Ruská stíhačka T-50: Další prototypy a start sériové výroby

Prototyp T-50 s dvojicí střel vzduch-vzduch středního doletu R-77; větší foto / Public Domain

V příštím roce začnou letecké testy desátého a jedenáctého prototypu stíhaček T-50 s novými motory Izdělije 30. Po úspěšném dokončení testů začne malosériová výroba T-50 (resp. Su-50) pro ruské letectvo.

V současné době stále běží vývojová fáze programu nové ruské stíhačky páté generace Suchoj T-50, známé také jako PAK-FA (Perspektivní letecký komplex frontového letectva). V roce 2018 se k devíti prototypům T-50 připojí další dva letouny - ty již získají nové motory Izdělije 30.

„Práce na PAK FA se dnes nachází ve finálním stádiu. Letos dostaneme 10. a 11. letadla, která budou připojena ke zkouškám, a v následujícím státním programu zbrojení na období 2018-2025 plánujeme první sériový nákup letadel T-50," řekl Borisov během návštěvy leteckého závodu Jurije Gagarina v Komsomolsku na Amuru (KnAAPO), kde se výrábí stíhačky Su-35S i T-50.

Prozatím prototypy T-50 létají s motory AL-41F1 (Izdělije 117). Jde o vylepšenou verzí motorů AL-41F1S (Izdělije 117S) ze stíhaček Su-35S. Motory AL-41F1/F1S mají konstrukční základ v motoru AL-31 stíhaček Su-27. AL-41F1 má ale údajně až 80 % nových vylepšených komponentů.

Motory Izdělije 30 mají podle ruské tiskové agentury TASS vyvinout tah 107 kN a s přídavným spalováním 176 kN. Naproti tomu AL-41F1S vyvine tah 86 kN, resp. 147 kN.

Nové prototypy T-50 kromě nových motorů obdrží i vylepšený radar typu AESA a dostanou možnost používat nejnovější generaci ruských zbraní vzduch-vzduch i vzduch-země. Testy obou prototypů se rozběhnou v roce 2018.

Po úspěšném dokončení vývoje a následných vojskových zkouškách začne malosériová výroba. Ruský státní vyzbrojovací program pro roky 2018 až 2025 počítá s nákupem 18 až 24 letounů T-50 (Su-50). Není jisté, zda číslo obsahuje i zmíněné prototypy nebo půjde o nově vyrobené letouny s motory Izdělije 30.

Nicméně první výrobní dávka má obsahovat šest sériových letadel T-50 (resp. Su-50), což společně se zmíněnými 12 prototypy dělá právě 18 letadel. Dodejme, že původně ruské letectvo plánovalo nakoupit až 250 letadel PAK-FA.

T-50 poprvé vzlétl v lednu 2010, veřejnosti byl stroj představen na moskevské letecké výstavě MAKS 2011 a do služby měl být původně zaveden v roce 2015. V květnu letošního roku ministr obrany Sergej Šojgu oznámil, že první T-50 ruské letectvo získá v roce 2019.

Připomeňme však, že podle Alexandra Artjuchova, generálního ředitel ruské Spojené korporace na výrobu motorů (ODK), vývoj motoru Izdělije 30 skončí v roce 2020 a teprve poté mohou začít státní zkoušky. V minulém roce ruský deník Izvestija odhadl připravenost motorů Izdělije 30 pro operační nasazení až na roky 2025 - 2027. Dá se tedy předpokládat, že první šestice sériových T-50 získá ještě motory AL-41F1.

Borisov se rovněž při návštěvě závodu KnAAPO zmínil i o zkušenostech s nasazením stíhaček Su-35S v Sýrii. Zmínka o Su-35S ve spojitosti s T-50 není překvapivá, protože oba dva stroje mají tvořit páteř ruských vzdušných sil po následující dekády. Stroj Su-35S bude přitom hlavní víceúčelový letoun ruských vzdušných sil (vzhledem k omezené výrobě T-50) minimálně do roku 2030.

