Ruský neonacismus a pravoslavný extremismus

Foto: Jedna z ruských neonacistických skupin při pochodu v ruský státní svátek - Den národní jednoty. /  romea.cz
Jedna z ruských neonacistických skupin při pochodu v ruský státní svátek - Den národní jednoty. /  romea.cz

Ruský prezident Vladimír Putin připojení Krymu k Rusku vysvětloval nutností ochránit ruské obyvatele Ukrajiny před fašistickou vládou v Kyjevě. Přitom v ruské státní Dumě sedí poslanci s extremistickými a antisemtickými názory, kteří mají blízko k neonacistickým skupinám.

Liberálně-demokratická strana Ruska

Nejznámější nacionálně zaměřenou politickou stranou v Rusku je Liberálně-demokratická strana Ruska LDSR (Либерально-Демократическая Партия России). Předsedou strany je charimastický a kontroverzní politik Vladimir Žirinovskij.

Strana je označována jako krajně pravicová a nacionalistická. LDSR prosazuje ruský nacionalimus a imperialismus. V jejich stanovách najdeme požadovek na anexi Polska, Aljašky a Finska podle hranic carského Ruska.

Dále LDSR požaduje kontrolu státu nad půdou, zákaz „netradičních náboženských sekt”, státní vlastnictví ekonomicky strategických odvětví a radikální reformu justice. Předseda strany Žirinovsky také proslul protižidovskými výstupy, ačkoliv bylo poukazováno na jeho židovský původ.

Pochod ruských extremistických a neonacistických skupin v Moskvě. / d-i-a-s

LDSR je významnou politickou silou v ruské Dumě. Při posledních volbách ji v roce 2011 volilo 7 664 570 Rusů (tj. 11,67 %), což ji přineslo v ruské Dumě 56 míst ze 450 poslanců. Oproti volbám v roce 2007 došlo k nárustu o 2 miliony hlasů.

Ruští neonacisté

Těžko pochopitelná je velikost neonacistické základny v Rusku. Odhady Amnesty International v roce 2008 mluvily o až 85 000 aktivních ruských neonacistech, což je polovina odhadovaných neonacistů na celém světě. Celkově působí v Rusku kolem 35 až 40 extrémistických a neonacistických oragnizací.

V boji s nacistickým Německem přitom během druhé světové války padlo 25 milionů Rusů, většinou civilistů.

Hajlovaní v Moskvě. V Rusku je největší počet neonacistů na celém světě. / d-i-a-s

Ruským neonacistickým skupinám jako Ruská národní socialistická strana ( Русская Национальная Социалистическая Партия ) nebo Ruský národní svaz (Ру́сский Национа́льний Сою́з) se přičítá řada vražd neruských obyvatel. Jejich členové procházejí bojovým výcvikem a řada z nich pracuje u policie nebo vojska.

Jen do dubna letošního roku ruská policie řešila osm rasově motivovaných vražd. Obětí ruských neonacistů se stal 18. dubna například dvaatřicetiletý občan Tádžikistánu Machmadkarim Džalilov. Kolemjdoucí ho našli ležet na ulici s podřezaným hrdlem.

Letos v březnu stanuli před moskevským soudem dva školáci, žáci 8. a 9. třídym ve věku 15 a 17 let, kteří byli usvědčeni z toho, že loni v září brutálně zavraždili občana původem ze střední Asie v Izmailovském parku v ruské metropoli. Chlapci si na oběť počíhali a ubili ji k smrti basebalovou pálkou a kopy nohou.

Jak potvrdila ředitelka nevládní organizace Sova Galina Koževnikova, v Rusku došlo jen za první tři měsíce letošního roku nejméně k osmi rasově motivovaným vraždám a více než 29 vážným zraněním po napadení občanů skupinkami neonacistů. Od roku 2004 do roku 2012 (oficiálně) došlo v Rusku k 549 rasově motivovaným vraždám a skoro 3500 vážným zraněním ne-Ruských obyvatel.

Koževnikova zdůraznila, že ve skutečnosti může být počet zabitých a zraněných několikanásobně vyšší, protože policie a soudy kvalifikují trestné činy jako extremistické jen v malém procentu případů.

