Ruské MiGy-35 pro Egypt

Foto: MiG-35 v kamufláži egyptského letectva na základně Žukovsky v Rusku; větší fotoAirTeamImages

Ruská firma MiG dodala do Egypta první várku nových víceúčelových nadzvukových stíhacích letadel MiG-35. Podle analytického webu Flight Fleets Analyze Egypt podepsal objednávku na 46 stíhaček MiG-35 s termínem dodání do roku 2020.

Egyptské letectvo posiluje

Finální sériová podoba stíhačky MiG-35 byla představena v lednu tohoto roku. Od února MiG-35 podstupuje ruské státní zkoušky, přičemž na jejich výsledku závisí následné zavedení do služby ruského letectva. Rusko plánuje pro své letectvo mezi roky 2018 a 2020 získat 30 MiGů-35.

I podle nízkého počtu strojů pro domácí vzdušné síly lze usuzovat, že je MiG-35 určen především k exportu.

Dobrý exportní potenciál MiGu-35 potvrdila objednávka z Egypta na celkem 46 strojů. Cena kontraktu dosahuje 2 miliardy amerických dolarů, nebylo ale zveřejněno, co vše zahrnuje. Prostým dělením vychází cena 40 milionů dolarů za jeden MiG-35 - v ceně ale mohou být náhradní díly, pozemní obslužné systémy, servisní/oprávarenské zázemí, výcvik nebo dokonce zbraně.

První stíhačky MiG-35 Egypt obdržel 27. dubna, ale oficiální zprávy mlčí o počtu dodaných letadel. Všechny MiGy-35 Egypt podle plánu získá do roku 2020.

Egyptské letectvo tak v relativně krátké době zařazuje do výzbroje již třetí moderní víceúčelový stíhací letoun. V letech 2012 až 2015 získalo z USA 20 strojů F-16 C/D Block 52, v minulém roce pak objednalo z Francie 24 strojů Rafale, z nichž 9 už provozuje.

Egypt se tak viditelně snaží diverzifikovat své dodavatele ze tři mocenských okruhů - USA, Evropa a Rusko. Udržovat v provozu tak rozdílné letouny je však extrémně složité, nota bene pro tak chudou zemi, jako je Egypt. Je otázkou, kolik z těchto moderních letounů dokáže Egypt skutečně udržovat v operačním nasazení a kolik letounů zůstane dlouhodobě uzemněno kvůli chybějící předepsané údržbě, opravám nebo náhradním dílů.

MiG-35

MiG-35

První prototyp MiGu-35 byl představen již v roce 2007. Konstrukčně MiG-35 vychází z námořní varianty MiG-29K/KUB, při jeho stavbě byly ovšem ve velké míře využity lehké kompozitní materiály a moderní technologie.

MiG-35 pohání dva motory Klimov RD-33MK. Jedná se o vylepšení původních motorů RD-33, které pohánějí starší MiG-29. RD-33MK mají větší tah, nižší infračervenou stopu a čtyřnásobnou životnost (4000 h). Nejvyšší rychlost stroje je Mach 2,25 a efektivní bojový dolet s výzbroji 1000 km.

MiG-35 je vybaven moderním radarem FGA-29 Žuk-AE. Radar MiGu-35 dokáže odhalit stíhací letoun na vzdálenost 160 km a cíle s velkým čelním radiolokačním průřezem (RCS), jako jsou bombardéry, na vzdálenost 300 km.

Druhým klíčovým senzorem je elektro-optické čidlo typu OLS-UEM, které slouží především pro vizuální a automatické vyhledávání a sledování vzdušných cílů. OLS-UEM ale dokáže také sledovat pozemní i hladinové cíle (lodě), zjišťovat jejich souřadnice a obrázky cílů předávat do pilotní kabiny. Pohybující vozidlo dokáže OLS-UEM odhalit na vzdálenost 20 km, loď na vzdálenost 40 km.

MiG-35 na pylonech pod trupem a křídly unese výzbroj až do hmotnosti 7000 kg, včetně nejnovějších ruských zbraní vzduch-vzduch a vzduch-země.