Podle Borisova Su-35S v Sýrii trpěl několika “dětskými” nemocemi, ale celkově se velmi osvědčil. Podle Borisova se například stávalo, že při přistání a vzletu přívody vzduchu do motorů nasály kamení a nečistoty z letecké dráhy, což vedlo v některých případech k poškození lopatek motorů. Problémy byly také s osvětlením a displeji v kokpitu, ale všechny tyto závady byly v průběhu syrské operace odstraněny.

“Podle našich pilotů v Sýrii jde o jedeno (Su-35S pozn. red.) z nejlepších letadel na světě, díky jeho letovým vlastnostem, doletu a zbraním,” uvedl Borisov. “Piloti jsou si jistí, že je rovnocenným protivníkem pro ostatní dnešní letadla, a to je také důvod, proč se o letadlo stále zajímají zahraniční zákazníci.”

V současné době je jediným zahraničním uživatelem Su-35S Čína, která si v roce 2015 objednala 24 letounů. Na spadnutí je také dodávka 12 Su-35S do Indonésie, o Su-35S se také zajímá Indie a Malajsie. V ruském letectvu slouží více než 60 Su-35S a podle Borisova do roku 2020 Rusko pro své letectvo nakoupí dalších 10 Su-35S.

Zdroj: RIA.ruDefence24

Nahlásit chybu v článku


Související články

Puchov: Rusko válku s NATO nevyhraje

Ředitel moskevského Centra analýz strategií a technologií (CAST) Ruslan Puchov v rozhovoru pro deník ...

KOMENTÁŘ: Jak rychle Rusko vyrobí tanky T-14 Armata?

Podle Dmitrije Rogozina, místopředsedy ruské vlády, se v záři rozhodne o objemu výroby tanků T-14 ...

Ruské MiGy-35 pro Egypt

Ruská firma MiG dodala do Egypta první várku nových víceúčelových nadzvukových stíhacích letadel ...

Ruské tanky T-14 Armata ve výzbroji po roce 2020

Podle ruského deníku Izvestija vyvíjený ruský hlavní bojový tank T-14 Armata vstoupí do výzbroje ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • skelet
    19:33 09.06.2017

    Logik: typicky naklad Mig-25 byl 4x 500kg PLRS
    No a o MiG-25 vedeli diky za a) preletum MiG-35R nad izraelem koncem.sedesatych let a za b) diky rekordum Je266

    Logik: typicky naklad Mig-25 byl 4x 500kg PLRS
    No a o MiG-25 vedeli diky za a) preletum MiG-35R nad izraelem koncem.sedesatych let a za b) diky rekordum Je266

  • skelet
    19:31 09.06.2017

    Logik: "25" je zachytny stihac, ktery mel chranit urcene body. V zadnem pripade nemel hlidkovat nebo letat nejak daleko od zakladen. K tomu byl urcen Su-15 a Tu-128. K tvemu ...Zobrazit celý příspěvek

    Logik: "25" je zachytny stihac, ktery mel chranit urcene body. V zadnem pripade nemel hlidkovat nebo letat nejak daleko od zakladen. K tomu byl urcen Su-15 a Tu-128. K tvemu porovnani "25" a "31". Uvedomujes si, ze mezi temi stroji jsou dve dekady rozdily ve vyzbroji? Tedy to co bylo v sedesatych letech finacne narocne, tak v sedmdesatych uz takovy problem nebyl? "25" byla vyvijena jako masove vyrabena a provozovany bojovy "trimachovy" etoun. To znamena, ze bylo nutne technologicky koncipovat letoun tak, aby byl snadny a levny na vyrobu a provoz. Soveti tedy zvolili ocel jako adekvatni nahradu titanu, ktery pouzili jen na obzvlast exponovane casti. Problem s titanem jako takovym nebyl. U T-4, ktery mel letat na delsi vzdalenosti a honilo se kdejake deko pouzili titanu mnohem vice.
    Za dalsi napsal jsem typicke protivniky, s kterymi se "25" mela potykat. Nepsal jsem nic o letoune, kvuli kterym zacala byt vyvijena.
    Dale se pletes i v urceni "31", styl jejiho nasazeni byl od pocatku jiny, nez "25" a mel mnohem blize k one F-14 a Tu-128. Pozdeji je mel ve vyzbroji doplnit Su-27PU.Skrýt celý příspěvek