Slovanský svaz

Jednou z nejnebezpečnějších ruských organizací, která předstírá příslušnost k Ruské pravoslavné církvi, je Slovanský svaz (Славянский Союз). V řadách Slovanského svazu působí asi 70 000 členů. Skupina byla v roce 2010 v celém Rusku zakázana, ale od té doby působí v podzemí.

Foto: Ruská neonacistka na  Den národní jednotyRuská neonacistka na Den národní jednoty. / d-i-a-s

Noví členové této agresivní sekty jsou přijímání v rámci obřadů, připomínající pohanské nebo germánské slavnosti za přítomnosti duchovního vůdce Mnicha Bohumila II., kterému členové říkají Vladyka. Jeho občanské jméno je Vladimir Goljakov a oficiálně se vydává za pravoslavného kněze.

Slovanský svaz má vlastní uniformy s písmeny SS na nášivkách a vlajku s mírně pozměněnými motivem svastiky, tzv. Svargy na rudém pozadí. Jeho členy jsou kromě jiného i bývalí důstojníci armády, se zkušenostmi z válečných konfliktů.

Současné Rusko je nepřirozený odřezek ze svaté všeslovanské Rusi. Bělorusko, Malorusko (západ dnešní Ukrajiny), země, kdy žijí Lechové (Polsko), Slováci, Češi, Srbové, Chorvati – ta slovanská území si všechna vezmeme zpátky a nic nám v tom nezabrání,“ říká Vladyka na kameru v ruském dokumentárním filmu Ruští nacionalisté Petrohradu.

Pravoslavná hlídka v ulicích Moskvy / Komsomolskaja Pravda

Ruská pravoslavná církev

Neklid v Rusku vzbuzuje také mocná Ruská pravoslavná církev, která je obviňována z pravoslavného extremismu, xenofobie, antisemitismu a z vyvolávání ultranacionalistických nálad.  Mezi její cíle patří například zákaz potratů, antikoncepce, předmanželského a nemanželského sexu a také toho, aby ženy v Rusku nesměly chodit v šortkách.

Doufám, že se nyní nalézáme na správné cestě v procesu formulování dostatečně tvrdých norem chování, které budou přijatelné pro naši společnost a které se budou lišit jak od západních pravidel, tak od pravidel, přijatých v islámském světě,“ řekl před dvěma lety vysoký představil R uské pravoslavné církve Vsevolod Čaplin.

Pravoslávna církev skrze skupinu Svaté Rusko organizuje i speciální hlídky, které nezávisle na policii hlídají pořádek v Moskvě i dalších městech. Členové jsou pravoslavní věřící.

Naše země má plné právo, bez ohledu na kohokoliv, takovéto normy zavést,“ řekl v roce 2012 Čaplin. Současně vyjádřil naději, že se „pravoslavné hlídky“ objeví ve všech ruských městech, včetně těch, kde tvoří většinu muslimové.

Členové hnutí „Svaté Rusko“ pořádají výcvikové tábory, kde se učí používat zbraně. /  Ruská sociální síť VKontakt

V Rusku operuje stovka nových ortodoxních hlídek, aby chránila církevní majetek i památky," řekl před rokem vůdce hnutí Svaté Rusko Ivan Ostrakovskij. „Byl to případ Pussy Riot, který nás zmobilizoval, abychom bojovali proti zlu ohrožujícímu Rusko."

Ve skutečnosti si však „pravoslavné hlídky“ chtějí přisvojit mnohem větší práva. Vedoucí oddělení vztahů církve a společnosti Moskevské patriarchie ruské tiskové agentuře RIA Novosti řekl, že hlídky budou celkově dohlížet ve večerních hodinách na veřejný pořádek a dodržování pravoslavných norem chování, kdekoliv v místě svého působení.

Některá ruská média přirovnávají záměr vytvořit pravoslavné hlídky k existenci náboženské policie v islámských zemích, především v Iránu a Saudské Arábii, v nichž není náboženství oddělené od státu.

