Ruský neonacismus a pravoslavný extremismus

-
4. 9. 2014
-
118 komentářů
-
Jan Grohmann
Ruský prezident Vladimír Putin připojení Krymu k Rusku vysvětloval nutností ochránit ruské obyvatele Ukrajiny před fašistickou vládou v Kyjevě. Přitom v ruské státní Dumě sedí poslanci s extremistickými a antisemtickými názory, kteří mají blízko k neonacistickým skupinám.
Liberálně-demokratická strana Ruska
Nejznámější nacionálně zaměřenou politickou stranou v Rusku je Liberálně-demokratická strana Ruska LDSR (Либерально-Демократическая Партия России). Předsedou strany je charimastický a kontroverzní politik Vladimir Žirinovskij.
Strana je označována jako krajně pravicová a nacionalistická. LDSR prosazuje ruský nacionalimus a imperialismus. V jejich stanovách najdeme požadovek na anexi Polska, Aljašky a Finska podle hranic carského Ruska.
Dále LDSR požaduje kontrolu státu nad půdou, zákaz „netradičních náboženských sekt”, státní vlastnictví ekonomicky strategických odvětví a radikální reformu justice. Předseda strany Žirinovsky také proslul protižidovskými výstupy, ačkoliv bylo poukazováno na jeho židovský původ.
Pochod ruských extremistických a neonacistických skupin v Moskvě. / d-i-a-s
LDSR je významnou politickou silou v ruské Dumě. Při posledních volbách ji v roce 2011 volilo 7 664 570 Rusů (tj. 11,67 %), což ji přineslo v ruské Dumě 56 míst ze 450 poslanců. Oproti volbám v roce 2007 došlo k nárustu o 2 miliony hlasů.
Ruští neonacisté
Těžko pochopitelná je velikost neonacistické základny v Rusku. Odhady Amnesty International v roce 2008 mluvily o až 85 000 aktivních ruských neonacistech, což je polovina odhadovaných neonacistů na celém světě. Celkově působí v Rusku kolem 35 až 40 extrémistických a neonacistických oragnizací.
V boji s nacistickým Německem přitom během druhé světové války padlo 25 milionů Rusů, většinou civilistů.
Hajlovaní v Moskvě. V Rusku je největší počet neonacistů na celém světě. / d-i-a-s
Ruským neonacistickým skupinám jako Ruská národní socialistická strana ( Русская Национальная Социалистическая Партия ) nebo Ruský národní svaz (Ру́сский Национа́льний Сою́з) se přičítá řada vražd neruských obyvatel. Jejich členové procházejí bojovým výcvikem a řada z nich pracuje u policie nebo vojska.
Jen do dubna letošního roku ruská policie řešila osm rasově motivovaných vražd. Obětí ruských neonacistů se stal 18. dubna například dvaatřicetiletý občan Tádžikistánu Machmadkarim Džalilov. Kolemjdoucí ho našli ležet na ulici s podřezaným hrdlem.
Letos v březnu stanuli před moskevským soudem dva školáci, žáci 8. a 9. třídym ve věku 15 a 17 let, kteří byli usvědčeni z toho, že loni v září brutálně zavraždili občana původem ze střední Asie v Izmailovském parku v ruské metropoli. Chlapci si na oběť počíhali a ubili ji k smrti basebalovou pálkou a kopy nohou.
Jak potvrdila ředitelka nevládní organizace Sova Galina Koževnikova, v Rusku došlo jen za první tři měsíce letošního roku nejméně k osmi rasově motivovaným vraždám a více než 29 vážným zraněním po napadení občanů skupinkami neonacistů. Od roku 2004 do roku 2012 (oficiálně) došlo v Rusku k 549 rasově motivovaným vraždám a skoro 3500 vážným zraněním ne-Ruských obyvatel.
Koževnikova zdůraznila, že ve skutečnosti může být počet zabitých a zraněných několikanásobně vyšší, protože policie a soudy kvalifikují trestné činy jako extremistické jen v malém procentu případů.
Slovanský svaz
Jednou z nejnebezpečnějších ruských organizací, která předstírá příslušnost k Ruské pravoslavné církvi, je Slovanský svaz (Славянский Союз). V řadách Slovanského svazu působí asi 70 000 členů. Skupina byla v roce 2010 v celém Rusku zakázana, ale od té doby působí v podzemí.
Ruská neonacistka na Den národní jednoty. / d-i-a-s
Noví členové této agresivní sekty jsou přijímání v rámci obřadů, připomínající pohanské nebo germánské slavnosti za přítomnosti duchovního vůdce Mnicha Bohumila II., kterému členové říkají Vladyka. Jeho občanské jméno je Vladimir Goljakov a oficiálně se vydává za pravoslavného kněze.
Slovanský svaz má vlastní uniformy s písmeny SS na nášivkách a vlajku s mírně pozměněnými motivem svastiky, tzv. Svargy na rudém pozadí. Jeho členy jsou kromě jiného i bývalí důstojníci armády, se zkušenostmi z válečných konfliktů.
