Ruský neonacismus a pravoslavný extremismus

Foto: Jedna z ruských neonacistických skupin při pochodu v ruský státní svátek - Den národní jednoty. /  romea.cz
Jedna z ruských neonacistických skupin při pochodu v ruský státní svátek - Den národní jednoty. /  romea.cz

Ruský prezident Vladimír Putin připojení Krymu k Rusku vysvětloval nutností ochránit ruské obyvatele Ukrajiny před fašistickou vládou v Kyjevě. Přitom v ruské státní Dumě sedí poslanci s extremistickými a antisemtickými názory, kteří mají blízko k neonacistickým skupinám.

Liberálně-demokratická strana Ruska

Nejznámější nacionálně zaměřenou politickou stranou v Rusku je Liberálně-demokratická strana Ruska LDSR (Либерально-Демократическая Партия России). Předsedou strany je charimastický a kontroverzní politik Vladimir Žirinovskij.

Strana je označována jako krajně pravicová a nacionalistická. LDSR prosazuje ruský nacionalimus a imperialusmus. V jejich stanovách najdeme požadovek na anexi Polska, Aljašky a Finska podle hranic carského Ruska.

Dále LDSR požaduje kontrolu státu nad půdou, zákaz „netradičních náboženských sekt”, státní vlastnictví ekonomicky strategických odvětví a radikální reformu justice. Předseda strany Žirinovsky také proslul protižidovskými výstupy, ačkoliv bylo poukazováno na jeho židovský původ.

Pochod ruských extremistických a neonacistických skupin v Moskvě. / d-i-a-s

LDSR je významnou politickou silou v ruské Dumě. Při posledních volbách ji v roce 2011 volilo 7 664 570 Rusů (tj. 11,67 %), což ji přineslo v ruské Dumě 56 míst ze 450 poslanců. Oproti volbám v roce 2007 došlo k nárustu o 2 miliony hlasů.

Ruští neonacisté

Tažko pochopitelná je velikost neonacistické základny v Rusku. Odhady Amnesty International v roce 200 8 mluvily o až 85 000 aktivních ruských neo nacistech, což je polovina odhadovaných neonacistů na celém světě.

Skutečnost je o to zvláštní, že v boji s nacistickým Německem během druhé světové války padlo 25 milionů Rusů, většinou civilistů. Celkově působí v Rusku kolem 35 – 40 e xtrémi s tických a neonacis t ických oragnizací.

Hajluje se i v Moskvě. V Rusku je největší počet neonacistů na celém světě. / d-i-a-s
 

Ruským neonacistickým skupinám jako Ruská národní socialistická strana ( Русская Национальная Социалистическая Партия ) nebo Ruský národní svaz (Ру́сский Национа́льний Сою́з) se příčitá ř ada vražd neruských obyvatel. Jejich členové procházejí bojovým výcvikem a řada z nich pracuje u policie nebo vojska.

Jen do dubna letošního roku ruská policie řešila osm rasově motivovaných vražd. Obětí ruských neonacistů se stal 18. dubna například dvaatřicetiletý občan Tádžikistánu Machmadkarim Džalilov. Kolemjdoucí ho našli ležet na ulici s podřezaným hrdlem.

Letos v březnu stanuli před moskevským soudem dva školáci, žáci 8. a 9. třídym ve věku 15 a 17 let, kteří byli usvědčeni z toho, že loni v září brutálně zavraždili občana původem ze střední Asie v Izmailovském parku v ruské metropoli. Chlapci si na oběť počíhali a ubili ji k smrti basebalovou pálkou a kopy nohou.

Jak potvrdila ředitelka nevládní organizace Sova Galina Koževnikova, v Rusku došlo jen za první tři měsíce letošního roku nejméně k osmi rasově motivovaným vraždám a více než 29 vážným zraněním po napadení občanů skupinkami neonacistů. Od roku 2004 do roku 2012 (oficiálně) došlo v Rusku k 549 rasově motivovaným vraždám a skoro 3500 vážným zraněním ne-Ruských obyvatel.

Koževnikova zdůraznila, že ve skutečnosti může být počet zabitých a zraněných několikanásobně vyšší, protože policie a soudy kvalifikují trestné činy jako extremistické jen v malém procentu případů.

Slovanský svaz

Jednou z nejnebezpečnějších ruských organizací, která předstírá příslušnost k Ruské pravoslavné církvi, je Slovanský svaz (Славянский Союз). V řadách Slovanského svazu působí asi 70 000 členů. Skupina byla v roce 2010 v celém Rusku zakázana, ale od té doby působí v podzemí.

Foto: Ruská neonacistka na  Den národní jednotyRuská neonacistka na Den národní jednoty. / d-i-a-s

Noví členové této agresivní sekty jsou přijímání v rámci obřadů, připomínající pohanské nebo germánské slavnosti za přítomnosti duchovního vůdce Mnicha Bohumil II., kterému členové říkají Vladyka. Jeho občanské jméno je Vladimir Goljakov a oficiálně se vydává za pravoslavného kněze.

Slovanský svaz má vlastní uniformy s písmeny SS na nášivkách a vlajku s mírně pozměněnými motivem svastiky, tzv. Svargy na rudém pozadí. Jeho členy jsou kromě jiného i bývalí důstojníci armády, se zkušenostmi z válečných konfliktů.

Současné Rusko je nepřirozený odřezek ze svaté všeslovanské Rusi. Bělorusko, Malorusko (západ dnešní Ukrajiny), země, kdy žijí Lechové (Polsko), Slováci, Češi, Srbové, Chorvati – ta slovanská území si všechna vezmeme zpátky a nic nám v tom nezabrání,“ říká Vladyka na kameru v ruském dokumentárním filmu Ruští nacionalisté Petrohradu.

Pravoslavná hlídka v ulicích Moskvy / Komsomolskaja Pravda

Ruská pravoslavná církev

Neklid v Rusku vzbuzuje také mocná Ruská pravoslavná církev, která je obviňována z pravoslavného extremismu, xenofobie, antisemitismu a z vyvolávání ultranacionalistických nálad.  Mezi její cíle patří například zákaz potratů, antikoncepce, předmanželského a nemanželského sexu a také toho, aby ženy v Rusku nesměly chodit v šortkách.

Doufám, že se nyní nalézáme na správné cestě v procesu formulování dostatečně tvrdých norem chování, které budou přijatelné pro naši společnost a které se budou lišit jak od západních pravidel, tak od pravidel, přijatých v islámském světě,“ řekl před dvěma lety vysoký představil R uské pravoslavné církve Vsevolod Čaplin.

Pravoslávna církev skrze skupinu Svaté Rusko organizuje i speciální hlídky, které nezávisle na policii hlídají pořádek v Moskvě i dalších městech. Členové jsou pravoslavní věřící.

Naše země má plné právo, bez ohledu na kohokoliv, takovéto normy zavést,“ řekl v roce 2012 Čaplin. Současně vyjádřil naději, že se „pravoslavné hlídky“ objeví ve všech ruských městech, včetně těch, kde tvoří většinu muslimové.

Členové hnutí „Svaté Rusko“ pořádají výcvikové tábory, kde se učí používat zbraně. /  Ruská sociální síť VKontakt

"V Rusku operuje stovka nových ortodoxních hlídek, aby chránila církevní majetek i památky," ř ekl před rokem vůdce hnutí Svaté Rusko Ivan Ostrakovskij. "Byl to případ Pussy Riot, který nás zmobilizoval, abychom bojovali proti zlu ohrožujícímu Rusko."

Ve skutečnosti si však „pravoslavné hlídky“ chtějí přisvojit mnohem větší práva. Vedoucí oddělení vztahů církve a společnosti Moskevské patriarchie ruské tiskové agentuře RIA Novosti řekl, že hlídky budou celkově dohlížet ve večerních hodinách na veřejný pořádek a dodržování pravoslavných norem chování, kdekoliv v místě svého působení.

Některá ruská média přirovnávají záměr vytvořit pravoslavné hlídky k existenci náboženské policie v islámských zemích, především v Iránu a Saudské Arábii, v nichž není náboženství oddělené od státu.