Zdroj: Romea.cz, Český rozhlas
 

Nahlásit chybu v článku


Související články

Irák: Šíitsko-sunnitská občanská válka?

V současném Iráku jde více než o vzestup islámského hnutí IS (Islámský stát). V Iráku se najevo ...

NÁZOR: Twitter ani Facebook dívky domů nepřivede

Už je to mnoho týdnů, co se mluvilo o dívkách unesených islamistickou skupinou Boko Haram v Nigérii. ...

Válka je droga a závislost se platí smrtí

Za posledních několik dní byl jeden novinář popraven (James Foley) a druhý osvobozen (Peter Theo ...

Dějiny Ukrajiny I: První kmeny na území Ukrajiny

Účastníci tábora prokremelských mládežníků darovali prezidentu Putinovi globus s růžovou mapou. ...

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Beld
    15:42 05.09.2014

    vbuday : Ty strany , ktere jste popsal maji kazda uplne jiny program a tezko se podobaji v necem jinem , nez je spolecny odpor k EU . Extremisti je casto nazyvaji jen slunickovi ...Zobrazit celý příspěvek

    vbuday : Ty strany , ktere jste popsal maji kazda uplne jiny program a tezko se podobaji v necem jinem , nez je spolecny odpor k EU . Extremisti je casto nazyvaji jen slunickovi novinari . UKIP jsou konzervativci , Le penova socialisti a jobik naopak ciste rasisticke hnuti vznikle z duvodu ignorovani ciganskeho problemu v madarsku .

    UKIP , FN i FPO , jsou naprosto regulerni strany , ktere nejspise budou casem posilovat a maji moznosti v te sve zemi i vladnout . Urcite se nedaji srovnavat s silencem zirinovskym . Ostatni jsou jen hnuti vznikla z urcitych mistnich problemu a tezko budou mit nekdy vetsi podporu . A to ze LDSR ma podporu putina , ktery ho umne vyuziva pro jeste vetsi nacionalizaci ruska neni tajemstvi .Skrýt celý příspěvek

  • RiMr71
    14:59 05.09.2014

    MrBlaubaum "AN a naprostá většina zde diskutující jsou silně "prozápadní" Tak za prvé si nemyslím, že by tomu tak bylo a zadruhé, pokud někdo je (a třeba já jsem), tak no a co? ...Zobrazit celý příspěvek

    MrBlaubaum "AN a naprostá většina zde diskutující jsou silně "prozápadní"

    Tak za prvé si nemyslím, že by tomu tak bylo a zadruhé, pokud někdo je (a třeba já jsem), tak no a co? Vyznávám hodnoty západní euroatlanické civilizace, tedy jsem prozápadní, co je na tom divného?
    Myslím a doufám, že žijeme na "západě" a ne na "východě"!

    To je jak vytýkat nám, že jezdíme vpravo...Skrýt celý příspěvek

  • RiMr71
    14:54 05.09.2014

    ...ale mankote dyť já v tom článku (a to si s autorem moc často "nerozumím" ale tady se ho musím zastat) žádné "na rozdíl od západu" nevidím! Článek se jmenuje "Ruský neonacismus a ...Zobrazit celý příspěvek

    ...ale mankote dyť já v tom článku (a to si s autorem moc často "nerozumím" ale tady se ho musím zastat) žádné "na rozdíl od západu" nevidím! Článek se jmenuje "Ruský neonacismus a pravoslavný extremismus".
    Je to článek o Rusku. A jeho náckách. Až bude článek o EU, tak tam bude zase o EU náckách. NEbo multikulti sluníčkách (kterých se obávám snad ještě víc) nebo jiných pakoších. A ne o těch ruských.
    Vy prostě potřebujete ve članku, kde se někdo dotýká toho vašeho dubiska na východě, nutnou připomínku, že my zase mlátíme černochy :)Skrýt celý příspěvek

  • Ultramarinus
    14:47 05.09.2014

    Skoda, ze to o plosnem vzestupu extremismu po svete a o jejich vlastnich posucich ktere voli desetina obyvatelstva, ale maji hlasovaci pravo o trochu silnejsi nez devitina cele ...Zobrazit celý příspěvek