„Současné Rusko je nepřirozený odřezek ze svaté všeslovanské Rusi. Bělorusko, Malorusko (západ dnešní Ukrajiny), země, kdy žijí Lechové (Polsko), Slováci, Češi, Srbové, Chorvati – ta slovanská území si všechna vezmeme zpátky a nic nám v tom nezabrání,“ říká Vladyka na kameru v ruském dokumentárním filmu Ruští nacionalisté Petrohradu.
Pravoslavná hlídka v ulicích Moskvy / Komsomolskaja Pravda
Ruská pravoslavná církev
Neklid v Rusku vzbuzuje také mocná Ruská pravoslavná církev, která je obviňována z pravoslavného extremismu, xenofobie, antisemitismu a z vyvolávání ultranacionalistických nálad. Mezi její cíle patří například zákaz potratů, antikoncepce, předmanželského a nemanželského sexu a také toho, aby ženy v Rusku nesměly chodit v šortkách.
„Doufám, že se nyní nalézáme na správné cestě v procesu formulování dostatečně tvrdých norem chování, které budou přijatelné pro naši společnost a které se budou lišit jak od západních pravidel, tak od pravidel, přijatých v islámském světě,“ řekl před dvěma lety vysoký představil R uské pravoslavné církve Vsevolod Čaplin.
Pravoslávna církev skrze skupinu Svaté Rusko organizuje i speciální hlídky, které nezávisle na policii hlídají pořádek v Moskvě i dalších městech. Členové jsou pravoslavní věřící.
„Naše země má plné právo, bez ohledu na kohokoliv, takovéto normy zavést,“ řekl v roce 2012 Čaplin. Současně vyjádřil naději, že se „pravoslavné hlídky“ objeví ve všech ruských městech, včetně těch, kde tvoří většinu muslimové.
Členové hnutí „Svaté Rusko“ pořádají výcvikové tábory, kde se učí používat zbraně. / Ruská sociální síť VKontakt
„V Rusku operuje stovka nových ortodoxních hlídek, aby chránila církevní majetek i památky," řekl před rokem vůdce hnutí Svaté Rusko Ivan Ostrakovskij. „Byl to případ Pussy Riot, který nás zmobilizoval, abychom bojovali proti zlu ohrožujícímu Rusko."
Ve skutečnosti si však „pravoslavné hlídky“ chtějí přisvojit mnohem větší práva. Vedoucí oddělení vztahů církve a společnosti Moskevské patriarchie ruské tiskové agentuře RIA Novosti řekl, že hlídky budou celkově dohlížet ve večerních hodinách na veřejný pořádek a dodržování pravoslavných norem chování, kdekoliv v místě svého působení.
Některá ruská média přirovnávají záměr vytvořit pravoslavné hlídky k existenci náboženské policie v islámských zemích, především v Iránu a Saudské Arábii, v nichž není náboženství oddělené od státu.
Zdroj: Romea.cz, Český rozhlas
Související články
Irák: Šíitsko-sunnitská občanská válka?
V současném Iráku jde více než o vzestup islámského hnutí IS (Islámský stát). V Iráku se najevo ...
-
14.08.2014
-
19 komentářů
-
Jan Grohmann
NÁZOR: Twitter ani Facebook dívky domů nepřivede
Už je to mnoho týdnů, co se mluvilo o dívkách unesených islamistickou skupinou Boko Haram v Nigérii. ...
-
19.08.2014
-
15 komentářů
-
Jiří Kalát
Válka je droga a závislost se platí smrtí
Za posledních několik dní byl jeden novinář popraven (James Foley) a druhý osvobozen (Peter Theo ...
-
27.08.2014
-
27 komentářů
-
Jiří Kalát
Dějiny Ukrajiny I: První kmeny na území Ukrajiny
Účastníci tábora prokremelských mládežníků darovali prezidentu Putinovi globus s růžovou mapou. ...
-
02.09.2014
-
34 komentářů
-
Mgr. Hana Zelená
Komentáře
Vrata, citují Rusko muze svou ziskat sferu vlivu ale zcela jinym zpusobem. Pratelstvi nasilim neziskas. SOUHLASÍM S VÁMI! Fakt, upřímně! ale co, nebo kdo, překážel UA ...Zobrazit celý příspěvek
Vrata, citují
Rusko muze svou ziskat sferu vlivu ale zcela jinym zpusobem. Pratelstvi nasilim neziskas.
SOUHLASÍM S VÁMI! Fakt, upřímně!
ale co, nebo kdo, překážel UA odejít od RU mírovou cestou?
Proč předchozí proevropští prezidenty UA nic neudelali pro sblížení s EU?
Proč UA, s jej lidskými zdroje, průmyslem ne vybrala cestu severských státu, mimo vojenských státu?
ale, nerikajte, že RU mělo pod palcem každého UA prezidenta!
a nerikajte, že RU vydíralo UA plynem, UA neplatilo za plyn, a kvůli němu rozhádali RU a EU.
a co udělala UA ještě dřív, aby nebyla, když už, závislá na RU plynu?