Zdroj: Romea.cz, UkrainanWinnipeg.ca, Český rozhlas
 

Nahlásit chybu v článku

Doporučte článek svým přátelům na sociálních sítích

Související články

Irák: Šíitsko-sunnitská občanská válka?

V současném Iráku jde více než o vzestup islámského hnutí IS (Islámský stát). V Iráku se najevo ...

NÁZOR: Twitter ani Facebook dívky domů nepřivede

Už je to mnoho týdnů, co se mluvilo o dívkách unesených islamistickou skupinou Boko Haram v Nigérii. ...

Válka je droga a závislost se platí smrtí

Za posledních několik dní byl jeden novinář popraven (James Foley) a druhý osvobozen (Peter Theo ...

Dějiny Ukrajiny I: První kmeny na území Ukrajiny

Účastníci tábora prokremelských mládežníků darovali prezidentu Putinovi globus s růžovou mapou. ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit zeleně příspěvky za posledních:
Stránka 1 z 3
  • ToHer
    21:19 15.02.2015

    Děkuji za odvážný článek. Je radost vidět, že někdo má odvahu popsat skutečný stav věcí a nesnaží se podlézat řvounům a rváčům. Doufejme, že odvážných lidí bude dostatek na zastavení šíření fašizmu (jak ruského, tak i jiného) a muslimského terorizmu. Samozřejmě že všichni Rusové nejsou fašisti, tak jako všichni Němci ve 20 století nebyli fašisti, ale ti, kteří fašizmus nechtějí vidět jsou také spoluviníci.

    Ještě jednou DÍKY za článek.

  • Staršij seržant
    20:07 14.10.2014

    To Ultramarinus

    tak z Vaším povolením, dovolím si ještě trochu popindat, ok.

    Velice Vám děkuji za trefný a velice INTELIGENTNÍ poznámky o mé znalostí Č.J.
    Máte pravdu, fakt. Tvrdě na tom pracují.

    Nechápu proč si myslíte, že někoho zde poučují? Ale možná to tak i vypadá.
    Například, u už 100x zde zmíněné tragédie hladomorů, už zaznělo, u Vás - SOVĚTSKÁ kolektivizace. Ne RUSKA, ale SOVĚTSKÁ.
    že by to bylo moje poučování?

    Proč TAM (UA ?) žiju, a proč neodstěhuji TUDY (do Ruská?).
    tak mně připadá táhlé otázka POD Vaší úroveň....
    tak do majdanu jsem vůbec o tom neuvažoval.....
    a proč bych měl? UA byla demokratickým státem, ekonomický prosperujícím....
    a hlavně, tam byl KLID... No, občas ve Lvově, rozbili držku nějakému veteránů 2WW, ale to tak- drobnosti.
    Proč by měl stěhovat do RU? Moje názory Vám připadají "rusackymi"- asi proto, ze jo?
    tak jsem měl lepší variantů - do EU, ČR....
    celá UA sedí na zabalených kufrech, čeká bezvízový vstup do EU...
    za to, vlastně, i pálili gumy na majdanu.
    posunuli Ukrajincům vstup do nedohledu.
    počkám...
    Vám stačí táhlé odpověď na Vaší INTELIGENTNÍ otázku?
    jo, tohle Vaše inteligentní/demokratické heslo "ne souhlasíš s námi -odstěhujete do RU! ". A křičí to i obyčejný UA lid, pravý Evropani...
    tak já nesouhlasím s dnešní vládou, legitimní, po "legitimním" majdanu.
    tak, to máte pravdu, na základě demokratických hodnot, musím odstěhovat. :-)

    vrátím se k Vaše poznámce o chlebů/solí, jak to tam šetřili, protože pomatovali kolektivizací.
    tak Západní UA , která v té době kolektivizace, vlastně UA ještě i nebyla.
    paradoxně, Galicie stála části UA, pardon- části Ukrajinské Sovětské Socialistické Republiky, díky okupace SSSR.
    Ne, mýlím se?
    napravte mně, vážně.

    obdivují Vaše znalostí historií UA a RU, SSSR. Vážně!
    Vaše poznámka o ULR- myslíte období občanské války po bolševickém převratů /revoluce?
    tak to je historický fakt, bez debat. Ale proč tvrdíte, že to udusili RUSY???
    že by v bolševické straně ne byli Ukrajinci?
    tak to nemůžu s Vámi souhlasit.
    a proč "krve žádoucí" bolševické Rusý "pustili" Finsko?

    přiznávám se, že já , intelektem RU "houpacího medvěda" nepochopil Vášu poznámku ohledně "spolupráci /nespolupráci" Ukrajinců s Němci během 2WW.
    myslíte Banderu?
    já by byl velice opatrný v tom... Smrdí to stejně jako Katyn, vražda Poláků
    a nechápu, proč UA vytáhla zrovna Banderu, jako symbol nového, scasneho života?!!!
    podlé Vás, mel by já chodit po Praze s obrazem Bandery, v UA lidovém kroji?
    pak pro Vás já byl by pravým Ukrajincem, Evropanem??? !
    tak to ne zvládnu, fakt !

    souhlasím s vaším hledáním "100%" pravdy na netu.
    z Vašich komentářů pochopil jsem, že je jediná Pravda, a to jenom ta Vaše.

    samozřejmě, moje plácání nemůže rovnat se , mít stejnu váhu jako Video v samotném článků od autora, i když stejně ukazují na nacky, jenom z UA, protože jsou jenom RUSACKY nackove, že jo?
    to mně Fakt hlava nebere- kde jste vyčetl, ze jsem vychvalují RU nacky?

  • Staršij seržant
    17:29 14.10.2014

    To Jecchus

    P.S. pro Vás mám odpovědi níže 14.10.14 v 17.27 a 16.10

  • Staršij seržant
    17:27 14.10.2014

    To Jecchus

    BINGO!!!
    tak Vy jste mně, konečně, chytil!!! Velice jednoduše jste mně rozluštil - samozřejmě, moje národnost je KGB/FSB ! Jak jinak, že jo?!

    a Vaše přesvědčení vůbec není paranoidní!!! Ne-ne-ne! Fakt!
    Vždyť Vy Jste už víc než 0,5 roků sledujete moje komentáře ( vlastně, už jste můj fanda, ne ;-) ). A Vaše přesvědčení je celkem logické, ne?
    - napsal jsem o UA nackach- BINGO! - určitě seržant RUSÁK!
    - hodil jsem odkaz na vzdělané UA školáky (a to po dlouhém mlčení)- tak 100% seržant RUSÁK!
    -velice opatrně jsem psal o Boeingů - tak seržant nejenom RUSÁK,ale i agent KGB! (vono to jedno, že už v EU mluví se, ze to smrdí, že jo?)
    - tvrdím, pořád, že majdan, je převrat, ne REVOLUCE- co se ten Rusák dovoluje, hajzl jeden! ( a to říkají v EU šišky většího kalibrů, ale to jedno, že jo?)
    - psal jsem, že neschvalují Krym - aha! To je maskovací manévr putinovskeho agenta!
    atd...
    ne, Vy nejste paranoidní, ne!
    to já, paranoik, a lhář - nepřiznávám Vám, osobně, svou národnost!
    Hrůza! Vždyť Vy chcete po mně takovou maličkost, to je tak normální, to je jeden ze základů lidské inteligence.
    to já mám paranoidní obavy z "neexistujících" UA nacku, z pravého sektoru. Voní prostě NEJSOU! A basta!
    a když i jsou, tak to jsou maličké skupinky jednotlivců, kteří nikomu neubližují, čokolády na majdane rozdávaly policistům, a na Donbase ženám kytičky....

    a teď vážně - CO je pro ruského, anti Evropského, proti Českého v mich komentářích?
    a proč Vám, zrovna Vám, musím přiznat svou národnost ?
    nemusíte mně věřit, stačí myslit, a "nezapínat blbecka"...