  • logik
    19:24 09.06.2017

    PPS: A ještě, Mig25 byl co vím na max vzletové lehčí o 5tun, nikoli o 15, nicméně právě to ukazuje, že ten nedostatek materiálů 25ku limitoval. Protože to znamená, že si s sebou ...Zobrazit celý příspěvek

    PPS: A ještě, Mig25 byl co vím na max vzletové lehčí o 5tun, nikoli o 15, nicméně právě to ukazuje, že ten nedostatek materiálů 25ku limitoval. Protože to znamená, že si s sebou mohla 25 vzít méně paliva a zbraní.
    To, že ten limit pro váhu u Mig31 zvýšili (i za cenu ztěžknutí letadla) ukazuje, že maximální únosnost Mig 25 limitovala. A tedy, že kdyby mohli použít při konstrukci 25 více titanu a tím letadlo odlehčit (a tedy umožnit nést více užitečné zátěže), tak by to mělo pozitivní vliv na použitelnost letadla.Skrýt celý příspěvek

  • logik
    19:19 09.06.2017

    PS: fenri: A ohledně tvrzení, že F-15 se inspirovala aerodynamickou koncepcí Mig-25.... Uffff. Vzhledem k tomu, že F15 vyletěla poprvé 1972 a Bělenko uletěl 76 a do té doby ...Zobrazit celý příspěvek

    PS: fenri: A ohledně tvrzení, že F-15 se inspirovala aerodynamickou koncepcí Mig-25.... Uffff.

    Vzhledem k tomu, že F15 vyletěla poprvé 1972 a Bělenko uletěl 76 a do té doby nevěděli o pětadvacítce skoro ani to, jak vypadá, tak je to prostě totální nesmysl.
    Navíc studie F15 byly prokazatelně dělané ještě před představením Mig-25.

    Nehledě k tomu, že F15 je 9-G fighter, zatímco Mig-31 je vysokorychlostní interceptor, takže požadavky na jejich aerodynamiku jsou poněkud jiné....Skrýt celý příspěvek

  • Calhoun
    19:18 09.06.2017

    Dovolim si jen doplnit ty Cinske nakupy. Pracuji pro dodavatele technologii pro potravinarsky prumysl. Firma dela dost na vychod – Rusko (tam uz moc ne protoze sankce), Ukrajina, ...Zobrazit celý příspěvek

    Dovolim si jen doplnit ty Cinske nakupy. Pracuji pro dodavatele technologii pro potravinarsky prumysl. Firma dela dost na vychod – Rusko (tam uz moc ne protoze sankce), Ukrajina, Kazachstan a tak ale obrovsky zakaznik je Cina. Sly tam cele kompletni provozy – v podstate rozebrane tovarny na zpravovani a produkci mleka, masa i obili. Co vim od kolegu tak nic z toho tam neni v provozu tak jak to koupili, jen sem tam neco omezene. Co s tim delaji? Rozeberou, prostuduji, analyzuji a pokud zjisti ze je tam neco lepsiho nebo efektivnejsiho nez maji oni tak implementuji do svych reseni. Nasazeni a pouzivani v ostrych produkcnich systemech podle vseho v techto pripadech neni priorita. Je mozne ze i toto je duvod nakupu ruske techniky. Jiste, budou to pouzivat, proc ne – vzdyt jsou to skvely a draze zaplaceny systemy. Ale priorita muze byt prenos technologii k nim.Skrýt celý příspěvek