Proč nepřevedla svůj průmysl mimo RU?
ten Janukovic, "chudák", když přišel, s záznamem v rejstříku trestu, na prezidenta, tak už neměl co krást, to stihli před nim :-) ...
já furt nemůžu pochopit, jak zvolili prezidentem trestance???
to Fakt Putin podplatil každého voliče Janukoviče???Skrýt celý příspěveksemtam: samozreme, ze predstava, ze z Rusu se v budoucnu dobrovolne stanou muslimove je spekulace a z me strany to byla i trochu provokace (je treba zasit nove myslenky, ze). ...Zobrazit celý příspěvek
semtam: samozreme, ze predstava, ze z Rusu se v budoucnu dobrovolne stanou muslimove je spekulace a z me strany to byla i trochu provokace (je treba zasit nove myslenky, ze). Nicmene ja bych rekl, ze Rusko v minulosti nebojovalo ani tak s islamem jako spise s Tureckym imperiem, ktere bylo shodou okolnosti islamske. Je fakt, ze nabozensko-misionarska snaha Rusu v minulosti zrejme byla slaba vzhledem k jejich ciste imperialnim snaham a tady je zrejme rozdil oproti islamu
O tom kdo koho ohrozuje se vedou vasnive diskuse na internetu. Ja chapu Polaky, Pobaltske staty, Finy, Ukrajince a dalsi narody, ktere byly pod Ruskou nadvladou, nyni se osvobodili a Ruskeho imperialismu se boji. Logicky se snazi schovat pod ochranu NATO, ktere se je prinejmensim nepokusi obsadit.Tyto staty se boji prave proto, ze, jak se zda, Rusky imperialismus nezmizel ale oziva. To, ze si Rusove odmitaji priznat, ze pro radu narodu jsou byvala okupacni/utlacovatelska velmoc a proto se jich tyto narody boji vede k situaci, ze si nedokazi spravne vysvetlit jejich prozapadni snazeni a vysvetluji to jako zradu, prestup k nepriteli, jako akci nepritele, ktery ziskava dalsi uzemi za ucelem jejich obkliceni. Dokud bude Rusko zit v tomto paranoidnim kruhu predstav o svete, ktery se je snazi znicit a neuvedomi si realitu, tak logicky se budou chovat ke svemu okoli jako nepratelska imperialni mocnost a budou cim dal tim vice obklicovany. Invaze na Ukrajine se totiz nelibi nejen USA a NATO, nelibi se ani Belorusku a stredoasijskym republikam, tedy nejblizsim spojencum Ruska a pravem v nich vzbuzuje obavy.
Rusko muze svou ziskat sferu vlivu ale zcela jinym zpusobem. Pratelstvi nasilim neziskas.Skrýt celý příspěvekVrata ne, nemám!!! chci to vědět, fakt, aby ta čísla probudila EU, a Vás osobně! chci vědět po všech bodech, který jste uvedl! nevím jak Vás, a mně děsí už 4 mobilizace ...Zobrazit celý příspěvek
Vrata
ne, nemám!!!
chci to vědět, fakt, aby ta čísla probudila EU, a Vás osobně!
chci vědět po všech bodech, který jste uvedl!
nevím jak Vás, a mně děsí už 4 mobilizace na UA, a pod ní spadají i 60tnici !!!.....
to už tam tolik položili?.....
tak na 3000 , mně se to nezdá, a Vám?
já nevykřikuji, já anonymní řvu - zastavte to!
už Jakkoliv, zastavte to!!!
protože, Vrata, MY jsme, " včetně Vás" , to začali....
víte, že na Rusko mluvícím netu koleje pojem - gaučová armáda?
tak mně připadá, že my jsme zde, takové "gaučový generálové"...
tam hynou lidí, a Vy zde snažíte mně "nachytat" , mně "muzika odtamtud"...
NEMĚLO TO VŮBEC ZAČÍT!
TAK MÁ VYPADAT CESTA V EU?Skrýt celý příspěvekad semtam: J Jak jsem už napsala níže: Náměty jsou určitě vítané. Můj příspěvek se netýkal kritiky. Kritika není určovat, co a jakou formou má kdokoli (na jakékoli nezávislé ...Zobrazit celý příspěvek
ad semtam: J
Jak jsem už napsala níže: Náměty jsou určitě vítané. Můj příspěvek se netýkal kritiky. Kritika není určovat, co a jakou formou má kdokoli (na jakékoli nezávislé médium) napsat.
Přeji všem pěkné sobotní odpoledne :)Skrýt celý příspěvekAutorka Článek na Armádní noviny zajisté patří a také mě zaráží příspěvky ve stylu co to tu vlastně dělá. Ovšem chápu kritiku těch, kterým se zdá článek vzhledem k současnému ...Zobrazit celý příspěvek
Autorka
Článek na Armádní noviny zajisté patří a také mě zaráží příspěvky ve stylu co to tu vlastně dělá. Ovšem chápu kritiku těch, kterým se zdá článek vzhledem k současnému dění jednostranný. Bylo by dobré pro informativní úplnost napsat i článek o aktivitách neonacismu v současném ukrajinském konfliktu. Možná tento článek již vzniká, potom tato kritika je bezpředmětná.Skrýt celý příspěvekStarsij serzant: vy mate nejaky spolehlivy zdroj o ztratach civilniho obyvatelstva na vychodni Ukrajine ve smyslu: 1. kolik lidi bylo zabito/zraneno bombardovanim Ukrajinci a ...Zobrazit celý příspěvek
Starsij serzant: vy mate nejaky spolehlivy zdroj o ztratach civilniho obyvatelstva na vychodni Ukrajine ve smyslu:
1. kolik lidi bylo zabito/zraneno bombardovanim Ukrajinci a kolik Ruskym bombardovanim?