  • Staršij seržant
    16:10 14.10.2014

    To Ultramarinus a Jecchus

    Pánové, velice se Vám omluvám - nestihnul Vám odpovědět včas, sorry!
    Byl jsem zaměstnán plněním tajného úkolů !!!

    v noci, v lése, v zemljance, na přesně neurčeném místě, někde v Brdech, jsem dostával šifrované instrukce jak správně mám ovlivnit veřejné mněni občanů EU, ČR, a zvlášť čtenářů AN!!! A k tomu jsem dostával šifrované videonahrávky "pro Putinovskeho", a " pro Ruského" charakterů ob událostech na Ukrajině.... ( pánové, upřímně, nechápu, proč to mně posílají- to všechno je volně přístupné na netu... Ale nikomu to neříkejte, ok. Tssss!)
    Pak jsem ráno odskočil do Kyjeva, k budově UA Parlamentu. Tam jsem provedl provokace- zorganizoval bitku převlečených za UA nacionalistů ruských vojáků z policií.
    o tom už píšou i v ČR médií.
    ale ta provokace moc nepodařila se.... Došli mně Molotovy... Sakce, však víte...
    a teď už jsem zpátky, a postupně Vám odpovím, ok.

    Staršij seržant KGB/FSB, gardový placený inet/troll Ivan Ivanov.

  • Ultramarinus
    11:47 14.10.2014

    Cekat 100% pravdu na www foru je zbozne prani, nema to tedy moc cenu vycitat. S.s posilal odkazy zdroju a videi pro podporu jeho tvrzeni, coz je asi tak nejbliz verohodnosti, co se tu muze ocekavat.

    I kdyby byl ve skutecnosti putinova babicka v zoldu kgb, stvala by me vic gramatika cj a presvedceni, ze pravo na obranu pred vykonstruovanou hrozbou nacku ukrajinskych, opravnuje nacky ruske (byt inteligentnejsi v tom, ze nemavaji emblemy 3.rise) k prihodne nacasovanym "anslusum".

    Kdyby byl rus, moc se toho nezmeni. Je rozdil mezi rusy jako jednotlivci a ruskem, jako rezimem, proto neni fer predpokladat, ze co rus, to utlacovatel

    Narozdil od zlateho ruska si tu ale muze zatim pindat kdo chce co chce, takze je v debate z definice treba ocekavat i tyto nazory.

  • Jecchus
    09:44 14.10.2014

    Staršij seržant:

    Já Vám nevěřím ani slovo. Mluvíte pořád v hádankách a podle mého odmítáte sdělit co jste zač. I toho nakonec deklarovaného Krymského Tatara vlastně zpochybníte tím, že jste navíc i "Bělorus , Gruzínec, Žid, atd asi 150 národnosti bývalého SSSR"... Co to jako má být?

    Když jste se tu před cca. 0,5 rokem (možná i víc) objevil, všude jste tvrdil, že nejste Rus. Následně cca. 2 - 3 měsíce nazpět jste v jedné diskuzi uvedl, že Rus jste. Tak jak je to tedy?

    Vyplývá z toho jen jedno - jste nejspíš lhář.

    Ne že by národnost byla nějakým prubířským kamenem názorů, a posuzoval bych podle ní lidi, ale dokládá to Vaše lži. Jaká je pak vaše důvěryhodnost...?

    Ani bych se nedivil, kdyby Vaší národností bylo KGB/FSB, i když je to trochu paranoidní... Anebo nějaký z těch placených diskutujících...?

  • Ultramarinus
    23:57 13.10.2014

    Vtipné. Alespoň to zábavnou formou vysvětluje (ne)znalost české gramatiky. Na druhou stranu, jestli se česky učíte jenom proto, abyste vzdělával čechy na tomto fóru, přijde mi to nejenom zbytečné, ale i trochu nevychované.
    Předpokládám, že byste měl na čecha na ukrajinském fóru, po kterém by bylo umění číst text a vysvětloval by vám, jak dobře se měli Sudetští češi v Adolfově německu, zhruba podobný názor.

    Pokud je to tak jak píšete a nejde o prohlášení do větru, proč na Ukrajině plné zlých utiskovatelů SAKRA žijete, proč jste se před 10 nebo více lety neodstěhoval tam, kde teče v řekách čokoláda, lidé jsou svobodní až hanba, vydělávají zasloužené miliony a VŠICHNI milují menšiny s jejich právy (do Ruska)? Nebo kamkoliv jinam, už 10 let je cestování a stěhování normálně možné...

    Co se vítání chlebem a solí týká, Němce tam tímto způsobem nevítali, protože si ještě dobře pamatovali hladomor před sedmi lety způsobený násilnou sovětskou kolektivizací zemědělství, který za sebou zanechal podle některých odhadů až 5 milionů mrtvých (tj asi 1/6 celku obyvatelstva té doby), takže nejspíš chlebem neplýtvali. Na druhou stranu, vzhledem k tomu, že i první ukrajinský stát (ULR) byl dobyt rusy po pouhých 2 letech existence, a vzhledem k tomu, že Němci Ukrajincům do té doby v podstatě ještě nic špatného udělat nestihli (ani je nestihli přesvědčit že ty své genocidní kecy o slovanech myslí smrtelně vážně).
    Na druhou stranu, ukrajinská politika se od té německé snažila odtrhnout, když zjistila co je spojenec vlastně zač. Kydat na Ukrajinu "nacismus" je stejně pitomé, jako jej kydat na slovensko, nebo čechy. "neo" nacismus je už zase jiná, ale i tak jsou buď ukrajinští Neonacisté naprostí břídilové, když nedokáží vyhladit oponující část obyvatelstva ve chvíli kdy mají 100% kontrolu nad územím a těžkou armádní výzbroj, nebo jim o tento typ vyhlazování prostě nejde.

    Tlupy mladých idiotů s basebalovými pálkami nejsou vynálezem ukrajinských nácků - stejné bandy sviní ozbrojených vybavením nakoupeným v železářství a sportovních potřebách, které bezpečnosti zrovna nepřidají se potulují i v ČR.

  • Staršij seržant
    22:51 13.10.2014

    To Jecchus

    :-(

    jsem Krymský Tatar, manželka Ukrajinka.
    jsem Bělorus , Gruzínec, Žid, atd asi 150 národnosti bývalého SSSR.
    na Vás výběr, prosím

  • Jecchus
    22:45 13.10.2014

    Staršij seržant:

    Takže jste tedy Ukrajinec anebo Ukrajinec - Volyňský Čech?

  • Staršij seržant
    22:42 13.10.2014

    To Jecchus

    už jsem to zde několik krát řekl - NE! Nejsem RUS, ne etnicky, ne podle pasu !

    Vzhledem k tomu Vašeho příspěvků, nemůžu odpovědět jednoznačně, sorry!

    co když jsem Volyňský Čech? Kterému nic nehrozí.....
    na rozdíl od Ultramarinuse, kterému hrozí celé RU, tak mně skutečně jde o život, a fakt mám strach něco prozradit.....

    to fakt nikoho nenápadné, že jsem Ukrajinec?

    a jo, to není možné! Ukrajinec vždyť nemůže mluvit proruský! Že jo?!
    Ukrajinec nemůže bit NE PATRIOTEM! Že jo?!
    němečtí antifašisté, tím pádem, také byli NEPATRIOTI???!!!

    a co je proruského v mojich komentářích???!

  • Staršij seržant
    22:24 13.10.2014

    To Ultramarinus

    tak uznávám, nemám na Vás, fakt nemám sílu s Vámi debatovat......

    ale v určitých věcích s Vámi, paradoxně, souhlasím - nemá cenu řešit, kdo je větší nacek. Ja o to "proruský" zde ani nesnažím se, chci jenom ukázat na jednostrannost podání info, nic víc.

    a zbytek Vašeho komentářů - hrozba Vaše rodině, předpokládám RU?
    tak k tomu už zde článek byl..... Tak mně se zdálo, že ta hrozba vyšla tak nějak ne hrozbou....

    a o tom jak UA nackove " nikomu neublížili"...... - tak , pro mně, už tohle zní nackovsky.
    berte to jako urážku, ne omluvám se.

    odkud se vzalo přesvědčení o tom, ze na UA během 2WW vítali Hitlera chlebem-solí?
    na Západní UA, ano, ale zbytek UA?
    řekněte to Ukrajinců z centrální, východní UA, z Oděsy - slušně plivne Vám do tváří. Aj ti dnešní pro ukrajinské.
    já nemám odvahu rýpat do historií ČR,SR, Československá, ale většina zdejších "gaučových generálů" vi všechno - jak to DOOPRAVDY všechno na UA bylo

  • Jecchus
    22:22 13.10.2014

    Staršij seržant:

    Aniž bych to teď chtěl dále rozvíjet, zajímala by mne jedna věc - jste Rus anebo ne?
    Prosím jen o krátkou a jednoznačnou odpověď.
    Děkuji.