  • logik
    19:09 09.06.2017

    fenri: A započítal jsi do té váhy 25 versus 31 to, že Mig31 měla o polovinu silnější motory a o pět tun vyšší maximální startovací hmotnost, kde oba tyto parametry vedou k nutnosti ...Zobrazit celý příspěvek

    fenri: A započítal jsi do té váhy 25 versus 31 to, že Mig31 měla o polovinu silnější motory a o pět tun vyšší maximální startovací hmotnost, kde oba tyto parametry vedou k nutnosti podstatně větší strukturální pevnosti draku?
    Nebo vůbec požadavek na větší strukturální pevnost, která by povolovala prudší manévry (Mig25 s plným palivem měl limit 2,2G, celkově 4,5g), kteréžto limity si mohli dovolit u Mig31 zvednout, právě proto, že si mohli dovolit ho postavit z rozumnějších materiálů, než je ocel.

    Fakt je ten, že zatímco Mig25 měl z titanu 8% a z lehkých slitin 11%, u Migu31 to byl dvojnásobek respektive trojnásobek. Tedy tyto materiály dělaly u Migu25 20% z hmotnosti draku, u Migu31 už 50%. Tedy evidentně volba oceli jako majoritního materiálu u Mig25 nebylo optimální rozhodnutí, ale pouze z nouze ctnost.

    Tesil: Nečetl jsi nějaké sovětské vydání? V českém vydání nic takového není. Ano, bylo tam, že byli západní inžinýři překvapeni, ale nikoli pokrokovostí konstrukce, ale tím, jak si dovedně ruští konstruktéři poradili s nedostatkem moderních technologií.

    Palubní počítač je překvapil, to jo. Na jakých "vykopávkách" staví sověti svoje špičková letadla.

    Skelet:
    1) K hlídkování a koordinaci je navržen až 31BM, původní 31 byl naprosto klasický interceptor, úplně stejně jako Mig25

    2) Pro interceptor je dolet dosti podstatná veličina. Protože čím je menší dolet, tím musíš na pokrytí stejného území mít více strojů a letišť.

    3) Mig 25 nebyl stavěnej proti B-52 a už vůbec ne U-2. Na b-52 úplně stačili současný stroje - Mig 25 byl stavěnej proti potencionálním Mach3 bombardérům. U-2 je blbina ještě větší: už v roce 60 - teda deset let před uvedením Mig-25 - sundali U2 raketou a od tý doby U-2 nad SSSR nelítala (a kdyby letěla, tak fásne raketu znova).

    3) F14 sice byla také jako interceptor, ale její primární funkce byla vybojování vzdušné nadvlády, tedy letadlo s úplně jinejma vlastnostma než Mig25. Jestli bylo nějaké západní letadlo podobné, tak např. XF-108 - západ ale nepotřeboval interceptor, protože sovětské supersonické bombardéry přišly až v době, kdy bylo jasné, že stačí StA rakety, takže ani XF-108 ani co vím jinej nebyl nikdy armádou objednán a zůstalo se u prototypů.
    Z armádou používaných letadel jsou nejblíže pomalejší interceptory, jako F-104, F-102, ale to jsou starší designy, a trochu do této kategorie letadel spadá i novější Tornado IDS.Skrýt celý příspěvek

  • skelet
    11:37 09.06.2017

    jirosi: odvahu mít nemusí, neb jediný koho to napadlo jsi ty

    jirosi: odvahu mít nemusí, neb jediný koho to napadlo jsi ty

  • Jirosi
    11:35 09.06.2017

    fenri: Srovnávat výrobu oceli pro nože s výrobou slitin pro proudové motory chce vážně odvahu.

    fenri: Srovnávat výrobu oceli pro nože s výrobou slitin pro proudové motory chce vážně odvahu.