    Skoda, ze to o plosnem vzestupu extremismu po svete a o jejich vlastnich posucich ktere voli desetina obyvatelstva, ale maji hlasovaci pravo o trochu silnejsi nez devitina cele ruske federace, asi Rusku nikdo nerekl. Nebyli by pak tak "vystraseni" z Banderovcu, ze museli naprosto bez postrannich umyslu zabrat uzemi, ktere je pro Rusko komparativne obdobou havaje a poslat tretinu nejspickovejsich vojaku z armady na navstevu bratrskeho souseda. I s tanky, protoze tak se v rusku prece normalne jezdi na rivieru/plaz kvuli dovolenkovym aktivitam, jako je opalovani nebo strelba po armade sousedniho statu.

    Chapu ale, byly tu zasadni indicie, ze pravicaci CHTEJI ve vlastni zemi vlastni jazyk (skoda, ze se nepotrebujete ucit treba cikansky, abyste mel referenci). Take hrozilo, ze zacnou probihat cistky pravicaku, takze je rusi predbehli a zacali podporovanim ozbrojeneho povstani misto "cistek", ktere mohly a nemusely nastat radeji naprosto otevreny konflikt, ktery ma mnohem vic obeti nez by dokazali vyrobit pravicaci. Samozrejme, ty obeti predevsim mezi civilnim obyvatelstvem, ktere tam "prijeli chranit"...

    Nemam dojem, ze jsou AN "proamericke", protoze jinak by se tu rusofilni, paranoidni, (ci jinak halucinogenni) ani vylozene antiamericke prizpevky moc dlouho neohraly.Skrýt celý příspěvek

  • vbuday
    13:50 05.09.2014

    Vrata : "Tato strana ma vice jak 10% poslancu v dume a pocet jejich volicu roste. Vam to nestaci?! Ja mam jedine vysvetleni - vam by obsazeni dotycnych zemi v podstate nevadilo! ...Zobrazit celý příspěvek

    Vrata : "Tato strana ma vice jak 10% poslancu v dume a pocet jejich volicu roste. Vam to nestaci?! Ja mam jedine vysvetleni - vam by obsazeni dotycnych zemi v podstate nevadilo! Uvedomte si, ze takova strana neni v ostatnich statech Evropy mozna, takova strana by byla zrejme rozpustena jako nezakonna. Ja jsem tyto skutecnosti o Zirinovskem nevedel a musim rici, ze Rus pro mne zacina byt skutecnym nepritelem, tedy je-li obsah clanku pravda. "

    Máte trochu skreslený pohľad na súčasnú Európu. Vašich skutočných nepriateľov bude asi oveľa viac...
    Maďarsko - Jobbik - tretia najsilnejšia politická strana (v tohtoročných voľbách získala 18% hlasov). Hlavní predstavitelia strany sa vyjadrili, že chcú zrušiť Trianonskú zmluvu a Benešove dekréty a s tým súvisiace súčasné hranice v strednej Európe vzniknuté po prvej a druhej svetovej vojne. A od roku 2007 majú svoju Maďarskú gardu.
    Francúzsko - Národný Front na čele s Le Penovou - víťazi Eurovolieb 2014 vo Francúzsku (25% hlasov), v národných voľbách v roku 2012 získali 13,6% - 3. najsilnejšia strana.
    Rakúsko - FPO - Slobodná strana Rakúska získala v roku 2013 vo voľbách 21,4 percenta hlasov a skončila tesne tretia.
    Podobné je to aj v ďalších krajinách - najvypuklejšie sa to prejavilo v tohtoročných Eurovoľbách: Výhru zaznamenal aj euroskeptický britský UKIP, v Dánsku zase pravicoví populisti v podobe Dánskej ľudovej strany. Grécke eurovoľby ovládla radikálne ľavicová SYRIZA.
    Ak chceme poukazovať na vzostup extrémizmu, nesmieme si zatvárať oči a ukazovať len na Východ. Celá Európa sa musí mať na pozore...Skrýt celý příspěvek