Egyptské MiGy-35 obdrží rovněž ruský zaměřovací kontejner PPK od firmy Přesné přístrojové systémy. PKK mají termovizní/denní kameru a laserový značkovač, který umožňuje navádět na pozemní cíle nejen přesnou, ale také nenávaděnou munici (díky výpočtu přesného místa a času odhozu).

Stejné firma dodá pro egyptské MiGy-35 také systémy elektronického boje MSP od Centrálního výzkumného institut Alexa Bera. MSP ruší střely s radiolokačním naváděním, jako jsou americké AIM-120 AMRAAM, AIM-7 Sparrow nebo francouzské MICA-EM. 

Zdroj: Defence-blog

Nahlásit chybu v článku


Související články

První prototyp ruského bombardéru PAK DA v roce 2025

V roce 2025 vzlétne první prototyp nového ruského strategického bombardéru PAK DA. V budoucnu PAK DA ...

Bulharsko vybralo stíhačky JAS-39C/D Gripen

Odstupující bulharská vláda rozhodla o nákupu osmi stíhaček JAS-39C/D Gripen za 832 milionů euro. ...

Íránský stealth F-313: Dobyvatel nebo fraška?

Po dlouhé pauze Írán opět ukázal bojové letadlo označované jako F-313 Quaher (Dobyvatel). Nové video ...

Nové zbraně pro stíhačky F-22A Raptor

Americké letectvo (US Air Force) dokončilo vývojové testy stíhačky F-22A Raptor verze Increment ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • Jakub2
    12:05 12.05.2017

    Raziel87: Mne neštve ani tak Omny, protože jeho názory nejsou z jeho hlavy, ale z internetu. Člověk si při x-tém čtení anonymních blábolů připadá jak Don Quiote při boji s ...Zobrazit celý příspěvek

    Raziel87:

    Mne neštve ani tak Omny, protože jeho názory nejsou z jeho hlavy, ale z internetu. Člověk si při x-tém čtení anonymních blábolů připadá jak Don Quiote při boji s větrnými mlýny = 100x ten hoax vyvrátí, a za 2 roky se objeví po stoprvé.

    Jízlivost je účinná taktika, která pomáhá udržovat některé hoaxy na distanc (odrazením jejich hlasatelů). Je to sice neférová a manipulativní taktika, ale blábolení hoaxů taky není objektivní "rovina". Z mého pohledu srovnávám šance a pracovní metody ("jak Ty ke mně, tak já k Tobě").

    Já si taky hodně vybírám osobu, do které se jízlivě pustím. Nekomentuji zdaleka vše, co se mi nelíbí - prostě si vybírám (třeba Fenri a jeho vnímání kolektivní viny jsou vhodným cílem).Skrýt celý příspěvek

  • raziel87
    09:00 12.05.2017

    2 Jakub 2 rozumím tomu, že při pročítání textu Omnyho člověku vyskočí žilka a může se o něho pokoušet mrtvice - i já ty jeho věty občas pročítám s otevřenou pusou. ...Zobrazit celý příspěvek

    2 Jakub 2

    rozumím tomu, že při pročítání textu Omnyho člověku vyskočí žilka a může se o něho pokoušet mrtvice - i já ty jeho věty občas pročítám s otevřenou pusou.

    "Jízlivost je moje obchodní značka" - tedy pane, s Vámi obchodovat, to musí být terno :) možná je to efektivní cesta, ale za mě - sympatií si takovým chováním moc nezískáte. Sorry že si hraju na tvojí matku, ale nediv se - stačí Sputnikáři, pak se přidají ještě Amerikanofilové a je to v prdeli......Skrýt celý příspěvek

  • Jakub2
    23:19 11.05.2017

    Raziel87: Jízlivost je moje obchodní značka (a to se na AN hodně krotím). Já nechápu Váš požadavek na snahu o objektivní debatu s někým jako je Omny... Debatu jsem schopen vést ...Zobrazit celý příspěvek

    Raziel87:

    Jízlivost je moje obchodní značka (a to se na AN hodně krotím). Já nechápu Váš požadavek na snahu o objektivní debatu s někým jako je Omny... Debatu jsem schopen vést s někým, kdo má nějaké znalosti a přehled (a vůbec mi nevadí odejít z debaty poražen - nejsem bůh, nevím všechno).