  • skelet
    10:23 09.06.2017

    Dolet MiG-25 byl zcela postačující vzhledem ke svému účelu, tedy poplach, vzlet, rozhon na maximální rychlost (M=2,5 až M=2,8) a odpálení jeho čtyř dárečků o váze půl tuny. Tedy ...Zobrazit celý příspěvek

    Dolet MiG-25 byl zcela postačující vzhledem ke svému účelu, tedy
    poplach, vzlet, rozhon na maximální rychlost (M=2,5 až M=2,8) a odpálení jeho čtyř dárečků o váze půl tuny. Tedy to co bylo zapotřebí k cílům typu U-2, B-52 apod.
    MiG-31 je už navržená k hlídkování a koordinaci dalších stíhacích letounů v oblasti. Svým způsobem je na západě nejpodobnější F-14. MiG-25 nemá na Západě ekvivalent a taky je to dítě konce padesátých a začátku šedesátých let.
    K oceli přešli z toho důvodu, že se jednalo o masově vyráběný stíhač, takže cena a údržba hráli pro ocel.Skrýt celý příspěvek

  • Tesil
    09:54 09.06.2017

    logik Pokud jsi tu knihu opravdu četl musíš se mnou souhlasit.Je tam prostě napsáno, překvapil radar,pal. počítač,autopilot. Stejně tak se tam píše,že se pobavili při pohledu na ...Zobrazit celý příspěvek

    logik
    Pokud jsi tu knihu opravdu četl musíš se mnou souhlasit.Je tam prostě napsáno, překvapil radar,pal. počítač,autopilot.
    Stejně tak se tam píše,že se pobavili při pohledu na nýtování v podvozkových šachtách.To je věc spíše estetická než praktická.
    Kontrolní otázka- jak to bylo s azylem pro Bělenka,ale i to se dá asi dohledat na netu.Skrýt celý příspěvek

  • fenri
    07:55 09.06.2017

    Logik: nechci vám brát iluze, ale MiG-25 byl o dvě tuny (resp. o 15(!!) tun na max. vzletové) lehčí, než MiG-31. Takže to o tom, že ocel= váha nebylo. Navíc je ocel a ocel a řada ...Zobrazit celý příspěvek

    Logik: nechci vám brát iluze, ale MiG-25 byl o dvě tuny (resp. o 15(!!) tun na max. vzletové) lehčí, než MiG-31. Takže to o tom, že ocel= váha nebylo. Navíc je ocel a ocel a řada ocelí má skvělé vlastnosti a jsou zajímavé i hmotnostně. Problém ocelí je spíš to, že jsou teplotně málo tolerantní (co do zachování vlastností) jak do mínusu, tak do plusu.
    A jako zapálený nožomil vím, že Rusové/Kavkazané oceli velmi dobře umí i v civilní oblasti, natož ve vojenské.Skrýt celý příspěvek

  • fenri
    07:41 09.06.2017

    K MiGu-25: já myslím, že tohle je celkem dokonalá ukázka toho, čemu říkám ruský krok stranou. Tj. že jsou schopni, svým způsobem, velmi chytré improvizace, či uchopení problému ...Zobrazit celý příspěvek

    K MiGu-25: já myslím, že tohle je celkem dokonalá ukázka toho, čemu říkám ruský krok stranou. Tj. že jsou schopni, svým způsobem, velmi chytré improvizace, či uchopení problému tak, aby svůj hendikep v materiálech, elektronice, výrobních možnostech... obešli. Ocel na MiGu 25 byla jenom tam, kde to nevadilo. Radar: neměli elektroniku a SW na sofistikovaný a rušení odolný radar. Tak tam prostě švihli enormně silnou elektronkovou krávu, která se rušením doslova "propálila". Navíc je EMP odolná (což byl možná jen nezamýšlený bonus). Výsledek byl, že měli letadlo, které svojí roli plnilo, bylo relativně levné a fungovalo. Ano, při letu "na doraz" se životnost motoru měřila v jednotkách hodin, ale na druhou stranu věděli, že stroje nebudou trávit tisíce hodin pronásledováním stovek a stovek Valkyrií. Dtto pro průzkumné účely. Když se ukázalo, že žádná Valkyrie nebude, že přeci jenom provozně je to peklo i pro SSSR, kde se na nějakých tisíc tun kerosinu či molybdenu... nehledělo a zároveň jejich vývoj v metalurgii a elektronice pokročil, udělali MiG-31, který má ostatně i trochu jinou roli.