  • Staršij seržant
    21:58 13.10.2014

    To luftmausmann

    proč si myslíte, že hádáme se?....
    Proč, kvůli čemu?....
    Vy nevíte odkud foto, ale tvrdíte, že na ni 100% ruské nacky, a že je to 100% na UA.
    tak kvůli čemu hádat, že jo?
    a proč si myslíte, že to je Jenom MALÁ skupinka? Co, když to je jenom malá část obrovské armády ruských nacku na UA?
    určitě máte další důkazní foto , kde jsou zabití, nebo zajatí tisíce ruských nacků, který pobílili hrdinové z AZOVů, že jo?!
    ukažte to! Ať cely svět to zná!

    k tomu AZOVů... - vysvětlíte mně prosím, rozdíl mezi neo-nacistem a neo-fašistem, vážně, prosím.

  • Ultramarinus
    21:56 13.10.2014

    Krystofkamaz:
    Ok, tak až Rusko za Krym zaplatí (například smazáním plynového dluhu Ukrajiny a smlouvou, kterou nebudou dvakrát ročně opravovat v kolonce "cena" přidáním nuly), bude příležitost nevidět situaci jako okupaci.

    Dám příklad. Pokud by se Krym odpojil stejným stylem jako Slovensko a PAK se připojil k Rusku, včetně přítomnosti ozbrojených (libovolně -NE-označených) vojáků mezi obyvatelstvem, NEBYL by to anšlus. Bohužel, tak se to ale nestalo, nebo ano...?

  • Ultramarinus
    21:47 13.10.2014

    Závod o to, kdo je větší nácek je trochu bezpředmětný, když:

    A) Ukrajinští náckové na Ukrajině ještě (v porovnání s těmi ruskými) svým spoluobčanům v podstatě nic neudělali - žádné pogromy, vyhlazování, nic takového.

    Jistě, bojuje se, ale umřely tisíce tam, kde žijí miliony, a i ty tisíce většinou pod palbou, a většinou nechtíc - vzhledem k tomu, že umístění těch zbylých stovek tisíců je známé a munice by bylo dost. Nejaktuálnější "zvěrstvo" o kterém byla řeč, bylo 7 mrtvých, z čehož větší půlka byli ozbrojenci protistrany a menší civilisté, kterých tam ale taky MOHLA být celá vesnice, pokud by to byli takoví nácci, za jaké je tu proruští diskutéři vydávají.

    B) Ukrajinští náckové na tohle období vzpomínají proto, protože to bylo jediné krátké období, kdy jim někdo pomohl proti Sovětům/Rusům. A nutno zdůraznit, že když přišli na to, jací jsou nácci hajzlové, měli kuráž se od nich v době WW2 oddělit.

    C) Je celkem jedno kdo je větší nácek ze dvou zemí, když v obou mají nácci nezdravě vysoko znějící hlasy. Mě osobně vadí náckovství v zemi, která je potenciální hrozbou pro ČR a mou rodinu, než v zemi, která si na svoje náckovství vzpomněla ve chvíli, kdy je přestal bavit prezident, co křeslo dostal na základě slibů že půjde na západ, zatímco pak roky východu lízal boty. Následně je z jejich pohledu napadl stát s desetinásobnými zdroji vojáků a peněz. V takové chvíli bez vlajky, kontextu a válečnických dějin stát padne. Bohužel pro světové veřejné mínění, jediné válečnické dějiny které dnešní Ukrajinci mohou považovat za "své" kromě Afghánistánu, jsou z WW2.

  • luftmausmann
    20:57 13.10.2014

    Já nechtěl nic dokazovat jen jsem poukázal na to, že malá skupinka ruských neonacistů bojuje na Ukrajině.
    Batalion azov neo-nacisti de facto nejsou, spíš bych preferoval slovo ultranacionalisté nebo neo-fašisti.
    Co se týče pravdivosti fotografie, určitě na ní jsou ruští neonacisté, ale samozřejmě nemůžu dokázat kde je vyfocena.
    Nechci se hádat.

  • Staršij seržant
    20:37 13.10.2014

    To luftmausmann

    a k mému příspěvků níže poprosím Vás podívat se ještě sem-

    http://m.youtube.com/watch?v=T...

    to sice není nacisti, ale....

    Jsou to mírumilovné ukrajinská děti! Těsně po majdanu radostně skáčou i vlastenecký skandují - za jednotou UA, RUSAKA NA VĚTEV, KDO NESKÁČE - JE RUSÁK!!!
    Vlají stání UA vlajky, a červeno -černá vlajka "pravyj sektor".
    je! Tak milé!

    ale, asi to video víc hodí k očekávanému poslednímu dílů o historií Ukrajiny

  • Staršij seržant
    20:13 13.10.2014

    To luftmausmann

    nepochopil jsem pointu Vašich "důkazů"....
    žádná svastika, hákové kříže, atd.
    to by chtělo něco silnějšího, aby dokázat existenci ruských nacku, ne?

    kukněte sem, na hrdincky UA batalión AZOV ( АЗОВ БАТАЛЬОН).
    to nejsou nackove! Ne-ne-ne!!!
    to jsou hrdinové ATO!!!

    http://m.youtube.com/watch?v=F...

    Na video prolhané RU média ukazují záběry německé ZDF,a lžou, že v Německu ti záběry udělali velky rozruch. Že, údajně, erb bataliónu AZOV, je erbem divize "Das Reich".
    zkratka, pomlouvají pravé ukrajinské hrdiny. Rusáci, co chcete?

    ... ale proč to ZDF ukázalo?
    .... zdá se mně, že ten erb byl i na štítech mírumilovných demonstrujících na majdaně....
    ale, to určitě byli putinovske provokatéři, že jo?!

  • luftmausmann
    17:42 13.10.2014

    Ještě bych dodal fotografii a video
    http://4.bp.blogspot.com/-S6eA...
    ruští neonacisti ze strany Ruská národní jednota - červenec 2014 - jihovýchodní Ukrajina (na Ukrajině odložili svastiky - nahradili je křížem)
    http://www.youtube.com/watch?v...
    to sice není nacista, ale....

  • Mr. Pašík
    08:21 12.09.2014

    Luky@ Samozřejmě každá historická paralela kulhá na obě nohy, ale to neznamená, že není dobré je promýšlet. Navíc si myslím, že styčných bodů tu je docela dost. Jinak se omlouvám, ale té zmínce o 9/11 v souvislosti s tímhle tématem nerozumim.

  • shal
    18:18 10.09.2014

    Luky: Historický příměr se sudetami je naprosto přesný.

  • Luky
    16:53 10.09.2014

    pro Mr. Pašík:
    Tak Sudety nikdy nebyly "AUTONOMNÍ REPUBLIKOU SUDETY". Vyhýbejte se raději historickým příměrům (oblíbený nešvar), když jsou mimo díru. Okolnosti obsazení byly také naprosto rozdílné.

    Je zajímavé, že i vysocí US důstojníci dostali vyznamenání za zvládnutí 11.9.2001 a nikdo nepřišel o místo. Ale už mě to nebaví...

  • Mr. Pašík
    15:46 10.09.2014

    krystofmraz@ To sotva... Vojenská okupace je efektivní dočasná kontrola moci nad cizím územím, které nepřísluší pod formální svrchovanost okupující mocnosti. Téhle definici rojení neoznačených zelených mužíků na Krymu (=okupace) a jeho následná anexe Ruskem velmi přesně odpovídá. Pokud tvrdíte, že to okupace není, tak stejnými argumenty operoval rovněž pan Hitler při záboru Sudet a anšlusu Rakouska... Včetně "svobodného a demokratického" referenda uspořádaného pod pečlivým dohledem německých ozbrojených sil, v tomto případě pod dohledem elitních ruských vojáků, kteří na Krymu oficiálně vůbec nebyli a následně za to dostali vysoká vyznamenání:-) Jistě víte, že když tuto nepříjemnou pravdu nahlas vyřkl jistý ruský elitní profesor historie, byl neprodleně vyhozen z práce.