    Omny:

    Prosím Tě, drž pusu a nedělej ze sebe úplného trotla. Nejsi jasnovidec a do mojí hlavy nevidíš. Tak tady nebásni o tom, co jsem věděl nebo nevěděl. Když něco nenapíši hned na začátku, tak to nutně neznamená, že tu informaci nemám. Nejsi schopen prokázat to, co jsi o mně tvrdil.Skrýt celý příspěvek

  • Lukyi
    20:32 11.05.2017

    Zajímavá kamufláž :)
    http://russianplanes.net/id209...

    Zajímavá kamufláž :)
    http://russianplanes.net/id209...

  • Omny
    19:14 11.05.2017

    Jakub Ty se tematu nedrzis ani nahodou, clanek je o egyptskych migech a ty jsi tu zamerne vytahl stary pripad alzirskych migu krery jsi nesmyslne srovnaval. A kdyz uz jsi je ...Zobrazit celý příspěvek

    Jakub
    Ty se tematu nedrzis ani nahodou, clanek je o egyptskych migech a ty jsi tu zamerne vytahl stary pripad alzirskych migu krery jsi nesmyslne srovnaval. A kdyz uz jsi je zminil tak jsi ani nevedel ze Alzir je vratil proto, protoze se obratem dohodl s rusi na Suckach. Krom toho si nejsem jistej ani duvodem, ze by to byly nekvalitni stroje- Alzir jenom zjistil ze to neni novovyroba.....a ze teda zaplatil za ojete letadla. SMT dodnes slouzi v ruske armade.......Skrýt celý příspěvek

  • raziel87
    18:13 11.05.2017

    2 Jakub Ano - bod 1,2, 3 chápu, chápal jsem to ještě než si to napsal - reagoval jsem na tvoji jizlivost, která v tvých textech až přiliž často převazuje nad snahou o alespoň ...Zobrazit celý příspěvek

    2 Jakub

    Ano - bod 1,2, 3 chápu, chápal jsem to ještě než si to napsal - reagoval jsem na tvoji jizlivost, která v tvých textech až přiliž často převazuje nad snahou o alespoň trochu objektivní debatuSkrýt celý příspěvek

  • Jakub2
    16:47 11.05.2017

    Raziel87 Vaše zdejší přítomnost je čistý altruismus motivovaný touhou, abych ani slovem neublížil letecké fabrice MiG se sídlem v Rusku. Vy prostě cítíte neukojitelnou potřebu ...Zobrazit celý příspěvek

    Raziel87

    Vaše zdejší přítomnost je čistý altruismus motivovaný touhou, abych ani slovem neublížil letecké fabrice MiG se sídlem v Rusku. Vy prostě cítíte neukojitelnou potřebu arbitrovat diskusi a "vyvažovat" názory, že?

    Speciálně pro vás píši pomalu a krátce:

    1/ Kvalita ruských letadel MiG-29 dodaných do Alžírska byla tak nízká, že alžírská vláda odstoupila od smlouvy. Nakonec se dohodli, že Alžír nakoupí SU-30 (s podstatným doplatkem k původní ceně kontraktu), což jsou jiná (lepší) letadla.

    2/ Chyba není v tom, že MiG-29 (35) je ruské letadlo, SU-27 a následné verze se po světě prodávají velmi dobře.

    3/ Logistické náklady za životní cyklus jsou podstatnou položkou v celkových nákladech, cena samotného letadla je vedlejší položka. Když máte logistiku postavenou na západní éra, tak pro východní éra postavíte novou logistiku = vybavení pro stejný účel nakupujete podruhé.

    Tak, pane spravedlivý, už to chápete?Skrýt celý příspěvek

  • raziel87
    15:01 11.05.2017

    Zrovna od Vás to pane Jakube - ekonome sedí jak prdel na hrnec :-D Kozel zahradníkem.....víte, ja vim o šití kulový, tak se nemicham do diskuzi švadlen, protože bych mohl prispet ...Zobrazit celý příspěvek