2. kolik lidi zabito/zraneno delostreleckou, raketometnou a minometnou palbou Ukrajiny a povstalcu? Kolik lidi obe strany zabily rucnimi pechotnimi zbranemi?
3. kolik lidi bylo zabito/zraneno/muceno/umuceno v zajeti kazde z obou stran?
Nebo tady jen vykrikujete, protoze jste presvedcen, ze Ukrajinci jsou nelidsti fasiste a Rusove jsou hodni a nikdy by to nikdy neudelali?Skrýt celý příspěvekDovolím si vstoupit do diskuse, neboť jsem omylem dala panu Grohmanovi mínus: Vážení čtenáři, před čtvrtstoletím, doufám, skončila doba, kdy NĚKDO určoval, jak mají články ...Zobrazit celý příspěvek
Dovolím si vstoupit do diskuse, neboť jsem omylem dala panu Grohmanovi mínus: Vážení čtenáři, před čtvrtstoletím, doufám, skončila doba, kdy NĚKDO určoval, jak mají články "vyznívat".
S touto redakcí spolupracuji proto, že se jedná o nezávislé médium. Náměty na články jsou pokud vím vítané. Nicméně nechápu, že si někteří lidé osobují právo direktivně určovat čím a jakým způsobem se mají autoři zabývat.
K článku samotnému doporučuji zhlédnout následující dokument... (mladí neonacisté, kteří se otevřeně hlásí k vraždám cizinců v Moskvě). A téma gangů má obecně na Armádních novinách co dělat. Kdekoli na světě jejich členové totiž skutečně válčí. A pokud v nějaké oblasti vznikne vojenský konflikt, místní gangy se k němu obvykle snadno připojí.
http://zoom.iprima.cz/porady/r... Skrýt celý příspěvekPane Grohmane, souhlasím s Vámi o nevhodném přirovnáním Putiným UA armády s fašisty! Nálety UA letectva na UA města s separatistkym a neseparatistkym obyvatelstvem, ...Zobrazit celý příspěvek
Pane Grohmane,
souhlasím s Vámi o nevhodném přirovnáním Putiným UA armády s fašisty!
Nálety UA letectva na UA města s separatistkym a neseparatistkym obyvatelstvem, obsažené ozbrojenými separatisté, zvlášť na začátku ATO, je správně nazývat HUMANITÁRNÍM BOMBARDOVÁNÍM!Skrýt celý příspěvekPane Grohmane,
tak napište článek s skladů UA vlády, s analýzou jejich program, a lídrů. Aby všichni čtenáři AN věděli s máme čest....Pane Grohmane,
tak napište článek s skladů UA vlády, s analýzou jejich program, a lídrů. Aby všichni čtenáři AN věděli s máme čest....Pane Herberte, s dovolením, co bude nebo nebude na Armádních novinách si určíme sami. Jinak, odkazy na Vámi zmiňované stránky zde raději podruhé nedávejte. Děkuji. To, že Vám ...Zobrazit celý příspěvek
Pane Herberte, s dovolením, co bude nebo nebude na Armádních novinách si určíme sami. Jinak, odkazy na Vámi zmiňované stránky zde raději podruhé nedávejte. Děkuji.
To, že Vám šlap na kuří oko a narušil Váš světonázor není náš problém. Už nás poněkud unavuje neustále utěšovat lidi, kterým jsme článkem šlápli na kuří oko. Je mi jasné, že článek Vás vyvedl z rovnováhy předkládá nepříjemné otázky, ale s tím se musíte vyrovnat sám. Asi nejlépe, když si přečtete nějaký článek, který píše to, čemu věříte. Určitě se Vám udělá lépe.
Vladimír Putin obviňuje vládu v Kyjevě, že je ovládána fašisty, nebo je podporuje. "Jakkoli je to smutné, připomíná mi to události z druhé světové války, kdy německá fašistická vojska obléhala naše města, třeba Leningrad, a cíleně střílela jejich obyvatele. Vidíte, k čemu jsme dospěli? Je to katastrofa," nepřímo přirovnal ukrajinské vojáky k fašistům.
Stejně tak je oblíbeným tvrzením podporovatelů Ruska v ČR, že ozbrojenci přeci bojuji proti fašistické vládě v Kijevě za svou svobodu. Ano, na Ukrajině jsou fašisté a bojují také v Ukrajinské armádě. Viděl jsem hajlující ukrajinské vojáky.
Ale také v ruské Dumě sedí strana, které požaduje anexi Polska a její předseda proslul protižidovskými výpady. A hle, volí ji 10 % ruských voličů.