  • surda
    10:44 10.09.2014

    moskevska junta.

  • surda
    10:44 10.09.2014

    moskevska junta.

  • krystofmraz
    08:47 10.09.2014

    To nemůže, jenomže ona se jaksi žádná okupace nekoná. Žádná okupace Krymu prosě neexistuje. Okupace totiž znamená obsazení vojsky k donucení poslušnosti proti vůli lidu. To se nestalo - na Krymu proběhlo referendum a ať se nám to líbí nebo ne, a i přesto, že z toho možná má Rusko nějaký zisk (ikdyž dle mě tady opravdu šlo hlavně o pomoc ruské většině, jelikož rusko v podstatě nic moc nezískalo) tak je to stále naprosto demokratické řešení v souladu s právem na sebeurčení. A potřeba zabezpečení respektování takovéhoto referenda zjevně byla, stačí se podívat co se děje na východní ukrajině...

  • Mr. Pašík
    14:52 09.09.2014

    Rusko mělo základnu v Sevastopolu pronajatu na další desítky let a nikdo to ani po Majdanu nezpochybňoval. Navíc NATO už teď ovládá polovinu pobřeží Černého moře – členy jsou Turecko, Rumunsko i Bulharsko, vstup lodí dalších států výrazně omezuje konvence z Montreux, takže v oblasti nesmí být déle než 21 dní. K čemu by jim nějaká další základna byla mi fakt rozum nebere:-) Otázkou taky je, co přesně by bylo obsahem oné smlouvy (o které jsem osobně nikdy neslyšel) o těžbě plynu na Donbase… USA má plynu velké přebytky a pokud by se jednalo o podíl kvůli zajištění technologií, tak s tím ještě nedávno nemělo problém ani Rusko… Přeci jen Putinův ropný emirát je (kromě zbraní) technologicky zaostalý a v arktických oblastech pomoc nutně potřebuje, než to všechno opět prozbrojí jako za starých dobrých časů SSSR. Nenarazil jsem na seriózní zdroj, který by to vysvětloval. Takhle proputinovská mlha beztak nemůže okupaci a anexi Krymu ospravedlnit.

  • Staršij seržant
    20:41 07.09.2014

    Vrata.

    ne, zlehčoval já, tak s fotbalovými můžete srovnávat, stejně máte svůj názor.
    policie nezasahovala, protože už věděla, co sektorovci udělali s Berkutem, a s pořádkovou policii v Kyjevě, a ostatních městech.

    na netu to všecko je

    nepodepsaný zákaz ruštiny, ne prezidentem, a osobou která, dočasně konala jeho povinnosti po převratů, tak bylo dolitím oleje k separatizmu Krymčan.

    záminkou Referenduma na Krymu byli i další věci, kteří Vy nechcete slyšet, i od ostatních čtenářů, budiž
    záminkou obsazení Krymů Putiným / RU byl příslib UA NATO na základnu v Krymu.
    Ne, osobně tu dohodu já neviděl, stejně jako dohodu o těžbu břidlicového plynů v Donbase, podepsanou s USA před majdanem.

    Vrata, obsaženi Krymu, já neschvalují, ale odsuzují příčinu toho, co k tomu vedlo, ale Vy to nechcete slyšet, budiž...

  • Vrata
    19:25 07.09.2014

    Pokud vim, tak zakaz Rustiny (zrejme jako uredniho jazyka) sice prosel parlamentem ale prezident nebo nekdo jiny s prislusnymi pravomocemi ho nepodepsal. Zakon nikdy nevstoupil v platnost diky protestum. Tak funguje obcanska spolecnost v pripade excesu (coz pokus o zakaz Rustiny je) a u toho melo zustat.

    Co se tyce najezdu pravicoveho sektoru s nozi a klacky - to proti nim nezasahla policie? Jinak, o techto najezdech jsem nic nezaregistroval, je otazka, kolik jich bylo ve skutecnosti. Mne to pripada jako rvacky nasich fotbalovych bijcu, to mame v Praze vyhlasovat valku Ostrave, kdyz prijede Banik? Mozna to zlehcuji, pak se omlouvam. Ja mel pocit, ze takhle naopak funguji TITUSKY v opacnem smeru. O nich jsem v podobnem smyslu slysel, alespon co do jejich cinnosti na vychode UK - nasili na privrzencich majdanu, zastrasovani atd. Kazdopadne, vandalske najezdy nacionalistu v sousedni zemi se preci neresi jeji okupaci. To vase "vysvetleni" znova ukazuje, ze majdan je jen zaminka. To je jako kdybychom obsadili Slovensko proto, ze tam Slovaci z vychodu poradaji najezdy rvacu do Bratislavy.

  • Staršij seržant
    22:49 06.09.2014

    semtam

    souhlas..... :-(

    Fakt byde 3 světová....

    Š I L E N S T V I !!!

  • semtam
    22:24 06.09.2014

    Vrata

    Bude asi už na místě si osvětlit pár čísel a statistik. V posledních parlamentních volbách v Rusku v roce 2011 skončila strana Žirinovského na čtvrtém a posledním místě se ziskem 11,7 % v parlamentu. Volební účast byla 60%. Což odpovídá něco přes 7 mil. hlasů.
    V roce 2008 dle Coltnu, McFaul a Hale byla věrnost této straně cca 5% v obyvatelstvu. Nevím, jak se situace vyvíjela do dneška, ale je pravděpodobné, že díky tomu že Putin posílil tato strana utrpěla pravděpodobně ztráty. Už i proto, že v Rusku se vytváří fašistický postrach. Následující volby ukážou více.

    Srovnávat Rusko s Německem po první WW, je trochu mimo mísu. tenkrát byla situace docela jiná i když současné sankce ji mohou evokovat. Kde se bojím obrody nacismu je Ukrajina. Za normálních okolností by byly neonacisti ve volbách do 5%. Jako v každé spořádané zemi :D Nyní je na Ukrajině vyvolána silná protiruská nálada. A bojovníci v ATO jsou na záp. Ukrajině vnímáni jako hrdinové. Složky s hodně podezřelou strukturou jako je Azov, Donbas, atd. jaké nejsou doposud součástí pravidelné Ukr. armády získávají mezi obyvateli významné body.

    Staršij seržant

    Co se týče příměří, nyní z toho hlavně profituje Ukr. armáda. Její jednotky jsou obklíčeni asi ve 4 kotlech plus Mariupol. Pokud se tato situace nevyřeší mírovou cestou, tak hrozí že během pár dní se boje rozhoří znovu. Strategicky to separatistům moc nehraje do karet a Ukrajina musí nějak vyřešit obklíčení těchto jednotek. Obávám se aby to nebyla jen záminka pro další sankce jak řekla EU pokud příměří skončí budou další sankce následovat. Budu optimista a budu doufat, že boje se již nerozhoří a obě strany konfliktu se dokáží domluvit.

  • Staršij seržant
    21:29 06.09.2014

    Vrata

    nemáte pravdu ohledně Krymu...
    ihned po majdanu byla zakázána ruština, a celé Ukrajině rozjeli se skupiny pravého sektorů, s nožem, palicami- prosazovat RUSÁKA NA VĚTEV. do Krymu přijeli také, jak sektorovci to nazývali "vlak přátelství". Ale na Krymů dostali do drzki...
    na Youtube, Vrata, to všechno je! Rvačky sektorovcu z odpůrce majdanu, kterých začali nazývat TITUŠKI (nevím proč, není to prekladatelne) proběhli snad v každém UA městě, i v Dněpropetrovsku, v království Kolomojskeho... Občas tam sem už začali střílet.... Nálada obyvatelstva v různých městech byla různá - i titusky dostali přes hubu.
    pak ve městech začali na náměstí stavět na kolena zbytky místních jednotek Berkuta, a rozjelo se.....

    a pro zbytek Vašeho příspěvků - škoda časů na odpověď

    Admine, čistě náhodou, ve vedlejším článků, jsem zeptal čtenáře na jeho názor - jak RU provede vpád do EU.

    co tak udělat článek o očekávaném vpádů RU do EU. Plány, počty, mapy s šipkami, směr útoku, z/bez ZHN. Nezapomenut na 5 kus RU testovacích T50, a na gardy utajované ARMATY!!! Plus flotily Mistralů, AK 100, a vsemoguci BUKy ! A na 1x letadlový křižník!
    a proč ne? Článek RU vs Čína už tady byl

  • Vrata
    20:25 06.09.2014

    semtam:
    nezlobte se, ale na Krymu se naprosto nic nasilneho nedelo. Nasili bylo jen v Kyjeve (ted se snad nebudeme hadat kdo strilel). Podle teto logiky by Rusko muselo poslat vysadkare do Kyjeva. Opet falsovani dejin, par mesicu pote, co se udalosti staly. Krym by Rusy obsazen podle predem pripraveneho planu behem tydne vcetne pripraveneho "referenda" a to take bylo jedine nasili, ktere se na Krymu udalo. Zrejme to je nutne opakovat stale.