  • Beld
    13:43 05.09.2014

    No vzhledem k tomu , ze my mame v parlemantu 15% komunistu , tak jim zase nemame az tak co vycitat . Obecne to podle meho doklada velkou shodu zakladnich principu mezi komunismem , ...Zobrazit celý příspěvek

    No vzhledem k tomu , ze my mame v parlemantu 15% komunistu , tak jim zase nemame az tak co vycitat . Obecne to podle meho doklada velkou shodu zakladnich principu mezi komunismem , nacismem a fasismem . Vsechno to jsou levicove totalitni ideologie prosazujici co nejmensi roli jednotlivce a co nejvetsi roli statu . A rusove tedy nemeli problem prejit od komunismu k nacionalni forme fasismu .

    + Kdyz se cele spolecnosti par desitek let tvrdi , ze pes umi letat a zere travu . Bude tomu vetsina spolecnosti bez problemu verit .

    Ja jako velky fanda jakekoliv prirozene nenasilne formy separatismu nemam k deni na UK prilis vyhraneny nazor . Zeptejme se mistnich a pokud si odhlasuji rozdeleni , pripadne federaci , nemam s tim problem . Kazdopadne vojenske reseni z jakekoliv strany nepodporuji .Skrýt celý příspěvek

  • Mrblauman
    13:05 05.09.2014

    flek: To nemá cenu řešit, AN a naprostá většina zde diskutující jsou silně "prozápadní", kvůli tomu už ani nečtu diskuze pod takovými články. :D

    flek: To nemá cenu řešit, AN a naprostá většina zde diskutující jsou silně "prozápadní", kvůli tomu už ani nečtu diskuze pod takovými články. :D

  • petres
    12:50 05.09.2014

    Herbert, flek Článek mi přijde souhrnně informativní o tendencích v ruské společnosti, o kterých media informovala v uplynulých letech. Pokud se ptáte jaká (nechci poslouchat ...Zobrazit celý příspěvek

    Herbert, flek
    Článek mi přijde souhrnně informativní o tendencích v ruské společnosti, o kterých media informovala v uplynulých letech. Pokud se ptáte jaká (nechci poslouchat omílanou písničku o neprojektivitě západních medií), tak rovnou říkám i ta ruská. Takže žádnou tendenčnost v tom nevidím. Pokud si dáte trochu práce, tak jistě nebude problém si to v nich dohledat.
    Váš problém je ale jinde, vyváženost si představujete, jako informování v duchu vašeho smyšlení (co je mu blízké se ani nechci domýšlet).
    Co se týká zaměření AN, nechci mluvit za redakci, ale mám dojem, že jsou určeny lidem, kteří se zajímají o obranu ČR. Z toho vyplývá, že je nezajímají jenom zbraně, ale i bezpečnostní rizika. A vnitřní situace ve státě, který leží v naší blízkosti, uplatňuje agresivní politiku vůči svým svým sousedům (včetně výhrůžek útoku jadernými zbraněmi viz ruský generál Nogovicyn) a nutí jím svoji vůli, pro mne bezpečnostním rizikem je.Skrýt celý příspěvek

  • flek
    12:43 05.09.2014

    Nič proti názoru "liberal shark", každý to vidíme inak, pre Vás to je vynikajúci článok, pre mňa tendenčný s autorskými zásahmi, ktorý zbytočne polarizuje čitateľov, u niektorých ...Zobrazit celý příspěvek

    Nič proti názoru "liberal shark", každý to vidíme inak, pre Vás to je vynikajúci článok, pre mňa tendenčný s autorskými zásahmi, ktorý zbytočne polarizuje čitateľov, u niektorých možno vyvolávajúc až vášne :-). Viď nižšie.Skrýt celý příspěvek

  • liberal shark
    12:31 05.09.2014

    To : flek Článek je suchým shrnutím prokazatelných faktů a citací samotných aktérů popisovaných událostí. Neobsahuje žádné hodnotící soudy ani názory autora. Není na něm naprosto ...Zobrazit celý příspěvek