Stejně tak je v Rusku největší počet neonacistů na celém světě. Pogromy ruských neonacistů na ne-rusy jsou dobře známé, stejně tak jako vraždy neruských cizinců. V Moskvě se veřejně hajluje již dvě desetiletí a vypadá to, že to nikomu nevadí. Takže je otázka, proč Putinovi vadí fašisté v Kijevě, ale ne v Moskvě.
Všude v Evropě by to vyvolalo naprostý skandál, ale v Rusku se zdá, že to příliš nikomu nevadí, když neonacisté dělají pochody a hajlují v hlavním městě státu, ve kterém nacisté pobili 25 milionů lidí.
Doporučuji kouknout na ruský film My iz buduščego. Na konci promítaní ruští diváci v kině seděli jako opaření. Kdyby věděli ruští vojáci za druhé světové války věděli, že se bude v Moskvě v 21. století vesele hajlovat, asi by byli překvapeni.
Ještě snad dodám, nejsme prozápadní ani proruští, jsme pro Českou republiku. Při každé události si pokladáme otázku, jaký vývoj je nejlepší pro Českou republiku. Takže nás trochu překvapuje, jak se někdo horoucně zastává Ruska, případně i USA a přitom ho nezajímá, co je ke prospěchu České republiky. Ještě jsem snad neviděl diskuzi, kde by se řešil nejlepší vývoj událostí s ohledem pro ČR, ale především to, co je dobré/špatné pro Rusko, dobré/špatné pro USA. Plánuje se tam snad někdo přestěhovat?Skrýt celý příspěvekDoporučuji těm,kteří stále ještě na východě vidí SSSR,přečíst si něco mimo mainstream. Alternativní weby,např. NWOO.org,Zvědavec,AC24,Outsider media apod. Ja chapu,že nelze mít ...Zobrazit celý příspěvek
Doporučuji těm,kteří stále ještě na východě vidí SSSR,přečíst si něco mimo mainstream. Alternativní weby,např. NWOO.org,Zvědavec,AC24,Outsider media apod. Ja chapu,že nelze mít světonázor v pořádku při hltání MF Dnes a ČT 24(i když čestnou výjimku tvořil analytik Martin Koller,než ho v čt demokraticky odstřihli). Když zvídavý jedinec chce,tak se dozví,jak je to s tím vyhrožováním,s tou agresí-např. že USA mají základny v cca 150 zemích světa,že od války podnikly přímou agresi v 35 suverénních zemích,jak proti dohodě a proti všem logickým předpokladům se NATO STALE ROZSIRUJE na východ, a proč vlastně ještě NATO existuje.....:-). A když se tedy vrátím mé původní námitce-PROC je ten článek tady? Neříkám,že je takový,nebo makový(autor si s ním dal jistě práci-obdiv),ale říkám,že na armádní web prostě nepatří! Neonacismus v Rusku není žádný vojenský problém,je to politický problém. A právě v tom je nevyváženost a tendenčnost.Skrýt celý příspěvek
Todomatch Jistě, že je to reakce na špatný stav společnosti. Určité procento nacionalisticky smýšlejících lidí máte v každém státě. U nás sice byl rozmach po komunizmu. Ale ...Zobrazit celý příspěvek
Todomatch
Jistě, že je to reakce na špatný stav společnosti. Určité procento nacionalisticky smýšlejících lidí máte v každém státě. U nás sice byl rozmach po komunizmu. Ale takovou obrodu zaznamenal snad každý politický či náboženský směr. Že by se konali proti nim nějaké velké represe si nejsem vědom. Spíš to vyšumělo na současné minimum. Vždy, kdy se společnost cítila kolektivně ohrožena tíhla k radikálním formám vlády. Nemusí jít vždy o nacismus, záleží na době a umu radikálních proudů. Už i ve starém Římě si zvolili v době ohrožení diktátora.
Vrata
Nejsem si jistý vaším tvrzením, že Rusko je vzorem pro neonacistické skupiny. Ovšem jejich činnost nikterak nesleduji a neznám ani jejich prohlášení či aktuální názory. Nemohl jsem si zas nevšimnout nově vytvořeného ukrajinského praporu Azov ( pro vyhledání na netu použít pojem batalion Azov) a jemu dalším několika podobným. Sami ukrajinští představitelé ho tolerují a podporují (bohužel hodí se jim) a i přiznávají, že jeho členy jsou i "nadšenci"ze zahraničí. V současné Ukrajině, ať se nám to líbí nebo ne mají tito lidé silné postavení. Už i proto, že se jim dostává podpory od jejich "kamarádů" z Evropy, bych neřekl že je jejich vzorem Rusko, vlastně proti němu přímo bojují.
Co se týče ruské církve, tak hraje ve společnosti opravdu silnou úlohu. Nemusíme chodit daleko i v Polsku to takhle funguje, dokonce ještě víc. A ani Polsko s Ruskem není vyjímkou. Církev se už tradičně dostává k moci v řadě zemí světa a ani silné sekulární proudy jako byl komunismus ji nedokázal zničit.