    Zrovna od Vás to pane Jakube - ekonome sedí jak prdel na hrnec :-D Kozel zahradníkem.....víte, ja vim o šití kulový, tak se nemicham do diskuzi švadlen, protože bych mohl prispet jen tim, co jsem pochytil mezi řečí v hospodě. Vam evidentně nic nebrání v každé druhé diskuzi zablábolit něco o pokřiveném, mrzkem, ruskem charakteru a ubohé ekonomice. Proc sem teda vlastně chodíte, když jediné co umíte je vysmech všemu ruskemu, popřípadě odstavecek s informacemi s informační hodnotou allá Pražský týdeník? Pisu z telefonuSkrýt celý příspěvek

  • David
    14:59 11.05.2017

    Byl tady několikrát srovnáván alžírský a egyptský kontrakt. Ano, Alžírsko MiGy-29SMT nakonec vrátilo. Ale alžírské stroje byly postaveny s využitím starších dílů, což se na celkové ...Zobrazit celý příspěvek

    Byl tady několikrát srovnáván alžírský a egyptský kontrakt. Ano, Alžírsko MiGy-29SMT nakonec vrátilo. Ale alžírské stroje byly postaveny s využitím starších dílů, což se na celkové kvalitě pochopitelně odrazilo. A kontrakt byl realizován v době, kdy MiG byl v opravdu špatném stavu a vypadalo to na konec této konstrukční kanceláře.
    Od té doby se ale hodně změnilo. MiG je dnes v mnohem lepším stavu, pomohla jim podpora od ruské vlády, zakázka pro ruské letectvo a pro indické námořnictvo, zapůsobila i ona negativní zkušenost z kontraktu s Alžírskem. MiG tak dnes klade mnohem větší důraz na kvalitu. A proto MiG-35 je někde jinde než MiG-29 SMTSkrýt celý příspěvek

  • Jakub2
    14:48 11.05.2017

    Omny Ne, nezapomněl - článek je o MiG-35 (tedy evoluce MiG-29). Až bude článek o alžírských SU-30 MKA (nebo o SU-27/30/33/35), tak o nich budu psát. Prostě se držím tématu, což ...Zobrazit celý příspěvek

    Omny

    Ne, nezapomněl - článek je o MiG-35 (tedy evoluce MiG-29). Až bude článek o alžírských SU-30 MKA (nebo o SU-27/30/33/35), tak o nich budu psát. Prostě se držím tématu, což je pro Vás asi nepochopitelné.

    Vaše extempore pod jinými zdejšími články jsou výmluvné...Skrýt celý příspěvek

  • Omny
    11:15 11.05.2017

    Jakub
    zapomněl jsi , zřejmě omylem či nevědomostí, doplnit, že místo toho si Alžír pořídil SU-30......

    Jakub
    zapomněl jsi , zřejmě omylem či nevědomostí, doplnit, že místo toho si Alžír pořídil SU-30......

  • Larry
    11:14 11.05.2017

    To Omny: Larry souhlas a také bych se bál toho, aby tam za půl roku nenastoupili izraelští a američtí poradci a nerozbrali letadlo do posledního šroubku, nebo s ním neodletěli ...Zobrazit celý příspěvek

    To Omny:
    Larry
    souhlas a také bych se bál toho, aby tam za půl roku nenastoupili izraelští a američtí poradci a nerozbrali letadlo do posledního šroubku, nebo s ním neodletěli o)). Proto je logické, že rusové arabům nikdy nedodají to nejlepší co momentálně mají. Zkušenost z dřívějších dob.
    -------------------------
    Rusové nikdy nevěřili Arabům. Už v dobách Egyptsko-Izraelské války SSSR podporovalo Egypt, ale.... MiGy 25 Foxbatt si létali sami Rusové. Arabové, ale vše fotili a potom se to objevilo v novinách...... takže se akce provalila....
    V Sýrii si Rusové létají, zajišťují chod základny, Force protection, logistika a proviant se vozí z RF. V tomhle Rusy naprosto chápu.
    --------------------------
    MiG-35 pro Egypt nebude jistě žádný zázrak moderní techniky. Bude to létat, střílet......Hi-Tech zázraky nemohou arabáši čekat, silně ořezaná verze. "Tolik důvěry zase nedostali" :-)))
    Být zákazníkem např. Vietnam nebo Bangladéš, dostanou o třídu až dvě lepší vybavení.
    Ale verzi pro VKS RF se to stejně nevyrovná ani náhodou.