    To : flek
    Článek je suchým shrnutím prokazatelných faktů a citací samotných aktérů popisovaných událostí. Neobsahuje žádné hodnotící soudy ani názory autora. Není na něm naprosto nic tendenčního, natož nepravdivého.
    Vaše obvinění autora je zcela nepodložené a nepravdivé.Skrýt celý příspěvek

  • RiMr71
    11:48 05.09.2014

    Nemo - Připomínáte mi člověka co stojí na hlavě a všem kolem vytýká, že chodí vzhůru nohama... Ale k věci - Myslím, že toto téma úzce souvisí s jiným zde na AN, ohledně ...Zobrazit celý příspěvek

    Nemo - Připomínáte mi člověka co stojí na hlavě a všem kolem vytýká, že chodí vzhůru nohama...


    Ale k věci - Myslím, že toto téma úzce souvisí s jiným zde na AN, ohledně případného konfliktu Čína/Rusko. Já být nějakým plešounem v čínské tajné službě, tak zvážím podporu ruských nacionalistů a šovinistů, "dotáhnu" je na SIbiř aby to tam začali čistit od nerusů (tedy číňanů) a pak bych ty chudáky trpící spoluobčany teda, když není zbytu, fakt se nám do toho nechce ale co máme dělat, začal ochraňovat, s poukazem na to, že ta země vlastně stejně historicky patří Číně blablabla, pár divizí šikmookých zelených mužiků a jedééém... Nějaké to "svobodné" referendum o odtržení... Pro začátek nějaký ten Chabarovsk nebo Sachalin, počkat co na to svět - nic? - tak fajn, zkusíme dál!

    CO mi to jenom připomíná?Skrýt celý příspěvek

  • flek
    11:14 05.09.2014

    Veľmi nevhodný článok pána redaktora na tomto portáli na tak citlivú tému ako je v súčasnosti vzťah Rusko a Ukrajina. Článok je silne tendenčný a vôbec neprispieva k vyváženému ...Zobrazit celý příspěvek

    Veľmi nevhodný článok pána redaktora na tomto portáli na tak citlivú tému ako je v súčasnosti vzťah Rusko a Ukrajina. Článok je silne tendenčný a vôbec neprispieva k vyváženému pohľadu na uvedenú problematiku. Radšej sa treba vrátiť k odbornej problematike ako sa tu snažiť o hľadanie pravdy alebo o vytváranie pravdy.Skrýt celý příspěvek

  • Vrata
    09:53 05.09.2014

    starsij serzant: ja vnimam udalosti na Majdanu uplne opacne, jako o pokus osvobodit se z totality. Jinak, probehly volby prezidenta, Porosenko snad dostal vyraznou vetsinu ...Zobrazit celý příspěvek

    starsij serzant: ja vnimam udalosti na Majdanu uplne opacne, jako o pokus osvobodit se z totality.
    Jinak, probehly volby prezidenta, Porosenko snad dostal vyraznou vetsinu hlasu, tak o co jde? Parlamentni volby maji byt za cca 2 mesice, takze opet - o co jde? Pokud lide na Ukrajine majdanisty nechteji anebo si dokonce budou prat jejich potrestani, tak mohou zvolit proruske strany, ktere jim toto prani legalne splni, ne?Skrýt celý příspěvek

  • Hrobař
    09:53 05.09.2014

    Vrata: Rozumím ti. To je asi o posouzení vlivu těchhle skupin. Souhlasím že církev má v Rusku opravdu silný vliv. Například si nedovedu představit že by jakýkoli ruský prezident ...Zobrazit celý příspěvek

    Vrata: Rozumím ti. To je asi o posouzení vlivu těchhle skupin. Souhlasím že církev má v Rusku opravdu silný vliv. Například si nedovedu představit že by jakýkoli ruský prezident mohl vládnout bez požehnání církve.
    Tak to povím jinak. Asi se se mnou shodneš že tyhle bandy jsou problém v každé zemi a na Ukrajině, možná i v tom Rusku, vidíme jak vážné následky může mít když využijí nějaké krize (rozpad SSSR) aby se dostali k moci. Tím spíš si musíme dávat pozor na ty naše.Skrýt celý příspěvek