Máte pravdu v tom, že v Rusku existuje podvědomí, že okolní státy chtějí Rusko zničit. Tento pocit, se jim snad ani nedá moc vyčítat. Vzhledem k né moc přátelským aktům velmocí se jím ani nedivím. U nás existuje zas představa, že nás chce zničit Rusko, spíš zabrat...
Trochu v rozporu působí vaše tvrzení, že Rusko nebude mít problém s islámem a přijme ho a na druhou stranu, že se Rusko všeho bojí.
Rusové proti islámu bojovali snad po celou jejich existenci. Rusové nemají moc v krvi přijímat cizí věci na svém území. Musejí vědět, že je to jednoduše řečeno ruské. Islám tuto možnost jak se vpít po kůži Rusům dávno promarnil a vlastně neměl ani příležitost.Skrýt celý příspěvekPánové, prakticky z každým z Vás, ke komentářům, souhlasím. Určitě každý normální člověk nesouhlasí z neonacizmem, fašizmem, atd. Ale já furt nevidím odpověď na otázku, co ...Zobrazit celý příspěvek
Pánové,
prakticky z každým z Vás, ke komentářům, souhlasím.
Určitě každý normální člověk nesouhlasí z neonacizmem, fašizmem, atd.
Ale já furt nevidím odpověď na otázku, co dal?
už jsem tady přiznal, že moje příspěvky nedosahují kvality a úrovně většiny čtenářů AN, dívám se na svět pohledem obyčejného obyvatelé, a jsem PODELANY strachy, pánové, protože -
- první kroky ve válce s RU nackami jsme už udělali - podpořili převrat v Kyjevě, a pod vlajkou EU integrace, jsme přiblížili k RU hranicím. Není to tak?
A teď, určitě musíme sledovat vnitřní a vnější bezpečnost na předmět osob, kteří nesouhlasí s politikou Kieva, a s těmi kdo říká "rusofilni" názory, na předmět 5 kolóny. Není to tak?
v případě, že konflikt neutichne, a budeme muset zasáhnout vojenský na straně UA proti Ru, a RU nackam, a vyhrajeme, tak hrozí nebezpečí průniku na naše území nepřítele. Ten nepřítel bude občan UA, který nesouhlasí s Kyjevem, nesnáší UA, a RU nacki, ale rad uteče do EU. Je to pro nás rusofil, 5 kolona? Asi určitě ano?
Tihle osoby můžeme najít už teď, předem na sociálních sítích. Zvlášť davat pozor na těch, kdo "mlčí" ! Mlčí proto, aby mírumilovné, demokratické, proevropští ukrajinske nackove "nehodili cihlu fo okna". Je taková osoba pro nás nebezpečí. Asi určitě ano?
- v případě naše účasti ve vojenským konfliktu, co uděláme z vnitřním nebezpecime, z cizineckou rusofilnou 5 kolonou? Po příkladů UA zařídíme "filtrační tábor" v Karlových Varech? Asi já tam půjdu, odvedou mně tam? Budeme filtrovat 5 kolónu - na etnických RU, občan ČR - etnický RU-rusofil-antifašista?
myslím si, že otázky jsou k tématu článku, próze nevidím odpověď na otázku, co z RU nackami uděláme ?!Skrýt celý příspěvekvbudaj Vrata již odpověděl ve stejném duchu a obsáhleji. U extremistických (rasistických a pod.) sil, které jsou v západních zemích v parlamentech, kde až s výjimkou Maďarska o ...Zobrazit celý příspěvek
vbudaj
Vrata již odpověděl ve stejném duchu a obsáhleji.