    To Jakub2:
    Moudra jste si jistě přečetl kdesi na netu... rozumím.
    Snažte se pochopit vývoj MiG -29. Na trubce je o tom velice hezký film... v ruštině.
    Bylo letadlo stavěné za jistým účelem, kdy surovinové a materiální zdroje SSSR potažmo VS nikdo neřešil.
    Uvědomte si, že letový den pluku, začínal ráno záletem počasí, (pilot 1. třídy).
    od půlnoci technici v úlech a rozptylech připravovali stroje.
    Pluk měl obvykle 3. letky tedy 3x12 strojů.
    Letovod vel. stanoviště měl v jednu chvíli i téměř 40letadel ve vzduchu.
    létalo se tak, že se po vlečce přistavil vlak (ešalon) s cisternami a létalo se dokud se nesplnili výcvikové úkoly, v podstatě byli cisterny "suché"
    Srovnejte s dnešními 14 x Jas 39C/D.
    Po 90tém roce byli nuceni i Rusové začít přemýšlet ekonomicky.
    Pokud chtěli zachovat úroveň výcvičenosti létajícího personálu, museli modernizovat.
    Od MiGu-29A který měla AČR a potažmo Slovensko různými modernizacemi a vývojem se došlo až k typu MiG-29 SMT (dnes standart v VKS RF) kdy je např. FBW, vektorování tahu motoru, což nelze vůbec s původním typem srovnávat.
    Jedno ze zadání pro vývoj MiG-35 je zvýšení spolehlivosti, životnosti a provozních nákladů.

    A nakonec, když jsou Alžířané nespokojeni s ruskou technikou, proč nakoupili
    JAKy-130 ???

    Ad koroze. Byl jste někdy ve středomoří??? Stačí Chorvatsko, Černá Hora.
    Pokud jste měl elektroniku, lepší než plastový shunt, po návratu jste si ji měl prohlédnout. Po měsíčním pobytu i povrchově upravené šrouby a díly mají stopy
    po působení "vlhkého slaného ovzduší"
    L.Skrýt celý příspěvek

  • Larry
    10:35 11.05.2017

    Když jsme u Algerian Air Force, tak jsem nedávno psal jeden článek o Algerian Air Force With more than 14,000 personnel and an inventory of both Western and Russian-made ...Zobrazit celý příspěvek

    Když jsme u Algerian Air Force, tak jsem nedávno psal jeden článek o
    Algerian Air Force

    With more than 14,000 personnel and an inventory of
    both Western and Russian-made aircraft, the Algerian Air
    Force operates an extensive HF ALE network that is easily
    heard in Central Europe (CZ) . The majority of traffic consists of link
    checks (LQAs) between airfields, often shared civilian and
    military, as well as a number of regional headquarters bases.
    From the frequencies used, you can see series of clusters
    nearly every megahertz centered around 10 MHz, suggesting
    a regionally-based NVIS (Near Vertical Incidence System)
    arrangement. Follow-on traffic is often 2400Bd MIL-188-
    110A/B-based CITADEL digital voice. If you decode the
    2400 bd data, xxxx decoder shows the traffic as VOICE and all
    decoders will show the distinctive “VVV[[[“ lead-in characters.
    Identifiers:
    7xx Aircrafts
    CNC, COF, CTF Headquarters, Cheragi AFB (National Command Centre)
    CM1..CM6 Regional HQs (CRC) Blida, Oran, Bechar,Ouargla, Constantine and Tamanrasset
    BLD Blida Airport
    BSK Biskra Airport
    DJT Djanet Airport
    ESA Pilot School, Tafraoui
    ILZ Illizi Airport
    OEB Oum El Bouaghi Airport
    REG Reggane Airport
    TDF Tindouf Airport