    Celá kauza má ještě komický prvek, kdy:

    -MiG-25 vznikl jako stroj proti Valkyrii, která nakonec nebyla (mimochodem to podle mně bylo překrásné a impozantní letadlo) zavedena do výzbroje, ale kombinací selhání špionáže a (mírně řečeno) setrvačností sovětského průmyslu a řízení se MiG-25 zavedl do výzbroje
    -následně nepochopením MiGu-25 začali USA vyvíjet anti MiG-25 - F-15, který měl bojovat s vlastnostmi, o kterých se Američané domnívali, že MiG má, a on je neměl (obratnost, schopnost létat rutinně kolem M=3).

    Ostatně inspirace aerodynamické koncepce F-15 MiGem-25 je více než zřejmá.Skrýt celý příspěvek

  • Lukyi
    00:52 09.06.2017

    Ti co se tu smějí ,.že T50 ještě není ve službě jako raptor si prosím uvědomte ,že první vzlet prototypu se konela v roce 1990 a T50 se začal projektovat až kdo ví kdy a první let ...Zobrazit celý příspěvek

    Ti co se tu smějí ,.že T50 ještě není ve službě jako raptor si prosím uvědomte ,že první vzlet prototypu se konela v roce 1990 a T50 se začal projektovat až kdo ví kdy a první let měl dvacet let po F22.....je jasné,že ještě nějaký čas se bude dohánětSkrýt celý příspěvek

  • logik
    23:55 08.06.2017

    Tesil: jasně, oni se snažili postavit letadlo co nejtěžší, protože pro interceptor není potřeba dlouhý dolet. Aha... Jen trochu nechápu, proč poměrně rychle 25 nahradila 31, ...Zobrazit celý příspěvek

    Tesil: jasně, oni se snažili postavit letadlo co nejtěžší, protože pro interceptor není potřeba dlouhý dolet. Aha...

    Jen trochu nechápu, proč poměrně rychle 25 nahradila 31, mezi jejíž největší vylepšení patřilo právě ten zvýšený dolet a zvýšená výdrž motorů, oboje způsobené pokrokem v sovětské metalurgii. Že by proto, že Mig-25 v těchto vlastnostech nevyhovoval?

    A proč nevyhovoval? Že by to bylo proto, že vlastnosti Mig-25 byly zkriplený právě tím, že na něj nemohli použít materiály, které byly v západním leteckém průmyslu běžné, protože pro SSSR té doby byly prostě příliš nákladné na výrobu??Skrýt celý příspěvek

  • logik
    23:49 08.06.2017

    Sokrates: není T/R modul jako T/R modul. Plus u radaru také nemalou část dělá software, které z těch dat musí "vytáhnout" to podstatné. O kvalitě čínských radarů se můžeme jen ...Zobrazit celý příspěvek

    Sokrates: není T/R modul jako T/R modul. Plus u radaru také nemalou část dělá software, které z těch dat musí "vytáhnout" to podstatné. O kvalitě čínských radarů se můžeme jen hádat.