U extremistických (rasistických a pod.) sil, které jsou v západních zemích v parlamentech, kde až s výjimkou Maďarska o reakci na vnitřní problémy s přistěhovalci. Pouze u Maďarská, stejně jako u Ruska (viz např. projevy Žirinovského), jde o agresi směrovanou ven vůči jiným státům (nejenom skupinám nepřizpůsobivých obyvatel). Není náhoda, že Orbán tak vzhlíží k Putinovi.Skrýt celý příspěvekto semtam: Neonacismus jako reakce na ohrožení? Kdepak, sám neonacismus je ohrožení. Hezky to někdo vyjádřil bonmotem, že neonacismus není řešením žádného problému, neonacismus ...Zobrazit celý příspěvek
to semtam:
Neonacismus jako reakce na ohrožení? Kdepak, sám neonacismus je ohrožení. Hezky to někdo vyjádřil bonmotem, že neonacismus není řešením žádného problému, neonacismus je jen další problém. Tahle hodnocení neonacismu - jako lékaře nemocné společnosti - hlásají sami neonacisté. Snaží se nám namluvit, že povstávají v čase ohrožení jako chrabří hrdinové "Bílej jezdec jede tmou. Bílej meč má nad hlavou. Jede cvalem s touhou svou. Jede smutnou Evropou ..." Oni tu jsou ale furt, jenom když se po nich jde, tak jsou zalezlí pod zemí, když se poleví, vylezou z kanálů. To že se jim daří třeba v době krize je logické, to se daří všem grázlům i těm komunistickejm a taky roste poptávka po spiritistech, věštcích a přibývá hráčů na automatech. Největší výbuch neonacismu u nás byl po pádu komunismu po roce 1989, kdy o nějaké invazi přistěhovalců nebylo ani vidu ani slechu a jak jim to panečku hajlovalo. Žádné ohrožení, naopak svoboda jim rozvázala ruce. Před listopadem tihle bojovníci proti židobolševikům ustrašeně leštili SS dýku po dědovi někde ve sklepě. Tvrdit, že neonacismus je produktem nemocného světa je jako tvrdit, že pedofilie je reakce společnosti na neposlušnost dětí.Skrýt celý příspěvekvbudaj: mate docela pravdu, z valne casti namitky k vasemu prispevku za mne rekl Beld. Ja bych jeste pripomnel par dalsich veci: 1. Krome Madaru si snad zadna z vami ...Zobrazit celý příspěvek
vbudaj:
mate docela pravdu, z valne casti namitky k vasemu prispevku za mne rekl Beld. Ja bych jeste pripomnel par dalsich veci:
1. Krome Madaru si snad zadna z vami vyjmenovanych stran nedela narok na cizi uzemi. U Madaru mate pravdu, tato krivda se s nimi tahne jiz skoro stoleti, ale Madari sami o sobe nejsou nebezpecni - myslim, ze v pripade potreby by je Evropa dokazala dostat do late snadno ekonomicky a nakonec by to nebyl problem ani vojensky (viz obcanska valka v Jugoslavii a zasahy NATO)
2. Vsimnete si, ze valna cast techto protievropskych a casto agresivnejsich stran se zhlizi prave v Putinovi? Uvedomte si, ze Rusky nacionalismus/fasizmus se mozna stava centrem celoevropskeho fasizmu (nebo co to je). Dokonce mam dojem, ze Putin si mysli, ze se stava spasitelem Evropy pred dekadenci Evropy pred a muslimy. Jinak daleko vice k tomuto bodu viz. Todomach nize.
Todomach: i ode mne palec nahoru.
Semtam:
tvrdite, ze v budoucnu bude Rusko jako partner pro Evropu dulezity. Zrejme narazite na islamske nebezpeci. Ja v Rusku vubec nevidim budouci zaruku v boji proti islamu. Ono totiz v dobe, kdy by meli v Evrope muslimove prevazit nad krestany/nemuslimy ma k temuz dojit i v Rusku a ja se obavam, ze Rusove se mohou k islamu obratit daleko snadneji nez Evropane. Jde totiz o to, ze hodnotovy zebricek vetsiny Rusu se zrejme daleko vic blizi islamu nez zapadni demokracii:
1. Rusove zda-se daleko vice preferuji autoritativni rezim (car se postara) nez Evropa a stejne tak muzeme v islamskem svete pozorovat neuspesne pokusy o implementaci demokacie.
2. Rusky vladce je podporovan cirkvi (v podstate se zda, jakoby tam nebyla odluka cirkve od statu). Tato tesna politicka vazba je i v sunitskem islamu, u siitskeho islamu je carem rovnou hlava cirkve.
3. Rusove, zda-se, maji u vrcholu sveho hodnotoveho zebricku podporu imperia i za cenu znacnych osobnich obeti - zrejme to souvisi s jakousi paranoidni predstavou, ze jim jde cely okolni svet po krku. Z toho logicky vyplyva i sklon k totalite a sklon k ovladnuti sveta (jakykolv soused je nebezeci, proto je musim ovladnout). Nevim, nakolik je paranoidni Islam, ale ukol ovladnout svet jim dal jiz zakladatel. O sebeobetovani ve prospech islamu snad nemusim mluvit.