    HF frequencies actually in use:
    3155, 4590, 4600, 4650, 4730, 4750, 4785, 4850, 5460,
    5460, 5462, 5467, 5470, 6450, 6565, 6655, 6698, 6703,
    6738, 6765, 6825, 6921, 6964, 6980, 6985, 7476, 7509,
    7568, 7595, 7616, 7647, 7633, 7716, 7754, 7808, 7897,
    7925, 7935, 7938, 8061, 8080, 8084, 8153, 8156, 8965,
    9053, 9055, 9070, 9074, 9106, 9180, 9189, 9257, 9262,
    9281, 9288, 9300, 9306, 9348, 9364, 9438, 9903, 9913,
    9931, 10031, 10123, 10129, 10134, 10141, 10146, 10180,
    10184, 10221, 10193, 10519, 10544, 10528, 10535, 10544,
    10552, 10583, 10719, 10785, 11010, 11025, 11114, 11120,
    11125, 11129, 11154, 11156, 11163, 11171, 11415, 11425,
    11476, 11651, 12167, 12197, 13208, 13324, 13327, 13348,
    13368, 13369, 13377, 13393, 13399, 13522, 13544, 13802,
    13894, 13984, 14223, 14423, 14428, 14430, 14432, 14435,
    14437, 14438, 14441, 14448, 14456, 14457, 14458, 14463,
    14466, 14475, 14640, 14970, 15834, 15801, 15852, 18600,
    18609, 18613, 18676, 18698, 19200 & 20296 kHz USB RX mode


    What you need??
    HF communication receiver.
    HF antenna.
    PC with a quality sound card.
    Piece of SW
    ............ and of course patience.
    LarrySkrýt celý příspěvek

  • Jakub2
    08:44 11.05.2017

    Larry: Alžír v minulosti nakoupil pár desítek MiG-29 a do půl roku je vrátil, protože to byly orezlé křápy. Egypťani si spálí čumáky stejně jako jiní uživatelé ruské letecké ...Zobrazit celý příspěvek

    Larry: Alžír v minulosti nakoupil pár desítek MiG-29 a do půl roku je vrátil, protože to byly orezlé křápy. Egypťani si spálí čumáky stejně jako jiní uživatelé ruské letecké techniky - nižší pořizovací cena je vykoupena vyššími provozními náklady (bratia Slováci by mohli vyprávět; taky Indové mají letité problémy s MiG-29 K) při horších operačních schopnostech.

    Nehledě k tomu, že "západní" a "ruská" obslužná infrastruktura jsou mezi sebou nekompatibilní. Tedy Egypt má vybavení pro F-16 a Rafale na jedné straně a na druhé vybavení pro MiG-35 a Ka-52. Logistika dostává na prdel, náklady letí do oblak. K tomu vyšší výcvikové náklady manšaftu...


    Tlučhubové vnímají leda silácká prohlášení o schopnostech strojů, ekonomika provozu je mimo jejich kognitivní schopnosti.Skrýt celý příspěvek

  • Omny
    08:24 11.05.2017

    Dušan z těch článků jsem pochopil, že problém byl kvůli nízké servisovosti. No indové musí také pochopit, že řádný provoz letadel vyžaduje kvalitní servis. Proto se rusové ...Zobrazit celý příspěvek

    Dušan
    z těch článků jsem pochopil, že problém byl kvůli nízké servisovosti. No indové musí také pochopit, že řádný provoz letadel vyžaduje kvalitní servis. Proto se rusové nabídly, že jim tam pro Migy zřídí servisní centrum.

    Larry
    souhlas a také bych se bál toho, aby tam za půl roku nenastoupili izraelští a američtí poradci a nerozbrali letadlo do posledního šroubku, nebo s ním neodletěli o)). Proto je logické, že rusové arabům nikdy nedodají to nejlepší co momentálně mají. Zkušenost z dřívějších dob.Skrýt celý příspěvek

  • JirkaM
    07:32 11.05.2017

    Nakupovat zbraně ze zahraničí je většinou průšvih, protože nikdy nevíte, kdo na vás uvalí embargo. Pravděpodobnost, že to udělají zároveň Rusko, Francie a USA je přece jen o něco ...Zobrazit celý příspěvek

    Nakupovat zbraně ze zahraničí je většinou průšvih, protože nikdy nevíte, kdo na vás uvalí embargo. Pravděpodobnost, že to udělají zároveň Rusko, Francie a USA je přece jen o něco menší.