    Jinak, ja nemel vuci Rusku vyhrad do te doby, nez se po nastupu Putina zacaly objevovat zpravy o oklestovani demokracie. Sleduji to v obcas se vyskytujicich novinovych clancich temer 2 desetileti, vcetne naznaku, ze fasizmus/nacismus ma v Rusku velmi silnou zakladnu a je velmi aktivni (v kriminalnim slova smyslu). To je hlavni duvod me postupne vzrustajici neduvery v Rusko a Putina. V Rusko, protoze jeho obyvatele s tim souhlasi a v Putina, protoze to tam aktivne zavadi. Kdyz Schwarzenberk rekl, ze Rusko je kolonialni velmoc a Ruska politika zije v 19. stoleti, tak jsem mu moc nerozumel ale dnes tomu zacinam verit. Rusko se dnes nachazi ve fazi, kdy se snazi zvratit po ca 20-ti letech zvratit rozpad sfery vlivu (puvodne posichrovane okupacnimi vojsky) a rozpad samotneho Ruskeho imperia, tedy SSSR. A ja se obavam silne analogie s Hitlerem: Take jde z pocatku o revizi noveho stavu na puvodni (shodou okolnosti tez po 20-ti letech), tez je to provazeno nastupem totality (v Rusku pozvolnym, v Nemecku v podstate take), nacionalismem (o tom nejhorsim Ruskem je tento clanek), zacina se malymi cily (Nemecko - obsazeni Rakouska, pak Sudety - tam ziji Nemci, pak cele Cesko - preci bylo soucasti Rakouska a pred tim Nemecke rise, pak si s Ruskem rozdelili Polsko, ktere pred 1. WW bylo rozdeleno mezi Nemecko, Rakousko a Rusko .., no a pak dostal Hitler chut i na uzemi, ktera Nemecku nikdy nepatrila). Putin zacina testovanim na malych statech, ted zkousi Ukrajinu, ma novou doktrinu o ochrane rusky mluviciho obyvatelstva v cizich zemich (vsimnete si, ze nemluvi o Rusech ale Rusky mluvicich - kdyby tohle praktikovali USA ci Anglie, tak by mohli "ochranovat" treba znacnou cast Indie). Otazka je, co bude dal. Na rozdil od Hitlera nema zdaleka takovou relativni technologickou a ekonomickou silu, na druhou stranu ma nejvice surovin na svete a jaderne zbrane. Jaderne zbrane mu poskytuji spolehlivy kryt - kvuli nim s nim nikdo nepujde do totalni valky. Obavam se, ze kdyby mel relativni technologicko-ekonomickou silu Hitlera, tak bychom se pred nim jiz trasli. Z duvodu vyse uvedenych se ho obavam. Je otazka, co bude, az zemre. Teprve potom bych ocekaval moznost faktickeho uvolneni vztahu Zapadu s Ruskem.

    Todomatch: ja mam dojem (i z diskusi na tomto foru), ze Rusofilove se rekrutuji hlavne z USofobu a Eurofobu. Zrejme si vytvorili obraz sveta, ve kterem "jasne" vidi, ze vetsina svetovych problemu je dusledkum politiky USA a EU. Potom na Rusko zbyva ta lepsi role. V pripade Ukrajiny jednoduse proto, ze problemy na mohou samozrejme agenti USA a EU. Rusko to tam potom jen napravuje. Myslim, ze moji teorii podporuje treba fakt, ze snad vsechny protievropske strany v EU nejakym zpusobem Putinovi fandi. U nas je to eurofob Klaus, u ktereho jiz davno pozoruji slusne pochopeni pro totalitni staty.

  • Luky
    17:11 06.09.2014

    Mno tak víc jak 80% lidí kolem mne je spíše dotčeno negativismem k Rusům. Jednak vlivem 68 roku a jednak médii. Já snad neznám jediného obdivovatele, o kterém píšete. Někteří jsou spíš trochu informovaní o ruské kultuře, všemožných kmenech a rasách, které na tomto rozlehlém státě žijí. Když znají něco umění a historie, taky to taky není na škodu. Tím, že o Rusku něco vědí, nejsou nablbaně rusofobní (což je módní mezi mládeží).
    Je pravda, že část lidí získává nové sympatie díky nechutné masírce médii a opozicí vůči USA. To je nový trend, za který si západ může sám. Je zajímavé, jak někteří obdivovatelé K. Schwarzenberga začali loni napodzim (ještě před Majdanem) spamovat ohledně vojenských a imeriálních ambicích Ruska. Zničeho nic se začali objevovat přednáškové cykly a internetové oběžníky. protože někteří obyvatelé našeho státu již začali procitat, vymezili se a čekali, co za tím je.
    Ale obdiv ke všemu ruskému? To jsem nezaznamenal.
    Já sám si pamatuji na jeden můj rozhovor v místní hospodě, když vypukla protiruská mediální histerie. Jeden můj tak trochu "ultra" kamarád (nikdy neměl rád vojenství) začal říkat, že proti Rusovi by šel na východ pomoci. Tak mu tam pak pár dalších "modroknížek" nadšeně přikyvovalo. Já jim na to řekl, že moc koukají na TV. Osobně bych už dávno zakročil proti mafiánským elitám v okolí Karlových Varů a podobně. Proti místním Rusům vůbec nic nemám, pokud se chovají slušně. Když ale někdo staví zámky bez stavebního povolení, bojí se ho úřady a policie - to mi přijde jako ostuda ČR. S tím ale nikdo nic nedělá. Když pak ale Rusko čelí těžké agresi západu u svých hranic, jsou všichni gaučing jenerál. Jakoby chtěla spousta lidí být za užitečné blbce "euroatlantským" elitám.
    Co vím ale z praxe, je spousta firem, které jdou(šli) nahoru jen díky ruským trhům. Když si vzpomenete na naši zkušenost s průmyslovou transformací - západu vyhovuje udělat tu montovny a potlačit vývoj - viz Boeing v Aeru, ERA a podobně.
    Takže buďme sami sebou, rozvíjejme vztahy s Ruskem a zůstaňme ostražití (i vůči Rusům).