  • Herbert
    09:49 05.09.2014

    Proč se na Armadních novinách objevuje článek čistě politicky zaměřený,mi není jasné. A že zrovna v TUTO dobu článek o RUSKEM nacizmu...myslím,že osobní rusofobní názory autora ...Zobrazit celý příspěvek

    Proč se na Armadních novinách objevuje článek čistě politicky zaměřený,mi není jasné. A že zrovna v TUTO dobu článek o RUSKEM nacizmu...myslím,že osobní rusofobní názory autora by zde neměly mít prostor-jakkoliv je respektuji a budu vždy hájit jeho právo na to,aby je mohl vyslovit,byť s nimi rozhodně nesouhlasím.Skrýt celý příspěvek

  • Vrata
    09:45 05.09.2014

    Jarpe: muzete trochu blize specifikovat US dodavky do Nacistickeho Nemecka? Tedy o co slo, v jakych poctech a pripadne zdroj. Ja predpokladam, ze to rozhodne nebylo po ...Zobrazit celý příspěvek

    Jarpe: muzete trochu blize specifikovat US dodavky do Nacistickeho Nemecka? Tedy o co slo, v jakych poctech a pripadne zdroj.

    Ja predpokladam, ze to rozhodne nebylo po vyhlaseni valky mezi USA a Nemeckem, ke kteremu doslo, odhaduji, koncem roku 1941 (po Pearl Harbouru). Do te doby se USA snazili drzet stranou ale zcela jiste daleko vice spolupracovali s druhou stranou - Angliii (napr pronajem 50-ti kusu starych torpedoborcu pro ochranu konvoju).
    Jinak, ja osobne pochybuji o dodavkach dulezitych vojenskych US technologii do Nemecka, byly tam ale nejake spionazni pokusy, napr. o US bombardovaci zamerovace. Navic, Nemecky prumysl byl velmi vyspely a pochybuji, ze vami uvadene nespecifikovane technologie by mohly zpusobyt nejakou podstatnou zmenu v prubehu valky.


    Kdyz uz jsme u te spoluprace USA s nacisty, tak mi nezbyde nez vyvazovat:
    SSSR cile po dlouhou dobu umoznoval nacistickemu Nemeckem overovat jeho nove zbrane na svych vojenskych polygonech a chystaly se jeste zacatkem 40-tych let dodavky Ruske nafty do Nemecka. Vyrobku a technologii na prodej do Nemecka SSSR zrejme moc nemel.Skrýt celý příspěvek

  • Vrata
    09:26 05.09.2014

    Hrobar: mne jde o to, ze 10% fasounu v parlamentu svedci o hodnotovych meritcich velkeho mnozstvi volicu v Rusku. Predpokladam, ze tolik imperialnich nacionalistu ci fasistu neni ...Zobrazit celý příspěvek

    Hrobar:
    mne jde o to, ze 10% fasounu v parlamentu svedci o hodnotovych meritcich velkeho mnozstvi volicu v Rusku. Predpokladam, ze tolik imperialnich nacionalistu ci fasistu neni v parlamentu zadne evropske zeme. U nas snad zadna, i kdyz u Okamury si nejsem jisty, co je zac. Druhy obrovsky problem a mozna ten neklicovejsi je, ze nacionalismus a imperialismus v Rusku je podporovan zrejme nejvetsi spolecenskou organizaci v Rusku - pravoslavnou cirkvi.

    Jeste jednou, nejde o to, ze by to bylo par blaznu kteri nic neovlivni ale naopak, oni ovlivnuji celou spolecnost ktera se stale vice a vice totalizuje.Skrýt celý příspěvek

  • jarpe
    09:18 05.09.2014

    Nasher: A kdyby americké firmy nedodávali techniku Němcům, tak se tak daleko nedostali a sověti by nepotřebovali od ameriky pomoc. V americe byl dokonce soud, kde stát žaloval ...Zobrazit celý příspěvek

    Nasher: A kdyby americké firmy nedodávali techniku Němcům, tak se tak daleko nedostali a sověti by nepotřebovali od ameriky pomoc.
    V americe byl dokonce soud, kde stát žaloval soukromé firmy za to, že i v době války američanů s němci dál vesele Němcům dodávali techniku. A víte jak to dopadlo? Stát musel těmto firmám zaplatit za vzniklé škody , které způsobilo americké letectvo těmto soukromým firmám.

