bankrotu

            https://www.webnoviny.sk/vofin...
            Skrýt celý příspěvek

          • Upgrade
            00:12 16.07.2021

            #Miroslav

            To ze Rusi mozu teraz v pohodli vyckavat, nie je celkom tak. Minule bol niekde rozhovorom s Dulebom a ten tam hovoril, ze Rusi maju na Kryme velky problem s dodavkami ...
            Zobrazit celý příspěvek

            #Miroslav

            To ze Rusi mozu teraz v pohodli vyckavat, nie je celkom tak. Minule bol niekde rozhovorom s Dulebom a ten tam hovoril, ze Rusi maju na Kryme velky problem s dodavkami vody. Udajne im tam pustaju vodu v urcenych intervaloch ako volakedy Rumunom elektrinu, co podkopava legitimitu Rusov ako okupacnej moci, kedze nie su schopni zabezpecit ani zakladne potreby. No a najblizsi zdroj vody je Dneper a ten je na Urajine.

            Myslim, ze to bolo tu:
            https://www.youtube.com/watch?...
            Skrýt celý příspěvek

        • tctx
          22:29 14.07.2021

          Ja bych to videl na tu kvalitu.. jednak sam pises, ze jim kvanta lidi nepomohla od rozpadu, druhak driv nemeli ty kvalitni lidi kam jinam jit (nebo aspon obtizne) - ted ...
          Zobrazit celý příspěvek

          Ja bych to videl na tu kvalitu.. jednak sam pises, ze jim kvanta lidi nepomohla od rozpadu, druhak driv nemeli ty kvalitni lidi kam jinam jit (nebo aspon obtizne) - ted maji.

          Takze se obavam, ze jim pripadna masivni podpora porodnosti moc nepomuze, s ohledem na vsechny ostatni problemy, ktere tam maji.
          Skrýt celý příspěvek

      • HEKTOR
        20:55 14.07.2021

        neviem či by malo pre rusko význam dobiť vojensky ukrajinu...úplne stačí keď bude držať konflikt na východe ukrajiny...bude to konflikt bez konca,ukrajina bude krvácať,rusky vojaci ...
        Zobrazit celý příspěvek

        neviem či by malo pre rusko význam dobiť vojensky ukrajinu...úplne stačí keď bude držať konflikt na východe ukrajiny...bude to konflikt bez konca,ukrajina bude krvácať,rusky vojaci budu chodiť na prax - teda sorry,ruský vojaci tam nie sú,myslel som dobrovoľníkov a domácich bojovníkov za slobodu...
        Skrýt celý příspěvek

        • Miroslav
          21:38 14.07.2021

          Na dovolenku tam chodia

          Na dovolenku tam chodia

  • toustr
    11:50 14.07.2021

    "Rozvoj potenciálu jaderného odstrašení"
    Reálně toto je jediná věc (+ ještě členství v Radě OSN), která Rusko stále řadí mezi soudobé velmoci.

    "Rozvoj potenciálu jaderného odstrašení"
    Reálně toto je jediná věc (+ ještě členství v Radě OSN), která Rusko stále řadí mezi soudobé velmoci.

  • markus223
    11:40 14.07.2021

    "Ochrana historické pravdy a boj proti falšování historie;"

    Tahle pasáž mě celkem pobavila.

    "Ochrana historické pravdy a boj proti falšování historie;"

    Tahle pasáž mě celkem pobavila.

    • Miroslav
      11:42 14.07.2021

      Mňa zase zaujal ten bod:

      ,,Obrana zájmů ruských občanů na území Ruska i v zahraniční

      Mňa zase zaujal ten bod:

      ,,Obrana zájmů ruských občanů na území Ruska i v zahraniční

      • Mortles
        11:49 14.07.2021

        Nejdříve z nich ruské občany uděláme, následně budeme bránit jejich zájmy, je to vražedně jednoduché.

        Nejdříve z nich ruské občany uděláme, následně budeme bránit jejich zájmy, je to vražedně jednoduché.

      • HEKTOR
        15:10 14.07.2021

        dúfam že podobný meter bude v praxi raz aplikovať aj ruský "spojenec" čína na rusko čínskej hranici...keďže aj čína ma niečo podobné v ústave...a bude chrániť "svojich" občanov ...
        Zobrazit celý příspěvek

        dúfam že podobný meter bude v praxi raz aplikovať aj ruský "spojenec" čína na rusko čínskej hranici...keďže aj čína ma niečo podobné v ústave...a bude chrániť "svojich" občanov žijúcich v rusku...

        a inak šuhaji na titulnej foto majú pekné maskáče...že by americký atacs-fg ...???... :))
        Skrýt celý příspěvek

    • Ján Paliga
      22:33 14.07.2021

      ... keby len Teba....

      ... keby len Teba....