  • Todomatch
    16:10 06.09.2014

    Ohledně Ruska jsou mezi lidmi rozšířeny zcela iracionální představy. Myslím romantické představy o jakémsi čistém nezkaženém, dokonce snad svatém Rusku. Z čeho pramení? Carské Rusko se svým nevolnictvím časově přesahujícím i zrušení otrokářství v mnoha evropských zemích není vzorem ničeho dobrého. Přesto přežívá jakýsi obdiv k Tolstojovské ideji o prostém životě ruských lidí o jejich čistém sepjetí s půdou. Kdysi se za Tolstým vypravil T.G. Masaryk (celkem třikrát) a vrátil se zdrcen bídou a neschopností Rusů řešit elementární lidské potřeby. Masaryk o jedné debatě s Tolstým řekl: "Mužik žije chudě, protože je chudý, ale ne proto, aby byl asketou. A řekl jsem mu, co jsem viděl v jeho vsi, ten nepořádek, nemoci, špínu a to všecko. Pro Boha dobrého, to vy nevidíte? Vy, takový umělec, neumíte to pozorovat?" A co další období? Bolševická revoluce se svým vražděním a gulagy, které přetrvalo i druhou světovou a skončilo až smrtí tyranského Stalina. Despotický komunismus ale trval dále, až k číslu 70 let! To má být něčeho vzor? To je nějaký dobrý příklad ruské dobrotivosti a ušlechtilosti? Opravdu nechápu kde se bere představa, že ta země drcena alkoholismem je svatá a čistá a západ zkažený a dekadentní? To snad pramení opravdu z dob národního obrození, z doby falšování rukopisů apod. kdy nikdo Rusko moc neznal. Další co mě zaráží, je mýtus o tom, že Rusko je hráz proti Islámu a jednou nám v téhle oblasti pomůže. Realita je přesně opačná, s největší pravděpodobností to budeme my, kdo bude pomáhat Rusku. Čtěte pozorně - v Rusku není jenom nejvíc neonacistů na světě, mají tam také nejvíc muslimů z evropských zemí (jestli bereme Rusko jako evropskou zemi, když ono samo Evropou pohrdá). Jestli nás leká, že v Německu je přes 4 miliony muslimů a ve Francii snad dokonce přes 6 milionů, tak vězte že na území Ruské federace žije muslimů 14 - 16 milionů! Žádná 3 procenta, 5 procent, nebo 6 procent jako v Evropě, ale rovných 14% (podle některých až 20%) obyvatelstva Ruské federace jsou muslimové. To je násobně víc než v kterékoliv zemi EU. Mimo jiné i proto myslím EU zachovává vízovou politiku, pokud by se totiž zrušila víza pro Rusy, zrušila by se tím i pro oněch skoro 20 milionů ruských muslimů a Rusko by jim jistě v cestě ven nebránilo.

    O tom, že Rusko není hráz proti Islámu, ale velký sklad Islámu svědčí i slova samotného Sergeje Lavrova (ministr zahraničí RF) pronesená v roce 2005 při nějaké příležitosti setkání s arabskými partnery, ta slova zněla: "V Rusku žije 20 milionů muslimů, a proto je naše země do určité míry součástí islámského světa."

    Nechci věc Islámu zjednodušovat ani bagatelizovat, hodil jsem všechny muslimy do jednoho pytle jen účelově ve věci vztahu islámu a Ruska.

  • Herbert
    15:06 06.09.2014

    No tak,pane Grohmane,vy jste cenzor? Myslel jsem,ze diskuze jsou od toho,aby se o clanku diskutovalo. Vas unavvuji moje nazory? To je mi lito,ale prave k tomu diskuze je,ne? Vyjadrit SVUJ nazor...jestli se vam to nelibi,tak na to kuri oko asi trpite hlavne vy.

  • Staršij seržant
    15:02 06.09.2014

    semtam

    souhlasím s Vámi

    ale bojím se, že přeměří nevydrží....

    už kvůli tomu přemíru Putin zase na koní - "zastavil UA fašisty" , něco v tom smyslů...
    a v EU to zase nebude líbit...

    co Vy na to?

  • Luky
    15:02 06.09.2014

    semtam:
    Vidím to podobně.
    Jinak doufám, že dál už to na Ukraině bude pokračovat politicky.
    Rusové si prozatím ochránili to málo, co jim zbylo.
    Američané získali jasnou záminku pro vybudování dalších základen v Černém moři. (poblíž nedůležitého AMBO ropovodu :)

    Dál už mi nezbývá, než se modlit, aby dolar padl dříve, než se v Rusku bude konat další olympiáda :) Bude to sice hodně bolet (mě jako živnostníka obzvlášť), ale mohl by to být nový začátek.
    Hlavně nenechat USA zneužít ukra konfliktu k donucení podepsat TTIP. To bychom šli s nimi. Je zajímavé, jak se vždy podstatné věci dějí bez publicity.

    Potěšil mě příspěvek pana Grohmanna, že tento portál ma na zřeteli české zájmy.

  • semtam
    14:40 06.09.2014

    Vrata

    Poukázal jste na zajímavou věc. Jak se vlastně projevuje ruský imperialismus. Samozřejmě, že Rusko chce mít vliv pokud možno co největší jako každá velmoc (viz. USA, Čína, země EU i regionální velmoci). Ovšem zdá se mi, že u nás tento vliv je hodně zveličován. Rusko do konce minulého roku s Evropou prohlubovalo spolupráci. Kde to skřípalo, bylo hlavně rozšiřování Nata v jeho doposud stejné podobě. To vyvolává oprávněné tlaky v Rusku, protože nato bylo defacto stvořeno proti němu a po skončení studené války se nepokusilo ani přetvořit. Teď paradoxně je z jedním důvodů války v Evropě. Zmiňoval jste Finsko. jaké má s Ruskem bohaté zkušenosti a zažilo s ním krutou válku. ač by asi každý čekal od Finů jejich urgentní snahu se dostat do Nata není tomu tak. Myslím, že ve Finsku vědí moc dobře co dělají...
    Rusko pokud mě pamnět neklame, tak nezasahovalo ve svém pohraničí v moderní době bez jasné záminky. Jižní Osetii začala ostřelovat Gruzie. Krym byl obsazen ruskými vojsky po násilném dění na Ukrajině a se souhlasem obyvatelstva. Dnes by se topil v krvi jako vých. Ukrajina. Ruská podpora separatistům bude pravděpodobně na nízké úrovni. Jinak by se to v médiích a na internetu hemžilo fotky techniky jak proudí přes hranice.
    Doufám, že příměří vydrží a obě strany se dohodnou na shůdné cestě.

  • Staršij seržant
    14:35 06.09.2014

    Vrata, citují

    Rusko muze svou ziskat sferu vlivu ale zcela jinym zpusobem. Pratelstvi nasilim neziskas.

    SOUHLASÍM S VÁMI! Fakt, upřímně!

    ale co, nebo kdo, překážel UA odejít od RU mírovou cestou?
    Proč předchozí proevropští prezidenty UA nic neudelali pro sblížení s EU?
    Proč UA, s jej lidskými zdroje, průmyslem ne vybrala cestu severských státu, mimo vojenských státu?
    ale, nerikajte, že RU mělo pod palcem každého UA prezidenta!
    a nerikajte, že RU vydíralo UA plynem, UA neplatilo za plyn, a kvůli němu rozhádali RU a EU.
    a co udělala UA ještě dřív, aby nebyla, když už, závislá na RU plynu?
    Proč nepřevedla svůj průmysl mimo RU?
    ten Janukovic, "chudák", když přišel, s záznamem v rejstříku trestu, na prezidenta, tak už neměl co krást, to stihli před nim :-) ...
    já furt nemůžu pochopit, jak zvolili prezidentem trestance???
    to Fakt Putin podplatil každého voliče Janukoviče???

  • Vrata
    13:52 06.09.2014

    semtam: samozreme, ze predstava, ze z Rusu se v budoucnu dobrovolne stanou muslimove je spekulace a z me strany to byla i trochu provokace (je treba zasit nove myslenky, ze). Nicmene ja bych rekl, ze Rusko v minulosti nebojovalo ani tak s islamem jako spise s Tureckym imperiem, ktere bylo shodou okolnosti islamske. Je fakt, ze nabozensko-misionarska snaha Rusu v minulosti zrejme byla slaba vzhledem k jejich ciste imperialnim snaham a tady je zrejme rozdil oproti islamu

    O tom kdo koho ohrozuje se vedou vasnive diskuse na internetu. Ja chapu Polaky, Pobaltske staty, Finy, Ukrajince a dalsi narody, ktere byly pod Ruskou nadvladou, nyni se osvobodili a Ruskeho imperialismu se boji. Logicky se snazi schovat pod ochranu NATO, ktere se je prinejmensim nepokusi obsadit.Tyto staty se boji prave proto, ze, jak se zda, Rusky imperialismus nezmizel ale oziva. To, ze si Rusove odmitaji priznat, ze pro radu narodu jsou byvala okupacni/utlacovatelska velmoc a proto se jich tyto narody boji vede k situaci, ze si nedokazi spravne vysvetlit jejich prozapadni snazeni a vysvetluji to jako zradu, prestup k nepriteli, jako akci nepritele, ktery ziskava dalsi uzemi za ucelem jejich obkliceni. Dokud bude Rusko zit v tomto paranoidnim kruhu predstav o svete, ktery se je snazi znicit a neuvedomi si realitu, tak logicky se budou chovat ke svemu okoli jako nepratelska imperialni mocnost a budou cim dal tim vice obklicovany. Invaze na Ukrajine se totiz nelibi nejen USA a NATO, nelibi se ani Belorusku a stredoasijskym republikam, tedy nejblizsim spojencum Ruska a pravem v nich vzbuzuje obavy.