    Tento web se jmenuje armádní noviny a zaměřuje se na vojenskou techniku. Řekl bych, že tento článek se tématem neblíží zaměření tohoto webu. Člověk by už spíš čekal, že se tu budou objevovat články o probíhajících bojích na východní Ukrajině a ne politika.Skrýt celý příspěvek

  • GAVL
    23:29 04.09.2014

    Osobně nevidím v článku tlačenku Kremlu. Jasně se tam píše, že zločiny násilné jsou řešeny policií a soudy. Těžko lze všemu přisuzovat rasistický podtext. To , že k extrémistickým ...Zobrazit celý příspěvek

    Osobně nevidím v článku tlačenku Kremlu. Jasně se tam píše, že zločiny násilné jsou řešeny policií a soudy. Těžko lze všemu přisuzovat rasistický podtext. To , že k extrémistickým hnutím tíhnou zločinci a násilníci je všeobecně známo a to, že někoho sejmou pro prachy nebo zábavu a náhodou to je cizinec tak z toho nelze dělat rasistický čin ačkoli ho spáchá rasista. Dále nutno dokázat případně motiv rasistický a to není snadné.

    Zákaz Slovanského svazu mi též nepřipadá jako podpůrná politika Kremlu těmto skupinám. Spíše bych řekl , že je dnešní Rusko evidentně svobodnější co se týče svobody projevu , než je nám tvrzeno vzhledem k parlamentní kontroverzní straně.

    Je klidně možné, že tyto různé skupiny, nemyslím tím všechny, mohou být naopak podporovány ze zahraničí , třeba jako Leninovi komunisté byli podporováni Německem a celá jejich slavná bolševická revoluce.

    Podivovat se nad tím, že neonacisté jsou v ruské armádě je asi jako zapomenout, že i naše armáda měla průšvih s SS svastikou dokonce v misi. Doví kolik těch našich současných vojáků je neonáckama či bůhví čím jiným.
    To samé platí pro kriminální živly u policie. Nevidím rozdíl mezi poldou neonáckem a poldou zapleteným do obchodu třeba s drogami, nebo do kuplířství.

    Tohle je problém celého světa a různé statistiky jsou zavádějící tam kde třeba USA ztrácej možná v počtu neonácků tak zas získávaj v počtu příslušníků ku-klux-klanu a podobně. Černí panteři byla taky sebranka zas z druhý strany.
    Mexico má zas své kartely a gangy, které věší lidi na mosty a podobně třeba i jen pro urážku na cti.
    Nyní se v USA odehráli velké věci ohledně zastřelení údajně neozbrojeného černošského zlodějíčka. To je asi USA taky jeden velký rasistický státní komplot řízený z Washingtonu dc.
    Itálie má svou mafii, jejíž existenci minimálně do konce 70. let oficiální media a vlády popíraly.

    Každý má nějaký ten brajgl navázaný i na politiku.Skrýt celý příspěvek

  • shal
    22:31 04.09.2014

    Hrobař: Tady nejde o pár holých hlav, ale o politiku jakou tlačí kreml. Dnešní Rusko je fašistický stát, což není samo o sobě špatně. Bude záležet na tom, co Kreml bude dělat dále ...Zobrazit celý příspěvek

    Hrobař: Tady nejde o pár holých hlav, ale o politiku jakou tlačí kreml. Dnešní Rusko je fašistický stát, což není samo o sobě špatně. Bude záležet na tom, co Kreml bude dělat dále a jaký vliv to bude mít na mezinárodní politiku. Nejde jenom o západ, ale svět je provázaný. A jak tady byl nedávno článek, tak kreml se muže roztahovat jenom tam, kde ho pustí Čína. A Čína chce být (zatím) se západem kamarád.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 4 z 6