    Čína bude logický další dodavatel až se trochu naučí dělat stíhačky, což odhaduju tak na 10 let.Skrýt celý příspěvek

  • Larry
    00:17 11.05.2017

    To Jakub: Jakub2 Datum: 10.05.2017 Čas: 20:41 Egypťani si prostě musí spálit čumáky jako Alžířani před pár lety. Zkušenost je nepřenosná, to se musí ...Zobrazit celý příspěvek

    To Jakub:
    Jakub2 Datum: 10.05.2017 Čas: 20:41

    Egypťani si prostě musí spálit čumáky jako Alžířani před pár lety. Zkušenost je nepřenosná, to se musí ZAŽÍT...
    +++++++++++++++
    píšete zasvěceně.... kolik jste nalétal hodin a na čem?? Nějaký zajímavý zážitek z letu?

    Před pár lety jsem s jeením dobrým řekněme obchodním partnerem, vyjel do jedné severoafrické země. Oficiálně jako techničtí poradci.
    Tento Čech, aby měl patřičnou autoritu, byl vládou státu jmenován do hodnosti majora.
    To bylo účelové, aby měl respekt.
    Při diskuzích s vojáky i politiky nám bylo několikrát zdůrazňováno, že Rusko (rozumějte SSSR)a východní Evropa vždy prodávali do Afriky a na Blízký východ letadla která nedoletěla nikdy do Evropy a lodě které nikdy do Evropy nedopluli.

    Ti Rusové byli prozíraví. Věděli proč tak činili.
    Příkladně exportní MiG-27 byl vizuálně "žihadlo", při bližší prohlídce jsem zjistil, že to byl podprůměr, mizerné vybavení a avionika, MiG-23 v různých variantách dodávaný do zemí VS včetně ČSSR proti tomu byl špičkový stroj.

    Nedělám si iluze o vybavení MiGu-35 pro egyptské letectvo.
    Pro nedisciplinované, nevzdělávatelné a tudíž téměř nevycvičitelné arabské individua je každého slušného letadla nebo lodě škoda.Skrýt celý příspěvek

  • dusan
    22:23 10.05.2017

    Marek Takže je to ešte horšie ako som si myslel ..... čo som si pozrel, tak tie MiG-y naozaj platila Saudská Arábia. Problém je v tom, že koncom roku 2016 vzťahy medzi SA a ...Zobrazit celý příspěvek

    Marek

    Takže je to ešte horšie ako som si myslel ..... čo som si pozrel, tak tie MiG-y naozaj platila Saudská Arábia.
    Problém je v tom, že koncom roku 2016 vzťahy medzi SA a Egyptom pre egyptskú pomoc asadovi prudko ochladli ... a priškrtili následne Egyptu pomoc. Toto zrejme bolo už dávno zaplatené ... ale na ďaľšiu pomoc môžu v Egypte zrejme zabudnúť. A nejako si neviem predstaviť kto iný by mohol sanovať Egypt s jeho problematickou ekonomikou. Okrem vojenskej pomoci pomáhala SA Egyptu i finančne a to v miliardách dolárov za posledné roky.

    Tú diverzifikáciu nevylučujem ... ale India by bola jediná krajina na svete, ktorá by si dovolila taký luxus ... tie problémy s MiG-mi 29K boli medializované hlavne v roku 2016 a to už bolo o dodávkach rozhodnuté.Skrýt celý příspěvek

  • Jakub2
    20:41 10.05.2017

    Egypťani si prostě musí spálit čumáky jako Alžířani před pár lety. Zkušenost je nepřenosná, to se musí ZAŽÍT...

    Egypťani si prostě musí spálit čumáky jako Alžířani před pár lety. Zkušenost je nepřenosná, to se musí ZAŽÍT...

  • Omny
    20:28 10.05.2017

    Ruske dodavky palubnich Migu 29 do Indie dopadly vice nez dobre. Indie uplatnila opci takze celkem rusove dodali indii 45 stroju. Jestli indie poptava ted jine stroje mne ...Zobrazit celý příspěvek

    Ruske dodavky palubnich Migu 29 do Indie dopadly vice nez dobre. Indie uplatnila opci takze celkem rusove dodali indii 45 stroju. Jestli indie poptava ted jine stroje mne neprekvapuje protoze stejne jako Egypt diverzifikuje dodavatele. Egyptu Migy zaplatila Saudska Arabie.
    MarekSkrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 3 z 4