    Rusko muze svou ziskat sferu vlivu ale zcela jinym zpusobem. Pratelstvi nasilim neziskas.

  • Staršij seržant
    13:40 06.09.2014

    Vrata

    ne, nemám!!!

    chci to vědět, fakt, aby ta čísla probudila EU, a Vás osobně!
    chci vědět po všech bodech, který jste uvedl!

    nevím jak Vás, a mně děsí už 4 mobilizace na UA, a pod ní spadají i 60tnici !!!.....
    to už tam tolik položili?.....

    tak na 3000 , mně se to nezdá, a Vám?

    já nevykřikuji, já anonymní řvu - zastavte to!
    už Jakkoliv, zastavte to!!!
    protože, Vrata, MY jsme, " včetně Vás" , to začali....

    víte, že na Rusko mluvícím netu koleje pojem - gaučová armáda?
    tak mně připadá, že my jsme zde, takové "gaučový generálové"...
    tam hynou lidí, a Vy zde snažíte mně "nachytat" , mně "muzika odtamtud"...

    NEMĚLO TO VŮBEC ZAČÍT!
    TAK MÁ VYPADAT CESTA V EU?

  • Autorka
    13:38 06.09.2014

    ad semtam: J
    Jak jsem už napsala níže: Náměty jsou určitě vítané. Můj příspěvek se netýkal kritiky. Kritika není určovat, co a jakou formou má kdokoli (na jakékoli nezávislé médium) napsat.

    Přeji všem pěkné sobotní odpoledne :)

  • semtam
    13:29 06.09.2014

    Autorka

    Článek na Armádní noviny zajisté patří a také mě zaráží příspěvky ve stylu co to tu vlastně dělá. Ovšem chápu kritiku těch, kterým se zdá článek vzhledem k současnému dění jednostranný. Bylo by dobré pro informativní úplnost napsat i článek o aktivitách neonacismu v současném ukrajinském konfliktu. Možná tento článek již vzniká, potom tato kritika je bezpředmětná.

  • Vrata
    13:12 06.09.2014

    Starsij serzant: vy mate nejaky spolehlivy zdroj o ztratach civilniho obyvatelstva na vychodni Ukrajine ve smyslu:
    1. kolik lidi bylo zabito/zraneno bombardovanim Ukrajinci a kolik Ruskym bombardovanim?
    2. kolik lidi zabito/zraneno delostreleckou, raketometnou a minometnou palbou Ukrajiny a povstalcu? Kolik lidi obe strany zabily rucnimi pechotnimi zbranemi?
    3. kolik lidi bylo zabito/zraneno/muceno/umuceno v zajeti kazde z obou stran?

    Nebo tady jen vykrikujete, protoze jste presvedcen, ze Ukrajinci jsou nelidsti fasiste a Rusove jsou hodni a nikdy by to nikdy neudelali?

  • Autorka
    13:07 06.09.2014

    Dovolím si vstoupit do diskuse, neboť jsem omylem dala panu Grohmanovi mínus: Vážení čtenáři, před čtvrtstoletím, doufám, skončila doba, kdy NĚKDO určoval, jak mají články "vyznívat".

    S touto redakcí spolupracuji proto, že se jedná o nezávislé médium. Náměty na články jsou pokud vím vítané. Nicméně nechápu, že si někteří lidé osobují právo direktivně určovat čím a jakým způsobem se mají autoři zabývat.

    K článku samotnému doporučuji zhlédnout následující dokument... (mladí neonacisté, kteří se otevřeně hlásí k vraždám cizinců v Moskvě). A téma gangů má obecně na Armádních novinách co dělat. Kdekoli na světě jejich členové totiž skutečně válčí. A pokud v nějaké oblasti vznikne vojenský konflikt, místní gangy se k němu obvykle snadno připojí.


    http://zoom.iprima.cz/porady/r...

  • Staršij seržant
    12:55 06.09.2014

    Pane Grohmane,

    souhlasím s Vámi o nevhodném přirovnáním Putiným UA armády s fašisty!

    Nálety UA letectva na UA města s separatistkym a neseparatistkym obyvatelstvem, obsažené ozbrojenými separatisté, zvlášť na začátku ATO, je správně nazývat HUMANITÁRNÍM BOMBARDOVÁNÍM!

  • Staršij seržant
    12:48 06.09.2014

    Pane Grohmane,

    tak napište článek s skladů UA vlády, s analýzou jejich program, a lídrů. Aby všichni čtenáři AN věděli s máme čest....

  • Jan Grohmann
    12:31 06.09.2014

    Pane Herberte, s dovolením, co bude nebo nebude na Armádních novinách si určíme sami. Jinak, odkazy na Vámi zmiňované stránky zde raději podruhé nedávejte. Děkuji.
     
    To, že Vám šlap na kuří oko a narušil Váš světonázor není náš problém. Už nás poněkud unavuje neustále utěšovat lidi, kterým jsme článkem šlápli na kuří oko. Je mi jasné, že článek Vás vyvedl z rovnováhy předkládá nepříjemné otázky, ale s tím se musíte vyrovnat sám. Asi nejlépe, když si přečtete nějaký článek, který píše to, čemu věříte. Určitě se Vám udělá lépe.
     
    Vladimír Putin obviňuje vládu v Kyjevě, že je ovládána fašisty, nebo je podporuje. "Jakkoli je to smutné, připomíná mi to události z druhé světové války, kdy německá fašistická vojska obléhala naše města, třeba Leningrad, a cíleně střílela jejich obyvatele. Vidíte, k čemu jsme dospěli? Je to katastrofa," nepřímo přirovnal ukrajinské vojáky k fašistům.
     
    Stejně tak je oblíbeným tvrzením podporovatelů Ruska v ČR, že ozbrojenci přeci bojuji proti fašistické vládě v Kijevě za svou svobodu. Ano, na Ukrajině jsou fašisté a bojují také v Ukrajinské armádě. Viděl jsem hajlující ukrajinské vojáky.
     
    Ale také v ruské Dumě sedí strana, které požaduje anexi Polska a její předseda proslul protižidovskými výpady. A hle, volí ji 10 % ruských voličů.
     
    Stejně tak je v Rusku největší počet neonacistů na celém světě. Pogromy ruských neonacistů na ne-rusy jsou dobře známé, stejně tak jako vraždy neruských cizinců. V Moskvě se veřejně hajluje již dvě desetiletí a vypadá to, že to nikomu nevadí. Takže je otázka, proč Putinovi vadí fašisté v Kijevě, ale ne v Moskvě. 
     
    Všude v Evropě by to vyvolalo naprostý skandál, ale v Rusku se zdá, že to příliš nikomu nevadí, když neonacisté dělají pochody a hajlují v hlavním městě státu, ve kterém nacisté pobili 25 milionů lidí.
     
    Doporučuji kouknout na ruský film My iz buduščego. Na konci promítaní ruští diváci v kině seděli jako opaření. Kdyby věděli ruští vojáci za druhé světové války věděli, že se bude v Moskvě v 21. století vesele hajlovat, asi by byli překvapeni.
     
    Ještě snad dodám, nejsme prozápadní ani proruští, jsme pro Českou republiku. Při každé události si pokladáme otázku, jaký vývoj je nejlepší pro Českou republiku. Takže nás trochu překvapuje, jak se někdo horoucně zastává Ruska, případně i USA a přitom ho nezajímá, co je ke prospěchu České republiky. Ještě jsem snad neviděl diskuzi, kde by se řešil nejlepší vývoj událostí s ohledem pro ČR, ale především to, co je dobré/špatné pro Rusko, dobré/špatné pro USA. Plánuje se tam snad někdo přestěhovat?

Stránka 1 z 3