    Tesil: Já jsem tu knihu četl a je v ní to, co tu ostatní tvrdí. Mig25 byl z pohledu západního leteckého průmyslu překvapivý, jak málo progresivních technologií používal - a jak se přesto podařilo rusům udělat výjimečný stroj. Použité technologie ho ale dost srážely - jak v doletu, tak v trvanlivosti motorů, tak i v přesnosti radaru atd....Skrýt celý příspěvek

  • Tesil
    23:46 08.06.2017

    alea206 Tak ocel tam samozřejmě byla jde o to,že titan a dural použili na místech kde splnili účel.Stejně jako samotný stroj,který byl určen k plnění určitých úkolů.Stejně jako ...Zobrazit celý příspěvek

    alea206
    Tak ocel tam samozřejmě byla jde o to,že titan a dural použili na místech kde splnili účel.Stejně jako samotný stroj,který byl určen k plnění určitých úkolů.Stejně jako MiG-31.Ten má též specifické poslání.
    Ano ta věc s magnetem je převzata z nějakého časopisu.
    A jak jsem psal upravené elektronky používají i dnes pro jejich odolnost.Skrýt celý příspěvek

  • Sokrates
    23:41 08.06.2017

    Shania: takže 176. brigáda dislokovaná v Dingxingu. Vďaka, to som nezachytil. Ďakujem aj za link k tomu displeju F-35. Dúfam, že ohľadom toho vydajú aj nejaký oficiálny a ...Zobrazit celý příspěvek

    Shania: takže 176. brigáda dislokovaná v Dingxingu. Vďaka, to som nezachytil. Ďakujem aj za link k tomu displeju F-35. Dúfam, že ohľadom toho vydajú aj nejaký oficiálny a podrobnejší článok.Skrýt celý příspěvek

  • Sokrates
    23:31 08.06.2017

    fenri: Ak je pravda, že J-20 je vybavená AESA rádiolokátorom Type 1475 s 1856 T/R modulmi, tak ide o generačne výkonnejší radar ako má Su-35S. To, že Čína nakupuje zabehnutú a ...Zobrazit celý příspěvek

    fenri: Ak je pravda, že J-20 je vybavená AESA rádiolokátorom Type 1475 s 1856 T/R modulmi, tak ide o generačne výkonnejší radar ako má Su-35S.

    To, že Čína nakupuje zabehnutú a špičkovú ruskú techniku 4. generácie, neznamená, že nemôže mať zavedenú 5. generáciu lietadiel, na ktorých je treba vychytať ešte viacero chýb. Aj Rusko chce začať prezbrojovať na T-50 od roku 2018, ale dodávky Su-35S budú bežať ešte aj po roku 2020. Podobne ako USA, ktoré majú zavedenú F-35 a stále sa uvažuje o nákupoch Super Hornetov.

    Na základe dostupných informácií, si dnes môžem si myslieť, že sú o malý krok popredu. Napriek tomu, ale nie som presvedčený, že IOC alebo FOC (tak ako ich poznáme na západe) dosiahne prvá Čína. A v konečnom dôsledku mi je to úplne jedno, pretože nie som ani členom ich fanklubu, ani ma bezprostredne tento ich technologický pokrok neohrozuje. :-)Skrýt celý příspěvek

  • Shania
    23:25 08.06.2017

    sokrates: seriovky by meli byt u 176. (Fighter) Brigade, ma to byt nova jednotka.

    http://www.acig.info/forum/dow...

    sokrates: seriovky by meli byt u 176. (Fighter) Brigade, ma to byt nova jednotka.

    http://www.acig.info/forum/dow...

  • fenri
    23:06 08.06.2017

    Sokrates: přijde mi divné, prohlásit, že někdo je krok před někým, a pak říct, že mu to je jedno. Ale budiž. Proč myslíte, že má J-20 lepší radiolokátor? Nepřu se, ale: Opět, ...Zobrazit celý příspěvek

    Sokrates: přijde mi divné, prohlásit, že někdo je krok před někým, a pak říct, že mu to je jedno. Ale budiž.
    Proč myslíte, že má J-20 lepší radiolokátor? Nepřu se, ale: Opět, Číňané usilují o nákup vykastrovaných S-400. Nezdá se mi, že by i zde byli o krok napřed....Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 16 z 18