Ja se obavam, ze pokud by se mysleni Rusu v budoucnu nezmenilo a pocet muslimu tam podstatne narostl, tak pro vetsinu Rusu nebude problem s Islamem spolupracovat, dokonce by se mohli pokusit o ovladnuti sveta pod zaminkou vytvoreni chalifatu. Vsimnete si, ze jiz jednou to zkusili pod hlavicku spasy sveta celosvetovym komunismem (hrali vedouci ulohu), dnes si Putin mozna mysli, ze spasi Evropu pred dekadenci a Islamem pomoci pravoslavi (ktere komunismus potiral) no a za 50 let mohou chtit spasit svet Islamem.Skrýt celý příspěvekTodomatch A proč asi??? Určitě víte, že neonacismus nebo jak to vlastně pojmenovat, vzniká tam, kde je nespokojenost. Tím myslím pocity z ohrožení ač důvodné či pravděpodobně ...Zobrazit celý příspěvek
Todomatch
A proč asi??? Určitě víte, že neonacismus nebo jak to vlastně pojmenovat, vzniká tam, kde je nespokojenost. Tím myslím pocity z ohrožení ač důvodné či pravděpodobně ohrožující. Už i zesnulý Le Pen řekl 100 procentní národnost 0 procent rasismu. Něco na tom bohužel bude... Evropa bude časem stát před otázkou, kdo je pro ní ten nejlepší spojenec. I když v dnešních dnech se to může zdát absurdní, tak Rusko jako partner bude pro Evropu důležitý.Skrýt celý příspěvekČlánek o ruském neonacismu je zcela na místě. A mile mě překvapil. Přestože nejvíce neonacistů na světě (jak zmiňuje i článek) žije v Rusku, nikde se o tom nedočtete. Existuje ...Zobrazit celý příspěvek
Článek o ruském neonacismu je zcela na místě. A mile mě překvapil. Přestože nejvíce neonacistů na světě (jak zmiňuje i článek) žije v Rusku, nikde se o tom nedočtete. Existuje spousta protizápadních stránek, videí a článků mající v podtitulu něco jako "Co vám média neřeknou!" a pak následuje nějaká ta konspirační teorie. Stejně tak existuje spousta českých neonacistických výlevů s podtitulem "Co vám média tají!" spílající Romům, homosexuálům, Židům. Tyhle stránky mají překvapivě jedno společné, nenajdete na nich kritický článek o Rusku nebo Putinovi. Ta situace je do očí bijící. Na antisemitských, neonacistických a fašistických stránkách budete kritiku Ruska hledat marně. Jak to? Jak to, že země která se pasuje do role největšího bojovníka proti fašismu je mezi skutečnými fašouny tak oblíbená? Je to prosté - lidé z venčí dobře rozpoznávají, že v Rusku je u moci autoritativní režim, hrající nacionalistickou kartu. Obojí jsou atributy fašismu. Rusko samo však ústy svých vůdců za fašismus označí pouze to, co je protiruské. Pokud si fašisticky počínají sami Rusové, je to označeno za vlastenectví. Koneckonců vydávat neonacismus a fašismus za vlastenectví je oblíbený trik nácků po celém světě. Jak jinak si vysvětlit, že proti ruským neonacistům, které vidíme na fotkách u článku nevystoupí dobrovolnící a ruští vojáci na dovolené, nebo putinovi zelení mužíčci bez označení? Inu protože jsou to fašisté ruští a to se nepočítá. Ruští lidé uvěřili, že díky tomu, že byli napadeni Hitlerem, nemohou být z principu fašisty. Svůj údajný antifašismus tak často neodměřují od od svých skutečných postojů, názorů a chování, ale jen od toho, že kdysi bojovali proti Hitlerovi. U nás taky jedním dechem lidé dokáží spílat nacistům, Sudetským Němcům a Židům současně a nemají pocit, že by v tom byl protimluv a nakonec s přivřenýma očima dodají, že Hitler byl teda hajzl, to jo, ale s těma Cikánama to měl dodělat.
Nezbývá než věřit, že i v Rusku existuje tzv. mlčící většina, které je cizí vyřvávání na nárožích a militantní projevy, ale která by snad o sobě v hodině dvanácté dala vědět. Rusko mi v tomhle velmi připomíná Srbsko, kde je neonacismus také na vzestupu, ne náhodou také naši neonacisté tak rádi nosí trika "Kosovo je Srbija", přitom klidně pomíjejí, že Srbové jsou stejně jako Rusové hrdinové protihitlerovského boje.
Něco se holt asi změnilo. Podle mne to nejlépe vystihují slova jež pronesl už před lety bývalý esesák SS Untersturmführer Herbert Schweiger: "Evropa nepřežije bez využití mocenských prostředků Ruska. I pro relativně stabilní Německo platí, že plné využití potenciálu Ruska je základním předpokladem pro vybudování silné Evropy. Evropy svobodných národů, jež budou zárukou záchrany evropské kultury a identity." (na pohřeb tohoto esesáka v roce 2011 vyjela i skupina českých neonacistů). Mimochodem tu poslední větu o silných národech a ochraně evropské kultury a identity nemusíte páčit hned z příslušníků SS, takoví Klausové, Hájkové, Zahradilové, Bobošíkové, Adamové Bartošové včetně Žita 44 vám ji řeknou za Fidorku, nebo i bez ní.Skrýt celý příspěvekflek: A neměla by se tedy vytvořit nějaká komise, která by případně tendenční články mazala? Aby se zaručila její nestrannost, měla by asi být pod záštitou policie nebo ...Zobrazit celý příspěvek
flek: A neměla by se tedy vytvořit nějaká komise, která by případně tendenční články mazala? Aby se zaručila její nestrannost, měla by asi být pod záštitou policie nebo ministerstva vnitra.
Počkat, cenzura už tu byla...
Staršij seržant: já na Váš názor nekašlu, jen s některými věcmi nesouhlasím. Chápu, že Rusko má své zájmy, která mocnost nemá, ale prostě se mi nelíbí způsob kterým je prosazuje. A pokud jsou některé ty ruské zájmy v rozporu s těmi českými, tak holt dávám přednost těm českým.
Co se týče naslouchání odborníkům, tak jsem jedno velké ucho, ale názor si prostě rád tvořím sám. O MH17 jsem si nějaký udělal, o ruském brífinku k celé akci taky. V klidu čekám na konec vyšetřování.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...